نوشته شده توسط : edbazar

یکی از نسخه های جدید سری گوشی های Galaxy A سامسونگ که در دسامبر (December) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم Galaxy A51 نام دارد. این گوشی می‌تواند برای کسانی که طرفدار برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی خوب و خوش قیمت بخرند، گزینه خرید خوبی است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را بهتر بشناسیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری گوشی های گلکسی A همیشه از پرطرفدارترین گوشی های برند سامسونگ بودند، به ویژه که سال گذشته این شرکت کره‌ای تنوع سری محصولات A خود را افزایش داد و منجر به استقبال بیشتر کاربران از آن ها شد. در ماه سپتامبر سال 2019 سامسونگ از گوشی Galaxy A51 رونمایی کرد که در واقع نسخه جایگزین و جانشین همان گوشی گلکسی A50 است که سال گذشته روانه بازار شده بود. قیمت سامسونگ Galaxy A51 مثل دیگر گوشی های سری A این شرکت نسبتا مقرون به صرفه است و این امر می‌تواند این اسمارتفون را به گزینه خرید خوبی برای علاقمندان به گوشی های برند سامسونگ تبدیل کند.

اما این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی ها این اسمارتفون جدید داشته باشیم. سعی می‌کنیم به شکلی کاربردی تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این گوشی خوش دست و جذاب را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا شما هم قادر به شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف اسمارتفون مذکور باشید. اگر به فکر خرید Galaxy A51 هستید، توصیه داریم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی A51 از نظر سبک ظاهر، سبک طراحی و کیفیت ساخت خیلی حرف متفاوت و جدیدی برای گفتن ندارد و تقریبا مشابه با همان نسخه سال قبل خود یعنی گوشی Galaxy A50 طراحی شده است. شما با در دست گرفتن این گوشی و نگاه کردن به بدنه آن به خوبی متوجه این امر خواهید شد. شاید اصلی ترین تفاوت های این اسمارتفون نسبت به نسخه سال قبل مربوط به سبک طراحی لنز دوربین اصلی و طرح خاصی شود که به صورت نسبتا نامحسوس روی قاب پشت گوشی وجود دارد و با کمی دقت متوجه آن خواهید شد. فریم اصلی گوشی از پلاستیک ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم پلاستیکی است. بنابراین فریب براق و جذاب بودن قاب پشت گوشی را نخورید! در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که قاب پشت گوشی در برابر خط و خش افتادن و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس عمل می‌کند و بهتر است حتما از آن محافظت به عمل آید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

برای محافظت از قاب پشت گوشی A51 می‌توانید از گلس محافظ قاب پشت یا کیف موبایل استفاده کنید. ابعاد بدنه گوشی 7.9 در 73.6 در 158.5 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن آن حدود 172 گرم است که وزن بسیار خوبی برای گوشی با این ابعاد و مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود. گوشی نام برده شده از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز است. پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم در این گوشی تعبیه شده و در بخش زیرین قاب آن قرار دارد. طبیعتا گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه از استاندارد ضد آب هم پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین در حین استفاده از آن مراقب باشید تا دستگاه با آب در تماس مستقیم قرار نگیرد.

سامسونگ گوشی A51 را به اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش مجهز کرده است. قسمت زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن اثر انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل صفحه نمایش گوشی خوب است و در شرایط مختلف می‌تواند با سرعت و دقت مطلوبی تایید هویت و آنلاک نمایشگر را امکانپذیر سازد. وقتی گوشی را در دست بگیرید، علیرغم اینکه با یک اسمارتفون خوش قیمت و مقرون به صرفه رو به رو هستید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و دستگاه کاملا خوش دست به نظر می‌آید.

حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و در بخش فوقانی ال سی دی آن لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده است. این لنز در داخل صفحه نمایش گوشی قرار دارد. طبق آمار چیزی در حدود 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی A51 توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 را هم روی پنل جلوی دستگاه بکار برده است، اما با این حال ما نصب گلس محافظ ال سی دی را در این گوشی الزامی می‌دانیم و توصیه داریم که حتما روی صفحه نمایش گوشی یک لایه گلس محافظ نصب کنید. هیچ ویژگی خاص دیگری در گوشی A51 قابل مشاهده نیست و همانطور که مشخص است، گوشی از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت وضعیت معمولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

به عقیده ما اگر سامسونگ در سبک طراحی گوشی کمی تغییر ایجاد می‌کرد وضعیت بهتری برقرار می‌شد و افراد بیشتری برای خرید Galaxy A51 اقدام می‌کردند، اما ظاهرا این روزها ایجاد تغییرات عمده در طراحی و ظاهر اسمارتفون ها چندان از سمت شرکت های سازنده موبایل مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اغلب گوشی ها با ظاهر و سبک طراحی یکسانی روانه بازار می‌شوند که شامل قاب پشت براق، صفحه نمایش بزرگ بدون حاشیه، اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش و غیره می‌شود. گوشی سامسونگ A51 هم از این قاعده مستثنا نیست و ویژگی خاص و متفاوتی در طراحی آن دیده نمی‌شود اما با این وجود از این بخش نقد و بررسی ما سربلند خارج می‌شود و به عقیده ما با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت ساخت و ظاهر مطلوبی برخوردار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : صفحه نمایش

 گوشی سامسونگ A51 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با حاشیه های بسیار باریک بهره می‌برد که پنل آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است. صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی تقریبا 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و بدین ترتیب ظاهری جذاب و شیک را برای آن به ارمغان می‌آورد. همانطور که در عکس های ضمیمه شده مشاهده می‌کنید لنز دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت فوقانی ال سی دی دستگاه و داخل آن تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی 2400 در 1800 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای یک نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود.

سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی A51 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که این شیشه مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان هم که شده حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی پنل صفحه نمایش دستگاه نصب گردد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" اشاره کنیم که منجر می‌گردد اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها دائما روی صفحه خاموش گوشی هم نشان داده شوند. این قابلیت واقعا کاربردی است و بنا به ادعای سامسونگ خیلی هم روی مصرف باتری تاثیر چندانی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت اسکن انگشت اشاره کرد که در بخش قبل هم در مورد آن صحبت کردیم. قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی می‌کند و کیفیت عملکرد خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

اما موضوع اصلی که باید در این بخش نقد و بررسی گلکسی A51 به آن بپردازیم مربوط به کیفیت صفحه نمایش گوشی می‌شود. سامسونگ همیشه نشان داده که در این زمینه عملکرد عالی دارد و گوشی هایش از بهترین های بازار هستند. در رابطه با Galaxy A51 هم شرایط کاملا مشابه صادق است و صفحه نمایش این اسمارتفون واقعا کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. تصاویر روی صفحه 6.5 اینچی این گوشی جذاب، شاداب، شارپ و دقیق به نظر می‌آیند و جزئیات مطلوبی دارد. این مسئله سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی با گوشی A51 و صفحه نمایش بزرگ، بدون حاشیه و با کیفیت آن لذت‌بخش‌تر شود.

مسئله بعدی که در بررسی گلکسی A51 مشخص شد مربوط به توان خوب صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. این امر سبب خواهد شد که حتی در شرایطی که نور محیط بسیار شدید است و مستقیما به صفحه گوشی می‌تابد هم بتوان بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرد. شما در محیط های این چنینی و باز که تحت تابش نور قرار دارند می‌تواند برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر گوشی A51 را روی 90 درصد تنظیم کنید و بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده نمایید.بنابراین در مجموع بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A51 محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 با توجه به اینکه گوشی A51 در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شده، جای تعجبی نیست که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 10 در حالت پیش فرض روی آن نصب باشد و این مسئله می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار آید. رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ هم طبیعتا در کنار این سیستم عامل نصب و راه اندازی می‌شود. انتظار داریم سامسونگ تا 2 سال آینده از گوشی A51 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های اصلی اندروید و آپدیت های فرعی رابط کاربری خود را برای آن منتشر کند. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه، روان و کاربرپسند است؟ رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ در مقایسه با خیلی از رابط های اندرویدی دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد و حداقل ما با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم.

رابط کاربر One UI 2.1 را نمی‌توان مطلقا یک رابط کاملا بهینه شده و درجه یک محسوب کرد اما در مقایسه با دیگر رابط های اندرویدی و به ویژه رابط کاربری شرکت هایی مثل هوآوی یا شیائومی می‌تواند بهینه تر محسوب شود. قابلیت های شخصی سازی و کاربردی مطلوبی هم در این رابط ارائه شده‌اند که امکان استفاده بهتر از دستگاه را فراهم می‌آورند. فعالسازی حالت فول اسکرین در گوشی A51 و تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان آورد چون در این حالت تقریبا از کل فضای صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سامسونگ تغییراتی در دستورات اشاره‌ای حالت فول اسکرین گوشی ایجاد کرده است که مهمترین آن ها مربوط به نحوه بازگشت به عقب می‌شود. در اغلب گوشی ها ارائه این دستور اشاره‌ای با کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت وسط ممکن می‌شود اما در گوشی A51 و رابط One UI 2.1 برای انجام این کار باید انگشت خود را در لبه زیرین صفحه نمایش قرار داده و به سمت پایین بکشید. از آنجایی که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات رابط کاربری گوشی شویم، از اشاره به موارد جزئی‌تر صرف نظر خواهیم کرد و صرفا در رابطه با میزان روان بودن بستر نرم افزاری گوشی صحبت می‌کنیم.

در گوشی Galaxy A51 ما به راحتی برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، تماشای کلیپ های یوتیوب، برقراری تماس و غیره هم در گوشی به راحتی قابل انجام بود. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و روان و نسبتا بهینه است. اگر برای انجام کارهای روزمره و عادی از آن استفاده کنید، تقریبا با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و حداقل نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف سازد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما پتانسیل پردازشی گوشی A51 چطور است و آیا می‌توان در این گوشی بازی های اندرویدی HD و سنگین را اجرا کرد؟ قبل از اینکه در مورد این مسئله صحبت کنیم یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است و نباید انتظاری در حد یک گوشی پرچمدار را از آن داشته باشید. سامسونگ در قلب گوشی A51 از تراشه اگزینوس 9611 استفاده کرده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه بکار گرفته شده است. گوشی از نظر رم شامل سه نسخه با ظرفیت های 4، 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در نسخه های 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است. لازم به ذکر است که امکان اتصال حافظه جانبی هم به گوشی A51 وجود دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

ما در بررسی گلکسی A51 برای درک قدرت عملکرد گوشی بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه روی آن اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر که تعداد آن ها روی 10 عدد اپلیکیشن فعال تنظیم شده بود، جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم دستگاه مشخص شود. ضمنا لازم به ذکر است که ما در این بررسی از نسخه پایه گوشی با رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که بازی پابجی موبایل بدون مشکل در گوشی A51 قابل اجراست اما بعد از 10 دقیقه اجرای این گیم بدنه گوشی به دلیل افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر آن تقریبا با شدت زیادی داغ می‌شود. بنابراین بهتر است از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی Galaxy A51 خودداری کنید.

جهش مابین اپلیکیشن های اخیر پس زمینه هم بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی با کیفیت خوبی انجام شد اما عاری از لگ و تاخیر نبود. با این حال گوشی انتظارات ما را بر آورده کرد و نشان داد به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت از قدرت پردازشی مطلوبی برخوردار است. شما برای انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و غیره در گوشی A51 با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد و حتی اجرای بازی های سنگین HD هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما توصیه ما این است که تا حد ممکن از اجرای طولانی مدت گیم های سنگین در آن خودداری کنید چون انجام این کار می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه موبایل، خالی شدن سریع تر شارژ باتری و همچنین بروز لگ و تاخیرهای جزئی در عملکرد دستگاه شود. با وجود این تفاسیر باید در این بخش بررسی گلکسی A51 نمره خوبی به آن داده شود و کیفیت عملکرد آن را مطلوب محسوب کرد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : دوربین اصلی و سلفی 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مهم گوشی A51 مربوط به دوربین آن می‌شود که در اولین نگاه توجه هر کاربری را جلب می‌کند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی که در گوشه قاب پشت آن تعبیه شده از چهار لنز تشکیل می‌شود. این چهار لنز به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 5 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی مورد نظر در محیط های با نور خوب واقعا کیفیت مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های شارپ، با جزئیات و با کیفیتی را ضبط کند. عموما عکس های ضبط شده در این حالت کاملا نچرال (Natural) یا طبیعی به نظر می‌رسند و تفکیک پذیری رنگ ها هم به خوبی در آن ها انجام می‌شود. عکسبرداری در حالت پرتره هم در اینگونه مواقع با دقت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه در این حالت عکسبرداری دوربین گوشی A51 وضعیت مطلوبی دارد.اما در محیط های با نور کم افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

البته مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در اینگونه محیط ها آنقدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد و به عقیده ما همچنان گوشی A51 در اینگونه محیط ها هم می‌تواند در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده خودش عکس های بهتری ضبط کند. اما نباید انتظار داشته باشید که در این شرایط کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی مشابه حالت قبل باشد و بتوانید عکس های بی‌نقصی با آن ضبط کنید. در سمت مقابل یک لنز دوربین 32 مگاپیکسلی نوع واید که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی پشتیبانی می‌کند به عنوان دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy A51 در نظر گرفته شده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که دوربین سلفی آن واقعا با کیفیت است و به ویژه در محیط هایی که نور مطلوبی داشته باشند می‌تواند تصاویر سلفی خیلی زیبایی ضبط کند. دوربین سلفی گوشی از ضبط عکس های پرتره سلفی هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت بسیار خوبی را هم در این راستا ارائه کرده است.

اما طبیعتا در محیط هایی که نور مناسبی در آن وجود نداشته باشد و به ویژه محیط های بسته و داخلی کم نور، کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت خواهد کرد و دیگر بازده قبل را ندارد. با این حال همچنان امکان ضبط عکس های خوب و قابل قبولی با آن وجود دارد. بنابراین از این بخش بررسی گلکسی A51 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی از دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد. اگرچه کیفیت عملکرد دوربین های گوشی در محیط های کم نور تا حدی افت می‌کند اما این مسئله طبیعی است و در تمام دوربین های شاهد وقوع آن هستیم. به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A51 محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ : باتری و شارژدهی

با توجه به اینکه گوشی A51 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با کیفیت و بدون حاشیه بهره می‌برد، انتظار داشتیم که یک باتری قدرتمندتر و حداقل با ظرفیت بالاتر از حد نرمال در آن بکار گرفته شود اما سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی انتخاب کرده است! با توجه به مشخصات فنی دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که قدرت شارژدهی باتری گوشی چندان چنگی به دل نزند! در بررسی گلکسی A51 هم تقریبا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون تقریبا می‌توان یک روز از گوشی با سطح استفاده نرمال کار کرد! اگر مقدار استفاده شما از دستگاه بیشتر از حد نرمال باشد، بدون تردید قبل از یک روز نیاز به شارژ کردن گوشی پیدا می‌کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ | Galaxy A51

 

پس قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 کاملا معمولی است و می‌توانست بهتر از این باشد. در سمت مقابل سرعت شارژ مجدد باتری گوشی وضعیت نسبتا خوبی دارد. شارژر فابریک گوشی A51 یک شارژر 15 واتی است و امکان فول شارژ باتری دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه فراهم می‌کند. در مجموع به عقیده ما گوشی Galaxy A51 سامسونگ می‌توانست از باتری با ظرفیت بیشتر بهره‌مند شود و یک شارژر قدرتمندتر هم داشته باشد، اما تصور داریم سامسونگ برای کاهش و کنترل هزینه تولید دستگاه سعی داشته که تغییرات و ارتقاء زیادی در آن به وجود نیاورد. پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی باتری گوشی A51 بعد از چند ماه استفاده افت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و گوشی تقریبا هر روز چند مرتبه نیازمند اتصال شارژر شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A51 سامسونگ (Samsung Galaxy A51) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرای که علاقمند گوشی های برند سامسونگ هستند و می‌خواهند با صرف هزینه‌ای نه چندان گزاف یک گوشی اندرویدی خوب و با کیفیت خریداری کنند گزینه خرید مناسبی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در قسمت زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده است.

 

نقاط قوت:

  • خوش دست بودن
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید 10 و بستر نرم افزاری خوب
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • قیمت نسبتا مناسب

 

نقاط ضعف:

  • فریم و قاب پشت پلاستیکی
  • شارژدهی نه چندان قوی باتری


:: برچسب‌ها: گوشی میان رده , نقد Galaxy A51 , بررسی گلکسی A51 , گلکسی A51 سامسونگ , Samsung Galaxy A51 , بررسی Galaxy A51 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

برنامه تیک تاک یا همان TikTok توانسته به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های حوزه شبکه اجتماعی تبدیل شود و حتی رقیبی جدی برای اینستاگرام به شمار آید. به عقیده خیلی از افراد این برنامه در آینده می‌تواند به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل شود. اما چطور از این برنامه استفاده کنیم و قابلیت های آن را بهتر بشناسیم؟ ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد آن را برایتان شرح دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش برنامه تیک تاک : مقدمه

تیک تاک یک اپلیکیشن در حوزه شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید کلیپ های ویدیویی را با دیگران به اشتراک قرار دهید. همچنین تیک تاک قابلیت های جالبی مثل ایجاد چالش (Challenge) و دوئت (Duet) و خیلی ویژگی های دیگر را فراهم می‌کند که بر جذابیت های برنامه افزوده‌اند و کاربران را بیشتر برای استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کرده‌اند. برخلاف تصور اغلب افراد استفاده از برنامه TikTok کار سختی نیست و این برنامه تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام طراحی شده است. برخی افراد عقیده دارند که تیک تاک در آینده نزدیک جایگزین اینستاگرام می‌شود و برخی دیگر آن را مکملی برای اینستا می‌دانند! اما سوال اصلی این است که چطور از برنامه TikTok استفاده کنیم؟

در این مقاله اختصاصی قصد دارید به آموزش برنامه تیک تاک بپردازیم و صفر تا صد استفاده از این برنامه و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم. همچنین توصیه داریم برای آشنایی با ترفند های جالب این اپلیکیشن حتما به مطالعه مقاله "آموزش ترفند های برنامه تیک تاک (Tik Tok)" هم بپردازید، چون ترفندهای معرفی شده در آن مقاله هم بدون تردید می‌توانند برای شما جذاب و جالب به شمار آیند. در این مقاله سعی می‌کنیم تمام مراحل استفاده از برنامه Tik Tok و نحوه کار کردن با آن را برایتان شرح دهیم تا هیچ جای سوالی در ذهنتان باقی نماند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دانلود برنامه TikTok

طبیعتا قبل از هر کاری باید برنامه یا همان اپلیکیشن TikTok را دانلود بر روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای آیفون های اپل یا بهتر بگوییم سیستم عامل iOS منتشر شده و دارای نسخه اختصاصی خودش است. بنابراین شما می‌توانید به سادگی با مراجعه به اپ استور (App Store) و جستجوی نام برنامه، نسخه آی او اسی آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید یا با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) گوشی اندرویدی خود نسخه مناسب اندروید آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب نمایید. ضمن اینکه در گوشی های اندرویدی با فعالسازی گزینه Unknown Sources قادر خواهید بود که فایل نصبی یا همان apk برنامه مورد نظرتان را دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. پس در اولین قدم آموزش برنامه تیک تاک باید این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب شود.

 

ثبت نام و ساخت اکانت تیک تاک

بعد از اینکه برنامه تیک تاک را روی گوشی خودتان نصب کردید باید در آن یک اکانت بسازید. روش های مختلفی برای ساخت اکانت در TikTok ارائه شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به شرایط خویش هر کدام از این روش ها که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید. ساده ترین روش برای انجام این کار مربوط به استفاده از شماره موبایل یا ایمیل می‌شود، یعنی درست مشابه با حالتی که در اینستاگرام شاهد آن هستیم. جالب است بدانید که شما حتی با اکانت اینستاگرام خود هم می‌توانید در تیک تاک ثبت نام (Sign Up) کنید. برای ساخت اکانت با شماره موبایل یا ایمیل، گزینه Use Phone or Email را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در صفحه جدیدی که باز می‌شود تاریخ تولید خودتان و شماره موبایل خود یا آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید و سپس گزینه Send Code را بزنید. ظرف چند ثانیه یک کد به آدرس ایمیل شما یا شماره موبایلی که وارد کرده بودید ارسال می‌شود. کد دریافتی را داخل فیلد وارد کنید و به همین سادگی ساخت اکانت Tik Tok انجام می‌شود و شما اولین مرحله آموزش برنامه تیک تاک را با موفقیت پشت سر می‌گذارید. ثبت نام در تیک تاک با استفاده از اکانت اینستاگرام هم بسیار ساده است. در این شرایط کافیست از لیست گزینه هایی که در تصویر فوق نشان داده شده و در زمان ثبت نام نمایان می‌شوند گزینه Continue with Instagram را انتخاب کنید و با وارد کردن مشخصات اکانت اینستای خود لاگین را تکمیل نمایید تا اکانت TikTok شما بدین ترتیب ساخته شود.

 

تنظیمات بخش پروفایل (Profile)

منوی های اصلی برنامه Tik Tok خیلی شبیه به اینستاگرام هستند و به همین دلیل کار کردن با این اپلیکیشن برای کسانی که تجربه استفاده از اینستاگرام را داشته باشد به مراتب ساده خواهد بود. در تیک تاک یک قسمت اختصاصی تحت عنوان پروفایل (Profile) ارائه شده که کاربر با مراجعه به آن بخش می‌تواند پروفایل خود را شخصی سازی کند. برای مراجعه به این بخش کافیست از منوی زیرین صفحه، گزینه با نماد "آدمک" را انتخاب کنید. وقتی وارد این قسمت شدید اطلاعاتی در مورد پروفایل و اکانت شما نمایش داده می‌شود که دیگران هم با مراجعه به اکانت شما قادر به مشاهده این اطلاعات خواهند بود.

شما می‌توانید با لمس گزینه Edit Profile وارد قسمت ویرایش پروفایل خویش شوید. در این بخش گزینه های متعددی قابل انتخاب خواهند بود. به عنوان مثال شما می‌توانید عکس پروفایل خودتان را تغییر دهید یا حتی یک ویدیوی کوتاه را روی آن بگذارید. امکان انتخاب یوزرنیم و تایپ کردن بیو (Bio) هم در این بخش وجود دارد. همچنین برنامه تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد که اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی خود از قبیل اینستاگرام، یوتیوب و غیره را هم در این بخش به اکانت تیک تاک خود لینک کرده و دیگران را قادر به دسترسی سریعتر به این اکانت ها کنید. بنابراین در این مرحله آموزش برنامه تیک تاک توصیه داریم پروفایل خود را شخصی سازی نمایید تا تکمیل شود.

 

قسمت هوم (Home) و ویدیو های دوستان شما

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

یکی از تب هایی که در برنامه TikTok ارائه شده تب هوم است که با نماد یک "خانه" در گوشه سمت چپ و زیرین صفحه موبایلتان دیده می‌شود. در این بخش درست مثل قسمت مشابه در اینستاگرام یا توییتر جدیدترین پست های فالووینگ هایتان نمایش داده می‌شود. یعنی شما در این قسمت می‌توانید آخرین پست های دوستانتان را مشاهده کنید، البته با این تفاوت که تمام پست ها به صورت ویدیویی هستند. اگر فالووینگ نداشته باشید، تیک تاک به طور خودکار از بین ویدیو های پرمخاطب و پربازدید مواردی را به صورت اتفاقی در این قسمت برایتان به نمایش در می‌آورد. به تدریج که در TikTok فعالیت کنید و تعداد دوستانتان زیاد شوند، این ویدیو های پیشنهادی جای خود را به ویدیو های دوستان شما می‌دهند. در نظر داشته باشید ویدیو هایی که شما پست می‌کنید هم در این قسمت از اکانت دیگر دوستان شما به تصویر کشیده خواهند شد.

 

لایک و کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری ویدیو با دیگران

یکی دیگر از قابلیت هایی که باید در آموزش برنامه تیک تاک به آن اشاره شود مربوط به امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن می‌شود. شما می‌توانید بعد از مشاهده هر ویدیو در TikTok آن را لایک کرده یا نظرتان را زیر آن به ثبت برسانید، یعنی دقیق حالتی مشابه با اپلیکیشن اینستاگرام! برای لایک کردن هر پست کافیست که آیکون با نماد قلب را در آن لمس کنید. برای کامنت گذاشتن هم می‌توانید آیکونی که با نماد "ابر" در گوشه سمت راست صفحه و زیر آیکون "قلب" ارائه شده را انتخاب کرده و نظرتان را تایپ و ارسال کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

همچنین شما می‌توانید هر پستی که به نظرتان جالب بود را مستقیما برای دیگران به اشتراک قرار دهید تا آن ها هم از دیدن پست مورد نظر لذت ببرند. برای انجام این کار کافیست وقتی در صفحه ویدیوی مورد نظر هستید، آیکون با نماد "فلش" را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید. در این شرایط آپشن های اشتراک گذاری مختلف نمایان می‌شوند. آپشن مورد نظرتان را انتخاب کنید و اشتراک گذاری ویدیو را انجام دهید. همچنین اگر احساس کردید ویدیوی اشتراک گذاری شده خیلی جالب است، می‌توانید با سوایپ کردن به سمت راست وارد پروفایل فرد ارسال کننده آن ویدیو شوید و سایر پست هایش را مشاهده نمایید.

 

بخش جستجو

یکی دیگر از گزینه هایی که در منوی زیرین برنامه TikTok ارائه شده با نماد "ذره‌بین" در این قسمت مشخص است و به آن بخش جستجو گفته می‌شود. شما با استفاده از این قسمت، درست مثل برنامه اینستاگرام" می‌توانید کاربران، پست ها، هشتگ ها و غیره مختلف را جستجو نمایید. بدین منظور کافیست موضوع جستجو را از منوی فوقانی صفحه انتخاب کنید و سپس عبارت مورد نظرتان را تایپ نمایید. برای مثال اگر به دنبال پروفایل کاربر خاصی هستید، گزینه People را از بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید و سپس یوزرنیم پروفایل Tik Tok کاربر مورد نظرتان را تایپ نمایید تا پیدا شود

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

اگر صرفا وارد این قسمت شوید و اصلا هیچ عبارتی را تایپ نکنید، با لیستی از ویدیو ها و پست های پرمخاطب و ترند تیک تاک مواجه می‌شوید و حالتی شبیه به بخش اکسپلور (Explore) اینستاگرام پیش رویتان قرار می‌گیرد. این بخش از اپلیکیشن TikTok یکی از جالب ترین بخش های این برنامه است که اغلب کاربران برای پر کردن اوقات بیکاری خود در آن پرسه می‌زنند و ویدیو های ترند روز دیگر کاربران را مشاهده می‌کنند.

 

دنبال کردن دیگر کاربران

طبیعتا در برنامه تیک تاک هم قابلیت دنبال کردن دیگر کاربران ارائه شده است. یعنی شما می‌توانید دیگر کاربران را دنبال کرده و پست هایشان را هرچه سریعتر مشاهده نمایید. برای دنبال کردن یا اصطلاحا فالو کردن دیگران که از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک عموما می‌توان از سه روش اصلی استفاده کرد. روش اول مربوط به فالو کردن سریع از طریق صفحه پست کاربر می‌شود. برای مثال تصور کنید ویدیوی یک کاربر خاص را دیده‌اید و می‌خواهید وی را فالو نمایید. برای انجام این کار کافیست در صفحه ویدیوی وی، آیکونی که با نماد "بعلاوه" و عکس پروفایل کاربر در گوشه سمت راست صفحه نمایان شده را انتخاب کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

روش بعدی مربوط به فالو کردن از طریق صفحه حساب کاربری هر یوزر می‌شود. وقتی وارد صفحه حساب کاربری هر فرد شوید، یک گزینه Follow ارائه شده که شما به سادگی با لمس آن قادر به دنبال کردن کاربر مورد نظر خواهید بود. برای مثال تصور کنید از بخش جستجوی وارد حساب کاربری یک فرد شده‌اید یا بعد از تماشای یکی از ویدیوهای اتفاقی یک کاربر، به سمت راست سوایپ کرده و وارد پروفایل وی شوید و گزینه Follow را برای دنبال کردن او لمس نمایید. یک روش جالب دیگر هم برای دنبال کردن دیگر کاربران TikTok وجود دارد که مربوط به اسکن کردن بارکد اختصاصی پروفایل آن ها می‌شود!

