نوشته شده توسط : edbazar

گلکسی نوت 10 لایت نسخه ارزان قیمت تر گوشی Galaxy Note 10 است که هم برخی از ویژگی های خوب این اسمارتفون محبوب را به همراه دارد و هم هزینه و قیمت پایین تری را ارائه می‌کند. البته طبیعتا برای کاهش هزینه تولید و قیمت محصول برخی از ویژگی های آن از نظر کیفی افت خواهند داشت. در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ می‌پردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

یکی از محبوب ترین گوشی هایی که شرکت سامسونگ در سال 2019 معرفی و روانه بازار کرد، گوشی Galaxy Note 10 است که چند نسخه مختلف دارد و قبلا در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به نقد و بررسی آن پرداخته بودیم. یکی از گلایه هایی که خیلی از کاربران در مورد این گوشی داشتند مربوط به قیمت گران آن می‌شد. در ماه ژانویه (January) سال 2020 سامسونگ نسخه لایت این محصول را برای جلب رضایت کاربرانی که تمایل داشتند با صرف هزینه کمتر قادر به استفاده از سری فبلت های گلکسی نوت جدید باشند معرفی کرد. قیمت Galaxy Note 10 Lite در مقایسه با دیگر برادرانش به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر است. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ ویژگی های مثبت و منفی آن کدامند؟

در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر این گوشی به یکی از گزینه های خرید شما تبدیل شده، توصیه داریم که حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا بتوانید در عمل ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را شناسایی کنید. در نظر داشته باشید که Galaxy Note 10 Lite نسخه ارزان قیمت سری فبلت های نوت 10 است و تقریبا باید روی آن به عنوان یک گوشی میان رده حساب باز شود، بنابراین انتظارات خیلی بالایی از این اسمارتفون نداشته باشید با دید کاملا آگاهانه ادامه این بررسی را دنبال نمایید. به نظر شما آیا فبلت نوت 10 لایت می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و جایگزینی برای نسخه اصلی این محصول به شمار آید؟ با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

در طراحی نسخه لایت فبلت نوت 10 سعی شده به برخی از ویژگی های مهمی که این روزها ارائه آن ها در طراحی اسمارتفون های جدید مرسوم است دقت شود اما از سمت دیگر برخی ویژگی های طراحی محصول برای کاهش هزینه تولید آن در مقایسه با فبلت نوت 10 کاهش کیفیت داشته است. فریم اصلی گوشی همچنان از آلومینیوم تشکیل شده اما قاب پشت آن دیگر شیشه‌ای نیست و با پلاستیک خاصی پوشانده می‌شود که ظاهری براق و جذاب دارد. بنابراین احتمال به وجود آمدن خط و خش روی قاب پشت گوشی زیاد است و باید همیشه از ابزارهای مناسب نظیر محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و کاور موبایل برای مراقبت از آن استفاده شود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی لنزهای دوربین اصلی و چراغ فلش اختصاصی آن ها دیده می‌شود. این بخش به صورت یک قسمت مربع شکل مشکی رنگ در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده و به عقیده ما خیلی سبک طراحی جذابی ندارد و می‌توانست ظاهر و سبک طراحی بهتری را ارائه کند. بدنه گوشی ابعاد 8.7 در 76.1 در 163.7 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 199 گرم می‌رسد، بنابراین گوشی نام برده شده از نظر ابعاد یک گوشی نسبتا بزرگ و از نظر وزن نسبتا سنگین است و شاید استفاده تک دست از آن برای برخی از کاربران و به ویژه بانوان کار دشواری باشد و حس خیلی خوبی را منتقل نکند.

گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و مثل فبلت نوت 10 اصلی از قلم استایلوس اختصاصی تحت عنوان S Pen بهره می‌برد. این قلم که در گوشه سمت راست و زیرین قاب فبلت کیپ و نصب می‌شود از طریق بلوتوث با دستگاه در ارتباط قرار خواهد داشت و می‌تواند در مواقع خاص به عنوان شاتر دوربین هم مورد استفاده قرار گیرد یا ابزاری برای نوت برداری سریع روی صفحه خاموش گوشی باشد و برخی قابلیت های دیگر را هم ارائه کند که علاقمندان به سری فبلت های گلکسی نوت سامسونگ به خوبی با آن ها آشنا هستند. پس یکی از اصلی ترین ویژگی های مشترک گوشی Note 10 Lite و نسخه اصلی فبلت نوت 10 مربوط به بهره‌مندی هر دو مورد از قلم استایلوس اختصاصی می‌شود. اما آیا اسکن انگشت در فبلت مورد نظر هم توسط پنل نمایشگر آن صورت می‌گیرد؟ خوشبختانه همینطور است و بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد.

البته در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش این محصول خیلی وضعیت عالی ندارد و در برخی مواقع باگ و اختلال هایی که در عملکرد آن به وجود می‌آید. گوشی به پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است و از جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در طراحی گلکسی نوت 10 لایت کمی با افت کیفیت رو به رو شده مربوط به اسپیکر های آن می‌شوند که کیفیت صدای خروجی از آن ها خیلی وضعیت عالی ندارد. ضمنا متاسفانه این محصول از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی نمی‌کند و بدنه آن در برابر پاشش و تماس آب مقاوم نخواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

صفحه نمایش گوشی نوت 10 لایت حاشیه های باریکی دارد و لنز دوربین سلفی دستگاه هم در داخل آن و بخش فوقانی ال سی دی نصب شده است. طبق آمار نمایشگر گوشی تقریبا 86.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و این امر سبب می‌شود که دستگاه از نمای رو به رو زیبا و جذاب به نظر برسد. متاسفانه روی پنل جلوی گوشی شیشه ضد خش قدرتمندی نصب نیست که بخواهید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. با وجود تمام این تفاسیر زمانی که فبلت Note 10 Lite را در دست بگیرید، حس خوبی به شما منتقل می‌شود و گوشی تقریبا خوش دست به نظر می‌آید. البته بدون شک این حس با حس در دست گرفته Galaxy Note 10 برابری نخواهد کرد اما در حد قیمت گوشی شرایط مناسبی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): صفحه نمایش

 پنل نمایشگر گوشی Note 10 Lite از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.7 اینچی را ارائه می‌کند. این پنل نمایشگر حاشیه های باریکی دارد و همانطور که در بخش قبل گفتیم تقریبا 86.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی گوشی هم در درون آن و بخش فوقانی ال سی دی تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه 2400 در 1080 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 394 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. دو قابلیت HDR و Always On Display هم توسط پنل نمایشگر گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه بخش زیرین نمایشگر دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. دقت داشته باشید روی ال سی دی گوشی نوت 10 لایت شیشه خیلی مقاومی نصب نیست و به همین دلیل حتما باید روی آن یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید تا به مرور آسیبی به نمایشگر دستگاه وارد نشود و شاهد بوجود آمدن خط و خش های آزاردهنده بر روی آن نباشید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که نمایشگر این گوشی از نظر شادابی، شارپنس و کیفیت به تصویر کشیدن محتوا وضعیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند و به عقیده ما بزرگ بودن پنل نمایشگر دستگاه و کیفیت خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت Note 10 Lite را در بر گرفته است. انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو در صفحه نمایش این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود و بدون تردید شما هم از انجام این اقدام در گوشی مذکور لذت می‌برید. وضوح و شارپنس نمایشگر دستگاه شاید به اندازه فبلت نوت 10 اصلی نباشد اما در قبال قیمتی که گوشی ارائه کرده وضعیت کاملا مطلوبی دارد.

اما توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) صفحه نمایش نوت 10 لایت چطور است؟ آیا می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و محتوای روی صفحه نمایش آن را دید؟ خوشبختانه پنل های سوپر آمولد از نظر تولید روشنایی کیفیت خوبی دارند و صفحه نمایش گوشی Note 10 Lite هم از این قاعده مستثنا نیست. شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 100 درصد تقریبا می‌تواند در هر شرایط و حتی زمان هایی که نور آفتاب مستقیما و با شدت زیاد بر روی ال سی دی دستگاه می‌تابد، محتوای آن را ببینید و با گوشی در ارتباط باشید. در مجموع با توجه به قیمتی که فبلت Galaxy Note 10 Lite دارد، کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن بسیار خوب است و به عقیده ما این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت محصول مورد نظر به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی نوت 10 لایت نصب است اندروید 10 خواهد بود و جای تعجبی هم ندارد که شاهد نصب بودن پیش فرض این نسخه از سیستم عامل اندروید در دستگاه باشیم، بنابراین اگر به بروز بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، فبلت Note 10 Lite از گزینه های خرید عالی پیش رویتان خواهد بود. در کنار سیستم عامل اندروید این گوشی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI 2 هم روی آن نصب است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد. ویژگی های نسبتا خوب و متعددی در بستر نرم افزاری نوت 10 لایت ارائه شده‌اند و ما خیلی قصد ورود به جزئیات آن ها را ندارید و بیشتر می‌خواهیم در نقد و بررسی محصول به ویژگی های کاربردی آن و نحوه استفاده از گوشی در عمل بپردازیم.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

قابلیت هایی مثل امکان بکارگیری دستگاه در حالت فول اسکرین و پنهان سازی سه دکمه نویگیشن جالب هستند و می‌توانند تجربه‌ کاربری مطلوبی را برای شما به ارمغان آورند. عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و خوب است و برای انجام کارهای روزمره با لگ و تاخیری همراه نخواهد بود. برقراری تماس تلفنی، ارسال و دریافت پیامک، نصب و استفاده از برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره هم در گوشی نوت 10 لایت بدون مشکل انجام می‌شود. دقت داشته باشید که قابلیت هایی مثل پشتیبانی از دستیار هوشمند سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) و قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) در نسخه لایت فبلت نوت 10 پشتیبانی نشده و ارائه نمی‌شود. در مجموع عملکرد بستر نرم افزاری گوشی مطلوب است و نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف می‌سازد و برای انجام کارهای روزمره هم هیچ لگ و تاخیری در آن ایجاد نخواهد شد.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 طبیعتا نسخه لایت یک گوشی مثل نوت 10 نمی‌تواند پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد مشابه با نسخه اصلی محصول را داشته باشد و از این نظر در سطح پایین تری قرار می‌گیرد. در قلب فبلت Note 10 Lite از تراشه اگزینوس 9810 استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Mongoose M3 بوده و فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه دستگاه از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات هم پشتیبانی می‌کند.

ما در بررسی گلکسی نوت 10 لایت نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم و همانطور که در بخش قبل گفتیم برای انجام کارهای روزمره و نصب و استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره در این گوشی با هیچ مشکلی رو به رو نشدیم. اما این اسمارتفون تا چه اندازی پتانسیل اجرای بازی های سنگین و HD اندروید را دارد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه در دستگاه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی قدرت خوبی از نظر عملکرد و بازده پردازشی دارد. هر دو بازی بدون مشکل در دستگاه اجرا شدند و فقط بعد از گذشت 15 دقیقه از اجرای دو بازی کمی افت فریم در دستگاه قابل رویت بود و بدنه آن هم داغ شد.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

بنابراین حتی اگر به دنبال انجام بازی های سنگین و HD در گوشی باشید، گلکسی Note 10 Lite نیازتان را برطرف می‌کند اما توصیه ما این است که از این گوشی بیشتر از 20 دقیقه برای اجرای بازی های سنگین استفاده نکنید یا حداقل به ازای هر 15 دقیقه اجرای بازی های سنگین در دستگاه به آن تایم استراحت بدهید تا استرس و تنش وارد بر اجزای سخت افزاری آن کاهش یابد. پس در مجموع گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite از نظر قدرت عملکرد وضعیت خوبی دارد، اما خب طبیعتا نسبت به نسخه اصلی محصول یعنی فبلت نوت 10 پتانسیل پردازشی کمتری را ارائه می‌کند و بیشتر باید روی آن به عنوان یک گوشی میان رده حساب باز کرد.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): دوربین

 دوربین اصلی گوشی Samsung Galaxy Note 10 Lite از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین Galaxy Note 10 Lite چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های شارپ و شادابی ضبط کند که مشمول جزئیات خوبی هستند. شادابی رنگ ها و جزئیات تصویر در این عکس ها بسیار مطلوب خواهد بود. عکس های پرتره هم با دوربین اصلی گوشی در اینگونه شرایط با کیفیت بسیار خوبی ضبط می‌شوند و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه بدون مشکل صورت می‌پذیرد.

اما در محیط های تاریک و کم نور دوربین اصلی گوشی چطور عمل می‌کند؟ علیرغم انتظاری که داشتیم، دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک و کم نور افت کیفیت زیادی نداشت و قادر به ضبط عکس های شارپ و مناسبی بود. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند در مقایسه با اغلب گوشی های هم رده وضعیت مطلوب تری دارند. ضمنا گوشی از یک حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) هم پشتیبانی می‌کند که با فعالسازی آن شادابی رنگ ها در تصاویر ضبط شده در شب و محیط های تاریک بیشتر می‌شوند. بنابراین در مجموع یکی از ویژگی های خوبی که در بررسی گلکسی نوت 10 لایت متوجه آن شدیم مربوط به عملکرد خوب دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

اما دوربین سلفی گوشی نام برده شده چطور است؟ دوربین سلفی Note 10 Lite از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که از HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. عملکرد دوربین سلفی گوشی نوت 10 لایت هم خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی عادی و پرتره مناسبی ضبط کنید. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Lite از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت مطلوبی دارد و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite): باتری و شارژدهی

 باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیتی که باتری گوشی ارائه کرده، انتظار داریم که توان شارژدهی خوبی هم توسط آن قابل دریافت باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. البته مقدار دقیق شارژدهی باتری دستگاه کاملا وابسته به نوع استفاده کاربر خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی هم 25 واتی است و طبیعتا دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری 4500 میلی آمپر گوشی Note 10 Lite برای فول شارژ شدن با شارژر فابریک خودش به مدت زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز دارد که مدت زمان مناسبی برای شارژ باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عدم پشتیبانی گوشی از قابلیت هایی مثل شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس می‌شود که در گلکسی Note اورجینال شاهد ارائه آن ها هستیم. پس گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite قدرت شارژدهی باتری خوبی دارد و سرعت شارژ مجدد آن هم مطلوب است.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Lite) پرداختیم. این گوشی با قیمتی ارزان تر در مقایسه با نسخه اورجینال فبلت Note 10 می‌تواند برای آن دسته افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه کمتر محصولی از این خانواده گوشی های سامسونگ را داشته باشند، گزینه خرید مناسبی باشد. اگرچه این گوشی در برخی زمینه ها واقعا با نسخه اصلی فبلت نوت 10 و نسخه پلاس آن قابل مقایسه نیست. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از قلم استایلوس S Pen
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و بستر نرم افزاری خوب
  • پردازنده و رم خوب
  • شارژدهی خوب و سرعت شارژ مطلوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • قاب پشت پلاستیکی


:: برچسب‌ها: قیمت گلکسی نوت 10 لایت , گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ , قیمت Galaxy Note 10 Lite , بررسی گلکسی نوت 10 لایت , بررسی Galaxy Note 10 Lite , Galaxy Note 10 Lite ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به تازگی یک اپل واچ (Apple Watch) تهیه کرده‌اید و برای اتصال آن به آیفون خود با مشکل رو به رو هستید نگران نباشید، چون تمام مشکلات این چنینی به سادگی قابل رفع هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون بپردازیم و به طور جامع در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

ساعت هوشمند اختصاصی شرکت اپل با نام Apple Watch روانه بازار شده و شامل سری های مختلفی می‌شود. هم اکنون پنج سری متفاوت از این ساعت به بازار عرضه شده که به ترتیب آن ها را با نام های اپل واچ سری 1، اپل واچ سری 2، اپل واچ سری 3، اپل واچ سری 4 و اپل واچ سری 5 می‌شناسیم. مدل های متداول تر و پرفروش تر این ساعت در بازار کشورمان مدل های سری 3، 4 و 5 هستند. ساعت هوشمند اپل قابلیت سینک شدن یا اتصال به آیفون ها را دارد و بدین ترتیب می‌توان آن را مستقیما با گوشی در ارتباط ساخت. انجام این کار می‌تواند امکان استفاده از قابلیت ها و امکانات خاصی را کاربر ممکن سازد.

اما سوالی که در ذهن خیلی از افراد ایجاد شده این است که چطور می‌تواند یک Apple Watch را به آیفون متصل کرد! علیرغم اینکه این پروسه بسیار ساده است و مراحل پیچیده‌ای ندارد، خیلی از کاربران در انجام آن با مشکل رو به رو می‌شوند. به همین جهت تصمیم گرفتیم یک مقاله اختصاصی تدوین کنیم و در آن به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون بپردازیم. همچنین سعی می‌کنیم در این مطلب به برخی از مشکلاتی که ممکن است در پروسه اتصال مذکور به وجود آید اشاره داشته باشیم و راه حل آن ها را هم برایتان بیان کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

سازگاری اپل واچ و آیفون ها

قبل از اینکه نحوه همگام سازی یا متصل کردن ساعت اپل به آیفون های این شرکت را شرح دهیم بهتر است مشخص کنیم سه نسخه مختلف Apple Watch با کدام آیفون ها سازگاری دارند. بدین ترتیب چارچوب مورد نیاز برای برقراری این اتصال مشخص می‌شود. در بخش زیر اطلاعات مربوط به شرایط اتصال اپل واچ های سری 3، 4 و 5 با آیفون های این شرکت را برایتان عنوان کرده‌ایم.

  • اپل واچ سری 3برای اتصال Apple Watch Series 3 بهتر است حداقل آیفون 6 داشته باشید و همچنین سیستم عامل iOS 12 روی گوشی شما نصب باشد. نسخه های قدیمی تری از سری از ساعت های هوشمند اپل ممکن است با آیفون های قدیمی تر و نسخه های قدیمی تری سیستم عامل iOS هم همگام شوند.
  • اپل واچ سری 4: نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این سری از ساعت های هوشمند اپل با آیفون 6 یا آیفون های جدیدتر سازگاری دارد و نسخه‌ای از این محصول که از قابلیت LTE پشتیبانی نمی‌کند با آیفون 5S اپل هم سازگار است. تحت هر شرایط برای همگام سازی اپل واچ سری 4 با آیفون باید حداقل iOS 12 روی گوشی نصب باشد.
  • اپل واچ سری 5: جدیدترین سری از ساعت های هوشمند اپل هم با آیفون 6s یا نسخه های جدیدتر آیفون که از iOS 13 بهره‌مند باشند سازگاری دارد.

بنابراین به منظور وصل کردن اپل واچ به آیفون با توجه به مدل ساعت شما وجود شرایط فوق الزامی است. در صورتی که از نسخه های قدیمی تر آیفون های اپل استفاده می‌کنید یا بنا به هر دلیل سیستم عامل آیفون شما با موارد مورد نیاز یاد شده سازگاری ندارد، احتمالا برای وصل کردن ساعت به گوشی با مشکل رو به رو خواهید شد و نمی‌توانید یک اتصال پایدار و مناسب را مابین دو گجت مورد نظر به وجود آورید.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

برای بررسی نسخه سیستم عامل آی او اس نصب شده روی گوشی آیفون خود کافیست به مسیر Settings > General > About بروید و به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Version برسید. در این بخش دقیقا مشخص شده که کدام نسخه از سیستم عامل iOS هم اکنون روی آیفون شما نصب است. برای بررسی وجود آپدیت و نصب آن هم در آیفون خود می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Updates بروید و در صورتی که آپدیتی برای گوشی شما وجود دارد آن را دانلود و نصب نمایید.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

خوشبختانه اتصال ساعت اپل به گوشی های آیفون کار بسیار ساده‌ای است و هیچ پیچیدگی ندارد. برای انجام این کار باید چند اقدام ساده را انجام دهید. ابتدا با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل ارائه کردیم مطمئن شوید که Apple Watch شما می‌تواند با آیفونتان وصل شده و در ارتباط باشد. بعد از اطمینان از این مسئله مراحلی را طی کنید که در ادامه شرح داده‌ایم.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

مطمئن شوید که برنامه اختصاصی اپل واچ روی آیفونتان نصب است. این برنامه با نام Apple Watch App شناخته می‌شود و آیکونی کاملا مشخص و واضح دارد. برای اطمینان از نصب بودن این اپلیکیشن روی آیفون خود کافیست به اپ استور (App Store) مراجعه کرده و به تب Search بروید و عبارت Apple Watch را تایپ و جستجو کنید تا برنامه مذکور نمایان شود. حالا نام آن برنامه را لمس کنید تا به صفحه آن هدایت شوید. اگر گزینه‌ای برای دانلود برنامه وجود داشت، آن را انتخاب کنید و اگر گزینه‌ای بدین منظور ارائه نشده بود، اپلیکیشن اپل واچ روی گوشی شده نصب شده است.

حالا با فشرده نگه داشتم دکمه فیزیکی که روی لبه سمت راست بدنه ساعت اپل نصب قرار دارد آن را روشن کنید. کمی منتظر باشید تا ساعت بوت شود و لوگوی اپل روی آن نمایان گردد. سپس برخی از تنظیمات اولیه از قبیل مشخص کردن زبان و ریجن را انجام دهید. حالا نوبت به بخش اصلی وصل کردن اپل واچ به آیفون می‌شود. قابلیت بلوتوث را در آیفون خود فعال کنید و وارد برنامه Apple Watch App شوید و به تب My Watch بروید. حالا آیفون را به اپل واچ خودتان نزدیک کنید. در این شرایط یک پیغام پاپ آپ با مضمون Use your iPhone to set up this Apple Watch به طور خودکار روی صفحه آیفون نمایش داده می‌شود.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

در این صفحه گزینه Continue را انتخاب کنید و حالا روی اپل واچ خودتان هم گزینه Start Pairing را بزنید. اگر با نزدیک کردن آیفون به اپل واچ هیچ پیغامی در گوشی نمایان نشد هم نگران نباشید، کافیست در این شرایط گزینه Start Pairing را در آیفون خود و از طریق برنامه Apple Watch App انتخاب کنید. در این شرایط یک انیمیشن خاص روی صفحه ساعت نمایان می‌شود و در اپلیکیشن اپل واچ آیفون هم کادر مربع شکلی نمایان می‌گردد و دوربین گوشی فعال خواهد شد. حالا اپل واچ را به گونه‌ای رو به روی دوربین آیفون خود بگیرید که صفحه آن دقیقا داخل کادر دوربین تنظیم شود.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

در این شرایط تصویری مشابه با عکس فوق در اپلیکیشن Apple Watch App آیفون نمایان می‌شود. در اینجا تقریبا پروسه وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون به موفقیت به اتمام رسیده است. اگر می‌خواهید اطلاعات خاصی را از فایل بکاپی ریستور کنید، گزینه restore from Backup را انتخاب کرده و سایر مراحل مورد نیاز را طی کنید اما اگر می‌خواهید ساعت شما به عنوان یک ساعت جدید با آیفونتان سینک شود، گزینه Set Up as New Apple Watch را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این مرحله در اپلیکیشن Apple Watch از شما خواسته می‌شود تا مشخص کنید ساعت را روی مچ دست راست (Right) یا چپ (Left) می‌بندید. گزینه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Agree را برای توافق با قوانین اپل انتخاب کنید. سپس باید وارد اکانت آیکلود خود شوید که انجام این کار با ارائه ایمیل و رمز اپل آیدی (Apple ID) انجام می‌شود. بعد از انجام این کار هم برخی از تنظیمات اصلی و مهم ساعت نمایان خواهند شد و شما می‌توانید آن ها را بنا به سلیقه شخصی خودتان بهینه کنید. برای مثال باید یک پسورد اختصاصی برای ساعت اپل خود انتخاب کنید، اپلیکیشن های مورد نظرتان را روی ساعت نصب کنید و غیره. مراحل دقیقی که باید در این قسمت طی شوند ممکن است با توجه به مدل اپل واچ شما و آیفونتان کمی متفاوت باشد.

 

اگر در قبل از اتصال Apple Watch واچ فیس آن نمایان شد چه کنیم؟

در برخی موارد ممکن است قبل از اینکه وصل کردن اپل واچ به آیفون را تکمیل کنید و پیش از اینکه آیفونتان با ساعت سینک شود، واچ فیس ساعت نمایان گردد. این مسئله می‌تواند ناشی از باگی باشد که به دلیل سینک بودن ساعت با یک آیفون دیگر به وجود آمده است. شرکت اپل توصیه می‌کند که برای رفع این مشکل اپل واچ را قبل از اقدام به اتصال با آیفون جدید یک مرتبه فکتوری ریست کنید. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل شود:

  • وارد منوی تنظیمات (Settings) ساعت شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Delete all content and settings را انتخاب کنید.

کمی منتظر باشید تا اپل واچ شما به طور کامل فکتوری ریست شود و دوباره ریستارت گردد. بعد از اینکه ساعت دوباره راه اندازی شد، مراحلی که به منظور اتصال به آیفون شرح دادیم را طی کنید. بدون تردید اپل واچ به راحتی به آیفون شما وصل می‌شود.

 

آیا امکان وصل کردن دو اپل واچ به گوشی آیفون وجود دارد؟

برخی از کاربران سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان دو Apple Watch را به یک آیفون وصل کرد مطرح می‌کنند! شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاسخ این سوال مثبت است! یعنی شما امکان اتصال دو ساعت اپل را به یک آیفون خواهید داشت، اما چطور؟ بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • در آیفون خود اپلیکیشن Apple Watch App را اجرا نمایید.
  • گزینه My Watch را انتخاب کنید.
  • آیکون اپل واچ خودتان را از بخش فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • گزینه Pair New Watch را انتخاب نمایید.
  • مراحلی که در بخش "آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون" عنوان کردیم را برای اتصال ساعت جدید خود به آیفون طی کنید.

 

آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون

 

بدین ترتیب می‌توانید دو ساعت اپل را به طور همزمان به یک آیفون وصل کنید. در این شرایط آیفون و اپل واچ به گونه‌ای سینک می‌شوند که با بالا آوردن مچ دست شما، آیفونتان تشخیص می‌دهد که باید اطلاعات کدام اپل واچ را به روز کند. از منوی تنظیمات برنامه Apple Watch App هم می‌توانید به طور دستی مشخص کنید که آیفونتان با کدام ساعت در ارتباط باشد و حتی قابلیت Auto Switch یا همان سوئیچ خودکار مابین ساعت ها را غیرفعال نمایید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون پرداختیم و همچنین نحوه اتصال دو ساعت هوشمند اپل به طور همزمان به یک آیفون را هم برایتان شرح دادیم. در صورتی که برای وصل کردن Apple Watch به آیفون با مشکل رو به رو شدید، فکتوری ریست کردن ساعت می‌تواند مشکل را رفع کند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: Apple Watch Series 3 , اتصال اپل واچ به آیفون , وصل کردن Apple Watch به آیفون , Apple Watch Series 5 , وصل کردن اپل واچ به آیفون , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر تمایل به خرید یک گوشی میان رده و خوش قیمت دارید که از طراحی خوبی بهره‌مند باشد و به راحتی از پس مدیریت تسک های روزمره بر آید، گلکسی ام 40 سامسونگ (Samsung Galaxy M40) می‌تواند از گزینه های خرید خوب پیش رویتان باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سامسونگ به خوبی اهمیت عرضه گوشی های میان رده و خوش قیمت و تقاضای بازار در این سبک از اسمارتفون ها را درک کرده است و در سال 2019 تمام تلاش خود را کرد که محصولات میان رده و خوش قیمت متعددی را برای تمام سلیقه ها روانه بازار کند. حقیقتا باید اعتراف کرد که سامسونگ واقعا در این راستا موفق و خوب عمل کرده و هم اکنون گوشی های میان رده متعددی دارد که می‌توانند از بهترین گزینه های خرید برای هر کاربری باشند. یکی از گوشی های خوش قیمت و میان رده جدید سامسونگ که در ماه ژوئن (June) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم گلکسی M40 نام دارد. قیمت Galaxy M40 رقابتی بوده و دستگاه از ظاهر خوب و سخت افزار مناسبی هم بهره می‌برد.

به همین دلایل گوشی نام برده شده خیلی زود توانست به یکی از پرفروش ترین و موفقت ترین اسمارتفون های برند سامسونگ تبدیل شود. اما طبیعتا هر گوشی میان رده و خوش قیمتی دارای نقاط ضعفی هم هست و در واقع این نقاط ضعف دستگاه هستند که منجر می‌شوند هزینه تولید آن کاهش یافته و شرکت هایی مثل سامسونگ بتوانند دستگاه را با قیمتی مناسب روانه بازار کنند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ بپردازیم و تجربه‌ یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. همچنین سعی می‌کنیم در انتهای بررسی هم اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی نام برده شده را مشخص نماییم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی Galaxy M40 نگاه کنید سبک طراحی آن خیلی شبیه به سری گوشی های گلکسی S10 سامسونگ به نظر می‌رسد، به ویژه اگر به این موضوع دقت کنید که لنز دوربین سلفی دستگاه در داخل صفحه نمایش و گوشی سمت چپ و فوقانی ال سی دی آن نصب شده است. حاشیه های صفحه نمایش گوشی هم بسیار باریک هستند و بدین ترتیب LCD آن چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. پس گوشی از نمای رو به رو زیبا، جذاب و شیک به نظر می‌آید. جالب است بدانید که سامسونگ روی پنل جلوی گوشی M40 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند، البته در بررسی این گوشی مشخص شد که خیلی نباید به ضد خش بودن و مقاومت گلس روی LCD آن اطمینان کرد و بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی پنل جلوی گوشی نصب گردد.

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

قاب پشت گوشی هم براق و چشم نواز به نظر می‌رسد اما ظاهر خیلی خاص و متفاوتی ندارد و مثل خیلی از دیگر گوشی های میان رده موجود بازار خواهد بود. علیرغم اینکه قاب پشت دستگاه شبیه به یک قاب شیشه‌ای است، جنس آن از پلاستیک بوده و مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ندارد. بدین سبب خیلی راحت روی قاب پشت Galaxy M30 خط و خش به وجود می‌آید و شما باید همیشه مراقب این موضوع باشید. بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش روی قاب پشت گوشی می‌تواند در بکارگیری گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و کاور موبایل خلاصه شود.

همانطور که در عکس ها می‌بینید، در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Galaxy M40 سه لنز دوربین اصلی آن نصب هستند و تقریبا در بخش میانی و بالای قاب پشت آن هم یک اسکنر انگشت فیزیکی با ظاهری بیضی شکل تعبیه شده است. بنابراین گوشی از اسکنر انگشت فیزیکی بهره می‌برد. در بررسی گلکسی M40 مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت آن وضعیت مناسبی دارد اما از بهترین های بازار نیست و گاها باگ و تاخیرهایی در آن به وجود می‌آید. بدنه گوشی ابعاد 7.9 در 73.9 در 155.3 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی ابعاد و وزن نسبتا مناسبی برای استفاده تک دست دارد.

متاسفانه علاوه بر اینکه قاب پشت گوشی از پلاستیک تشکیل شده، فریم اصلی آن هم پلاستیکی است و این مسئله نشان می‌دهد که گوشی حداقل از نظر جنس مواد بکار رفته در قاب و بدنه کیفیت خیلی بالایی ندارد. در واقع این یکی از روش هایی بوده که سامسونگ از آن برای کاهش قیمت گوشی و هزینه تولید Galaxy M40 استفاده کرده است. امکان نصب همزمان دو سیم در گوشی وجود دارد و پورت شارژر دستگاه از نوع یو اس بی سی (USB Type C) است. متاسفانه گوشی به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز نیست و این مسئله می‌تواند برای علاقمندان به استفاده از هندزفری های سیمی چندان جالب توجه نباشد. ضمنا این گوشی از نظر تنوع رنگی شامل رنگ های آبی روشن، آبی تیره و نارنجی می‌شود که عموما رنگ آبی تیره آن از طرفداران بیشتری برخوردار است.

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گوشی سامسونگ Galaxy M40 اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از کیفیت ساخت خیلی بالایی بهره نمی‌برد و مواد بکار رفته در آن درجه یک نیستند. قاب و فریم اصلی پلاستیکی گوشی به خوبی این مسئله را روشن می‌کند. اما از نظر ظاهر و سبک طراحی، گوشی مذکور به روز و جذاب طراحی شده و این مسئله با نگاه کردن به آن قابل درک خواهد بود. همچنین سبک طراحی گوشی به گونه‌ایست که با دست گرفتن آن حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. پس در مجموع می‌توان گفت که دستگاه از سبک طراحی و ظاهر خوبی برخوردار است و کیفیت ساخت آن در وضعیت معمولی قرار دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: صفحه نمایش 

سامسونگ در گوشی M40 از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی نوع PLS TFT استفاده کرده است. حتما می‌دانید که پنل های TFT از ارزان قیمت ترین پنل های نمایشگری هستند که در اسمارتفون ها بکار می‌روند و متاسفانه در مقایسه با پنل های IPS یا تکنولوژی های جدیدتر از قبیل آمولد (AMOLED) و اولد (OLED) به مراتب کیفیت کمتری دارند. پس سامسونگ برای کاهش هزینه تولید و قیمت گوشی Galaxy M40 پنل نمایشگر TFT را در آن بکار برده است. رزولوشن پنل نمایشگر گوشی 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای یک پنل ال سی دی 6.3 اینچی محسوب می‌شود.

نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy M40 ارائه شده و روی LCD آن با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود. در بررسی گوشی مشخص شد که شیشه گوریلاگلس 3 روی نمایشگر دستگاه خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی ندارد و بهتر است حتما روی آن گلس محافظ ال سی دی نصب شود. همانطور که در عکس می‌بینید حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و بدین ترتیب ال سی دی آن تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش گوشی هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده که حالتی شبیه به طراحی سری گوشی های Galaxy S10 دارد و در قلب نمایشگر جای گرفته است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور خواهد بود؟

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی M40 مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن قابل قبول است و در سطح مطلوبی قرار دارد اما پنل TFT که در آن بکار رفته در برخی مواقع می‌تواند کیفیت نمایش محتوا را کاهش دهد. به عنوان مثال شارپنس خیلی بالایی توسط آن ارائه نمی‌شود و کنتراست نمایشگر هم وضعیت خیلی عالی ندارد. به عقیده ما سامسونگ می‌توانست با تجهیز گوشی M40 به پنل نمایشگر IPS وضعیتی ایجاد کند که ال سی دی این گوشی به یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش تبدیل شود، اما متاسفانه برای کاهش هزینه های تولید از این رویکرد استفاده نشده است. با این حال نمایشگر بزرگ و 6.3 اینچی گوشی برای وبگردی و تماشای ویدیو می‌تواند مناسب باشد و شارپنس نه چندان بالای آن اختلالی در بکارگیری دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

از سمت دیگر قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی هم از دیگر عوامل مهمی است که باید به آن پرداخته شود چون هر چقدر نمایشگر یک گوشی در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) قدرت و کیفیت بیشتری داشته باشد، استفاده از گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور به شکل بهتر و کارآمدتری امکانپذیر خواهد بود. اما متاسفانه نمایشگر TFT گوشی سامسونگ Galaxy M40 از این نظر هم خیلی بازده عالی ندارد و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی نمایشگر آن را ببینید، حتما باید شدت روشنایی آن را روی 100 درصد تنظیم نمایید. حتی در اینگونه مواقع هم ممکن است گاها بخش هایی از محتوای روی صفحه گوشی قابل رویت نباشند. پس در مجموع صفحه نمایش گوشی کیفیت معمولی دارد و چیزی فراتر از قیمتش را ارائه نمی‌کند.

 

 نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی سامسونگ گلکسی M40 از گوشی های جدیدی سری M سامسونگ است و به همین دلیل پشتیبانی نرم افزاری خوبی از آن به عمل می‌آید و پیش‌بینی می‌کنیم این پشتیبانی خوب حداقل تا یک سال آینده و پایان سال 2020 ادامه پیدا کند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی نصب است اما آپدیت اندروید 10 هم برای آن منتشر شده و کاربران گوشی به صورت OTA قادر به دانلود و نصب آن خواهند بود. ضمن اینکه رابط کاربری One UI هم روی به طور پیش فرض در کنار سیستم عامل دستگاه نصب و راه اندازی شده که منجر به شخصی سازی تجربه کاربری در دستگاه می‌شود. اما بستر نرم افزاری گوشی چطور است و آیا می‌توان روی آن به عنوان گوشی که عملکرد روانی دارد حساب باز کرد؟

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

در بررسی گلکسی M40 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی واقعا عملکرد خوبی دارد و خوشبختانه رابط One UI نسبت به رابط کاربری خیلی از شرکت های دیگر سازنده گوشی های اندرویدی بهینه تر و روان تر عمل می‌کند. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در گوشی قابل انجام خواهد بود و ما در مدت زمان یک هفته‌ای کار با این اسمارتفون تقریبا هیچ لگ و تاخیری را در حین استفاده از برنامه های مذکور مشاهده نکردیم. البته تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی می‌تواند منجر به بروز تاخیر و لگ در عملکرد آن شود. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از گوشی M40 سامسونگ دریافت کنید بهتر است تا حد امکان از ذخیره کردن حجم بالای اطلاعات در آن خودداری نمایید. اگر به این مسئله توجه داشته باشید تقریبا هیچ لگ و تاخیری در عملکرد این گوشی نمایان نمی‌شود و بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید و کارهای روزمره خود را بی‌دردسر انجام دهید.

