نوشته شده توسط : edbazar

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) چه تفاوتی با گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) دارد! در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ اشاره داشته باشیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری جدید فبلت های گلکسی نوت سامسونگ (Samsung Galaxy Note) این بار با 4 عضو مختلف معرفی شدند. این چهار عضو به ترتیب گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10)، گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10+)، گلکسی نوت 10 5 جی (Samsung Galaxy Note 10 5G) و گلکسی نوت 10+ 5 جی (Samsung Galaxy Note 10+ 5G) نام دارند. نسخه های ملقب به 5G این محصولات در واقع نسخه‌هایی از آن ها هستند که از قابلیت اتصال LTE 5G پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر از این دو نسخه و تفاوت آن ها با نسخه های پایه محصولات مذکور چشم‌پوشی کنیم، می‌توان اینطور گفت که گلکسی نوت 10 سامسونگ در دو نسخه اصلی معمولی و پلاس عرضه شده است.

اما سوال اصلی اینجاست که تفاوت این دو نسخه در چیست؟ به بیان دیگر چه تفاوت هایی مابین Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus وجود دارد؟ از آنجای که قیمت نسخه پلاس این محصول نسبت به نسخه معمولی گران‌تر است، آیا تفاوت های مابین آن دو به اندازه‌ای خواهد بود که ارزش صرف هزینه بیشتر برای تهیه کردن نسخه پلاس را داشته باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق و جامع در رابطه با تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو فبلت را دارید و هنوز برای انتخاب قطعی خود تصمیم نهایی نگرفته‌اید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ابعاد، اندازه و وزن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

اولین تفاوت اصلی مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 و Note 10+ که هر فردی با اولین نگاه متوجه آن خواهد شد مربوط به اندازه و ابعاد آن ها می‌شوند. بدنه گلکسی نوت 10 ابعاد 151 در 71.8 در 7.9 میلیمتر را ارائه می‌کند و بدین ترتیب از نسخه پیشین سری فبلت های گلکسی نوت یعنیگلکسی نوت 9 کوچک تر است. با توجه به صفحه نمایش بزرگی که این گوشی دارد، کاملا مشخص است که سامسونگ نهایت دقت را در طرحی این محصول بکار برده و ظرافت خاصی در کنار هم چیدن اجزای سخت افزاری آن وجود خواهد داشت. وزن فبلت نوت 10 هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که نسبت به نوت 9 سبک تر است. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس ابعاد 162.3 در 77.2 در 7.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد.

وقتی دو گوشی نوت 10 و 10+ را در دست می‌گیرید، تفاوت مابین ابعاد و اندازه آن ها به خوبی قابل درک می‌شود. اگر دوست ندارید اندازه گوشی خیلی بزرگ باشد، مطمئنا Note 10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی به قدری حاشیه های باریکی دارد که در بدنه کامپکت آن جا شده است و اوج زیبایی را به رخ می‌کشد. اما اگر دوست دارید فبلتی که می‌خرید از نظر ابعاد و اندازه مفهوم واقعی یک فبلت را به تصویر بکشد، نوت 10+ گزینه خرید مناسب شماست. وقتی این فبلت را در دست می‌گیرید حسی کاملا متفاوت به شما منتقل خواهد شد. بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه بدنه و وزن آن ها می‌شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : اندازه صفحه نمایش و رزولوشن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

طبیعتا با توجه به اینکه گلکسی Note 10+ نسبت به Note 10 اندازه بزرگ تری دارد، صفحه نمایش آن هم نسبت به این گوشی بزرگ تر خواهد بود. شاید حتی اصلی ترین تفاوت مابین این دو گوشی هم مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها باشد! صفحه نمایشی که در نوت 10 بکار رفته 6.3 اینچی است، یعنی اندازه آن نسبت به سال گذشته و فبلت نوت 9 به مقدار 0.1 اینچ کوچک تر شده است، اما نمایشگر نوت 10+ اندازه 6.8 اینچی دارد واقعا یک نمایشگر بزرگ است که مشابه آن در کمتر گوشی دیده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش دو محصول نام برده شده هم متفاوت خواهد بود. صفحه نمایش Note 10 رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل رزولوشن صفحه نمایش بزرگ نوت 10 پلاس برابر با 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نکته مهم و جالبی که باید به آن توجه کنید مربوط به این است که رزولوشن صفحه نمایش Note 10 از Note 9 که محصول سال گذشته سامسونگ بوده کمتر است! صفحه نمایش نوت 9 رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کرد و تراکم آن به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسید که از تراکم پیکسلی صفحه نمایش هر دو فبلت Note 10 و Note 10+ بیشتر است! بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه یک سال از زمان عرضه فبلت نوت 9 گذشته اما با این حال این محصول هنوز می‌تواند رقیب جدی برای تمام گوشی های جدید و حتی نسخه جدیدتر و جایگزین خودش باشد! پس دومین مورد از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها، رزولوشن و تراکم پیکسلی می‌شود که Note 10 Plus در این زمینه از Note 10 برتری دارد.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : حافظه داخلی و جانبی

یک تفاوت مهم دیگر هم مابین دو فبلت Note 10 و Note 10+ وجود دارد که شاید خیلی از کاربران در نگاه اول متوجه آن نشوند. این تفاوت مربوط به پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود! گلکسی نوت 10 سامسونگ از نظر حافظه داخلی فقط در یک نسخه عرضه شده که ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. به بیان دیگر امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در این گوشی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود ندارد. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. مهمتر اینکه نوت 10+ برخلاف نوت 10 از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و بنا به ادعای سامسونگ با نصب رم میکرو اس دی در این گوشی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. این مسئله هم یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است که باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : رم و قدرت عملکرد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

تراشه‌ای که در دو فبلت Note 10 و Note 10+ بکار رفته مشابه و یکسان هستند و نسخه جهانی هر دوی آن ها از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برند. اما ظرفیت رم این دو محصول با هم تفاوت دارد. رم نوت 10 ظرفیت 8 گیگابایتی را ارائه کرده اما رم نوت 10 پلاس 12 گیگابایتی است! بدون تردید با توجه به کانفیگ سخت افزاری که در این دو فبلت بکار رفته، هر دوی آن ها بدون کوچک ترین مشکلی از پس انجام سنگین ترین تسک ها بر می‌آیند و حتی سنگین ترین بازی های HD اندرویدی هم بدون کوچک ترین لگ در هر دوی آن ها قابل اجراست. بنابراین شاید در عمل تفاوتی مابین قدرت و بازده گلکسی Note 10 و Note 10+ احساس نشود، اما به هر حال بهره‌مندی نوت 10+ از رم 12 گیگابایتی یک مزیت عمده برای آن به شمار می‌رود و این فبلت را از نظر مولتی‌تسکینگ به یک غول بی‌رقیب تبدیل می‌کند. بنابراین ظرفیت بیشتر رم Galaxy Note10 Plus یکی دیگر از تفاوت های آن نسبت به Galaxy Note 10 است که باید در انتخاب این دو اسمارتفون در نظر گرفته شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : دوربین اصلی

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت نوت 10 و 10 پلاس از سه لنز دوربین اصلی و مشابه بهره می‌برند که به ترتیب 12، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند. بنابراین از این نظر تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد، اما مجموعه دوربین اصلی Note 10 Plus یک ویژگی کوچک دارد که در مجموعه دوربین اصلی Note 10 شاهد پیاده سازی آن نیستیم! این ویژگی مربوط به قابلیت TOF 3D می‌شود که امکان زوم بهتر و دقیق تر در محیط های تاریک و روشن را فراهم می‌آورد. اگر با دقت به محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر نگاه کنید متوجه خواهید شد که در زیر چراغ فلش LED فبلت نوت 10 پلاس دو لنز کوچک دیگر نصب هستند. این دو لنز در واقع مربوط به دوربین TOF 3D VGA می‌شوند. البته باید اعتراف کنیم که در عمل تفاوت خیلی محسوسی مابین عملکرد و حتی قابلیت زوم دو گوشی Note 10 و Note 10+ دیده نمی‌شود، اما به هر حال این مسئله از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است و می‌بایست به آن اشاره مختصری می‌داشتیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ظرفیت باتری

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

با توجه به اینکه فبلت Galaxy Note 10+ نسبت به Galaxy Note 10 صفحه نمایش بزرگ تری دارد، طبیعتا باید از یک باتری بزرگ تر هم برای تامین انرژی مورد نیازش بهره‌مند باشد. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز فبلت نوت 10 بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی داشته و از نوع لیتیوم یونی است. هنوز عرضه گوشی نوت 10 به طور رسمی آغاز نشده تا بررسی از کیفیت شارژدهی باتری آن داشته باشیم، اما از آنجایی که باتری این گوشی نسبت به باتری نوت 9 سال گذشته 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری دارد (ظرفیت باتری نوت 9 معادل 4000 میلی آمپر ساعت است)، پیش‌بینی می‌کنیم شارژدهی باتری Note 10 وضعیت کاملا معمولی را ارائه کند. اما در سمت مقابل برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی 0.5 اینچی از نمایشگر نوت 10 بزرگ تر است و رزولوشن و تراکم بیشتری را هم ارائه می‌کند، پیش‌بینی می‌کنیم باتری آن هر بتواند بازده معمولی داشته باشد و خیلی شگفتی‌آفرین نشود. البته این نتیجه‌گیری مبتنی بر پیش‌بینی فعلی ما (قبل از عرضه و تست محصولات نام برده شده) است و احتمال دارد در عمل شاهد وضعیت متفاوتی باشیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : سرعت شارژ مجدد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus از قابلیت شارژ سریع بیسیم و باسیم پشتیبانی می‌کنند اما سرعت شارژ باتری در گلکسی نوت 10+ بیشتر خواهد بود چون شارژر فابریک این گوشی یک شارژر 45 واتی است اما شارژر فابریک نوت 10 یک شارژر 25 واتی خواهد بود. بنابراین توان خروجی این دو شارژر چیزی در حدود 20 وات تفاوت دارد و این موضوع سبب می‌شود سرعت شارژ باتری Note 10+ بیشتر از Note10 باشد. البته ظرفیت کمتر باتری نوت 10 می‌تواند حالتی ایجاد کند که باتری هر دو فبلت در بازه زمانی مشابه به یک مقدار (درصد) شارژ شود. قابلیت شارژ بیسیم هم در این دو محصول با توان متفاوتی پشتیبانی می‌شود. نوت 10 از شارژ بیسیم 12 واتی پشتیبانی می‌کند و نوت 10 پلاس از شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس از این نظر هم سرعت شارژ باتری Note10 Plus بیشتری از Note 10 است. البته همانطور که گفتیم به دلیل اختلاف ظرفیت باتری دو گوشی شاید مقدار شارژ مجدد آن ها در یک بازه زمانی یکسان خیلی تفاوتی نسبت به هم نداشته باشد اما به هر حال این موضوع از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ بوده و باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : قیمت

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

آخرین موضوعی که باید به عنوان یکی دیگر از تفاوت های Note 10 و Note 10+ به آن اشاره داشته باشیم مربوط به قیمت این دو محصول می‌شود. طبیعتا چون فبلت نوت 10 پلاس نسخه پیشرفته‌تری از سری فبلت های نوت 10 است، قیمت بیشتری هم در مقایسه با نسخه معمولی آن دارد. قیمت گلکسی Note 10 در بازارهای جهانی معادل 950 یورو در نظر گرفته شده و قیمت گلکسی Note 10+ در بازارهای جهانی معادل 1100 یورو در نظر گرفته شده است. بنابراین به احتمال زیاد با مشخص شدن دقیق قیمت این دو گوشی در بازار کشور شاهد تفاوت چند میلیون تومانی مابین قیمت آن ها خواهیم بود. تصمیم گیری مبنی بر اینکه کدامیک از دو فبلت مورد نظر ارزش خرید دارند و گزینه بهتری برای تهیه کردن هستند را بر عهده شما قرار می‌دهیم. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 سامسونگ و گلکسی نوت 10 مربوط به قیمت آن ها می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ پرداختیم. شاید به جرئت بتوان مدعی شد که اصل ترین تفاوت مابین این دو محصول مربوط به اندازه آن ها و نمایشگرشان می‌شود. البته تفاوت رزولوشن صفحه نمایش دو محصول هم می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین تفاوت های آن ها معرفی شود. نکته مهم بعدی این است که در خیلی زمینه ها گلکسی نوت 9 که در سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم از گلکسی نوت 10 برتری دارد و شاید خرید آن با توجه به قیمت مناسب ترش نسبت به خرید Note 10 انتخاب بهتری باشد! سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به مقایسه نوت 10 و نوت 9 هم بپردازیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر از گیمرهایی هستید که می‌خواهید سیستمی قدرتمند داشته باشید یا برای پردازش‌های سنگین نیاز به سخت‌افزار قدرتمند دارید، مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌تواند یکی از بهترین و جدیدترین گزینه‌ها برای شما باشد. با نقد و بررسی مادربرد Gigabyte X299 UD4 همراه ما باشید.

اگر اهل بازی‌کردن هستید یا با توجه به کار خود به یک سیستم قدرتمند برای پردازش‌های سنگین نیاز داشته باشید، همیشه این دغدغه را دارید که بتوانید بدون مشکل کارتان را انجام دهید. بی‌شک سیستم‌ها و قطعات کامپیوتری که ویژه‌ی گیمرها و افراد حرفه‌ای وارد بازار می‌شوند به دلیل بهره‌گیری از سخت‌افزار پرقدرت و جدیدترین تکنولوژی‌های روز قیمت بالایی دارند. مادربرد (Motherboard) یکی از گران‌ترین قطعات هر سیستم کامپیوتری است.

کمپانی تایوانی گیگابایت (Gigabyte) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک در دنیا است که محصولات خود را در سری‌های مختلف با مشخصات فنی و قیمت متفاوت روانه‌ی بازار می‌کند. یکی از ویژگی‌های برند ایسوس کیفیت بالا و حرفه‌ای بودن محصولات این کمپانی که شاید گاهی اوقات نسبت به رقبا قیمت بیشتری داشته باشند، ولی همیشه کاربران را راضی نگه می‌دارند.

گیگابایت برای کاربران مختلف سخت‌افزارهای متفاوت را با قیمت و مشخصات فنی متنوع روانه بازار می‌کند تا بتواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. بخشی از مادربردهای این برند به کاربران رده‌بالا و افراد حرفه‌ای اختصاص دارد.

