نوشته شده توسط : edbazar

زمان زیادی از رویداد معرفی محصولات جدید اپل (Apple) نمیگذرد که ما در فروشگاه اینترنتی هدف تصمیم گرفتیم تا به بررسی محصولات جدید معرفی شده در این کنفرانس بپردازیم. همان طور که همه می‌دانیم، آثار ویروس کرونا تاثیرات زیادی بر روی صنایع بزرگ داشت و نمونه بارزی از آن را می‌توان عدم معرفی آیفون‌های جدید در این مراسم دانست. برخلاف سنّت همیشگی اپل که در ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کرد؛ در این مراسم شاهد رونمایی از سری iPhone 12 نبودیم و این شرکت آمریکایی تنها به معرفی نسخه جدید iPad خود بسنده کرد. وقت را غنیمت شمرده و بدون اتلاف وقت به سراغ بررسی اولیه آیپد ایر 2020 (Apple iPad Air 2020) خواهیم رفت؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی جدیدی که همه منتظر آن بودیم!

 

بررسی اجمالی iPad Air 2020 | جدیدترین آیپد اپل معرفی شد

 

سری iPad Air در دسته تبلت‌های میان رده اپل جای میگیرد که به لطف سبُکی و قابلیت های ویژه‌ای که ارائه می دهد توانسته در دستان بسیاری از کاربران جای بگیرد. اپل زمان بسیاری بود که طراحی سایر تبلت‌های خود را تغییر داده بود، اما همچنان آیپد ایر با همان شکل و شمایل قبل عرضه میشد. طراحی جدید iPad Air 2020 باعث شده تا این محصول ظرافت و زیبایی بسیاری داشته باشد و بتواند بیش از پیش، گوی رقابت را از همرده‌های اندرویدی خود برباید. زبان طراحی آیپد ایر 2020، کاملا مشابه با آیپد پرو است و در نگاه اول حس خوبی به شما منتقل می‌کند. مدل سال گذشته‌ی آیپد ایر دارای حاشیه‌های زیادی در اطراف صفحه‌ نمایش بود و دکمه‌ای اختصاصی برای فناوری تاچ ID داشت. در آیپد ایر جدید حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌شکلی محسوس کاهش پیدا کرده است.

 

نمایشگری کم حاشیه

 

بررسی اجمالی iPad Air 2020 | جدیدترین آیپد اپل معرفی شد

 

شاید در نگاه اول متوجه نشیده باشید؛ اما در iPad Air 2020 دیگر خبری از دکمه هوم (Home) نیست و این تصمیم برای استفاده از یک مانیتور بزرگتر گرفته شده است. زمان زیادی از حذف دکمه هوم در موبایل های اپل میگذرد اما تبلت‌ها همچنان به سنت قبلی خود پایبند بودند و با دکمه هوم عرضه می‌شدند. اپل برای این که بتواند صفحه نمایش 10.9 اینچی iPad Air را بر روی شاسی این تبلت قرار دهد و سلایق جدید بازار را به سمت خود جذب کند؛ چاره‌ای جز حذف کردن دکمه هوم نداشته است. نمایشگر به کار رفته در آیپد ایر 2020 رزولوشنی برابر با 1640x2360 ارائه می دهد و پنل به کار رفته در آن Liquid Retina می باشد. این نمایشگر جدید از تکنولوژی True Tune بهره میبرد که به گفته کارشناسان در آن به میزان 99% دمای رنگ‌ها و غلظت رنگ تصاویر همانند زندگی واقعی است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، iPad Air جدید به یک پوشش ضدانعکاس مجهز شده که میتواند برای افرادی که در فضای باز از iPad خود استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی باشد.

 

اپل، آیپد ایر جدید را به جدیدترین سخت افزار خود مجهز ساخته است.

 

بررسی اجمالی iPad Air 2020 | جدیدترین آیپد اپل معرفی شد

 

اپل، آیپد ایر 2020 را از لحاظ سخت‌افزار داخلی با تغییراتی محسوس همراه کرده و این موضوع به‌ویژه درباره‌ی تراشه‌ی به کار رفته در این تبلت صدق می‌کند. بر اساس اعلام رسمی، آیپد ایر ۲۰۲۰ مجهز به تراشه‌ی A14 Bionic است. A14 جدیدترین تراشه‌ی اپل به‌ حساب می‌آید که از لیتوگرافی پنج نانومتری استفاده می‌کند و شامل پردازنده‌ای مرکزی با 6 هسته‌ی پردازشی است (دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف). همچنین اپل می‌گوید A14 شامل 11.8 میلیارد ترانزیستور است. اپل می‌گوید آیپد ایر نسل جدید درمقایسه ‌با نسل قبل تا 40 درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد. به علاوه به لطف بهره‌مندی پردازنده A14 از پردازشگر گرافیکی قوی‌تر، آیپد ایر از لحاظ پردازش‌های گرافیکی نیز بهبود پیدا کرده است. اپل می‌گوید A14 «پیشرفته‌ترین تراشه‌‌ای» است که موفق‌به تولید آن شده. طبق گفته‌ی اپل، تراشه‌ی A14 شامل شتاب دهنده‌های ویژه‌ی‌ فناوری یادگیری ماشین است که اپلیکیشن‌ها خواهند توانست برای عملکرد بهتر، از آن استفاده کنند.

 

باتری لیتیوم پلیمری اما، بدون شارژر و کابل همراه!

 

بررسی اجمالی iPad Air 2020 | جدیدترین آیپد اپل معرفی شد

 

یکی دیگر از تغییرات مهم آیپد ایر، استفاده از درگاه USB-C به جای لایتنینگ است؛ بدین ترتیب آیپد ایر جدید نه‌ تنها از لحاظ طراحی ظاهری بلکه از لحاظ داشتن درگاه USB-C به آیپد پروهای نسل جدید شبیه است. همچنین اپل می‌گوید امکان شارژ آیپد ایر با فناوری شارژ سریع سیمی 20 وات وجود دارد. آیپد ایر 2020 ضمن پشتیبانی از انتقال داده‌ی پنج گیگابایت‌برثانیه، از وای‌فای نسل 6 پشتیبانی می‌کند و مدل‌هایی خاص با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE دارد. اپل می‌گوید اتصال LTE در آیپد ایر جدید، ۶۰ درصد سریع‌تر از قبل است.
اما نکته‌ای که میتوان گفت تقریبا همه از آن اطلاع داشتند اما باز هم با شنیدنش شوکه شدند؛ نبود شارژر و کابل شارژ در جعبه محصول است. در نهایت اپل تصمیم جدید خود را عملی کرد و تمامی محصولات اپل از این پس بدون شارژر و کابل شارژ در جعبه محصول خواهند بود و شما باید به صورت جداگانه آنها را تهیه نمایید.

 

نکات پایانی، قیمت و زمان عرضه آیپد ایر 2020

 

بررسی اجمالی iPad Air 2020 | جدیدترین آیپد اپل معرفی شد

 

دوربین : کارشناسان اپل تصمیم گرفته اند که در پنل پشتی آیپد ایر نسل جدید از دوربینی با حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده کنند که همان دوربین به کار رفته در آیپد پرو است. در آیپد ایر، دوربین اصلی دارای سیستم لرزش‌گیر ویدئوی پیشرفته‌تر است. در پنل جلویی آیپد ایر نسل جدید شاهد یک دوربین HD هفت مگاپیکسلی هستیم که از قابلیت اسمارت HDR پشتیبانی می‌کند و از پس ضبط ویدئوی 1080p با نرخ 60 فریم‌ بر ثانیه بر می‌آید.
لوازم جانبی : جدیدترین نسل از آیپد ایر همچنین از مدل جدید قلم لمسی 129 دلاری اپل پنسل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کند؛ نسل جدید اپل پنسل می‌تواند به‌ صورت مغناطیسی به تبلت بچسبد. صفحه‌کلید مستقل و پرکاربرد 299 دلاری مجیک کیبورد (Magic Keyboard) نیز توانایی اتصال به آیپد ایر 2020 را دارد. تمامی این مشخصه‌ها دست ‌به‌ دست هم می‌دهند تا میزان شباهت‌های بین آیپد پرو و آیپد ایر نسل جدید به بیشترین حد ممکن برسد. البته بهتر است اشاره کنیم که تمامی موارد اشاره شده باید به صورت جداگانه تهیه شوند؛ و هیچ کدام از این ها در جعبه محصول نخواهند بود.

مثل همیشه در پایان به سراغ بررسی قیمت و زمان عرضه محصول خواهیم رفت. اپل می‌گوید تبلت جدید آیپد ایر را ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی 599 دلار به بازار عرضه می‌کند. این تبلت در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری، رز گلد، سبز و آبی به دست علاقه ‌مندان خواهد رسید.

منبع : GSMarena



:: برچسب‌ها: مشخصات ایپد ایر 2020 , ipad air 2020 , ipad air 2020 review , معرفی آیپد ایر 2020 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تقریبا نزدیک به 1 ساعت از پایان کنفرانس سالانه معرفی محصولات جدید اپل (Apple) در ماه سپتامبر 2020 گذشته و ما در تیم تولید محتوای فروشگاه اینترنتی هدف همچون همیشه به دنبال پوشش جامع و سریع این رویداد مهم هستیم. همان طور که همه می‌دانیم، آثار ویروس کرونا تاثیرات زیادی بر روی صنایع بزرگ داشت و نمونه بارزی از آن را می‌توان عدم معرفی آیفون‌های جدید در این مراسم دانست. برخلاف سنّت همیشگی اپل که در ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کرد؛ در این مراسم شاهد رونمایی از سری iPhone 12 نبودیم و این شرکت آمریکایی تنها به معرفی دو نسخه جدید از ساعت‌های هوشمند خود که با نام AppleWatch آن‌ها را می‌شناسیم بسنده کرد. البته اپل واچ‌های جدید تنها محصول معرفی شده در این رویداد نبود و نسخه جدید تبلت‌های سری ایر این کمپانی با نام iPad Air 2020 نیز معرفی شد. در ادامه با معرفی اجمالی و بررسی اولیه محصولات معرفی شده در این کنفرانس اپل در خدمت شما خواهیم بود؛ پس با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

اپل واچ 6، گل سرسبد رویداد Time Flies

 

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE جديدترين ساعت های هوشمند اپل معرفی شد

 

اپل نام مراسم معرفی از محصولات جدید خود در سال 2020 را Time Flies قرار داده بود که به معنای «گذر سریع زمان» می‌باشد. همین موضوع باعث شده بود تا همه از رونمایی اپل واچ جدید مطمئن باشند و همان طور که شاهد بودیم، این اتفاق رخ داد. اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) جدیدترین و رده‌بالاترین ساعت هوشمند اپل است که با مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها، تلاش می‌کند تا بیش از پیش، محوریت نگاه‌ها را به سمت محصولات پوشیدنی اپل منعطف کند. بر اساس گفته‌های سخنرانان اپل در این کنفرانس، محصولات خانواده‌ی اپل واچ، محبوب ‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا هستند. اپل طی سال‌های گذشته تلاش کرده با بهبود طراحی ظاهری و افزایش قابلیت‌های ارائه ‌شده توسط اپل واچ‌ها، سهم خود را از بازار پوشیدنی‌ها بیش از پیش بالا ببرد. اپل واچ سری ۶ جدیدترین جاه‌ طلبی اپل در دنیای پوشیدنی‌ها به حساب می‌آید.

همچون همیشه در ابتدا به بررسی مشخصه‌های ظاهری AppleWatch جدید اپل خواهیم پرداخت. این ساعت هوشمند ظاهری بسیار شبیه به سری پیشین خود دارد و در سمت راست آن شاهد قرارگیری چرخ دنده معروف ساعت‌های هوشمند اپل، و پورت ورود سیم کارت‌های الکترونیک در نسخه سلولار هستیم. نسل ششم ساعت‌های هوشمند این کمپانی آمریکایی در دو سایز 44 و 40 میلی متری روانه بازار خواهند شد. اپل واچ سری 6 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و آبی قابل خرید می‌باشد؛ اما برای اولین بار، اپل اقدام به ارائه نسخه قرمز رنگ ساعت هوشمند خود نیز نموده است که از همان نام همیشگی محصولات قرمز رنگ اپل، یعنی “Product Red” بهره می‌برد. تمامی رنگ‌های اشاره شده بر روی بدنه استیل قرار گرفته‌اند و در نسخه‌های با جنس گرافیت و یا تیتانیوم شاهد این رنگ‌ها نخواهید بود. نکته جذاب در بخش طراحی ساعت‌های جدید اپل این است که، اپل بندهای جدیدی ابداع کرده که فاقد هرگونه قلاب، گیره و یا دکمه می‌باشند و آن‌ها را Solo Loop نام گذاری کرده است. بندهای سولو لوپ در ۵ رنگ و 7 سایز راهی بازار می‌شوند که با رنگ اپل ‌واچ سری ۶ این کمپانی هماهنگ است وخریداران می‌توانند رنگ اپل واچ خود را بندهای سولو لوپ ست کنند. نکته‌ی جالب توجه در سولو لوپ، نبود گیره یا قفل است و کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت کشسانی این بند، به‌راحتی از اپل واچ روی دست خود استفاده کنند. البته برای کاربرانی که دوست دارند تا بند سولو لوپ ساختاری ساده و صیقلی نداشته و بافتی نیز روی آن باشد، می‌توانند نسخه‌ی بافت‌دار سولولوپ را تهیه کنند.
(تصویر سولو لوپ بافت دار در قسمت پایینی قابل مشاهده است.)

 

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE جديدترين ساعت های هوشمند اپل معرفی شد

 

اپل واچ 6 از تراشه S6 بهره می‌برد که بنابر گفته‌های کارشناسان اپل تا 2.5 برابر سرعت بیشتری نسبت به اپل واچ سری 5 خواهد داشت. اکنون که حرف از پردازنده به میان آمده بد نیست که عملکرد باتری AppleWatch 6 را نیز در همین مرحله بیان کنیم؛ چرا که در ساعت‌های هوشمند، کیفیت پردازنده و دوام باتری با یکدیگر رابطه‌ای تنگاتنگ دارند. در استفاده عادی، اپل واچ 6 با یک بار شارژ به مدت 18 ساعت دوام خواهد آورد؛ البته این تنها بهبود اپل واچ 6 نسبت به نسل قبل نیست، چراکه پردازنده جدید موجب می‌شود تا این ساعت هوشمند، سریع‌تر شارژ شود و خریداران اپل واچ 6 می‌توانند تنها در مدت 1.5 ساعت اپل واچ خود را از صفر تا 100 درصد شارژ نمایند.

نمایشگر به کار رفته در اپل واچ 6 تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته و همپون گذشته کمپانی اپل از یک نمایشگر همواره روشنِ (Always-On) رتینا، در ساعت هوشمند جدید خود استفاده کرده است. البته در این مراسم گفته شد که نمایشگر AppleWatch 6 تا 2.5 برابر روشن‌تر از نسخه قبلی خود خواهد بود که بهتر است برای سنجش این موضوع، تا زمان نقد و بررسی این محصول منتظر بمانیم.

در این مرحله نگاهی به سیستم عامل جدید WatchOS7 و ویژگی‌های سلامتی به کار رفته در اپل واچ سری 6 خواهیم داشت. پیش از شروع کار لازم است بگویم که نسخه جدید سیستم عامل WatchOS که نسخه 7 می‌باشد، در حال حاضر برای دارندگان سری‌های قبل نیز ارسال شده و خریداران اپل واچ 3 تا سری 5 می‌توانند از امکانات جدید این سیستم عامل بهره مند شوند.
 

سنسور بررسی اکسیژن خون اپل واچ 6

 

سنسور تشخیص حرکت، سنسور پردازش وضعیت خواب، سنسور تشخیص ضربان قلب، سنسور بررسی اکسیژن خون (SPO2)، ژیروسکوپ و سنسور تشخیص ارتفاع، سنسورهای به کار رفته در اپل واچ 6 هستند. می‌توان گفت که سنسورهای به کار رفته در اپل واچ 6 پیشرفت بسیاری کرده‌اند و به خوبی با سیستم عامل دستگاه هماهنگ شده‌اند. سنسور بررسی میزان اکسیژن خون قادر است تا تنها در مدت 15 ثانیه میزان اکسیژن موجود در خون کاربر را با دقتی بسیار بالا مشخص کند. ویروس کرونا موجب شد تا کمپانی اپل هم امکانات جدیدی به ساعت هوشمند خود اضافه کند که برخی از آن‌ها بسیار جالب هستند. به عنوان مثال زمانی که در حال شستن دست خود هستید؛ اپل واچ 6 با بررسی حرکات مچ دست شما به شما خواهد گفت که آیا دست خود را به خوبی شسته‌اید و یا هنوز هم برخی از نقاط دست شما ممکن است حامل ویروس باشد.

همین الان که شما در حال خواندن این مقاله هستید؛ پیش فروش پرچمدار جدید ساعت‌های هوشمند اپل آغاز شده و زمان ارائه نسخه‌های خریداری شده کاربران، جمعه همین هفته (18 سپتامبر) اعلام شده است. قیمت نسخه پایه اپل واچ 6 مقدار 399 دلار اعلام شده است که اگر مایل به خرید نسخه سلولار (پشتیبانی کننده از سیم کارت) هستید؛ باید مبلغ 100 دلار، به مبلغ قبلی اضافه کنید. نکته‌ای که در پایان مراسم باعث تعجب بسیاری از کاربران شد این است که، AppleWatch 6 بدون شارژر همراه عرضه خواهد شد و شما برای شارژ ساعت هوشمند خود باید آداپتور و کابل شارژ جداگانه تهیه نمایید!

 

اپل واچ SE، ارزان ترین ساعت هوشمند اپل

سری محصولات SE اپل را می‌توان محصولات میان رده این شرکت دانست. AppleWatch SE نخستین ساعت هوشمند اپل است که با این پسوند معرفی می‌شود اما سیاست اپل به شکلی بوده که همه با شنیدن SE متوجه خواهند شد که با یک نسخه باصرفه و قیمتی رقابتی از اپل واچ‌های این کمپانی روبه‌رو هستیم. اپل واچ SE در بسیاری از مشخصه‌هایی که ما مورد بررسی قرار دادیم با اپل واچ 6 تفاوتی نداشته است، پس ترجیحا در بررسی اپل واچ SE، تنها به بررسی تفاوت‌های آن با اپل واچ سری 6 خواهیم پرداخت.اولین نکته‌ای که پیش از شروع کار بهتر است بدانید این است که اپل واچ SE با قیمت پایه 279 دلار مورد پیش فروش قرار گرفته و همزمان با اپل واچ 6 به دست کاربران خواهد رسید.

 

اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE جديدترين ساعت های هوشمند اپل معرفی شد

 

در نگاه اول و از نظر ظاهر هیچ تفاوتی مابین اپل واچ SE و اپل واچ 6 شاهد نخواهیم بود، تا زمانی که نگاهی دقیق‌تر به مانیتور این دو ساعت بیندازیم. برخلاف اپل واچ 6، اپل واچ SE فاقد نمایشگر همواره روشن بوده و از طریق لمس صفحه و یا فعال کردن حسگر چرخش مچ دست روشن خواهد شد. در این نسخه از اپل واچ سنسور اندازه گیری اکسیژن خون حذف شده تا با کاهش یک سنسور، قیمت محصول کاهش یابد. نکته‌ای که از نظر ما بیش از هرچیز دیگری می‌تواند خریداران AppleWatch SE را در آینده ناراحت کند؛ استفاده از پردازنده نسل قبل S5 می‌باشد. با این حال تصمیم با شماست. ما در این قسمت تمامی تفاوت‌های موجود میان اپل واچ SE با اپل واچ سری 6 را بیان کردیم. این شما خواهید بود که تصمیم می‌گیرید ایا نمایشگری روشن‌تر در کنار آخرین نسل پردازنده‌های اپل را انتخاب کنید و یا 120 دلار صرفه جویی کرده و از یک ساعت هوشمند با قیمتی رقابتی استفاده کنید. شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش ارسال نظرات، با ما و سایر کاربران فروشگاه اینترنتی هدف به اشتراک بگذارید.

به زودی به سراغ بررسی اجمالی آیپد جدید اپل خواهیم رفت؛ پس اگر مایل به مشاهده اطلاعات کاملی از iPad Air 2020 هستید، حتما دوباره به وبسایت ما سر بزنید.



:: برچسب‌ها: خرید اپل واچ 6 , بررسی اپل واچ 6 , apple watch series 6 , قیمت اپل واچ SE , apple watch se ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

نوت بوک دستگاهی نیست که همیشه بتوانید آن را تغییر دهید و به همین دلیل بسیاری از کاربران تلاش می‌کننددر ازای هزینه پرداختی بهترین و جدیدترین مدل را بخرند. اگر دنبال مدلی میان‌رده و خوش‌قیمت هستید که از جدیدترین سخت‌افزار بهره می‌برد، با نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire A315-55G در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسر یکی از بزرگترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی از جمله لپ‌تاپ در دنیا است که تلاش می‌کند میان مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت محصولاتش، تعادل خوبی برقرار کند.

این برند هم مانند بسیاری از رقبای خود، مدل‌های متنوعی از نوت‌ بوک‌هایش را برای کاربری‌های مختلف روانه بازار می‌کند. اما همیشه ایسر به عرضه محصولات خوش‌قیمت شهره بوده است.

لپ تاپ Acer Aspire A315-55G یکی از نوت بوک‌های میان‌رده این کمپانی تایوانی با قیمت مناسب است که شاید نتوان خیلی روی طراحی آن حساب ویژه‌ای باز کرد، ولی سخت‌افزار قابل قبولی چون پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 10510U، 8 گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX230 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی و فضای ذخیره‌سازی هیبریدی بهره می‌برد.

قیمت لپ تاپ Acer Aspire A315-55G نسبت به قیمت لپ‌ تاپ ‌های هم‌رده موجود در بازار با مشخصات فنی مشابه مناسب‌تر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود به خرید لپ تاپ Acer Aspire A315-55G فکر کنید.

 

طراحی لپ تاپ Acer Aspire A315-55G

 

طراحی لپ تاپ acer aspire a315-55g

 

طراحی لپ تاپ ایسر اسپایر ای 315 55 جی از همان زبان نام آشنای این کمپانی برای مدل‌های میان و پایین‌رده بهره می‌برد. نمی‌توانیم بگوییم که طراحی این دستگاه شما را شگفت‌زده می‌کند، ولی طراحی ساده و قابل قبولی دارد و بیشتر باید در ازای هزینه پرداختی، حواستان به سخت‌افزار دستگاه باشد. کمپانی سازنده تلاش کرده است تا تعادل میان قیمت، طراحی ظاهری و مشخصات فنی را به خوبی برقرار کند.

این لپ تاپ در کلاس خود طراحی مناسبی دارد. سازنده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت محصول خود استفاده کرده است تا دستگاهی با کیفیت به دست شما برسد. هنگام کار کردن با نوت‌بوک ایسر هیچ‌گونه مشکلی از نظر استحکام و کیفیت ساخت ندیدیم.

 

لپ تاپ ایسر اسپایر ای 315 55 جی

در این محصول طراحی ساده و هم‌رنگ بدنه دارد و تنها در وسط آن لوگوی acer به صورت براق دیده می‌شود. بدنه دستگاه مات است و باید منتظر باقی ماندن لکه و اثرانگشت روی آن باشید. البته این موضوع خیلی به چشم نمی‌آید و آزاردهنده نیست.

وقتی در دستگاه را باز می‌کنید، همچنان همان سادگی و یکپارچگی حفظ می‌شود تا شاهد یک هارمونی قابل قبول باشیم. بدنه کل این لپ تاپ سیاه‌رنگ است و تیره‌تر بودن کیبورد باعث جذابیت بیشتر شده است. نکته قابل توجه این است که ایسر با حذف درایو نوری تلاش کرده تا ضخامت دستگاه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

حاشیه نمایشگر از کناره‌ها زیاد نیست، ولی حاشیه زیاد قسمت بالا و پایین صفحه نمایش حسابی ما را ناراحت کرد.

این لپ تاپ از یک صفحه کلید کامل و باکیفیت بهره می‌برد و فاصله کلیدها خیلی خوب در نظر گرفته شده است. دستورات شما خیلی سریع و با کمترین فشار روی کلیدها اعمال می‌شود و همین طراحی باعث می‌شود هنگام تایپ کردن یا کارهای دیگر خیلی خطا نکنید. البته در قسمت عددی و استفاده از کلیدهای جهت‌نما باید حواستان باشد، چون گاهی امکان اشتباه کردن وجود دارد.

ابعاد این لپ‌تاپ 22.9 * 260 * 378 میلی‌متر و وزن آن 2.2 کیلوگرم است که برای یک محصول 15 اینچی در کلاس میان‌رده‌ها، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ acer aspire a315-55g

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های نسبتا کاملی دارد. در قسمت سمت راست لپ تاپ تنها می‌توانید یک پورت USB 3.1 و جک صوتی 3.5 میلیمتری را ببینید. اما سمت چپ شلوغ‌تر است و می‌توانیم دو پورت USB 3.0، پورت HDMI و پورت شبکه را ببینید.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ acer aspire a315-55g

 

لپ تاپ Acer Aspire A315-55G از یک کیبورد باکیفیت بهره‌ می‌برد و صفحه کلید عددی آن در مواقع مختلف مانند انجام کارهای مالی و محاسباتی به کمک شما می‌آید. کلیدهای این کیبورد فاصله خوبی از یکدیگر دارند و هنگام تایپ یا انجام کارهای دیگر، فشردن کلید اشتباهی شما را آزار نخواهد داد. این کلیدها حساسیت خوبی نسبت به فشار دارند و دستورات مختلف را خیلی سریع اجرا می‌کنند.

با اینکه تاچ‌پد (TouchPadاین لپ‌تاپ تقریبا هم‌سطح بدنه به نظر می‌رسد، ولی کمی با بدنه اختلاف سطح دارد. گرچه عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ acer aspire a315-55g

 

لپ تاپ Acer Aspire A315-55G از یک نمایشگر 15.6 اینچی TFT با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و روکش مات بهره می‌برد که باعث می‌شود در شرایط نوری زیاد، انعکاس نور شما را آزار ندهد.

این نمایشگر غیرلمسی نوت بوک ایسر رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید آن خوب است، میزان روشنایی آن زیاد بوده و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی قرار دارد. ما هنگام کار کردن با صفحه نمایش این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نشدیم و طبیعتا ایسر هم مانند لنوو برای کاهش قیمت لپ تاپ سراغ پنل IPS‌ نرفته است.

 

عملکرد

 

سخت افزار لپ تاپ acer aspire a315-55g

 

ایسر تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با توجه به کلاس کاری و قیمت این نوت بوک، سخت‌افزاری را انتخاب کند که به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد. بدون شک امکان استفاده از مدل‌های قوی‌تر هم وجود داشته است، ولی باعث افزایش قیمت می‌شد.

در مدلی که ما بررسی کردیم، لپ تاپ Acer Aspire A315-55G از یک پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 10510U نسل دهم اینتل با 8 رشته، معماری 64 بیتی، حافظه کش 8 مگابایت و فرکانس کاری 1.8 تا 4.9 گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده قابلیت اورکلاک دارد و در صورتی که نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید فرکانس توربوی آن تا 4.9 گیگاهرتز می‌رسد.

ضمن اینکه این نوت بوک به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 8 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce MX230 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 2 سلولی لیتیوم یون مجهز شده است. ایسر از حافظه هیبریدی به صورت 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت هارد دیسک استفاده کرده است که خیال شما از سرعت دستگاه کاملا راحت باشد.

ما هنگام کار کردن با این نوت بوک مشکل خاصی نداشتیم و پردازش‌ها و دستورات ما به راحتی و سریع انجام می‌شد.

اگر دنبال دستگاهی هستید که فارغ از بحث طراحی، با توجه به هزینه پرداختی سخت‌افزار قابل قبولی داشته باشد، این لپ‌تاپ می‌تواند خیال شما را راحت کند. این سری، مدل‌های دیگری هم دارد که بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از نسخه‌های زیر را انتخاب کنید:

 

فضای ذخیره سازی پردازنده گرافیکی حافظه رم پردازنده
1TB 5400rpm NVIDIA Geforce MX230 8GB DDR4 i7(10510U)
1TB 5400rpm Intel HD Graphics 4GB DDR4 N4000
1TB 5400rpm NVIDIA Geforce MX130 8GB DDR4 i7(8550U)
1TB 5400rpm NVIDIA Geforce MX130 4GB DDR4 i3(7020U)
1TB+ 128GB SSD 5400rpm AMD Radeon M520 8GB DDR4 AMD A Series , A9-9420

 

 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ Acer Aspire A315-55G از سخت‌افزار کم‌مصرف بهره می‌برد، کمپانی سازنده برای آن یک باتری 2 سلولی را در نظر گرفته است که عملکرد متوسطی دارد و نمی‌توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید که طولانی مدت بتواند شارژدهی داشته باشد. بسته به نوع کاربری شما این باتری می‌تواند 3 تا 5 ساعت دوام بیاورد.

 

اسپیکر

لنوو برای لپ‌تاپ Acer Aspire A315-55G از دو اسپیکر 1.5 وات دالبی استفاده کرده است که برای چنین محصولی قابل قبول به نظر می‌رسد. با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود از تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی دلخواه‌تان لذت ببرید. البته که نباید کیفیت خروجی صدای حرفه‌ای داشته باشید.

 

وب کم

این نوت بوک مانند بسیاری از مدل‌ها به یک دوربین HD‌ در جلوی دستگاه و بالای و نمایشگر مجهز شده است که فقط می‌توانید به عنوان یک گزینه کارراه‌انداز از آن استفاده کنید.