 

 نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

در قلب گوشی سامسونگ Galaxy M40 از یک تراشه خوب و جدید استفاده شده که اسنپدراگون 675 نام دارد. این تراشه طی فرآیند 11 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 Gold هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. بنابراین در گوشی Galaxy M40 از یک تراشه خوب استفاده شده که انتظار داریم بازده مطلوبی هم داشته باشد. اما رم و حافظه داخلی گوشی چه وضعیتی دارند؟

گوشی M40 از نظر رم ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی را ارائه کرده و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر دو از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی M40 از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم. همانطور که در بخش قبل گفتیم گوشی به خوبی از پس اجرای اپلیکیشن های کاربردی و پرطرفدار از قبیل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره بر می‌آید و تا زمانی که حافظه داخلی آن رو به سمت پر شدن سوق پیدا نکند، لگ و تاخیری در آن نمایان نمی‌شود. اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در گوشی M40 بدون مشکل انجام داد؟

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

برای پاسخگویی به این سوال ما بازی مذکور را روی گوشی Galaxy M40 نصب کردیم و برای مدت زمان 15 دقیقه آن را به صورت آنلاین انجام دادیم. در این بازه زمانی گوشی با لگ و تاخیری رو به رو نشد، البته بازی را با تنظیمات گرافیکی متوسط در گوشی اجرا کردیم. در حین انجام بازی و به ویژه 5 دقیقه آخر بدنه گوشی داغ شد و کاملا مشخص بود که پردازنده و منابع سخت افزاری دستگاه تحت فشار قرار دارند. همچنین سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت. بعد از خارج شدن از بازی هم تا چند ثانیه تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی قابل رویت بود. بنابراین کاملا مشخص است که گلکسی ام 40 گوشی برای گیمینگ نیست اما پتانسیل اجرای کوتاه مدت بازی های سنگین مثل پابجی موبایل را دارد. اگر خیلی اهل گیمینگ و بازی های اندرویدی هستید، خرید Galaxy M40 را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم اما اگر بیشتر به دنبال خرید گوشی برای رفع نیازهای روزمره و گاها اجرای کوتاه مدت بازی های اندرویدی باشید، گلکسی M40 گزینه خرید خوبی برایتان محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: دوربین 

دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی ام 40 از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. سه لنز دوربین اصلی گوشی به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟

در بررسی گلکسی M40 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد و عکس های عادی و همچنین پرتره خوبی در اینگونه مواقع توسط آن قابل ضبط هستند. اما متاسفانه در محیط های با نور کم و به ویژه بسته افت کیفیت در عملکرد دوربین گوشی نمایان می‌شود و شدت این افت کیفیت نسبتا زیاد است. در محیط های تاریک هم نویزهای تصویر زیادتر می‌شوند و تقریبا ضبط عکس های با کیفیت ناممکن خواهد بود. بنابراین دوربین گوشی فقط در محیط های با نور خوب و باز عملکرد مطلوبی دارد و در سایر محیط ها بازده کاملا معمولی را ارائه می‌کند. دقت عملکرد لنز دوربین دستگاه در عکسبرداری پرتره و برای تفکیک سوژه اصلی و از فضای پس زمینه هم تقریبا خوب انجام می‌شود اما بدون باگ نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy M40 از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری سلفی پرتره پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را هم دارد. در بررسی گوشی و دوربین آن مشخص شد که عکسبرداری سلفی با دوربین 16 مگاپیکسلی دستگاه در محیط های با نور مناسب به خوبی انجام می‌شود. عکس های پرتره هم در این شرایط با کیفیت خوبی قابل ضبط هستند اما متاسفانه با کاهش نور کیفیت عملکرد دوربین سلفی هم کاهش می‌یابد و بدین ترتیب در محیط های تاریک نمی‌توان خیلی روی عملکرد خوب دوربین سلفی گوشی حساب باز کرد. در مجموع گوشی سامسونگ گلکسی M40 دوربین های معمولی دارد که کیفیت عملکردشان در حد قیمت دستگاست و چیزی فراتر از آن را ارائه نمی‌کند.

 

 نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ: باتری و شارژدهی 

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی ام 40 از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم پلیمری استفاده شده است. اما آیا این باتری می‌تواند به خوبی انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند؟ در بررسی گلکسی M40 مشخص شد که یک کاربر معمولی با کارکرد نرمال با یک بار شارژ باتری این گوشی می‌تواند تقریبا می‌تواند تا 1 روز از آن استفاده به عمل آورد و نباید از دستگاه انتظار شارژدهی بیشتری داشته باشد. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از گوشی بیشتر شود و به ویژه از آن برای انجام تسک های سنگین از قبیل بازی کردن استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد.

بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی گلکسی ام 40 معمولی است. خوشبختانه این اسمارتفون از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر اورجینال گوشی 15 واتی خواهد بود. این شارژ تقریبا ظرف مدت زمان 70 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا 100 درصد شارژ می‌کند. پس سرعت شارژ نسبتا خوبی توسط گوشی ارائه می‌شود و این می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت آن باشد. متاسفانه به دلیل بهره‌مندی گوشی از بدنه پلاستیکی امکان پشتیبانی آن از قابلیت شارژ بیسیم یا وایرلس وجود ندارد و نباید هم از گوشی در رده قیمتی Galaxy M40 انتظار پشتیبانی از این قابلیت را داشته باشیم.

 

نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی M40 سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از گوشی های میان رده و خوب شرکت کره‌ای سامسونگ آمار فروش مطلوبی در بازار داشته و می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای آن دسته افرادی باشند که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی خوش دست، خوش ظاهر و با سخت افزار مناسب تهیه کنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و سبک طراحی خوب
  • صفحه نمایش بزرگ با حاشیه های باریک
  • بستر نرم افزاری خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش TFT با توان تولید روشنایی نه چندان زیاد
  • شارژدهی نه چندان قدرتمند باتری


:: برچسب‌ها: Samsung Galaxy M40 , بررسی Galaxy M40 , بررسی گلکسی M40 , گوشی خوش قیمت , بررسی سامسونگ گلکسی M40 , خرید سامسونگ گلکسی M40 , گلکسی ام 40 سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از جدیدترین اسمارتفون های شرکت هوآوی که به دلیل ویژگی های سخت افزاری جالب و قیمت مناسب توانسته مورد توجه کاربران قرار گیرد گوشی آنر 9 ایکس (Huawei Honor 9X) است. این گوشی طی مدت زمانی کوتاهی که عرضه آن آغاز شد توانست آمار فروش عالی را به ثبت برساند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

در ماه اکتبر (Ocrober) سال 2019 شرکت هوآوی از گوشی جدیدی تحت عنوان آنر 9X رونمایی کرد. این گوشی یکی از دیگر از اسمارتفون های اندرویدی بود که در کنار کیفیت ساخت خوب و سخت افزار مناسب، قیمت مطلوب و رقابتی را هم ارائه می‌کرد. همین امر سبب شد که آنر 9 ایکس هوآوی بتواند خیلی زود در بازار موفقیت های قابل ملاحظه‌ای کسب کند و به یکی از گوشی های پرفروش برند هوآوی تبدیل شود. قیمت Honor 9X تقریبا یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است که منجر به افزایش استقبال کاربران از محصول شده و این اسمارتفون را به یکی از گزینه های خرید خوب تبدیل می‌کند. اما صرفا ارائه مشخصات سخت افزاری خوب بر روی کاغذ بدان معنا نیست که یک گوشی در عمل هم کیفیت عالی داشته باشد.

این مسئله بارها ثابت شده که صرفا اعداد و ارقام روی کاغذ نمی‌توانند نشان دهنده کیفیت عملکرد خوب یک گوشی موبایل و قطعات مختلف آن باشند. بنابراین برای درک بهتر پتانسیل گوشی باید به نقد و بررسی عملی آن پرداخته شود. در همین راستا ما می‌خواهیم طی این مقاله اختصاصی به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما به اشتراک بگذارید. در نهایت هم سعی می‌کنیم ویژگی های مثبت و منفی گوشی را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر به فکر خرید این اسمارتفون زیبا و خوش قیمت هستید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

یکی از ویژگی های خوب اصلی گوشی آنر 9X مربوط به طراحی خوب، ظاهر زیبا و کیفیت ساخت مطلوب می‌شود. شاید در کمتر گوشی میان رده و مقرون به صرفه‌ای شاهد ارائه یک پکیج کامل این چنینی باشید. ظاهر جذاب گوشی از همان ابتدای کار و با نگاه اول توجهتان را جلب خواهد کرد. در پنل جلوی گوشی صفحه نمایش بدون حاشیه آن دیده می‌شود که تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و ظاهری شیک و جذاب را برای آن به ارمغان آورده است. قاب پشت گوشی هم براق و چشم نواز است و لبه های نسبتا خمیده‌ای دارد که سبب می‌شوند بدنه آن خاص به نظر برسد و در دست گرفتن گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن ضمیمه شده و در وسط و بالای قاب پشت هم اسکنر انگشتی قرار دارد.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

در بررسی Honor 9X مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت آن خوب است و می‌توانید در شرایط مختلف شاهد عکس‌العمل سریع آن باشید. اگرچه گوشی هایی وجود دارند که اسکنر انگشت آن ها به مراتب سریع تر از گوشی آنر 9 ایکس عمل می‌کند، بنابراین اینطور نیست که اسکنر انگشت گوشی فوق‌العاده و بدون هیچ باگی باشد. اما یکی از مهمترین ویژگی های طراحی گوشی نام برده شده مربوط به دوربین سلفی پاپ آپ دستگاه می‌شود که قابلیت خارج شدن از لبه فوقانی و سمت چپ قاب گوشی در شرایط مورد نیاز را ارائه می‌کند. سرعت باز و بسته شدن این لنز پاپ آپ مناسب است و هیچ اختلالی و تاخیری در استفاده از دوربین به وجود نمی‌آورد و شاید تنها نقطه ضعف آن مربوط به تعمیرپذیری پایین باشد.

اما آیا بدنه گوشی آنر 9X از مواد فلزی و شیشه‌ای تشکیل شده یا مثل اغلب گوشی های مقرون به صرفه دیگر، جنس بدنه آن هم پلاستیک خواهد بود؟ خوشبختانه گوشی Huawei Honor 9x از فریم اصلی آلومینیومی بهره‌مند بوده و قاب و پنل جلوی آن با شیشه پوشانده شده‌اند. اگرچه اشاره دقیقی به جنس شیشه بکار رفته در قاب گوشی نشده اما فکر نمی‌کنیم که این شیشه خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز داشته باشد. بنابراین استفاده از گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و کاور موبایل و همچنین گلس محافظت ال سی دی برای مراقبت از قاب پشت و پنل جلوی هوآوی Honor 9X الزامی خواهد بود.

گوشی نام برده شده از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد و بدنه نسبتا بزرگی هم دارد که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد مثل بانوان را دشوار کند. ابعاد بدنه گوشی 8.8 در 77.3 در 163.5 میلیمتر است و وزن آن به چیزی در حدود 196.8 گرم می‌رسد. پس هوآوی آنر 9 ایکس وزن نسبتا زیادی هم دارد. این اسمارتفون به یک شیار سیم کارت هیبریدی مجهز است که شیار دوم آن هم قابلیت نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) و هم قابلیت نصب سیم کارت را ارائه می‌کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند از یک سیم کارت در کنار رم میکرو اس دی یا دو سیم کارت همزمان در دستگاه استفاده به عمل آورد. گوشی در دو رنگ مشکی و آبی روانه بازار شده و طرح‌بندی نسبتا خاص، براق و جذابی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

با در دست گرفتن گوشی آنر 9X حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود و دستگاه اصطلاحا خوش دست طراحی شده و ظاهری جذاب دارد. ضمنا این گوشی به پوت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) و جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که کیفیت ساخت خوب، طراحی مناسب و ظاهر جذاب از ویژگی های مثبت مهم و اصلی گوشی نام برده شده هستند و هر فردی با اولین نگاه به گوشی متوجه این امر می‌شود. فراموش نکنید که Honor 9x یک گوشی مقرون به صرفه و خوش قیمت است و با توجه به قیمت گوشی از طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): صفحه نمایش

صفحه نمایشی که برای گوشی آنر 9X هوآوی در نظر گرفته شده یک نمایشگر 6.59 اینچی است که از پنل LTPS IPS LCD بهره‌مند بوده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار مناسبی برای یک نمایشگر 5.59 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و بدین ترتیب ظاهری جذاب برای دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. طبق آمار تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود که نسبت تصویر به بدنه قابل ملاحظه‌ای است. ضمنا نسبت طول به عرض ال سی دی گوشی هم 19.5 به 9 خواهد بود.

پس گوشی مورد نظر از نمایشگری بزرگ و بدون حاشیه بهره می‌برد و روی کاغذ رزولوشن مناسبی هم دارد، اما کیفیت عملکرد آن در حین استفاده چطور خواهد بود؟ به عقیده ما صفحه نمایش گوشی آنر 9X می‌توانست کیفیت بهتری داشته باشد و در رده قیمتی خودش از بهترین ها محسوب نمی‌شود و گوشی های دیگر هستند که با قیمت مشابه این اسمارتفون از پنل های نمایشگر با کیفیت تری برخوردار باشند. به عقیده ما شادابی و کنتراست خیلی خوبی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه نمی‌شود و رنگ ها در آن شادابی و تفکیک پذیری عالی ندارند. در مجموع کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی گوشی در حد معمولی و متوسط خواهد بود و نمی‌توان گفت که نمایشگر گوشی کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و مشاهده تصویر بر روی آن خیلی لذت‌بخش است! البته منظور ما این نیست که هوآوی آنر 9X صفحه نمایش بی‌کیفیتی دارد، بلکه ما عقیده داریم نمایشگر گوشی علیرغم ارائه کیفیت قابل قبول می‌توانست وضعیت بهتری هم داشته باشد.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

مسئله بعدی که در این بخش بررسی Honor 9X هوآوی باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) نمایشگر می‌شود. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش این گوشی بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم تقریبا بدون مشکل از آن استفاده کنید و محتوای روی ال سی دی را ببینید اما در برخی مواقع که شدت نور زیاد باشد ممکن است با مشکل رو به رو شوید و دیدن دقیق کل محتوای روی صفحه نمایش کمی برایتان دشوار شود. بنابراین پنل نمایشگر گوشی از نظر روشنایی هم عملکرد معمولی دارد و خیلی عالی عمل نمی‌کند. در مجموع از نظر صفحه نمایش گوشی آنر 9X کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه کرده و به عقیده ما جای بهبود و ارتقاء را داشته است.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9X): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی گوشی آنر 9 ایکس هوآوی نصب شده و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن دیده می‌شود. با توجه به اینکه گوشی در ماه اکتبر سال 2019 معرفی شده، پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت اندروید 10 هم در آینده نزدیک برای آن منتشر شود، اگرچه هنوز خبر رسمی در رابطه با این مسئله منتشر نشده و نمی‌توان به طور قاطعانه در رابطه با آن نظر داد، اما به هر حال انتشار آپدیت اندروید 10 برای این گوشی دور از انتظار نیست. طرفداران سیستم عامل اندروید به خوبی با پتانسیل بالای آن آشنا هستند اما اینکه رابط کاربری EMUI چگونه است و آیا بازده مطلوبی دارد، به عقیده ما سوالیست که باید کاربران با توجه به سلیقه شخصی خودشان به آن پاسخ دهند.

در طراحی این رابط سعی شده تلفیقی از ویژگی های بصری اندروید و iOS ارائه شود و بیشتر روی ارائه قابلیت های کاربردی و شخصی سازی بیشتر تمرکز شده است. منوی اپلیکیشن ها یا همان اپ دراور (App Drawer) به طور پیش فرض در گوشی حذف شده و آیکون برنامه ها به طور مستقیم روی اسکرین های صفحه اصلی ضمیمه می‌شوند. تعامل با دستگاه هم می‌تواند با دستورات اشاره‌ای و در حالت فول اسکرین (بدون سه دکمه لبه زیرین صفحه نمایش) انجام پذیرد و هم می‌تواند بنا به سلیقه شخصی کاربر با سه دکمه مجازی لبه زیرین ال سی دی صورت پذیرد. توصیه ما این است که از گوشی در حالت فول اسکرین و با دستورات اشاره‌ای استفاده کنید تا کل فضای صفحه نمایش گوشی در دسترستان قرار گیرد. قابلیت ها و آپشن های زیادی در رابط گوشی ارائه شده‌اند که برای افراد علاقمند به شخصی سازی می‌توانند تجربه مناسبی را ارائه کنند.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

اما متاسفانه ارائه قابلیت های زیاد در رابط EMUI سبب شده که این رابط کمی از بهینه بودن فاصله بگیرد و در برخی مواقع ثبات خود را از دست دهد. البته ما در حین استفاده عادی از گوشی و انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی، استفاده از واتساپ، تلگرام و اینستاگرام با هیچ مشکلی رو به رو نشدیم اما در حالتی که تسک های سنگین در گوشی اجرا شوند و منابع سخت افزاری آن تحت فشار قرار گیرند، لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه به وجود می‌آید و کمی ثبات عملکرد آن دچار لغزش می‌شود. در مجموع بستر نرم افزاری گوشی وضعیت خوب و قابل قبولی دارد اما شرایط آن طوری نیست که فوق‌العاده باشد و هماهنگی عالی با بستر سخت افزاری گوشی ارائه کند. بنابراین انتظار بروز گاه به گاه لگ و تاخیر در عملکرد گوشی را داشته باشید.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی گوشی مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. آیا گوشی هوآوی آنر 9X بازده پردازشی مطلوبی دارد و می‌تواند برای علاقمندان به گیم و بازی کردن گزینه مناسبی باشد؟ هوآوی در قلب این اسمارتفون از تراشه Kirin 710F استفاده کرده که یک تراشه با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است و طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

آنر 9 ایکس هوآوی از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ما در بررسی Honor 9X هوآوی از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم. همانطور که در بخش اول بررسی گفتیم، این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است؟ در بررسی گوشی هوآوی آنر 9X مشخص شد که این اسمارتفون به راحتی از پس انجام کارهای روزمره و عادی از قبیل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، نصب و استفاده از تلگرام، واتساپ و غیره بر می‌آید اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و بدون مشکل اجرا کرد؟

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

خوشبختانه گوشی از نصب و اجرای بازی مذکور پشتیبانی می‌کند و در حالتی که تنظیمات گرافیکی آن روی وضعیت پایین و متوسط قرار داشته باشند، بازی بدون مشکل قابل اجرا خواهد بود و حداقل تا 15 دقیقه می‌توان آن را بدون لگ و تاخیر در گوشی اجرا کرد. اما زمانی که تنظیمات گرافیکی روی حالت عالی قرار گیرند، لگ و تاخیرهای ریزی در همان 15 دقیقه ابتدایی اجرای بازی نمایان خواهد شد. ضمنا تحت هر شرایط اجرای بازی مثل پابجی موبایل برای مدت زمان بیشتر از 15 دقیقه می‌تواند در گوشی آنر 9 ایکس لگ و تاخیرهای محسوسی ایجاد کند. همچنین عموما بعد از خروج از این بازی و دیگر بازی های سنگین مشابه هم تا چند ثانیه در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی لگ و تاخیرهایی ایجاد می‌شود. پس به طور کلی گوشی آنر 9X بازده پردازشی معمولی دارد و خیلی نباید روی قدرت عملکرد آن حساب باز کنید. بهتر است از این اسمارتفون فقط برای انجام کارهای روزمره یا نهایتا 10 دقیقه اجرای روزانه بازی مثل پابجی موبایل استفاده کنید.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): دوربین

دوربین اصلی گوشی آنر 9X از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از جمله عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم درست زیر سه لنز دوربین اصلی آنر 9X تعبیه شده و در برخی مواقع می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. اما کیفیت عملکرد دوربین سه‌گانه گوشی چطور است؟ با توجه به اینکه یک لنز 48 مگاپیکسلی در این مجموعه بکار رفته مطمئنا سطح انتظارات از آن عملکرد بالا می‌رود!

در بررسی Honor 9X هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و در اینگونه مواقع می‌توان عکس های عادی و پرتره کاملا باکیفیتی ضبط کرد. دقت داشته باشید که در حالت دوربین اصلی گوشی عکس های 24 مگاپیکسلی ضبط می‌کند و برای ضبط عکس های 48 مگاپیکسلی باید این حالت را از منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین فعال کنید. در 48 مگاپیکسلی کیفیت عکس ها از دید یک کاربر معمولی تغییر خیلی زیادی پیدا نمی‌کنند اما به دلیل افزایش تعداد پیکسل ها طبیعتا وضوح تصویر افزایش می‌یابد و حجم عکس های ضبط شده هم دو برابر حالت عادی می‌شود. برای جلوگیری از پر شدن زود هنگام حافظه گوشی است که در حالت عادی اپلیکیشن دوربین دستگاه عکس های 24 مگاپیکسلی ضبط می‌کند.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک یا محیط های بسته، دوربین اصلی آنر 9 ایکس عملکرد خیلی عالی ندارد و وضوح عکس هایی که توسط آن ضبط می‌شوند کاهش می‌یابد. در محیط های تاریک نویزهای زیادی در عکس ها پدیدار می‌شود و نور کم منجر به افت کیفیت تصاویر خواهد شد. بنابراین در اینگونه مواقع با دوربین اصلی گوشی عکس های معمولی قابل ضبط خواهند بود. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Honor 9X از یک لنز پاپ آپ 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از ضبط عکس های پرتره سلفی و ویدیو های فول اچ دی با نرخ 60 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. عملکرد این لنز دوربین هم کیفیت قابل قبول و متوسطی دارد. کیفیت عکس های عادی و پرتره که با دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور مناسب ضبط می‌شوند خوب است و در محیط های با نور کم و تاریک افت می‌کند. در مجموع دوربین های اصلی و سلفی گوشی Honor 9X عملکرد قابل قبول و خوبی دارند اما اینطور نیست که در رده خود بی‌رقیب باشند.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): باتری و شارژدهی

شرکت هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی آنر 9X از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. اما آیا این باتری 4000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید؟ در بررسی گوشی هوآوی آنر 9 ایکس مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده عادی از گوشی موبایل تقریبا با یک مرتبه شارژ باتری هوآوی Honor 9X می‌تواند تا 1 یا حداکثر 1.5 روز از آن استفاده کند. البته در 80 درصد مواقع شارژ باتری تا 1.5 روز دوام نمی‌آورد و در همان یک روز تمام می‌شود، بنابراین شاید بهتر باشد میانگین قدرت شارژدهی باتری گوشی برای یک کاربر معمولی را روی 1 روز در نظر بگیرید.

خوشبختانه قابلیت شارژ سریع توسط گوشی مورد نظر پشتیبانی می‌شود و شارژر اورجینال گوشی 10 واتی است. با استفاده از این شارژر می‌توانید باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آنر 9X را تقریبا ظرف مدت زمان 90 دقیقه فول شارژ کنید. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که قدرت شارژدهی و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Honor 9X سطح کیفی متوسطی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک اسمارتفون با کیفیت و خوش ساخت و البته جذاب داشته باشند گزینه خرید مناسبی خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: برچسب‌ها: قیمت Honor 9X , بررسی Honor 9X , بررسی هوآوی Honor 9X , هوآوی آنر 9 ایکس , خرید هوآوی Honor 9X , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی اس 20 را در کنار دو برادر دیگرش که به ترتیب اس 20 پلاس و اس 20 اولترا نام دارند رونمایی کرد. این سه گوشی محصولات فوق‌العاده‌ای هستند، اما به نظر شما خرید گوشی S20 انتخاب بهتری است یا Note 10 Plus سامسونگ؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدام کهکشانی نام برده شده انتخاب بهتری خواهد بود. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2020 شرکت سامسونگ به طور رسمی از سری گوشی های جدید Galaxy S خود پرده‌برداری کرد. این بار شاهد معرفی سه گوشی از سوی این شرکت کره‌ای بودیم که به ترتیب Galaxy S20، Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra نام گرفته‌اند. اگر به خاطر بیاورید پیش از این در مقاله "مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ" به طور دقیق مقایسه این سه اسمارتفون پرداختیم. ضمنا این سه گوشی دارای نسخه های معمولی و پشتیبانی کننده از اتصال 5G هستند. گلکسی اس 20 سامسونگ در بین سه پرچمدار جدیدش نقش خوش قیمت ترین اسمارتفون را ایفاء می‌کند، اگرچه قیمت آن حدود 775 دلار بوده و به هیچ وجه ارزان یا مقرون به صرفه نخواهد بود.

قیمت گران گوشی S20 سبب شده که خیلی از کاربران به این فکر بیفتند که شاید فبلت گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) که در ماه آگوست (August) سال 2019 شاهد رونمایی آن بودیم و قیمتی در حدود 645 دلار دارد بتواند رقیب جدی برای گوشی اس 20 باشد و خرید آن نسبت به این گوشی انتخاب بهتری محسوب شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی به مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو محصول نسبت به یکدیگر داشته باشیم. در نهایت مشخص کنیم که خرید کدامیک از این دو گوشی می‌تواند انتخاب بهتری باشد. بنابراین اگر به فکر خرید موبایل جدید هستید و دو اسمارتفون نام برده شده از گزینه های مد نظرتان هستند، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

با توجه به اینکه هر دو گوشی مورد نظر از اسمارتفون های رده بالا و گران قیمت شرکت سامسونگ هستند، جای تعجبی ندارد که کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشند و از این نظر خیلی تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد. هر دو گوشی به صورت ضد آب طراحی شده‌اند و از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند. فریم اصلی هر دوی آن ها آلومینیومی است و قاب پشت و پنل جلوی دو گوشی با شیشه فوق‌ مقاوم گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. در بررسی هر دو محصول مشخص شد که مقاومت بدنه آن ها در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی بالاست، اما به طبع در برابر ضربه حساس هستند. از اینرو توصیه داریم حتما از کیف و گارد موبایل و همچنین گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از دو گوشی مذکور استفاده کنید.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

از نظر ابعاد و وزن گوشی نوت 10+ به مراتب سنگین تر و بزرگ تر از S20 است. وزن این گوشی حدود 196 گرم بوده و بدنه آن ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری را ارائه می‌کند. در سمت مقابل وزن گوشی گلکسی اس 20 حدودا 163 گرم خواهد بود و بدنه آن ابعاد 7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتری دارد. پس اگر به گوشی های بزرگ و سنگین علاقه ندارید، گلکسی S20 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود اما اگر عاشق گوشی های بزرگ هستید، مطمئنا Note 10+ گزینه خرید مناسب برای سلیقه شماست. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که می‌تواند فبلت نوت 10 را به گزینه خرید بهتری نسبت به گوشی S20 تبدیل کند مربوط به بهره‌مندی آن از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود که ویژگی انحصاری سری فبلت های گلکسی نوت سامسونگ خواهد بود.

اگر دوست دارید از قلم استایلوس فبلت در شرایط خاص استفاده کنید و بدین ترتیب تجربه کاربری متمایز و منحصر به فردی داشته باشید، گلکسی نوت 10 پلاس این امکان را برایتان فراهم می‌سازد. اما نکته بعدی که در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس سامسونگ باید به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت های بیومتریک می‌شود. هر دو گوشی مذکور از اسکنر داخل صفحه نمایش نوع اولتراسونیک (Ultrasonic) بهره می‌برند و کاربر با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین نمایشگر قادر به تایید هویت خواهد بود. در بررسی دو گوشی مشخص شد که کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر هر دوی آن ها تقریبا در یک سطح بوده و بازده کاملا قابل قبولی دارد.

قابلیت هایی مثل امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از پورت شارژ USB C، بهره‌مندی از اسپیکر های استریو و قدرتمند AKG و نداشتن جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم از دیگر ویژگی های مشترک مابین دو گوشی نام برده شده محسوب می‌شود. بنابراین تا به اینجای کار اصلی ترین تفاوت Note 10+ و S20 مربوط به ابعاد و اندازه آن ها و همچنین قلم استایلوس اختصاصی فبلت نوت 10 می‌شود که گوشی اس 20 از آن بهره‌مند نخواهد بود. اما از نظر ظاهر هم تفاوت های مهمی مابین دو گوشی وجود دارد. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مذکور نگاه کنید یا آن ها را در دست بگیرید، متوجه خواهید شد که قاب فبلت Note10+ کاملا گوشه‌دار و مستطیل شکل طراحی شده از قاب گوشی S20 اینطور نیست و لبه های خمیده‌ای دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند و ال سی دی آن ها بالغ بر 90 درصد مساحت پنل جلوی آن ها را در بر می‌گیرد و ظاهری بسیار شیک و جذاب را برای آن ها به ارمغان آورده است. در بخش فوقانی و وسط ال سی دی دو گوشی هم لنز دوربین سلفی آن ها تعبیه شده و باز هم سبکی مشابه را ارائه کرده است. قاب پشت هر دو گوشی هم براق و جذاب به نظر می‌رسد، اما به عقیده ما از این نظر فبلت Note 10+ به دلیل ارائه ترکیب رنگ های جالب تر می‌تواند تنوع و جذابیت بیشتری داشته باشد. محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی یکسان است اما بخش مشکلی رنگ دربرگیرنده لنزهای دوربین اصلی دو دستگاه از نظر سبک طراحی با هم تفاوت دارد که به عقیده ما سبک طراحی آن در گوشی نوت 10+ جذاب تر و ظریف تر خواهد بود.

بنابراین می‌توانیم از این بخش مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس اینطور نتیجه‌گیری کنیم که کیفیت ساخت هر دو گوشی نام برده شده بالاست و از این نظر تفاوتی مابین آن ها دیده نمی‌شود. در سبک طراحی و ظاهر دو گوشی تفاوت هایی دیده می‌شود که مهمترین آن ها در تفاوت ابعادی آن ها، بهره‌مندی فبلت نوت 10 از قلم استایلوس اختصاصی و همچنین زاویه‌دار بودن قاب آن خلاصه می‌شود. به عقیده ما اگر به گوشی های بزرگ علاقه دارید و می‌خواهید تجربه بکارگیری قلم استایلوس اختصاصی در یک اسمارتفون با کیفیت را داشته باشید، فبلت گلکسی Note 10+ گزینه خرید بهتری در مقایسه با گوشی Galaxy S20 خواهد بود اما اگر به گوشی های با ابعاد کوچک و کیفیت بالا علاقمند هستید، گلکسی اس 20 را انتخاب کنید. به عقیده ما در مجموع برتری این بخش مقایسه به فبلت نوت 10 تعلق می‌گیرد.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : صفحه نمایش

همانطور که گفته شد گلکسی نوت 10 پلاس ابعاد بزرگ تری در مقایسه با گلکسی S20 دارد و در نتیجه از صفحه نمایش بزرگ تری هم بهره‌مند است. نمایشگر این گوشی 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) در نظر گرفته شده و رزولوشن 3040 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین ترتیبت تراکم آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ برسد که تراکم پیکسلی عالی برای یک پنل نمایشگر 6.8 اینچی خواهد بود. در سمت مقابل گوشی اس 20 سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.2 اینچی نوع داینامیک آمولد 2x بهره می‌برد که رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی دارد و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکمی بی‌نظیر است. قابلیت هایی مثل نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)، قابلیت HDR10+ و اسکن انگشت از طریق تکنولوژی اولتراسونیک هم توسط صفحه نمایش هر دو گوشی پشتیبانی می‌شوند.

روی نمایشگر هر دو گوشی S20 و Note 10 Plus با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن ها محافظت می‌شود. ضمنا حاشیه های نمایشگر هر دو گوشی فوق‌العاده باریک است. طبق آمار صفحه نمایش گوشی اس 20 چیزی در حدود 89.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و نمایشگر فبلت نوت 10+ چیزی در حدود 91.5 درصد از کل این مساحت را دربر می‌گیرد. لنز دوربین سلفی هر دو اسمارتفون هم در بخش فوقانی ال سی دی و داخل آن نصب است. اما از نظر کیفیت عملکرد، نمایشگر دو گوشی چطور هستند و چه وضعیتی دارند؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که سامسونگ استاد تولید پنل های نمایشگر با کیفیت برای گوشی های موبایل است و در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس با دو پنل نمایشگر فوق پیشرفته و با کیفیت رو به رو هستیم.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

در بررسی دو گوشی مشخص شد که محتوا روی صفحه نمایش هر دوی آن ها بسیار کیفیت بالایی دارد . شارپنس عالی، شادابی فوق‌العاده، کنتراست مثال زدنی، وضوح بی‌نظیر و تفکیک پذیری عالی رنگ ها روی پنل نمایشگر هر دو گوشی قابل درک خواهد بود. از دید یک کاربر عادی و با چشمان غیرمسلح تقریبا تفاوتی مابین کیفیت محتوای روی نمایشگر دو گوشی دیده نمی‌شود اما اگر به بنچمارک ها روی آوریم، متوجه خواهیم شد که صفحه نمایش جدیدتر گوشی S20 به مراتب کیفیت بیشتری در مقایسه با صفحه نمایش گوشی نوت 10 دارد، البته باز هم تاکید می‌کنیم که برای یک کاربر عادی با چشمان غیرمسلح این تفاوت تقریبا قابل درک نیست. پنل نمایشگر هر دو گوشی از نظر روشنایی هم قدرت عالی دارد.

در بررسی آن ها مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) نمایشگر آن ها بر روی 80 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم محتوای روی پنل را مشاهده کرد و با گوشی در تعامل بود. بنابراین هر دو گوشی صفحه نمایش عالی دارند اما تکنولوژی بکار رفته در نمایشگر Galaxy S20 جدیدتر است و در نتیجه روی کاغذ بازده بهتری را ارائه می‌کند. ضمن اینکه کوچک تر بودن نمایشگر این گوشی سبب شده تراکم پیکسلی آن بی‌نظیر باشد. به عقیده ما اگر به گوشی هایی علاقه دارید که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی دارند، فبلت نوت 10+ گزینه خرید عالی خواهد بود اما اگر گوشی می‌خواهید که اندازه نمایشگر آن متوسط باشد اما کیفیت بی‌نظیری ارائه کند در خرید گلکسی اس 20 تردید نکنید.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی اس 20 و نوت 10 پلاس از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گلکسی Note 10 Plus نصب است و طبیعتا رابط کاربری One UI هم در حالت پیش فرض در این اسمارتفون راه اندازی می‌شود. لازم به ذکر است که آپدیت اندروید 10 و رابط One UI 2 برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود خواهد بود. اما در سمت مقابل Galaxy S20 سامسونگ به طور پیش فرض از اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2 بهره می‌برد. با توجه به اینکه هر دو گوشی از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند هستند، در عملکرد بستر نرم افزاری آن ها برای انجام کارهای روزمره هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد و این مسئله از ویژگی های مثبت هر دو گوشی است.

بهره‌مندی گلکسی نوت 10+ از اندروید 10 و رابط One UI 2 در حالت پیش فرض را می‌توان برای آن مزیتی به شمار آورد. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت هایی مثل سامسونگ دکس (Samsung DeX) و همچنین دستیار هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی (Bixby) پشتیبانی به عمل می‌آورند. اما مسئله‌ای که می‌تواند تجربه کاربری گوشی Note 10 Plus را بهبود بخشد و باید در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس به آن اشاره کنیم مربوط به قلم استایلوس اختصاصی آن خواهد بود که قابلیت های خاصی مثل امکان نقاشی کشیدن روی نمایشگر بزرگ گوشی، نوت برداری روی نمایشگر دستگاه حتی در حالتی که پنل نمایشگر خاموش باشد و برخی قابلیت های دیگر را برای کاربران فبلت Note 10+ به ارمغان می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

در مقایسه دو گوشی برنامه هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، اسکایپ و غیره را روی هر دو محصول نصب و اجرا کردیم. اقداماتی مثل وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب هم در هر دو گوشی تست شدند و نتیجه بررسی نشان داد که هر دو اسمارتفون نام برده شده به راحتی از پس مدیریت این اقدامات بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری آن ها دیده نمی‌شود. بنابراین از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل تنها مزیت گوشی S20 این است که در حالت پیش فرض از اندروید 10 و رابط One UI 2 بهره می‌برد و تنها مزیت فبلت نوت 10 هم مربوط به کارایی هایی می‌شود که به واسطه بهره‌مندی از قلم S Pen اختصاصی امکان استفاده از آن محقق شده‌اند. فارغ از این دو مقوله تفاوت مهم دیگری مابین بستر نرم افزاری دو گوشی دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به اینکه گوشی گلکسی اس 20 پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ است، اما گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2019 معرفی شده، جای تعجبی ندارد که پردازنده S20 یک رده از پردازنده Note 10+ قدرتمندتر باشد. در نسخه جهانی گوشی نوت 10+ از تراشه اگزینوس 9825 استفاده شده که طی فرآیند 7 نانومتری به عنوان قدرتمندترین تراشه سامسونگ در سال 2019 تولید می‌شد اما در قلب نسخه جهانی گوشی اس 20 از تراشه اگزینوس 990 استفاده می‌شود که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس تولید شده و یک رده از اگزینوس 9825 بالاتر است. پردازنده مرکزی تراشه اگزینوس 9825 از چهار هسته Cortex-A55، دو هسته Cortex-A75 و دو هسته Mongoose M4 تشکیل می‌شود اما پردازنده مرکزی تراشه اگزینوس 990 چهار هسته Cortex-A55، دو هسته Cortex-A76 و دو هسته Mongoose M5 دارد. پردازنده گرافیکی بکار رفته در دو تراشه اگزینوس 9825 و اگزینوس90 هم به ترتیب پردازنده های Mali-G76 MP12 و Mali-G77 MP11 هستند.

بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس به آن اشاره می‌شد مربوط به قدرتمندتر و جدیدتر بودن تراشه گوشی Galaxy S20 می‌شود که می‌تواند روی پتانسیل و قدرت عمل دستگاه تاثیر مستقیم داشته باشد. اما وضعیت رم و پردازنده دو گوشی چطور است؟ رم گلکسی اس 20 ظرفیت 8 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن 128 گیگابایتی است. اما در سمت مقابل فبلت نوت 10 از رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن می‌تواند 256 یا 512 گیگابایتی باشد. ضمن اینکه هر دو گوشی از اتصال حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کنند. بنابراین ظرفیت رم و حافظه داخلی نسخه پایه فبلت نوت 10+ وضعیت بهتری در مقایسه با گلکسی اس 20 دارد. اما بازده پردازشی کدام گوشی بهتر است؟

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

برای بررسی این موضوع ما سه بازی فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را برای مدت زمان 30 دقیقه (هر بازی 10 دقیقه) در هر دو گوشی و تحت شرایط یکسان اجرا کردیم. سپس از آن ها خارج شدیم و 10 برنامه انتخابی خودمان را در دو گوشی اجرا و تا لود شدن کامل آن ها صبر کردیم تا مشخص شود سرعت عملکرد کدام گوشی بهتر خواهد بود. نتیجه بررسی نشان داد که هر دو اسمارتفون مورد نظر بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای سه بازی نام برده شده بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری در آن ها ایجاد نمی‌شود. سرعت اجرای برخی از اپلیکیشن ها در گوشی S20 بیشتر از نوت 10 پلاس است و در برخی برنامه های دیگر شرایط عکس صدق می‌کند.

