نوشته شده توسط : edbazar

خیلی از کاربران آیفون و آیپد های اپل به طور دقیق با روش های منتقل کردن عکس از کامپیوتر به آیفون یا برعکس آشنایی ندارند و انجام این کار برایشان گیج کننده به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که با روش های خاصی می‌توان خیلی راحت انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون و بالعکس را حتی بدون نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes) انجام داد. در ادامه این مطلب به معرفی این روش های جالب می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتیونز: مقدمه

آیفون های اپل گوشی های بسیار با کیفیت و خوبی هستند، اما همیشه استفاده از آن ها ساده نیست و امکان دارد برای انجام برخی اقدامات در آیفون های اپل محدودیت هایی وجود داشته باشد. همچنین در برخی مواقع ممکن است انجام بعضی کارها با آیفون های اپل به شیوه خاص و متفاوتی نسبت به گوشی های اندرویدی صورت پذیرد. یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران آیفون ها مطرح می‌کنند مربوط به نحوه انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتونز می‌شود! به بیان دیگر این کاربران می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند بدون استفاده از برنامه آیتیونز، عکس های مورد نظرشان را از کامپیوتریا لپ تاپ به آیفون منتقل کنند!

خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید. ما در ادامه این مطلب آموزشی سعی می‌کنیم به اصلی ترین و بهترین روش هایی اشاره داشته باشیم که انجام این کار را امکانپذیر خواهند کرد. همچنین تلاش می‌کنیم اصلی ترین مزیت ها و معایب هر یک از این روش های پیشنهادی را هم برایتان عنوان کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل از این موضوع، بهترین مواردی که قابل انتخاب هستند را شناسایی و مورد استفاده قرار دهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

روش اول: انتقال با سرویس آیکلود درایو (iCloud Drive)

یکی از ساده ترین روش هایی که می‌توان از آن برای انتقال عکس از کامپیوتر های ویندوزی به گوشی های اپل استفاده کرد مربوط به بکارگیری سرویس آیکلود درایو می‌شود که در واقع سرویسی شبیه به سرویس گوگل درایو (Google Drive) بوده و از زیرشاخه سرویس های ذخیره سازی ابری به شمار می‌رود. دقت داشته باشید که برای استفاده از این روش حتما باید یک اپل آیدی (Apple ID) داشته باشید و از مشخصات آن برای لاگین کردن در اکانت و استفاده از سویس آیکلود کمک بگیرید. طبیعتا آن اپل آیدی باید در آیفون مورد نظرتان که می‌خواهید عکس ها در نهایت داخل آن قابل رویت و دانلود باشند، فعال شده باشد. مراحل دقیقی که باید به منظور انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون با استفاده از این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتونز

 

  • ابتدا در کامپیوتر خود با کلیک بر روی این قسمت به سایت آیکلود مراجعه کنید.
  • مشخصات اپل آیدی خود که در آیفون مقصد فعال است را وارد کرده و لاگین شوید.
  • از بین گزینه های نمایان شده، گزینه iCloud Drive را انتخاب نمایید.
  • عکس های مد نظرتان را از حافظه کامپیوتر انتخاب کرده و با استفاده از قابلیت "کشیدن و رها کردن" یا همان "Drag & Drop" آن ها را در صفحه آیکلود درایو اضافه کنید.
  • روی گزینه Upload کلیک کنید تا آپلود این عکس ها آغاز شود.

بعد از اینکه آپلود عکس های مورد نظرتان با موفقیت انجام شد، کافیست آیفون خود را برداشته و برنامه File App را اجرا نمایید. مشاهده خواهید کرد که تمام عکس های مورد نظر در آیفون قابل رویت می‌شوند و عملا انتقال عکس ها از کامپیوترتان به آیفون با موفقیت انجام شده است. در نظر داشته باشید که در این روش برای آپلود عکس ها از کامپیوتر در سرویس آیکلود باید حجم بسته اینترنتی شما مصرف شود و از سمت دیگر سرعت آپلود این عکس ها به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

 

روش دوم: انتقال با اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos)

دومین روش کارآمد و خوبی که می‌توانید از آن برای انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون استفاده کنید مربوط به بکارگیری اپلیکیشن و سرویس گوگل فوتوز (Google Photos) می‌شود. روند کلی کار در این روش هم تقریبا مشابه با روش قبل است با این تفاوت که به جای استفاده از اپلیکیشن File Apps آیفون باید از اپلیکیشن Google Photos در گوشی استفاده کنید که به طور پیش فرض در آن نصب نبوده و باید از طریق اپ استور دانلود شود. سرویس گوگل درایو هم یک سرویس ذخیره سازی ابری بوده و امکان رد و بدل فایل مابین سیستم ها و گجت های مختلف را به طور ساده فراهم می‌آورد. دقت داشته باشید در این روش انتقال عکس ها شما باید یک اکانت گوگل ساخته و در اختیار داشته باشید که ساختن آن واقعا آسان است و در کمتر از 2 دقیقه امکانپذیر خواهد بود. مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتونز

 

  • با کلیک بر روی این قسمت در کامپیوتر به صفحه سرویس گوگل درایو مراجعه کنید.
  • وارد اکانت گوگلی شوید که می‌خواهید از آن برای انتقال عکس ها کمک بگیرید.
  • به قسمت Photos بروید و عکس هایی که می‌خواهید از کامپیوتر به گوشی اپل منتقل شوند را با استفاده از قابلیت "کشیدن و ها کردن" به داخل گوگل درایو منتقل نمایید.
  • روی گزینه Upload کلیک کنید و کمی منتظر باشید تا عکس ها آپلود شوند.
  • حالا در آیفون خود به اپ استور (App Store) مراجعه کنید و برنامه Google Photos را دانلود نمایید.
  • برنامه Google Photos را در آیفون اجرا کرده و با وارد کردن مشخصات اکانت گوگلی که قبلا در مرحله آپلود از آن استفاده کرده بودید، لاگین نمایید.

مشاهده خواهید کرد که تمام عکس های مورد نظر در اپلیکیشن Google Photos ارائه شده و در دسترس شما قرار می‌گیرند. برای ذخیره هر عکس در گالری آیفون کافیست آن را انتخاب و گزینه Download را بزنید. دقت داشته باشید که در این روش حجم بسته اینترنتی شما در حین آپلود و دانلود عکس ها مصرف می‌شود و سرعت دانلود و آپلود عکس ها هم مستقیما با سرعت اینترنت شما ارتباط دارد. پس استفاده از گوگل فوتوز می‌تواند یکی دیگر از بهترین روش های انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتیونز باشد.

 

روش سوم: انتقال از طریق تلگرام

یک روش ساده دیگر هم وجود دارد که می‌توانید از آن برای منتقل کردن عکس از کامپیوتر به آیفونتان استفاده کنید. این روش مربوط به بکارگیری اپلیکیشن تلگرام می‌شود که امکان انتقال هر نوع فایلی را تا حجم حداکثر 3 گیگابایت فراهم می‌سازد. بنابراین اگر می‌خواهید تعداد عکس از کامپیوتر به گوشی اپل خود منتقل کنید و حجم این عکس ها به بیشتر از 3 گیگابایت نمی‌رسد، می‌توانید از تلگرام کمک بگیرید اما در نظر داشته باشید که استفاده از این اپلیکیشن به منظور انتقال عکس ها منجر می‌شود که دو بار حجم بسته اینترنتی شما به اندازه حجم فایل ها مصرف شود. یعنی اگر در مجموع قصد جابجایی 1 گیگابایت عکس از کامپیوتر به آیفون را داشته باشید، یک گیگابایت حجم اینترنت برای آپلود آن و ارسال از کامپیوتر مصرف می‌شود و یک گیگابایت دیگر برای دانلود آن در آیفون مصرف خواهد شد.

به منظور انتقال عکس ها از کامپیوتر هم می‌توانید نسخه ویندوزی اپلیکیشن تلگرام را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید و هم می‌توانید از تلگرام وب یا همان نسخه تحت وب تلگرام کمک بگیرید. توصیه داریم تمام عکس های مورد نظرتان را در قالب یک پوشه طبقه‌بندی کرده و سپس آن پوشه را به فایل فشرده زیپ (Zip) تبدیل نمایید و آن را از طریق اپلیکیشن تلگرام کامپیوتر در قسمت Saved Messages آپلود کنید. سپس با موبایل اپل خود وارد اکانت تلگرامتان شده و این فایل را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید تا به تمام عکس های مورد نظر دسترسی یابید.

 

روش چهارم: انتقال با استفاده از ایمیل

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید از آن برای انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون استفاده کنید مربوط به بکارگیری سرویس ایمیل می‌شود. سرویس ایمیل می‌تواند مبتنی بر گوگل (جیمیل)، یاهو (Yahoo)، اوت‌لوک (Outlook) یا هر سرویس دیگری باشد. در نظر داشته باشید که هر یک از این سرویس ها می‌توانند محدودیت های حجمی خودشان را در انتقال و ارسال فایل از طریق ایمیل داشته باشند، بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود. همچنین از آنجایی که عموما انتقال فایل های با حجم بالا از طریق ایمیل خیلی سریع انجام نمی‌گیرد، توصیه داریم در صورت حجیم بودن فایل و زیاد بودن تعداد عکس های مورد نظرتان از سایر روش های جایگزین استفاده کنید.

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتونز

 

فرض را بر این قرار می‌دهیم که شما از سرویس جیمیل استفاده می‌کنید. در این شرایط برای انتقال عکس های مورد نظرتان کافیست در مرورگر کامپیوتر وارد سرویس ایمیل اکانت گوگل خود شوید و سپس گزینه ارسال ایمیل جدید (Compose) را انتخاب کنید. حالا عکس هایی که می‌خواهید از کامپیوتر به آیفون منتقل شوند را در قالب یک فایل فشرده زیپ ذخیره کرده و در ایمیل اتچ (Attach) نمایید. سپس یک موضوع وارد کرده و ایمیل مقصد را همان ایمیل اپل آیدی خود یا هر ایمیل دیگری که در آیفونتان فعال است انتخاب کنید. بعد از ارسال ایمیل می‌توانید آن را در آیفون باز کرده و عکس های مورد نظر را دانلود کنید.

دقت داشته باشید که در این روش هم حجم بسته اینترنتی شما مصرف می‌شود و این مصرف دو بار صورت می‌پذیرد! یک مرتبه در حین آپلود فایل در کامپیوتر بسته اینترنتی شما مصرف خواهد شد و یک مرتبه هم در حین دانلود فایل در آیفون حجم اینترنت شما مصرف می‌شود. ضمنا در نظر داشته باشید که در این روش عموما سرعت انتقال فایل و به ویژه اضافه کردن فایل به ایمیل پایین خواهد آمد و در صورتی که حجم فایل مورد نظر بالا باشد می‌تواند دردسرساز گردد. به همین دلیل ما توصیه داریم در شرایطی که حجم مجموع عکس های مورد نظرتان برای انتقال به بیش از 500 مگابایت رسید، از ایمیل برای انتقال آن استفاده نکنید.

 

روش پنجم: انتقال با استفاده از برنامه های جانبی

برای ساده تر کردن پروسه انتقال فایل از کامپیوتر به آیفون های اپل برنامه های مختلفی هم ارائه شده‌اند که می‌توانید از آن ها کمک بگیرید. به عنوان مثال یکی از جالب ترین این برنامه، برنامه AnyTrans خواهد بود که هم نسخه سازگار با کامپیوتر های ویندوزی و هم مک بوک های اپل را دارد. برای دانلود نسخه ویندوزی این برنامه می‌توانید روی این قسمت کلیک کنید. بعد از اینکه برنامه را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کردید، آن را اجرا نمایید و مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را به ترتیب برای انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون انجام دهید. لازم به ذکر است که با برنامه AnyTrans می‌توانید سایر فایل های مختلف و حتی رینگتون های آیفون را هم از کامپیوتر به آن منتقل کنید.

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتونز

 

  • برنامه را اجرا کرده و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل نمایید.
  • گزینه Add Content را انتخاب کنید و از بین آپشن هایی که نمایان می‌شود، روی گزینه Photo Library کلیک نمایید.
  • روی آیکون با نماد "بعلاوه" کلیک کرده و عکس های مورد نظرتان را جهت انتقال انتخاب کنید.
  • روی گزینه Start یا Open کلیک کنید تا پروسه انتقال آغاز شود.

به همین سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن تمام عکس های مورد نظر از کامپیوتر به گوشی اپل منتقل می‌شوند. در نظر داشته باشید که در این روش هیچ حجمی از بسته اینترنتی شما مصرف نمی‌شود و عموما انتقال فایل هم با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و محدودیت حجمی هم ندارد. برنامه AnyTrans فقط یک نمونه برنامه هایی است که می‌توانید از آن برای انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون استفاده کنید و برنامه های مشابه دیگری هم بدین منظور وجود دارند که قابل استفاده خواهند بود. جهت مشاهده روش های بیشتر و آشنایی با برنامه های انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون به مقاله انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز (iTunes) مراجعه کنید.

 

انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون: جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بهترین روش های انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون بدون آیتیونز پرداختیم و سعی کردیم روش های کاربردی که بدین منظور قابل استفاده هستند را برایتان نام ببریم. اگر شما هم با روش خوب ، سریع و ساده‌ای آشنایی دارید که می‌تواند انتقال عکس از کامپیوتر ها به گوشی اپل را امکانپذیر کند، آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک قرار دهید.



:: برچسب‌ها: انتقال عکس به آیفون , انتقال عکس از کامپیوتر به گوشی اپل , انتقال عکس از کامپیوتر به موبایل اپل , انتقال عکس به آیفون بدون آیتونز , انتقال عکس آیفون بدون آیتیونز , انتقال عکس از کامپیوتر به آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

افزایش قابل توجه قیمت سخت افزار در سال‌های اخیر سبب شده تا کاربران بسیاری به سمت محصولات باکیفیت میان رده روی بیاورند. در این میان قیمت پردازنده نیز، همچون سایر محصولات سخت افزار افزایش قیمت چشم گیری داشته و همین موضوع سبب شده تا شرکت‌های سازنده CPU همچون اینتل و AMD به فکر ساخت قطعاتی با عملکرد راضی کننده و قیمت مناسب بیفتند. پردازنده اینتل کافی لیک Core i3-9100F را می‌توان یکی از بهترین پردازنده‌های میان رده موجود در بازار دانست که با داشتن قیمتی بسیار مناسب، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. جالب است بدانید که این پردازنده به راحتی توانسته از پس بازی‌هایی همچون Fortnite، Apex، GTA V و... برآید و نظر کاربران گرافیست بسیاری را نیز به خود جلب کند. اگر به دنبال خرید یک پردازنده اقتصادی با عملکرد قابل قبول هستید، حتما در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی پردازنده Intel core i3-9100F همراه باشید. در این نقد و بررسی شما را با یکی از بهترین پردازنده‌های با مبلغ کمتر از 2 میلیون تومان در بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

 

نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F : توان پردازشی

 

نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F

 

برای اینکه بتوانیم شما را با توان پردازشی پردازنده اینتل کافی لیک Core i3-9100F آشنا کنیم در ابتدا لازم است با برخی از اصطلاحات و استانداردها آشنا شوید.

لیتوگرافی : این عبارت به زبان ساده، نشان دهنده فاصله میان هر یک از ترانزیستورهای به کار رفته در صفحه مدار (Board) پردازنده است که بر حسب نانومتر بیان می‌شود و هرچه مقدار آن کمتر باشد، نشان از توان پردازشی بالاتر پردازنده دارد. لیتوگرافی پردازنده Intel Core i3-9100F از نوع 14 نانومتری می‌باشد که برای یک پردازنده میان رده مقدار مناسبی است.
نسل پردازنده : اولین عدد، پس از خط فاصله در نام پردازنده‌های اینتل (Intel)، نسل پردازنده را تعیین می‌کند. نسل‌های مختلف پردازشی نام‌های متفاوتی دارند؛ همچون پردازنده‌ اینتل Core i3-9100F که همان طور که از نامش مشخص است از نسل 9 بوده و به نسل کافی لیک (Coffe lake) معروف است. با بالاتر رفتن نسل پردازنده می‌توان نتیجه گرفت که پردازنده مدرن‌تر بوده و در نتیجه لیتوگرافی کوچک‌تری دارد و از توان پردازشی بالاتری برخوردار است.

در رابطه با نقد و بررسی پردازنده اینتل Core i3-9100F، تنها دانستن این دو موضوع کافیست؛ هرچند که شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر اطلاعات بسیار بیشتری در رابطه با پردازنده ها به دست آورید و به شناخت نسبتا بالایی از پردازنده‌های اینتل (Intel) دست یابید.

تا اینجا دانستیم که پردازنده Intel Core i3-9100F یک پردازنده از نسل 9 با معماری 14 نانومتری است. این پردازنده از 4 هسته پردازشی بهره می‌برد که هر کدام در هر لحظه قادرند یک عملیات پردازشی را اجرا کرده و تحلیل کنند. فرکانس کاری پردازنده اینتل Core i3-9100F در حالت پایه 3.6 گیگاهرتز عنوان شده است که به دلیل پشتیبانی این پردازنده از تکنولوژی intel turbo boost این فرکانس به 4.2 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت. این قابلیت در زمانی که فشار پردازشی وارد شده به سیستم رومیزی شما بالا می‌رود فعال خواهد شد و پردازنده تلاش می‌کند تا با ارائه حداکثر توان قابل ارائه خود، به کمک شما بیاید. نکته‌ای که در زمان خرید پردازنده Intel Core i3-9100F باید بسیار به آن توجه داشته باشید. پردازنده اینتل Core i3-9100F از سوکت LGA 1151 برای اتصال به مادربورد استفاده می‌کند؛ به همین دلیل باید حتما توجه داشته که مادربورد شما از این پردازنده پشتیبانی می‌کند و یا خیر. برای راحتی بیشتر شما کاربران عزیز لیستی از سری مادربوردهای پشتیبانی کننده از پردازنده Intel Core i3-9100F تهیه کرده‌ایم که این مادربوردها عبارتند از سری‌های مختلف : Z390 / Z370 / H370 / B360 / H310.

تنها کافیست تا شما یکی از سری مادربورد‌های بالا را خریداری نمایید تا بتوانید از کلیه امکانات پردازنده اینتل Core i3-9100F استفاده نمایید. با کلیک بر روی «لیست مادربوردها» می‌توانید مستقیما به لیست مادربوردهای موجود در فروشگاه هدف مراجعه نموده و به بررسی، مقایسه و خرید مادربورد مدنظر خود بپردازید. 

 

نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F : توان پشتیبانی

 

نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F

 

همان طور که میدانستید؛ مقدار حافظه RAM قابل استفاده بر روی هر سیستم رومیزی، علاوه بر ظرفیت مادربورد به توان پشتیبانی پردازنده نیز وابسته است. پردازنده Intel Core i3-9100F قادر به پشتیبانی از اخرین نسل کلاس حافظه‌های Ram یعنی DDR4 می‌باشد و قادر است که از حداکثر 64 گیگابایت حافظه RAM با حداکثر فرکانس کاری 2400 مگاهرتز بهره گیری نماید.

متاسفانه پردازنده اینتل Core i3-9100F فاقد گرافیک مجتمع با مدار می‌باشد که این موضوع به معنای فعالیت دائمی کارت گرافیک شما خواهد بود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان خرید کارت گرافیک حتما توجه زیادی به دوام و پایداری کارت گرافیک مدنظر خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F : بنچمارک

 

بنچمارک Intel Core i3-9100F

 

با خواندن بخش‌های قبلی این مقاله اطلاعات جامعی را درباره پردازنده Intel Core i3-9100F به دست آوردید؛ اما در این بخش به بررسی بنچمارک‌های این پردازنده و مقایسه آن با سایر پردازنده‌های شرکت اینتل و همچنین پردازنده‌های یرند AMD خواهیم پرداخت که در زمان تصمیم گیری برای خرید پردازنده Intel Core i3-9100F بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این بررسی از برترین سایت‌های ارائه بنچمارک یعنی CPU-Z، Cinebench و در نهایت 3D Mark کمک گرفته‌ایم. در ادامه جزئیات هر بنچمارک خدمت شما ارائه شده است، اما پیش از شروع لازم است بدانید که در هر تصویر، ستون نارنجی عملکرد چندهسته‌ای (Multi core) پردازنده را نشان خواهد داد و ستون آبی رنگ نمایانگر عملکرد تک هسته‌ای (Single core) پردازنده Intel Core i3-9100F می‌باشد.

 

بنچمارک (CPU-Z (1.89 

بنچمارک CPU-Z یک نرم افزار تست سیستم متن باز و رایگان است که به زبان ++C نوشته شده و پس از عرضه عمومی، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. حجم بالای کاربران باعث شده که داده‌های این سایت بسیار قابل اعتماد بوده و در اکثر نقد و بررسی‌های فروشگاه اینترنتی هدف مورد استفاده قرار گیرد.

 

بنچمارک Intel Core i3-9100F

 

نکته‌ای که در این بنچمارک قابل توجه است؛ برتری عملکرد تک هسته‌ای پردازنده Intel Core i3-9100F نسبت به پردازنده‌های بسیار قدرتمند i7-8700k و i5-9400f می‌باشد. این موضوع نشان از قدرت بالای پردازنده اینتل Intel Core i3-9100F در اجرای برنامه‌ها با یک مسیر اجرایی می‌باشد که موجب می‌شود در زمانی که شما تنها یک برنامه در حال اجرا دارید؛ شاهد هیچگونه کُندی و یا تاخیر در عملکرد پردازشی خود نباشید. همچنین پردازنده Intel Core i3-9100F در تست تک هسته‌ای عملکردی بهتر از پردازنده سری 7 کمپانی AMD یعنی Ryzen 7 2700X از خود نشان داده است.

 

بنچمارک (Cinebench(R20 

سِنِبنچ را می‌توان بنچمارک محبوب طراحان گرافیک دانست چرا که تست‌های این بنچمارک بر پایه نرم افزار طراحی انیمیشن‌های 4D طرح ریزی شده است. اگر یک گرافیست و یا طراح انیمیشن هستید؛ حتما نام cinebench را در زمان خرید پردازنده به خاطر داشته باشید.

 

بنچمارک Intel Core i3-9100F

 

پردازنده Intel Core i3-9100F در بررسی‌های سنبنچ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تست CPU-Z داشته است ولی با این حال از پس بسیاری از رقیبان خود برآمده و باز هم عملکرد تک هسته‌ای خیره کننده‌ای از خود به جا گذاشته است. پردازنده‌های اینتل به دلیل داشن هسته‌های پردازشی کمتر نسبت به AMD، معمولا امتیاز پایین‌تری در تست‌های چند هسته‌ای (multi core) دریافت میکنند.

 

بنچمارک (3DMark (time spy 

در نهایت به بنچمارک طرفداران بازی‌های رایانه‌ای و گیمرها رسیدیم. نکته‌ای که درباره این بنچمارک لازم است بدانید این است که ما از آزمون Time Spy برای بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F استفاده کردیم که تنها بر روی DirectX 12 تمرکز دارد؛ یعنی در این بنچمارک تمامی تست‌ها بر روی ویندوز 10 اجرا شده است چراکه این نسخه از دایرکت ایکس، بر روی ویندوزهای قبلی قادر به نصب و اجرا شدن نیست.

 

بنچمارک Intel Core i3-9100F

 

همان طور که در تصویر نیز مشخص است، پردازنده Intel Core i3-9100F در این بنچمارک پایین ترین نمره را نسبت به رقیبان خود (که بسیار گران‌تر از این پردازه هستند) دریافت کرده است. اما بهتر است بدانید که این ضعف به این معنا نیست که شما قادر به اجرای بازی‌های مختلف نیستید. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم؛ توان پردازشی این پردازنده کافی لیک 14 نانومتری بسیار بالاتر از حداقل توان مورد نیاز بازی‌هایی همچون Apex، GTA V، Witcher 3 و... می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از یک کارت گرافیک مناسب و تعیین گرافیک متوسط برای هربازی، حداقل 45 فریم تا 70 فریم بر روی بازی‌های مختلف دریافت کنید.

 

نتیجه نهایی :

بی‌تردید پردازنده سیستم‌های کامپیوتری به عنوان قلب تپنده و واحد پردازش عملکرد منطقی سیستم، یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در هر سیستم کامپیوتری محسوب می‌شود. از این رو کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند بسته به بازار هدف و نوع کاربری خریداران، تراشه‌های خود را طراحی و روانه‌ی بازار کنند. کمپانی آمریکایی اینتل یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان CPU در دنیا محسوب می‌شود که به خوبی می‌داند چگونه نسل به نسل تراشه‌های خود را دستخوش تغییراتی کند که رضایت کاربران را در پی داشته باشد.

پردازنده Intel Core i3-9100F را می‌توان یکی از بهترین پردازنده‌های میان رده تولیدشده به وسیله این شرکت دانست، که در بازار ایران نیز مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته است. این پردازنده 4 هسته‌ای که با معماری 14 نانومتری ساخته شده و در مجموعه پردازنده‌های نسل نهم اینتل (Coffee Lake) جای گرفته است؛ از قیمت بسیار رقابتی بهره مند می‌باشد به شکلی که می‌توان قیمت پردازنده Intel Core i3-9100F را یکی از نقاط قوت آن دانست. اگر تصمیم به خرید یک پردازنده میان رده با قیمتی باصرفه و عملکردی قابل قبول گرفته‌اید؛ قطعا خرید پردازنده اینتل Core i3-9100F می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

 

نقاط قوت :

  • قیمت فوق العاده باصرفه
  • پشتیبانی از تکنولوژی Intel turbo boost 2
  • برخورداری از 4 هسته پردازشی
  • لیتوگرافی 14 نانومتری

 

نقاط ضعف :

  • عدم برخورداری از گرافیک مجتمع
  • عدم بهره مندی از تکنولوژی Hyper Threading


:: برچسب‌ها: نقد و بررسی پردازنده Intel Core i3-9100F , قیمت پردازنده Intel Core i3-9100F , خرید پردازنده Intel Core i3-9100F , پردازنده میان رده , مشخصات پردازنده Intel Core i3-9100F , خرید پردازنده اینتل ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ و اپل همیشه رو رقیب جدی در زمینه تولید و عرضه اسمارتفون بوده‌اند و بدون تردید شما هم می‌دانید که این دو شرکت از معتبرترین برندهای عرضه کننده اسمارتفون هستند. حال به نظر شما iPhone 11 Pro Max اپل گزینه خرید بهتری است یا Galaxy Note 10 Plus سامسونگ؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس بپردازیم و مشخص کنیم کدام محصول می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

آیفون های اپل همیشه از با کیفیت ترین گوشی هایی هستند که شاهد عرضه آن ها به بازار بوده‌ایم، اما همانطور که می‌دانید قیمت این محصولات عموما بالاست و این یک نقطه ضعف اساسی برای آن ها محسوب می‌شود و امکان خریدشان توسط هر کاربر و با هر بودجه‌ای که دارد را نامقدور می‌سازد. آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر قدرتمندترین آیفون اپل است. قیمت iPhone 11 Pro Max پایه هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) از مرز 30 میلیون تومان عبور کرده اما با این حال آمار فروش خوبی دارد. از سمت دیگر گوشی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus) را می‌توان قدرتمندترین گوشی فعلی سامسونگ دانست! بنابراین مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس می‌تواند بسیار جالب باشد.

قیمت Galaxy Note 10+ سامسونگ هم در حال حاضر از مرز 27 میلیون تومان گذشته اما خب همچنان ارزان تر از آیفون 11 پرو مکس اپل خواهد بود. هر دو گوشی از درجه یک ترین موبایل های فعلی بازار هستند و شاید به جرئت بتوانیم بگوییم که بهتر از این گوشی ها به سختی در بازار یافت می‌شود. بنابراین هم نوت 10+ و هم آیفون پرو مکس می‌توانند برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی درجه یک هستند گزینه خرید عالی به شمار آیند. اما کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس می‌پردازیم و سعی می‌کنیم مشخص کنیم کدام گوشی گزینه خرید بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر کیفیت ساخت مطمئنا هر دو گوشی عالی هستند چون به عنوان با پرچمداران شرکت های سازنده خویش روانه بازار شده‌اند. بنابراین کیفیت ساخت بالایی خواهند داشت. فریم اصلی هر دوی آن ها فلزی بوده و مقاومت بالایی دارد. جنس این فرمی در نوت 10 پلاس از آلومینیوم در iPhone 11 Pro Max از فولاد ضد زنگ خواهد بود. قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز دارد. ضمنا هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند که به موجب آن می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشند. اما فقط این موارد نیستند که کیفیت بالای ساخت دو گوشی را به رخ می‌کشند!

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

ظرافت و دقتی که در طراحی آن ها بکار رفته و همچنین کیفیت قطعات سخت افزاری این دو گوشی هم باید به عنوان یک نقطه قوت برای هر دوی آن ها در نظر گرفته شود. بنابراین از نظر کیفیت ساخت، هر دو محصول فوق‌العاده بوده و از بهترین های بازار محسوب می‌شوند. اما سبک طراحی آن ها چطور است؟ زبان و سبک طراحی دو گوشی تقریبا متفاوت خواهد بود. ابعاد بدنه نماینده اپل 8.1 در 77.8 در 158 میلیمتر بوده و وزن آن حدود 226 گرم است. در سمت مقابل بدنه Galaxy Note 10+ ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد و وزن آن حدود 196 گرم است. بنابراین تفاوت خیلی زیادی مابین ابعاد و وزن دو گوشی دیده نمی‌شود.

در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس کاملا مشخص است که هم سامسونگ و هم اپل سعی داشته‌اند صفحه نمایش بدون حاشیه‌ای را در گوشی های خود نصب کنند. این موضوع سبب شده هر دوی آن ها از نمای رو به رو جذاب به نظر آیند. اما به عقیده ما نماینده سامسونگ در این زمینه به دلیل نصب لنز دوربین سلفی در داخل ال سی دی گوشی سبک طراحی جالب تری دارد! لنز دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max به همراه برخی سنسورهای دیگر که مربوط به فیس آیدی (Face ID) می‌شوند در قسمت فوقانی صفحه نمایش این گوشی و داخل یک نوار مشکی رنگ تعبیه شده‌اند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های سبک طراحی دو گوشی که با کمی دقت متوجه آن خواهید شد مربوط به قاب آن ها می‌شود. قاب فبلت Note 10 Plus کاملا حالتی مستطیل شکل دارد و لبه های آن زاویه‌دار هستند اما در آیفون 11 پرو مکس اینطور نیست و گوشه های قاب موبایل گرد یا انحنادار طراحی شده‌اند. سبک طراحی قاب پشت دو گوشی تقریبا یکسان است و هر دو قابی براق دارند اما نحوه نصب لنز های دوربین اصلی آن ها کاملا متفاوت بوده و باز هم سلیقه ما از این نظر بیشتر مطابق با سبک طراحی دوربین های اصلی گوشی نوت 10 پلاس است و چندان با سبک طراحی لنز های بزرگ دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس ارتباط برقرار نمی‌کنیم. با این حال این مسئله می‌تواند نظر شخصی ما باشد و کاربر دیگری کاملا نظری متفاوت در این راستا ارائه کند که طبیعتا نظر وی قابل احترام خواهد بود.

بنابراین اینکه کدام گوشی سبک طراحی و ظاهر بهتری دارند، تقریبا امری سلیقه‌ای است اما ما شخصا ظاهر و سبک طراحی Galaxy Note 10 Plus را بیشتر از iPhone 11 Pro Max دوست داریم. برخی از سایر ویژگی های یکسانی که در دو گوشی وجود دارند هم شامل مواردی مثل عدم بهره‌مندی هیچ یک از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و بهره‌مندی هر دو محصول از اسپیکر های استریوی قدرتمند می‌شود. اما تفاوت های جالب دیگری هم مابین این دو گوشی وجود دارد که باید در این بخش مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس به آن ها اشاره داشته باشیم.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

به عنوان مثال فبلت Note 10+ قلم استایلوس اختصاصی خودش را دارد و می‌توان از آن برای استفاده متفاوت از دستگاه بهره گرفت اما نماینده اپل از این ویژگی بهره‌مند نیست. همچنین روش تایید هویت کاربر و آنلاک صفحه نمایش هم در این دو گوشی به شیوه کاملا متفاوتی انجام می‌گیرد. آیفون 11 پرو مکس از فیس آیدی یا همان قابلیت تایید چهره اختصاصی اپل پشتیبانی می‌کند که واقعا دقت و سرعت عملکرد عالی دارد اما در فبلت گلکسی نوت 10+ سامسونگ از اسکنر انگشت اولتراسونیک درون صفحه نمایش استفاده شده و کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین ال سی دی دستگاه می‌تواند تایید هویت را انجام دهد.

در بررسی دو گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش فبلت نوت 10+ هم فوق‌العاده خوب است. ضمنا با توجه به طراحی پریمیوم و ظاهر شیک و جذابی که دو گوشی دارند با در دست گرفتن آن ها هم حس بسیار عالی به کاربر منتقل می‌شود و واقعا شما احساس خواهید کرد که یک گوشی برتر را در دست دارید. پس می‌توانیم از این بخش مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس اینطور نتیجه‌گیری کنیم که هر دو گوشی از نظر کیفیت ساخت و طراحی عالی هستند و ترجیح دادن یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر از جنبه ظاهر بیشتر سلیقه‌ای خواهد بود. اما فراموش نکنید بهره‌مندی از قلم استایلوس می‌تواند یک مزیت برای نماینده سامسونگ باشد. ما در مجموع سبک طراحی و ظاهر این گوشی را به iPhone 11 Pro Max اپل ترجیح می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​صفحه نمایش

یکی از ویژگی هایی که با اولین نگاه به دو گوشی مورد نظر متوجه آن خواهید شد مربوط به بزرگی صفحه نمایش و حاشیه های باریک آن می‌شود. صفحه نمایش گوشی Note 10 Plus از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و اندازه 6.8 اینچی دارد. نمایشگر این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد و بدین ترتیب ظاهری خاص و جذاب را برای دستگاه به ارمغان آورده است. حتی لنز دوربین سلفی گوشی هم در قسمت فوقانی صفحه نمایش و داخل ال سی دی آن نصب شده تا فضای اضافه‌ای را اشغال نکند. رزولوشن 3040 در 1440 پیکسلی هم توسط نمایشگر 6.8 اینچی این اسمارتفون ارائه می‌شود و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی عالی با توجه به ابعاد آن خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

دو قابلیت HDR10+ و Always On Display هم توسط نمایشگر گوشی نوت 10+ پشتیبانی می‌شود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی مذکور را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آورد. ضمنا قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی Note 10 Plus از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی می‌کند. این موارد از ویژگی هایی هستند که باید در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس به عنوان اصلی ترین ویژگی های صفحه نمایش نماینده سامسونگ به آن ها اشاره می‌داشتیم. اما در سمت مقابل صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max چه شرایط و ویژگی هایی دارد؟

نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی در نظر گرفته شده و چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. نوع پنل آن هم Super Retina XDR OLED خواهد بود. همانطور که در تصاویر مشخص است در قسمت فوقانی صفحه نمایش این گوشی یک قسمت مشکی رنگ نسبتا باریک و مستطیل شکل تعبیه شده که سنسورهای جلو، متعلقات فیس آیدی و لنز دوربین سلفی را در خود جای داده است. رزولوشن صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max معادل 2688 در 1242 پیکسل بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اپل یک لایه شیشه محافظ گوریلاگلس را روی صفحه این آیفون نصب کرده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند. نمایشگر آیفون 11 پرو مکس از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120 Hz Touch Sensing) هم پشتیبانی می‌کند که نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن ها شویم.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس مشخص شد که بدون شک و تردید نمایشگر هر دو گوشی مذکور از با کیفیت ترین نمایشگرهای فعلی بازار هستند! وضوح عالی، کنتراست فوق‌العاده، شادابی و شارپنس بی‌نظیری توسط پنل نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌شود و یک کاربر معمولی با چشم غیرمسلح تفاوتی مابین عملکرد نمایشگر دو گوشی احساس نخواهد کرد. تفاوت ناچیزی که مابین تراکم پیکسلی، وضوح تصویر و برخی ویژگی های روی کاغذ دو گوشی وجود دارند در عمل واقعا حائز اهمیت نخواهند بود و هر دوی آن ها از نظر نمایشگر گوشی های عالی به شمار می‌روند.

از نظر روشنایی یا برایتنس (Brightness) هم پنل نمایشگر هر دو گوشی عالی بوده و به راحتی می‌توان با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 80 درصد در هر محیط پرنوری بدون مشکل با هر دو موبایل در تعامل بود و محتوای روی صفحه آن ها را دید. بنابراین از نظر صفحه نمایش هم گلکسی نوت 10 پلاس و هم آیفون 11 پرو مکس فوق‌العاده هستند، اما با وجود این تفاسیر ما شخصا از این نظر هم بیشتر طرفدار نماینده سامسونگ هستیم و اگر قرار باشد یکی از دو گوشی مذکور را به عنوان محصول بهتر انتخاب کنیم، گلکسی Note 10 Plus را انتخاب خواهیم کرد! دلیل این انتخاب هم در اندازه بزرگ تر صفحه نمایش و جذابیت بیشتر سبک طراحی آن و حاشیه های باریکش خلاصه می‌شود.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی مورد نظر مربوط به بستر نرم افزاری و سیستم عامل آن ها می‌شود. از آنجایی که هر یک از دو سیستم عامل اندروید و iOS مزیت های و معایب خود را دارند بنابراین در این بخش خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم و صرفا انتخاب محصول بهتر را بر عهده شما قرار خواهیم داد و گوشی Note 10+ به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و آپدیت اندروید 10 هم برای آن منتشر شده است. رابط کاربری One UI 2 هم در آن قابل استفاده خواهد بود. اما سیستم عامل پیش فرض آیفون 11 پرو مکس اپل iOS 13 است و آپدیت iOS 13.5 به صورت OTA در آن قابل دانلود خواهد بود. از اصلی ترین مزیت های اندروید نسبت به iOS می‌توان به قابلیت های شخصی سازی بیشتر، امکانات مثل روت کردن و فلش کردن کاستوم رام، کنترل دقیق تر روی گوشی، ویجت های بیشتر و غیره اشاره کرد و از مزیت های iOS نسبت به اندروید می‌توان به پشتیبانی نرم افزاری بهتر و دریافت طولانی مدت آپدیت های iOS، امنیت بیشتر و ثبات نرم افزاری بهتر اشاره داشت.

اما گذشته از تفاوت هایی که در بطن دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارند، دو قابلیت خاص در گوشی Note 10 Plus ارائه شده‌اند که تقریبا می‌توان آن ها را به بستر نرم افزاری گوشی نسبت داد و به آن ها به عنوان یک برتری ویژه نگاه کرد. بد نیست در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس به این دو ویژگی اشاره مختصری داشته باشیم. اولین قابلیت مربوط به سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که کاربر را قادر می‌سازد با اتصال گوشی به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کند. قابلیت دوم هم مربوط به قلم استایلوس اختصاصی گوشی و امکان استفاده خاص از آن در شرایط مختلف می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید روی صفحه خاموش گوشی Note 10+ با استفاده از قلم استایلوس آن نوت برداری کرده و نوشته هایی را سریعا ایجاد و ذخیره نمایید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

به عقیده ما دو مورد نام برده شده از مزیت های بخش نرم افزاری گوشی نوت 10+ نسبت به آیفون 11 پرو مکس هستند. با توجه به اینکه هر دو گوشی از سخت افزار بسیار قدرتمند و درجه یکی بهره می‌برند طبیعتا در بستر نرم افزاری آن ها شاهد بروز هیچگونه لگ و تاخیری نخواهید بود و به راحتی می‌توانید اقدامانی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را در هر دوی آن ها بدون کوچک ترین مشکل انجام دهید. پس تصمیمی گیری مبنی بر اینکه کدامیک از این دو گوشی در زمینه نرم افزاری و سیستم عامل گزینه خرید بهتری خواهد بود را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​پردازنده، رم و حافظه داخلی

از آنجایی که دو گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت های خود هستند، جای تعجبی ندارد که سخت افزار بسیار قدرتمندی هم داشته باشند. با این حال مقایسه قدرت عملکرد آن ها یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود. در قلب نسخه اصلی و جهانی نماینده سامسونگ از تراشه اگزینوس 9825 استفاده شده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی بوده و دو هسته آخر آن هم از نوع Mongoose M4 هستند و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی استفاده شده است. گلکسی نوت 10+ سامسونگ از رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 128 و 512 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمنا گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل آیفون 11 پرو مکس اپل از تراشه A13 Bionic بهره‌مند است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Lightening بوده و فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی این تراشه هم از جدیدترین نسل سری پردازنده Apple GPU بوده و چهار هسته‌ای است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

آیفون 11 پرو مکس اپل از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. طبیعتا این گوشی مثل دیگر آیفون های اپل از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس نسخه پایه دو گوشی را مورد بررسی قرار دادیم. برای درک قدرت عملکرد دو گوشی دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را برای مدت زمان 30 دقیقه (دو بازه 15 دقیقه‌ای) در هر دوی آن ها اجرا کردیم و سپس سرعت اجرای 10 اپلیکیشن مشابه را در هر دوی آن ها بررسی داشتیم و در نهایت مابین اپلیکیشن های اخیر دو گوشی جهش های سریعی انجام دادیم تا سرعت و دقت عملکرد رم آن ها بهتر مشخص شود.