مادربرد Gigabyte X299 UD4 یکی از جدیدترین و قدرتمندترین مادربردهای این کمپانی تایوانی بر مبنای سوکت LGA 2066 و چیپست X299 است که از پردازنده‌های Core X اینتل پشتیبانی می‌کند و با توجه به امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی که ارائه می‌کند، قیمت نسبتا بالایی دارد.

قیمت مادربرد Gigabyte X299 UD4 شاید بالا باشد، ولی اگر قصد خرید مادربرد Gigabyte X299 UD4 را دارید با توجه به قیمت ماردبرد های هم‌رده ارزش خرید خوبی دارد.

 

محتویات داخل جعبه

 

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4

 

از آنجایی که Motherboard یکی از اصلی‌ترین و مهمترین قطعات سخت‌افزاری هر سیستم کامپیوتری به شمار می‌رود، کاربران خیلی علاقه دارند تا بدانند بعد از خرید این قطعه و باز کردن جعبه‌‌ی آن با چه متعلقاتی روبه‌رو خواهند شد.

داخل جعبه‌ی مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌توانید موارد زیر را در اختیار داشته باشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است گاهی محتویات داخل جعبه‌ محصولات الکترونیک، در بازارهای مختلف متفاوت باشد.

  • دفترچه راهنما
  • دی‌وی‌دی درایورها و نرم‌افزارهای ضروری
  • کیت پیچ پرینت سه‌بعدی
  • برچسب‌های لازم برای نشانه‌گذاری روی کابل‌ها
  • دو عدد کیت پیچ حافظه‌ی M2
  • چهار کابل SATA با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه
  • محافظ پورت‌های پشتی
  • کیت نصب آسان پردازنده
  • پل HB SLI به طول دو اسلات

 

طراحی و ویژگی‌های فنی مادربرد مادربرد Gigabyte X299 UD4

 

طراحی مادربرد gigabyte x299 ud4

 

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 از یک طراحی مدرن و حرفه‌ای بهره می‌برد و سبک طراحی آن نشان از یک محصول ویژه برای گیمرها و افراد حرفه‌ای دارد. با کمی دقت در طراحی این مادربرد X299 UD4 نه تنها شیفته‌ی آن می‌شوید بلکه قرارگیری دقیق هر بخش در جای خود و طراحی جذاب آن نظر شما را به خود جلب می‌کند. بی‌شک در همان نگاه اول 8 شیار رم و هیت‌سینک‌های این مادربرد نظر شما را به عنوان یک محصول حرفه‌ای و پرقدرت جلب خواهد کرد.

مادربرد گیگابایت کیفیت ساخت بالایی دارد و از یک رنگ‌بندی سیاه، خاکستری و نقره‌ای بهره می‌برد و هارمونی و سادگی خاصی دارد. گیگابایت تلاش کرده تا با ارائه یک مادربرد حرفه‌ای از دیگر بزرگان بازار چون ایسوس عقب نماند.

یکی از جذابیت‌ها و زیبایی‌های دیداری مادربرد Gigabyte X299 UD4، هیت‌سینک‌هایی است که به عنوان بخشی از سیستم خنک‌کننده‌ آن در نظر گرفته شده است. این هیت‌سینک‌ها نشان می‌دهد کمپانی سازنده به فکر خنک‌کردن این مادربرد بوده است. گرچه لازم می‌شود از یک سیستم خنک‌کننده مجزا نیز استفاده کنید.

با نگاه کلی به این مادربرد می‌توانید محل قرارگیری اسلات‌های رم، محل نصب پردازنده، محل قرارگیری پورت‌های پشتی، دو اسلات PCIe (به صورتSLI/Crossfire) برای نصب کارت گرافیک، کانکتورهای M.2، 6 کانکتور ساتا (SATA) و هیت‌سینک‌ها را مشاهده کنید که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

 

مادربرد گیگابایت x299 ud4

 

اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند قرارگیری 8 اسلات رم در سمت راست و چپ مادربرد و کنار محل قرارگیری پردازنده است. این اسلات‌ها برای 8 رم با مجموع حافظه 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است که اگر بتوانید هزینه این رم‌ها را بپردازید، می‌توانید سیستمی فراتر از انتظارتان داشته باشید.

حداکثر فرکانسی که برای این رم‌ها در نظر گرفته شده 4333 مگاهرتز است. گیگابایت تلاش کرده با به‌کارگیری خازن‌های قدرتمند و باظرفیت بالا میزان ولتاژ و عملکرد را در سطح بالایی نگه دارد.

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 از چهار اسلات PCIe برای نصب کارت گرافیک بهره می‌برد که می‌توان به صورت SLI/Crossfire از دو کارت گرافیک استفاده کرد. این اسلات‌ها در فاصله‌ مناسبی قرار دارند و بدون مشکل و راحت می‌توانید کارت گرافیک‌های خود را نصب کنید. شما می‌توانید چهار کارت گرافیک انویدیا یا AMD را به صورت هم‌زمان نصب کنید.

دو درایو M.2 روی مادربرد گیگابایت در نظر گرفته شده است که یکی از آنها بین اسلات‌های PCIe x16 و دیگری زیر هیت‌سینک پایینی قرار دارد. از آنجایی که مادربرد Gigabyte X299 UD4 از تکنولوژی Optane پشتیبانی می‌کند، به سادگی می‌توانید از یک درایو M.2 برای فضای ذخیره‌سازی و از دیگری برای بهبود عملکرد استفاده کنید.

گیگابایت علاوه بر هیت‌سینک‌های جذاب و قدرتمندی که برای مادربرد خود در نظر گرفته است، یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای نیز روی این مادربرد تعبیه شده تا با توجه به کاربری آن که برای کارهای سنگین استفاده می‌شود، خیال‌تان از خنک بودن دستگاه راحت شود.

 

خروجی‌ ها

 

پورت مادربرد gigabyte x299 ud4

 

در قسمت پشت مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌توانید یک پورت ترکیبی PS/2 برای اتصال ماوس و کیبورد، دو پورت USB 3.1 Gen 2 Type A، شش پورت USB 3.1 Gen 1، یک پورت شبکه و 6 خروجی جک صوتی 3.5 میلی‌متری را مشاهده کنید.

 

سیستم صوتی

مادربرد Gigabyte X299 UD4 از یک سیستم صوتی قدرتمند با تراشه‌ صوتی Realtek ALC S1220A بهره می‌برد که باعث می‌شود خروجی صدای بسیار با کیفیتی بشنوید. در این پردازنده‌‌ صوتی هشت کاناله از دو آمپلی‌فایر (Amplifier) حرفه ای برای پشتیبانی از هدفون‌های گیمینگ، نویزگیر جداکننده قطعات صوتی و خازن‌های صوتی حرفه‌ای Nichicon ژاپن استفاده شده است.

کمپانی گیگابایت برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی لذت‌بخش صوتی، فقط به تقویت بخش سخت‌افزاری توجه نداشته و تلاش کرده با قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز عملکرد بهتری را در اختیار خریداران قرار دهد.

 

تست عملکرد

 

عملکرد مادربرد gigabyte x299 ud4

 

مادربرد Gigabyte X299 UD4 یکی از بهترین و قدرتمندترین مادربردها برای بازی و پردازش‌های سنگین است که امکانات بسیار خوبی دارد و عملکرد آن باعث می‌شود مشتریان زیادی داشته باشد. این مادربرد از پردازنده‌های قدرتمند سری Core X اینتل پشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید فهرست تعدادی از این پردازنده‌ها را ببینید. ضمن اینکه برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت گیگابایت مراجعه کنید.

 

CPU
I9-9980XE
I9-9960X
I9-9900X
I9-7980XE
I9-7960X
I9-7940X
I9-7900X
I7-7820X
I7-7800X
I5-7640X

 

برای اینکه بتوان به خوبی نتایج عملکرد یک مادربرد را در دنیای واقعی و در مقابل رقبا ارزیابی کرد، باید سخت‌افزار مناسب مانند پردازنده، رم، کارت گرافیک وحافظه‌ ذخیره‌سازی روی آن نصب شود تا بتوان دید بهتری داشت. ما برای تست این مادربرد از سخت افزار مناسب آن استفاده کردیم تا بتوانیم نتایج را در دنیای واقعی بسنجیم.

همانطور که حدس می‌زنید این مادربرد عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است در تصمیم خود شک نکنید. این مادربرد به خوبی با دیگر قطعات سازگار بوده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه تکنولوژی‌های به کار رفته در آن کمک می‌کند تا بهترین تجربه را به ویژه در هنگام بازی کردن داشته باشید.

 

مصرف انرژی

افرادی که جزو گیمرها هستند، از آنجایی که بازی‌های گرافیک بالا با پردازش‌های سنگین روی سیستم کامپیوتری خود اجرا می‌کنند، همیشه باید حواس‌شان به میزان مصرف انرژی و گرمای خروجی سیستم باشد. مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 در این قسمت عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر، طراحی سیستم انرژی دیجیتالی این مادربرد است که باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی هنگام استفاده به عنوان مادربرد سرور داشته باشد.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آنها نیاز داریم. اما مادربرد (Motherboard) شاید در میان وظیفه‌ سنگینی برعهده دارد. تمام قطعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این بورد متصل می‌شوند و وظیفه‌ی هماهنگی تمام سخت‌افزار با مادربرد است.

گیگابایت یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های سازنده‌ی قطعات کامپیوتری به ویژه مادربرد و کارت گرافیک است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند.

مادربرد Gigabyte X200 UD4 یکی از جدیدترین مادربردهای رده‌بالای این کمپانی است که با توجه به ویژگی‌های فنی خود برای گیمینگ و پردازش‌های سنگین ارزش خرید بالایی دارد.

مادربرد گیگابایت ایکس 299 یو دی 4 مانند دیگر محصولات این کمپانی استحکام بسیار خوبی دارد و شرکت سازنده تلاش کرده تا علاوه بر مشخصات فنی قدرتمند، این مادربرد از طراحی زیبا و جذاب نیز برخوردار باشد.

پشتیبانی از پردازنده‌های Core X اینتل، توانمندی‌های ویژه در بخش اورکلاک، بهره‌مندی از دو اسلات M.2 و 5 اسلات PCIe برای نصب کارت گرافیک، در کنار هیت‌سینک‌های مدرن و پشتیبانی از 128 گیگابایت رم DDR4 چهار کاناله، از مادربرد گیگابایت یک محصول کامل ساخته است.

اگر به دنبال خرید مادربرد قدرتمند برای اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا، استفاده به عنوان سیستم سرور یا انجام کارهایی چون ویرایش عکس، تدوین فیلم، تهیه‌ی رندرهای سه‌بعدی، برنامه‌نویسی، مدل‌سازی و اجرای برنامه‌های سنگین مهندسی هستید، مادربرد Gigabyte X299 UD4 می‌تواند خیال شما را راحت کند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و مدرن
  • کیفیت ساخت بالا
  • توان پردازشی بالا
  • عملکرد قدرتمند
  • قابلیت‌های اورکلاک حرفه‌ای
  • پشتیبانی از 8 رم تا 128 گیگابایت
  • تکنولوژی‌های حرفه‌ای در بخش گیمینگ
  • فناوری‌های رده‌بالا در شبکه
  • پشتیبانی از پردازنده‌های Core X اینتل
  • 5 اسلات PCIe

 

نقاط ضعف

  • پشتیبانی نکردن از شبکه WiFi


:: برچسب‌ها: مادربرد Gigabyte X299 UD4 , قیمت مادربرد Gigabyte X299 UD4 , خرید مادربرد Gigabyte X299 UD4 , بررسی مادربرد Gigabyte X299 UD4 , مشخصات مادربرد Gigabyte X299 UD4 , مادربرد , مادربرد گیگابایت , گیگابایت ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تبلت گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 10.5 T595) یکی از تبلت های پرفروش بازار محسوب می‌شود که به دلیل کیفیت ساخت مطلوب و کارایی مناسب مورد توجه خیلی از کاربران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ علاوه بر تولید و عرضه گوشی های موبایل در حوزه تبلت ها هم فعالیت دارد و یکی از برترین شرکت های تولید و عرضه کننده تبلت های اندرویدی است. البته این کمپانی چندین نسخه تبلت ویندوزی را هم روانه بازار کرده اما عمده فعالیت اصلی آن بر روی گجت های اندرویدی معطوف است و تبلت هایش هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از تبلت های پرفروش این شرکت تبلت Galaxy Tab A 10.5 است که با کد T595 هم شناخته می‌شود. این تبلت 10.5 اینچی در ماه آگوست (August) سال 2018 معرفی و روانه بازار شد و خیلی زود توانست مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

قیمت گلکسی Tab A 10.5 T595 نه خیلی زیاد است و نه به قدری کم است که بتوانیم آن را به عنوان یک تبلت مقرون به صرفه معرفی کنیم. در ادامه این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تبلت مذکور را زیر ذره‌بین قرار دهیم و پتانسیل آن در زمینه های مختلف را ارزیابی کنیم. در نهایت هم جمع‌بندی از نقد و بررسی صورت گرفته ارائه خواهیم کرد و نقاط قوت و ضعف اصلی تبلت را مشخص می‌کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی میان رده را دارید و گلکسی تب ای 10.5 اینچی T595 سامسونگ یکی از گزینه های خریدتان است، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف و بررسی این تبلت همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: طراحی و ظاهر

در طراحی تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 ویژگی خیلی خاصی وجود ندارد که از آن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد یا نقطه قوت محسوس یاد کنیم. تبلت سبک طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر معمولی را ارائه می‌کند. جنس بدنه تبلت از مواد پلاستیکی تشکیل شده و قاب پشت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس خواهد بود. بنابراین بهتر است حتما تبلت مذکور را به همراه یک کیف تبلت اختصاصی مورد استفاده قرار دهید تا روی بدنه آن خط و خشی ایجاد نشود. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت این تبلت هم لنز دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن وجود دارد. ابعاد بدنه تبلت 8 در 161.1 در 260 میلیمتر بوده و وزن نسخه پشتیبانی کننده آن از اتصال LTE (سیم کارت) به چیزی در حدود 534 گرم می‌رسد. لازم به ذکر است که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 یک نسخه وای فای آنلی (Wi-Fi Only) هم دارد که از اتصال سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند و وزن آن حدود 529 گرم است.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

تبلت سامسونگ Galaxy tab A 10.5 از نمای رو به رو هم خیلی متفاوت و خاص به نظر نمی‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش تبلت نسبتا باریک تر از اغلب تبلت های قدیمی تر هستند اما آنقدرها هم باریک طراحی نشده‌اند که ظاهری خاص را برای دستگاه به وجود آورند. طبق آمار صفحه نمایش 10.5 اینچی این تبلت چیزی در حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. هیچ دکمه فیزیکی روی پنل جلوی این تبلت نصب نیست و طبیعتا خبری هم از اسکنر انگشت نخواهد بود، اما تبلت مورد نظر از قابلیت اسکن چهره پشتیبانی می‌کند. البته قابلیت تشخیص چهره این تبلت مبتنی بر تکنولوژی های پیشرفته نیست و به سادگی از طریق لنز دوربین سلفی آن انجام می‌شود. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که قابلیت تشخیص چهره آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد اما در محیط های کم و نور تاریک با افت کیفیت عملکرد رو به رو می‌شود.