در مجموع مشخص شد سرعت لود 10 برنامه مورد نظرمان در گوشی گلکسی اس 20 بیشتر بوده اما مقدار تفاوت آن با گوشی Note 10+ خیلی زیاد نیست، ضمن اینکه در برخی مواقع مشخص بود رم 12 گیگابایتی فبلت نوت 10 منجر می‌شود دستگاه سریعتر از گلکسی S20 مابین اپلیکیشن های مختلف جهش داشته باشد. در مجموع یک کاربر عادی متوجه تفاوت های عملکردی مابین دو گوشی S20 و Note 10+ نخواهد شد و هر دو گوشی نام برده شده بدون مشکل از پس مدیریت سنگین ترین تسک ها بر می‌آیند و به عقده ما این روند حداقل تا 2 سال آینده ادامه پیدا می‌کند، اما بر روی کاغذ و از نظر بنچمارک ها گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 با توجه به تراشه قدرتمندتری که دارد، بازده و قدرت عملکرد بهتری هم در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس خواهد داشت.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس :دوربین اصلی و سلفی

بدون شک یکی دیگر از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس سامسونگ مربوط به دوربین آن ها می‌شود. دوربین اصلی گوشی نوت 10+ از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی عمقی (TOF 3D Depth) هستند. قابلیت هایی مثل دیافراگم متغیر (Variable Aperture)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady Video)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K یا 2160p با نرخ های های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی نوت 10+ پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی اس 20 سامسونگ از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید هستند. ویژگی هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال هیبریدی 3x، فیلمبرداری فوق پایدار عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4320p با نرخ 24 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی S20 پشتیبانی می‌شوند ضمنا مجموعه دوربین اصلی این اسمارتفون هم از یک چراغ فلش LED اختصاصی بهره‌مند است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی بهتر است؟

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس مشخص شد کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی فوق‌العاده است. با دوربین هر دو گوشی می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. به عقیده ما خیلی تفاوتی در این شرایط مابین کیفیت عملکرد دوربین دو محصول وجود ندارد مگر اینکه حالت عکسبرداری 64 مگاپیکسلی دوربین گلکسی اس 20 را فعال نمایید یا از قابلیت زوم اپتیکال هیبریدی 3x آن استفاده کنید که بازده بهتری در مقایسه با زوم اپتیکال 2x دوربین اصلی نوت 10 خواهد داشت. عکسبرداری پرتره هم با دوربین هر دو گوشی بسیار خوب انجام می‌شود و دقت بالایی دارد. ضمنا ضبط ویدیو های با کیفیت 4320p هم مزیت و ویژگی است که دوربین گلکسی S20 از آن بهره می‌برد و دوربین Note 10+ آن را ارائه نمی‌کند.

پس از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی می‌توان برتری مقایسه را با توجه به قابلیت های جدیدتری که دوربین اصلی گوشی اس 20 ارائه کرده به این محصول نسبت داد. ما دوربین سلفی دو گوشی مورد نظر چطور خواهد بود؟ دوربین سلفی هر دو گوشی مشابه و 10 مگاپیکسلی است و قابلیت های یکسانی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره، تماس ویدیویی دوآل و ضبط ویدیو های 4K را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن ها بازده یکسان و مشابهی دارد و تفاوتی از این نظر مابین آن ها دیده نمی‌شود. پس در مجموع دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی اس 20 و نوت 10 پلاس کیفیت عالی دارند و خیلی تفاوت های عمده‌ای مابین کیفیت عملکرد آن ها دیده نمی‌شود، با این حال در برخی زمینه های خاص دوربین اصلی S20 می‌تواند بهتر از دوربین Note 10+ عمل کند و این مزیتی برای اسمارتفون مذکور خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : باتری و شارژدهی

فبلت گلکسی Note 10 Plus با صفحه نمایش 6.8 اینچی خودش از یک باتری لیتیوم یونی 4300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در سمت مقابل یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی Galaxy S20 در نظر گرفته شده است. در مقایسه این دو گوشی مشخص شد که شارژدهی باتری هر دوی آن ها خوب است و یک کاربر عادی تقریبا با یک مرتبه شارژ باتری دو گوشی می‌تواند 1.5 روز از آن ها استفاده کند. این مقدار شارژدهی در گوشی S20 می‌تواند تا 2 روز هم افزایش یابد. اما سرعت شارژ مجدد باتری آن ها چطور خواهد بود؟ شارژر اورجینال گوشی S20 سامسونگ 25 واتی در نظر گرفته شده اما شارژر اورجینال نوت 10 پلاس 45 واتی است.

در مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس مشخص شد که باتری گوشی اس 20 با شارژر فابریک خودش تقریبا ظرف 90 دقیقه فول شارژ می‌شود اما باتری نوت 10+ با شارژر فابریک 45 واتی که دارد تقریبا در مدت زمان 60 الی 70 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ باتری فبلت Note 10 Plus بیشتر از سرعت شارژ باتری گلکسی اس 20 است. لازم به ذکر است که هر دو گوشی مورد نظر از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی و قابلیت شارژ بیسیم معکوس 9 واتی (Reverse Wireless Charging) هم پشتیبانی می‌کنند. پس شاید قدرت شارژدهی باتری گوشی اس 20 کمی بهتر از گلکسی نوت 10+ باشد اما سرعت شارژ مجدد آن به مراتب کمتر از سرعت شارژ مجدد باتری Note10+ خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس

 

مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس : قیمت و ارزش خرید

با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی‌توانیم به طور دقیق مقایسه قیمت مابین دو گوشی مورد نظر را به تومان انجام دهیم، بنابراین سعی می‌کنیم قیمت دلاری آن ها را با هم مقایسه نماییم. نسخه پایه گوشی گلکسی نوت 10 پلاس هم اکنون قیمتی در حدود 645 دلار دارد و نسخه پایه گوشی گلکسی S20 با قیمتی در حدود 775 دلار روانه بازار شده است. بنابراین گوشی اس 20 به مقدار قابل ملاحظه‌ای گران تر از گوشی نوت 10+ است. به عقیده ما با توجه به تفاوت هایی که مابین دو گوشی وجود دارد و با در نظر گرفتن برتری های دو محصول نسبت به یکدیگر، گران تر بودن S20 به میران 110 دلار خیلی توجیه‌پذیر نخواهد بود. به همین سبب ما عقیده داریم ارزش خرید گوشی گلکسی Note 10 Plus بیشتر از گوشی اس 20 است و این اسمارتفون در مجموع می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی S20 با نوت 10 پلاس سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی مذکور بدون تردید از بهترین های شرکت سامسونگ هستند و طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند. در این بررسی تقریبا برتری های هر یک از آن ها نسبت به دیگری مشخص شد. در مجموع عقیده ما این است که اگر به گوشی های بزرگ علاقه دارید و می‌خواهید تجربه‌ بکارگیری قلم S Pen را داشته باشید، گلکسی نوت 10 پلاس گزینه خرید عالی خواهد بود و به عقیده ما می‌تواند ارزش خرید بیشتری در مقایسه با Galaxy S20 داشته باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: Samsung Galaxy Note 10 Plus , مقایسه گلکسی اس 20 با نوت 10 پلاس , مقایسه گلکسی S20 با Note 10 Plus , مقایسه Galaxy S20 با Note 10+ , سامسونگ گلکسی S20 , تکتولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ (Samsung Galaxy S20 Ultra) در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این گوشی با کیفیت ساخت بالایی که دارد می‌تواند رقیب جدی برای آیفون ۱۱ پرو مکس اپل (Apple iPhone 11 Pro Max) باشد. به نظر شما خرید کدام یک از این دو گوشی انتخاب بهتری است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max بپردازیم. بنابراین با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: مقدمه

آیفون ۱۱ پرو مکس اپل بدون تردید یکی از بهترین گوشی های فعلی بازار است. این اسمارتفون در ماه سپتامبر (September) سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی از سمت اپل رونمایی شد. قیمت iPhone 11 Pro Max به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و همه این گوشی را به عنوان یک اسمارتفون رده بالا و گران قیمت می‌شناسند و همین امر سبب شده خیلی از افراد تمایلی مبنی بر صرف هزینه گزاف خرید آن نداشته باشند. در سمت مقابل سامسونگ در ماه فوریه (Februray) سال ۲۰۲۰ به طور رسمی از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد. پرچمدار جدید سامسونگ به ترتیب گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ الترا نامگذاری شده‌اند.

در بین سه پرچمدار غول کره‌ای صنعت موبایل Galaxy S20 Ultra نقش سوگلی این شرکت را ایفا می‌کند و هم اکنون قدرتمند ترین و اصلی ترین پرچمدار این کمپانی محسوب می‌شود. قیمت گلکسی S20 Ultra هم مثل آیفون 11 پرو مکس گران است و این گوشی هم نمی‌تواند گزینه خرید مقرون به صرفه‌ای باشد. اما به نظر شما آیفون 11 پرو مکس اپل می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد یا گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ؟ کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری برای خرید هستند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل بپردازیم و مروری بر برتری های هر یک از این دو محصول نسبت به دیگری داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت‌های عمده‌ای مابین آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی اس 20 اولترا وجود دارد. این تفاوت‌ها به سادگی و با نگاه کردن به دو گوشی قابل درک خواهد بود و برای تشخیص آن ها نیاز به تخصص وجود ندارد. اولین تفاوت محسوسی که شما با در دست گرفتن و نگاه کردن به دو گوشی مورد نظر متوجه آن خواهید شد مربوط به ابعاد بزرگ‌تر نماینده سامسونگ در مقایسه با نماینده اپل می‌شود. گلکسی S20 اولترا به ویژه از نظر طولی به مراتب بلندتر از آیفون ۱۱ پرو مکس اپل است. بدنه این اسمارتفون ابعاد ۸.۸ در ۷۶ در ۱۶۶.۹ میلیمتری دارد در حالی که ابعاد بدنه iPhone 11 Pro Max معادل ۸.۱ در ۷۷.۸ در ۱۵۸ میلیمتر است. بنابراین با در دست گرفتن دو گوشی متوجه خواهید شد که S20 Ultra به مراتب بزرگ تر و به شکل محسوسی بلندتر از iPhone 11 Pro Max طراحی شده است. اما با این حال از نظر وزن تفاوت خیلی زیادی مابین آن ها وجود ندارد. آیفون ۱۱ پرو مکس حدود ۲۲۶ گرم وزن دارد در حالی که وزن گلکسی اس ۲۰ الترا حدود ۲۲۰ گرم است.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

تفاوت ناچیز وزنی مابین این دو گوشی به گونه‌ایست که یک کاربر عادی در شرایط نرمال تقریبا قادر به حس کردن آن نخواهد بود. فریم اصلی گوشی S20 Ultra از آلومینیوم ساخته شده اما فریم نماینده اپل فولادی است و هر دو مقاوم و دوام عالی دارند. قاب پشت و پنل جلوی هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. با این وجود توصیه می‌کنیم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب دو گوشی مورد نظر حتما از کیف و گارد موبایل یا محافظ قاب پشت گوشی استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک دو گوشی مذکور مربوط به طراحی ضد آب می‌شود. هم آیفون و هم گوشی ‌گلکسی مد نظر از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند. در بررسی های متعدد صورت گرفته مشخص شد که ضد آب بودن این دو گوشی بر خلاف خیلی از گوشی‌های دیگر واقعی بوده و هر دو دستگاه مقاومت عالی در برابر نفوذ آب دارند.

گلکسی اس ۲۰ الترا قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت فیزیکی را ارائه می‌کند اما آیفون ۱۱ پرو مکس پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت را به صورت یک سیم کارت فیزیکی و یک eSIM ارائه کرده است. اما یکی از اصلی ترین مواردی که باید در این بخش از مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت‌ بیومتریک می‌شود. گلکسی S20 اولترا از اسکنر انگشت اولتراسونیک بهره‌مند است که در داخل صفحه نمایش گوشی و بخش زیرین آن تعبیه شده، بنابراین در این گوشی تایید هویت کاربر با قرار دادن انگشت روی بخش زیرین نمایشگر امکانپذیر می‌شود. اما آیفون 11 پرو مکس از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و قابلیت فیس آیدی (Face ID) یا همان قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل توسط آن ارائه می‌شود. در بررسی صورت گرفته مشخص شد هم عملکرد اسکنر انگشت نماینده سامسونگ و هم عملکرد فیس آیدی نماینده اپل فوق‌العاده دقیق است.

بنابراین از نظر کیفیت ساخت هر دو گوشی مورد نظر از بهترین‌های بازار هستند و شکی در این موضوع وجود ندارد. اما سبک طراحی آن ها نسبت به هم متفاوت است و به طبع دو گوشی ظاهری متفاوت را هم ارائه می‌کنند. وقتی از نمای روبرو به گوشی های مذکور نگاه می‌کنید صفحه نمایش بدون حاشیه آن ها توجه شما را جلب خواهد کرد. البته حاشیه های صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ الترا کمی باریک تر از حاشیه های نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس به نظر می‌رسند و ظاهری جذاب‌تر دارند. لنز دوربین سلفی نماینده سامسونگ هم در داخل نمایشگر و بخش فوقانی آن تعبیه شده، اما لنز دوربین سلفی نماینده اپل به همراه سنسورهای جلوی آن در بخش فوقانی ال سی دی و قسمت مشکی رنگی که با عنوان ناچ (Notch) شناخته می‌شود قرار دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

قاب پشت هر دو گوشی هم براق و چشم نواز است و به دلیل شیشه‌ای بودن جذاب به نظر می‌رسد. سبک طراحی کلی قاب ‌پشت دو گوشی نسبتا مشابه بوده و از یک استراتژی پیروی می‌کند، اما تفاوت‌های ظاهری مابین این بخش از قاب آن ها دیده می‌شود که شاید مهمترین این تفاوت ها در شیوه و نحوه نصب لنز دوربین های اصلی دو محصول خلاصه شود. در مجموع به عقیده ما ترجیح دادن سبک طراحی و ظاهر یکی از این دو اسمارتفون به محصول دیگر امریست که بیشتر به سلیقه شخصی کاربر مربوط می‌شود، اما ما بیشتر طرفدار سبک طراحی و ظاهر گوشی S20 Ultra هستیم.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: صفحه نمایش

گوشی آیفون 11 پرو مکس اپل از صفحه نمایشی 6.5 اینچی و نوع Super Retina XDR OLED بهره می‌برد که رزولوشن 2688 در 1242 پیکسلی را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل نمایشگر گوشی اس 20 الترا اندازه 6.9 اینچی دارد و پنل آن از نوع Dynamic AMOLED 2X است و رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند تا بدین صورت تراکم پیکسلی آن علیرغم بزرگ تر بودن پنل نمایشگر دستگاه نسبت به نمایشگر iPhone 11 Pro Max به چیزی در حدود 511 پیکسل در هر اینچ برسد و از تراکم پیکسلی آیفون اپل پیشی بگیرد. روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما شیشه گوریلاگلس روی ال سی دی نماینده سامسونگ نسخه و تکنولوژی جدیدتر و در نتیجه مقاومت بهتری را ارائه می‌کند.

حاشیه های صفحه نمایش هر دو گوشی باریک است اما با یک نگاه ساده به پنل جلوی آن ها متوجه خواهید شد که ظرافت نمایشگر S20 Ultra بیشتر از آیفون 11 پرو مکس خواهد بود. نمایشگر این گوشی چیزی در حدود 89.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی گوشی را هم در قلب خودش جای می‌دهد اما نمایشگر آیفون 11 پرو مکس چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی و سنسورهای جلوی دستگاه در بخش فوقانی ال سی دی و قسمتی که ناچ نامیده می‌شود تعبیه شده‌اند. ضمنا فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی S20 اولترا از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا نمایشگر گوشی سامسونگ نسبت 20 به 9 را ارائه کرده و در مقایسه با نسبت تصویر 19.5 به 9 آیفون 11 پرو حالتی بلندتر دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

قابلیت های مختلفی هم توسط نمایشگر دو گوشی پشتیبانی می‌شوند که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن ها شویم. برای مثال قابلیت Always On Display یا HDR10+ توسط نمایشگر نماینده سامسونگ پشتیبانی می‌شوند و نمایشگر نماینده اپل هم از قابلیت هایی همچون HRD10، Wide Color Gamut، True-Tone و Touch Sensing 120Hz پشتیبانی می‌کند که همگی مربوط به کیفیت نمایشگر می‌شوند. اما در عمل نمایشگر کدام گوشی بازده بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی در ارائه محتوا کیفیت بسیار عالی و بالایی دارند و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی از این نظر پتانسیل لازم برای رقابت با این اسمارتفون رو خواهد داشت. بنابراین صفحه نمایش هر دوی آن ها بازده فوق‌العاده‌ای دارد و شما از دیدن محتوای روی ال سی دی هر دو گوشی لذت می‌برید.

اما اگر بخواهیم خیلی ریزبینانه به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که در برخی مواقع و به ویژه از نظر شارپنس، نمایشگر گلکسی S20 الترا کیفیت بهتری دارد. همچنین قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش این گوشی به نظر بیشتر از نمایشگر آیفون 11 پرو مکس است و در محیط های با نور زیاد و باز می‌توان با تنظیم برایتنس (Brightness) آن بر روی 70 درصد به راحتی از آن استفاده کرد. از سمت دیگر بزرگ تر بودن صفحه نمایش این گوشی و همچنین حاشیه های باریک تر نمایشگر آن سبب می‌شوند که انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدیو و پرسه زدن در یوتیوب با آن به مراتب لذت‌بخش‌تر شود. پس در مجموع باید اینطور بگوییم که هر دو گوشی مورد نظر از صفحه نمایش فوق‌العاده‌ با کیفیتی بهره می‌برند و از این نظر جزو بهترین های بازار هستند، اما اگر بخواهیم کیفیت عملکردشان را با هم مقایسه کنیم، برنده این مقایسه نماینده سامسونگ یا همان گوشی Galaxy S20 Ultra خواهد بود و نمایشگر این گوشی هم از نظر ارائه محتوا و سبک ساخت وضعیت بهتری نسبت به نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون 11 پرو مکس و گلکسی اس 20 الترا مربوط به سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. همانطور که می‌دانید گوشی های سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و روی گوشی S20 Ultra هم به طور پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ که One UI 2 نام دارد نصب خواهد بود. اما در سمت مقابل آیفون 11 پرو مکس اپل از سیستم عامل اختصاصی و انحصاری iOS بهره‌مند بوده و iOS 13 به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. از آنجایی که تفاوت هابی مابین بستر نرم افزاری دو گوشی و سیستم عامل آن ها به مراتب زیاد است و هر یک از این دو سیستم عامل طرفداران خاص خودشان را دارند ما خیلی وارد جزئیات نمی‌شویم تا از طولانی شدن مطلب جلوگیری به عمل آید.

از آنجایی که سیستم عامل iOS به طور اختصاصی در آیفون های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین امنیت بیشتر و ثبات بهتری در مقایسه با اندروید دارد و همچنین اپل پشتیبانی نرم افزاری عالی را برای آیفون هایش ارائه می‌کند. بنابراین مطمئن باشید گوشی مثل iPhone 11 Pro Max حداقل تا 4 سال آتی تمام آپدیت های این سیستم عامل را بدون وقفه دریافت خواهد کرد. اما در سمت مقابل اندروید و سیستم عامل نصب شده روی گوشی S20 Ultra اینطور نیست و انتشار آپدیت های اندروید به صورت محدودتر و با تاخیر برای آن انجام می‌شود چون باید بهینه سازی های لازم از سمت سامسونگ روی سیستم عامل متن باز اندروید گوگل انجام گیرد. عموما هم سامسونگ برای مدت زمان طولانی گوشی های خود را مورد پشتیبانی نرم افزاری قرار نمی‌دهد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

اندروید از نظر امنیت به پای iOS نمی‌رسد و بدون تردید رخنه های امنیتی بیشتری دارد، اما از نظر شخصی سازی و قابلیت های مرتبط با آن به مراتب غنی تر از آی او اس خواهد بود. در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max مشخص شد که بستر نرم افزاری هر دو گوشی به خوبی و بدون کوچک ترین مشکل از پس انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، وبگردی، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بر می‌آیند و از این نظر هیچ لگ و تاخیری در دو گوشی مذکور قابل رویت نخواهد بود. اگر به امنیت بیشتر، دریافت سریعتر آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، آیفون اپل گزینه خرید بهتری برای شماست البته نباید محدودیت های استفاده از آیفون در کشورمان را هم فراموش کنید. اما اگر به دنبال گوشی هستید که امکانات شخصی سازی بیشتری در بستر نرم افزاری آن ارائه شوند، گلکسی S20 اولترا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون شک یکی از مهمترین بخش های مقایسه دو گوشی مورد نظر مربوط به قدرت پردازشی و پتانسیل آن ها می‌شود. قبل از هر چیز باید بگوییم که دو گوشی مد نظرمان از اسمارتفون هایی هستند که حرف اول را در زمینه پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد می‌زنند و کمتر گوشی در این زمینه توان رقابت با آن ها را دارد. پس مقایسه این بخش مابین دو بهترین در حال انجام است. قبل از هر چیز بهتر است مروری بر مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی داشته باشیم. آیفون 11 پرو مکس اپل از تراشه A13 Bionic بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که از دو هسته Lightening با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی Apple GPU را هم در قلب خود جای داده است.

اما نسخه جهانی گلکسی S20 Ultra از تراشه اگزینوس 990 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Corex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز بوده، دو هسته آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز بوده و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین هر دو گوشی به تراشه های فوق قدرتمندی تجهیز شده‌اند. اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن ها چطور است؟

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

آیفون مورد نظر از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد اما نماینده سامسونگ رم 12 گیگابایتی دارد! به بیان دیگر رم گوشی Galaxy S20 Ultra دقیقا سه برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با رم آیفون 11 پرو مکس ارائه می‌کند. آیفون 11 پرو مکس اپل از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود و گلکسی اس 20 اولترا فقط یک نسخه 128 گیگابایتی دارد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max از آیفون مجهز به حافظه 128 گیگابایتی استفاده کردیم تا تعادل مابین ظرفیت حافظه دو گوشی برقرار باشد. همچنین ذکر این نکته که گوشی S20 الترا از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و آیفون 11 پرو مکس از این قابلیت پشتیبانی به عمل نمی‌آورد هم موضوع مهمی است که باید به آن اشارع شود. اما نتیجه بررسی چطور بود و برای مقایسه این دو گوشی چه پروسه‌ای انجام شد؟

ما 2 بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را برای مدت زمان 30 دقیقه (هر گیم 15 دقیقه) در هر دو گوشی و طی شرایط مشابه اجرا کردیم. سپس از گیم های مذکور خارج شدیم و 10 اپلیکیشن مختلف را به طور همزمان در هر دو گوشی اجرا تا بارگذاری کامل صبر کردیم تا در نهایت مشخص شود سرعت و قدرت عملکرد کدام گوشی وضعیت بهتری دارد! در اولین مرحله مقایسه دو گوشی مشخص شد که بازی های پابجی موبایل و فورتنایت بدون کوچک ترین مشکل، لگ یا تاخیر در هر دو گوشی قابل اجرا و انجام هستند. پردازنده قدرتمند دو گوشی به راحتی از پس آنالیز داده های مربوط به این دو گیم بر می‌آید. اما سرعت عملکرد کدام گوشی در اجرای اپلیکیشن های دیگر مناسب بود؟

در این مقایسه مشخص شد وقتی تعداد اپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی افزایش می‌یابد، گلکسی اس 20 اولترا به لطف بهره‌مندی از رم 12 گیگابایتی به مراتب عملکرد سریع تر و بهتری در مقایسه با iPhone 11 Pro Max دارد. بنابراین وقتی 10 اپلیکیشن به طور پشت سر هم در گوشی های مذکور اجرا شوند و در Recent Apps و پس زمینه دستگاه فعال باشند، سرعت بارگذاری اطلاعات اپلیکیشن های جدید در آیفون 11 پرو مکس افت می‌کند اما در گلکسی اس 20 الترا این اتفاق رخ نخواهد داد. این تنها برتری عمده‌ای است که گوشی S20 Ultra از نظر قدرت عملکرد به لطف بهره‌مندی از رم 12 گیگابایتی نسبت به آیفون 11 پرو مکس دارد. با چشم پوشی از این مسئله، هر دو گوشی قدرت و بازده پردازشی عالی را ارائه می‌کنند و به شما قول می‌دهیم هر دوی آن ها حداقل تا 3 سال آتی بدون کوچک ترین مشکلی از پس اجرای سنگین ترین گیم و تسک ها بر می‌آیند. هر دو گوشی از نظر قدرت عملکرد جزو بهترین های بازار هستند.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل: دوربین اصلی و سلفی

اگر بخواهیم خیلی جزئی در رابطه با دوربین دو گوشی مورد نظر صحبت کنیم، حجم مقاله به طور خسته کننده‌ای افزایش پیدا می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از این مسئله سعی می‌کنیم که با دید کاربردی به مقایسه کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی دو گوشی بپردازیم. دوربین اصلی iPhone 11 Pro Max از سه لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی از جمله فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس اپل پشتیبانی می‌شوند. دوربین سلفی این اسمارتفون هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و عکسبرداری پرتره را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی S20 Ultra از چهار لنز فوق قدرتمند تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی عمقی TOF 3D هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال هایبرید 10X، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار و امکان ضبط ویدیو های با وضوح 4320 پیکسلی با نرخ 24 فریم در ثانیه خواهند بود. دوربین سلفی گوشی Galaxy S20 Ultra هم از یک لنز 40 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پرتره سلفی، HDR خودکار، تماس تصویری دوآل و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max مشخص شد دوربین های اصلی و سلفی هر دو اسمارتفون بی‌نظیر هستند! به جزئت می‌گوییم که دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی نام برده شده کیفیتی بهتر در مقایسه با خیلی از دوربین های DSLR بازار ارائه می‌کنند و با آن ها می‌توانید تحت هر شرایط عکس و فیلم های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید. اینکه عملکرد کدامیک از آن ها بهتر است، واقعا به طور قطع قابل تشخیص نیست. در برخی مواقع دوربین یکی از آن ها ممکن است عکس یا فیلم بهتری ضبط کند و در شرایط خاص دیگر ممکن است با دوربین گوشی دیگر عکس های بهتری ضبط شود اما در مجموع و تحت هر شرایط بازده و کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی فوق‌العاده خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

البته در این بین نباید از قابلیت های خاصی که توسط دوربین اصلی گوشی S20 Ultra پشتیبانی می‌شوند و دوربین آیفون 11 پرو مکس از آن ها بهره‌مند نیست چشم‌پوشی کنیم. برای مثال زوم اپتیکال 10X یا عکسبرداری در حالت 108 مگاپیکسلی و همچنین ضبط ویدیو های با وضوح 4320P از جمله قابلیت هایی هستند که مخصوص دوربین گوشی اس 20 الترا بوده و توسط دوربین iPhone 11 Pro Max پشتیبانی نمی‌شوند. به همین دلیل ما اگر بخواهیم در این بخش گوشی را به عنوان گوشی برتر انتخاب کنیم، نظر ما این است که گلکسی S20 الترا پتانسیل لازم برای انتخاب شدن به عنوان گوشی بهتر را دارد. اگر می‌خواهید موبایلی داشته باشید که دوربین آن بی‌نظیر باشد در خرید سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا شک نکنید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل​: باتری و شارژدهی

اپل یک باتری لیتیوم یونی 3969 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز iPhone 11 Pro Max در نظر گرفته است اما در سمت مقابل باتری گوشی Galaxy S20 Ultra از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی و مقایسه این دو گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از موبایل خود می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آیفون 11 پرو مکس تقریبا 1.5 روز از آن استفاده کند و ممکن است در برخی مواقع شارژ باتری بیشتر از 1.5 روز هم باقی بماند. در سمت مقایسه شرایط نسبتا مشابه برای گوشی S20 اولترا برقرار است و یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند.

پس قدرت شارژدهی باتری دو گوشی تقریبا وضعیت مشابه و یکسانی دارد. اما سرعت شارژ مجدد باتری آن ها چطور خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی S20 Ultra قدرت 45 واتی دارد و طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌توان باتری 5000 میلی آن را تقریبا ظرف مدت زمان 80 الی 90 دقیقه فول شارژ کرد. پس سرعت شارژ باتری گوشی S20 الترا با توجه به ظرفیت باتری دستگاه بسیار مطلوب است. اما شارژر اورجینال آیفون 11 پرو مکس 18 واتی بوده و طبق بررسی صورت گرفته می‌توان ظرف تقریبا 80 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کند. بنابراین سرعت شارژ محدد باتری iPhone 11 Pro Max هم وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

 

مقایسه گلکسی  S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل

 

ضمنا هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. گلکسی اس 20 الترا از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می‌آورد. علاوه بر این گوشی نام برده شده از تکنولوژی شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن می‌تواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند و شارژ باتری خودش را به صورت وایرلس به دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند (مثل همان آیفون 11 پرو مکس) منتقل نماید. متاسفانه نماینده آیفون از این قابلیت بهره‌مند نیست و این می‌تواند مزیت دیگری برای Galaxy S20 Ultra باشد و یک قابلیت کاربردی خاص برای این اسمارتفون به شمار آید.

 

مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max اپل​: قیمت و ارزش خرید

همانطور که قبلا هم گفته بودیم هیچ یک از دو گوشی مورد نظر مقرون به صرفه یا خوش قیمت نیستند و برای خرید هر دوی آن ها با هزینه گزافی پرداخت شود. بنابراین دو گوشی برای کسانی مناسب هستند که از نظر بودجه و هزینه با محدودیت مواجه نباشند. نسخه حافظه داخلی 128 گیگابایتی آیفون 11 پرو مکس اپل هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 22.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما در سمت مقابل گوشی S20 الترا قیمتی با حافظه داخلی مشابه قیمتی در حدود 25 میلیون تومان دارد. اینکه از نظر قیمت کدامیک از دو گوشی مذکور انتخاب بهتری هستند سوالی است که پاسخ قطعی آن را بر عهده شما می‌گذاریم اما به عقیده ما در مجموع Galaxy S20 Ultra می‌تواند گزینه خرید ارزشمندتری در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 پرو مکس و گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده بی‌شک از بهترین های بازار هستند و بدون تردید شما از خریدشان پشیمان نخواهید شد. اگر می‌خواهید گوشی که تهیه می‌کنید جدیدتر باشد و از صفحه نمایشی بزرگ تر، رم 12 گیگابایتی و دوربینی بی‌نظیر بهره ببرد، گلکسی S20 الترا را انتخاب کنید اما اگر دوست دارید گوشی از برند اپل داشته باشید که از همه نظر عالی باشد می‌توانید iPhone 11 Pro Max را انتخاب نمایید. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: بررسی iPhone 11 Pro Max , مقایسه گوشی سامسونگ , مقایسه گلکسی S20 Ultra با iPhone 11 Pro Max , مقایسه آیفون 11 پرو مکس با گلکسی اس 20 اولترا , مقایسه iPhone 11 Pro Max , مقایسه گلکسی اس 20 اولترا یا آیفون 11 پرو مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ به تازگی پرچمدار جدید سال 2020 خود را با نام اختصاصی Galaxy S20 معرفی کرده است. این گوشی در واقع جایگزین Galaxy S10 محسوب می‌شود که در سال 2019 نقش پرچمدار این شرکت را ایفاء می‌کرد. اما تفاوت های مابین این دو چیست؟ کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: مقدمه

سری گوشی های گلکسی اس سامسونگ همیشه از پرفروش‌ترین و محبوب ترین اسمارتفون های این برند کره‌ای بوده‌اند. سامسونگ در ماه فوریه (February) سال 2020 به طور رسمی از جدیدترین پرچمدارانش که سری گوشی های Galaxy S20 هستند رونمایی کرد. این سری از اسمارتفون های جدید سامسونگ شامل سه نسخه اصلی با نام های Galaxy S20، Galaxy S20 Plus و Galaxy S20 Ultra می‌شوند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ" به طور جامع در مورد ویژگی های سه نسخه جدید سری محصولات گلکسی اس 20 سامسونگ و تفاوت هایشان صحبت کردیم.

اما حالا که گوشی اس 20 به عنوان جایگزین گوشی اس 10 (پرچمدار سال 2019 سامسونگ) روانه بازار شده، خیلی از کاربران دوست دارند با تفاوت های مابین این دو اسمارتفون آشنا شوند و به طور دقیق بدانند که گوشی S20 از چه نظر در مقایسه با S10 ارتقاء یافته و قدرتمندتر شده است! ما در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ بپردازیم و در اصلی ترین زمینه ها این دو موبایل زیبا و خوش ساخت را با هم مقایسه کنیم. بنابراین اگر تمایل دارید به طور کامل با تفاوت های دو گوشی نام برده شده آشنا شوید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

با توجه به اینکه سری گوشی های گلکسی اس پرچمداران شرکت سامسونگ هستند، بنابراین جای شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت ساخت از برترین های بازار خواهند بود. از این نظر خیلی تفاوت هایی هم مابین دو گوشی اس 10 و اس 20 دیده نمی‌شود. هر دو گوشی از طراحی ضد آب بهره‌مند هستند و از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهند بود حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشند. فریم اصلی هر دوی آن ها از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قاب پشت هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. شیشه پنل جلوی دو گوشی از نوع گوریلاگلس 6 است و شیشه قاب پشت S10 از گوریلاگلس 5 و قاب پشت S20 از گوریلاگلس 6 تشکیل می‌شود. بنابراین این مسئله می‌تواند یکی از تفاوت های جزئی کیفیت ساخت دو محصول به شمار آید که خیلی هم در عمل مهم و حائز اهمیت نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

در بررسی دو گوشی مشخص شد که قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان از کیف و گارد موبایل یا محافظت قاب پشت گوشی و همچنین گلس محافظ ال سی دی استفاده شود تا بتوان با خیال راحت از این اسمارتفون های ظریف و گران قیمت استفاده کرد. از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی می‌توان به امکان پشتیبانی از دو سیم کارت، بهره‌مندی از پورت شارژر یو اس بی سی (USB Type C)، بهره‌مندی از اسپیکر های استریوی AKG و همچنین اسکنر انگشت اولتراسونیک داخل نمایشگر اشاره کرد. خوشبختانه عملکرد اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار خوب و دقیق است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اما تفاوت های مهمی هم وجود دارند که باید در مقایسه گلکسی S20 با S10 به آن ها اشاره کنیم. برای مثال گوشی Galaxy S20 سامسونگ برخلاف Galaxy S10 از جک 3.5 میلیمتری هندزفری بهره‌مند نیست! طول آن نسبت به نسخه قبلی کمی بیشتر شده و عرض آن به میزان 1.3 میلیمتر افزایش یافته است. از نظر ضخامت بدنه هم تفاوت قابل لمسی در دو گوشی دیده نمی‌شود. ضمنا گلکسی S20 سامسونگ حدود 6 گرم از گلکسی S10 سنگین تر است. بنابراین تفاوت های مابین اندازه و وزن دو گوشی بسیار ناچیز بوده و در عمل شاید اصلا قابل درک نباشد، اما به هر حال باید اشاره مختصری به آن می‌کردیم.

اما از نظر سبک طراحی و ظاهر چه تفاوت هایی مابین دو گوشی مذکور وجود دارد؟ خوشبختانه هر دو گوشی ظاهری بسیار شیک و جذاب را ارائه می‌کنند. بدنه براق و صفحه نمایش بدون حاشیه آن ها منجر می‌شود که با در دست گرفتن هر دو گوشی حس بسیار خوبی به شما منتقل شود. یکی از تفاوت های اصلی پنل جلوی Galaxy S20 و S10 مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. در گوشه S10 این لنز در گوشه سمت راست و فوقانی ال سی دی قرار می‌گرفت اما در گوشی S20 سامسونگ این لنز در بخش فوقانی و وسط نمایشگر دستگاه تعبیه شده و ظاهری متقارن تر را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

محل و نحوه نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی بر روی قاب پشت آن ها هم از دیگر تفاوت های ظاهری اصلی مابینشان محسوب می‌شود. لنز های دوربین اصلی گوشی اس 10 به صورت افقی در بخش فوقانی قاب پشت گوشی نصب شده اما لنز های دوربین اصلی گوشی اس 20 به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب هستند. اینکه قاب پشت کدام گوشی زیباتر به نظر می‌رسد سوالی است که پاسخ آن بیشتر به سلیقه شخصی کاربر ارتباط دارد. در مجموع هر دو گوشی از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر وضعیت عالی دارند و به عقیده ما خیلی تفاوت عمده‌ای مابین آن ها دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش هم خیلی تفاوت های عمده و اساسی مابین دو گوشی S10 و S20 سامسونگ وجود ندارد. پنل نمایشگر این دو گوشی تقریبا هم اندازه بوده و سبک مشابهی دارند. گلکسی اس 10 از یک نمایشگر 6.1 اینچی نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) بهره‌مند است و نمایشگر گلکسی اس 20 سامسونگ 6.2 اینچی و از نوع داینامیک آمولد 2X خواهد بود. اگرچه سامسونگ سعی کرده با اضافه کردن یک واژه 2X در کنار نام پنل نمایشگر گلکسی S20 تفاوتی در آن به وجود آورد اما ما در مقایسه گلکسی S20 با S10 و ضمن استفاده از دو گوشی در عملکرد صفحه نمایش آن ها خیلی تفاوت های محسوسی مشاهده نکردیم که یک کاربر عادی و معمولی قادر به درک آن ها باشد.