 

نرم افزار

لپ تاپ ایسر در بازارهای مختلف به صورت فاقد سیستم عامل یا مجهز به ویندوز 10 عرضه می‌شود. مدلی که ما بررسی کردیم و دیگر اعضای این خانواده در ایران بدون ویندوز اورجینال عرضه می‌شوند. به کمک این دستگاه علاوه بر بازی کردن با گرافیک متوسط می‌توانید کارهای دیگر مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوای چندرسانه‌ای، کاربری عمومی و... را هم انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسر یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ Acer Aspire A315-55G از یک طراحی جذاب و ساده بهره می‌برد، ولی کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. از طرف دیگر مشخصات فنی خوب آن کمک می‌کند تا فارغ از موضوع طراحی و قیمت لپ تاپ، روی یک دستگاه پرقدرت برای انجام پردازش‌های سنگین حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • سخت‌افزار و عملکرد خوب
  • صفحه کلید باکیفیت
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • استفاده نکردن از نمایشگر IPS
  • عملکرد متوسط باتری


:: برچسب‌ها: خرید لپ تاپ ایسر Aspire A315 , بررسی لپ تاپ ایسر Aspire A315 , قیمت لپ تاپ ایسر Aspire A315 , ل تاپ ایسر , مشخصات لپ تاپ ایسر , بهترین لپ تاپ ایسر ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

خریدارانی که بودجه محدودی دارند بیشتر تلاش می‌کنند به مشخصات فنی و قدرت دستگاه اهمیت دهند تا طراحی ظاهری. اگر دنبال مدلی میان‌رده و خوش‌قیمت هستید که عملکرد خوبی هم دارد، با نقد و بررسی لپ ‌تاپ Lenovo ideapad 130‌ در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی چینی لنوو بزرگترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی از جمله لپ تاپ در دنیا است که تلاش می‌کند میان مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت محصولاتش، تعادل خوبی برقرار کند.

لنوو هم مانند بسیاری از رقبای خود، مدل‌های متنوعی از نوت‌ بوک‌هایش را برای کاربری‌های مختلف روانه بازار می‌کند. اما مدل‌های میان‌رده این کمپانی جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 یکی از نوت بوک‌های میان‌رده این کمپانی چینی با قیمت اقتصادی است که شاید نتوان خیلی روی طراحی آن حساب ویژه‌ای باز کرد، ولی سخت‌افزار قابل قبولی چون پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 8550U، 8 گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX110 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی و نمایشگر 15.6 اینچی بهره می‌برد.

قیمت لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 نسبت به قیمت لپ تاپ های هم رده موجود در بازار با مشخصات فنی مشابه مناسب‌تر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود به خرید لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 فکر کنید.

 

طراحی لپ تاپ Lenovo Ideapad 130

 

طراحی لپ تاپ Lenovo ideapad 130

 

طراحی لپ تاپ لنوو آیدیاپد 130 با دیگر مدل‌های میان‌رده این کمپانی مانند سری Ideapad 330 شباهت زیادی دارد و در واقع بیشتر تفاوت به سخت‌افزار داخلی مربوط می‌شود. نمی‌توانیم بگوییم که طراحی این دستگاه شما را شگفت‌زده می‌کند، ولی طراحی ساده و قابل قبولی دارد و بیشتر باید در ازای هزینه پرداختی، حواستان به سخت‌افزار دستگاه باشد.

این لپ تاپ در کلاس خود طراحی مناسبی دارد. سازنده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت محصول خود استفاده کرده است تا دستگاهی با کیفیت به دست شما برسد. هنگام کار کردن با نوت بوک لنوو هیچ‌گونه مشکلی از نظر استحکام و کیفیت ساخت ندیدیم.

در این لپ تاپ طراحی ساده و هم رنگ بدنه دارد و تنها در گوشه سمت چپ آن لوگوی Lenovo به صورت دیده می‌شود. بدنه دستگاه مات است و باید منتظر باقی ماندن لکه و اثرانگشت روی آن باشید. البته این موضوع خیلی به چشم نمی‌آید و آزاردهنده نیست.

حاشیه نمایشگر از چهار طرف نسبتا زیاد است و این موضوع از زیبایی لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 کاسته است.

این لپ تاپ از یک صفحه کلید کامل و باکیفیت بهره می‌برد و فاصله کلیدها خیلی خوب در نظر گرفته شده است. دستورات شما خیلی سریع و با کمترین فشار روی کلیدها اعمال می‌شود و همین طراحی جزیره‌ای باعث می‌شود هنگام تایپ کردن یا کارهای دیگر خیلی خطا نکنید.

ابعاد این لپ تاپ 22 * 253 * 375 میلی‌متر و وزن آن 2.3 کیلوگرم است که برای یک محصول 15 اینچی در کلاس میان‌رده‌ها، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌های لپ تاپ Lenovo Ideapad 130

 

پورت لپ تاپ lenovo idepad 1303

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های نسبتا کاملی دارد. در قسمت سمت راست لپ تاپ تنها می‌توانید به درایو نوری دسترسی داشته باشید. اما سمت چپ شلوغ‌تر است و می‌توانیم یک پورت USB2.0، یک پورت USB 3.0، پورت HDMI، کارتخوان میکرو اس‌دی و پورت شبکه را ببینید.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ lenovo ideapad 130

 

لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 از یک کیبورد باکیفیت بهره‌ می‌برد و صفحه کلید عددی آن در مواقع مختلف مانند انجام کارهای مالی و محاسباتی به کمک شما می‌آید. کلیدهای این کیبورد فاصله خوبی از یکدیگر دارند و هنگام تایپ یا انجام کارهای دیگر، فشردن کلید اشتباهی شما را آزار نخواهد داد. این کلیدها حساسیت خوبی نسبت به فشار دارند و دستورات مختلف را خیلی سریع اجرا می‌کنند.

تاچ‌پد (TouchPadاین لپ تاپ کمی با بدنه اختلاف سطح دارد، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر لپ تاپ Lenovo Ideapad 130

 

نمایشگر لپ تاپ lenovo ideapad 130

 

لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 با دو مدل نمایشگر Full HD و HD به بازار عرضه می شود. در مدل Full HD از یک نمایشگر 15.6 اینچی TFT با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و روکش مات بهره می‌برد که باعث می‌شود در شرایط نوری زیاد، انعکاس نور شما را آزار ندهد و در مدل‌های دیگر این لپ تاپ از پنل HD با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل استفاده شده است که با توجه به بازه قیمتی منطقی به نظر می‌رسد.

این نمایشگر غیرلمسی نوت بوک لنوو رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید آن خوب است، میزان روشنایی آن زیاد بوده و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی قرار دارد. ما هنگام کار کردن با صفحه نمایش این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نشدیم و طبیعتا لنوو برای کاهش قیمت سراغ پنل IPS‌ نرفته است.

 

عملکرد

 

سخت افزار لپ تاپ lenovo idepad 130

 

لنوو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با توجه به کلاس کاری و قیمت این نوت بوک، سخت‌افزاری را انتخاب کند که به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد. بدون شک امکان استفاده از مدل‌های قوی‌تر هم وجود داشته است، ولی باعث افزایش قیمت می‌شد.

در مدلی که ما بررسی کردیم، لپ تاپ لنوو آیدیاپد 130 از یک پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 8550U نسل هشتم اینتل با معماری 64 بیتی، حافظه کش 8 مگابایت و فرکانس کاری 1.8 تا 4.0 گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده قابلیت اورکلاک دارد و در صورتی که نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید فرکانس کاری آن تا 4.0 گیگاهرتز می‌رسد.

ضمن اینکه این نوت بوک به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 8 گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce MX110 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 2 سلولی لیتیوم یون مجهز شده است. اگر لنوو از یک SSD با ظرفیت حداقل 128 گیگابایت برای لپ تاپ خود استفاده می‌کرد، بدون شک سرعت این دستگاه به مراتب بهتر می‌شد. البته هنگام کار کردن با دستگاه مشکل خاصی ما را اذیت نکرد، ولی بهتر بود کمپانی سازنده چنین تصمیمی می‌گرفت.

اگر دنبال دستگاهی هستید که فارغ از بحث طراحی، با توجه به هزینه پرداختی سخت‌افزار قابل قبولی داشته باشد، این لپ تاپ می‌تواند خیال شما را راحت کند.

 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 از سخت‌افزار کم‌مصرف بهره می‌برد، کمپانی سازنده برای آن یک باتری 2 سلولی را در نظر گرفته است که عملکرد متوسطی دارد و نمی‌توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید که طولانی مدت بتواند شارژدهی داشته باشد. بسته به نوع کاربری شما این باتری می‌تواند 3 تا 5 ساعت دوام بیاورد.

 

اسپیکر

لنوو برای لپ تاپ Ideapad 130 از دو اسپیکر 1.5 وات دالبی استفاده کرده است که برای چنین محصولی قابل قبول به نظر می‌رسد. با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت بوک خود از تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی دلخواه‌تان لذت ببرید. البته که نباید کیفیت خروجی صدای حرفه‌ای داشته باشید.

 

نرم افزار

لپ تاپ لنوو در بازارهای مختلف به صورت فاقد سیستم عامل یا مجهز به ویندوز 10 عرضه می‌شود. مدلی که ما بررسی کردیم و دیگر اعضای این خانواده در ایران بدون ویندوز اورجینال عرضه می‌شوند. به کمک این دستگاه علاوه بر بازی کردن با گرافیک متوسط می‌توانید کارهای دیگر مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوای چندرسانه‌ای، کاربری عمومی و... را هم انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی لنوو یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ تاپ های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ Lenovo Ideapad 130 از یک طراحی جذاب و ساده بهره می‌برد، ولی کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. از طرف دیگر مشخصات فنی خوب آن کمک می‌کند تا فارغ از موضوع طراحی و قیمت لپ تاپ روی یک دستگاه پرقدرت برای انجام پردازش‌های سنگین حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت‌افزار و عملکرد خوب
  • صفحه کلید باکیفیت

 

نقاط ضعف:

  • استفاده نکردن از نمایشگر IPS
  • عملکرد متوسط باتری


:: برچسب‌ها: lenovo ideapad 130 , لپ تاپ لنوو آیدیاپد 130 , قیمت لپ تاپ lenovo ideapad 130 , خرید لپ تاپ Lenovo ideapad 130 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

در صورتی که می‌خواهید با یک بودجه محدود گوشی اندرویدی جدیدی بخرید، هوآوی Y7p یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان است. این گوشی خوش قیمت و ارزان می‌تواند با ظاهر زیبا و شیک خودش یک انتخاب مطلوب باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی (Huawei Y7p) بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های خوش قیمت و نسبتا ارزان نسبت به اسمارتفون هایی که قیمت خیلی بالایی دارند عموما آمار فروش بهتری را به ثبت می‌رسانند. به همین جهت شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی هم سرمایه گذاری ویژه‌ای روی این دسته از موبایل ها انجام داده‌اند و هوآوی هم یکی از این دسته شرکت هاست. یکی از جدیدترین اسمارتفون های خوش قیمت و ارزان این شرکت، هوآوی Y7p نام دارد که در فوریه (February) سال 2020 شاهد رونمایی از آن بودیم. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی بپردازیم.

اما برای اینکه قادر باشیم یک نقد و بررسی مناسب را ارائه کنیم بهتر است که عملکرد گوشی مورد نظر را در واقعیت و عمل مورد ارزیابی قرار دهیم. در همین راستا ما حدودا یک هفته از گوشی وای 7 پی به عنوان اسمارتفون اصلی خود و برای انجام کارهای روزمره استفاده کردیم تا قدرت عملکرد، ثبات گوشی و نقاط قوت و ضعف آن بهتر برایمان قابل درک باشد. اگر قصد خرید این گوشی خوش قیمت را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتها با نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی و فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبیعتا نباید انتظار داشت که در طراحی و ساخت گوشی با قیمت ارزان از مواد خیلی درجه یک و با کیفیت مثل شیشه گوریلاگلس استفاده شود! فریم اصلی و قاب پشت گوشی Y7p هوآوی پلاستیکی است اما ظاهر قاب پشت گوشی به گونه‌ایست که شیشه‌ای به نظر می‌آید. متاسفانه در بررسی هوآوی Y7p مشخص شد که قاب پشت این گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس بوده و تقریبا راحت بر روی آن خط و خش به وجود می‌آید. از همین رو توصیه داریم همیشه از کیف و گارد موبایل برای حفاظت از قاب پشت این اسمارتفون استفاده کنید. خود هوآوی هم به طور پیش فرض در باکس این گوشی یک گارد ژله‌ای را ارائه کرده که می‌تواند روی قاب پشت گوشی نصب شده و از آن محافظت به عمل آورد. لازم به ذکر است که روی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما مقاومت این شیشه زیاد نیست و بدین ترتیب نصب گلس محافظ ال سی دی هم روی پنل جلوی آن الزامی خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

گوشی Y7p هوآوی حدود 176 گرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن 8.1 در 76.1 در 159.8 میلیمتر است. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد و از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند است. ضمنا پورت شارژ گوشی از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) در نظر گرفته شده که در گوشی های امروزی و جدید کمتر از آن استفاده می‌شود. گوشی وای 7 پی هوآوی از یک اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد که به صورت دایره‌ای شکل روی قاب پشت آن تعبیه شده است. در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد این اسکنر معمولی خواهد بود.

اما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Y7p مربوط به سبک ظاهر شیک و سبک طراحی به روز آن می‌شود. وقتی از نمای رو به رو این گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش دستگاه با حاشیه های باریکش توجهتان را جلب می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش گوشی هم لنز دوربین سلفی آن در درون ال سی دی تعبیه شده و بدین ترتیب حالتی خاص را برای آن به وجود می‌آورد. قاب پشت گوشی هم براق و خوش دست طراحی شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی آن لنز های دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی تعبیه شده‌اند.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

هوآوی سعی کرده لبه های قاب پشت Y7p را کمی خمیده طراحی کند تا با در دست گرفتن گوشی حس خوبی به کاربر منتقل شود. در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که گوشی واقعا خوش دست طراحی شده و از نظر ظاهری هم جذاب است اما طبیعتا کیفیت ساخت خیلی بالایی ندارد و باید مراقبت ویژه‌ای از آن به عمل آید تا روی قاب پشت، پنل جلو و سایر بخش های آن خط و خش ایجاد نشود. در مجموع با توجه به قیمت گوشی باید به آن نمره خوبی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت بدهیم.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :صفحه نمایش

در گوشی هوآوی Y7p از یک پنل IPS LCD با اندازه 6.39 اینچ استفاده شده که حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار تقریبا 82.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط پنل نمایشگر گوشی ارائه شده و رزولوشن آن هم 1560 در 720 پیکسل است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر گوشی به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی کاملا معمولی خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که صفحه نمایش آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن بسیار حساس بوده و نصب گلس محافظ ال سی دی برای حفاظت از آن الزامی خواهد بود.

لنز دوربین سلفی گوشی هم در درون ال سی دی و بخش فوقانی و سمت چپ آن تعبیه شده و حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی هم سبب می‌شوند که دستگاه از نمای رو به رو جذابیت خاصی داشته باشد. اما کیفیت به تصویر کشیدن محتوا بر روی نمایشگر 6.39 اینچی گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Y7p مشخص شد که کیفیت نمایشگر دستگاه معمولی بوده و خیلی خوب نیست! محتوا روی آن از شارپنس معمولی برخوردار خواهد بود و اگر خیلی با دقت به جزئیات تصویر نگاه کنید ممکن است تقسیم بندی های پیکسلی آن را هم به چشم ببینید که این موضوع خیلی جالب نیست و نشان دهنده شارپنس و وضوح نه چندان عالی پنل نمایشگر گوشی خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

از نظر کنتراست و شادابی تصویر، صفحه نمایش IPS LCD گوشی Y7p عملکرد خوبی دارد و رنگ ها روی آن با کیفیت مطلوبی به تصویر کشیده می‌شوند. در مجموع اگر خیلی روی کیفیت نمایش محتوا حساس نباشید، نقطه ضعفی در عملکرد صفحه نمایش گوشی هوآوی وای 7 پی مشاهده نخواهید کرد اما اگر روی این موضوع حساسیت به خرج دهید، نمایشگر گوشی نقاط ضعفی دارد که ممکن است به چشم بیاید و کمی ناامیدکننده باشند. ضمنا در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که صفحه نمایش گوشی از نظر قدرت تولید روشنایی هم کیفیت خیلی بالایی ندارد و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور به طور کامل جزئیات روی صفحه گوشی را ببینید، حتما می‌بایست مقدار روشنایی صفحه نمایش را بر روی 100 درصد تنظیم کنید.

ما در بررسی این گوشی متوجه شدیم که حتی در برخی مواقع که شدت نور تابانده شده به صفحه موبایل زیاد باشد، ضمن تنظیم شدت روشنایی پنل گوشی بر روی 100 درصد باز هم مشاهده و تفکیک جزئیات روی آن به سادگی امکانپذیر نخواهد بود و ممکن است کاربر بدین منظور با مشکل رو به رو شود. در مجموع به عقیده ما صفحه نمایش گوشی هوآوی Y7p یک نمایشگر کاملا معمولی است و تنها نقطه قوت آن در ابعاد بزرگش خلاصه می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم و سریال را تسهیل می‌بخشد، اما از نظر کیفیت، پنل نمایشگر گوشی خیلی وضعیت خوبی ندارد و چیزی فراتر از قیمت خود را ارائه نمی‌نماید.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی Huawei Y7p نصب و راه اندازی شده، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. متاسفانه به دلیل تحریم هایی که ایالات متحده و کمپانی گوگل بر علیه شرکت هوآوی ارائه کرده‌اند، گوشی های جدید این شرکت از گوگل سرویس یا همان سرویس های اختصاصی شرکت گوگل بهره‌مند نیستند و گوشی Y7p هم شرایط مشابه دارد. بنابراین اپلیکیشن هایی مثل جیمیل، گوگل پلی استور، یوتیوب، گوگل درایو و غیره به طور پیش فرض روی گوشی نصب نیستند و امکان استفاده از سرویس های گوگل در دستگاه به طور پیش فرض وجود ندارد!

برای رفع این مشکل شرکت هوآوی اپلیکیشن های اختصاصی خودش را به عنوان جایگزین اپلیکیشن ها و سرویس های پیش فرض گوگل ارائه کرده است. برای مثال یک برنامه خاص به عنوان مرجع برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی در گوشی ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند از آن برای دانلود برنامه های گوناگون مورد نظرشان استفاده کنند. ضمنا فراموش نکنید کاربران ایرانی می‌توانند از مراجعی مثل کافه بازار هم برای دانلود انواع اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی استفاده نمایند. بنابراین نبودن سرویس های گوگل یکی از مسائلی است که باید حتما در نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی به آن اشاره می‌شد و شما هم باید آن را در نظر بگیرید.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

اما رابط و بستر نرم افزاری گوشی چقدر ثبات دارد و عملکرد روانی را ارائه می‌کند؟ در بررسی هوآوی Y7p مشخص شد که در حالت عادی بستر نرم افزاری این گوشی عملکرد مطلوبی خواهد داشت اما وقتی اپلیکیشن های سنگین تر روی دستگاه نصب شوند، لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه پدیدار می‌گردد. برای مثال نصب و استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره می‌تواند روی سرعت و ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی تاثیرگذار باشد و هرچقدر حجم بیشتری از حافظه داخلی دستگاه پر شود، ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی هم بیشتر افت می‌نماید. بنابراین همیشه سعی کنید برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی Y7p از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید. با در نظر گرفتن این مسئله تقریبا در حین کار کردن عادی با گوشی هیچ مشکلی را مشاهده نخواهید کرد.

اما بد نیست کمی هم در مورد رابط کاربری EMUI 9 صحبت کنیم. این رابط خیلی بهینه طراحی نشده و قابلیت های زیادی در آن ارائه شده که خود منجر به سنگین تر شدن رابط کاربری گوشی می‌شود. همچنین ارائه قابلیت ها و آپشن های زیاد سبب شده که منوی تنظیمات گوشی هم خیلی چینش و ترتیب جالبی نداشته باشد. در مجموع نظر شخصی ما بدین صورت است که رابط EMUI در مقایسه با رابط گوشی های دیگر مثل سامسونگ (رابط کاربری One UI) یا شیائومی (رابط کاربری MIUI) حرف چندانی برای گفتن ندارد و بازده ضعیف تری را ارائه می‌کند. با این وجود دوست داشتن یا نداشتن رابط EMUI هوآوی بیشتر یک امر سلیقه‌ای است و به تجربه کاربر در استفاده از گوشی های اندرویدی و نظر شخصی وی مربوط می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی می‌رسد! قدرت پردازشی این گوشی چطور است؟ با توجه به قیمتی که برای این اسمارتفون در نظر گرفته شده، طبیعتا نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشیم. هوآوی در قلب گوشی Y7p از تراشه Kirin 710F استفاده کرده که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس 2.2 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

گوشی هوآوی Y7p از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد و امکان اتصال حافظه جانبی هم در آن وجود دارد! با توجه به اینکه دستگاه یک گوشی خوش قیمت و ارزان است نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشیم. ما در بررسی این گوشی بازی Lords Mobile را روی آن نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه انجام این کار نشان داد که اجرای بازی های سنگین مثل Lords Mobile یا حتی PUBG Mobile برای بازده های زمانی کوتاه در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. ما تقریبا در 10 دقیقه‌ای که بازی مذکور را در گوشی انجام دادیم با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم، اما طبیعتا اگر انجام بازی برای بازه های زمانی طولانی تر ادامه پیدا کند در عملکرد دستگاه لگ و تاخیر ایجاد می‌شود و منابع سخت افزاری آن تحت فشار قرار می‌گیرند.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

همچنین نکته مهمی که در این بخش بررسی هوآوی وای 7 پی متوجه آن شدیم مربوط به زمانی می‌شد که از بازی های مذکور خارج می‌شدیم. در اینگونه مواقع تقریبا یک الی دو ثانیه در عملکرد گوشی تاخیرهایی قابل رویت بود و این امر نشان می‌دهد که رم گوشی به شدت تحت فشار قرار دارد. جهش مابین اپلیکیشن های مختلف هم تقریبا تا 2 ثانیه با تاخیر صورت می‌پذیرفت، اما با این حال قدرت پردازشی تراشه Kirin 710F با توجه به قیمتی که گوشی دارد کاملا مطلوب و قابل قبول تلقی می‌شود. به عقیده ما قدرت پردازشی خوب یکی از ویژگی های مثبت گوشی Huawei Y7p است اما نباید فراموش شود که این مسئله بدان معنا نیست که شما بدون هیچ محدودیتی قادر به نصب و اجرای هر گیمی روی گوشی خواهید بود!

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی Huawei Y7p از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و دو مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده که درست در زیر سه لنز دوربین اصلی آن قرار دارد. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند.

در بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط هایی که از نظر نوری وضعیت مناسبی داشته باشند قادر به ضبط عکس های مطلوبی است. کیفیت این عکس ها خیلی عالی نیستند اما سطح رضایت بخشی را ارائه می‌کنند. عکس های پرتره هم در این شرایط عموما کیفیت مطلوبی دارند اما گاها باگ هایی در تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه به وجود می‌آید. اما متاسفانه در محیط های بسته و کم نور کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت چشمگیری خواهد داشت. هرچقدر شدت نور محیط کمتر باشد، نویزهای تصویر بیشتر و جزئیات آن کمتر می‌شوند. در مجموع دوربین اصلی گوشی کاملا عملکرد معمولی دارد و بهتر است از آن فقط در محیط های باز و با نور مناسب برای ضبط عکس استفاده کنید تا به بهترین بازده برسید.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی | Huawei Y7p

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Y7p از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت ضبط عکس های پرتره، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در این بخش بررسی هوآوی وای 7 پی مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم خیلی عملکرد عالی ندارد و به ویژه در محیط های با نور کم با افت کیفیت محسوسی رو به رو می‌شود. اما در محیط های با نور خوب می‌توانید عکس های سلفی قابل قبولی را با آن ضبط کنید. کیفیت عکس های پرتره ضبط شده با دوربین سلفی گوشی هم معمولی خواهد بود. در مجموع به عقیده ما گوشی Huawei Y7p از نظر دوربین وضعیت معمولی دارد و کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی :باتری و شارژدهی

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی هوآوی Y7p از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. با توجه به مشخصات فنی که این اسمارتفون دارد انتظار داریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه موفق عمل کرده و بازده معمولی داشته باشد. در بررسی این گوشی مشخص شد یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از دستگاه ضمن یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده نماید. در صورتی که سطح استفاده کاربر کم باشد، احتمال دارد که باتری دستگاه تا 1.5 روز هم دوام بیاورد.

اما برای فول شارژ شدن باتری گوشی چه میزان زمان لازم است؟ هوآوی یک شارژر 10 واتی را برای گوشی Y7p در نظر گرفته و در بررسی ما مشخص شد که فول شارژ باتری گوشی وای 7 پی با استفاده از این شارژر ظرف مدت زمانی در حدود 90 دقیقه صورت می‌پذیرد. بنابراین و با توجه به این مسئله می‌توان گفت که گوشی Huawei Y7p از نظر قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد وضعیت معمولی دارد و در سطح متوسط قرار می‌گیرد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی وای 7 پی (Huawei Y7p) پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسبی که دارد به یکی از پرفروش ترین اسمارتفون های جدید برند هوآوی تبدیل شده و تقاضای خرید بالایی دارد. ما در این مقاله تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از این گوشی را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی به شرحی هستند که در ادامه ذکر کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر شیک و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • قدرت پردازشی خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از سرویس های گوگل


:: برچسب‌ها: مشخصات Huawei Y7p , بررسی هوآوی Y7p , بررسی هوآوی وای 7 پی , گوشی ارزان قیمت , مشخصات هوآوی Y7p , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

بیشتر کاربران با توجه به بودجه خود به دنبال دستگاه‌های میان‌رده هستند تا از مدل‌های اقتصادی قوی‌تر باشند و از طرف دیگر هزینه زیادی نپردازند. اگر دنبال یک مدل میان‌رده زیبا و قوی هستید با نقد و بررسی لپ ‌تاپ Lenovo Ideapad L3 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی چینی لنوو بزرگترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی از جمله لپ‌تاپ در دنیا است که تلاش می‌کند میان مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت محصولاتش، تعادل خوبی برقرار کند.

لنوو هم مانند بسیاری از رقبای خود، مدل‌های متنوعی از نوت‌ بوک‌هایش را برای کاربری‌های مختلف روانه بازار می‌کند. اما مدل‌های میان‌رده این کمپانی جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 یکی از جدیدترین نوت بوک‌های این کمپانی چینی است که علاوه بر طراحی و رنگ‌‌بندی فوق‌العاده جذاب خود، سخت‌افزار قابل قبولی چون پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 10510U، فضای ذخیره‌سازی هیبریدی به ‌صورت یک ترابایت هارددیسک و 256 گیگابایت SSD، 8 گیگابایت رم DDR4 و نمایشگر 15.6 اینچی بهره می‌برد.

بدون شک قیمت لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 نسبت به قیمت لپ‌ تاپ ‌های موجود در بازار مناسب‌تر است و کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود به خرید لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 فکر کنید.

 

طراحی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3

 

طراحی لپ تاپ lenovo ideapad l3

 

طراحی لپ تاپ لنوو آیدیاپد ال 3 با نسل قبلی خود، یعنی Ideapad L340 شباهت زیادی دارد و در واقع سخت‌افزار این دو نسل از نظر سری جدید پردازنده تفاوت‌هایی با هم دارد. در همان نگاه اول عاشق این محصول میان‌رده خواهید شد که طراحی زیبایی‌ای دارد. این دستگاه در رنگ‌بندی متنوع مانند نقره‌ای، آبی و سفید به فروش می‌رسد.

این لپ تاپ در کلاس خود طراحی زیبا و قابل توجهی دارد. سازنده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت محصول خود استفاده کرده است تا دستگاهی با کیفیت به دست شما برسد. هنگام کار کردن با نوت‌بوک لنوو هیچ‌گونه مشکلی از نظر استحکام و کیفیت ساخت ندیدیم.

در این لپ‌تاپ طراحی ساده و هم‌رنگ بدنه دارد و تنها در گوشه سمت چپ آن لوگوی Lenovo به صورت عمودی دیده می‌شود. بدنه دستگاه مات است و باید منتظر باقی ماندن لکه و اثرانگشت روی آن باشید. البته این موضوع خیلی به چشم نمی‌آید و آزاردهنده نیست.

وقتی در دستگاه را باز می‌کنید، همچنان همان سادگی و یکپارچگی حفظ می‌شود تا شاهد یک هارمونی قابل قبول باشیم. البته حاشیه سیاه‌رنگ دور نمایشگر و کیبورد خاکستری دستگاه، تضاد رنگی خوبی ایجاد کرده است.

حاشیه نمایشگر از دو سمت چپ و راست کم است، ولی حاشیه نسبتا زیاد قسمت‌های بالا و پایین کمی از زیبایی لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 کاسته است.

این لپ تاپ از یک صفحه کلید کامل و باکیفیت بهره می‌برد و فاصله کلیدها خیلی خوب در نظر گرفته شده است. دستورات شما خیلی سریع و با کمترین فشار روی کلیدها اعمال می‌شود و همین طراحی جزیره‌ای باعث می‌شود هنگام تایپ کردن یا کارهای دیگر خیلی خطا نکنید.

ابعاد این لپ‌تاپ 22.9 * 254.6 * 363 میلی‌متر و وزن آن 2.2 کیلوگرم است که برای یک محصول 15 اینچی در کلاس میان‌رده‌ها، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ lenovo ideapad l3

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد. در قسمت سمت راست لپ تاپ تنها می‌توانید به درایو نوری دسترسی داشته باشید. اما در سمت چپ آن یک پورت شبکه، یک پورت HDMI، دو پورت USB 3.1، جک صوتی 3.5 میلی متری و پورت USB Type C در نظر گرفته شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ lenovo ideapad l3

 

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 از یک کیبورد باکیفیت بهره‌ می‌برد و صفحه کلید عددی آن در مواقع مختلف مانند انجام کارهای مالی و محاسباتی به کمک شما می‌آید. کلیدهای این کیبورد فاصله خوبی از یکدیگر دارند و هنگام تایپ یا انجام کارهای دیگر، فشردن کلید اشتباهی شما را آزار نخواهد داد. این کلیدها حساسیت خوبی نسبت به فشار دارند و دستورات مختلف را خیلی سریع اجرا می‌کنند.