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در برنامه TikTok هر کاربر یک بارکد اختصاصی دارد و با اشتراک گذاری آن می‌تواند دیگران را خیلی سریع قادر به فالو کردن پیج خودش کند. اگر کاربری بارکد پروفایل تیک تاک خود را در اختیار شما قرار داده، می‌توانید به تب جستجو (Search) مراجعه کنید و آیکون با نماد بارکد را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب نمایید. سپس بارکد پروفایل فرد مورد نظر را رو به روی دوربین گوشی بگیرید تا اسکن شود و سریعا وارد پیج وی شده و قادر به فالو کردن او باشید. این سه روش از اصلی ترین روش های فالو کردن دیگر کاربران در تیک تاک محسوب می‌شوند.

 

دریافت بارکد اختصاصی پروفایل

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چطور می‌توانیم بارکد اختصاصی پروفایل TikTok خود را پیدا کنیم؟ در این بخش آموزش برنامه تیک تاک نحوه انجام این کار را برایتان شرح می‌دهیم. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم در برنامه تیک تاک هر کاربر دارای یک بارکد اختصاصی است که با اشتراک گذاری و ارسال آن برای دیگران می‌تواند آن ها را با اسکن بارکد قادر به دنبال کردن اکانت خویش کند. اما چطور بارکد اختصاصی حساب کاربری Tik Tok خودمان را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن این بارکد کافیست به قسمت پروفایل (Profile) حساب کاربری خویش بروید و آیکون با نماد "بارکد" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که بارکد اختصاصی اکانت شما نمایان می‌شود. می‌توانید از آن یک اسکرین شات ضبط کنید و برای دیگران ارسال نمایید یا این بارکد را در ویدیو های تیک تاک خود ضمیمه کنید تا دیگران هرچه سریعتر و راحت تر قادر به فالو کردن شما باشند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

ارسال پست در برنامه تیک تاک

طبیعتا یکی دیگر از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک می‌تواند مربوط به نحوه ارسال پست باشد. ارسال پست در TikTok بسیار ساده است و برای شروع آن کافیست که آیکون با نماد "بعلاوه" را از منوی زیرین صفحه برنامه انتخاب کنید. در این حالت دوربین گوشی برای ضبط ویدیو فعال می‌شود تا بتوانید پست مورد نظرتان را ضبط و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر ویدیویی را قبلا ضبط کرده‌اید هم می‌توانید گزینه Upload را انتخاب کرده و آن ویدیو را از گالری گوشی انتخاب کنید. اما در این مرحله چندین گزینه سمت راست صفحه گوشی نمایان می‌شوند. این گزینه ها دقیقا چه کاری انجام خواهند داد؟

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

  • گزینه Speedاین گزینه به شما این امکان را می‌دهد که سرعت ویدیو را افزایش یا کاهش دهید.
  • گزینه Beauty: با فعال کردن این گزینه حالت زیباسازی خودکار چهره فعال می‌شود و صورت شما با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی زیباتر خواهد شد.
  • گزینه Filtersاین گزینه به شما انتخاب فیلترهای رنگی خاصی را می‌دهد که می‌توانید روی ویدیوی خود مورد استفاده قرار دهید.
  • گزینه Timer: با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت شمارش معکوس شروع ضبط ویدیو را فعال کنید.
  • گزینه Flash: این گزینه امکان فعال و غیر فعال سازی فلش دوربین را محقق می‌سازد.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

علاوه بر گزینه هایی که نام بردیم، در قسمت فوقانی صفحه یک گزینه دیگر تحت عنوان Music and Effect ارائه شده که با لمس آن می‌توانید موزیکی را به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین در قسمت زیرین و سمت چپ صفحه هم یک گزینه با عنوان Effects ارائه شده که با انتخاب آن فیلترهای مبتنی بر AI یا همان هوش مصنوعی فعال می‌شوند. این فیلترها دائما در حال به روز رسانی هستند و برخی از آن ها می‌توانند جالب تر از فیلترهای اینستاگرام هم به نظر آیند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

ضمنا اگر دقت کرده باشید در قسمت زیرین صفحه ضبط ویدیو و ارسال پست جدید سه گزینه مشابه با عکس فوق ارائه شده‌اند. شما با انتخاب گزینه 60s می‌توانید حالت ضبط ویدیوی 1 دقیقه‌ای را فعال کنید و با انتخاب گزینه 15s هم قادر به فعالسازی حالت ضبط ویدیوی 15 ثانیه‌ای خواهید بود. گزینه Photo Templates هم این امکان را به شما می‌دهد که به جای ضبط ویدیو از تصاویر و عکس و ساخت یک اسلایدشو به عنوان پست جدید استفاده کنید. برای ضبط ویدیو و شروع ساخت کلیپ می‌توانید آیکون دایره قرمز رنگ را از بخش زیرین صفحه لمس کنید. بعد از اینکه ویدیو یا پست اسلایدشو مورد نظرتان را با استفاده از گزینه های نام برده شده ضبط کردید، مرحله ادیت نهایی فرا می‌رسد.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

در این مرحله می‌توانید استیکر (Stickers)، متن یا نوشته، افکت و موزیک خاص مورد نظرتان را به کلیپ خود اضافه کنید. پس از بهینه سازی این موارد مطابق با نیاز و سلیقه خودتان گزینه Next را بزنید تا به مرحله آخر هدایت شوید. در این مرحله می‌توانید ویژگی های پست مورد نظر از قبیل هشتگ و توضیحاتش را تکمیل کنید. ضمن اینکه گزینه های دیگری هم در این بخش وجود دارند که امکان بستن و باز گذاشتن کامنت ها، مشخص کردن اینکه چه کسانی قادر به مشاهده پست شما باشند، فعال یا غیر فعال کردن امکان دوئت و همچنین امکان ذخیره یک نسخه از کلیپ در گالری گوشی را فراهم می‌کنند. بعد از بهینه سازی گزینه ها مطابق با شرایط خود گزینه Post را لمس کنید تا پست شما ارسال شود. به همین سادگی اصلی ترین مرحله آموزش برنامه تیک تاک یعنی نحوه ارسال پست را کاملا یاد گرفته‌اید.

 

دوئت در برنامه TikTok

یکی از قابلیت های خاص برنامه TikTok مربوط به امکان دوئت کردن با دیگران می‌شود. این قابلیت خاص در اپلیکیشن های دیگر مثل اینستاگرام ارائه نشده و منجر به جذاب تر شدن برخی از کلیپ ها و استفاده از تیک تاک می‌شود. اما ماهیت دوئت چیست؟ دوئت در واقع ایجاد یک پاسخ خاص برای کلیپی است که فرد دیگری در اکانت خود به اشتراک می‌گذارد. برای مثال تصور کنید دوست شما کلیپ ویدیویی از یک حرکت خاص را در اکانت تیک تاک خودش پست کرده و شما آن را می‌بینید و می‌خواهید همان حرکت وی را تکرار کرده و یک کلیپ جدید در پاسخ به کلیپ دوستتان بسازید و برای وی ارسال کنید. در اینجاست که می‌توانید از قابلیت دوئت استفاده کنید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

دقت داشته باشید که انجام دوئت فقط زمانی امکانپذیر خواهد بود که ارسال کننده پست قابلیت انجام دوئت بر روی پست خود را فعال گذاشته باشد، در غیر این صورت قادر به انجام دوئت نمی‌شوید. برای فعالسازی و ارسال پاسخ دوئت کافیست آیکون اشتراک گذاری را در روی صفحه پست مورد نظر انتخاب کرده و گزینه Duet را بزنید. سپس ویدیوی مورد نظرتان را در پاسخ به ویدیوی اصلی ضبط کنید و بعد از بررسی آن و مطمئن شدن از کیفیت خوب ویدیو آن را برای دوستتان ارسال نمایید.

 

چالش در تیک تاک

چالش ها در برنامه TikTok نقش مهمی ایفاء می‌کنند و شما باید با آن ها آشنا باشید، اما منظور از چالش چیست و چطور می‌توان یک پست چالشی جدید ایجاد کرد؟ در این بخش آموزش برنامه تیک تاک در رابطه با این مسئله صحبت می‌کنیم. برخلاف دوئت برای ایجاد پستی که به عنوان چالش تعریف شده باشد نیازی به ایجاد تنظیمات خاص یا فعال کردن گزینه خاص قبل از ارسال پشت وجود ندارد، بلکه فقط کافیست از هشتگ #Challenge استفاده کنید. اینکه از چالش ارائه شده شما یا هر فرد دیگری استقبال شود یا خیر بستگی به میزان جذابیت آن چالش و خاص بودنش دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک نوع حرکت فیزیکی خاص را انجام دهید و از آن یک چالش ویدیویی در تیک تاک بسازید تا دیگر کاربران هم سعی در تکرار آن داشته باشید یا حتی می‌توانید از افراد خاصی بخواهید که به چالش شما بپیوندند و کاری که انجام داده‌اید را تکرار کنند.

بنابراین برای ایجاد چالش در برنامه تیک تاک ابتدا باید یک ایده خلاقانه و خاص داشته باشد و سپس آن را به ویدیو تبدیل کنید و هشتگ Challenge را ضمیمه آن نمایید تا دیگر کاربران قادر به مشاهده این پست و تکرار آن چالش باشند. در برخی مواقع ممکن است چالش ساده‌ای که توسط یک کاربر معمولی ایجاد شده جهانی شود و افراد مختلف در سراسر دنیا و حتی سلبریتی ها شروع به تکرار و استقبال از آن کنند. در نظر داشته باشید چالش ها صرفا هدف سرگرمی ندارند و در برخی مواقع ممکن است حتی برای حمایت از گروه، افراد و حیوانات هم ایجاد شوند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم مربوط به اهمیت چالش ها در افزایش بازدید و فالوور می‌شود. عموما چالش ها در TikTok به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرند و ارسال آن ها می‌تواند راه خوبی برای جذب مخاطب، فالوور، لایک و کامنت بیشتر باشد. بنابراین اگر به دنبال افزایش فالوور هستید، توصیه داریم از این چالش ها برای دستیابی سریعتر به نتیجه مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین اگر چالشی از سمت دوستانتان دعوت می‌شوید، سعی کنید که آن چالش را انجام دهید و پاسخی برایش ارائه نمایید چون بدین ترتیب دیگران هم برای دعوت کردن شما به چالش هایشان ترغیب خواهند شد.

 

ارسال پیام خصوصی در برنامه تیک تاک

برنامه تیک تاک هم درست مثل اینستاگرام از قابلیت ارسال و دریافت پیام خصوصی پشتیبانی می‌کند. پیام هایی که شما دریافت می‌کنید در اینباکس اکانت شما نمایش داده می‌شود. دسترسی به بخش اینباکس اکانت برای مشاهده لیست پیام های دریافت شده از قسمت زیرین صفحه و با انتخاب گزینه Inbox امکانپذیر خواهد بود. این گزینه درست در کنار گزینه Profile قرار دارد. قبل از اینکه در مورد نحوه ارسال و دریافت پیام خصوصی صحبت کنیم، بهتر است این مسئله را به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات پایه‌ای آموزش برنامه تیک تاک عنوان نماییم که هر کاربر در این برنامه می‌تواند مشخص کند از چه کسانی پیام خصوصی دریافت نماید! یعنی اگر شما تمایل به دریافت پیام خصوصی نداشته باشید می‌توانید به طور کامل آن را غیر فعال کنید یا حالتی ایجاد کنید که فقط دوستانتان قادر به ارسال پیام خصوصی به شما باشند.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

به منظور دسترسی به تنظیمات این بخش ابتدا وارد منوی Settings برنامه شوید و سپس به قسمت Privacy & Safety بروید و گزینه Who can send you messages را انتخاب نمایید. حالا از بین گزینه های موجود، آپشن مورد نظر و مناسب خویش را انتخاب کنید. برای مثال با انتخاب گزینه Friends فقط دوستانتان قادر به ارسال پیام خصوصی به شما خواهند شد و با انتخاب گزینه Off به کل ارسال پیام خصوصی برای شما غیر فعال می‌شود. پس هر کاربر در برنامه TikTok می‌توانید به همین سادگی شرایط دریافت پیام خصوصی از دیگران را مطابق نیاز خودش شخصی سازی کند.

اما چطور برای کاربر خاصی پیام خصوصی ارسال کنیم؟ انجام این کار هم به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور ابتدا به صفحه پروفایل کاربری که می‌خواهید برای وی پیغام خصوصی ارسال شود بروید و آیکون "سه نقطه" گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب نمایید. در این شرایط درست مثل عکس زیر لیستی از آپشن ها و گزینه های مختلف نمایان می‌شود. از بین این گزینه ها، گزینه Send Message را انتخاب کنید تا صفحه ارسال و دریافت پیام خصوصی با آن مخاطب باز شود. حالا پیام خود را تایپ کرده و ارسال نمایید.

 

آموزش برنامه تیک تاک از صفر تا صد | TikTok

 

بنابراین به همین سادگی قادر خواهید بود که برای دوستانتان در پیام خصوصی ارسال کنید. این مسئله می‌تواند یکی از مهمترین بخش های آموزش برنامه تیک تاک باشد. در نظر داشته باشید به پیام خصوصی تیک تاک اصطلاحا DM گفته می‌شود که مخفف عبارت Direct Message به معنای "پیام مستقیم" است.

 

سایر قابلیت ها در آموزش برنامه تیک تاک

قابلیت های دیگری هم در برنامه تیک تاک ارائه شده‌اند که شما به تدریج و با استفاده از این برنامه می‌توانید با آن ها آشنا شوید. اغلب این قابلیت ها مشابه با قابلیت های برنامه اینستاگرام هستند و اگر تجربه استفاده از اینستا را داشته باشید خیلی زود با آن ها آشنایی کامل پیدا خواهید کرد. ما به اصلی ترین و مهمترین قابلیت ها و امکانات برنامه TikTok اشاره کردیم که معرفی آن ها در آموزش برنامه تیک تاک الزامی است و فراگیری سایر قابلیت های فرعی این اپلیکیشن و شبکه اجتماعی پرمخاطب را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم. در مجموع کار کردن با برنامه TikTok به هیچ عنوان سخت نیست و سادگی استفاده از این برنامه و شباهت آن با اینستاگرام یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که سبب شده استقبال پرشوری از آن به عمل آید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: social network , آموزش برنامه تیک تاک , ایجاد چالش در تیک تاک , ارسال پست در برنامه تیک تاک , دریافت بارکد اختصاصی پروفایل تیک تاک , ثبت نام و ساخت اکانت تیک تاک , دوئت در برنامه TikTok ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار هزاران رِندِر (طراحی فرضی ابتدایی) گرافیکی مختلف از کنسول نسل جدید سونی یعنی پلی استیشن 5، این کمپانی به صورت رسمی از طریق یک مراسم آنلاین از ظاهر محصولات جدید خود رونمایی کرد. در این کنفرانس پلی استیشن 5 معمولی و Play Station 5 Digital که فاقد درایو نوری می‌باشد، معرفی شدند. تمرکز این کنفرانس تنها بر روی معرفی ظاهر کنسول نسل نهمی سونی (Sony) و لوازم جانبی آن بود و زیاد به سخت افزار این کنسول اشاره‌ای نشد؛ هرچند که مشخصات سخت افزاری این کنسول پیش از این به صورت رسمی توسط کمپانی سونی منتشر شده بود. در این مقاله سعی شده به صورت جامع نگاهی به کنسول play station 5 داشته باشیم و به سوالات اصلی شما کاربران عزیز در رابطه با این کنسول جذاب پاسخ دهیم. پیش از این نیز ما در مقاله‌ای دیگر از تیم تحریریه فروشگاه اینترنتی هدف، به معرفی تخصصی کنترلر پلی استیشن 5 با نام Dual sense پرداخته ایم که به شما پیشنهاد میکنم پیش از مطالعه این مطلب حتما نسبت به خواندن مقاله «معرفی کامل کنترلر Dual Sense» اقدام نمایید.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

سونی همواره توانسته از افشای اطلاعات محصولات خود پیش از رونمایی جلوگیری کند و این موضوع موجب شده بود که عطش کاربران برای دریافت اطلاعاتی از ظاهر PS5 دوچندان شود. همانند کنترلر dual sense، کنسول پلی استیشن 5 نیز با ظاهر مشکی و سفید معرفی شد. ساختاری که در مراسم به نمایش گذاشته شد؛ نمایی از قرارگیری عمودی کنسول بود، اما این در حالیست که کنسول Play Station 5 در هر دو حالت عمودی و افقی تعادل داشته و قادر به قرارگیری می‌باشد. سونی همچنان به اصول خود پایبند بوده و کنسول جدید خود را با درایو نوری معرفی کرده است؛ هرچند که نسخه دیجیتال نیز با قیمت پایین تری قابل خریداری بوده و بر اساس سلیقه بسیاری از کاربران از ظاهر بهتری برخوردار است. در نمای جلویی هر دو کنسول نیز شاهد قرارگیری یک پورت USB و یک پورت USB-C هستیم که اتصال هارد اکسترنال و کنترلر PS5 به محصول را فراهم می‌کنند.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر پلی استیشن 5 از لوازم جانبی این کنسول که شامل هدفون PS5 با نام پلاس 3D، مدیا ریموت و HD Camera نیز بود، رونمایی شد. سونی همچنین باری دیگر پشتیبانی از اجرای بازی‌های Play Station 4 روی کنسول پلی استیشن 5 را به‌ لطف قابلیت Backward Compatibility تایید کرد. در ادامه نگاهی به کلیه جزئیات منتشرشده از سخت افزار کنسول PS5 خواهیم داشت.

  • پردازنده مرکزی (CPU) : پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU) : پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت 10.28 ترافلاپس و 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز
  • حافظه موقت (RAM) :  شانزده گیگابایت حافظه GDDR6 از نوع ۲۵۶ بیتی
  • پهنای حافظه : 448 گیگابایت در ثانیه
  • درایو نوری : درایور بلوری 4K UHD
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی : 825 گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا : درگاه SSD از نوع NVMe
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB

بر اساس گفته‌های مهندس طراحِ سخت افزار و توسعه کنسول پلی استیشن5، استفاده از هاردهای NVMe در ساختار PS5 موجب شده که عملکرد کنسول جدید به شکل چشم گیری ارتقا یابد و این پیشرفت بگونه‌ایست که ممکن است شاهد حذف کلی لودینگ‌ها (Loading) از بسیاری از بازی‌های توسعه یافته برای کنسول پلی استیشن 5 باشیم.

 

معرفی و نگاه اجمالی به کنسول Play Station 5

 

علاوه بر این کمپانی سونی اعلام کرده است که تاریخ عرضه کنسول Play Station 5 بر اثر ویروس کرونا به تعویق نیفتاده و در همان تاریخ قبلی یعنی تعطیلات 2020، این کنسول مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. در رابطه با رنگ کنسول نیز، جزئیات زیادی ارائه نشده است اما بر اساس شایعات، کنسول PS5 و کنترلر Dual sense، با رنگ تمام مشکی نیز منتشر خواهند شد. در رابطه با بازی‌های زمان انتشار کنسول Play station 5 نیز، سونی لیست بلندبالایی از بازی‌های مختلف را ارائه کرده؛ که در میان آن‌ها نام بازی‌های پرطرفداری همچون Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Hitman 3، Resident Evil 8، Horizon II: Forbidden West و Gran Turismo 7 به چشم می‌خورد.

 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم که ویدیو معرفی کمپانی سونی از کنسول پلی استیشن 5 را از کانال آپارات فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: ظاهر پلی استیشن 5 , playstation 5 digital edition , زمان عرضه پلی استیشن 5 , بازی های پلی استیشن 5 , قیمت پلی استیشن 5 , ps5 , اخبار فناوری , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که بنا به هر دلیل تمایل داشته باشید نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم، ایمیل یا شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهید. خوشبختانه انجام تمام این اقدامات به سادگی امکانپذیر است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل در این اپلیکیشن محبوب بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هر کاربر اینستاگرام برای خودش یک نام کاربری یا اصطلاحا یوزرنیم در نظر می‌گیرد و دیگر کاربران با تایپ کردن این یوزرنیم می‌توانند به اکانت وی دسترسی داشته باشند. همچنین برای ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام حتما باید یک شماره موبایل یا ایمیل ثبت شود. در واقع ثبت نام در اینستا و ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی با ایمیل یا شماره موبایل امکانپذیر است. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ساخت اکانت جدید متصل به یک اکانت قدیمی با لینک شدن به شماره موبایل قبلی آن بدون نیاز به وریفای ایمیل و شماره تلفن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا در مورد آن صحبت کنیم. اما تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل کاربر چگونه انجام می‌شود؟

خوشبختانه انجام این تغییرات به سادگی امکانپذیر خواهد بود و هیچ پروسه پیچیده‌ای را در پی ندارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم در سه بخش مجزا به ترتیب نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام ، تغییر ایمیل متصل به اکانت و همچنین تغییر شماره موبایل اکانت اینستا را برایتان آموزش دهیم. در نظر داشته باشید که ممکن است روند دقیق و جزئیات انجام این موارد با توجه به آپدیت های اینستاگرام برای نسخه های مختلف اندرویدی و آی او اسی برنامه دچار تغییراتی شود اما در مجموع روند کلی انجام کار به گونه‌ای خواهد بود که عنوان می‌کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تغییر نام کاربری اینستاگرام

ابتدا با آموزش نحوه تغییر نام کاربری یا همان یوزرنیم اینستاگرام شروع می‌کنیم. نام کاربری یا یوزرنیم در واقع همان نامی است که روی صفحه اینستاگرام شما نشان داده می‌شود و دیگران شما را با آن نام می‌شناسند و با جستجوی آن قادر به پیدا کردن صفحه یا اصطلاحا پیج شما می‌شوند. اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید نام کاربری اکانت اینستاگرام خودتان را تغییر دهید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • یوزرنیم فعلی خودتان را انتخاب نمایید.
  • نام کاربری جدیدی که تمایل دارید برای اکانتتان در نظر گرفته شود را تایپ کنید.
  • آیکون تایید یا گزینه Done را لمس نمایید.

به همین سادگی تغییر نام کاربری اینستاگرام شما انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که با تغییر دادن یوزرنیم اکانت اینستاگرام هیچ تغییری در دیگر مشخصات اکانت و لیست فالوورهایتان یا فالووینگ های شما ایجاد نخواهد شد و حتی تغییری هم در پست های قبلی که ارسال کرده بودید ایجاد نمی‌شود، فقط نام اکانت شما تغییر پیدا می‌کند و دیگران پست هایتان را با یوزرنیم جدیدی که در نظر گرفتید مشاهده خواهند کرد. در نظر داشته باشید که اگر بعد از تغییر دادن یوزرنیم اینستاگرام کاربری، نام قبلی شما را جستجو کند قادر به پیدا کردن حساب کاربری شما نخواهد بود.

 

تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام

در زمان ثبت نام یا ساخت حساب کاربری در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل ثبت نام را انجام دهید. البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام امکان ثبت نام به عنوان زیرمجموعه یک اکانت دیگر و با مشخصات آن هم وجود دارد که سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به صحبت در مورد آن بپردازیم. برخی کاربران هم برای افزایش امنیت و دسترسی خود به اکانت اینستا هم یک شماره موبایل و هم یک ایمیل را برای آن به ثبت می‌رسانند. اما اگر بنا به هر دلیل بخواهید علاوه بر تغییر نام کاربری اینستاگرام، ایمیل اکانت را هم تغییر دهید تکلیف چیست؟ خوشبختانه انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور باید مراحل زیر به ترتیب طی شوند:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • قسمتی که با عنوان Email مشخص شده را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل جدید مورد نظرتان را وارد کنید و گزینه تایید یا Done را انتخاب نمایید.
  • حالا به اینباکس ایمیل جدیدی که وارد کردید بروید و روی لینک تاییدی که از سمت اینستا برایتان ایمیل شده کلیک کنید.

با تایید ایمیل جدیدتان، تغییر ایمیل اکانت اینستاگرام هم تکمیل می‌شود. دقت داشته باشید که برای تغییر دادن ایمیل در اکانت اینستاگرام حتما باید به آدرس ایمیل جدیدی که وارد می‌کنید دسترسی داشته باشید و آن را تایید یا اصطلاحا کانفیرم (Confirm) کنید، در غیر این صورت و صرفا با تایپ کردن ایمیل جدید، تغییر ایمیل انجام نخواهد شد. دقیقا مشابه با حالت قبل (تغییر نام کاربری اینستاگرام)، تغییر دادن ایمیل هم هیچ تغییری در لیست فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و غیره شما ایجاد نمی‌کند و همه چیز مثل قبل خواهد بود و فقط آدرس ایمیل لینک شده اکانت تغییر می‌یابد.

 

تغییر شماره موبایل اینستاگرام

اغلب کاربران اکانت اینستای خودشان را با یک شماره موبایل می‌سازند و بدین ترتیب آن اکانت را به موبایل خود لینک می‌کنند. در این شرایط اگر قصد لاگین شدن در اکانت را داشته باشید باید کد تاییدی که اینستاگرام به آن شماره موبایل ارسال می‌کند را وارد نمایید. اما اگر بخواهیم این شماره موبایل متصل به اکانت اینستاگرام را تغییر دهید تکلیف چیست؟ آیا امکان تغییر شماره موبایل اینستاگرام وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. تغییر شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام به سادگی قابل انجام خواهد بود. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل

 

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مطمئن گردید که داخل اکانتی هستید که می‌خواهید نام کاربری آن تغییر داده شود.
  • از منوی زیر صفحه به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • گزینه Edit Profile را درست مثل عکس بالا و سمت چپ انتخاب کنید.
  • فیلدی که مربوط به شماره موبایل می‌شود را انتخاب کنید.
  • شماره موبایل جدید مورد نظرتان را وارد کرده و گزینه تایید یا Done را بزنید.
  • حالا کدی که از سمت اینستاگرام به شماره موبایل جدیدتان ارسال شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

نکته: بنا به گزارش خیلی از کاربران ارسال کد به شماره موبایل از سمت اینستاگرام در برخی مواقع انجام نمی‌شود! اگر این با مشکل رو به رو شدید، توصیه داریم چند ساعت منتظر باشید و دوباره انجام این کار را تست نمایید. اگر همچنان مشکل باقی بود سعی کنید از شماره دیگری برای تایید و ثبت در اکانت اینستاگرام خود استفاده نمایید.

بعد از طی کردن مراحل فوق تغییر شماره موبایل اینستاگرام شما انجام می‌شود. اگر آدرس ایمیلی هم به اکانت اینستاگرام شما متصل باشد، یک ایمیل برای اطلاع رسانی تغییر شماره موبایل به آن هم ارسال خواهد شد. تغییر دادن شماره موبایل هم مثل تغییر نام کاربری اینستاگرام هیچ تاثیری روی فالوورها، فالووینگ ها، پست ها و سایر ویژگی های مرتبط با اکانت اینستای شما ندارد و صرفا شماره موبایل متصل به آن را تغییر می‌دهد.