نتیجه بررسی نشان داد که هر دو موبایل مورد نظر بدون کوچک ترین مشکل از پس مرحله اول کار یعنی اجرای بازی های پابجی موبایل و آسفالت 9 بر می‌آیند. بارگذاری 10 اپلیکیشن مورد نظر هم در هر دو گوشی با سرعت بالایی انجام شد اما وقتی تعداد اپلیکیشن ها از مرز 6 عدد عبور کرد، گلکسی نوت 10 پلاس توانست به مقدار ناچیزی سرعت بهتری در بارگذاری برنامه ها داشته باشد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم در مرحله سوم در هر دو گوشی با ثبات کامل انجام شد و عملکرد iPhone 11 Pro Max به عقیده ما در این بخش سلیس و روان‌تر بوده است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

در مجموع می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی از قدرت عملکرد و بازده پردازشی فوق‌العاده بالایی برخوردارند و از این نظر جزو بهترین های بازار هستند. شاید روی کاغذ و بنچمارک ها تفاوت هایی مابین عملکرد دو گوشی مشاهده شود اما در عمل هر دوی آن ها بازده تقریبا یکسان و فوق‌العاده عالی دارند. مطمئن باشید با خرید هر یک از این دو اسمارتفون، حداقل تا 3 سال آینده هیچ مشکلی در اجرای سنگین ترین گیم ها و اپلیکیشن ها نخواهید داشت. تصمیم گیری مبنی بر اینکه کدام گوشی در این بخش بهتر است را بر عهده شما قرار می‌دهیم و ما عقیده داریم که در عمل تفاوت چندانی مابین قدرت پردازشی این دو محصول دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​دوربین اصلی و سلفی

یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس مربوط به دوربین می‌شود و طبیعتا باید تمرکز ویژه‌ای روی این بخش داشته باشیم. با این حال سعی می‌کنیم مقایسه را خیلی کوتاه و مختصر دنبال کنیم و خیلی وارد جزئیات نشویم. دوربین اصلی گوشی اپل iPhone 11 Pro Max از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. اپل یک چراغ فلش LED چهارگانه را هم برای دوربین اصلی این اسمارتفون در نظر گرفته است.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید، 12 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو، 16 مگاپیکسلی نوع اولتراواید و یک لنز TOF 3D VGA هستند. قابلیت هایی مثل قابلیت دیافراگم متغیر، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی این گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

ما این بخش مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس را در دو محیط تاریک بسته و با نور مناسب و باز انجام دادیم. در محیط باز و با نور مناسب عملکرد دوربین هر دو گوشی عالی بود و به عقیده ما واقعا دشوار است که بگوییم در اینگونه شرایط دوربین کدام گوشی مطلقا بازده بهتری دارد. به عقیده ما می‌توان اینطور گفت که در 60 درصد مواقع دوربین iPhone 11 Pro Max عکس های با جزئیات بهتری در مقایسه با Galaxy Note 10+ ضبط می‌کند اما در 40 درصد مواقع دیگر عکس های ضبط شده با دوربین نوت 10+ وضعیت بهتری دارند. ضمنا عکسبرداری در حالت پرتره هم که بسیار پرطرفدار است در این شرایط با کیفیت عالی و نسبتا مشابه توسط دوربین هر دو گوشی ضبط می‌شود.

اما در محیط های کم نور و بسته شرایط کاملا برعکس می‌شود! کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی در این شرایط افت می‌کند و می‌توان گفت مقدار این افت کیفیت در دوربین آیفون تقریبا در 60 درصد مواقع بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب دوربین Note 10+ به لطف بهره‌مندی از قابلیت دیافراگم متغیر می‌تواند در محیط های با نور کمتر تقریبا در 60 درصد مواقع بازده بهتری در مقایسه با دوربین آیفون داشته باشد. اما در مجموع مطمئن باشید کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی شما را گفت زده خواهد کرد و رضایتتان را در پی خواهد داشت، چون هر دو اسمارتفون مد نظر در زمینه دوربین از بهترین های فعلی بازار هستند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی Note 10 پلاس 10 مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR، عکسبرداری در حالت پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی اپل آیفون 11 پرو مکس از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی خواهد کرد. دوربین سلفی هر دو گوشی در نوع خود عملکرد عالی دارد و باز هم مطمئن هستیم رضایت شما را در پی خواهد داشت. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی تقریبا در شرایط مختلف یکسان است و می‌توان گفت در 50 درصد مواقع دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max بهتر و در 50 درصد مواقع دیگر دوربین سلفی Galaxy Note 10 Plus عملکرد بهتری دارد.

عکس های پرتره سلفی هم با دوربین جلوی هر دو گوشی با کیفیت خوبی ضبط می‌شوند و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه با دقت مطلوب و بالایی صورت می‌پذیرد. بنابراین در مجموع ما پس از مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس به این باور رسیدیم که نمی‌توان مطلقا مدعی شد یکی از دو گوشی نام برده شده از نظر دوربین نسبت به گوشی دیگر برتری کامل دارد. اما مطمئن هستیم شما از کیفیت عملکرد دوربین هر دو اسمارتفون کاملا راضی خواهید بود و از ثبت تصاویر با کیفیت بالا از طریق دوربین آن ها لذت می‌برید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​باتری و شارژدهی

اپل گوشی iPhone 11 Pro Max را به یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم یونی مجهز کرده اما سامسونگ از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ استفاده می‌کند. با توجه به ابعاد بزرگ صفحه نمایش دو گوشی انتظار داریم که باتری آن ها عملکرد معمولی و نرمالی داشته باشد. در بررسی آن ها مشخص شد یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال ضمن یک مرتبه شارژ باتری نماینده اپل تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کند. شرایط نسبتا یکسانی برای گوشی Note10 Plus برقرار است و باتری این گوشی هم قدرت شارژدهی مشابهی دارد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس

 

خوشبختانه هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال اپل iPhone 11 Pro Max توان 18 واتی دارد و در بررسی ما مشخص شد که تقریبا می‌تواند ظرف 75 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کند. در سمت مقابل شارژر گوشی نوت 10 پلاس توان 45 واتی دارد و می‌تواند در 60 دقیقا باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن را فول شارژ نمایند. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند اما در این قابلیت در فبلت نوت10+ با توان 15 وات (سریع تر از حالت عادی) پشتیبانی می‌شود. ضمنا این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به موجب آن می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کرده و با نزدیک شدن به قاب پشت گوشی های دیگری مثل همان آیفون 11 پرو مکس، شارژ باتری خود را به آن ها انتقال دهد. بنابراین در این بخش مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس مشخص شد که قدرت شارژدهی باتری دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و از نظر سرعت شارژ، برتری با گوشی نوت 10 پلاس است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس : ​قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه به طور مختصر قیمت دو گوشی را با هم مقایسه می‌کنیم و به یک جمع‌بندی می‌رسیم که نشان می‌دهد کدام اسمارتفون ارزش خرید بیشتری دارد. هم اکنون نسخه پایه گوشی اپل آیفون 11 پرو مکس در بازار کشور با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موضوع در حالیست که می‌توانید نسخه پایه فبلت گلکسی نوت 10+ سامسونگ را با صرفا هزینه‌ای در حدود 27 میلیون تومان تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که این قیمت صرفا قیمت محصولات مذکور در بازه زمانی فعلی و تاریخ تدوین این مطلب خواهد بود.

بنابراین نماینده سامسونگ چند میلیون تومان ارزان تر از نماینده اپل است و از آنجایی که این گوشی تقریبا در اغلب زمینه ها (حداقل با توجه به نظر شخصی ما) برتری هایی در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس اپل داشته، بنابراین می‌تواند گزینه خرید بهتری هم در مقایسه با این گوشی باشد و به نوعی از ارزش خرید بیشتری برخوردار است. با این حال هر دو گوشی از بهترین های بازار هستند و همه می‌دانند که آیفون های اپل گوشی های خوش قیمت یا مقرون به صرفه‌ای محسوب نمی‌شوند، اما با این حال طرفداران سرسخت خود را دارند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس اپل پرداختیم. هر دو گوشی از پرچمداران فعلی شرکت های سازنده خود و از قدرتمندترین و بهترین گوشی های موجود در بازار هستند که خب قیمت بالایی هم دارند. به عقیده ما ترجیح دادن یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر بیشتر به سلیقه شخصی کاربر و تمایل وی به محصولان برند اپل یا سامسونگ مرتبط می‌شود. اگر با گوشی های اندرویدی رابطه خوبی دارد، مطمئنا فبلت نوت 10+ گزینه خرید بهتر و ارزشمندتری خواهد بود اما اگر طرفدار آیفون های اپل هستید، بهتر است iPhone 11 Pro Max را تهیه کنید. به عقیده ما در مجموع ترجیح دادن یکی از این گوشی نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است اما ما شخصا گوشی نوت 10 پلاس سامسونگ را به آیفون 11 پرو مکس اپل ترجیح می‌دهیم.



:: برچسب‌ها: آیفون 11 پرو مکس اپل , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با آیفون 11 پرو مکس , مقایسه galaxy Note 10 Plus با iPhone 11 pro Max , بررسی Galaxy Note 10 Plus , مقایسه سامسونگ با اپل , بررسی iPhone 11 Pro Max ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های ارزان قیمت و جدید شرکت سامسونگ گوشی Galaxy A11 است که در ماه مارس سال 2020 شاهد رونمایی از آن بودیم. این اسمارتفون می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با صرف هزینه کم یک گوشی اندرویدی خوب داشته باشند گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

قیمت اغلب گوشی های امروزی بالاست و متاسفانه تاثیر نوسانات نرخ ارز هم سبب شده که وضعیت بدتر از قبل شود. اما همچنان برخی شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل های اندرویدی مثل شیائومی، هوآوی و سامسونگ گاها اسمارتفون های ارزان قیمت و مقرون به صرفه‌ای را روانه بازار می‌کنند که بسیار جالب خواهند بود. گلکسی A11 یکی از همین گوشی هاست که در ماه مارس سال 2020 توسط شرکت کره‌ای سامسونگ رونمایی شد. قیمت Galaxy A11 واقعا مقرون به صرفه بوده و این گوشی در ازای قیمت خود مشخصات فنی مطلوبی هم دارد. به همین سبب توانسته به جمع گوشی های پرفروش سامسونگ بپیوندد.

در ادامه این مقاله ما می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ پرداخته و نقاط قوت و ضعف اصلی این اسمارتفون را برای شما عزیزان مشخص کنیم. این بررسی بعد از هفت روز استفاده از گوشی تدوین شده تا بهتر بتوان ویژگی های آن را شناسایی کرد و مثل یک کاربر واقعی در رابطه با گوشی نظر داد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی سامسونگ Galaxy A11 را دارید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. فراموش نکنید این گوشی یک اسمارتفون ارزان قیمت است و نباید خیلی انتظارات بالا و عجیبی از آن داشته باشید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

عموما انتظار نمی‌رود که گوشی های ارزان قیمت اندرویدی خیلی از کیفیت ساخت بالا و ظاهر شیکی بهره‌مند باشند، اما باید اعتراف کنیم که گوشی A11 سامسونگ ظاهر خوب و نسبتا چشم نوازی دارد اما کیفیت ساخت آن همانطور که انتظار می‌رفت خیلی بالا نیست. فریم اصلی گوشی و قاب پشت آن پلاستیکی بوده و متاسفانه در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن حساس است. بنابراین استفاده از کیف و کاور موبایل یا گلس محافظ قاب پشت گوشی برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی این قسمت از بدنه موبایل مذکور الزامی خواهد بود. متاسفانه حتی روی پنل جلوی این گوشی هم شیشه گوریلاگلس بکار نرفته و فقط یک لایه شیشه محافظ نه چندان قدرتمند بکار می‌رود که باز هم حساسیت بالایی در برابر خراش برداشتن دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

بنابراین نصب گلس محافظ ال سی دی هم در گوشی A11 الزامی خواهد بود، در غیر این صورت مطمئن باشید خیلی زود روی صفحه نمایش گوشی خط و خش به وجود می‌‌آید. بدنه گوشی نام برده شده ابعاد 8 در 76.3 در161.1 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 177 گرم می‌رسد. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) دارد. سامسونگ این گوشی را در رنگ های مشکی، سفید، آبی و قرمز روانه بازار کرده تا پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ خاصی باشد. ما در بررسی گلکسی A11 نسخه آبی رنگ آن را مورد استفاده قرار دادیم.

اما یکی از ویژگی های خوب گوشی که در کمتر اسمارتفون هم رده‌ای شاهد ارائه هستیم مربوط به بهره‌مندی دستگاه از یک اسکنر انگشت فیزیکی خوب می‌شود. اسکنر انگشت این گوشی روی قاب پشت آن نصب شده و حالتی دایره‌ای شکل دارد. خوشبختانه در بررسی موبایل مذکور مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت آن خوب است اما بدون مشکل و باگ هم نخواهد بود و گاها احتمال دارد در عملکرد آن تاخیرها و باگ هایی مشاهده شود. بنابراین در مجموع باید گفت که کیفیت ساخت گوشی A11 خوب بوده و وضعیت قابل قبولی دارد اما ویژگی خیلی خاصی از این نظر در دستگاه قابل رویت نیست.

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy A11 را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. گوشی شبیه به یک اسمارتفون ارزان نیست و به ویژه از نمای رو به رو ظاهری جذاب دارد. صفحه نمایش آن تقریبا بدون حاشیه بوده و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند و در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن (در داخل ال سی دی) تعبیه شده است. قاب پشت گوشی هم سبک طراحی قابل قبولی دارد و در گوشه سمت چپ و فوقانی آن لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه می‌شود. لبه های قاب پشت گوشی هم حالتی خمیده دارند تا بدین ترتیب دستگاه خوش دست‌تر شود. سامسونگ Galaxy A11 از اسپیکر های نسبتا خوبی هم بهره می‌برد که خروجی آن ها در لبه زیرین قاب گوشی و دو طرف سوکت شارژر آن قابل رویت خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که صدای خروجی از اسپیکر های گوشی کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند و بدین سبب علاقمندان به پخش موزیک با موبایل می‌توانند از آن لذت ببرند. در مجموع گوشی A11 سامسونگ از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت با در نظر گرفتن قیمتی که دارد یک گوشی خوب و مناسب خواهد بود و در این رده قیمتی واقعا شما نمی‌توانید گوشی پیدا کنید که فراتر از این باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A11 مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود. نمایشگر گوشی اندازه 6.4 اینچی دارد و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند. این امر سبب شده که گوشی از نمای رو به رو شیک و جذاب به نظر برسد و نسبت به سایر اسمارتفون های هم رده جذابیت بیشتری داشته باشد. طبق آمار چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود که نسبت تصویر به بدنه خوبی برای یک اسمارتفون ارزان قیمت است. اما متاسفانه پنل نمایشگر گوشی خیلی با کیفیت نیست و سامسونگ برای کاهش هزینه تولید از یک پنل PLS TFT در گوشی A11 استفاده می‌کند. حتما می‌دانید که پنل های TFT ارزان قیمت ترین و کم هزینه ترین پنل ها برای تولید و استفاده در گوشی های موبایل هستند و کیفیت خیلی مطلوبی هم ندارند!

اما در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که کیفیت عملکرد پنل نمایشگر گوشی آنقدرها هم بد نیست. رزولوشن 1560 در 720 پیکسل توسط صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. متاسفانه سامسونگ از شیشه گوریلاگلس برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده نکرده و به همین سبب نصب گلس محافظ ال سی دی روی صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. ضمنا همانطور که قبلا اشاره داشتیم در گوشه سمت چپ و فوقانی ال سی دی دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و به نوعی درون صفحه نمایش قرار دارد. اما همانطور که گفتیم کیفیت عملکرد پنل نمایشگر گوشی A11 بد نیست و محتوای روی آن با وضوح؛ شارپنس، شادابی و کنتراست قابل قبولی به تصویر کشیده می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم باید اعتراف کنیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی از نظر نمایش محتوا فراتر از تصور ما بوده و به همین جهت است که گفتیم کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی Galaxy A11 بدون تردیدی یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. ضمنا صفحه نمایش بزرگ و 6.4 اینچی دستگاه منجر می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم، سریال و کلیپ های یوتیوب در آن لذت بخش تر شود. پس کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی گوشی با در نظر گرفتن قیمت دستگاه در سطح مطلوبی قرار دارد. اما متاسفانه در بررسی گلکسی A11 سامسونگ یک نقطه ضعف محسوس هم قابل رویت بود!

این نقطه ضعف مربوط به توان پایین صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. عموما تمام پنل های نوع TFT این نقطه ضعف را دارند و صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی A11 سامسونگ هم از آن مستثنا نیست. شما حتی با تنظیم شدت روشنایی یا برایتنس (Brightness) صفحه گوشی بر روی 100 درصد هم در برخی مواقع ممکن است برای مشاهده محتوای روی آن در محیط های باز و تحت تابش نور با مشکل مواجه شوید. بنابراین خیلی روی کیفیت عملکرد صفحه گوشی در محیط های پرنور حساب باز نکنید. با صرف نظر از این موضوع باید گفت که در مجموع عملکرد صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A11 کیفیت مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: سیستم عامل بستر نرم افزاری

از آنجایی که گوشی A11 در ماه مارس سال 2020 رونمایی شده، انتظار می‌رود که نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید هم روی آن نصب باشد. این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است و می‌تواند تجربه کاربری به روزی را برایتان به همراه داشته باشد. البته شاید این ایده و نظر در ذهن شما هم به وجود آید که چرا سامسونگ نسخه سبک تر سیستم عامل اندروید که با لقب گو (Android Go Edition) شناخته می‌شود را روی گوشی A11 راه اندازی نکرده تا بدین ترتیب ثبات عملکرد بستر نرم افزاری گوشی را افزایش دهد! این سوال در ذهن ما هم به وجود آمده بود بعد از چند روز کار با گوشی A11 متوجه شدیم که هیچ مشکلی در عملکرد بستر نرم افزاری آن وجود ندارد و احتمالا سامسونگ به دلیل اینکه توانسته تعادل سخت و افزاری گوشی را ایجاد کند، از همان اندروید اصلی استفاده کرده است و لزومی مبنی بر بکارگیری اندروید گو ندیده است.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

در بررسی گلکسی A11 سامسونگ مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روان و خوبی دارد. انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس تلفنی، پرسه زدن در یوتیوب یا وبگردی در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. حتی نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام هم در دستگاه تقریبا بدون مشکل انجام می‌شود اما کاملا عاری از لگ و تاخیر نیست! برای مثال ما چند مرتبه در حین استفاده از اینستاگرام با تاخیر و لگ هایی رو به رو شدیم که خیلی زود رفع شدند. رابط کاربری هم در گوشی پیاده سازی شده رابط One UI سامسونگ خواهد بود که واقعا یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است.

این رابط نسبتا بهینه طراحی شده و از نظر بصری وضعیت بسیار خوبی دارد. بنابراین در مجموع مطمئن هستیم شما هم از عملکرد بستر نرم افزاری گوشی A11 سامسونگ رضایت خواهید داشت. در برخی مواقع احتمال بروز لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری گوشی وجود دارد و این مسئله به ویژه زمانی که حافظه داخلی دستگاه رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند بیش از پیش نمایان و محسوس می‌گردد. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده از گوشی باید سعی کنید از پر شدن حافظه آن جلوگیری نمایید. ما در بررسی گلکسی A11 متوجه شدیم که به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه، احتمال بروز لگ و تاخیر در آن هم بیشتر می‌شود پس اگر به ثبات عملکرد بستر نرم افزاری موبایلتان اهمیت می‌دهید باید تا حد ممکن از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا در قلب گوشی مقرون به صرفه‌ای مثل گلکسی A11 سامسونگ از یک تراشه خیلی قدرتمند یا رم با ظرفیت بالا استفاده نمی‌شود. تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام در قلب گوشی نام برده شده بکار رفته است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که فرکانس هسته های آن تا سقف 1.8 گیگاهرتز قابل افزایش هستند. نوع هسته های پردازشگر تراشه هم از نوع Cortex-A53 خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 2 و 3 گیگابایتی روانه بازار شده و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی A11 از نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی آن استفاده کردیم. اما نتیجه بررسی چه شد و این گوشی از نظر قدرت عملکرد چه پتانسیلی دارد؟

طبیعتا نباید از یک اسمارتفون ارزان قیمت انتظار بالایی داشت! ما برای تست قدرت عملکرد گوشی سامسونگ A11 چند گیم سبک را روی آن نصب و هر کدام را 10 دقیقه اجرا کردیم. خوشبختانه گوشی بدون مشکل از پس اجرای این گیم های ساده بر آمد، بنابراین تصمیم گرفتیم بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و اجرا کنیم، با اینکه می‌دانستیم گوشی در حد Galaxy A11 توان اجرای این گیم را داشته باشد! نتیجه بررسی گلکسی A11 در این مرحله نشان داد که بازی پابجی موبایل هم با تنظیمات گرافیکی ضعیف روی گوشی تقریبا بدون مشکل و با لگ و تاخیرهای قابل چشم پوشی اجرا می‌شود. بنابراین در مجموع گوشی با در نظر گرفتن قیمتی که دارد، قدرت پردازشی خوبی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

اما در بررسی گوشی A11 سامسونگ ما به یک نکته خیلی مهم برخورد کردیم! این نکته مربوط به تاثیر پر شدن حافظه گوشی بر روی سرعت و ثبات عملکرد دستگاه می‌شود. از آنجایی که حافظه موبایل در حالت پیش فرض ظرفیت 32 گیگابایتی دارد، بعد از یک بازه زمانی نسبتا کوتاه ممکن است رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. در اینگونه مواقع که حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی زیاد شود، لگ و تاخیرهای محسوسی در آن نمایان می‌شوند. ضمنا استفاده از حافظه جانبی هم خیلی توصیه نمی‌شود چون به خودی خود منجر به افزایش حجم اطلاعات دستگاه شده و بار وارد بر پردازنده و دیگر منابع سخت افزاری را افزایش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند منجر به افزایش شدت لگ و تاخیرها در گوشی شود. اگر می‌خواهید بهترین بازده پردازشی و عملکردی را از گوشی سامسونگ galaxy A11 دریافت کنید به هیچ عنوان اجازه ندهید حافظه داخلی آن بیشتر از 70 درصد پر شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

طبیعتا کیفیت عملکرد دوربین یکی از مهمترین مسائل و ویژگی هایی است که کاربران زیادی به آن اهمیت می‌دهند. سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی A11 از سه لنز مختلف استفاده کرده که به ترتیب 13، 5 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنز 13 مگاپیکسلی این مجموعه از نوع واید (Wide) است و لنز 5 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود. لنز 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین گوشی هم از نوع عمقی (Depth) در نظر گرفته شده است. یک چراغ فلش LED برای دوربین اصلی دستگاه ارائه شده و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند.

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور خوب واقعا عملکرد مطلوبی دارد و فراتر از انتظارات ما عمل می‌کند! طبیعتا انتظار نمی‌رود گوشی در رده قیمتی A11 از دوربین خیلی با کیفیتی بهره‌مند باشد اما مطمئن هستیم شما هم از کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب تعجب می‌کنید. عکس های ضبط شده در این شرایط وضوح، جزئیات، کنتراست و شادابی مطلوبی دارند و عکس های پرتره هم با دقت قابل قبولی ضبط می‌شوند. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی با توجه به قیمت گوشی در محیط های با نور مناسب بسیار مطلوب است.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

اما در محیط های با نور کم افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود و این موضوع در بررسی گلکسی A11 کاملا محسوس بود. نویزهای تصویر در این شرایط افزایش پیدا می‌کند و شارپنس و شادابی عکس از دست می‌رود. هرچقدر نور محیط کمتر باشد و فضای تاریک تری پیش رویتان قرار گیرد، نویزهای تصویر هم بیشتر خواهند شد و کیفیت عکس نهایی بیشتر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین خیلی روی عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی A11 در محیط های با نور کم، بسته و تاریک ضبط می‌شوند حساب باز نکنید.

در سمت مقابل لنز دوربین سلفی گوشی که در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش آن تعبیه شده وضوح 8 مگاپیکسلی دارد و از ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. کیفیت عملکرد این لنز دوربین هم در حد متعادل و معمولی قرار دارد و نمی‌توان مدعی شد که عملکردش خیلی خوب یا بد است. عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره مناسب هستند اما جزئیات و کیفیت خیلی بالایی نخواهند داشت. در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Samsung Galaxy A11 از نظر دوربین با توجه به قیمتی که دارد کیفیت قابل قبولی را ارائه کرده است. بهترین نتیجه از عملکرد دوربین های اصلی و سلفی این گوشی را می‌توان در محیط های باز و با نور مناسب دریافت کرد. در اینگونه مواقع دوربین اصلی گوشی واقعا عملکرد خوبی خواهد داشت و شما را قادر به ضبط عکس های مناسبی می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A11 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل انتظار نمی‌رود خیلی بازده عالی داشته باشد و احتمالا کیفیت عملکرد معمولی خواهد داشت. در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری A11 برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه را می‌توان در سطح نرمال و خوب در نظر گرفت. دقت داشته باشید که اجرای تسک های سنگین مثل گیمینگ می‌تواند به شدت سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی را افزایش دهد، چون منجر به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر و مصرف انرژی بیشتر از سمت آن ها خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ | Galaxy A11

 

خوشبختانه سامسونگ یک شارژر فابریک 15 واتی را برای گوشی Galaxy A11 در نظر گرفته تا بدین ترتیب دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل آورد، اگرچه یک شارژر 15 واتی خیلی هم قدرتمند نیست اما با این حال سرعت شارژ باتری دستگاه را افزایش می‌دهد. در بررسی ما مشخص شد که با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان ظرف 80 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کرد. با توجه به اینکه گوشی جزو گوشی های ارزان قیمت دسته‌بندی می‌شود، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفته شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین اسمارتفون های جدید شرکت سامسونگ روانه بازار شده و واقعا در قبال قیمتی که دارد، مشخصات فنی و پتانسیل مطلوبی را ارائه کرده است. اگر به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌انداز اندرویدی هستید که دوربین نسبتا خوبی هم داشته باشد، سامسونگ Galaxy A11 می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای شما محسوب شود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. دقت داشته باشید این نقاط قوت و ضعف با توجه به قیمتی که گوشی دارد مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک
  • اسکنر انگشت خوب
  • سیستم عامل به روز
  • دوربین اصلی خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت خوب

 

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای بدنه و صفحه نمایش در قبال خراشیدگی


:: برچسب‌ها: گلکسی A11 سامسونگ , بررسی سامسونگ Galaxy A11 , بررسی گلکسی A11 , بررسی سامسونگ گلکسی A11 , گوشی ارزان قیمت , Samsung Galaxy A11 ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

دو نمونه از گوشی های با کیفیت و میان رده فعلی بازار که طرفداران زیادی هم دارند می‌توانند دو گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) و گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) باشند. هر دو گوشی خوش قیمت و با کیفیت هستند اما کدامیک از آن ها می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

این روزها گوشی های رده بالا یا پرچمدار به شدت گران شده‌اند و تقریبا اغلب کاربران تمایل ندارند هزینه های چندین میلیون تومانی را برای خرید این نوع اسمارتفون ها صرف کنند. بنابراین خیلی از کاربران به دنبال گوشی های میان رده و خوش ساختی هستند که بتوانند کیفیتی مابین یک اسمارتفون میان رده و بالا رده را داشته باشند و در عین حال از قیمت مناسب تری هم برخوردار شوند. اگر شما هم به دنبال این نوع گوشی ها هستید و بودجه‌ای مابین 6 الی 7 میلیون تومان را برای خرید گوشی جدید اختصاصی داده‌اید، دو گوشی Galaxy A51 سامسونگ و Redmi Note 8 Pro شیائومی می‌توانند گزینه های خرید عالی برایتان باشند.

قیمت گوشی گلکسی A51 و قیمت شیائومی Redmi Note 8 Pro تقریبا حدود یک میلیون تومان تفاوت دارد و نماینده سامسونگ از نماینده شیائومی گران قیمت تر است که در بخش مناسب در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در این مطلب به مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 می‌پردازیم و سعی می‌کنیم برتری های هر یک از این دو گوشی را نسبت به هم مشخص کنیم و در نهایت تعیین نماییم که کدام اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد. سعی می‌کنیم برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب خیلی وارد جزئیات نشویم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر دو گوشی A51 و Redmi Note 8 Pro از ظاهر زیبا و چشم نوازی برخوردارند و در نگاه اول حس خوبی را به کاربر منتقل ‌کنند اما سبک طراحی آن ها خیلی مشابه و یکسان نیست. نماینده سامسونگ بدنه‌ای با ابعاد 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 172 گرم می‌رسد اما نماینده شیائومی بدنه‌ای با ابعاد 8.8 در 76.4 در 161.4 میلیمتر دارد و وزن آن هم چیزی در حدود 200 گرم عنوان شده است. بنابراین گوشی ردمی Note 8 Pro بزرگ تر و سنگین تر از گوشی A51 خواهد بود و این موضوع در نگاه اول حس می‌شود. از نمای رو به رو دو گوشی تقریبا زبان طراحی یکسانی دارند اما سبک طراحی قاب پشت آن ها متفاوت است.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی داشته و بدین ترتیب بخش اصلی پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. لنز دوربین سلفی گوشی A51 در بخش فوقانی صفحه نمایش و داخل ال سی دی نصب شده اما برای تعبیه لنز دوربین سلفی Redmi Note 8 Pro یک ناچ (Notch) اختصاصی در قسمت فوقانی صفحه تعبیه شده است. قاب پشت دو گوشی تقریبا براق به نظر می‌رسد و لبه های سمت راست و چپ قاب پشت هر دوی آن ها خمیدگی دارد که منجر به خوش دست تر شدن آن ها خواهد شد. اصلی ترین تفاوت ظاهری مابین قاب پشت دو گوشی که باید در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 به آن اشاره کنیم مربوط به نحوه نصب لنز های دوربین می‌شود.

لنز های دوربین اصلی گوشی A51 در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن و در درون یک بخش مستطیل شکل مشکی رنگ تعبیه شده‌اند اما لنز های دوربین اصلی گوشی Redmi Note 8 Pro در بخش فوقانی و وسط قاب پشت و به صورت عمودی ارائه می‌شوند و ظاهری معمولی‌تر دارند. ضمن اینکه اسکنر انگشت فیزیکی نماینده شیائومی هم در زیر لنز های دوربین اصلی آن و روی قاب پشت گوشی تعبیه شده، بنابراین این گوشی از اسکنر فیزیکی بهره می‌برد اما سامسونگ Galaxy A51 اسکنر اپتیکال داخل صفحه نمایش دارد و قسمت زیرین ال سی دی آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم تحت پشتیبانی قرار می‌دهد.

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با A51 مشخص شد که دقت و سرعت عملکرد اسکنر هر دو گوشی وضعیت مناسب و مطلوبی دارد اما طبیعتا وقتی اسکنر انگشت موبایل درون صفحه نمایش تعبیه شود حس بهتر و مدرن تری را به کاربر منتقل خواهد کرد و این می‌تواند برای گوشی A51 یک مزیت باشد. خوشبختانه هر دو گوشی به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز هستند و از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کنند. سوکت شارژ هر دو گوشی هم از نوع یو اس بی نوع سی (USB Type C) است. بنابراین تا به اینجای کار تقریبا به غیر از سبک نصب لنز های دوربین و نوع اسکنر انگشت و اندازه بدنه تفاوت چندانی مابین دو گوشی قابل رویت نبود اما حالا نوبت به یکی از اصلی ترین تفاوت های آن ها می‌رسد که باید به آن اشاره کنیم.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

جنس قاب پشت گوشی A51 متاسفانه پلاستیکی است و این مسئله منجر به افزایش حساسیت قاب پشت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی می‌شود، اما شیائومی قاب پشت گوشی Redmi Note 8 Pro را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیدگی را تقویت می‌کند. این موضوع برتری محسوسی برای نماینده شیائومی خواهد بود. ناگفته نمایند که با وجود این تفاسیر هر دو گوشی فریم اصلی پلاستیکی دارند. بنابراین با اصلی ترین تفاوت های ظاهری و سبک طراحی دو گوشی و همچنین ویژگی های کیفی ساخت آن ها آشنا شدید.

اما حسی که دو گوشی با در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کنند چطور است؟ در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 مشخص شد که هر دو اسمارتفون واقعا خوش دست هستند و با در دست گرفتن آن ها حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. اگر از طرفداران برند سامسونگ باشید؛ بی‌شک با گوشی A51 ارتباط بیشتری برقرار خواهید کرد اما اگر خیلی طرفدار دو آتیشه این برند کره‌ای نباشد، شانس اینکه شیائومی ردمی نوت 8 پرو بتواند بیشتر توجهتان را جلب کند بالا می‌رود. به عقیده ما ترجیح دادن سبک طراحی و ظاهر یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :صفحه نمایش

با توجه به اینکه سامسونگ استاد تولید صفحه نمایش های با کیفیت و خوب است، انتظار داریم در این بخش برتری های خود نسبت به نماینده شیائومی را به رخ بکشد! صفحه نمایش گوشی A51 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و اندازه 6.5 اینچی دارد. رزولوشن 1080 در 2500 پیکسل توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم پیکسلی عالی برای نمایشگری 6.5 اینچی خواهد بود. در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی اندازه 6.53 اینچی دارد و پنل آن از نوع IPS LCD است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی صفحه دستگاه به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد و دست کمی از تراکم پیکسلی گوشی A51 نخواهد داشت.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

روی صفحه نمایش هر دو گوشی یک لایه شیشه محافظ گوریلاگلس 5 نصب شده اما با این حال توصیه داریم حتما از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه هر دو محصول استفاده کنید. همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین ال سی دی گوشی A51 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد که این ویژگی در نماینده شیائومی ارائه نمی‌شود. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی را ارائه کرده و بدین ترتیب طبق آمار، صفحه نمایش Galaxy A51 حدود 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و صفحه نمایش Redmi Note 8 Pro هم حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد.

این نسبت نمایشگر به بدنه بالا سبب شده که هر دو گوشی از نمای رو به رو بسیار شیک و جذاب به نظر برسند. اما مسئله اصلی که باید در این بخش مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 به آن پرداخته شود مربوط به کیفیت عملکرد صفحه نمایش خواهد بود. در بررسی دو گوشی مشخص شد که پنل نمایشگر هر دوی آن ها کیفیت عالی دارد. وضوح خوب، کنتراست مناسب، شارپنس و شادابی عالی از ویژگی های مثبت صفحه نمایش هر دو گوشی به شمار می‌روند، اما اگر خیلی دقیق و ریزبینانه به موضوع نگاه کنید و بخواهید وارد بنچمارک های تخصصی شوید، کیفیت نمایشگر A51 می‌تواند در برخی زمینه ها بهتر از Redmi Note 8 Pro باشد اما این برتری در عمل و با چشم غیرمسلح قابل درک نیست.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت بسیار خوبی در تولید روشنایی دارند و بدین سبب شما می‌توانید به راحتی با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور هم محتوای روی آن ها را مشاهده کنید. در مجموع بدون شک بهره‌مندی از صفحه نمایش خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت هر دو گوشی A51 و Redmi Note 8 Pro خواهد بود. اگر خیلی جزئی به موضوع نگاه کنید نمایشگر Galaxy A51 حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر از صفحه نمایش ردمی Note 8 Pro ساخته شده اما تفاوت کیفی مابین نمایشگر دو گوشی در عمل و توسط یک کاربر عادی قابل درک نخواهد بود.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :سیستم عامل و بستر نرم افزاری

در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری دو گوشی خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم چون هر دو اسمارتفون از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و صرفا تفاوت های اصلی آن ها در رابط کاربری اختصاصی شرکت های سازنده خلاصه می‌شود. سیستم عامل پیش فرض نصب شده روی گوشی Redmi Note 8 Pro اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بوده و آپدیت اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 11 هم برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما گلکسی A51 به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و رابط One UI 2.1 سامسونگ روی آن نصب و راه اندازی می‌شود.

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 مشخص شد که بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد کاملا روان و پایداری دارد و برای انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره هیچ مشکلی در بستر نرم افزاری دو گوشی ایجاد نمی‌شود. اما رابط کاربری کدام گوشی کاربرپسندتر و بهتر خواهد بود؟ رابط One UI 2.1 سامسونگ واقعا رابط خوبی است که توصیه داریم برای آشنایی بهتر با قابلیت هایش به مطالعه مقاله "مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگبپردازید. این رابط نسبتا بهینه و خوش طرح بوده و تجربه کاربری مطلوبی را منتقل می‌کند.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

در سمت مقابل رابط کاربری MIUI 11 شیائومی هم رابط خوبی است و قابلیت های بسیار زیادی را ارائه می‌کند! برای مثال این رابط به طور پیش فرض امکان نصب دو نسخه از هر برنامه در گوشی (Dual Apps) را می‌دهد، اما در مجموع ما بیشتر طرفدار رابط سامسونگ هستیم و مخصوصا نسخه جدید رابط این شرکت که One UI 2.1 نام دارد واقعا طراحی بسیار خوبی را ارائه کرده است. با این حال ترجیح دادن رابط یکی از این دو گوشی نسبت به یکدیگر بیشتر امری سلیقه‌ای بوده و به تجربه کاربر در استفاده از گوشی های دو برند شیائومی و سامسونگ باز می‌گردد، بنابراین ما برای این بخش مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ گوشی برتری را انتخاب نمی‌کنیم و انتخاب محصول بهتر را بر عهده شما قرار می‌دهید.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ آیا می‌توان در این دو اسمارتفون بدون مشکل بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را نصب و اجرا کرد؟ تراشه‌ای که در قلب گوشی Redmi Note 8 Pro شیائومی بکار رفته، تراشه Helio G90T شرکت مدیاتک است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 هم در این تراشه به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است. گوشی از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل آپشن های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

در سمت مقابل تراشه‌ اگزینوس 9611 در قلب گوشی A51 سامسونگ بکار رفته که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و از تراشه‌های اختصاصی خود شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای بوده و از چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد و دستگاه از نظر رم شامل نسخه های 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نوع حافظه داخلی هم ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمنا امکان اتصال حافظه جانبی به این گوشی هم وجود دارد.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

لازم به ذکر است ما مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده کردیم. همانطور که در بخش قبل گفتیم دو گوشی در انجام کارها و تسک های روزمره هیچ مشکلی ندارند و باید بررسی را در این بخش کمی عمیق تر انجام داد. بدین منظور ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی هر دو گوشی نصب و هر کدام را برای 15 دقیقه پشت سر هم اجرا کردیم. بعد از آن هم 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده را در شرایط یکسان در هر دو گوشی اجرا و برای درک بهتر قدرت عملکرد رم گوشی مابین آن ها جهش هایی داشتیم تا در نهایت مشخص شود قدرت و کیفیت عملکرد کدام گوشی وضعیت بهتری دارد.