رزولوشن صفحه نمایش گوشی اس 10 معادل 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 550 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل نمایشگر گوشی اس 20 رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی دارد و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. قابلیت هایی مثل نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)، قابلیت HDR10+ و همچنین اسکن انگشت کاربر از طریق بخش زیرین صفحه نمایش هم به صورت کاملا مشابه در هر دو گوشی ارائه شده است. ضمنا یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 هم روی ال سی دی هر دو گوشی نصب است و از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش برداشتن حفاظت می‌کند. نسبت تصویر گوشی S10 معادل 19 به 9 در نظر گرفته شده و گوشی اس 20 به دلیل بدنه بلندتر نسبت تصویر 20 به 9 را ارائه کرده که البته این تفاوت نسبت تصویر خیلی هم در عمل به چشم نمی‌آید و قابل درک نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند به گونه‌ای که چیزی در حدود 88.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی S10 توسط نمایشگر آن احاطه شده و این مقدار در گوشی S20 به چیزی در حدود 89.5 درصد می‌رسد. تفاوت ظاهری قابل درکی که مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود دارد مربوط به مل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود که در گوشی اس 10 در گوشه سمت راست و فوقانی ال سی دی واقع شده و در گوشی اس 20 در وسط و بخش فوقانی نمایشگر قرار می‌گیرد. پس از نظر ساختار خیلی تفاوت های مهمی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود ندارد، اما کیفیت عملکرد آن ها چطور است؟

در مقایسه گلکسی S20 با S10 متوجه شدیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش دو گوشی هم تقریبا وضعیت مشابهی دارد، حداقل یک کاربر معمولی با چشم غیرمسلح تفاوتی مابین کیفیت ارائه محتوا روی ال سی دی دو گوشی احساس نمی‌کند. کیفیت عملکرد نمایشگر هر دو محصول در نوع خوب کم‌نظیر بوده و شما از دیدن محتوا بر روی آن ها لذت خواهید برد. شارپنس خوب، شادابی عالی، کنتراست مطلوب و تفکیک پذیری عالی رنگ ها از ویژگی های مهم و اصلی ال سی دی هر دو گوشی هستند. ضمن اینکه پنل داینامیک آمولد دو گوشی توان عالی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب خیلی راحت می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور با افزایش شدت روشنایی (Brightness) نمایشگر بدون مشکل محتوای روی صفحه دستگاه را دید و با آن در تعامل بود. پس از نظر صفحه نمایش تفاوت قابل ملاحظه‌ و مهمی که توسط یک کاربر معمولی قابل درک باشد در دو گوشی نام برده شده دیده نمی‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی مورد نظرمان از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند اما چون گلکسی S20 گوشی جدیدتری است در حالت پیش فرض هم از نسخه جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره‌مند خواهد بود. این گوشی در حالت پیش فرض به اندروید 10 مجهز شده و نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI 2 هم روی آن نصب و راه اندازی می‌شود. اما در سمت مقابل اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی S10 نصب خواهد بود اما خوشبختانه آپدیت اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2 به صورت OTA برای این گوشی منتشر شده و قابل دانلود و نصب است. از نظر قابلیت های نرم افزاری دو گوشی کاملا وضعیت مشابهی دارند و هر دوی آن ها از قابلیت هایی مثل بیکسبی (Bixby)، سامسونگ دکس (Samsung DeX)، دارک مد اندروید 10، حالت فول اسکرین و تعامل با گوشی از طریق دستورات اشاره‌ای و خیلی ویژگی های دیگر پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

دو گوشی از نظر روان بودن و ثبات بستر نرم افزاری هم بازده بسیار عالی دارند و بدون شک یک کاربر معمولی و حتی کاربرانی که در گوشی تسک های سنگین اجرا می‌کنند هم از عملکرد بستر نرم افزاری گلکسی اس 10 و اس 20 ناراضی نخواهند بود. به عقیده ما ثبات عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی در عمل و با دید کاربردی وضعیت یکسان و مشابهی دارد اما ممکن است بر روی کاغذ و تحت آنالیزهای دقیق، عملکرد بستر نرم افزاری گلکسی S20 روان تر از گلکسی S10 باشد چون از یک سمت این گوشی به سخت افزاری قوی تری مجهز است و از سمت دیگر اندروید 10 و رابط One UI 2 به طور پیش فرض روی آن نصب هستند و همیشه بستر نرم افزاری پیش فرض و اولیه گوشی های اندرویدی بهترین هماهنگی را با سخت افزاری آن ها دارد. با این حال انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در هر دو گوشی انجام می‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون تردید یکی از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S20 با S10 مربوط به قدرت عملکرد آن ها می‌شود. طبیعتا چون گوشی اس 20 گوشی جدیدتری است و به عنوان پرچمدار سال 2020 سامسونگ معرفی شده انتظار می‌رود که قدرت و بازده پردازشی بهتری هم در مقایسه با گلکسی S10 داشته باشد. قبل از اینکه به صحبت در مورد این موضوع بپردازیم بهتر است مشخصات پردازنده، رم و حافظه داخلی دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. تراشه‌ای که در نسخه جهانی گوشی S10 بکار رفته تراشه اگزینوس 9820 است که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده بود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای داشت. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتز، دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.31 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M4 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز بودند. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی عمل می‌کرد. گلکسی اس 10 از رم 8 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی می‌شود.

اما در سمت مقابل نسخه جهانی گوشی Samsung Galaxy S20 از تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری پلاس ساخته شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، دو هسته آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن از نوع Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی 8 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که هم گوشی گلکسی S10 و هم گوشی گلکسی S20 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

بنابراین از نظر پردازنده و تراشه گوشی اس 20 سخت افزار جدیدتر و طبیعتا قدرتمندتری را ارائه می‌کند، اما در عمل و از دید یک کاربر معمولی واقعا تفاوت خیلی زیادی مابین قدرت عملکرد دو گوشی قابل درک نیست. تمام کارهایی که در گوشی سامسونگ Galaxy S20 قادر به انجام آن ها خواهید بود را می‌توانید بدون مشکل در گوشی Galaxy S10 هم اجرا کنید. بازی هایی مثل فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و سایر بازی های سنگین و HD اندرویدی بدون مشکل روی هر دو گوشی اجرا می‌شوند اما طبیعتا اگر خیلی ریز و دقیق به مقایسه سرعت عملکرد دو گوشی بپردازید متوجه خواهید شد که سرعت عملکرد S20 از S10 بیشتر است و این موضوع در بنچمارک ها به وضوح قابل رویت خواهد بود، اما از دید یک کاربر معمولی که فقط قصد دارد تسک های سنگین بدون مشکل در گوشی اجرا شوند، تفاوت محسوسی مابین دو اسمارتفون مذکور قابل درک نیست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

در این بخش از مقایسه گلکسی S20 با S10 به صحبت در مورد دوربین اصلی و سلفی آن ها می‌پردازیم. به عقیده ما یکی از اصلی ترین تغییرات نسل جدید پرچمداران سامسونگ در مقایسه با نسل قبل مربوط به دوربین می‌شود. همانطور که می‌دانید دوربین اصلی گوشی S10 از سه لنز مختلف تشکیل می‌شد که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto) و 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی همچون دیافراگم متغیر، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار (AF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، امکان ضبط ویدیو های فوق پایدار (Super Steady) و همچنین امکان ضبط ویدیو های 2160p یا اصطلاحا 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی سامسونگ S10 پشتیبانی می‌شوند.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 یک پکیج بی‌نظیر را ارائه می‌کند که حتی از مجموعه دوربین بکار رفته در گلکسی اس 10 هم برتر است. برای مجموعه دوربین اصلی این گوشی هم سه لنز مختلف در نظر گرفته شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید، 64 مگاپیکسلی تله‌فتو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار، زوم اپتیکال هیبریدی 3X، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، امکان ضبط ویدیو های فوق پایدار و قابلیت ضبط ویدیو های 4320p با نرخ 24 فریم در هر ثانیه و همچنین ضبط ویدیو های 2160p یا همان 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

بنابراین با دو برتری حیلی واضح در مجموعه دوربین اصلی گوشی S20 در مقایسه با S10 وجود دارد. اولین مسئله مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت ضبط ویدیو های 4320p می‌شود که فوق‌العاده خواهد بود و امکان فیلمبرداری با کیفیتی فراتر از حد تصور را ممکن می‌سازد. موضوع دوم هم مربوط به زوم اپتیکال هیبریدی 3X می‌شود که به لطف لنز 64 مگاپیکسلی و تله‌فتوی خود بزرگنمایی 3 برابر را بدون افت کیفیت مقدور می‌سازد. از نظر کیفیت ضبط عکس های عادی و همینطور پرتره، دوربین هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و با هر دوی آن ها می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید که مطمئنا کمتر گوشی قادر به رقابت با آن ها خواهد بود. اما اگر می‌خواهید دوربین شما واقعا بی‌نظیر باشد، گلکسی S20 سامسونگ انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی S10 است.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری گوشی گلکسی اس 10 ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی این گوش مشخص شد که یک کاربر معمولی در حالت عادی با یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می‌تواند 1 یا حداکثر 1.5 روز از آن بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کند. اما در سمت مقابل باتری گوشی گلکسی S20 سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که این باتری می‌تواند با یک مرتبه شارژ به راحتی برای 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه برای یک کاربر معمولی را تامین نماید و اگر میزان استفاده از گوشی کمتر از حد نرمال باشد یا قابلیت هایی مثل دارک مد در آن بکار گرفته شوند، 2 روز شارژدهی باتری از جانب گوشی S20 دور از انتظار نخواهد بود.

پس از نظر قدرت شارژدهی باتری، گوشی Galaxy S20 وضعیت بهتری در مقایسه با Galaxy S10 دارد. اما سرعت شارژ مجدد آن ها چطور است؟ شارژر اورجینال گوشی اس 10 سامسونگ 15 واتی است و با استفاده از آن تقریبا می‌توان ظرف مدت زمان 90 دقیقه باتری گوشی را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. از سمت دیگر شارژر فابریک گوشی S20 یک شارژر 25 واتی است و طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که با استفاده از آن می‌توان تقریبا در مدت زمان مشابه 90 دقیقه‌ای باتری این اسمارتفون را هم از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ باتری دو گوشی تقریبا وضعیت یکسان و مشابهی دارد و شاید به میزان چند دقیقه با توجه به شرایط محیط تفاوت هایی مابین سرعت شارژ باتری آن ها به وجود آید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10

 

اما هر دو گوشی S10 و S20 از قابلیت شارژر بیسیم 15 واتی و همچنین شارژر بیسیم معکوس 9 واتی هم پشتیبانی می‌کنند. به لطف این قابلیت می‌توان با استفاده از پد های شارژ بیسیم باتری هر دو گوشی نام برده شده را شارژ کرد. همچنین می‌توان با نزدیک کردن قاب پشت گوشی های دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند به قاب پشت گوشی S10 و S20 نسبت به شارژ باتری آن ها اقدام کرد که در این حالت به نوعی دو پرچمدار سامسونگ شبیه به یک پاوربانک بیسیم عمل خواهند کرد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

مطمئنا یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های مقایسه گلکسی S20 با S10 سامسونگ مربوط به قیمت و ارزش خرید آن ها می‌شود. نسخه پایه گوشی S10 با رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما گوشی سامسونگ گلکسی S20 قیمتی در حدود 17 میلیون تومان دارد. با توجه به تفاوت های نه چندان زیادی که مابین دو اسمارتفون مذکور دیده می‌شوند، ما عقیده نداریم که خرید Galaxy S20 خیلی گزینه عالی باشد و انتخاب بهتری در مقایسه با Galaxy S10 به شمار آید. به عقیده ما برتری های این گوشی نسبت به گوشی S10 به قدری نیست که بتواند اختلاف قیمت 6 میلیون تومانی آن ها را توجیه کند! شاید اگر گلکسی اس 20 قیمتی در حدود 13 یا 14 میلیون تومان داشت، به گزینه انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی اس 10 تبدیل می‌شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گوشی S20 و S10 سامسونگ پرداختیم و سعی کردیم تفاوت های اصلی مابین این دو اسمارتفون را برایتان مشخص کنیم. اگر به پرچمداران سامسونگ علاقه دارید و می‌خواهید گوشی داشته باشید که دوربین بی‌نظیری داشته باشد، گلکسی اس 20 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود اما اگر نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی صرف خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی کنید، طبیعتا گلکسی S10 انتخاب معقولانه‌تری برای شماست. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مقایسه Galaxy S10 با S20 , مقایسه گلکسی اس 20 با اس 10 , مقایسه Galaxy S20 با S10 , مقایسه سامسونگ گلکسی S20 با S10 , Samsung Galaxy S20 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی هوآوی وای 9 پرایم جدید سال 2019 این شرکت (Huawei Y9 Prime 2019) یکی از گوشی های پرفروش و خوب شرکت چینی هوآوی است که قیمتی بسیار مناسب دارد و توانسته در بازار بسیار موفق عمل کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

هوآوی همیشه سعی کرده در کنار گوشی های رده بالا به اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت هم اهمیت ویژه‌ای بدهد. واقعیت این است که بخش عمده موفقیت های این شرکت چینی ناشی از فروش همین سبک از اسمارتفون ها بوده و هوآوی بخش اصلی درآمدهایش را با عرضه گوشی های خوش قیمت و میان رده کسب می‌کند. یکی از جدیدترین اسمارتفون هایی که در این راستا معرفی شده و توانسته به شکل قابل ملاحظه‌ای مورد توجه کاربران قرار گیرد گوشی وای 9 پرایم 2019 هوآوی است. قیمت Huawei Y9 Prime 2019 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و این گوشی می‌تواند گزینه خرید عالی برای خیلی از افراد باشد.

اما برای اینکه بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی نام برده شده را بشناسید لازم است دقیق تر و عمیق تر ویژگی های آن را مرور کنید و طبیعتا صرفا نباید به اعداد و ارقامی که بر روی کاغذ به عنوان مشخصات این گوشی ارائه شده‌اند اکتفا نمایید. ما در ادامه این مطلب می‎خواهیم به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل خوب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و گوشی وای 9 پرایم 2019 از گزینه های خریدتان است، این بررسی اختصاصی را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی شاید در نگاه اول خیلی جذاب به نظر برسد و هر فردی با نگاه کردن به بدنه گوشی و قاب آن تصور کند که ترکیب آلومینیوم و شیشه گوریلاگلس در ساختار آن بکار رفته است، اما متاسفانه در حقیقت اینطور نیست! فریم اصلی این گوشی برای کاهش هزینه تولید از مواد پلاستیکی ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم از پلی‌کربنات است. بنابراین گوشی قاب فلزی و شیشه‌ای ندارد و از پلاستیک تشکیل می‌شود، اما با این حال قاب پشت آن براق و جذاب ساخته شده و حالتی دو بخشی دارد. بخش فوقانی قاب پشت دستگاه پر رنگ تر از بخش زیرین آن به نظر می‌آید و این سبک طراحی گوشی را خاص تر می‌کند، اگرچه ما شخصا خیلی طرفدار این نوع سبک طراحی قاب پشت اسمارتفون ها نیستیم.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

روی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما متاسفانه جنس این شیشه هم از گوریلاگلس نیست، پس نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت و شیشه پنل جلوی آن مقاومت خیلی بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ندارند و احتمال به وجود آمدن خط و خش روی آن ها در حالت عادی بالاست. پس شاید بد نباشد از یک کیف و کاور موبایل مناسب هم برای محافظت از قاب پشت گوشی وای 9 پرایم 2019 استفاده کنید.

ابعاد بدنه گوشی 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 197 گرم می‌رسد، بنابراین با این اسمارتفون نسبتا سنگین و بزرگ رو به رو هستیم که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد و به ویژه بانوان خیلی راحت امکانپذیر نباشد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED این مجموعه دیده می‌شوند و در کنار آن ها هم اسکنر انگشت فیزیکی نصب شده که خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد بالایی دارد و به راحتی امکان قفل گشایی از نمایشگر و انجام تایید های امنیتی و احراز هویت کاربر را محقق می‌سازد.

صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ لنز دوربین سلفی و دکمه فیزیکی روی این بخش از قاب گوشی وجود ندارد! هوآوی لنز دوربین سلفی گوشی را به صورت پاپ‌آپ در نظر گرفته است. این لنز دوربین قابلیت بیرون آمدن و جمع شدن دارد و درست در لبه فوقانی و سمت چپ و قاب دستگاه قرار دارد. هر زمان که شما تمایل به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی گوشی داشته باشید، لنز پاپ آپ گوشی از گوشه قاب آن خارج خواهد شد و عکسبرداری را برایتان مقدور می‌سازد. سرعت عملکرد این لنز و موتور محرک آن بسیار خوب است و برای استفاده سریع از دوربین سلفی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. طراحی پاپ آپ دوربین سلفی در گوشی Y9 Prime 2019 یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص این محصول به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019

 

متاسفانه گوشی مورد نظر از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست، البته با توجه به قیمت دستگاه نباید هم انتظار داشته باشیم که ضد آب باشد. پورت یو اس بی سی (USB Type C) در این گوشی بکار رفته و دستگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم دارد. هوآوی گوشی وای 9 پرایم 2019 را در سه رنگ مشکی، آبی و سبز روانه بازار کرده است. با در دست گرفتن این اسمارتفون کاملا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و شاید تصورش هم برایتان سخت باشد که گوشی در دست شما قیمتی تا این اندازه مناسب و رقابتی داشته باشد. به عقیده ما مجموع این عوامل و ویژگی ها سبب می‌شود که هوآوی Y9 Prime 2019 حداقل از نظر طراحی و ظاهر به یکی از بهترین گوشی های خوش قیمت و میان رده فعلی بازار تبدیل شود.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): صفحه نمایش

 این روزها تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش بزرگ کاملا رایج شده و ظاهرا هرچقدر صفحه نمایش یک گوشی بزرگ تر باشد، استقبال بیشتری هم از آن به عمل می‌آید! گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 برای علاقمندان به این نوع اسمارتفون ها یک گزینه خرید عالی خواهد بود چون پنل نمایشگر 6.59 اینچی دارد. جنس پنل آن از نوع LTPS IPS LCD در نظر گرفته شده و حاشیه های بسیار باریکی توسط نمایشگر آن ارائه می‌شوند و بدین ترتیب ال سی دی گوشی حدودا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن خوب 2340 در 1080 پیکسل هم توسط پنل نمایشگر گوشی ارائه شده که به موجب آن تراکم پیکسلی صفحه نمایش به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا قابل قبول و خوبی برای یک ال سی دی 6.59 اینچی است.

متاسفانه هوآوی روی ال سی دی گوشی Y9 Prime 2019 را با شیشه گوریلاگلس نپوشانده و این مسئله سبب می‌شود که شما ملزم به نصب گلس محافظ ال سی دی بر روی صفحه گوشی شوید و نیاز به دقت بیشتر در مراقبت از آن داشته باشید. قبل از اینکه در مورد کیفیت صفحه نمایش گوشی صحبت داشته باشیم باید بگوییم که استفاده از آن واقعا لذت بخش است و به ویژه اگر اهل تماشای فیلم و سریال در گوشی یا انجام وبگردی باشید، نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه هوآوی Y9 Prime 2019 حس عالی را به شما منتقل می‌کند. از نظر وضوح تصویر و رزولوشن، شادابی و شارپنس هم نمایشگر گوشی نام برده شده وضعیت و کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارد. تصاویر بر روی آن کاملا شارپ و شاداب به تصویر کشیده می‌شوند و از کنتراست مطلوبی هم برخوردار خواهند بود. به عقیده ما کیفیت خوب پنل نمایشگر گوشی در ارائه محتوا و همچنین بزرگ و بدون حاشیه بودن آن یکی از اصلی ترین نقاط قوت هوآوی Y9 Prime 2019 است.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 متوجه آن شدیم و به صفحه نمایش گوشی ارتباط دارد، مربوط به کیفیت خوب عملکرد آن از نظر تولید روشنایی خواهد بود. شما با تنظیم شدت روشنایی پنل نمایشگر گوشی بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل مستقیم باشید. پس در مجموع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی مذکور بسیار خوب است و این موضوع از ویژگی های مثبت اصلی آن به شمار می‌رود. ضمنا بزرگ بودن پنل نمایشگر گوشی منجر به ارائه تجربه کاربری بهتر برای علاقمندان به وبگردی و تماشای ویدیو و فیلم می‌شود.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): سیستم عامل بستر نرم افزاری

 اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض در گوشی وای 9 پرایم هوآوی شاهد نصب و راه‌اندازی آن هستیم و جالب است بدانید که آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. ضمن اینکه رابط کاربری Magic UI هم در این گوشی قابل استفاده خواهد بود. در رابطه با بستر نرم افزاری خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم و فقط به برخی موارد کلی اشاره خواهیم کرد. رابط کاربری گوشی رابط خوبی است و قابلیت های زیادی در آن ارائه شده‌اند که تقریبا هر کاری را برای کاربر امکانپذیر می‌سازند، اما طبیعتا ارائه قابلیت های زیاد منجر می‌شود که رابط از حالت بهینه فاصله بگیرد و کمی سنگین تر شود که این امر در برخی مواقع می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه و بروز لگ و تاخیر گردد.

در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 متوجه شدیم که با استفاده عادی از گوشی و زمانی که از دستگاه برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک و غیره استفاده شود، هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری آن به وجود نمی‌آید، اما تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی و بستر سخت افزاری آن از قبیل رم و پردازنده می‌تواند در عملکرد بستر نرم افزاری تاخیر و لگ هایی را به وجود آورد. بنابراین توصیه داریم تا حد امکان از نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین در گوشی مذکور دوری کنید و به هیچ وجه اجازه ندهید که حافظه داخلی آن رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. ترجیحا توصیه داریم که از حافظه جانبی هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی استفاده نکنید چون نصب حافظه جانبی خود به خود و به مرور منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و در نتیجه بروز لگ و تاخیر می‌شود.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

ما در طول یک هفته استفاده از گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، اسکایپ و برخی دیگر از برنامه های مشابه را روی آن نصب داشتیم و به طور دائم از آن ها استفاده می‌کردیم و خوشبختانه در حالت های عادی گوشی با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که اولا به روز بودن بستر نرم افزاری گوشی Y9 Prime 2019 یکی از ویژگی های مثبت آن است و ثانیا در حالت عادی و زمانی که گوشی تحت فشار قرار نداشته باشد، بستر نرم افزاری آن عملکرد کاملا خوب و مناسبی دارد اما تحت فشار قرار دادن پردازنده، رم و حافظه داخلی آن می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیرهایی شود که شاید آزاردهنده باشند.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 با توجه به اینکه گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است، طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از پردازنده آن داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه Kirin 710F خواهد بود که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار هسته پردازشگر دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی ارائه شده است. گوشی نام برده شده از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی موجود است که ما در بررسی محصول از نسخه 60 گیگابایتی آن استفاده کردیم. ضمن اینکه هر دو نسخه گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را افزایش داد.

همانگونه که در بخش قبل گفتیم در حالت عادی و برای انجام کارهای روزمره گوشی وای 9 پرایم 2019 عملکرد مطلوبی دارد اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و اجرا کرد.؟ برای پاسخگویی به این سوال ما بازی نام برده شده را روی گوشی مذکور نصب کردیم و 15 دقیقه اجرای بازی در گوشی را مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی Huawei Y9 Prime 2019 نشان داد که اجرای بازی مذکور بدون مشکل در گوشی امکانپذیر است اما بعد از 10 الی 12 دقیقه بازی کردن ممکن است افت فریم و لگ های ریزی در جین اجرای گیم نمایان شوند که شدت آن ها زیاد نیست و قابل چشم‌پوشی خواهند بود.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

از سمت دیگر تقریبا تا 2 ثانیه بعد از خروج از بازی سنگینی مثل پابجی موبایل و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در بخش "Recent Apps" ممکن است با تاخیرهایی رو به رو شیوید که خیلی زود رفع می‌شوند. ضمنا هر چقدر حافظه داخلی گوشی پرتر باشد، احتمال بروز لگ و تاخیر هم بیشتر می‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 با توجه به رده قیمتی خودش قدرت پردازشی و بازده مطلوبی دارد، اما طبیعتا این گوشی برای گیمینگ و اجرای طولانی مدت بازی های سنگین طراحی نشده است و نباید انتظار بیش از اندازه‌ای از آن داشته باشید. با این گوشی روزانه می‌توانید بدون مشکل 10 الی 15 دقیقه بازی مثل پابجی موبایل را انجام دهید.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): دوربین

 برخلاف همیشه می‌خواهیم بررسی دوربین گوشی وای 9 پرایم 2019 را از دوربین سلفی آغاز کنیم! همانطور که در بخش های ابتدایی مطلب اشاره کرده بودیم، دوربین سلفی این گوشی از یک لنز پاپ‌آپ بهره می‌برد که به صورت مکانیکی از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب گوشی خارج و دوباره در آن بخش جمع می‌شود. این سبک طراحی دوربین سلفی به تازگی در خیلی از گوشی های موبایل بکار رفته و شرکت هایی مثل شیائومی هم از آن استفاده می‌کنند. لنز دوربین سلفی متحرک گوشی 16 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.0 دارد و از ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه و همچنین عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید خیلی از شما این سوال را مطرح کنید که سرعت باز و بسته شدن لنز دوربین سلفی گوشی چطور است! در پاسخ باید بگوییم که این سرعت بسیار مطلوب خواهد بود و تقریبا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. زمان باز شدن کامل لنز دوربین سلفی تقریبا هماهنگی با زمان اجرای اپلیکیشن دوربین و ورود به حالت عکسبرداری سلفی خواهد بود که این مسئله از طراحی دقیق آن خبر می‌دهد.

کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی Y9 Prime 2019 در محیط های با نور مناسب خوب است و عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند شاداب، شارپ و با کنتراست مطلوب هستند. عکس های پرتره سلفی هم در این شرایط کیفیت خوبی خواهند داشت، اما در محیط های بسته و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت پیدا می‌کند و شاید نتواند خیلی باب میل شما باشد. عموما نویزهای تصویر در اینگونه مواقع به طریق محسوسی افزایش می‌یابد، اما در مجموع و حالت کلی دوربین سلفی گوشی عملکرد خوبی دارد.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Y9 Prime 2019 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 16 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت های مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیوی های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب و به ویژه محیط هایی که آفتاب به طور مستقیم به چهره کاربر یا منظره پیش روی دوربین می‌تابد، عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس هایی که در محیط های با نور خوب توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود هم از نظر شارپنس و هم کنتراست و وضوح کیفیت عالی دارند. عکس های پرتره هم در اینگونه مواقع با کیفیت مطلوبی قابل ضبط خواهند بود و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه با دقت خوبی انجام می‌شود. اما متاسفانه در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت عملکرد محسوسی در دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد و دیگر نمی‌توانید عکس های شارپ و خیلی مناسبی ضبط کنید.

 

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 

هوآوی یک حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) را در گوشی وای 9 پرایم 2019 ارائه کرده که تا حدی به بهبود کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک ضبط می‌شوند کمک می‌کند اما با این حال در اینگونه مواقع عکس های خیلی مناسبی با دوربین اصلی Y9 Prime 2019 قابل ضبط نیستند. البته منکر این قضیه نمی‌شویم که با توجه به قیمت گوشی، عملکرد دوربین آن خوب است و نباید خیلی سخت گیرانه در مورد کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه نظر داد. به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی و سلفی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نسبت به قیمت محصول وضعی کاملا مناسبی را ارائه می‌کنند و شاید در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده قیمتی این اسمارتفون وضعیت بهتری داشته باشند.

 

 نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): باتری و شارژدهی

 شرکت هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری و با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 در نظر گرفته است. با توجه به دیگر مشخصات فنی گوشی و به ویژه اینکه صفحه نمایش آن 6.59 اینچی است و رزولوشن نسبتا بالایی را هم ارائه کرده، انتظار نداریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند خیلی بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری این محصول تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند. با گذر مدت زمانی کوتاه قدرت شارژدهی باتری گوشی به مرز یک روز می‌رسد. ضمن اینکه اگر از گوشی برای انجام بازی های سنگین استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و طبیعتا شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی Y9 Prime 2019 معمولی است و وضعیت قابل قبولی دارد. اما برای شارژ مجدد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن چقدر زمان لازم است؟ متاسفانه این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما این مسئله یکی از مهمترین ویژگی های منفی آن خواهد بود. شارژ باتری این محصول با استفاده از شارژر اورجینال گوشی مدت زمانی در حدود 120 دقیقه طول می‌کشد که اصلا مدت زمان مناسبی برای شارژ یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نیست. توصیه داریم برای اینکه مجبور به صبر کردن طولانی مدت برای شارژ شدن باتری گوشی نشوید همیشه یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری موبایلتان استفاده نمایید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019) پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. این گوشی در مقایسه با قیمتی که ارائه کرده از ویژگی های سخت افزاری و مشخصات فنی خوبی بهره می‌برد، بنابراین می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید گوشی اندرویدی خوش قیمت هستند گزینه مناسبی باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش خوب و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری به روز
  • بازده پردازشی خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • سرعت پایین شارژ باتری (عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع)


:: برچسب‌ها: قیمت هوآوی Y9 Prime 2019 , بررسی Huawei Y9 Prime 2019 , بررسی هوآوی Y9 Prime 2019 , هوآوی وای 9 پرایم 2019 , خرید Huawei Y9 Prime 2019 , بررسی هوآوی وای 9 پرایم 2019 , گوشی خوش قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره کمپانی سونی (SONY) از کنترلر نسل جدید کنسول‌های خود رونمایی کرد.

ساعاتی پیش از زمان نگارش این مقاله، صفحات رسمی PlayStation در اینستاگرام و توییتر با انتشار پستی مشترک، طراحی نهایی کنترلر پلی استیشن 5 را در معرض دید کاربران قرار دادند. بر اساس گفته‌های Hideaki Nishino (مسئول برنامه ریزی و مدیریت اجرایی سونی)، بازخوردهای مثبت دریافتی در طراحی کنترلر PS4 سبب شده تا طراحان این کمپانی از تمامی ویژگی‌های کنترلر نسل قبل در نسل جدید نیز استفاده کنند. کنترلر PlayStation 5 با نام Dualsense معرفی شده و علت این نامگذاری در تعامل بالای این کنترلر با کاربر اعلام شده است. بر اساس گفته‌های آقای نیشینو، ویژگی‌های جدید کنترلر Dualsense در کنار صدای 3 بعدی به کار رفته در پلی استیشن 5 تجربه جدیدی از گیمینگ را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

کمپانی سونی اعلام کرده که پس از ملاحظه اندیشی‌های بسیار تصمیم گرفته تا تمامی مواردی که در کنترلر پلی استین 4، مورد توجه کاربران قرار گرفته است را دست نخورده باقی بگذارد و تنها ویژگی‌های کاربردی را در نسل جدید به کنترلر اضافه کند. بر اساس بحث و گفتگوهای سونی با توسعه دهندگان، این کمپانی متوجه شده که احساس لمس در گیم پلی، دقیقاً مانند تعامل صوتی از کمبودهای حوزه گیمینگ می‌باشد و بر این اساس تصمیم گرفته تا ویژگی‌های جدیدی را به کنترلر PS5 بیفزاید.

 

ps5 dual sense controller

 

بازخورد لمسی (Haptic) را می‌توان جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در کنترلرها دانست که برای اولین بار در کنترلر Dualsense تهیه شده برای پلی استیشن 5 شاهد آن خواهیم بود. با استفاده از این ویژگی جدید، احساس شما در هنگام رانندگی در جاده‌های خاکی با رانندگی در خیابان‌های شهری متفاوت خواهد بود. علاوه بر این موضوع، کلیدهای ماشه (trigger) نیز دچار تغییر وتحولاتی شده‌اند که حس و حال اکشن را به خوبی به شما منتقل خواهند کرد. به عنوان مثال، کلید R2 به هنگام پرتاب یک تیر نسبت به شلیک گلوله از سختی بیشتری برخوردار خواهد بود و شما با فشار بیشتری باید این کلید را فشار دهید.

سونی معتقد است که کنترلر پلی استیشن 5 از طراحی کاربردی‌تری نسبت به نسل قبل برخوردار است و تغییر زاویه دستگیره‌های کنترلر جدید، سبب شده تا دسترسی به کلیه دکمه‌ها و به خصوص کلیدهای ماشه راحت‌تر شود. اگر کمی تیزبینانه تر نگاه کنیم می‌توانیم متوجه حذف کلید Share شویم. کمپانی Sony در این باره اعلام کرده است که کلید Share حذف نشده و تنها جای خود را به کلید Create داده است. کلید Create علاوه بر امکانات کلید Share امکانات بیشتری را در اختیار کاربران PlayStation 5 قرار خواهد داد، که هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است. البته تغییر جایگاه سیستم نوپردازی به کار رفته در کنترلر PS5 نیز نکته جالبیست؛ این امر سبب شده کنترلر جدید نمایی جذاب‌تر به خود بگیرد و نورانی‌تر ظاهر شود.

 

کنترلر PS5

 

کنترلر Dualsense به یک میکروفون داخلی مجهز شده است که برای ارتباطات جزئی و سریع بسیار کاربردی خواهد بود اما همچنان از اتصال هدست و هدفون نیز پشتیبانی می‌کند که این امر نشان از دقت نظر کمپانی سونی بر روی محصول تازه تولید خود دارد. همان طور که از تصویرهای ارائه شده برای کنترلر Dualsense نیز مشخص است؛ پورت USB جای خود را به پورت USB type-C داده که از کیفیت و سرعت بسیار بیشتری برخوردار است.

در آخرین قسمت از این مقاله به رنگ کنترلر PS5 اشاره خواهیم کرد. استفاده از پالت دو رنگ سفید و مشکی سبب شده تا کنترلر Dualsense در نگاه اول بسیار جذاب و گیرا باشد؛ هرچند که برای برخی از کاربران این طراحی اصلا جذاب نبوده و سبب شده که این کمپانی را مورد اعتراضات خود قرار دهند. بهتر است بدانید که این رنگ تنها رنگ رسمی معرفی شده برای کنترلر PS5 می‌باشد؛ هرچند که انتظار می‌رود شاهد طراحی‌های مختلف و جذاب دیگری نیز برای کنترلر نسل جدید کنسول‌های سونی باشیم.

شرکت سونی اعلام کرده که به زودی خبرهای جدیدی درباره کنسول نسل نهمی خود، یعنی PlayStation 5 منتشر خواهد کرد؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

منبع : PlayStation.com



:: برچسب‌ها: کنترلر پلی استیشن 5 , playstation 5 , دسته پلی استیشن 5 , ps5 controller colors , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های جدید و بسیار جالبی که شرکت هوآوی به تازگی رونمایی کرده است، نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) نام دارد. این اسمارتفون با قیمت یک گوشی میان رده از مشخصات سخت افزاری بهره می‌برد که واقعا در حد و اندازه های یک پرچمدار است! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T) بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روزها عرضه گوشی های خوش قیمت، زیبا و مجهز به سخت افزار خوب در بین شرکت های تولید کننده اسمارتفون اندرویدی کاملا رایج شده و این کمپانی ها می‌دانند که عده کثیری از کاربران همیشه به دنبال خرید گوشی هایی هستند که سخت افزاری خوب، ظاهری جذاب را قیمتی مناسب داشته باشند. یکی از جدیدترین گوشی هایی که با این ویژگی ها از سمت شرکت هوآوی معرفی شده گوشی Nova 5T نام دارد. قیمت هوآوی نوا 5 تی با در نظر گرفتن مشخصات فنی که این اسمارتفون ارائه کرده واقعا عالی و رقابتی خواهد بود. به عقیده ما این گوشی به قدری سخت افزار و ظاهر خوبی دارد که می‌توان آن را پرچمداری با قیمت یک گوشی میان رده در نظر گرفت!

اما چه ویژگی های مثبتی در گوشی Huawei Nova 5T وجود دارند که سبب می‌شوند این اسمارتفون به گزینه خرید عالی تبدیل گردد؟ ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای کار کردن خودمان با این اسمارتفون خوب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. سعی می‌کنیم در هر بخش بررسی به مهمترین نقاط قوت و ضعف گوشی اشاره داشته باشیم و مشخص کنیم که کدامیک از ویژگی های دستگاه کاربردی هستند و جای چه ویژگی هایی در دستگاه خالی است. اگر قصد خرید گوشی Nova 5T هوآوی را دارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط قوت طراحی و ساخت گوشی نوا 5T مربوط به ظاهر شیک و جذابی می‌شود که ارائه کرده است. شما هم با یک نگاه ساده به این اسمارتفون و در دست گرفتن آن کاملا حس خاص بودن گوشی و جذابیت آن را درک خواهید کرد و شک نداشته باشید عاشق Nova 5T هوآوی می‌شوید. این اسمارتفون از نظر کیفیت ساخت هم وضعیت مطلوبی دارد و فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و پنل جلو و قاب پشت گوشی با شیشه ضد خش پوشانده شده است. البته هنوز مشخص نشده که جنس شیشه ضد خش بکار رفته در قاب گوشی مورد نظر چیست اما انتظار داریم که هوآوی حداقل از گوریلاگلس 4 استفاده کرده باشد. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به پورت شارژر نوع سی USB Type C مجهز است و متاسفانه جک 3.5 میلیمتری هندزفری ندارد.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

بدنه گوشی ابعاد 7.8 در 74 در 154.3 میلیمتری داشته و وزن آن به چیزی در حدود 174 گرم می‌رسد. بنابراین استفاده از این گوشی در حالت تک دست کار سختی نخواهد بود و مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. دو قابلیت بیومتریک توسط گوشی Nova 5T هوآوی پشتیبانی می‌شود. اولین قابلیت مربوط به اسکن انگشت خواهد بود. اسکنر انگشت این اسمارتفون روی لبه سمت راست قاب دستگاه تعبیه و عملکرد کاملا خوب و قابل اطمینانی دارد. سرعت و دقت عملکرد این اسکنر در بررسی هوآوی نوا 5 تی کاملا مطلوب ارزیابی شدت و بعید می‌دانید برایتان مشکلی به وجود آورد. بهره‌مندی گوشی از اسکنر انگشت فیزیکی شاید برای آن دسته افرادی که به اسکنرهای داخل صفحه نمایش علاقه دارند کمی ناامیدکننده باشد، اما به هر صورت این رویکردی است که هوآوی در طراحی گوشی نوا 5T در پیش گرفته و باید آن را به همین صورت قبول کرد.

قابلیت بیومتریک بعدی که توسط گوشی پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان تشخیص چهره کاربر خواهد بود که البته با بستر سخت افزاری اختصاصی و پیچیده صورت نمی‌پذیر و مبتنی بر لنز دوربین سلفی دستگاه خواهد بود، پس خیلی روی امنیت آن حساب بالایی باز نکنید. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد قابلیت تشخیص چهره گوشی هم در نوع خودش خوب است اما امکان استفاده بدون مشکل از آن در محیط های با نور کم و تاریک را وجود ندارد.اما بد نیست کمی هم در رابطه با ظاهر گوشی و سبک طراحی آن صحبت کنیم. وقتی از نمای رو به رو به Huawei Nova 5T نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است و بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

نکته بعدی در پنل جلوی گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. برخلاف اغلب گوشی های جدید هوآوی، لنز دوربین سلفی Nova 5T در داخل صفحه نمایش و گوشه سمت چپ و فوقانی آن تعبیه شده و تقریبا سبک طراحی شبیه به سری گوشی های گلکسی S10 سامسونگ دارد. اما وقتی گوشی را برگردانید و به قاب پشت آن نگاه کنید، طراحی خاص قاب پشت دستگاه و براق بودن آن توجهتان را جلب می‌کند. هوآوی سعی کرده درخشندگی و الگوهای خاصی را در قاب پشت گوشی مورد نظر به وجود آورد و بدین ترتیب ظاهر آن را جذاب تر کند که به عقیده ما در این راستا موفق هم بوده است چون قاب پشت گوشی هوآوی نوا 5 تی بسیار زیباست.