تاچ‌پد (TouchPadاین لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته شده است، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ lenovo ideapad l3

 

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 از یک نمایشگر 15.6 اینچی Full HD با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و روکش مات بهره می‌برد که باعث می‌شود در شرایط نوری زیاد، انعکاس نور شما را آزار ندهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در مدل‌های ارزان‌تر این دستگاه خبری از نمایشگر Full HD‌ نیست و باید به نمایشگر HD با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل رضایت دهید.

این نمایشگر غیرلمسی نوت بوک لنوو رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید آن خوب است، میزان روشنایی آن زیاد بوده و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی قرار دارد. ما هنگام کار کردن با صفحه نمایش این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نشدیم، ولی بهتر بود لنوو از یک نمایشگر IPS برای این مدل استفاده می‌کرد.

 

عملکرد

 

سخت افزار لپ تاپ lenovo ideapad l3

 

لنوو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با توجه به کلاس کاری و قیمت این نوت بوک، سخت‌افزاری را انتخاب کند که به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد. بدون شک امکان استفاده از مدل‌های قوی‌تر هم وجود داشته است، ولی باعث افزایش قیمت می‌شد.

در مدلی که ما بررسی کردیم، لپ تاپ لنوو آیدیاپد ال 3 از یک پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 10510U نسل دهم اینتل با معماری 64 بیتی، حافظه کش ۴ مگابایت و فرکانس کاری 2.1 تا 4.1 گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده قابلیت اورکلاک دارد و در صورتی که نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید فرکانس کاری آن تا 4.1 گیگاهرتز می‌رسد.

ضمن اینکه این نوت بوک به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 8 گیگابایت رم DDR4، فضای ذخیره‌سازی هیبریدی به صورت یک ترابایت هارد دیسک و 256 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce MX330 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 3 سلولی لیتیوم یون با ظرفیت 36 وات ساعت مجهز شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این نوت‌بوک که باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، بهره‌گیری از هارددیسک با سرعت 7200 دور در دقیقه در کنار 256 گیگابایت SSD‌ است.

بی تردید چنین سخت‌افزار قدرتمندی نمی‌تواند در حد یک سیستم گیمینگ که حداقل دو برابر این مدل قیمت دارد، ظاهر شود، ولی در کلاس کاری و بازه قیمتی خود به خوبی می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را پاسخ دهد. این لپ‌تاپ مدل‌های دیگری هم دارد که بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از نسخه‌های زیر را انتخاب کنید:

فضای ذخیره‌سازی پردازنده گرافیکی رم پردازنده
1TB 5400rpm NVIDIA Geforce 130MX ,Dedicated VRAM: 2GB 8GB DDR4 i5(10210U)
1TB+128SSD NVIDIA Geforce 130MX ,Dedicated VRAM: 2GB 8GB DDR4 i7(10510U)
1TB 5400rpm NVIDIA Geforce 130MX ,Dedicated VRAM: 2GB 8GB DDR4 i5(10510U)
1TB 5400rpm Intel Shared ,Dedicated VRAM: 1024MB 4GB DDR4 i3(10110U)
1TB 7200rpm NVIDIA Geforce 130MX ,Dedicated VRAM: 2GB 4GB DDR4 i3(10110U)
1TB+ 128GB SSD 7200rpm NVIDIA Geforce 330MX ,Dedicated VRAM: 2GB 8GB DDR4 i7(10510U)
1TB 7200rpm NVIDIA Geforce 330MX ,Dedicated VRAM: 2GB 8GB DDR4 i7(10510U)
1TB 5400rpm Intel® UHD Graphics ,Dedicated VRAM: 2GB 4GB DDR4 i3(10110U)

باتری

از آنجایی که لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 از سخت‌افزار کم‌مصرف بهره می‌برد، کمپانی سازنده برای آن یک باتری 3 سلولی را در نظر گرفته است که عملکرد خوبی دارد، ولی نمی‌توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید که طولانی مدت بتواند شارژدهی داشته باشد. این باتری در مصرف عادی 4 تا 5 ساعت شارژدهی دارد.

 

اسپیکر

لنوو برای لپ‌ تاپ Ideapad L3 از دو اسپیکر 1.5 وات دالبی استفاده کرده است که برای چنین محصولی قابل قبول به نظر می‌رسد. حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود از تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی دلخواه‌تان لذت ببرید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ lenovo idepad l3

 

لپ تاپ لنوو در بازارهای مختلف به صورت فاقد سیستم عامل یا مجهز به ویندوز 10 عرضه می‌شود. مدلی که ما بررسی کردیم و دیگر اعضای این خانواده در ایران بدون ویندوز اورجینال عرضه می‌شوند. به کمک این دستگاه علاوه بر بازی کردن می‌توانید کارهای سنگین دیگر مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوای چندرسانه‌ای، رندرینگ و... را نیز به راحتی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی لنوو یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3 نه تنها از یک طراحی جذاب و ساده بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر مشخصات فنی خوب آن کمک می‌کند تا فارغ از موضوع قیمت لپ تاپ، روی یک دستگاه پرقدرت برای انجام پردازش‌های سنگین حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت‌افزار و عملکرد خوب
  • صفحه کلید باکیفیت

 

نقاط ضعف:

  • استفاده نکردن از نمایشگر IPS
  • عملکرد متوسط باتری


:: برچسب‌ها: بررسی لپ تاپ لنوو Ideapad L3 , Lenovo Ideapad L3 , مشخصات لپ تاپ لنوو Ideapad L3 , خرید لپ تاپ لنوو Ideapad L3 , لپ تاپ لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از قابلیت های جدیدی که در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده با نام ریلز (Reels) شناخته می‌شود. به موجب این قابلیت می‌توانید ویدیو های کوتاه 15 ثانیه‌ای را در قسمت خاصی از پروفایل اینستاگرام خود آپلود کرده و امکان مشاهده آن ها توسط دیگران را فراهم آورید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام (Reels Instagram) بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با Instagram Reels | ریلز اینستاگرام

اینستاگرام همیشه به دنبال این است که با ارائه قابلیت ها و امکانات جدید، اپلیکیشن خود را به عنوان محبوب ترین برنامه در حوزه شبکه های اجتماعی معرفی کند. قابلیت هایی مثل استوری اینستاگرام (Instagram Stories) و لایو (Live)، IGTV و خیلی قابلیت های دیگر پیش از این توسط اینستا ارائه شده بودند و حالا نوبت به یک قابلیت جدید می‌رسد که ریلز (Reels) نام دارد. اما ریلز اینستاگرام چیست و دقیقا چه کارایی دارد؟

با استفاده از قابلیت Instagram Reels کاربران این اپلیکیشن قادر خواهند بود که درست مثل تیک تاک ویدیو های کوتاه و خاصی را ضبط کرده یا از گالری موبایل خود انتخاب کنند و با قرار دادن موزیک، متن و استیکر روی آن برای دیگران به اشتراک بگذارند. طول این ویدیو ها باید مابین 5 تا 15 ثانیه باشد و در حال حاضر اینستاگرام همچنان در تلاش است تا این قابلیت را کامل تر کند. بنابراین امکان ایجاد تغییر در آینده و آپدیت شدن این قابلیت در اینستا وجود دارد.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

اینستاگرام تب اختصاصی را در قسمت اکسپلور (Explore) یا همان جستجوی این اپلیکیشن برای ویدیوی های Reels در نظر گرفته و کاربران با انتخاب این تب می‌توانند جدیدترین و ترندترین ویدیوی های ریلز را مشاهده کنند. این تب دقیقا در کنار تب های IGTV و دیگر موارد موجود مثل Shop و غیره قرار می‌گیرد و به نوعی قسمت اکسپلور اختصاصی ریلز اینستاگرام خواهد بود. طبیعتا ویدیو های ریلز هم درست مثل دیگر ویدیو و پست های اینستا قابلیت ثبت نظر، لایک کردن و غیره را خواهند داشت.

امکان ارسال ویدیو های ریلز به عنوان استوری هم وجود دارد اما باید در نظر داشته باشید که وقتی یک ویدیوی Reels در استوری اینستا ارسال شود بعد از 24 ساعت از استوری حذف خواهد شد مگر اینکه کاربر آن را هایلایت (Highlight) کند. ضمنا ویدیوی های Reels از پروفایل شما حذف نمی‌شوند و در تب اختصاصی که برای آن ها در نظر گرفته شده باقی می‌مانند. بدین ترتیب و با توجه به این موضوع شما می‌توانید با مراجعه به پروفایل هر کاربر به تب اختصاصی Instagram Reels وی مراجعه کرده و ویدیو هایی که او به عنوان ریلز ارسال کرده را هم مشاهده کنید. این تب درست در کنار تب ویدیوی های IGTV و پست های عادی هر کاربر قرار داده شده است.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

بنابراین کاملا مشخص است که اینستاگرام حساب ویژه‌ای روی قابلیت Reels باز کرده و قصد دارد آن را به ویژگی محبوب و اصلی در این اپلیکیشن تبدیل کند. بدون تردید در آینده قابلیت های متعدد دیگر و تکمیلی هم به ریلز اینستاگرام اضافه خواهد شد و شاید برخی از محدودیت های آن هم از میان برداشته شوند. در ادامه و بخش بعد نحوه استفاده از این قابلیت و ارسال ویدیوی های ریلز را برایتان به صورت مرحله به مرحله شرح می‌دهیم.

 

آموزش ارسال ویدیوی ریلز در اینستاگرام | Instagram Reels

ارسال ویدیو های ریلز در اپلیکیشن اینستاگرام بسیار ساده است و رابط این برنامه در بخش ضبط ویدیو و اشتراک گذاری با دیگران ضمن اضافه کردن قابلیت مذکور دستخوش تغییراتی شده و ساده تر از قبل به نظر می آید. برای ارسال ویدیوی ریلز کافیست ابتدا در صفحه اصلی اینستا انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا صفحه مربوط به ضبط عکس و ویدیو و اشتراک گذاری با دیگران نمایان شود. در این شرایط در قسمت زیرین صفحه سه گزینه تحت عناوین Live، Story و Reels مشاهده خواهید کرد. طبیعتا باید گزینه Reels را انتخاب کنید تا صفحه گوشی شما مشابه با عکس پایین و سمت چپ شود.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

در این صفحه چهار گزینه در گوشه سمت چپ تصویر نمایان هستند که در واقع امکان شخصی سازی و درست کردن ویدیوی ریلز اینستاگرام را فراهم می‌کنند. گزینه اول که آیکون موزیک دارد به شما این امکان را می‌دهد که از کتابخانه موزیک های اینستا هر یک از موزیک هایی که مد نظرتان است را انتخاب کرده و بر روی ویدیو ریلز خویش ضمیمه کنید. گزینه دوم تحت عنوان سرعت شناخته می‌شود که طبیعتا سرعت پخش ویدیوی شما با استفاده از این گزینه قابل تغییر خواهد بود. از گزینه بعدی که در عکس با شماره 3 مشخص کرده‌ایم گزینه افکت است و امکان اضافه کردن افکت های متعدد را به ویدیوی شما می‌دهد. گزینه آخر و شماره 4 هم تایمر خواهد بود که به شما امکان تنظیم مدت زمان ویدیو را خواهد داد. در نظر داشته باشید که مدت زمان ویدیو های ریلز اینستاگرام در حال حاضر باید مابین 5 الی 15 ثانیه باشد.

بعد از اینکه تنظیمات اصلی مورد نظرتان را با استفاده از چهار گزینه سمت چپ صفحه انجام دادید می‌توانید ویدیویی که می‌خواهید در قسمت Reels ارسال شود را ضبط کنید یا با استفاده از گزینه انتخاب ویدیو از گالری تصاویر، ویدیوی مورد نظرتان را مستقیما از گالری موبایلتان انتخاب کنید. برای ضبط آنی ویدیو کافیست که انگشت خود را روی گزینه ضبط ویدیو که در قسمت زیرین و وسط صفحه ارائه شده قرار دهید و نگه دارید. بعد از اینکه ویدیوی مورد نظر را ضبط کردید یک گزینه جدید تحت عنوان Align در منوی سمت چپ صفحه نمایان می‌شود.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات خاصی را روی ویدیوی ریلز اینستاگرام خودتان اعمال کنید و حالت هایی را به وجود آورید که با آن بتوان ویدیوی های خاص تر نظیر تغییر لباس در یک حرکت و غیره را آپلود کرد. سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به طور کامل نحوه استفاده از این گزینه و ساخت ویدیوی های این چنینی را برایتان شرح دهیم. بعد از اینکه ویدیوی مورد نظرتان را ساختید، گزینه "بازگشت به عقب" را برای مشاهده و بررسی ویدیو بزنید و در صورتی که همه چیز مناسب و درست بود گزینه "ارسال" را انتخاب کنید.

در این مرحله می‌توانید تنظیمات نهایی مورد نظرتان را برای ویدیوی Reels خویش اعمال کنید. به عنوان مثال می‌توانید به آن ویدیو یک توضیح یا اصطلاحا کپشن اضافه کنید و با انتخاب عکس آن، کاور اصلی ریلز را تغییر دهید. همچنین اگر اسلایدر کنار گزینه Also Share to Feeds را بزنید، آن ویدیو به طور خودکار به عنوان یک پست هم ارسال خواهد شد و دوستان شما در قسمت Feeds قادر به مشاهده آن خواهند بود. ضمنا با انتخاب تب Story هم می‌توانید تنظیمات مربوط به ارسال ریلز در قالب استوری را هم بهینه کنید و در صورت تمایل ویدیوی ریلز خود را در قالب استوری هم برای دیگران ارسال نمایید.

 

آموزش کامل قابلیت ریلز اینستاگرام | Instagram Reels

 

بنابراین استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام بسیار ساده است و بدون تردید در آینده جزئیات این قابلیت و امکانات مربوط به آن بیشتر می‌شوند. اینستاگرام سعی دارد که روز به روز ویژگی ها و امکانات بیشتری را در اپلیکیشن اختصاصی خودش ارائه کند و قابلیت Instagram Reels هم در همین راستا ارائه شده است. اما اگر بخواهیم صادقانه در مورد این قابلیت و مقایسه آن با قابلیت های مشابه تیک تاک نظر دهیم باید بگوییم که تیک تاک در حال حاضر امکانات تکمیلی بهتری را ارائه کرده و شاید همچنان برای اشتراک گذاری ویدیو های کوتاه گزینه مناسب تری در مقایسه با قابلیت ریلز در اپلیکیشن اینستاگرام باشد.

 

حذف ویدیوی ریلز اینستاگرام بعد از انتشار

همانطور که گفتیم ویدیو هایی که شما در قالب Reels ضبط و در اکانت اینستای خود با دیگران به اشتراک می‌گذارید به طور خودکار حذف نمی‌شوند و در یک تب اختصاصی در قسمت پروفایل کاربری شما ذخیره خواهند شد. این تب درست مثل تب پست های اصلی و پست های IGTV خواهد بود. فقط در صورتی که یک ویدیوی ریلز را در قالب استوری هم ارسال کنید، استوری آن بعد از 24 ساعت به طور خودکار حذف می‌شود اما باز هم آن ویدیو در قسمت ویدیو های Reels اکانت اینستاگرام شما باقی می‌مانند.

این موضوع شاید سبب شود که سوالی در ذهن کاربران به وجود آید! آیا امکان حذف ویدیوی ریلز اینستاگرام بعد از انتشار وجود دارد؟ مطمئنا پاسخ مثبت خواهد بود. برای حذف کردن ویدیوی مورد نظرتان کافیست به قسمت پروفایل کاربری خود بروید و وارد تب Reels شوید تا لیست ویدیو هایی که در قالب ریلز در اینستای خود منتشر ساخته‌اید نمایان شود. از بین ویدیوی های نمایان شده، ویدیویی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید و آیکون سه نقطه‌ای گوشه آن را لمس نمایید و سپس گزینه Delete را بزنید. در پنجره پاپ آپی که نمایان می‌شود هم دوباره گزینه Delete را انتخاب کنید. بدین ترتیب ویدیوی مورد نظرتان از پروفایل شما حذف خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش کار با قابلیت ریلز اینستاگرام پرداختیم و به طور کامل ماهیت این قابلیت را برایتان شرح دادیم. این قابلیت تقریبا به طور مستقیم از برنامه تیک تاک کپی برداری شده و بدون تردید تیم اینستاگرام به زودی آن را بیشتر توسعه خواهند داد و قابلیت ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌کنند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: کار با ریلز اینستاگرام , قابلیت ریلز اینستاگرام , آموزش ریلز اینستاگرام , Reels اینستاگرام , آموزش Reels اینستاگرام , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از جدیدترین و جالب ترین گوشی هایی که شرکت هوآوی در اوایل سال 2020 رونمایی کرد، نوا 7i یا Nova 7i نام دارد. این گوشی از طراحی بسیار زیبا، کیفیت ساخت بالا و قدرت عملکرد عالی برخوردار است و در قابل این موارد قیمت مقرون به صرفه‌ای را هم ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی نوا 7i هوآوی بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص نماییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های نوا یا Nova هوآوی از مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین اسمارتفون های این شرکت هستند که هر چند وقت یک بار شاهد عرضه نسخه جدیدی از این سری محصولات هستیم. گوشی Nova 7i جدیدترین نسخه از این سری اسمارتفون های هوآوی است که در ماه ژانویه (January) سال 2020 رونمایی شد. قیمت هوآوی Nova 7i در مقایسه با مشخصات فنی و کیفیت ساختی که دارد واقع مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و به همین سبب این اسمارتفون توانسته طی مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند هوآوی تبدیل شود.

بنابراین احتمال اینکه شما هم به فکر خرید گوشی هوآوی نوا 7i باشید وجود دارد! از همین جهت تصمیم گرفتیم در یک نقد و بررسی کاملا اختصاصی این اسمارتفون ارائه کنیم. در نقد و بررسی نوا 7i هوآوی سعی می‌کنیم بیشتر به جنبه های کاربردی آن اشاره داشته باشیم و از ورود به جزئیات غیرضروری خودداری نماییم. لازم به ذکر است که برای ارائه یک نقد مناسب ما حدود 7 روز از این گوشی به صورت عادی و برای رفع نیازهای روزمره خود استفاده کردیم تا کیفیت عملکرد دستگاه بهتر برایمان قابل درک باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف و نقد و بررسی نوا 7i هوآوی همراه باشید.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

ظاهر گوشی Nova 7i بسیار خوب و زیباست و گوشی از سبک طراحی مطلوبی بهره می‌برد. همین امر سبب خواهد شد که شما در نگاه اول از این گوشی و ظاهرش لذت ببرید و به نوعی جذب آن شوید. صفحه نمایش آن حاشیه های باریکی دارد و اندازه بزرگی را ارائه می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش و داخل ال سی دی دستگاه لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و بدین ترتیب حالتی خاص را ارائه خواهد کرد. قاب پشت گوشی تقریبا براق و شیشه‌ای مانند به نظر می‌رسد اما جنس آن از پلاستیک خواهد بود. لبه های قاب پشت گوشی حالتی خمیده دارند و با در دست گرفتن دستگاه حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Nova 7i هم چهار لنز دوربین اصلی آن به صورت یک مربع و در حالتی شبیه به آیفون های جدید اپل تعبیه شده‌اند.

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

همانطور که در ابتدای نقد و بررسی نوا 7i هوآوی گفتیم، قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده و طبیعتا حساسیت بالایی در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن خواهد داشت. فریم اصلی گوشی هم پلاستیکی است و هوآوی بدین ترتیب هزینه تولید دستگاه را تقلیل داده است. روی صفحه نمایش یا پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که جنس آن از نوع گوریلاگلس نیست و در بررسی ما هم مشخص شد که خیلی مقاومت بالایی ندارد. بنابراین استفاده از گلس محافظ ال سی دی برای حفاظت از صفحه نمایش گوشی Nova 7i امری الزامی خواهد بود.

بدنه گوشی مورد نظر ابعاد 8.7 در 76.3 در 159.2 میلیمتری دارد و وزن دستگاه حدود 183 گرم است. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است. یک اسکنر انگشت فیزیکی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که روی لبه سمت راست قاب آن تعبیه گشته و بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی آن می‌تواند تایید هویت و آنلاک نمایشگر را تکمیل کند. در بررسی نوا 7i هوآوی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خوب است.

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

بنابراین در مجموع می‌توان گفت گوشی هوآوی Nova 7i از سبک طراحی و ظاهر خوبی برخوردار است و کیفیت ساخت مناسبی هم دارد. مطمئنا شیشه‌ای نبودن قاب پشت گوشی یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن محسوب می‌شود اما به هر حال بکارگیری قاب پلاستیکی از ترفند هاییست که خیلی از شرکت های سازنده اسمارتفون برای کاهش هزینه تولید دستگاه از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه زمانی که گوشی Nova 7i هوآوی را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود و اصطلاحا گوشی خوش دست به نظر می‌آید. پس در کل می‌توان نمره رضایت بخشی را به این بخش نقد و بررسی نوا 7i هوآوی اختصاص داد.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : صفحه نمایش 

هوآوی برای گوشی نوا 7i یک نمایشگر 6.4 اینچی را در نظر گرفته که پنل آن از نوع IPS LCD خواهد بود و رزولوشن 2310 در 1080 پیکسلی هم توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر 6.4 اینچی خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم گفته بودیم صفحه نمایش گوشی Nova 7i حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 83.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت این گوشی هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و این لنز درون ال سی دی قرار دارد.

روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده می‌شود اما در بررسی نوا 7i هوآوی مشخص شد که این شیشه خیلی مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و بهتر است حتما برای محافظت از نمایشگر دستگاه یک لایه گلس محافظ ال سی دی بر روی آن نصب گردد. اما کیفیت عملکرد صفحه گوشی چطور است و محتوا بر روی آن چگونه نمایش داده می‌شود؟ در بررسی گوشی هوآوی Nova 7i مشخص شد که صفحه نمایش آن از نظر شارپنس و کنتراست وضعیت مناسبی دارد و این امر سبب می‌شود که محتوای روی آن جذاب به نظر برسد، اما اینطور نیست که مدعی شویم نمایشگر IPS گوشی فوق‌العاده خواهد بود!

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی هوآوی Nova 7i وضوح و شادابی محتوای مطلوبی هم دارد و این مسئله هم منجر به بهبود کیفیت محتوای روی آن خواهد شد. با توجه به بزرگ بودن پنل نمایشگر دستگاه انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در آن لذت بخش می‌شود، اما همانطور که گفتیم نمایشگر گوشی فوق‌العاده نیست و مطمئنا گوشی های دیگری در این رده قیمتی وجود دارند که از این نظر می‌توانند بازده بهتری داشته باشند. اما قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی چطور است و آیا می‌توان به راحتی این اسمارتفون را در محیط های باز و تحت تابش نور مورد استفاده قرار داد؟

در بررسی نوا 7i هوآوی مشخص شد که پنل نمایشگر این گوشی قدرت خوبی در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) دارد. با تنظیم شدت روشنایی صفحه دستگاه بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کنید و با دستگاه در تعامل باشید. در صورتی که شدت نور محیط خیلی زیاد باشد هم با تنظیم روشنایی صفحه بر روی 100 درصد قادر به مشاهده محتوای روی نمایشگر و تعامل با دستگاه خواهید شد. در مجموع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی Huawei Nova 7i خوب است اما فوق‌العاده نخواهد بود.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی هوآوی نوا 7i نصب شده اندروید 10 خواهد بود و رابط کاربری اختصاصی این کمپانی با نام EMUI 10 هم روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. به دلیل تحریم هایی که از سمت ایالات متحده امریکا بر علیه شرکت هوآوی پیاده سازی شده، سیستم عامل اندروید گوشی Nova 7i از گوگل سرویس (Google Service) بهره‌مند نیست و همچنین مراجعی مثل گوگل پلی استور (Google Play Store) به طور پیش فرض روی آن ارائه نشده‌اند. البته این مسئله از سمت دیگر سبب می‌شود که اپلیکیشن های پیش فرض گوگل هم روی گوشی نصب نباشند و بخشی از حافظه داخلی دستگاه توسط این برنامه ها اشغال نشود!

اما از سمت مقابل نبودن پیش فرض این برنامه ها می‌تواند دردسرهایی را هم به همراه داشته باشد و برخی از کاربران (به ویژه کاربران مبتدی) را با مشکل رو به رو کند! برای نصب اپلیکیشن های مختلف می‌توانید از کافه بازار استفاده کنید یا فایل نصبی (APK) برنامه های مورد نظرتان را از مراجعی مثل سایت apkpure دانلود کرده و آن را روی دستگاه نصب نمایید. اما حتی با انجام این کار هم گاها برای اجرای برخی برنامه هایی که نیازمند گوگل پلی سرویس (Google Play Service) هستند با مشکل رو به رو می‌شود. بنابراین عدم پشتیبانی گوشی از سرویس های گوگل یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید در این بخش بررسی نوا 7i هوآوی به آن اشاره می‌کردیم.

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

با صرفا نظر از این مسئله می‌توان گفت که گوشی رابط کاربری و بستر نرم افزاری روان و مناسبی دارد. ما در طول یک هفته بکارگیری این اسمارتفون تقریبا هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری آن مشاهده نکردیم و هر روز به راحتی اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و غیره را در این گوشی مورد استفاده قرار دادیم. یکی از ویژگی های خوب رابط کاربری EMUI مربوط به ارائه قابلیت های متعدد و امکانات شخصی سازی زیاد می‌شود که البته از سمت دیگر منجر به پیچیدگی منوی تنظیمات و سنگین تر شدن رابط کاربری هوآوی می‌شوند. در مجموع اگر از گوشی هوآوی Nova 7i برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید، تقریبا هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری آن مشاهده نخواهید کرد.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : پردازنده، رم و حافظه داخلی 

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی نوا 7i هوآوی مربوط به قدرت پردازشی دستگاه می‌شود. آیا با استفاده از این گوشی می‌توان تسک های سنگین مثل گیمینگ را انجام داد؟ طبیعتا با توجه به قیمت گوشی باید در نظر داشته باشیم با یک به اسمارتفون مقرون به صرفه و خوش قیمت روبرو هستیم و نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشیم. هوآوی در قلب گوشی Nova 7i از تراشه Kirin 810 استفاده کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس کاری 1.88 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر از نوع Cortex-A76 هستند و فرکانس کاری 2.27 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

بنابراین و با توجه به تراشه‌ای که گوشی Huawei Nova 7i از آن بهره‌مند شده می‌توان گفت که دستگاه احتمالا قدرت پردازشی خوبی دارد. گوشی مذکور از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم در حالت پیش فرض 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. ضمن اینکه گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب نانومتری می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعان آن را تا سقف اسمی 256 گیگابایت افزایش داد. اما قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی نوا 7i در عمل چطور است؟ برای پاسخ به این سوال ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و هر کدام را 10 دقیقه اجرا کردیم.

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

نتیجه بررسی نوا 7i هوآوی نشان داد که این گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و اسفالت 9 لجندز بر می‌آید و فقط در 5 دقیقه آخر اجرای این دو گیم کمی افت فریم در آن قابل رویت بود که تقریبا امری طبیعی محسوب می‌شود. لگ و تاخیرهای بسیار ریزی هم در 5 دقیقه انتهایی اجرای گیم های نام برده شده در دستگاه نمایان شدند که شدت آن ها زیاد نبود و قابل چشم پوشی هستند. بعد از اجرای 20 دقیقه‌ای گیم های مورد نظر هم از آن ها خارج و مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی جهش هایی داشتیم و خوشبختانه متوجه شدیم که ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی در این حالت مطلوب است و طبیعتا رم 8 گیگابایتی گوشی به بهبود این پروسه کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کرده بودیم، برای استفاده نرمال و عادی از گوشی هوآوی Nova 7i هم با هیچ محدودیت و مشکلی رو به رو نخواهید بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت با توجه به قیمتی که برای گوشی نام مذکور در نظر گرفته، قدرت عملکرد و بازده پردازشی آن مناسب است. ما در طول بررسی این گوشی حافظه جانبی در آن نصب نکردیم و مسلما همان ظرفیت 128 گیگابایتی پیش فرض گوشی برای ما کافی بود. در برخی از گوشی ها ممکن است با نصب حافظه جانبی و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شاهد افت کیفیت عملکرد آن و بروز لگ و تاخیرهای ریزی در آن ها باشید.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : دوربین اصلی و سلفی 

یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در انتخاب و خرید گوشی، کیفیت عملکرد دوربین است! دوربین اصلی گوشی هوآوی Nova 7i از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide)، 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. اما گذشته از مشخصات روی کاغذ، باید دید که دوربین گوشی در عمل چطور است؟

در بررسی نوا 7i هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط هایی که نور خوبی داشته باشد عکس های بسیار مطلوبی ضبط می‌کند. به عنوان مثال در روزهای آفتابی و تحت شرایطی که پشت به نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید و به عکسبرداری بپردازید، قادر به ضبط عکس های بسیار با کیفیتی خواهید شد. عکسبرداری در حالت های مختلف عادی، پرتره، ماکرو و اولتراواید تحت این شرایط با جزئیات، دقت و کیفیت بالایی توسط دوربین اصلی گوشی Nova 7i انجام می‌شود. اما در محیط های تاریک و کم نور وضعیت چطور خواهد بود؟

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

در محیط هایی که کم نور و تاریک هستند، عملکرد دوربین اصلی گوشی هوآوی Nova 7i تحت تاثیر قرار گرفته و کیفیت آن تا حدی افت می‌کند. هرچقدر شدت نور محیط کمتر باشد، جزئیات عکس و کیفیت آن به همان اندازه کاهش می‌یابد و نویزهای تصویر بیشتر می‌شود. اما وضعیت عکس هایی که در شرایط کم نور توسط دوربین این گوشی ضبط می‌شوند خیلی هم بد نیستند و فقط در مقایسه با عکس های ضبط شده در شرایط نوری مناسب از کیفیت کمتری برخوردار خواهند بود. دوربین اصلی هوآوی نوا 7i از نظر کیفیت عملکرد دوربین چه در محیط های با نور خوب و چه در محیط های با نور نه چندان مناسب نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش بازده بهتری دارد.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Nova 7i از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. کیفیت عملکرد این لنز دوربین خوب است و در بررسی نوا 7i هوآوی مشخص شد که با آن قادر به ضبط عکس های سلفی مطلوبی خواهید بود. البته طبیعتا کیفیت عکس های ضبط شده در محیط های کم نور نسبت به محیط های با نور مناسب کمتر است اما در مجموع دوربین سلفی گوشی عملکرد خوبی دارد.