در مرحله اول که مربوط به اجرای دو بازی پابجی موبایل و اسفالت 9 می‌شد هر دو گوشی بدون مشکل و کاملا سربلند از تست خارج شدند. اجرای 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده هم بعد از انجام بازی های مذکور در هر دو گوشی بدون اختلال انجام شد اما سرعت عملکرد و بارگذاری برنامه ها در گوشی A51 از Redmi Note 8 Pro کمی بیشتر بود و این گوشی حدودا در این مرحله 4 ثانیه از نماینده شیائومی سریع تر عمل کرد. مرحله سوم بررسی که مربوط به جهش مابین اپلیکیشن اخیر می‌شد هم در هر دو گوشی بدون مشکل قابل انجام بود اما باز هم ثبات عملکرد نماینده سامسونگ بیشتر به نظر می‌آید و سرعت جابجایی مابین اپلیکیشن ها در گوشی A51 بهتر از ردمی نوت 8 پرو است. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که هر دو گوشی مورد نظر قدرت عملکرد بسیار خوبی دارند اما اگر ریزبینانه به موضوع نگاه کنید، نماینده سامسونگ کیفیت عملکرد بهتری در مقایسه با نماینده شیائومی خواهد داشت.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :دوربین اصلی و سلفی

نوبت به یکی از مهم ترین بخش های مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ می‌رسد! این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهای کاربران در انتخاب و خرید اسمارتفون تبدیل شده است. دوربین اصلی نماینده سامسونگ از چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro هم از چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، HDR، فوکوس خودکار مرحله‌ای، و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی بهتر است؟ همانطور که می‌دانید برای درک این مسئله و پاسخگویی به این سوال نمی‌توان صرفا به اعداد و ارقام روی کاغذ اکتفا کرد.

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد عالی دارد و شما در اینگونه شرایط می‌توانید عکس های معمولی، پرتره یا حتی ماکرو بسیار با کیفیتی از طریق دوربین هر دو گوشی ضبط نمایید. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی دو گوشی ضبط می‌شوند واقعا شارپ بوده و جزئیات عالی را در بر خواهند گرفت. به عقیده ما در این شرایط کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی در یک سطح قرار دارد و بدون تردید عکس هایی که در اینگونه مواقع با دوربین اصلی دو گوشی ضبط می‌شوند رضایت شما را در پی خواهند داشت و شاید حتی شما را شگفت زده کنند.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

اما در محیط هایی که نور کم باشد یا محیط های تاریک و بسته افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی نمایان می‌شود که البته شدت آن زیاد نیست، مگر اینکه محیط مورد نظر کاملا تاریک باشد. در اینگونه مواقع حتی بکارگیری چراغ فلش LED هم نمی‌تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت عملکرد گوشی داشته باشد. با این حال مطمئن هستیم که شما با خرید هر یک از دو گوشی مورد نظر از کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن ها رضایت بخواهید داشت، چون واقعا دوربین اصلی هر دو گوشی از بهترین ویژگی های آن ها به شمار می‌رود. در مجموع شاید در 50 درصد مواقع دوربین اصلی گوشی A51 عکس های بهتری نسبت به دوربین اصلی نماینده شیائومی ضبط کند و در 50 درصد دیگر حالت کاملا بر عکس برقرار باشد. به همین دلیل نمی‌توان مدعی شد دوربین اصلی یکی از این دو گوشی مطلقا از دیگری بهتر عمل می‌کند.

اما وضعیت دوربین سلفی دو محصول چطور است؟ دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A51 از یک لنز 362 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره و فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، پانوراما، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. اما کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی چطور خواهد بود؟

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 مشخص شد که هر دو گوشی از نظر دوربین سلفی واقعا عالی هستند و در رده قیمتی خودشان می‌توانند از بهترین های بازار باشند. در محیط های با نور خوب دوربین سلفی هر دو گوشی عکس های عالی را در حالت عادی یا پرتره ضبط می‌کند و در محیط های با نوک کم و تاریک هم افت کیفیت خیلی بالایی در عملکرد دوربین آن ها ایجاد نمی‌شود که وضعیت نا امید کننده‌ای را در پی داشته باشد. عکس های پرتره سلفی هم با دوربین جلوی هر دو گوشی با کیفیت مطلوب قابل ضبط خواهد بود. در مجموع مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با A51 سامسونگ مشخص کرد که هر دو گوشی نام برده شده از دوربین های اصلی و سلفی بسیار خوبی برخوردارند و واقعا نمی‌توان گفت مطلقا دوربین یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر بهتر خواهد بود. به شما قول می‌دهیم با خرید هر یک از این دو اسمارتفون، از عملکرد دوربین آن ها راضی خواهید شد.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :باتری و شارژدهی

این روزها کیفیت عملکرد باتری گوشی های موبایل و توانایی آن ها در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه به یکی از اصلی ترین ویژگی های مهمی تبدیل شده که خیلی از کاربران در انتخاب و خرید موبایل به آن توجه می‌کنند. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A51 سامسونگ بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اندازه نمایشگر این محصول و سایر ویژگی های آن، تصور نداریم که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی باتری خیلی بازده عالی داشته باشد. در سمت مقابل باتری که برای گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو در نظر گرفته شده هم از نوع لیتیوم پلیمری است اما ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند.

بنابراین انتظار داریم که قدرت شارژدهی باتری نماینده شیائومی وضعیت بهتری در مقایسه با سامسونگ داشته باشد. در مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح کاربری متوسط گوشی تقریبا می‌تواند با یک مرتبه فول شارژ باتری گوشی A51 برای مدت زمان یک روز از آن استفاده کند که این مقدار شارژدهی کاملا معمولی و البته قابل قبول خواهد بود. در سمت مقابل همین کاربر با سطح استفاده مشابه قادر خواهد بود که با یک مرتبه شارژ باتری شیائومی Redmi Note 8 Pro تقریبا 1.5 روز و حتی گاها تا 2 روز از آن استفاده نماید! بنابراین بدون تردید قدرت شارژدهی باتری نماینده شیائومی وضعیت بهتری در مقایسه با نماینده سامسونگ دارد.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

 

اما سرعت شارژ مجدد باتری آن ها چطور خواهد بود؟ شارژر فابریک گوشی Galaxy A51 یک شارژر 15 واتی است و شارژر اورجینال گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی هم توان 18 واتی دارد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که برای فول شارژ باتری آن ها تقریبا باید مدت زمان یکسانی سپری شود. فول شارژ باتری هر دوی آن ها با شارژر اصلی خودشان تقریبا ظرف 80 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین علیرغم تفاوتی که مابین قدرت شارژدهی باتری دو گوشی وجود دارد، سرعت شارژ مجدد باتری آن ها چندان تفاوتی نسبت به هم نداشته و هر دو گوشی از این نظر وضعیت مناسبی را ارائه می‌کنند.

 

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 سامسونگ :قیمت و ارزش خرید

در آخرین بخش مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با A51 سامسونگ قیمت و ارزش خرید این دو محصول را با هم مقایسه خواهیم کرد. از آنجایی که ما در این مقایسه نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی این دو اسمارتفون را با هم مقایسه کردیم، بنابراین در مقایسه قیمت گوشی هم این نسخه دو محصول را به عنوان ملاک در نظر می‌گیرد. ضمنا دقت داشته باشید که قیمت گوشی ها با توجه به نرخ ارز در زمان تدوین این مطلب مشخص شده است. در حال حاضر نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی گوشی A51 با قیمتی در حدود 7.3 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد و قیمت نسخه مشابه گوشی Redmi Note 8 Pro شیائومی حدود 6.2 میلیون تومان است!

بنابراین در اولین قدم باید بگوییم که هر دو گوشی و به ویژه گوشی ردمی نوت 8 پرو در مقایسه با مشخصات فنی که دارند از قیمت رقابتی برخوردار هستند! پس هر دو گوشی ارزش خرید مطلوبی خواهند داشت و می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. اما در مجموع به عقیده ما اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید نماینده سامسونگ را خریداری کنید اما اگر تفاوت قیمت نه چندان بالای مابین آن ها برایتان حائز اهمیت است و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 8 پرو شیائومی با گلکسی A51 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی قیمت بسیار خوبی را در مقابل مشخصات سخت افزاری و فنی خویش ارائه کرده‌اند و می‌توانند گزینه خرید مطلوبی برای علاقمندان به اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت به شمار آیند. اینکه کدام گوشی گزینه خرید بهتری خواهد بود بیشتر به سلیقه شخصی شما و اعتمادتان به برندهای سازنده آن ها مربوط می‌شود.به عقیده ما اگر از نظر هزینه خیلی با محدودیت مواجه نیستید، گلکسی A51 سامسونگ را انتخاب کنید اما اگر می‌خواهید در هزینه ها صرفه جویی داشته باشید، شیائومی ردمی نوت 8 پرو گزینه خرید بهتری خواهد بود که بدون شک از تهیه کردن این گوشی پشیمان نمی‌شوید. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مقایسه گلکسی A51 , مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو , مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با گلکسی A51 , مقایسه شیائومی Redmi Note 8 Pro با A51 , گلکسی A51 سامسونگ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

با داغ شدن صنعت بازی سازی و افزایش نگاه‌ها به این حوزه از صنعت، کارخانه‌های تولید کننده سخت افزار اقدام به ساخت محصولاتی با بازار هدف گیمینگ نمودند. مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING محصولی از برند تایوانی ایسوس می‌باشد که همان طور که از نامش مشخص است؛ برای فعالیت‌های گیمینگ سنگین و مطابق با نیازهای یک گیمر حرفه‌ای طراحی و روانه بازار شده است. پشتیبانی از پردازنده‌های نسل نهم اینتل و ارائه درگاه‌های خروجی فوق‌ العاده باکیفیت و به روز، تنها بخشی از ویژگی‌های مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING می‌باشد. این مادربورد به جدیدترین نسل پورت‌های رابط مجهز شده و قادر به پشتیبانی از مدرن ترین سخت افزار و تجهیزات گیمینگ می‌باشد. اگر به فکر خرید مادربورد گیمینگ هستید؛ با نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید. در این نقد و بررسی به سراغ یکی از زیباترین و جدیدترین سری محصولات ایسوس یعنی سری «TUF» خواهیم رفت.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

مادربورد را می‌توان پایه و اساس هر سیستم الکترونیکی دانست. مادربورد در برگیرنده تمام اجزای یک سیستم کامپیوتری شامل: پردازنده، حافظه رم، کارت گرافیک و حافظه داخلی می‌باشد؛ که با همکاری پردازنده وظیفه مدیریت یک سیستم رومیزی را برعهده دارند. کمپانی مشهور ایسوس (Asus) که نامی آشنا برای کاربران ایرانی می‌باشد؛ توانسته بسیار مورد توجه کاربران قرار بگیرد وامروزه سخت افزار این شرکت در سیستم‌های رومیزی بسیاری دیده می‌شود.

همزمان با معرفی تراشه‌های جدید اینتل، کمپانی‌های مختلف نظیر ایسوس (Asus)، ام اس آی (MSI) گیگابایت (Gigabyte) و... اقدام به معرفی مادربوردهای جدید خود با تراشه جدید می‌نمایند. ایسوس مادربوردهای مجهز به تراشه Z390 خود را همچون همیشه در سری‌های مختلفی مانند ROG، Strix، و TUF معرفی کرد. اگر بخواهیم به صورت مختصر شما را با سری TUF آشنا کنیم، باید بگویم که این سری برای فعالیت‌های پردازشی طولانی مدت با عملکرد فرسایشی بهینه شده و در ساخت آن به مقاومت قطعات و دوام محصول، بسیار توجه شده است. از آن جایی که که مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING از چیپ اینتل Z390 استفاده می‌کند؛ باید گفت که سوکت پردازنده در این مادربورد Intel LGA 1151 می‌باشد. فرم فاکتور (مشخصه ابعاد) این مادربورد گمینگ ایسوس، ATX می‌باشد؛ که با توجه به این موضوع مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING در ابعادی معادل 30x24.4 سانتی متر طراحی شده است. مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING علاوه بر پشتیبانی از پردازنده‌های نسل 9 اینتل، به چهار اسلات رم مجهز شده که سبب می‌شود حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده به وسیله این مادربورد تا 128 گیگابایت (32 گیگابایت برای هر اسلاید) افزایش یابد. در ادامه با بررسی همه جانبه مادربورد گیمینگ Asus TUF Z390 PLUS همراه شما هستیم.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : طراحی و مشخصه‌های ظاهری

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم؛ مادربوردهای گیمینگ دارای طراحی‌های ویژه‌ای هستند که موجب می‌شود ظاهر کیس شما زیباتر شود و این موضوع تنها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما از یک کیس یا دیواره شفاف استفاده کنید. ایسوس هیچ وقت زیبایی و کیفیت را فدای قیمت نکرده و این موضوع با اولین نگاه به مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING قابل لمس خواهد بود. حفاظ فلزی موجود در سمت چپ مادربورد از جنس آلومینیوم بوده و با لگوی زیبای برند TUF توانسته با تم زرد و مشکی مادربورد هماهنگ شود. جذاب ترین ویژگی ظاهری به کار رفته در مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING را فناوری Aura Sync تشکیل می‌دهد. نور پردازی اُرا سینک که سیستم نور پردازی اختصاصی ایسوس برای محصولات بالارده این شرکت می‌باشد؛ به طور خیره کننده‌ای به زیبایی سیستم شما خواهد افزود. این سیستم در قالب یک نوار LED در سمت راست مادربورد قرار گرفته و دارای 12 حالت نورپردازی مختلف می‌باشد و شما قادر خواهید بود تا با همگام سازی (Sync) آن با سایر محصولات گیمینگ ایسوس، حس و حال یک گیمینگ حرفه‌ای را تجربه نمایید. قالب مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING از مشخصه ابعاد ATX پیروی می‌کند؛ بر این اساس مادربورد گیمینگ ایسوس در دسته مادربوردهای بزرگ قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیم به خرید مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING دارید، حتما کیسی با فضای مناسب تهیه نمایید که در زمان تهویه هوای سیستم با مشکلات ناشی از فضای محدود کیس روبه‌رو نشوید. با توجه به جزئیات ذکر شده، شاهد اسلات‌های ورودی و پورت‌های خروجی بسیاری بر روی این مادربورد خواهیم بود.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : مشخصات فنی و اسلات‌های ورودی

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

همان طور که در نام مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING نیز ذکر شده است؛ این مادربورد از چیپ Z390 کمپانی اینتل نیرو می‌گیرد. نوع سوکت پردازنده در این مادربورد گیمینگ ایسوس، از نوع LGA 1151 می‌باشد و با توجه به توضیحات ارائه شده، مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING قادر است تا از پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل در کنار پردازنده‌‌های پنتیوم، سلرون (Celeron) و گُلد پشتیبانی کند. این مادربورد از قابلیت RAID تا سری RAID 10 پشتیبانی می‌کند. رِید (Raid) قابلیتی است که به طورخلاصه، با قرار دادن دادن داده‌ها درون چندین دیسک موجب می‌شود که با ورود و خروج اطلاعات از تمامی این دیسک‌ها، عملکرد و سرعت افزایش پیدا کند. با استفاده از قابلیت RAID، خطاپذیری افزایش یافته و از دست دادن اطلاعات کمتر رخ خواهد داد. برای حالت خواندن (Reading) اطلاعات، باید هارد دیسک و مادربورد شما هر دو از این قابلیت پشتیبانی کنند. در انتها لازم به ذکر است که برد تغذیه این مادربورد به صورت 10 فاز در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

اسلات‌های ورودی در کنار پورت‌های خروجی، مهم‌ترین اجزای یک مادربورد را تشکیل می‌دهند. نوع اسلات‌ها در کنار تعدادشان، قدرت یک مادربورد را معرفی خواهند کرد. در ابتدا به بررسی اسلات‌های حافظه رم خواهیم پرداخت. در مادربورد ایسوس Asus TUF Z390 PLUS GAMING شاهد چهار عدد اسلات رم هستیم. پیکربندی (Confing) اسلات‌های رم در این مادربورد به صورت دو کاناله می‌باشد و حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی به وسیله هر اسلات، معادل 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است. پس در نهایت حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده برای مادربورد گیمینگ ایسوس TUF Z390 PLUS برابر با 128 گیگابایت خواهد بود. خوشبختانه این مادربورد از پروفایل حافظه XMP نیز پشتیبانی می‌کند که یک امتیاز بزرگ برای این مادربورد می‌باشد. XMP یا Extreme Memory Profiles یک فناوری اختصاصی معرفی شده از سوی کمپانی اینتل می‌باشد که برای مادربورد و البته حافظه های DDR خصوصا در نسخه های DDR4 و DDR3 طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است. این تکنولوژی به سیستم و کاربران اجازه خواهد داد تا فرکانس کاری حافظه های رم را بر اساس نیاز و توانایی سیستم، انتخاب نمایند. این انتخاب به روش های گوناگونی همچون تغییرات اعمال شده در بایوس سیستم و یا نرم افزار‌های اورکلاک شرکت سازنده مادربورد صورت می پذیرد که نتیجه همه آنها یکسان بوده و در نهایت موجب بروز تغییراتی در عملکرد فرکانس حافظه رم شما خواهد شد. اسلات بعدی که از مهم ترین اسلات‌ها برای جامعه گیمینگ و فعالان حوزه گرافیک و طراحی می‌باشد؛ اسلات کارت گرافیک نام دارد. ایسوس در این قسمت از مادربورد TUF Z390 PLUS GAMING از دو اسلات PCI Express x16 استفاده کرده است که امکان اتصال دو کارت گرافیک مجزا را به کاربر خواهد داد. با توجه به پشتیبانی این مادربورد گیمینگ ایسوس از بیش از یک کارت گرافیک، شاهد تکنولوژی‌ Crossfire بر روی این مادربورد هستیم؛ که این امر موجب می‌شود قدرت پردازش گرافیکی اعمال شده بر روی این مادربورد، به طور چشم گیری افزایش یابد. اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره تکنولوژی‌های ذکرشده خدمت شما ارائه کنیم؛ باید بگویم که این دو عبارت در واقع یک نوع روش پیشرفته برای بکارگیری از 2 یا چند کارت گرافیک به صورت موازی در کنار یکدیگر می‌باشد. چرا که برخی از کاربران به بیش از یک کارت گرافیک برای تامین نیازهای خود احتیاج دارند و خواهان قدرت بیشتر سیستم خود در جهت پردازش قوی‌تر و سریع‌تر هستند. (همانند استدیوهای بازی سازی، استدیوهای تدوین فیلم، صدا و سیما، انیمیشین کارهای سه بعدی که رندرینگ سنگینی دارند و گیمرهای حرفه ای) با استفاده از این روش، برخلاف گذشته که از یک کارت گرافیک حرفه‌ای با قیمت نجومی استفاده می‌شد می‌توان از دو یا سه کارت گرافیک معمولی بهره گیری کرد و در واقع این کار موجب کاهش هزینه ها و عدم نیاز به تغییر کلی سیستم در صورت نیاز به ارتقاء سیستم در آینده می شود. در حال حاضر دو رقیب در زمینه کارت گرافیک یعنی NVIDIA با تکنولوژی SLI و AMD با تکنولوژی CrossFire به ارائه این قابلیت می‌پردازند. اسلات‌های حافظه آخرین اسلات‌هایی هستند که در این نقد و بررسی به آن‌ها می‌پردازیم. در اولین قدم لازم است بدانید که در مورد اسلات‌های حافظه و وای فای (WiFi) کلمه کانکتور (Connector) هم معنی اسلات بوده و دارای تفاوت معنایی نیستند. مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING فاقد اسلات‌های PCI Express x1 و PCI Express x4 می‌باشد اما در عوض به دو عدد کانکتور M.2 نسل 3 مجهز شده است که جدیدترین نسل اسلات‌های حافظه می‌باشند و از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. با استفاده از کانکتورهای M.2 قادر خواهید بود تا از هر دو نوع حافظه SSD و حافظه SATA بر روی سیستم خود استفاده کنید.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : پورت‌های خروجی

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

به دلیل استفاده از لوازم جانبی متنوع و اتصالات گوناگون در سیستم‌های گیمینگ، ایسوس مادربورد TUF Z390 PLUS GAMING را به مجموعه‌ای از بهترین و به روز ترین پورت‌های خروجی بازار مجهز نموده است. پورت‌های به کار رفته در این مادربورد از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و آخرین سری ارائه شده در نسل خود می‌باشند. در ادامه لیست جامعی از پورت‌های به کار رفته در مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING ارائه شده است که با مشاهده آن بیش از پیش به این مادربورد علاقه مند خواهید شد.

  • پورت USB 3.1 نسل دو (سبز رنگ) : دو عدد
  • پورت USB 3.1 نسل یک (آبی رنگ) : 4 عدد
  • پورت PS/2 : دو عدد
  • پورت VGA : ندارد
  • پورت HDMI : یک عدد
  • پورت DisplayPort : یک عدد
  • پورت LAN : یک عدد با سرعت گیگ
  • جک 3.5 میلی متری : سه عدد
  • خروجی صدای S/PDIF : ندارد
  • پورت اتصال آنتن WiFi Go : یک عدد (خروجی و ورودی)

تنوع و کیفیت پورت‌ها در مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING به طور چشم گیری قابل توجه بوده و نیازهای هر کاربری را به طور تمام و کمال برطرف خواهد ساخت.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : سیستم صوتی، شبکه و ارتباطات

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

امروزه اهمیت سیستم صوتی و کیفیت صدا به واسطه تغییرات به وجود آمده در بازی‌ها، برای کاربران بسیار افزایش یافته است. پس از هجوم سیل طرفداران به سمت بازی‌های تلاش برای بقا (Battle Royale) و سیستم صوتی بسیار حرفه‌ای استفاده شده در این بازی‌ها بسیاری از کاربران اقدام به تعویض کارت صدا و هدست‌های خود نمودند. پس از این رویداد بزرگ، حجم عظیمی از درخواست‌ها برای استفاده از کارت صداهای باکیفیت به سوی شرکت‌های سخت افزار روانه شد. ایسوس همانند همیشه به انتظارات کاربران پاسخی بسیار مناسب داد و با معرفی دو قابلیت فوق‌العاده با نام‌های Sonic Studio و Sonic Radar بار دیگر قدرت محصولات خود را به رخ کشید. ایسوس برای این مادربورد از یکی از بهترین کارت صداهای شرکت realtek با نام Realtek® ALC S1200A 8-Channel High Definition Audio CODEC بهره گیری کرده است. همان طور که از اسم این کارت نیز مشخص است، در مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING شاهد 8 کانال صوتی با کیفیت پخش بالا هستیم.

مادربورد ایسوس Asus TUF Z390 PLUS GAMING فاقد کارت شبکه بی‌سیم (WLAN) می‌باشد اما به یک کارت شبکه LAN بسیار با کیفیت از کمپانی Intel مجهز شده که با توجه به کیفیت بالای کارت شبکه‌های این شرکت، تجربه لذت بخشی از استریم را برای گیمرهای حرفه‌ای رقم خواهد زد. در انتهای این قسمت لازم است بدانید که ایسوس توجهی به پورت بلوتوث نداشته و در نتیجه این مادربورد فاقد بلوتوث می‌باشد.

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING : ویژگی‌های انحصاری ایسوس

 

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING

 

تکنولوژی LiveDash Monitoring : این تکنولوژی با قرارگیری سنسورهای مختلف در سراسر مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING ایجاد شده است. با کمک این سنسورها و مانیتور کوچک به کار رفته بر روی پنل مادربورد قادر خواهید بود تا در لحظه از وضعیت فرکانس، ولتاژ در جریان و سیستم خنک کننده سیستم خود مطلع شوید. به دلیل استفاده از سنسورهای با کیفیت تایوانی، آمار به دست آمده در این نوع مانیتورینگ بسیار دقیق بوده و از خطای بسیار کمی برخوردار است. با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا از سلامت اکثر قطعات به کار رفته در مادربورد خود مطلع شوید.

سیستم مدیریت اینترنت GameFirst V : نرم افزار گیم فرست 5 را میتوان انحصاری ترین قابلیت سری محصولات ایسوس دانست که کاربران این سری محصولات را در رقابت‌های حساس گیمینگ همراهی خواهد کرد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید از کوچک‌ ترین مقادیر مصرفی اینترنت سیستم خود باخبر شوید و با مسدود کردن این مسیر، تجربه‌ای سریع تر و گیمینگی بدون لَگ را تجربه کنید. این افزونه به صورت خودکار با اجرای بازی‌های آنلاین اجرا خواهد شد و در طی بازی همراه شما خواهد بود.

استودیو صدا Sonic III : استودیوی صدای سونیک 3، آخرین نسخه از سیستم مدیریت صدای ایسوس می‌باشد که برای اعمال تغییرات فوق حرفه‌ای بر روی صدا و به خصوص صدای مجازی طراحی شده است. اهمیت این موضوع زمانی برای شما روشن خواهد شد که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، اقدام به مشاهده فیلم و یا بازی‌های واقعیت مجازی می‌پردازید.

قابلیت Intelligent Control : بر اساس این قابلیت قادر خواهید بود تا به اورکلاک قطعات مختلف همچون پردازنده، کارت گرافیک و ... بپردازید که همه این‌ها از طریق نرم افزار داخلی ایسوس اعمال خواهد شد و برای انجام این کار دیگر نیازی به ورود به منوی بایوس (BIOS) نخواهد بود.

هشدار : عملیات اورکلاکینگ و تغییرات سخت افزاری، نیازمند دانش و تجربه بالا در این زمینه می‌باشد. لطفا از اعمال هرگونه فعالیت خودسرانه پرهیز کنید.

 

سخن پایانی :

اگر به دنبال یک مادربورد گیمینگِ با کیفیت به همراه تنوع بالایی از اسلات‌های ورودی و پورت‌های خروجی هستید؛ به طور قطع خرید مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای رفع تمامی نیازهای شما باشد. این مادربورد برای طرفداران سری پردازنده‌های Intel بهینه سازی شده و قادر است تا فرسایشی ترین پردازش‌های عملیاتی را تحمل کند. پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه RAM، پشتیبانی از اکوسیستم گرافیک چندگانه در کنار تکنولوژی‌ CrossFire سبب شده تا این مادربورد در طولانی مدت نیز کارایی خود را از دست ندهد و به راحتی قابلیت ارتقا داشته باشد. این مادربورد گیمینگ نیز همانند سایر محصولات ایسوس به حجم عظیمی از امکانات و ویژگی‌های اضافی مجهز شده است و قیمت مادربورد ایسوس TUF Z390 PLUS GAMING در کنار این ویژگی‌ها یک سخت افزار همه چیز تمام را فراهم آورده است. مادربورد Asus TUF Z390 PLUS، سخت افزاری دوست داشتنی برای طرفداران محصولات باکیفیت ایسوس خواهد بود.

 

نقاط قوت :

  • طراحی جذاب و دوست داشتنی
  • بهره گیری از قطعات بسیار با کیفیت با استاندارد نظامی
  • استفاده از اسلات‌های ورودی به روز و متنوع
  • برخورداری از سیستم نورپردازی زیبا
  • پشتیبانی از تکنولوژی‌ Crossfire

 

نقاط ضعف :

  • عدم ارائه کارت شبکه بی‌سیم


:: برچسب‌ها: مشخصات مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING , بررسی مادربورد Asus TUF Z390 PLUS GAMING , مادربرد گیمینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال تبلت اندرویدی هستید که پتانسیل جایگزین شدن با لپ تاپ شما را داشته باشد، شاید گلکسی تب اس 4 مدل 10.5 اینچی سامسونگ (Samsung Galaxy Tab S4 10.5) بتواند گزینه خرید عالی برای شما باشد. این تبلت اندرویدی با پشتیبانی از رابط اختصاصی سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌تواند نقشی شبیه به یک لپ تاپ ویندوزی را ایفاء کند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

استقبال کاربران از تبلت های دو منظوره یا اصطلاحا هیبریدی که هم می‌توانستند نقش یک تبلت و هم لپ تاپ را ایفاء کنند بالا بود و این موضوع سبب می‌شد که استقبال از تبلت های اندرویدی روز به روز کم و کمتر شود چون تبلت های هیبریدی از سیستم عامل ویندوز بهره‌مند بودند. اما سامسونگ قصد داشته با ارائه و بهینه سازی رابط کاربری اختصاصی DeX حالتی ایجاد کند که تبلت و حتی گوشی های اندرویدی وی بتوانند مثل یک تبلت هیبریدی مبتنی بر ویندوز، تجربه‌ای دسکتاپ مانند را برای کاربران به ارمغان آورند. تبلت Galaxy Tab S 4 10.5inch سامسونگ یکی از این تبلت هاست!

این تبلت در ماه آگوست (August) سال 2018 رونمایی شد و خیلی زود توانست به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین تبلت های شرکت سامسونگ تبدل شود. قیمت گلکسی Tab S4 10.5 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما با این حال به دلیل سبک ساخت و کیفیت عملکرد این تبلت و همچنین ارائه یک کارایی دو منظوره ضمن بهره‌مندی از اندروید سبب شده استقبال خوبی از آن به عمل آید. اما آیا این تبلت واقعا می‌تواند هم یک تبلت اندرویدی باشد و هم نقش یک لپ تاپ را برای شما ایفاء کند؟ برای پاسخگویی به این سوال باید به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ بپردازیم!

ما برای اینکه درک بهتری از کارایی و عملکرد تبلت مذکور داشته باشیم، حدود یک هفته آن را مورد استفاده قرار دادیم و حالا می‌خواهیم تجربه شخصی خود از بکارگیری تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. ما نسخه پایه این تبلت که از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد را در بررسی خود مورد استفاده قرار داده‌ایم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت خوب و کارآمد را دارید و می‌خواهید دقیق تر با ویژگی های مثبت و منفی آن آشنا شوید، تا انتهای نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید. سعی می‌کنیم بررسی را به گونه‌ای کاربردی ارائه کنیم و خیلی وارد جزئیات و حواشی نشویم تا در عین کاربردی بودن از طولانی شدن مطلب هم جلوگیری به عمل آید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی سامسونگ شاید از نظر ظاهر در نگاه اول جذابیتی در حد سری تبلت های سرفیس مایکروسافت (Microsoft Surface) نداشته باشد اما در نوع خودش یک تبلت زیبا، خوش ساخت و با کیفیت است. فریم اصلی تبلت آلومینیومی در نظر گرفته شده و قاب پشت آن شیشه‌ای و براق خواهد بود، البته به طور دقیق مشخص نیست که جنس شیشه قاب پشت این تبلت از چه ماده‌ای تشکیل شده اما ظاهرا این شیشه مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که بهتر است برای مراقبت هرچه بیشتر از تبلت و جلوگیری از خراشیده شدن قاب پشت آن حتما از یک لایه گلس محافظ قاب پشت تبلت استفاده کنید یا کیف و کیبورد اختصاصی آن را مورد استفاده قرار دهید که قاب پشت دستگاه را هم می‌پوشاند!

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

بله، تبلت نام برده شده یک کیبورد و قلم استایلوس یا اصطلاحا S Pen اختصاصی دارد که ضمن اتصال به تبلت می‌توانند کارایی آن را افزایش داده و تجربه کاربری بهتری در وضعیت دسکتاپ مد را برای شما به ارمغان آورند. کیف کیبورد این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که قاب پشت آن را هم در بر می‌گیرد و به طور مغناطیسی و گیره‌ای به بدنه دستگاه متصل می‌شود. قلم S pen اختصاصی آن هم می‌تواند در این حالت در لبه سمت چپ کیف کیبورد قرار گرفته و کیپ شود. در مورد تجربه کاربری که در این حالت می‌توانید از تبلت نام برده شده دریافت کنید در بخش های بعدی صحبت خواهیم کرد.

بدنه سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی ابعاد 7.1 در 164.3 در 249.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 483 گرم می‌رسد. بنابراین با یک تبلت نسبتا بزرگ و سنگین رو به رو خواهید بود که با این حال به عنوان یک تبلت هیبریدی وضعیت مناسبی دارد. در لبه سمت راست قاب تبلت دکمه های پاور (Power)، تنظیم صدا (Volume)، میکروفون تبلت و همچنین شیار میکرو اس دی (Micro SD) آن تعبیه شده‌اند و در لبه زیرین قاب تبلت سوکت شارژ یو اس بی تایپ سی (USB Type C) و سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری آن قرار گرفته‌اند. این تبلت از اسپیکرهای استریو و قدرتمند ARK بهره‌مند بوده و از تکنولوژی دالبی اتموس (Dolby Atmos) هم پشتیبانی می‌کند تا صدایی رسا را به گوش کاربر برساند. همچنین تبلت در دو نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE (اینترنت سیم کارت) و WiFi Only که فقط از اینترنت وای فای پشتیبانی می‌کند روانه بازار شده است.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب تبلت مربوط به پشتیبانی از قابلیت اسکن عنبیه چشم و تایید هویت از این طریق می‌شود. تبلت اسکنر انگشت ندارد اما اسکنر عنبیه آن واقعا عملکرد مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌دهد و در بررسی ما تقریبا ضریب خطای نزدیک به صفر داشته است. تبلت در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار شده می‌تواند برای هر سلیقه‌ای گزینه خرید مناسبی باشد. صفحه نمایش آن حاشیه های ضخیمی ندارد و این موضوع هم به افزایش جذابیت های تبلت کمک می‌کند. لنز دوربین سلفی دستگاه هم در لبه فوقانی پنل جلوی آن نصب است. بنابراین در مجموع کاملا مشخص است که تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 یک تبلت خوش ساخت و با کیفیت خواهد بود.

از آنجایی که قیمت تبلت بالاست، انتظار هم نمی‌رود که کیفیت ساخت پایینی برای آن ارائه شود. اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم ما حتی انتظار داشتیم که استاندارد ضد آب (حداقل IP67) هم توسط این تبلت ارائه شد که متاسفانه اینطور نیست. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از تبلت دریافت کنید و از هیبریدی بودن آن لذت ببرید، استفاده از کیبورد اختصاصی تبلت را به شدت توصیه می‌کنیم. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که بکارگیری تبلت با کیبورد و قاب اختصاصی خودش و البته قلم S Pen تجربه‌ای عالی را به کاربر منتقل می‌کند. در مجموع تبلت مورد نظر از این بخش نقد و بررسی ما سربلند بیرون می‌آید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: صفحه نمایش

مسلما تبلتی که قرار است نقش یک لپ تاپ را هم برای شما ایفاء کند باید صفحه نمایش بزرگی هم داشته باشد. صفحه نمایشی که برای تبلت Galaxy Tab S4 10.5 در نظر گرفته شده اندازه 10.5 اینچی دارد و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. این نمایشگر طبق آمار چیزی در حدود 78.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. رزولوشن صفحه نمایش تبلت 2560 در 1600 پیکسل در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 287 پیکسل در هر اینچ برای آن به وجود آید. نسبت تصویر 16 به 10 هم توسط پنل نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود. متاسفانه هیچ اشاره‌ای به تجهیز صفحه نمایش تبلت به شیشه گوریلاگلس نشده و در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی هم مشخص شد که نمایشگر آن در حالت عادی حساس به خط و خش خواهد بود و برای محافظت از آن باید از گلس محافظ ال سی دی استفاده شود.

اما کیفیت صفحه نمایش تبلت چطور است؟ در بررسی صورت گرفته متوجه شدیم که مثل همیشه سامسونگ یک پنل نمایشگر خوب و با کیفیت را در محصول خویش بکار برده است. محتوا روی نمایشگر تبلت تب اس 4 سامسونگ با کیفیت مطلوبی نشان داده می‌شود و شادابی، شارپنس و کنتراست قابل قبولی دارد. البته مدعی نمی‌شویم که عملکرد صفحه نمایش تبلت از این نظر فوق‌العاده است، اما در نوع خود کیفیت مطلوبی دارد و بدین ترتیب انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، پرسه زدن در یوتیوب و غیره با این تبلت می‌تواند تجربه‌ای مناسب را برایتان به ارمغان آورد.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب صفحه نمایش تبلت مربوط به توان آن در تولید روشنایی می‌شود. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه دستگاه ا کاملا مشاهده کرد و با آن در تعامل بود. بنابراین این تبلت می‌تواند برای استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور و خارج از منزل هم گزینه مناسبی باشد. در مجموع تبلت نام برده شده از نمایشگر خوبی بهره می‌برد که حداقل در مقایسه با صفحه نمایش لپ تاپ ها که وضوح و رزولوشن خیلی بالایی را ارائه نمی‌کند بازده بهتری خواهد داشت اما اندازه آن خیلی بزرگ نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

این بخش نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی یکی از مهمترین بخش هایی است که باید در مورد آن صحبت کنیم. همانطور که گفتیم تبلت های هیبریدی یا دو منظوره که هم می‌توانند نقش یک تبلت و لپ تاپ را ایفاء کننده، اغلب از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند و این امر سبب شده که استقبال کاربران از تبلت های اندرویدی کاهش یابد. سامسونگ با ارائه رابط کاربری سامسونگ دکس (Samsung DeX) و پیاده سازی آن در Galaxy Tab S4 10.5 سعی دارد که این محدودیت را از میان برداشته و تبلت اندرویدی خودش را به یک تبلت هیبریدی کامل تبدیل نماید! اما آیا واقعا سامسونگ دکس تجربه‌ای مشابه با سیستم عامل ویندوز را ارائه خواهد کرد و گلکسی تب S4 10.5 می‌تواند نقش یک تبلت دو منظوره بی‌عیب و نقص را ایفاء کند و جایگزینی برای لپ تاپ شما باشد؟

قبل از هر چیز باید بگوییم که تبلت Galaxy Tab S4 در حالت پیش فرض از اندروید 8.1 اوریو (Oreo) بهره‌مند بوده و رابط One UI هم روی آن نصب است. ضمن اینکه آپدیت اندروید 10 و رابط One UI 2 هم برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. حالت دکس هم به عنوان یک حالت جانبی رابط تبلت ارائه شده و به طور دستی و بنا به نیاز کاربر از منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) قابل فعال کردن خواهد بود و بدین ترتیب می‌تواند حالتی دسکتاپ مانند را در تبلت ایجاد کند. حتما می‌دانید که قابلیت سامسونگ دکس قبلا در برخی از گوشی های جدید این شرکت پشتیبانی می‌شد و نحوه عملکرد آن بدین صورت بود که وقتی گوشی را به یک مانیتور وصل می‌کردید، تجربه‌ای دسکتاپ مانند از آن دریافت قابل دریافت بود. اما در برای فعالسازی حالت دسکتاپ مانند DeX در تبلت گلکسی Tab S4 الزامی مبنی بر اتصال آن به مانیتور مجزا وجود ندارد و این حالت از منوی تنظیمات سریع و بنا به نیاز کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد قابل فعالسازی خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

وقتی حالت دکس را در تبلت فعال کنید، آیکون اپلیکیشن های آن مثل سیستم عامل ویندوز و دسکتاپ آن به لبه سمت چپ صفحه منتقل می‌شوند و یک منوی تسک بار (TaskBar) هم در لبه زیرین صفحه نمایش داده خواهد شد. برای اینکه بهترین استفاده را از این حالت به عمل آورید توصیه داریم حتما از یک ماوس بلوتوث در کنار کیبورد اختصاصی تبلت استفاده نمایید. شما در حالت دکس می‌توانید هر برنامه را در یک پنجره مستقل با قابلیت تغییر ابعاد و درست مثل کامپیوتر ویندوزی خود اجرا نمایید. استفاده از برنامه هایی مثل اکسل (Excel)، ورد (Word)، پاورپوینت (PowerPoint) و غیره هم در این حالت بسیار لذت بخش خواهد بود. در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که تقریبا تمام اپلیکیشن های خود سامسونگ با رابط دکس سازگار هستند!