 

افزایش امنیت اکانت اینستاگرام با تایید دو مرحله ای

گذشته از بحث اصلی این مقاله که مربوط به تغییر دادن شماره موبایل، ایمیل و یوزرنیم اکانت اینستاگرام می‌شود، بد نیست کمی هم در مورد افزایش امنیت اکانت اینستا صحبت داشته باشیم. اکیدا توصیه می‌کنیم برای افزایش امنیت اکانت خودتان و جلوگیری از هک شدن آن، قابلیت تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را در اکانت خویش فعال نمایید. این قابلیت سبب می‌شود که هیچ فردی نتواند صرفا با وارد کردن یوزرنیم و پسورد اکانت شما در آن لاگین شود و ملزم به ارائه کد تایید مرحله دوم گردد که به موبایلتان ارسال می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید تایید دو مرحله‌ای برای آن فعال شود.
  • از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (Profile) بروید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب کرده و گزینه Settings را لمس نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
  • گزینه Text Messages را انتخاب کنید.

نکته: در این مرحله می‌توانید گزینه Google Authenticator را هم انتخاب کنید که با انتخاب آن، رمز دوم یا همان رمز تایید دو مرحله‌ای در برنامه مذکور ارائه خواهد شد و پیامک نمی‌شود. برای فعالسازی این حالت باید اپلیکیشن نام برده شده را در گوشی خود نصب نمایید.

  • کد شش رقمی که برایتان پیام شده را وارد کنید و گزینه تایید را بزنید.

بدین ترتیب قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام در اکانت شما فعال می‌شود. توصیه داریم بعد از تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن حتما قابلیت مذکور را هم برای اکانت خویش فعال کنید تا ریسک هک شدن و سوء استفاده از آن را به حداقل برسانید. برای آشنایی دقیق با نحوه فعالسازی قابلیت مذکور می‌توانید از مقاله راهنمای "فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام" کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که مراحل دقیق کار ممکن است با توجه به نسخه و آپدیت های اینستاگرام کمی متفاوت باشد اما روند کلی کار به همین صورت است که عنوان کردیم.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام و ایمیل و شماره موبایل متصل به آن پرداختیم. انجام این اقدامات به سادگی امکانپذیر بوده و اصلا سخت نیست. فراموش نکنید برای افزایش امنیت اکانت اینستای خود حتما قابلیت تایید دو مرحله‌ای را در آن فعال نمایید. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: تغییرشماره اینستاگرام , تغییرایمیل اینستاگرام , تغییر شماره موبایل اینستاگرام , فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام , تغییر نام کاربری اینستاگرام , تغییر یوزرنیم اینستاگرام , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های پرفروش شیائومی که واقعا ویژگی های سخت افزاری خوب آن با در نظر گرفتن قیمت مناسبش جای تامل دارد، گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است. اگر به دنبال خرید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت و مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستید، این اسمارتفون می‌تواند برایتان گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

گوشی های شرکت شیائومی علیرغم ارائه مشخصات فنی و سخت افزاری عالی قیمت بسیار مناسبی دارند و همین امر سبب شده که این شرکت چینی بتواند جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل برای خود دست و پا کند! شیائومی هم اکنون در بازارهای بین‌المللی هم فعال شده و گوشی های با کیفیتش را با قیمت های رقابتی عرضه می‌کند. یکی از گوشی های فوق‌العاده خوب این شرکت، گوشی می سی دی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) است که برخی ویژگی های خاص آن از قبیل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بسیار جالب توجه هستند. این گوشی همچنین از یک باتری 5260 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro بپردازیم.

قیمت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که دستگاه ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و همین امر می‌تواند خیلی از افراد را برای خرید این اسمارتفون ترغیب کند. نسخه پایه این گوشی با قیمتی در حدود 400 دلار روانه بازار شده، حال آنکه دستگاه مشخصات فنی در حد یک پرچمدار اندرویدی را ارائه می‌کند و واقعا از این نظر کم و کسری چندانی ندارد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro خواهیم پرداخت و تجربه یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می سی سی 9 پرو شیائومی مربوط به ظاهر فوق‌العاده جذاب، شیک و پریمیوم آن می‌شود که حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا و درجه یک را کاملا به کاربر منتقل می‌کند. وقتی Xiaomi Mi CC9 Pro را در دست بگیرید واقعا حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و این می‌تواند از مهمترین مزیت های خرید این گوشی و استفاده از آن به شمار آید. گوشی اندازه نسبتا بزرگی دارد و بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری است و ضخیم هم به نظر می‌آید. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد و چندان سبک نیست. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که هم پنل جلو و هم قاب پشت گوشی مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارند اما با این حال توصیه می‌کنیم برای اطمینان هم که شده یک لایه گلس محافظ ال سی دی و گلس محافظ قاب پشت را در این گوشی مورد استفاده قرار دهید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (UXB Type C) هم از دیگر ویژگی های این اسمارتفون به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که گوشی از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما جای این ویژگی در آن خالیست!

اما مسئله‌ای واقعا جای بحث بیشتر دارد مربوط به ظاهر و سبک طراحی گوشی می‌شود. گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از نمای رو به رو فوق‌العاده جذاب و خوش رخ است. صفحه نمایش بزرگ آن واقعا حاشیه های باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در قسمت فوقانی صفحه نمایش دستگاه ناچ (Notch) کوچکی ضمیمه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. نکته بعدی مربوط به خمیدگی دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی گوشی می‌شود که حالتی زیباتر را برای آن به ارمغان آورده‌اند و البته برخی افراد خیلی با این سبک طراحی نمایشگر ارتباط برقرار نمی‌کنند.

از دیگر نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. اسکنر گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو در قلب نمایشگر آن تعبیه شده است. بدین ترتیب کاربر با قرار دادن انگشت خود روی قسمت زیرین صفحه نمایش یا همان ال سی دی موبایل می‌تواند تایید هویت و اسکن انگشت را انجام دهد. در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر آن وضعیت کاملا قابل قبول و مطلوبی دارد و شما در شرایط مختلف می‌توانید به سادگی با قرار دادن انگشت خود روی بخش زیرین ال سی دی موبایلتان از قفل نمایشگر عبور کنید یا تایید هویت را انجام دهید. اما سبک طراحی قاب پشت گوشی چطور است؟ وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید دو موضوع توجهتان را جلب خواهد کرد! اولین موضوع مربوط به براق بودن قاب پشت گوشی و شیشه‌ای بودن آن می‌شود که بر جذابیت های دستگاه افزوده‌ است و مسئله دومین مربوط به لنز های دوربین اصلی گوشی خواهد بود!

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Mi CC9 Pro پنج لنز دوربین مختلف دیده می‌شود و چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم در کنار آن ها وجود دارد. این مسئله وقتی برای اولین بار به قاب پشت گوشی نگاه کنید به شدت جلب توجه خواهد کرد. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اینطور نتیجه گرفت که گوشی از ظاهر و سبک طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد و وقتی آن را در دست می‌گیرید واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود که با حس در دست گرفتن یک گوشی پرچمدار برابری می‌کند. کیفیت ساخت دستگاه هم مطلوب است اما جای خالی ضد آب بودن در دستگاه حس می‌شود. در مجموع این گوشی نمره کاملا قابل قبولی از این بخش نقد و بررسی ما دریافت می‌کند و بدون تردید ظاهر زیبا، سبک طراحی خوب و کیفیت ساخت مناسب از ویژگی های مثبت آن هستند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : صفحه نمایش

 شیائومی سعی کرده یک پنل نمایشگر بزرگ را در گوشی می سی سی 9 پرو بکار ببرد و تا جای ممکن حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک تر کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.47 اینچی دارد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کرده بودیم، حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و طبق آمار چیزی در حدود 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمنا در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی، لنز دوربین سلفی آن در یک ناچ کوچک دیده می‌شود و قسمت زیرین پنل نمایشگر هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند.

نسبت 19.5 به 9 در نمایشگر گوشی بکار رفته و بدین ترتیب صفحه نمایش دستگاه نسبتا بلند به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی ها جالب صفحه نمایش گوشی مربوط به لبه های خمیده آن می‌شود که اصطلاحا حالتی اج مانند (Edge) را در دو لبه سمت راست و چپ ال سی دی دستگاه ایجاد کرده‌اند. این سبک طراحی شاید از دید برخی افراد جالب نباشد و مورد نقد قرار گیرد اما به عقیده ما منجر به افزایش جذابیت های دستگاه، خاص تر به نظر رسیدن آن و همچنین خوش دست تر شدن محصول شده است. نکته بعدی که باید در این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro به آن اشاره کنیم مربوط به لایه محافظ و شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده روی پنل ال سی دی گوشی می‌شود که مقاومت آن را در برابر تماس با اشیای نوک تیز چند برابر می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

با این حال توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی Mi CC9 Pro یک لایه گلس محافظ نصب کنید. ضمنا صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از قابلیت HDR10 و "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما سوال اصلی این است که کیفیت نمایشگر گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو مشخص شد نمایشگر گوشی از وضوح، شارپنس و کنتراست مطلوبی برخوردار است و بدین سبب مشاهده تصویر روی صفحه بزرگ گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اگرچه باید اعتراف کرد که اغلب پرچمداران سامسونگ از این نظر نسبت به گوشی Mi CC9 Pro وضعیت بهتری دارند، اما فراموش نکنید که آن گوشی ها پرچمدار هستند و می  سی سی 9 پرو یک گوشی مقرون به صرفه است!

با این حال تماشای فیلم و سریال یا وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب با گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو و صفحه نمایش بزرگ آن بسیار لذت بخش است و دستگاه از این نظر کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که پنل نمایشگر دستگاه از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم وضعیت خوبی دارد و شما می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. پس در مجموع صفحه نمایش این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید می‌تواند در رده قیمتی خودش از بهترین های بازار باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شیائومی گوشی های خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و گوشی Mi CC9 Pro هم از این قاعده مستثنا نیست! اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI هم در کنار آن راه اندازی می‌شود تا ظاهری شخصی سازی شده را برای کاربر به ارمغان آورد. ضمنا بدون شک آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر خواهد شد. اما بستر نرم افزاری این اسمارتفون تا چه حد می‌تواند کاربردی، بهینه و کارآمد باشد؟از نظر بهینه بودن نمی‌توان رابط MIUI را به عنوان یک رابط خیلی بهینه در نظر گرفت، اما با این حال ما آن را به رابط کاربری گوشی های هوآوی ترجیح می‌دهیم. رابط MIUI تقریبا ثبات خوبی دارد و در کمتر مواقعی دچار کرش، لگ و تاخیر می‌شود.

قابلیت های زیادی در این رابط ارائه شده‌اند و شیائومی سعی کرده تقریبا برای هر ویژگی یک گزینه در رابط گوشی ارائه کند! این مسئله سبب گشته تا منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر آید و در اغلب مواقع کاربر نتواند مسیر درست را برای پیدا کردن گزینه مورد نظرش از طریق منوی تنظیمات طی کند. البته نگران نباشید چون امکان جستجوی در منوی تنظیمات و دستیابی سریع به تمام آپشن های این بخش وجود دارد. یکی از ویژگی های کاربردی و جالبی که توسط رابط گوشی می سی سی 9 پرو پشتیبانی می‌شود مربوط به امکان دوآل کردن اپلیکیشن ها (Dual Apps) می‌شود! در رابط کاربری این گوشی گزینه پیش فرضی برای نصب دو نسخه از هر برنامه در گوشی ارائه شده که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

ما در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اپلیکیشن های پرطرفداری مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی آن نصب کردیم و مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای این اپلیکیشن بر می‌آید و واقعا در حین اجرای آن ها با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. از سمت دیگر انجام کارهایی مثل وبگردی، پخش کلیپ ویدیویی، ارسال و دریافت پیامک و غیره هم با سرعت کاملا مطلوبی در گوشی انجام می‌گیرد. بنابراین در مجموع گوشی از بستر نرم افزاری خوب و سلیسی بهره می‌برد و بدون تردید شما بعد از چند مدت استفاده از گوشی کاملا با بستر نرم افزاری آن و رابط کاربری MIUI ارتباط برقرار خواهید کرد. ضمنا شیائومی طی چند سال اخیر نشان داده که پشتیبانی نرم افزاری خوبی هم از اسمارتفون هایش به عمل می‌آورد، بنابراین اگر به انتشار به موقع آپدیت ها و پشتیبانی نرم افزاری اهمیت می‌دهید، گوشی Mi CC9 Pro می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب و خرید گوشی جدید به آن توجه کرد مربوط به قدرت عملکرد دستگاه و پتانسیل سخت افزاری آن می‌شود. خوشبختانه با توجه به ویژگی هایی که روی کاغذ به گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو اختصاص داده شده، انتظار داریم که دستگاه قدرت عملکرد مطلوبی داشته باشد. در قلب این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 730G استفاده به عمل آمده که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد گه شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، البته با ظرفیتی که حافظه گوشی در حالت پیش فرض ارائه نکرده، احتمال نیاز پیدا کردن به حافظه جانبی و مواجه شدن با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات خیلی کم است، مگر اینکه شما خیلی اهل ضبط عکس و ویدیو با دوربین گوشی باشید! بنابراین حداقل با توجه به ویژگی های روی کاغذ انتظار داریم گوشی می سی سی 9 پرو قدرت عملکرد خوبی داشته باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

برای اینکه بررسی شیائومی Mi CC9 Pro در این زمینه دقیق تر انجام شود ما ابتدا بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در گوشی اجرا کرده و سپس از آن خارج شدیم و به ترتیب 10 اپلیکیشن و بازی از پیش تعیین شده را در دستگاه اجرا کردیم و سرعت لود، اجرا و جهش مابین آن ها را از بخش "Recent Apps" مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که اولا بازی مثل پابجی موبایل به راحتی در آن اجرا می‌شود و کوچک ترین لگ و تاخیری را به همراه نخواهد داشت و فقط اجرای طولانی مدت آن می‌تواند منجر به داغ شدن بدنه دستگاه و افزایش شدید میزان مصرف شارژ باتری شود. ثانیا گوشی به لطف بهره‌مندی از رم با ظرفیت مناسب به خوبی از پس اجرای سایر برنامه ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بر می‌آید.

لازم به ذکر است که ما در بررسی گوشی می سی سی 9 پرو از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. پس در مجموع می‌توان از این بخش بررسی شیائومی Mi CC9 Pro اینطور نتیجه گرفت که گوشی نام برده شده از قدرت عملکرد و بازده پردازشی خوبی برخوردار است و در رده قیمتی خودش می‌تواند از این نظر جزو یکی از بهترین گوشی های بازار باشد. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام بدون مشکل کارهای روزمره قادر خواهید بود که سنگین ترین گیم های اندرویدی را هم اجرا کنید، اما طبیعتا اجرای طولانی مدت این نوع بازی ها می‌تواند منجر به افت شدید کیفیت شارژدهی باتری گوشی و همچنین داغ شدن بدنه آن شوند که در دراز مدت منجر به کاهش عملکرد مفید باتری می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : دوربین اصلی و سلفی

 تقریبا اصلی ترین ویژگی بارز گوشی Xiaomi CC9 Pro مربوط به دوربین آن می‌شود! یک لنز 108 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین اصلی این گوشی بکار رفته که سطح انتظارات را بالا می‌برد! در مجموع دوربین اصلی گوشی نام برده شده از 5 لنز مختلف تشکیل شده است که به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند. قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوش پشتیبانی می‌شوند که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 3 فریم در ثانیه می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در عمل چطور است؟ در بررسی شیائومی Mi CC9 Pro مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور خوب عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد! به جرئت می‌گوییم که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی این اسمارتفون در محیط های این چنینی فوق‌العاده است و کیفیتی در حد کیفیت بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی های پرچمدار فعلی بازار را ارائه می‌کند. همچنین عکسبرداری در حالت پرتره و ماکرو هم در اینگونه موقعیت ها به شکل کاملا عالی و مطلوبی انجام می‌شود. اما زمانی که نور محیط کم باشد و در فضای تاریک تر و بسته‌ای به سر ببرید، دوربین اصلی گوشی دیگر مثل قبل فوق‌العاده نخواهد بود و این بار عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند.

عکس هایی که در محیط های کم نور و بسته با دوربین اصلی گوشی ضبط شوند عموما جزئیات خوبی دارند و طبیعی یا اصطلاحا نچرال (Natural) به نظر می‌رسند اما تفکیک پذیری رنگ ها در آن ها می‌توانست بهتر باشد و گاها ممکن است نویزهایی هم در این تصاویر دیده شود. با این حال این مسئله چیزی از ارزش های دوربین اصلی گوشی کم نمی‌کند، چون افت کیفیت عکسبرداری در محیط های تاریک امری بوده که در تمام گوشی های موبایل و حتی دوربین های حرفه‌ای هم شاهد وقوع آن هستیم. در حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند و طبیعتا حجم بالایی را هم ارائه خواهند کرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط عکس های پرتره سلفی و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی گوشی هم وضعیت مطلوبی دارد و دقیقا مثل دوربین اصلی گوشی است. یعنی در محیط های با نور خوب و باز می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی عکس های عالی ضبط کنید اما در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی با افت نسبی رو به رو می‌شود. ضبط اینکه دوربین سلفی گوشی در ضبط عکس های پرتره هم عملکرد دقیق و خوبی دارد. در مجموع به عقیده ما بهره‌مندی از دوربین خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Xiaomi Mi CC9 Pro است و به ویژه دوربین اصلی این اسمارتفون می‌تواند در محیط ها با نور مناسب بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro : باتری و شارژدهی

 آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro را به باتری آن اختصاص می‌دهیم. باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار داریم که این باتری بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز گوشی بر آید. خوشبختانه در بررسی می سی سی 9 پرو هم شاهد همین وضعیت بودیم اما با این تفاوت که مشخص شد نوع استفاده کاربر از گوشی و شدت کاری که از آن می‌کشد به شکل قابل ملاحظه‌ای روی میزان مصرف شارژ باتری تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر یک کاربر معمولی را به عنوان معیار بررسی قرار دهید، ممکن است یک مرتبه شارژ باتری گوشی Mi CC9 Pro تا 1.5 روز برای وی دوام بیاورد اما اگر کاربری با سطح استفاده بیشتر و به ویژه علاقمند به اجرای گیم از گوشی استفاده کند، شارژ آن شاید کمتر از 1 روز دوام داشته باشد.

اما در حالت کلی و با در نظر گرفتن شرایط نرمال می‌توان قدرت شارژدهی باتری گوشی شیائومی می سی سی 9 پرو را حدود 1 الی 1.5 روز در نظر گرفت. اما این باتری 5260 میلی آمپر ساعت برای شارژ مجدد به چه میزان زمان نیاز دارد؟ شیائومی گوشی مذکور را به یک شارژر 30 واتی مجهز کرده است! به لطف این شارژر می‌توان طی 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کرد. فول شارژ باتری گوشی هم با استفاده از این شارژ قدرتمند تقریبا ظرف 70 دقیقه انجام می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد عالی باتری یکی از ویژگی های مثبت و بسیار جالب گوشی Mi CC9 Pro محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9 Pro (می سی سی 9 پرو) پرداختیم. این گوشی از ویژگی های مثبت زیادی بهره می‌برد که سبب شده‌اند ارزش خرید آن بالا برود و دستگاه به یکی از پرفروش ترین گوشی های برند شیائومی تبدیل گردد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و خوش ساخت داشته باشید، شیائومی می سی سی 9 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • پردازنده، رم و حافظه داخلی مناسب
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ فوق‌العاده باتری
  • قیمت مقرون به صرفه

 

نقاط ضعف:

  • ضد آب نبودن


:: برچسب‌ها: قیمت شیائومی می سی سی 9 پرو , می سی سی 9 پرو , بررسی شیائومی می سی سی 9 پرو , شیائومی Mi CC9 Pro , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

وقتی گیمر حرفه‌ای هستید و به فاصله چند روز از رونمایی جدیدترین عناوین تلاش می‌کنید آخرین نسخه از بازی‌های روز دنیا را روی سیستم خود داشته باشید، به تنها چیزی که فکر می‌کنید بی‌رقیب بودن و داشتن قوی‌ترین سخت افزار دنیاست. بدون‌شک خوب می‌دانید که کارت گرافیک در سیستم‌های گیمینگ چقدر اهمیت دارد. پس اگر موضوع هزینه خیلی مهم نیست و دنبال یکی از قوی‌ترین مدل‌های حال حاضر دنیا هستید با نقد و بررسی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی گیگابایت یکی از برترین تولیدکنندگان سخت‌افزارهای کامپیوتری در دنیاست که توجه ویژه به حوزه گیمینگ دارد و محصولات مختلفی روانه بازار کرده است. کیفیت مدل‌های این برند قدیمی زبانزد کاربران و کارشناسان است و سال‌هاست محصولات این شرکت در کشور ما نیز با گارانتی معتبر به فروش می‌رود.

AORUS نامی است که گیگابایت برای محصولات سری حرفه‌ای و گیمینگ خود انتخاب کرده است و سخت‌افزارهای مختلفی چون کارت گرافیک‌های سری گیمینگ را تحت این نام تجاری روانه بازار می‌کند. این سری نشان می‌دهد که با قوی‌ترین محصولات گیگابایت روبه‌رو هستیم.

کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار است که از معماری برتر NVIDIA turing سری RTX، توان مصرفی 750 وات، 11 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6، فرکانس کاری 1770 مگاهرتز برای هر هسته بهره مند است. شاید قیمت نسبتا بالایی داشته باشد، ولی شک نکنید که در اجرای بی‌نقص بازی‌ها با گرافیک بالا، عالی عمل می‌کند.

با اینکه قیمت کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نسبت به قیمت کارت گرافیک های دیگر بالاتر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آر تی ایکس 2080 تی آی

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم، راهنمای نصب و... وجود دارد.

 

طراحی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti

 

طراحی کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در همان نگاه اول به کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آرتی‌ایکس 2080 تی آی کاملا متوجه می‌شوید با سخت‌افزاری مواجه هستید که دلتان می‌خواهد هیچ‌وقت آن را روی مادربرد نصب نکنید و ساعت‌ها فقط به تماشای این محصول زیبا و چشم‌نواز نگاه کنید. یک طراحی زیبا، مدرن و جذاب تمام آن چیزی است که از یک مدل گران قیمت می‌توانید انتظار داشته باشید و گیگابایت به خوبی این خواسته را برآورده کرده است.

رنگ‌بندی کاملا مشکی و نقره‌ای در کنار سه فن 100 میلی‌متری قدرتمند با طراحی انحصاری Windforce Stack، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. این نوع طراحی باعث می‌شود هوا به کمک تیغه‌های بزرگتر با قدرت و فشار بیشتری چرخش داشته باشد و کمپانی گیگابایت همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدنه فلزی مشکی رنگ با صفحات فلزی و سیستم نورپردازی بی‌نظیر RGB Fusion 2.0 باعث می‌شود نتوانید هیچ ایرادی از نظر طراحی ظاهر به این سخت افزار وارد کنید.

خطوط شکسته و طراحی تهاجمی روی کارت گرافیک باعث شده است تا با یک زبان طراحی منحصربه‌فرد مواجه باشیم که لوگوی سری AORUS به خوبی در وسط آن نمایان است. این کارت گرافیک کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و متریال به کار رفته در آن نشان می‌دهد محصولی که خریداری کرده‌اید استحکام و دوام بالایی دارد.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید.

 

پورت کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد سه پورت HDMI و سه پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti از 4 مانیتور پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید این کارت گرافیک دارای پورت USB Type C با پشتیبانی از Virtual Link است. رزولوشن این محصول 4320 * 7680 پیکسل است.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti

 

مشخصات کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

در این که باید از یک محصول رده بالا و حرفه‌ای انتظارات زیادی داشته باشیم شکی نیست. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نیز به خوبی پاسخگوی هر بازی‌خوری است که میلیون‌ها تومان صرف جمع‌کردن یک سیستم گیمینگ فضایی کرده است.

کارت گرافیک گیگابایت اوروس جیفورس آرتی‌ایکس 2080 تی‌آی یک نمونه GDDR6 است که در آن از 11 تراشه حافظه با ظرفیت یک گیگابایت و فرکانس پایه 1545 مگاهرتز و فرکانس اورکلاک 1770 مگاهرتز استفاده شده است. در مجموع این سخت افزار 11 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول قدرتمندی روبه‌رو هستیم.

این کارت گرافیک دارای پردازنده گرافیکی RTX2080 است که 4352 هسته CUDA با توان حرارتی 750 وات دارد. این محصول رابط 352 بیتی دارد و فرکانس حافظه مجموع آن به 14140 مگاهرتز می‌رسد. معماری Turing انویدیا که جوایز متعددی را به خودش اختصاص داده است ویژگی‌های جذابی دارد که کمک می‌کند در تمام بازی‌های امروزی به‌ویژه تیرندازی اول شخص هیچ مشکلی نداشته باشید.

 

بنچمارک کارت گرافیک gigabyte aorus geforce rtx 2080 ti

 

از آنجایی که با یک محصول قدرتمند و مدرن روبه‌رو هستیم، در نتیجه این سخت افزار از جدیدترین تکنولوژی‌های روز پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

 

سخن پایانی

کمپانی تایوانی گیگابایت یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت‌های گرافیک‌ این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری AORUS جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ گیگابایت هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد عالی
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 4 مانیتور
  • بهره‌گیری از معماری Turing انویدیا
  • 11 گیگابایت حافظه اختصاصی 6GDDR


:: برچسب‌ها: خرید کارت گرافیک gigabyte aorus 2080 ti , قیمت کارت گرافیک , کارت گرافیک gigabyte aorus rtx 2080 ti , قیمت کارت گرافیک GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

برای گیمرهای حرفه‌ای، موضوعات مالی در اولویت چندم قرار می‌گیرد؛ چرا که آنها فقط به بازی کردن بدون مشکل و پیروز شدن فکر می‌کنند. اما برخی از کاربران هستند که موضوع بودجه برایشان مهم است و از سوی دیگر خیلی هم حرفه‌ای به فکر بازی نیستند. اگر جزو گروه دوم هستید ولی همچنان قدرت کارت گرافیک برایتان مهم است با نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ سخت‌افزار پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس در محصولات خود گروهی به نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است. STRIX نیز برای سخت‌افزارهایی به کار می‌رود که این کمپانی تایوانی برای آنها از یک سیستم نورپردازی حرفه‌ای استفاده کرده است. کارت گرافیک GTX1050 O2G G در این دو گروه دسته بندی می شود.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های میان‌رده موجود در بازار است که از دو گیگابایت حافظه اختصاصی، تراشه‌های انویدیا، فرکانس کاری 1752 مگابایت، دو فن DirectU II و رزولوشن 4320 در 7680 پیکسل بهره می‌برد. این مشخصات در کنار قیمت این سخت‌افزار باعث شده است تا به یکی از پرفروش‌های بازار تبدیل شود.

قیمت کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming نسبت به قیمت کارت گرافیک های دیگر مناسب‌تر است، ولی کیفیت بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد آن باعث می‌شود اگر گیمر نیمه‌حرفه‌ای هستید به خرید کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming فکر کنید.

 

محتویات جعبه

 

نقد و بررسی کارت گرافیک ASUS ROG Strix GTX1050 O2G Gaming

 

هنگام خرید سخت‌افزار به ویژه مادربرد و کارت گرافیک، خریداران علاقه دارند بدانند داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در جعبه کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming علاوه بر خود سخت‌افزار، دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای لازم، راهنمای نصب و دو بند نگهدارنده با لوگوی ROG وجود دارد.