 

نقد و بررسی نوا 7i هوآوی | Huawei Nova 7i

 

اگر بخواهیم به طور کلی در مورد کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی هوآوی Nova 7i نظردهی داشته باشیم باید بگوییم که این گوشی از این نظر یک گوشی خوب و با کیفیت است. حالت های عکسبرداری متعددی از قبیل عکسبرداری پرتره، پانوراما، اولتراواید و ماکرو توسط دوربین های این گوشی پشتیبانی می‌شوند و در اغلب مواقع هم کیفیت عکس هایی که با دوربین دستگاه ضبط خواهند شد مطلوب و کاملا رضایت بخش هستند، مگر اینکه نور محیط خیلی کم باشد یا بخواهید در شب با دوربین گوشی عکسبرداری کنید. بنابراین گوشی از این بخش بررسی نوا 7i هوآوی نمره مطلوبی دریافت می‌کند.

 

 نقد و بررسی نوا 7i هوآوی : باتری و شارژدهی 

هوآوی یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Nova 7i در نظر گرفته است. با توجه به سایر ویژگی هایی که تا به اینجای کار به آن ها اشاره کردیم، انتظار داریم که قدرت شارژدهی خوبی توسط باتری 4200 میلی آمپر ساعتی این اسمارتفون ارائه شود. در بررسی ما مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی ضمن یک مرتبه فول شارژ باتری Huawei Nova 7i تقریبا می‌تواند 1 الی 1.5 روز از آن استفاده نماید و به نوعی قدرت و کیفیت شارژدهی باتری گوشی را می‌توان خوب در نظر گرفت. البته فراموش نکنید که نوع استفاده کاربر از گوشی مستقیما روی میزان قدرت شارژدهی باتری و مصرف انرژی آن تاثیرگذار خواهد بود.

اما برای شارژ مجدد باتری گوشی هوآوی Nova 7i چه مقدار زمان لازم است؟ این گوشی از یک شارژر اورجینال و فابریک 40 واتی بهره می‌برد که قدرت عالی دارد! به لطف وجود این شارژر می‌توان در 30 دقیقه باتری 4200 میلی آمپر ساعتی دستگاه را تا 65 الی70 درصد شارژ کرد! فول شارژ باتری گوشی هم ظرف 45 الی 55 دقیقه انجام می‌شود که این سرعت شارژ تقریبا بی‌نظیر است و در کمتر گوشی شاهد ارائه مشابه این سرعت خواهید بود. بنابراین اگر به سرعت شارژ مجدد باتری گوشی اهمیت می‌دهید، هوآوی نوا 7i بدون تردید یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوا 7i هوآوی پرداختیم. این گوشی یکی از جدیدترین و پرفروش ترین اسمارتفون های برند هوآوی است که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و بدر مجموع یک پکیج کامل را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. اگر با بودجه نسبتا محدود به فکر خرید یک گوشی خوش ساخت و با کیفیت هستید، هوآوی Nova 7i یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین خوب
  • باتری مناسب
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • عدم بهره‌مندی از گوگل سرویس


:: برچسب‌ها: قیمت هوآوی Nova 7i , بررسی هوآوی Nova 7i , خرید نوا 7i هوآوی , نقد نوا 7i هوآوی , Huawei Nova 7i , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مک بوک پرو (MacBook Pro) از سری لپ تاپ‌های حرفه ای اپل است که هر ساله شاهد معرفی سری‌های جدید آن هستیم. در سال 2020 شرکت اپل (Apple) این لپ تاپ حرفه‌ای را قدرتمندتر از گذشته روانه بازار کرد. در نسل جدید مک بوک یعنی MacBook Pro 2020 شاهد دو مدل با اندازه صفحه نمایش 13 و 16 اینچی هستیم که به غیر از سایز نمایشگر در سیستم سخت افزاری هم تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند.

در این مقاله قصد بررسی مدل 13 اینچی لپ تاپ مک بوک ایر را داریم. لپ تاپی حرفه‌ای با سایز صفحه نمایش کوچک ویژه کسانی که قصد دارند لپ تاپ را همه جا همراه خود داشته باشند. سری جدید لپ تاپ‌های MacBook Pro با امکانات کامل‌تر و قدرت سخت افزاری بیشتری نسبت به سری MacBook Air، کاملا برای افرادی ساخته‌ شده‌اند که انتظار بالایی از قدرت لپ تاپ دارند. اپل در مک بوک پرو 2020 از پردازنده‌های قدرتمند اینتل استفاده کرده است. در برخی از کانفیگ‌ها شاهد پردازنده‌های نسل هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 و در گروهی دیگر از نسل دهم این پردازنده‌ها استفاده شده است که توان پردازشی بسیار بالایی دارند.

در کنار پردازنده‌های اینتل از دو مدل کارت گرافیک Intel Iris Plus Graphics استفاده شده است که هماهنگی خوبی با پردازنده دارند. حافظه رم مک بوک پرو 2020 مدل 13 اینچ هم به نسبت نسل قبل پیشرفت داشته است. به صورت پایه شاهد حافظه رم 8 و 16 گیگابایت بر روی لپ تاپ هستیم ولی امکان ارتقا تا 32 گیگابایت فراهم شده است تا بتوانید بر روی لپ تاپ خود از سیستم پردازشی بسیار قدرتمندی بهره‌مند شوید.

همان‌طور که اشاره شد از دو سری نسل پردازنده (نسل هشتم و دهم اینتل) بر روی MacBook Pro 2020 استفاده شده است. بر اساس همین پردازنده‌ها شاهد دو کانفیگ 256 و 512 گیگابایتی در نسل هشت، و دو کانفیگ 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در نسل ده هستیم. اعداد و اطلاعات مشخصات سخت افزاری همگی نشان از توان بالا این لپ تاپ 13 اینچی می‌دهند. برعکس نسل‌های قبل، علاوه بر سیستم پردازشی و سخت افزار، شاهد تغییرات ظاهری هم این سری از مک بوک‌های شرکت اپل هستیم که در ادامه بیشتر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

طراحی و کیفیت ساخت MacBook Pro 2020 13inch

 

نقد و بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچ

 

بدنه‌ی لپ تاپ اپل مک بوک پرو 2020 مدل 13 اینچ به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده است. با استفاده از این جنس بدنه در طراحی و ساخت، با یک لپ تاپ محکم، مقاوم و البته سبک طرف هستیم. ابعاد نسل جدید مک بوک پرو دقیقا مشابه نسل قبلی است. MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچی، ابعادی معادل 304.1x212.4x15.6 میلی‌متر داشته و وزن آن 1.4 کیلوگرم است. نمی‌توان گفت که این لپ تاپ جز لپ تاپ‌های سبک بازار است، زیرا لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش 15.6 اینچی با این وزن هم وجود دارند. همچنین وزن لپ تاپ 300 گرم نسبت به نسل قبل مک بوک پرو بیشتر شده است.

طبق ادعا شرکت اپل، محصولات تولید شده توسط این شرکت کاملا با محیط زیست سازگار هستند. منظور از این ادعا این است که مواد به‌کار رفته در ساخت این محصول موجب تخریب محیط زیست نشده‌اند. استفاده از آلومینیوم بازیافت شده با درصد کربن کم در اسکلت لپ تاپ و همچنین استفاده بیشتر (35 درصد) از پلاستیک بازیافتی از این موارد هستند.

لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچ در دو رنگ نقره‌ای (Silver) و خاکستری فضایی (Space Gray) عرضه شده است. کیفیت بالا بدنه لپ تاپ و همچنین طراحی مثال زدنی آن، مک بوک پرو 2020 را تبدیل به یکی از زیباترین لپ تاپ‌های موجود در بازار کرده است.

 

صفحه نمایش MacBook Pro 2020

 

نقد و بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچ

 

یکی از نکات مثبت لپ تاپ‌های اپل صفحه نمایش با کیفیت آن است. در سری مک بوک پرو 2020 هم شاهد یک صفحه نمایش با بالاترین امکانات و کامل‌ترین ویژگی‌ها هستیم. همان‌طور که اشاره شد، مک بوک پرو 2020 در دو مدل کلی 13 و 16 اینچی تولید شده است. مدل 13 اینچی این لپ تاپ، نمایشگری با سایز دقیق 13.3 اینچ دارد. پنل این صفحه نمایش IPS بوده که شفافیت و دقت رنگ بسیار بالایی دارد از همین رو برای انجام کارهای گرافیکی، طراحی و همچنین تماشا فیلم و عکس بسیار مناسب است.

کیفیت تصویر لپ تاپ QHD بوده و از رزولوشن 2560x1600 پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی نمایشگر هم 227 پیکسل در هر اینچ (PPI) است. یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش‌های لپ تاپ‌های MacBook Pro استفاده از فضای رنگی گسترده‌ P3 است. این مورد به این معنی است که به نسبت حالت رنگی معمول sRGB، در لپ تاپ مک بوک پرو 2020 شاهد 25 درصد رنگ‌های بیشتری هستیم. میزان روشنایی بسیار خوب 500 نیت صفحه نمایش هم باعث شده بتوانید در شرایط نوری قوی هم با این لپ تاپ بدون مشکل کار کنید. میزان روشنایی صفحه نمایش اپل مک بوک پرو 2020 از نسل گذشته بیشتر شده است. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش هم می‌توان به فناوری Ture Tone اشاره کرد که با فعال‌سازی آن می‌توانید نور صفحه نمایش را به صورت خودکار با نور محیطی که در آن قرار دارد تنظیم کنید.

مشابه سایر لپ تاپ‌های اپل در بالای صفحه نمایش از یک وب‌کم با کیفیت HD استفاده شده است که توانایی تشخیص چهره داشته و کیفیت بسیار خوبی را برای تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع با خرید لپ تاپ MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچ در بخش صفحه نمایش خیالتان می‌تواند راحت باشد که یکی از بهترین‌های بازار را در اختیار دارید.

 

کیبورد و تاچ‌پد

 

نقد و بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 مدل 13 اینچ

 

یکی از تغییرات جدی نسل جدید مک بوک پرو به نسبت سال گذشته مربوط به به بخش کیبورد لپ تاپ می‌شود. در MacBook Pro 2020 شاهد یک باز طراحی در بخش کیبورد هستیم. هم از لحاظ طراحی و نوع چینش و هم در نوع مکانیزم عمل کلیدهای کیبورد. در مک بوک پرو 2020 مدل 13 اینچ کلیدهای کیبورد فضای بیشتری از سطج پنل داخلی را اشغال کرده‌اند. در نسخه‌های قبلی تمامی کلیدها در مرکز پنل داخلی قرار گرفته‌ بودند. همچنین به واسطه این تغییر حجم بلندگوهای اطراف کیبورد در نسخه‌ی سال 2020 کمتر شده است. همچنین در نسل جدید یک کلید فیزیکی دیگر هم به کلیدها اضافه شده است. در واقع کلید (Escape (esc که پیش‌تر در تاچ بار قرار داشت، حال به شکل فیزیکی در کنار سایر کلیدها روی صفحه‌کلید قرار گرفته است. کلیدهای چهار جهت اصلی هم به جهت راحتی بیشتر هنگام کار کردن با آن‌ها به شکل T برعکس قرار گرفته‌اند.

مکانیزیم کلی کیبورد که از آن به عنوان حالت پروانه‌ای یاد می‌شود به مکانیزم قیچی تغییر کرده است. این حالت جدید که اپل آن را کیبورد جادویی (Magic Keyboard) می‌نامد، باعث ایجاد تجربه بهتری هنگام تایپ کردن در طولانی مدت شده است. کلیدها در این مکانیزم جدید عمق 1 میلی‌متری دارند و صدای بسیار کمی را هم هنگام فشردن ایجاد می‌کنند. از کیبورد جادویی برای سری MacBook Air هم استفاده شده است. همچنین لازم به ذکر است که تمامی کلیدهای لپ تاپ به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و در شرایط کم نور هم با روشن کردن آن‌ها می‌توانید به تایپ خود ادامه دهید.

در کنار کلیدهای کیبورد تاچ‌پد Force Touch در مرکز سطح پایین سطح صفحه‌کلید قرار گرفته است که مشابه نسل قبلی اندازه‌ی بزرگی داشته و از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی کرده و تجربه لذت‌بخشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این تاچ‌پد قادر به تشخیص فشار وارد شده است و می‌توانید برای مثال در طراحی از آن برای تعیین ضخامت قلم خود استفاده کنید.

لپ تاپ MacBook Pro 2020 از کلید Touch ID استفاده می‌کنند که به واسطه‌ی آن می‌توانید لپ تاپ را با تنها با اثر انگشت خود باز کنید. نه‌تنها باز کردن قفل‌، بلکه برای بسیاری از کارهای امنیتی مانند رمزگذاری اطلاعات شخصی، حساب ابری و همچنین پرداخت‌ از طریق Apple Pay می‌توانید از این کلید استفاده کنید.

 

تاچ بار

 

تاچ بار اپل مک بوک پرو 2020

 

یکی از ویژگی منحصر به فرد لپ تاپ‌های مک بوک پرو، تاچ بار (Touch Bar) یا نوار لمسی بالای کیبورد است. تاچ بار در حالت اصلی 12 کلید Function یا همان f1 تا f12 را به شکل لمسی نمایش می‌دهد. اما بسیاری از نرم‌افزارهای سیستم عامل مک (macOS) با این فناوری شخصی‌سازی شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از تاچ بار کارهای زیادی را به سرعت انجام دهید. ابزارهای ساده مانند ادیت تصاویر، جابه‌جایی بین عکس‌ها، استفاده سریع از ایموجی‌ها در چت و جابه‌جایی بین تب‌های مرورگر از ویژگی های تاچ بار است. همچنین در نرم‌افزارهای حرفه‌ای طراحی و تدوین صدا و ویدیو هم می‌توانید بخشی از نوار ابزار خود مانند خط زمانی فیلم یا پالت رنگی خود در طراحی به تاچ بار منتقل کنید. در نسل‌های قبلی مک بوک پرو، در بالای کیبورد شاهد ردیف یکپارچه نوار لمسی بودیم ولی در Apple MacBook Pro 2020 کلید esc در سمت چپ و کلید Touch ID در سمت راست، از تاچ بار جدا شده‌اند و به شکل کلیدهای فیزیکی روی پنل داخلی لپ تاپ قرار گرفته‌اند.



:: برچسب‌ها: مشخصات لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 , بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 2020 , نقد و بررسی Apple MacBook Pro 2020 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

واتساپ هم اکنون به یکی از اصلی ترین اپلیکیشن پیام رسانی تبدیل شده که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. مطمئنا شما هم یکی از کاربران این برنامه پیام رسان هستید. اما سوال اینجاست که شما تا چه اندازه با قابلیت های این اپلیکیشن کاربردی آشنایی دارید؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی جالب ترین قابلیت های واتساپ بپردازیم. با آگاهی از این قابلیت ها می‌توانید به بهترین شکل از واتساپ استفاده کنید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ (WhatsApp) : مقدمه

اپلیکیشن واتساپ یکی از پرکاربرترین و محبوب ترین برنامه های پیام رسان فعلی موبایل است که هم شامل نسخه اندرویدی و هم شامل نسخه آی او اسی می‌شود. با استفاده از این برنامه کاربردی شما می‌توانید برای دیگر دوستانتان در هر کجای دنیا که هستند از طریق اینترنت پیام متنی، تصویری یا صوتی ارسال کنید یا حتی تماس های تصویری و صوتی مستقیم با آن ها برقرار نمایید. اما قابلیت های واتساپ فقط شامل این موارد نمی‌شود و ویژگی ها و قابلیت های دیگری هم در آن وجود دارند که به مراتب کاربردی خواهند بود.

بنابراین شاید بد نباشد که طی یک مقاله اختصاصی سعی کنیم شما را با جالب ترین قابلیت های واتساپ آشنا سازیم. در ادامه این مطلب سعی خواهیم کرد که برخی از کاربردی ترین و جالب ترین قابلیت هایی که در اپلیکیشن WhatsApp ارائه شده‌اند را برایتان معرفی نماییم. احتمالا شما با خیلی از این قابلیت ها آشنایی کامل ندارید و آگاهی از آن ها برایتان جالب خواهد بود. با استفاده از قابلیت هایی که نام خواهیم برد شما می‌توانید به صورت حرفه‌ای‌تر از WhatsApp استفاده نمایید. بنابراین توصیه داریم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

1. جلوگیری از ذخیره شدن خودکار عکس ها در گالری موبایل

در حالت پیش فرض تنظیمات واتساپ به گونه‌ایست که تمام عکس و ویدیو هایی که شما در پنجره های گفتگوی برنامه مذکور باز می‌کنید، مستقیما در حافظه گوشی دانلود و ذخیره می‌شوند و یک نسخه از آن ها در گالری موبایلتان هم نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال تصور کنید در یک گروه واتساپ عضو هستید و عکس های زیادی در این گروه ارسال می‌شود و شما آن ها را باز می‌کنید. در حالت پیش فرض تمام این عکس ها در گالری موبایلتان هم ذخیره خواهند شد. یعنی اگر به قسمت گالری موبایل بروید تمام عکس هایی که در گروه واتساپ باز کرده بودید را در آن قسمت خواهید دید. اما آیا می‌دانید که راهی برای جلوگیری از بروز این حالت وجود دارد و شما قادر به جلوگیری از ذخیره شدن خودکار عکس های واتساپ در گالری موبایل هستید؟

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: جلوگیری از ذخیره شدن خودکار عکس ها در گالری موبایل

 

انجام این کار ساده است. شما می‌توانید برای هر یک از پنجره های گفتگوی واتساپ خود یا هر کدام از گروه هایی که در آن عضو هستید، شرایط خاصی را در نظر بگیرید که عکس های برخی از آن ها در گالری موبایل ذخیره شده و عکس های برخی دیگر از آن ها در گالری گوشی ذخیره نشود. برای تنظیم این امر کافیست بعد از باز کردن برنامه واتساپ به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد پنجره گفتگو یا گروهی شوید که می‌خواهید شرایط ذخیره شدن عکس های آن در گالری موبایل را تغییر دهید.
  • از بخش فوقانی صفحه نام گروه یا مخاطب را لمس کنید.
  • گزینه Media Visibility را انتخاب نمایید.
  • گزینه No را برای جلوگیری از ذخیره شدن عکس های آن پنجره گفتگو در گالری موبایل انتخاب کنید.

به همین ترتیب می‌توانید تنظیمات هر یک از پنجره های گفتگو یا گروه های واتساپ را بنا به سلیقه شخصی خودتان بهینه نمایید. در نظر داشته باشید که با انتخاب گزینه Yes امکان ذخیره شدن یک نسخه از عکس های آن گروه یا پنجره گفتگو در گالری موبایل صادر می‌شود. این یکی از جالب ترین قابلیت های واتساپ است که متاسفانه اغلب کاربران از وجود آن باخبر نیستند.

 

2. قفل گذاری روی واتساپ

شاید گفتگوهای شخصی در WhatsApp داشته باشد و دلتان بخواهد از آن ها محافظت نمایید! این مسئله اصلا امر عجیبی نیست و در واقع مربوط به حریم خصوصی هر فرد می‌شود. اما در حالت عادی اگر شخصی گوشی شما را در حالتی که صفحه آن آنلاک است در اختیار داشته باشد، به سادگی می‌تواند با لمس آیکون برنامه واتساپ وارد آن شده و تمام پنجره های گفتگوی شما را مشاهده کرده و حتی پیام های شخصیتان را هم بخواند! اما آیا می‌دانید که برای جلوگیری از این کار هم راه حلی وجود دارد؟ بدین منظور می‌توانید از منوی تنظیمات واتساپ برای اجرای برنامه رمز عبور تعیین نمایید یا اصطلاحا برنامه واتساپ را در گوشی خود قفل کنید.

با انجام این کار هر زمان که قرار باشد برنامه واتساپ در گوشی اجرا گردد می‌بایست رمز عبوری که توسط شما تعیین شده است وارد و تایید شود. در صورتی که گوشی شما از اسکنر انگشت بهره‌مند باشد، تایید هویت و دسترسی به محتوای واتساپ در صورتی امکانپذیر خواهد شد که هویت کاربر با اسکن انگشت وی تایید گردد. برای فعالسازی قابلیت قفل گذاری روی واتساپ کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: قفل گذاری روی واتساپ

 

  • برنامه واتساپ را در گوشی اجرا کنید.
  • به منوی Settings بروید.
  • گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب نمایید.
  • به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Fingerprint Lock را انتخاب نمایید.
  • اسلایدر کنار گزینه Unlock with Fingerprint را فعال کنید.

بدین ترتیب قفل گذاری روی واتساپ انجام می‌شود. در قسمتی که یک بازه زمانی قابل انتخاب است می‌توانید مدت زمانی را مشخص کنید که برای قفل خودکار واتساپ در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر گزینه After 1 Minutes را انتخاب کنید، هر زمان که 1 دقیقه از واتساپ استفاده نشود یا یک دقیقه از لحظه خروج برنامه بگذرد، قفل آن فعال خواهد شد. گزینه After 30 Minutes هم بازه زمانی را روی 30 دقیقه تنظیم می‌کند و گزینه Immediately هم به محض خروج از واتساپ و غیر فعال شدن آن، قفل برنامه را فعال خواهد کرد. پس امکان قفل گذاری روی برنامه یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ است.

 

3. قرار دادن استاتوس (Status)

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که در واتساپ ارائه شده مربوط به امکان اضافه کردن یا قرار دادن استاتوس می‌شود. استاتوس در واقع قابلیتی شبیه به استوری اینستاگرام است و به موجب آن شما می‌توانید عکس یا پست خاصی را برای مدت زمان 24 ساعت در پروفایل یا همان حساب کاربری خودتان منتشر سازید و دیگر کاربران هم قادر به مشاهده این پشت و ریپلای کردن روی آن خواهند بود. این پست های موقت به طور خودکار بعد از 24 ساعت حذف خواهد شد. خوشبختانه ارسال استاتوس در واتساپ به سادگی قابل انجام است. بدین منظور کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد برنامه واتساپ و اکانت خودتان شوید.
  • گزینه Status را از بخش فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • گزینه My Status را لمس کنید.
  • عکسی که می‌خواهید استاتوس شود را انتخاب کرده یا با دوربین گوشی ضبط کنید.
  • در صورت نیاز کپشن (Caption) مورد نظرتان را تایپ کرده و گزینه سبز رنگ تایید و ارسال را انتخاب کنید.

به همین سادگی استاتوس شما در واتساپ ارسال خواهد شد و مخاطبین شما در حالت پیش فرض قادر به مشاهده آن خواهند بود. این پست برای مدت زمان 24 ساعت در پروفایل شما نمایش داده می‌شود و در صورتی که کاربری روی آن ریپلای کند، شما متن آن را به طور مستقیم و در قالب پیام خصوصی دریافت خواهید کرد و می‌توانید به وی پاسخ دهید.

 

4. پنهان کردن استاتوس برای برخی کاربران

اما شاید شرایط طوری باشد که بنا به هر دلیل تمایل داشته باشید افراد یا فرد خاصی قادر به مشاهده استاتوس شما نباشد! یکی از جالب ترین قابلیت های واتساپ مربوط به امکان پنهان سازی استاتوس از دید برخی کاربران می‌شود! به بیان دیگر شما می‌توانید تنظیمات واتساپ خود را به گونه‌ای بهینه کنید که بعضی از کاربران قادر به مشاهده استاتوس شما نباشند. اما انجام این کار چطور امکانپذیر می‌شود؟ خوشبختانه پنهان کردن استاتوس از دید برخی کاربر کار بسیار ساده‌ای است. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: پنهان کردن استاتوس برای برخی کاربران

 

  • اپلیکیشن واتساپ را در گوشی خود اجرا کنید و به منوی Settings بروید.
  • گزینه Account و سپس Privacy را انتخاب نمایید.
  • گزینه Status را انتخاب کنید.
  • در این شرایط سه گزینه قابل انتخاب خواهند بود که به ترتیب My Contacts، My Contacts Except و Only Share With نام دارند. شما باید گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید که در ادامه شرح می‌دهیم.

با انتخاب گزینه My Contacts استاتوس های واتساپ شما برای تمام کسانی که در لیست مخاطبین شما حضور دارند ارسال شده و قابل نمایش خواهد بود. با انتخاب گزینه My Contacts Except می‌توانید چند مخاطب خاص را برای عدم نمایش استاتوس واتساپ خود برای آن ها انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید استاتوس واتساپ شما برای همه مخاطبین به غیر از چند فرد خاص ارسال شود از این گزینه استفاده کنید و آن افراد خاص را به لیست مستثنی شدگان اضافه نمایید. با انتخاب گزینه Only Share With هم می‌توانید حالتی ایجاد کنید که استاتوس شما فقط برای مخاطبین خاصی که مد نظرتان است و انتخاب می‌شوند ارسال شده و قابل رویت باشد. بنابراین امکان مشخص کردن دقیق نمایش استاتوس برای مخاطبین یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ است که خیلی از کاربران اطلاعی در مورد آن ندارند.

 

5. خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی

واتساپ قابلیتی دارد که در حالت پیش فرض پیام های خوانده شده کاربران را با دو تیک آبی رنگ نشان داده و از دیگر پیام های خوانده نشده مجزا می‌کند. به عنوان مثال اگر دوست شما برایتان پیامی در واتساپ ارسال کند و شما آن را باز کنید و بخوانید، دو تیک آبی رنگ در کنار آن پیام برای دوستتان نشان داده می‌شود و وی با مشاهده این دو تیک متوجه خواهد شد که پیام مورد نظر توسط شما باز شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. اما آیا می‌دانید که امکان خواندن پیام های دیگران بدون اینکه دو تیک آبی رنگ برای آن ها نشان داده شود هم در واتساپ وجود دارد؟

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی

 

برای انجام این کار می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از ساده ترین این روش ها مربوط به مراجعه به مسیر Settings > Account > Privacy و برداشتن تیک گزینه Read receipt می‌شود. در این حالت پیام های شخصی که دریافت و ارسال می‌کنید بعد از خوانده شدن دو تیک آبی رنگ را به خود نمی‌گیرند اما این روش از دید اغلب کاربران جالب نیست چون به طور دوطرفه نمایش تیک آبی رنگ را متوقف می‌سازد و به نوعی شما هم نمی‌توانید متوجه شوید که پیامتان چه زمانی توسط مخاطب خوانده شده است. اما نگران نباشید چون روش های دیگری هم برای پیاده سازی این ترفند وجود دارد.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی

 

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار و مشاهده متن پیام دریافتی واتساپ از این قسمت می‌شود. وقتی پیامی را از این بخش مشاهده کنید دیگر دو تیک آبی رنگ برای ارسال کننده آن ارائه نخواهد شد. پس این روش هم می‌توانید به عنوان یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ برای خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی رنگ مورد استفاده قرار گیرد. دقت داشته باشید که اگر به پیام مستقیما از بخش نوتیفیکیشن بار پاسخ دهید یا واتساپ را باز کنید، دو تیک آبی رنگ برای مخاطب ارسال خواهد شد و وی متوجه مطالعه پیام از جانب شما می‌شود. اما راه سوم و جالب دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید که البته بکارگیری آن کمی پردردسرتر خواهد بود. بدین منظور باید به شرح زیر عمل کنید:

  • به محض دریافت پیام جدید، برنامه واتساپ را از بخش Recent Apps حذف نمایید.
  • اینترنت گوشی را قطع کرده و حالت پرواز (Airplane Mode) را در آن فعال نمایید.
  • برنامه واتساپ را باز کنید و پیام مورد نظر را ضمن مراجعه به پنجره گفتگوی مربوطه مشاهده نمایید.
  • از واتساپ خارج شده و دوباره آن را از لیست اپلیکیشن های اخیر حذف کنید.
  • حالت پرواز را غیر فعال کرده و دوباره اینترنت موبایل خود را وصل کنید.

بدین ترتیب مخاطب مورد نظرتان متوجه این مسئله که پیامتان از جانب وی مطالعه شده نخواهد شد و دو تیک آبی رنگ برای او نشان داده نمی‌شوند. طبیعتا به محض اینکه دوباره و در حالت عادی وارد واتساپ شوید و پیام مورد نظر را دوباره مطالعه کنید، تیک آبی رنگ آن هم نمایش داده خواهد شد.