اما متاسفانه باگ هایی در عملکرد دیگر اپلیکیشن ها قابل رویت بود! به عنوان مثال برنامه نتفلیکس (Netflix) دائما در حالت دکس کرش می‌شد یا گاها برای تغییر ابعاد پنجره برنامه مشکلاتی به وجود می‌آمد. برخی اپلیکیشن های دیگر از قبیل یوتیوب، اسکایپ و غیره هم مشکل و باگ هایی داشتند که می‌توانند آزاردهنده باشند. بنابراین در مجموع باید گفت که رابط دکس هنوز به قدری بهینه نیست که بتوانید تمام اپلیکیشن ها و برنامه های مورد نظرتان را بدون مشکل در آن اجرا کنید و گاها در اجرای آن ها باگ، لگ، تاخیر و فریز شدن هایی نمایان می‌شود که می‌توانند آزاردهنده باشند. این تنها دلیلی است که به عقیده ما منجر به کاهش توانایی تبلت گلکسی Tab S4 10.5 برای رقابت با دیگر تبلت های ویندوزی می‌شود. اما با این حال رابط سامسونگ دکس را باید یک ایده خلاقانه و عالی محسوب کرد که می‌تواند استارت یک آینده روشن تر را برای تبلت های اندرویدی و هیبریدی بزند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

همانطور که در بخش های قبل هم گفته بودیم، تبلت سامسونگ Galaxy Tab S4 10.5 از یک قلم S Pen اختصاصی هم بهره می‌برد. این قلم حساسیت بالایی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و در برخی مواقع حس بسیار مطلوبی را در حین کار کردن به کاربر منتقل می‌کند. به خصوص اگر اهل نقاشی و طراحی های گرافیکی باشید، این قلم می‌تواند جذابیت و کارایی بیشتری برایتان داشته باشد. لازم به ذکر است که در حالت عادی و با غیر فعال بودن حالت دکس هم رابط عادی One UI 2 تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 10.5 عملکرد خوبی دارد. اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، یوتیوب و غیره به راحتی در این حالت روی تبلت قابل نصب و استفاده خواهند بود و لگ و تاخیری در عملکرد آن ها دیده نمی‌شود.

بنابراین در مجموع باید گفت که ایده خلاقانه و جالب سامسونگ در ارائه حالت دکس و ایجاد یک وضعیت دسکتاپ مانند برای استفاده از تبلت اندرویدی Galaxy Tab S4 10.5 بسیار خوب و جالب محسوب می‌شود. اما این حالت دکس خیلی پایدار و با ثبات نیست و هماهنگی لازم را با دیگر اپلیکیشن های اندرویدی ندارد که این مسئله در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی بارها مشهود بود. این امر می‌تواند سبب شود که نتوان خیلی روی تبلت به عنوان یک تبلت هیبریدی کامل و جایگزین برای لپ تاپ ویندوزی حساب باز کرد. با این حال اگر خیلی سخت‌گیر نباشید، سامسونگ گلکسی Tab S4 می‌تواند برای شما نقشی مشابه با یک لپ تاپ را هم ایفاء کند! ما در مجموع نمره کاملا قابل قبولی به بستر نرم افزاری Galaxy Tab S4 10.5 و عملکرد سامسونگ در این زمینه می‌دهیم.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

سامسونگ از سخت افزار نسبتا قدرتمند و خوبی هم در تبلت هیبریدی و اندرویدی Galaxy Tab S4 10.5 استفاده کرده که می‌تواند به خوبی نیازهای کاربر و دستگاه را برطرف سازد. تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در این محصول بکار رفته که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kyro هستند اما چهار مورد آن ها فرکانس 1.9 گیگاهرتزی داشته و چهار مورد دیگر فرکانس 2.35 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 540 هم در تراشه مذکور به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی بکار رفته است. بنابراین تبلت تراشه قدرتمندی دارد اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن چطور است؟

رم تبلت سامسونگ گلکسی تب S4 مدل 10.5 اینچی می‌تواند ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی داشته باشد و دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی می‌شود! عجیب است که سامسونگ از این نظر تبلت را فقط در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی عرضه کرده و نسخه 128 گیگابایتی برای آن ارائه نمی‌کند. ضمنا این تبلت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی این تبلت یا همان نسخه پایه دستگاه استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

در این بررسی که هم در وضعیت عادی (فعال بودن رابط One UI 2) و هم در وضعیت دکس (فعال بودن حالت رابط سامسونگ دکس) مورد انجام قرار گرفت، ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی تبلت نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم تا قدرت عملکرد تبلت بهتر قابل درک شود. سپس مابین اپلیکیشن های باز و فعال در پس زمینه دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم برایمان قابل درک تر شود. نتیجه بررسی نشان داد که تبلت به راحتی از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید و هیچ مشکلی از این نظر ندارد.

بنابراین اگر اهل اجرای گیم های اندرویدی باشید، تبلت سامسونگ گلکسی Tab S4 10.5 می‌تواند تجربه مناسبی را برایتان به ارمغان آورد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بعد از اجرای دو گیم مذکور با کمی تاخیر و گاها لگ همراه بود که البته شدت بالایی نداشتند و قبال چشم پوشی هستند. به عقیده ما رم 4 گیگابایتی برای این تبلت خیلی ظرفیت عالی نیست و اگر قصد خرید گلکسی Tab S4 10.5 را دارد بهتر است نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی دستگاه را تهیه کنید که البته قیمت آن در مقایسه با قمت نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی کمی بیشتر خواهد بود. اگر خیلی اهل انجام تسک های سنگین یا اجرای بازی های سنگین اندرویدی نیستید، نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی تبلت هم به راحتی می‌تواند نیازهایتان را برطرف سازد. در مجموع تبلت از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و می‌تواند نیازهای یک کاربر معمولی را بدون مشکل و نیازهای یک کاربر حرفه‌ای را به شکل مناسبی رفع کند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

همانطور که می‌دانید هدف اصلی از تولید تبلت ها و به ویژه تبلت های هیبریدی این نیست که کاربر با آن ها به عکسبرداری و ضبط تصاویر خلاقانه بپردازد! هدف تولید تبلت ها کاملا با اسمارتفون ها متفاوت بوده و این دو سبک های ساحت و کارایی متفاوتی دارند. در ساخت تبلت ها خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت داده نمی‌شود و گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ هم از این قاعده مستثنا نیست. این تبلت به یک لنز دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HRD، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما دوربین های اصلی و سلفی تبلت چطور عمل می‌کنند و چه کیفیتی دارند؟ در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز نور خوب عملکرد کاملا معمولی دارد و عکس های خیلی ساده و معمولی ضبط می‌نماید و در محیط هایی که نور کاهش یابد، کیفیت عکس های ضبط شده با آن هم به شدت افت خواهد کرد. وضعیت کاملا مشابه برای دوربین سلفی گوشی هم برقرار است و عکس های ضبط شده با آن در محیط های با نور خوب معمولی هستند و در محیط های تاریک و کم نور کم کیفیت خواهند بود.

طبیعتا افرادی که به دنبال خرید تبلت هیبریدی با نمایشگر 10.5 اینچی و کیبورد اختصاصی هستند، اهمیت چندان زیادی به کیفیت دوربین های آن نمی‌دهند و شاید بیشترین استفاده آن ها از دوربین دستگاه مربوط به زمانی شود که می‌خواهند یک تماس تصویری در واتساپ یا اسکایپ و غیره برقرار کنند که یک لنز دوربین معمولی هم برای رفع این نیاز کفایت می‌کند. اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید بهتر است به دنبال خرید گوشی باشید و از خرید تبلت و به ویژه تبلت های هیبریدی صرف نظر کنید، چون تقریبا تمام این تبلت ها دوربین معمولی دارند. فراموش نکنید لنز دوربین سلفی تبلت Galaxy Tab S4 سامسونگ از اسکن عنبیه چشم کاربر هم پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ: باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت گلکسی Tab S4 10.5 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعت استفاده کرده که انتظار می‌رود در تامین انرژی مورد نیاز تبلت عملکرد و بازده قابل قبولی داشته باشد. در بررسی ما مشخص شد که یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از تبلت تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آن برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از دستگاه استفاده کند و نیازی به شارژر نداشته باشد، اما طبیعتا اگر سطح استفاده شما از تبلت بیش از حد نرمال باشد، شارژ باتری آن هم زودتر خالی می‌شود و شاید حتی در طول یک روز نیازمند اتصال شارژ به تبلت باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ | Galaxy Tab S4 10.5

 

اما سوال مهمی بعدی این است که برای شارژ کردن باتری 7300 میلی آمپر ساعتی تبلت باید چه مقدار زمان صرف شود؟ شارژر اورجینال تبلت مورد نظر توان 18 واتی دارد و بدین ترتیب تبلت از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه فول شارژ باتری تبلت آنقدرها هم سریع صورت نمی‌پذیرد! در بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی مشخص شد که شارژر اصلی آن تقریبا در مدت زمان 150 دقیقه می‌تواند فول شارژ باتری دستگاه را انجام دهد. بنابراین سرعت شارژ مجد باتری تبلت خیلی وضعیت جالبی ندارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی تب اس 4 10.5 اینچی سامسونگ پرداختیم. این تبلت یکی از پرفروش‌ترین تبلت های اندرویدی فعلی سامسونگ است که با ارائه قابلیت سامسونگ دکس و مکان فعالسازی این حالت تجربه‌ای دسکتاپ مانند را در رابط تبلت ارائه کرده و می‌تواند نقش یک تبلت هیبریدی یا دو منظوره مبتنی بر اندروید را ایفاء کند. اگرچه گاها در عملکرد برخی اپلیکیشن های تبلت در حالت دکس باگ هایی مشاهده می‌شود اما با این حال تبلت تجربه کاربری مطلوبی را برای استفاده در حالت دسکتاپ ارائه می‌کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت خوب در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب و ظاهر زیبا
  • بهره‌مندی از کیبورد و قلم S Pen اختصاصی
  • امکان نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت آن (مخصوص مدل LTE)
  • صفحه نمایش خوب
  • پشتیبانی از قابلیت اسکن عنبیه چشم
  • ارائه حالت دکس و امکان استفاده در وضعیت مشابه دسکتاپ

 

نقاط ضعف:

  • ناهماهنگی حالت دکس با برخی اپلیکیشن ها
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: گلکسی تب اس 4 10 5 اینچی سامسونگ , بررسی گلکسی تب اس 4 10 5 Samsung Galaxy Tab S4 10 5 , قیمت گلکسی تب اس 4 10 5 , تبلت سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های خوش قیمت و جدید شرکت شیائومی که می‌تواند برای افرادی با بودجه محدود یک گزینه خرید عالی باشد گوشی ردمی 8 یا Xiaomi redmi 8 است. این محصول در ماه اکتبر (October) سال 2019 رونمایی شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اگر بودجه خیلی زیادی برای خرید یک گوشی جدید در اختیار ندارید یا بنا به هر دلیل تمایل ندارید که هزینه زیادی برای خرید یک اسمارتفون صرف کنید باید به دنبال خرید گوشی های خوش قیمت و میان رده باشید. یکی از شرکت هایی که عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه تولید این نوع اسمارتفون ها دارد، شرکت شیائومی است و یکی از جدیدترین گوشی های این کمپانی که می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد گوشی شیائومی ردمی 8 خواهد بود. قیمت Xiaomi Redmi 8 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده واقعا مناسب است و به همین سبب این اسمارتفون توانسته به یکی از گوشی های پرفروش شیائومی تبدیل شود.

اما برای شناخت نقاط قوت و ضعف یک گوشی صرفا نمی‌توان به مشخصاتی که دستگاه بر روی کاغذ ارائه کرده اکتفا کرد و باید ریزبینانه‌تر موضوع را زیر نظر گرفت. در اینجاست که اهمیت نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی نمایان می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم تجربه یک هفته‌ای استفاده و کار کردن خود با گوشی Xiaomi Redmi 8 را با شما عزیزان در میان بگذاریم و مشخص کنیم که این گوشی در عمل چه نقاط قوت و ضعفی دارد! فراموش نکنید که این گوشی قیمت ارزانی دارد و طبیعتا نباید سطح توقع شما از آن خیلی بالا باشد. ما هم قطعا این مسئله را در طول بررسی و نقد خود در نظر خواهیم گرفت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر گوشی در نگاه اول یک حس خاص را به کاربر منتقل می‌کند و این حس اولیه واقعا اهمیت بالایی دارد و می‌تواند سبب شود که یک کاربر عاشق آن گوشی شده یا کلا از سبک طراحی و ظاهر آن خوشش نیاید! گوشی Redmi 8 شیائومی علیرغم اینکه یک اسمارتفون نسبتا ارزان قیمت و میان رده است، از این نظر وضعیت مطلوبی دارد و ظاهر جذاب و سبک طراحی خوب آن می‌تواند در نگاه اول توجه هر کاربری را جلب کند. بدنه گوشی ظاهری براق دارد و به نظر می‌آید که قاب پشت گوشی شیشه‌ای باشد، اما اینطور نیست! قاب پشت گوشی مذکور از پلاستیک خاصی ساخته شده که ظاهری براق و شیک را ارائه می‌کند. متاسفانه در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که قاب پشت گوشی حساسیت بالایی در قبال تماس با اشیای نوک تیز دارد و باید از آن مراقبت ویژه‌ای به عمل آید، در غیر این صورت روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و گارد موبایل استفاده کنید.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

جنس فریم اصلی گوشی شیائومی Redmi 8 هم از پلاستیک است اما روی پنل جلوی آن با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا از صفحه نمایش گوشی محافظت شود. خوشبختانه در بررسی دستگاه مشخص شد که پنل جلوی آن مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما با این حال بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی بر روی صفحه نمایش گوشی نصب شود. ضمنا شیائومی عنوان کرده که بدنه این گوشی با یک لایه پوشش دافع آب پوشانده شده تا قطرات آب نتوانند روی آن نشسته و به داخل قاب گوشی نفوذ داشته باشند. با این حال نمی‌توان گوشی را محصولی ضد آب محسوب کرد و اکیدا باید از تماس مستقیم آن با آب و مایعات خودداری شود.

شیائومی Redmi 8 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و خوشبختانه از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره می‌برد و پورت شارژر آن هم از نوع یو اس بی نوع سی (USB Type C) است. در قسمت میانی و بخش فوقانی قاب پشت گوشی هم لنزهای دوربین اصلی دستگاه و اسکنر انگشت آن به صورت عمودی تعبیه شده‌اند و یک نوار مشکی رنگ هم در این قسمت ارائه شده که نام Redmi روی آن قابل مشاهده خواهد بود. در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که اسکنر انگشت آن کیفیت عملکرد خوبی دارد اما خیلی سریع و دقیق نیست و گاها احتمال دارد تاخیر های ریز و خطاهایی در عملکرد آن به وجود آید که با توجه به قیمت گوشی و رده کیفی آن طبیعی هستند.

بدنه گوشی Redmi 8 شیائومی ابعاد 9.4 در 75.4 در 156.5 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی خیلی بزرگ و سنگین نیست و استفاده تک دست از آن راحت خواهد بود. شیائومی سعی کرده حاشیه های باریکی را برای صفحه نمایش گوشی در نظر بگیرد و بدین ترتیب چیزی در حدود 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. ضمنا در بخش زیرین حاشیه صفحه نمایش گوشی نام Redmi حک شده و در قسمت فوقانی آن هم لنز دوربین سلفی دستگاه در یک ناچ (Notch) تعبیه می‌شود که حالتی منحنی شکل دارد.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

در مجموع وقتی گوشی شیائومی ردمی 8 را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود و گوشی از نظر ظاهر و سبک طراحی جذابیت مناسبی در مقایسه با قیمتش دارد. پس اگر به ظاهر و سبک طراحی اهمیت می‌دهید، بدون تردید Redmi 8 شیائومی می‌تواند در رده قیمتی خودش گزینه خرید عالی باشد. کیفیت ساخت گوشی هم مناسب است اما نمی‌توان گفت که وضعیت عالی را ارائه می‌کند. در مجموع گوشی از این بخش بررسی ما سربلند بیرون می‌آید و نمره رضایت بخشی را دریافت خواهد کرد.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : صفحه نمایش

اگر دوست دارید گوشی شما صفحه نمایش بزرگی داشته باشد، شیائومی Redmi 8 تقریبا این ویژگی را داشته و می‌تواند گزینه خرید گوشی خوبی برای شما باشد. صفحه نمایش این گوشی 6.22 اینچی است و همانطور که گفتیم حاشیه های نسبتا باریکی دارد و چیزی در حدود 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این نسبت تصویر به بدنه شاید خیلی عالی نباشد اما در رده گوشی های مشابه Redmi 8 مناسب و خوب است. جنس پنل نمایشگر 6.22 اینچی گوشی از نوع IPS LCD است و رزولوشن 1520 در 720 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 220 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار چندان بالایی نیست و انتظار می‌رود که روی کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی تاثیرگذار باشد.

نکته مهمی که باید در این بخش بررسی ردمی 8 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به پوشش شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که روی صفحه نمایش اسمارتفون مورد نظر تعبیه شده است. تعبیه این شیشه سبب گشته تا مقاومت پنل جلوی گوشی در قبال تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد و به راحتی روی ال سی دی گوشی خط و خش ایجاد نشود. در قسمت فوقانی پنل نمایشگر دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن در داخل یک زائده کوچک که اصطلاحا ناچ نامیده می‌شود قرار دارد. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است و محتوا روی آن با چه کیفیتی نشان داده می‌شود؟

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه در رده قیمتی خودش کیفیت قابل قبولی دارد اما نمی‌توان آن را خیلی خوب محسوب کرد و مدعی شد که صفحه نمایش دستگاه از نقاط قوت آن است! به عقیده ما صفحه نمایش 6.22 اینچی گوشی Redmi 8 می‌توانست از نظر وضوح تصویر و کنتراست وضعیت بهتری داشته باشد و محتوای شاداب تری را ارائه کند، اما به نظر می‌آید شیائومی برای کاهش هزینه تولید و ساخت دستگاه سعی کرده خیلی صفحه نمایش آن را با کیفیت در نظر نگیرد. با این وجود شما برای استفاده عادی از گوشی و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای کلیپ های ویدیویی، پرسه زدن در یوتیوب و غیره با نمایشگر گوشی به مشکلی بر نخواهید خورد و شاید اصلا متوجه ضعفی هم در عملکرد آن نشوید.

بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 8 عملکرد معمولی و قابل قبولی دارد اما می‌توانست بهتر از این هم باشد. به عقیده ما کیفیت صفحه نمایش گوشی دقیقا با قیمت دستگاه در یک تعادل کامل قرار دارد. عموما ارائه این نوع کیفیت صفحه نمایش در گوشی هایی که قیمت مقرون به صرفه و ارزانی دارند و جزو گوشی های میان رده محسوب می‌شوند کاملا شایع و مرسوم خواهد بود. پس کیفیت صفحه نمایش 6.22 اینچی گوشی معمولی و قابل قبول خواهد بود.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا گوشی شیائومی Redmi 8 از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و یک گوشی اندرویدی است. اندروید 9.0 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری MIUI 11 شیائومی هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. با توجه به اینکه اسمارتفون مورد نظر یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است، بنابراین نباید خیلی انتظارات بالایی از آن داشت. اگر کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی در حدی باشد که به راحتی و بدون لگ از پس انجام کارهای روزمره بر آید، باید دستگاه را خوب و با کیفیت محسوب کرد. در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد قابل قبولی دارد اما بدون مشکل نیست!

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

انجام کارهایی مثل ارسال و دریافت پیامک یا برقراری تماس و وبگردی در گوشی تقریبا بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما در برخی مواقع استفاده از اپلیکیشن های سنگینی مثل اینستاگرام در گوشی می‌تواند با لگ و تاخیرهای ریزی همراه باشد. همچنین بهتر است تنظیمات برنامه هایی مثل تلگرام را روی وضعیتی قرار دهید که اطلاعات کش (Cache) آن ها زود به زود و به طور خودکار حذف شود چون در تجربه یک هفته‌ای استفاده ما از گوشی Redmi 8 مشخص شد که تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی و سوق پیدا کردن آن به سمت پر شدن می‌تواند به شدت روی سرعت عملکرد بستر نرم افزاری آن تاثیرگذار باشد.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی دریافت کنید بهتر است از پر شدن حافظه آن جلوگیری به عمل آورید و اجازه ندهید که حافظه گوشی تحت فشار قرار گیرد. اما رابط گوشی چطور بوده و چه تجربه کاربری را ارائه می‌کند؟ به عقیده ما رابط MIUI 11 رابط کاربری خوبی است که ویژگی های زیادی در آن ارائه شده و خیلی از این ویژگی کاربردی هستند. برای مثال این رابط به طور پیش فرض و بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی امکان ایجاد دو نمونه از هر برنامه در گوشی را ارائه می‌کند که اصطلاحا به این قابلیت دوآل اپ (Dual Apps) گفته می‌شود.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

رابط کاربری گوشی در مجموع مملو از قابلیت های کاربردی است و البته نباید ناگفته بماند که همین مسئله سبب شده رابط گوشی خیلی بهینه نباشد و در برخی مواقع لگ و تاخیرهایی در آن به وجود آید. همچنین منوی تنظیمات گوشی و رابط MIUI 11 خیلی جالب طراحی نشده و ممکن است سردرگم کننده به نظر آید. ما حتی بعد از یک هفته استفاده از گوشی Xiaomi Redmi 8 باز هم نمی‌توانستیم از طریق منوی تنظیمات گوشی به بخش های خاصی از آن که مد نظرمان بود، برویم و ملزم به استفاده از گزینه جستجو (Search) در منوی تنظیمات می‌شدیم. در مجموع باید اینطور گفت که بستر نرم افزاری گوشی شیائومی ردمی 8 وضعیت خوبی دارد و برای انجام کارهای روزمره کیفیت مناسبی را ارائه کرده است.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : پردازنده، رم و حافظه داخلی

پیش از اینکه این بخش بررسی شیائومی ردمی 8 را آغاز کنیم یک مرتبه یادآور می‌شویم که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون ارزان قیمت، مقرون به صرفه و تقریبا میان رده است که بیشتر با تمرکز بر روی راه اندازی نیازهای روزمره کاربران طراحی شده و طبیعتا نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه اسنپدراگون 439 کوالکام است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.45 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی Adreno 505 در این تراشه به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی بکار رفته و گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه هر دو نسخه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

اگر کمی در زمینه سخت افزاری گوشی های موبایل اطلاعات داشته باشید، با مطالعه مشخصات فنی گوشی Redmi 8 متوجه خواهید شد که نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. در بررسی شیائومی ردمی 8 ما مشکلی در استفاده روزمره از دستگاه و انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال پیام و برقراری تماس، نصب و استفاده از اینستاگرام، تلگرام یا وبگردی مشاهده نکردیم. البته در برخی مواقع ممکن است در شرایطی که حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی زیاد می‌شوند، لگ و تاخیرهایی هم در عملکرد آن به وجود آید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از گوشی Redmi 8 دریافت کنید، به هیچ عنوان اطلاعات زیادی را روی حافظه دستگاه ذخیره ننمایید.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

اما ما در بررسی شیائومی ردمی 8 باری پابجی موبایل (PUBG Mobile) را هم از روی کنجکاوی روی دستگاه نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. بازی فقط با تنظیمات گرافیکی ضعیف روی گوشی با کیفیت قابل قبول اجرا شد و بعد از 5 دقیقه بازی کردن لگ و تاخیرهایی در آن قابل رویت بود و افت فریم هم کاملا مشهود شد. همچنین سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز چشمگیری افزایش یافت. مجموع این علائم نشان می‌دهند که گوشی Xiaomi Redmi 8 به هیچ وجه برای نصب و اجرای بازی های سنگین و HD مثل پابجی موبایل گزینه مناسبی نیست. اگر گوشی می‌خواهید که نیازهای روزمره و معمولی شما را بدون مشکل برطرف سازد، شیائومی Redmi 8 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد اما اگر انتظار بیشتری از گوشی دارید، این اسمارتفون نمی‌تواند به شما کمک کند.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : دوربین اصلی و سلفی

همه کاربران دوست دارد که گوشی آن ها دوربین خوبی داشته باشد، اما عموما در گوشی های ارزان قیمت خیلی به کیفیت دوربین اهمیت داده نمی‌شود تا هزینه تولید دستگاه کاهش یابد و بتوان آن را با قیمت رقابتی تری روانه بازار کرد. دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi 8 هم شرایط مشابهی دارد و از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی یک چراغ فلش LED هم دارد و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاملا مشخص است که با یک ترکیب دوربین معمولی در مقایسه با دوربین گوشی های جدید و رده بالا رو به رو هستیم.

در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور خوب و مناسب عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های بسیار مناسبی ضبط کند. اگرچه کیفیت عکس های ضبط شده با دوربین اصلی گوشی فوق‌العاده نیستند اما در نوع خود بی‌کیفیت هم محسوب نمی‌شوند و عکس های خوبی خواهند بود. پس در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های خوبی با دوربین اصلی گوشی Redmi 8 ضبط کنید. اما در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود. متاسفانه در اینگونه شرایط نویزهای تصویر به شدت افزایش می‌یابند و عکس های ضبط شده شادابی و شارپنس خود را از دست می‌دهند.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

همچنین در بررسی شیائومی ردمی 8 دقیقا وضعیت مشابه برای دوربین سلفی گوشی هم قابل رویت بود. دوربین سلفی این اسمارتفون از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را هم دارد. با دوربین جلو یا سلفی گوشی ردمی 8 می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های نسبتا خوبی ضبط کنید اما این عکس ها عالی نیستند. در محیط های با نور کم هم متاسفانه افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین سلفی گوشی نمایان می‌شود که شدت آن کمی ناامیدکننده خواهد بود.

عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی و سلفی گوشی کیفیت متوسطی دارد و به صورت خیلی عالی انجام نمی‌شود. گاها حتی خطاهایی در تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه آن ایجاد می‌گردد. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی ردمی 8 اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره می‌برد. فقط در محیط های با نور مناسب است که می‌توانید عکس های خوبی با دوربین اصلی و سلفی گوشی ضبط کنید و در شرایط دیگر مثل مواقعی که نور محیط کم یا تاریک باشد یا مواقعی که در یک فضای بسته و کم نور هستید، عکس های خیلی مطلوبی با دوربین های گوشی قابل ضبط نخواهند بود. به عقیده ما کیفیت عملکرد دوربین گوشی Xiaomi Redmi 8 کاملا معمولی است و چیزی فراتر از قیمت دستگاه را ارائه نمی‌کند.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : باتری و شارژدهی

شیائومی یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Redmi 8 در نظر گرفته که انتظار داریم با توجه به سایر ویژگی های سخت افزاری دستگاه به خوبی از پس تامین انرژی آن بر آید. در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی ضمن یک مرتبه شارژ باتری آن می‌تواند تقریبا 2 روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی خواهد بود. حتی اگر میزان استفاده شما از گوشی زیاد باشد هم حداقل 1 الی 1.5 روز شارژدهی را از آن دریافت خواهید کرد.

 

نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8)

 

اما از سمت دیگر ظرفیت بالای باتری گوشی منجر شده که سرعت شارژ مجدد آن کاهش یابد. شیائومی برای مقابله با این مسئله شارژر اورجینال 18 واتی را به همراه دستگاه ارائه می‌کند. در بررسی ما مشخص شد که این شارژر ظرف 30 دقیقه باتری گوشی را تقریبا 25 درصد شارژ می‌کند و 50 درصد شارژ باتری آن هم تقریبا در 50 دقیقه انجام می‌شود. برای فول شارژ شدن باتری گوشی هم مدت زمانی در حدود 100 دقیقه باید سپری گردد. بنابراین سرعت شارژ شدن باتری گوشی خیلی وضعیت خوبی ندارد اما نگهداری شارژ باتری آن بسیار خوب انجام خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی 8 پرداختیم. گوشی شیائومی Redmi 8 یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار است که البته می‌توان آن را در دسته اسمارتفون های میان رده طبقه‌بندی کرد. این گوشی می‌تواند برای رفع نیازهای روزمره یک کاربر معمولی عالی باشد اما نباید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. در ادامه اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و زیبا
  • صفحه نمایش نسبتا بزرگ
  • شارژدهی عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • سرعت شارژ پایین باتری


:: برچسب‌ها: بررسی Redmi 8 شیائومی , خرید ردمی 8 شیائومی , قیمت گوشی Redmi 8 , خرید Redmi 8 شیائومی , Xiaomi Redmi 8 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) نسخه‌ای از سری جدید پرچمدار این شرکت کره‌ای است. این گوشی در سه نسخه Samsung Galaxy S20، Samsung Galaxy S20 5G و Samsung Galaxy S20 5G UW عرضه شده و به عنوان یکی از گوشی های گران قیمت بازار شناخته می‌شوند، اما آیا ارزش خرید دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2020 بود غول کره‌ای صنعت موبایل یا همان سامسونگ از پرچمداران جدیدش یعنی سری گوشی های گلکسی اس 20 رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی S20 در سه نسخه به بازار ارائه شده است. دو نسخه خاصی از پرچمداران جدید این کمپانی از شبکه 5G و 5G UW پشتیبانی می‌کنند که نسل جدیدی از شبکه های ارتباطی بوده و از سرعت به مراتب بالاتری در اتصال اینترنت و رد و بدل دیتا پشتیبانی به عمل می‌آورند.

ما در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی گلکسیS20 سامسونگ بپردازیم. برای درک بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی و ارائه یک نقد و بررسی کاربردی تر ما برای مدت زمان 7 روز از گوشی استفاده کردیم تا به طور کامل ویژگی های دستگاه و قابلیت هایش برای ما قابل درک شوند. سعی می‌کنیم نقد و بررسی گوشی نام برده شده را به صورتی ارائه کنیم که فقط جنبه کاربردی داشته باشد، در همین راستا خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم.اگر قصد خرید Galaxy S20 سامسونگ را دارید و می‌خواهید بهتر این اسمارتفون را بشناسید، توصیه داریم تا انتهای این بررسی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

سامسونگ در سری گوشی های پرچم دار خود بهترین کیفیت را ارائه می دهد و طبیعتا گوشی S20 هم این قاعده مستثنا نیست. این اسمارتفون به یک فریم آلومینیومی با کیفیت مجهز شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهد داشت. گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می‌کند و قاعدتا باید بتواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب بدون کوچک ترین مشکل غوطه‌ور شده و دوام بیاورد. ما در بررسی گلکسی S20 این گوشی را داخل آب فرو نبردیم و طبیعتا انجام این کار هم معقولانه نیست اما به جرئت می‌گوییم که گوشی از این نظر کیفیت ساخت بالایی دارد و آب و مایعات به راحتی نمی‌توانند داخل آن نفوذ داشته باشند. با این حال توصیه داریم تا حد ممکن از تماس مستقیم آب و مایعات با گوشی های موبایل و حتی اسمارتفون های ضد آب خودداری کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

بدنه گوشی اس 20 ابعاد 7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 163 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی اندازه متعارفی خواهد داشت و وزن نسبتا سبک و مناسبی هم دارد که حمل‌پذیری آن را ساده‌تر می‌کند. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل آورده و به سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و متاسفانه سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجزایی ندارد. از دیگر ویژگی های مهمی که کیفیت ساخت خوب گوشی را به رخ می‌کشد می‌توان به بهره‌مندی از اسکنر انگشت داخل ال سی دی نوع اولتراسونیک (Ultrasonic) اشاره کرد که به مراتب تکنولوژی بهتری در مقایسه با اسکنر های مشابه نوع اپتیک (Optic) را ارائه می‌کند.

در بررسی گلکسی S20 مشخص شد که اسکنر انگشت آن واقعا سرعت و دقت عمل عالی دارد و در شرایط گوناگون به راحتی می‌تواند با قرار گرفتن انگشت گوشی روی بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه، تایید هویت را انجام دهد. پس از نظر کیفیت ساخت، گوشی اس 20 یکی از بهترین های سامسونگ است و جای شکی در این مسئله وجود ندارد. اما ظاهر و سبک طراحی گوشی چطور خواهد بود و چقدر جذابیت دارد؟ در طراحی گوشی S20 سعی شده که از سبک طراحی نوین و مورد پسند امروزی کاربران پیروی شود. بکارگیری پنل شیشه‌ای در قاب پشت و جلوی دستگاه سبب شده گوشی براق، جذاب و چشم‌نواز شود.

همچنین وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن کاملا توجهتان را جلب می‌کند. صفحه نمایش این گوشی تقریبا حاشیه‌ای ندارد و کل پنل جلوی دستگاه را دربر می‌گیرد. در قسمت فوقانی صفحه نمایش و درون آن هم یک لنز دوربین سلفی کوچک تعبیه شده است. قاب پشت گوشی به غیر از براق بودن یک ویژگی دیگر هم دارد که در نگاه اول جلب توجه خواهد کرد. این ویژگی مربوط به سبک و محل نصب لنز های دوربین اصلی دستگاه می‌شود. سامسونگ بدین منظور یک قسمت اختصاصی مستطیل شکل و مشکی رنگ را در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی تعبیه کرده و لنزهای دوربین اصلی دستگاه را در این قسمت تعبیه می‌کند. این بخش مستطیل شکل حالتی برآمده دارد و بهتر است برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ دوربین استفاده شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy S20 را در دست بگیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و اصطلاحا خوش دست بودن آن را کامل احساس خواهید کرد. این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جلب توجه می‌کند و ظاهری بسیار شیک دارد. بنابراین اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 20 می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد. در مجموع از این بخش نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که ظاهر زیبا و شیک و کیفیت ساخت بالا از اصلی ترین ویژگی های مثبت و نقاط قوت دستگاه هستند.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: صفحه نمایش 

سامسونگ واقعا استاد تولید صفحه نمایش های درجه یک و فوق‌العاده با کیفیت است. طبیعتا انتظار می‌رود که در گوشی پرچمدار این برند از بهترین پنل های نمایشگر استفاده شود و واقعیت هم این است که سامسونگ همیشه همین کار را انجام داده و می‌دهد. گلکسی S20 از یک پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2x بهره‌مند شده که اندازه 6.2 اینچی دارد. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالایی است. نمایشگر دستگاه نسبت تصویر 20 به 9 دارد و طبق آمار تقریبا 89.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته است.

بنابراین حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش گوشی سبب شده‌اند که ظاهری بسیار جذاب برای آن ایجاد شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم لنز دوربین سلفی گوشی درون نمایشگر و در قسمت فوقانی آن تعبیه شده و بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند. ضمنا سامسونگ روی نمایشگر Galaxy S20 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده و بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز را تقویت می‌کند. در بررسی گلکسی S20 مشخص شد که واقعا شیشه گوریلاگلس 6 مقاومت و دوام عالی از این نظر دارد اما با این وجود برای اطمینان هم که شده بهتر است یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

اما مهمترین مسئله‌ای که در این بخش بررسی Galaxy S20 باید به آن پرداخته شود مربوط به کیفیت عملکرد صفحه نمایش 6.2 اینچی آن خواهد بود. همانطور که گفتم سامسونگ استاد تولید پنل های نمایشگر با کیفیت است و این مسئله با نگاه کردن به محتوای گوشی S20 به خوبی قابل درک می‌شود. محتوا روی صفحه نمایش این گوشی بسیار دقیق، زیبا، شاداب، شارپ و واضح ارائه خواهد شد. کنتراست بسیار عالی هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود و در مجموع این موارد سبب می‌گردند که کاربر از کیفیت خوب نمایشگر گوشی لذت ببرد. با توجه به این موضوع و همچنین در نظر گرفتن این مسئله که پنل نمایشگر گوشی 6.2 اینچی و بدون حاشیه است، تماشای فیلم، سریال، وبگردی و انجام سایر اقدامات این چنینی در آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

نکته بعدی که در نقد و بررسی گلکسی S20 متوجه آن شدیم مربوط به قدرت و توان عالی صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. عموما پنل های نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) سامسونگ از این نظر فوق‌العاده بودند اما حالا پنل Dynamic AMOLED 2x این شرکت می‌تواند از این نظر بهترین باشد! در بررسی دستگاه مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور کاملا محتوای روی صفحه گوشی را دید و با آن در تعامل بود. بنابراین نمایشگر گوشی قدرت تولید روشنایی عالی دارد و استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی امکانپذیر می‌شود. در مجموع صفحه نمایش با کیفیت یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی سامسونگ Galaxy S20 خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری نمی‌خواهیم خیلی وارد جزئیات شویم چون به هر حال همه می‌دانند که سامسونگ تولید کننده اسمارتفون های اندرویدی است و گوشی های آن از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و اندروید هم ویژگی های مثبت و منفی خودش را دارد. اندروید 10 به طور پیش فرض روی گوشی S20 نصب شده و رابط کاربری One UI 2 سامسونگ هم روی آن نصب است. برای آشنایی دقیق با قابلیت های جدید و بهبودهایی که در این رابط نسبت به نسل قبل ایجاد شده می‌توانند مقاله "مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ" را مطالعه کنید. نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ نسبت به نسخه قبل واقعا بهتر شده و این مسئله یکی از ویژگی های مثبتی است که گوشی اس 20 هم به طور پیش فرض از آن بهره‌مند خواهد بود. با توجه به اینکه گوشی پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ است پیش‌بینی می‌کنیم که پشتیبانی نرم افزاری از آن هم حداقل تا 2 سال آینده صورت پذیرد و تمام آپدیت های اندروید برای این گوشی منتشر شوند.

رابط کاربری One UI 2 نسبتا سبک و بهینه است و به عقیده ما در حال حاضر بهترین رابط کاربری است که در گوشی های اندرویدی مختلف شاهد بکارگیری آن هستیم. این رابط امکان استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه و با دستورات اشاره‌ای را می‌دهد و در این حالت واقعا تجربه‌ای مناسب و جذاب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ در آن ارائه شده اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و به نوعی توسط ما ایرانی ها قابل استفاده نیست. قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود که به موجب آن می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کرد. این قابلیت در بررسی گلکسی S20 واقعا توجه ما را جلب کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

با توجه به اینکه Galaxy S20 پرچمدار سامسونگ است، بنابراین جای شک و تردیدی وجود ندارد که انجام کارهای روزمره و نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل انجام است. در بررسی گوشی هم متوجه همین امر شدیم و ما طی یک هفته استفاده از دستگاه بدون مشکل از اپلیکیشن های نام برده شده استفاده کردیم و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشدیم. بنابراین بهره‌مندی دستگاه از رابط کاربری خوب، بستر نرم افزاری روان و به روز و پشتیبانی از قابلیت هایی مثل سامسونگ دکس و همچنین دریافت قطعی تمام آپدیت های اندروید تا چند سال آینده از ویژگی های مثبت آن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 مطمئنا از گوشی که به عنوان پرچمدار سامسونگ روانه بازار شده انتظار می‌رود که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد! گلکسی اس 20 سامسونگ برای برآورده کردن این انتظار از تراشه اگزینوس 990 بهره‌مند شده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس 2.5 گیگاهرتزی دارند و در نهایت هم دو هسته پردازشگر دیگر آن از نوع Mongoose M5 خواهند بود و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در تراشه اگزینوس 990 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که نسخه عرضه شده در بازارهای آمریکای گوشی S20 به جای تراشه اگزینوس 990 از تراشه اسنپدراگون 885 کوالکام بهره می‌برد اما نسخه جهانی، اصلی و عرضه شده در بازار ایران آن به تراشه اگزینوس 990 مجهز است. طبیعتا ما در بررسی گلکسی S20 از نسخه مجهز به تراشه اگزینوس 990 آن استفاده کردیم. گوشی نام رده شده از رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم بهره می‌برد و امکان نصب حافظه جانبی هم در دو نسخه Galaxy S20 و Galaxy S20 5G آن وجود دارد. اما قدرت پردازشی دستگاه چطور است؟ برای درک این مسئله ما بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی گوشی نصب و هر یک را 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از آن ها خارج شده و مابین چند اپلیکیشن از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم گوشی مشخص شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

نتیجه بررسی گلکسی S20 نشان داد که گوشی بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و فورتنایت بر می‌آید. حتی کوچک ترین لگ و تاخیری هم در حین اجرای این بازی ها در عملکرد گوشی مشاهده نشد و فقط بدنه آن بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های نام برده شده کمی بیش از حد داغ به نظر می‌آمد که وقوع آن با توجه به افزایش فرکانس کار هسته‌های پردازشگر دستگاه امری طبیعی خواهد بود. جهش مابین اپلیکیشن های خاص پس زمینه بعد از اجرای دو گیم نام برده شده هم با سرعت و دقت بالایی انجام شد و این مسئله نشان داد که رم 12 گیگابایتی گوشی به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ و پردازش دشوارترین شرایط مرتبط با آن بر می‌آید.