 

طراحی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming

 

طراحی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming

 

طراحی کارت گرافیک گیمینگ ایسوس راگ استریکس جی تی ‌ایکس 1050 اُ 2 گیگابایت و کیفیت ساخت آن کاملا نشان می‌دهد که با محصولی از کلاس میان رده مواجه هستیم. این سخت‌افزار کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، ولی هنوز به پرچمداران ایسوس نمی‌رسد. از سوی دیگر کیفیت ساخت و نوع طراحی آن شبیه مدل‌های ارزان‌قیمت نیست.

رنگ‌بندی کاملا مشکی در کنار دو فن 90 میلی‌متری قدرتمند، آن چیزی است که در همان لحظه اول از یک محصول زیبا و جذاب نظر شما را جلب می‌کند. کمپانی ایسوس همیشه در ساخت و تولید محصولات باکیفیت و زیبا زبانزد بوده و وسواس خاصی به خرج می‌داده است. کارت گرافیک Asus ROG STRIX RTX GTX1050 O2G نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این فن‌ها تولید شرکت FirstD هستند و می‌توانند با سرعت 3000 دور در دقیقه کارت گرافیک شما را خنک کنند. این مدل مطابق با استانداردهای NVIDIA تولید شده است. ضمن اینکه این کارت گرافیک از تکنولوژی خنک‌کنندگی DirectU III نیز بهره می‌برد تا خیالتان از گرمای تولیدشده راحت باشد.

طراحی ایسوس برای محل قرارگیری این دو فن به شکلی است که دور آن شبیه یک شش ضلعی به نظر می‌رسد و این شکست خطوط نه‌تنها تداعی‌کننده یک محصول گیمینگ است، بلکه مشخص است که این محصول از زبان طراحی محصولات گیمینگ این شرکت تایوانی ارث برده است.

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از جذابیت‌های این سخت افزار بهره‌گیری از سیستم نورپردازی RGB است که هنگام کار کردن زیبایی‌های آن را دو چندان کرده و جلوه خاصی به داخل کیس می‌بخشد. از نورپردازی از سیستم AURA sync پشتیبانی می‌کند و به راحتی با نرم‌افزار موجود می‌توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

زیر فن‌ها یک هیت‌ سینک و خنک‌کننده قدرتمند نیز وجود دارد که در واقع به صفحه فلزی پشت کارت گرافیک چسبیده است. نصب این کارت گرافیک اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید آن را از طریق اسلات PCI Express 3.0 در جای خود نصب کنید. البته برای نصب آن نیاز به فضای 2 اسلات دارید.

 

پورت کارت گرافیک asus rog strix gtx1050 o2g gaming

 

در قسمت پشت این کارت گرافیک شاهد یک پورت HDMI، دو پورت DVI و یک پورت Display Port هستیم که نشان می‌دهد ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming از چهار مانیتور پشتیبانی می‌کند. این پورت‌ها دارای محافظ گرد و خاک هستند. رزولوشن این محصول 4320 * 7680 پیکسل است.

ابعاد این کارت گرافیک 241 * 129 * 40 میلی‌متر است که کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

 

مشخصات فنی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming

 

مشخصات کارت گرافیک asus rog strix gtx1050 o2g gaming

 

همان‌طور که اشاره کردیم کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming یک محصول میان‌رده است، ولی دلیل نمی‌شود با یک مدل ضعیف مواجه باشیم. هنگام کار کردن با این کارت گرافیک از عملکرد و قابلیت‌های آن لذت بردیم.

کارت گرافیک گیمینگ ایسوس راگ استریکس جی‌تی‌ایکس 1050 اُ 2 گیگابایت یک نمونه GDDR5 است که در آن از ‌تراشه‌های GTX1050 انویدیا و فرکانس 1442 مگاهرتز استفاده شده است. در مجموع این سخت افزار 2 گیگابایت حافظه اختصاصی دارد که نشان می‌دهد با چه محصول روبه‌رو هستیم. این مدل 640 هسته پردازشی CUDA دارد و از رابط 128 بیتی پشتیبانی می‌کند.

فرکانس کاری هر هسته در حالت گیمینگ 1556 و در حالت اورکلاک 1569 مگاهرتز است. کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming با DirectX 12، OpenGL 4.5 و Shader Model 5.0 به راحتی سازگاری دارد.

به کمک نرم‌افزار GPU Tweak II می‌توانید از قابلیت‌های اورکلاکینگ این کارت گرافیک استفاده کنید و کارایی و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. ضمن اینکه برای گرفتن عکس از داخل بازی می‌توانید از تکنولوژی Ansel انویدیا استفاده کنید. در قسمت زیر بنچمارک این کارت گرافیک در چند عنوان از بهترین از بازی‌های روز دنیا مشاهده می‌کنید:

 

بنچمارک کارت گرافیک asus rog strix gtx1050 o2g

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. کارت گرافیک‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. این محصولات در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

سری ROG جزو مدل‌های حرفه‌ای و گیمینگ ایسوس هستند که برای کاربران رده بالا و متخصص طراحی شده‌اند.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس مشخصات فنی این محصول، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد خوب
  • سیستم خنک کننده قوی
  • پشتیبانی از 4 مانیتور


:: برچسب‌ها: قیمت کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming , بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX1050 O2G Gaming , قیمت کارت گرافیک ایسوس , کارت گرافیک گیمینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

ردمی نوت 9 اس (Xiaomi Redmi Note 9S) یکی از جدیدترین گوشی های خوش قیمت و میان رده شرکت شیائومی است که مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده و واقعا در رده قیمتی خودش می‌تواند کم‌نظیر باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های این اسمارتفون و نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شیائومی استاد تولید گوشی های خوش قیمت و با کیفیت بوده و بارها این مسئله را ثابت کرده است! اگر ذره‌ای در این مسئله شک و تردید دارید، گوشی Redmi Note 9S این کمپانی می‌تواند کاملا شک و تردیدهای شما را برطرف سازد! گوشی مذکور از نظر سخت افزاری یک اسمارتفون بسیار خوب است و از کیفیت ساخت مطلوبی هم بهره می‌برد اما قیمت فوق‌العاده مناسب را ارائه می‌کند! قیمت Redmi Note 9S شیائومی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشور حدود 4.8 میلیون تومان است. با توجه به این ویژگی ها ارائه نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس و درک بهتر نقاط قوت و ضعف آن خالی از لطف نخواهد بود.

گوشی نام برده شده در ماه مارس (March) سال 2020 معرفی شد و همانطور که گفتیم یکی از جدیدترین گوشی های برند شیائومی محسوب می‌شود. ویژگی های مثبت این گوشی متعدد هستند اما در این بین برخی ویژگی ها مثل نمایشگر 6.67 اینچی، دوربین 48 مگاپیکسلی و باتری 5020 میلی آمپر ساعتی بیشتر از هر چیز دیگری توجه کاربر را جلب می‌کنند. اما باید دید که گوشی در عمل چه بازده و کیفیتی دارد! در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس (Xiaomi Redmi Note 9S) می‌پردازیم و سعی خواهیم کرد که ویژگی های کاربردی آن را زیر ذره‌بین قرار دهید تا شما با نقاط قوت و ضعف گوشی بهتر آشنا شوید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اگر به جذاب بودن ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، ردمی نوت 9S شیائومی شما را نا امید نمی‌کند، چون ظاهری واقعا شیک و جذاب دارد. وقتی این گوشی را در دست بگیرید و به پنل جلوی آن نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ دستگاه توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی است و حاشیه های بسیار باریکی دارد. حدود 84.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی این اسمارتفون با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود و لنز دوربین سلفی آن هم داخل نمایشگر و بخش فوقانی آن تعبیه شده است. برخلاف اغلب گوشی های جدید امروزی داخل ال سی دی Redmi Note 9S اسکنر انگشت تعبیه نشده و اسکنر انگشت این گوشی روی لبه سمت راست قاب آن تعبیه می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت فیزیکی آن خوب است و می‌تواند در شرایط مختلف خیلی سریع قفل نمایشگر را باز کرده یا تایید هویت را تکمیل نماید. وزن گوشی حدود 209 گرم خواهد بود و بدنه آن ابعاد 8.8 در 76.7 در 165.8 میلیمتری را ارائه می‌کند. بنابراین گوشی مورد نظر ابعاد بزرگ و وزن نسبتا بالایی دارد که با توجه به بهره‌مندی از صفحه نمایش 6.67 اینچی طبیعی به نظر می‌رسد. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و از جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره‌مند است. سوکت شارژ گوشی هم از نوع یو اس بی تایپ سی (USB Type C) خواهد بود.

قاب پشت گوشی Redmi Note 9S براق و زیبا بوده و لبه های نسبتا خمیده‌ای دارد. اگر به گوشی هایی علاقه دارید که قاب آن ها پر زرق و برق باشد، ردمی Note 9s گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن با حالتی خاص و در یک قسمت مربعی شکل و مشکی رنگ تعبیه شده‌اند. لنز های دوربین اصلی گوشی برآمدگی نسبتا محسوسی دارند، به همین دلیل توصیه داریم حتما از گلس محافظ دوربین برای جلوگیری از ایجاد احتمالی خط و خش روی شیشه دوربین اصلی این گوشی استفاده کنید. اما جنس فریم و قاب گوشی از چیست؟

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که فریم اصلی گوشی پلاستیکی در نظر گرفته شده اما هم روی پنل جلوی (صفحه نمایش) و هم قاب پشت گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود که مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن دارد. ضمنا شیائومی اعلام کرده گوشی Redmi Note 9S در برابر پاشش آب مقاوم است اما حسابی روی ضد آب بودن این گوشی باز نکنید و اکیدا از تماس آن با آب و مایعات دوری نمایید. در مجموع وقتی گوشی مذکور را در دست بگیرید حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود که فراتر از حس در دست گرفتن یک اسمارتفون میان رده خواهد بود. به عقیده ما گوشی شیائومی ردمی نوت 9s از نظر طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت در رده قیمتی خودش یک گوشی عالی خواهد بود و انتظاراتی که از آن می‌رود را بر آورده می‌کند.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : صفحه نمایش

یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی Redmi Note 9S مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود چون اندازه بزرگی دارد! پنل نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی بوده و از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده است. همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم نمایشگر این گوشی چیزی در حدود 84.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و با حاشیه های باریک خودش ظاهری جذاب را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لنز دوربین سلفی گوشی در داخل نمایشگر آن و بخش فوقانی تعبیه شده و روی صفحه نمایش دستگاه هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. با این حال ما توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش 6.67 اینچی گوشی حتما از یک لایه گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

وضوح تصویر یا رزولوشن صفحه نمایش گوشی 2400 در 1090 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای یک پنل 6.67 اینچی است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی در ارائه محتوا چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که محتوا روی صفحه نمایش بزرگ این گوشی با کیفیت مطلوبی نمایش داده می‌شود. شادابی، شارپنس و کنتراست بسیار خوبی از سمت نمایشگر گوشی ارائه شده و این امر در کنار اندازه بزرگ نمایشگر سبب می‌شود که تماشا کردن فیلم و سریال در آن واقعا لذت بخش باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

از دیگر ویژگی های خوب صفحه نمایش گوشی می‌توان به توان مناسب در تولید روشنایی اشاره کرد. در بررسی صورت گرفته ما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) آن بر روی 80 درصد توانستیم در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم کاملا محتوای روی نمایشگر را ببینیم و با گوشی در تعامل باشیم. حتی در شرایطی که تابش نور بسیار شدید باشد هم شما می‌توانید روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد تنظیم کنید و تقریبا بدون مشکل هر آنچه که روی آن ارائه شده را ببینید. ضمن اینکه انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای کلیپ های یوتیوب هم با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که صفحه نمایش خوب و با کیفیت یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی شیائومی Redmi Note 9S محسوب می‌شود. اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه دارید، این اسمارتفون گزینه خرید عالی برای شماست.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی های شرکت شیائومی مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند و ردمی نوت 9 اس هم از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اینکه گوشی در سال 2020 رونمایی شده، طبیعتا از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید هم بهره می‌برد! اندروید 10 به طور پیش فرض روی آن نصب بوده و رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI 11 هم در کنار آن نصب و راه اندازی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم این گوشی حداقل تا یک سال آتی به طور مداوم تحت پشتیبانی نرم افزاری شیائومی قرار بگیرد و آپدیت های اندروید هم برای آن منتشر شوند. خوشبختانه شیائومی در انتشار آپدیت های نرم افزاری عملکرد بدی نداشته و انتظار داریم که همین روند همچنان ادامه پیدا کند.

در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و مطلوبی دارد. در حالت عادی و شرایطی که شما به انجام کارهای روزمره مثل پرسه زدن در یوتیوب، اینستاگرام، وبگردی، استفاده از اپلیکیشن تلگرام، ارسال و دریافت پیامک و غیره بپردازید، هیچ لگ و تاخیری را در بستر نرم افزاری گوشی خود مشاهده نخواهید کرد. این امر نشان می‌دهد که گوشی از پتانسیل نرم افزاری خوبی برخوردار است. رابط گوشی زیبا و سلیس طراحی شده و ما از نظر بصری یکی از طرفداران رابط MIUI هستیم. قابلیت های شخصی سازی زیادی هم به طور پیش فرض توسط آن ارائه می‌شوند و برخی ویژگی های جالب دیگر هم در کنار آن ها ارائه خواهند شد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

به عنوان مثال رابط MIUI به طور پیش فرض امکان تبدیل کردن یک برنامه به دو نسخه مختلف و استفاده همزمان از آن ها را ارائه می‌کند یا سعی شده در قسمت مدیریت اپلیکیشن های آن آپشن ها و گزینه های بیشتری برای شخصی سازی نحوه عملکرد و دسترسی های هر اپلیکیشن ارائه شود. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی هم خیلی زیاد نیست اما کم تعداد هم نخواهد بود! رابط گوشی به گونه‌ای طراحی شده که هم می‌توانید از آن در حالت فول اسکرین و با دستورات اشاره‌ای استفاده کنید و هم می‌توانید سه دکمه مجازی بک (Back)، هوم (Home) و ریسنت اپز (Recent Apps) را در قسمت زیرین آن ارائه کرده و از طریق این سه دکمه با گوشی در تعامل باشید که البته پیشنهاد ما این است که حتما در حالت فول اسکرین از گوشی استفاده کنید تا بهترین تجربه کاربری را از آن دریافت نمایید.

اما در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس شاهد ویژگی های منفی هم بودیم که مربوط به رابط کاربری و بستر نرم افزاری گوشی می‌شوند. اصلی ترین مسئله‌ای که برای ما آزاردهنده بود مربوط به چینش نه چندان جالب و قابل درک منوی تنظیمات می‌شود! گزینه هایی که در منوی تنظیمات گوشی ارائه شده‌اند واقعا سردرگم کننده به نظر می‌رسند و ما در اغلب مواقع برای دستیابی به گزینه های مورد نظرتان ملزم به جستجوی در این منو می‌شدیم و با طی کردن مسیرهایی که تصور داشتیم ما را به گزینه مورد نظر می‌رساندند، قادر به دستیابی به آن گزینه ها نبودیم. به عقیده ما این چینش نه چندان جالب منوی تنظیمات اصلی ترین نقطه ضعف رابط کاربری و بستر نرم افزاری گوشی Redmi Note 9S است. با این حال گوشی از این بخش نقد و بررسی ما هم نمره قبولی را دریافت می‌کند اما مدعی نمی‌شویم که بستر نرم افزاری آن از نقاط قوتش خواهد بود.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : پردازنده، رم و حافظه داخلی

عموما زمانی که با پرداخت هزینه نه چندان بالا یک گوشی میان رده می‌خرید، نباید از آن انتظار پتانسیل سخت افزاری بالایی داشته باشید. اما گوشی Redmi Note 9S شیائومی از این نظر هم یک گوشی قدرتمند است و می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. تراشه اسنپدراگون 720G در قلب این اسمارتفون بکار رفته که طی فرآیند 8 نانومتری تولید می‌شود و از جدیدترین تراشه های میان رده رو به بالای شرکت کوالکام محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای است و به ترتیب از شش هسته Kyro 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و دو هسته Kyro 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی تشکیل می‌شود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

گوشی از نظر رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه آن رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد اما نسخه برتر گوشی از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمنا هر دو نسخه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل بدین ترتیب فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهد. لازم به ذکر است که ما در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس از نسخه پایه آن با رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی استفاده کردیم. برای درک قدرت عملکرد گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در آن اجرا کردیم و سپس مابین 10 اپلیکیشن از پیش تعیین شده، جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم گوشی مورد ارزیابی قرار گیرد.

نتیجه بررسی نشان داد که گوشی Redmi Note 9S واقعا پتانسیل پردازشی خوبی دارد! این گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی مثل پابجی موبایل بر می‌آید، اگرچه بدنه آن در دقایق پایانی گیم به طرز قابل ملاحظه‌ای داغ شده بود اما همچنان کیفیت اجرای گیم سطح مطلوبی را ارائه می‌کرد. عملکرد رم گوشی هم خوب است و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر به واسطه آن با سرعت و کیفیت مطلوبی انجام می‌شود. بروز لگ و تاخیر در این پروسه گاها رخ می‌دهد اما شدت آن بسیار ناچیز بوده و کاملا قابل چشم پوشی خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توانید از این بخش نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس اینطور نتیجه گرفت که گوشی مورد نظر از پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و واقعا با توجه به قیمت گوشی بازده عالی را ارائه می‌کند.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : دوربین اصلی و سلفی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی Redmi Note 9S شیائومی می‌رسد! دوربین اصلی و سلفی! این روزها کیفیت دوربین به یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب و خرید اسمارتفون تبدیل شده است و شرکت های سازنده موبایل هم سعی دارند که گوشی های خود را از این نظر بهبود دهند. دوربین اصلی گوشی ردمی نوت 9S از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، 5 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و 2 مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری در حالت ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده و امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه خواهد بود. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب و به ویژه محیط هایی که باز باشند و نور آفتاب در آن ها مستقیما به سوژه اصلی عکس بتابد، عملکرد عالی دارد. در اینگونه مواقع با دوربین اصلی گوشی Redmi Note 9S می‌توانید عکس های هنری بسیار عالی و با کیفیتی ضبط کنید. عکسبرداری پرتره، ماکرو و با زاویه گسترده هم در اینگونه شرایط با کیفیت مطلوبی قابل انجام هستند. ضمنا می‌توانید با فعالسازی حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی از طریق اپلیکیشن دوربین گوشی هم به ضبط عکس های پرحجم و پر جزئیات 48 مگاپیکسلی هم بپردازید.

در حالت عکسبرداری پرتره تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه با دقت خوبی انجام می‌شود و عکسبرداری ماکرو را هم شما امکان ضبط تصاویر هنری و میکروسکوپی را می‌دهد. اما در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی ردمی Note 9s هم افت نسبتا قابل ملاحظه‌ای می‌کند. در اینگونه مواقع دیگر نمی‌توانید عکس های خیلی عالی ضبط کنید و قادر به ضبط عکس های معمولی خواهید بود. عموما هرچقدر محیط تاریک تر باشد، نویزهای تصویر ضبط شده هم بیشتر می‌شوند. با این حال عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های تاریک بد نیست و سطح کیفی متوسطی را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

اما دوربین سلفی گوشی چه وضعیتی دارد؟ دوربین سلفی گوشی Redmi Note 9S از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از عکسبرداری پانوراما، پرتره، HDR و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که دوربین سلفی آن هم در محیط های با نور مناسب عملکرد خیلی خوبی دارد و در محیط های کم نور و به ویژه بسته با افت کیفیت رو به رو می‌شود. کیفیت عکس های پرتره‌ سلفی هم دقیقا به نور محیط وابسته هستند و هرچقدر نور بهتری در محیط وجود داشته باشد، تصویر جذاب تری هم ضبط خواهد شد. در مجموع کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی خوب است. به عقیده ما گوشی Xiaomi Redmi Note 9S از نظر عملکرد دوربین در رده قیمتی خودش یکی از بهترین های بازار خواهد بود.

 

بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس : باتری و شارژدهی

یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های بارز گوشی ردمی نوت 9 اس که توجه هر کاربری را جلب می‌کند مربوط به ظرفیت باتری آن می‌شود. باتری اغلب گوشی های میان رده امروزی ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد، اما شیائومی برای گوشی Redmi Note 9s یک باتری لیتیوم پلیمری 5020 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته است! بنابراین انتظار داریم که گوشی از قدرت شارژدهی و نگهداری شارژ مطلوبی برخوردار باشد. در بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی با یک مرتبه فول شارژ باتری 5020 میلی آمپر ساعتی Redmi Note 9S تقریبا می‌تواند مدت زمان 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کنید.

بنابراین شارژدهی خوب یکی از ویژگی های مثبت گوشی مورد نظر است. ضمنا در بررسی این گوشی مشخص شد که انجام تسک های سنگین مثل اجرای بازی های HD و آنلاینی همچون پابجی موبایل می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای روی مصرف شارژ باتری تاثیرگذار باشد و شدت مصرف شدن آن را افزایش دهد. بنابراین توصیه داریم اگر نگهداری شارژ باتری برایتان اولویت است، از اجرای طولانی مدت گیم های سنگین و آنلاین در گوشی خودداری کنید. اما مسئله مهم بعدی مربوط به سرعت شارژ مجدد باتری گوشی می‌شود. چه مقدار زمان لازم است تا باتری 5020 میلی آمپر ساعتی ردمی نوت 9 اس فول شارژ شود؟

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس | Redmi Note 9S

 

خوشبختانه گوشی شیائومی Redmi Note 9S از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و یک شارژر اورجینال 18 واتی دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان در مدت زمان 90 الی 100 دقیقه باتری 5020 میلی آمپر ساعتی گوشی مذکور را فول شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی هم وضعیت خوبی دارد. در مجموع یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی ردمی نوت 9S مربوط به شارژدهی خوب باتری می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس پرداختیم. این گوشی بدون شک در رده قیمتی خودش یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار است. به عقیده ما ارزش خرید این گوشی بالاست و شما از خرید آن پشیمان نخواهید شد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که واقعا نقطه ضعفی در آن دیده نمی‌شود و دستگاه یک پکیج کامل را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌کند. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز (اندروید 10 پیش فرض)
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ مطلوب
  • قیمت بسیار مناسب

 

نقاط ضعف:

  • فریم پلاستیکی


:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی Redmi Note 9S , نقد شیائومی ردمی نوت 9 اس , بررسی شیائومی ردمی نوت 9 اس , قیمت شیائومی ردمی نوت 9 اس , گوشی خوش قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از قابلیت های جالبی که خیلی از کاربران اینستاگرام به دنبال آن هستند مربوط به بازنشر یا استوری دیگر کاربران می‌شود. تصور کنید کاربری در اینستاگرام خودش استوری جالبی قرار داده و شما می‌خواهید آن را در صفحه خودتان در قالب یک استوری جدید منتشر کنید! انجام این کار چگونه امکانپذیر خواهد بود؟ در ادامه این مطلب به آموزش روش های استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بازنشر دادن یا انتشار مجدد استوری دیگران در اینستاگرام اقدامی است که خیلی از کاربران به دنبال راهی برای انجام آن هستند اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ در به روز رسانی های جدید اینستا این قابلیت ارائه شده که افراد دارای پیج عمومی (Public) در استوری خود دوستانشان را تگ کنند و در نتیجه دوستان آن ها بتوانند استوری مورد نظر را بازنشر دهند. این روش حالت اصلی استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام است اما آیا راهی وجود دارد که استوری های دیگران که از این قانون و شرایط پیروی نمی‌کند را هم بازنشر دهیم؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است!

امکان بازنشر دادن استوری های دیگران حتی در حالتی که دوست شما نباشند و شما را در آن استوری تگ نکرده باشند هم با استفاده از ترفند های خاصی امکانپذیر خواهد بود. ما در ادامه این مطلب به آموزش تمام روش های استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام می‌پردازیم و هم روش اصلی و رسمی انجام این کار را برایتان شرح خواهیم داد و هم شما را با دو ترفندی آشنا می‌کنیم که امکان بازنشر استوری دیگران در حالتی که شرایط اول فراهم نباشد را امکانپذیر می‌کنند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام به روش اصلی

روش اصلی بازنشر استوری دیگران در اینستاگرام طی آپدیت های جدیدی که برای این برنامه ارائه شده در دسترس کاربران قرار گرفته است. این روش یک روش رسمی به شمار می‌رود و طبیعتا برای پیاده سازی آن نیازی به نصب بودن اپلیکیشن های جانبی روی دستگاه یا استفاده از راه های جانبی نخواهید داشت و کل پروسه بازنشر از طریق اپلیکیشن اینستا انجام می‌گیرد. برای اینکه امکان استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام با استفاده از این روش امکانپذیر باشد می‌بایست حتما دو شرط زیر محقق گردد:

  • پروفایل کاربری که می‌خواهید استوری وی را بازنشر دهید باید عمومی (Public) باشد.
  • فردی که در ابتدا استوری را ارسال کرده باید شما را در آن تگ کرده باشد.

در صورتی که حتی یکی از دو شرط فوق برقرار نباشند امکان بازنشر استوری دیگران در صفحه خود را نخواهید داشت و باید از روش های دیگری که وجود دارند و روش های فرعی هستند، استفاده کنید. در ادامه نحوه دقیق بازنشر استوری اینستاگرام با استفاده از روش اصلی و رسمی آن را برایتان شرح می‌دهیم. فرض کنید کاربر A قصد دارد استوری ارسال کند که کاربر B قادر به بازنشر آن در استوری خودش باشد. در این شرایط باید مراحل زیر طی شوند:

 

آموزش استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام

 

کاربر A باید مراحل عادی انتشار یک استوری را طی کند و فقط نام کاربری کاربر B را در استوری خودش تگ نماید. تگ کردن کاربران دیگر را می‌توان با تایپ علامت "@" و سپس نام کاربری کاربر مورد نظر انجام داد. همچنین می‌توانید گزینه اضافه کردن استیکر را در حین ویرایش استوری خود انتخاب کنید و آپشن تگ کردن را انتخاب نمایید و با تایپ نام کاربری مخاطب مورد نظرتان، یوزرنیم وی را به استوری خود تگ نمایید. بعد از اینکه کاربر A یوزرنیم کاربر B را در استوری خود تگ کرد، آن را منتشر می‌کند.

 

آموزش استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام

 

در این شرایط یک نوتیفیکیشن مشابه با عکس فوق روی صفحه گوشی کاربر B نمایان می‌شود و وی با لمس این نوتیفیکیشن می‌تواند به صفحه بازنشر آن و دیدن استور مراجعه کند. اگر بنا به هر دلیل این نوتیفیکیشن برایتان نمایان نشد یا فرصت انتخاب آن را نداشتید نگران نباشید، چون می‌توانید با مراجعه به قسمت "دایرکت ها" و انتخاب نام کاربر A پیامی با مضمون زیر را مشاهده کنید.

 

آموزش استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام

 

این پیغام که در قالب دایرکت برای شما ارسال شده در واقع همان نوتیفیکیشن تگ شدن شما در یک استوری خاص است. حالا نوبت به بخش اصلی استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام می‌رسد. گزینه Add This To Your Story را انتخاب کنید. بدین ترتیب صفحه ویرایش استوری در حساب کاربر B باز می‌شود. وی می‌تواند مثل یک استوری معمولی هر تغییری که دوست دارد را اعمال کند اما قادر نخواهد بود که عکس اصلی استوری کاربر A را تغییر دهد. بعد از اعمال تغییرات لازم کافیست که گزینه انتشار استوری توسط کاربر B لمس گردد. به همین سادگی بازنشر استوری دیگران در اینستا امکانپذیر می‌شود.