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن دیده می‌شوند که به صورت عمودی در کنار هم ضمیمه شده‌اند. در بخش زیرین و وسط قاب پشت هم آرم NOVA قابل رویت خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که گوشی Huawei Nova 5T از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت یک گوشی بسیار خوب است. شاید جای ویژگی هایی مثل ضد آب بودن یا اسکنر داخل نمایشگر در این گوشی خالی باشد اما به هر حال هوآوی باید از روش های خاصی برای کاهش هزینه تولید محصول استفاده می‌کرد که به عقیده ما این دو مورد به همین دلیل در دستگاه لحاظ نشده‌اند.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): صفحه نمایش 

در گوشی نوا 5T هوآوی از یک صفحه نمایش 6.26 اینچی نوع IPS LCD استفاده شده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 412 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار مطلوبی خواهد بود و مطمئنا به بهبود شارپنس و شادابی تصاویر کمک می‌کند. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با ال سی دی گوشی احاطه می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی ال سی دی دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن نصب شده و این لنز داخل نمایشگر قرار دارد. روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه ضد خش بکار رفته اما با این حال توصیه داریم حتما از گلس محافظ LCD برای حفاظت از پنل جلوی دستگاه و نمایشگر آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

ذر بررسی هوآوی نوا 5 تی مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا شارپنس و شادابی مطلوبی دارد و شما با نگاه کردن به محتوای روی آن به خوبی این مسئله را درک خواهید کرد. کنتراست مطلوب هم از دیگر ویژگی های مثبت صفحه نمایش است که به تصویر کشیدن محتوا با رنگ های متفاوت و متعدد و به ویژه رنگ های سیاه و سفید را با کیفیت مطلوب تری امکانپذیر می‌سازد. اگر اهل تماشای فیلم و سریال یا وبگردی با گوشی باشید، هوآوی Nova 5T به دلیل بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه و با وضوح مناسب می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا از وجود لنز دوربین سلفی گوشی در داخل نمایشگر و ایجاد اختلال در محتوای صفحه چندان خوشتان نیاید اما خیلی زود به این حالت عادت خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در این بخش بررسی گوشی به ارزیابی آن پرداختیم مربوط به توان تولید روشنایی می‌شد. همانطور که می‌دانید هرچقدر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر یک گوشی یا تبلت بیشتر باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم هم راحت تر امکانپذیر خواهد بود و محتوای روی صفحه گوشی با وضوح بهتری قابل رویت می‌شوند. خوشبختانه پنل نمایشگر IPS LCD گوشی هوآوی نوا 5 تی در این راستا عملکرد خوبی دارد و در صورتی که شدت روشنایی آن را روی 100 درصد تنظیم کنید، تقریبا در هر محیطی به راحتی قادر به مشاهده محتوای روی نمایشگر گوشی خواهید بود و مشکلی برای استفاده از دستگاه در محیط های باز نخواهید داشت. پس در مجموع کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی را می‌توان از ویژگی های مثبت آن محسوب کرد.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی هوآوی Nova 5T در ماه آگوست (August) سال 2019 رونمایی شد و در حالت پیش فرض به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید در آن زمان یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) مجهز است و رابط کاربری EMUI اختصاصی شرکت هوآوی هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده، اما هم اکنون آپدیت اندروید 10 و EMUI 10 برای این اسمارتفون منتشر گشته و به صورت OTA قابل دانلود خواهد بود. بنابراین اگر به آپدیت و به روز بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، هوآوی نوا 5T می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. اما ما بررسی هوآوی نوا 5 تی را با سیستم عامل پیش فرض آن انجام دادیم. در بررسی ما مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد کاملا روان و خوبی دارد و بدون تردید تراشه قدرتمندی که در دستگاه بکار رفته هم به ثبات هرچه بیشتر عملکرد بستر نرم افزاری آن کمک می‌کند.

خوشبختانه گوشی Nova 5T هوآوی از حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم بهره‌مند است و به همین سبب خیلی زود با مشکل پر شدن حافظه و بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه رو به رو نمی‌شود. ما در طول یک هفته استفاده از گوشی و تعامل با بستر نرم افزاری آن تقریبا هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نکردیم و در کل این بازه زمانی اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، فیسبوک و اسکایپ در گوشی نصب بودند و از جانب ما مورد استفاده قرار می‌گرفتند. پس اگر گوشی هوآوی نوا 5T را بخرید نگرانی از بابت سرعت و روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه نخواهید داشت. اما بد نیست کمی در مورد جزئیات رابط کاربری EMUI هوآوی صحبت داشته باشیم.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

رابط کاربری EMUI از نظر قابلیت و ویژگی ها یک رابط بسیار خوب است و تقریبا آپشن و گزینه های زیادی را برای شخصی سازی هرچه بیشتر ارائه می‌کند. اما این رابط خیلی بهینه نیست و به نوعی ارائه قابلیت ها و آپشن های زیاد در آن سبب شده‌اند که رابط گوشی از حالت بهینه خارج شود و رابطی نسبتا سنگین تبدیل گردد که البته این مسئله در گوشی Nova 5T مشکلی ایجاد نمی‌کند چون گوشی تراشه، رم و حافظه داخلی خوبی دارد و سنگین بودن رابط کاربری به لطف وجود سخت افزار خوب کاملا خنثی و غیر قابل لمس می‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Huawei Nova 5T از نظر نرم افزاری و رابط کاربری وضعیت قابل قبولی دارد و در حین استفاده از آن با مشکل، لگ یا تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): پردازنده، رم و حافظه داخلی  

گوشی نوا 5 تی هوآوی با قیمت یک گوشی میان رده و به عنوان یک گوشی این چنینی روانه بازار شده اما از تراشه‌ای رده بالا بهره می‌برد و به عقیده ما این مسئله یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های مثبت آن خواهد بود. بهره‌مندی دستگاه از تراشه‌ای قدرتمند و رده بالا سبب می‌شود که تقریبا انجام هر کاری در این گوشی امکانپذیر باشد و پتانسیل عملکردی دستگاه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. تراشه‌ای که هوآوی در این اسمارتفون بکار برده، تراشه کرین 980 است که در گوشی هایی مثل Huawei P30 Pro شاهد بکارگیری آن هستیم. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. چهار هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A76 هستند که دو مورد آن ها فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی دارند و دو مورد دیگر فرکانس 2.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP10 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی هوآوی نوا 5T از نظر رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی دارند. حافظه داخلی گوشی هم 128 گیگابایتی است و دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در بررسی هوآوی نوا 5 تی نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن را در اختیار داشتیم. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است؟ با توجه به اینکه تراشه Kirin 980 در گوشی بکار رفته، انتظارمان هم از دستگاه بیشتر می‌شود. در بررسی این اسمارتفون ما بازی هایی از قبیل فورتنایت (Fornite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و بدون مشکل راه‌اندازی کردیم. همه این گیم ها که از سنگین ترین بازی های اندرویدی فعلی هستند بدون کوچک ترین مشکل در دستگاه اجرا شدند.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

بنابراین گوشی هوآوی Nova 5T از نظر قدرت عملکرد پتانسیلی فراتر از انتظارات را ارائه می‌کند و کیفیتی بیشتر از یک گوشی میان رده دارد. اما یک نکته مهم در حین اجرای بازی های سنگین مذکور وجود داشت که باید به آن اشاره کنیم. این نکته مربوط به افزایش چشمگیر سرعت خالی شدن شارژ باتری موبایل بعد از اجرای بازی های خیلی سنگین می‌شود. در این شرایط شارژ باتری تقریبا با سرعت 3 برابر حالت عادی خالی می‌شود. پس اگر خیلی به انجام بازی و گیم های سنگین در گوشی مورد نظر بپردازید، معضل زود خالی شدن شارژ باتری نمایان می‌شود. نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به ثبات عملکرد رم گوشی در زمینه مولتی‌تسکینگ می‌شود. جهش مابین اپلیکیشن های مختلف گوشی و انجام مولتی‌تسکینگ به لطف بهره‌مندی دستگاه از رم خوب حتی در سخت ترین شرایط هم امکانپذیر خواهد بود. بنابراین در مجموع با توجه به قیمت گوشی، پتانسیل عملکرد بالا و بازده پردازشی مطلوب از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Nova 5T هستند.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): دوربین 

دوربین اصلی گوشی Nova 5T از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 16، 2 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنز 48 مگاپیکسلی گوشی از نوع واید (Wide) است و لنز های دیگر آن به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide)، ماکرو (Macro) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون امکان عکسبرداری با وضوح 48 مگاپیکسلی واقعی، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری ماکرو HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. برای درک بهتر کیفیت عملکرد دوربین گوشی ما آن را در سه شرایط مختلف بررسی کردیم.

شرایط اول مربوط به محیط های با نور مناسب می‌شد که مشخص بود دوربین گوشی عملکرد عالی دارد و می‌تواند عکس های بسیار خوبی ضبط کند. شرایط دوم مربوط به محیط های بسته و نسبتا کم نور می‌شد که باز هم دوربین اصلی گوشی در این شرایط بازده خوبی داشت اما کیفیت عکس های ضبط شده نسبت به عکس هایی که در حالت اول ضبط می‌شدند کمی ضعیف تر بودند. شرایط سوم هم مربوط به محیط های کاملا تاریک و عکسبرداری در شب می‌شد. در این حالت اگر وضعیت عکسبرداری در شب (Night Mode) دوربین را فعال کنید واقعا می‌توانید عکس های بسیار خوب و با کیفیت ضبط نمایید.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

دوربین اصلی گوشی Huawei Nova 5T از دو حالت عکسبرداری پرتره و ماکرو هم پشتیبانی می‌کند که بد نیست کمی در مورد آن ها صحبت کنیم. در بررسی این گوشی مشخص شد که عکس های پرتره دوربین اصلی بسیار دقیق ضبط و آنالیز می‌شوند و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه بسیار مطلوب صورت می‌پذیرد. عکسبرداری در حالت ماکرو هم با ترکیب لنز های دوربین اختصاصی گوشی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که عکس های کلوزاپ (Close up) جالب و هنرمندانه‌ای ضبط کنید. پس به طور کلی در بررسی هوآوی نوا 5 تی مشخص شد که دوربین اصلی آن عملکرد بسیار خوبی دارد.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Nova 5T از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 را ارائه می‌کند. این لنز دوربین از نوع واید است و از قابلیت هایی مثل HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی عملکرد دوربین سلفی گوشی نام برده شده هم متوجه شدیم که عملکرد آن بسیار خوب است و در محیط های مختلف می‌توان از آن برای ضبط عکس های سلفی با کیفیت استفاده کرد. مطمئنا زمانی که در محیط های با نور خوب از دوربین سلفی استفاده کنید، نتیجه بهتری نسبت به بکارگیری آن در محیط های بسته و با نور کم به دست می‌آید، اما در مجموع عملکرد دوربین سلفی گوشی هم بسیار خوب است. ضمن اینکه عکس های پرتره سلفی هم با دوربین جلوی این گوشی به خوبی قابل ضبط هستند. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین موبایل اهمیت می‌دهید و می‌خواهید گوشی با قیمت مناسب بخرید که از دوربین های اصلی و سلفی خوبی بهره ببرد، هوآوی Nova 5T در رده قیمتی خودش یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T): باتری و شارژدهی 

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Huawei Nova 5T از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت استفاده شده است. با توجه به دیگر ویژگی های سخت افزاری گوشی انتظار نداریم که باتری 3750 میلی آمپر ساعتی آن بتواند خیلی عملکرد عالی داشته باشد. در بررسی هوآوی نوا 5 تی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری دستگاه در حالت عادی و برای یک کاربر معمولی، با یک مرتبه شارژ تقریبا 1 روز دوام را ارائه می‌کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی افزایش یابد و صفحه نمایش آن برای مدت زمان طولانی روشن بماند یا از گوشی برای انجام تسک های سنگین همچون گیمینگ استفاده شود، شارژ باتری خیلی زودتر از این هم خالی می‌شود.

اما خوشبختانه هوآوی گوشی Nova 5T را به شارژ اختصاصی مجهز کرده که توان 22.5 واتی دارد و بدین ترتیب امکان شارژ سریع باتری دستگاه را فراهم می‌آورد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که شارژ باتری آن با استفاده از شارژر اورجینال گوشی تقریبا ظرف 60 دقیقه انجام می‌شود. جالب است بدانید که این شارژر در مدت زمان 24 دقیقه باتری دستگاه را از 0 تا 50 درصد شارژ می‌کند! بنابراین شما در هر فرصت کوتاهی می‌توانید با شارژر فابریک گوشی خود باتری آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای شارژ کنید و این مسئله از ویژگی های خوب دستگاه محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Nova 5T)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی نوا 5 تی (Huawei Nova 5T) پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسب از سخت افزاری بهره می‌برد که به عقیده ما بسیار عالی و فراتر از انتظار است. به همین سبب گوشی نام برده شده می‌تواند با پرچمداران اندرویدی بازار مقایسه شود و یکی از بهترین گزینه های خرید برای افرادی باشند که تمایل دارند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی با کیفیت و قدرتمند داشته باشند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش خوب
  • بستر نرم افزاری مناسب و به روز
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع عالی
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • شارژدهی نه چندان خوب باتری


:: برچسب‌ها: بررسی هوآوی نوا 5 تی , خرید هوآوی Nova 5T , Huawei Nova 5T , خرید هوآوی نوا 5 تی , نقد هوآوی نوا 5 تی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ پرچمداران جدید سال 2020 خود را در سه نسخه مختلف با نام های اختصاصی Galaxy S20 (گلکسی اس 20)، Galaxy S20 Plus (گلکسی اس 20 پلاس) و Galaxy S20 Ultra (گلکسی اس 20 اولترا) معرفی کرد. اما تفاوت های اصلی مابین این سه نسخه پرچمداران جدید سامسونگ چیست؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین تفاوت های آن ها را مشخص کنیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

پرچمداران جدید سال 2020 شرکت سامسونگ در ماه فوریه (February) با نام های اختصاصی گلکسی S20، گلکسی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra معرفی شدند. هر یک از این گوشی ها دارای یک نسخه معمولی و یک نسخه اختصاصی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G می‌شوند. تنها تفاوت مابین نسخه 5G این سه گوشی و نسخه معمولی آن ها در پشتیبانی از اینترنت 5G خلاصه می‌شود که حداقل فعلا به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای استفاده از شبکه 5G خیلی مهم و حائز اهمیت نیست. اما چه تفاوت هایی مابین سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra وجود دارد و خرید کدامیک از این سه گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ بپردازیم و مروری بر تفاوت های این سه محصول در اصلی ترین زمینه ها داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم فقط به تفاوت های اصلی مابین این سه گوشی اشاره کنیم و از اشاره جزئی به ویژگی های مشترک مابین آن ها صرف نظر نماییم و بدین ترتیب از طولانی شدن بی‌دلیل مطلب جلوگیری کنیم. اگر قصد خرید یک اسمارتفون اندرویدی جدید را دارید و می‌خواهید دقیق تر با تفاوت های این سه پرچمدار جدید سامسونگ آشنا شده و در نهایت یکی از آن ها را برای خرید انتخاب کنید، توصیه داریم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت تفاوت های زیادی مابین سه گوشی نام برده شده وجود ندارد و بخش اصلی تفاوت های آن ها در این بخش مربوط به ابعاد و وزن می‌شود. فریم اصلی هر سه گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی هر سه آن ها با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و بوجود آمدن خط و خش دارد. با این حال توصیه می‌کنیم حتما از گلس محافظ قاب پشت و گلس ال سی دی برای اطمینان از بوجود نیامدن خط و خش روی بدنه پرچمداران سامسونگ استفاده کنید. هر سه گوشی مذکور از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و به معنای واقعی کلمه ضد آب هستند و تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام می‌آورند. بهره‌مندی از اسپیکر های استریوی قدرتمند و سوکت شارژ یو اس بی سی (USB Type C) هم از دیگر ویژگی های مشترک سه گوشی مورد نظر است.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین از نظر کیفیت ساخت هر سه گوشی وضعیت یکسانی دارند، اما تفاوت هایی از نظر سبک طراحی و ظاهر در آن ها دیده می‌شوند. ابعاد گلکسی S20 Ultra معادل 8.8 در 76 در 166.9 میلیمتر بوده و وزن آن حدود 220 گرم است، بنابراین این گوشی اندازه بسیار بزرگ و وزن بالایی دارد و برای کسانی که به اسمارتفون های بزرگ علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود. در سمت مقابل وزن گلکسی S20 Plus حدود 186 گرم است و ابعاد آن هم 7.8 در 73.7 در 161.9 میلیمتری خواهد بود. در آخر هم گلکسی S20 با ابعاد 7.9 در 69.1 در 151.7 میلیمتری و وزن 163 گرمی کوچک ترین عضو پرچمداران جدید سامسونگ را تشکیل می‌دهد. بنابراین اصلی ترین تفاوت مابین سه گوشی نام برده شده از نظر سبک طراحی در اندازه، ابعاد و وزنشان خلاصه می‌شود.

یک تفاوت دیگر هم در طراحی قاب Galaxy S20 Ultra نسبت به دو برادر دیگرش وجود دارد که مربوط به محل نصب لنز های دوربین اصلی و چینش آن ها در کنار یکدیگر می‌شود. با یک نگاه ساده به قاب پشت سه گوشی مذکور به خوبی متوجه این وجه تمایز گوشی اس 20 اولترا در مقایسه با اس 20 و اس 20 پلاس خواهید شد. سه گوشی مذکور از نظر سایر ویژگی های مرتبط با سبک طراحی و ظاهر کاملا وضعیت یکسان و مشابهی دارند و حتی ظاهر پنل جلوی آن ها هم کاملا سبکی مشابه را ارائه می‌کند. ضمنا بخش زیرین صفحه نمایش هر سه گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورد و در مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra مشخص شد که سرعت عمل این اسکنر واقعا عالی است و می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. عملکرد اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش هر سه گوشی با توجه به ساختار یکسان، کیفیت کاملا مشابهی را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

پس در مجموع از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت خیلی تفاوت های محسوسی مابین سه پرچمدار جدید سامسونگ وجود ندارد و اصلی ترین تفاوت آن ها مربوط به اندازه و وزن می‌شود. اگر به گوشی های خیلی بزرگ علاقه دارید، گلکسی S20 اولترا گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود اما اگر به دنبال گوشی با اندازه متوسط هستید می‌توانید گلکسی S5 پلاس را انتخاب کنید و اگر گوشی قدرتمند و زیبایی می‌خواهید که ابعاد جمع‌و‌جورتری داشته باشد، گلکسی S20 بهترین انتخاب پیش رویتان خواهد بود. اینکه کدام گوشی از نظر سبک طراحی گزینه خرید بهتری است، کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: صفحه نمایش

سامسونگ از یک پنل نمایشگر کاملا مشابه در سه پرچمدار جدیدش استفاده کرده و تنها تفاوت نمایشگر آن ها مربوط به ابعاد و اندازه می‌شود که روی مواردی همچون تراکم پیکسلی و نسبت تصویر به بدنه تاثیرگذار خواهد بود. پنل نمایشگر هر سه گوشی داینامیک آمولد 2X (Dynamic AMOLED 2X) در نظر گرفته شده و رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. نسبت تصویر آن ها 20 به 9 خواهد بود و قابلیت هایی از قبیل HDR+، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) و اسکن انگشت کاربر توسط صفحه نمایش هر سه گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. همچنین حاشیه های صفحه نمایش هر سه اسمارتفون مذکور بسیار باریک است. بنابراین تا به اینجای کار فقط به ویژگی های مشتری پنل نمایشگر سه گوشی اشاره کردیم.

اما تفاوت اصلی نمایشگر سه گوشی مربوط به اندازه آن ها می‌شود. اگر برای مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra این سه اسمارتفون را در کنار هم قرار دهید، به خوبی متوجه خواهید شد که اس 20 اولترا در مقایسه با دو برادر دیگرش از نمایشگر بزرگ تری بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی 6.9 اینچی است و نمایشگر های اس 20 پلاس و اس 20 به ترتیب اندازه 6.7 اینچی و 6.2 اینچی دارند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش سه گوشی S20 اولترا، S20 پلاس و S20 به ترتیب به 511 پیکسل در هر اینچ، 525 پیکسل در هر اینچ و 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پس چون نمایشگر گوشی اس 20 از دیگر برادرانش کوچک تر است، تراکم پیکسلی بیشتری را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

نسبت تصویر به بدنه یا همان میزان مساحتی که روی پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر آن احاطه شده هم به ترتیب برای گوشی S20 Ultra معادل 89.9 درصد، برای گوشی S20 Plus معادل 90.5 درصد و برای گوشی S20 معادل 89.5 درصد خواهد بود که بیشتر تفاوت های ناچیز روی کاغذ هستند و در عمل نمی‌توان متوجه آن ها شد. ضمن اینکه روی صفحه نمایش هر سه گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد.

ضمنا پنل نمایشگر داینامیک آمولد 2X سه گوشی مذکور قدرت فوق‌العاده خوبی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب به راحتی می‌توان با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر این سه محصول روی 80 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی ال سی دی را مشاهده کرد. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که تنها تفاوت اصلی سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا در زمینه صفحه نمایش مربوط به اندازه پنل نمایشگرشان می‌شود و سایر ویژگی های مرتبط با نمایشگر این سه گوشی هیچ تفاوت عمده‌ و قابل لمسی نسبت به هم ندارد. اگر به گوشی های علاقه دارید که صفحه نمایش خیلی بزرگ داشته باشد، گلکسی S20 اولترا گزینه خرید عالی برای شماست.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر سه گوشی مد نظر از یک بستر نرم افزاری کاملا مشابه و یکسان بهره می‌برند، بنابراین مقایسه کردن آن ها در این زمینه اصلا معنا و مفهومی ندارد. اندروید 10 پای به طور پیش فرض در کنار رابط کاربری One UI 2 روی هر سه گوشی مورد نظر نصب است و بازده نرم افزاری هر سه محصول در وضعیت عالی قرار دارد. ضمن اینکه بدون تردید حداقل تا 2 سال آینده پشتیبانی نرم افزاری از سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra صورت می‌پذیرد. پشتیبانی از بیکسبی (Bixby)، امکان استفاده از گوشی در حالت دارک مد (Dark Mode)، پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX)، پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای برای تعامل با دستگاه در حالت فول اسکرین (پنهان سازی دکمه های نویگیشن) و خیلی قابلیت های دیگر در بستر نرم افزاری هر سه گوشی به صورت کاملا مشابه ارائه شده است. پس از نظر بستر نرم افزاری هیچ تفاوتی مابین سه پرچمدار جدید سال 2020 سامسونگ وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون تردید هر سه پرچمدار جدید سامسونگ قدرت عملکرد عالی دارند و از این نظر جزو بهترین اسمارتفون های بازار خواهند بود. تراشه مرکزی در قلب سه گوشی S20، S20 Plus و S20 Ultra بکار رفته کاملا مشابه و یکسان است. نسخه جهانی هر سه گوشی از تراشه اگزینوس 990 سامسونگ بهره می‌برند که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. همچنین نسخه اختصاصی از این سه گوشی هم در بازار آمریکا با تجهیز به تراشه اسنپدراگون 865 روانه بازار می‌شود که ما کاری با آن نسخه نداریم. پردازنده مرکزی تراشه اگزینوس 990 از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی، دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و دو هسته Mongoose M5 با فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین یک پردازنده مرکزی قدرتمند و مشابه در سه گوشی مد نظر بکار رفته اما وضعیت رم و حافظه داخلی آن ها چطور است؟ اصلی ترین تفاوتی که باید در این بخش مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra به آن اشاره کنیم مربوط به ظرفیت رم بیشتری می‌شود که از جانب گوشی اس 20 اولترا ارائه شده است! رم این گوشی ظرفیت عالی 12 گیگابایتی را ارائه می‌کند اما رم دو برادر کوچک تر آن یعنی گوشی های S20 و S20 پلاس 8 گیگابایتی است. از نظر حافظه داخلی هم سه گوشی شرایط یکسانی دارند و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. ضمن اینکه هر سه آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. در مقایسه سه گوشی مشخص شد که هر سه آن ها با قدرت کاملا مشابه و عالی از پس اجرای سنگین ترین بازی ها و تسک ها بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در آن ها به وجود نمی‌آید. پس از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی فقط یک تفاوت مابین Galaxy S20 Ultra و دو برادر کوچک ترش وجود دارد که مربوط به ارائه رم 12 گیگابایتی می‌شود.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: دوربین

نوبتی هم باشد نوبت به مقایسه دوربین سه گوشی مورد نظر می‌رسد که شاید یکی از مهمترین بخش های این مقایسه محسوب شود، چون یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا به دوربین آن ها مربوط می‌شود. دوربین اصلی گوشی S20 از سه لنز تشکیل شده، اما دوربین اصلی S20 پلاس و S20 اولترا از چهار لنز تشکیل می‌شوند که البته وضوح و ساختارشان هم نسبت به هم تفاوت هایی دارد. سه لنز دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 20 به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 64 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو (Telephoto) و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند هم شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال هایبرید 3X، فیلمبرداری فوق پایدار (Super Steady)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، عکسبرداری پرتره، HDR خودکار و امکان ضبط ویدیو های با وضوح 4320 پیکسلی با نرخ 24 فریم در ثانیه می‌شود.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Galaxy S20 Plus از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید، یک لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فتو یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز اضافه دیگر در مقایسه با گوشی S20 که 0.3 مگاپیکسلی از نوع TOF 3D عمقی (Depth) است بهره می‌برد که مطمئنا به ضبط عکس های پرتره بهتر کمک خواهد کرد. قابلیت های کاملا مشابهی که توسط دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 پشتیبانی می‌شوند از جانب دوربین اصلی گوشی S20 Plus هم مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. پس تنها تفاوت مابین مجموعه دوربین اصلی دو گوشی S20 و S20 Plus مربوط به بهره‌مندی نسخه پلاس گوشی از یک لنز اضافه عمقی TOF 3D با وضوح 0.3 مگاپیکسل می‌شود که ضبط عکس های پرتره و تفکیک عمق تصویر از سوژه اصلی را به شکل بهتری امکانپذیر می‌کند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

اما در سمت مقابل مجموعه دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 20 اولترا قرار دارد که بدون تردید کمتر گوشی می‌تواند از نظر کیفیت و پتانسیل به رقابت با آن بپردازد! چهار لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی عمقی TOF 3D هستند. قابلیت های کاملا مشابهی که در دوربین اصلی دو گوشی S20 و S20 Plus شاهد ارائه آن ها بودیم توسط دوربین اصلی S20 Plus هم ارائه می‌شوند با این تفاوت که زوم اپتیکال هایبرید در این گوشی به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین پریسکوپ تله‌فتوی 48 مگاپیکسلی تا 10 برابر (Hybrid Optical Zoom 10X) قابل انجام خواهد بود و عکسبرداری با وضوح 108 مگاپیکسلی هم توسط دوربین اصلی آن پشتیبانی می‌شود که منجر به ضبط عکس های خارق‌العاده‌ای خواهد شد. بنابراین اگرچه دوربین اصلی هر سه نسخه پرچمداران جدید سامسونگ عملکرد و بازده فوق‌العاده‌ای دارد اما دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا با چهار لنز فوق قدرتمندی که دارد می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان به همراه داشته باشد و حتی نسبت به خیلی از دوربین های DSLR موجود در بازار هم بازده بهتری ارائه دهد.

اما مسئله بعدی که باید در این بخش مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به دوربین سلفی این سه گوشی می‌شود. دوربین سلفی که در دو گوشی اس 20 و اس 20 پلاس بکار گرفته شده یکسان و مشابه است. یک لنز دوربین 10 مگاپیکسلی واید دوربین سلفی این دو گوشی را تشکیل می‌دهد که از قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR، تماس تصویری دوآل و ضبط فیلم های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه توسط آن پشتیبانی می‌شود. اما دوربین سلفی گوشی S20 Ultra مثل دوربین اصلی آن تفاوت محسوسی در مقایسه با دو برادر کوچک ترش دارد.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 40 مگاپیکسلی نوع واید تشکیل شده که از قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR خودکار، تماس تصویری دوآل و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین وضوح یا رزولوشن لنز دوربین سلفی گوشی اس 20 اولترا هم نسبت به دو پرچمدار جدید و دیگر سامسونگ برتری دارد. پس در مجموع اگر می‌خواهید گوشی داشته باشید که دوربین اصلی و سلفی آن وضوح و کیفیت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، گلکسی S20 اولترا بهترین گزینه خرید پیش رویتان خواهد بود. کیفیت عملکرد دوربین های اصلی دو گوشی S20 Plus و S20 هم عالی هستند اما به پای S20 Ultra نمی‌رسند.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: باتری و شارژدهی

یکی دیگر از تفاوت های اصلی و مهم سه پرچمدار جدید شرکت سامسونگ مربوط به ظرفیت باتری آن ها می‌شود. باتری هر سه گوشی نام برده شده از نوع لیتیوم پلیمری است اما ظرفیت باتری گوشی S20 معادل 4000 میلی آمپر بوده و باتری دو گوشی S20 Plus و S20 Ultra به ترتیب ظرفیت های 4500 و 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبیعتا با توجه به اینکه ابعاد صفحه نمایش سه گوشی نام برده شده با هم تفاوت دارد، عجیب نیست که ظرفیت باتری آن ها هم برای دستیابی به یک تعادل قابل قبول با هم فرق داشته باشد. در مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra مشخص شد که بازده و قدرت شارژدهی باتری سه گوشی تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرد و هر سه آن ها با یک مرتبه شارژ باتری برای یک کاربر معمولی تقریبا 1.5 روز استفاده بدون نیاز به شارژر را مقدور می‌سازند. بنابراین علیرغم اینکه ظرفیت باتری سه گوشی با هم تفاوت دارد، از نظر قدرت شارژدهی تقریبا شرایط یکسانی برای هر سه آن ها برقرار است.

اما سرعت شارژ مجدد باتری مسئله مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود. شارژ اورجینال گوشی های Galaxy S20، S20 Plus مشابه یکدیگر و 25 واتی است. بنابراین از نظر سرعت شارژ تفاوتی مابین این دو گوشی به وجود می‌آید. طبق بررسی صورت گرفته، شارژ باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی S20 سامسونگ با استفاده از شارژر فابریک دستگاه تقریبا در مدت زمان 90 دقیقه انجام می‌شود. این مدت زمان برای گوشی S20 Plus به چیزی در حدود 110 دقیقه می‌رسد. اما شارژر فابریکی که برای گوشی گلکسی S20 اولترا و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن در نظر گرفته شده 45 واتی خواهد بود. طبق بررسی صورت گرفته باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با شارژر اورجینالش تقریبا در مدت زمان 80 دقیقه فول شارژ می‌شود!

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra

 

بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا از دو برادر دیگرش وضعیت بهتری را ارائه می‌کند و Galaxy S20 هم وضعیت نسبتا مشابهی دارد اما برای شارژ کردن گلکسی S20 Plus باید چیزی در حدود 20 دقیقه بیشتر صبر کنید. اما هر سه گوشی S20، S20 پلاس و S20 اولترا از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از پد های شارژ بیسیم خاص می‌توان بدون نیاز به اتصال سیم، باتری آن ها را شارژ کرد. قابلیت شارژ بیسیم معکوس 9 واتی (Reverse Wireless Charging) هم توسط هر سه گوشی پشتیبانی می‌شود و با نزدیک کردن قاب پشت آن ها به قاب پشت گوشی های دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورند می‌توانید باتری آن اسمارتفون ها را شارژ کنید.

 

مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ: قیمت

به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز در بازار کشور و همچنین مشخص نبودن فعلی (در زمان تدوین این مطلب) دقیق قیمت سه گوشی مورد نظر، در این بخش قیمت دلاری این سه پرچمدار سامسونگ را به عنوان معیار در نظر گرفته و با هم مقایسه می‌کنیم. طبق اطلاعاتی که از سمت سایت gsmarena ارائه شده، قیمت گلکسی اس 20 سامسونگ حدود 810 دلار خواهد بود. در سمت دیگر دو گوشی اس 20 پلاس و اس 20 اولترا به ترتیب 860 و 1290 دلار قیمت دارند. بدون تردید هیچ کدام از سه گوشی نام برده شده گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمتی نیستند و از گران قیمت ترین اسمارتفون های اندرویدی بازار به شمار می‌روند. به عقیده ما اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، گلکسی S10 Ultra را تهیه کنید اما اگر نمی‌خواهید تا آن اندازه برای خرید گوشی هزینه کنید، با توجه به اینکه چه اندازه‌ای از نمایشگر برایتان مناسب است، یکی از دو گوشی S20 یا S20 Plus را تهیه کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra سامسونگ پرداختیم. سعی کردیم این سه اسمارتفون را از نظر اصلی ترین ویژگی ها با هم مورد مقایسه قرار دهیم. گوشی اس 20 اولترا بدون تردید در مقایسه با دو برادر کوچک تر خودش برتری های محسوسی دارد و می‌تواند برای کسانی که از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستند یک گزینه خرید برتر باشد. اصلی ترین برتری های این گوشی نسبت به دو نسخه دیگر در ،دوربین، اندازه صفحه نمایش، ظرفیت رم و سرعت شارژ باتری خلاصه می‌شود. اگر نمی‌خواهید تا آن اندازه برای خرید یک گوشی هزینه کنید، مابین گلکسی S20 و S20 Plus یک مورد را انتخاب نمایید و فقط اندازه صفحه نمایش آن ها را به عنوان معیار اصلی انتخاب خود در نظر داشته باشید. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: سامسونگ گلکسی S20 Ultra 5G , مقایسه گلکسی S20 با S20 Ultra , مقایسه گلکسی S20 با S20 اولترا , samsung Galaxy S20 ultra , مقایسه گلکسی S20 با S20 Plus و S20 Ultra , تکنولوژی , مقایسه سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

ایرپاد اپل (Apple AirPods) هندزفری بلوتوث اختصاصی برند اپل است که برای آیفون های این شرکت ساخته شده و کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. نکته جالبی که در مورد این گجت باید به آن اشاره کنیم مربوط به امکان وصل کردنش به کنسول پلی استیشن 4 می‌شود! در این مقاله می‌خواهیم به آموزش روش های اتصال ایرپاد به PS4 (پلی استیشن 4) بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

اتصال ایرپاد به PS4 : مقدمه

کنسول پلی استیشن 4 برای گیمر ها یک ابزار الکترونیکی فوق‌العاده است که امکان انجام بازی های پرگرافیک و سنگین را بدون مشکل در هر مکان و شرایطی فراهم می‌کند. کنسول PS4 به گونه‌ای طراحی شده که امکان وصل کردن اغلب هندزفری های سیمی به کنترلر آن وجود دارد. یعنی شما می‌توانید هندزفری سیمی خودتان را بدون مشکل به کنترلر کنسول پلی استیشن وصل کنید و صدای خروجی را مستقیما از طریق هندزفری بشنوید. بدین ترتیب دیگر برای افرادی که در اطراف حاضر هستند هم هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌شود چون صدا از طریق هندزفری فقط و فقط به گوش شما می‌رسد. اما آیا امکان وصل کردن هندزفری های بلوتوث به کنسول پلی استیشن 4 هم وجود دارد؟

متاسفانه تمام هندزفری های بلوتوث امکان اتصال به کنسول PS4 را ندارند و برای اینکه این امکان فراهم باشد می‌بایست هندزفری های خاصی خریداری کنید که عموما قیمت بالایی هم دارند. اما آیا ایر پادهای اپل را می‌توان به کنسول پلی استیشن 4 وصل کرد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است، اما تحت شرایط و با استفاده از روش های خاص! یعنی شما نمی‌توانید به سادگی از طریق قابلیت بلوتوث ایرپاد اپل خود را به کنسول پلی استیشن وصل کنید و از پخش صدا در آن لذت ببرید و بدین منظور باید از ترفند های خاصی استفاده کنید. در ادامه این مطلب به آموزش روش های اتصال ایرپاد به PS4 می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

روش اول: اتصال از طریق برنامه PS4 Remote Play

این روش یکی از ساده ترین روش هایی است که می‌توانید از آن برای وصل کردن ایرپاد اپل به کنسول پلی استیشن 4 استفاده کنید اما پایدارترین روش موجود محسوب نمی‌شود و عموما اگر سرعت اینترنت شما مناسب نباشد، مشکلات و اختلال هایی هم به وجود می‌آیند. در این روش باید از اپلیکیشن اختصاصی که شرکت سونی برای گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل منتشر کرده استفاده به عمل آورید. این اپلیکیشن PS4 Remote Play App نام دارد و از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) و همچنین اپ استور (App Store) قابل دانلود خواهد بود. دقت داشته باشید برای نصب و استفاده از این برنامه باید حداقل اندروید 5 یا iOS 13 روی گوشی شما نصب باشد و نسخه های قدیمی تر دو سیستم عامل مذکور از این اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌کنند. مواردی که برای استفاده از این روش مورد نیاز است به شرح زیر هستند:

  • یک گوشی اندرویدی یا آیفون (حداقل اندروید 5 و iOS 13)
  • یک کنترلر PS4
  • ایرپادهای اپل
  • کنسول پلی استیشن 4

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

مراحلی که در این روش باید طی شوند ساده هستند. ابتدا باید با مراجعه به اپ استور یا گوگل پلی استور برنامه PS4 Remote Play را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. حالا در کنسول پلی استیشن خود به مسیر Settings > Remote Play Connection Settings بروید و تیک گزینه Enable Remote Play را بزنید تا امکان استفاده از گوشی برای کنترل کردن کنسول پلی استیشن فراهم آید. سپس برنامه PS4 Remote Play را در موبایلتان اجرا کنید و وارد اکانت پلی استیشن اصلی خودتان که در روی کنسول به عنوان اکانت اصلی فعال است شوید تا محیطی شبیه به عکس فوق روی صفحه گوشی شما نمایان شود.

حالا به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خودتان بروید و ایرپادهای اپل و همچنین کنترلر کنسول را در حالت آماده به اتصال قرار دهید. هر دو گجت در لیست گجت های قابل اتصال گوشی از طریق بلوتوث نمایان می‌شوند. کافیست هر دوی آن ها را به گوشی خود وصل کنید. حالا می‌توانید از طریق کنترلر کنسول پلی استیشن 4 خود به انجام بازی بپردازید و صدای گیم را هم مستقیما از طریق ایرپاد بشنوید. دقت داشته باشید که در این روش گوشی شما نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کند و به نوعی یک گجت واسط کنترل کننده خواهد بود. بنابراین روشن ماندن گوشی برای استفاده از این روش الزامی است. متاسفانه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این روش خیلی روش پایداری برای اتصال ایرپاد به PS4 نیست و گاها مشکلاتی در آن ایجاد می‌شود و قطع و وصلی هایی را شاهد خواهید بود. اما به هر صورت این روش یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش هاییست که می‌توانید از آن برای وصل کردن ایرپاد های اپل به کنسول پلی استیشن 4 استفاده کنید.