 

6. مشاهده پیام های حذف شده واتساپ

واتساپ قابلیت حذف پیام های ارسال شده را ارائه می‌کند و کاربران آن می‌توانند بعد از اینکه پیامی ارسال کردند، با انتخاب آن پیام و سپس لمس گزینه Delete آن را حذف نمایند. در این شرایط متن پیام برای مخاطب نشان داده نمی‌شود و به جای آن عبارت This message was deleted به تصویر کشیده خواهد شد. اما آیا راهی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید متن پیام حذف شده دیگران را مطالعه کنید؟ تصور داشته باشید دوست شما پیامی برایتان ارسال و سپس آن را حذف می‌کند! آیا راهی برای مشاهده متن این پیام حذف شده وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و انجام این کار یکی از جالب ترین قابلیت های واتساپ محسوب می‌شود.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: مشاهده پیام های حذف شده واتساپ

 

برای انجام این کار باید از یک اپلیکیشن خاص جانبی با نام Notification History Log استفاده کنید. این برنامه به طور رایگان قابل دانلود است. وقتی وارد قسمت Advanced History این برنامه شوید تمام نوتیفیکیشن های گوشی به ترتیب ساعت و زمان دریافت نشان داده خواهند شد و نوتیفیکیشن پیام دریافتی واتساپ شما که از پنجره گفتگوی آن حذف شده هم در این بخش نشان داده می‌شود، با این تفاوت که متن پیام به طور کامل قابل رویت است! بنابراین با نصب اپلیکیشن Notification History Log قادر خواهید بود که متن تمام نوتیفیکیشن های دریافتی واتساپ و حتی پیام های حذف شده را مشاهده کنید.

 

7. پاسخ خودکار به پیام های واتساپ

یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ مربوط به امکان تنظیم پاسخ خودکار برای پیام های دریافتی می‌شود. البته این قابلیت مثل قابلیت قبلی که نام بردیم مستقیما در واتساپ ارائه نشده و از طریق یک اپلیکیشن جانبی دیگر قابل استفاده خواهد بود که Auto-Replay for Whats نام دارد. با نصب این برنامه و اجرای آن می‌توانید یک پیام از پیش تعیین شده و خودکار تایپ کنید و هر زمان که تمایل داشتید با فعالسازی ارسال خودکار این پیام حالتی ایجاد نمایید که بعد از دریافت هر پیام از کاربران خود، این پیغام به طور خودکار برای آن ها ارسال گردد. این قابلیت به ویژه برای کسانی کاربردی خواهد بود که از واتساپ با اهداف تجاری و بیزینسی استفاده می‌کنند.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: پاسخ خودکار به پیام های واتساپ

 

8. حذف آلبوم عکس و ویدیو های یک گروه یا مخاطب

در واتساپ مجموعه عکس و ویدیو هایی که ارسال می‌شود برای هر پنجره گفتگو قابل رویت و بررسی خواهند بود. به عنوان مثال اگر در گروه خاصی عضویت داشته باشید و وارد آن شده و اسم گروه را از قسمت فوقانی صفحه لمس کنید، در بخشی تحت عنوان Media, links and docs تمام فایل هایی که در آن گروه رد و بدل شده‌اند نشان داده می‌شوند. همین شرایط برای تمام پنجره های گفتگوی شخصی شما با دوستانتان هم وجود دارد. اما آیا می‌دانید که واتساپ خیلی سریع امکان حذف تمام این فایل ها در هر یک از پنجره های گفتگویی که کاربر مد نظرش باشد را هم فراهم کرده است؟ برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:حذف آلبوم عکس و ویدیو های یک گروه یا مخاطب

 

  • وارد قسمت Settings برنامه واتساپ خود شوید.
  • گزینه Data and Storage Usage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

نکته: مشاهده خواهید کرد که در این شرایط لیست پنجره های گفتگوی واتساپ شما نمایان می‌شود و در کنار هر کدام از این پنجره های گفتگوی حجم فایل های ذخیره شده آن ها ارائه خواهد شد. این لیست با توجه به حجم فایل های موجود در هر پنجره گفتگو نمایش داده می‌شود.

  • پنجره گفتگو با مخاطب یا گروهی که می‌خواهید فایل های آن حذف شوند را انتخاب کنید.
  • گزینه Free Up Space را بزنید.
  • گزینه Delete Items را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب تمام فایل های آن پنجره گفتگو از گوشی شما حذف می‌شوند و بدین ترتیب بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه موبایلتان آزاد خواهد شد. در صورتی که تمایل ندارید برخی از فایل های خاص (مثلا پیام های صوتی) پنجره گفتگو حذف شوند، می‌توانید از لیست ارائه شده تیک کنار گزینه مورد نظر را بردارید تا از حذف شدن آن جلوگیری نمایید. پس امکان حذف کردن آلبوم عکس و ویدیو های گروه و پنجره های گفتگوی واتساپ از دیگر قابلیت های جالب این اپلیکیشن پیام رسان محسوب می‌شود.

 

9. ارسال لوکیشن (Location)

تمام گوشی های هوشمند امروزی این قابلیت را دارند که موقعیت مکانی کاربر را با استفاده از روش های خاص ردیابی کنند. به این قابلیت اصطلاحا لوکیشن (Location) گفته می‌شود. یکی از جالب ترین قابلیت های واتساپ این است که امکان اشتراک گذاری لوکیشن یا موقعیت مکانی را مابین کاربران مقدور می‌سازد. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق واتساپ موقعیت مکانی فعلی خودتان را برای دوست خود بفرستید و اگر وی هم همین کار را انجام دهد، لوکیشن هر دو روی یک نقشه به تصویر کشیده خواهد شد و بدین ترتیب شما می‌توانید خیلی راحت تر مسیریابی داشته باشید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:ارسال لوکیشن (Location)

 

اما چطور از طریق واتساپ برای دیگران لوکیشن ارسال کنیم؟ بدین منظور وارد پنجره گفتگوی مورد نظرتان شوید و گزینه ارسال فایل را لمس کنید و سپس از بین آپشن هایی که ارائه می‌شوند، گزینه Location را انتخاب کنید. حالا گزینه Share Live Location را بزنید. دقت داشته باشید که برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما باید سرویس لوکیشن گوشی هم فعال باشد که از طریق منوی تنظیمات سریع قابل انجام است. بدین ترتیب موقعیت مکانی زنده شما روی نقشه برای دیگر کاربران مورد نظرتان نمایش داده خواهد شد و آن ها هم می‌توانند با اشتراک گذاری موقعیت مکانی لایو خودشان فاصله شما از خویش را مشخص و مسیر رسیدن به یکدیگر را مشاهده کنند. قابلیت ارسال لوکیشن به ویژه در مواقعی کاربردی است که به دنبال آدرس مکان خاص یا منزل فرد خاصی باشید.

 

10. جلوگیری از دانلود خوکار فایل ها

در حالت پیش فرض تنظیمات واتساپ به گونه‌ایست که تمام فایل های دریافتی شما از طریق آن دانلود می‌شوند. یعنی اگر در گروهی باشید و چندین عکس، ویدیو، فایل صوتی و غیره در آن گروه ارسال شوند، تمام آن ها به طور خودکار دانلود خواهند شد. این مسئله دو مشکل را به همراه دارد! اول اینکه منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شود و دوم اینکه منجر به پر شدن زودتر حافظه داخلی گوشی خواهد شد. اما نگران نباشید چون امکان شخصی سازی شرایط دانلود خودکار و حتی جلوگیری از انجام این کار هم وجود دارد و این امر یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ است. برای بهینه سازی نحوه دانلود خودکار فایل ها در واتساپ مراحل زیر را طی کنید:

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:جلوگیری از دانلود خوکار فایل ها

 

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • گزینه Data and Storage Usage را انتخاب کنید.
  • در قسمتی که با عنوان Media auto-download مشخص شده سه حالت دانلود خودکار فایل در وضعیت های اتصال به موبایل دیتا (When using mobile data)، در زمان اتصال به وای فای (When connected on Wi-Fi) و در زمان استفاده از رومینگ (Roaming) نشان داده شده‌اند. هر یک از وضعیت هایی که می‌خواهید تنظیمات آن تغییر کند را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ آپی که نمایان می‌شود، گزینه هایی که می‌خواهید قابلیت دانلود خودکار آن ها فعال باشد را انتخاب و تیک دار کنید. این گزینه های شامل عکس ها (Photos)، فایل های صوتی (Audio)، ویدیو ها (Videos) و داکیومنت (Documents) می‌شوند.
  • بعد از انجام تنظیمات مورد نیازتان گزینه Ok را انتخاب کنید.

بنابراین بدین ترتیب می‌توانید وضعیت دانلود خودکار فایل ها در شرایط مختلف را بهینه سازی کنید. اگر دوست ندارید هیچ فایلی تحت هیچ شرایط در واتساپ شما به طور خودکار دانلود شود، در هر سه حالت وای فای، موبایل دیتا و رومینگ تیک گزینه های تصاویر، ویدیوها، فایل های صویت و داکیومنت را بردارید. پس امکان جلوگیری از دانلود خودکار یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ است.

 

11. شخصی سازی نوتیفیکیشن مخاطبین خاص

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی و جالبی که در اپلیکیشن واتساپ ارائه شده مربوط به امکان شخصی سازی نوتیفیکیشن هر کاربر یا گروه خاصی می‌شود که مد نظر کاربر است. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیمات اپلیکیشن واتساپ خود را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که نوتیفیکیشن های مخاطب خاصی در آن نسبت به نوتیفیکیشن مخاطبین دیگر متفاوت باشد. بدین منظور کافیست مراحلی که در ادامه نام می‌بریم را انجام دهید:

  • وارد برنامه واتساپ و پنجره گفتگوی مخاطب مورد نظرتان شوید.
  • نام وی را از بالای صفحه لمس کنید.
  • گزینه Custom Notification را انتخاب نمایید.
  • تیک گزینه Use Custom Notifications را بزنید.
  • حال می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. برای مثال با انتخاب گزینه Notification Tone می‌توانید صدای نوتیفیکیشن آن مخاطب را تغییر دهید یا حالت ویبره (Vibrate) آن را تغییر دهید و حتی رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن (Light) را هم برای آن مخاطب تغییر دهید.

شخصی سازی نوتیفیکیشن های مخاطبین می‌تواند برای گروه ها هم انجام گیرد و اینطور نیست که مخصوص پنجره های گفتگوی شخصی باشد. ضمن اینکه شما می‌توانید نوتیفیکیشن های مخاطبین متعددی را شخصی سازی نمایید و از این نظر محدود به یک مخاطب نخواهید بود. با شخصی سازی نوتیفیکیشن های مخاطبین خاص خود می‌توانید بدون نیاز به باز کردن واتساپ و روشن کردن صفحه گوشی متوجه شوید که پیام دریافتی از سمت چه کسی است.

 

12. پین کردن پنجره های گفتگو

یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ مربوط به امکان پین کردن گفتگوهای خاص به بخش فوقانی لیست گفتگوها می‌شود. این قابلیت به ویژه زمانی کاربرد دارد که شما با افراد زیادی در ارتباط باشید یا در گروه های متعددی عضویت داشته باشید. در یان شرایط گاها پیدا کردن برخی از مخاطبین و پنجره های گفتگوی آن ها می‌تواند دشوار شود. برای رفع این مشکل قابلیت پین کردن پنجره های گفتگو در واتساپ ارائه شده و شما می‌توانید هر پنجره گفتگویی که تمایل دارید را به قسمت فوقانی لیست گفتگوهای برنامه پین کنید. بدین ترتیب خیلی سریع قادر خواهید بود که به آن پنجره گفتگو دسترسی یابید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!: پین کردن پنجره های گفتگو

 

برای پین کردن پنجره های گفتگوی مورد نظرتان به بخش فوقانی صفحه در واتساپ کافیست انگشت خود را برای چند لحظه روی آن پتجره گفتگو قرار دهید تا انتخاب شود. سپس از بخش فوقانی صفحه آیکونی که با نماد سنجاق مشخص شده است را انتخاب نمایید. بدین ترتیب آن پنجره گفتگو به قسمت فوقانی لیست گفتگوهای واتساپ شما پین خواهد شد. این قابلیت به صورت مشابه در اپلیکیشن های پیام رسان محبوب دیگری مثل تلگرام هم ارائه شده است.

 

13. پنهان کردن پنجره گفتگو

یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ مربوط به امکان پنهان کردن پنجره های گفتگوی خاص می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید با مخاطب خاصی در ارتباط هستید و دوست ندارید که پنجره گفتگوی شما با وی در لیست گفتگوهای واتساپ نشان داده شود یا تصور کنید در گروه خاصی عضویت دارید و نمی‌خواهید که این گروه در لیست پیام های واتساپ شما نشان داده شود. در اینگونه مواقع قابلیت پنهان کردن پنجره گفتگوی واتساپ یک قابلیت بسیار کاربردی و جالب خواهد بود. اما چطور از این قابلیت استفاده کنیم؟ برای انجام این کار کافیست انگشت خود را روی پنجره گفتگوی مورد نظر قرار داده و کمی نگه دارید تا انتخاب شود. سپس آیکونی که در عکس زیر نشان داده شده را انتخاب نمایید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:پنهان کردن پنجره گفتگو

 

با انجام این کار پنجره گفتگوی مورد نظر به طور کامل از لیست پنجره های گفتگوی واتساپ شما پنهان خواهد شد و برای دستیابی به آن باید به طور کامل به سمت پایین صفحه اسکرول نمایید و گزینه Archived را انتخاب کنید. بدین ترتیب پنجره گفتگوی مورد نظر نمایش داده می‌شود. برای خارج کردن آن پنجره گفتگو از حالت پنهان کافیست در لیست پنجره های گفتگوی پنهان شده گوشی انگشت خود را روی آن قرار داده و آیکون مشابه عکس فوق را انتخاب نمایید. بدین ترتیب آن پنجره گفتگو از حالت پنهان خارج می‌شود د نظر داشته باشید که پنهان سازی پنجره های گفتگوی واتساپ محدود به یک مورد نیست و شما می‌توانید چندین پنجره را بدین ترتیب پنهان کنید.

 

14. مشاهده وضعیت پیام های ارسال شده

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی که در اپلیکیشن واتساپ ارائه شده مربوط به امکان مشاهده وضعیت پیام های ارسال شده می‌شود. زمانی که شما یک پیامی برای دیگران ارسال می‌کنید، وضعیت آن قابل رویت و ردیابی خواهد بود. این وضعیت شامل سه حالت ارسال شده، دریافت شده و خوانده شده می‌شود. اگر تیک کنار پیام شما یک عدد و سیاه رنگ باشد بدان معناست که پیام فقط برای مخاطب ارسال شده است. اگر این تیک دو عدد و سیاه رنگ باشد بدان معناست که پیام توسط مخاطب دریافت شده اما وی آن را مطالعه نکرده است و اگر این تیک دو عدد و آبی رنگ شود بدان معناست که پیامتان توسط مخاطب مطالعه شده است.

برای مشاهده وضعیت پیام های ارسالی خود در واتساپ کافیست گوشه سمت راست و زیرین پیام را بررسی کنید. اگر پیام را در گروهی ارسال کردید و می‌خواهید ببینید کدام اعضا آن را دریافت یا مطالعه کرده‌اند کافیست انگشت خود را روی پیام مورد نظر قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا انتخاب شود و سپس آیکون سه نقطه‌ای گوشه فوقانی صفحه را لمس و گزینه info را انتخاب کنید. بدین ترتیب جزئیات پیام و وضعیت آن از سمت مخاطبین مختلف به تصویر کشیده می‌شود.

 

15. انتخاب پیام منتخب

تصور کنید پیام خاصی از یک فرد دریافت کرده‌اید و بنا به هر دلیل می‌خواهید آن پیام را ذخیره نمایید! برای انجام سریع این کار قابلیتی تحت عنوان Starred Messages در اپلیکیشن واتساپ ارائه شده که کاربران از طریق آن می‌توانند لیستی از پیام های منتخب خود را ذخیره کنند. برای انتقال یک پیام به این بخش کافیست انگشت خود را روی آن قرار دهید تا انتخاب شود و سپس گزینه "ستاره" را از منوی فوقانی صفحه انتخاب نمایید. برای دستیابی به لیست پیام های منتخب خود هم در صفحه اصلی واتساپ آیکون سه نقطه‌ای گوشه صفحه را انتخاب و گزینه Starred Messages را لمس کنید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:انتخاب پیام منتخب

 

16. ایجاد تغییر روی فونت متن پیام

یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ می‌تواند مربوط به امکان تغییر دادن فونت باشد. روش های خاصی وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید فرمت نوشتاری متون خود را در واتساپ کمی تغییر دهید. برای مثال اگر متن مورد نظرتان را مابین دو نماد * تایپ کنید، آن متن بولد می‌شود و اگر آن را مابین دو نماد _ تایپ کنید، آن متن ایتالیک خواهد شد. اگر متن مورد نظرتان را مابین دو علامت ~ تایپ کنید هم روی آن متن خط کشی خواهد شد. این یکی از قابلیت های پنهان واتساپ است که اغلب کاربران از آن بی اطلاع هستند.

 

17. ایمیل کردن گفتگوی واتساپ

لیست گفتگوهای واتساپ قابلیت ایمیل کردن دارند! یعنی شما می‌توانید تمام گفتگوهای واتساپ خودتان را به صورت ایمیل برای یک آدرس خاص ارسال کنید. بدین منظور کافیست به مسیر Settings > Chat > Chat History بروید و گزینه Email Chat را انتخاب نمایید. حالا لیست گفتگوهایی که می‌خواهید ایمیل شوند را مشخص کرده و همچنین مشخص نمایید که آیا می‌خواهید فایل های ویدیویی و عکس های گفتگو هم ایمیل شوند یا خیر! طبیعتا اگر این فایل ها را انتخاب کنید حجم ایمیل افزایش پیدا می‌کند. در نهایت آدرس ایمیل مقصد را وارد کرده و تایید ارسال ایمیل رو بزنید.

 

18. پنهان سازی لست سین (Last Seen)

لیست سین به آخرین زمان مشاهده هر کاربر و استفاده از برنامه واتساپ گفته می‌شود. اگر تمایل ندارید دیگران قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید شما از واتساپ باشند می‌توانید این گزینه را غیر فعال کنید. به منظور غیر فعال سازی این گزینه که اصطلاحا به آن پنهان سازی لست سین هم گفته می‌شود به مسیر Settings > Account > Privacy بروید و گزینه Last Seen را انتخاب کنید و آپشن مورد نظرتان را از بین گزینه های ارائه شده انتخاب نمایید. برای اینکه کسی قادر به مشاهده آخرین زمان بازید شما نباشد باید گزینه Nobody را انتخاب نمایید.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:پنهان سازی لست سین (Last Seen)

 

ضمنا با انتخاب گزینه My Contacts فقط مخاطبین شما قادر به دیدن آخرین زمان بازدیدتان می‌شوند و با انتخاب گزینه Everyone هم همه کاربران قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید شما خواهند بود. در نظر داشته باشید وقتی که لست سین اکانت خود را پنهان کنید، خودتان هم قادر به دیدن آخرین زمان بازدید دیگر کاربران واتساپ نخواهید بود و این آپشن به طور دو طرفه عمل می‌کند. پس اینطور نیست که قادر باشید لست سین خودتان را پنهان کنید اما لیست سین دیگران را ببینید.

 

19. جلوگیری از نمایش عکس پروفایل برای همه

یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های واتساپ مربوط به امکان پنهان کردن عکس پروفایل برای افراد ناشناس است. بدین منظور کافیست به مسیر Settings > Account> Privacy بروید گزینه Profile Photo را انتخاب نمایید. سپس از بین گزینه های ارائه شده آن موردی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه My Contacts عکس پروفایل شما فقط برای مخاطبینی که ذخیره کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

 

20. بکاپ گرفتن از محتوای واتساپ

امکان بکاپ گیری خودکار از محتوای واتساپ و گفتگوهایتان هم وجود دارد. برای انجام این کار و فعالسازی قابلیت مذکور کافیست به مسیر Settings > Chat > Chat Backup بروید و گزینه Backup to Google Drive را انتخاب و بازه زمانی مناسب مورد نظرتان را برای بکاپ گیری خودکار انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Never این قابلیت کلا غیر فعال می‌شود و با انتخاب گزینه Only when I tap Back Up حالتی ایجاد خواهد شد که بکاپ ها فقط به طور دستی و با دستور شما گرفته می‌شوند. گزینه های Daily، Weekly و Monthly هم به ترتیب بکاپ گیری خودکار روزانه، هفتگی و ماهانه را فعال می‌کنند.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ که باید بلد باشید!:بکاپ گرفتن از محتوای واتساپ

 

21. جلوگیری از پخش بلند پیام های صوتی

آخرین ترفندی که معرفی می‌کنیم مربوط به گوش دادن پیام های صوتی می‌شود که در واتساپ دریافت خواهند شد. خیلی از کاربران اصلا نمی‌دانند که امکان گوش دادن به این پیام ها در حالتی که صدا از بلندگوی گوشی پخش نشود هم وجود دارد! بدین منظور کافیست به محض اینکه گزینه پخش پیام را انتخاب کردید، گوشی را به سمت گوشتان برده و مثل حالتی که به برقراری تماس می‌پردازید آن را روی گوشتان بگیرید. بدین ترتیب آن پیام از طریق اسپیکر مکالمه گوشی پخش خواهد شد و دیگران قادر به شنیدن آن نخواهند بود.

 

جالب ترین قابلیت های واتساپ : نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی جالب ترین قابلیت های واتساپ پرداختیم و در این راستا 21 قابلیت کاربردی را نام بردیم. اگر احساس می‌کنید جای قابلیت خاصی در این لیست 21 موردی خالی است لطفا آن را در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان فروشگاه اینترنتی هدف به اشتراک بگذارید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: قابلیت WhatsApp , قابلیت های واتساپ , ترفند WhatsApp , جالب ترین قابلیت های واتساپ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

دو گوشی خوب و با کیفیتی که برند هوآوی روانه بازار کرده و تقریبا قیمتی یکسان هم دارند و استقبال پرشوری هم از آن ها به عمل آمده به ترتیب گوشی هوآوی آنر 9 ایکس (Huawei Honor 9x) و هوآوی پی 30 لایت (Huawei P30 Lite) هستند. اگر بودجه‌ای در حدود 5.5 میلیون تومان دارید (در زمان تدوین این مطلب) دو گوشی مذکور از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite بپردازیم و برتری های هر یک از این دو را نسبت به هم مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هوآوی از آن دسته شرکت های چیتی کاملا شناخته شده در زمینه طراحی و تولید گوشی های هوشمند است که توانسته واقعا به رقیب جدی برای شرکت های بزرگ تری همچون سامسونگ و اپل تبدیل شود. این شرکت چینی عموما گوشی های خوش قیمت و میان رده با کیفیتی را روانه بازار می‌کند و بخش اصلی فروش و درآمدهایش هم ناشی از همین حیطه است. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite بپردازیم و دو مورد از پرفروش ترین اسمارتفون های خوش قیمت و میان رده این شرکت را با هم مقایسه کنیم و درنهایت مشخص نماییم که خرید کدامیک از آن ها انتخاب بهتری خواهد بود.

گوشی هوآوی Honor 9X در ماه مارس (March) سال 2019 از سوی شرکت هوآوی معرفی شد و گوشی هوآوی پی 30 لایت هم در ماه اکتبر (October) سال 2019 رونمایی گشت، بنابراین هر دو گوشی محصول سال 2019 هستند. برای تدوین یک مقایسه کاربردی تر ما هر یک از این دو اسمارتفون را برای مدت زمان یک هفته مورد استفاده قرار دادیم تا نقاط قوت و ضعف هرکدام به طور دقیق تر و در عمل برایمان قابل درک شوند. بنابراین سعی می‌کنیم در طی مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite هم یک مطلب کاربردی را برایتان ارائه کرده و از ورود به جزئیات صرف نظر کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی آنر 9X و P30 Lite که در اولین برخورد متوجه آن شدیم مربوط به اندازه و ابعادشان می‌شود. گوشی 9X هوآوی به مراتب ابعاد بزرگ تری در مقایسه با پی 30 لایت دارد. بدنه این گوشی ابعاد 163.5 در 77.3 در 8.8 میلیمتری را ارائه کرده اما بدنه گوشی P30 Lite ابعاد 152.9 در72.7 در7.4 میلیمتری دارند. وزن دو گوشی هم به ترتیب 196.8 گرم و 159 گرم خواهد بود و از نظر وزنی هم گوشی آنر 9 ایکس سنگین تر از گوشی پی 30 لایت خواهد بود. پس این اولین تفاوت اصلی مابین طراحی دو گوشی است که شما متوجه آن خواهید شد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

فریم اصلی که در گوشی 9X بکار رفته آلومینیومی خواهد بود اما فریم اصلی گوشی P30 Lite پلاستیکی بوده و طبیعتا دوام و پایداری پایین تری دارد. قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی هم با شیشه ضد خش پوشانده می‌شود. در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite مشخص شد که مقاومت شیشه بکار رفته در قاب هر دو گوشی خوب است اما با این حال اکیدا توصیه می‌شود برای محافظت از ال سی دی موبایل خود حتما در هر دو اسمارتفون از گلس محافظ ال سی دی بر روی نمایشگر دو دستگاه استفاده کنید.

برخی از ویژگی های مشترک دو گوشی مذکور هم شامل مواردی مثل امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از اسکنر انگشت فیزیکی که در قاب پشت آن ها نصب شده، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) می‌شود. در بررسی دو گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت آن ها خوب است اما بدون باگ و اختلال هم نخواهد بود. با این حال شما می‌توانید تقریبا بدون مشکل آنلاک نمایشگر دو گوشی را با اسکنر انگشتشان انجام دهید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مورد نظر نگاه کنید، هر دو ظاهر شیک و جذابی دارند اما این جذابیت در گوشی Honor 9X بیشتر است چون صفحه نمایش آن بزرگ تر بوده و لنز دوربین سلفی هم روی پنل جلوی آن وجود ندارد! اما در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی پی 30 لایت یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر گرفته است. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که لنز دوربین سلفی گوشی Honor 9X کجاست؟ این لنز به صورت پاپ آپ در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی تعبیه شده و هر زمان که نیاز باشد از داخل بدنه دستگاه خارج شده و امکان ضبط عکس سلفی را فراهم می‌کند.

بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های ظاهری و مرتبط با سبک طراحی دو گوشی مورد نظر مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها و مکانیسم پاپ آپی می‌شود که برای این لنز در طراحی گوشی هوآوی آنر 9X در نظر گرفته شده است. قاب پشت دو گوشی هم تقریبا سبک طراحی یکسانی دارند و اسکنر انگشت و لنز های دوربین اصلی آن ها به طور مشابه روی فضای قاب پشت آن ها دیده می‌شود. ضمن اینکه دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت هر دو اسمارتفون مورد نظر هم کمی خمیده طراحی شده تا گوشی خوش دست تر به نظر آید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite اینطور نتیجه‌گیری کرد که هر دو گوشی مورد نظر کیفیت ساخت خوبی دارند و از نظر سبک طراحی و ظاهر هم تقریبت وضعیت یکسانی را ارائه کرده‌اند اما برخی ویژگی ها مثل آلومینیومی بودن فریم اصلی گوشی Honor 9X یا بهره‌مندی آن از دوربین سلفی پاپ آپ سبب می‌شوند که این محصول کمی خاص تر و جالب تر به نظر برسد و در نتیجه شاید بتواند گزینه خرید بهتری هم از نظر سبک طراحی و ظاهر باشد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : صفحه نمایش

اگر به گوشی هایی علاقه دارید که صفحه نمایش خیلی بزرگ دارند، هوآوی آنر 9X می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.59 اینچی نوع IPS LCD بهره‌مند است که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمن اینکه حاشیه های باریک صفحه نمایش آن سبب شده که چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شود و ظاهری شیک و جذاب برای Huawei Honor 9X به وجود آید.

اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی هوآوی پی 30 لایت 6.15 اینچی و از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن 2312 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 415 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که کمی تراکم بیشتری در مقایسه با گوشی Honor 9X است و صرفا به دلیل ابعاد کوچک تر صفحه نمایش این گوشی قابل دستیابی شده است و مطلقا نشان دهنده کیفیت بالاتر صفحه نمایش این گوشی نخواهد بود. نکته مهمی که در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite متوجه آن شدیم این است که پنل جلوی هر دو گوشی علیرغم اینکه با شیشه ضد خش پوشانده شده در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و حتما باید برای محافظت از آن از گلس های خاص ضد خش استفاده کنید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

اما صفحه نمایش کدام گوشی کیفیت بهتری را ارائه می‌کند و محتوای روی آن جذاب تر است؟ در بررسی و مقایسه دو گوشی مورد نظر مشخص شد که کیفیت به تصویر کشیدن محتوا روی صفحه هر دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارد و اینطور نیست که یکی از آن ها مطلقا کیفیت ارائه محتوای بهتری داشته باشد. وقتی به محتوای روی صفحه دو گوشی نگاه کنید کاملا متوجه خواهید شد که هر دوی آن ها کیفیت یکسانی دارند و به نوعی به نظر می‌رسد که هوآوی نمایشگر با سطح کیفی یکسان را در هر دو گوشی Honor 9X و P30 Lite بکار برده است. اما با این حال استفاده از گوشی آنر 9 ایکس به دلیل بزرگ تر بودن نمایشگر آن تجربه جالب تری را به کاربر منتقل می‌کند.