بنابراین در مجموع اگر به دنبال خرید گوشی هستید که قدرت پردازشی خوبی داشته باشد، سامسونگ گلکسی اس 20 بدون تردید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است که می‌تواند این انتظار شما را برآورده سازد. به عقیده ما این گوشی حداقل تا 3 سال آینده از پس اجرای سنگین ترین گیم های اندرویدی بر می‌آید و اقدمی وجود ندارد که با استفاده از آن قادر به انجامش نباشید. ما در طول یک هفته کار کردن با این گوشی خیلی به انجام بازی های سنگین نپرداختیم و تقریبا استفاده معمولی و عادی از آن داشتیم و خوشبختانه هیچوقت با لگ، تاخیر و اختلال های این چنینی رو به رو نشدیم. بنابراین قدرت پردازشی خوب یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 است.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

 یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی S20 مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز مختلف تشکیل شده که یکی از آن ها 64 مگاپیکسلی است! این امر سبب می‌شود که توجه خیلی از کاربران به دوربین این اسمارتفون جلب گردد. سه لنز دوربین پشت گوشی به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو (Telephoto) و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 1.1x، زوم هیبریدی 3x، تصویربرداری فوق پایدار (Super Steady Video Recording)، عکسبرداری پانوراما، HDT، عکسبرداری پرتره و عکسبرداری با زاویه گسترده هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ:

 

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب و خاص دوربین گوشی Galaxy S20 مربوط به امکان ضبط ویدیو های 8k با نرخ 24 فریم در هر ثانیه می‌شود که می‌تواند برای علاقمندان به ضبط ویدیو با دوربین گوشی تجربه‌ای کم‌نظیر را به ارمغان آورد. ویدیو های 8K در واقع ویدیوهایی هستند که از نظر کیفیت و وضوح دو برابر وضعیت بهتری در مقایسه با ویدیو های نوع 4K دارند. البته امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی ارائه می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب می‌تواند فوق‌العاده باشد! چه عکس های معمولی و چه عکس های پرتره در این شرایط با کیفیت عالی قابل ضبط هستند و از جزئیات بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

در محیط های با نور کم شاهد افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی S20 خواهید بود اما مقدار این افت کیفیت به قدری نیست که آزاردهنده باشد و حتی می‌توان در برخی مواقع آن را نادیده گرفت. بنابراین در اینگونه محیط ها هم امکان ضبط عکس های خوب با دوربین اصلی گوشی اس 20 را خواهید داشت. ضبط ویدیو هم با دوربین اصلی گوشی نام برده شده تجربه‌ای مطلوب را برایتان به ارمغان می‌آورد و شرایط کاملا مشابه برای ضبط عکس های با زاویه گسترده یا عکس های پرتره هم برقرار است. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و Galaxy S20 از این نظر یکی از بهترین های بازار محسوب می‌شود.

اما دوربین سلفی این گوشی چه کیفیتی را ارائه کرده و آیا مثل دوربین اصلی دستگاه قدرت و کیفیت مناسبی دارد؟ سامسونگ یک لنز 10 مگاپیکسلی نوع واید را به عنوان دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تماس تصویری دوآل (Dual Video Call)، قابلیت HDR خودکار، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی گلکسی S20 سامسونگ مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به ویژه در محیط های با نور مناسب می‌توان با آن عکس های عالی ضبط کرد. در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند و مقدار افت آن هم تقریبا محسوس است.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین های اصلی و سلفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 از کیفیت عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و بدون تردید کیفیت خوب دوربین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی محسوب می‌شود. اگر به عکسبرداری پرتره یا ضبط ویدیو با دوربین گوشی علاقه دارید، پرچمدار سامسونگ می‌تواند گزینه خرید عالی برای شما باشد.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ: باتری و شارژدهی 

مثل همیشه آخرین بخش بررسی گلکسی S20 سامسونگ را به باتری و بررسی کیفیت شارژدهی آن اختصاص می‌دهیم. سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت را برای این گوشی در نظر گرفته که پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی قابل قبول و استانداردی داشته باشد. در بررسی گوشی موبایل نام برده شده مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال با یک مرتبه شارژ باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 تقریبا می‌تواند 1 الی 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از دستگاه استفاده کند. البته طبیعتا مقدار دقیق شارژدهی باتری گوشی به میزان و نوع استفاده شما از دستگاه بستگی دارد و 1 الی 1.5 روز شارژدهی فقط مربوط به حالت نرمال و استاندارد کار با گوشی می‌شود. پس می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 معمولی و بوده و وضعیت قابل قبولی را ارائه می‌کند اما عالی نیست.

خوشبختانه سامسونگ گوشی S20 را با یک شارژر فابریک و اورجینال 25 واتی روانه بازار کرده است! بنابراین گوشی از قابلیت فست شارژ یا همان شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از شارژر فابریک این گوشی تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 70 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کنید. عموما با 30 دقیقه اتصال گوشی به شارژر اصلی خودش هم می‌تواند حدود 55 درصد باتری آن را شارژ کرد. اما دو ویژگی دیگر هم وجود دارند که به باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 مربوط می‌شوند و باید به آن ها هم اشاره داشته باشیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ

 

قابلیت اول مربوط به قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی خواهد بود که با استفاده از پد اختصاصی که سامسونگ عرضه کرده می‌توان از آن بهره گرفت و بدون نیاز به وصل کردن گوشی به شارژر، شاهد شارژ شدن باتری آن بود. قابلیت دوم هم مربوط به پشتیبانی دستگاه از شارژ بیسیم معکوس 9 واتی (Reverse Wireless Charging) می‌شود که به موجب آن گوشی مثل یک پاوربانک بیسیم عمل می‌کند و می‌تواند باتری دیگر اسمارتفون هایی که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورند را شارژ نماید. پس در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 معمولی است و سرعت شارژ مجدد آن وضعیت خوبی دارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی S20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) پرداختیم. این گوشی به همراه دو نسخه 5G و 5G UW دو نسخه پشتیبانی کننده از اتصال 5G پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ روانه بازار شده اند و واقعا می‌توانند برای کسانی که به سرعت اینترنت و دستیابی به بهترین سرعت در آینده نزدیک اهمیت می‌دهند گزینه خرید عالی باشد. اگرچه قیمت Galaxy S20 ارزان نیست اما گوشی از کیفیت ساخت و سخت افزار عالی بهره می‌برد و ارزش خرید مناسبی دارد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر بسیار زیبا و جذاب
  • صفحه نمایش بزرگ، زیبا و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری به روز و روان
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ بیسیم معکوس 9 واتی

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی گلکسی S20 سامسونگ , بررسی گلکسی S20 5G , Samsung Galaxy S20 , مقایسه گلکسی S20 سامسونگ , نقد گلکسی S20 5G ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی (Samsung Galaxy S20 Plus 5G) در ماه فوریه (February) سال 2020 رونمایی شد و از گوشی های خاص غول کره‌ای صنعت موبایل است که قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی و اینترنت 5G را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ با رونمایی از پرچمداران جدید خودش توانست توجه خیلی از علاقمندان به موبایل و اسمارتفون های اندرویدی را به سمت و سوی خویش جلب نماید و در این راستا واقعا موفق عمل کند. یکی از جالب ترین گوشی های سامسونگ که در فوریه سال 2020 شاهد رونمایی آن بودیم گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی (Samsung Galaxy S20+ 5G) است. این گوشی از جدیدترین نسل ارتباطی و اینترنت یعنی 5G پشتیبانی می‌کند و این یکی از جالب ترین ویژگی های آن محسوب می‌شود.

اما اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید حتما تمایل خواهید داشت که بهتر با ویژگی های مثبت و منفی دستگاه آشنا شوید و برای آشنایی با این نقاط قوت و ضعف حتما باید تجربه بکارگیری عملی گوشی با شما به اشتراک گذاشته شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای کار با این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهید. سعی می‌کنیم به معرفی مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آن بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 طبیعتا از آنجایی که گوشی S20+ 5G از پرچمداران شرکت سامسونگ است نباید از کیفیت ساخت پایینی برخوردار باشد و می‌بایست نشان دهنده اقتدار و توانایی این کمپانی در تولید اسمارتفون باشد. سامسونگ در طراحی و ساخت گوشی نام برده شده تمام سعی خودش را داشته تا هم گوشی زیبا و ظریفی را روانه بازار سازد و هم کیفیت ساخت آن را در بالاترین سطح ممکن قرار دهد. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. به همین سبب وقتی به گوشی نگاه کنید بدنه آن براق، زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که مقاومت پنل جلو و قاب پشت گوشی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار خوب است و این مسئله یکی از ویژگی های مطلوب دستگاه به شمار می‌رود اما با این حال توصیه داریم برای محافظت بیشتر از قاب و صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ قاب پشت و گلس محافظ ال سی دی استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

بدنه گوشی ابعاد 7.8 در 73.7 در 161.9 میلیمتری دارد و وزن آن حدودا 188 گرم خواهد بود. بنابراین گوشی نسبتا بزرگ و سنگین است، اما طبیعتا به اندازه Galaxy S20 Ultra که یک غول اندرویدی محسوب می‌شود، نخواهد بود! سامسونگ گوشی اس 20 پلاس 5G را به صورت ضد آب طراحی کرده و بدنه این دستگاه در برابر نفوذ آب واقعا مقاومت عالی دارد. استاندارد ضد آب IP68 توسط آن پشتیبانی می‌شود و بدین سبب می‌توان دستگاه را تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب قرار داد. ما در بررسی گلکسی S20 Plus 5G عملا ضد آب بودن گوشی را تست نکردیم و معقولانه هم نیست که این موضوع در عمل مورد تست قرار گیرد، اما به شما اطمینان می‌دهیم پاشش قطرات آب و تماس کوتاه مدت با آب در گوشی هیچ اختلالی ایجاد نمی‌کنند، اگرچه بهتر است تا حد امکان از وقوع این موارد جلوگیری شود.

گوشی سامسونگ Galaxy S20+ 5G از یک اسکنر انگشت داخل ال سی دی بهره می‌برد که از نوع اولتراسونیک است و به مراتب نسبت به اسکنر های مشابه نوع اپتیک عملکرد بهتری دارد. تکنولوژی اولتراسونیک سبب می‌شود که اسکنر گوشی سریع‌تر و دقیق تر عمل نماید و بهتر قادر به تایید هویت کاربر و آنلاک نمایشگر یا رد تایید هویت وی باشد. گوشی به پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و قابلیت نصب همزمان دو سیم کارت را دارد اما از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری بهره نمی‌برد. با در دست گرفتن گوشی چه حسی به کاربر منتقل می‌شود و ظاهر آن چگونه است؟

وقتی Galaxy S20 Plus 5G را در دست بگیرید کاملا متوجه خواهید شد که با یک گوشی رده بالا و فوق‌العاده با کیفیت رو به رو هستید. قاب گوشی خیلی ظریف طراحی شده و نمایشگر بدون حاشیه آن واقعا ظاهری جذاب را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لنز دوربین سلفی گوشی هم درست در بخش فوقانی ال سی دی و درون این قطعه تعبیه شده تا سامسونگ بتواند ضخامت حاشیه های نمایشگر دستگاه را به حداقل برساند. گوشی از نمای پشت هم ظاهر جذابی دارد اما ما خیلی با سبک طراحی محل نصب لنز های دوربین اصلی آن موافق نیستیم. سامسونگ برای تعبیه لنز های دوربین اصلی گوشی یک قسمت مستطیل شکل و مشکی رنگ را در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه ارائه کرده که خیلی باب میل ما نیست. به عقیده ما اگر صرفا لنز های دوربین اصلی گوشی در این قسمت به طور عمودی ضمیمه می‌شدند، قاب پشت دستگاه ظاهر جذاب تری پیدا می‌کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

بنابراین در مجموع باید از این بخش بررسی گلکسی S20 Plus 5G اینطور نتیجه‌گیری کرد که کیفیت ساخت گوشی مذکور واقعا بالاست و از این نظر خلائی در گوشی احساس نمی‌شود. ظاهر دستگاه هم به ویژه از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب است و در عین حال ظرافت خاصی دارد. قاب پشت گوشی هم سبک طراحی خوبی را ارائه می‌کند اما شاید نحوه تعبیه لنزهای دوربین اصلی دستگاه می‌توانست حالتی جذاب و زیباتر داشته باشد. در مجموع گوشی از این بخش بررسی ما کاملا سربلند بیرون می‌آید و مطمئن باشید که گلکسی S20 پلاس 5G از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: صفحه نمایش 

سامسونگ همیشه استاد تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش هایش با کیفیت بوده و مطمئنا در گوشی مثل S20+ 5G هم که نقش پرچمدار سامسونگ را دارد شاهد بکارگیری یک نمایشگر با کیفیت و درجه یک خواهیم بود. صفحه نمایش گوشی نام برده شده اندازه بزرگ 6.7 اینچی دارد و از نوع Dynamic AMOLED 2x است. نمایشگر این گوشی وضوح یا رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 525 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار بالایی است! بنابراین صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی از رزولوشن و تراکم پیکسلی عالی بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی از قابلیت هایی مثل HDR10+، رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت Always On Display هم پشتیبانی می‌کند که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات مربوط به این ویژگی ها شویم و صرفا در همین حد می‌گوییم که قابلیت های مذکور به افزایش کیفیت عملکرد صفحه موبایل کمک می‌کنند و قابلیت Always On Display هم روی نمایشگر خاموش گوشی اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن برخی برنامه ها را ارائه خواهد کرد. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم روی صفحه نمایش گوشی اس 20+ 5G سامسونگ با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌شود. با این حال بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر گوشی نصب کنید. همچنین لنز دوربین سلفی گوشی در قلب نمایشگر آن تعبیه شده و از سمت دیگر صفحه نمایش 6.7 اینچی دستگاه با حاشیه های باریک خودش تقریبا 90.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند و بدین ترتیب از نمای رو به رو ظاهری بسیار شیک و ظریف برای گوشی به ارمغان آورده می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

قابلیت تنظیم وضوح و رفرش ریت نمایشگر در گوشی ارائه شده و کاربران می‌توانند بنا به سلیقه خود مابین وضوح مختلف HD+، FHD+ یا QHD هر یک از مواردی که مورد نیازشان است را انتخاب نمایند. طبیعتا زمانی که وضوح تصویر گوشی در حالت کمترین انتخاب شود، مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. اما کیفیت عملکرد پنل نمایشگر دستگاه چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که صفحه نمایش این اسمارتفون از نظر وضوح، شارپنس، شادابی و کنتراست فوق‌العاده است و مطمئنا کمتر گوشی وجود دارد که از این نظر توان رقابت با گلکسی اس 20 پلاس 5G را داشته باشد. زمانی که محتوایی روی نمایشگر بزرگ گوشی به تصویر کشیده می‌شود شما از تماشای آن لذت خواهید برد و این مسئله می‌تواند برای علاقمندان به تماشای فیلم و سریال در گوشی بسیار جالب باشد.

بنابراین وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب و غیره هم با گوشی S20+ 5G می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش را برایتان به همراه داشته باشد. نکته بعدی که در بررسی صفحه نمایش گوشی نام برده شده متوجه آن شدیم مربوط به توان عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. با توجه به اینکه دستگاه از پنل نمایشگر Dynamic AMOLED بهره‌مند است، انتظار کمتری هم از آن نداشتیم. شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5 جی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور، بدون مشکل محتوای روی نمایشگر آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در مجموع کیفیت عالی عملکرد صفحه نمایش گوشی Galaxy S20+ 5G بدون شک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 رابط کاربری اختصاصی شرکت سامسونگ با نام One UI شناخته می‌شود و رابطی است که پس مدت ها تلاش این شرکت توانسته واقعا ثبات و کیفیت عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد. به عقیده ما جدیدترین نسخه این رابط که One UI 2 نام دارد و در گوشی گلکسی S20+ 5G هم شاهد ارائه آن هستیم، یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است. گوشی سامسونگ گلکسی اس 20+ 5 جی در حالت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و همانطور که گفتیم رابط One UI 2 هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. بدون تردید سامسونگ حداقل تا 2 الی 3 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری مداومی از گوشی به عمل می‌آورد و از این نظر جای شک و تردیدی نیست. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه بوده و ثبات عملکرد آن به چه میزان است؟

در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی واقعا عملکرد روان و مطلوبی دارد و طبیعتا سخت افزار قدرتمند دستگاه هم به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند. شما در گوشی هر اپلیکیشنی نظیر تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را می‌توانید نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید. ضمنا کارهای دیگری مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدیو، پرسه زدن در یوتیوب و غیره هم بدون مشکل در گوشی قابل انجام هسنند و تقریبا بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه و بستر نرم افزاری آن هیچوقت و تحت هیچ شرایطی رخ نمی‌دهد. حداقل ما در طول یک هفته استفاده خود از گوشی گلکسی اس 20 پلاس 5 جی با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

گوشی نام برده شده از بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما همانطور که می‌دانید بیکسبی از زبان فارسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. قابلیت بعدی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود سامسونگ دکس (Samsung DeX) است که به موجب آن می‌توانید با وصل کردن گوشی به یک مانیتور تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از دستگاه دریافت کنید. رابط One UI از نظر بصری هم واقعا خوب طراحی شده و به عقیده ما یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است. شاید آپشن ها و گزینه های زیادی برای شخصی سازی گوشی در آن ارائه نشده باشند اما این رابط ثبات عملکرد خوبی دارد و نسبتا بهینه خواهد بود. بنابراین در مجموع باید بگوییم که نتیجه این بخش بررسی گلکسی S20 Plus 5G هم رضایت بخش است و این اسمارتفون در زمینه مذکور هم عملکرد قابل قبولی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

بدون شک گوشی مثل سامسونگ Galaxy S20+ 5G که نقش پرچمدار این شرکت کره‌ای را بر عهده دارد از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند خواهد بود و پتانسیل پردازشی بالایی را ارائه می‌کند. برای دستیابی به این امر گوشی مورد نظر به تراشه اگزینوس 990 سامسونگ مجهز شده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. لازم به ذکر است که نسخه خاص بازارهای آمریکای این گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام بهره‌مند خواهد بود که کاری به این نسخه محصول ندارد. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تراشه اگزینوس 990 به ترتیب از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز تشکیل می‌شود پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP1 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

گوشی از نظر رم ظرفیت 12 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی در نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. جالب است بدانید که گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب کاربران علاقمند می‌توانند فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. با توجه به مشخصاتی که به آن ها اشاره شد، طبیعتا انتظار داریم گوشی قدرت و بازده عالی داشته باشد و به راحتی از پس اجرای هر اپلیکیشن و گیم سنگینی برآید. برای بررسی دقیق تر این مسئله ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را در آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم گوشی مشخص شود. لازم به ذکر است که ما در بررسی دستگاه از نسخه مجهز به حافظه 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

نتیجه بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی مثل پابجی موبایل و فورتنایت بر می‌آید و حتی بعد از اجرای این بازی ها برای مدت زمان طولانی هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد آن دیده نمی‌شود. رم 12 گیگابایتی دستگاه به شدت به ثبات عملکرد آن کمک می‌کند و سبب خواهد شد که شما به راحتی بتوانید مولتی‌تسکینگ را در آن انجام دهید. بنابراین اگر به دنبال گوشی هستید که بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای سنگین ترین تسک های اندرویدی بر آید و حتی به راحتی سنگین ترین بازی های آنلاین رو HD را اجرا کند، گلکسی اس 20 پلاس 5 جی یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی 

اگر بخواهیم خیلی جزئی در رابطه با دوربین اصلی و سلفی گوشی S20+ 5G صحبت کنیم، مقاله به شدت طولانی خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی خواهیم داشت که به طور مختصر در این زمینه اطلاعاتی خدمت شما ارائه کنیم و فقط در رابطه با کیفیت ضبط عکس با دوربین گوشی در دو شرایط نوری مناسب و کم نور صحبت داشته باشیم. قبل از هر چیز باید ساختار مجموعه دوربین اصلی دستگاه را مرور کنیم که از چهار لنز مختلف تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D هستند. قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 1.1x، زوم هیبریدی 3x، تصویربرداری فوق پایدار (Super Steady Video Recoding)، قابلیت HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده و امکان ضبط ویدیو های 8K با فریم ریت 24 فریم در هر ثانیه و امکان ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 60 و 30 فریم در هر ثانیه می‌شود.

بنابراین اگر اهل ضبط ویدیو هستید و به کیفیت انجام این کار در گوشی موبایل اهمیت می‌دهید، گلکسی S20 پلاس 5G با پشتیبانی از قابلیت ضبط ویدیو های 8K که دو برابر کیفیت ویدیو های 4K را ارائه می‌کنند، می‌تواند تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان به همراه داشته باشد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب و با نور ضعیف چطور است؟ در بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور مناسب بازده عالی دارد و می‌توان در این شرایط عکس های فوق‌العاده‌ای با آن ضبط کرد. شارپنس بالا، کنتراست بسیار خوب، دقت و جزئیات فوق‌العاده و طبیعی به نظر آمدن عکس های از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

دوربین اصلی گوشی عکس های پرتره بسیار زیبا، دقیق و خوبی را هم در محیط های با نور مطلوب ضبط می‌کند و دقت عمل بسیار بالایی در تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه دارد. اما در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود که البته شدت آن زیاد نیست! بنابراین برخلاف اغلب گوشی های دیگر در محیط های با نور کم و تاریک هم می‌توان عکس های خوبی با دوربین اصلی گوشی Galaxy S20+ 5G ضبط کرد. حتی چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم شاید بتواند در برخی مواقع کمک کند تا تصاویر بهتری در محیط های با نور کم و تاریک قابل ضبط باشند اما توصیه داریم تا حد ممکن از چراغ فلش LED گوشی در حین عکسبرداری استفاده نکنید. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 Plus 5G بسیار با کیفیت است و می‌تواند برای شما عکسبرداری با بهترین کیفیت را مقدور سازد. به عقیده ما در حال حاضر کمتر گوشی اندرویدی وجود دارد که از نظر دوربین اصلی توان رقابت با نماینده سامسونگ را داشته باشد.

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی اس 20+ 5 جی سامسونگ از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار دوآل پیکسل، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار، تماس تصویری دو محوره و حتی ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند! بنابراین نباید دوربین سلفی گوشی را دست کم بگیرید! اما کیفیت عملکرد این لنز 10 مگاپیکسلی چطور است؟ در نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم واقعا کیفیت عالی دارد و با استفاده از آن در محیط های با نور خوب و مناسب می‌توان عکس های بی‌نظیری ضبط کرد. در محیط های با نور کم هم عملکرد دوربین سلفی گوشی قابل قبول است اما طبیعتا افت کیفیتی در آن نمایان خواهد شد و وقوع این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

عکسبرداری پرتره سلفی هم که یکی از پرطرفدارترین سبک های ضبط عکس سلفی محسوب می‌شود با استفاده از دوربین سلفی گوشی S20 Plus 5G با بهترین کیفیت قابل انجام خواهد بود. دقت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در ضبط این نوع عکس ها واقعا مثال زدنی است. بنابراین در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس 5G از نظر عملکرد دوربین هم می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار باشد. هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی این گوشی بازده فوق‌العاده‌ای دارند و فراموش نکنید که قابلیت ضبط ویدیوهای 8K هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شود!

 

 نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ: باتری و شارژدهی 

طبیعتا گوشی که به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح تصویر بالا و رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده باید یک باتری قدرتمند هم داشته باشد که بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. سامسونگ برای گوشی S20 Plus 5G یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری را در نظر گرفته است. با توجه به سایر ویژگی های سخت افزاری گوشی پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن با تنظیمات پیش فرض دستگاه عملکرد و بازده معمولی داشته باشد. در بررسی گلکسی S20 Plus 5G هم مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا 1 تا 1.5 روز از آن استفاده کند. اگر میزان استفاده شما از دستگاه زیاد باشد و به ویژه صفحه آن را زیاد روشن بگذارید، ممکن است حتی در کمتر از یک روز هم نیاز به شارژ مجدد باتری داشته باشید.

بنابراین خیلی روی قدرت شارژدهی باتری گوشی حساب باز نکنید چون گلکسی S20+ 5G از این نظر چندان حرفی برای گفتن ندارد. اما از سمت مقابل سامسونگ یک شارژر 25 واتی را برای این گوشی در نظر گرفته که می‌تواند در 30 دقیقه باتری آن را حدود 50 درصد شارژ کند. همچنین فول شارژ باتری دستگاه هم با استفاده از شارژر اورجینال گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی وضعیت مطلوبی دارد. اما دو قابلیت دیگر هم توسط گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس 5G پشتیبانی می‌شوند. اولین قابلیت، قابلیت شارژ وایرلس 15 واتی است که از طریق پد اختصاصی شارژ بیسیم گوشی قابل استفاده خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ

 

به موجب این قابلیت با قرار دادن گوشی روی پد اختصاصی خودش، شاهد شارژ وایرلس باتری آن خواهید بود. قابلیت دوم هم مربوط به شارژ معکوس 9 واتی می‌شود که به موجب آن گوشی S20 Plus 5G می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند و با نزدیک کردن دیگر گوشی های پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم به آن، شارژ باتری آن ها را انجام دهد. از این قابلیت حتی می‌توان برای شارژ کردن دیگر گجت های پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم مثل هندزفری و غیره هم استفاده کرد. بنابراین در مجموع گوشی Galaxy S20+ 5G قدرت شارژدهی باتری معمولی دارد، سرعت شارژ مجدد باتری آن خوب است و پشتیبانی از قابلیت های شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس از ویژگی های جالب و کاربردی آن هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ پرداختیم. سعی کردیم خیلی وارد جزئیات نشویم و فقط ویژگی های کاربردی و اصلی این اسمارتفون را زیر ذره‌بین قرار دهیم و بدین ترتیب یک نقد و بررسی کاربردی را برای شما عزیزان تدوین نماییم. گوشی اس 20 پلاس 5G سامسونگ بدون تردید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار است و مطمئن باشید که شما با خرید آن از نظر کیفیت محصولی که تهیه کرده‌اید ناراضی نخواهید بود، اما قیمت گلکسی اس 20 پلاس 5 جی به عقیده ما می‌توانست کمی رقابتی تر در نظر گرفته شود و گران بودن آن می‌تواند منجر شود خیلی از کاربران در تصمیم خود مبنی بر خرید این اسمارتفون تغییر ایجاد کنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر زیبا، شیک و چشم نواز
  • صفحه نمایش بزرگ و فوق‌العاده با کیفیت
  • بستر نرم افزاری خوب و به روز
  • قدرت پردازشی عالی
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس و شارژ بیسیم معکوس

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی گلکسی اس 20 پلاس 5 جی , نقد گلکسی S20 Plus 5G , بررسی گلکسی S20 Plus 5G , بررسی Galaxy S20 Plus 5G , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی (Samsung Galaxy S20 Ultra 5G) از آن دسته اسمارتفون های اندرویدی است که واقعا از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و سخت افزار قدرتمندی دارد. این گوشی با ابعاد و نمایشگر بزرگ خودش و سخت افزاری قدرتمندی که از آن بهره می‌برد می‌تواند لقب غول اندرویدی را از ما دریافت کند. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ می‌پردازیم. و نقاط قوت و ضعف این گوشی را برایتان مشخص خواهیم کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2020 شرکت سامسونگ نسخه خاصی از پرچمداران جدیدش را با نام اختصاصی Galaxy S20 Ultra 5G رونمایی کرد. این گوشی دو نکته و ویژگی های خاص دارد که منجر به تمایز آن با دیگر پرچمداران سامسونگ می‌شود. نکته اول مربوط به صفحه نمایش و اندازه بزرگ آن است و نکته دوم در پشتیبانی دستگاه از اتصال 5G خلاصه می‌گردد که می‌تواند سرعت اینترنت فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. قیمت گلکسی S20 Ultra 5G سامسونگ به هیچ عنوان مقرون به صرفه یا ارزان نیست و این گوشی هم اکنون از گران قیمت ترین اسمارتفون های اندرویدی بازار محسوب می‌شود.

اما برای درک بهتر پتانسیل این اسمارتفون بهتر است نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم! ما در این مقاله می‌خواهیم با نگاهی ریزبینانه به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی را برای شما عزیزان مشخص کنیم. برای شناخت بهتر این اسمارتفون و تدوین این بررسی اختصاصی ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی نام برده شده استفاده کردیم تا ویژگی های مثبت و منفی آن در عمل برای ما قابل درک باشند. اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید و Galaxy S20 Ultra 5G از گزینه های مد نظرتان است، این بررسی اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبیعتا گوشی که به عنوان پرچمدار شرکت سامسونگ رونمایی و روانه بازار می‌شود باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد چون قرار است با دیگر پرچمداران اندرویدی و همچنین آیفون های فوق‌العاده شرکت اپل رقابت کرده و مقایسه شود. گلکسی S20 اولترا 5 جی هم از این قاعده مستثنا نیست و از نظر کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر واقعا یک گوشی اندرویدی برتر است. فریم اصلی این گوشی تماما از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد و به این سادگی ها روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود. اگرچه با این حال توصیه داریم برای محافظ از صفحه نمایش و قاب پشت گوشی از گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت استفاده کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

گوشی S20 Ultra 5G ابعاد و اندازه بسیار بزرگی دارد و همین امر است که سبب شده لقب اولترا (Ultra) به آن داده شود. این مسئله در همان ابتدای بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G قابل درک بود. ابعاد بدنه این اسمارتفون 8.8 در 76 در 166.9 میلیمتر عنوان شده و وزن آن حدود 222 گرم است! وقتی گوشی را در دست بگیرید به خوبی متوجه ابعاد بزرگ آن خواهید شد و متوجه می‌شوید که چرا قلب غول اندرویدی می‌تواند لقب مناسبی برای آن باشد! با این حال سامسونگ سعی کرده اوج ظرافت را در گوشی بکار ببرد و آن را جذاب، شیک و خوش دست طراحی کند. باید اعتراف کرد که سامسونگ در این زمینه موفق بوده است، چون وقتی گوشی S20 Ultra 5G را در دست بگیرید حس فوق‌العاده خاصی به شما منتقل خواهد شد و خوش دست بودن گوشی را در همان لحظه اول احساس خواهید کرد.

قاب پشت گوشی براق است و در لبه فوقانی و سمت چپ آن بخش مشکلی رنگی جهت تعبیه لنزهای دوربین اصلی دستگاه قرار دارد که اندازه این قسمت در مقایسه با اغلب گوشی های دیگر بزرگ تر خواهد بود و حالتی مربع شکل هم دارد. پنل جلوی گوشی تمام توسط صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه دستگاه احاطه شده و لبه های سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی کمی خمیدگی دارند که با دقت قابل درک می‌شوند. جالب است بدانید که طبق آمار چیزی در حدود 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. ضمن اینکه در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و این لنز در درون ال سی دی قرار می‌گیرد.

مسئله بعدی که باید در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن اشاره کنیم مربوط به طراحی ضد آب این گوشی می‌شود. سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G را از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند ساخته که به موجب آن دستگاه می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد و مشکلی هم برای آن ایجاد نشود. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ضد آب بودن این گوشی یک ویژگی واقعی و قابل اعتماد و دستگاه واقعا می‌تواند در درون آب بدون مشکل دوام داشته و خراب نشود. اگرچه توصیه داریم تا حد امکان تحت هر شرایط گوشی را از تماس با آب و مایعات دور نگه دارید چون همیشه این مسئله می‌تواند مشکل ساز شده و ریسک بالایی را به همراه داشته باشد.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

اما اسکنر انگشت گوشی گلکسی اس 20 اولترا 5 جی در کدام قسمت از بدنه آن تعبیه شده و چه عملکردی دارد؟ اسکنر انگشت این گوشی در قلب ال سی دی آن تعبیه شده است و از نوع اولتراسونیک خواهد بود. این اسکنر در مقایسه با اسکنر های نوع اپتیک به مراتب عملکرد سریع‌تر و دقیق‌‌تری دارد و در شرایط مختلف می‌تواند به سادگی تایید هویت و آنلاک قفل صفحه نمایش را انجام دهید. بدین منظور کافیست فقط انگشت خود را روی قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه قرار دهید و شاهد آنلاک قفل آن باشید. خوشبختانه در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که اسکنر نمایشگر گوشی واقعا می‌تواند در هر شرایط بازده مطلوبی داشته باشد و تقریبا بروز باگ و اختلال در آن هیچوقت رخ نمی‌دهد.

از دیگر ویژگی های گوشی مورد نظر می‌توان به بهره‌مندی از اسپیکر های قدرتمند استریو اشاره کرد که صدای خروجی از آن ها واقعا قوی و با کیفیت است. متاسفانه Galaxy S20 Ultra 5G به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز نیست و یک پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) دارد که از آن برای شارژ گوشی یا اتصال هدفون استفاده به عمل می‌آید. گوشی در رنگ های سفید، مشکی، و خاکستری روانه بازار شده و در مجموع از نظر کیفیت ساخت بدون تردید یکی از بهترین اسمارتفون های اندرویدی فعلی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی بزرگ، خوش ساخت، با کیفیت و خوش دست داشته باشید که توجه هر کسی را به سمت خودش جلب کند، گلکسی اس 20 اولترا 5G گزینه خرید عالی برای شماست.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی S20 Ultra 5G مربوط به بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ می‌شود. صفحه نمایش این گوشی اندازه 6.9 اینچی دارد و پنل آن از نوع Dynamic AMOLED 2X خواهد بود. رزولوشن فوق‌العاده 3200 در1440 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و به این صورت تراکم پیکسلی آن به مقداری در حدود 511 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده زیاد و عالی برای گوشی است که نمایشگر 6.9 اینچی دارد! این تراکم واقعا بیشتر از انتظارات ما بوده و در عمل هم مزیت های آن قابل درک خواهند بود. همانطور که در بخش قبل گفتیم صفحه نمایش گوشی بدون حاشیه است و تقریبا 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

ضمنا همانگونه که قبلا هم اشاره شد، بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن را در بر می‌گیرد و قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. ضمن اینکه روی ال سی دی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 مقاوم در برابر خراشیدگی پوشانده شده است. سه قابلیت HDR10+، نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) و رفرش ریت 120 هرتزی هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش و ارائه محتوا روی آن چطور است؟ در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که این گوشی از نظر کیفیت صفحه نمایش واقعا یک اسمارتفون بی‌رقیب محسوب می‌شود!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

محتوایی که روی صفحه این گوشی ارائه خواهد شد بی‌نظیر است! وضوح عالی، شارپنس فوق‌العاده، کنتراست کم‌نظیر و شادابی عالی از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که محتوای صفحه نمایش این گوشی ارائه می‌کند. این ویژگی های سبب شده‌اند که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو و فیلم روی نمایشگر 6.9 اینچی و با کیفیت گوشی S20 Ultra 5G واقعا لذت‌بخش باشد. به عقیده ما در حال حاضر گوشی وجود ندارد که از نظر صفحه نمایش پتانسیلی به اندازه گوشی گلکسی S20 اولترا 5G سامسونگ داشته باشد و این گوشی از این نظر یکه‌تاز است. اما صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت گوشی مصرف شارژ بالایی هم دارد و تقریبا 80 درصد انرژی باتری توسط آن مصرف می‌شود! رفرش ریت و وضوح بالا می‌توانند به شدت روی افزایش مصرف انرژی تاثیرگذار باشند!

سامسونگ برای رفع این مشکل امکان تنظیمات رفرش ریت صفحه نمایش بر روی حالت نرمال و 602 هرتزی و همچنین کاهش وضوح تصویر نمایشگر و قرار دادن آن بر روی حالت فول اچ دی پلاس (FH+) یا حتی اچ دی پلاس (HD+) را مقدور کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید قدرت شارژدهی باتری گوشی را افزایش دهید می‌توانید وضوح صفحه نمایش و رفرش ریت آن را کاهش دهید و به این امر دست پیدا کنید. اما نکته بعدی که باید در این بخش بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن اشاره داشته باشیم مربوط به توان فوق‌العاده صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود! در بررسی صورت گرفته مشخص شد که حتی با تنظیم شدت روشنایی یا همان برایتنس (Brightness) نمایشگر گوشی اس 20 اولترا 5 جی بر روی 70 درصد هم می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر را دید! طبق آمار در حالت تنظیم برایتنس خودکار، صفحه نمایش گوشی می‌تواند به 900 نیت روشنایی دست یابد که مقدار بی‌نظیری است!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

بنابراین در مجموع اگر به دنبال گوشی هستید که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی داشته باشد، شک نکنید گلکسی اس 20 اولترا 5G بهترین گزینه خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی بی‌نظیر است و شما هم با اولین نگاه به آن متوجه این مسئله خواهید شد. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه اندازه 6.9 اینچی دارد، انجام کارهایی مثل وبگردی یا پرسه زدن در یوتیوب و تماشای فیلم و سریال در آن بسیار لذت بخش می‌شود. در مجموع صفحه نمایش خوب و با کیفیت بدون شک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra 5G را تشکیل داده است.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

در رابطه با سیستم عامل و بستر نرم افزاری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم و بحث را طولانی کنیم! این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد و جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 2 هم در حالت پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ در این گوشی ارائه می‌شود، اما طبیعتا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین بستر نرم افزاری گوشی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن با اتصال گوشی به یک مانیتور می‌توان تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از دستگاه دریافت کرد.

گزینه هایی برای تنظیم رفرش ریت صفحه نمایش یا میزان وضوح آن برای بهینه سازی بهتر مصرف انرژی باتری هم در بستر نرم افزاری گوشی ارائه شده‌اند که در بخش قبل به طور مختصر در مورد آن ها صحبت کردیم. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر روان عمل کرده و بهینه است؟ در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه واقعا عملکرد روان و سلیسی دارد و شما در حین استفاده از آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. خوشبختانه سامسونگ طی چند سال اخیر توانسته رابط کاربری اختصاصی خوش را خوب بهینه کند و به عقیده ما هم اکنون رابط One UI 2 یکی از بهترین رابط های اندرویدی است که هم بهینه بوده و هم قابلیت های مناسبی را ارائه کرده است.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در گوشی بدون کوچک ترین مشکل قابل انجام خواهد بود و انتظار هم نداریم گوشی در حد Galaxy S20 Ultra 5G از این نظر دچار مشکل باشد. تغییراتی که سامسونگ در رابط One UI 2 نسبت به One UI 1 ایجاد کرده هم نسبتا جالب هستند و خوشبختانه شما در حالت پیش فرض و با خرید گوشی S20 Ultra 5G از آن ها بهره‌مند خواهید شد. ضمنا استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه (Full Screen) و با پنهان کردن سه دکمه مجازی لبه زیرین آن واقع تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد و این امکان را فراهم می‌سازد تا از کل فضای نمایشگر گوشی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید و از نام گوشی مشخص است، قابلیت اتصال 5G هم توسط این اسمارتفون پشتیبانی می‌شود که در برخی کشورهای دنیا هم اکنون ارائه شده و لطف آن می‌توان از اینترنت فوق‌العاده پرسرعت‌تری در مقایسه با اینترنت LTE 4G بهره‌مند شد.