 

بازنشر استوری دیگران با ضبط اسکرین شات

اما اگر شرایط لازم برای استفاده از روش قبل که روش اصلی بازنشر استوری اینستاگرام دیگران است برقرار نبود تکلیف چیست؟ در این شرایط یکی از راه حل هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد مربوط به ضبط اسکرین شات یا رکورد ویدیو می‌شود. شما می‌توانید از استوری هر کاربری که می‌خواهید آن را در اکانت خودتان بازنشر دهید یک اسکرین شات یا ویدیو ضبط کنید و سپس آن را ویرایش کرده و به صورت استوری در صفحه خودتان بازنشر دهید. در نظر داشته باشید که انجام این کار در برخی مواقع می‌تواند به دلیل رعایت نکردن حق کپی رایت و در صورتی که گزارشی مبنی بر این مسئله برای سرورهای اینستا ارسال شود منجر به پاک شدن خودکار استوری شما یا حتی مسدود شدن اکانتتان در دراز مدت و در صورت تکرار این مسئله گردد. بنابراین بهتر است همیشه به حقوق نشر دهنده اصلی یک اثر اهمیت دهید و این امر را جدی بگیرید.

 

استوری كردن استوری ديگران با اپلیکیشن های واسط

اما اگر تمایل به ضبط اسکرین شات یا ویدیو از صفحه گوشی خود نداشته باشید باز هم می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های واسط استوری های دیگران را دانلود کرده و در اکانت خود بازنشر دهید. چندین اپلیکیشن مختلف وجود دارند که انجام این کار را امکانپذیر می‌کنند. برای مثال در آیفون های اپل و آیپدهای این شرکت می‌توان با برنامه Report Story for Instagram این کار را انجام داد و در گوشی های اندرویدی هم می‌توان از برنامه Story Saver بدین منظور کمک گرفت.

 

آموزش استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام

 

قصد نداریم در این مقاله به طور دقیق نحوه استفاده از این دو برنامه و اپلیکیشن را شرح دهیم و وارد جزئیات آن شویم اما در مجموع بکارگیری برنامه های نام برده شده بسیار ساده است. ضمن اینکه نمونه های مشابه زیادی از برنامه های مذکور هم وجود دارند که امکان استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام را فراهم می‌کنند. جالب است بدانید که برخی سایت های واسط نظیر سایت StoryDownloads هم امکان دانلود و بازنشر استوری های اینستاگرام دیگر کاربران را فراهم آورده‌اند. بنابراین می‌توانید از این ابزارهای واسط هم برای بازنشر دادن استوری دیگران در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش سه روش مختلف برای استوری كردن استوری ديگران در اینستاگرام پرداختیم. روش اول اصلی ترین روش و در واقع راه رسمی بازنشر استوری دیگر کاربران اینستاگرام است که مبتنی بر دو شرط خواهد بود اما روش های دیگر از روش های فرعی بازنشر استوری دیگران محسوب می‌شوند. امیدواریم از این مقاله راهنما استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: آموزش اینستاگرام , ضبط اسکرین شات از استوری , اسکرین شات از استوری اینستاگرام , گرفتن اسکرین شات از استوری , استوري كردن استوري ديگران , استوري كردن استوري ديگران با اپلیکیشن های واسط ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

با همه گیرشدن کنسول‌های گیمینگ، اسباب بازی‌های مختلف شارژی، کنترلی و... رونق سابق خود را از دست دادند. همه ما از ضررهای ناشی از نشستن مداوم کودکان در خانه و خیره شدن به مانیتورهای کوچک و بزرگ آگاه هستیم و به دنبال تفریحات دیگری برای کودکانمان هستیم. هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 را می‌توان یکی از بهترین هلیکوپترهای کنترلی موجود در بازار با قیمت کمتر از  600 هزار تومان دانست. با خرید هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 می‌توانید حس خوب کنترل یک اسباب بازی از راه دور را تجربه کنید و فرزندانتان را در حال تجربه یک حس جدید ببینید.

 

بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 : کنترل پذیری نسبتا خوب

هلیکوپتر کنترلی اسکای کینگ Aviator DH-80020 در هر 3 محور عقب جلو، پایین و بالا و چپ و راست قابل حرکت بوده و از حساسیت فرمان پذیری مناسبی برخوردار است.اما توجه داشته باشید کنترل پذیری محصولات پرنده، از سطح مبتدی تا حرفه ای تا حد زیادی بستگی به شرایط جوی دارد و کوچک ترین نسیمی در وضعیت پرواز آنها تاثیر خواهد گذاشت، اما این به معنای سقوط یا عدم کنترل پذیری نیست بلکه می توان بر خلاف جهت وزش آن نسیم اقدام به کنترل و استِیبِل بودن(ثابت نگه داستن) پرنده کرد.

 

بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 : بدنه مقاوم

هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 از بدنه و ادوات متحرک مقاوم و انعطاف پذیری برخوردار است، به طوری که با سقوط یا برخورد هلیکوپتر با اجسام، اگر سرعت حرکت و ارتفاع کم باشد، نگران خُرد شدن یا شکستن پروانه یا بدنه نباشید؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که تنها در شرایطی که وضعیت آب وهوایی را مناسب می‌بینید، نسبت به پرواز درآوردن این هلیکوپتر اقدام نمایید. باله‌ها و  پروانه اصلی، آسیب پذیرترین بخش هلیکوپتر کنترلی اسکای کینگ Aviator DH-80020 می‌باشند؛ پس نسبت در مراقبت از آن‌ها کوشا باشید.

 

نقد و بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020

 

بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 : ریموت کنترل

ظاهر کنترلر موجود در جعبه هلیکوپتر اسکای کینگ، کنترلری شبیه به کنترلر محصولات حرفه ای و هواپیما های کنترلی بنزینی می‌باشد که خوشبختانه این شباهت محدود به ظاهر آن است که سبب می شود امر کنترل پرنده برای کودکان آشنا به دیگر اسباب بازی ها و بازی های کامپیوتری یا کنسول های بازی راحت باشد و از فرمان پذیری مناسبی برخوردار شود. انرژی مصرفی این کنترلر از طریق 6 باتری AA (قلمی) تامین خواهد شد که پیشنهاد می‌شود از باتری‌های قابل شارژ مجدد در این کنترلر استفاده کنید.

 

نقد و بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020

 

بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 : نکات تکمیلی

حداکثر زمان شارژدهی باتری و زمان پرواز این هلیکوپتر 10 دقیقه می‌باشد؛ پس حتما قبل از این زمان و پیش از کاهش ارتفاع و کنترل پذیری هلیکوپتر، نسبت به پایین آوردن آن اقدام نمایید. علاوه بر حس خوب کنترل از راه دور، هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 به یک چراغ LED در جلو مجهز شده که لذت کار کردن با این هلیکوپتر کنترل از راه دور را دوچندان می‌کند. در انتها لازم به ذکر است که فاصله زیاد کنترلر از این هلیکوپتر سبب از دست رفتن سیگنال و در نتیجه از دست رفتن کنترل هلیکوپتر خواهد شد؛ پس همواره در فاصله مناسبی نسبت به این محصول اسکای کینگ قرار بگیرید.

 

نقد و بررسی هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020

 

سخن پایانی :

قیمت هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 در کنار ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد و کیفیت مناسبی که دارد سبب می‌شود تا این هلیکوپتر کنترلی از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. با رعایت نکاتی که در این بررسی به آن‌ها پرداختیم؛ می‌توانید مطمئن باشید که هلیکوپتر کنترلی اسکای کینگ آویاتور DH-80020 می‌تواند اسباب بازی مناسبی برای فرزند عزیز شما باشد.

اگر هرگونه سوالی در رابطه با این محصول از فروشگاه اینترنتی هدف داشتید؛ حتما از طریق بخش ارسال نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز خواهند بود.



:: برچسب‌ها: اسباب بازی کنترلی , خرید هلیکوپتر کنترلی , بررسی هلیکوپتر کنترلی , هلیکوپتر کنترلی Sky King Aviator DH-80020 , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه اینترنت VDSL و فیبر نوری در کشور ما نمیگذرد؛ اما اقبال عمومی نسبت به این دو نسل جدید اینترنت خانگی بسیار چشم‌گیر بوده و سبب شده که بازار خرید جدیدی برای مودم‌های پشتیبانی کننده از این دو ارتباط اینترنتی جدید شکل بگیرد. هزینه‌های بالای اینترنت دیتا در کنار حجم محدود آن‌ را می‌توان از جمله دلایلی دانست که امروزه در هر مکان قادر به مشاهده یک مودم اینترنت ثابت یا به عبارتی مودم ADSL هستیم. کمپانی D-Link که همواره از پیشتازان تولید سخت افزار و تجهیزات شبکه بوده است در زمینه تولید مودم‌های ADSL/VDSL نیز بیکار ننشسته و محصولات متنوعی را در این زمینه تولید و روانه بازار کرده است. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی دانست که در بین کاربران ایرانی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برخورداری از 4 پورت Lan) RJ-45) و یک پورت WAN در کنار توانایی اشتراک اینترنت بی‌سیم (Wireless) و پشتیبانی از پورت USB جهت استفاده از دانگل‌‌های اینترنت مختلف سبب شده تا مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 به یک محصول همه چیز تمام تبدیل شود. در ادامه‌ با نقد و بررسی همه جانبه مودم D-Link DSL-2877AL AC750، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

کمپانی نوپای D-Link که در زمان نگارش این مقاله تنها کمتر از 35 سال سن دارد؛ به خوبی توانسته با بزرگان صنعت شبکه همچون TP-Link به رقابت بپردازد و در این زمان اندک به خوبی جای خود را در میان کاربران باز کند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان یکی از جدیدترین محصولات این شرکت دانست که بسیار در بازار ایران مورد توجه قرار گرفته و از تقاضای بالایی برخوردار است. پشتیبانی از جدیدترین نسل اینترنت خانگی (VDSL) را می‌توان مهم ترین دلیل فروش بالای این محصول در کشور ما دانست. مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از کلاس‌های ارتباطی ADSL و VDSL به طور تمام و کمال پشتیبانی می‌کند و از کیفیت ارتباطی بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت بالای محصولات D-Link در کنار سیگنال‌های قوی این مودم سبب شده تا شاهد هیچ گونه قطعی اینترنتِ ناشی از مودم نباشیم. پشتیبانی از فرکانس کاری 5 مگاهرتز نیز در کنار پورت WAN، بخشی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این مودم بوده؛ که در ادامه به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از جمله معدود مودم‌هاییست که به صورت ایستاده قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل باید برای محل قرارگیری این مودم مکان مناسبی را در نظر بگیرید. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 به سه آنتن خارجی مجهز شده که آنتن‌های کناری با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز مرتبط هستند و آنتن وسطی فرکانس ارتباطی 5.0 گیگاهرتزی را منتشر می‌کند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 در ابعادی معادل 20x14.5x5 سانتی متر طراحی شده که با قرار دادن مودم‌ها در مسیر مستقیم، از ارتفاعی نزدیک به 28 سانتی متر برخوردار می‌شود. چراغ‌های اعلان (Notification) به کار رفته در مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 نیز به صورت افقی در بالای این محصول قرار گرفته‌اند که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

  • چراغ Power : نشان دهنده روشن یا خاموش بودن دستگاه می‌باشد.
  • چراغ DSL : این چراغ نشان دهنده برقراری ارتباط شما با شرکت تامین کننده اینترنت است. البته در صورتی که خطوط ارتباطی منزل شما نیز دچار مشکل باشند؛ این چراغ خاموش خواهد بود.
  • چراغ Internet : این چراغ زمانی که مودم در حالت آماده به کار است؛ به صورت مداوم روشن بوده و در زمان اتصال شما به اینترنت به صورت چشمک زن درخواهد آمد.
  • چراغ‌های Lan : این چراغ‌ها به صورت 4 چراغ پشت سر هم هستند که در صورت اتصال کابل لَن و اشتراک اینترنت از طریق این کابل‌ها، روشن خواهند شد.
  • چراغ‌های فرکانس کاری : چراغ‌های فرکانس به صورت دو چراغ با نمادهای 2.4 و 5 گیگاهرتز هستند که کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نشان‌دهنده سرعت ارتباط شبکه هستند.
  • چراغ WPS : این چراغ نشان دهنده وضعیت امکان اتصال سریع می‌باشد. جدا از فواید و قابلیت های WPS، روشن بودن این قابلیت امنیت مودم شما را به شدت پایین خواهد آورد. پیشنهاد ما به شما اینست که همواره WPS مودم خود را خاموش نگه دارید.
  • چراغ USB : این چراغ نشان دهنده برقراری ارتباطِ فلش USB با مودم می‌باشد.

 

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

در سمت چپ مودم D-Link DSL-2877AL AC750 نیز کلیدهای کاربردی این محصول قرار گرفته‌اند. این کلیدها نیز به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از : کلید استفاده از فرکانس 2.4 گیگاهرتز، کلید استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتز و در نهایت، کلید پاور (power) که با فاصله از دو کلید دیگر قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که این مودم از کلید RESET نیز بهره مند می‌باشد که در پشت دستگاه، و در فاصله پورت USB با درگاه WAN قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : ویژگی‌های سخت افزاری و ارتباطی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

سخت افزار و قدرت ارتباط، مهم ترین ویژگی‌های هر مودم هستند که نشان دهنده کیفیت ارتباطی و قیمت مودم می‌باشند. مودم D-Link DSL-2877AL AC750 یک مودم عادی نیست و در حقیقت یک مودم روتر است که ما برای راحتی بیشتر، از همان اصطلاح عامیانه مودم برای اشاره به آن استفاده می‌کنیم. در ابتدا بهتر است بدانید که مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 از کلاس‌های ارتباطی ADSL ،ADSL2+ ،VDSL و VDSL 2 پشتیبانی می‌کند. اگر از کلاس‌های ارتباطی اطلاعی ندارید مشکلی نیست؛ چراکه به زبان ساده این مودم از کلیه ارتباطات اینترنتی موجود در ایران به جز اینترنت فیبر نوری پشتیبانی خواهد کرد.

این مودم علاوه بر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، از فرکانس 5 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت انتقال برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 300 مگابایت بر ثانیه بوده و این مقدار در فرکانس 5 گیگاهرتز به مقدار قابل توجه 433 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

در رابطه با ارتباط وایفای (WiFi) مودم D-Link DSL-2877AL AC750 نیز، نکته خاصی مشاهده نمی‌شود و کمپانی دی لینک به استفاده از امکانات همیشگی بسنده کرده است.

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 : پورت‌های ارتباطی

 

نقد و بررسی مودم D-Link DSL-2877AL AC750

 

اگر پورت‌های ارتباطی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ خرید مودم D-Link DSL-2877AL AC750 می‌تواند بهترین گزینه موجود برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد. تنوع بالای پورت‌ها از بزرگترین برتری‌های این مودم D-Link می‌باشد که از پس نیاز هر کاربری برخواهد آمد. پورت‌های مودم دی لینک DSL-2877AL AC750، به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

پورت RJ-11 یا DSL : این پورت، ارتباط مودم با شبکه خارجی (ارائه دهنده اینترنت) را مهیا می‌سازد. پس از خرید و فعالسازی طرح اینترنتی خود، با اتصال مودم D-Link DSL-2877AL AC750 به ورودی تلفن و گاها اتصالات ماهواره‌ای می‌توانید به منبع داده متصل شده و از ارتباط اینترنتی برخوردار شوید.

پورت USB 2.0 : پورت USB کاربردهای گوناگونی در هنگام اتصال به مودم خواهد داشت، که ما در پایین به سه مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • آپدیت و به روزرسانی منوی BIOS و محیط نرم افزاری مودم
  • اشتراک فایل‌های موجود بر روی فلش USB با شبکه محلی
  • اتصال دانگل اینترنت دیتا و به اشتراک گذاری آن از طریق ارتباط بی‌سیم (Wireless)

 

پورت‌های RJ-45 یا Lan : در قسمت پشتی مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 با 4 پورت LAN روبه‌رو هستیم که ارتباطات مودم با شبکه محلی (Local) را فراهم می‌سازند. ساده ترین مثال استفاده از پورت LAN، استفاده از این پورت به منظور اشتراک اینترنت با سیستم‌های رومیزی و یا دستگاه‌های کارتخوان می‌باشد.

پورت WAN : این پورت در کنار پورت‌های لَن قرار گرفته و با رنگ قرمز از سایر پورت‌ها متمایز شده است. به طور مختصر، کاربرد پورت WAN را می‌توان به ارتباط میان شبکه‌های با فاصله بسیار زیاد از هم، مانند ارتباط میان چند شهر یا کشور خلاصه کرد.

ورودی نیرو یا Power : همان طور که مشخص است؛ این پورت وظیفه تامین انرژی مصرفی مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را بر عهده دارد. آداپتور مورد استفاده برای این مودم از نوع 12V/2A می‌باشد.

البته مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 به دو عدد درگاه USB مجهز شده است که پورت دیگر در سمت چپ دستگاه و در فاصله کلید پاور با کلیدهای فرکانس قرار گرفته است.

 

نتیجه نهایی :

مودم D-Link DSL-2877AL AC750 را می‌توان یکی از بهترین مودم‌روترهای موجود در بازار دانست که علاوه بر اینترنت ADSL، از سطح جدید اینترنت خانگی یعنی VDSL نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت مودم دی لینک DSL-2877AL AC750 در کنار ویژگی‌هایی همچون طراحی زیبا، پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتز و همچنین دارا بودن پورت WAN سبب شده تا این مودم از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر به دنبال خرید مودم با کیفیت و بروز هستید؛ مودم D-Link DSL-2877AL AC750 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اگر بنا به هر دلیلی احساس می‌کنید که این مودم نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد؛ به شما پیشنهاد می‌کنم که با مراجعه به لیست مودم‌‌ها نسبت به مقایسه و بررسی سایر محصولات موجود در این لیست اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی، همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز هستند.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از فرکانس کاری 5 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از اینترنت VDSL
  • آنتن دهی بسیار قوی به دلیل استفاده از 3 آنتن خارجی
  • برخورداری از پورت WAN

 

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از اینترنت فیبر نوری
  • طراحی نامناسب و بدنه شکننده


:: برچسب‌ها: مودم D-Link DSL-2877AL AC750 , نقد و بررسی مودم D Link DSL 2877AL AC750 , مودم D Link DSL 2877AL , D-Link DSL-2877AL AC750 , قیمت مودم D-Link DSL-2877AL AC750 ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تعداد افرادی که همیشه به دنبال گوشی های اندرویدی خوش قیمت و مقرون به صرفه هستند کم نیست. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و بودجه‌ای در حدود 4 الی 4.5 میلیون تومان را برای خرید یک اسمارتفون خوب و خوش قیمت اندرویدی اختصاص داده‌اید، سامسونگ Galaxy A30s و گوشی وای 9 پرایم 2019 هوآوی می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A30 با هوآوی Y9 Prime 2019 : مقدمه

در سال 2019 گوشی های میان رده و خوش قیمت متعددی روانه بازار شوند و هوآوی و سامسونگ دو شرکتی بودند که در این زمینه به مراتب فعال‌تر از سایر کمپانی های تولید کننده گوشی های اندرویدی به نظر آمدند. در ماه آگوست (August) سال 2019 هر دو کمپانی از یک گوشی مقرون به صرفه و خوش ساخت اندرویدی رونمایی کردند که خیلی زود توجه کاربران علاقمندان به اسمارتفون های مقرون به صرفه به آن ها جلب شد. هوآوی Y9 Prime 2019 گوشی جدید شرکت هوآوی بود و سامسونگ گلکسی A30s هم گوشی جدید شرکت سامسونگ بود. بنابراین شاید مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 و چالش کشیدن آن ها جالب باشد!

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در این مقاله از نسخه مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی هر دو گوشی استفاده کردیم تا مقایسه در شرایط متعادل و عادلانه در پیش گرفته شود. قیمت هوآوی وای 9 پرایم 2019 مجهز به کانفیگ مذکور تقریبا با قیمت Galaxy A30s بهره‌مند از کانفیگ نام برده شده یکسان و مشابه بوده و هر دوی آن ها حدود 4.5 میلیون تومان قیمت دارند. به همین جهت است که هر دو محصول می‌توانند گزینه خرید خوبی در یک رده قیمتی مشخص باشند. در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 می‌پردازیم و سعی می‌کنیم مشخص کنیم که کدامیک از آن ها ارزش خرید بیشتری دارند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

زمانی که دو گوشی A30s و Y9 Prime 2019 را در دست بگیرید و از نزدیک به آن ها نگاه کنید، اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند مربوط به اندازه و ابعاد بدنه دو گوشی می‌شود. نماینده هوآوی از این نظر کمی بزرگ تر از نماینده سامسونگ است و ابعاد بدنه آن 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر خواهد بود اما بدنه گوشی A30s ابعاد 7.8 در 74.7 در 158.5 میلیمتری دارد. همچنین گوشی وای 9 پرایم 2019 با وزن 196.8 گرمی چیزی در حدود 27.8 گرم از گوشی A30s که حدود 169 گرم وزن دارد سنگین تر خواهد بود. این تفاوت ها با در دست گرفتن دو گوشی نام برده شده کاملا قابل درک می‌شوند و یکی از تفاوت های اصلی مابین سبک طراحی دو گوشی هستند. اما گذشته از این تفاوت های ابتدایی، دو گوشی وجه اشتراک های زیادی هم دارند.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

به عنوان مثال فریم اصلی و قاب پشت هر دوی آن ها پلاستیکی است. در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت هر دو محصول علیرغم اینکه ظاهری براق و نسبتا جذاب دارد، در برابر تماس با اشیای نوک و تیز و ایجاد شدن خط و خش مقاومت ضعیفی را ارائه می‌کند. بنابراین باید مراقب باشید که روی قاب پشت دو گوشی خط و خش ایجاد نشود. برای انجام این کار می‌توانید از گلس محافظ قاب پشت یا گارد و کیف موبایل استفاده کنید. امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت، بهره‌مندی از جک 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) هم از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی مذکور هستند.

اما گذشته از ابعاد، اندازه و وزن چه تفاوت های دیگری مابین سبک طراحی دو گوشی وجود دارد؟ وقتی از نمای رو به رو به آن ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که صفحه نمایش هر دوی آن ها تقریبا بدون حاشیه طراحی شده و یک ناچ (Notch) در لبه فوقانی ال سی دی گوشی A30s وجود دارد که لنز دوربین سلفی آن را در بر می‌گیرد اما مکان نصب لنز دوربین سلفی گوشی وای 9 پرایم 2019 مشخص نیست. لنز دوربین سلفی این گوشی از مکانیسم پاپ آپ بهره می‌برد و در شرایطی که لازم باشد از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه بیرون می‌آید و در شرایطی که نیازی به آن نباشد هم در داخل بدنه گوشی پنهان خواهد شد.

بنابراین سبک طراحی دوربین سلفی دو گوشی هم تفاوت های محسوسی با هم دارد و از دیگر وجه تمایزهای طراحی آن ها به شمار می‌رود. در سبک طراحی قاب پشت آن ها هم تفاوت هایی وجود دارد که مربوط به نحوه نصب لنز های دوربین اصلی و طراحی ظاهری و رنگ‌بندی قاب پشت گوشی می‌شود. همچنین روی قاب پشت گوشی Y9 Prime 2019 یک اسکنر انگشت فیزیکی نصب است اما گوشی A30s سامسونگ هیچ اسکنر انگشت فیزیکی ندارد! اسکنر انگشت این گوشی داخل ال سی دی آن طراحی شده و کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه می‌تواند اسکن انگشت و پروسه تایید هویت را تکمیل کند. بنابراین نوع اسکنر انگشت این دو اسمارتفون هم باید هم تفاوت دارد.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

اما با در دست گرفتن هر دوی آن ها تقریبا حس و حال مشابهی به شما منتقل خواهد شد. البته انتظار نداشته باشید که حس در دست داشتن یک پرچمدار اندرویدی در حین کار با این دو گوشی به شما منتقل گردد. به عقیده ما نمی‌توان برای این بخش مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 برنده مطلقی را انتخاب کرد و اینکه کدامیک از دو گوشی مذکور از نظر سبک طراحی و ظاهر محصول بهتری هستند بیشتر با توجه به سلیقه شخصی کاربران مشخص می‌شود. اگر به گوشی های بزرگ و مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ علاقه دارید، هوآوی وای 9 پرایم 2019 را انتخاب کنید و اگر به گوشی های برند سامسونگ و مجهز به اسکنر داخل ال سی دی علاقه دارید، گلکسی A30s را انتخاب نمایید.

 

صفحه نمایش

با توجه به اینکه گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی از نظر اندازه و ابعاد کمی بزرگ تر از گوشی A30s است و لنز دوربین آن هم به صورت پاپ آپ در نظر گرفته شده، انتظار می‌رود که صفحه نمایش بزرگ تری هم داشته باشد. این گوشی به یک نمایشگر 6.59 اینچی نوع IPS LCD مجهز است که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی Galaxy A30s اندازه 6.4 اینچی دارد و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. رزولوشن 1560 در 750 پیکسلی توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

بنابراین حداقل روی کاغذ نماینده هوآوی از وضوح و تراکم پیکسلی بالاتری برخوردار است. همانطور که قبلا هم گفتیم پنل نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارند. بین ترتیب نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی A30s به چیزی در حدود 84.9 درصد می‌رسد و این نسبت در گوشی وای 9 پرایم 2019 به چیزی در حدود 84.3 درصد خواهد رسید که نشان می‌دهد دو گوشی از این نظر هم سبک طراحی مشابهی را ارائه کرده‌اند. متاسفانه روی صفحه نمایش هیچ یک از دو گوشی نام برده شده شیشه یا گلس محافظ قدرتمندی نصب نشده است، بنابراین شما حتما باید برای محافظت از ال سی دی آن ها و جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی A30s سامسونگ قابلیت اسکنر انگشت کاربر را دارد اما نمایشگر هوآوی Y9 Prime 2019 از این ویژگی بهره‌مند نیست.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش کدام گوشی وضعیت بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که صفحه نمایش هر دو محصول از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و با توجه به قیمتی که دو گوشی دارند، وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کنند. واقعیت این است که در مقایسه دو گوشی نام برده شده تفاوت چندانی مابین کیفیت و وضوح محتوای نمایشگر آن ها دیده نشد. به بیان دیگر علیرغم اینکه وضوح تصویر و تراکم نمایشگر نماینده سامسونگ از هوآوی کمتر است، در عمل و حالتی که چشم غیرمسلح یک کاربر معیار مقایسه باشد، تفاوتی چندانی در این بین قابل درک نیست. طبیعتا اگر به طور دقیق‌تر و با استفاده از ابزارهای مناسب تراکم پیکسلی و وضوح پنل نمایشگر دو گوشی مقایسه شود، هوآوی وای 9 پرایم 2019 گوی سبقت را از گوشی A30s می‌رباید اما مقایسه ما یک مقایسه کاربردی است.

بنابراین محتوای روی نمایشگر هر دو اسمارتفون نام برده شده شارپ، شاداب و با کیفیت خواهد بود و از این نظر کیفیت آن ها تقریبا مشابه و یکسان است. از نظر توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم دو گوشی وضعیت نسبتا مشابهی دارند. در بررسی و مقایسه آن ها مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی پنلشان بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن ها استفاده کرد و محتوای روی نمایشگرشان را دید. همچنین بزرگ بودن پنل ال سی دی دو گوشی سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در آن ها به مراتب لذت بخش باشد. به عقیده ما اگرچه روی کاغذ گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی می‌تواند در این بخش برتری داشته باشد اما در عمل کیفیت عملکرد پنل نمایشگر هر دو محصول مشابه است.