از نظر شدت تولید روشنایی و امکان استفاده از گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور هم هر دو اسمارتفون وضعیت یکسانی دارند! در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن ها بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم محتوای روی صفحه آن ها را مشاهده کرد و مستقیما با هر دو دستگاه در تعامل بود. بنابراین در مجموع ما عقیده داریم که دو اسمارتفون نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش تفاوتی با یکدیگر ندارند و سطح کیفی یکسانی را ارائه می‌کنند که مطلوب است. طبیعتا اگر به بزرگ بودن نمایشگر گوشی خیلی اهمیت می‌دهید، آنر 9X گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی هوآوی آنر 9 ایکس و هوآوی پی 30 لایت مبتنی بر سیستم عامل اندروید خواهند بود و با توجه به اینکه محصول سال 2019 هستند نباید انتظار داشت که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی آن ها نصب شده باشد! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به صورت پیش فرض روی دو گوشی نصب شده و طبیعتا رابط کاربری EMUI هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. آپدیت اندروید 10 هم اکنون برای گوشی P30 Lite منتشر شده و احتمالا به زودی برای گوشی Honor 9X هم منتشر خواهد شد. اما بستر نرم افزاری کدام گوشی سرعت و ثبات عملکرد بهتری دارد و رابط کدامیک از آن ها وضعیت بهتری را ارائه می‌کند؟

با توجه به اینکه هر دو گوشی محصول یک شرکت مشابه هستند و رابط کاربری یکسانی دارند، عملا مقایسه رابط آن ها بی‌معناست! همانطور که می‌دانید رابط EMUI یک رابط سنگین و غیر بهینه بوده و چندان عملکرد با ثبات و مطلوبی ندارد و حداقل ما خیلی با این رابط ارتباط برقرار نمی‌کنیم. با این وجود قابلیت ها و آپشن های شخصی سازی زیادی در آن ارائه شده است که خود این آپشن های زیاد به نوعی منجر به سنگین تر شدن رابط گوشی می‌شوند. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند هوآوی و کار با رابط EMUI را داشته باشید متوجه منظور ما خواهید شد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

با این حال اینکه رابط EMUI خوب است یا بد مسئله‌ای نیست که ما قصد صحبت در مورد آن را داشته باشیم و هدف ما مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite است. در مقایسه بستر نرم افزاری و گوشی نام برده شده مشخص شد که هر دوی آن ها گاها با لگ و تاخیر رو به رو می‌شوند! به ویژه اگر اپلیکیشن ها و گیم های زیادی روی دستگاه نصب کنید، احتمال و شدت بروز این لگ و تاخیرها بیشتر خواهد شد. اما برای استفاده روزمره از دو گوشی با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شوید و بستر نرم افزاری هر دوی آن ها بدون مشکل نیازهایتان را رفع می‌کند. اقداماتی مثل وبگردی، برقراری تماس، ارسال پیامک و سایر موارد این چنینی تقریبا بدون مشکل در هر دو گوشی انجام می‌گیرد.

بنابراین اگر یک کاربر عادی باشید و حافظه داخلی دو گوشی آنر 9 ایکس و هوآوی پی 30 لایت را تحت فشار قرار ندهید و اپلیکیشن و بازی های زیادی را روی آن ها نصب نکنید، رابط و بستر نرم افزاری گوشی های مذکور مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کنند اما اگر به این موضوعات توجه نداشته باشید احتمال بروز لگ و تاخیر در رابط هر دو اسمارتفون وجود دارد. به عقیده ما از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل دو گوشی کاملا وضعیت و شرایط یکسانی دارند و ما خیلی طرفدار آن ها نیستیم و رابط های کاربری مثل One UI سامسونگ یا MIUI شیائومی را به EMUI ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : پردازنده، رم و حافظه داخلی

در قلب گوشی Honor 9x هوآوی از تراشه Kirin 710F استفاده شده که طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار عدد آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار مورد دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. اما تراشه‌ای که در قلب گوشی P30 Lite بکار رفته، تراشه Kirin 710 است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و دقیقا جزئیات پردازنده و پردازنده گرافیکی تراشه Kirin 710F را ارائه می‌کند. بنابراین به نوعی می‌توان گفت که هر دو گوشی از یک تراشه یکسان بهره‌مند هستند.

گوشی آنر 9X از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و گوشی P30 لایت از این نظر در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار شده است. همچنین گوشی آنر 9X از نظر حافظه داخلی دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی دارد اما گوشی P30 Lite فقط در ظرفیت 128 گیگابایتی موجود خواهد بود. ضمن اینکه هر دو گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی استفاده کردیم تا تعادل و توازن مابین آن ها برقرار شود. بنابراین بدین ترتیب و با در نظر گرفتن این موضوع، مقایسه دو گوشی تحت شرایطی انجام شد که پردازنده ، رم و حافظه داخلی کاملا مشابهی در هر دوی آن ها بکار گرفته شده است.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

با توجه به اینکه بستر سخت افزاری دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارد ما برای مقایسه قدرت عملکرد آن ها فقط بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را به عنوان معیار قرار دادیم و تحت شرایط یکسان در هر دو گوشی 15 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه مقایسه نشان داد که بازده هر دو گوشی مشابه بوده و اجرای بازی پابجی موبایل در هر دوی آن ها برای مدت زمان 15 دقیقه تقریبا بدون مشکل انجام می‌شود. بعد از اجرای گیم هم بستر نرم افزاری دو گوشی ظرف چند ثانیه به ثبات کامل می‌رسد. بنابراین از نظر قدرت پردازشی تفاوت چندانی مابین دو گوشی آنر 9 ایکس و پی 30 لایت وجود ندارد چون عملا سخت افزار بکار رفته در آن ها یکسان است مگر اینکه شما نسخه های مختلف دو گوشی (مثلا نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی Honor 9X با نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی P30 Lite) را با هم مقایسه کنید.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دوربین اصلی و سلفی

دوربین و کیفیت عملکرد آن در گوشی های موبایل به یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل تعیین کننده در انتخاب کاربران تبدیل شده و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود. بنابراین ما هم در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite به مسئله مذکور توجه ویژه‌ای داشتیم. دوربین اصلی گوشی هوآوی پی 30 لایت از سه لنز مختلف 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HRD، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدیوی های فول اچ دی توسط دوربین اصلی گوشی Huawei P30 Lite پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی این اسمارتفون در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی هوآوی آنر 9 ایکس از سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و باز هم از این نظر ساختاری مشابه با هوآوی P30 Lite دارد. سه لنز دوربین اصلی این گوشی هم به ترتیب از نوع واید، اولتراواید و عمقی هستند و قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی توسط آن ها پشتیبانی می‌شود. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی گوشی Honor 9X در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite ما ابتدا کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی را در شرایطی بررسی کردیم که نور محیط مناسب بود. در اینگونه مواقع بازده دوربین اصلی هر دو گوشی مطلوب و در سطح کیفی یکسانی قرار داشت. عکس های پرتره هم در این شرایط با کیفیت خوبی توسط دوربین هر دو گوشی قابل ضبط هستند. در محیط های تاریک متاسفانه افت کیفیت چشمگیری را در عکس های تهیه شده با دوربین هر دو گوشی شاهده بودیم! هرچقدر نور محیط کمتر شد، کیفیت عکس های ضبط شده هم بیشتر افت کرد! عکس های پرتره هم عملا در اینگونه شرایط اصلا جالب نیستند و نویزهای زیادی خواهند داشت.

بنابراین دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد کاملا معمولی داشته و سطح کیفیت متوسطی را ارائه می‌کند. اگرچه عکس هایی که در محیط های با نور مناسب می‌توانید با دوربین دو گوشی ضبط کنید خوب هستند اما در محیط های کم نور نویزهای زیادی در تصاویر ضبط شده نمایان می‌شود کیفیت عملکرد دوربین اصلی دو گوشی هم کاملا شرایط و وضعیت یکسانی دارد و نمی‌توان مدعی شد که دوربین اصلی یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر وضعیت و کیفیت بهتری را ارائه می‌کند. اما دوربین سلفی آن ها چطور بوده و آیا عکسبرداری با دوربین سلفی دو گوشی هم در محیط های با نور کم کیفیت پایینی را در پی دارد؟

دوربین سلفی گوشی هوآوی P30 لایت از یک لنز 24 مگاپیکسلی تشکیل شده که البته در برخی نسخه های این گوشی 32 مگاپیکسلی خواهد بود. این لنز دوربین هم از عکسبرداری پانوراما، پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی هوآوی آنر 9X از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به صورت پاپ آپ از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب آن خارج می‌شود. این لنز دوربین از نوع واید است و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ توسط آن قابل پشتیبانی هستند.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite ما تحت شرایط یکسان کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی را با هم مقایسه کردیم و نتیجه این مقایسه نشان داد که اغلب عکس های ضبط شده با دوربین سلفی گوشی هوآوی پی 30 لایت کیفیت بهتری در مقایسه با عکس های سلفی ضبط شده با دوربین گوشی هوآوی آنر 9 ایکس دارند! البته این وضعیت همیشه برقرار نیست و در برخی مواقع دوربین سلفی گوشی Honor 9X عکس های نسبتا بهتری در مقایسه با پی 30 لایت ضبط می‌کند اما در اغلب مواقع شرایط برعکس برقرار خواهد بود. عکس های سلفی پرتره هم با دوربین اصلی هر دو گوشی به شکل مطلوبی در محیط های با نور خوب قابل ضبط هستند.

اما در محیط های با نور کم، کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی هم کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب نمی‌توانید عکس های سلفی خیلی مطلوبی در اینگونه شرایط ضبط کنید. در مجموع می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که هم گوشی هوآوی آنر 9X و هم هوآوی پی 30 لایت از دوربین های خوبی بهره‌مند هستند که کیفیت عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از دوربین این دو گوشی دریافت کنید، بهتر است فقط در محیط های با نور مناسب از آن ها برای ضبط عکس استفاده نمایید چون کیفیت عملکردشان در محیط های کم نور افت می‌کند. تنها تفاوت اصلی مابین دوربین های دو گوشی مربوط به عملکرد نسبتا بهتر دوربین سلفی گوشی P30 Lite نسبت به Honor 9X می‌شود.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : باتری و شارژدهی

باتری که هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی آنر 9X در نظر گرفته ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و طبیعتا قابلیت جداسازی توسط کاربر را نخواهد داشت. در سمت مقابل باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی هوآوی P30 لایت در نظر گرفته شده ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری و جدانشدنی است. بنابراین از نظر ظرفیت باتری، حداقل روی کاغذ وضعیت گوشی Honor 9X بهتر است. اما در عمل چگونه خواهد بود؟

در مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند ضمن یک مرتبه فول شارژ باتری موبایل آنر 9 ایکس تقریبا 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. در سمت مقابل باتری گوشی پی 30 لایت هم تقریبا بازده مشابهی دارد و 1 الی 1.5 روز برای یک کاربر معمولی دوام می‌آورد اما در شرایط یکسان چند ساعت زودتر از گوشی Honor 9X شارژ خالی می‌کند. دلیل اینکه علیرغم ظرفیت متفاوت باتری دو گوشی، قدرت شارژدهی آن ها تقریبا یکسان است به اندازه صفحه نمایش آن ها مربوط می‌شود. چون نمایشگر گوشی 9X بزرگ تر است طبیعتا مصرف شارژ بیشتری هم دارد.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : دو گوشی خوش قیمت

 

اما سرعت شارژ مجدد باتری این دو گوشی چطور خواهد بود؟ خوشبختانه هر دو محصول از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی آنر 9 ایکس هوآوی 10 واتی است اما شارژ اورجینال گوشی هوآوی P30 Lite توان 18 واتی دارد. بدین ترتیب باتری گوشی آنر 9X با شارژر فابریک خودش تقریبا ظرف 90 الی 100 دقیقه شارژ می‌شود اما باتری گوشی هوآوی P30 لایت تقریبا در مدت زمان 80 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس از نظر سرعت شارژ مجدد وضعیت گوشی هوآوی P30 Lite بهتر از آنر 9 ایکس خواهد بود اگرچه تفاوت مابین سرعت شارژ آن ها خیلی زیاد نیست.

 

مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite : قیمت و ارزش خرید

اما ارزش خرید کدامیک از دو گوشی مورد نظر بیشتر است و کدامیک از آن ها می‌توانند گزینه خرید بهتری برایتان باشند؟ قیمت نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی گوشی Honor 9X هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) حدود 5.5 میلیون تومان است و نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی هوآوی P30 Lite هم قیمتی در همین حدود دارد. بنابراین این دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده طبقه‌بندی می‌شوند. با توجه به مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite مشخص است که دو گوشی از نظر سخت افزاری هم خیلی با هم تفاوت ندارند و شاید اصلی ترین تفاوت آن ها مربوط به ظاهر و طراحی باشد. برتری نسبی دوربین سلفی گوشی P30 Lite نسبت به آنر 9 ایکس و همچنین سرعت شارژ بهتر آن هم از دیگر مواردی هستند که باید به آن ها توجه کرد. در مجموع و با در نظر گرفتن تمام این موارد ما عقیده دارید که ارزش خرید هر دو گوشی در سطح یکسانی قرار دارد و اینکه کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری هستند بیشتر به سلیقه شخصی کاربران مربوط می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه هوآوی آنر 9X با P30 Lite پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از اسمارتفون های پرفروش و خوش قیمت شرکت هوآوی هستند که از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردارند و می‌توانند برای کسانی که تمایل به صرف هزینه بالا در خرید گوشی ندارند، گزینه عالی باشند. با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد باید گفت که هر دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند و تقریبا از نظر کیفی در یک سطح طبقه‌بندی می‌شوند. به عقیده ما اصلی ترین تفاوت مابین این دو گوشی مربوط ظاهر و سبک طراحی آن هاست و ترجیح دادن یکی از این دو اسمارتفون به محصول دیگر امریست که به سلیقه شخصی کاربران مربوط می‌شود.



:: برچسب‌ها: مقایسه هوآوی Honor 9X با P30 Lite , بررسی هوآوی P30 Lite , مقایسه هوآوی آنر 9 ایکس با پی 30 لایت , گوشی میان رده , هوآوی پی 30 لایتHuawei Honor 9X , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوگل کروم (Google Chrome) یکی از مورد استفاده ترین مرورگرهای اینترنتی است که بر روی همه سیستم عامل‌ها در همه پلتفرم‌ها عرضه شده است. گوگل کروم امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بخش تنظیمات کاملی دارد. اما یکی از ویژگی‌هایی که کروم را از سایر مرورگرها متمایز می‌کند، وجود افزونه‌ها (Extensions) یا اکستنشن‌های بسیار زیاد برای آن است. در این مقاله به معرفی 20 افزونه کاربردی کروم خواهیم پرداخت.

با نصب افزونه‌‌ روی کروم می‌توانید امکانات بسیار کاربردی ای را به آن اضافه کنید. امکاناتی که می‌توانند به کارهای شما سرعت دهند، اعلانات مختلف را به شما نشان دهند، کار شما را آسان‌تر کنند و در مجموع تجربه وب‌گردی بهتری را در اختیارتان قرار دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کاربردی‌ترین افزونه های کروم بپردازیم. نصب افزونه های زیاد بر روی مرورگر گوگل کروم پیشنهاد نمی‌شود، زیرا باعث سنگین شدن این نرم‌افزار می‌شود اما با بررسی لیست پیش رو و خواندن توضیحات مربوط به هر افزونه، می‌توانید آن هایی که برای شما کاربرد بیشتری دارند را نصب کنید.

1) افزونه Todoist

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Todoist کروم
 

افزونه کروم Todoist یک افزونه کاربردی برای مدیریت کارهای روزانه شما است. لیست‌های To Do برای انجام کارهای روزانه بسیار معروف هستند و سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای درست کردن آن‌ها ساخته شده‌اند اما با استفاده از این افزونه روی کروم می‌توانید به‌راحتی لیست کارهای روزانه خود را وارد کنید و همیشه در مرورگر آن‌ها را جلوی چشم خود داشته باشید. امکان دسته‌بندی موضوعی کارها و درست کردن لیست‌های مختلف در افزونه Todoist وجود دارد و به راحتی با یک کلیک می‌توانید تیک انجام کارها را در حین کار با مرورگر کروم بزنید. لازم به ذکر است که این افزونه جزو پر استفاده ترین افزونه های کروم به حساب می‌آید.

 

2) افزونه LastPass

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه کاربردی LastPass

 

حتما برای شما پیش آمده که وارد سایتی شده‌اید و در هنگام ورود رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید. این اتفاق زیاد پیش می‌آید و باید برای بازیابی رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید تا مراحل بازیابی برای شما ایمیل شود. اما با استفاده از افزونه کروم LastPass می‌توانید به‌آسانی رمز عبور یا همان پسوردهای خود را در آن ذخیره کنید تا دیگر نیازی به به‌خاطر سپردن آن‌ها نداشته باشید. با نصب افزونه کاربردی LastPass بر روی گوگل کروم علاوه بر مدیریت و اضافه کردن رمز‌های قدیمی، می‌توانید در هنگام عضویت در سایت‌های جدید هم رمز آن‌ها را به صورت مستقیم وارد این افزونه کنید. سپس برای ورود مجدد در هر سایتی که وارد شدید، می‌توانید با کلیک بر روی آیکون این افزونه، لیست اکانت‌های خود را در آن مشاهده کنید با یک کلیک، نام و کاربری رمز عبور خود را وارد کرده و وارد سایت مورد نظر شوید.

 

3) افزونه StayFocusd

 

20 افزونه کاربردی کروم | افزونه StayFocusd

 

افزونه کروم StayFocusd یکی از افزونه های موفق و پرطرفدار در بین افزونه های افزایش بهره‌وری است. احتمال دارد شما هم جز آن دسته افرادی باشید که هنگام انجام دادن یک کار خاص آن را به واسطه چک کردن سایت‌های دیگر عقب بیاندازید. این افزونه به شما کمک می‌کند که سایت‌هایی که در واقع برای شما اهمیت کمتری دارند، اما مداوم با چک کردن آن‌ها زمان خود را از دست می‌دهید را محدود کنید. افزونه کاربردی کروم StayFocusd می‌تواند تمرکز شما هنگام کار را بیشتر کند. شما می‌توانید لیست‌ سایت‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی را در آن انتخاب کنید و دسترسی به آن‌ها را در زمان هایی که برای کار بر روی یک سایت مشخص کرده‌اید، محدود کنید. همچنین امکان بلاک کردن تمامی سایت‌ها به جز سایتی که با آن کار دارید در این افزونه فراهم شده است. تنها کافی است سایت‌ها مشخص و زمان محدودیت را مشخص کنید، حال با تمرکز به کار خود ادامه دهید.

 

4) افزونه Click and Clean

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Click and Clean

 

برای پاک کردن اطلاعاتی که هنگام کار کردن با کروم از خود به‌جای می‌گذارید می‌توانید از افزونه پیشنهادی کروم یعنی Click and Clean استفاده کنید. همان‌طور که از اسم این افزونه مشخص است، شما می‌توانید با یک کلیک همه اطلاعات خود را حذف کنید. با نصب این افزونه، پس از انجام کار می‌توانید با یک کلیک تمامی کش‌ها، آدرس‌های جستجو شده، کوکی وب‌سایت‌ها و همچنین تاریخچه دانلود خود را حذف کنید. به صورت دستی هم امکان پاک کردن این اطلاعات در تنظیمات مرورگر کروم وجود دارد ولی افزونه Click and Clean کار شما را بسیار آسان‌تر کرده است.

 

5) افزونه AdBlock

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه کاربردی AdBlock

 

افزونه کاربردی AdBlock یکی از افزونه های پرطرفدار حوزه‌ی امنیت و حریم شخصی است. شما با نصب این افزونه روی گوگل کروم می‌توانید تبلیغات را از وب‌گردی خود حذف کنید. این افزونه پیشنهادی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را به صورت خود کار برای شما حذف می‌کند. همچنین با تشخیص هوشمند بنرهای تبلیغاتی، می‌توانید لیست سایت‌هایی که دوست دارید تبلیغات آن‌ها برای شما نمایش داده نشوند را هم به افزونه اضافه کنید تا تبلیغات آن‌ها را هم مشاهده نکنید. حذف آیتم‌های تبلیغاتی سایت‌ها، باعث افزایش سرعت لود آن‌ها برای شما نیز می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید افزونه کروم AdBlock حذف تبلیغات ویدیویی سرویس‌هایی مثل یوتیوب، فیس‌بوک و توییچ است. همچنین AdBlock با جلوگیری از ذخیره و رصد کردن رفتار شما در سایت‌ها، حریم شخصی شما را در وب‌گردی حفظ می‌کند.

 

6) افزونه Evernote Web Clipper

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Evernote Web Clipper

 

اگر از سرویس Evernote بر روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، حتما افزونه Evernote Web Clipper را روی کروم نصب کنید. ممکن است هنگام وب‌گردی با یک نقل‌قول، یک پاراگراف تاثیرگذار، یک توییت، ویدیو، عکس و... برخورد کنید که بخواهید آن را فورا ذخیره کنید. با استفاده از این افزونه بر روی کروم امکان ذخیره‌سازی بسیار سریع برای شما فراهم شده است. زمانی که اطلاعات مورد نظر خود را وارد افزونه Evernote Web Clipper کنید، اطلاعات به صورت همزمان بر روی حساب کاربری‌تان در Evernote آپلود و ذخیره خواهد شد. حال می‌توانید در حساب خود بر روی موبایل و تبلت و لپ‌تاپ به اطلاعات ذخیره‌ شده دسترسی داشته باشید.

 

7) افزونه GoFullPage

 

افزونه مفید گوگل کروم افزونه GoFullPage

 

افزونه کروم GoFullPage به شما این اجازه را می‌دهد که تمامی محتویات یک سایت به صورت کامل و یک تکه اسکرین شات بگیرید. اگر قصد دارید ظاهر یک سایت یا محتوای یک صفحه‌ای را به صورت کامل برای کسی ارسال کنید، می‌توانید با استفاده از این افزونه کاربردی از کل صفحه یک اسکرین شات گرفته و آن را با فرمت‌های PNG و JPEG و حتی PDF تحویل بگیرید.

 

8) افزونه The Great Suspender

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه The Great Suspender

 

مروگر کروم با وجود همه ویژگی‌های مثبتی که دارد، می‌تواند تبدیل به یک نرم‌افزار سنگین بر روی برخی سیستم‌ها شود. در واقع با باز کردن همزمان تب‌های مرورگر زیاد، فضای قابل‌توجهی از حافظه‌ی رم دستگاه شما اشغال می‌شود. این مورد علاوه بر کندتر شدن سیستم، منجر به داغ شدن آن در نتیجه روشن شدن سیستم خنک‌کننده می‌شود. برای اینکه بتوان تا حدودی جلوی اشغال شدن حافظه‌ی رم را گرفت، می‌توانید افزونه The Great Suspender را نصب کنید. این افزونه قادر است تب‌هایی که باز هستند ولی شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را مسدود کند. در واقع با این کار دیگر آن‌ها از منابع سیستم شما استفاده نمی‌کنند و بازدهی سیستم بالاتر از قبل می‌رود. شما با تعیین کردن زمان می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. برای مثال تعیین می‌کنید که تبی که بیشتر از 1 ساعت مورد استفاده قرار نگرفت وارد مرحله مسدودسازی شود تا فضای رم را اشغال نکند.

 

9) افزونه Momentum

 

20 افزونه کاربردی کروم | افزونه Momentum

 

با نصب افزونه Momentum­ بر روی کروم هم می‌توانید صفحه‌ی اول کروم خود را با تصاویر جذاب، بسیار زیبا کنید، هم یک لیست کارهای روزانه برای خود داشته باشید. افزونه Momentum با نمایش ساعت و تصاویر جذاب از منظره‌های طبیعی و زیبا، حس خوبی را به شما می‌تواند منتقل کند. همچنین بر روی صفحه می‌توانید وضعیت آب و هوا را هم مشاهده کنید. در زیر صفحه هم با هر باز کردن کروم یک جمله‌ی تاثیرگذار یا یک نقل‌قول درج خواهد شد. یکی از امکانات جالب این افزونه امکان تعریف لیست To Do برای کارهای روزانه شما است. خیلی ساده و آسان می‌توانید لیست کارهای خود و یا هدف اصلی یک روز خود را تعیین کنید تا روی صفحه برای شما نمایش داده شود. سپس با کلیک بر روی می‌توانید وضعیت انجام شدن یا نشدن آن را تعیین کنید. توجه داشته باشید که صفحه افزونه Momentum تبدیل به صفحه اصلی کروم شما می‌شود و از روی آن باید بر روی قسمت new tab کلیک کنید تا صفحات دیگر را باز کنید.

 

10) افزونه Earth View from Google Earth

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Earth View from Google Earth

 

یکی دیگر از افزونه هایی که می‌تواند در زیباسازی کروم به شما کمک کند، افزونه بسیار جذاب Earth View from Google Earth است. با نصب این افزونه هر تب جدیدی که باز کنید با یک تصویر ماهواره‌ای زیبا از یکی از نقاط دنیا روبرو خواهید شد. 2500 تصویر ماهواره‌ای از نقاط زیبا دنیا در دیتابیس این افزونه ذخیره شده است که شما با هر بار باز کردن یک تب جدید می‌توانید آن را بر روی کروم مشاهده کنید. همچنین علاوه بر امکان ذخیره‌سازی تصاویر، می‌توانید تصاویر ماهواره‌ای Google Earth را برای دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی هم ارسال کنید.

 

11) افزونه Grammarly

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Grammarly

 

Grammarly یک سرویس تصحیح نگارش زبان انگلیسی است. افزونه کروم این سرویس به شما این اجازه را می‌دهد که در تمامی تکست‌باکس‌های (قسمت هایی که امکان نوشتن وجود دارد) مرورگر Grammarly را فعال کنید. برای مثال شما قصد دارید ایمیلی را به زبان انگلیسی برای کسی ارسال کنید. از زمانی که نگارش شما شروع شود، Grammarly لحظه به لحظه آن را رصد می‌کند تا در صورتی که اشکال نگارشی در آن به وجود آمد شما را مطلع کند. فرقی نمی‌کند در سرویس دهنده ایمیل مشغول نوشتن باشید یا رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ و.. افزونه کروم Grammarly همانند سرویس اصلی این شرکت، به صورت کامل رایگان نیست و بخش‌های حرفه ای تری را برای مشترکین پرمیوم خود در نظر گرفته است اما استفاده از همان بخش رایگان هم می‌تواند در نگارش صحیح زبان انگلیسی (به خصوص گرامر) به کمک شما بیاید.

 

12) افزونه Google Dictionary

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Google Dictionary

 

یکی از افزونه های کاربردی کروم افزونه دیکشنری گوگل (Google Dictionary) است. با نصب این افزونه می‌توانید خیلی سریع و راحت کلمات مورد نظر خود را در دیشکنری جستجو کنید و معنای آن‌ها را متوجه شوید. دیشکنری گوگل زبان های محدودی دارد ولی برای زبان انگلیسی گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. با نصب Google Dictionary روی کروم می‌توانید با دبل کلیک کردن روی هر کلمه‌ای از صفحه‌ی وبسایت، معنای آن را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. اگر هم کلمه‌ای انگلیسی را انتخاب کردید دیکشنری اطلاعاتی کاملی را در آن خصوص در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این با کلیک بر روی آیکون این افزونه و وارد کردن دستی کلمه‌ی مورد نظر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی کلمه، مانند تلفظ و مترادف‌ها و... بدست آورید.

 

13) افزونه Google Translate

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Google Translate

 

سرویس Google Translate نیازی به معرفی ندارد. اگر با نحوه کار با این سرویس آشنا هستید، با نصب افزونه کاربردی Google Translate روی کروم می‌توانید سریع‌تر به معنای کلمات دسترسی داشته باشید. با مشخص کردن زبان مورد نظر جهت ترجمه می‌توانید خیلی سریع در صفحات مختلف وب معنای کلمات را پیدا کنید. همچنین امکان ترجمه کامل تمامی صفحات وب به همه زبان‌ها، از دیگر ویژگی‌های افزونه کروم Google Translate است.

 

14) افزونه Office Editing for Docs, Sheets & Slides

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Office Editing for Docs, Sheets & Slides

 

نرم‌افزارهای آفیس (Office) مخصوصا Word، Excel و PowerPoint جزو پر کاربردترین نرم‌افزارها به حساب می‌آیند. شاید قصد داشته باشید از فایل‌های این نرم‌افزارهای بر روی سیستمی استفاده کنید که مجموعه‌ی آفیس را نصب نداشته باشد. با استفاده از افزونه Office Editing for Docs, Sheets & Slides می‌توانید فایل‌های ورد، اکسل و پاورپوینت خود را بر روی کروم باز کنید و آن‌ها را مشاهده و یا ادیت کنید. در واقع این امکان توسط گوگل و سرویس‌های Docs, Sheets & Slides بر روی کروم فراهم شده است. با استفاده از این افزونه کاربردی کروم می‌توانید علاوه بر مشاهده و ادیت، از فایل مورد نظر خروجی گرفته و یا آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

15) افزونه Chrome Visual History

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Chrome Visual History

 

دوست دارید آمار میزان کار کردن با مرورگر کروم و آمار سایت هایی که به آن مراجعه می‌کنید را داشته باشید؟ افزونه Chrome Visual History یک افزونه کاربردی برای کروم است که با نصب و فعال سازی آن می توانید میزان استفاده خود از مرورگر را مشاهده کنید. آمارها به شکل روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید ببینید که دقیقا چه زمان مشغول کار با کروم بوده‌اید، بیشتر به چه سایت‌هایی مراجعه کرده‌اید و چقدر وقت در آن‌ها گذرانده اید.

 

16) افزونه Notifications for Instagram

 

20 افزونه کاربردی کروم | افزونه Notifications for Instagram

 

اگر در هنگام کار کردن زیاد به موبایل خود و اینستاگرام سر می‌زنید و می‌خواهید ببینید چه کسانی شما را فالو یا تصاویرتان را لایک کرده‌اند، افزونه کروم Notifications for Instagram کاملا مناسب شما است. این افزونه با دسترسی به حساب کاربری شما در اینستاگرام، بخش اعلانات یا همان Notifications اینستاگرام را برای شما در کروم نمایش می‌دهد. شما با کلیک بر روی آیکون آن می‌توانید بخش اعلانات حساب کاربری خود را مشاهده کنید. این افزونه مرتب آپدیت شده است و بیشتر از 400 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند ولی توجه داشته باشید که این افزونه رسمی اینستاگرام نیست.