گوشی S20 Ultra 5G این پتانسیل را دارد که از اتصال 5G پشتیبانی کند. در مورد زمان دقیق پیاده سازی و امکان استفاده عمومی از این شبکه ارتباطی در کشورمان اطلاعات دقیقی نداریم و نمی‌دانیم چه زمانی امکان استفاده از این شبکه در داخل کشور به صورت عمومی مقدور می‌شود، اما احتمالا در آینده نزدیک امکان استفاده از آن در داخل کشور مقدور خواهد شد و اینجاست که گوشی مثل Galaxy S20 Ultra 5G می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را در استفاده از اینترنت پرسرعت برایتان به ارمغان آورد. از نظر پشتیبانی نرم افزاری هم پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ حداقل تا 3 سال آینده هم پشتیبانی نرم افزاری مستمری برای گوشی S20 اولترا 5G ارائه کند. پس در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و مناسبی برخوردار است که لگ و تاخیر در آن جایی ندارد.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 Ultra 5G مربوط به پردازنده، رم و حافظه داخلی آن می‌شود چون مشخص کننده مقدار قدرت عملکرد و پتانسیل دستگاه هستند. بنابراین این بخش می‌تواند یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G باشد. سامسونگ در قلب این اسمارتفون از تراشه اگزینوس990 استفاده کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود. البته نسخه مختص بازارهای آمریکای گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 بهره می‌برد که ما کاری با آن نداریم و در مورد نسخه اصلی و جهانی گوشی صحبت خواهیم کرد. تراشه اگزینوس 990 یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد! چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 585 با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی خواهد بود و دو هسته آخر هم از نوع مشابه Kyro 585 هستند اما فرکانس 2.73 گیگاهرتزی دارند.

پردازنده گرافیکی که در تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بکار رفته هم پردازنده Mali-G77 MP11 است که یک پردازنده گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند محسوب می‌شود. گوشی S20 Ultra 5G از نظر رم شامل دو نسخه 12 و 16 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در نسخه های 128، 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند! همچنین باید اشاره داشته باشیم که ما در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G از نسخه مجهز به رم 12 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه محصول هم به شمار می‌رود. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است و برای بررسی دستگاه از این نظر چه تکنیکی مورد استفاده قرار گرفت؟

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

از آنجایی که هدف ما ارائه یک بررسی کاربردی است، به بنچمارک ها کاری نداریم و فقط در عمل قدرت گوشی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. برای انجام این کار ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی گوشی نصب و هر کدام را 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. سپس مابین چندین اپلیکیشن از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم گوشی قابل درک شود. نتیجه بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G نشان داد که گوشی قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! بازی هایی مثل پابجی موبایل، آسفالت 9 لجندز و فورتنایت بدون کوچک ترین مشکل یا لگ در گوشی اجرا می‌شوند و سرعت، ثبات و کیفیت بالایی دارند. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت عالی قابل انجام خواهد بود و رم گوشی در سخت ترین شرایط هم کاملا بر دستگاه تسلط دارد. بنابراین اگر به قدرت عملکرد اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی اندرویدی داشته باشید که از این نظر فوق‌العاده باشد، گلکسی اس 20 اولترا 5 جی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مربوط به دوربین آن می‌شود. اگر بخواهیم خیلی جزئی قابلیت های دوربین گوشی را بررسی کنیم باید به اندازه یک مقاله کامل صحبت داشته باشیم! بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی خواهیم کرد خیلی خلاصه پتانسیل و کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی S20 Ultra 5G را برایتان مشخص نماییم. دوربین اصلی این گوشی از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 108 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 48 مگاپیکسلی نوع پریسکوپ تله‌فتو (Periscope Telephoto)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D هستند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی مورد نظر ارائه شده است.

قابلیت های بسیار متعدد و جالبی توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 4x، زوم هیبریدی 14x، ضبط ویدیوی های فوق پایدار (Super Steady Video Recoding)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدیوی های 8K با نرخ 24 فریم در ثانیه و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 60 و 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. بنابراین گوشی گلکسی S20 Ultra 5G از اولین گوشی های اندرویدی است که از امکان ضبط ویدیو های با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این وضوح تصویر تقریبا دو برابر وضوح حالت 4K را ارائه خواهد کرد!

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که دوربین اصلی این محصول واقعا عملکرد عالی دارد و به عقیده ما کمتر گوشی اندرویدی پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس هایی ضبط کنید که کیفیت آن ها حتی در مقایسه با خیلی از دوربین های DSLR هم وضعیت بهتری دارند! شادابی، شارپنس و کنتراست مناسب و همچنین ضبط جزئیات بالا از اصلی ترین نقاط قوت عکس هایی است که با دوربین اصلی Galaxy S20Ultra 5G ضبط می‌شوند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره هم با دقت عالی صورت می‌پذیرد و تفکیک فضای پس زمینه از سوژه اصلی کاملا دقیق و بدون باگ انجام خواهد شد. ضمنا اگر اهل ضبط ویدیو و فیلم با دوربین اصلی گوشی باشید، گلکسی S20 اولترا 5G با ارائه قابلیت ضبط ویدیوی های 8K می‌تواند تجربه خاص و متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد.

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی افت می‌کند اما همچنان در مقایسه با اغلب گوشی های دیگر کیفیت عالی خواهد داشت و به گونه‌ای نیست که عکسبرداری در محیط های تاریک و کم نور با دوربین اصلی گوشی اصلا مطلوب نباشد. در اینگونه محیط ها می‌توانید با پیدا کردن بهترین زاویه عکسبرداری و استفاده از حالت های خاصی که در اپلیکیشن دوربین گوشی ارائه شده به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید و باز هم عکس های با کیفیت ضبط نمایید. بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی S20 Ultra 5G مربوط به دوربین اصلی فوق‌العاده آن می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

اما دوربین سلفی گوشی چه ویژگی هایی دارد و چگونه عمل می‌کند؟سامسونگ یک لنز 40 مگاپیکسلی را به عنوان لنز دوربین اصلی گوشی S20 Ultra 5G در نظر گرفته که از نوع واید است و قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای، تماس تصویری دوآل، ضبط ویدیوی های 4K، قابلیت HDR خودکار و امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در بررسی عملکرد این لنز دوربین هم مشخص شد که با آن می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید! لنز دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گوشی Galaxy S20 Ultra 5G واقعا عملکرد عالی دارد و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی در این زمینه پتانسیل رقابت با اسمارتفون نام برده شده را خواهد داشت. عکس های عادی و پرتره با دوربین سلفی این گوشی جزئیات بسیار دقیقی دارند و به ویژه در محیط های باز و با نور مناسب، فوق‌العاده خواهند بود. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا 5 جی یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G : باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه گوشی Galaxy S20 Ultra 5G از یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با وضوح عالی بهره می‌برد، بنابراین انتظار داریم که باتری با ظرفیت بالایی هم در آن نصب شود. باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به این ظرفیت، پیش‌بینی می‌کنیم که بازده و قدرت شارژدهی باتری گوشی در حد نرمال باشد. در بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G مشخص شد که یک کاربر معمولی با تنظیمات پیش فرض نمایشگر ضمن یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده کند. اگر در تنظیمات مرتبط با وضوح و رفرش ریت صفحه نمایش گوشی تغییر ایجاد کنید و برای مثال وضوح آن را به حالت FH+ و رفرش ریت آن را به حالت 60 فریم در ثانیه کاهش دهید، شاید بتوانید 1.5 روز دوام را هم از باتری گوشی دریافت نمایید. بنابراین در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی معمولی و نرمال است.

اما سرعت شارژ مجدد باتری چه وضعیتی دارد و برای فول شارژ باتری آن از صفر تا صد درصد حدودا باید چه مقدار زمان صرف شود؟خوشبختانه گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شارژر اورجینال گوشی نام برده شده توان 45 واتی دارد و بدن سبب در 30 دقیقه حدود 60 درصد باتری گوشی را شارژ می‌کند و فول شارژ آن را هم تقریبا در 60 دقیقه انجام می‌دهد! پس سرعت شارژ بالا یکی از ویژگی های جالب گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G است. اما قابلیت های دیگری هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شوند که با باتری آن ارتباط دارند و باید به آن ها اشاره کنیم.

 

نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G

 

این قابلیت ها شامل قابلیت شارژ بیسیم یا وایرلس و قابلیت شارژ معکوس می‌شوند. شارژ بیسیم یا وایرلس 15 واتی توسط گوشی S20 Ultra 5G مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و برای بهره‌گیری از آن می‌بایست از پد شارژر بیسیم اختصاصی شرکت سامسونگ استفاده کنید. همچنین قابلیت شارژ معکوس بیسیم 8 واتی هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود و بدین سبب دستگاه می‌تواند مثل یک شارژر بیسیم یا پاوربانک بیسیم عمل کرده و باتری دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند را شارژ کند. این دو قابلیت هم از ویژگی های جالبی هستند که باید در این بخش بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G به آن ها اشاره می‌کردیم.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G سامسونگ پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. اگر می‌خواهید گوشی بخرید که از همه نظر فوق‌العاده باشد و پتانسیل پشتیبانی از اتصال 5G را هم ارائه کند، گوشی نام برده شده بدون شک از بهترین گزینه هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا 5 جی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص و ارائه شده‌اند. به نظر شما آیا این گوشی در قبال قیمت گوشی که برای آن در نظر گرفته شده ارزش خرید دارد؟

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا، چشم نواز و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بی‌نظیر
  • اسکنر انگشت دقیق و با کیفیت داخل نمایشگر
  • بستر نرم افزاری به روز و بهینه
  • قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی فوق‌العاده
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ معکوس سریع

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی گلکسی اس 20 اولترا 5G , Samsung Galaxy S20 Ultra 5G , سامسونگ گلکسی S20 Ultra 5G , قیمت گلکسی اس 20 اولترا 5G ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر از کاربران اینستاگرام در آیفون های اپل هستید، توصیه داریم که این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتها این مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل بپردازیم. تقریبا تمام این قابلیت ها به طور مشابه در نسخه اندرویدی اینستاگرام هم قابل استفاده خواهند بود، اما نحوه فعالسازی آن ها ممکن است در نسخه اندرویدی برنامه اینستا کمی متفاوت باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون : مقدمه

اینستاگرام در حال حاضر پرطرفدارترین اپلیکیشن در حوزه شبکه های اجتماعی است و تعداد کاربران بسیار زیادی دارد. این برنامه در بین ایرانی ها هم بسیار محبوب شده و هم اکنون از اپلیکیشن هایی است که تقریبا در هر آیفون یا گوشی اندرویدی شاهد نصب و استفاده از آن هستیم. بنابراین حدس می‌زنیم که شما هم از کاربران این اپلیکیشن محبوب باشید. اما سوال اینجاست که تا چه اندازه با قابلیت های کاربردی این برنامه آشنایی دارید؟ ما در ادامه این مقاله قصد دارید به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون بپردازیم که البته تقریبا همه آن ها در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده هستند.

طبیعتا احتمال دارد نحوه استفاده از گزینه ها و قابلیت هایی که نام می‌بریم در نسخه اندرویدی برنامه اینستاگرام یا نسخه های بعدی آن (پس از آپدیت شدن اپلیکیشن) دست‌خوش تغییراتی شود، اما مطمئنا روند کلی کار حداقل تا چند نسخه بعدی اینستا مشابه و یکسان بوده و شاید فقط دست‌خوش تغییرات جزئی گردد. اگر از کاربران آیفون های اپل هستید و تمایل دارید با 11 مورد از جالب ترین و کاربردی ترین قابلیت های این اپلیکیشن آشنا شوید، تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

1. اکانت خصوصی و عمومی

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید در حین استفاده از اینستاگرام و ایجاد حساب کاربری در آن مفهوم آن را درک کنید مربوط به نوع اکانت خصوصی و عمومی می‌شود. اکانت عمومی (Public) اکانتی است که کاملا باز بوده و پست های آن برای تمام کاربران اینستا نشان داده خواهد شد. زمانی که این حالت اکانت را انتخاب کنید، هر کاربری می‌تواند پست ها و استوری ها شما را مشاهده کند. اما اکانت خصوصی (Private) اکانتی است که پست های آن فقط برای کسانی قابل نمایش خواهد بود که در لیست فالوورها یا همان دنبال کنندگان اکانت باشند. یعنی در حالت خصوصی، پست ها و استوری های اینستا برای همه نشان داده نمی‌شوند. اما چطور اکانت خود را خصوصی یا عمومی کنیم؟ اکانت های اینستاگرام در حالت پیش فرض روی وضعیت عمومی قرار دارند و شما برای خصوصی کردن آن ها در آیفون باید به شرح زیر عمل نمایید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و آیکون با نماد "آدمک" را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب کنید.
  • آیکون با نماد " سه خط افقی" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب نمایید.
  • گزینه Account Privacy را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Private Account را لمس نمایید تا به حالت فعال منتقل گردد.

بدین ترتیب اکانت شما به حالت خصوصی تغییر ماهیت می‌دهد. طبیعتا آشنایی با این قابلیت و نحوه انجام آن یک قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. برای خارج کردن اکانت از حالت خصوصی هم کافیست دقیقا مراحل مشابه را طی کرده و اسلایدر کنار گزینه Private Account را غیر فعال نمایید.

 

2. تنظیمات نوتیفیکیشن ها

یکی از جالب ترین قابلیت هایی که برنامه اینستاگرام ارائه کرده مربوط به امکان تنظیم دقیق نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها می‌شود. اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دقیقا مشخص کنند در ازای چه مواردی نوتیفیکیشن ارائه شود و در ازای چه موارد دیگری انجام این کار صورت نپذیرد. برای دستیابی به منوی تنظیمات اعلان های اینستاگرام کافیست مسیر زیر را طی کنید:

  • بعد از اجرای اینستا به قسمت پروفایل (آیکون با نماد آدمک) بروید.
  • گزینه سه خطی گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Notifications را انتخاب کنید.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

در این شرایط صفحه‌ای مشابه با عکس فوق روی آیفونتان نمایان خواهد شد. با فعالسازی گزینه Pause All تمام نوتیفیکیشن های اینستا غیر فعل می‌شوند. با انتخاب گزینه های دیگر ارائه شده در این بخش هم می‌توانید سایر اعلان های اینستاگرام آیفون خود را شخصی سازی کنید. برای مثال گزینه Posts, Stories and Comments امکان بهینه سازی نحوه نمایش نوتیفیکیشن برای پست ها، استوری ها و کامنت ها را مقدور می‌سازد و گزینه Following and Followers بهینه سازی اعلان در ازای فالوور و فالووینگ را امکانپذیر می‌کند. بنابراین شما از طریق این منو می‌توانید به طور دقیق مشخص کنید که اپلیکیشن اینستاگرام آیفون شما در قبال چه مواردی اعلام یا نوتیفیکیشن نشان دهد و چه موارد دیگری را نادیده بگیرد. این مورد هم یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون محسوب می‌شود.

 

3. مصرف کمتر حجم بسته اینترنتی موبایل

خیلی از ما از اینترنت موبایل در گوشی استفاده می‌کنیم و همانطور که می‌دانید هزینه بسته های اینترنتی موبایل واقعا بالاست! زمانی که با اینترنت موبایل به اینستاگرام بروید، سرعت خالی شدن حجم بسته اینترنتی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد چون در اینستا مستقیما با دانلود ویدیو و عکس مواجه خواهید بود و این مسئله حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند. اما آیا می‌دانید که در برنامه اینستاگرام قابلیتی برای کاهش مصرف حجم بسته های اینترنتی موبایل ارائه شده است؟ برای دستیابی به قابلیت مذکور مسیر زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • پس از اجرای اینستاگرام وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Account را انتخاب نمایید.
  • گزینه Mobile Data Use را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Use Less Data را به وضعیت فعال منتقل نمایید.

بدین ترتیب حالت مصرف کمتر اینترنت موبایل در گوشی فعال می‌شود. با فعالسازی این گزینه ممکن است کمی تاخیر در بارگذاری و پخش ویدیوی های اینستاگرام احساس کنید و دلیل آن هم این است که با فعال کردن گزینه مذکور از پیش بارگذاری ویدیوها جلوگیری می‌شود تا حجم بسته اینترنتی موبایل شما بی‌دلیل مصرف نشود. بنابراین امکان کاهش حجم مصرف بسته اینترنتی موبایل یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل است که به صورت مشابه در نسخه اندرویدی برنامه هم قابل استفاده خواهد بود.

 

4. جلوگیری از ذخیره نسخه اصلی عکس ها

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که از طریق منوی تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام قادر به بهینه سازی آن خواهید بود مربوط به جلوگیری از ذخیره شدن نسخه اورجینال عکس هایی می‌شود که در اکانت خود به اشتراک قرار می‌دهید. استفاده از این قابلیت می‌تواند منجر شود که حافظه گوشی شما بدون دلیل پر نگردد. برای غیر فعال کردن قابلیت ذخیره سازی نسخه اصلی عکس ها در اینستاگرام آیفون خود کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • بعد از اجرای برنامه اینستاگرام وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Account را انتخاب کنید.
  • گزینه Original Photos را انتخاب نمایید.
  • اسلایدر کنار گزینه Save Original Photos را به وضعیت غیر فعال منتقل نمایید.

به این صورت قابلیت ذخیره سازی نسخه اورجینال و اصلی عکس ها در گوشی آیفون شما غیر فعال خواهد شد. این مسئله یکی از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که می‌تواند به جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هم کمک کند! اگر می‌خواهید نسخه اورجینال و ادیت نشده عکس های اینستای شما در گالری گوشی ذخیره شوند، اجازه دهید گزینه مذکور فعال باقی بماند.

 

5. حذف تاریخچه جستجوها

زمانی که در اینستاگرام جستجو انجام می‌دهید، به تدریج آرشیوی از جستجوهای انجام شده شما در قالب یک هیستوری یا تاریخچه ذخیره می‌شود و به عنوان پیشنهاد در جستجو های بعدی ارائه خواهد شد. در برخی مواقع ممکن است کاربر تمایلی مبنی بر نمایش آرشیو جستجو های خویش نداشته باشد که خوشبختانه برای جلوگیری از این مسئله قابلیت حذف تاریخچه یا هیستوری سرچ در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. جالب است بدانید که شما هم می‌توانید آیتم های جستجو شده خاص را به طور تک تک از لیست حذف کنید و هم می‌توانید کل تاریخچه یا هیستوری جستجوهای خویش را حذف نمایید.

برای استفاده از این قابلیت در آیفون های اپل کافیست اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و آیکون با نماد "ذره‌بین" را از لبه زیرین صفحه انتخاب نمایید تا به قسمت اکسپلور (Explore) هدایت شوید. سپس فیلد بالای صفحه که برای جستجو ارائه شده را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که یک آیکون ضربدر در کنار گزینه های پیشنهادی ارائه می‌شود که در واقع همان هیستوری یا تاریخچه جستجو های اینستاگرام شما هستند. با انتخاب این آیکون از کنار هر گزینه شاهد غیر فعال شدن و حذف آن از آرشیو جستجوها خواهید بود. برای حذف تمام هیستوری هم گزینه See All را انتخاب کرده و سپس آپشن Clear All را بزنید و تایید نمایید. بدین ترتیب کل آرشیو جستجوی اینستاگرام شما در آیفون حذف می‌شود. این قابلیت یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است.

 

6. ذخیره پست نیمه کاره

در اینستاگرام این قابلیت فراهم شده که کاربران بتوانند در شرایط خاص ارسال یک پست خاص را متوقف کرده و آن را به صورت یک پست نیمه کاره ذخیره نمایند. در این حالت پست مورد نظر در قسمتی تحت عنوان Drafts ذخیره می‌شود و کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد می‌تواند دوباره به آن پست دسترسی یابد و در صورت تمایل آن را ارسال کند. این قابلیت در مواقعی که در حین ویرایش یک عکس یا ویدیو هستید و ناگهان کاری برایتان پیش می‌آید و قادر به ادیت کامل و ارسال پست نیستید بسیار کاربردی خواهد بود چون به شما این امکان را می‌دهد که در آینده ادامه کار را از همان مرحله قبل دنبال کنید. برای ذخیره پست نیمه کاره یا Draft کافیست به شرحی که در ادامه معرفی می‌کنیم عمل کنید.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

در هر یک از مراحل ارسال پست جدید که هستید، آیکون "بازگشت به عقب" را چند مرتبه لمس کنید تا دقیقا مشابه با عکس فوق سه گزینه Save Draft، Discard و Cancel نمایان شوند. از بین این سه گزینه، آپشن Save Draft را انتخاب کنید. بدین ترتیب آن پست نیمه کاره در همان حالت ذخیره شده و بعدا مجدد توسط شما قابل ادامه دادن ویرایش و ارسال خواهد بود. برای دستیابی به این پست از پیش ذخیره شده در آینده کافیست گزینه ارسال پست جدید را لمس کنید و سپس گزینه Library را از منوی زیرین صفحه انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد مثل عکس زیر یک بخش با عنوان DRAFTS نشان داده می‌شود و پست های قبلی که نیمه کاره باقی مانده‌اند در این قسمت ارائه خواهند شد. با انتخاب هر پست به سادگی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و سایر مراحل ویرایش و ارسال پست را طی نمایید. پس امکان ذخیره کردن پست های نیمه کاره یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون محسوب می‌شود که تقریبا به شیوه مشابه در نسخه اندرویدی این برنامه هم ارائه شده است.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

7. محدود کردن دسترسی افراد خاص

اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار داده که در صورت نیاز برخی دسترسی های کاربران خاص به اکانت شخصی خویش را محدود کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید به طور کامل از نمایش استوری های خود برای یک کاربر خاص جلوگیری کنید یا از نمایش آنلاین بودن خود برای وی جلوگیری به عمل آورید. همچنین قابلیت محدود سازی دسترسی افراد این امکان را به شما می‌دهد که کامنت های دریافت شده از سمت آن فرد را فقط شخصا مشاهده کنید و از نمایش کامنت های آن شخص برای دیگران جلوگیری نمایید. این قابلیت که جزو 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است با نام Restrict شناخته می‌شود.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

برای دستیابی به این قابلیت در نسخه آی او سی اینستاگرام کافیست ابتدا وارد صفحه پروفایل کاربری شوید که می‌خواهید وی را محدود کنید. سپس آیکون با نماد "سه نقطه" را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب نمایید. حالا گزینه Restrict را انتخاب نمایید و در نهایت با انتخاب گزینه Restrict Account محدود شدن دسترسی های آن کاربر را تایید کنید. بدین ترتیب دسترسی های آن کاربر خاص به گونه‌ای مسدود و محدود می‌شود که وی تقریبا متوجه این مسئله نخواهد شد. این قابلیت یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های اینستاگرام است که هم در آیفون و هم در گوشی های اندرویدی قابلیت استفاده دارد.

 

8. ایجاد لیست دوستان نزدیک یا Close Friends

یکی از قابلیت های جالب دیگری که در اینستاگرام ارائه شده و کاربران آیفون های اپل هم به طبع می‌توانند از آن استفاده کنند مربوط به قابلیت Close Friends یا دوستان نزدیک می‌شود. به موجب این قابلیت شما می‌توانید لیستی از دوستان خاص و منحصر به فرد خودتان را تعیین کرده و برخی از استوری های خویش را صرفا برای آن ها ارسال نمایید. استوری هایی که برای اعضای Close Friends ارسال می‌شوند توسط سایر اعضای عادی و فالوورهای معمولی شما قابل رویت نخواهند بود. این یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که البته در نسخه اندرویدی برنامه هم ارائه می‌شود. برای اضافه کردن یک کاربر به لیست کلوز فرندز کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • به پروفایل فردی بروید که می‌خواهید به لیست دوستان نزدیک یا همان Close Friends شما اضافه شود.
  • گزینه Following را انتخاب کنید.
  • گزینه Add to Close Friends List را انتخاب کنید.

به همین سادگی آن مخاطب مد نظر به لیست کلوز فرندز یا دوستان نزدیک اکانت شما اضافه می‌شود. برای مشاهده لیست اعضای Close Friends خود در آیفون های اپل هم می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • با انتخاب آیکون با نماد "آدمک" از لبه زیرین و سمت راست صفحه برنامه به قسمت پروفایل خودتان بروید.
  • آیکون با نماد "سه خط افقی" که در بالا و سمت راست صفحه ارائه شده را انتخاب کنید.
  • گزینه Close Friends را انتخاب نمایید.

در قسمت Your Lists می‌توانید لیست تمام اعضای Close Friends خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز هر کدام که مد نظرتان است را از لیست حذف نمایید. همچنین با انتخاب گزینه Suggestions می‌توانید به بخشی بروید که پیشنهادهایی برای اضافه کردن برخی افراد به لیست دوستان نزدیک ارائه شده است. با انتخاب آیکون Add از کنار نام هر کاربر می‌توانید او را به لیست دوستان نزدیک اکانت اینستاگرام خویش اضافه کنید. از این پس هر زمان قصد ارسال یک استوری را داشته باشید، گزینه‌ای برایتان نمایان می‌شود که امکان ارسال کردن اختصاصی استوری فقط برای اعضای کلوز فرندز را ارائه می‌کند.

 

9. مشاهده مدت زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام

یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل مربوط به ارائه امکان مشاهده مدت زمان آنلاین بودن و استفاده از اینستا می‌شود. این قابلیت از آنجایی بسیار کاربردی است که می‌تواند مشخص شد شما در طول یک روز دقیقا چقدر از زمان خود را صرف اینستاگرام می‌کند. جالب است بدایند که اینستا حتی این امکان را به شما می‌دهد که مدت زمان مشخصی را به عنوان مرز استفاده از این برنامه تعیین نمایید و وقتی مقدار استفاده روزانه شما از آن میزان عبور کرد، پیغام هشداری از سمت اینستاگرام دریافت و متوجه این امر شوید. برای مشاهده مقدار استفاده روزانه خود از اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • به بخش پروفایل در اکانت اینستاگرام خود بروید.
  • آیکون "سه خطی" گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب نمایید.
  • گزینه Your Activity را انتخاب کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که درست مثل عکس فوق یک چارت یا نمودار نمایان خواهد شد که مدت زمان استفاده روزانه شما از اینستاگرام را در هفت روز گذشته نشان می‌دهد.

شما با انتخاب گزینه Set daily reminder و تعیین یک بازه زمانی خاص (مثلا 30 دقیقه) می‌توانید حالتی ایجاد کنید که به محض سپری کردن 30 دقیقه در اینستاگرام یک نوتیفیکیشن ارائه شود و اطلاع رسانی لازم را به شما داشته باشد تا بتوانید مدت زمان پرسه زدن خود در این شبکه اجتماعی را کاهش دهید و به حداقل برسانید.

 

10. مشاهده جزئیات قدیمی اکانت

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده و خیلی از کاربران در مورد آن اطلاعات کافی ندارند مربوط به امکان مشاهده جزئیات و تغییرات اکانت در بازه های زمانی مختلف می‌شود. به بیان دیگر اپلیکیشن اینستا تمام تغییراتی که شما در اکانت خویش ایجاد می‌کنید را به صورت یک آرشیو ذخیره می‌کند و در صورت نیاز نمایش خواهد داد. این جزئیات شامل تمام اقدامات شما در راستا تغییر ایمیل، تغییر رمز، تغییر نام کاربر، تغییر موبایل و غیره می‌شوند. برای مشاهده لیست این موارد به شرح زیر عمل کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • با انتخاب آیکون با نماد آدمک از نوار زیرین صفحه به قسمت "پروفایل" اکانت اینستاگرام خود بروید.
  • آیکون با نماد "سه خط افقی" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Access Data را انتخاب نمایید.

مشاهده خواهید کرد که تصویری مشابه با عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد. با انتخاب هر گزینه آرشیو یا بهتر بگوییم تاریخچه تغییرات آن نشان داده می‌شود. برای مثال با انتخاب گزینه Password Changes جزئیات تمام تغییرات رمز عبور اکانت شما به همراه تاریخ انجام آن ها نشان داده خواهد شد و به همین صورت جزئیات و تاریخچه تمام قسمت ها و گزینه های دیگر هم قابل رویت هستند. این قابلیت یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل است که خیلی از کاربران در مورد آن اطلاعات کافی ندارند.

 

11. هایلایت کردن استوری (Highlight)

آخرین قابلیتی که معرفی می‌کنیم قابلیت هایلایت کردن استوری است (Highlight). به موجب این قابلیت شما می‌توانید استوری های خاص خودتان را به لیستی که تحت عنوان هایلایت ارائه شده اضافه نمایید و بدین صورت از حذف شدن خودکار استوری بعد از 24 ساعت جلوگیری نمایید، چون استوری هایی که به عنوان هایلایت انتخاب می‌شوند دیگر پس از 24 ساعت حذف نخواهند شد و برای همیشه در صفحه پروفایل کاربر قابل مشاهده می‌شوند مگر اینکه شخصا نسبت به حذف آن ها اقدام کنید. برای اضافه کردن یک استوری به هایلایت کافیست بعد از ارسال استوری آن را باز کنید و آیکون Highlight را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب نمایید. آرشیو استوری های هایلایت شده شما هم در صفحه پروفایلتان قابل رویت می‌شوند.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل پرداختیم. با استفاده از این قابلیت ها می‌توانید تجربه کاربری بهتری از اپلیکیشن اینستاگرام در آیفون خود داشته باشید. همانطور که قبلا هم گفتیم خیلی از این موارد در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده خواهند بود. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون , قابلیت اینستاگرام , قابلیت جالب اینستاگرام آیفون , قابلیت اینستاگرام در آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

حتما می‌دانید که رابط کاربری اختصاصی گوشی های سامسونگ با نام One UI شناخته می‌شود. نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ چند وقتی است که منتشر شده، اما سوال اصلی اینجاست که چه تغییرات و بهبود های در نسخه جدید رابط سامسونگ وجود دارد؟ ما در این مطلب می‌خواهیم به معرفی مهمترین تغییرات One UI 2 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

تغییرات One UI 2 سامسونگ : مقدمه

هر شرکت سازنده گوشی اندرویدی یک رابط کاربری اختصاصی دارد و با راه اندازی آن روی نسخه خام سیستم عامل اندروید قابلیت های اضافه‌ و گاها اختصاصی برند خود را ارائه می‌کند. به عنوان مثال رابط کاربری شرکت هوآوی EMUI نام دارد و رابط کاربر شرکت شیائومی هم با نام MIUI شناخته می‌شود. سامسونگ هم رابط کاربری خودش را با نام One UI معرفی کرده و چند سالی است که از این نام استفاده می‌کند. قبل از اینکه سامسونگ این نام را برای رابط اختصاصی خودش در نظر بگیرد، از نام های دیگری مثل سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) و تاچ‌ویز (TouchWiz) استفاده می‌کرد.

چند وقت پیش سامسونگ نسخه ارتقاء یافته و به روز شده رابط One UI را معرفی کرد که One UI 2 نام گرفته است. اما در این بین یک سوال در ذهن کاربران ایجاد شده که پاسخ به آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. تغییرات One UI 2 در مقایسه با نسخه پیشین شامل چه مواردی می‌شوند؟ ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور نسبتا مختصر اصلی ترین تغییرات و ویژگی هایی که در نسخه جدید رابط One UI سامسونگ ارائه شده‌اند را برایتان معرفی کنیم. شاید برخی از این ویژگی ها از آن دسته مواردی باشند که حتی کاربران گوشی های سامسونگ هم از آن مطلع نیستند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

1. ضبط ویدیوی پیشرفته از صفحه گوشی

یکی از جالب ترین ویژگی ها و تغییرات One UI 2 مربوط به ارائه یک حالت ضبط پیشرفته ویدیو از صفحه گوشی می‌شود. برای فعالسازی این قابلیت در حالت پیش فرض می‌توانید از آیکون اختصاصی استفاده کنید که در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) رابط One UI 2 ارائه می‌شود. بدین منظور کافیست انگشت خود را از بخش فوقانی صفحه به سمت پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع گوشی نمایان شود. سپس گزینه Screen Recorder را انتخاب کنید. بدین ترتیب حالت ضبط ویدیوی پیشرفته از صفحه گوشی فعال خواهد شد. اما چرا می‌گوییم که این حالت یک حالت پیشرفته ضبط ویدیو از اسکرین گوشی است؟ دلیل این مسئله مربوط به قابلیت های اضافه و جالبی می‌شود که سامسونگ ارائه کرده است.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

به موجب آپدیت One UI 2 هم اکنون وقتی حالت ضبط ویدیو از صفحه گوشی را فعال کنید دو گزینه جالب دیگر قابل استفاده خواهند بود که یکی مربوط به فعالسازی حالت نوشتن متن روی صفحه نمایش می‌شود و گزینه دیگر هم امکان فعال کردن لنز دوربین سلفی و تصویربرداری از شما در حین ضبط ویدیو از صفحه گوشی را امکانپذیر می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید در حین ضبط ویدیو از صفحه موبایل خود هم متون مورد نظرتان را روی آن تایپ کنید و هم تصویر خودتان را در گوشه صفحه ضمیمه نمایید و این دو به طور کامل در ویدیوی ضبط شما نشان داده می‌شوند. این یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 سامسونگ است.

 

2. آیکون های بیشتر در منوی تنظیمات سریع

یکی دیگر از مواردی که در رابط کاربری One UI 2 تغییر کرده و شاید خیلی از کاربران متوجه آن نشده باشند مربوط به تعداد آیکون هایی می‌شود که می‌توان به عنوان آیکون های میانبر در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) گوشی لحاظ کرد. تعداد این آیکون ها در نسخه قبلی رابط One UI برابر 12 عدد بود و در سه ردیف چهار موردی ارائه می‌شد، اما در One UI 2 تعداد این آیکون به 16 مورد افزایش یافته و کاربران می‌توانند آیکون های بخش تنظیمات سریع را در چهار ردیف چهار آیکونی ایجاد کنند.

 

3. عدم نمایش منوی تنظیمات سریع با انتخاب نوتیفیکیشن لاک اسکرین

در نسخه اول رابط کاربری One Ui سامسونگ یک باگ عجیب وجود داشت که البته باگ هم نبود و فقط قابلیت اضافه‌ای محسوب می‌شود که در One UI 2 برطرف شده است. زمانی که در رابط One UI 1 نوتیفیکیشنی روی لاک اسکرین گوشی نمایان می‌شود و کاربر آن را لمس می‌کرد، بدون دلیل هم نوتیفیکیشن و هم منوی تنظیمات سریع گوشی نمایان می‌شدند در حالی که اصلا لزومی مبنی بر نمایان شدن منوی تنظیمات سریع در این شرایط وجود ندارد. خوشبختانه در One UI 2 این مشکل رفع شده و با لمس آیکون نوتیفیکیشن منوی تنظیمات سریع گوشی نشان داده نمی‌شود.

 

4. وضوح بیشتر نوشته ها لاک اسکرین

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

وضوح نوشته ها و توضیحات روی لاک اسکرین گوشی های سامسونگ یکی از مشکلاتی بود که خیلی از کاربران با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. برای مثال انتخاب یک تصویر شلوغ یا با پس زمینه روشن سبب می‌شد که نوشته هایی مثل زمان و تاریخ روی صفحه گوشی خیلی خوب قابل رویت نباشند. اما یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 مربوط به وضوح بهتر و بیشتر نوشته های لاک اسکرین می‌شود. در نسخه جدید رابط سامسونگ بستر نرم افزاری گوشی به طور خودکار الگویی رنگی تصویر پس زمینه لاک اسکرین را شناسایی کرده و رنگ نوشته های اصلی مثل زمان و تاریخ را به گونه‌ای بهینه می‌کند که بهتر قابل رویت باشند. این مسئله یکی از ویژگی های جالبی است که اغلب کاربران گوشی های سامسونگ حتی بعد از آپدیت کردن رابط موبایل خودشان هم متوجه آن نشده‌اند.

 

5. تغییر ابعاد نوتیفیکیشن تماس دریافتی

نوبت به یکی از جالب ترین قابلیت ها و تغییرات One UI 2 می‌رسد که امیدوار هستیم در آینده در رابط کاربری دیگر گوشی های اندرویدی هم شاهد ارائه آن باشیم. این قابلیت مربوط به امکان تغییر اندازه و سبک نمایش نوتیفیکیشن تماس ورودی می‌شود. در اغلب گوشی های موبایل زمانی که شما یک تماس ورودی دریافت کنید، این تماس به طور تمام صفحه و فول اسکرین روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شود و مثلا اگر در حین تماشای ویدیو یا وبگردی باشید، این پروسه کاملا مختل خواهد شد و پاسخگویی به تماس ورودی در اولویت قرار داده می‌شود. اما در رابط One UI 2 می‌توان حالتی ایجاد کرد که تماس ورودی به صورت یک ویجت نمایش داده شود!

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

برای درک بهتر موضوع به عکس فوق و سمت راست نگاه کنید. در حالتی که وضعیت پاپ آپ برای تماس ورودی در رابط One UI 2 فعال شود، هر زمان که تماسی داشته باشید، یک ویجت کوچک روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود که حاوی دو گزینه پاسخگویی یا رد تماس است و شما با استفاده از این گزینه ها می‌توانید اقدام مورد نظرتان را در قبال آن تماس انجام دهید. ضمن اینکه می‌توانید کاملا تماس را نادیده گرفته و کاری که قبلا در حال انجامش بودید را ادامه دهید. این حالت نمایش نوتیفیکیشن تماس به صورت پاپ آپ هیچ اختلالی در انجام سایر کارهای شما از قبیل تماشای ویدیو، وبگردی و غیره ایجاد نمی‌کند. برای فعالسازی این قابلیت در رابط کاربری One UI 2 کافیست به مسیر Settings بروید و گزینه Call display while using apps را انتخاب نمایید و در نهایت حالت مورد پسندتان را برای نحوه نمایش تماس ورودی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید این حالت نمایش تماس ورودی فقط در وضعیتی نمایان می‌شود که یک اپلیکیشن توسط کاربر در حال اجرا و استفاده باشد، در غیر این صورت تماس ورودی به صورت نرمال روی صفحه گوشی نشان داده می‌شود.

 

6. نمایش متفاوت تب ها در مرورگر Samsung Internet

تغییر بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به مرورگر Samsung Internet و نحوه نمایش تب های فعال آن می‌شود. در حالت عادی و نسخه قبلی رابط One UI این تب ها به صورتی که در عکس زیر و سمت راست مشاهده می‌کنید نمایش داده می‌شدند اما در نسخه جدید این رابط این تب ها می‌توانند به صورتی که در عکس سمت چپ مشاهده می‌کنید نمایش داده شوند که حالتی جالب تر خواهد بود. در این روش هر تب به صورت یک فیلد افقی نشان داده می‌شود و حالتی قابل درک تر دارد. در صورت تمایل کاربران این امکان را دارند تا نحوه نمایش تب ها در مرورگر Samsung Internet را تغییر دهند. برای انجام این کار کافیست در این منو، آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب و سپس گزینه Change to Card View را انتخاب نمایید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

7. قابلیت ضبط ویدیوی سلفی اسلوموشن

از دیگر تغییرات One UI 2 که جالب بوده و مطمئنا استفاده زیادی هم از آن به عمل می‌آید می‌توان به پشتیبانی اپلیکیشن دوربین آن از ضبط ویدیو های سلفی اسلوموشن اشاره کرد. این قابلیت قبلا در آیفون 11 اپل ارائه شده بود و خلا آن در گوشی های سامسونگ احساس می‌شد که این شرکت کره‌ای با انتشار آپدیت One UI 2 این قابلیت را ارائه کرده است. بنابراین اگر آپدیت One UI 2 را روی گوشی سامسونگ خود نصب کنید قادر خواهید بود که از طریق اپلیکیشن دوربین پیش فرض گوشی به ضبط ویدیو های سلفی اسلوموشن بپردازید.