 

روش دوم: اتصال از طریق تلویزیون هوشمند سامسونگ و برنامه SmartThings

این روش که برخلاف روش قبل ثبات خیلی خوبی دارد، تنها در شرایطی قابل استفاده خواهد بود که شما یک تلویزیون هوشمند و گوشی برند سامسونگ داشته باشید! بنابراین فقط افراد خاصی که به این دو دسترسی داشته باشند می‌توانند از این روش استفاده کنند و در صورت عدم دسترسی به این دو مورد امکان استفاده از این روش هم وجود نخواهد داشت. بنابراین پیش نیازهایی که در این روش ملزم به در اختیار داشتن آن ها خواهید بود به شرح زیر هستند:

  • تلویزیون هوشمند سامسونگ
  • گوشی هوشمند سامسونگ
  • اپلیکیشن SmarthThings
  • ایرپادهای اپل
  • کنسول پلی استیشن 4

ابتدا اپلیکیشن SmartTihings را روی گوشی خودتان نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و وارد اکانت سامسونگ خود شوید. دقت داشته باشید که اگر اکانت شما در تلویزیون هم فعال است، بهتر خواهد بود که از اکانت مشابه برای لاگین کردن در برنامه SmartThings استفاده کنید. حالا تلویزیون و گوشی موبایل خودتان را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کنید. اگر وای فای خانگی دارید می‌توانید آن ها را به این شبکه متصل نمایید و اگر از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید کافیست یک شبکه هات اسپات ایجاد کرده و هر دو گجت (تلویزیون و موبایل سامسونگ) را به آن وصل نمایید.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

حالا در برنامه SmartThings آیکون با نماد "بعلاوه" را انتخاب کرده و از لیست آپشن های موجود گزینه TV را بزنید. در این شرایط کنترلر تلویزیون روی صفحه گوشی شما شبیه سازی می‌شود. آیکون سه نقطه‌ای گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کرده و گزینه Play TV Sound on Phone را انتخاب نمایید. در این شرایط صدای تلویزیون از طریق گوشی پخش می‌شود. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد بخش Settings > Bluetooth گوشی سامسونگ خودتان شوید و ایرپادهای اپل را هم در حالت آماده به اتصال قرار داده و اتصال مابین گوشی و ایرپاد را برقرار سازید. کنسول پلی استیشن را روشن کنید و از طریق تلویزیون به انجام گیم های مورد نظرتان بپردازید و از پخش شدن صدا در ایرپادهای اپل لذت ببرید. دقت داشته باشید که در این روش هم گوشی شما نقش کلیدی ایفا می‌کند و به عنوان گجت واسط صدای تلویزیون یا همان کنسول PS4 را مستقیما از طریق ایرپادهای اپل به گوشتان می‌رساند.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

روشی که در این بخش برای اتصال ایرپاد به PS4 معرفی کردیم واقعا روش عالی است و اگر شرایط لازم برای استفاده از آن را داشته باشید می‌توانید نتیجه کاملا رضایت بخشی از آن دریافت کنید. در بررسی که ما داشتیم ثبات و پایداری این روش واقعا عالی بود و تقریبا هیچ مشکلی در 4 الی 5 ساعت اجرای بازی های پلی استیشن و پخش صدا از طریق ایرپادهای اپل برایمان به وجود نیامد. بنابراین اگر گوشی شما محصولی از برند سامسونگ است و تلویزیون هوشمندتان که کنسول پلی استیشن 4 به آن وصل شده هم محصول شرکت سامسونگ باشد، این روش را مورد استفاده قرار دهید و از پخش شدن صدای بازی ها در ایرپاد اپل لذت ببرید. اگر گوشی یا تلویزیون شما محصول برند سامسونگ نباشد قادر به استفاده از این روش نخواهید بود و باید از روش های دیگر معرفی شده بهره بگیرید.

 

روش سوم: اتصال از طریق یک کامپیوتر یا لپ تاپ

با استفاده از یک کامپیوتر یا لپ تاپ واسط هم می‌توانید ایرپاد های اپل را با کنسول پلی استیشن 4 هماهنگ کنید، البته برای استفاده از این روش حتما باید کامپیوتر شما به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز باشد و یک کابل AUX هم داشته باشید که احتمالا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. در این روش قرار است کامپیوتر شما با استفاده از کابل AUX به تلویزیون وصل شود و صدای خروجی از تلویزیون را دریافت کند. سپس شما ایرپادهای اپل را از طریق بلوتوث به کامپیوتر خود وصل می‌کنید و بدین ترتیب صدا از طریق ایرپادها به گوشتان می‌رسد. بنابراین پیش نیازهای شما برای استفاده از این روش به شرح زیر هستند:

  • یک کامپیوتر یا لپ تاپ با جک 3.5 میلیمتری هندزفری
  • یک کابل AUX
  • ایرپادهای اپل
  • کنسول PS4

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

این روش واقعا جالب و کاربردی خواهد بود و به ویژه در کنار لپ تاپ ها بسیار مناسب است چون لپ تاپ ها قابلیت حمل پذیری راحتی دارند و تقریبا همه آن ها از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. برای پیاده سازی و استفاده از این روش اتصال ایرپاد به PS4 کافیست مراحلی که در ادامه شرح داده می‌شوند را طی کنید. ابتدا با استفاده از کابل HDMI کنسول پلی استیشن خود را به تلویزیون وصل و دستگاه را راه‌اندازی اولیه کنید. حالا یک سر کابل AUX را به تلویزیون وصل کنید و سر دیگر آن را به کامپیوتر وصل نمایید. بدین ترتیب صدای خروجی از تلویزیون عملا به کامپیوتر منتقل شده و توسط اسپیکر های آن پخش خواهد شد، البته باید برخی تنظیمات سیستم را برای اجرای این امر بهینه سازی کنید.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

برای بهینه سازی تنظیمات کامپیوتر یا لپ تاپ خود به بخش Control Panel ویندوز بروید و گزینه Hardware and Sound را انتخاب کنید.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

در این شرایط به صفحه‌ای با آپشن های نشان داده در عکس فوق هدایت می‌شوید. گزینه Sound را انتخاب کنید تا یک پنجره پاپ آپ مشابه عکس زیر نمایان شود.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

به تب Recording مراجعه کرده و روی گزینه External Microphone کلیک راست نمایید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

تبی که با عنوان Listen مشخص شده را انتخاب نمایید و تیک گزینه Listen to this device را بزنید. در منوی کشویی زیر این آپشن هم گزینه پیش فرض Default Playback Device را انتخاب کنید. بدین ترتیب تنظیمات لازم برای اینکه کامپیوتر شما صدای تلویزیون را از اسپیکر هایش پخش کند اعمال می‌شود و اسپیکر های کامپیوتر شما مثل اسپیکر های جانبی عمل خواهند کرد. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق قابلیت بلوتوث، ایرپاد های اپل را به کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان متصل کنید تا صدای خروجی از آن در واقع همان صدای خروجی از تلویزیون است به گوشتان برسد. این روش وصل کردن ایر پادهای اپل به کنسول پلی استیشن 4 یکی از ساده ترین و بهترین روش هایی است که می‌توانید از آن استفاده نمایید. این روش کاملا پایدار بوده و تا زمانی که لپ تاپ یا کامپیوتر شما روشن باشد بدون مشکل پخش صدا از طریق ایرپاد های اپل را ممکن خواهد کرد. پس یکی از بهترین روش های وصل کردن ایرپاد به پلی استیشن 4 مربوط به بکارگیری یک کامپیوتر واسط و استفاده از کابل AUX می‌شود.

 

روش چهارم: اتصال با استفاده از دانگل بلوتوث تلویزیون

این روش شاید برای کاربران عادی به اندازه روش های دیگر کاربردی و ساده نباشد چون برای استفاده از آن باید حتما یک دانگل اختصاصی خریداری شود که با استفاده از کابل AUX به تلویزیون متصل شده و سپس امکان اتصال دیگر گجت ها برای پخش صدا به صورت بلوتوث را به دستگاه بدهد. ماهیت این روش دقیقا مثل همان روش قبل است با این تفاوت که به جای کامپیوتر یا لپ اپ یک دانگل اختصاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانگل هایی که امکان دریافت صدا از طریق کابل AUX و اتصال بلوتوث دیگر گجت ها به خود را فراهم می‌کنند عموما قیمت خیلی بالایی ندارند و با صرف هزینه هایی در حدود 200 الی 300 هزار تومان قابل خرید هستند. استفاده از این روش یکی از پایدارترین حالت های اتصال ایرپاد به PS4 را مقدور می‌سازد. پیش نیازهایی که برای بکارگیری این ترفند لازم هستند به شرح زیر خواهند بود:

  • دانگل اختصاصی بلوتوث
  • کابل AUX
  • ایرپادهای اپل
  • تلویزیون
  • کنسول PS4

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

روش استفاده و راه اندازی این ترفند هم بسیار ساده است/. ابتدا کنسول پلی استیشن 4 را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید. سپس با استفاده از کابل AUX دانگل بلوتوثی که تهیه کرد‌ید را به تلویزیون وصل نمایید و دانگل را در حالت فعال قرار دهید. در این شرایط قابلیت بلوتوث دانگل روشن و فعال خواهد بود و می‌توانید آن را به ایرپادهای اپل متصل کنید تا صدای خروجی از تلویزیون به واسطه دانگل مورد نظر مستقیما از طریق ایرپادهای اپل پخش شود. همانطور که پیش از این گفتیم این روش یکی از پایدارترین حالت های اتصال ایرپاد با کنسول پلی استیشن 4 را امکانپذیر می‌کند اما چون برای استفاده از آن باید دانگل اختصاصی خریداری شود، خیلی از کاربران تمایلی مبنی بر بکارگیری این روش و ترفند ندارند.

 

روش پنجم: اتصال با دانگل بلوتوث PS4 (دانگل USB)

اگر از دانگل های بلوتوث خاصی که قابلیت اتصال از طریق پورت USB را دارند استفاده کنید، خیلی راحت می‌توانید صدای خروجی از کنسول پلی استیشن خود را به هر هندزفری بلوتوثی منتقل نمایید. این روش هم یکی دیگر از بهترین روش های موجود برای وصل کردن ایرپاد های اپل به PS4 است و یک اتصال کاملا پایدار را برقرار می‌سازد. دانگل های بلوتوثی که قابلیت اتصال از طریق پورت USB را دارند قیمت چندان بالایی نخواهند داشت و شما با صرف هزینه‌ای در حدود 100 الی 200 هزار تومان می‌توانید آن ها را خریداری کنید. بنابراین پیش نیازهایی که برای استفاده از این روش به آن ها نیاز خواهید داشت به شرح زیر هستند:

  • دانگل بلوتوث USB
  • ایرپادهای اپل
  • تلویزیون
  • کنسول PS4

 

 اتصال ایرپاد به PS4

 

اما اتصال ایرپاد به PS4 را چطور برقرار کنیم؟ این روش هم درست مثل روش قبل عمل می‌کند با این تفاوت که دیگر نیاز نیست دانگل بلوتوث را به تلویزیون وصل کنید، بلکه می‌توانید آن را مستقیما به کنسول پلی استیشن 4 وصل نمایید. پس برای بکارگیری این روش ابتدا کنسول پلی استیشن 4 خود را با کابل HDMI مناسب به تلویزیون وصل کنید و سپس دانگل بلوتوث را مستقیما به کنسول متصل نمایید. در این شرایط همه چیز آماده می‌شود تا ایرپاد های اپل را به کنسول وصل کرده و صدای خروجی را مستقیما از ایرپادها دریافت کنید.

بدین منظور کافیست دانگل و ایرپاد های اپل را به طور همزمان در حالت پیرینگ مد (Paring Mode) قرار دهید. دو گجت در این شرایط به طور خودکار به هم متصل می‌شوند. این روش واقعا از بهترین روش هایی است که می‌توانید از آن برای وصل کردن ایرپاد های اپل به کنسول پلی استیشن 4 استفاده کنید. در این روش یک اتصال کاملا پایدار و خوب برقرار می‌شود و خوشبختانه هیچ وابستگی به ابزار و گجت های ثانویه هم وجود ندارد و تا زمانی که ایرپاد اپل شما شارژ داشته باشد، می‌توانید از آن برای پخش صدا استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش 5 روش برای اتصال ایرپاد به PS4 پرداختیم. با استفاده از این روش ها شما می‌توانید صدای خروجی از کنسول پلی استیشن 4 را در حین انجام بازی های مختلف به طور مستقیم از ایرپاد خود بشنوید. این روش فقط برای ایرپادهای اپل کارایی ندارد و خیلی از هندزفری بلوتوث های دیگر هم می‌توانند به شیوه های مشابه با کنسول پلی استیشن 4 در ارتباط قرار بگیرند و صدای خروجی از کنسول را به گوش کاربر برسانند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: اتصال ایرپاد به PS4 , وصل کردن ایرپاد به PS4 , وصل کردن ایرپاد به پلی استیشن , PS4 Remote Play App , تکنولوژی , کنسول پلی استیشن 4 ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

امکان تغییر دادن سایز یا همان اندازه فونت در آیفون و آیپد های اپل وجود دارد اما خیلی از کاربران از وجود این قابلیت مطلع نیستند. برای انجام این کار هیچ نیازی به نصب اپلیکیشن های جانبی یا جیلبریک کردن دستگاه خواهید داشت. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اندازه فونت ها در آیفون های اپل به گونه‌ای در نظر گرفته شده که دیدن و خواندن متون را ساده کند، اما با این حال ممکن است برخی افراد با اندازه فونت گوشی مشکل داشته باشند و احساس کنند که سایز نوشته های روی صفحه آیفون بیش از حد کوچک یا بیش از حد بزرگ است. در اینگونه مواقع هیچ لزومی مبنی بر استفاده از ذره‌بین یا عینک وجود ندارد، چون قابلیت تغییر اندازه و سایز فونت در آیفون های اپل ارائه شده است. این قابلیت بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون یا حتی نصب اپلیکیشن های جانبی قابل استفاده خواهد بود و در واقع یکی از ویژگی های کاربردی سیستم عامل iOS محسوب می‌شود که بیشتر با هدف کمک به افرادی طراحی شده که مشکلات بینایی دارند.

نکته جالب این است که تقریبا 80 درصد کاربران آیفون ها اصلا با وجود این قابلیت در سیستم عامل iOS آشنا نیستند و نمی‌دانند که همچنین قابلیتی به طور پیش فرض در آیفون و آیپد آن ها ارائه شده است. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون و آیپد های اپل بپردازیم و نحوه انجام این کار را به طور مرحله به مرحله برایتان شرح دهیم. بنابراین اگر بنا به هر دلیل می‌خواهید اندازه فونت آیفون یا آیپد خودتان یا دیگران را تغییر دهید، این مقاله اختصاصی را از دست نداده و تا انتهای آن با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون

خوشبختانه برای تغییر دادن سایز یا همان اندازه فونت ها در آیفون و آیپد های اپل لزومی مبنی بر طی کردن مراحل پیچیده یا حتی نصب اپلیکیشن های جانبی وجود ندارد و این کار از طریق منوی تنظیمات دستگاه قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را انجام دهید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

با انتخاب آیکون چرخ دنده از منوی اصلی آیفون خود به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید. در این بخش گزینه General را انتخاب کنید و سپس از بین آپشن هایی که ارائه شده‌اند، گزینه Accessibility را انتخاب نمایید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

در این شرایط به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که شامل چندین گزینه و آپشن دیگر می‌شود. از بین گزینه های موجود باید مورد Larger Text را انتخاب نمایید. در این شرایط به صفحه‌ای مشابه با عکس فوق هدایت خواهید شد. اسلایدر کنار گزینه Larger Accessibility Sizes را انتخاب کنید تا به حالت سبز رنگ منتقل شود. حالا از نوار ابزاری که در بخش زیرین صفحه ارائه شده، اندازه فونت گوشی را بنا به نیاز خودتان بزرگ تر یا کوچک تر کنید. با هدایت اسلایدر لبه زیرین صفحه به سمت چپ، اندازه فونت ها کوچک تر می‌شود و با هدایت آن به سمت راست، اندازه فونت ها بزرگ تر خواهد شد.

نکته: برخی از اپلیکیشن های نصب شده روی آیفون ممکن است به گونه‌ای کدنویسی شده باشند که از تنظیمات اندازه فونت گوشی پیروی کنند. در اینگونه برنامه ها با تغییر اندازه فونت در آیفون به طور خودکار فونت برنامه هم تغییر می‌کند. دقت داشته باشید که همه اپلیکیشن های آیفون از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است فونت برخی از برنامه ها هیچ تغییری پیدا نکند. ضمنا برخی از برنامه ها مثل تلگرام در منوی تنظیمات خودشان قابلیتی برای تغییر اندازه فونت را ارائه کرده‌اند.

 

بولد کردن فونت در آیفون

آیفون های اپل علاوه بر ارائه امکان تغییر اندازه و سایر فونت گوشی، این امکان را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهند که نوشته های دستگاه را بولد (Bold) یا اصطلاحا توپر کند. برای انجام این کار مراحلی که در ادامه این مطلب شرح داده شده‌اند را طی کنید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

وارد بخش Settings آیفون خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. حال گزینه Accessibility را از بین آپشن هایی که ارائه شده‌اند انتخاب نمایید. به دنبال گزینه‌ای که تحت عنوان Bold Text ارائه شده باشید و اسلایدر کنار آن را لمس کنید تا فعال شود. دقت داشته باشید وقتی این تغییر را ایجاد می‌کنید، گوشی باید برای اعمال شدن تغییرات ریستارت شود. در صورت نیاز گوشی را ریستارت کنید تا شاهد بولد یا توپر شدن فونت گوشی و نوشته های روی آن باشید.

 

تغییر نوع فونت نوشتاری در iOS 13

اما علاوه بر امکان تغییر اندازه فونت در آیفون های اپل، طی جدیدترین به روز رسانی که برای این محصولات در قالب iOS 13 ارائه شده، امکان تغییر دادن نوع فونت نوشتاری متن هم فراهم آمده که یکی از جالب ترین قابلیت های جدید این نسخه از سیستم عامل آی او اس هم به شمار می‌رود. هم اکنون تغییر فونت توسط اپلیکیشن هایی مثل برنامه ایمیل، Keynote و برخی اپلیکیشن های دیگر آیفون های اپل پشتیبانی می‌شود و در آینده نزدیک توسط برنامه های دیگر هم مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت. بنابراین شما هم اکنون و با نصب iOS 13 روی آیفون خود می‌توانید بدون نیاز به جیلبریک کردن گوشی و انجام مراحل پیچیده، فونت گوشی خودتان را تغییر دهید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

برای تغییر دادن فونت در آیفون کافیست ابتدا وارد یکی از برنامه هایی شوید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال برنامه ایمیل آیفون (Email) را باز کنید و روی یکی از فیلدهایی که برای تایپ کردن متن ارائه شده ضربه لمسی بزنید تا کیبورد مجازی گوشی نمایان شود. حالا آیکون "فلش" را از گوشه سمت راست و بالای پنجره کیبورد انتخاب کرده و سپس گزینه‌ای که با نماد "Aa" مشخص شده را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که یک منوی جدید برای اعمال انواع تغییرات در ساختار نوشته و متن نمایان می‌شود. گزینه Default Font را از این بخش انتخاب کنید تا منویی مشابه با عکس فوق نمایان شود.می‌توانید هر یک از فونت هایی که در لیست ارائه شده‌اند را انتخاب کرده و متن مورد نظرتان را با آن فونت تایپ کنید.

 

آموزش تغییر اندازه فونت در آیفون اپل

 

اما لیست فوق شامل فونت های پیش فرضی می‌شود که در iOS 13 ارائه شده‌اند. خوشبختانه شما امکان اضافه کردن فونت های جدید و متفاوت را هم خواهید داشت. برای انجام این کار کافیست اپلیکیشن هایی از قبیل Font Diner را از اپ استور (App Store) دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از اجرای این برنامه به بخش Home بروید تا لیست فونت های مختلف آن نمایان شود. سپس هر فونتی که دوست دارید در آیفون شما قابل استفاده شود را انتخاب کرده و گزینه Agree را لمس کنید. سپس گزینه Install را در پنجره پاپ آپ به وجود آمده انتخاب نمایید. به همین سادگی آن فونت به لیست فونت های گوشی شما اضافه خواهد شد و از این پس می‌توانید در حین تایپ کردن و نوشتن متون در اپلیکیشن هایی که از قابلیت تغییر فونت پشتیبانی می‌کنند، آن را به کار ببرید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تغییر اندازه فونت در آیفون پرداختیم و همچنین نحوه تغییر دادن فونت نوشتاری در iOS 13 و اضافه کردن فونت های جدید به آرشیو آن را هم برایتان شرح دادیم. روش های مختلف دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن ها برای تغییر دادن نوع فونت در آیفون های اپل استفاده کنید اما از آنجایی که هدف اصلی ما در این مطلب اشاره به نحوه تغییر سایر فونت آیفون بود، از شرح تمام این روش ها صرف نظر کردیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: تغییر اندازه فونت آیفون , تغییر اندازه فونت iOS 13 , تغییر فونت آیفون , تغییر اندازه فونت در آیفون , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید گوشی میان رده رو به بالا، خوش دست و زیبا باشید، سری محصولات Galaxy A سامسونگ می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. دو گوشی A71 و A80 از اسمارتفون های جالبی هستند که در این رده تقریبا قیمتی مشابه را ارائه کرده‌اند و شاید خیلی از کاربران در انتخاب یکی از این دو بر سر دو راهی قرار گیرند. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A71 با A80 بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدامیک انتخاب بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سری گوشی های Galaxy A سامسونگ در سال 2019 بسیار متنوع تر از قبل شدند و اسمارتفون های جالبی به این خانواده اضافه شد. در ماه آوریل (April) سال 2019 شرکت سامسونگ از گوشی Galaxy A80 رونمایی کرد و در ماه سپتامبر (September) همان سال هم شاهد رونمایی از گوشی Galaxy A71 بودیم. هر دو اسمارتفون مذکور از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند و از نظر کیفیت هم جزو محصولات میان رده و رو به بالای سامسونگ هستند. بنابراین هر دوی آن ها می‌توانند برای کسانی که دوست دارند با صرف یک هزینه معقولانه گوشی از برند سامسونگ داشته باشند، گزینه خرید مناسبی محسوب شوند. اما خرید کدامیک از این دو محصول انتخاب بهتری خواهد بود؟

درست است که قیمت Galaxy A71 و قیمت Galaxy A80 تقریبا در یک رده قرار دارد اما تفاوت های مابین سبک طراحی و ویژگی های آن ها کم نیست! ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A71 با A80 بپردازیم و خصوصیات اصلی هر یک از دو محصول نام برده شده را با هم مقایسه کنیم. سعی خواهیم داشت که فقط به مهمترین عوامل موثر در انتخاب کاربران اشاره داشته باشیم و بدین ترتیب یک مقایسه کاربردی را خدمتتان ارائه نماییم. بنابراین اگر به فکر خرید یکی از دو گوشی نام برده شده هستید و بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که هر دو گوشی مذکور سبک طراحی و ظاهر مشابهی دارند اما اگر دقیق تر به آن ها نگاه کنید متوجه تفاوت های محسوسی خواهید شد که مابین این دو گوشی و سبک طراحی آن ها وجود دارد. مهمترین تفاوت طراحی دو محصول مربوط به یکپارچه بودن قاب گوشی A71 و کشویی بودن قاب گوشی A80 می‌شود. قاب پشت گوشی A80 این قابلیت را دارد که به صورت کشویی به سمت بالا هدایت شود. همچنین در این شرایط لنز دوربین اصلی و سه‌گانه آن می‌تواند 360 درجه چرخش داشته باشد و نقش دوربین سلفی را ایفاء کند! بنابراین در طراحی گوشی A80 شاهد بکارگیری یک سبک خاص و متفاوت هستیم که در گوشی A71 و دیگر اسمارتفون های امروزی مشابه آن دیده نمی‌شود یا کمتر قابلت رویت است. بنابراین اگر به خاص بودن سبک طراحی گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A80 انتخاب بهتری نسبت به گوشی A71 خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

از نظر اندازه و ابعاد بدنه، دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارند با این تفاوت که ضخامت گوشی A80 بیشتر از ضخامت بدنه گوشی A71 خواهد بود. این اسمارتفون حدود 220 گرم وزن دارد اما گلکسی A71 وزنی در حدود 179 گرم را ارائه می‌کند. فریم اصلی گوشی A80 از آلومینیوم ساخته شده اما فریم اصلی A71 از پلاستیک تشکیل می‌شود. همینطور قاب پشت گوشی A80 از شیشه گوریلاگلس 6 تشکیل شده اما قاب پشت گوشی A71 از پلاستیک براقی بهره‌مند است که مقاومت نه چندان زیادی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. لازم به ذکر است که روی پنل جلوی هر دو گوشی با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود، اما با این حال توصیه داریم حتما روی آن گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

با وجود تفاسیر فوق مشخص است که کیفیت ساخت گوشی سامسونگ Galaxy A80 در مقایسه با Galaxy A71 وضعیت بهتری دارد. دو گوشی مذکور در برخی ویژگی ها هم مشترک هستند، به عنوان مثال هر دوی آن ها از اسکنر داخل نمایشگر با یک رده کیفی تقریبا مشابه بهره می‌برند و امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و پورت شارژ تایپ سی (USB Type C) در آن ها بکار رفته است. گوشی A71 به جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز شده اما گوشی A80 از آن بهره‌مند نیست. اما ظاهر دو گوشی چطور طراحی شده و به اصطلاح سبک طراحی و ظاهر کدامیک جذابیت بیشتری دارد؟ به عقیده ما از این نظر هم گوشی A80 نسبت به Galaxy A71 برتری دارد.

برای درک بهتر این موضوع کافیست از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید. صفحه نمایش گوشی A80 تقریبا کل پنل جلوی آن را در بر گرفته و زیبایی خاصی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد و هیچ لنز دوربین سلفی روی نمایشگر آن وجود ندارد، اما گوشی A71 از لنز دوربین سلفی بهره‌مند است که در داخل ال سی دی و بخش فوقانی آن نصب شده و حاشیه های صفحه نمایش گوشی هم در مقایسه با نمایشگر گلکسی A80 ضخامت بیشتری دارند. سبک طراحی قاب پشت دو گوشی هم نسبت به هم متفاوت است و همانطور که گفتیم قاب پشت گوشی A80 امکان حرکت کشویی را دارد. لنز دوربین اصلی این گوشی در لبه فوقانی قاب پشت و به صورت افقی نصب شده و می‌تواند 360 درجه چرخش داشته باشد اما لنز های دوربین اصلی گوشی A70 در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب هستند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند اما به دلیل سبک طراحی خاص گوشی A80 ما حس متفاوت تر و بهتری را از آن دریافت کردیم. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه گلکسی A71 با A80 اینطور نتیجه‌گیری کرد که از نظر کیفیت ساخت گوشی A80 وضعیت بهتری نسبت به رقیب خودش دارد. همچنین سبک طراحی خاص این گوشی سبب می‌شود که برای افراد علاقمند به اسمارتفون های متفاوت، گزینه خرید عالی باشد. به عقیده ما گوشی A80 از نظر ظاهر و سبک طراحی هم نسبت به Galaxy A71 وضعیت بهتری دارد و در مجموع با اقتدار می‌تواند برنده این بخش از مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ به شمار آید.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: صفحه نمایش

این روزها تجهیز اسمارتفون ها به نمایشگر بزرگ کاملا مرسوم شده و دو گوشی مورد نظرمان هم از همین سبک پیروی می‌کنند. نمایشگر هر دو گوشی از یک پنل 6.7 اینچی سوپر آمولد (Super AMOLED) تشکیل شده و رزولوشن 2400 در1800 پیکسل را ارائه می‌کنند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر هر دوی آن ها به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. روی صفحه نمایش هر دو اسمارتفون نام برده شده هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده می‌شود. بنابراین از نظر ماهیت پنلی که در نمایشگر دو گوشی بکار رفته، تشابه کاملی مابین آن ها وجود دارد و هر دو گوشی کاملا وضعیت یکسانی را ارائه کرده‌اند. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم قسمت زیرین ال سی دی هر دو گوشی از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی می‌کند.

اما تفاوت هایی هم از نظر سبک طراحی مابین صفحه نمایش دو گوشی وجود دارد. به عنوان مثال لنز دوربین سلفی گوشی A71 در داخل ال سی دی و بخش فوقانی آن تعبیه شده اما هیچ لنز دوربین سلفی روی پنل جلوی گوشی A80 دیده نمی‌شود. حاشیه های نمایشگر گوشی A80 هم باریک تر از حاشیه های نمایشگر Galaxy A70 به نظر می‌رسند و بدین ترتیب ظاهری شیک تر و خاص تر را برای گوشی به ارمغان می‌آورد، اگرچه روی کاغذ نسبت نمایشگر به بدنه گوشی A70 تقریبا 2 درصد بیشتر از نسبت نمایشگر به بدنه گوشی A80 است، اما در عمل صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A80 ظاهری جذاب تر در مقایسه با نمایشگر گوشی A71 دارد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

با توجه به اینکه ساختار اصلی پنل نمایشگر هر دو گوشی مورد نظر یکسان است، انتظار داریم که کیفیت عملکرد آن ها هم مشابه و یکسان باشد. در مقایسه گلکسی A71 با A80 هم شاهد همین نتیجه‌گیری بودم و مشخص شد که صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت مطلوبی را ارائه کرده و محتوا روی آن ها شاداب، شارپ و با جزئیات خوب به تصویر کشیده می‌شود. کنتراست مطلوب هم از دیگر ویژگی های خوب صفحه نمایش دو گوشی است. بدین ترتیب انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو روی نمایشگر 6.7 اینچی دو گوشی لذت بخش خواهد بود. خوشبختانه پنل نمایشگر سوپر آمولد هر دو گوشی قدرت خوبی هم در تولید روشنایی دارد و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از هر دو گوشی استفاده کنید.

بنابراین از نظر صفحه نمایش تقریبا هیچ تفاوت مهم و بارزی مابین دو گوشی A71 و A80 وجود ندارد و سامسونگ از یک پنل نمایشگر مشابه در هر دو محصول استفاده کرده است. حتی کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت درون نمایشگر آن ها هم در شرایط مشابه بازده یکسانی دارد. اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برند و محتوای روی آن ها شارپ و با کیفیت است، هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A71 و سامسونگ گلکسی A80 می‌توانند گزینه خرید خوبی برای شما باشند و از این نظر تفاوتی مابین این دو محصول وجود ندارد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند اما نسخه اندروید پیش فرضی که روی آن ها نصب شده با هم تفاوت دارد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به صورت پیش فرض در گلکسی A80 نصب است و هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما در سمت مقابل سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی A71 اندروید 10 خواهد بود. ضمنا رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض بر روی هر دو گوشی نصب شده است. با توجه به اینکه هر دو اسمارتفون مورد نظر از سیستم عامل و رابط کاربری مشابهی بهره می‌برند، در این بخش خیلی جای بحث و مقایسه باقی نمی‌ماند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در شرایطی که اندروید 10 و رابط One UI 2 در دو گوشی مورد نظر نصب و راه اندازی شده باشد، قابلیت هایی کاملا مشابهی را در هر دو محصول تجربه خواهید کرد. شاید تنها تفاوت بستر نرم افزاری این دو گوشی مربوط به پشتیبانی گلکسی A80 از دستیار هوشمند سامسونگ یا همان بیکسبی (Bixby) و عدم پشتیبانی گلکسی A71 از آن خلاصه شود. برای بررسی بازده و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی مذکور ما برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک را روی هر دوی آن ها نصب کردیم و همچنین کارهای روزمره از قبیل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، ارسال پیامک، برقراری تماس و غیره را هم در شرایط مختلف در هر دو محصول پیاده کردیم.

نتیجه بررسی مشخص کرد که هر دو اسمارتفون مورد نظر از بستر از سرعت و پایداری نرم افزاری مشابه و یکسانی برخوردارند و برای انجام کارهای روزمره و عادی تقریبا با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوند. استفاده از دو گوشی در حالت فول اسکرین و از طریق دستورات اشاره‌ای هم می‌تواند تجربه‌ای بسیار دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد خوب و پایداری دارد. ضمنا پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ حداقل تا یک سال آتی از هر دو گوشی مورد نظر پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های جدید اندروید را هم برای آن منتشر کند.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که در قلب دو گوشی مورد نظر بکار رفته هم یک تراشه مشابه و یکسان است. هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام بهره می‌برند که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 470 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند داشت. ضمنا پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. اما دو گوشی از نظر رم و حافظه داخلی چه شرایطی را ارائه کرده‌اند؟

سامسونگ گلکسی A71 از نظر رم در دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد. همچنین این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. در سمت مقابل Galaxy A80 از نظر رم و حافظه داخلی یک نسخه واحد با ظرفیت های 8 و 128 گیگابایتی دارد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. لازم به ذکر است که ما در مقایسه گلکسی A71 با A80 از نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده کردیم. همانطور که در بخش قبل گفتیم دو گوشی مذکور به راحتی از پس مدیریت تسک های عادی و روزمره بر می‌آیند، اما پتانسیل گیمینگ و توان آن ها در مدیریت تسک های سنگین چطور است؟ با توجه به اینکه سخت افزار دو گوشی وضعیت کاملا مشابهی دارد، انتظار می‌رود که بازده پردازشی و قدرت عملکرد آن ها هم مشابه باشد.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

در مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A80 و Galaxy A71 مشخص شد که هر دوی آن ها به راحتی از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) بر می‌آیند و بازی هایی همچون آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) هم بدون مشکل در هر دو گوشی قابل اجرا هستند. اینکه کدامیک از آن ها عملکرد و بازده بهتری دارد، واقعا قابل تشخیص نیست و ما عقیده داریم که هر دو اسمارتفون نام برده شده از نظر قدرت عملکرد و بازده پردازشی در یک سطح کیفی قرار می‌گیرند. شاید تجهیز نسخه پایه گوشی A80 به رم 8 گیگابایتی بتواند برای آن یک مزیت باشد چون نسخه پایه گوشی A71 از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی آن کمی گران قیمت تر از نسخه با رم 6 گیگابایتی محصول است. پس در مجموع قدرت پردازشی هر دو گوشی در یک سطح قرار دارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: دوربین

تا به اینجای کار به غیر از سبک طراحی و کیفیت ساخت، دو گوشی Galaxy A71 و A80 تقریبا در سایر زمینه ها وضعیت یکسان و مشابهی داشتند اما این شرایط برای دوربین آن ها برقرار نیست و کیفیت عملکرد دوربین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های مابین دو اسمارتفون مورد نظر خواهد بود. دوربین اصلی گوشی A71 از چهار لنز 64 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) تشکیل می‌شود و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند.

در سمت مقابل دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A80 از سه لنز تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و لنزی عمقی و از نوع TOF 3D هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین گوشی سامسونگ A80 پشتیبانی می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی بیشتر است؟ در مقایسه گلکسی A71 با A80 ما متوجه شدیم که در محیط های با نور مناسب دوربین هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند اما تقریبا در 70 درصد مواقع جزئیات تصویر و شادابی بیشتری در عکس های ضبط شده با دوربین گوشی Galaxy A71 ارائه می‌شود.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

از سمت دیگر پشتیبانی از عکسبرداری در حالت ماکرو ویژگی است که دوربین گلکسی A71 از آن بهره می‌برد اما گوشی A80 قابلیت پشتیبانی از آن را ندارد. در محیط های کم نور یا بهتر بگوییم تاریک، کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی افت می‌کند اما باز هم دوربین سامسونگ گلکسی A71 در اغلب مواقع قادر به ضبط تصاویر بهتری خواهد بود. اما در عکسبرداری پرتره عموما دوربین اصلی گوشی A80 نتیجه بهتری را به ثبت می‌رساند و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه را با دقت بالاتری صورت می‌دهد. با وجود تمام این تفاسیر کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو اسمارتفون مورد نظر را باید در سطح خوبی طبقه‌بندی کرد. اما وضعیت دوربین سلفی آن ها چطور است؟

دوربین سلفی گوشی A71 از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی و همچنین عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. در سمت دیگر دوربین سلفی گوشی A80 همان دوربین اصلی آن خواهد بود که با توجه به سبک طراحی دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و به دوربین سلفی تبدیل می‌شود. طبیعتا با توجه به این موضوع، شما می‌توانید عکس های سلفی بسیار عالی با دوربین گوشی Galaxy A80 ضبط کنید و از تمام پتانسیل دوربین گوشی در عکسبرداری سلفی بهره بگیرید. در مجموع باید اینطور گفت که دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی کیفیت خوبی دارد اما ما در مجموع بیشتر طرفدار دوربین گوشی A80 هستیم، حتی اگر از قابلیت عکسبرداری ماکرو پشتیبانی نکند!

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: باتری و شارژدهی

علیرغم اینکه دو گوشی مد نظرمان از خیلی جنبه ها وضعیت و شرایط یکسانی دارند، ظرفیت باتری آن ها متفاوت در نظر گرفته شده است. سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری 3700 میلی آمپر ساعتی را در گوشی Galaxy A80 بکار برده که تقریبا با یک مرتبه شارژ می‌تواند چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اما در سمت مقابل ظرفیت باتری گوشی Galaxy A71 به مراتب بیشتر شده و به 4500 میلی آمپر ساعت می‌رسد! با توجه به اینکه این گوشی از صفحه نمایشی مشابه با گوشی A80 و همچنین تراشه مشابه آن بهره می‌برد، طبیعتا قدرت شارژدهی بهتری را ارائه خواهد کرد. در مقایسه گلکسی A71 با A80 مشخص شد که باتری گلکسی A71 با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین سازد.

پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید، گلکسی A71 کیفیت عالی را ارائه کرده و به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با گلکسی A80 دارد. البته قدرت شارژدهی باتری گوشی A80 کم یا ضعیف نیست اما قدرت شارژدهی باتری گلکسی A71 از نظر کیفی یک سر و گردن بالاتر از گوشی A80 قرار می‌گیرد. خوشبختانه هر دو گوشی از یک شارژر 25 واتی بهره‌مند هستند و بدین ترتیب سرعت شارژ مجدد باتری آن ها افزایش می‌یابد. طبق بررسی صورت گرفته، باتری گوشی A80 با استفاده از این شارژر تقریبا ظرف 100 دقیقه فول شارژ می‌شود و باتری گوشی سامسونگ گلکسی A71 هم ظرف مدت زمان 120 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ باتری گوشی A80 با توجه به ظرفیت کمتری که دارد از باتری Galaxy A71 بیشتر است.

 

مقایسه گلکسی A71 با A80

 

مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

نسخه پایه گوشی سامسونگ گلکسی A80 که از رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد، هم اکنون در بازار کشورمان (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد. شرایط نسبتا مشابه برای گوشی گلکسی A71 هم برقرار است و نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی این اسمارتفون هم تقریبا قیمتی در حدود 7.2 میلیون تومان دارد. بنابراین دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند. اما اینکه کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند، مسئله‌ای است که تا حد زیادی به سلیقه شخصی کاربر و انتظارات وی از موبایلی که می‌خواهد خریداری کند بستگی دارد.