 

17) افزونه Alexa Traffic Rank

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Alexa Traffic Rank

 

سرویس Alexa که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت آمازون است، به صورت روزانه سایت‌ها را بر اساس بازدیدکننده‌ای که در روز دارند، رتبه‌بندی می‌کند. شما می‌توانید با نصب این افزونه به آماری که الکسا آن‌ها را منتشر می‌کند، خیلی سریع و راحت دسترسی داشته باشید. با نصب افزونه کاربردی Alexa Traffic Rank روی کروم، با یک کلیک می‌توانید رتبه همه‌ سایت‌ها را در کشور خودشان و دنیا مشاهده کنید و متوجه محبوبیت سایت‌ها شوید. علاوه بر رتبه‌های کشوری و جهانی، تعداد سایت‌هایی که به سایت مورد نظر شما لینک داده‌اند، سرعت سایت و سایت‌های مشابه آن را هم می‌توانید در این افزونه مشاهده کنید. همچنین در بخش Wayback Machine می‌توانید تاریخچه همه سایت‌ها و نسخه‌های اولیه و قدیمی‌ آن‌ها مشاهده کنید. (لازم به ذکر است که Wayback Machine به صورت جداگانه هم یک افزونه بر روی کروم دارد)

 

18) افزونه Keywords Everywhere

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Keywords Everywhere

 

وقتی در گوگل درباره موضوعی جستجو می‌کنید، گوگل پیشنهاد دیگری هم به شما می‌دهد. در واقع کلمه‌های کلیدی‌ای که دیگران آن‌ها را هم جستجو کرده‌اند را به شما پیشنهاد می‌دهد. افزونه کروم Keywords Everywhere در سایت‌هایی مثل گوگل و یوتیوب پیشنهاد دیگری را هم به شما نشان می‌دهد. شما به ‌عنوان کاربر عادی با نصب این افزونه می‌توانید پیشنهادهای خیلی بیشتر و کامل‌تری را با جستجو در گوگل مشاهده کنید. برای علاقه‌مندان حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو هم این افزونه کاربرد زیادی دارد، زیرا می‌توانند به کلمات‌کلیدی هم‌خانواده کلمه هدف‌شان دسترسی داشته باشند.

 

19) افزونه Fontiran Font Changer

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Fontiran Font Changer

 

یکی از افزونه های بسیار کاربردی کروم برای ما ایرانی‌ها، افزونه Fontiran Font Changer است. با نصب این افزونه می‌توانید از پرطرفدارترین فونت‌های فارسی مثل ایران‌سنس و ایران‌یکان و... به صورت رایگان بر روی کروم استفاده کنید. با نصب این افزونه می‌توانید فونت تمامی‌ سایت‌ها را عوض کرده و حتی سایز نمایش آن‌ها را هم تغییر دهید. این افزونه برای سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی که فونت زیبایی در زبان‌ فارسی ندارند بسیار کاربردی است. به صورت پیش‌فرض سایت‌هایی مثل گوگل، ویکی‌پدیا، فیس‌بوک و توییتر و... در لیست پیشنهادی افزونه Fontiran Font Changer قرار گرفته‌اند ولی با مراجعه به هر سایتی، حتی سایت‌های فارسی، می‌توانید فونت‌ آن‌ها را تغییر داده و شخصی‌سازی کنید.

 

20) افزونه Extensions Manager

 

20 افزونه کاربردی کروم |افزونه Extensions Manager

 

وقتی که افزونه‌ها یا همان اکستنشن‌های زیادی را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید، احتمال دارد دسترسی و پیدا کردن آن‌ها کمی سخت باشد. زیرا هر افزونه‌ای که بر روی کروم نصب می‌کنید، در کنار نوار آدرس آیکون آن اضافه می‌شود. با نصب افزونه کروم Extensions Manager می‌توانید به راحتی افزونه های خود را مدیریت کنید. با نصب این افزونه همه آیکون‌ها در یک آیکون خلاصه خواهد شد و با کلیک بر روی آن می‌توانید به لیست کامل افزونه‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین برای راحتی بیشتر امکان دسته‌بندی افزونه‌ها وجود دارد تا بتوانید سریع‌تر افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: افزونه گوگل کروم , بهترین افزونه های گوگل کروم , افزونه کاربردی کروم , بهترین افزونه کروم , Google chrome , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر با بودجه‌ای نه چندان زیاد قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشید، گلکسی A31 سامسونگ (Samsung Galaxy A31) و گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) می‌توانند از بهترین گزینه های خریدتان باشند. این دو گوشی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 5.5 میلیون تومان قابل خرید هستند. اما کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری خواهند بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را مشخص نماییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های میان رده و خوش قیمت توانسته‌اند طی چند وقت اخیر به طرز چشمگیری در بین کاربران محبوب شوند و آمار فروش عالی را به ثبات برسانند. از اینرو شرکت های سازنده اسمارتفون هم سعی دارند که تنوع محصولات خویش در این رده از گوشی های موبایل را افزایش دهند. اگر بودجه‌ای در حدود 5.5 میلیون تومان دارید (در زمان تدوین این مطلب)، می‌توانید یکی از دو گوشی سامسونگ Galaxy A31 یا شیائومی Redmi Note 8 Pro را خریداری کنید و این دو گوشی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. اما کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری خواهد بود؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ بپردازیم و برتری های هر یک از این دو اسمارتفون را نسبت به هم مقایسه نماییم. سعی خواهیم کرد که از جنبه کاربردی این مقایسه را دنبال کنیم تا صرفا با مطالعه این مطلب بتوانید درک بهتری از قابلیت ها و کارایی هر یک از دو اسمارتفون های مذکور داشته باشید. لازم به ذکر است که برای دستیابی به این هدف ما یک هفته از هر دو گوشی استفاده کردیم و به طور کامل در عمل نحوه عملکردشان را زیر ذره‌بین قرار دادیم. اگر قصد خرید یکی از این دو اسمارتفون را دارید، این مقایسه اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی مورد نظر مربوط به ظاهرشان می‌شود. اگرچه تقریبا زبان طراحی یکسانی در آن ها بکار رفته و هر دو گوشی از معیارهای طراحی اسمارتفون های مدرن پیروی می‌کنند اما تفاوت هایی هم مابین آن ها وجود دارد که حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال فریم اصلی و قاب پشت گوشی سامسونگ A31 از مواد پلاستیکی تشکیل شده و حساسیت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد. بدین سبب خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود، اما قاب پشت گوشی Redmi Note 8 Pro از جنس گوریلاگلس 5 است و علاوه بر ظاهر جذاب تر، مقاومت بهتری را هم در برابر تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم برخلاف نماینده سامسونگ فلزی خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

بنابراین این امر سبب شده که قاب پشت گوشی ردمی نوت 8 پرو با کیفیت تر و زیباتر از قاب پشت گوشی A31 سامسونگ باشد. دو گوشی از نظر ابعاد خیلی با هم تفاوت ندارند و بدنه نماینده شیائومی ابعاد 8.8 در 76.4 در 161.4 میلیمتری را ارائه کرده و بدنه گوشی گلکسی A31 سامسونگ ابعاد 8.6 در 73.1 در 159.3 میلیمتری را ارائه کرده است. وزن دو گوشی مذکور هم به ترتیب معادل 200 و 185 گرم خواهد بود. بنابراین دو گوشی از نظر ابعاد خیلی با هم تفاوت ندارد و بیشترین تفاوت ظاهری آن ها در قاب پشتشان خلاصه می‌شود. سبک تعبیه لنز های دوربین اصلی دو گوشی در قاب پشت آن ها هم متفاوت است. در گوشی A31 لنز های دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و در گوشی Redmi Note 8 Pro این لنزها در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی نصب هستند.

از ویژگی های مشترک دو اسمارتفون مذکور می‌توان به بهره‌مندی از صفحه نمایش با حاشیه های باریک، امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) اشاره کرد. حاشیه های باریک صفحه نمایش دو گوشی سبب شده که هر دوی آن ها از نمای رو به رو ظاهری جذاب، شیک و به روز داشته باشند. در قسمت فوقانی صفحه نمایش هر دوی آن ها هم یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد.

موضوع بعدی که باید در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو اسمارتفون مذکور می‌شود. اسکنر انگشت گوشی Redmi Note 8 Pro به طور فیزیکی روی قاب پشت آن و درست زیر لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده اما گلکسی A31 سامسونگ از لنز درون نمایشگر بهره‌مند است! بدین ترتیب قسمت زیرین ال سی دی گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و کاربران با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه می‌توانند تایید هویت و آنلاک نمایشگر را انجام دهند. ضمنا اسکنر انگشت درون ال سی دی گوشی A31 از نوع اپتیکال است. در مقایسه دو گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر هر دوی آن ها خوب است اما بدون باگ و تاخیر نخواهد بود و گاها در عملکرد اسکنر هر دوی آن ها اختلال های ریزی هم رویت می‌شود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما حسی که در دست گرفتن دو گوشی نام برده شده به کاربر منتقل می‌کند چطور خواهد بود؟ واقعیت این است که ما با در دست گرفتن گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro حس بهتری داشتیم! چون قاب و بدنه این گوشی شیشه‌ای و براق بوده و جذابیت خاصی دارد که متاسفانه مشابه آن در Galaxy A31 دیده نمی‌شود. ضمنا بدنه گوشی A31 بیشتر باریک و بلند به نظر می‌رسد اما بدنه ردمی نوت 8 پرو عریض تر به نظر می‌آید و خمیدگی لبه های سمت راست و چپ قاب پشت آن هم به خوش دست تر شدن گوشی کمک می‌کنند. در مجموع ما عقیده داریم که برتری این بخش مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 باید به نماینده شیائومی اختصاص داده شود، اما با این حال نظر شخصی همه کاربران قابل احترام خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: صفحه نمایش

خوشبختانه هم گلکسی A31 سامسونگ و هم شیائومی Redmi Note 8 Pro صفحه نمایش بزرگی دارند و حاشیه نمایشگر آن ها باریک است تا ظاهری مدرن و جذاب برای آن ها به ارمغان آورده شود. نمایشگری که در نماینده سامسونگ بکار رفته 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 411 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم جالب توجه و مطلوبی است. به لطف حاشیه های باریکی که نمایشگر دستگاه دارد، چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن با صفحه نمایش گوشی احاطه می‌شود.

اما یکی از ویژگی های خاص صفحه نمایش گوشی A31 مربوط به اسکنر انگشت آن می‌شود که در داخل نمایشگر گوشی تعبیه شده و این ویژگی در گوشی Redmi Note 8 Pro وجود ندارد. ضمنا گفته شده که روی صفحه نمایش این اسمارتفون با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما به جزئیات و نوع این شیشه اشاره‌ای به عمل نیامده و در بررسی ما هم مشخص شد که نمایشگر گوشی خیلی مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و احتمال ایجاد خط و خش روی آن در صورت عدم استفاده از گلس محافظ ال سی دی به مراتب بالاست. اما در سمت مقابل صفحه نمایش نماینده شیائومی 6.53 اینچی و از نوع IPS LCD خواهد بود و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نمایشگر این گوشی طبق آمار با حاشیه های باریک خودش چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

نکته مهمی که باید در این بخش مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی صفحه نمایش نماینده شیائومی از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که سبب شده مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. اگرچه با این حال توصیه داریم روی ال سی دی گوشی Note 8 Pro هم یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. بنابراین به غیر از بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس 5 و نوع پنل نمایشگر، خیلی تفاوت های عمده‌ای مابین صفحه نمایش دو اسمارتفون مورد نظر دیده نمی‌شود. اما کیفیت محتوا روی آن ها چطور خواهد بود و از این نظر کدام گوشی عملکرد بهتری دارد؟

در مقایسه گلکسی A31 و ردمی نوت 8 پرو شیائومی مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی واقعا با کیفیت است و در ازای محتوا عملکرد مطلوبی دارد. محتوا روی صفحه هر دو اسمارتفون شارپ و شاداب به نظر می‌رسد و از جزئیات مطلوبی برخوردار است و شاید فقط کنتراست صفحه نمایش گوشی گلکسی A31 می از کنتراست نمایشگر گوشی ردمی Note 8 Pro بهتر به نظر برسد که البته این مسئله به راحتی قابل تشخیص نیست و تقریبا چشم کاربر هیچ تفاوتی مابین کیفیت محتوای نمایشگر دو گوشی نام برده شده احساس نمی‌کند. اما از نظر شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) وضعیت چگونه است؟

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی قدرت تولید روشنایی خوبی دارند و با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن ها استفاده کنید. در برخی مواقع که شدت نور محیط زیاد است ممکن است مجبور شوید که شدت روشنایی نمایشگر آن ها را روی 100 درصد قرار دهید اما باز هم مشکلی برای تعامل با آن ها نخواهید داشت و محتوای روی صفحه هر دو گوشی قابل رویت خواهند بود. بنابراین از نظر کیفیت و شدت تولید روشنایی دو گوشی تقریبا قدرت و کیفیت یکسانی دارند و تفاوتی مابین آن ها دیده نمی‌شود. به عقیده ما در مجموع سامسونگ Galaxy A31 و شیائومی Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش محصولات با کیفیت و خوبی هستند و کیفیت آن ها در یک رده قابل دسته‌بندی خواهد بود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی Redmi Note 8 Pro نصب شده، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) است و خوشبختانه آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر و به صورت ITA قابل دانلود خواهد بود. رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار سیستم عامل دستگاه نصب و راه اندازی شده و تجربه‌ای متفاوت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض گوشی Galaxy A31 سامسونگ اندروید 10 است و رابط کاربری One UI هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم هر دو گوشی مورد نظر حداقل تا یک سال آینده پشتیبانی نرم افزاری کاملی از سمت شرکت های سازنده خودشان دریافت کنند.

اما بستر نرم افزاری کدام گوشی عملکرد بهتری دارد و می‌تواند تجربه کاربری خوشایندتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد؟ رابط کاربری One UI نماینده سامسونگ یک رابط نسبتا بهینه و خوش ساخت است که از نظر بصری تقویت شده و می‌تواند تجربه‌ای مطلوب را برایتان به همراه داشته باشد اما رابط MIUI به نسبت سنگین تر از رابط One UI بوده و قابلیت های بیشتری را هم ارائه می‌کند. به عنوان مثال قابلیتی مثل Dual Apps (نصب دو نسخه از یک برنامه روی گوشی) به طور پیش روی این رابط ارائه شده اما One UI سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند نیست. آپشن های شخصی سازی متعدد دیگری هم در MIUI ارائه شده‌اند که منجر به سنگین تر شدن این رابط می‌شوند.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع رابط MIUI نسبت به One UI سنگین تر بوده و به طبع قابلیت های بیشتری را هم ارائه می‌کند. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 ما اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام و غیره را روی هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب کردیم و کارهای روزمره هم به طبع در هر دو گوشی انجام شدند. نتیجه استفاده از دو گوشی مشخص کرد که عملکرد بستر نرم افزاریشان مطلوب است و ثبات خوبی دارد. در حین انجام کارهای روزمره با دو گوشی مذکور و استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ و غیره هم با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید، مگر اینکه حافظه داخلی دو گوشی تحت فشار قرار داشته باشد که در این شرایط در عملکرد بستر نرم افزاری آن ها تاخیر و لگ هایی قابل رویت می‌شود. شدت این لگ و تاخیرها در شرایط مذکور عموما در گوشی Redmi Note 8 Pro محسوس تر خواهد بود و دلیل این امر هم به رابط کاربر نه چندان بهینه آن مربوط می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی های A31 سامسونگ و Note 9 Pro شیائومی دریافت کنید بهتر است به هر طریق ممکن از پر شدن حافظه آن ها جلوگیری نمایید. نصب اپلیکیشن های زیاد بر روی گوشی یا نصب بازی های سنگین و پر شدن حافظه دستگاه با عکس های متعدد می‌تواند مستقیما سرعت عملکرد بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون را تحت تاثیر قرار دهد و عموما شدت لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری در گوشی نوت 8 پرو شیائومی بیشتر از نماینده سامسونگ خواهد بود. پس می‌توان برتری نرم افزاری را در مجموع به گوشی سامسونگ گلکسی A31 اختصاص داد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ در اغلب گوشی های خود از تراشه های سری اگزینوس استفاده می‌کند اما در گوشی A31 خبری از سری تراشه های اگزینوس نیست و این اسمارتفون از تراشه Helio P65 مدیاتک بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و شش هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده‌اند. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G52 MC2 است و گوشی از نظر رم در نسخه های 4 و 6 گیگابایتی در بازار موجود خواهد بود. ضمنا از نظر حافظه داخلی هم گوشی A31 سامسونگ شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و امکان نصب حافظه جانبی هم در آن وجود دارد.

در سمت مقابل گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro از تراشه Helio G90T مدیاتک بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و از شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.05 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Mali-G76 MC4 نام دارد. گوشی از نظر رم شامل نسخه های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 نسخه های مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن ها را مورد بررسی قرار دادیم تا حالتی عادلانه در مقایسه ایجاد شود.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

برای درک قدرت عملکرد دو گوشی و مقایسه آن ها بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) برای مدت زمان 10 دقیقه در هر دو گوشی و تحت شرایط یکسان اجرا شد. سپس سرعت اجرا و بارگذاری 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده در دو گوشی مقایسه شدند و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم ارزیابی گردید. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل برای 10 دقیقه و با تنظیمات گرافیکی متوسط بر می‌آیند اما اینطور نیست که بازی کاملا روان و بدون عیب و نقص اجرا شود و گاها لگ و تاخیر و افت فریم هایی در هر دو محصول قابل رویت است. در مقایسه صورت گرفته شدت این افت فریم ها در نماینده سامسونگ کمی بیشتر بود.

سرعت لود یا اجرای 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده در هر دو گوشی وضعیت معمولی داشت و باز هم سرعت انجام این کار در حدود 3 ثانیه در گوشی Redmi Note 8 Pro بیشتر از Galaxy A31 بود. از سمت مقابل جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در نماینده سامسونگ تقریبا با ثبات بهتری قابل انجام بود که تاثیر بستر نرم افزاری سبک تر و بهینه تر آن را به رخ می‌کشد. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی قدرت پردازشی و پتانسیل نسبتا یکسانی دارند و خیلی برای اجرای گیم های سنگین و بازی های HD گزینه مناسبی نیستند. بهتر است روی این دو اسمارتفون به عنوان گوشی هایی حساب باز کنید که برای رفع نیازهای روزمره مناسب هستند.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

مسلما یکی از مهمترین بخش های مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مربوط به دوربین می‌شود. دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide)، 2 مگاپیکسلی ماکرو (macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. شیائومی یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 8 پرو در نظر گرفته است.

در سمت مقابل مجموعه دوربین اصلی گوشی سامسونگ A31 هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی A31 پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای مجموعه دوربین اصلی گوشی Galaxy A31 هم در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی وضعیت بهتری دارد و با کدام اسمارتفون می‌توان عکس های بهتری ضبط کرد؟ در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 متوجه شدیم که دوربین هر دو گوشی مذکور عملکرد خوبی دارد اما عالی نخواهند بود. با استفاده از هر دو موبایل تام برده شده می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خوب و با جزئیات بالا ضبط کنید. عکسبرداری پرتره و ماکرو هم در این شرایط با کیفیت مطلوبی قابل انجام خواهد بود. به عقیده ما در اینگونه مواقع اغلب عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro ضبط می‌شوند جزئیات بیشتری در مقایسه با عکس های مشابه ضبط شده با دوربین Galaxy A31 دارند.

در محیط های تاریک و کم نور و به ویژه محیط هایی که فضا در آن بسته باشد، افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی نمایان می‌شود. هرچقدر فضا کم نورتر باشد، نویزهای تصور هم بیشتر می‌شوند و باز هم شدت این نویزها در عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A31 نسبت به Redmi Note 8 Pro بیشتر خواهند بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی نماینده شیائومی در مقایسه با سامسونگ از کیفیت مطلوب تری برخوردار است. اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد؟

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

سامسونگ یک لنز 20 مگاپیکسلی واید را به عنوان دوربین اصلی گوشی A31 در نظر گرفته که از قابلیت ضبط ویدیوی فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابل دوربین سلفی ردمی نوت 8 پرو شیائومی از لنزی 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که علاوه بر عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی از قابلیت های دیگری مثل عکسبرداری پانوراما و HDR هم پشتیبانی می‌کند. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی کیفیت عملکرد مطلوب و تقریبا مشابهی دارند و در محیط های با نور خوب عکس های بسیار مطلوبی را ضبط می‌کنند اما طبیعتا در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت نسبی در عملکرد لنز دوربین سلفی دو گوشی به وجود خواهد آمد.

پس در مجموع باید اینطور گفت که هم سامسونگ Galaxy A31 و هم شیائومی Redmi Note 8 Pro از دوربین های خوبی برخوردارند و با توجه به قیمت خود از این نظر کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کنند. در بررسی ما مشخص شد که تقریبا در اغلب مواقع عملکرد دوربین اصلی نماینده شیائومی بهتر از نماینده سامسونگ است و برای دوربین سلفی آن ها شرایط نسبتا یکسانی برقرار خواهد بود. پس اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید احتمالا Redmi Note 8 Pro شیائومی می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: باتری و شارژدهی

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی ردمی نوت 8 پرو از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده شده که ظرفیت خوبی دارد و انتظار می‌رود که قدرت شارژدهی مطلوبی هم داشته باشد. در سمت مقابل سامسونگ یک قدم فراتر از این رفته و گوشی Galaxy A31 را به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز کرده است. در بررسی و مقایسه دو گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری گوشی Note 8 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند و همین کاربر با یک مرتبه شارژ باتری گوشی A31 سامسونگ قادر خواهد بود که 2 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده به عمل آورد. بنابراین قدرت شارژدهی هر دو گوشی خوب است و از این نظر سامسونگ وضعیت بهتری هم دارد.

اما چقدر زمان برای شارژ شدن باتری این دو اسمارتفون لازم خواهد بود؟ شارژر اورجینال گوشی A31 سامسونگ توان 15 واتی را ارائه کرده و شارژر ردمی نوت 8 پرو هم توان 18 واتی دارد. با توجه به این مسئله قطعا می‌توان پیش‌بینی کرد که سرعت شارژ باتری نماینده شیائومی بهتر از سامسونگ باشد. در مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 مشخص شد که برای فول شارژ باتری Redmi Note 8 Pro با شارژر اصلی خودش حدودا 80 دقیقه زمان لازم خواهد بود و برای فول شارژ باتری گوشی A31 سامسونگ هم با استفاده از شارژر اورجینال گوشی تقریبا باید 110 دقیقه زمان صرف شود. بنابراین از نظر سرعت شارژ گوشی Redmi Note 8 Pro وضعیت بهتری دارد.

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ

 

مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

مسلما هر دو گوشی سامسونگ A31 و شیائومی Redmi Note 8 از اسمارتفون های خوش قیمت و مقرون به صرفه بازار هستند که در قبال قابلیت هایشان قیمت مناسبی دارند. بنابراین ارزش خرید هر دو گوشی بالاست اما اینکه کدامیک یک از آن ها از ارزش خرید بیشتری برخوردار است حالت مقایسه‌ای را مابین دو محصول به وجود می‌آورد. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هر دو گوشی نام برده شده در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 5.5 میلیون تومان عرضه شده و به فروش می‌رسد. به عقیده ما با توجه به برتری هایی که در اغلب زمینه ها گوشی Redmi Note 8 Pro در مقایسه با Galaxy A31 سامسونگ دارد، می‌توان این اسمارتفون را گزینه خرید بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ محسوب کرد. پس هر دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند اما در یک دید مقایسه‌ای برتری از آن شیائومی ردمی نوت 8 پرو خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 پرداختیم. دو گوشی مذکور در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند و آمار فروش بالایی هم برای آن ها ثبت شده است. اینکه کدامیک از این دو گوشی می‌توانند گزینه خرید بهتری برای شما باشند تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. برتری های اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro در مقایسه با سامسونگ A31 شامل بدنه با کیفیت تر و ظاهر زیباتر، دوربین اصلی بهتر و سرعت شارژ بیشتر می‌شود و برتری های گوشی گلکسی A31 نسبت به نماینده شیائومی شامل بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر، بستر نرم افزاری بهینه تر و شارژدهی بهتر باتری خواهند بود. به عقیده شخصی ما در مجموع خرید شیائومی Redmi Note 8 Pro می‌تواند انتخاب بهتری در مقایسه با A31 باشد.



:: برچسب‌ها: مقایسه ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A31 , مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو , مقایسه ردمی نوت 8 پرو با سامسنوگA31 , شیائومی ردمی نوت 8 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

انتخاب یک گوشی اندرویدی خوب و با کیفیت کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت بالا، تحقیق و بررسی دارد. این روزها تنوع اسمارتفون ها به شدت افزایش یافته و این امر انتخاب گوشی مناسب را سخت تر می‌کند. دو گوشی که تقریبا در یک رده قیمتی و کیفی قابل خرید هستند و طرفداران زیادی هم دارند گلکسی A71 سامسونگ (Samsung Galaxy A71) و هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) خواهند بود. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

هوآوی و سامسونگ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی تولید و عرضه اسمارتفون های میان رده و میان رده رو به بالا داشته‌اند و کاملا از میزان تقاضایی که در بازار برای گوشی های خوش قیمت وجود دارد آگاه هستند. یکی از پرفروش ترین گوشی هایی که هوآوی در این راستا و طی ماه آگوست (August) سال 2019 معرفی کرد، نوا 5T نام دارد و یکی از اصلی ترین رقیب های این اسمارتفون هم می‌تواند گلکسی A71 سامسونگ باشد که در ماه دسامبر سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. با توجه به اینکه دو گوشی تقریبا در یک رده کیفی و قیمتی طبقه‌بندی می‌شوند، مقایسه آن ها می‌تواند جالب و چالش برانگیز باشد. در همین راستا می‌خواهیم به مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 بپردازیم.

در طول مقایسه سعی می‌کنیم خیلی وارد جزئیات نشویم و صرفا به قابلیت های اصلی دو گوشی مورد نظر بپردازیم و سعی داشته باشیم مقایسه را به صورت کاربردی تر خدمتتان ارائه کنیم. ضمنا در این مقاله از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده شد تا از این نظر تعادل سخت افزاری مابین دو اسمارتفون مذکور برقرار شود. اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی میان رده رو به بالا و نسبتا خوش قیمت را دارید، سامسونگ Galaxy A71 و هوآوی Nova 5T بدون شک از بهترین گزینه های خرید فعلی پیش رویتان خواهند بود. اینکه کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری برای شماست در انتهای مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص می‌شود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

سامسونگ در سری گوشی های Galaxy A از فریم و قاب پشت پلاستیکی برای کاهش هزینه تولید استفاده می‌کند و به جرئت می‌گوییم که این مسئله همیشه یکی از اصلی ترین نقاط ضعف سری اسمارتفون های گلکسی A جدید سامسونگ در مقایسه با گوشی های هم رده دیگر برندها بوده است. در مورد Galaxy A71 و Nova 5T هم دقیقا همین شرایط برقرار خواهد بود. متاسفانه فریم و قاب پشت گوشی A71 پلاستیکی هستند اما فریم نوت 5 تی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت آن هم شیشه‌ای است. در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که قاب پشت نماینده سامسونگ به مراتب بیشتر از قاب پشت نماینده هوآوی در قبال تماس با اشیای نوک تیز حساس عمل می‌کند و زودتر و راحت تر بر روی آن خط و خش به وجود می‌آید.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

هیچ یک از دو گوشی از طراحی ضد آب بهره‌مند نیستند اما هر دو از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و سوکت شارژ آن ها از نوع یو اس بی تایپ سی (USB Type C) است. اگر اهل گوش دادن به موزیک با هندزفری های سیمی هستید باید بدانید که گوشی Nova 5T سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری ندارد اما این سوکت در گوشی سامسونگ A71 موجود است. از نظر ابعاد بدنه گوشی Galaxy A71 از هوآوی Nova 5T بزرگ تر است. ابعاد بدنه این گوشی 7.7 در 76 در 163.6 میلیمتر عنوان شده و وزن آن چیزی در حدود 179 گرم خواهد بود اما بدنه گوشی Nova 5T ابعاد 7.8 در 74 در 154.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 174 گرم می‌رسد.

بنابراین دو گوشی بدنه‌ای با ضخامت نسبتا یکسان دارند اما طول و عرض گوشی A71 از نوت 5T بیشتر است. یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های طراحی دو اسمارتفون مذکور مربوط به اسکنر انگشت آن ها می‌شود. شرکت هوآوی یک اسکنر انگشت فیزیکی را در گوشی Nova 5T بکار برده که درست در لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده است و خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد مطلوبی دارد. اما سامسونگ در گوشی A71 از اسکنر داخل ال سی دی بهره گرفته و بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین ال سی دی موبایل خویش می‌تواند تایید هویت را انجام دهد. در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که دقت و سرعت عملکرد اسکنر اپتیکال داخل LCD گوشی A71 هم خوب و مناسب خواهد بود.

هر دو گوشی از نمای رو به رو جذاب هستند و زبان طراحی به روزی دارند که در اغلب اسمارتفون های مدرن امروزی شاهد پیاده سازی آن هستیم. صفحه نمایش هر دوی آن ها حاشیه های بسیار باریکی دارد و بالغ بر 80 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن ها را احاطه کرده است. لنز دوربین سلفی هر دو گوشی هم درون ال سی دی آن ها تعبیه شده، با این تفاوت که لنز مذکور در گوشی A71 در وسط و بخش فوقانی ال سی دی تعبیه شده و در گوشی Nova 5T در گوشه سمت چپ و فوقانی LCD دستگاه قرار گرفته است. بنابراین هر دو گوشی از نمای رو به رو شیک، جذاب و چشم‌نواز هستند.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

قاب پشت هر دو گوشی هم ظاهری جذاب دارد و براق به نظر می‌رسد اما فراموش نکنید که قاب پشت سامسونگ A71 شیشه‌ای نیست و از پلاستیک تشکیل می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دو گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن ها تعبیه شده که در گوشی نوا 5 تی حالتی کاملا عمودی دارد و در گوشی A71 حالتی عریض تر را ارائه کرده است و لنز های دوربین اصلی آن در یک مستطیل مشکی رنگ قرار گرفته‌اند. اما کدام گوشی خوش دست تر خواهد بود و حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند؟ در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 کاملا مشخص بود که هر دو گوشی خوش دست و جذاب هستند!