 

8. برش خودکار اسکرین شات ها

یک قابلیت خیلی جالب دیگر هم در رابط کاربری One UI 2 ارائه شده که شاید خیلی از کاربران در حالت عادی متوجه این قابلیت نشده باشند. در این رابط بستری فراهم آمده که کاربر بتواند بعد از ثبت اسکرین شات و با ورود به حالت ادیت یا ویرایش صفحه، گزینه‌ خاصی را انتخاب کرده و به لطف آن شاهد برش خودکار و سریع بخش اصلی اسکرین شات باشد. برای مثال تصور کنید عکس خاصی را در گوگل جستجو کرده‌اید و آن با پیدا می‌کنید و از صفحه در حالتی که چندین عکس پیشنهادی دیگر در زیر آن ارائه شده‌اند اسکرین شات ضبط می‌نمایید. در این حالت برای برش بخش فوقانی تصویر که حاوی عکس اصلی است کافیست گزینه ادیت را انتخاب گزینه و سپس انگشت خود را روی بخش فوقانی تصویر قرار دهید تا به طور خودکار و هوشمندانه این قسمت انتخاب شده و برش داده شود.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

9. تغییرات اپلیکیشن ماشین حساب

یکی دیگر از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به اپلیکیشن پیش فرض ماشین حساب می‌شود. با نگاه کردن به عکس زیر به راحتی می‌توانید تغییرات ظاهری که این برنامه ارائه شده را مشاهده کنید. تصویر سمت چپ اپلیکیشن ماشین حساب One UI 1 را نشان می‌دهد و تصویر سمت راست مربوط به اپلیکیشن ماشین حساب در رابط One UI 2 خواهد بود. نکته جالب بعدی اینکه در اپلیکیشن ماشین حساب جدید رابط سامسونگ یک گزینه اختصاصی برای فعالسازی حالت ماشین حساب مهندسی هم ارائه شده که کارایی پیشرفته‌ و حرفه‌ای‌تری را ارائه می‌کند. این مسئله هم می‌تواند از دیگر تغییرات One UI 2 سامسونگ به شمار آید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

10. سبک اعلان جدید برای دسترسی برنامه ها

از دیگر تغییرات جالبی که در رابط کاربری One UI 2 ارائه شده و می‌تواند جالب به نظر آید باید به تغییر سبک اعلان یا نوتیفیکیشن دسترسی اپلیکیشن ها اشاره کنیم. در نسخه قبلی این رابط اجازه دسترسی هر برنامه‌ای به شیوه‌ای که در عکس سمت چپ مشاهده می‌کنید ارائه می‌شد و کاربر می‌توانست اجازه آن دسترسی به با انتخاب گزینه Allow به برنامه بدهد یا گزینه Deny را انتخاب کرده و دسترسی لازم را ارائه نکند. اما در نسخه جدید رابط سامسونگ اینطور نخواهد بود و نوتیفیکیشن یا اعلان دسترسی هر اپلیکیشن به شیوه‌ای که در عکس سمت راست می‌بینید ارائه خواهد شد که به مراتب ظاهری جذاب تر و بهتر دارد.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

11. گزینه جدید برای دسترسی لوکیشن

یکی از قابلیت هایی که مربوط به سرویس لوکیشن گوشی می‌شد و در سیستم عامل iOS شاهد ارائه آن بودیم اما گوشی های اندرویدی آن را ارائه نمی‌کردند مربوط به شرایط دسترسی به این سرویس در حالت اجرا شدن برنامه می‌شد! در سیستم عامل iOS کاربر این قابلیت را دارد حالتی ایجاد کند که هر برنامه فقط در شرایطی که توسط وی اجرا شده امکان دسترسی به سرویس لوکیشن را داشته باشد و در غیر این صورت این امکان برایش فراهم نشود. این امر هم منجر به حفظ بهتر حریم خصوصی کاربر می‌شود و هم از مصرف شده بی‌دلیل شارژ باتری جلوگیری می‌کند. اما در سیستم عامل اندروید این قابلیت ارائه نشده است!

حالا سامسونگ در One UI 2 این قابلیت را ارائه کرده و از این پس کاربران می‌توانند دسترسی اپلیکیشن های مختلف گوشی به سرویس لوکیشن را در حالتی تنظیم کنند که فقط در شرایط اجرا کردن برنامه امکانپذیر باشد. بدین منظور کافیست زمانی که برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید از بین سه گزینه ارائه شده (مشابه عکسی که در بخش قبل ضمیمه کردیم)، گزینه Allow only while using this app را انتخاب نمایید. بدین ترتیب آن اپلیکیشن فقط زمانی که توسط شما اجرا شود به سرویس لوکیشن گوشی دسترسی خواهد داشت.

 

12. قابلیت Auto Optimization

قابلیت Auto Optimization قابلیت اختصاصی رابط One Ui 2 نیست و قبلا در رابط One UI 1 شاهد ارائه آن بودیم. به موجب این قابلیت می‌توانستید بستری فراهم کنید که برخی از اپلیکیشن های فعال در پس زمینه به طور خودکار در ساعت خاصی از شبانه روز کاملا غیر فعال شوند و بدین ترتیب رم گوشی فضای آزاد بیشتری داشته باشد و در نتیجه مصرف شارژ باتری هم کاهش یابد. اما این قابلیت در One UI 1 تمام اپلیکیشن های پس زمینه را غیر فعال نمی‌کرد و منجر می‌شد که برخی برنامه های تازه استفاده شده همچنان فعال باقی بمانند، اما این مسئله در نسخه جدید رابط One UI تغییر یافته و هم اکنون تمام برنامه های پس زمینه گوشی با فعال کردن قابلیت Auto Optimization غیرفعال خواهند شد.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

برای فعالسازی قابلیت نام برده شده در رابط One UI سامسونگ کافیست به قسمت Settings بروید و گزینه Auto Optimization را جستجو و فعال کنید. با انتخاب گزینه Time می‌توانید دقیقا ساعت مورد نظرتان برای بهینه سازی خودکار تعیین نمایید. همچنین برای اینکه قابلیت غیر فعالسازی تمام اپلیکیشن های پس زمینه در گوشی فعال شود باید اسلایدر کنار گزینه Close apps to free up memory را فعال کنید. در واقع ارائه این گزینه همان تغییر اصلی One UI 2 محسوب می‌شود. دقت داشته باشید قابلیت Auto Optimization فقط زمانی عمل می‌کند که در تایم تعیین شده شما در حال استفاده از گوشی نباشید و صفحه آن خاموش باشد. اگر این شرایط برقرار نباشد، غیر فعالسازی اپلیکیشن های پس زمینه انجام نمی‌گیرد.

 

13. فعالسازی ساده تر حالت "تک دست"

یکی دیگر از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به فعالسازی ساده تر حالت استفاده "تک دست" از گوشی یا همان One-Handed Mode می‌شود. در نسخه قبلی One Ui و نسخه اصلی اندروید 10 برای فعالسازی این حالت از طریق دستورات اشاره‌ای باید انگشت خود را از وسط صفحه به سمت یکی از گوشه های پایین آن سوایپ می‌کردید و فعالسازی این حالت با استفاده از دکمه مجازی هوم هم از طریق سه مرتبه ضربه زدن روی آن امکانپذیر می‌شد. اما در One UI 2 سامسونگ فعالسازی این حالت به شیوه راحت تر قابل انجام است. بدین منظور در حالتی که دکمه هوم فعال باشد با دو مرتبه ضربه زدن پشت هم روی این دکمه می‌توانید حالت "تک دست" را فعال کنید و در صورتی که دکمه هوم مجازی در گوشی فعال نباشد هم می‌توان با قرار دادن انگشت در وسط بخش زیرین صفحه نمایش (دقیقا محل قرارگیری دکمه مجازی هوم) و کشیدن انگشت به سمت دستور فعالسازی حالت تک دست را صادر کرد.

 

14. تنظیم دقیق تر عملکرد شارژ بیسیم معکوس

یکی از قابلیت های جالبی که در گوشی های جدید سامسونگ و پرچمداران این شرکت ارائه شده قابلیت "شارژ بیسیم معکوس" یا "Reverse Wireless Charging" است که به موجب آن گوشی کاربر می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند! یعنی اگر گوشی یا هر گجت دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند را به قاب پشت گوشی سامسونگ خودتان نزدیک کنید شاهد انتقال شارژ از باتری گوشی سامسونگ به باتری گوشی مورد نظر خواهید بود! به همین سبب گفته می‌شود که گوشی سامسونگ شما می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل نماید. در One UI 1 انتقال بیسیم شارژ از گوشی به دیگر گجت ها تا زمانی می‌توانست ادامه یابد که شارژ باتری دستگاه به 30 درصد برسد! همچنین کاربر امکان غیر فعالسازی این قابلیت را هم از منوی تنظیمات گوشی داشت.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

اما یکی از جالب ترین تغییرات One UI 2 در ارائه امکان تنظیم دقیق درصد شارژ باقی مانده باتری گوشی برای توقف پروسه انتقال شارژ بیسیم معکوس می‌شود. به بیان دیگر در One UI 2 امکان تنظیم و مشخص کردن درصد شارژی را خواهید داشت که منجر به غیر فعال شدن خودکار انتقال شارژ بیسیم می‌شود. برای مثال می‌توانید مقدار 30 درصد پیش فرض را روی 40 درصد یا 50 درصد تنظیم کنید تا به محض کمتر شدن میزان شارژ باتری گوشی از حد انتخاب شده، انتقال شارژ متوقف شده و قابلیت "شارژ بیسیم معکوس" غیر فعال گردد.

 

15. کنترل بهتر نشانه‌گر تایپ

در حین تایپ کردن با کیبورد هر گوشی که صفحه کلید لمسی دارد یک نشانه‌گر روی فیلد تایپ نمایان خواهد شد , مکان دقیقی که در آن قرار دارید را نشان می‌دهد. در One UI 1 تغییر مکان این نشانه‌گر با نگه داشتن انگشت روی کلید "Space" کیبورد مجازی در حالت پیش فرض ارائه نشده بود و کاربر برای فعالسازی آن باید وارد منوی تنظیمات کیبورد می‌شد و این قابلیت را فعال می‌کرد. این مسئله در حالیست که وجود این قابلیت واقعا کاربردی و لازم است. خوشبختانه یکی از تغییرات One UI 2 سامسونگ مربوط به ارائه این قابلیت در حالت پیش فرض می‌شود. بنابراین وقتی رابط One UI 2 روی گوشی سامسونگ شما نصب باشد، قابلیت کنترل نشانه‌گر تایپ هم در حالت پیش فرض در کیبورد مجازی دستگاه ارائه خواهد شد و نیازی به فعالسازی دستی آن وجود ندارد. ضمنا سامسونگ در رابط مذکور کنترل نشانه‌گر نام برده شده را به شیوه مطلوب تر و کاربردی تر فراهم کرده و در این زمینه هم پیشرفت هایی ایجاد کرده است که منجر به سهولت بکارگیری این قابلیت خواهد شد.

 

16. جزئیات کامل تر مصرف باتری

از دیگر تغییرات One UI 2 می‌تواند به ارائه جزئیات کامل تر و قابل درک تر در قسمت Battery Usage اشاره کرد. در این قسمت برخلاف گذشته و نسخه قبلی رابط One UI امکان مشاهده میزان مصرف باتری و شدت استفاده از آن در هفت روز گذشته به صورت یک نمودار نشان داده می‌شود. همچنین مدت زمان روشن بودن صفحه گوشی و برخی اطلاعات جالب و کاربردی دیگر هم در این بخش نشان داده می‌شوند. بنابراین تغییراتی که در قسمت Battery Usage رابط کاربری One UI 2 ارائه شده‌اند هم از دیگر ویژگی های جالب این رابط به شمار می‌روند. در نظر داشته باشید که برای دسترسی به تنظیمات این بخش باید به مسیر Settings > Device Care > Battery Usage مراجعه کنید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

17. تغییرات منوی Device Care

یکی دیگر از تغییرات جالب و کاربردی که در رابط One UI 2 ایجاد شده مربوط به تغییراتی منوی Device Care می‌شود. در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با مراجعه به این بخش گزینه هایی از قبیل Battery، Storage، Memory و Security را مشاهده خواهید کرد و در کنار هر یک از این گزینه وضعیت تقریبی دستگاه در هر شاخه نشان داده می‌شود و شما با انتخاب هر گزینه هم می‌توانید به جزئیات آن دسترسی پیدا کنید. تغییراتی که در این منو ایجاد شده بسیار کاربری هستند و می‌توانند به شیوه مطلوب تری امکان مشاهده وضعیت کلی گوشی و بهینه سازی آن را فراهم کنند. برای مثال شما با مراجعه به منوی Storage در بخش Device Care می‌توانید خیلی سریع به آپشن های مختلفی برای بهینه سازی حافظه گوشی دسترسی یابید.

 

مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ

 

تغییرات One UI 2 سامسونگ: جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 17 مورد از جالب ترین و کاربردی ترین تغییرات One UI 2 سامسونگ پرداختیم. تعداد کل تغییراتی که در این رابط به وجود آمده‌اند به مراتب بیشتر از 17 مورد هستند و طبیعتا بهینه تر شدن رابط و ارائه تجربه کاربر سلیس و روان‌تر هم از دیگر تغییرات مهم آن محسوب می‌شود. ما سعی داشتیم در این مطلب فقط به کاربردی ترین و جالب ترین تغییرات رابط کاربری One UI 2 اشاره کنیم. اگر از کاربران گوشی های سامسونگ هستید حتما رابط گوشی خود را به این نسخه جدید ارتقاء دهید و از مزیت های آن بهره‌مند شوید.



:: برچسب‌ها: One UI 2 سامسونگ , ویژگی های One UI 2 , تغییرات One UI 2 , قابلیت One UI 2 , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

جدیدترین نسخه سری تبلت های ویندوزی سرفیس شرکت مایکروسافت با نام اختصاصی Surface Pro 7 روانه بازار شده و توانسته توجه خیلی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با جزئیات این تبلت صحبت کنیم و به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت بپردازیم. آیا این تبلت ویندوزی دو منظوره گزینه خرید خوبی است؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

علاقمندان به تبلت های ویندوزی به خوبی با سری تبلت های سرفیس مایکروسافت آشنایی دارند. این سری از تبلت های شرکت مایکروسافت را می‌توان حرفه‌ای‌تر، با کیفیت ترین و البته گران قیمت تبلت های دو منظوره، دو کاره یا هیبریدی بازار محسوب کرد. قیمت Microsoft Surface Pro 7 به هیچ وجه ارزان نیست و حتی پایه‌ای‌ترین نسخه آن که خیلی از سخت افزار برتری بهره نمی‌برد هم قیمت ارزانی ندارد. به نظر می‌رسد سیاست های مایکروسافت در قیمت گذاری سری تبلت های Surface Pro کاملا مشابه با سیاست های اپل در قیمت گذاری محصولاتش است! اما نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت می‌تواند موضوع را برایتان شفاف تر کند!

به نظر شما آیا این تبلت ارزش صرف هزینه گزاف برای خرید را دارد؟ قبل از هر چیز باید اشاره داشته باشیم که ما در این بررسی از نسخه پایه تبلت Surface Pro 7 استفاده کردیم که طبیعتا در مقایسه با نسخه های دیگر محصول سخت افزاری ضعیف‌تر و بازده پردازشی کمتری دارد. در رابطه با جزئیات این مسئله و نسخه های مختلف تبلت مذکور هم در بخش های آتی صحبت های لازم را به عمل می‌آوریم. اگر به فکر خرید مایکروسافت Surface Pro 7 هستید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و با نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

طبیعتا اولین چیزی که هر کاربر در نگاه اول به آن دقت می‌کند ظاهر محصول است! سبک طراحی و ظاهر تبلت Surface Pro 7 جذاب و چشم‌نواز است و به خصوص ترکیب رنگ های جدیدی که مایکروسافت برای کیبورد آن در نظر گرفته بر زیبایی‌هایش می‌افزاید. اما اگر با دقت بیشتر به تبلت و سبک طراحی آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا هیچ تفاوتی مابین سرفیس پرو 7 و نسخه قبلی این محصول که بانام Surface Pro 6 روانه بازار شده بود وجود ندارد و این امر می‌تواند کمی نا امید کننده به نظر برسد. تنها تفاوتی که در سبک طراحی و ظاهر تبلت سرفیس Pro 7 و نسخه سال قبل آن وجود دارد مربوط به پورت یو اس بی تایپ سی (USB Type C) است که در سرفیس پرو 7 جایگزین مینی دیسپلی پورت (MiniDisplayPort) شده است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

اما بیایید به تبلت به عنوان یک محصول جدید نگاه کنیم و کاری به شباهت های ظاهری آن با نسخه سال قبل نداشته باشیم. سری تبلت های سرفیس مایکروسافت جزو تبلت های هیبریدی یا دو کاره محسوب می‌شوند، یعنی در حالتی که کیبورد به آن ها متصل شود، می‌توانند تجربه کاربری مثل یک لپ تاپ مجهز به نمایشگر لمسی را برایتان به ارمغان آورند و در حالتی که کیبورد به آن ها متصل نباشد، می‌توان مثل یک تبلت ویندوزی مجهز به نمایش لمسی از آن ها استفاده کرد. طبیعتا در بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت هم شاهد چیزی غیر از این مسئله نبودیم و همین شرایط برقرار است. اتصال مابین کیبورد و بدنه اصلی تبلت به صورت مغناطیسی و بسیار دقیق انجام می‌شود و واقعا در طراحی آن دقت بالایی صرفا شده است.

بدنه خود تبلت ابعاد 8.5 در 201 در 292 میلیمتری را ارائه کرده و با توجه به طول و عرضی که دارد بسیار ظریف به نظر می‌آید و از بدنه باریکی بهره‌مند است. وزن تبلت در حالتی که کیبورد به آن وصل نباشد حدودا مابین 775 تا 790 گرم (با توجه به نسخه های مختلف Core i3، Core i5 و Core i7) خواهد بود. پس تبلت نسبت به کارایی و اندازه خودش از وزن نسبتا سبکی هم بهره می‌برد که این امر منجر به سهولت حمل و نقل تبلت خواهد شد. پورت های اتصالی که در بدنه تبلت وجود دارند هم شامل یک عدد پورت USB Type C، یک عدد پورت USB A و جک 3.5 میلیمتری هدفون می‌شوند. سنسور های ژیروسکوپ، تشخیص نور محیط، شتاب سنج و مغناطیس سنج هم در تبلت بکار رفته‌اند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

کاور پشت تبلت سرفیس پر 7 مثل دیگر تبلت های سری سرفیس مایکروسافت از دو بخش تشکیل شده و قسمت زیرین آن می‌تواند با فاصله گرفتن از قاب پشت تبلت نقش استند را ایفاء کند و اجازه دهید که تبلت در حالت ایستاده توسط مورد استفاده قرار گیرد. کیبورد تبلت در حالتی که به تایپ با آن بپردازید، راحت و خوش دست بوده و حس خوبی را به شما منتقل می‌کند اما شاید فاصله کم مابین دکمه های کیبورد و همچنین ظرافت خاصی که در طراحی آن بکار رفته سبب شود در ابتدای کار با آن خیلی حس راحتی نداشته باشید و آمار غلط های تایپی شما افزایش یابد اما خب خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و می‌توانید در کنار یک ماوس کاملا حس بکارگیری یک لپ تاپ را از تبلت خود دریافت کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که باید در این بخش بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت به آن اشاره کنیم مربوط به قلم لمسی اختصاصی تبلت می‌شود. این قلم نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی نداشته و کیفیت مشابهی را ارائه می‌کند. کار کردن با تبلت از طریق این قلم در برخی مواقع و به ویژه تحت شرایطی که شما اهل انجام ادیت و ویرایش های گرافیکی یا کار کردن با نرم افزار هایی مثل فتوشاپ باشید بسیار لذت بخش خواهد بود. من اینکه قلم اختصاصی تبلت Surface Pro 7 به صورت مغناطیسی به سمت راست بدنه تبلت متصل خواهد شد و بدین ترتیب حمل و نقل آن هم ساده‌تر می‌شود. سرفیس پرو 7 از تکنولوژی بلوتوث 5 و وای فای 6:802.11ax هم پشتیبانی می‌کند که در نوع خود از جدیدترین تکنولوژی های موجود هستند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت

 

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت واقعا یک تبلت زیبا، شیک و کم‌نظیر است. در بین تبلت های ویندوزی دو منظوره یا هیبریدی، سری تبلت های سرفیس پرو مایکروسافت تقریبا بهترین هستند اما اینکه Surface Pro 7 از نظر سبک طراحی و ظاهر هیچ تفاوتی با Surface Pro 6 ندارد می‌تواند کمی نا امید کننده باشد! به عقیده ما بهتر بود مایکروسافت تغییراتی در ظاهر این تبلت یا حتی سبک طراحی کیبورد و برخی از ویژگی های مرتبط به آن ایجاد می‌کرد اما متاسفانه این امر صورت نگرفته و مایکروسافت بیشتر روی ارتقاء سخت افزاری و قدرت عملکرد تبلت تمرکز داشته است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : صفحه نمایش

تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3 به 2 بهره می‌برد. این پنل نمایشگر رزولوشن 2736 در 1824 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین صفحه نمایش تبلت از رزولوشن و تراکم پیکسلی خوبی برخوردار است. این صفحه نمایش مولتی تاچ می‌تواند تا 10 لمس همزمان را مورد پشتیبانی قرار دهد و روی آن با یک لایه شیشه محافظ گوریلاگلس 4 پوشانده شده است. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که شیشه روی صفحه نمایش تبلت مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارد اما بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی آن نصب شود تا خیالتان از بابت آسیب ندیدن نمایشگر و به وجود نیامدن خط و خش بر روی آن راحت باشد.

مطمئنا کسانی که به دنبال خرید تبلت های هیبریدی و دو منظوره هستند تمایل دارند که از این محصول به عنوان یک لپ تاپ هم استفاده کنند. در این راستا صفحه نمایش تبلت و تجربه کاربری که نمایشگر آن از نظر کیفی برای کاربر امکانپذیر می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه نمایشگر Surface Pro 7 اندازه بزرگ 12.3 اینچی دارد، انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و کلیپ های یوتیوب یا حتی استفاده از برنامه های ویرایش تصویر و ادیت ویدیو و غیره در آن بسیار لذت بخش خواهد بود و واقعا می‌تواند تجربه‌ای مشابه یا حتی بهتر از بکارگیری یک لپ تاپ را به کاربر منتقل نماید. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که صفحه نمایش این تبلت از نظر شادابی تصویر، شارپنس و کنتراست واقعا عملکرد خوبی دارد و در نوع خود کم نظیر‌ است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و سریال باشید بدون تردید از کار کردن با تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 لذت خواهید برد. یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید تبلت های ویندوزی اهمیت دارد و به صفحه نمایش آن ها مربوط می‌شود با قدرت تولید روشنایی نمایشگر یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) در ارتباط خواهد بود. در بررسی Surface Pro 7 مشخص شد که نمایشگر این تبلت از این نظر هم کیفیت خوبی را ارائه می‌کند و شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 100 درصد می‌تواند در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر آن را مشاهده کرده و با دستگاه در تعامل باشید. این ویژگی از آن دسته ویژگی هایی است که در اغلب تبلت های ویندوزی هیبریدی ارزان قیمت توجهی به آن نمی‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از ویژگی های مثبت تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

نوبت به بخش نرم افزاری و سیستم عامل می‌رسد که مسلما برای علاقمندان به تبلت های هیبریدی و دو منظوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. سیستم عامل ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home) به طور پیش فرض روی تمام نسخه های تبلت Surface Pro 7 نصب خواهد بود و نسخه اورجینال این سیستم عامل هم خواهد بود که نیاز به فعالسازی ندارد و برای همیشه روی دستگاه فعال باقی می‌ماند. تجربه کاربری که این نسخه از سیستم عامل ویندوز برایتان به ارمغان می‌آورد تجربه‌ای خوب است اما شاید برای علاقمندان به نسخه های قدیمی تر ویندوز و به ویژه ویندوز 7 خیلی جالب نباشد، اما به شما قول می‌دهیم که خیلی زود با ویندوز 10 هوم ارتباط برقرار کنید و بهتر با پتانسیل های آن آشنا شوید.

برخی کاربران تصور دارند که چون سری تبلت های سرفیس پرو محصولات اورجینال شرکت مایکروسافت هستند، بنابراین سر نرم افزارهای آفیس هم به طور اورجینال و قانونی روی آن ها نصب خواهد بود! اگر شما هم این تصور را دارید کاملا در اشتباه به سر می‌برید، چون برای استفاده بدون مشکل از سری نرم افزارهای مایکروسافت آفیس در تبلت Surface Pro 7 باید لایسنس اورجینال تهیه کنید. در حالت عادی و پیش فرض روی این تبلت Microsoft Office 365 نصب است و ورژن تریال (Trial) آن فعال خواهد بود که بعد از مدتی غیر فعال می‌شود. در نظر داشته باشید که امکان نصب نسخه های کرک شده آفیس هم روی Surface Pro 7 وجود دارد و اینطور نیست که چون ویندوز اورجینال روی تبلت نصب شده باید نرم افزاری روی آن هم حتما اورجینال باشند!

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

یکی دیگر از قابلیت هایی که توسط بستر نرم افزاری تبلت Surface Pro 7 پشتیبانی می‌شود قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) خواهد بود که به لطف آن می‌توان از طریق اسکن چهره کاربر با دوربین سلفی تبلت تایید هویت و آنلاک صفحه ورود به ویندوز را انجام داد. اما کار کردن با نرم افزاری هایی مثل آفیس، فتوشاپ، اتوکد و دیگر نرم افزارهای این چنینی در حوزه ادیت ویدیو و عکس و همچنین مهندسی چه تجربه‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد؟ با توجه به اینکه ما در بررسی سرفیس پرو 7 از نسخه پایه محصول با رم 4، پردازنده Intel Core i3 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده کردیم، انتظار نداشتیم که خیلی بازده خوبی در قابل اجرای نرم افزارهای خاص مهندسی و گرافیکی دریافت کنیم، اما بستر نرم افزاری تبلت ما را شگفت زده کرد!

،نرم افزارهایی مثل فتوشاپ، اتوکد یا حتی ایتبس (ETABS) بدون مشکل در تبلت قابل اجرا و استفاده هستند. هنگامی که از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ یا دیگر برنامه های مشابه ویرایش عکس و ویدیو استفاده می‌کنید، بکارگیری قلم استایلوس اختصاصی تبلت یا همان سرفیس پن (Surface Pen) می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر را برایتان به ارمغان آورد و تعامل با قابلیت های مختلف نرم افزار روی صفحه لمسی تبلت را ساده تر کند. بنابراین برای اجرای نرم افزارهای سنگین روی تبلت سرفیس پرو 7 با مشکل رو به رو نخواهید شد و شاید تنها مشکلی که با آن رو به رو شوید مربوط به پر شدن حافظه تبلت (به ویژه در صورت خرید نسخه پایه آن) و نصب تعداد زیاد نرم افزار باشد.

ضمنا فراموش نکنید با نصب بودن نسخه اورجینال ویندوز 10 هوم روی تبلت شما تمام آپدیت های امنیتی و مرتبط با دیگر حوزه های ویندوز را به طور رایگان و برای همیشه دریافت خواهید کرد. اگر به تبلت های هیبریدی و مجهز به سیستم عامل ویندوز علاقه دارید، مطمئن باشید تجربه کاربری که بستر نرم افزاری تبلت Microsoft Surface Pro 7 برایتان به ارمغان می‌آورد و پشتیبانی نرم افزاری که از این تبلت صورت می‌گیرد در بهترین سطح قرار خواهد داشت. پس اگر علاقمند به این نوع تبلت ها هستید، از نظر تجربه نرم افزاری مایکروسافت Surface Pro 7 می‌تواند بهترین تجربه را برایتان به همراه داشته باشد.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مایکروسافت همیشه سری تبلت های Surface Pro را از نظر سخت افزاری در نسخه های مختلفی روانه بازار می‌کند. تبلت سرفیس پرو 7 هم از این قاعده مستثنا نیست و شرایط مشابهی دارد. این تبلت را می‌تواند با کانفیگ های مختلفی خریداری کرد و ما برای آشنایی شما با جزئیات سخت افزاری هر یک از نسخه های آن مشخص می‌کنیم که محصول از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی شامل چه آپشن هایی می‌شود. بحث را با پردازنده آغاز خواهیم کرد که بدون تردید یکی از مهم ترین بخش های بررسی سرفیس پرو 7 خواهد بود. مایکروسافت در تبلت Surface Pro 7 از نسل دهم سری پردازنده های اینتل استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شوند و در سبک خود تقریبا بی‌رقیب هستند.

سه نسخه مختلف از پردازنده های نسل دهم اینتل برای تبلت Surface Pro 7 در نظر گرفته شده‌اند. نسخه پایه تبلت از پردازنده دو هسته‌ای Intel Core i3-1005G1 بهره‌مند است. نسخه میانی آن از پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i5-1035G4 بهره می‌برد و نسخه برتر آن هم به تراشه چهار هسته‌ای Intel Core i7-1065G7 مجهز خواهد بود. طبیعتا از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی تفاوت محسوسی مابین نسخه های مختلف این تبلت وجود دارد و انتخاب نوع پردازنده محصول در بازدهی که از آن دریافت می‌کنید تاثیر مستقیمی خواهد داشت. اما رم تبلت چه آپشن هایی را ارائه کرده است؟ تبلت Surface Pro 7 مایکروسافت از رم LPDDR4x بهره‌ می‌برند و می‌تواند شامل آپشن های 4 گیگابایتی، 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی باشد. حافظه داخلی تبلت هم از نوع SSD است و در ظرفیت های 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی قابل انتخاب خواهد بود. نسخه مجهز به پردازنده Core i3 این تبلت از پردازنده گرافیکی Intel UHD Global بهره می‌برد و نسخه مجهز ره پردازنده i5 و Core i7 به پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus Graphics مجهز است.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

لازم به ذکر است که ما در بررسی سرفیس پرو 7 از نسخه پایه این محصول که کانفیگ پردازنده Intel Core i3-1005G1، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارائه می‌کرد استفاده کردیم. طبیعتا قدرت عملکردی که این نسخه تبلت دارد به مراتب در مقایسه با قدرت عملکرد نسخه برتر آن که می‌تواند از پردازنده Intel Core i7-1065G7، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره‌مند باشد کمتر است. همچنین بد نیست اشاره داشته باشیم که تبلت سرفیس پرو 7 مایکروسافت از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد. در بررسی تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 مشخص شد که قدرت عملکرد آن در حدی است که برای انجام کارهای روزمره و نصب استفاده از نرم افزارهای مهندسی یا گرافیکی مشکلی برای کاربر ایجاد نکند، اما انتظار نداشته باشید که تبلت مثل یک لپ تاپ از پس نصب و اجرای گیم های ویندوزی بر آید!

البته گیم ها یکم حجمی که در ویندوز استور ارائه شده‌اند را می‌توانید روی تبلت سرفیس پرو 7 نصب کنید و بدون مشکل به اجرای آن ها بپردازید اما گیم های سنگین تر و محبوبی مثل پابجی (PUBG)، فیفا 20، پی اس 20 و غیره قابلیت نصب و اجرای بدون مشکل روی تبلت را ندارند و می‌توانند به شدت منابع سخت افزاری آن را تحت فشار قرار دهند. البته شاید نسخه برتر تبلت از پس اجرای این گیم های سنگین هم بر آید اما ساختار و هدف تولید تبلت Surface Pro 7 به گونه‌ای نیست که شما از آن برای اجرای بازی های سنگین استفاده کنید. اگر هدف شما اجرای بازی و گیمینگ است می‌توانید با هزینه مشابه لپ تاپ های گیمینگ بسیار بهتری را تهیه نمایید. پس تبلت سرفیس پرو 7 به راحتی از پس انجام کارهایی مثل وبگردی، نصب و اجرای نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدیو از قبیل فتوشاپ یا حتی نصب و اجرای نرم افزارهای مهندسی مثل اتوکد و ایتبس بر می‌آید اما برای گیمینگ گزینه مناسبی نیست.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : دوربین اصلی و سلفی

برخلاف سایر بخش های بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت در این قسمت خیلی حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت چون ساختار و هدف طراحی تبلت های هیبریدی به گونه‌ایست که عموما در آن ها به کیفیت عملکرد دوربین خیلی اهمیت زیادی داده نمی‌شود! پس انتظار نداشته باشید که تبلت Surface Pro 7 بتواند عکس های عالی برایتان ضبط کند و دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد! اگر به دنبال کیفیت دوربین هستید، بهتر است به دنبال خرید گوشی باشید چون عموما در طراحی تبلت ها به دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود. با این حال مایکروسافت یک لنز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را در تبلت سرفیس پرو 7 بکار برده که از قابلیت ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند.

این لنز دوربین سلفی کیفیت قابل قبولی دارد و می‌تواند برای انجام مکالمات تصویری و به ویژه میتینگ های اینترنتی و تماس های ویدیویی مورد استفاده قرار گیرد، اما انتظار نداشته باشید که با آن عکس های پرتره برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ضبط کنید! ضمنا دوربین سلفی تبلت Surface Pro 7 از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی به عمل می‌آورد و امکان استفاده از قابلیت ویندوز هلو را محقق می‌سازد. در سمت مقابل یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین پشت تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 در نظر گرفته شده است که از قابلیت فوکوس خودکار و همچنین ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که دوربین اصلی تبلت واقعا کیفیت خوبی دارد و از این نظر کمی فراتر از انتظارات ما عمل کرد. با دوربین اصلی این تبلت در محیط های با نور خوب قادر به ضبط عکس های نسبتا شارپ و مطلوبی خواهید بود اما طبیعتا در محیط های با نور کم و بسته افت کیفیت چشمگیری در عملکرد لنز دوربین اصلی دستگاه به وجود می‌آید. پس در مجموع باید گفت که با توجه به هدف طراحی و کارایی تبلت Surface Pro 7 این محصول از دوربین های پشت و جلوی خوب و با کیفیتی برخوردار است که برای رفع نیازهای ضروری کاربر مناسب بوده و نتیجه مطلوبی را ارائه می‌کنند.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت : باتری و شارژدهی

مایکروسافت یک باتری 43.2 واتی را در تبلت Surface Pro 7 بکار برده که انتظار می‌رود قدرت شارژدهی مناسبی داشته باشد و بتواند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در بررسی سرفیس پرو 7 مشخص شد که بازده باتری تبلت به عوامل متعددی وابسته خواهد بود و واقعا نمی‌توان گفت که مطلقا باتری آن با یک مرتبه شارژ چقدر دوام می‌آورد. حتی کانفیگ سخت افزاری تبلت هم می‌تواند روی مقدار نگهداری شارژ باتری آن تاثیرگذار باشد اما مهمترین عامل مربوط به نوع استفاده کاربر از تبلت می‌شود! برای مال اگر از تبلت استفاده زیادی به عمل آورید و به ویژه نرم افزارهای سنگین و مهندسی را روی آن اجرا کنید، طبیعتا شارژ باتری تبلت زودتر خالی می‌شود.

شدت روشنایی صفحه نمایش 12.3 اینچی تبلت هم روی مصرف شارژ باتری ن تاثیر مستقیمی خواهد داشت. مایکروسافت عنوان کرده که کاربران تبلت Surface Pro 7 می‌توانند با یک مرتبه شارژ باتری این تبلت تقریبا 10.5 ساعت استفاده مداوم از آن داشته باشند اما ما بعید می‌دانیم که این امر قابل دستیابی باشد و مایکروسافت خیلی خوش‌بینانه این آمار را ارائه کرده است. در بررسی ما مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال با یک مرتبه شارژ باتری تبلت سرفیس پرو 7 تقریبا می‌تواند 1 روز از آن استفاده کند. اگر خیلی از تبلت استفاده کنید و دائما آن را در حالت روشن قرار دهید شاید حتی شارژ باتری آن در کمتر از یک روز هم خالی شود و در سمت مقابل اگر کم از تبلت استفاده کنید، ممکن است شارژ باتری تبلت تا 2 روز هم دوام بیاورد.

 

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7

 

بنابراین مقدار قدرت شارژدهی باتری تبلت Microsoft Surface Pro 7 کاملا به میزان و نوع استفاده کاربر از آن بستگی دارد و در حالت نرمال می‌توان آن را معادل 1 روز در نظر گرفت. اما سرعت شارژ مجدد باتری تبلت چطور است؟ خوشبختانه شارژ تبلت سرفیس پرو 7 در مقایسه با نسل قبل قدرت بهتری دارد و می‌تواند ظرف مدت زمان 110 دقیقه باتری آن را فول شارژ کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که مایکروسافت Surface Pro 7 از نظر قدرت شارژدهی باتری و سرعت شارژ مجدد آن وضعیت مطلوبی دارد، اما با این وجود کیفیت دقیق شارژدهی باتری دستگاه کاملا به نوع استفاده کاربر از تبلت وابسته خواهد بود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 7) پرداختیم. این تبلت ویندوز هیبریدی یا دو منظوره در حال حاضر سوگلی شرکت مایکروسافت است و به جرئت می‌توان گفت که قدرتمندترین و با کیفیت ترین تبلت ویندوزی و دو منظوره بازار هم به شمار می‌رود. بنابراین اگر قصد خرید تبلت هیبریدی را دارید که هم بتواند نقش یک تبلت ویندوزی و هم لپ تاپ را برایتان ایفاء کند، سرفیس پرو 7 مایکروسافت بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت را در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظرافت و زیبایی کم‌نظیر
  • بهره‌مندی از کیبورد و قلم استایلوس اختصاصی با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از ویندوز 10 هوم اورجینال و دریافت رایگان آپدیت های آن
  • قدرت پردازشی عالی در سبک خود
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر مشابه با نسل قبل
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی Microsoft Surface Pro 7 , بررسی سرفیس پرو 7 , microsoft Surface Pro 7 , نقد سرفیس پرو 7 , تبلت دو منظوره , سرفیس پرو 7 مایکروسافت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

لپ تاپ یک ابزار و یک همراه برای بسیاری از افراد است. توان پردازش کارهای اداری، کارهای شخصی، پروژه‌ها و کارهای دانشجویی، تماشا فیلم، بازی و... همگی کارهایی هستند که افراد از لپ تاپ انتظار دارند.

اما اگر همه این کارها را بخواهید بر روی یک لپ تاپ تجربه کنید باید هزینه زیادی برای آن بپردازید که طبیعتا برای همه افراد پرداخت چنین هزینه‌ای منطقی نیست. از همین رو باید به دنبال لپ تاپ‌هایی باشید که دقیقا کار شما را انجام دهند و امکانات اضافی‌ای که به درد شما نمی‌خورد را نداشته باشند. مثلا شما اگر قرار نیست با لپ تاپ خود مشغول تجربه بازی ویدیویی شوید، لزومی ندارد که لپ تاپی را خریداری کنید که بر روی مادربرد آن از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia استفاده شده است. پیش از خرید لپ تاپ باید اطلاعاتی کلی در خصوص مشخصات لپ تاپ‌ها بدست آورید که توصیه می‌کنم در این خصوص مقاله «10 نکته مهم برای خرید لپ ‌تاپ» را در سایت مطالعه کنید.

با فرض بر اینکه شما نیاز خود را مشخص کردید و به دنبال لپ تاپ مناسب خود هستید، لازم است قیمت لپ تاپ‌ها را هم مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید که برای لپ تاپ چه میزان بودجه‌ای دارید و چقدر می‌خواهید هزینه کنید. موج افزایش کلی قیمت‌ها طبیعتا لپ تاپ‌ها را هم در بر می‌گیرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای خرید لپ تاپ و پرداخت هزینه برای آن بیشتر وسواس به‌خرج دهید تا متضرر نشوید.

 

راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی

برای راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی قصد داریم در این مقاله شما را با تعدادی لپ تاپ که می‌توانید با قیمت مناسب در بازار ایران به‌آن‌ها دسترسی داشته باشید را معرفی کنیم. لپ تاپ‌هایی که طبیعتا بهترین لپ تاپ‌ها از لحاظ پردازشی و سخت‌افزار فنی نیستند اما می‌توانند برای بسیاری از امور کار شما را راه بیاندازند. لپ تاپ‌های پیشنهاد شده به عنوان لپ تاپ‌های اقتصادی را در سه رنج قیمت دسته بندی کرده‌ایم.

لپ تاپ‌های اقتصادی از 5 تا 8 میلیون

لپ تاپ‌های اقتصادی از 8 تا 11 میلیون

لپ تاپ‌های اقتصادی از 11 تا 14 میلیون

 

 ادامه این مطلب تحت عنوان راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی را در فروشگاه هدف بخوانید.