اگر به ظاهر خاص، طراحی متفاوت، کیفیت ساخت و دوربین سلفی اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی A80 انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی A71 خواهد بود اما اگر به مواردی مثل قدرت شارژدهی باتری و همچنین کیفیت عملکرد دوربین اصلی و پشتیبانی از عکسبرداری ماکرو اهمیت می‌دهید، گلکسی A71 می‌تواند گزینه خرید بهتری برای شما باشد. به عقیده ما در مجموع می‌توان مدعی شد که گوشی A80 تقریبا ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سامسونگ گلکسی A71 دارد. با این حال ممکن است برخی افراد گوشی گلکسی A71 را به آن ترجیح دهند که سلیقه شخصی آن ها کاملا قابل احترام خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A71 با A80 سامسونگ پرداختیم. این دو گوشی از اسمارتفون های میان رده رو به بالای سامسونگ هستند که در برخی ویژگی های نظیر صفحه نمایش و پردازنده با هم وجه اشتراک دارند اما از نظر سبک طراحی، کیفیت ساخت، دوربین و باتری تفاوت های نسبتا عمده‌ای در آن ها دیده می‌شود. به عقیده ما هر دو گوشی مذکور می‌توانند برای یک کاربر معمولی تجربه‌ای عالی را به همراه داشته باشند اما سلیقه شخصی ما بیشتر به سمت خرید Galaxy A80 گرایش دارد و به عقیده ما این گوشی می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با گلکسی A71 باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مقایسه گلکسی A71 با A80 , مقایسه گوشی موبایل , مقایسه Galaxy A80 با A71 , مقایسه Galaxy A71 با A80 , مقایسه سامسونگ , samsung galaxy a71 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

دو گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) و آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) دو اسمارتفون رده بالا و پرچمداری هستند که از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند. به همین سبب خیلی از کاربران تمایل دارند بدانند کدامیک از آن ها گزینه خرید بهتری در این رده قیمتی هستند؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

آیفون های اپل همیشه از پرفروش‌ترین و بهترین گوشی های بازار بوده‌اند و آیفون 11 این شرکت هم که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم از این قاعده مستثنا نیست. قیمت iPhone 11 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما به دلیل کیفیت ساخت بالا و پرستیژ خاصی که اسمارتفون های شرکت اپل دارند، این گوشی آمار فروش فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است. اما در سمت مقابل گوشی وجود دارد که محصول برند رقیب یعنی سامسونگ است و از نظر قیمت تقریبا هم رده آیفون 11 اپل خواهد بود! این گوشی محصولی نیست جز سامسونگ گلکسی نوت 10 که آن هم از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ محسوب می‌شود.

همانطور که گفتیم قیمت Galaxy Note 10 تقریبا با قیمت آیفون 11 برابری می‌کند و دو گوشی از این نظر در یک رده قرار می‌گیرند. این مسئله سبب شده خیلی از کاربران برای انتخاب یکی از این دو و مشخص کردن برتری های هر یک نسبت به دیگری با مشکل رو به رو شوند و سوالاتی در ذهنشان به وجود آید. به نظر شما خرید iPhone 11 انتخاب بهتری است یا خرید Galaxy Note10 سامسونگ؟ ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 بپردازیم و برتری های هر یک از این دو محصول را در بخش های مختلف نسبت به هم مشخص کنیم. در نهایت سعی می‌کنیم بگوییم که کدامیک از دو گوشی مذکور می‌توانند ارزش خرید بیشتری داشته باشند. پس با مقایسه آیفون 11 با نوت 10 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از آنجایی که هر دو گوشی مورد نظر از محصولات رده بالای بازار هستند، بنابراین مطمئنا کیفیت ساخت عالی را ارائه می‌کنند و مهمترین تفاوت دو محصول در این بخش مربوط به ظاهر و سبک طراحی آن ها می‌شود. اما با این حال مروری بر ویژگی های مرتبط با کیفیت ساخت دو محصول هم خواهیم داشت. فریم اصلی هر دو گوشی از آلومینیوم تشکیل شده اما آلومینیوم فرم iPhone 11 از سری 7000 است که بیشتر در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید و مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد. پنل جلو و قاب پشت هر دو گوشی هم با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. اپل اشاره دقیقی به نسخه شیشه گوریلاگلس بکار رفته در بدنه آیفون 11 نداشته اما سامسونگ Galaxy Note10 از شیشه گوریلاگلس 6 بهره می‌برد که در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) مقاوم ترین نسخه از سری شیشه های گوریلاگلس محسوب می‌شود.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 اشاره کرد. فبلت نوت 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت فیزیکی را دارد و آیفون 11 می‌تواند از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) به طور همزمان پشتیبانی کند. سوکت شارژ نوت 10 از نوع یو اس بی سی (USB Type C) در نظر گرفته شده و سوکت شارژ iPhone 11 از نوع لایتنینگ (Lightening Port) خواهد بود. اما همانطور که گفتیم اصلی ترین تفاوت های دو گوشی در سبک طراحی و ظاهر آن ها خلاصه می‌شود. این تفاوت با یک نگاه ساده به دو محصول قابل درک خواهد بود. بدنه نوت 10 سامسونگ حالتی مستطیل شکل دارد و گوشه های آن زاویه‌دار هستند. بدنه این گوشی هم باریک و بلندتر از بدنه iPhone 11 طراحی شده اما هر دو گوشی تقریبا از نظر اندازه در یک رده قرار می‌گیرند.

وزن آیفون 11 حدود 194 گرم خواهد بود اما نوت 10 سامسونگ خدود 168 گرم وزن دارد و شاید برای استفاده تک دست مناسب تر باشد. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی مذکور نگاه کنید کاملا متوجه تفاوت های ظاهری آن ها خواهید شد. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد اما حاشیه های نمایشگر Note10 به مراتب باریک تر و ظریف تر هستند. ضمنا لنز دوربین سلفی این گوشی در داخل ال سی دی آن تعبیه شده اما iPhone 11 از ناچ (Notch) بهره می‌برد و بدین سبب یک زائده مشکی رنگ و نسبتا بزرگ در بخش فوقانی ال سی دی آن تعبیه شده است که لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. سبک طراحی قاب پشت دو گوشی هم نسبت به هم تقریبا متفاوت است، اگرچه محل نصب لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش در آن ها به طور مشابه در نظر گرفته شده به عقیده ما نوت 10 از این نظر ظاهری جذاب تر را ارائه می‌کند و به ویژه قاب مستطیل شکل و زاویه‌دار آن بر زیبایی هایش می‌افزایند.

اما یکی از تفاوت های اصلی که مابین دو گوشی وجود دارد و در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 باید به آن توجه کرد مربوط به قابلیت های بیومتریک می‌شود. در فبلت Note10 اسکن انگشت کاربر قابل انجام خواهد بود و این امر توسط بخش زیرین صفحه نمایش گوشی صورت می‌پذیرد، پس صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت را دارد و خوشبختانه سریع، مطمئن و با کیفیت عمل می‌کند. اما iPhone 11 اپل از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و فقط از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کند که آن هم عملکرد فوق‌العاده داشته و در سریع ترین زمان ممکن قفل گشایی از نمایشگر گوشی را امکانپذیر می‌سازد.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

قابلیت اضافه‌ای که در گوشی نوت 10 سامسونگ ارائه شده و می‌تواند برای آن یک مزیت یا ویژگی طراحی خاص باشد مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen خواهد بود که شاید تجربه‌ای متفاوت تر را برای تعامل با گوشی و انجام برخی اقدامات خاص برای کاربر به ارمغان آورد اما این قابلیت در آیفون 11 اپل ارائه نمی‌شود. پس از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت های نسبتا زیادی با مابین دو گوشی مذکور وجود دارند اما از نظر کیفیت ساخت هر دو از بهترین اسمارتفون های بازار محسوب می‌شوند. اینکه سبک طراحی و ظاهر کدامیک از این دو گوشی برایتان جذاب تر است بیشتر به سلیقه شخصی شما مربوط می‌شود، اما ما از نظر طراحی و ظاهر طرفدار Galaxy Note 10 هستیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: صفحه نمایش

هر دو گوشی Galaxy Note10 و iPhone 11 از صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی بهره می‌برند و از این نظر می‌توانند جزو بهترین ها باشند. پنل نمایشگر نوت10 6.3 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد. در سمت مقابل نمایشگر iPhone 11 از یک پنل 6.1 اینچی نوع IPS LCD با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل تشکیل شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های نمایشگر هر دو گوشی باریک است اما از این نظر فبلت نوت 10 جذابیت بیشتری دارد چون بخش بزرگ تری از پنل جلوی آن با ال سی دی احاطه می‌شود. طبق آمار حدود 90.9 درصد از کل پنل جلوی این گوشی با LCD آن پوشانده شده و این مقدار در iPhone 11 به چیزی در حدود 79 درصد می‌رسد. یکی دیگر از تفاوت های مهم سبک طراحی نمایشگر دو گوشی مربوط به محل نصب لنز دوربین سلفی خواهد بود که در Note 10 داخل نمایشگر قرار گرفته و در آیفون 11 در ناچ بالای ال سی دی قرار می‌گیرد.

روی صفحه نمایش هر دو گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و بدین ترتیب مقاومت خوبی از سمت آن ها در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌شود، اما با این حال ما اکیدا توصیه داریم حتما برای محافظت از نمایشگر دو گوشی یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن ها نصب کنید. قابلیت هایی از قبیل HDR+ و Always on Display توسط نمایشگر فبلت نوت 10 پشتیبانی می‌شوند و نمایشگر آیفون 11 هم از قابلیت هایی مثل True-tone، Wide Color Gamut و 120Hz Touch Sensing پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما بهتر است در عمل کیفیت نمایشگر دو گوشی را با هم مقایسه کنیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست و وضوح عملکرد عالی دارند و واقعا از بهترین های بازار هستند. تصاویر بر روی نمایشگر هر دو گوشی شارپ و زیبا ارائه می‌شوند اما در مجموع به دلیل اینکه حاشیه های نمایشگر گوشی نوت 10 باریک تر از آیفون 11 است و ظرافت بیشتری در نمایشگر این گوشی بکار رفته و این ظرافت قابل لمس است، به عقیده ما Note10 سامسونگ می‌تواند از نظر صفحه نمایش هم نسبت به iPhone 11 برتری داشته باشد. ضمن اینکه بر روی کاغذ نمایشگر این گوشی از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم در مقایسه با آیفون 11 وضعیت بهتری را ارائه می‌کند.

از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر هر دو گوشی کیفیت مناسبی دارند و شما به راحتی با تنظیم شدت روشنایی آن ها بر روی 90 درصد می‌توانید تقریبا در همه محیط ها و شرایط و حتی زمان هایی که نور آفتاب مستقیما به ال سی دی گوشی می‌تابد، محتوای رو آن را ببینید. بنابراین برای استفاده از دو گوشی نام برده شده در محیط های باز و تحت تابش نور با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوید و هر دو محصول از صفحه نمایش بسیار عالی و با کیفیتی بهره‌مند هستند. ضمنا فراموش نکنید که بخش زیرین صفحه نمایش فبلت نوت 10 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و این تنها ویژگی بیومتریکی است که در محصول مورد نظر برای تایید هویت کاربر ارائه می‌شود. بنابراین در مجموع صفحه نمایش هر دو گوشی فوق‌العاده است اما سبک طراحی نمایشگر گلکسی نوت 11 و حاشیه های باریک تر آن جذابیت بیشتری را برای این محصول ایجاد کرده و به همین سبب ما برتری این بخش را هم به سامسونگ گلکسی Note10 می‌دهیم.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 و iPhone 11 اپل مربوط به سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. نماینده سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد اما اپل از سیستم عامل اختصاصی خودش یعنی iOS در آیفون ها استفاده می‌کند که طرفداران منحصر به فرد و متعدد خودش را دارد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی نوت 10 نصب است و رابط کاربری One UI هم روی آن نصب خواهد بود. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. از سمت دیگر آیفون 11 به طور پیش فرض از iOS 13 بهره می‌برد و آپدیت iOS 13.3 هم برای آن ارائه شده است.

ماهیت دو سیستم عامل اندروید و iOS کاملا نسبت به هم متفاوت است و اندروید امکان شخصی سازی بیشتری را ارائه کرده و iOS امنیت بالاتری را ارائه می‌کند. از آنجایی که هر دو گوشی محصولات رده بالایی هستند و از بستر سخت افزاری قدرتمندی بهره می‌برند، در بستر نرم افزاری آن ها هیچ لگ و تاخیری قابل رویت نیست. هر دو گوشی به راحتی از پس نصب و اجرای برنامه های پرکاربردی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره بر می‌آیند و کوچک ترین لگ و تاخیری در آن ها دیده نمی‌شود اما از نظر بهینه بودن، آیفون 11 و سیستم عامل اختصاصی آن به مراتب وضعیت بهتری در مقایسه با Note 10 دارند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

ضمن اینکه پشتیبانی نرم افزاری عالی اپل از آیفون هایش یکی دیگر از مزیت های اصلی این محصولات خواهد بود. اگر iPhone 11 بخرید بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های iOS را بی‌وقفه دریافت خواهید کرد اما اگر گلکسی نوت 10 بخرید مشخص نیست تا چه زمانی پشتیبانی نرم افزاری از این گوشی صورت پذیرد و از سمت دیگر آپدیت های اندروید هم بدون وقفه برای گوشی منتشر نمی‌شوند و تاخیرهایی از زمان انتشار یک آپدیت عمده از سمت گوگل و انتشار آن از سمت سامسونگ برای گوشی شما وجود خواهد داشت. پس پشتیبانی نرم افزاری بهتر و اختصاصی بودن سیستم عامل iOS در آیفون 11 می‌تواند یکی از اصلی ترین برتری های آن در مقایسه با گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 باشد. در مجموع ما ترجیح داده یکی از این دو گوشی نسبت به دیگری را از نظر سیستم عامل بر عهده خودتان قرار می‌دهیم. اگر به شخصی سازی اهمیت می‌دهید اندروید و Note 10 را انتخاب کنید اما اگر امنیت و پشتیبانی نرم افزاری بهتر مد نظرتان است، آیفون 11 و iOS را انتخاب نمایید.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های مقایسه می‌رسد که شاید جای بحث زیادی داشته باشد اما ما سعی می‌کنیم وارد جزئیات نشویم و فقط با یک دید کاربردی مقایسه را دنبال نماییم. طبیعتا با توجه به اینکه دو گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت های سازنده خود هستند به پردازنده، رم و حافظه داخلی قدرتمندی تجهیز شده‌اند. نسخه جهانی فبلت نوت10 از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 را هم در قلب خود جای داده است. در سمت مقابل تراشه بکار رفته در iPhone 11 تراشه A13 Bionic اپل است که یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای را ارائه می‌کند و از پردازنده گرافیکی Apple GPU هم بهره می‌برد.

رم آیفون 11 ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود و امکان اتصال حافظه جانبی به این گوشی وجود ندارد. اما در سمت مقابل فبلت Note10 سامسونگ از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمنا این محصول هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 از نسخه پایه دو گوشی استفاده کردیم. بنابراین کاملا مشخص است که بر روی کاغذ سامسونگ Galaxy Note 10 هم از نظر تعداد هسته های پردازشگر تراشه مرکزی، هم از نظر ظرفیت رم و هم حافظه داخلی نسبت به آیفون 11 برتری محسوسی دارد، اما آیا این برتری در عمل هم قابل رویت خواهد بود؟

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

حقیقتا ما در عمل تفاوت خیلی زیادی مابین قدرت عملکرد دو گوشی مشاهده نکردیم و حتی در برخی مواقع متوجه شدیم که تسلط iPhone 11 بر شرایط کمی بهتر از فبلت نوت 10 بوده است! بازی هایی مثل فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و غیره که از محبوب ترین و سنگین ترین بازی های فعلی اندروید هستند بدون مشکل و کوچک ترین لگ در هر دو گوشی قابل اجرا بودند. بنابراین مشکلی از نظر اجرای این بازی ها و تسک های سنگین در هیچ کدام از دو گوشی مذکور نخواهید داشت. سرعت بارگذاری اطلاعات و عملکرد دو گوشی هم بسیار عالی است و برخی از برنامه ها با سرعت بیشتری در فبلت نوت 10 اجرا می‌شوند و برخی دیگر با سرعت بالاتری در iPhone 11 قابل اجرا هستند. در مجموع هر دو گوشی قدرت عملکرد عالی دارند و به عقیده ما از این نظر در یک سطح قرار می‌گیرند و نمی‌توان مدعی شد که یکی از آن ها مطلقا بهتر از محصول دیگر عمل می‌کند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی نماینده سامسونگ در این مقایسه از سه لنز مختلف تشکیل شده که 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. در سمت مقابل دوربین اصلی آیفون 11 از دو لنز 12 مگاپیکسلی واید و اولتراواید تشکیل شده و قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، قابلیت HRD، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، عکسبرداری پانوراما (Panorama) و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 24، 30 و 60 فریم در ثانیه توسط آن مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

اما کیفیت عملکرد دوربین کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه آیفون 11 با نوت 10 مشخص شد که دوربین هر دو محصول فوق‌العاده است و به جرئت می‌گوییم که این دو اسمارتفون از نظر دوربین از بهترین های بازار هستند. بنابراین در اینجا مقایسه‌ای مابین عالی و عالی‌تر در حال انجام است. در مقایسه عملکرد دوربین دو گوشی تحت شرایط یکسان مشخص شد که گاها دوربین نوت 10 بهتر از آیفون عمل می‌کند و گاها هم دوربین آیفون 11 بازده بهتری دارد، اما به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی iPhone 11 تقریبا در 60 درصد مواقع کیفیت بهتری نسبت به دوربین Galaxy Note 10 دارد و عکس های زیباتری را به ثبت می‌رساند. در عکسبرداری پرتره هم دو گوشی تقریبا بازده و کیفیت یکسانی دارند و عکس های پرتره عالی ضبط می‌کنند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

در سمت مقابل دوربین سلفی فبلت Note10 از یک لنز 10 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR خودکار، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و ضبط ویدیو های 4K پشتیبانی به عمل می‌آورد و دوربین سلفی آیفون 11 هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید تشکیل می‌شود که از HDR و ضبط ویدیو های 4K پشتیبانی می‌کند. ضمنا با دوربین سلفی هر دو گوشی امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم خواهید داشت. کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی هم عالی است و می‌توانید با آن ها عکس های سلفی معمولی و پرتره بسیار مطلوبی ضبط کنید. به عقیده ما دوربین سلفی آیفون 11 هم در مجموع تقریبا در 60 درصد مواقع بازده بهتری در مقایسه با دوربین سلفی فبلت Note10 دارد. پس در مجموع اگرچه هر دو گوشی از نظر دوربین فوق‌العاده هستند اما می‌توان گفت در مجموع آیفون 11 از این نظر کمی بهتر از Galaxy Note 10 عمل می‌کند.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: باتری و شارژدهی

یک باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعتی برای گوشی Note 10 سامسونگ در نظر گرفته شده و باتری آیفون 11 هم از نوع مشابه بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی دو گوشی مشخص شد که تحت شرایط یکسان با یک مرتبه فول شارژ باتری آن ها تقریبا می‌توان یک روز از فبلت نوت 10 و 1.5 روز از آیفون 11 استفاده کرد. پس از نظر قدرت شارژدهی iPhone 11 وضعیت بهتری نسبت به فبلت Note 10 دارد و به عقیده ما سیستم عامل اختصاصی و بهینه iOS در این راستا و برای دستیابی به این نتیجه کمک قابل ملاحظه‌ای به آیفون 11 می‌کند.

اما سرعت شارژ باتری دو گوشی چطور خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی Note 10 25 واتی است و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف 60 الی 70 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کنید. در سمت مقابل شارژر فابریک آیفون 11 اپل توان 18 واتی دارد و تقریبا ظریف مدت زمان مشابهی امکان فول شارژ باتری محصول را فراهم می‌آورد. پس دو گوشی از نظر سرعت شارژ تقریبا وضعیت یکسانی دارند. ضمنا هر دو گوشی از قابلت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند و Galaxy Note 10 علاوه بر این قابلیت می‌توانید از شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی کند و مثل یک پاوربانک بیسیم برای شارژ باتری دیگر گوشی ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال می‌توان در مجموع برتری این بخش مقایسه را به دلیل شارژدهی بهتر باتری به آیفون 11 اختصاص داد.

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10

 

مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ: قیمت و ارزش خرید

دو گوشی نام برده شده از نظر قیمت تقریبا در یک رده قرار دارند و هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه پایه هر دوی آن ها با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان در بازار کشور فروخته می‌شود. طبیعتا قیمت هیچ یک از این دو محصول کم نیست و نمی‌توان آن ها را گوشی های مقرون به صرفه یا خوش قیمتی محسوب کرد اما اگر قرار باشد با دید مقایسه‌ای پیش برویم، به عقیده ما گلکسی نوت 10 گزینه خرید بهتری در مقایسه با iPhone 11 است، اگرچه بخش عظیمی از معیارهای انتخاب یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر مبتنی بر سلیقه شخصی کاربر هستند و واقعا نمی‌توان مدعی شد که قطعا و مطلقا یکی از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری در مقایسه با محصول دیگر دارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 با نوت 10 سامسونگ پرداختیم. و سعی کردیم دو گوشی نام برده شده را از جنبه های اصلی با هم مقایسه کنیم. شما عزیزان می‌توانید بررسی های مجزای هر یک از این دو گوشی را هم در دو مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" و "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" مطالعه کنید. در مجموع هر دو گوشی از بهترین های بازار هستند و ترجیح دادن یکی از آن ها نسبت به محصول دیگر بیشتر امری سلیقه‌ای است. اما سلیقه شخصی ما بیشتر رو به سمت Galaxy Note 10 سامسونگ گرایش دارد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی، استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مقایسه آیفون 11 با Note 10 , مقایسه گلکسی نوت 10 با آیفون 11 , مقایسه آیفون 11 با گلکسی نوت 10 , مقایسه آیفون 11 با نوت 10 , تکنولوژی , مقایسه iPhone 11 با Note 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر می‌خواهید با گوشی موبایلتان عکس های حرفه‌ ای و خاص ضبط کنید توصیه داریم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. در این مقاله قصد داریم به آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای بپردازیم و به ترفند های مهمی اشاره داشته باشیم که با توجه به آن ها قادر به ضبط عکس های جالب تر و زیباتر با موبایلتان خواهید بود. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

این روزها دوربین گوشی های موبایل نسبت به قبل به شدت با کیفیت تر شده و هم اکنون دوربین برخی از موبایل ها حتی می‌توانند در مقایسه با دوربین های DSLR میان رده و پایین رده کیفیت بهتری داشته باشند. با توجه به این موضوع طبیعتا استقبال کاربران هم از گوشی هایی که دوربین بهتر دارند بیشتر شده و هم اکنون خیلی از کاربران برای ضبط عکس های خوب و به یادماندنی از موبایلشان استفاده می‌کنند. بنابراین عکسبرداری با دوربین گوشی به یک امر شایع تبدیل شده است، اما برای اینکه بتوانید عکس های بهتری با دوربین موبایلتان ضبط کنید می‌بایست به یکسری نکات خاص توجه داشته باشید.

ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به معرفی و آموزش ترفند هایی بپردازیم که با توجه به آن ها عکاسی با موبایل به صورت حرفه‌ای امکانپذیر می‌شود. به بیان دیگر در این مطلب اختصاصی آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل را برایتان ارائه می‌کنیم. ضمنا بد نیست که پیش از مطالعه این مطلب یک مرتبه هم مقاله "مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل" را مطالعه کنید. و با برخی از ترفند های پایه‌ای موجود برای عکس گرفتن با گوشی های موبایل آشنا شوید. پس با فروشگاه اینترنتی هدف و آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای همراه شوید.

 

1. استفاده از خطوط راهنما

در عکسبرداری یک قانون بسیار مهم وجود دارد که اصطلاحا به آن قانون یک سوم گفته می‌شود. این قانون مربوط به کادربندی درست و مناسب است و به سبب آن همیشه (به غیر از موارد خاص) باید در کادربندی عکس ها بستری ایجاد شود که یک سوم کادر توسط سوژه اصلی عکس احاطه گردد و دو سوم دیگر آن شامل سایر منظره موجود باشد. به بیان دیگر کادربندی درست زمانی رخ می‌دهد که یک سوم کل مساحت و فضای کادر توسط سوژه اصلی در بر گرفته شود. اگر مقداری در این کادربندی و رعایت قانونی یک سوم اختلال ایجاد شود، عکس ضبط شده جذابیت خود را از دست می‌دهد. برای درک بهتر این قانون به عکس زیر دقت کنید.

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

البته قانون یک سوم اینطور نیست که همیشه ثابت و یکسان باشد و در برخی مواقع عکاس بنا به سلیقه شخصی خودش می‌تواند تغییراتی هم در کادربندی ایجاد کند و نسبت های مد نظرش را در عکس ضبط شده پیاده سازی نماید اما عموما با رعایت این قانونی بهترین نتیجه استاندارد قابل دستیابی خواهد بود. در اپلیکیشن دوربین اغلب گوشی های موبایل امکان ایجاد خطوط راهنما برای رعایت قانونی مذکور ارائه شده است. این قابلیت در دوربین ها با عنوان Grid Lines شناخته می‌شود و با فعالسازی آن شما می‌توانید خطوط راهنمایی را روی صفحه گوشی ایجاد کنید که در حین عکسبرداری به رعایت قانون یک سوم و کادربندی بهتر کمک می‌کنند. پس اگر به دنبال عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای هستید، همیشه به کادربندی درست اهمیت دهید و سعی داشته باشید که از قانون یک سوم و خطوط راهنمای اپلیکیشن دوربین استفاده به عمل آورد.

 

2. قابلیت فوکوس را به درستی استفاده کنید!

خیلی از افراد در حین عکاسی با موبایل به فوکوس یا همان مکان تمرکز لنز دوربین هیچ اهمیتی نمی‌دهند و این موضوع سبب می‌شود که عکس های ضبط شده آن ها گاها تار و بی‌کیفیت به نظر آیند. همیشه سعی کنید به فوکوس درست در عکسبرداری با دوربین موبایل اهمیت ویژه‌ای دهید و حتی تا جای امکان صرفا به فوکوس خودکار دوربین اکتفا نکنید و سعی داشته باشید به صورت دستی فوکوس را به بهترین شکل تکمیل نمایید. در تنظیم فوکوس باید به چند نکته مهم دقت کنید. اول اینکه فوکوس باید حتما روی سوژه اصلی عکس انجام شود. برای مثال اگر یک فرد خاص عکسبرداری می‌کنید، طبیعتا فوکوس دوربین باید روی آن فرد تنظیم شود یا اگر گروهی از افراد در یک تصویر قرار دارند شما باید سعی کنید فوکوس را در بهترین نقطه قرار دهید که همه آن ها با کیفیت مناسب در عکس ظاهر شوند.

همیشه سعی کنید مکان دقیق فوکوس دوربین را دقیقا روی مهمترین بخش از المان های سوژه اصلی عکس معطوف نمایید. به عنوان مثال چهره یک فرد می‌تواند مهمترین بخش در عکس وی باشد. به هیچ عنوان فوکوس را روی نقاط خیلی روشن یا خیلی تاریک متمرکز نکنید چون میزان نور عکس با توجه به مکان فوکوس به طور خودکار در دوربین گوشی های موبایل تنظیم می‌شود و فوکوس روی بخش های خیلی روشن یا خیلی تاریک می‌تواند کیفیت نور عکس ضبط شده را کاهش دهد. بنابراین همیشه دقت ویژه‌ای به قابلیت فوکوس در دوربین گوشی های موبایل داشته باشید و از این قابلیت در حین عکسبرداری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

3. تا حد امکان فضای اضافه را از تصویر حذف کنید!

یکی دیگر از نکات کلیدی که باید در آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای به آن اشاره داشته باشیم مربوط به حذف فضای اضافه و بخش هایی از تصویر می‌شوند که در عکس نامنظمی به وجود می‌آورند و منجر به کاهش جذابیت آن می‌شوند. این مسئله هم می‌تواند به نوعی با کادربندی صحیح و روشی که در ترفند اول اشاره داشته ارتباط داشته باشد اما در برخی مواقع حتی اگر قانون یک سوم و کادربندی درست را رعایت کنید هم ممکن است در منظره پیش رو فضای اضافه و یکنواخت ایجاد شود که توصیه داریم در اینگونه مواقع منظره رو تغییر دهید و از یک منظره بهتر برای ضبط عکس استفاده نمایید. برای درک بهتر منظور ما از حذف فضای اضافه و یکنواخت در عکس ها به تصویر زیر دقت کنید.

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

اگرچه در عکس فوق قانون یک سوم تقریبا به درستی رعایت شده اما با این حال عکس جذابیتی ندارد و فضای اضافه آن به قدری زیاد است که منجر به ایجاد حالتی یکنواخت در عکس می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید دوربین را به سوژه اصلی عکس نزدیک تر کنید تا مساحت فضای یکنواخت و اضافه آن کمتر شود. همچنین تغییر فضای پس زمینه و انتخاب یک منظره بهتر هم می‌توانید رویکرد مناسبی باشد. پس همیشه برای عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای به فضای اضافه‌ای که پشت سوژه اصلی عکس قرار دارد دقت کنید و سعی داشته باشید کادربندی خود را به گونه‌ای انجام دهید که فضای اضافه و یکنواخت در تصویر ایجاد نشود. این مسئله از مهمترین نکات موجود برای ضبط عکس های خوب و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

 

4. به دنبال زوایای خاص باشید!

مسئله‌ای که در این بخش از آموزش عکاسی با موبایل معرفی می‌کنیم در واقع ترفندی است که بیشتر به خلاقیت شما بستگی دارد! هر چقدر ذهن خلاق تری داشته باشید در پیاده سازی این تکنیک هم موفق تر خواهید بود. اغلب افراد همیشه از زوایای تکراری به ضبط عکس با دوربین می‌پردازند، در حالی که گاها تغییر در این رویه و ضبط عکس با زوایای خاص می‌تواند منجر شود که عکس های هنری و بسیار جذابی قابل ثبت باشند. برای مثال به عکس زیر نگاه کنید. اینم عکس ساده تصویر یک هواپیما در آسمان را از زاویه‌ای کاملا متفاوت و خاص نشان می‌دهد و عکاس سعی کرده حالتی ایجاد کند که لنز دوربین وی دقیقا هم راستا با هواپیما قرار داشته باشد. به همین سادگی می‌توان با کمی تفکر عکس های بسیار زیبا، جذاب و خاصی را ضبط کرد و با تغییر زوایای عکسبرداری به خلق آثار هنری بهتر پرداخت. توصیه داریم گاها برای دستیابی به بهترین نتیجه کمی فرارتر از حالت عادی عمل کنید و سعی در ایجاد زاویه تصویر بهتر و متمایز داشته باشید.

 

5. به انعکاس ها دقت کنید!

یکی از عوامل طبیعی که می‌تواند در ضبط عکس های خاص بسیار موثر باشد مربوط به انعکاس تصویر می‌شود. برای مثال به عکس زیر و حالتی که انعکاس تصویر روی دیوار بر روی زمین و آب موجود در آن ایجاد کرده دقت کنید. این انعکاس منجر به بوجود آمدن یک منظره خاص شده که عکسبرداری از آن می‌تواند بسیار جالب باشد. انعکاس های این چنینی در طبیعت و مکان های مختلف ممکن است به وجود آیند. به عنوان مثال در خیلی از مواقع می‌توان یک انعکاس این چنینی را در ویترین یک فروشگاه یا هر جای دیگری هم مشاهده کرد. بنابراین همیشه به انعکاس هایی که بنا به دلایل مختلف در محیط اطراف رخ می‌دهند دقت کنید، چون گاها مناظر بسیار جذابی را به وجود می‌آورند.

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

6. به خطوط هادی دقت کنید

در برخی از منظره های خاص ممکن است خطوطی وجود داشته باشند که هدایت کننده چشم بیننده به یک بخش خاص تصویر شوند. به این خطوط اصطلاحا خطوط هادی گفته می‌شود و عکسبرداری از مناظر خاصی که این نوع خطوط ارتباطی در آن ها وجود دارد می‌تواند منجر به ایجاد تصاویر هنرمندانه و بسیار خاصی شود. توجه به این ترفند یکی از مهمترین بخش های آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای است و باید به آن اهمیت ویژه‌ای داده شود. برای درک بهتر موضوع به دو عکسی که در بخش زیر ارائه شده‌اند دقت کنید. در این دو عکس یک مسیر خاص توسط خطوط راهنمای داخل تصویر برای کاربر نمایش داده شده‌اند و زاویه عکسبرداری به گونه‌ایست که این مسیر در نگه اول به چشم کاربر می‌آید و بدین ترتیب یک عکس هنری ثبت می‌شود. دقت داشته باشید که خطوط هادی همیشه خط راست نیستند و گاها می‌توانند اشیای مختلفی باشند که در یک منظره به صورت طبیعی یا دستی قرار داده می‌شوند.

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

7. دنبال تقارن باشید!

یکی دیگر از ترفندهای جالبی که توصیه داریم برای عکسبرداری حرفه‌ای با گوشی یا هر دوربینی به آن توجه داشته باشید مربوط به تقارن می‌شود. چشم و ذهن انسان به گونه‌ای عمل می‌کند که خود به خود جذب تقارن و هماهنگی در سوژه های مختلف می‌شود. بنابراین اگر بتوانید سوژه ها و مناظری را برای عکسبرداری انتخاب کنید که دارای تقارن هستند به نتیجه عالی دست پیدا خواهید کرد و مطمئن باشید عکس های زیبا و خلاقانه‌ای را ضبط می‌کنید. شاید تصور کنید که پیدا کردن تقارن در مناظر یا در سوژه های مختلف کار سختی است، اما اگر با دقت به محیط اطرافتان نگاه کنید متوجه می‌شود که خیلی از موارد و سوژه های موجود در محیط شما دارای تقارن هستند.

در برخی مواقع می‌توانید برای جالب تر و خلاقانه تر به نظر رسیدن عکسی که ضبط می‌کنید تقارن را خودتان در آن به وجود آورید. برای مثال زمانی که یک زوج با دستان خود یک قلب را ایجاد می‌کنند، نمونه‌ای از یک تقارن کوچک در سوژه‌ای جالب به وجود می‌آید که دلنشین است. اینگونه تقارن ها را می‌توانید با ترفند های مختلفی به وجود آورید. عموما توجه به این نکته در عکسبرداری با گوشی های موبایل می‌تواند به زیباتر شدن تصاویر و ضبط عکس های حرفه‌ای‌تر کمک کند. پس نیم نگاهی هم به این مقوله داشته باشید.

 

8. به الگوهای تکرار شونده دقت کنید!

یکی دیگی از مسائلی که در عکاسی با موبایل باید به آن توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن قادر به ضبط عکس های هنری و جذاب تر خواهید شد مربوط به الگوهای تکرار شونده می‌شود، اما منظور از این الگوها چیست؟ در برخی مواقع ممکن است در یک منظره اشیا یا سوژه هایی وجود داشته باشند که یک الگوی تکراری را دنبال کرده و نشان می‌دهند. عموما ضبط عکس از اینگونه سوژه ها و مناظر نتیجه بسیار جالبی خواهد داشت و می‌تواند منجر به خلق عکس های هنری و جذاب شود. برای درک بهتر موضوع به الگوی تکرار شونده فنجان ها در عکس زیر دقت کنید یا به ترکیب رنگ و سایه های تکرار شونده موجود در عکس دقت داشته باشید. در برخی مواقع ممکن است الگوی تکرار شونده تصویر چندین مورد مختلف باشند و در برخی موارد دیگر احتمال دارد این الگوها در یک یا دو مورد خلاصه شوند. عموما یافت اینگونه الگوها به ویژه در حالتی که به صورت اتفاقی ایجاد شده باشند و عکسبرداری از آن ها می‌تواند تصاویر جذاب و جالبی را ثبت کند.

 

9. بازی با رنگ ها!

یکی از جالب ترین و بهترین ترفند هایی که می‌توانید از آن برای خلق عکس های هنری با دوربین موبایل استفاده کنید مربوط به بازی کردن با رنگ ها می‌شود. همیشه اینطور نیست که عکس های رنگی زیباتر از عکس های سیاه و سلفی باشند یا عکس هایی که شدت رنگ کنتراست آن ها بیشتر است واقع‌گرایانه و زیباتر از عکس های با کنتراست کمتر به نظر برسند. گاها می‌توان با توجه به این موضوع و استفاده از فیلترهای خاص عکس هایی ضبط کرد که واقعا زیبا هستند. به عنوان مثال به عکس زیر نگاه کنید که در آن توسط یک افکت ساده سوژه اصلی عکس رنگی باقی مانده و مابقی بخش های آن سیاه و سفید هستند.

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

برای پیاده سازی این تکنیک می‌توانید از اپلیکیشن های خاصی هم استفاده کنید که بدین منظور ارائه شده‌اند. یکی از جالب ترین برنامه هایی که در این راستا ارائه شده و عکس فوق هم توسط آن ضبط شده، برنامه Touch Color است که به کاربر اجازه می‌دهد بخش هایی از عکس و منظره را بنا به تمایل شخصی خودش رنگی نگه دارد و بخش های دیگری از آن را سیاه و سفید کند. در نظر داشته باشید که سیاه و سفید کردن بخش هایی از تصویر فقط یکی از متدهای موجود برای دستیابی به افکت های جالب است و بازی کردن با رنگ ها می‌تواند به شیوه های مختلفی منجر به ضبط عکس های هنرمندانه شود. سعی کنید از اپلیکیشن هایی که به هر نحوه این قابلیت را ارائه می‌کنند استفاده کنید.

 

10. از قابلیت زوم استفاده نکنید!

یکی از مسائل مهمی که باید به عنوان اصلی ترین اصول در آموزش عکاسی با موبایل به آن اشاره کنیم مربوط به دوری کردن از قابلیت زوم می‌شود. زوم کردن قابلیتی است که به موجب آن شما می‌توانید در بخشی از تصویر یا منظره پیش رو بزرگنمایی ایجاد کنید و مناظر و سوژه های با فاصله دورتر را در عکس خود به صورت بزرگ تر و کلوزآپ جای دهید. اما زوم کردن اصلا رویکرد خوبی برای ضبط عکس های با کیفیت نیست چون زمانی که شما از این ویژگی استفاده می‌کنید کیفیت یا رزولوشن افت می‌کند. هرچقدر بیشتر در تصور و منظره پیش رو زوم داشته باشید، میزان افت کیفیت هم بیشتر می‌شود. به همین سبب توصیه داریم تا حد ممکن از این قابلیت در عکسبرداری با دوربین گوشی های موبایل استفاده نکنید.

 

11. دنبال سوژه های کوچک باشید!

تقریبا 90 درصد انسان ها به سوژه های کوچک توجهی ندارند و فقط به سوژه های بزرگ و کاملا واضح توجه می‌کنند و به سادگی از کنار سوژه های کوچکی که گاها عکسبرداری از آن ها می‌تواند بسیار زیبا و هنرمندانه باشد عبور می‌کنند. اگر به دنبال عکسبرداری حرفه‌ای‌تر هستید، حتما به سوژه های کوچک اطراف دقت داشته باشید. سوژه کوچک برای عکسبرداری می‌تواند هر چیزی باشد. برای درک بهتر این مسئله کافیست به عکس زیر نگاه کنید. در این تصویر فوکوس دوربین روی یک عنکبوت متمرکز شده و منظره پشت سر آن که شهر را نشان می‌دهد تار به نظر می‌رسد. شاید این تصویر مفهوم خیلی زیادی نداشته باشد اما چون عکسبرداری از یک سوژه خاص و کوچک در آن انجام شده نتیجه مطلوبی را در پی دارد و به نوعی سریعا هر بیننده‌ای را درگیر می‌کند. سوژه های کوچک این چنینی در طبیعت و محیط اطراف بسیار زیاد هستند و شما فقط باید به آن ها توجه کنید‍!