بدون تردید شما با خرید هر یک از این دو اسمارتفون از نظر، ظاهر و سبک طراحی راضی خواهید بود و از خریدتان پیشمان نمی‌شوید. تنها تفاوت های اصلی مابین این دو گوشی مربوط به جنس بدنه و قاب پشت دو گوشی، نحوه عملکرد اسکنر انگشت آن ها، ابعاد بدنه و سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری می‌شود. دو گوشی مذکور در سایز زمینه ها تقریبا وضعیت مشابهی دارند و از یک زبان طراحی ظاهری هم بهره می‌برند. بنابراین ترجیح دادن یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر تقریبا امری سلیقه‌ای خواهد بود و به نظر شخصی کاربران مربوط می‌شود. اما ما شخصا بیشتر طرفدار سبک طراحی و ظاهر گوشی سامسونگ A71 هستیم.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : صفحه نمایش

اصلی ترین دلیلی که سبب شده گوشی سامسونگ گلکسی A71 بدنه بزرگ تری در مقایسه با گوشی Nova 5T داشته باشد به صفحه نمایش آن مربوط می‌شود که ابعاد بزرگ تری در مقایسه با نمایشگر گوشی هوآوی نوت 5 تی دارد. صفحه نمایش گوشی سامسونگ A71 از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) با اندازه 6.7 اینچش تشکیل شده و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد . طبق آمار نمایشگر بدون حاشیه این گوشی تقریبا 87.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و روی پنل نمایشگر دستگاه هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده است. ضمنا فراموش نکنید که قسمت زیرین ال سی دی گوشی A71 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و یک اسکنر اپتیکال در این بخش تعبیه شده و بدین ترتیب حالت خاصی را برای اسکن انگشت کاربر ارائه می‌کند.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

در سمت مقابل گوشی هوآوی Nova 5T از یک صفحه نمایش 6.26 اینچی بهره‌مند شده که پنل آن از نوع IPS LCD است. این پنل رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی دارد و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 412 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. صفحه نمایش گوشی نوا 5T هم حاشیه های بسیار باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. یک لایه شیشه محافظ ال سی دی هم روی صفحه نمایش این اسمارتفون نصب است اما هوآوی اشاره دقیقی به جنش آن نداشته که این مسئله کمی نگران کننده به نظر می‌آید. اگرچه در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و بهتر است حتما روی نمایشگر هر دوی آن ها یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب شود.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام گوشی بهتر است و محتوا روی نمایشگر کدامیک از آن ها با جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شود؟ در مقایسه گوشی سامسونگ A71 و هوآوی Nova 5T مشخص شد که کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه هر دو گوشی مطلوب بوده و بدون شک رضایت شما را هم جلب می‌کند. محتوای روی نمایشگر هر دو محصول شارپ و شاداب است و جزئیات کاملی دارد. کنتراست خوبی هم از سمت پنل هر دو گوشی ارائه می‌شود. بنابراین در عمل شما تفاوت چندانی مابین کیفیت عملکرد نمایشگر دو گوشی احساس نخواهید کرد اما با توجه به بنچمارک ها و اعداد و ارقام روی کاغذ، نمایشگر سوپر آمولد گوشی A71 در خیلی از زمینه ها عملکرد بهتری در مقایسه با نمایشگر گوشی Nova 5T دارد.

با این حال همانطور که گفتیم در عمل و به چشم یک کاربر عادی تفاوتی مابین کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه دو گوشی قابل رویت و درک نخواهد بود. مسئله بعدی که در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 به آن پرداختیم مربوط قدرت تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شد. خوشبختانه در بررسی صورت گرفته مشخص شد که پنل نمایشگر هر دو گوشی قدرت تولید روشنایی خوبی دارد اما کیفیت و قدرت عملکرد پنل سوپر آمولد گوشی سامسونگ A71 در این زمینه از گوشی نوا 5T بیشتر است.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

در این مقایسه ما تحت شرایط یکسان با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش کوشی A71 بر روی 90 درصد و شدت روشنایی گوشی Nova 5T بر روی 100 درصد قادر بودیم که در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی هر دو اسمارتفون را مشاهده کرده و با آن ها در تعامل باشیم. پس در مجموع شاید بتوان برتری این بخش مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 را به نماینده سامسونگ اختصاص داد چون هم صفحه نمایش بزرگ تری دارد و هم پنل سوپر آمولد آن قدرت تولید روشنایی بهتری را ارائه می‌کند.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی نوا 5T هوآوی و سامسونگ Galaxy A71 از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچ تفاوتی مابین بستر نرم افزاری آن ها وجود نداشته باشد! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی Nova 5T راه اندازی شده و هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی به طور OTA منتشر شده و قابل دانلود خواهد بود. رابط کاربری اختصاصی EMUI هوآوی هم طبیعتا در کنار سیستم عامل اندروید اصلی دستگاه نصب و راه‌اندازی شده است. اما در سمت مقابل گوشی سامسونگ A71 به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI روی آن نصب است.

بنابراین اصلی ترین تفاوت بستر نرم افزاری دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که خوشبختانه بستر نرم افزاری هر دو اسمارتفون عملکرد روان و مطلوبی دارد و شما به راحتی می‌توانید اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره را در آن ها نصب و بدون مشکل اجرا کنید. اقدامات عادی روزمره از قبیل وبگردی، برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک و غیره هم بدون تاخیر و لگ در هر دو گوشی قابل انجام خواهد بود. اما اینکه رابط کاربری کدام گوشی بازده و عملکرد بهتری دارد مسئله‌‌ایست که از دو جنبه تخصصی و کاربردی قابل بررسی خواهد بود.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

از آنجایی که نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم در همین حد می‌گوییم که رابط One UI سامسونگ به مراتب نسبت به رابط EMUI سبک تر و بهینه تر طراحی شده و می‌تواند بازده بهتری هم داشته باشد و منابع سخت افزاری گوشی را کمتر تحت فشار قرار دهد. اما رابط EMUI هوآوی نسبتا سنگین است و قابلیت های زیادی هم در آن ارائه شده‌اند که در مجموع منجر به درگیر شدن بیشتر منابع سخت افزاری گوشی و افزایش احتمال بروز لگ و تاخیر می‌شوند. بنابراین در مجموع می‌توان برتری بخش نرم افزار و رابط کاربری گوشی را به سامسونگ Galaxy A71 اختصاص داد. با این حال ترجیح دادن بستر نرم افزاری و رابط کاربری یکی از این دو گوشی نسبت به اسمارتفون دیگر می‌تواند تا حدی هم سلیقه‌ای باشد و به نظر شخصی کاربران مربوط شود.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا یکی از مهمترین مسائلی که باید در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 به آن پرداخته شود مربوط به قدرت پردازشی دو گوشی خواهد بود. کدامیک از این دو اسمارتفون قدرت عملکرد و بازده پردازشی بهتری دارند؟ سامسونگ در قلب گوشی A71 از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام استفاده کرده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی آدرنو 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی سامسونگ A71 از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در سمت مقابل تراشه Kirin 980 در قلب گوشی Nova 5T هوآوی بکار رفته که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس 1.92 گیگاهرتز هستند و دو هسته آخر تراشه مذکور هم از نوع مشابه Corex-A76 بوده و فرکانس کاری بالاتر 2.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در تراشه Kirin 980 بکار رفته است. گوشی هوآوی نوا 5 ای هم درست مثل سامسونگ A71 از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند اما برخلاف Galaxy A71 قابلیت اتصال حافظه جانبی را نخواهد داشت.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کرده بودیم ما در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی هر دو گوشی را در اختیار داشتیم. بنابراین مقایسه در شرایط عادلانه سخت افزاری انجام گرفت. برای مقایسه قدرت و بازده پردازشی دو گوشی ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب و برای مدت زمان 20 دقیقه آن ها را در شرایط کاملا یکسان در هر دو گوشی اجرا کردیم. سپس 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده را در دو گوشی اجرا و تا زمان لود کامل آن ها صبر کردیم تا سرعت عمل گوشی های مورد نظر مشخص شود و در نهایت هم مابین این اپلیکیشن ها از بخش Recent Apps جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم دو گوشی قابل درک باشد.

نتیجه مقایسه هوآوی Nova 5T و سامسونگ A71 نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آیند و لگ و تاخیری هم در عملکردشان ایجاد نمی‌شود. بعد از اجرای دو بازی سرعت لود یا بارگذاری 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده خیلی بالا نبود و در گوشی A71 وضعیت بهتری داشت. این گوشی توانست تقریبا 3 ثانیه زودتر از گوشی Nova 5T از پس بارگذاری 10 برنامه مورد نظرمان بر آیند. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم در هر دو گوشی با ثبات خوبی انجام شد اما باز هم به عقیده ما گوشی A71 عملکرد روان تری را ارائه می‌کرد. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که اگرچه تفاوت مابین قدرت عملکرد دو گوشی بسیار ناچیز است و هر دو از پس انجام تسک های سنگین بر می‌آیند، اما اگر خیلی روی قدرت عملکرد موبایل خود حساس هستید؛ گلکسی A71 سامسونگ می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به دوربین و کیفیت عملکرد آن می‌شود. دوربین اصلی گوشی هوآوی Nova 5T از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. یک چراغ فلش LED هم در زیر لنز های دوربین اصلی این گوشی تعبیه شده است. قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی این اسمارتفون پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون عکسبرداری با وضوح 48 مگاپیکسلی واقعی، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه خواهند بود.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی سامسونگ A71 هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود.ضمن اینکه سامسونگ یک چراغ فلش LED اختصاصی را هم در کنار لنزهای دوربین اصلی گوشی A71 ارائه می‌کند. اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی بهتر است؟

در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند اما در اغلب مواقع عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی سامسونگ A71 ضبط می‌شود طبیعی‌تر از عکس های ضبط شده با دوربین نوا 5T به نظر می‌رسند و جزئیات بیشتری را هم ارائه خواهند کرد. در محیط های با نور کم افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی نمایان می‌شود اما باز هم دوربین galaxy A71 می‌تواند عکس های بهتری ضبط کند و نویزهای عکس های آن کمتر هستند. در سمت مقابل در برخی مواقع خاص هم عکس های ضبط شده با دوربین گوشی Nova 5T بهتر از A71 خواهند بود اما در اغلب مواقع شرایط برعکس وجود دارد.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

عکسبرداری در حالت های پرتره و ماکرو هم با دوربین اصلی هر دو گوشی به خوبی انجام می‌شود و با استفاده از این حالت ها شما می‌توانید تصاویر خلاقانه‌ای را ضبط نمایید. اما دوربین سلفی دو گوشی چطور خواهد بود؟ دوربین سلفی گوشی Nova 5T از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین سلفی گوشی سامسونگ A71 هم 32 مگاپیکسلی بوده و دقیقا از قابلیت های مشابه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 مشخص شد که دوربین سلفی هر دو گوشی تقریبا بازده و کیفیت عملکرد یکسانی دارد و با هر دوی آن ها قادر به ضبط عکس های سلفی خوبی خواهید بود. بنابراین در مجموع باید گفت که هر دو گوشی کیفیت دوربین مناسبی دارند اما دوربین اصلی Galaxy A71 سامسونگ تا حدی بهتر از دوربین اصلی نوا 5 تی هوآوی عمل می‌کند.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : باتری و شارژدهی

هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی نوا 5 تی از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت استفاده کرده اما سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت را بری گوشی A71 در نظر گرفته است. با توجه به این موضوع مطمئنا انتظار می‌رود که قدرت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ گلکسی A71 به مراتب بیشتر از گوشی هوآوی نوا 5T باشد. در مقایسه دو گوشی نوا 5 تی و سامسونگ A71 هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که در شرایط یکسان باتری Nova 5T تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ برای مدت زمان 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین کند اما باتری گوشی A71 در شرایط مشابه قادر خواهد بود تا 1.5 روز دوام بیاورد.

پس قدرت شارژدهی نماینده سامسونگ هم نسبت به نماینده هوآوی وضعیت بهتری دارد. اما سرعت شارژ مجدد آن ها چطور است؟ شارژر اورجینال گوشی نوا 5 تی 22.5 واتی بوده و بدین سبب می‌توان در مدت زمان 70 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کند! در سمت مقابل یک شارژر 25 واتی برای گوشی A71 سامسونگ در نظر گرفته شده که در مدت زمان تقریبی 90 تا 100 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ می‌کند. بنابراین از نظر قدرت شارژدهی باتری، برتری از آن گوشی A71 است و از نظر سرعت شارژ برتری از آن گوشی Nova 5T خواهد بود.

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71

 

مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 : قیمت و ارزش خرید

اما قیمت کدامیک از دو گوشی نام برده شده مقرون به صرفه‌تر است و کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند؟ هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه مجهز رم 8 گیگابایتی گوشی هوآوی نوا 5 تی با قیمتی در حدود 8.5 میلیون تومان در بازار موجود است و نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی گوشی Galaxy A71 هم قیمتی در حدود 9.1 میلیون تومان دارد. بنابراین هر دو اسمارتفون از گوشی های خوش قیمت بازار هستند و با توجه به ویژگی هایی که دارند، قیمت مناسبی را هم ارائه کرده‌اند. با این حال و با توجه به برتری هایی که گوشی A71 در مقایسه با Nova 5T از خود نشان داد، ما عقیده داریم که خرید این اسمارتفون انتخاب بهتری خواهد بود. بنابراین اگر تفاوت قیمت ناچیز مابین دو گوشی برایتان خیلی حائز اهمیت نیست، توصیه داریم گوشی سامسونگ A71 را خریداری کنید اما اگر از نظر هزینه با محدودیت مواجه هستید، مطمئن باشید از خرید Huawei Nova 5T هم پشیمان نمی‌شوید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ گلکسی A71 پرداختیم. هر دو گوشی از اسمارتفون های خوب و پرفروش بازار هستند که قیمتی مناسب برای آن ها در نظر گرفته شده است. با توجه به مقایسه صورت گرفته مشخص شد که گوشی سامسونگ Galaxy A71 در مجموع می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با گوشی هوآوی Nova 5T باشد. نظر شما در مورد این دو اسمارتفون چطور است و شما خرید کدام گوشی را انتخاب بهتری می‌دانید؟



:: برچسب‌ها: گلکسی A71 سامسونگ , مقایسه سامسونگ گلکسی A71 , مقایسه هوآوی با سامسونگ , مقایسه هوآوی نوا 5T با سامسونگ A71 , بررسی هوآوی Nova 5T ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سیستم‌های خانگی و اداری با شروع پیدایش کامپیوترها در جهان، در ایران نیز رواج یافتند و زمان زیادی نگذشت که می‌شد در گوشه و کنار هر خانه یک سیستم رومیزی را دید. در ابتدا این سیستم‌ها تنها جنبه صوتی و تصویری (Media) داشتند و بیش از دیدن یک فیلم و یا شنیدن یک موزیک کاربرد بیشتری نداشتند؛ اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباطات الکترونیک، کاربرد سیستم‌های خانگی و اداری بیشتر شده و می‌توان گفت وجود یک سیستم رومیزی در هر خانه به یک مسئله مهم تبدیل شده است. اگر سری به لیست سخت افزار‌ها بزنید، قطعات مختلفی را در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون می‌بینید که برخی از آن‌ها نیز قیمت بالایی دارند. اگر شما به دنبال خرید یک سیستم خانگی برای انجام امور روزمره مانند وب گردی و تماشای فیلم هستید؛ قطعا خرید آن قطعات برای شما به صرفه نخواهد بود و اینجاست که فروشندگان قطعات میان رده را به شما معرفی خواهند کرد. مادربرد Asus PRIME H310M-C را می‌توان یکی از همین قطعات میان رده دانست، که برای کاربران خانگی و یا سیستم‌های اداری طراحی شده است. قیمت فوق العاده به صرفه و رقابتی در کنار پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت رم و پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل را می‌توان از کلیدی ترین ویژگی‌های این مادربرد میان رده ایسوس دانست. اگر به دنبال خرید مادربرد میان رده با امکاناتی مثال زدنی هستید، در ادامه با نقد و بررسی مادربرد ایسوس PRIME H310M-C با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

دقت نظر شرکت ایسوس (Asus) به نیاز بازار، همواره قابل توجه بوده است. این شرکت با بهره مندی از یک تیم توسعه و تحقیق خوب توانسته به موقع متوجه نیاز کاربران بشود و با آگاهی از این موضوع، اقدام به تولید محصولات جدید خود نماید. مادربرد Asus PRIME H310M-C یکی از بهترین محصولات این کمپانی برای کاربران سیستم‌های خانگی و اداریست که فعالیت آن‌ها از وب‌گردی، کار با مجموعه نرم افزارهای آفیس و تماشای فیلم و ... فراتر نمی‌رود. این مادربرد میان رده ایسوس به هیچ سیستم نورپردازی و یا حفاظ فلزی پر زرق و برقی مجهز نشده و عملا برای کیس‌های خانگی و اداری تهیه شده است. به واسطه بهره مندی این مادربرد از سوکت LGA 1151 و چیپ Intel H310 قادر خواهید بود تا از پردازنده‌هایی در سری Core i9 و پایین‌تر نسل هشت و نسل نهم (coffee lake) را بر روی این مادربرد مورد استفاده قرار دهید. این موضوع به این معناست که پردازنده‌های نسل دهم اینتل، به واسطه مادربرد Asus PRIME H310M-C قابل پشتیبانی نیستند. شما کاربر عزیز می‌توانید با کلیک بر روی "پردازنده‌های پشتیبانی شده" به وسیله مادربرد Asus Prime H310M، لیستی کامل از کلیه پردازنده‌های قابل استفاده بر روی این مادربرد را مشاهده نمایید.

این مادربرد اداری ایسوس به 2 اسلات RAM مجهز شده که سبب می‌شود حافظه رم پشتیبانی شده به وسیله این مادربرد تا 32 گیگابایت (16 گیگابایت برای هر اسلاید) افزایش یابد. در ادامه نگاهی ریزبینانه به تمامی ابعاد مادربرد Asus PRIME H310M-C خواهیم داشت.

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C : طراحی و مشخصات ظاهری

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ مادربرد Asus PRIME H310M-C برای کیس‌های شیشه ای تهیه نشده و به همین دلیل از ظاهر معمولی برخوردار است. این مادربرد فاقد هرگونه سیستم نورپردازی می باشد و در آن از حفاظ های استیل نیز استفاده نشده است. مادربرد ایسوس پرایم H310M-C در مشخصه ابعادی uATX طراحی شده است که می توان گفت در دسته مادربردهای با ابعاد متوسط قرار می گیرد و در اکثر کیس‌های موجود در بازار قابل استفاده است. این مادربرد ایسوس طراحی مستطیلی شکلی دارد و در ابعادی معادل 24.4x19.3 سانتی متر توسعه داده شده است.

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C : مشخصات فنی و اسلات‌های ورودی

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

همان طور که در نام مادربرد Asus PRIME H310M-C نیز ذکر شده است؛ این مادربرد از چیپ H310 کمپانی اینتل نیرو می‌گیرد. نوع سوکت پردازنده در این مادربرد اقتصادی ایسوس، از نوع LGA 1151 می‌باشد و با توجه به توضیحات ارائه شده، این محصول ایسوس قادر است تا از پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل در کنار پردازنده‌‌های پنتیوم و سلرون (Celeron) پشتیبانی کند. مادربرد ایسوس پرایم H310M-C از تکنولوژی های جدید اینتل همچون Intel turbo boost 2 نیز پشتیبانی میکند که همین موضوع تاثیر به سزایی در عملکرد سیستم شما خواهد داشت. مادربرد ایسوس PRIME H310M-C از قابلیت RAID تا سری RAID 10 پشتیبانی می‌کند. رِید (Raid) قابلیتی است که به طورخلاصه، با قرار دادن دادن داده‌ها درون چندین دیسک موجب می‌شود که با ورود و خروج اطلاعات از تمامی این دیسک‌ها، عملکرد و سرعت افزایش پیدا کند. با استفاده از قابلیت RAID، خطاپذیری کاهش یافته و از دست دادن اطلاعات کمتر رخ خواهد داد. برای حالت خواندن (Reading) اطلاعات، باید هارد دیسک و مادربرد شما هر دو از این قابلیت پشتیبانی کنند. وجود فناوری RAID در کنار پشتیبانی مادربرد Asus PRIME H310M-C ایسوس از تکنولوژی Intel Optane Memory Ready سبب شده تا سرعت دسترسی کاربر به اطلاعات موجود در فضای RAM به طرز چشم گیری افزایش یابد.

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

اسلات‌های ورودی در کنار پورت‌های خروجی، مهم‌ترین اجزای یک مادربرد را تشکیل می‌دهند. نوع اسلات‌ها در کنار تعدادشان، قدرت یک مادربرد را معرفی خواهند کرد. در ابتدا به بررسی اسلات‌های حافظه رم خواهیم پرداخت. در مادربرد ایسوس PRIME H310M-C شاهد دو عدد اسلات RAM هستیم. پیکربندی (Confing) اسلات‌های رم در این مادربرد به صورت تک کاناله می‌باشند که در زمان خرید حافظه RAM باید دقت نظر بالایی به این نکته داشته باشید؛ چراکه رم های دو کاناله به وسیله این مادربرد پشتیبانی نخواهند شد. حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی به وسیله هر اسلات این مادربرد ایسوس، معادل 16 گیگابایت در نظر گرفته شده است؛ پس در نهایت حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده برای این مادربرد برابر با 32 گیگابایت خواهد بود. خوشبختانه مادربرد ایسوس پرایم H310M از پروفایل حافظه XMP نیز پشتیبانی می‌کند که یک امتیاز بزرگ برای این مادربرد می‌باشد. XMP یا Extreme Memory Profiles یک فناوری اختصاصی معرفی شده از سوی کمپانی اینتل می‌باشد که برای مادربرد و البته حافظه های DDR خصوصا در نسخه های DDR4 و DDR3 طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است. این تکنولوژی به سیستم و کاربران اجازه خواهد داد تا فرکانس کاری حافظه های رم را بر اساس نیاز و توانایی سیستم، انتخاب نمایند. این انتخاب به روش های گوناگونی همچون تغییرات اعمال شده در بایوس سیستم و یا نرم افزار‌های اورکلاک شرکت سازنده مادربرد صورت می پذیرد که نتیجه همه آنها یکسان بوده و در نهایت موجب بروز تغییراتی در عملکرد فرکانس حافظه رم شما خواهد شد. اسلات بعدی که از مهم ترین اسلات‌ها برای فعالان حوزه گرافیک و شرکتهای طراحی دیجیتال می‌باشد؛ اسلات کارت گرافیک نام دارد. ایسوس در این قسمت از مادربرد PRIME H310M-C از یک اسلات PCI Express x16 استفاده کرده است که امکان اتصال تنها یک کارت گرافیک را برای شما محقق می سازد. با این حساب دیگر بر روی این مادربرد میان رده ایسوس شاهد تکنولوژی های چند کارت گرافیکی همچون Crossfire و SLI نخواهیم بود. ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که، مادربرد اداری ایسوس Prime H310M C، در آن واحد قابلیت پردازش تصویر بر روی 2 مانیتور مجزا را دارد. اسلات‌های حافظه آخرین اسلات‌هایی هستند که در این نقد و بررسی به آن‌ها می‌پردازیم. در اولین قدم لازم است بدانید که در مورد اسلات‌های حافظه و وای فای (WiFi) کلمه کانکتور (Connector) هم معنی اسلات بوده و دارای تفاوت معنایی نیستند. مادربرد ایسوس PRIME H310M-C فاقد اسلات‌ PCI Express x4 می‌باشد اما در عوض به یک عدد کانکتور M.2 نسل 3 مجهز شده است که جدیدترین نسل اسلات‌های حافظه می‌باشد و از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. با استفاده از کانکتورهای M.2 قادر خواهید بود تا از هر دو نوع حافظه SSD و حافظه HDD بر روی سیستم خود استفاده کنید و از سرعت بالای انتقال دیتا به وسیله این ارتباط جدید لذت ببرید. البته کانکتور M.2 تنها کانکتور حافظه این مادربرد نیست و 4 عدد کانکتور SATA با سرعت قابل توجه 6 گیگابایت بر ثانیه نیز، بر روی این مادربرد دیده می‌شوند.

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C : پورت‌های خروجی

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

به دلیل استفاده از لوازم جانبی متنوع و اتصالات گوناگون در سیستم‌های اداری و شرکتی و نیاز بالای این دسته از کاربران به برقراری ارتباط با شبکه های مجاور، ایسوس مادربرد PRIME H310M-C را به مجموعه‌ای از بهترین و به روز ترین پورت‌های خروجی بازار مجهز نموده است. پورت‌های به کار رفته در این مادربرد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و آخرین سری ارائه شده در نسل خود می‌باشند. در ادامه لیست جامعی از پورت‌های به کار رفته در این مادربرد اداری ایسوس ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها تمامی نیازهای کاربران خانگی و اداری برطرف خواهد شد.

  • پورت USB 3.1 نسل یک (آبی رنگ) : دو عدد
  • پورت USB 2.0 (مشکی رنگ) : چهار عدد
  • پورت PS/2 : دو عدد (جهت اتصال ماوس و کیبوردهای قدیمی)
  • پورت VGA : دارد
  • پورت D-sub :یک عدد
  • پورت DVI-D : یک عدد
  • پورت HDMI : ندارد
  • پورت LAN : یک عدد
  • جک 3.5 میلی متری : سه عدد

تنوع و کیفیت پورت‌ها در مادربرد PRIME H310M-C قابل قبول بوده و می‌توان گفت برای مادربردی با این قیمت رقابتی حتی فراتر از حد انتظار است!

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C : سیستم صوتی، شبکه و ارتباطات

 

نقد و بررسی مادربرد Asus PRIME H310M-C

 

هرچند که بسیاری از افراد فکر می کنند که سیستم های خانگی و شرکتی به کارت صدای قدرتمندی نیاز ندارند، اما این طور نیست!

امروزه که سمینارهای آنلاین (Webinar)، تماس های ویدیویی و ارتباط های میان شرکتی بسیاری بر بستر اینترنت صورت می گیرد؛ اهمیت بهره مندی از یک کارت صدای مناسب را چندین برابر کرده است. ایسوس همچون همیشه نسبت به این نیاز کاربران آگاه بوده و از کارت صدای بسیار باکیفیت شرکت Realtec با نام Realtek® ALC887 8-Channel High Definition Audio بر روی این مادربرد خود استفاده کرده است. همان طور که از اسم این کارت نیز مشخص است، در مادربرد Asus PRIME B360M-C شاهد 8 کانال صوتی با کیفیت پخش بالا هستیم.
این مادربرد ایسوس فاقد کارت شبکه بی‌سیم (WLAN) می‌باشد اما به یک کارت شبکه LAN بسیار با کیفیت از کمپانی Intel مجهز شده که با توجه به کیفیت بالای کارت شبکه‌های این شرکت، تجربه لذت بخشی از استریم را برای گیمرهای حرفه‌ای رقم خواهد زد. در انتهای این قسمت لازم است بدانید که ایسوس توجهی به پورت بلوتوث نداشته و در نتیجه این مادربرد فاقد بلوتوث می‌باشد.

 

نتیجه نهایی :

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آن‌ها نیاز داریم. اما مادربرد (Motherboard) در این میان وظیفه‌ی مهم تری را نسبت به بقیه برعهده دارد. تمام قطعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این بورد متصل می‌شوند و وظیفه‌ی هماهنگی تمام سخت‌افزار با مادربرد است.

اگر به دنبال یک مادربرد خانگی و یا شرکتیِ با کیفیت به همراه تنوع بالایی از اسلات‌های ورودی و پورت‌های خروجی هستید؛ خرید مادربرد Asus PRIME H310M-C می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای رفع تمامی نیازهای شما باشد. این مادربرد برای طرفداران سری پردازنده‌های Intel بهینه سازی شده و قادر است تا از پس تمامی نیازهای یک کاربر خانگی و یا اداری برآید. پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه RAM در کنار پشتیبانی از پردازنده های نسل نهم اینتل سبب شده تا این مادربرد پایداری بالایی داشته باشد. این محصول ایسوس نیز همانند سایر محصولات ایسوس به حجم عظیمی از امکانات و ویژگی‌های اضافی مجهز شده است و قیمت مادربرد ایسوس PRIME H310M-C در کنار این ویژگی‌ها یک سخت افزار همه چیز تمام را فراهم آورده است. این مادربرد میان رده ایسوس محصولی مناسب برای کاربرانیست که انتظارات زیادی از سیستم خود ندارند و به دنبال یک تجربه لذت‌ بخش در زمان وبگردی، کار بر روی پروژه‌های آفیس و یا مشاهده عکس‌های خانوادگی خود هستند!

 

نقاط قوت :

  • قیمت بسیار باصرفه
  • پشتیبانی از پردازنده های نسل 9 اینتل
  • پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه رم با کلاس DDR4
  • برخورداری از کارت صدای با کیفیت

 

نقاط ضعف :

  • عدم بهره مندی از پورت USB 3.2
  • عدم ارائه هیچ نرم افزار مدیریت مادربرد به وسیله ایسوس


:: برچسب‌ها: خرید مادربرد Asus Prime H310M-C , نقد و بررسی مادربرد Asus Prime H310M-Cمادربورد PRIME H310M C ایسوس , مشخصات مادربرد Asus Prime H310M-C ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()