:: برچسب‌ها: خرید لپ تاپ اقتصادی , لپ تاپ میان رده , لپ تاپ اقتصادی ایسر , لپ تاپ اقتصادی اچ پی , لپ تاپ اقتصادی ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای بسیار ناچیز یک گوشی اندرویدی خوب و نسبتا با کیفیت خریداری کنید که نیازهای روزمره شما را رفع کند، گوشی سامسونگ Galaxy A2 Core می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ سعی کرده با ایجاد تنوع در سری گوشی های موبایل خودش نیازهای هر نوع کاربری را برطرف سازد و بدین ترتیب نبض بازار موبایل را در دست بگیرد. در حالی که اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت این کمپانی توانسته‌اند فروش عالی داشته باشند، سامسونگ در آوریل (April) سال 2019 از یک گوشی رده پایین و کار راه انداز با نام اختصاصی گلکسی A2 Core رونمایی کرد. قیمت Galaxy A2 Core بسیار ارزان است و گوشی بیشتر می‌تواند به عنوان یک اسمارتفون کار راه انداز و شاید هم گوشی دوم قابل استفاده باشد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ بپردازیم.

در جریان بررسی سعی خواهیم کرد که ویژگی های مثبت و منفی گوشی نام برده شده را برایتان عنوان کینم در نظر داشته باشید که این بررسی با توجه به قیمت گوشی انجام می‌شود و اینطور نیست که از گوشی مثل A2 Core انتظار عملکرد بالا و در حد یک اسمارتفون پرچمدار یا حتی میان رده را داشته باشیم. پس اگر به نقطه قوت یا ضعف خاصی در ساختار آن گوشی اشاره می‌کنیم، این موضوع با در نظر گرفتن قیمت آن انجام خواهد شد. ضمنا برای تدوین این بررسی ما یک هفته از گوشی مذکور استفاده کردیم تا نقاط قوت و ضعف آن در عمل برای ما قابل درک باشند. با فروشگاه اینترنتی هدف و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی A2 Core از نظر سبک طراحی و ظاهر به عنوان یک گوشی ارزان قیمت خیلی حرفی برای گفتن ندارد و نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید. فریم اصلی گوشی و قاب پشت آن تماما از پلاستیک ساخته شده است و روی پنل جلوی آن با یک لایه شیشه پوشانده می‌شود که جنس آن به طور دقیق مشخص نشده و بعید می‌دانیم که از نوع گوریلاگلس باشد. با این حال وقتی گوشی را در دست بگیرید حس بدی به شما منتقل نمی‌شود و ظاهر آن خوب به نظر می‌آید. سامسونگ سعی کرده قاب پشت گوشی را براق طراحی کند تا بدین ترتیب بر جذابیت های آن بیفزاید، اما خب به عقیده ما همچنان نمی‌توان گوشی مذکور را یک اسمارتفون جذاب و زیبا محسوب کرد. متاسفانه در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که قاب پشت گوشی به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

با توجه به این مسئله اکیدا توصیه دارید از گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و گارد موبایل برای محافظت از بدنه Galaxy A2 Core استفاده کنید. گوشی از نمای رو به رو خیلی جذابیت خاصی ندارد و حاشیه های صفحه نمایش آن در بخش فوقانی و زیرین ضخیم هستند. این امر سبب می‌شود که دستگاه ظاهر خیلی شیک و به روزی نداشته باشد و شبیه به گوشی های قدیمی تر به نظر برسد. ابعاد بدنه گوشی نام برده شده 9.1 در 71 در 141.6 میلیمتری بوده و وزن آن هم به چیزی در حدود 142 گرم می‌رسد. بنابراین Galaxy A2 Core سبک و نسبتا کوچک است اما بدنه‌ای ضخیم دارد که شاید برای برخی کاربران جالب به نظر نرسد.

گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را ارائه کرده و به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز است. یک پورت شارژر میکرو یو اس بی (Micro USB) هم برای آن در نظر گرفته شده که باز هم از ویژگی هایی محسوب می‌شود که بیشتر در گوشی های قدیمی تر شاهد بکارگیری آن بودیم، چون این روزها سوکت یو اس بی نوع سی (USB Type C) تقریبا جایگزین سوکت های میکرو یو اس بی شده است. گوشی در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و طلایی روانه بازار شده اما بیشتر شاهد عرضه دو رنگ مشکی و آبی آن هستیم و این دو رنگ نسبت به سایر رنگ های دستگاه پرفروش‌تر هستند.

سامسونگ برای کاهش هزینه تولید گوشی Galaxy A2 Core آن را به هیچ اسکنر انگشتی مجهز نکرده است! بنابراین برای آنلاک صفحه نمایش این اسمارتفون و تایید هویت فقط باید از رمز های قدیمی که به صورت پیم (PIN) یا الگو (Pattern) ارائه می‌شدند استفاده کنید. این مسئله هم می‌تواند از دیگر ویژگی های ناامیدکننده گوشی به شمار آید. وقتی Galaxy A2 Core را در دست بگیرید هم حس خیلی متفاوت و خاصی به شما منتقل نمی‌شود و کاملا حس در دست داشتن یک گوشی معمولی را خواهید داشت. به همین جهت است که توصیه داریم روی این اسمارتفون به عنوان گوشی اصلی خود حساب باز نکنید و بهتر است از آن فقط به عنوان گوشی دوم یا گوشی که قرار شده برای برقراری تماس های روزمره و انجام کارهای این چنینی مورد استفاده قرار گیرد حساب باز کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

پس با توجه به توضیحاتی که در این بخش بررسی گلکسی A2 Core ارائه کردیم می‌توان اینطور نتیجه گرفت که اسمارتفون نام برده شده یک گوش معمولی است و از نظر سبک طراحی، ظاهر کیفیت ساخت خیلی حرفی برای گفتن ندارد. اگر به ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید یا دوست دارید گوشی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و از سبک طراحی به روزی پیروی کند بهتر است به دنبال خرید گوشی های ارزان قیمتی مثل Galaxy A2 Core نباشید چون تمام گوشی های مشابه این رده وضعیت تقریبا یکسانی دارند.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : صفحه نمایش

 یکی دیگر از روش هایی که سامسونگ از آن برای کاهش هزینه و قیمت تولید گوشی A2 Core استفاده کرده مربوط به بکارگیری یک نمایشگر کوچک‌تر و از نوع TFT می‌شود. پنل نمایشگر این گوشی 5 اینچی است و تکنولوژی PLS TFT را ارائه می‌کند که حتما می‌دانید کم هزینه‌ترین نوع پنل های نمایشگر برای بکارگیری در اسمارتفون ها محسوب می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 960 در 540 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 220 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفته بودیم صفحه نمایش گوشی برخلاف اغلب اسمارتفون های جدید حاشیه های باریکی ندارد و در دو قسمت فوقانی و زیرین آن حاشیه های ضخیمی ارائه شده است. طبق آمار صفحه نمایش دستگاه تقریبا چیزی در حدود 68.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد.

بنابراین در مجموع خیلی حساب ویژه‌ای روی کیفیت عملکرد صفحه نمایش این اسمارتفون باز نکنید. در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت کاملا معمولی را از نظر شادابی، شارپنس و کنتراست ارائه می‌کند و واقعا حرف خاصی برای گفتن ندارد. همچنین چون پنل نمایشگر گوشی از نوع TFT است، عموما مشاهده جزئیات صفحه موبایل در محیط های باز و تحت تابش نور به سادگی امکانپذیر نخواهد بود و حتی در برخی مواقع با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 100 درصد هم به طور واضح نمی‌توان محتوای روی صفحه گوشی را مشاهده کرد. این مسئله یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی های نمایشگر گوشی A2 Core است.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

با توجه به مسائلی که عنوان کردیم مشخصا اگر شما علاقمند به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ باشید، گلکسی A2 Core خیلی برایتان جالب و جذاب نخواهد بود. صفحه نمایش کوچک گوشی با حاشیه های ضخیم خودش سبب می‌شود که وبگردی و تماشای فیلم یا پرسه زدن در یوتیوب هم خیلی تجربه جذابی را برای کاربر به ارمغان نیاورد. ضمنا در بررسی گوشی نام برده شده مشخص شد که پنل نمایشگر آن هم مثل قاب پشت دستگاه در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و حتما باید روی آن یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب شود. در مجموع صفحه نمایش گوشی کیفیتی فراتر از قیمت آن را ارائه نکرده و یک پنل نمایشگر کاملا معمولی است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : سیستم عامل و رابط کاربری

 گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core از بستر سخت افزاری نسبتا ضعیفی در مقایسه با اغلب گوشی های امروزی بهره می‌برد، بنابراین نصب کردن نسخه‌ای جامع و کامل از اندروید بر روی آن می‌توانست منجر به تحت فشار قرار گرفتن منابع سخت افزاری دستگاه شود و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه کند. در همین راستا شرکت سامسونگ از اندروید 8 گو ادیشن (Android 8 Oreo Go Edition) در گوشی مورد نظر استفاده به عمل آورده است. اندروید گو نسخه سبک شده سیستم عامل اندروید است که به طور اختصاصی برای بکارگیری در گوشی های با سخت افزار ضعیف ارائه شده و به نوعی حالتی سبک تر را در مقایسه با نسخه اصلی اندروید ارائه می‌کند.

در مورد پشتیبانی نرم افزاری که احتمالا از گوشی A2 Core به عمل خواهد آمد واقعا نمی‌توان نظر قطعی ارائه کرد اما تصور نمی‌کنیم که سامسونگ آپدیت های اندروید را برای این گوشی ارزان قیمت عرضه کند. شاید در بهترین شرایط فقط یک آپدیت عمده و اصلی دیگر برای آن منتشر شود. اما کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی و رابط کاربری آن چطور است؟ در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی و حداقل در روز های ابتدایی که از دستگاه استفاده می‌کنید عملکرد مطلوبی دارد. برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ روی آن قابل نصب و اجرا هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

اما نکته مهم این است که بدانید به محض تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی، لگ و تاخیرهای نسبتا محسوسی در آن نمایان می‌شود! از آنجایی که حافظه داخلی دستگاه در بهترین شرایط ظرفیت 16 گیگابایتی دارند، بنابراین احتمال اینکه شما در مدت زمان کوتاهی با مشکل پر شدن حافظه و ایجاد لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه رو به رو شوید بسیار بالا خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید بدون مشکل از Galaxy A2 Core و بستر نرم افزاری آن استفاده کنید باید همیشه مراقب باشید که حافظه گوشی تحت فشار قرار نگیرد. همچنین از نصب اپلیکیشن های متعدد در گوشی خودداری کنید. با توجه به این موارد می‌تواند شدت لگ و تاخیرهای رابط و بستر گوشی را به حداقل برسانید.

پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گلکسی A2 Core اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی سرعت و ثبات نرم افزاری متوسطی دارد که آماده یک تلنگر برای لغزش خواهد بود! این تلنگر می‌تواند با پر شدن حافظه گوشی یا نصب اپلیکیشن های سنگین در آن زده شود و بدین ترتیب لگ و تاخیرهای زیادی در دستگاه نمایان می‌شود. به عقیده ما گوشی نام برده شده فقط برای انجام کارهای روزمره مثل برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، وبگردی و نهایتا نصب یک اپلیکیشن پیام رسان مثل تلگرام و واتساپ مناسب خواهد بود و استفاده بیشتر و سنگین‌تر منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 طبیعتا گوشی که به عنوان یک اسمارتفون ارزان قیمت روانه بازار شده نمی‌تواند از پردازنده، رم و حافظه داخلی قدرتمندی بهره‌مند باشد و پتانسیل بالایی را از این نظر ارائه کند. پس در همین ابتدای امر خاطر نشان می‌شویم که نباید از گوشی مثل Galaxy A2 Core انتظار اجرای بازی اندرویدی خاصی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را داشته باشید! تراشه اگزینوس 7870 در قلب گوشی A2 Core بکار رفته که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده است. هر هشت هسته پردازشگر مرکز این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

پردازنده گرافیکی Mali-T930 MP1 هم در تراشه اگزینوس 7870 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی A2 Core از رم 1 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 8 و 16 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است که امکان نصب حافظه جانبی هم در این گوشی وجود دارد و کاربران علاقمند می‌توانند بدین ترتیب فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. اگرچه همیشه توصیه داریم در گوشی های میان رده و پایین رده از حافظه جانبی استفاده نکنید و سعی داشته باشید تا حد امکان از پر شدن همان حافظه اصلی و داخلی دستگاه هم جلوگیری به عمل آورید، چون این امر می‌تواند منابع سخت افزاری گوشی را تحت فشار قرار داده و منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن شود. در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که این اسمارتفون هم شرایط مشابه دارد، بنابراین تا حد ممکن از حافظه جانبی در آن استفاده نکنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

گوشی A2 Core در حالت عادی و زمانی که حافظه آن تحت فشار قرار نداشته باشد عملکرد قابل قبولی خواهد داشت اما با تحت فشار قرار گرفتن منابع گوشی، لگ و تاخیرهایی در آن نمایان می‌شود. حتی در صورتی که حافظه کش اپلیکیشن هایی مثل تلگرام را در یک بازه زمانی طولانی پاک نکنید، ممکن است در عملکرد گوشی لگ و تاخیر مشاهده شود. طبیعتا گوشی برای نصب و اجرای بازی های اندرویدی HD اصلا مناسب نیست و پتانسیل اجرای این نوع گیم ها را ندارد اما برخی بازی های ساده و سبک در آن قابل اجرا خواهند بود. بنابراین در مجموع نباید هیچ انتظار بالا و خاصی از گوشی Galaxy A2 Core داشته باشید! این گوش یک اسمارتفون ارزان قیمت است که پتانسیل پردازشی ضعیفی دارد و فقط برای انجام کارهای روزمره مناسب خواهد بود و بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن تحت هیچ شرایط دور از انتظار نیست.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core از یک لنز 5 مگاپیکسلی کاملا معمولی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار، HDR و قابلیت ضبط ویدیوی های فول اچ دی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. این لنز دوربین در بخش فوقانی و سمت چپ قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED اختصاصی هم دارد. در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه هم از یک لنز نسبتا مشابه 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. با توجه به خصوصیاتی که نام بردیم، طبیعتا نباید انتظار خیلی بالایی از دوربین های اصلی و سلفی گوشی داشته باشید!

در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که دوربین اصلی و 5 مگاپیکسلی آن عملکرد کاملا معمولی دارد! یا دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نوع خوب می‌توانید عکس های معمولی ضبط کنید و در محیط های با نور کم، بسته و تاریک به هیچ عنوان قادر به ضبط عکس های خوبی نخواهید بود. با توجه به قیمتی که برای گوشی گلکسی A2 Core در نظر گرفته شده نباید هم انتظار بیشتری از آن داشته باشید. ضمن اینکه چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم در محیط های تاریک هیچ کمک قابل ملاحظه‌ای به بهبود وضعیت عکسبرداری نخواهد کرد و اگر از آن استفاده کنید عکس های با نور مصنوعی و بی‌کیفیتی ضبط می‌شود. بنابراین باید روی چراغ فلش LED دوربین گوشی بیشتر به عنوان یک چراغ قوه حساب باز کرد. وضعیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم شرایط مشابهی دارد و تعریف چندانی نخواهد داشت!

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ مشخص شد دوربین سلفی آن هم در محیط های با نور مناسب عکس های نسبتا خوبی ضبط می‌کند که شاید برخی از آن ها برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی هم خیلی بد نباشند، اما در محیط های بسته و با نور کم افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین سلفی گوشی هم نمایان خواهد شد و عکس های ضبط شده در این شرایط کیفیت مطلوبی نخواهند داشت و با نویزهای زیادی همراه می‌شوند. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Galaxy A2 Core از نظر دوربین حرف چندانی برای گفتن ندارد و کیفیتی فراتر از قیمت خودش را ارائه نمی‌کند. بهتر است درست مثل ماهیت اصلی خود گوشی، روی دوربین های اصلی و سلفی آن هم حسابی بیشتر از یک دوربین کار راه انداز باز نکنید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A2 Core : باتری و شارژدهی

 مسئله مهم بعدی که باید به آن پرداخته شود مربوط به باتری و توان شارژدهی آن خواهد بود. سامسونگ یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت را در گوشی A2 Core بکار برده که با توجه به سایر ویژگی های دستگاه انتظار داریم قدرت شارژدهی قابل قبولی داشته باشد. در بررسی گلکسی A2 Core مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوش می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون تقریبا تا 1 روز کامل از آن استفاده نماید. در برخی مواقع که میزان استفاده کاربر از گوشی بیشتر شود، ممکن است شارژ باتری زودتر هم خالی گردد و در برخی مواقع که میزان استفاده کاربر از گوشی کمتر باشد، احتمال دوام آوردن آن تا 1.5 روز هم وجود خواهد داشت.

دستگاه از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و شارژر گوشی یک شارژر معمولی است که سوکت میکرو یو اس بی دارد. در بررسی این گوشی مشخص شد که مدت زمان مورد نیاز برای فول شارژ باتری آن با شارژر اصلی در حدود 80 دقیقه خواهد بود. بنابراین گوشی از نظر قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد هم یک اسمارتفون کاملا معمولی است که ویژگی خاصی را ارائه نمی‌کند. به عقیده ما سامسونگ حداقل می‌توانست یک باتری قدرتمندتر و با ظرفیت بیشتر را در گوشی A2 Core بکار ببرد تا حداقل دستگاه از این نظر یک گوشی خاص باشد و قدرت شارژدهی مطلوب تری را ارائه کند.

 

نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A2 Core سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های فعلی شرکت سامسونگ در بازار عرضه شده و می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی کار راه‌انداز داشته باشند گزینه خرید مناسبی باشد. به عقیده ما در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی نام برده شده چیزی در حد قیمت خودش کارایی ارائه کرده و به نوعی تعادل مابین قیمت و پتانسیل آن برقرار است. در ادامه به برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون اشاره خواهیم کرد.

 

نقاط قوت:

  • قیمت ارزان

 

نقاط ضعف:

  • با توجه به قیمت گوشی نقطه ضعف محسوسی در آن دیده نمی‌شود.


:: برچسب‌ها: بررسی گلکسی A2 Core , بررسی Galaxy A2 Core , نقد گلکسی A2 Core , Samsung Galaxy A2 Core , گوشی ارزان قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت، خوش ساخت و قدرتمند هستید که قیمت نسبتا مناسبی هم داشته باشد، دو گوشی Galaxy A51 سامسونگ و Xiaomi Note 9S می‌توانند گزینه های خرید عالی برایتان باشند. اما کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی نسبت به محصول دیگر انتخاب بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

به جرئت می‌توان گفت که اغلب کاربران تمایل ندارند هزینه های گزافی را صرف خرید اسمارتفون جدید کنند و بیشتر به دنبال خرید گوشی هایی هستند که با قیمت مناسب تر، کیفیت مطلوبی را هم ارائه کرده‌اند. شرکت های سازنده موبایل هم این مسئله را به طور کامل درک کرده‌اند و سعی دارند گوشی های خوش قیمت و با کیفیت بیشتری را روانه بازار سازند. در این بین شرکت شیائومی عملکرد عالی داشته و سامسونگ هم در سری محصولات ‘گلکسی A خودش سعی می‌کند قیمتی رقابتی را در کنار کیفیت مطلوب ارائه دهد. در همین راستا یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ Galaxy A51 بوده است.

در سمت مقابل شرکت شیائومی هم گوشی های خوش قیمت و با کیفیت زیادی دارد اما گوشی شیائومی Redmi Note 9S یکی از جدیدترین، پرفروش ترین و جالب ترین اسمارتفون های خوش قیمت و با کیفیت این شرکت است که تقریبا در همان رده قیمتی گوشی A51 سامسونگ طبقه‌بندی می‌شود. بنابراین مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S می‌تواند بسیار جالب باشد! ما در این مقاله سعی داریم این دو گوشی فوق‌العاده و پرطرفدار را با هم مقایسه کرده و اصلی ترین ویژگی های آن ها را به چالش بکشیم. به عقیده شما نماینده سامسونگ در این مقایسه پیروز خواهد بود یا نماینده شیائومی؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

مقایسه دو گوشی را با زیر ذر‌ه‌بین قرار دادن جزئیات سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت آن ها آغاز می‌کنیم. سبک و زیبان طراحی دو گوشی شاید خیلی شبیه به هم باشد اما از نظر کیفیت ساخت تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد. فریم اصلی هر دو گوشی برای کاهش هزینه تولید پلاستیکی در نظر گرفته شده است. سامسونگ قاب پشت گوشی A51 را هم پلاستیکی در نظر گرفته اما شیائومی قاب پشت گوشی نوت 9 اس را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 می‌پوشاند. بنابراین مقاومت قاب پشت این اسمارتفون در مقایسه با Galaxy A51 بیشتر است و با خیال راحت تری می‌توان از آن استفاده کرد، اگرچه توصیه داریم حتما برای محافظت از قاب پشت هر دو گوشی مورد نظر از گلس محافظ قاب پشت استفاده کنید.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

با وجود اینکه قاب پشت Galaxy A51 پلاستیکی است اما همچنان ظاهری براق و شیک دارد. هر دو گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند، به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز هستند و از پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برند. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مشخص شد که وقتی دو گوشی را در دست بگیرید وزن نماینده شیائومی با 209 گرم به شکل نسبتا محسوسی از وزن نماینده سامسونگ که چیزی در حدود 172 گرم است بیشتر خواهد بود و این مسئله قابل درک خواهد بود. ضمنا بدنه گوشی A51 ابعاد 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتری دارد و بدنه گوشی Note 9S شیائومی ابعاد 8.8 در 76.7 در 165.8 میلیمتری را ارائه می‌کند و کمی از گوشی A51 بزرگ تر است.

وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها بزرگ و بدون حاشیه طراحی شده و از این نظر دو گوشی ظاهر یکسانی دارند. دوربین سلفی هر دوی آن ها هم در بخش فوقانی ال سی دی و درون نمایشگر قرار دارد. قاب پشت دو گوشی هم طراحی کلی یکسانی دارد اما در جزئیات کمی تفاوت در این بخش دیده می‌شود. برای مثال محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی متفاوت است و در نماینده سامسونگ این لنزها در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه تعبیه شده‌اند و در نماینده شیائومی این لنزها در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که در هر دو گوشی از یک بخش مستطیل شکل و مشکی رنگ برای تعبیه لنز های دوربین اصلی استفاده شده است.

یک الگوی خاص نسبتا نامحسوس هم روی قاب پشت گوشی A51 تعبیه شده که حالتی شبیه به دو مثلث تو در تو را ارائه می‌کند. اما نکته مهم بعدی که باید در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو گوشی می‌شود. نماینده سامسونگ از اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش بهره می‌برد! یعنی بخش زیرین ال سی دی آن امکان اسکن انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. اسکنر این گوشی از نوع اپتیکال (Optical) است و سرعت و دقت مطلوبی را هم ارائه می‌کند. اما گوشی شیائومی Note 9S از اسکنر داخل صفحه نمایش بهره‌مند نیست و اسکنر انگشت آن روی لبه سمت راست قاب دستگاه قرار دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد این اسکنر هم بسیار خوب است.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

بنابراین اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از اسکنر داخل ال سی دی بهره‌مند هستند، گلکسی A51 سامسونگ این قابلیت را دارد اما شیائومی Note 9S از اسکنر انگشت فیزیکی بهره می‌برد که روی لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده است. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S گاها متوجه شدیم که ثبات عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی Note 9S از Galaxy A51 بیشتر بوده، به خصوص اگر انگشت کاربر نمناک یا کمی خیس باشد این مسئله بیشتر قابل درک می‌شود و احتمال ناموفق بودن تایید انگشت کاربر در اسکنر اپتیکال گوشی A51 افزایش می‌یابد.

متاسفانه هیچ یک از دو گوشی نام برده شده ضد آب نیستند و باید در حین استفاده از آن ها مراقب باشید که با آب و مایعات در تماس مستقیم قرار نگیرند. ضمنا هر دو گوشی خوش دست و جذاب طراحی شده‌اند و با در دست گرفتن آن ها حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. در مجموع به عقیده ما خیلی تفاوت های محسوسی مابین سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت دو گوشی دیده نمی‌شود و شاید اصلی ترین تفاوت های دو اسمارتفون مذکور در این زمینه مربوط به نوع و سبک اسکنر انگشت، اندازه و ابعاد و همچنین جنش قاب پشت آن ها شود. بنابراین تصمیم گیری مبنی بر برتر بودن یکی از این دو گوشی نسبت به گوشی دیگر را بر عهده شما قرار می‌دهیم اما ما در مجموع بیشتر طرفدار سبک طراحی و کیفیت ساخت گوشی Xiaomi Note 9S هستیم.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : صفحه نمایش

استقبال کاربران از گوشی هایی که به صفحه نمایش بزرگ مجهز می‌شوند پرشور بوده و همین امر سبب شده روز به روز اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی های جدید، بزرگ و بزرگ‌تر شود. اگر به گوشی هایی علاقه دارید که مجهز به نمایشگر بزرگ هستند، شک نکنید دو گوشی A51 و Note 9S از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. گوشی Galaxy A51 سامسونگ از صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل گوشی شیائومی Note 9S یک نمایشگر 6.67 اینچی نوع IPS LCD دارد که رزولوشن 2400 در 1080 پیکسلی را ارائه کرده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

از سمت دیگر صفحه نمایش بزرگ هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و این موضوع منجر شده دو دستگاه از نمای رو به رو جذاب تر به نظر آیند. طبق آمار چیزی در حدود 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی A51 توسط صفحه نمایش آن احاطه شده و چیزی در حدود 84.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی ردمی نوت 9S هم توسط نمایشگر آن احاطه خواهد شد. لنز دوربین اصلی هر دو گوشی در قسمت فوقانی صفحه نمایش آن ها تعبیه شده و روی صفحه هر دو گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود که جنس آن در گوشی A51 از نوع گوریلاگلس 3 است و در گوشی Redmi Note 9S از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مشخص شد که بهتر است برای محافظت از صفحه نمایش هر دو گوشی از یک لایه گلس محافظ ال سی دی استفاده شود.

اما کیفیت صفحه نمایش دو گوشی چطور است؟ در بررسی دو اسمارتفون مذکور مشخص شد که صفحه نمایش بزرگ هر دوی آن ها واقعا کیفیت مطلوبی دارد اما اگر بخواهید آمار و اطلاعات مربوط به بررسی های دقیق روی نمایشگر دو گوشی را ملاک قرار دهید، عموما آمارهای صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A51 وضعیت بهتری در مقایسه به صفحه نمایش IPS LCD گوشی نوت 9 اس دارد. اما در عمل واقعا تفاوت محسوسی مابین کیفیت ارائه محتوا بر روی نمایشگر دو گوشی قابل درک نیست و هر دوی آن ها از دید یک کاربر معمولی و با چشمان غیر مسلح کیفیت مطلوبی و یکسانی را ارائه می‌کنند. شارپنس خوب، شادابی تصویر، کنتراست و روشنایی خوب از ویژگی هایی هستند که در صفحه نمایش هر دو گوشی قابل درک خواهند بود.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

نکته بعدی که در این بخش مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S باید به آن اشاره کنیم مربوط به روشنایی صفحه نمایش و امکان استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور می‌شود. خوشبختانه پنل نمایشگر هر دو گوشی از این نظر کیفیت مطلوبی دارند و به راحتی می‌توانید در محیط های تحت تابش نور و باز با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر دو دستگاه بر روی 90 درصد از آن ها بدون کوچک ترین مشکل استفاده کنید. اگر قرار باشد مقایسه دقیقی مابین پنل نمایشگر دو گوشی از این نظر انجام گیرد باید بگوییم که قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A51 تا حدی نسبت به گوشی Redmi Note 9S بیشتر است اما این مسئله در عمل تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و هر دو گوشی به خوبی در محیط های باز و تحت تابش نور قابل استفاده هستند. پس در مجموع اگر دوست دارید گوشی شما صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت داشته باشد، هر دو گوشی A51 و Note 9S انتظار شما را برآورده خواهند کرد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم شرکت شیائومی تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند و اسمارتفون هایشان از این سیستم عامل قدرتمند و متن باز بهره می‌برند. گلکسی A51 و ردمی نوت 9 اس هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی هر دو گوشی اندروید 10 است اما رابط کاربری متفاوتی روی آن ها نصب و راه‌اندازی می‌شود. رابط کاربری گوشی Galaxy A51 رابط One UI 2.1 سامسونگ خواهد بود که یک رابط نسبتا بهینه، کارآمد و روان محسوب می‌شود. در سمت مقابل گوشی Note 9S شیائومی از رابط کاربری MIUI 11 بهره می‌برد که یک رابط نسبتا غنی و دارای آپشن های شخصی سازی متعدد محسوب می‌شود.

به عقیده ما رابط کاربری هر دو گوشی وضعیت مطلوبی دارند و جزو بهترین رابط های اندرویدی فعلی خواهند بود اما هر کدام نقاط ضعف و قوت اختصاصی هم خواهند داشت. برای مثال رابط One UIU 2.1 سامسونگ کمی بهینه‌تر از MIUI 11 است و به عقیده ما تجربه‌ کاربری روان‌تر و سلیس تری را ارائه می‌کند اما در سمت مقابل رابط MIUI 11 مملو از قابلیت های مختلف است. برای مثال در این رابط می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی امکان نصب همزمان دو نسخه از هر برنامه را داشته باشید. به این قابلیت اصطلاحا در رابط MIUI 11 قابلیت Dual Apps گفته می‌شود. اما از سمت دیگر منوی تنظیمات رابط MIUi 11 اصلا چینش خوبی ندارد و به عقیده ما گزینه های ارائه شده در این قسمت خیلی قابل درک نیستند.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S و تجربه کار کردن با دو گوشی در یک بازه زمانی چند روزه متوجه شدیم که هر دو به راحتی از پس اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب یا انجام کارهایی مثل وبگردی، تماس فیلم و سریال و غیره بر می‌آیند و در عملکرد آن ها لگ و تاخیری به وجود نخواهد آمد.همچنین پیش‌بینی می‌کنیم هر دو گوشی حداقل تا 2 سال آپدیت های اندروید را دریافت کنند و تحت پشتیبانی نرم افزاری شرکت های سازنده خویش قرار گیرند. بنابراین در مجموع باید گفت که هر دو گوشی از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوبی دارند و ترجیح دادن رابط کاربری یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر بیشتر امری است که به سلیقه شخصی کاربران بر می‌گردد. خوشبختانه هر دو گوشی در رده قیمتی خودشان از بستر نرم افزاری خوبی برخوردارند.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما یکی از مهمترین بخش هی مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی می‌شود! کدامیک از این دو اسمارتفون قدرت عمل بیشتری دارند و می‌توانند بازده پردازشی مطلوب تری را ارائه کنند؟در قلب گوشی A51 سامسونگ از تراشه جدید اگزینوس 9611 استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی هستند. گوشی از نظر رم شامل نسخه های 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمن اینکه امکان نصب حافظه جانبی هم در گوشی Galaxy A51 وجود دارد. ضمنا پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در تراشه اگزینوس 9611 به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل تراشه‌ای که در قلب گوشی Xiaomi Redmi Note 9S استفاده شده تراشه اسنپدراگون 720G کوالکام خواهد بود که طی فرآیند 8 نانومتری تولید می‌شود و یکی از جدیدترین تراشه های این شرکت به شمار می‌رود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که شش هسته آن از نوع Kyro 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن هم از نوع Kyro 465 Gold با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این گوشی هم از نظر رم شامل نسخه های 4 و 6 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. امکان نصب حافظه جانبی در این اسمارتفون هم وجود دارد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم باید بگوییم که ما در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی استفاده کردیم تا تعادل مابین بستر سخت افزاری دو دستگاه از این نظر برقرار شود. برای اینکه نتیجه مطلوب و کاربردی از این مقایسه به دست آید ما در شرایط یکسان و کاملا مشابه 15 دقیقه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در هر دو گوشی اجرا کردیم و سپس از آن خارج شده و 10 بازی و اپلیکیشن از پیش تعیین شده را در هر دو گوشی اجرا و تا زمان لود شدن کامل آن ها صبر کردیم تا سرعت عملکرد پردازنده و رم دو گوشی قابل درک شود. نتیجه مقایسه نشان داد که در وهله اول هر دو اسمارتفون بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی پابجی موبایل می‌آیند.

همچنین اجرای اپلیکیشن های بعدی هم در هر دو گوشی با کیفیت مطلوبی امکانپذیر بود. سرعت عملکرد هر دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی داشت و برخی برنامه ها و بازی ها در یکی از آن ها سریعتر لود شده و برخی دیگر از بازی و برنامه ها در گوشی دیگر سریعتر بارگذاری می‌شد. اما در مجموع گوشی شیائومی Note 9S تقریبا 2 ثانیه سریع تر از گوشی A51 پروسه مورد نظر را تکمیل کرد. با این حال نمی‌توان مدعی شد که این گوشی قطعا قدرت عملکرد بیشتری در مقایسه با گوشی سامسونگ Galaxy A51 دارد. به عقیده ما هر دو گوشی از این نظر در یک سطح قرار می‌گیرند و با توجه به قیمت خودشان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. با استفاده از این دو گوشی هیچ مشکلی برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، استفاده از اینستاگرام، اجرای کوتاه مدت بازی هایی مثل پابجی موبایل و غیره نخواهید داشت.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مربوط به دوربین می‌شود. این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهای کاربران در انتخاب و خرید تبدیل شده است. دوربین اصلی گوشی Galaxy A51 سامسونگ چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل موارد همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه خواهند بود.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi Note 9S هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری در حالت ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده و امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این اسمارتفون مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه هر دو گوشی مورد نظر به یک چراغ فلش LED هم مجهز هستند. اما عملکرد دوربین کدام گوشی بهتر است؟

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مشخص شد که اگر نور محیط مناسب باشد و کمبودی از این نظر وجود نداشته باشد، با دوربین اصلی هر دو گوشی می‌توان تصاویر بسیار عالی و با کیفیتی ضبط کرد. اما زمانی که نور محیط کم شود و بخواهید در محیط های تاریک و بسته به ضبط عکس بپردازید افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی نمایان می‌شود، اما در مجموع شدت این افت کیفیت در دوربین گوشی A51 تقریبا در اغلب مواقع کمتر از دوربین Note 9S شیائومی خواهد بود. اما از سمت دیگر به عقیده ما عکس های عادی که در محیط های با نور خوب با دوربین گوشی ردمی نوت 9 اس ضبط می‌شوند در اغلب مواقع طبیعی تر و جذاب تر از عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A51 سامسونگ هستند و شادابی و طراوت بیشتری را هم ارائه می‌کنند.

عکسبرداری در حالت های پرتره، ماکرو و اولتراواید هم با دوربین اصلی هر دو گوشی قابل انجام بوده و هر دو گوشی در این سه زمینه کیفیت مطلوبی دارند. در مجموع عملکرد خوب دوربین بدون شک از اصلی ترین نقاط قوت هر دو گوشی مورد نظر خواهد بود اما اگر در مجموع بخواهیم دوربین یکی از این دو محصول را به عنوان گزینه بهت انتخاب کنیم، ما شیائومی ردمی نوت 9 اس را انتخاب خواهیم کرد! چون در اغلب مواقع در محیط های با نور مناسب عکس های شاداب تر و با کیفیت تری ضبط می‌کند.اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد و کدام گوشی از این نظر می‌تواند برای عکسبرداری سلفی مناسب تر باشد؟

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

از نظر دوربین سلفی حداقل روی کاغذ تفاوت چشمگیری مابین دو گوشی مورد نظر وجود دارد! دوربین سلفی گوشی A51 از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و قابلیت هایی مثل HDR، ضبط عکس های پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی نوت 9 اس از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل می‌شود که از قابلیت های مشابه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما عملکرد دوربین سلفی کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه این دو اسمارتفون مشخص شد که دوربین سلفی گوشی Galaxy A51 تقریبا در اغلب مواقع کیفیت عملکرد بهتری دارد و این می‌تواند برتری برای این گوشی باشد. البته تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی زیاد نیست و با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 9S هم می‌توانید عکس های سلفی عالی ضبط کنید. در مجموع اگر به کیفیت دوربین های اصلی و سلفی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید گلکسی A51 یا شیائومی ردمی Note 9S پشیمان نخواهید شد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : باتری و شارژدهی

نوبت به باتری و قدرت شارژدهی می‌رسد که بدون تردید می‌تواند در انتخاب و خرید گوشی موبایل مسئله تاثیرگذاری باشد، چون هیچکس دوست ندارد که دائما شارژ باتری گوشی وی خالی شود و در طول روز به شارژر نیاز پیدا کند! باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Galaxy A51 سامسونگ بکار گرفته شده یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی است. اما در سمت مقابل گوشی شیائومی Redmi Note 9S از یک باتری لیتیوم پلیمری 5020 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد! بنابراین انتظار داریم که قدرت شارژدهی باتری نماینده شیائومی بهتر از نماینده سامسونگ باشد.

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری Galaxy A51 تقریبا یک روز از آن استفاده کند که این مقدار قدرت شارژدهی باتری گوشی چندان چنگی به دل نمی‌زند!. اگر کاربر مورد نظر بیشتر از حد نرمال از گوشی استفاده کند بدون تردید در طول یک روز نیازمند شارژ مجدد باتری خواهد شد. اما در سمت مقابل دوام و قدرت شارژدهی باتری گوشی Note 9S شیائومی واقعا وضعیت بهتری دارد با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی می‌توان تقریبا 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کرد! پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید، شیائومی ردمی نوت 9 اس می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

 

خوشبختانه هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی A51 توان 15 واتی دارد و شارژر فابریک گوشی Note 9S شیائومی توان 18 واتی را ارائه کرده است. در بررسی دو گوشی مشخص شد که با استفاده از شارژ فابریک آن ها می‌توان باتری گوشی A51 سامسونگ را تقریبا در 80 دقیقه فول شارژ کرد و باتری گوشی ردمی نوت 9S هم با شارژ اورجینال و فابریک خودش تقریبا ظرف 100 دقیقه فول شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد باتری هر دو گوشی خوب است. لازم به ذکر است هیچ یک از دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کنند. پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید گوشی شیائومی ردمی نوت 9S می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A51 سامسونگ باشد.

 

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S : قیمت و ارزش خرید

نکته مهم بعدی که طور مختلف می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی A51 سامسونگ هم اکنون در بازار کشور (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 6.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. نسخه مشابه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی شیائومی ردمی نوت 9S هم در حال حاضر قیمتی در حدود 5.7 میلیون تومان را ارائه کرده است. با توجه به مقایسه‌ای که داشتیم کاملا مشهود و مشخص است که نماینده شیائومی می‌تواند ارزش خرید بیشتری در مقایسه با نماینده سامسونگ داشته باشد. البته باید گفت که گوشی Galaxy A51 هم قیمت بسیار خوبی در مقایسه با دیگر گوشی های هم رده خودش و دیگر محصولات برند سامسونگ دارد و می‌تواند برای علاقمندان به گوشی های این برند یک انتخاب مقرون به صرفه و مناسب باشد، اما در دید مقایسه‌ای، ارزش خرید شیائومی Note 9S از گوشی A51 سامسونگ بیشتر است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S پرداختیم. هر دو گوشی از مقرون به صرفه‌ترین و با کیفیت ترین گوشی های برند سازنده خود هستند و می‌توانند برای کسانی که به دنبال یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت می‌گردند گزینه خرید عالی باشند. اما در مجموع و از دید مقایسه‌ای باید گفت که نماینده شیائومی واقعا قیمت فوق‌العاده‌ای دارد و این مسئله سبب می‌شود که ارزش خرید آن در مقایسه با گوشی galaxy A51 بیشتر باشد. بنابراین به عقیده ما خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9S انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی A51 سامسونگ است. با این حال مطمئن هستیم هیچ کاربری از خرید گوشی سامسونگ Galaxy A51 هم پشیمان نمی‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست و شما خرید کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟



:: برچسب‌ها: مقایسه گلکسی A51 با ردمی نوت 9S , مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 9S , مقایسه Galaxy A51 با شیائومی ردمی نوت 9S , Xiaomi Redmi Note 9S , بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()