یکی از ویژگی های خوب تبلت سامسونگ گلکسی تب A 10.5 مدل T595 مربوط بهره‌مندی آن از چهار اسپیکر و تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) می‌شود. اگر اهل تماشای فیلم و سریال یا پرسه زدن در یوتیوب هستید و کیفیت صدای خروجی تبلت برایتان اهمیت دارد، سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 به خوبی توقع شما را برآورده می‌کند. تبلت مذکور از یک سوکت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره‌مند است و در لبه زیرین آن (در حالت عمودی) پین هایی وجود دارند که امکان اتصال تبلت به داک اختصاصی آن یا کیبورد را فراهم خواهند کرد. لازم به ذکر است که تبلت مذکور در رنگ های مشکی، سفید و آبی روانه بازار شده و نسخه سفید رنگ آن بیشتر در بازار کشورمان پیدا می‌شود.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 اینطور نتیجه گرفت که تبلت مذکور خیلی سبک طراحی و ظاهر متفاوتی ندارد و از نظر کیفیت ساخت هم یک محصول معمولی است. به عقیده ما بهره‌مند نبودن این تبلت از اسکنر انگشت می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن باشد. بنابراین اگر خیلی به ظاهر و سبک طراحی تبلت اهمیت می‌دهید، سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 اینچی خیلی ویژگی خاصی برای جلب رضایت شما به همراه ندارد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: صفحه نمایش

دلیل اصلی که به موجب آن خیلی از افراد به دنبال خرید تبلت هستند و به نوعی تبلت ها را به گوشی های موبایل ترجیح می‌دهند مربوط به صفحه نمایش بزرگ تر این گجت ها می‌شود. اگر به دنبال تبلتی هستید که یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشد، گلکسی Tab A 10.5 T595 می‌تواند گزینه خرید خوبی به شمار آید چون صفحه نمایش این تبلت 10.5 اینچی است. نمایشگر 10.5 اینچی تبلت مذکور از نوع IPS LCD بوده و تقریبا حاشیه های باریکی دارد. حاشیه های دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش تبلت (در حالت عمودی) نسبت به حاشیه های فوقانی و زیرین آن باریک تر هستند و بدین ترتیب نمایشگر دستگاه حدود 76.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. نسبت تصویر 16 به 10 هم توسط صفحه نمایش سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 T595 ارائه می‌شود.

رزولوشن صفحه نمایش تبلت مورد نظر فول اچ دی (1920 در 1200 پیکسل) در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 216 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش تبلت شاید مقدار خیلی بالایی نداشته باشد اما برای یک تبلت 10.5 اینچی مناسب و کاملا قابل قبول است. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر دستگاه چطور است؟ در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت از نظر روشنایی خیلی عملکرد مطلوبی ندارد و این نقطه ضعف محدود به محیط های باز و تحت تابش نور نمی‌شود! حتی در محیط های بسته هم اگر خیلی با دقت به محتوای نمایشگر تبلت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نقاط روشن آن به مقدار لازم روشن نیستند. ضعف تولید روشنایی صفحه نمایش تبلت در محیط های باز بیشتر نمایان می‌شود و اگر تابش نور مستقیما به نمایشگر تبلت انجام گیرد، مشاهده محتوای روی آن کمی دشوار می‌شود. این شرایط حتی با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر تبلت بر روی 100 درصد هم پابرجا خواهد بود.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین نقطه ضعف اصلی صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T595 10.5 مربوط به توان نه چندان بالا و مطلوب آن در تولید روشنایی می‌شود. اما عملکرد صفحه نمایش تبلت از نظر شادابی و تفکیک‌پذیری رنگ ها مناسب است و تصاویری که روی آن نمایش داده می‌شوند جذاب و اصطلاحا زنده به نظر می‌آیند. بنابراین می‌توانید از تماشای فیلم و ویدئو بر روی صفحه نمایش 10.5 اینچی این تبلت لذت ببرید. به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab A 10.5 T595 کیفیت متوسطی دارد و مطمئنا اگر پنل آن از نوع آمولد (AMOLED) در نظر گرفته می‌شد بازده آن هم افزایش پیدا می‌کرد و حداقل ضعف روشنایی آن برطرف می‌شد. البته ضعف روشنایی صفحه نمایش تبلت به قدری نیست که آزاردهنده باشد و شاید یک کاربر معمولی اصلا متوجه این نقطه ضعف نشود اما با توجه به قیمت تبلت انتظار بیشتری از نمایشگر آن داشتیم.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه تبلت سامسونگ گلکسی تب A 10.5 T595 در سال 2018 عرضه شده، نباید انتظار داشت که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بر روی آن نصب باشد. اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) به طور پیش فرض روی این تبلت نصب است و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) هم در کنار آن راه‌اندازی شده است. ویژگی های متعددی توسط رابط سامسونگ اکسپرینس در تبلت مورد نظر ارائه شده‌اند که یکی از جالب ترین آن ها Daily Board نام دارد. به موجب این قابلیت زمانی که تبلت را به داک شارژر اختصاصی خودش متصل کنید تصاویر گالری، اطلاعات مرتبط با وضعیت جوی منطقه، رویدادهای تقویم و غیره به صورت لیست جالب بر روی صفحه نمایش تبلت نمایان می‌شوند و در همین حالت شارژ باتری تبلت هم انجام می‌شود.

قابلیت های دیگری مثل فیلتر بلولایت (Blue Light Filter)، سکیور فولدر (Secure Folder)، مولتی‌ ویندو (Multi Window) و غیره هم توسط رابط و بستر نرم افزاری تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 پشتیبانی می‌شوند که به ترتیب مربوط به فیلتر کردن رنگ آبی از روی نمایشگر برای استفاده از تبلت در محیط های تاریک، رمزگذاری روی پوشه های حافظه تبلت و تقسیم نمایشگر به دو نیم برای انجام همزمان دو تسک متفاوت می‌شوند. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که رابط تبلت یک مد اختصاصی با عنوان Kids Mode را هم ارائه می‌کند که به موجب آن می‌توان دسترسی های تبلت را محدود کرد و بدین ترتیب آن را در اختیار کودکان کم سن و سال قرار داد و مطمئن بود که تغییرات مخربی در تبلت ایجاد نمی‌شود. رابط سامسونگ اکسپرینس در تبلت مذکور حتی امکان تغییر مکان و چینش سه دکمه فیزیکی بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و ریسنت اپس (Recent Apps) را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

بنابراین مجموعه‌ای از قابلیت ها و ویژگی های مختلف در رابط سامسونگ اکسپرینس 9.5 گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 ارائه شده‌اند و این مسئله از ویژگی های خوب بستر نرم افزاری تبلت به شمار می‌رود. قابلیت مولتی ویندو در رابط تبلت واقعا کاربردی است چون صفحه نمایش Galaxy Tab A 10.5 بزرگ است و با تقسیم آن به دو بخش می‌توان به راحتی دو تسک را به طور همزمان در هر یک از قسمت هایش مدیریت کرد. اما گذشته از ویژگی ها و قابلیت های رابط تبلت بد نیست کمی هم در مورد سرعت عملکرد آن صحبت کنیم. رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 9.5 شاید خیلی رابط بهینه‌ای نباشد اما در تبلت مذکور عملکرد روان و قابل قبولی دارد. در حین استفاده عادی از تبلت و پرسه زدن در بخش های مختلف آن مثل منوی تنظیمات و غیره با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم در تبلت، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و غیره هم در سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت نام برده شده از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

اگر علاقمند بازی کردن و گیم های اندرویدی باشید، این بخش نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 برای شما مهمترین قسمت این مقاله محسوب می‌شود. سامسونگ در قلب تبلت مذکور از تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام استفاده کرده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه مذکور هم پردازنده Adreno 506 کوالکام است. تبلت سامسونگ Galaxy Tab A T595 10.5 از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی هم بهره می‌برد. ضمن اینکه این تبلت از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‎کند و با نصب این قطعه در آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات تبلت را تا سقف اسمی 400 گیگابایت افزایش داد. اما آیا تبلت از پس اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی بر می‌آید؟

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

برای پاسخگویی به این سوال و درک بهتر قدرت عملکرد سامسونگ گلکسی Tab A 10.5 T595 ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و بتمن (Batman: The Enemy Within) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در تبلت اجرا کردیم. بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی مذکور از آن ها خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) تبلت جهش هایی داشتیم و سرعت عملکرد تبلت را در زمینه هایی مثل پرسه زدن در منوها، اپلیکیشن دراور و غیره مورد ارزیابی قرار دادیم تا بهتر با قدرت عملکرد رم دستگاه آشنا شویم. نتیجه بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 نشان داد که این تبلت پتانسیل لازم برای اجرای بدون مشکل بازی های مذکور با سطح گرافیک متوسط را دارد اما در ده دقیقه پایانی (در حین اجرای بازی Batman: The Enemy Within) کمی افت فریم و لگ در حین بازی قابل درک بود که نشان می‌دهد بهتر است از تبلت مورد نظر برای اجرای طولانی مدت بازی های اندرویدی استفاده نشود.

بعد از خروج از بازی های مذکور و جهش مابین منوها و بخش های مختلف تبلت از قبیل بخش ریست اپس (Recent Apps) هم متوجه شدیم که برای چند ثانیه تبلت با تاخیر و لگ هایی رو به رو می‌شود اما مدت زمان دوام این تاخیر و لگ ها ناچیز است و خیلی زود شاهد برطرف شدن آن ها خواهید بود. بنابراین نتیجه بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 نشان می‌دهد که این محصول برای اجرای بازی های اندرویدی و HD مشکلی ندارد اما بهتر است از اجرای طولانی مدت این بازی ها در تبلت مذکور خودداری نمایید. ضمنا رم تبلت در حین اجرای بازی های مذکور به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است منجر به ایجاد لگ و تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه شود. تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 10.5 مدل T595 برای افرادی که روزانه چند ساعت به بازی کردن با تبلت می‌پردازند، گزینه خرید خوبی است اما برای افرادی که صرفا می‌خواهند دائما از تبلت برای بازی کردن استفاده کنند، گزینه خرید خیلی خوبی نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

در ساخت تبلت ها عموما به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود چون کارایی این گجت ها بر روی زمینه های متفاوتی متمرکز است. تبلت 10.5 اینچی سامسونگ گلکسی تب ای T595 هم از این قاعده مستثنی نیست و به دوربین اصلی و سلفی خیلی قدرتمندی مجهز نشده است. دوربین اصلی یا دوربین پشت این تبلت از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و قابلیت عکسبرداری پانوراما را هم ارائه خواهد کرد. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم درست زیر لنز دوربین پشت آن نصب شده تا در شرایط خاص و محیط های تاریک بتوان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کرد. ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم با دوربین اصلی تبلت امکانپذیر است. اما در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین 8 مگاپیکسلی تبلت مذکور در محیط های با نور مناسب در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارد و کیفیت نه چندان خوبی را ارائه می‌کند. در محیط های با نور کم هم افت کیفیت محسوس تری در عملکرد دوربین اصلی تبلت به وجود می‌آید و اصلا نمی‌توانید با آن عکس های خوبی ضبط کنید.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت هم وضعیت مشابهی دارد. برای دوربین سلفی یا جلوی تبلت Galaxy Tab A 10.5 یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 در نظر گرفته شده که از قابلیت تشخیص چهره برای آنلاک نمایشگر هم پشتیبانی می‌کند. در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین سلفی آن هم اصلا خوب نیست و پایین تر از سطح متوسط قرار دارد. به عقیده ما گذشته از قابلیت تشخیص چهره، تنها کارایی دوربین سلفی این تبلت مربوط به برقراری مکالمات تصویری از طریق واتساپ یا ارسال ویدئو مسیج (Video Message) در تلگرام و دیگر اقدامات این چنینی می‌شود. پس روی دوربین اصلی و سلفی تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.5 فقط به عنوان دوربین های کار راه انداز و با کیفیت کاملا معمولی حساب باز کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ: باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 در رابطه با باتری این تبلت و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجددش صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیت باتری تبلتانتظار داریم که قدرت شارژدهی مناسبی هم از سوی آن ارائه شود. خوشبختانه در بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 هم شاهد همین مسئله بودیم و مشخص شد که در حالت عادی باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

حتی اگر در طول روز چندین مرتبه بازی های سنگین اندرویدی را برای مدت زمان های 30 دقیقه‌ای در تبلت اجرا کنید هم باتری آن با یک بار شارژ می‌تواند به راحتی 1 روز انرژی مورد نیاز تبلت را تامین نماید. نکته جالب تر اینکه تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 مدل T595 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک تبلت امکان فول شارژ کردن باتری 7300 میلی آمپر ساعتی آن را در کمتر از 3 ساعت امکانپذیر خواهد کرد. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد مطلوب از ویژگی های مثبت تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 10.5 هستند.