 

سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم هوآوی و هم سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند. بنابراین شاید لازم نباشد که در این بخش مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 خیلی وارد جزئیات شویم چون ریشه و هسته اصلی سیستم عامل دو گوش مشابه بوده و ماهیت یکسانی را ارائه می‌کند. از سمت دیگر با توجه به اینکه دو گوشی در یک سال و یک ماه مشابه معرفی شده‌اند، نسخه مشابهی از سیستم عامل اندروید هم روی آن ها نصب و راه‌اندازی می‌شود. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نصب شده و خوشبختانه آپدیت اندروید 10 هم برای هر دوی آن ها منتشر شده است و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود.

تفاوت اصلی مابین بستر نرم افزاری دو گوشی مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. رابط کاربری گوشی وای 9 پرایم 2019 رابط Magic UI است و رابط کاربری نماینده سامسونگ هم One UI نام دارد. رابط کاربری هوآوی که Magic UI نام گرفته خیلی رابط بهینه‌ای نیست و قابلیت های متعددی در آن ارائه می‌شود که از یک سمت کارایی رابط را افزایش می‌دهد اما از سمت دیگر آن را سنگین می‌کنند. اما در سمت مقابل رابط One UI سامسونگ بهینه تر از رابط هوآوی به نظر می‌آید و همچنین چینش و سبک طراحی منوی تنظیمات آن هم به عقیده ما وضعیت بهتری در مقایسه با رابط هوآوی دارد. هوآوی سعی کرده در رابط Magic UI تقریبا از ویژگی هر سیستم عامل و رابط کاربری یک خصیصه را برداشته و در خود ارائه کند.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

اما بستر نرم افزاری کدامیک از دو گوشی مذکور سرعت و کیفیت عملکرد بهتری دارد؟ در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که هر دو گوشی بستر نرم افزاری نسبتا روان و خوبی را ارائه می‌کنند. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، تیک تاک، واتساپ و غیره بدون مشکل در هر دو گوشی قابل انجام است و به نوعی هر دوی آن ها از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آیند. اما اینطور نیست که اصلا هیچ لگ و تاخیری در عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی مشاهده نکنید. در بررسی آن ها مشخص شد که در بعضی مواقع و به ویژه زمانی که حافظه داخلی گوشی رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه دیده می‌شود. با این وجود از دید مقایسه‌ای بازده بستر نرم افزاری هر دو گوشی وضعیت یکسانی دارد.

 

پردازنده، رم و حافظه جانبی

بدون شک یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب و خرید یک گوشی جدید مربوط به قدرت عملکرد آن و پتانسیل پردازشی می‌شود. بنابراین در این مرحله یکی از مهم ترین بخش های مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 را انجام می‌دهیم. شرکت هوآوی در قلب گوشی وای 9 پرایم 2019 از تراشه Kirin 710F استفاده کرده که طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی بکار رفته است.

در سمت مقابل تراشه‌ای که در قلب گوشی Galaxy A30s سامسونگ بکار گرفته شده تراشه اگزینوس 7904 است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه هم یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که شش هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی Mal;i-G71 MP2 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. بنابراین در مجموع می‌توان با توجه به جزئیات تراشه دو گوشی اینطور پیش‌بینی کرد که بازده و قدرت پردازشی آن ها در یک سطح و لول خواهد بود. اما آیا در عمل هم اینطور است؟

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

پیش از اینکه به جزئیات این بخش مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 بپردازیم باید در مورد کانفیگ های رم و حافظه داخلی دو گوشی هم صحبت کنیم. نماینده سامسونگ از نظر رم در دو نسخه با ظرفیت های 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. در سمت مقابل رم گوشی Y9 Prime 2019 هوای 4 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن می‌تواند 64 یا 128 گیگابایتی باشد. ضمن اینکه هر دو گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که ما در این مقایسه نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی مذکور را با هم مقایسه کردیم.

برای درک قدرت عملکرد دو گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را برای مدت زمان 15 دقیقه در هر دو اسمارتفون اجرا و سپس 10 اپلیکیشن و بازی از پیش تعیین شده را به طور همزمان در هر دو گوشی اجرا کردیم تا سرعت بارگذاری آن ها مشخص شود. نتیجه مقایسه نشان داد که هر دو گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آیند اما بدنه آن ها در 5 دقیقه آخر داغ می‌شود و همچنین افت فریم و لگ هایی هم در هر دو گوشی به وجود می‌آید که البته قابل چشم پوشی هستند. سرعت اجرای 10 بازی و اپلیکیشن بعدی هم در دو گوشی خوب بود اما نماینده سامسونگ توانست چند ثانیه سریعتر از پس بارگذاری آن ها بر آیند و بازده سریع تری را ارائه کند. با وجود این تفاسیر عقیده ما اینطور است که هر دو گوشی مذکور از نظر قدرت پردازشی تقریبا در یک سطح هستند و خیلی تفاوت محسوسی نسبت به هم ندارند.

 

دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی A30s سامسونگ از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از جمله فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی نماینده سامسونگ پشتیبانی می‌شود. در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 از سه لنز 16، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، اولتراواید و عمقی خواهند بود. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گوشی نام برده شده پشتیبانی می‌شوند هم شامل موارد مشابهی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

بنابراین به نظر می‌رسد به غیر از تفاوتی که در وضوح یا رزولوشن لنز های دوربین دو گوشی وجود دارد، تفاوت محسوس دیگری مابین قابلیت های تحت پشتیبانی آن ها دیده نمی‌شود. اما نتیجه مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 در این بخش چه بود؟ در این بررسی و مقایسه مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد. به عقیده ما در این شرایط عکس های ضبط شده با دوربین نماینده سامسونگ تقریبا در 60 درصد مواقع وضعیت بهتر و جزئیات بیشتری در مقایسه با نماینده هوآوی داشته‌اند. از سمت دیگر در محیط های با نور کم افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی نمایان می‌شود اما باز هم جزئیات ضبط شده با دوربین گوشی A30s کمی بهتر از هوآوی وای 9 پرایم 2019 خواهد بود.

البته ذکر این نکته الزامی است که همیشه دوربین Galaxy A30s بهتر از دوربین هوآوی Y0 Prime 2019 عمل نمی‌کند و در برخی مواقع هم دوربین نماینده هوآوی واقعا بهتر از دوربین گوشی A30s عمل خواهد کرد اما در یک آمارگیری کلی ما عقیده داریم دوربین Galaxy A30s عکس های جالب تری نسبت به دوربین هوآوی وای 9 پرایم 2019 ضبط می‌کند. عکسبرداری پرتره هم با دوربین هر دو گوشی قابل انجام بوده و کیفیت تقریبا یکسانی را ارائه می‌کند. تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه توسط دوربین هر دو اسمارتفون به طور دقیق و قابل قبولی انجام خواهد شد. اما دوربین سلفی آن ها چه وضعیتی دارد؟ دوربین سلفی هر دو گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که در نماینده هوآوی به صورت پاپ آپ طراحی شده است.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

در مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی آن ها در یک سطح طبقه‌بندی می‌شود و با دوربین سلفی هر دو گوشی می‌توانید عکس های عادی و پرتره خوبی ضبط کنید. ضمن اینکه کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی در محیط های بسته، تاریک و کم نور به طور محسوسی افت می‌کند. در مجموع به عقیده ما از نظر دوربین هر دو گوشی وضعیت خوبی دارند و تقریبا در یک سطح کیفی قرار می‌گیرند اما در کل دوربین اصلی گوشی گلکسی A30s کمی بهتر از دوربین اصلی هوآوی وای 9 پرایم 2019 خواهد بود.

 

باتری و شارژدهی

هم گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 و هم گوشی Galaxy A30s سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برند. بنابراین انتظار داریم که بازده و قدرت شارژدهی باتری آن ها تقریبا در یک سطح باشد. در مقایسه این دو گوشی مشخص شد که در حالت نرمال با یک مرتبه شارژ باطری نماینده سامسونگ تقریبا می‌توان 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کرد و در شرایط مشابه باتری هوآوی Y9 Prime 2019 تقریبا می‌تواند همین مقدار دوام را ارائه نمایند اما در اغلب مواقع کمی زودتر از باتری A30s شارژرش خالی خواهد شد. با این حال قدرت شارژدهی باتری دو گوشی باید در یک سطح و چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز طبقه‌بندی شود.

اما یکی از مهمترین تفاوت های مهم مابین دو گوشی مذکور مربوط به سرعت شارژ مجدد باطری می‌شود. متاسفانه نماینده هوآوی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و بدین سبب با شارژر فابریک آن تقریبا 110 الی 120 دقیقه زمان برای فول شارژ باتری لازم است. اما در سمت مقابل باتری Galax A30s از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد و شارژر اورجینال گوشی مذکور 15 واتی است و به لطف آن امکان فول شارژ باطری دستگاه در 90 دقیقه میسر خواهد شد. بنابراین اگر به سرعت شارژ باطری گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی A30s می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشد.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019

 

قیمت و ارزش خرید

همانطور که در مقدمه هم اشاره کرده بودیم دو گوشی Galaxy A30s و هوآوی Y9 Prime 2019 از نظر قیمت تقریبا در یک سطح قرار دارند. ما در این مطلب نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دو گوشی را با هم مقایسه کردیم، بنابراین باید قیمت این دو نسخه هم با هم مقایسه شود. قیمت نسخه با کانفیگ نام برده شده هر دو گوشی هم اکنون در بازار کشور (در زمان تدوین این مطلب) چیزی در حدود 4.3 میلیون تومان است! با توجه به این موضوع می‌توان گفت که هر دو گوشی با در نظر گرفتن ویژگی های خوبی که ارائه کرده‌اند از ارزش خرید عالی برخوردار بوده و در رده قیمتی خودشان از بهترین گزینه ها برای خرید هستند. ترجیح دادن یکی از این دو محصول نسبت به محصول دیگر بیشتر به سلیقه شخصی کاربر و معیارهای وی مربوط می‌شود اما ما شخصا گوشی گلکسی A30s سامسونگ را می‌پسندیم.

 

مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 : نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 پرداختیم. هر دو گوشی مورد نظر از بهترین گوشی های مقرون به صرفه ترین اندرویدی موجود در رده قیمتی خودشان محسوب می‌شوند و می‌توانند گزینه خرید عالی باشند. ترجیح دادن یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر بیشتر به معیارهای شخصی کاربر وابسته است اما به عقیده ما با توجه به بهره‌مندی گوشی A30s از اسکنر داخل ال سی دی، بستر نرم افزاری نسبتا بهینه‌تر، دوربین اصلی بهتر و شارژر 15 واتی، نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 128 گیگابایتی این اسمارتفون می‌تواند ارزش خرید بیشتری در مقایسه با نسخه مشابه گوشی Y9 Prime 2019 داشته باشد.



:: برچسب‌ها: Samsung Galaxy A30s , گوشی مقرون به صرفه , بررسی سامسونگ گلکسی A30s , مقایسه گلکسی A30s با هوآوی Y9 Prime 2019 , بررسی Huawei Y9 Prime 2019 , مقایسه هوآوی Y9 Prime 2019 با گلکسی A30s , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از مشکلاتی که گاها کاربران گوشی های اندرویدی با آن رو به رو می‌شوند و مواجه شدن با آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، مشکل کار نکردن Google Play Store است. تصور کنید گوگل پلی را اجرا می‌کنید و بنا به هر دلیل این برنامه و سرویس درست کار نمی‌کند یا اجرا نمی‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش قدم به قدم نحوه رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور در اندروید بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مشکل کار نکردن گوگل پلی استور : مقدمه

گوگل پلی استور (Google Play Store) مرجع رسمی دانلود اپلیکیشن های اندرویدی است و به طور پیش فرض در هر گوشی که از این سیستم عامل بهره‌مند باشد ارائه می‌شود. حال تصور کنید بنا به هر دلیل در عملکرد این سرویس اختلال ایجاد شود و شما در گوشی خود قادر به استفاده از گوگل پلی نباشید! در این شرایط تکلیف چیست؟ متاسفانه مشکل کار نکردن گوگل پلی استور یک مشکل شایع است که خیلی از کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه می‌شوند. در صورتی که راه حل های رفع این مشکل را ندانید، وضعیت آزاردهنده‌ای به وجود می‌آید.

قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم باید بگوییم که مشکل درست کار نکردن و اجرا نشدن Google Play Store بدون شک با استفاده از ترفند های نرم افزاری قابل رفع خواهد بود و اینطور نیست که هیچوقت حل نشود. بنابراین خیالتان از این بابت راحت باشد. اما چطور این مشکل را رفع کنیم؟ بدین منظور ما یک راهنمای قدم به قدم را تدوین کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم که با دقت و حوصله هر یک از مراحلی که به عنوان راه حل رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور ارائه می‌کنیم را انجام دهید. در صورت ناموفق بودن هر راه حل به روش بعدی روی آورید و آن را تست کنید تا در نهایت مشکل مورد نظر رفع شود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

قدم اول: بستن و اجرای مجدد برنامه

ساده ترین و اولین راه حلی که توصیه داریم به تست آن بپردازید مربوط به بستن برنامه گوگل پلی و اجرای مجدد آن می‌شود. دقت داشته باشید که صرفا خروج از برنامه و اجرای آن اقدام درستی نیست، بلکه باید اپلیکیشن Google Play Store را به طور کامل از لیست "اپلیکیشن های اخیر" یا همان "Recent Apps" گوشی ببندید و دوباره اجرا کنید. پس مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند:

  • از اپلیکیشن Google Play Store خارج شوید.
  • به لیست "اپلیکیشن های اخیر" مراجعه کنید.
  • برنامه گوگل پلی را از لیست حذف نمایید.
  • 30 ثانیه صبر کنید و دوباره گوگل پلی را اجرا کنید.

احتمال دارد با انجام همین مراحل ساده مشکل کار نکردن گوگل پلی استور رفع شود. طبیعتا اگر اینطور نشد باید از راه حل های بعدی که نام می‌بریم کمک بگیرید.

 

قدم دوم: ریستارت گوشی

همیشه یکی از ساده ترین راه حل هایی که در گوشی های موبایل می‌توان از آن برای مقابله با مشکلات و باگ های خاص و موقت استفاده کرد مربوط به ریستارت دستگاه می‌شود. بنابراین توصیه داریم برای رفع مشکل Google Play Store گوشی خودتان هم یک مرتبه از این راه حل استفاده کنید. گوشی را ریستارت کرده و اجازه دهید مجدد بوت یا راه اندازی شود و سپس وارد گوگل پلی شوید. اگر مشکل از باگ های موقت سیستمی باشد به همین سادگی و با انجام یک ریستارت ساده رفع خواهد شد.

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

قدم سوم: اطمینان از وصل بودن اینترنت

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما بارها دیده شده که به دلیل وصل نبودن اینترنت گوشی یا درست کار نکردن آن در عملکرد اپلیکیشن های مختلف اختلال هایی ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه داریم حتما از وصل بودن اینترنت گوشی و همچنین عملکرد بدون مشکل آن در گوشی اطمینان حاصل کنید. بدین منظور یک صفحه مرورگر در گوشی باز کنید و عبارت خاصی را جستجو نمایید. اگر نتیجه جستجو بدون مشکل نمایان شد، طبیعتا می‌توان نتیجه گرفت که اینترنت موبایل شما وصل است و مشکل از سمت آن نیست. برای تست این موضوع می‌توانید اپلیکیشن های دیگری مثل اینستاگرام را هم اجرا و بررسی کنید.

همچنین توصیه داریم حتما یک مرتبه شبکه اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید را هم تغییر دهید. برای مثال به یک شبکه وای فای دیگر وصل شوید یا اگر از وای فای استفاده می‌کنید به موبایل دیتا متصل شده و عملکرد دستگاه را بررسی نمایید یا حالت برعکس را تست کنید. گاها در برخی از گوشی های اندرویدی (به ویژه گوشی های برند شیائومی) دیده شده که اتصال اینترنت بعضی از اپراتورها در استفاده از برنامه های خاصی با اختلال رو به رو می‌شوند که با تغییر دادن شبکه اینترنت این مشکل قابل رفع خواهد بود. اگر مطمئن شدید مشکل از سمت اینترنت گوشی نیست، راه حل های بعدی را تست کنید.

 

قدم چهارم: از ابزار تغییر IP استفاده کنید

استفاده از ابزارها تغییر IP مناسب یکی دیگر از راه حل هایی است که توصیه داریم حتما آن را آزمایش کنید. در خیلی از مواقع به دلیل تحریم هایی که علیه کشورمان ایجاد شده‌اند، دسترسی به خیلی از سرویس ها به راحتی برای آی پی های داخل ایران امکانپذیر نخواهد بود و شاید مشکل کار نکردن گوگل پلی استور هم ناشی از همین مسئله باشد. بنابراین یک ابزار تغییر IP مناسب را در گوشی فعال کرده و سپس عملکرد Google Play Store را بررسی کنید. مراحل دقیقی که باید بدین منظور طی شوند به شرح زیر هستند:

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

  • اپلیکیشن گوگل پلی را به طور کامل از بخش Recent Apps (اپلیکیشن های اخیر) ببندید.
  • ابزار تغییر IP را اجرا و فعال کنید.
  • یک صفحه مرورگر باز کنید و مطمئن شوید که اینترنت شما وصل و ابزار تغییر IP فعال شده است.
  • برنامه گوگل استور را اجرا کنید.

به احتمال زیاد با انجام این مراحل مشکل درست کار نکردن Google Play Store گوشی رفع می‌شود. اگر اینطور نشد باید از راه حل های دیگری که در ادامه مطلب شرح می‌دهیم کمک بگیرید.

 

قدم پنجم: استفاده از گزینه Force Stop

بنا به گزارش خیلی از کاربران با استفاده از قابلیت Force Stop و متوقف کردن سرویس گوگل پلی و اجرای مجدد آن هم مشکلات مربوط به درست کار نکردن آن ممکن است رفع شوند. اما چطور گوگل پلی را Force Stop کنیم؟برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد منوی Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Application را انتخاب کنید تا لیست اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی نمایان شوند.
  • از بین این اپلیکیشن ها Google Play Store را انتخاب کنید (اگر این گزینه را پیدا نکردید باید حالت Show System Apps را فعال کنید تا اپلیکیشن های سیستمی هم نشان داده شوند).
  • گزینه Force Stop را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده هم انجام این پروسه را تایید نمایید.

حالا به منوی اصلی گوشی برگردید و ترجیحا یک ابزار تغییر IP مناسب را در دستگاه فعال کرده و برنامه گوگل پلی استور را اجرا کنید. به احتمال زیاد مشکل کار نکردن گوگل پلی استور با انجام این اقدامات رفع می‌شود.

 

قدم ششم: اطمینان از فعال بودن حالت تنظیم خودکار زمان و تاریخ

در گوشی های اندرویدی و سیستم عامل اندروید گزینه‌ای تحت عنوان Automatic date & time وجود دارد که امکان سینک یا همگام سازی خودکار تاریخ و ساعت گوشی از طریق اینترنت و شبکه های دیگر را مقدور می‌سازد. در خیلی از مواقع دیده شده که غیرفعال بودن این گزینه و تنظیم نبودن دقیق تاریخ و زمان مشکلاتی در عملکرد گوگل پلی استور به وجود می‌آورد. بنابراین حتما از فعال بودن این گزینه در منوی تنظیمات موبایل خود اطمینان حاصل کنید. برای دستیابی به این آپشن کافیست مسیر زیر را دنبال کنید:

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Date & Time را انتخاب کنید.
  • از فعال بودن گزینه Automatic date & time اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که این گزینه را در منوی تنظیمات گوشی پیدا نکردید کافیست از قابلیت جستجوی در این منو استفاده نمایید و عبارت Date را تایپ و جستجو کنید تا نتایج آن نمایان شوند. بعد از اینکه قابلیت مذکور را فعال کردید، گوشی خود را ریستارت نمایید و یک ابزار تغییر IP مناسب را در آن فعال کرده و به Google Play Store بروید. در اغلب گوشی های اندرویدی با انجام این کار مشکل کار نکردن گوگل پلی استور برطرف می‌شود.

 

قدم هفتم: پاک کردن کش گوگل پلی

راه حل بعدی که باید آن را آزمایش کنید مربوط به حذف حافظه کش گوگل پلی است. برنامه Google Play Store هم مثل سایر اپلیکیشن هایی که روی موبایل شما نصب شده‌اند یک حافظه نهان یا کش دارد که گاها ممکن است اطلاعات ذخیره شده در آن منجر به بروز اختلال در عملکرد برنامه شوند. اما سوال اصلی این است که چطور می‌توان اطلاعات کش گوگل پلی استور را حذف کرد؟ برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید تا لیست اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی نمایان شود.
  • حالا در لیست برنامه ها، اپلیکیشن Google Play Store را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را لمس و با حذف حافظه کش برنامه موافقت کنید.

حالا گوشی خودتان را ریستارت نمایید و دوباره وارد گوگل پلی استور شوید. احتمال دارد با انجام این مراحل مشکل آن رفع شده و دیگر اختلالی در اجرای پلی استور مشاهده نکنید. اگر اختلال موقتا رفع شد اما در آینده باز هم شاهد بروز آن بودید، دوباره همین مراحل را طی کرده و با پاک کردن اطلاعات کش Google Play Store مشکل را رفع نمایید.

 

قدم هشتم: پاک کردن دیتای گوگل پلی

پاک کردن دیتای Google Play Store تقریبا مراحل مشابه با پاک کردن اطلاعات کش گوشی را به همراه دارد، اما با این تفاوت که منجر به از بین رفتن و حذف تمام اطلاعات فعلی این بخش می‌شود. خوشبختانه در اغلب مواقع حذف و پاک کردن دیتا مشکل کار نکردن گوگل پلی استور را برطرف می‌کند، بنابراین حتما این مرحله را به طور دقیق انجام دهید. به منظور پاک کردن دیتای گوگل پلی گوشی خود مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید تا لیست اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی نمایان شود.
  • حالا در لیست برنامه ها، اپلیکیشن Google Play Store را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Data را انتخاب کرده و با حذف آن موافقت کنید.

پس از انجام این مراحل یک مرتبه گوشی خودتان را ریستارت کنید و اجازه دهید تا بوت شود. سپس وارد Google Play Store شوید و در صورت نیاز اکانت گوگل خودتان را در آن فعال کرده و دسترسی های لازم را به برنامه بدهید. احتمالا مشکل درست کار نکردن Google Play Store با انجام این مرحله رفع می‌شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود از راه حل هایی که در قدم های بعد به آن ها اشاره می‌کنیم استفاده نمایید.

 

قدم نهم: پاک کردن آپدیت های گوگل پلی

در این مرحله یا قدم باید آپدیت های گوگل پلی استور را حذف کنید. در برخی مواقع ممکن است نصب بودن یک آپدیت نه چندان مناسب و ناسازگار با گوشی شما منجر شود که Google Play Store به درستی در دستگاه اجرا نشده و قابل استفاده نباشد. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چطور می‌توان آپدیت های یک برنامه را حذف کرد! خوشبختانه انجام این کار از طریق منوی تنظیمات و مدیریت اپلیکیشن ها در سیستم عامل اندروید امکانپذیر است، چون عملا امکان حذف کردن خود گوگل پلی استور وجود نداد، گوگل قابلیت حذف آپدیت هایش را ارائه می‌کند. مراحلی که باید برای انجام این کار طی شوند به شرح زیر هستند:

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید تا لیست اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی نمایان شود.
  • حالا در لیست برنامه ها، اپلیکیشن Google Play Store را انتخاب نمایید.
  • گزینه Uninstall Updates را بزنید و با حذف آپدیت های برنامه موافقت کنید.

بعد از انجام این کار گوشی خودتان را ریستارت نمایید و گوگل پلی را در آن اجرا کنید. اگر اختلالی در عملکرد برنامه مشاهده نشد، مشخصا مشکل کار نکردن گوگل پلی استور گوشی رفع شده و این مشکل ناشی از باگ های بوده که در یکی از آپدیت های جدید اپلیکیشن وجود داشته و با گوشی شما سازگاری کامل نداشته است.

 

قدم دهم: نصب جدیدترین نسخه Google Play Store

آپدیت های گوگل استور به طور مستقیم و پنهان در گوشی های اندرویدی دانلود و نصب می‌شوند و کاربر تقریبا متوجه این موضوع نخواهد شد. بنابراین تقریبا همیشه اپلیکیشن Google Play Store گوشی اندرویدی شما آپدیت است. اما در برخی مواقع احتمال دارد که آپدیت خاصی بنا به هر دلیل در گوگل استور گوشی شما نصب نشده باشد و همین امر اختلال هایی در عملکرد آن به وجود آورد. در اینگونه مواقع می‌توانید با آپدیت دستی گوگل پلی مشکل را رفع کنید. برای انجام این کار در شرایطی که گوگل استور در گوشی اجرا می‌شود مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه Google Play Store را اجرا کنید.
  • وارد منوی اصلی آن شده و از این بخش گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Google Play Updates ضربه لمسی بزنید. در صورتی که آپدیت نصب نشده‌ای برای استور وجود داشته باشد بدین ترتیب پیغام آن نمایان شده و نصب آپدیت صورت می‌پذیرد.

اما اگر به کل Google Play Store گوشی اجرا نشود و نتوانید وارد منوی تنظیمات آن شوید تکلیف چیست؟ در اینگونه مواقع باید فایل نصبی یا همان APK جدیدترین نسخه گوگل پلی سازگار با گوشی خودتان را دانلود و دستور نصب دستی آن را صادر نمایید. برای انجام این کار توصیه داریم از سایت APKMirror استفاده نمایید که امکان دانلود فایل نصبی یا همان APK انواع سرویس ها و اپلیکیشن های اندرویدی را ارائه می‌دهد. دقت داشته باشید که حتما جدیدترین نسخه رسمی Google Play Store را مطابق با ساختار گوشی خودتان انتخاب و دانلود کنید.

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

بعد از اینکه فایل نصبی گوگل استور را دانلود کردید، کافیست آن را در گوشی لمس کنید تا دستور نصب آن صادر شود. گزینه Install را انتخاب نمایید و منتظر باشید تا Google Play Store گوشی آپدیت شود. اگر با پیغامی مواجه شدید که از نصب برنامه جلوگیری می‌کرد باید گزینه Unknown Sources را از منوی تنظیمات موبایل خودتان فعال کنید تا اجازه نصب فایل های APK در دستگاه داده شود. بعد از آپدیت شدن برنامه می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. این روش یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور محسوب می‌شود.

 

قدم یازدهم: حذف اکانت گوگل و فعال کردن مجدد آن

بنا به گزارش برخی کاربران اختلال هایی که در عملکرد Google Play Store گوشی های اندرویدی به وجود می‌آید می‌تواند ناشی از سینک نشدن صحیح اطلاعات اکانت گوگل کاربر باشد. در اینگونه مواقع حذف اکانت گوگل از گوشی و وارد کردن مجددا آن در دستگاه می‌تواند مشکلات اجرایی گوگل پلی را هم رفع کند. برای حذف کردن اکانت گوگل خود از روی موبایل اندرویدی کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Google را انتخاب نمایید.
  • اکانت گوگل خودتان را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Remove Account را انتخاب و با حذف آن موافقت به عمل آورید. اگر از چندین اکانت گوگل استفاده می‌کنید، همه آن ها را به شیوه مشابه از روی گوشی حذف کنید.

بعد از اینکه حذف اکانت ها انجام شد، یک مرتبه موبایل را ریستارت کنید و آن را به یک شبکه اینترنت پایدار و با سرعت خوب وصل نمایید. حالا مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Google را انتخاب نمایید.
  • گزینه Add Account را انتخاب کنید و مراحل مورد نیاز برای فعالسازی اکانت گوگل خود را طی نمایید تا در گوشی فعال شود.
  • وارد اکانت گوگل شده و گزینه Sync Now را بزنید تا اطلاعات شما کاملا در گوشی سینک شوند.