 

آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

 

12. از فلش استفاده نکنید!

یکی دیگر از نباید های مهم در عکاسی با موبایل مربوط به عدم استفاده از چراغ فلش می‌شود. متاسفانه چراغ فلش دوربین گوشی های موبایل عموما منجر به ایجاد یک حالت نوری نه چندان جالب و واقع‌گرایانه خواهد شد که کیفیت عکس و زیبایی آن را از بین می‌برد. اگر دوربین موبایل شما از حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) پشتیبانی می‌کند، از این حالت برای ضبط عکس در محیط های تاریک و شب استفاده کنید و تا حد ممکن از چراغ فلش دوربین استفاده به عمل نیاورید.

 

13. در فوکوس به نور عکس دقت کنید!

زمانی که در حال عکسبرداری هستید و همه چیز را برای ضبط عکس محیا کرده‌اید، محل فوکوس علاوه بر مشخص کردن نقطه دارای وضوح در تصویر، تعیین کننده میزان نور عکس هم خواهد بود. اغلب گوشی های موبایل از قابلیت تنظیم خودکار شدت نور پشتیبانی می‌کنند و با توجه به محیط و منظره پیش روی دوربین، شدت نور را هم تنظیم خواهند کرد اما زمانی که شما به صورت دستی منطقه و نقطه فوکوس را تغییر دهید، شدت نور هم تغییر می‌یابد. به عنوان مثال اگر فردی پشت به آسمان قرار داشته باشد و شما فوکوس را دوربین آسمان تنظیم کنیم، نور تصویر افت می‌کند و اگر فوکوس را روی چهره فرد تنظیم کنید، نور تصویر زیادتر می‌‌شود. در موقع عکسبرداری دقت داشته باشید که فوکوس دوربین به گونه‌ای تنظیم شدت که بهترین نوردهی را ارائه کند و عکس های شما خیلی تاریک یا خیلی روشن به نظر برسند.

 

14. از قابلیت های دوربین نهایت استفاده را به عمل آورید!

آخرین مسئله مهمی که در آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه‌ای به آن اشاره می‌کنیم مربوط به بکارگیری تمام قابلیت های دوربین و پتانسیل آن می‌شود. متاسفانه خیلی از کاربران با همه قابلیت های دوربین گوشی موبایل خودشان آشنا نیستند و صرفا از یک حالت عکسبرداری نرمال استفاده می‌کنند، در حالی که دوربین اسمارتفون های جدید می‌توانند قابلیت هایی مثل عکسبرداری با وضوح بیشتر (مثل 48 مگاپیکسلی)، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری در شب، عکسبرداری ماکرو و غیره را هم ارائه کنند. شما با شناخت بهتر این قابلیت ها و استفاده درست از آن ها می‌توانید عکس های خاص و بهتری ضبط کنید. پس توصیه داریم با شناخت قابلیت های دوربین موبایل خودتان از تمام پتانسیل آن استفاده به عمل آورید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 14 ترفند پرداختیم که می‌توانند معیارهای عالی برای آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه‌ای باشند. با توجه کردن به این نکات شما قادر خواهید بود که به بهترین شکل ممکن از دوربین گوشی خود استفاده کنید و عکس های هنری و جذاب به ثبت برسانید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: ترفند عکاسی با گوشی , آموزش عکاسی با موبایل , عکاسی حرفه ای با گوشی , عکاسی حرفه ای با موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تصور کنید به جای اینکه گوشی خود را برداشته و وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید بتوانید آن را مستقیما در اپل واچ (Apple Watch) خود اجرا نمایید و از طریق ساعت مچی خودتان به بررسی اکانت اینستای خویش بپردازید. اما آیا انجام این کار امکانپذیر است؟ خوشبختانه همینگونه بوده و می‌تواند Instagram را روی اپل واچ اجرا کرد. در این مقاله به آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ یکی از پرفروش ترین اسمارت واچ های فعلی بازار است. اگرچه اپل واچ ها در مقایسه با خیلی از ساعت های هوشمند مشابه قیمت گران تری دارند اما چون محصول شرکت اپل هستند و از نظر کیفیت تضمین شده محسوب می‌شوند، آمار فروش آن ها چشمگیر است. اگر شما هم Apple Watch دارید و از کاربران این گجت هستید توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید چون در این مطلب می‌خواهیم به آموزش ترفند جالبی بپردازیم که سبب می‌شود بتوانید برنامه اینستاگرام را مستقیما در ساعت مچی خودتان اجرا کنید!

البته طبیعتا استفاده از اینستا بر روی ساعت مچی محدودیت هایی خواهد داشت و اینطور نیست که دقیقا تجربه‌ای مشابه با تجربه بکارگیری برنامه در گوشی را به شما منتقل کند. اما با این حال نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌تواند جذاب و در برخی مواقع کاربردی باشد. در ادامه این مطلب به طور دقیق و مرحله‌ به مرحله چگونگی انجام این کار را برایتان شرح خواهیم داد. دقت داشته باشید از آنجایی که Apple Watch فقط قابلیت همگام سازی و اتصال به آیفون و آیپد های اپل را دارد، طبیعتا استفاده از این ترفند هم فقط با در اختیار داشتن محصولات اپل امکانپذیر خواهد بود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

مراحلی که به منظور نصب کردن اینستاگرام و اجرای آن بر روی Apple Watch باید طی شوند به هیچ عنوان سخت و دشوار نیستند. در ابتدا مطمئن شوید که اتصال ساعت و گوشی برقرار است و دو گجت با هم در تعامل هستند. سپس از طریق آیفون خود برنامه اپ استور (App Store) را اجرا کنید. برنامه Lens for Watch را جستجو کرده و به صفحه آن بروید. آیکون دانلود را انتخاب کنید تا برنامه Lens For Watch روی آیفون یا آیپد شما نصب شود. دقت داشته باشید که این برنامه به طور رایگان از اپ استور قابل دانلود و نصب خواهد بود. اگر برای دانلود برنامه از App Store با مشکل رو به رو شدید از روش هایی که در مقاله  "رفع مشکل دانلود برنامه از اپ استور (App Store)"  ارائه شده‌اند برای رفع مشکل استفاده کنید.

 

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

 

پس از دانلود برنامه Lens for Watch آن را اجرا کنید. گزینه Login to Instagram را انتخاب نمایید. در این مرحله با یک پیغام خطا با مضمون "Lens is not installed on the watch" رو به رو می‌شوید. گزینه OK را انتخاب کنید به اپلیکیشن اپل واچ (Apple Watch) که در آیفون نصب است مراجعه نمایید.

نکته: اگر با انتخاب گزینه Login to Instagram پیغام خطایی مشاهده نکردید، از این مرحله گذر کنید و مشخصات اکانت اینستاگرام خودتان را وارد و لاگین نمایید.

 

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

 

به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Lens را انتخاب نمایید. اسلایدر کنار گزینه How App on Apple Watch را لمس کنید تا به حالت فعال (سبز رنگ) تغییر حالت دهد. حالا دوباره به برنامه Lens for Watch مراجعه کنید و گزینه Login to Instagram را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای نمایان می‌شود و از شما می‌خواهد که مشخصات اکانت اینستای خود را وارد کنید. یوزرنیم و پسورد اکانت را وارد کرده و گزینه Log in را انتخاب کنید.

 

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

 

حالا نوبت به بخش اصلی نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ می‌رسد! صفحه ساعت هوشمند خودتان را روشن کنید و برنامه Lens را از بین اپلیکیشن های قابل انتخاب، اجرا نمایید. مشاهده خواهید کرد که گزینه هایی تحت عنوان Home، Stories، Activity، Explore و غیره روی صفحه ساعت نمایان می‌شود. این گزینه ها در واقع آپشن های مربوط به برنامه اینستاگرام هستند و با انتخاب هر یک از آن ها بخش خاصی از برنامه اینستا در ساعت شما نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال با انتخاب گزینه Stories کل استوری های فالوورهایتان نمایان خواهد شد و شما با انتخاب استوری هر کاربر می‌توانید آن را مستقیما در صفحه ساعت خودتان مشاهده کنید.

 

 نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ

 

به همین صورت هر یک از گزینه های Home، Activity، Explore و غیره شما را به یکی از تب ها یا بخش های اصلی برنامه اینستا هدایت می‌کند. با مراجعه به صفحه Home پست های اخیر دوستان و فالوورهایتان را مشاهده خواهید کرد. شما حتی می‌توانید مستقیما و از طریق ساعت اپل خودتان هر یک از پست های مورد نظر را لایک کنید یا برای آن ها کامنت ثبت نمایید. البته تایپ کامنت کار از طریق ساعت کار آسانی نیست و شاید کمی دشوار باشد، ولی به هر صورت امکانپذیر خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نصب و اجرای اینستاگرام روی اپل واچ پرداختیم. با انجام این کار قادر خواهید بود که مستقیما از طریق Apple Watch اکانت اینستاگرام خودتان را بررسی کنید و حتی کارهایی مثل ثبت کامنت و غیره را هم بدون مشکل و محدودیت انجام دهید. استفاده از اینستا با اپل واچ شاید کمی دشوار به نظر برسد اما روش جالبی برای تعامل با این اپلیکیشن پرطرفدار است. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: باز کردن اینستاگرام روی اپل واچ , اجرای اینستا روی اپل واچ , نصب اینستا روی اپل واچ , اجرای اینستاگرام روی اپل واچ ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

کارت گرافیک ASUS EX RX570 O4G یکی از محصولات قدرتمند ولی خوش‌قیمت بازار در رده محصولات گیمینگ است که امکانات جذاب و توانایی‌های آن باعث شده تا به یکی از بهترین پیشنهادات برای گیمرها تبدیل شود. با نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمند به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که نسبت به امکانات خود نظیر پشتیبانی از رزولوشن 4K، تکنولوژی GPU Tweak II، قابلیت اتصال سه مانیتور، فن‌های خنک‌کننده حرفه‌ای، 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و فرکانس موثر 7000 مگاهرتزی در کار قیمت مناسب می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای گیمرهایی باشد که محدودیت بودجه دارند.

با اینکه قیمت کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G ممکن است زیاد به نظر برسد، ولی برای یک سیستم گیمینگ کاملا طبیعی است و گیمرها می‌دانند حتی قیمت این سخت‌افزار در مقابل قیمت کارت گرافیک های دیگر خیلی هم بالا نیست. ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او فور جی

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم و راهنمای نصب قرار دارد.

 

طراحی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G

 

طراحی کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

اینکه از یک محصول گیمینگ انتظار یک طراحی حرفه‌ای، خوش‌ساخت، مدرن و زیبا را داشته باشیم، انتظار دور از ذهنی نیست. طراحی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G نیز از همین ویژگی‌ها برخوردار است و بدون شک می‌تواند در همان نگاه اول نظر خریدارانش را جلب کند.

رنگ‌بندی مشکی و قرمز در کنار دو فن 90 میلی‌متری قدرتمند و حرفه‌ای، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او فور جی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. پره این فن‌ها از زبان طراحی منحصربه‌فرد Dual Ball Bearing ایسوس بهره می‌برند که در سری قبلی کارت گرافیک‌های حرفه‌ای این برند آن ها را دیده بودیم و ضد گرد و غبار هستند. البته این مدل مطابق با استانداردهای AMD Radeon تولید شده است. ضمن اینکه این مدل از تکنولوژی خنک‌کنندگی MaxContact نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود انتقال حرارت دو برابر بهتر باشد.

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این دو فن به شکلی بوده که کناره‌های آن از طرح‌ها زیبا و قرمز رنگ استفاده شده و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول گیمینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات گیمینگ این شرکت تایوانی ارث برده است. این مدل دارای گواهینامه IPX57 است که نشان می‌دهد با یک محصول ضد گرد و غبار مواجه هستیم.

این محصول نیز مانند دیگر سخت‌افزارهای این سری از سیستم نورپردازی Aura RGB بهره می‌برد که هنگام کار کردن زیبایی‌های آن را دو چندان کرده و جلوه خاصی به داخل کیس می‌بخشد. این کارت گرافیک برای نورپردازی از سیستم AURA sync پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرم‌افزار موجود می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد یک پورت HDMI، یک پورت DVI-D و یک پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G از 3 مانیتور پشتیبانی می‌کند. این پورت‌ها دارای محافظ گرد و خاک هستند. رزولوشنی که این محصول پشتیبانی می‌کند 2880 * 5120 پیکسل است. پورت‌های HDMI به خوبی با تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) سازگاری دارند تا بیشتر از بازی‌ها لذت ببرید.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RX580 T8G Gaming

 

مشخصات کارت گرافیک asus ex rx570 o4g

 

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G جزو محصولات رده‌بالا و حرفه‌ای این شرکت به‌شمار می‌رود و برای اجرای بی‌نقص بازی‌ها و کارهایی طراحی شده است که نیاز به پردازش‌های سنگین گرافیکی دارند. به عنوان مثال می‌توان به تدوین انواع ویدیو، رندر طرح‌های سه‌بعدی، بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و رزولوشن 4K و... اشاره کرد.

کارت گرافیک ایسوس ای ایکس آر ایکس 570 او 4 جی یک نمونه GDDR5 با فرکانس 1266 مگاهرتز در حالت اورکلاک و 1256 مگاهرتز در حالت گیمینگ است. در مجموع این سخت افزار 4 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم. این محصول از 2048 هسته CUDA بهره می‌برد و با لیتوگرافی 14 نانومتری AMD ساخته شده است. باس رابط حافظه آن نیز 256 بیتی است.

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. ضمن اینکه تکنولوژی AMD FreeSync به شما کمک تا بازی‌های اکشن و ورزشی را بدون کوچک‌ترین تاخیر یا پرش به صورت کاملا روان اجرا کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر بر اساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 3 مانیتور

 

نقاط ضعف

  • فرکانس کاری می توانست بهتر باشد


:: برچسب‌ها: بررسی کارت گرافیک ASUS EX-RX570-O4G , مشخصات کارت گرافک asus ex rx570 o4g , ASUS EX-RX570-O4G Graphics Card , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن با طراحی زیبا، پنل نمایشگر IPS LED ، مجهز بودن به سیستم عامل اندروید و تنوع پورت های ورودی یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب یک تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب است. با نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن در سایت فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

برخی تلویزیون را مهمترین وسیله ای می دانند که باید در هر خانه ای باشد. تلویزیون ها در سال های اخیر چنان جایگاهی در خانواده های ایرانی پیدا کرده اند که بدون آن ها نمی توان یک خانه را، خانه نامید! در این مقاله هم با بررسی یکی دیگر از تلویزیون های محبوب بازار آمده ایم تا انتخاب را تا حدودی برایتان ساده تر کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

برخی برای خرید تلویزیون وسواس چندانی به خرج نمی دهند و بیشتر به دنبال یک نمایشگر می گردند تا ساعاتی از روز روشن باشد و برنامه های انگشت شماری را نمایش دهد. از سوی دیگر اما، درصد بسیار بیشتری از مردم برای تلویزیون منزلشان ارزش زیادی قائل هستند. مخصوص اگر بخواهید با بودجه ای محدود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، فرآیند انتخاب می تواند بسیار سخت باشد.

کمتر ایرانی ای اسم شرکت مادیران و برند ایکس ویژن را نشنیده است. این شرکت از سال 1343 با عرضه محصولات متنوع سعی کرده تا حدودی نیاز خانواده های ایرانی از تجهیزات الکترونیکی را مرتفع سازد. برند ایکس ویژن (X.Vision) هم در این بین از سال 1384 راه اندازی شد و از آن موقع با عرضه محصولات صوتی و تصویری با قیمت مناسب توانست محبوبیت خوبی به دست آورد.

این روز ها که تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده و محتوای مختلف همه ساله کیفیت بهتری پیدا می کنند. تلویزیون های 4K هر روز بیشتر از قبل به نیازی ضروری تبدیل می شوند. برند ایکس ویژن هم از این قافله جا نمانده و چند سالی است به تولید تلویزیون های 4K روی آورده است. تلویزیون هوشمند 49 اینچی 49XTU735 هم با ویژگی های مختلف و کیفیت تصویر بسیار بالا، می تواند یکی از اصلی ترین انتخاب های کسانی باشد که به دنبال یک محصول با کیفیت ایرانی هستند. در ادامه به معرفی و نقد و بررسی این تلویزیون هوشمند می پردازیم.

 

معرفی محصول

از نظر زیبایی و طراحی ساخت، تلویزیون هوشمند 49XTU735 حرف های زیادی برای گفتن دارد. حاشیه های بالایی و کناری پنل نمایشگر تقریبا بدون حاشیه است و رنگ نقره ای آن زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است. بخش پایینی یا چانه محصول اما قطور است، چرا که بلندگو ها در این بخش قرار گرفته اند. همانطور که از در تصویر مشاهده می کنید، پایه های تلویزیون به صورت هلالی است ولی از نمای جلو، گویی صاف هستند.

به طور کلی مادیران سعی کرده 49XTU735 خود را طوری طراحی کند که با دکوراسیون های مدرن و مینیمال امروزی سازگار باشد. ابعاد این دستگاه با استند پایینی 1092.2 در 727.5 در 263.5 میلی متری است ولی وقتی پایه ها را از محصول جدا میکنید، ابعاد به 1092.2 در 666.6 در 70.3 میلی متر می رسد. این یعنی ضخامت دستگاه تنها 7 سانتی متر است، اما این ضخامت برای تمام بخشی پشتی نیست. بلکه تنها بخش پایینی که مدار ها و بلندگو ها تعبیه شده چنین ضخامتی دارد. بخش بالایی ضخامت بسیار کمتر و حدود دو سانتی متری دارد. وزن این دستگاه نیز با پایه ها 11.6 کیلوگرم و بدون آن ها 11.4 کیلوگرم می باشد. این یعنی به راحتی می توانید تلویزیون را با جک مناسب به دیوار نصب کنید.

نمای جلویی  تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن

 

یک از ویژگی های مهم و کلیدی که تا حد زیادی می تواند روی انتخاب یا عدم انتخاب یک تلویزیون تاثیر گذار باشد، پنل نمایشگر است. پنل نمایشگر استفاده شده در این تلویزیون از نوع IPS LED است که جزو بهترین های بازار است. تعبیه همین پنل باعث شده تا قیمت تلویزیون هوشمند 49XTU735 از سایر محصولات این شرکت که در همین اندازه هستند (حتی تلویزیون های بزرگتر!) گران تر باشد. این پنل IPS نسبت تصویر استاندارد 16:9 با حداکثر نور 300 نیتی دارد. رزولیشن این پنل 49 اینچی 3840 در 2160 یا 4K است و کنتراست داینامیک آن هم 1000:1 می باشد.

زاویه دید افقی و عمودی این پنل 178 درجه می باشد و همین IPS بودن پنل باعث می شود که با تغییر زاویه دید، کنتراست و رنگ و کیفیت تصویر کاهش چشمگیری نداشته باشد. کیفیت 4K این پنل، وضوح بسیار بالایی را ایجاد می کند. با اینکه پیدا کردن محتوای 4K هنوز ساده نیست اما داشتن یک تلویزیون 4K در بالا بردن کیفیت محتواهای دیگر اثر گذار است.

از دیگر ویژگی های این تلویزیون، پشتیبانی از محتوای HDR 10 است که البته تنها از طریق USB در دسترس است. فعال بودن این حالت، کنتراست و وضوح تصویر را به نحو چشمگیری افزایش می دهد اما جالب اینجاست که وقتی این حالت را غیرفعال می کنید، تصویر به حدی تاریک می شود که عملا استفاده از آن غیر ممکن می شود.

سیستم رنگ بندی تلویزیون هوشمند 49XTU735 طیف های PAL B/G و D/K و I و NTSC-M می باشد. سیستم دریافت رنگ تلویزیون هم همین رنگ ها هستند. گیرنده دیجیتال یا تیونر هم از نوع DVB-T2 است که کیفیت و ثبات دریافت تصویر خوبی را به ارمغان می آورد. مصرف انرژی این دستگاه 98 وات می باشد که البته در حالت استندبای به کمتر از 0.5 وات می رسد. برق مورد نیاز این تلویزیون هم از نوع AC با ولتاژ 110 تا 240 ولت است.

لذت بردن از یک تلویزیون، هر اندازه که به کیفیت تصویر بستگی دارد، کیفیت و بلندی صدای خروجی هم عاملی تاثیرگذار است. خوشبختانه مادیران در 49XTU735 از دو بلندگوی دو کاناله با توان خروجی 15 واتی استفاده کرده در مجموعه صدای بلند 30 واتی بسیار رسا و با کیفیتی را تولید می کنند. البته در این سیستم صوتی (مثل همیشه)، ساب ووفری تعبیه نشده بنابراین برای لذت بردن از بیس بیشتر باید دست به دامن سیستم های صوتی خانگی شوید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این بلندگو ها در بخش پایینی دستگاه و رو به جلو تعبیه شده اند. استاندارد صوتی این سیستم از نوع Surround است و از جمله ویژگی های آن می توان به Pure Sound، True Sound، Bass Boost و Pure Music اشاره کرد که هر کدام در بالا بردن کیفیت صدای خروجی هنگام پخش موسیقی یا ویدیو اثرگذار هستند.

 

نمای کناری تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن

 

همانطور که اشاره کردیم، این تلویزیون یک دستگاه هوشمند است که به سیستم عامل اندروید مجهز می باشد و این یعنی به تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن ها و بازی های این اکوسیستم دسترسی خواهید داشت. البته باید توجه داشته باشید که حافظه و قدرت پردازشی این دستگاه محدودیت هایی دارد و نمی توان تعداد زیادی برنامه و بازی روی آن نصب کرد.

سیستم عامل نصب شده روی این دستگاه، اندروید 6 نسخه AOSP است که با 1.5 گیگابایت رم DDR همراه شده است. پردازنده این دستگاه هم یک چیپست چهار هسته ای Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتزی و 64 بیتی است که یک پردازنده گرافیکی Mali-T720 MP2 هم آن را همراهی می کند. حافظه ROM یا همان حافظه داخلی این دستگاه نیز 8 گیگابایت است و حافظه Flash آن هم 8 گیگابایت از نوع EMMC می باشد.

یک از نکات جالب توجه تلویزیون های ایکس ویژن، این است که درون جعبه دستگاه دو عدد ریموت کنترل قرار می دهند. یکی از این ریموت ها ساده و دیگری برای تعامل با ویژگی های هوشمند دستگاه است. نوع طراحی کنترل ساده بسیار بلند و کمی غیر معمول است و کیفیت ساخت نسبتا خوبی هم دارد.

 

درگاه های ارتباطی

شرکت مادیران و برند زیر مجموعه اش ایکس ویژن، همواره سعی کرده در محصولات خود امکانات و قابلیت های کافی و متنوعی قرار دهد تا نیاز های مختلف کاربر از هر نظر رفع شود. درگاه های پشتی این دستگاه هم به حد کافی هستند و با تنوع نسبتا خوب، امکان اتصال لوازم جانبی از جمله حافظه های خارجی یا سیستم صوتی خانگی را فراهم می کند.

از جمله درگاه های ارتباطی بخش پشتی این دستگاه می توان به دو عدد پورت USB 2.0، سه عدد پورت HMDI برای اتصال لوازم جانبی مختلف از جمله لپتاپ یا کنسول های بازی، یک رابط کامپوزیت (Composite)، یک رابط کامپوننت (Component)، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال از نوع کواکسیال اشاره کرد.

درگاه های بخش پشتی  تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن

 

همانطور که اشاره شد، این یک تلویزیون هوشمند است بنابراین امکان اتصال به اینترنت از طریق کابل LAN و Wi-Fi وجود دارد. اما حالا نوبت به کمبود های بخش پشتی است. تعبیه یک جک هدفون 3.5 میلی متری و USB مخصوص به اتصال کیبورد و ماوس می توانست نکته مثبتی باشد. همچنین عدم وجود سنسور بلوتوث در این دستگاه باعث شده تا عملا اتصال هدفون به صورت کابلی و بیسیم به این تلویزیون غیر ممکن شود. برخی از تلویزیون های رقیب از شیار کارت حافظه microSD هم بهره می برند که 49XTU735 از آن بی بهره است.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند 49 اینچی 49XTU735

یکی از دلایل دیگری که در انتخاب یک تلویزیون اثرگذار است، قابلیت ها و ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری متنوع به جز کیفیت تصویر و صداست. تلویزیون های سامسونگ و الجی سال هاست که با تعبیه ویژگی ها متنوع سعی داشته اند تجربه کاربری را تا حد ممکن بهبود ببخشند. ایکس ویژن هم همواره سعی داشته تا جایی که تکنولوژی در دسترسش اجازه می دهد، قابلیت های متنوعی را در محصولات خود جای دهد. در ادامه ویژگی هایی که در این محصول می توان دید را معرفی می کنیم.

  • کیفیت تصویر Ultra HD: همانطور که می دانید، Ultra HD همان کیفیت 4K است که با وضوح تصویر 8 مگاپیکسلی (3840 در 2160) می تواند تا چهار برابر بیشتر از تلویزیون های 2 مگاپیکسلی Full HD کیفیت داشته باشد.

 

کیفیت Ultra HD  تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن

 

  • قابلیت HDR: قابلیت HDR یا High Dynamic Range در واقع برای افزایش و بهبود محدوده کنتراست و دقت رنگ های تصویر کاربرد دارد. کنتراست تصویر در واقع تفاوت روشن ترین نقطه با تاریک ترین نقطه یک تصویر است. با استفاده از این قابلیت، در واقع نقاط روشن تصویر روشن تر و نقاط تاریک هم تاریک تر به نمایش در می آیند و در نتیجه عمق و کیفیت تصویر افزایش می یابد. این قابلیت همچنین طیف رنگ های آبی و سبز و قرمز را نیز بهینه تر به نمایش در می آورد و در نتیجه وسعت رنگ گسترده تری ارائه می دهد و تصاویر هم واقعی تر و طبیعی تر می شوند.

 

HDR

 

  • پنل IPS: این پنل نمایشگر در واقع در مقابل ULED سامسونگ قرار می گیرد و باعث افزایش کیفیت و دوام صفحه و همچنین طبیعی تر شدن رنگ ها می شود. این پنل همچنین از کاهش کیفیت، کنتراست و رنگ باختن رنگ ها در اثر تغییر زاویه دید جلوگیری می کند.

 

  • پشتیبانی از Dolby Audio: این قابلیت از قویترین و مجرب ترین تکنولوژی های پخش صدای فراگیر و سه بعدی است كه صدای دیجیتال را با کیفیت بسیار بالا از طریق پخش در کانال های مجزا و مستقل از یکدیگر (کانال های: چپ/ راست/ فراگیر چپ/ فراگیر راست/ وسط و کانال پخش اصوات فرکانس پایین باس) به شنونده ارائه می دهد. 5 بلندگوی مستقل از یکدیگر توسط تکنولوژی DOLBY صدای فراگیر و شفاف را پخش كرده و وظیفه پخش اصوات فرکانس پایین باس به عهده بلندگوی باس خواهد بود.

 

  • قابلیت Wi-Fi Screen Mirror: یکی از ویژگی های جالبی که استفاده از یک تلویزیون هوشمند را جذاب و لذتبخش می کند، امکان اتصال دستگاه به تلفن هوشمند یا لپتاپ است. با استفاده از قابلیت Wi-Fi Screen Mirror به راحتی می توانید محتوا و صفحه اسمارت فون خود را در تلویزیون به نمایش در آورید. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید هم تلویزیون و هم دستگاه ثانویه به یک شبکه اینترنت Wi-Fi وصل باشند.

 

جمع بندی

تلویزیون هوشمند 49 اینچی 49XTU735 ایکس ویژن از آن دستگاه هایی است که با پنل با کیفیت و امکانات پیشرفته و از همه مهم تر، قیمت بسیار مناسب خود یک رقیب بسیار قدرتمند برای تلویزیون های هم رده شرکت های خارجی مثل سامسونگ و الجی باشد.

قیمت تلویزیون 49XTU735 به گونه ای است که اگر بخواهیم دستگاهی هم قیمت با آن را از شرکت های خارجی پیدا کنیم، با محصولاتی بسیار ضعیف تر با ابعاد و کیفیت تصویر پایین تر روبرو خواهیم شد. یکی از اصلی ترین نقاط ضعف تلویزیون های دیگر این شرکت عدم استفاده از پنل IPS بود که مادیران در این دستگاه این نقطه ضعف را رفع کرد تا این تلویزیون را به یک دستگاه تمام عیار تبدیل کند.

 

نمای  تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن در دکور خانه

 

49XTU735 به گونه ای است که ذهنیت و دیدتان نسبت به یک محصول ایرانی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. کیفیت تصویر 4K و صدای 30 واتی آن به حدی است که کاملا از خریدتان راضی و خوشنود خواهید شد. مقدار حافظه رم و داخلی مناسب و کافی و همچنین دسترسی به اکوسیستم عظیم اندروید، کارایی این محصول را بیشتر از محصولات سامسونگ که به اپ های سیستم عامل تایزن محدود هستند کرده است.

در آخر باید بگوییم که اگر به دنبال یک برند خارجی نیستید و می خواهید با بودجه خود بهترین کیفیت و کارایی رو دریافت کنید، تلویزیون هوشمند ال ای دی 49 اینچی 49XTU735 ایکس ویژن، یک انتخاب عالی است.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و مدرن با حاشیه های کم
  • کیفیت Ultra HD یا 4K
  • پنل IPS با کیفیت
  • صدای بلند و با کیفیت 30 واتی
  • بهره مندی از اندروید 6 با اکوسیستم کامل و اپلیکیشن های متنوع
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی با رم 1.5 گیگابایتی

 

نقاط ضعف

  • تعداد کم پورت های خروجی
  • عدم برخورداری از پورت USB 3.0
  • نبود جک هدفون و بلوتوث


:: برچسب‌ها: تلویزیون هوشمند , تلویزیون هوشمند 49XTU735 , بررسی تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن , قیمت تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن , مشخصات تلویزیون هوشمند 49XTU735 ایکس ویژن ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

این روزها که ویروس کرونا (Corona) یا همان کووید 19 در همه جای دنیا پراکنده شده و متاسفانه وضعیت نامناسبی را به وجود آورده است، ضد عفونی کردن موبایل ها و تمیز نگه داشتن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار شده، چون اگر به این مسئله توجه نشود ممکن است ویروس از طریق لمس گوشی به انسان منتقل گردد. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش تمیز و ضد عفونی کردن گوشی موبایل با الکل و روش های خانگی بپردازید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شاید تصور کنید گوشی شما نمی‌تواند شی یا ابزاری باشد که ویروس، باکتری و دیگر عوامل انتقال دهنده بیماری های مختلف را به شما منتقل کند. اگر اینطور فکر می‌کنید به سختی در اشتباه هستید و متاسفانه خیلی از ویروس ها می‌توانند روی سطح گوشی شما بنشینند و تا چند ساعت هم زنده باقی بمانند. در این شرایط ویروس های مذکور با لمس شدن توسط دست شما در حین استفاده از موبایل مستقیما با دستتان منتقل خواهند شد و سپس با لمس دهان، بینی، چشم یا غذاهایی که میل می‌کنید می‌توانند به داخل بدن شما نفوذ کنند. بنابراین تمیز و ضد عفونی کردن گوشی مسئله بسیار مهمی است که باید آن را جدی بگیرید.

یکی از ویروس هایی که متاسفانه به تازگی در سراسر دنیا منتشر شده و جان هزاران انسان ها گرفته است، ویروس کویید 19 یا همان COVID 19 محسوب می‌شود که اصطلاحا به آن کرونا ویروس 2019 هم می‌گوییم. تحقیقات پزشکان نشان داده که بخش قابل ملاحظه‌ای از انتقال این ویروس از طریق لمس اشیا و اجسام مختلف اتفاق افتاده و متاسفانه لمس گوشی های موبایل هم یکی از عوامل انتقال دهنده این ویروس محسوب می‌شود. بنابراین اگر از منزل خارج شدید و گوشی خود را از جیبتان بیرون آوردید، حتما پس از بازگشت دوباره به منزل باید نسبت به ضد عفونی کردن اسمارتفون خود وارد عمل شوید.

 

تمیز و ضد عفونی کردن گوشی با الکل و روش خانگی

 

اما چطور می‌توان به شیوه صحیح یک گوشی موبایل را ضد عفونی و تمیز کرد؟ حتما می‌دانید که امکان شستن گوشی های موبایل با آب و صابون وجود ندارد چون اگر قطره‌ای آب به داخل این گجت های الکترونیکی نفوذ کند می‌تواند آسیب های جدی به آن وارد کرده و منجر به سوختن مادربرد، باتری، ال سی دی و دیگر قطعات سخت افزاری آن شود. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه صحیح ضد عفونی و تمیز کردن گوشی های موبایل بپردازیم. سعی می‌کنیم به بهترین روش هایی که در منزل قادر به استفاده از آن هستید اشاره کنیم تا خدای نکرده هیچ ویروس و باکتری از طریق گوشی به شما منتقل نشود. خواهشمند هستیم که مسئله تمیز و ضد عفونی کردن اسمارتفون ها را جدی بگیرید و حتما هر بار که از منزل خارج می‌شوید، بدنه گوشی خودتان را هم درست مثل دستانتان ضد عفونی و تمیز کنید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

بهترین ماده برای ضد عفونی کردن گوشی

قبل از هر چیز باید موادی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند به بهترین شکل ممکن امکان ضد عفونی و تمیز کردن اسمارتفون ها یا دیگر گجت های الکترونیکی مختلف را بدون ریسک آسیب دیدن فراهم آورند. بهترین و موثرترین ماده برای انجام این کار الکل 70 درصد است. الکل 70 درصد به محض تماس با هرگونه ویروس و باکتری منجر به از بین رفتن آن می‌شود و به همین جهت همیشه توصیه می‌گردد که حتی برای مقابله با ویروس های سر سختی مثل کرونا، دست های خود و اشیایی مثل گوشی موبایل را با الکل 70 درصد تمیز کنید. برای تهیه کردن الکل 70 درصد می‌توانید به داروخانه ها مراجعه داشته باشید.

مواد ضد عفونی کننده دست هم می‌توانند برای تمیز کردن گوشی مو از بین بردن ویروس و باکتری های روی آن مورد استفاده قرار گیرند. این مواد می‌توانند در حالت های ژله‌ای یا مایع از داروخانه تهیه شوند و هم برای ضد عفونی کردن دست و هم ضد عفونی کردن گوشی مورد استفاده قرار گیرند. اگر مواد نام برده شده را به صورت ژله‌ای تهیه‌ کرده‌اید بهتر است حتما از یک پارچه خشک و مناسب برای تمیز کردن آن از روی سطح بدنه گوشی استفاده کنید. یکی دیگر از ابزارهای خوبی که می‌توان از آن برای تمیز کردن گوشی استفاده کرد مربوط به پد های الکلی خاصی می‌شود که بدین منظور ارائه شده‌اند. البته اگر این پدهای الکل 70 درصد نداشته باشند یا برای مدت زمان طولانی انبار شوند، خاصیت آن ها از دست می‌رود و شاید پتانسیل لازم برای از بین بردن ویروس و باکتری های روی گوشی را نداشته باشند.

اما اگر بنا به هر دلیل به هیچ کدام از مواد فوق دسترسی نداشته باشید تکلیف چیست؟ در اینگونه مواقع می‌توانید با روش خانگی نسبت به ساخت یک ماده ضد عفونی کننده نسبتا موثر وارد عمل شوید که البته در استفاده از آن برای تمیز کردن گوشی های موبایل باید دقت بالایی صرف شود و حتما از پارچه نمدی مناسب یا پنبه استفاده گردد. این محلول با ترکیب آب شهر و 2 درصد وایتکس به دست می‌آید. یعنی اگر 100 سی سی آب شهری دارید باید به میزان 2 سی سی وایتکس به آن اضافه کنید و سپس می‌توانید از این محلول برای ضد عفونی و تمیز کردن موبایلتان استفاده نمایید. دقت داشته باشید که این روش فقط در شرایطی توصیه می‌شود که بنا به هر دلیل الکل 70 درصد را در اختیار نداشته باشید و امکان مراجعه به داروخانه هم وجود نداشته باشد. بنابراین از محلول مذکور فقط در شرایط خاص استفاده کنید.

 

تمیز و ضد عفونی کردن گوشی با الکل و روش خانگی

 

آموزش روش صحیح ضد عفونی و تمیز کردن گوشی

برای ضد عفونی و تمیز کردن موبایل خودتان ابتدا یک پارچه مناسب و کوچک پیدا کنید یا از پنبه استفاده نمایید. سپس محلول ضد عفونی کننده یا همان الکل 70 درصد را روی پنل جلوی گوشی بپاشید. پاشیدن دو قطره محلول یا یک فشار اسپری بر روی پنل جلوی گوشی کافی است. سپس به آرامی پنبه یا پارچه را به طور کامل روی ال سی دی گوشی بکشید تا الکل یا محلول تمیز کننده به طور کامل روی سطح صفحه نمایش گوشی را تمیز کند. بعد از اینکه صفحه نمایش گوشی و بخش اصلی پنل جلوی آن تمیز شد، پنبه را تعویض کنید و از مقداری الکل روی پنبه جدید بمالید.

پنبه را به طور کامل روی لبه های قاب گوشی و فریم آن بکشید تا این قسمت از قاب موبایلتان هم کاملا ضد عفونی و تمیز شود. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن پروسه ضد عفونی کردن گوشی سعی کنید سوکت هایی مثل سوکت شارژ و جک 3.5 میلیمتری هندزفری گوشی را با دقت و به صورت دقیق تمیز نمایید. می‌توانید برای تمیز کردن این قسمت ها از گوش پاک کن و الکل کمک بگیرید. بعد از اینکه فریم اصلی یا همان لبه های قاب گوشی کاملا تمیز شد، دوباره پنبه را تعویض کنید و این بار دو قطره الکل 70 درصد یا یک فشار اسپری را روی قاب پشت گوشی بپاشید و با پنل این بخش از قاب موبایلتان را هم کاملا تمیز نمایید. به این صورت گوشی شما کاملا ضد عفونی و تمیز می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش صحیح تمیز و ضد عفونی کردن گوشی های موبایل با استفاده از الکل و مواد ضد عفونی کننده خانگی پرداختیم. همیشه سعی کنید از الکل 70 درصد برای از بین بردن باکتری و ویروس های احتمالی روی گوشی خود استفاده کنید و فقط در شرایطی که دسترسی به این مواد امکانپذیر نبود از محلول آب و وایتکس 2 درصد استفاده به عمل آورید و حتما در شرایطی که از این محلول خانگی استفاده می‌کنید، به خوبی سطح گوشی را با آن پاک کنید تا خیس و نم روی قاب و بدنه موبایل باقی نماند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: ضد عفونی کردن موبایل با الکل , ضد عفونی گوشی با الکل , ضد عفونی کردن گوشی , ضد عفونی کردن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()