 

بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی Tab A 10.5 T595 سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A 10.5 T595) پرداختیم. تبلت مذکور یکی از تبلت های پرفروش سامسونگ بوده و استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمده است. با توجه به بررسی که داشتیم می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که تبلت سامسونگ گلکسی تب ای 10.5 تبلتی است که تعادل مابین قیمت و ویژگی های سخت افزاری آن برقرار بوده و گزینه خرید خوبی برای افرادی محسوب می‌شود که در پی خرید یک تبلت 10.5 اینچی خوش قیمت و کار راه انداز هستند. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این تبلت در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ
  • بستر نرم افزاری خوب، روان و غنی
  • قدرت عملکرد مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ باتری خوب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • دوربین اصلی و سلفی ضعیف


:: برچسب‌ها: گلکسی Tab A 10 , 5 T595 سامسونگ , قیمت گلکسی Tab A 10 , 5 T595 سامسونگ , خرید گلکسی Tab A 10 , 5 T595 سامسونگ , بررسی گلکسی Tab A 10 , 5 T595 سامسونگ , مشخصات گلکسی Tab A 10 , 5 T595 سامسونگ , تبلت , سامسونگ , تبلت سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که چطور می‌توان سرعت شارژ شدن باتری آیفون را افزایش داد؟ آیا روش یا ترفندی برای دستیابی به این هدف وجود دارد یا هیچ راهی بدین منظور موجود نیست؟ خوشبختانه ترفندهایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید شاهد شارژ سریع تر آیفون (iPohne) باشید. در این مطلب می‌خواهیم به صحبت در مورد این ترفندها بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

شارژ سریع تر آیفون : مقدمه

گوشی های موبایل روز به روز در حال پیشرفت هستند و بستر سخت افزاری آن ها ارتقاء پیدا می‌کند. به عنوان مثال تا چند سال پیش پردازنده مرکزی یا بهتر بگوییم تراشه‌ هایی که در قلب اسمارتفون ها بکار می‌رفتند حتی نصف قدرت تراشه های برتر امروزی را نداشتند یا صفحه نمایش گوشی های قدیمی تر نسبت به گوشی های جدید به مراتب کوچک تر بودند و رزولوشن کمتری را ارائه می‌کردند. تمام این تغییرات و به روز رسانی ها جالب هستند و منجر به بهبود کارایی اسمارتفون ها شده‌اند، اما در این بین یک معضل هم وجود دارد که مقابله و رفع آن به دغدغه‌ای برای شرکت های سازنده موبایل تبدیل شده است. این معضل مربوط به باتری گوشی ها می‌شود!

طبیعتا با افزایش کارایی اسمارتفون ها و پیشرفت قطعات سخت افزاری آن ها میزان نیاز این گجت های الکترونیکی به انرژی هم افزایش یافته اما چه پیشرفت هایی در باتری گوشی های موبایل به وجود آمده است؟ متاسفانه باتری گوشی ها به اندازه‌ دیگر قطعات سخت افزاری آن ها پیشرفته نداشته و با توجه به کاهش ضخامت بدنه اسمارتفون های مدرن، حتی محدودیت های ابعادی و ظرفیت باتری آن ها بیشتر هم شده است، چون طبیعتا هرچقدر ضخامت بدنه گوشی کمتر باشد، باتری آن هم باید کوچک تر و کم ظرفیت تر در نظر گرفته شود. بنابراین برقراری تعادل مابین ظرفیت باتری و کارایی گوشی های موبایل یکی از اصلی ترین دغدغه های شرکت های سازنده اسمارتفون تبدیل شده است.

برای جلوگیری از این مشکلات، شرکت های سازنده گوشی سعی کرده‌اند از روش ها یا بهتر بگوییم راه حل هایی مثل تکنولوژی شارژ سریع و بیسیم استفاده کنند. در واقع تکنولوژی شارژ سریع رویکردی است که به جای افزایش ظرفیت و توان باتری گوشی ها، زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه به نوعی می‌تواند حل کننده مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل باشد. در این بین آیفون های اپل همیشه از گوشی های با کیفیتی بوده‌اند که از نظر شارژدهی کیفیت ساخت مطلوبی داشته‌اند و باتری آن ها به خوبی انرژی مورد نیازشان را تامین کرده است، اما متاسفانه سرعت شارژ باتری آیفون ها خیلی زیاد نیست و این موضوع در بررسی های عملی مختلف به خوبی قابل درک خواهد بود. بنابراین شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توان بستری برای شارژ سریع تر آیفون های اپل (apple) فراهم کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به ترفندهایی اشاره داشته باشیم که منجر به شارژ سریع تر آیفون می‌شوند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نکته اول: استفاده از شارژر مناسب و اصلی

 

شارژ سریع تر آیفون

 

در اولین قدم برای شارژ سریع تر آیفون بهتر است از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید. اگر شارژر گوشی را بنا به هر دلیل در اختیار ندارید، حتما یک عدد نسخه اورجینال شارژر فابریک آیفون خود را تهیه و از آن برای شارژ باتری استفاده نمایید، چون بکارگیری شارژرهای بی‌کیفت دیگر می‌تواند مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد و حتی به باتری دستگاه آسیب برساند. سعی کنید تا حد امکان از شارژرهای فندکی یا پاوربانک های کم کیفیت برای شارژ باتری آیفون استفاده نکنید چون این شارژرها می‌توانند به باتری گوشی آسیب بزنند و متاسفانه اغلب شارژرهای فندکی و پاوربانک های موجود در بازار کشورمان کیفیت ساخت لازم را ندارند و در دراز مدت به باتری موبایل آسیب می‌رسانند. بنابراین برای اینکه شاهد شارژ سریع تر آیفون خود باشد فقط از شارژر فابریک و اورجینال خود دستگاه استفاده کنید.

 

نکته دوم: استفاده از شارژ سریع

 

شارژ سریع تر آیفون

 

همانطور که در بخش مقدمه گفتیم قابلیت شارژ سریع قابلیتی است که برای مقابله با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی های موبایل ارائه شده و آیفون های جدید اپل هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی دارید که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، حتما از آن استفاده به عمل آورید. استفاده از این تکنولوژی می‌تواند موثرترین روش برای شارژ سریع تر آیفون باشد. طبیعتا اگر آیفونتان از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. البته با بکارگیری شارژرهایی که ولتاژ و شدت جریان خروجی بیشتری نسبت به شدت جریان مورد نیاز باتری آیفونتان داشته باشند می‌توانید سرعت شارژ باتری آن را افزایش دهید اما متاسفانه انجام این کار ممکن است به باتری آیفونتان آسیب برساند. به همین دلیل توصیه نمی‌کنیم هیچوقت از شارژرهای با شدت جریان بیشتر با هدف شارژ سریع تر باتری آیفون خود استفاده نمایید.

 

نکته سوم: از شارژ بیسیم استفاده نکنید

 

شارژ سریع تر آیفون

 

اگر آیفون شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و به سرعت شارژ شدن باتری اهمیت می‌دهید، به هیچ عنوان از قابلیت شارژ بیسیم برای شارژ کردن باتری آیفون خود استفاده نکنید! میزان اتلاف انرژی در این روش شارژ بسیار بالاست و به همین سبب شارژ باتری گوشی با سرعت پایینی انجام می‌شود. همانطور که در "نکته اول" هم اشاره داشتیم برای دستیابی به بهترین نتیجه از نظر سرعت شارژ باتری آیفون بهتر است فقط از شارژر فابریک و اصلی گوشی استفاده نمایید.

 

نکته چهارم: خاموش کردن آیفون در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

یکی از موثرترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید به شارژ سریع تر آیفون دست پیدا کنید مربوط به خاموش کردن آن در حین شارژ می‌شود. تمام قابلیت هایی که در آیفون شما فعال هستند برای فعالیت نیاز به صرف انرژی دارند. برای مثال زمانی که آیفون خود را به شارژ می‌زنید و در حالت روشن بر روی میز قرار می‌دهید، سیم کات، موبایل دیتا، اپلیکیشن های پس زمینه، صفحه نمایش (در صورت روشن شدن)، اینترنت وای فای و غیره همگی در حال مصرف بخشی از انرژی باتری هستند و این مسئله سبب می‌شود تا سرعت شارژ شدن باتری دستگاه کاهش یابد چون دائما بخشی از انرژی باتری در حال مصرف است. اما زمانی که آیفون را خاموش کنید و در این حالت به شارژ بزنید، شاهد شارژ سریع تر آیفون خواهید بود چون مصرف انرژی در آن وجود دارد و باتری دستگاه به طور یکطرفه در آن شارژ است. بنابراین اگر می‌خواهید سرعت شارژ مجدد باتری آیفون شما افزایش یابد، آن را در حالت خاموش به شارژ بزنید.

 

نکته پنجم: قرار دادن آیفون در حالت پرواز در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

قرار دادن آیفون در حالت پرواز سبب می‌شود که قابلیت های اتصال آن غیر فعال شوند. در این حالت سیم کارت گوشی آنتن دهی خود را از دست می‌دهد و این مسئله منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود و در نتیجه اگر در این حالت آیفون را به شارژ بزنید، شارژ باتری آن سریع تر انجام خواهد شد. البته سرعت شارژ باتری آیفون در این حالت به حالتی نمی‌رسد که گوشی کاملا خاموش باشد. از این روش فقط در شرایطی استفاده کنید که قصد خاموش کردن کامل آیفون را ندارید و در عین حال می‌خواهید سرعت شارژ باتری آن افزایش یابد.

 

نکته ششم: عدم استفاده از آیفون در حین شارژ

 

شارژ سریع تر آیفون

 

به هیچ عنوان زمانی که آیفونتان در شارژ قرار دارد از آن استفاده نکنید. زمانی که شما در حین استفاده از آیفون هستید، منابع آن در حال مصرف انرژی هستند، یعنی ال سی دی، پردازنده، رم، حافظه و سایر بخش های گوشی دائما در حال فعالیت خواهند بود و انرژی مصرف می‌کنند. در نتیجه از یک سمت انرژی از طریق شارژر در حال ورود به باتری بوده و از سمت دیگر شارژ باتری برای تامین انرژی مورد نیاز منابع دستگاه در حال مصرف است. بدین ترتیب سرعت شارژ باتری آیفون کاهش پیدا می‌کند. همچنین با استفاده همزمان از آیفون مادامی که دستگاه در شارژ قرار دارد، گرمای زیادتری در آن تولید می‌شود که می‌تواند علاوه بر کاهش سرعت شارژ باتری منجر به افت ظرفیت اسمی آن هم شود. بنابراین برای شارژ سریع تر آیفون به هیچ وجه در حین شارژ کردن باتری دستگاه از آن استفاده نکنید.

 

نکته هفتم: خنک نگه داشتن باتری

 

شارژ سریع تر آیفون

 

آخرین ترفندی که از آن به منظور شارژ سریع تر آیفون یاد می‌کنیم مربوط به خنک نگه داشتن باتری می‌شود. پروسه شارژ باتری گوشی های موبایل یک پروسه گرمازا محسوب می‌شود، چون انتقال انرژی از شارژر به باتری منجر به تولید گرما می‌شود. این گرما می‌تواند سرعت شارژ شدن باتری، ظرفیت باتری و کیفیت شارژ را کاهش دهد. بنابراین با خنک نگه داشتن دستگاه در حین شارژ می‌توانید شارژ سریع تر آیفون را امکانپذیر کنید. اما چطور آیفون را در حین شارژ باتری خنک نگه داریم؟ بدین منظور ابتدا توصیه می‌کنیم کیس و قاب های محافظ گوشی را از آن جدا کنید و در قدم بعد زمانی که گوشی در شارژ قرار دارد آن را در مکانی قرار دهید که پخش گرما در آن ساده تر انجام شود. به عنوان مثال قرار دادن آیفون بر روی یک پتو می‌تواند تمرکز گرما را افزایش دهد اما قرار دادن آن بر روی یک میز فلزی می‌تواند منجر به پخش شدن گرما شود. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین ترفند هایی که می‌توانید از آن برای شارژ سریع تر آیفون استفاده کنید مربوط به خنک نگه داشتن باتری و دستگاه در حین شارژ می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 7 ترفند کاربردی برای شارژ سریع تر آیفون پرداختیم. با استفاده از روش های مذکور در این مطلب می‌توانید سرعت شارژ شدن باتری آیفونتان را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: شارژ سریع تر آیفون , شارژ آیفون , ایفون , اپل , دانستنی , آموزشی , نحوه صحیح شارژ گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی وای 6 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y6 Pro 2019) یکی از ارزان قیمت ترین گوشی هایی است که این شرکت چینی در سال 2019 رونمایی کرده و به همین دلیل دستگاه در نگاه اول توجه خیلی از کاربران را جلب می‌کند. اما آیا خرید این گوشی انتخاب درستی است؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 بپردازیم و دقیق تر نقاط قوت و ضعف آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

برخی افراد تمایل ندارند که هزینه گزافی را صرف خرید گوشی موبایل کنند. برای این دسته افراد خرید گوشی های میان رده اندرویدی مناسب است. اما برخی دیگر از افراد هم هستند که بنا به هر دلیل فقط به دنبال خرید یک گوشی کار راه انداز بوده و می‌خواهند با کمترین هزینه ممکن یک گوشی اندرویدی داشته باشند و تمایلی به خرید اسمارتفون های میان رده هم ندارند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، هوآوی وای 6 پرو 2019 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. قیمت هوآوی Y6 Pro 2019 بسیار ارزان در نظر گرفته شده و چون دستگاه محصول سال 2019 است از ظاهری نسبتا به روز بهره می‌برد.