صفحه گوشی را خاموش کنید و اجازه دهید 10 دقیقه ضمن اتصال به شبکه اینترنت مناسب در حال خودش قرار داشته باشد. سپس صفحه آن را روشن کرده و وارد Google Play Store شوید. به احتمال زیاد مشکل کار نکردن گوگل پلی استور با انجام این مراحل برطرف می‌شود و بدون مشکل قادر به استفاده از این سرویس خواهید بود. اگر همچنان مشکل قبل پابرجا بود باید از راه حل های بعدی که شرح می‌دهیم کمک بگیرید. هنوز پنج راه حل نرم افزاری دیگر وجود دارند که می‌توانند مشکل پلی استور گوشی شما را رفع کنند.

 

قدم دوازدهم: حذف حافظه کش و دیتای گوگل سرویس (Google Play Services)

یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند مشکل کار نکردن گوگل پلی استور را رفع کند، مربوط به حذف حافظه کش و دیتای گوگل سرویس می‌شود. مراحلی که باید برای انجام این کار طی کنید تقریبا مشابه با مراحلی است که باید برای حذف اطلاعات کش و دیتای هر اپلیکیشن دیگری طی شوند. این مراحل به شرح زیر هستند:

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

  • وارد قسمت Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید تا لیست اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی نمایان شود.
  • گزینه Google Play Services را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید و حذف اطلاعات کش گوگل سرویس را تایید نمایید.
  • گزینه Clear Data را انتخاب کرده و حذف اطلاعات گوگل پلی سرویس را هم تایید کنید.

حالا یک مرتبه موبایل خودتان را ریستارت کنید و دوباره وارد گوگل پلی استور شوید. به احتمال زیاد مشکل درست کار نکردن Google Play Store با انجام مراحلی که تاکنون گفتیم و حذف اطلاعات کش و دیتای گوگل سرویس رفع می‌شود.

 

قدم سیزدهم: آپدیت گوگل پلی سرویس

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل مشکل کار نکردن گوگل پلی استور شود مربوط به آپدیت نبودن گوگل پلی سرویس خواهد بود. عموما آپدیت های گوگل سرویس به طور خودکار در پس زمینه و با اتصال گوشی به اینترنت انجام می‌شوند. برای بررسی اینکه آیا Google Play Service گوشی شما آپدیت است یا خیر می‌توانید به مسیر Settings > Apps بروید و بعد از انتخاب گزینه Google Play Service وجود گزینه هایی مثل Update یا Install را در این بخش بررسی نمایید. اگر این گزینه ها ارائه شده باشند گوگل پلی سرویس گوشی شما آپدیت نیست و با انتخاب آن ها به طور دستی آپدیت می‌شود. روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که مربوط به دانلود فایل نصبی یا همان apk برنامه از مراجع دیگر از قبیل سایت APKMirror و نصب آن بر روی گوشی خواهد بود. با آپدیت کردن گوگل پلی سرویس احتمال رفع باگ های گوگل استور افزایش پیدا می‌کند.

 

قدم چهاردهم: وایپ پارتیشن کش گوشی

اگر روش های پیشین در رفع مشکل گوگل استور موفقیت‌آمیز نبودند توصیه داریم یک مرتبه پارتیشن کش گوشی (Cache Partition) را به طور کامل حذف کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی باید وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) شوید. ورود به این حالت با فشردن همزمان چند دکمه ترکیبی و فیزیکی در گوشی های مختلف امکانپذیر می‌شود و در هر گوشی با توجه به مدل آن متفاوت خواهد بود. بنابراین توصیه داریم با یک جستجوی ساده در اینترنت نحوه فعالسازی حالت ریکاوری گوشی خود را پیدا کنید.

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

پس از انجام این کار گوشی را به حالت ریکاوری منتقل کنید و از این منو گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب نمایید و انجام آن را به تایید برسانید. پس از انجام این پروسه از منوی ریکاوری خارج شده و گوشی خود را ریستارت کنید. بعد از اینکه موبایل اندرویدی شما بوت شد، می‌توانید وارد Google Play Store شوید و دسترسی و کارکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. به احتمال زیاد مشکل و باگ های عملکردی استور گوگل برطرف می‌شوند.

 

قدم پانزدهم: فکتوری ریست

فکتوری ریست (Factory Reset) باید به عنوان یکی از آخرین راه حل های مد نظرتان مورد استفاده قرار گیرد چون با انجام فکتوری ریست تمام تنظیمات فعلی گوشی شما از بین خواهند رفت و دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود. اما به جرئت مدعی می‌شویم که تقریبا در 95 درصد مواقع انجام فکتوری ریست می‌تواند مشکل کار نکردن گوگل پلی استور را برطرف سازد. برای فکتوری ریست کردن گوشی موبایل اندرویدی خودتان کافیست مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory Reset یا Erase Phone یا گزینه های مشابه دیگر را انتخاب نمایید.
  • گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.
  • انجام فکتوری ریست را تایید کنید.

پس از طی کردن مراحل فوق گوشی شما ریستارت خواهد شد و فکتوری ریست آغاز می‌شود. بعد از تکمیل این پروسه موبایلتان دقیقا مثل روز اول از نو راه اندازی می‌شود و بدون تردید تمام باگ های عملکردی دستگاه از بین می‌روند. فکتوری ریست یکی از موثرترین و بهترین راه حل ها برای رفع مشکلات گوشی های موبایل است، اما متاسفانه منجر به از دست رفتن اطلاعات گوشی شده و تمام تنظیمات آن را به حالت پیش فرض کارخانه باز می‌گرداند.

 

قدم شانزدهم: فلش کردن گوشی

فلش کردن گوشی یکی دیگر از راه حل هایی است که می‌توانید از آن برای رفع مشکلات عملکردی موبایلتان استفاده کنید. در نظر داشته باشید که فلش کردن برخلاف فکتوری ریست منجر به بازنویسی فایل های سیستمی دستگاه می‌شود و به همین جهت احتمال اینکه هر گونه باگی با فلش کردن موبایل برطرف گردد به مراتب بیشتر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که فلش کردن گوشی هم مثل فکتوری ریست منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات آن خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با نحوه فلش کردن گوشی های اندرویدی توصیه داریم به مطالعه مقاله "راهنمای جامع فلش کردن گوشی های هوآوی، سامسونگ و غیره" بپردازید.

 

رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی استور (Google Play Store)

 

مشکل کار نکردن گوگل پلی استور : جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش قدم به قدم نحوه رفع مشکل درست کار نکردن Google Play Store در گوشی های اندرویدی پرداختیم. با انجام مراحلی که در این مقاله ذکر کردیم بدون تردید و 100 درصد امکان رفع مشکل گوگل پلی استور را خواهید داشت. امیدواریم از این مقاله راهنما استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مشکل کار نکردن گوگل پلی استور , کار نکردن گوگل پلی گوشی , مشکل کار نکردن Google Play , کار نکردن Google Play گوشی , گوگل پلی استور , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

علم و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت هستند و با این پیشرفت، محصولات قدیمی کم کم جایگاه خود را از دست خواهند داد. اما این همه چیز نیست؛ چرا که همواره کاربران بسیاری هستند که نیازهای محدودی دارند و نیازی به تهیه یک محصول گران قیمت و همسو با پیشرفت تکنولوژی نخواهند داشت. همین موضوع دلیلی بر رونق گرفتن بازار میان رده‌هاست. در کشور ما نیز، که متاسفانه اینترنت از کیفیت بالایی برخوردار نیست؛ روترهای خانگی و میان رده از فروش مناسبی برخوردار هستند. روتر TP-LINK TL-WR840N را می‌توان یکی از محبوب ترین روترهای موجود در بازار ایران دانست که در خانه بسیاری از کابران اینترنت خانگی مشاهده می‌شود. پشتیبانی از فرکانس کاری 2.4 GHz در کنار 4 پورت Lan و توانایی انتشار اینترنت بی‌سیم (WiFi) از جمله عواملیست که سبب شده تا خرید روتر TPLINK TL-WR840N 300Mbps انتخابی بهینه برای کاربران عادی باشد. اگر تصمیم به ایجاد یک شبکه مستقل گرفته‌اید و یا به دنبال یک ارتباط اینترنتی پایدار هستید؛ در ادامه با نقد و بررسی روتر تی پی لینک TL-WR840N با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی مودم TP-LINK TL-WR840N

 

روتر‌های TP-Link از محبوب ترین محصولات شبکه در ایران می‌باشد. این کمپانی در سال 1996 پایه گذاری شد و پس از گذشت کمتر از 25 سال توانست به سومین برند برتر تولیدکننده تجهیزات شبکه تبدیل شود. روتر TP-LINK TL-WR840N، یک روتر میان‌رده و اقتصادیست که برای انتشار اینترنت بر بستر شبکه (Local) و همینطور انتشار بی‌سیم (Wireless) طراحی شده است. این محصول تی پی لینک به 4 پورت Lan مجهز شده و از دو آنتن خارجی بهره می‌برد. روتر TP-LINK TL-WR840N به واسطه برخورداری از دو آنتن خارجی، از کیفیت انتشار اینترنت بالایی برخوردار است و اینترنت وایرلس پایداری را برای کاربران فراهم خواهد آورد. روتر تی پی لینک TP-LINK TL-WR840N از تمامی سیستم‌ عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و از طریق هر دستگاهی به منو بایوس (BIOS) این روتر دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی مودم TP-LINK TL-WR840N

 

طراحی زیبا و ترکیب رنگ نقره‌ای و سفید، سبب می‌شود تا در نگاه اول روتر TP-LINK TL-WR840N به خوبی در چشم بیننده جلوه کند. این روتر در ابعادی معادل 182x128x3.5 میلی متر طراحی شده و تنها در ترکیب رنگ سفید-نقره‌ای در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. خوشبختانه کمپانی TP-Link در زبان طراحی جدید خود، فرورفتگی‌های سابق که موجب جذب بالای گرد و غبار میشد را حذف کرده است. چراغ‌های اعلان (notification) نیز، به صورت افقی در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته‌اند که نشان دهنده عواملی همچون وضعیت اینترنت، وضعیت شبکه بی‌سیم، اتصال کابل Lan و اتصال کابل DSL می‌باشد.

متاسفانه روتر TP-LINK TL-WR840N فاقد کلیدهای روشن/خاموش و یا کلید برقراری و یا قطع اتصال WiFi می‌باشد و کمپانی تی پی لینک تنها به استفاده از یک کلید WPS/RESET در پشت دستگاه بسنده کرده است. در آخر نیز بهتر است بدانید که آنتن‌های به کار رفته در روتر تی پی لینک TL-WR840N غیرقابل تعویض هستند؛ پس بهتر است پس از خرید روتر TP-LINK TL-WR840N بیشتر مراقب محل نگهداری این محصول باشید.

 

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : قدرت ارتباطی

 

نقد و بررسی مودم TP-LINK TL-WR840N

 

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ روتر TP-LINK TL-WR840N یک روتر برای کابران خانگی با نیاز محدود است. روتر تی پی لینک TL-WR840N با پشتیبانی از فرکانس کاری 2.4 GHz قادر به دریافت و انتشار کلاس‌های مختلف اینترنت همچون ADSL، فیبرنوری و اینترنت دیتا می‌باشد.

روتر TP-LINK TL-WR840N به درگاه‌های ارتباطی کامل و متعددی مجهز شده است که به خوبی از پس نیازهای هر کاربری برخواهد آمد. قسمت پشتی روتر TP-LINK TL-WR840N محل قرارگیری کلیه پورت‌های ورودی و خروجی این محصول است. فارغ از ارتباطات وایرلس، کلیه روابط روتر TP-LINK TL-WR840N با شبکه مجاورش از طریق این پورت‌ها صورت خواهد گرفت. پورت‌های به کار رفته در روتر تی پی لینک TL-WR840N به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

ورودی نیرو یا Power : این پورت وظیفه تامین انرژی مصرفی روتر TP-LINK TL-WR840N را بر عهده دارد. آداپتور مورد استفاده برای این روتر از نوع 12V/2A می‌باشد.

پورت WAN : این پورت، وظیفه برقراری ارتباط مودم با روتر TP-LINK TL-WR840N را برعهده دارد. از طریق اتصال مودم خود به پورت WAN و برقراری تنطیمات لازم، قادر خواهید بود تا از تمامی امکانات روتر خود استفاده کنید و اینترنت دریافتی از طریق مودم را در شبکه به اشتراک بگذارید.

پورت‌های RJ-45 یا LAN : در قسمت پشتی روتر TP-LINK TL-WR840N با 4 پورت LAN روبه‌رو هستیم که ارتباطات روتر با شبکه محلی (Local) را فراهم می‌سازند. ساده ترین مثال استفاده از پورت LAN، استفاده از این پورت به منظور اشتراک اینترنت با سیستم‌های رومیزی و یا دستگاه‌های کارتخوان می‌باشد.

 

نتیجه نهایی :

 

نقد و بررسی مودم TP-LINK TL-WR840N

 

اگر به دنبال یک روتر ساده، باصرفه و کاربردی هستید؛ قطعا خرید روتر TP-LINK TL-WR840N می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست خرید شما باشد. قیمت روتر تی پی لینک TL-WR840N در کنار ویژگی‌هایی همچون برخورداری از 4 پورت Lan، پشتیبانی از انتشار اینترنت بی‌سیم و دو آنتن خارجی سبب شده تا به یکی از بهترین روترهای موجود در بازار برای کاربران خانگی تبدیل شود.

اگر بنا به هر دلیلی احساس می‌کنید که این روتر نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد؛ به شما پیشنهاد می‌کنم که با مراجعه به لیست روتر‌‌ها نسبت به مقایسه و بررسی سایر محصولات موجود در این لیست اقدام نمایید. همکاران ما در ساعات مختلف، آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز هستند.

 

نقاط قوت :

  • ارتباط باکیفیت و پایدار
  • برخورداری از 4 پورت Lan
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم برخورداری از پورت USB
  • عدم استفاده از کلیدهای خاموش/روشن و کلید اتصال ارتباط بی‌سیم


:: برچسب‌ها: مشخصات روتر TP-LINK TL-WR840N , قیمت روتر TP-LINK TL-WR840N , نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N , TPLINK TL-WR840N 300Mbps , تی پی لینک ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی با کیفیت و خوش قیمت هستید، گلکسی A50 سامسونگ (Samsung Galaxy A50) و شیائومی می 9 تی (Xiaomi Mi 9T) می‌توانند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. این دو گوشی از نظر قیمت هم تقریبا در یک رده تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدامیک از این دو انتخاب بهتری است. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از پرفروش ترین و موفق ترین گوشی های شرکت سامسونگ، گلکسی A50 است که در ماه فوریه (February) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی با قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوب توانسته آمار فروش عالی را برای غول کره‌ای صنعت موبایل به ثبت برساند. در سمت مقابل شیائومی هم یک گوشی بسیار خوب و هم رده با A50 سامسونگ دارد که با نام Mi 9T شناخته می‌شود. این اسمارتفون در ماه جولای (July) سال 2019 رونمایی شد و از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت فعلی شیائومی است. اما چرا مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ جالب خواهد بود؟

مهمترین مسئله‌ای که مقایسه این دو اسمارتفون را جذاب می‌کند مربوط به قیمت آن ها می‌شود. قیمت Galaxy A50 با قیمت Xiaomi Mi 9 T تقریبا در یک رده قرار دارد. شما هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود 5 الی 5.5 میلیون تومان نسخه پایه هر دو گوشی مذکور را خریداری کنید. به همین جهت است که می‌گوییم دو گوشی نام برده شده در رده قیمتی خودشان از بهترین های بازار هستند. اگر به فکر خرید یکی از این دو اسمارتفون هستید، مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

از نظر سبک طراحی و کیفیت ساخت گوشی A50 وضعیت معمولی‌تری در مقایسه با Mi 9T دارد و این موضوع می‌تواند نقطه قوت اصلی برای نماینده شیائومی محسوب شود. به عنوان مثال فریم و قاب پشت گوشی A50 از پلاستیک ساخته شده اما فریم گوشی می 9 تی شیائومی از آلومینیوم تشکیل شده و قاب پشت آن هم شیشه‌ای است و از گوریلاگلس 5 بهره می‌برد. همچنین شیشه ضد خش روی پنل جلوی Mi 9T از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود اما این شیشه در گوشی گلکسی A50 از نوع گوریلاگلس 3 در نظر گرفته شده و نسبتا کیفیت ضعیف تری دارد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که قاب پشت نماینده سامسونگ به مراتب نسبت به نماینده شیائومی حساسیت بیشتری در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد و راحت تر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

هر دو گوشی از نصب همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز هستند. ضمنا هر دو محصول از اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش بهره می‌برند و اسکنر هر دو از نوع اپتیکال است. در بررسی گوشی های نام برده شده مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر روی ال سی دی آن ها خیلی وضعیت عالی ندارد و شرایط معادلی را ارائه می‌کند. بنابراین انتظار آنلاک سریع و بدون باگ نمایشگر از طریق اسکنر روی ال سی دی گوشی های نام برده شده را نداشته باشید. اما یکی از اصلی ترین وجه تمایزهای سبک طراحی دو گوشی مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها می‌شود.

لنز دوربین سلفی گوشی گلکسی A50 در لبه فوقانی صفحه نمایش آن و در مکانی که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) می‌گوییم تعبیه شده اما لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T شیائومی به صورت پاپ آپ طرحی شده و در صورت نیاز از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج می‌شود. این یکی از اصلی ترین تفاوت های طراحی دو گوشی مذکور است. از نظر اندازه و وزن هم تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد. ابعاد بدنه A50 سامسونگ 7.7 در 74.7 در 158.5 میلیمتری خواهد بود اما بدنه شیائومی می 9T ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد. بنابراین نماینده سامسونگ کمی بزرگ تر و باریک تر از نماینده شیائومی به نظر می‌آید.

گلکسی A50 سامسونگ به دلیل بهره‌مندی از قاب و فریم پلاستیکی وزنی در حدود 166 گرم دارد اما شیائومی می 9 تی با فریم آلومینیومی و قاب شیشه‌ای خودش حدود 191 گرم وزن خواهد داشت. وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید، هر دوی آن ها حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند. صفحه نمایش هر دو اسمارتفون بزرگ است و حاشیه های باریکی دارد و این موضوع بر جذابیت های آن ها می‌افزاید. اما وقتی به قاب پشت دو گوشی نگاه کنید، برتری محسوسی را در طراحی Xiaomi Mi 9T احساس خواهید کرد. قاب پشت این گوشی که از شیشه گوریلاگلس تشکیل شده به مراتب جذابیت بیشتری در مقایسه با قاب پشت پلاستیکی گوشی A50 دارد و دستگاه در دو نسخه قرمز و آبی رنگ خود طرح های شعله مانند جذابی را هم ارائه می‌کند. محل و سبک نصب لنز های دوربین اصلی دو گوشی هم متفاوت است و لنز های دوربین اصلی A50 در گوشه قاب پشت آن به صورت عمودی تعبیه شده‌اند اما لنز های دوربین اصلی Mi 9T در وسط و بخش فوقانی قاب پشت آن و به صورت عمودی جای گرفته‌اند.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

در مجموع وقتی دو گوشی مذکور را در دست می‌گیرید، شیائومی می 9T حس بهتری را به شما منتقل خواهد کرد و ظاهری شیک‌تر، جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر را ارائه می‌کند. البته شاید سلیقه شخصی برخی کاربران به نحوی باشد که سبک طراحی و ظاهر گوشی A50 را ترجیح دهند اما مطمئنا از برخی برتری های نماینده شیائومی از قبیل قاب پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی، ظرافت طراحی بیشتر و بدنه جمع‌و‌جورتر نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. پس به عقیده ما نماینده شیائومی برنده این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : صفحه نمایش

هر دو گوشی مورد نظر از صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکی دارند که جذابیت های دستگاه را دو چندان می‌کند. صفحه نمایش گوشی A50 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و اندازه 6.4 اینچی را ارائه می‌کند. رزولوشن نمایشگر آن هم 2340 در 1080 پیکسلی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل صفحه نمایش گوشی می 9T از نوع آمولد (AMOLED) بوده و اندازه 6.39 اینچی دارد و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. بنابراین دو گوشی از صفحه نمایشی با اندازه نسبتا یکسان و رزولوشن مشابه بهره می‌برند و به همین سبب تراکم پیکسلی مشابه 403 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر هر دو اسمارتفون ارائه خواهد شد.

همانطور که قبلا هم گفتیم صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارند و بدین سبب ظاهری شیک و جذاب را ارائه کرده‌اند. طبق آمار نمایشگر گوشی A50 تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و صفحه نمایش گوشی Mi 9T هم 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا همانطور که در تصاویر مشخص است، در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی A50 یک ناچ کوچک برای تعبیه لنز دوربین سلفی وجد دارد که این بخش در نمایشگر گوشی Mi 9T گنجانده نشده است. ضمنا روی صفحه نمایش هر دو محصول با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده که جنس آن در گوشی A50 از نوع گوریلاگلس 3 و در گوشی می 9 تی از نوع گوریلاگلس 5 خواهد بود. با وجود شیشه گوریلاگلس توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش هر دو محصول گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

ویژگی مشترک بعدی صفحه نمایش دو گوشی که باید در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی از اسکن انگشت کاربر می‌شود. قسمت زیرین ال سی دی هر دو گوشی از این ویژگی پشتیبانی به عمل می‌آورد و دقت مناسبی را هم در این زمینه ارائه می‌کند. اما کیفیت عملکرد نمایشگر دو گوشی چطور است و کدامیک وضعیت بهتری دارند؟ در مقایسه گلکسی A50 و شیائومی Mi 9T مشخص شد که نمایشگر هر دوی آن ها کیفیت بسیار مطلوبی دارد و در مجموع از این نظر تقریبا تفاوتی مابین کیفیت ارائه محتوا روی صفحه دو گوشی دیده نمی‌شود. شادابی خوب، شارپنس مناسب، کنتراست مطلوب و جزئیات بالا از ویژگی های مثبت نمایشگر هر دو گوشی است.

با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش دو اسمارتفون مذکور انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو به مراتب لذت‌بخش‌تر می‌شود. ضمنا پنل نمایشگر هر دو گوشی از نظر تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) هم بازده خوبی دارند و شما به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی پنل نمایشگر آن ها بر روی 90 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی ال سی دی هر دو گوشی را مشاهده کنید و با موبایل خود در تعامل باشید. در مجموع ما عقیده داریم از نظر صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر وضعیت یکسان و خوبی دارند و نمی‌توان برای این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ برنده‌ای در نظر گرفت.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم شیائومی از شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند و طبیعتا دو گوشی A50 و Mi 9T هم از سیستم عامل اندروید بهره‌مند شده‌اند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) گوگل سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نصب شده و خوشبختانه هم اکنون آپدیت اندروید 10 برای هر دوی آن ها منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اصلی ترین تفاوت بستر نرم افزاری دو گوشی نام برده شده مربوط به رابط کاربری آن ها می‌شود. رابط کاربری گوشی سامسونگ One UI 2 (در حالت آپگرید یافته) است و رابط کاربری گوشی شیائومی MIUI 11 (در حالت آپگرید شده) خواهد بود. اما کدامیک از این دو رابط تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کنند؟ در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که رابط و بستر نرم افزاری هر دو گوشی عملکرد روان، سلیس و تقریبا بی‌عیب و نقصی دارد. بنابراین شما در حین استفاده از دو گوشی مذکور تقریبا با لگ و تاخیر رو به رو نمی‌شوید.

نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، اینستاگرام و غیره در هر دو گوشی بدون مشکل انجام می‌شود و در حین استفاده از این برنامه ها با لگ یا تاخیری رو به رو نخواهید شد، مگر اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی خیلی زیاد باشد و حافظه دستگاه تحت فشار قرار گیرد که در این حالت ممکن است لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری آن ها به وجود آید، اما در حالت عادی خبری از لگ و تاخیر نخواهد بود. رابط هر دو گوشی کاربرپسند است اما به عقیده ما رابط One UI 2.0 بهینه‌تر از رابط MIUI 11 بوده و بدین سبب می‌تواند بازده بهتری هم داشته باشد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

قابلیت هایی که در رابط MIUI 11 ارائه شده‌اند متعدد هستند و این مسئله سبب شده رابط گوشی خیلی بهینه نباشد. برای مثال شما بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی و از طریق خود رابط گوشی Mi 9T می‌توانی اپلیکیشن های دستگاه را کلون کنید و دو نسخه از هر برنامه را در گوشی نصب نمایید. ضمنا به عقیده ما منوی تنظیمات گوشی Mi 9T به دلیل ارائه قابلیت های زیاد پیچیدگی بالایی دارد و چینش این منو خیلی قابل درک نیست. ما در اغلب مواقع برای دستیابی به تنظیمات خاص مورد نظرمان در منوی Settings این گوشی مجبور به استفاده از قابلیت جستجو (Search) می‌شدیم در حالی که مسیر منو در رابط One UI 2 اینطور نیست و واضح تر و قابل درک تر خواهد بود.

اما در مجموع نمی‌توان مدعی شد که مطلقا بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی نسبت به دیگری برتر است. به عقیده ما ترجیح دادن رابط کاربری و بستر نرم افزاری یکی از دو گوشی مذکور به محصول دیگر بیشتر به سلیقه شخصی کاربر و تجربیات قبلی وی بستگی دارد. شاید کاربری رابط One UI 2 را اصلا نپسندد و عقیده داشته باشد رابط MIUI 11 از آن بهتر است یا کاربر دیگری کاملا عقیده متفاوتی را داشته باشد. به همین دلیل برای این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ برنده‌ای را در نظر نمی‌گیریم و انتخاب گوشی برتر در این زمینه را بر عهده شما عزیزان قرار می‌دهیم. به عقیده ما با توجه به اینکه هر دو گوشی مذکور از گوشی های میان رده و خوش قیمت بازار هستند، همین که هیچ لگ و تاخیری در حالت عادی و حین استفاده نرمال از آن ها به وجود نمی‌آید یک مزیت و نقطه قوت محسوس برایشان خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های بررسی و مقایسه گوشی A50 و Mi 9T مربوط به قدرت پردازشی آن ها می‌شود. تراشه اگزینوس 9610 سامسونگ در قلب گوشی A50 بکار رفته است. این تراشه طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی Galaxy A50 سامسونگ از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه امکان نصب حافظه جانبی هم به این گوشی وجود دارد.

اما در سمت مقابل شیائومی Mi 9T از تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که شش هسته آن از نوع Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی خواهند بود. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 618 در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده داشته و گوشی از نظر رم فقط یک نسخه 6 گیگابایتی دارد. ضمنا این گوشی از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود و از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ نسخه مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

همانطور که قبلا هم گفتیم هر دو گوشی از پس انجام کارهای روزمره و مدیریت اینگونه تسک ها بر می‌آیند و با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوند. اما کدامیک از آن ها بازده بهتری در اجرای بازی های سنگین و HD خواهند داشت؟ برای بررسی این موضوع ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را در هر دو اسمارتفون مورد نظر نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه پشت سر هم اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و مابین چند برنامه از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت بارگذاری آن ها و اجرای برنامه ها در هر گوشی مشخص شود. در قدم اول هر دو گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر آمدند و مشکلی هم در هیچ کدام از آن ها مشاهده نشد. در اوایل اجرای بازی آسفالت 9 هم تقریبا هر دو گوشی هیچ مشکلی نداشتند اما در دقایق آخر کمی افت فریم در گوشی A50 قابل رویت بود.