اما نقاط قوت و ضعف اصلی این اسمارتفون کدامند؟ ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. دقت داشته باشید که در طول بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه با توجه به قیمت دستگاه مشخص می‌شوند تا بتوان نتیجه‌گیری عادلانه‌ای از این بررسی به عمل آورد. پس اگر به فکر خرید گوشی وای 6 پرو 2019 هوآوی هستید و می‌خواهید بهتر با آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این برسی اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : طراحی و ظاهر

طبیعتا چون گوشی مورد نظر یک محصول رده پایین و ارزان قیمت است، جنس موادی که در ساخت بدنه آن بکار برده شده‌اند خیلی مطلوب نخواهد بود. بدنه اصلی و قاب پشت هوآوی وای 6 پرو 2019 از پلاستیک تشکیل می‌شوند و پنل جلوی گوشی هم با یک لایه شیشه پوشانده شده است. در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 مشخص شد که قاب پشت این گوشی به شدت در برابر خراشیده شدن حساس است و خیلی راحت با گذشت زمان بر روی آن خط و خش های آزاردهنده‌ای ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است حتما گوشی مذکور را به همراه یک قاب یا گارد موبایل مناسب مورد استفاده قرار دهید. همچنین شیشه روی پنل جلوی آن هم مقاومت خیلی بالایی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ندارد و بهتر است حتما بر روی آن یک گلس ال سی دی نصب کنید تا به مرور زمان خط و خش بر روی شیشه ال سی دی گوشی ایجاد نشود. پس موادی که در ساخت گوشی بکار رفته‌اند معمولی هستند و کیفیت بدنه دستگاه چندان زیاد نیست.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

ابعاد هوآوی وای 6 پرو 2019 برابر 8 در 73.4 در 156.3 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 150 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی نسبتا سبک و بلند است و استفاده تک دست از آن به راحتی امکانپذیر خواهد بود. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و متاسفانه از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست. بنابراین برای آنلاک صفحه نمایش دستگاه و عبور از لایه های امنیتی ملزم به بکارگیری پین (PIN) یا قفل های الگویی (Pattern) خواهید بود. اما ظاهر گوشی در نگاه اول چطور است؟ هوآوی سعی کرده ظاهر گوشی وای 6 پرو 2019 را به روز طراحی کند و در عین حال هزینه تولید آن را در حداقل مقدار ممکن نگه دارد.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید صفحه نمایش آن توجهتان را جلب می‌کند که تقریبا چیزی در حدود 79.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. صفحه نمایش این گوشی مثل اغلب گوشی های جدید امروزی در بخش فوقانی خود یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی دارد که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. حاشیه های صفحه نمایش دستگاه خیلی باریک نیستند و ضخامت لبه زیرین صفحه نمایش از سایر بخش های آن بیشتر است که نام Huawei هم در این قسمت نمایان خواهد بود. بنابراین به طور کلی گوشی از نمای رو به رو ظاهر خوب و نسبتا زیبایی دارد.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

در سمت مقابل قاب پشت Y6 Pro 2019 هوآوی کاملا معمولی طراحی شده و ظاهری نسبتا صیقلی دارد. قاب پشت گوشی خیلی براق نیست و اگر با دقت زیاد به آن نگاه کنید متوجه الگوهای ریز سفید رنگی خواهید شد که حداقل در نسخه آبی رنگ دستگاه نمایان هستند. لازم به ذکر است که هوآوی وای 6 پرو 2019 در دو رنگ مشکی و آبی روانه بازار شده است. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز دوربین اصلی آن وجود دارد و دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت دستگاه هم خمیده هستند تا گوشی بهتر در دست کاربر چفت شود و اصطلاحا خوش دست تر به نظر آید. به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از ظاهر خوبی بهره می‌برد و کیفیت ساخت آن معمولی و با توجه به قیمت گوشی قابل قبول است.

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : صفحه نمایش

شرکت هوآوی یک صفحه نمایش 6.09 اینچی را برای گوشی وای 6 پرو 2019 در نظر گرفته است. این صفحه نمایش 6.09 اینچی از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن 1560 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس (HD+) را ارائه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 282 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی شاید در مقایسه با گوشی های رده بالای امروزی خیلی جالب به نظر نرسد اما نباید فراموش کرد که وای 6 پو 2019 هوآوی یک گوشی ارزان قیمت و رده پایین است و مقایسه آن با گوشی های رده بالا اقدام صحیح و منطقی نیست. همانگونه که در بخش قبل هم گفته بودیم صفحه نمایش گوشی Y6 Pro 2019 حاشیه های نسبتا باریکی دارد و چیزی در حدود 79.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 مشخص شد که نمایشگر گوشی مذکور در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس است و برای محافظت از آن حتما باید از گلس محافظ LCD استفاده شود. اما گذشته از این مسائل کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی مهمترین موضوعی است که باید در مورد آن صحبت کنیم. در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 مشخص شد که صفحه نمایش گوشی از نظر وضوح تصویر وضعیت کاملا معمولی دارد. شارپنس و ضریب کنتراست صفحه نمایش هم معمولی هستند و کیفیت خیلی بالایی را ارائه نمی‌کنند. صفحه نمایش 6.09 اینچی گوشی مورد نظر قدرت تولید روشنایی خیلی زیادی ندارد و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید می‌بایست حتما شدت نور صفحه نمایش بر روی 100 درصد تنظیم شود. حتی در این شرایط هم اگر شدت نور محیط زیاد باشد ممکن است محتوای روی نمایشگر گوشی برایتان قابل تفکیک و مشاهده نباشد. بنابراین باید اینطور گفت که صفحه نمایش هوآوی Y6 Pro 2019 کیفیت کاملا معمولی دارد و تنها نقطه قوت بارز آن مربوط به حاشیه های باریک و ظاهر به روزش می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : سیستم عامل و رابط کاربری

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که می‌تواند خرید هوآوی وای 6 پرو 2019 را به گزینه مناسبی تبدیل کند مربوط به سیستم عامل به روز دستگاه می‌شود. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و رابط EMUI 9 هوآوی هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. بنابراین اگر به آپدیت بودن بستر نرم افزاری دستگاه اهمیت می‌دهید، گوشی Y6 Pro 2019 می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد. اما بیایید کمی دقیق تر به بستر نرم افزاری دستگاه و کیفیت عملکرد آن نگاهی بیندازیم! متاسفانه رابط کاربری EMUI کلا رابط خیلی بهینه و سبکی نیست و بخش قالب ملاحظه‌ای از پتانسیل سخت افزاری دستگاه (منابع رم و پردازنده) را درگیر خودش می‌کند. البته EMUI 9 نسبت به نسخه های قبلی رابط مذکور بهتر شده اما با این وجود در سطح عالی قرار ندارد.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

برای انجام کارهای عادی و روزمره با گوشی وای 6 پرو 2019 به مشکلی بر نمی‌خورید. به عنوان مثال پرسه شدن در منوهای مختلف دستگاه یا اجرای مرورگر و وبگردی بدون مشکل انجام می‌شوند اما نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و غیره استفاده همزمان از آن ها می‌تواند بعد از یک دوره چند ماهه منجر به کند شدن عملکرد بستر نرم افزاری گوشی و بروز لگ و تاخیرهایی در آن شود. شدت این لگ و تاخیرها زمانی بیشتر خواهد شد که حافظه داخلی گوشی هم تحت فشار قرار گیرد و حجم زیادی از اطلاعات در آن ذخیره شوند. متاسفانه با توجه به اینکه حافظه داخلی گوشی ظرفیت 32 گیگابایتی دارد و تقریبا 7 گیگابایت آن هم توسط بستر نرم افزاری و پیش فرض دستگاه اشغال شده، ممکن است خیلی زود پدیده کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی رخ دهد و حافظه آن رو به پر شدن سوق پیدا کند. در اینگونه مواقع لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری تشدید خواهند شد.

یک نکته جالب در مورد رابط کاربری EMUI 9 گوشی وای 6 پرو 2019 مربوط به امکان حذف اپلیکیشن های پیش فرضی می‌شود که روی آن نصب شده‌اند. بدین ترتیب می‌توان بخشی از فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را آزاد کرد. این رابط ویژگی ها و آپشن های شخصی سازی نسبتا زیادی را هم ارائه می‌کند که به تدریج با آن ها آشنا خواهید شد. بنابراین به طور کلی باید بگوییم که به روز بودن بستر نرم افزاری گوشی هوآوی Y6 Pro 2019 و سیستم عامل آن، امکان حذف اپلیکیشن های پیش فرض و ارائه آپشن های شخصی سازی زیاد در رابط دستگاه از اصلی ترین ویژگی های مثبت بستر نرم افزاری آن هستند، اما در مجموع گوشی وای 6 پرو 2019 برای نصب و اجرای اپلیکیشن های متعدد و سنگین اصلا گزینه مناسبی نیست و بهتر است تا حد امکان از نصب اپلیکیشن های زیاد در آن جلوگیری شود. پس سعی کنید حداقل اپلیکیشن های ممکن را روی این گوشی نصب نمایید تا بهترین بازده را از آن دریافت کنید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا نباید انتظار داشت که یک گوشی ارزان قیمت و رده پایین از قدرت پردازشی بالایی برخوردار باشد و به پردازنده قدرتمندی تجهیز شود! هوآوی Y6 Pro 2019 به تراشه MT6761 مدیاتک مجهز شده که اصطلاحا به آن تراشه Helio A22 هم گفته می‌شود. این تراشه طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یکی از تراشه های جدید و البته معمولی شرکت مدیاتک است. پردازنده مرکزی آن چهار هسته‌ای بوده و از چهار هسته Cortex-A53 تشکیل شده است که فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم دستگاه ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن هم 32 گیگابایتی است که در حالت پیش فرض چیزی در حدود 25 گیگابایتی آن آزاد و قابل استفاده خواهد بود.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

لازم به ذکر است که گوشی مذکور از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند و کاربران علاقمند می‌توانند با نصب این رم در گوشی فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 1 ترابایت افزایش دهند. البته توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین بازده در گوشی وای 6 پرو 2019 از پر شدن حافظه داخلی و پیش فرض گوشی جلوگیری کنید و به هیچ عنوان از رم میکرو اس دی در آن استفاده نکنید. چون با نصب رم میکرو اس دی به تدریج حجم اطلاعاتی که در گوشی ذخیره می‌کنید هم افزایش پیدا می‌کنند و دستگاه بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد و در نتیجه لگ و تاخیرهای آن هم به طور ناخواسته افزایش می‌یابند. برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی مورد نظر ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و موبایل لجندز (Mobile Legends) را روی آن نصب و هر یک را برای 10 دقیقه اجرا کردیم.

نتیجه بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 نشان داد که گوشی مذکور قابلیت اجرای هر دو بازی پابجی موبایل و موبایل لجندز را در سطح گرافیکی متوسط دارد. اجرای 5 دقیقه اول هر دو بازی کاملا روان و بدون مشکل بود اما بعد از آن کمی لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه به وجود آمد و بدنه گوشی هم به شدت داغ شد. پس از خروج از بازی های نام برده شده که حداقل تا 3 ثانیه گوشی در قبال دستورات اجرایی ما تاخیرهای زیادی را ارائه می‌کرد که نشان می‌دهد منابع سخت افزاری اصلی دستگاه نظیر پردازنده و رم آن به شدت تحت فشار بوده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور خیلی برای اجرای بازی های اندرویدی مناسب نیست و بهتر است برای گیمینگ بر روی آن حساب باز نکنید. البته با این وجود گوشی می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه از پس اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و غیره بر آید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : دوربین اصلی و سلفی

برخلاف اغلب گوشی های امروزی که از دوربین های اصلی دوگانه بهره می‌برند، دوربین اصلی هوآوی وای 6 پرو 2019 از یک لنز واحد تشکیل شده است. یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. قابلیت های دیگری مثل عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی کیفیت کاملا معمولی دارد و با آن فقط باید به فکر ضبط عکس های معمولی باشید. در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی به طرز محسوسی افت می‌کند و استفاده از چراغ فلش LED هم در اینگونه مواقع خیلی به بهبود کیفیت تصاویر کمک نخواهد کرد.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

بنابراین دوربین اصلی هوآوی وای 6 پرو 2019 کیفیت کاملا معمولی دارد و نباید حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کنید. در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. نکته جالب دوربین سلفی گوشی این است که یک چراغ فلش LED اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده که در برخی شرایط مثل محیط های تاریک انجام مکالمات تصویری از طریق اپلیکیشن هایی مثل واتساپ را با وضعیت بهتر امکانپذیر می‌کند. اما کیفیت عکس های سلفی که با دوربین جلوی گوشی وای 6 پرو قابل ضبط هستند چگونه خواهد بود؟ در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد کاملا معمولی دارد و با آن می‌توان عکس های سلفی کاملا معمولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کرد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Huawei Y6 Pro 2019 از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت معمولی دارد و شاید بتوان اینطور گفت که به نوعی تعادل مابین قیمت و کیفیت دوربین آن برقرار است!

 

نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : باتری و شارژدهی

یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت در گوشی وای 6 پرو 2019 برای تامین انرژی مورد نیاز آن بکار رفته است. با توجه به اینکه گوشی از پردازنده خیلی قدرتمندی بهره نمی‌برد و از سمت دیگر رزولوشن صفحه نمایش آن هم خیلی زیاد نیست، انتظار داریم باتری 3020 میلی آمپر ساعتی دستگاه بتواند به خوبی انرژی مورد نیازش را تامین کند. در بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 هم همین روند قابل مشاهده بود. اگر یک کاربر معمولی باشید و در حد نرمال از گوشی استفاده کنید، یک مرتبه شارژ باتری هوآوی وای 6 پرو 2019 می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیازش را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از دستگاه افزایش یابد، شارژ باتری هم زودتر خالی می‌شود و اگر از گوشی به میزان کمتری استفاده کنید هم ممکن است بازده بهتری از شارژ باتری دستگاه دریافت نمایید. متاسفانه گوشی Y6Pro 2019 هوآوی از قابلیت های شارژ بیسیم و سریع پشتیبانی نمی‌کند و برای فول شارژ باتری 3020 میلی آمپر ساعتی آن تقریبا باید 120 دقیقه زمان صرف شود.

 

بررسی هوآوی Y6 Pro 2019

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 پرداختیم. گوشی مذکور یک اسمارتفون ارزان قیمت است که از ظاهری نسبتا به روز بهره می‌برد. به عقیده ما این گوشی سه ویژه مثبت دارد که شامل قیمت ارزان، ظاهر خوب و سیستم عامل به روز می‌شوند. اگر می‌خواهید با پرداخت یک هزینه ناچیز به گوشی اندرویدی دست پیدا کنید که کار راه انداز باشد و از ظاهر و سیستم عامل به روزی هم بهره ببرد، هوآوی وای 6 پرو 2019 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی در بخش طی دو دسته‌بندی مجزا زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر نسبتا به روز
  • سیستم عامل به روز
  • قدرت نسبتا خوب در اجرای کوتاه مدت بازی های اندرویدی (نسبت به قیمت)
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت ارزان

 

نقاط ضعف:

  • دوربین کاملا معمولی


:: برچسب‌ها: هوآوی Y6 Pro 2019 , قیمت هوآوی Y6 Pro 2019 , خرید هوآوی Y6 Pro 2019 , بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 , مشخصات هوآوی Y6 Pro 2019 , هواوی , تکنولوژی , گوشی میان رده ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) یکی دیگر از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت این شرکت خواهد بود که با تمرکز بر روی ظاهر و سبک طراحی مدرن روانه بازار شده است. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بخش عظیمی از آمار فروش گوشی های شرکت هوآوی که منجر به کسب موفقیت های عمده این شرکت چینی شده مربوط به گوشی های میان رده‌اش می‌شود. هوآوی تنوع اسمارتفون های میان رده خود را بسیار زیاد در نظر گرفته و عموما هم این سری از گوشی هایش را با قیمت های رقابتی و مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند. به همین دلیل اغلب گوشی های میان رده مقرون به صرفه این شرکت آمار فروش خوبی را به ثبت می‌رسانند. یکی از این دسته گوشی ها، هوآوی Y7 Pro 2019 است که با ظاهری مدرن و قیمتی مناسب روانه بازار شده و می‌تواند گزینه خرید عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مناسب یک گوشی اندرویدی خوب و زیبا داشته باشند.

قیمت وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) در مقایسه با قیمت گوشی های مشابه دیگر به مراتب کمتر و رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله سبب گشته تا دستگاه بیش از پیش مورد توجه علاقمندان به گوشی های میان رده و مقرون به صرفه قرار گیرد. اما این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد و آیا ارزش صرف هزینه برای خرید را خواهد دارد یا خیر؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم با دیدی دقیق و البته مختصر به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی Huawei Y7 Pro 2019 را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): طراحی و ظاهر

هوآوی در ساخت بدنه و قاب پشت گوشی Y7 Pro 2019 از پلی کربنات استفاده کرده که مواد خیلی مقاومی در برابر خراشیده شدن نیستند اما ظاهر شیک، جذاب و به روز را برای گوشی به ارمغان می‌آورند. با نگاه اول به قاب پشت گوشی شاید تصور کنید که جنس آن از شیشه است چون بسیار براق و چشم نواز به نظر می‌آید اما همانطور که گفتیم در ساخت قاب پشت دستگاه از پلی کربنات استفاده شده است. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که قاب پشت گوشی به شدت در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی زود بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه داریم حتما از گارد موبایل و قاب های ژله‌ای برای محافظت از قاب پشت هوآوی Y7 Pro 2019 استفاده کنید.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

گوشی از نمای رو به رو هم ظاهر خوبی دارد و صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک آن جذاب به نظر می‌رسند. البته حاشیه های صفحه نمایش دستگاه به قدری باریک نیست که مدعی شویم نمایشگری بدون حاشیه در دستگاه بکار رفته است. ضخیم ترین بخش حاشیه نمایشگر گوشی هم مربوط به لبه زیرین آن می‌شود که نام Huawei را هم در وسط خود جای داده است. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم ناچ (Notch) یا همان زائده کوچکی دیده می‌شود که در برگیرنده لنز دوربین سلفی محصول خواهد بود. در بالای ناچ هم خروجی باریک اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

یکی از نکاتی که با نگاه کردن به گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی سریعا متوجه آن خواهید شد مربوط به نبود اسکنر انگشت می‌شود! متاسفانه این گوشی از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست اما لنز دوربین سلفی آن قابلیت اسکن چهره کاربر و آنلاک صفحه نمایش را دارد. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که اسکن چهره توسط دوربین سلفی دستگاه با کیفیت قابل قبولی انجام می‌شود اما طبیعتا در محیط های تاریک خیلی نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. هوآوی Y7 Pro 2019 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به سوکت شارژ میکرو یو اس بی (Micro USB) سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

بدنه هوآوی وای 7 پرو 2019 ابعاد 8.1 در 76.9 در میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی از نظر ابعاد نسبتا بزرگ است و وزن نسبتا متعادلی را هم ارائه می‌کند. این اسمارتفون در دو رنگ آبی و مشکی روانه بازار شده و وقتی آن را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود که اصلا منطبق با حس در دست گرفتن یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه نیست. بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از سبک طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد و زیبا و شیک بودن آن یکی از اصلی ترین نقاط قوتش خواهد بود. طبیعتا نداشتن اسکنر انگشت هم می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط منفی طراحی آن باشد.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از یک پنل IPS LCD بهره می‌برد که اندازه 6.26 اینچی دارد و نسبت تصویر 19 به 9 را ارائه می‌کند. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش این گوشی باریک طراحی شده و بدین سبب چیزی در حدود 80 درصد از پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه شده است. در بخش فوقانی صفحه نمایش زائده کوچک ناچ برای نصب لنز دوربین سلفی دیده می‌شود و در بخش زیرین نمایشگر هم حاشیه نسبتا ضخیم تری (در مقایسه با سه حاشیه دیگر نمایشگر) تعبیه شده که نام Huawei هم در آن بخش قابل رویت خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1520 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس (HD+) خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خیلی زیادی نیست و کاملا معمولی خواهد بود.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

اما کیفیت نمایش محتوا روی نمایشگر گوشی چطور است؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش گوشی کیفیت قابل قبولی دارند اما نمی‌توان گفت که شادابی، شارپنس یا وضوح محتوای نمایشگر خیلی عالی است! اگر با دقت زیاد به محتوای روی صفحه نمایش نگاه کنید، پیکسل های آن را خواهید دید که به دلیل بالا نبودن تراکم پیکسلی نمایشگر قابل رویت هستند، البته برای دیدن آن ها باید دقت زیادی صرف شود و یک کاربر عادی در حین استفاده نرمال از گوشی متوجه این موضوع نمی‌شود. بنابراین وضوح کاملا معمولی توسط صفحه نمایش هوآوی Y7 Pro 2019 ارائه شده است. شادابی و شارپنس محتوای صفحه هم وضعیت معمولی دارد و تفکیک پذیری رنگ ها و کنتراست هم با کیفیت متعادلی در آن انجام می‌گیرد.

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش هوآوی وای 7 پرو 2019 از نظر وضوح تصویر، شادابی، شارپنس و کنتراست عملکرد کاملا معمولی دارد و کیفیتی در حد قیمت گوشی را ارائه می‌کند. اما قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی و امکان استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه خواهد بود؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که صفحه نمایش گوشی قدرت قابل قبولی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب می‌توان با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 100 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از دستگاه استفاده کرد. البته در برخی مواقع که شدت نور محیط زیاد باشد ممکن است مشکلاتی برای تفکیک محتوای صفحه ایجاد شود اما در مجموع کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر تولید روشنایی قابل قبول است. بنابراین گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 به نمایشگری مجهز است که کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): سیستم عامل و رابط کاربری

یکی از ویژگی های ناامیدکننده گوشی Y7 Pro 2019 مربوط به سیستم عامل و رابط کاربری آن می‌شود! از آنجایی که گوشی محصول سال 2019 است، انتظار داریم که به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI مجهز باشد اما اینطور نیست و دستگاه به طور پیش فرض از اندروید 8 اوریو (Android 8 Oreo) و رابط EMUI 8.2 بهره می‌برد. نکته جالب اینجاست که برادر کوچک تر این گوشی یعنی گوشی هوآوی Y6 Pro 2019 که پیش از این در مقاله "نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : ارزان قیمت و به روز!" به نقد و بررسی آن پرداخته بودیم به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند است. پس به روز نبودن بستر نرم افزاری گوشی Y7 Pro 2019 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. البته هوآوی اشاره کرده که به زودی آپدیتی برای این گوشی منتشر خواهد شد که امکان نصب اندروید 9 را بر روی آن فراهم می‌کند. اما بیایید در مورد جزئیات بستر نرم افزاری آن و سرعت عملکردش صحبت کنیم.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

متاسفانه رابط کاربری EMUI 8.2 خیلی رابط بهینه‌ای نیست و اپلیکیشن های پیش فرض زیادی روی آن نصب هستند. برخی از این اپلیکیشن های پیش فرض قابلیت حذف دارند اما اغلب آن ها فقط قابل غیر فعال سازی (Disable) هستند و عملا نمی‌توان آن ها را کاملا از حافظه گوشی حذف (Uninstall) کرد. از آنجایی که گوشی از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد، نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض زیاد بر روی آن منجر به سنگین تر شدن بستر نرم افزاری و اشغال حجم بیشتری از فضای ذخیره سازی دستگاه می‌شود. حافظه داخلی قابل دسترسی که در حالت عادی گوشی Y7 Pro 2019 در اختیارتان قرار می‌دهد حدود 25 گیگابایت ظرفیت دارد که احتمال پر شدن زود هنگام آن زیاد است. قابلیت ها و آپشن های شخصی سازی متعددی هم در رابط EMUI 8.2 ارائه شده‌اند که به عقیده ما برخی از آن ها واقعا جالب هستند اما برخی دیگر اصلا به درد نمی‌خوردند و وجود آن ها فقط منجر به سنگین تر شدن رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن شده است. منوی تنظیمات گوشی به دلیل ارائه آپشن های زیادی کمی سردرگم کننده به نظر می‌رسد و گاها چینش گزینه های مختلف آن در مسیرهای عجیبی انجام شده که به راحتی قابل پیدا کردن نیست. البته امکان جستجوی در منوی تنظیمات رابط EMUI 8.2 وجود دارد.

در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه برای انجام کارهای روزمره‌ای همچون وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، پرسه زدن در منوی تنظیمات، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شود اما اگر حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی بیش از حد افزایش یابد و حافظه دستگاه رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، ممکن است لگ و تاخیرهایی در آن به وجود آید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 دریافت کنید بهتر است از ذخیره اطلاعات زیاد در حافظه دستگاه خودداری نمایید و فقط اپلیکیشن ها و اطلاعاتی را در گوشی ذخیره نگه دارید که مهم هستند و هر روز از آن ها استفاده می‌کنید. در یک جمع‌بندی کلی باید اینطور گفت که به روز نبودن سیستم عامل و رابط کاربری هوآوی وای 7 پرو 2019 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن است، اما از نظر سرعت عملکرد وضعیت بستر نرم افزاری دستگاه قابل قبول تلقی می‌شود.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود. قدرت عملکرد گوشی با جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ارتباط دارد. از آنجایی که گوشی Y7 Pro 2019 یک گوشی میان رده و ارزان قیمت است نباید انتظارات حیلی زیادی از آن داشته باشیم. هوآوی این اسمارتفون را به تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام مجهز کرده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. همچنین گوشی از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد و از اتصال رممیکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند. اما قدرت عملکرد و کیفیت پردازشی دستگاه در عمل چطور است؟

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

برای بررسی دقیق تر قدرت عملکرد و بازده گوشی هوآوی وای 7 پرو 2019 ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کردیم. سپس از بازی ها خارج شدیم و از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین چند برنامه جهش داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی را ارزیابی کنیم. نتیجه بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی نشان داد که بازی هایی مثل آسفالت 9 و پابجی موبایل با تنظیمات گرافیکی متوسط روی گوشی قابل اجرا هستند اما گاها لگ و تاخیرهای ریزی در حین بازی کردن نمایان می‌شود. ضمنا شدت این لگ و تاخیرها در 10 دقیقه دوم اجرای دو بازی مذکور بیشتر قابل لمس بود.

پس از 20 دقیقه اجرای دو بازی مذکور و خروج از آن ها هم حداقل تا 3 ثانیه تاخیرهای محسوسی در عملکرد گوشی به وجود آمد و با حذف کامل اپلیکیشن ها از بخش "Recent Apps" همه چیز سریعا به حالت اولیه بازگردانده شد. این مسئله نشان می‌دهد که رم گوشی در شرایط سخت مثل اجرای بازی های سنگین به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 یک گوشی ارزان قیمت و میان رده است باید گفت که بازده پردازشی و پتانسیل آن در اجرای بازی های HD اندرویدی قابل قبول تلقی می‌شود. اگرچه دستگاه برای بازی کردن مدوام گزینه مناسبی نیست اما می‌توان روزانه چند دقیقه از آن برای اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و غیره استفاده کرد.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): دوربین اصلی و سلفی

نوبتی هم باشد نوبت به دوربین گوشی می‌رسد! دوربین اصلی گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. لنز 13 مگاپیکسلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و قابلیت های همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور خواهد بود؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد مطلوبی دارد و در این شرایط می‌توان عکس های خوبی با آن ضبط کرد. اما متاسفانه در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی به وجود می‌آید و حتی فعال بودن حالت AI Mode دوربین هم به بهبود شرایط کمک قابل ملاحظه‌ای نمی‌کند. ضبط عکس های پرتره یا با پس زمینه تار هم با دوربین اصلی گوشی قابل انجام است و خوشبختانه کیفیت مطلوبی دارد. شاید سرعت عملکرد دوربین گوشی در ضبط عکس های پرتره خیلی زیاد نباشد اما کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

در سمت مقابل یک لنز واحد 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی Y7 pro 2019 در نظر گرفته شده که آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط کنید اما متاسفانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های تاریک و بسته به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد! نویزهای تصویر در اینگونه مواقع به شدت زیاد می‌شوند و عکس های سلفی ضبط شده اصلا کیفیت مطلوبی نخواهند داشت. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی Y7 Pro 2019 از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره‌مند است که هر دو در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبولی دارند اما در محیط های تاریک با افت کیفیت محسوسی رو به رو می‌شوند.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی در رابطه با باتری این گوشی، توان شارژدهی آن و سرعت شارژ مجددش صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه گوشی مورد نظر از پردازنده چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد و صفحه نمایش آن هم رزولوشن خیلی بالایی ندارد، پیش‌بینی می‌کنیم باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیازش را تامین کند. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی هم شاهد همین موضوع بودیم و مشخص شد که باتری گوشی با یک مرتبه شارژ در حالت بکارگیری نرمال تقریبا می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید.

طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد و به ویژه در دستگاه به اجرای بازی های HD و سنگین بپردازید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد. خوشبختانه هوآوی Y7 pro 2019 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر فابریک گوشی مذکور 10 واتی است و بدین ترتیب امکان فول شارژ باتری دستگاه را در مدت زمان 100 دقیقه امکانپذیر می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب و همچنین سرعت شارژ مطلوب دو مورد از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 هستند.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی میان رده و با ظاهر به روز داشته باشند. قیمت هوآوی Y7 Pro 2019 در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب رقابتی تر در نظر گرفته شده و این موضوع از ویژگی های مهم و اصلی آن است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و شیک
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • نداشتن اسکنر انگشت
  • به روز نبودن سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض


:: برچسب‌ها: Huawei Y7 Pro 2019، قیمت Huawei Y7 Pro 2019، خرید Huawei Y7 Pro 2019، بررسی Huawei Y7 Pro 2019، مشخصات Huawei Y7 Pro 2019، گوشی میان رده، تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) یکی دیگر از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت این شرکت خواهد بود که با تمرکز بر روی ظاهر و سبک طراحی مدرن روانه بازار شده است. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بخش عظیمی از آمار فروش گوشی های شرکت هوآوی که منجر به کسب موفقیت های عمده این شرکت چینی شده مربوط به گوشی های میان رده‌اش می‌شود. هوآوی تنوع اسمارتفون های میان رده خود را بسیار زیاد در نظر گرفته و عموما هم این سری از گوشی هایش را با قیمت های رقابتی و مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند. به همین دلیل اغلب گوشی های میان رده مقرون به صرفه این شرکت آمار فروش خوبی را به ثبت می‌رسانند. یکی از این دسته گوشی ها، هوآوی Y7 Pro 2019 است که با ظاهری مدرن و قیمتی مناسب روانه بازار شده و می‌تواند گزینه خرید عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مناسب یک گوشی اندرویدی خوب و زیبا داشته باشند.

قیمت وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) در مقایسه با قیمت گوشی های مشابه دیگر به مراتب کمتر و رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله سبب گشته تا دستگاه بیش از پیش مورد توجه علاقمندان به گوشی های میان رده و مقرون به صرفه قرار گیرد. اما این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد و آیا ارزش صرف هزینه برای خرید را خواهد دارد یا خیر؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم با دیدی دقیق و البته مختصر به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی Huawei Y7 Pro 2019 را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): طراحی و ظاهر

هوآوی در ساخت بدنه و قاب پشت گوشی Y7 Pro 2019 از پلی کربنات استفاده کرده که مواد خیلی مقاومی در برابر خراشیده شدن نیستند اما ظاهر شیک، جذاب و به روز را برای گوشی به ارمغان می‌آورند. با نگاه اول به قاب پشت گوشی شاید تصور کنید که جنس آن از شیشه است چون بسیار براق و چشم نواز به نظر می‌آید اما همانطور که گفتیم در ساخت قاب پشت دستگاه از پلی کربنات استفاده شده است. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که قاب پشت گوشی به شدت در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز حساس است و خیلی زود بر روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه داریم حتما از گارد موبایل و قاب های ژله‌ای برای محافظت از قاب پشت هوآوی Y7 Pro 2019 استفاده کنید.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

گوشی از نمای رو به رو هم ظاهر خوبی دارد و صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک آن جذاب به نظر می‌رسند. البته حاشیه های صفحه نمایش دستگاه به قدری باریک نیست که مدعی شویم نمایشگری بدون حاشیه در دستگاه بکار رفته است. ضخیم ترین بخش حاشیه نمایشگر گوشی هم مربوط به لبه زیرین آن می‌شود که نام Huawei را هم در وسط خود جای داده است. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم ناچ (Notch) یا همان زائده کوچکی دیده می‌شود که در برگیرنده لنز دوربین سلفی محصول خواهد بود. در بالای ناچ هم خروجی باریک اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

یکی از نکاتی که با نگاه کردن به گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی سریعا متوجه آن خواهید شد مربوط به نبود اسکنر انگشت می‌شود! متاسفانه این گوشی از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست اما لنز دوربین سلفی آن قابلیت اسکن چهره کاربر و آنلاک صفحه نمایش را دارد. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که اسکن چهره توسط دوربین سلفی دستگاه با کیفیت قابل قبولی انجام می‌شود اما طبیعتا در محیط های تاریک خیلی نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. هوآوی Y7 Pro 2019 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به سوکت شارژ میکرو یو اس بی (Micro USB) سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

بدنه هوآوی وای 7 پرو 2019 ابعاد 8.1 در 76.9 در میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی از نظر ابعاد نسبتا بزرگ است و وزن نسبتا متعادلی را هم ارائه می‌کند. این اسمارتفون در دو رنگ آبی و مشکی روانه بازار شده و وقتی آن را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود که اصلا منطبق با حس در دست گرفتن یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه نیست. بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از سبک طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد و زیبا و شیک بودن آن یکی از اصلی ترین نقاط قوتش خواهد بود. طبیعتا نداشتن اسکنر انگشت هم می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط منفی طراحی آن باشد.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از یک پنل IPS LCD بهره می‌برد که اندازه 6.26 اینچی دارد و نسبت تصویر 19 به 9 را ارائه می‌کند. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش این گوشی باریک طراحی شده و بدین سبب چیزی در حدود 80 درصد از پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه شده است. در بخش فوقانی صفحه نمایش زائده کوچک ناچ برای نصب لنز دوربین سلفی دیده می‌شود و در بخش زیرین نمایشگر هم حاشیه نسبتا ضخیم تری (در مقایسه با سه حاشیه دیگر نمایشگر) تعبیه شده که نام Huawei هم در آن بخش قابل رویت خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1520 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس (HD+) خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خیلی زیادی نیست و کاملا معمولی خواهد بود.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

اما کیفیت نمایش محتوا روی نمایشگر گوشی چطور است؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش گوشی کیفیت قابل قبولی دارند اما نمی‌توان گفت که شادابی، شارپنس یا وضوح محتوای نمایشگر خیلی عالی است! اگر با دقت زیاد به محتوای روی صفحه نمایش نگاه کنید، پیکسل های آن را خواهید دید که به دلیل بالا نبودن تراکم پیکسلی نمایشگر قابل رویت هستند، البته برای دیدن آن ها باید دقت زیادی صرف شود و یک کاربر عادی در حین استفاده نرمال از گوشی متوجه این موضوع نمی‌شود. بنابراین وضوح کاملا معمولی توسط صفحه نمایش هوآوی Y7 Pro 2019 ارائه شده است. شادابی و شارپنس محتوای صفحه هم وضعیت معمولی دارد و تفکیک پذیری رنگ ها و کنتراست هم با کیفیت متعادلی در آن انجام می‌گیرد.

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش هوآوی وای 7 پرو 2019 از نظر وضوح تصویر، شادابی، شارپنس و کنتراست عملکرد کاملا معمولی دارد و کیفیتی در حد قیمت گوشی را ارائه می‌کند. اما قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی و امکان استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه خواهد بود؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که صفحه نمایش گوشی قدرت قابل قبولی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب می‌توان با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 100 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از دستگاه استفاده کرد. البته در برخی مواقع که شدت نور محیط زیاد باشد ممکن است مشکلاتی برای تفکیک محتوای صفحه ایجاد شود اما در مجموع کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر تولید روشنایی قابل قبول است. بنابراین گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 به نمایشگری مجهز است که کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): سیستم عامل و رابط کاربری

یکی از ویژگی های ناامیدکننده گوشی Y7 Pro 2019 مربوط به سیستم عامل و رابط کاربری آن می‌شود! از آنجایی که گوشی محصول سال 2019 است، انتظار داریم که به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI مجهز باشد اما اینطور نیست و دستگاه به طور پیش فرض از اندروید 8 اوریو (Android 8 Oreo) و رابط EMUI 8.2 بهره می‌برد. نکته جالب اینجاست که برادر کوچک تر این گوشی یعنی گوشی هوآوی Y6 Pro 2019 که پیش از این در مقاله "نقد و بررسی هوآوی Y6 Pro 2019 : ارزان قیمت و به روز!" به نقد و بررسی آن پرداخته بودیم به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند است. پس به روز نبودن بستر نرم افزاری گوشی Y7 Pro 2019 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. البته هوآوی اشاره کرده که به زودی آپدیتی برای این گوشی منتشر خواهد شد که امکان نصب اندروید 9 را بر روی آن فراهم می‌کند. اما بیایید در مورد جزئیات بستر نرم افزاری آن و سرعت عملکردش صحبت کنیم.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

متاسفانه رابط کاربری EMUI 8.2 خیلی رابط بهینه‌ای نیست و اپلیکیشن های پیش فرض زیادی روی آن نصب هستند. برخی از این اپلیکیشن های پیش فرض قابلیت حذف دارند اما اغلب آن ها فقط قابل غیر فعال سازی (Disable) هستند و عملا نمی‌توان آن ها را کاملا از حافظه گوشی حذف (Uninstall) کرد. از آنجایی که گوشی از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد، نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض زیاد بر روی آن منجر به سنگین تر شدن بستر نرم افزاری و اشغال حجم بیشتری از فضای ذخیره سازی دستگاه می‌شود. حافظه داخلی قابل دسترسی که در حالت عادی گوشی Y7 Pro 2019 در اختیارتان قرار می‌دهد حدود 25 گیگابایت ظرفیت دارد که احتمال پر شدن زود هنگام آن زیاد است. قابلیت ها و آپشن های شخصی سازی متعددی هم در رابط EMUI 8.2 ارائه شده‌اند که به عقیده ما برخی از آن ها واقعا جالب هستند اما برخی دیگر اصلا به درد نمی‌خوردند و وجود آن ها فقط منجر به سنگین تر شدن رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن شده است. منوی تنظیمات گوشی به دلیل ارائه آپشن های زیادی کمی سردرگم کننده به نظر می‌رسد و گاها چینش گزینه های مختلف آن در مسیرهای عجیبی انجام شده که به راحتی قابل پیدا کردن نیست. البته امکان جستجوی در منوی تنظیمات رابط EMUI 8.2 وجود دارد.

در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه برای انجام کارهای روزمره‌ای همچون وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، پرسه زدن در منوی تنظیمات، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره با مشکل خاصی رو به رو نمی‌شود اما اگر حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی بیش از حد افزایش یابد و حافظه دستگاه رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، ممکن است لگ و تاخیرهایی در آن به وجود آید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 دریافت کنید بهتر است از ذخیره اطلاعات زیاد در حافظه دستگاه خودداری نمایید و فقط اپلیکیشن ها و اطلاعاتی را در گوشی ذخیره نگه دارید که مهم هستند و هر روز از آن ها استفاده می‌کنید. در یک جمع‌بندی کلی باید اینطور گفت که به روز نبودن سیستم عامل و رابط کاربری هوآوی وای 7 پرو 2019 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن است، اما از نظر سرعت عملکرد وضعیت بستر نرم افزاری دستگاه قابل قبول تلقی می‌شود.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود. قدرت عملکرد گوشی با جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی آن ارتباط دارد. از آنجایی که گوشی Y7 Pro 2019 یک گوشی میان رده و ارزان قیمت است نباید انتظارات حیلی زیادی از آن داشته باشیم. هوآوی این اسمارتفون را به تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام مجهز کرده که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. همچنین گوشی از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد و از اتصال رممیکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند. اما قدرت عملکرد و کیفیت پردازشی دستگاه در عمل چطور است؟

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

برای بررسی دقیق تر قدرت عملکرد و بازده گوشی هوآوی وای 7 پرو 2019 ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کردیم. سپس از بازی ها خارج شدیم و از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین چند برنامه جهش داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی را ارزیابی کنیم. نتیجه بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی نشان داد که بازی هایی مثل آسفالت 9 و پابجی موبایل با تنظیمات گرافیکی متوسط روی گوشی قابل اجرا هستند اما گاها لگ و تاخیرهای ریزی در حین بازی کردن نمایان می‌شود. ضمنا شدت این لگ و تاخیرها در 10 دقیقه دوم اجرای دو بازی مذکور بیشتر قابل لمس بود.

پس از 20 دقیقه اجرای دو بازی مذکور و خروج از آن ها هم حداقل تا 3 ثانیه تاخیرهای محسوسی در عملکرد گوشی به وجود آمد و با حذف کامل اپلیکیشن ها از بخش "Recent Apps" همه چیز سریعا به حالت اولیه بازگردانده شد. این مسئله نشان می‌دهد که رم گوشی در شرایط سخت مثل اجرای بازی های سنگین به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 یک گوشی ارزان قیمت و میان رده است باید گفت که بازده پردازشی و پتانسیل آن در اجرای بازی های HD اندرویدی قابل قبول تلقی می‌شود. اگرچه دستگاه برای بازی کردن مدوام گزینه مناسبی نیست اما می‌توان روزانه چند دقیقه از آن برای اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و غیره استفاده کرد.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): دوربین اصلی و سلفی

نوبتی هم باشد نوبت به دوربین گوشی می‌رسد! دوربین اصلی گوشی Y7 Pro 2019 هوآوی از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. لنز 13 مگاپیکسلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و قابلیت های همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور خواهد بود؟ در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد مطلوبی دارد و در این شرایط می‌توان عکس های خوبی با آن ضبط کرد. اما متاسفانه در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی به وجود می‌آید و حتی فعال بودن حالت AI Mode دوربین هم به بهبود شرایط کمک قابل ملاحظه‌ای نمی‌کند. ضبط عکس های پرتره یا با پس زمینه تار هم با دوربین اصلی گوشی قابل انجام است و خوشبختانه کیفیت مطلوبی دارد. شاید سرعت عملکرد دوربین گوشی در ضبط عکس های پرتره خیلی زیاد نباشد اما کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

در سمت مقابل یک لنز واحد 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی Y7 pro 2019 در نظر گرفته شده که آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط کنید اما متاسفانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های تاریک و بسته به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد! نویزهای تصویر در اینگونه مواقع به شدت زیاد می‌شوند و عکس های سلفی ضبط شده اصلا کیفیت مطلوبی نخواهند داشت. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی Y7 Pro 2019 از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره‌مند است که هر دو در محیط های با نور خوب عملکرد قابل قبولی دارند اما در محیط های تاریک با افت کیفیت محسوسی رو به رو می‌شوند.

 

نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Y7 Pro 2019): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی در رابطه با باتری این گوشی، توان شارژدهی آن و سرعت شارژ مجددش صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه گوشی مورد نظر از پردازنده چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد و صفحه نمایش آن هم رزولوشن خیلی بالایی ندارد، پیش‌بینی می‌کنیم باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند به خوبی انرژی مورد نیازش را تامین کند. در بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی هم شاهد همین موضوع بودیم و مشخص شد که باتری گوشی با یک مرتبه شارژ در حالت بکارگیری نرمال تقریبا می‌تواند تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید.

طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد و به ویژه در دستگاه به اجرای بازی های HD و سنگین بپردازید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد. خوشبختانه هوآوی Y7 pro 2019 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر فابریک گوشی مذکور 10 واتی است و بدین ترتیب امکان فول شارژ باتری دستگاه را در مدت زمان 100 دقیقه امکانپذیر می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب و همچنین سرعت شارژ مطلوب دو مورد از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی هوآوی Y7 Pro 2019 هستند.