پس از خروج از دو بازی نام برده شده و اجرای اپلیکیشن هایی که قبلا عنوان شدند هم مشخص شد که سرعت عمل گوشی Xiaomi Mi 9T نسبت به گوشی A50 بیشتر است و این برتری به شکل محسوسی قابل درک خواهد بود. بنابراین از این بخش مقایسه گلکسی A50 و شیائومی Mi 9T می‌توان اینطور نتیجه گرفت که هر دو محصول از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آیند اما اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی تری بدون مشکل این کار را انجام دهید، گوشی Mi 9T گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A50 است. ضمنا سرعت و کیفیت عملکرد این گوشی هم در مقایسه با نماینده سامسونگ وضعیت بهتری دارد و در مجموع می‌توان برنده این بخش مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ محسوب شود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک گوشی مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی گوشی Galaxy A50 سامسونگ از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند.

اما در سمت دیگر دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9T از سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، زوم اپتیکال 2X، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4k با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی Mi 9T پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدامیک از دو گوشی های نام برده شده بهتر است؟ مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که تحت شرایطی که نور محیط خوب باشد دوربین اصلی گوشی Mi 9T عملکرد عالی خواهد داشت و به مراتب در ثبت جزئیات، شادابی و شارپنس بهتر از دوربین گوشی A50 عمل می‌کند. دوربین نماینده شیائومی در اینگونه مواقع واقعا پتانسیل رقابت با دوربین گوشی های پرچمدار را دارد و این مسئله یک نقطه قوت اصلی برای آن خواهد بود.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک، افت کیفیت در عملکرد دوربین هر دو گوشی پدیدار می‌شود و مقدار این افت در دوربین Galaxy A50 بیشتر خواهد بود. در ضبط عکس های پرتره هم دوربین دو گوشی A50 و Mi 9T عملکرد خوبی دارند و تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود، اما باز هم در اغلب مواقع عکس های پرتره ضبط شده با دوربین گوشی Mi 9T وضعیت بهتری در مقایسه با دوربین Galaxy A50 خواهند داشت. ضمنا نباید فراموش کنید که با گوشی می 9 تی قادر به ضبط ویدیو های 4K خواهید بود اما دوربین گلکسی S50 سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در مجموع باید بگوییم که از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی، نماینده شیائومی می‌تواند برتری مطلق را از آن خود کند. اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیت و کیفیتی را ارائه می‌کند؟

دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A50 از یک لنز 25 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. اما دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی Mi 9T شیائومی از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم از قابلیت هایی مثل GDR، ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و هر دو از این نظر از گوشی های خوب رده قیمتی خودشان هستند.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

در مجموع باید برتری این بخش مقایسه Galaxy A50 با Mi 9T شیائومی را به نماینده شرکت چینی بدهیم چون دوربین اصلی آن واقعا کیفیتی فراتر از دوربین یک گوشی میان رده را ارائه می‌کند. اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت خیلی زیادی می‌دهید، مطمئن باشید شیائومی می 9 تی گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A50 خواهد بود و بدون تردید از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A50 در نظر گرفته شده از نوع لیتیوم پلیمری و 4000 میلی آمپر ساعتی است. باتری گوشی Mi 9T شیائومی هم دقیقا شرایط مشابه را دارد و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به سایر ویژگی های دو گوشی که خیلی نزدیک به هم هستند پیش‌بینی می‌کنیم قدرت شارژدهی باتری آن ها هم تقریبا در یک سطح قرار داشته باشد. در مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دو گوشی تقریبا می‌توان در حالت نرمال 1.5 الی 2 روز از آن ها استفاده کرد.

خوشبختانه هر دو اسمارتفون مورد نظر از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی A50 توان 15 واتی دارد و شارژر فابریک گوشی Mi 9T هم توان 18 واتی را ارائه می‌کند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد باتری نماینده سامسونگ با شارژر اصلی خودش تقریبا ظرف مدت زمان 85 الی 95 دقیقه فول شارژ می‌شود. در سمت مقابل باتری شیائومی می 9 تی هم با شارژر فابریک خودش تقریبا در مدت زمان 60 الی 70 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس از نظر قدرت شارژدهی و سرعت شارژ محدد خیلی تفاوت محسوسی مابین دو گوشی مذکور وجود ندارد و فقط سرعت شارژ باتری Mi 9T کمی بیشتری از A50 است.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ : قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند در انتخاب و خرید گوشی موثر باشد مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. قیمت نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی می 9 تی شیائومی که در واقع نسخه پایه آن محصول هم هست، هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان چیزی در حدود 5.6 میلیون تومان خواهد بود. در سمت مقابل نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی گوشی A50 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشور با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین تفاوت مابین قیمت دو گوشی ناچیز است. به عقیده ما هر دو اسمارتفون مورد نظر از گوشی های خوش قیمت و با ارزش خرید بالای بازار هستند اما اگر از دید مقایسه‌ای به آن ها نگاه کنیم، با توجه به برتری هایی که گوشی Mi 9T دارد، می‌تواند گزینه خرید بهتری باشد.

 

مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه شیائومی Mi 9T با گلکسی A50 سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی از گوشی های خوش قیمت و مناسب اندرویدی بازار هستند و از ارزش خرید خوبی برخوردارند اما به عقیده ما خرید شیائومی می 9 تی می‌تواند انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی A50 سامسونگ باشد. با این حال تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر برتری هر یک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را بر عهده شما عزیزان قرار می‌دهیم.



:: برچسب‌ها: مقایسه شیائومی Mi 9T با گلکسی A50 , مقایسه Mi 9T با Gaklaxy A50 , مقایسه شیائومی می 9 تی با گلکسی A50 , بررسی Mi 9T شیائومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تلویزیون XT725 ایکس ویژن، یک تلویزیون هوشمند با رزولوشن FHD با قیمتی اقتصادی و مناسب است که در سه سایز 43، 49 و 55 سال گذشته به بازار آمد و با قیمت مناسبش توانست فروش خوبی داشته باشد. اگر قصد دارید با قیمتی مناسب، تلویزیون با کیفیت بخرید، با نقد و بررسی تلویزیون XVision XT725 همراه ما باشید.

 

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه های دیگری مثل گوشی هوشمند یا لپ تاپ، ارزش و اهمیت تلویزیون ها نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است. از این رو، مادیران چندین سال است که با تولید تلویزیون های با کیفیت تحت برند X.Vision توانسته است، در بازار ایران بعد از برند های سامسونگ و الجی، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. 

تا کنون تلویزیون های پرچمدار و میان رده ای مثل 55XT515 ، 55XTU725 و 49XTU735 از برند ایکس ویژن را نقد و بررسی کرده ایم و حالا نوبت به آن رسیده که به سراغ یک محصول اقتصادی ولی با کیفیت از این شرکت برویم. اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت و در عین حال خوش قیمت را دارید با نقد و بررسی و تلویزیون XVision XT725 Full HD LED در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 43XT725 ایکس ویژن

 

معرفی محصول

همانطور که اشاره کردیم، تلویزیون XT725 جزو محصولات اقتصادی ایکس ویژن است و این نکته در طراحی، وزن و حتی ضخامت بخش پشتی دستگاه هم مشهود است. با ابعاد 969.7 در 581 در 85 میلی متر، این دستگاه تنها 7.6 کیلوگرم وزن دارد و وقتی پایه های آن را وصل می کنیم، 200 گرم به وزن آن اضافه می شود.

حاشیه های کناری و بالایی دستگاه چندان باریک نیست و یک نوار حدود 1 سانتی متری پلاستیکی، دور تا دور نمایشگر به چشم می خورد، البته این نوع طراحی می تواند با هر نوع دکوراسیونی سازگار باشد و ظاهری مدرن را به فضای خانه ببخشید، اما نسبت به محصولات پریمیوم و گران قیمت ایکس ویژن، حاشیه های اطراف نمایشگر اندکی ضخیم تر است. حاشیه پایینی مثل اکثر محصولات ایکس ویژن، به دلیل تعبیه اسپیکر ها ضخامت بیشتری دارد و حالا به حدود 3 سانتی متر رسیده است. به طور کلی، طراحی XT725 مدرن و زیباست و پایه های منحنی جذاب آن هم ظاهری شیک را به دستگاه داده است. 

 

تفاوت کیفیت Full HD

 

شرکت مادیران XT725 را به یک پنل نمایشگر Full HD با رزولیشن 1920 در 1080 مجهز کرده که مثل سایر محصولات این شرکت، نرخ رفرش 60 هرتزی دارد. پنل به کار رفته در این محصول از نوع IPS LCD است، این یعنی با تغییر زاویه دید رنگ ها و کنتراست تصویر کمتر تغییر می یابد. یکی از ویژگی های مثبت این تلویزیون هم همین پنل IPS است که نسبت به VA کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد.

همانطور که انتظار می رفت، این تلویزیون از محتوای HDR پشتیبانی نمی کند. به صورت تئوری، زاویه دید افقی و عمودی تلویزیون 178 درجه است و به خاطر تعبیه پنل IPS، رنگ مشکی در زاویه های بسته کمتر تغییر می کند. تاخیر ورودی یا همان Input Lag بین 30 تا 40 میلی ثانیه اندازه گیری شده که می تواند برا گیمر ها نیز کاملا مناسب و کافی باشد، ولی گیمر های حرفه ای کمی آن را زیاد بدانند. البته این تاخیر ورودی چیزی نیست که در استفاده عادی و روزمره یا حتی انجام بازی های عادی با دستگاه، به چشم بیاید، چرا که در اینجا داریم راجع به کسری از ثانیه صحبت می کنیم که با چشم عادی اصلا قابل تشخیص نیست.

حداکثر نور صفحه در روشن ترین ناحیه نمایشگر این دستگاه، 240 نیت است. این مقدار روشنایی چندان کم نیست، ولی باعث می شود تا تماشای تلویزیون در اتاق های بسیار روشن چالش برانگیز باشد، اما اگر مکانی با نور ملایم را برای قرار دادن تلویزیون در نظر دارید، این مقدار روشنایی می تواند نیاز هایتان را برطرف کند.

در بخش تنظیمات تصویر، XT725 چهار حالت تصویر استاندارد، واضح، طبیعی و فیلم دارد. پوشش رنگ های sRGB در این چهار حالت کاملا راضی کننده و مناسب است چرا که می تواند حدود 96.5 درصد از این طیف رنگی را پوشش دهد. خطای میانگین یا deltaE میانگین تصویر در این چهار حالت هم کمتر از 9.7 نیست، که البته با ایده آل دستگاه های گران قیمت اندکی فاصله دارد. 

در مجموع کیفیت تصاویر ارائه شده با قیمت تلویزیون همخوانی دارد. دقت نمایش رنگ برای کاربران عادی که توقع زیادی از تلویزیون خود ندارند، مناسب است، اما این نکته هم لازم به ذکر است که در این دستگاه خبری از پشتیبانی از HDR، پوشش گسترده طیف های رنگی و پردازش دقیق تصویر نیست و نباید هم از دستگاهی با این رنج قیمت توقع زیادی داشت. 

در بخش پایینی و جلوی دستگاه، در مدل 43 اینچی دو اسپیکر 10 واتی و در مدل های 49 و 55 اینچی دو اسپیکر 15 واتی به کار رفته که حجم و وضوح صدای بسیار خوبی دارند. سیستم صوتی Puresound به کار رفته در این دستگاه باعث شده تا صدای خروجی کاملا شفاف و فراگیر باشد. میزان بلندی و کیفیت بلندگو های XT725 به اندازه ای است که به راحتی می تواند یک سالن متوسط را جوابگو باشد و نیازی به سیستم های صوتی نداشته باشد.

 

43XT725 LED TV

 

تلویزیون هوشمند XT725 از یک پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53 با سرعت کلاک 800 مگاهرتزی استفاده می کند که با پردازنده گرافیکی Mali450MP2 و حافظه رم 1 گیگابایتی DDR3 همراه شده است. حافظه داخلی این دستگاه هم 8 گیگابایت است که البته حدود 5 گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار گرفته است که برای نصب اپلیکیشن های ضروری کاملا کافی است.

سیستم عامل نصب شده روی دستگاه اندروید 7 است اما نسخه سیستم عامل نصب شده روی آن اندروید TV نیست، بلکه نسخه عادی مخصوص اسمارت فون ها روی آن نصب شده است. نسخه Android TV برای نمایشگر بزرگ تلویزیون ها بهینه سازی شده، اما اپ های سازگار با آن بسیار کم و محدود است. البته نصب Google Play در دستگاه ممکن نبود، اما فروشگاه اپ های دیگری مثل بازار به راحتی در دستگاه نصب شد. به علت کمبود حافظه و محدود بودن توان پردازشی، توصیه می کنیم اپ های زیادی روی دستگاه نصب نکنید، چرا که با کندی عملکرد مواجه خواهید شد.

 

رابط کاربری تلویزیون هوشمند 43XT725 ایکس ویژن

 

طبق معمول اکثر محصولات ایکس ویژن، در جعبه XT725 هم دو ریموت کنترل تعبیه شده که از نظر تعداد دکمه و ابعاد با هم تفاوت دارند. ریموت کوچکتر تنها 15 سانتی متر است، در حالیکه ریموت بزرگتر اندازه غیر طبیعی با طول 25 سانتی متری دارد و شامل همه دکمه های مورد نیاز کاربر می شود.

هنوز مشخص نیست که مادیران دقیقا به چه علتی محصولات خود را با دو ریموت کنترل عرضه می کند، چرا که ریموت کوچکتر هم فاقد دکمه ماوس یا Air Mouse است و همین باعث شده تا کار کردن با رابط کاربری دستگاه، خسته کننده و ناخوشایند باشد. ریموت بزرگتر از نظر کیفیت ساخت از برادر کوچکترش بهتر است، اما نسخه کوچکتر خوش دست تر ساخته شده است. نبود دکمه ماوس باعث شده تا عملا ریموت کوچکتر بلا استفاده باقی بماند، چرا که کار کردن با رابط کاربری با ریموت بزرگتر اندکی ساده تر است.

 

درگاه های ارتباطی

بخش پشتی دستگاه یک دست نیست، بلکه بخش پایینی ضخامت 8 سانتی متری و بخش بالایی باریک تر بوده و ضخامت آن 4 سانتی متر است. از این رو، به راحتی می توان دستگاه را به دیوار نصب کرد. برای اینکار باید از جک هایی با استاندارد VESA با فاصله پیچ افقی و عمودی 200 و 100 میلی متری استفاده کرد.

از نظر تعداد پورت ها، XT725 می تواند نیاز یک کاربر عادی را رفع کند و تعداد و تنوع پورت ها برای یک محصول اقتصادی تقریبا کافی است. در این بخش می توانیم دو درگاه USB 2.0 را مشاهده کنیم که متاسفانه کنار هم تعبیه شده اند و گاهی استفاده همزمان از آن ها چالش برانگیز می شود. هر دو درگاه از نوع 0.5 آمپر و 5 ولتی هستند و می توان برای اتصال هارد های اکسترنال هم از آن ها استفاده کرد.

 

پنل پشتی و درگاه های ورودی

 

دو درگاه HDMI در این بخش تعبیه شده و در کنار آن یک رابط کامپوزیت، پورت شبکه LAN، ورودی آنتن و خروجی صدای کواکسیال هم به چشم می خورد. البته درگاه کامپوزیت این دستگاه از نوع mini است. هوشمند بودن دستگاه باعث شده تا در کنار اتصال کابل LAN، امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi هم وجود داشته باشد. دستگاه برای دریافت کانال های داخلی از تیونر دیجیتال DVB-T2 استفاده می کند که کیفیت و قدرت خوبی دارد.

 

جمع بندی

به طور کلی خرید تلویزیون هوشمند XT725 برای کاربرانی توصیه می شود که به دنبال یک تلویزیون نه چندان بزرگ و هوشمند هستند که قیمت مناسبی داشته باشد و فقط برای رفع نیاز های معمولی کاربر به کار آید. پنل IPS و Full HD به کار رفته در دستگاه روشنایی مناسبی دارد، اما رنگ مشکی را با عمق بسیار خوبی به نمایش در می آورد. عدم پشتیبانی از HDR و پوشش نه چندان گسترده طیف های رنگی، ایراد چندان مهمی برای تلویزیونی با این برچسب قیمت نیست و به طور کل، پنل XT25 می تواند تصویری با کیفیت مناسب و قابل قبول را به شما ارائه دهد.

حجم و کیفیت صدای خروجی، به لطف دو باند 10 واتی در مدل 43 و دو باند 20 واتی در مدل 49 و 55 اینچی در بخش جلویی کاملا راضی کننده و گیراست. سیستم عامل دستگاه، نسخه عادی از اندروید 7 است و بهینه نبودن اپلیکیشن ها برای تلویزیون و همچنین نبود کنترلر حرکتی باعث شده تا کار با رابط کاربری و اپلیکیشن های مختلف، دشوار و آزار دهنده باشد. البته حرکت در منو ها و راه اندازی تلویزیون با سرعت تقریبا خوبی انجام می گیرد ولی به علت استفاده از سخت افزار محدود و ضعیف، اپلیکیشن ها با سرعت بالایی اجرا نمی شوند. 

طراحی دستگاه هم کاملا یک محصول میان رده اقتصادی را نشان می دهد، اما با این حال نمی توان از طراحان مادیران خرده گرفت. حاشیه های کناری و بالایی اندازه معقولی دارند و ضخامت دستگاه هم مناسب است، اگرچه جایگیری پورت های HDMI و USB چندان مناسب نیست، مخصوصا اگر بخواهید دستگاه را به دیوار نصب کنید.

 

نقاط قوت

  • پنل نمایشگر IPS با زاویه دید بالا
  • عمق بالای رنگ مشکی
  • سیستم عامل اندروید 7
  • سیستم صوتی قدرتمند و فراگیر

 

نقاط ضعف

  • سخت افزار ضعیف
  • نبود کنترل حرکتی و دشواری کار با رابط کاربری
  • تعداد کم پورت USB و مکان نامناسب آن ها


:: برچسب‌ها: خرید تلویزیون هوشمند 43XT725 ایکس ویژن , بررسی تلویزیون هوشمند 43XT725 ایکس ویژن , تلویزیون هوشمند 53XT725 ایکس ویژن , تلویزیون هوشمند 49XT725 ایکس ویژن , مشخصات تلویزیون هوشمند 43XT725 ایکس ویژن , ایکس ویژن ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

از زمان پیدایش بازی‌های رایانه‌ای، نحوه ارائه بازی به شکلی بود که شما تنها پس از پرداخت وجه تعیین شده برای بازی، قادر به دریافت و اجرای بازی بودید. اما امروزه سیاست بازی سازان شکل جدیدی به خود گرفته که هم سودآوری آنان را بالا برده و هم با سلیقه گیمرها مطابقت بیشتری دارد. این سیاست جدید، با ارائه بازی فورتنایت (Fortnite) به طور چشم گیری مورد توجه شرکت‌ها و کاربران قرار گرفت. اینبار لازم نبود که برای تجربه بازی هزینه‌ای بپردازید اما با خرید اشتراک ویژه بازی یعنی چیزی که امروزه در میان کاربران با نام پرمیوم پس (premium pass) شناخته می‌شود؛ قادر خواهید بود که تجربه لذت بخش‌تری از بازی داشته باشید. شرکت بازی سازی اکتیویژن (Activision) نیز که خالق سری بازی‌های Call of Duty می‌باشد؛ با مشاهده سوددهی بالای این سیاست بیکار ننشست و در اقدامی غیرمنتظره بازی جدید خود را با روش پرداخت جدید منتشر کرد. اگر از اجرای بازی‌های کِرَک شده خسته شده‌اید و به دنبال تجربه رایگان بازی Call of duty آن هم به صورت آنلاین هستید؛ در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

برای اجرای بازی، چه مراحلی را باید طی کنیم؟

 

بازی Call of Duty : Warzone

 

در ابتدا لازم است بدانید، بازی جدید شرکت اکتیویژن که Call of Duty®: Warzone نام دارد؛ برای هر سه پلتفرم پلی استیشن 4 (PS4)، کنسول ایکس باکس 1 (Xbox1) و رایانه‌های شخصی (PC) عرضه شده است. بازی در سال 2020 ارائه شده و به صورت رایگان در فروشگاه‌های پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس بوده و شما به راحتی می‌توانید اقدام به دانلود و اجرای بازی نمایید. برای تجربه بازی کال اف دیوتی : وارزون، بر روی سیستم‌های خانگی مجبور به استفاده از لانچر بلیزارد (Blizzard) خواهید بود که از طریق وبسایت این شرکت در دسترس می‌باشد. لازم به ذکر است که دانلود و اجرای بازی کاملا رایگان بوده و در طول این مراحل نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت. حجم بازی در زمان عرضه نزدیک به 60 گیگابایت بود که در زمان حاضر و پس از ارائه آپدیت‌های متعدد به 80 گیگابایت نزدیک شده است. پس از اولین اجرای بازی، شما به صفحه ساخت حساب اکتیویژن هدایت خواهید شد و پس از ساخت اکانت این شرکت، شما به طور رسمی به مجموعه بازی کنندگان بازی Call of Duty®: Warzone اضافه خواهید شد. این تمام مراحلی بود که شما برای تجربه جدیدترین نسخه بازی Call of Duty باید طی کنید. در ادامه نگاهی به زبان طراحی بازی خواهیم داشت و با این بازی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

سبک بازی چیست؟

 

بازی Call of Duty : Warzone

 

بازی در سبک تلاش برای بقا (Battle Royal) طراحی شده و همانند همه بازی‌های این سبک، هدف شما در بازی زنده ماندن خواهد بود. برخلاف سایر بازی‌های بتل رویال که حداکثر ظرفیت هر رقابت در آن‌ها 100 نفر بود؛ در بازی Call of Duty®: Warzone حداکثر ظرفیت 150 نفر می‌باشد. این موضوع سبب شده تا هیجان بازی بسیار بیشتر شده و تنش شدیدتری در بازی احساس شود. در بازی کال اف دیوتی : وارزون به سه شکل تک نفره، دونفره و سه نفره قادر به بازی خواهید بود که می‌توانید با همراهی دوستانتان به شکل تیم‌های 2 یا 3 نفره در بازی حاضر شوید و تجربه بسیار خوشایندی را از بازی گروهی به دست آورید. مکانیک کلی وارزون شباهت زیادی به بازی‌های بتل رویال دیگر دارد. در این بازی علاوه بر سلامت بازیکن، حفاظ ضدگلوله (Armor) نیز نقش به‌سزایی در دیرتر کشته شدن بازیکنان ایفا می‌کند. به این ترتیب باید همواره مراقب باشید تا با برداشتن Armor از روزی زمین در مواقع ضرروی به اصطلاح زره خودتان را ترمیم کنید. از طرفی هنوز هم حالت کلاسیک تلاش برای بقا در وارزون حفظ شده است. همانند همه بازی‌های بتل رویال، نقشه بازی به ترتیب کوچکتر می‌شود و گاز سمی موجود در محیط بازی شما را به سمت میدان نبرد هدایت خواهد کرد. با شروع بازی و نمایش یک انیمیشن، از هواپیما به زمین می‌پرید و می‌توانید هر زمان که خواستید چتر خود را برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر باز یا بسته کنید. در حقیقت بازی Call of Duty: Warzone همان بازی است که گیمرها سال‌ها منتظر آن بودند!

 

گیم پلی بازی چطور است؟

 

بازی Call of Duty : Warzone

 

بازی از دو حالت مختلف بتل رویال و پُلاندر (Plunder) پشتیبانی می‌کند. حالت بتل رویال بازی بسیار شبیه به بازی‌های دیگر موجود در این سبک می‌باشد؛ بنابراین بر روی خلاقیت‌های این بخش تمرکز می‌کنیم. اولین نوآوری اکتیویژن در نحوه بازگشت به بازی دیده می‌شود. شما پس از اینکه کشته شدید به زندان Gulag خواهید رفت. در آنجا یک دوئل با پلیر دیگر بازی که کشته شده ‌است خواهید داشت و هر کس که در این دوئل زنده بماند به بازی بازخواهد گشت. بازیکنان خشمگین بازی بعد از برگشتن از نبرد تن به تن حالا انگیزه‌ی بیشتری برای اول شدن دارند و اتفاقا به‌ دنبال قاتل خود می‌گردند. سرعت بالای گیم‌ پلی حتی در زندان Gulag هم حفظ شده است و برخلاف بازی‌هایی مانند Battlefiled V با سرعت Respawn پایین، وقت بازیکنان را تلف نمی‌کند.

حالت Plunder، حالت جدیدیست که به تازگی در کنار سبک بتل رویال عرضه می‌شود. در این بازی شما هربار پس از مرگ دوباره به بازی بازخواهید گشت یا به عبارت حرفه‌ای تر Respawn خواهید شد. در این حالتِ بازی تنها یک هدف وجود دارد و آن جمع آوری مبلغ 1 ملیون دلار است. شما از 2 طریق قادر به جمع آوری این مبلغ خواهید بود که روش ساده‌تر جمع آوری آن از خانه‌ها و مناطق مسکونی است و روش خطرناکتر و البته هیجان انگیز‌تر، کشتن سایر بازیکنان و برداشتن پول جمع شده به واسطه آن‌هاست. نکته مهم در رابطه با حالت Plunder نمایش افرادی است که بیشترین پول را به جیب زده‌اند. در نتیجه بازیکنان می‌توانند با نگاه کردن به نقشه به سمت نفرات برتر حمله‌ور شوند و این موضوع تنش بازی را بیشتر خواهد کرد.

 

پرمیوم پس (premium pass) چیست؟

 

بازی Call of Duty : Warzone

 

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ بازی Call of Duty : Warzone به صورت رایگان عرضه شده و پرمیوم پس تنها راه درآمدزایی شرکت اکتیویژن از محصول خودش است. زمانی که شما بازی را نصب می‌کنید، در دسته کاربران Free pass قرار می‌گیرید. اما اگر با خرید 1000CP که واحد پول بازی می‌باشد؛ حساب بازی خود را به کاربر ویژه ارتقا دهید، می‌توانید تجهیزات و امکانات جذاب‌تر و بهتری دریافت کنید. پس از تهیه پرمیوم پس، با انجام ماموریت‌های مختلفِ روزانه و یا هفتگی می‌توانید اسلحه‌هایی با ظاهری متنوع‌تر و کاراکترهای به خصوصی را دریافت کنید که تنها مختص کاربران ویژه طراحی شده‌اند. البته لازم به ذکر است که پرمیوم پس تنها ظاهر کاراکتر و اسلحه شما را تغییر خواهد داد و تاثیری در گیم پلی بازی نخواهد گذاشت پس در نتیجه، عدالت در بازی همواره برقرار خواهد بود.

 

سخن پایانی :

 

بازی Call of Duty : Warzone

 

تجربه بازی Call of Duty : Warzone یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ شما خواهد بود. اگر از سیستم رومیزی قدرتمندی برخوردار هستید؛ سریعا از طریق لانچر بلیزارد اقدام به دانلود بازی نمایید. اما اگر سیستم خوبی ندارید همین الان می‌توانید با مراجعه به لیست کنسول‌های گیمینگ ما، اقدام به خرید کنسول PS4 و یا Xbox 1 نمایید. بازی در هر دو کنسول عملکرد خیره کننده‌ای به نمایش می‌گذارد و قادر است که تا ساعت‌ها شما را بر روی صندلی میخکوب نماید. تجربه بازی کالاف دیوتی آنلاین، آن‌ هم با دوستانتان می‌تواند یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات زندگی شما باشد.
در نهایت، اگر هرگونه سوالی در رابطه با خرید کنسول بازی یا تهیه یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای دارید؛ می‌توانید از طریق پشتیبانی آنلاین و یا بخش ارسال نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم پشتیبانی فروشگاه اینترنتی هدف، همواره آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستند.

 

منبع : callofduty



:: برچسب‌ها: کنسول بازی سونی , ایکس‌باکس , پلی استیشن 4 , تکنولوژی , call of duty warzone , کالاف دیوتی وار زون , سیستم گیمینگ , کال اف دیوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()