 

بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی وای 7 پرو 2019 هوآوی (Huawei Y7 Pro 2019) پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی میان رده و با ظاهر به روز داشته باشند. قیمت هوآوی Y7 Pro 2019 در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب رقابتی تر در نظر گرفته شده و این موضوع از ویژگی های مهم و اصلی آن است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و شیک
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • نداشتن اسکنر انگشت
  • به روز نبودن سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض


:: برچسب‌ها: Huawei Y7 Pro 2019، قیمت Huawei Y7 Pro 2019، خرید Huawei Y7 Pro 2019، بررسی Huawei Y7 Pro 2019، مشخصات Huawei Y7 Pro 2019، گوشی میان رده، تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

امروز بار دیگر در فروشگاه اینترنتی هدف کنار شما هستیم تا با معرفی یک محصول امنیتی کارآمد و مفید که ممکن است جای خالیش را بارها در زندگی روزمره خود حس کرده باشید، همراه شما باشیم. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP محصولی کم نظیر از شرکت داهوا تکنولوژی می‌باشد که در ادامه به معرفی این شرکت و نقد و بررسی دقیق پرطرفدارترین دوربین مصرفی در ایران خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید. کمپانی داهوا تکنولوژی (Dahua) بعنوان سومین تولید کننده برتر تجهیزات نظارت تصویری در زمینه تکنولوژی‌های امنیتی در سال 2019 در جهان به شمار می‌آید. کمپانی داهوا تکنولوژی با ساخت DVR های 8 کانال Real-time در سال 2002 فعالیت خود را در زمینه دوربین‌های حفاظتی شروع کرد و در سال 2003 موفق به تولید دستگاه های 16 کانال Real-time شد. گذشت زمان و پیشرفت چشم‌گیر و روزافزون علم و تکنولوژی سبب شده که محصولات این شرکت امروزه از تنوع و کیفیت و تکنولوژی ساخت بسیاربالایی برخوردار باشند که از جمله این محصولات می‌توان به دوربین‌های مداربسته، انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور اشاره کرد. با تولید DVR N6 توسط کمپانی داهوا تکنولوژی که از بستری نرم افزاری برگرفته از تراشه‌های دو هسته‌ای بهره مند می‌باشد این شرکت توانست سریعاٌ به یکی از محبوبترین شرکت‌ها بین مشتریان و فروشندگان حوزه تجهیزات حفاظتی تبدیل شود.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : معرفی مختصر

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

بزرگترین نقطه قوت دوربین مداربسته داهوا HFW1400TP که سبب می‌شود در ابتدا به آن اشاره کنیم، تعبیه لنز 4 مگاپیکسلی توسط شرکت داهوا در این دوربین مداربسته می‌باشد، که به سبب آن دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP قادر است تصویری با کیفیت معادل 2560 در 1440 پیکسل ارائه دهد. با توجه به توضیحات ذکر شده دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP تصویری با کیفییت تر از تصاویر FHD برای شما به نمایش درآورده و با استفاده از دوخروجی BNC و CVBS تصاویر را در هر دو سیگنال ویدئویی 50 هرتز با سرعت 25 فریم و 60 هرتز با سرعت 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره می‌نماید.دوربین مداربسته داهوا مدل HFW1400TP یک دوربین مدار بسته با شکل و طراحی ساختمان بولت می‌باشد که از سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر برخوردار بوده و زاویه دید آن 84.8 درجه می‌باشد. شرکت داهوا دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1400TP را به تکنولوژی های Smart IR و HDCVI مجهز ساخته که این ویژگی‌ها سبب می‌شوند میزان روشنایی در تصاویر سیاه و سفید تحت نور کم، یکنواخت باقی مانده و انتقال تصاویر را در زمان فعلی بدون هیچ گونه اختلال در فواصل طولانی ضبط کرده و به نمایش درآورد. منبع تغذیه دوربین مداربسته داهوا HFW1400TPکه قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی می باشد، دارای ولتاژی برابر با 12 ولت DC بوده و توان مصرفی آن 3.2 وات می‌باشد. دوربین مداربستهDahua HFW1400TP با ابعادی برابر با 72.5*72.4*176 میلیمتر و وزن 370 گرم ساخته شده و به فروش می‌رسد و با برخورداری از استاندارد حفاظتیIP67، بدنه آلومینیومی آن کاملا ضد آب بوده و گرد و غبار به آن جذب نخواهد شد. این محصول از چراغ‌های LED مادون قرمز برخوردار است که امکان دید در شب را به وجود آورده اند و حداکثر برد دید در شب آن برابر با 20 متر است. دوربین مدار بسته Dahua HFW1400TP با استفاده از یک لنز چهار مگاپیکسلی، از استاندارد ویدیویی PAL پشتیبانی می کند و بنابراین قادر به فیلم برداری با نرخ فریم 25 فریم در ثانیه می باشد. به طور کلی اگر قصد خرید دوربین مداربسته با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب هستید، دوربین مداربسته داهوا  HFW1400TP انتخاب مناسبی است

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : ساختار و معماری

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، از زیر مجموعه لایت (Lite) می‌باشد که این سری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای حداقل وزن ممکن باشند به علاوه دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP دارای طراحی استوانه ای شکل بوده و به همین دلیل است که در نام این دوربین مداربسته از کلمه بولت استفاده شده است. دوربین Dahua HFW1400TP با بدنه ی آلومینیومی خود که از گواهی IP67 بهره می‌برد به صورت ضد آب و ضد ضربه طراحی شده است. لنز 4 مگا پیکسلی این دوربین، درون محفظه ای فلزی قرار دارد و بر روی تنه‌ای الاستیک، که قابلیت مفصل بالایی دارد، سوار شده است. دوربین مدار بسته Dahua HFW1400TP دارای 18 سانتی‌متر طول و 7 سانتی‌مر عرض می‌باشد. برای اتصال دوربین به سطح مدنظر خود ملزم به استفاده از سه پیچ چهارپخ می‌باشید که به همراه رول پلاک‌های لازم درون جعبه خریداری شده قرار گرفته‌اند. در ساخت دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از یک بازوی سه محوره بهره برداری شده که در سه نقطه قابلیت چرخش دارد و پس از قرار گرفتن در وضعیت دلخواه قادر خواهید بود با بستن پیچ تنظیم دوربین را در جای خود ثابت کنید. برخلاف سایر دوربین‌های طراحی شده توسط کمپانی داهوا، در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از چراغ‌های LED مخفی استفاده شده است که سبب کاهش نویز تصویر در زمان عدم وجود نور کافی شده و به‌علاوه سبب کاهش موج رنگ قرمز در تصاویر ضبط شده می‌شود.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : لنز و عدسی‌های به کار رفته

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

شرکت داهوا در دوربین مداربسته HFW1400TP از سنسور تصویر 1.3 اینچی CMOS استفاده کرده است که این لنز قادر است تصویر 4 مگاپیکسلی را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید که این موضوع درکنار قیمت دوربین مداربسته HFW1400TP سبب شده، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های سری بولت باشد. لازم به ذکر است که در بهترین شرایط محدوده قابل رویت در حالت دید در شب حدودا 20 متر می‌باشد که بسته به شرایط متغیر بوده و قابل تغییر است. دوربین مداربستهDahua HFW1400TP می تواند در حداقل نور محیط تصاویر را با کیفیت رنگی ارائه کند. در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از لنز3.6 میلی متری استفاده شده است که شما می‌توانید زاویه ی دید 84.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیرباشد در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP این مقدار برابر با 0.03 لوکس (Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : تکنولوژی‌های انحصاری داهوا

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

کمپانی داهوا تکنولوژی در قسمت عملکرد لنز دوربین مداربسته HFW1400TP سنگ تمام گذاشته، به گونه‌ای که در قسمت تکنولوژی ساخت این محصول به وضوح شاهد تمرکز مهندسان و تولیدکنندگان این کمپانی بر روی ساختار لنز و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن هستیم. شرکت داهوا، لنز دوربین مدار بسته HFW1400TP را به دو تکنولوژی جدید خود مجهز ساخته است که عبارت اند از HDCVI و Smart IR، با استفاده از تکنولوژی HDCVI می‌توان مسافت تحت نظارت را افزایش داد، ضبط فیلم را با کیفیت بسیار بالاتر انجام داد و عملکرد بهتری را در محیط های کم نور شاهد بود. شرکت داهوا با قرار دادن تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته HFW1400TP سبب شده است که در هنگام تابش نور پس زمینه‌ی شدید به سوژه ی تصویر، که سبب می‌شود تصویر به صورت آشفتگی‌های تیره و روشن رویت شود با ایجاد تعادل در نور تصویر، امکان رویت دقیق‌تر سوژه را فراهم سازد. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP سبب می‌شود تا در ساعات شب، که نور محیط بسیار کم می‌باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر تنظیم گردد. همچنین امکانات دیگری نیز به وسیله کمپانی داهوا تکنولوژی به دوربین مداربسته HFW1400TP اضافه شده است که از مهم ترین آن ها می‌توان به 2D-DNR،HLC ،BLC اشاره کرد.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : محیط مناسب برای ارائه بهترین عملکرد

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

محیط و محل نصب دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین عوامل در طول عمر این محصولات است. با وجود مقاومت بالای ساختاری دوربین های مدار بسته باز هم شرایط محیطی این محصولات باید به صورت بهینه تنظیم شده و به صورت مناسب اقدام به نصب و استفاده از این محصولات کرد. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP با دارا بودن گواهینامه IP67 کاملا ضد آب بود و با استفاده از بدنه آلومینیومی به کار رفته در این دوربین توسط داهوا دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP ضد زنگ و خوردگی نیز می‌باشد به علاوه این دوربین در بازه دمایی 40- تا 60+ سانتی گرادی قادر به فعالیت بوده و عملکرد مناسبی خواهد داشت. مهم ترین عامل برای فعالیت عملیاتی یک دوربین مداربسته محل و نحوه قرارگیری آن می‌باشد، متاسفانه به دلیل عدم استفاده از لنز ضدبخارگرفتگی در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP پیشنهاد می‌شود که از این دوربین در محل هایی با آلودگی کم و به دور از گرد وغبار استفاده کنید چرا که حتی در صورت عدم نفوذ این ذرات به داخل دوربین، با آلودگی شیشه و یا وجود رطوبت بیش از 90 درصد، لنز دوربین Dahua HFW1400TP کارایی خود را از دست خواهد داد.

 

نتیجه نهایی :

دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP یک دوربین مدار بسته با سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر و زاویه دید 84.8 درجه می باشد که از جدیدترین تکنولوژی های داهوا برخوردار بوده و دارای قابلیت دید در شب می‌باشد که حداکثر شعاع دید آن در شب 20 متر و در طول روز 50 متر می‌باشد. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP با استفاده از بدنه ضد زنگ و پایه مفصلی برای قرارگیری در محیط های خارجی و داخلی مناسب می‌باشد. قیمت دوربین مداربسته داهوا HFW1400TP در مقایسه با قیمت دوربین مداربسته سایر شرکت ها آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید دوربین مداربسته با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید، ما به شما خرید دوربین مداربسته داهواHFW1400TP را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • کیفیت تصویر عالی
  • قیمت مناسب
  • قابلیت دید در شب
  • ضد آب بودن بدنه

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از لنز ضد بخارگرفتگی


:: برچسب‌ها: Dahua HFW1400TP، دوربین Dahua HFW1400TP، قیمت دوربین مداربسته ر، خرید دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، مشخصات دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، تکنولوژی ، داهوا، دوربین داهوا ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و این مابین خرید آیفون و گوشی های اندرویدی بر سر دو راهی مانده‌اید، توصیه می‌کنیم این مطلب را به عنوان یک راهنما مطالعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به 10 دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی : مقدمه

اپل تولید کننده گوشی های آیفون است و همه می‌دانند که آیفون های اپل از با کیفیت ترین، کارآمدترین و در عین حال گران قیمت ترین گوشی های بازار هستند. اما در سمت مقابل گوشی های اندرویدی با تنوع ساخت و قیمت بیشتر می‌توانند رقیب جدی برای آیفون ها باشند و همین امر سبب شده سال ها شرکت های بزرگی مثل سامسونگ و اپل (apple) در تلاش باشند که گوی سبقت را در بازار موبایل از یکدیگر بربایند و آمار فروش خود را افزایش دهند. اما واقعا چرا آیفون های اپل علیرغم قیمت گرانی که دارند تا این اندازه مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند و آمار خرید تا این اندازه بالاست؟

دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی کدامند و اگر کاربری یک آیفون بخرد از چه مزیت هایی بهره‌مند خواهد شد که گوشی های اندرویدی از آن بی‌بهره هستند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق تر در مورد این موضوع صحبت کنیم و 10 دلیلی را نام ببریم که نشان می‌دهند خرید آیفون نتیجه بهتری را نسبت به خرید یک گوشی اندرویدی برایتان به همراه خواهد داشت. سعی می‌کنیم در این مقاله فقط به واقعیت ها اشاره کنیم و دید یک طرفه‌ای در قبال آیفون های اپل نداشته باشیم. بدون تردید گوشی های اندرویدی هم مزیت های زیادی نسبت به آیفون های اپل دارند که در مقاله‌ای مجزا به شرح آن ها خواهیم پرداخت. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دلیل اول: کیفیت ساخت بالا

اپل آیفون (iPhone) میان رده یا پایین رده تولید نمی‌کند و در طراحی تمام آیفون های کمال دقت را به عمل می‌آورد و از بهترین مواد و سبک طراحی استفاده خواهد کرد. به همین دلیل آیفونی در بازار وجود ندارد که بی‌کیفیت یا حتی کم ‌کیفیت باشد اما در سمت مقابل چون تنوع گوشی های اندرویدی بالاست، نسخه های میان رده و پایین رده آن ها به مراتب در مقایسه با آیفون های اپل ارزان قیمت تر هستند و از کیفیت ساخت پایین تری هم بهره می‌برند. به بیان دیگر اپل فقط گوشی های با کیفیت تولید می‌کند و کاری با آن دسته از کاربرانی که بنا به هر دلیل طرفدار گوشی های ارزان تر، کم کیفیت تر و مقرون به صرفه هستند ندارد. این مسئله سبب شده دید کاربران نسبت به اپل و آیفون هایش تغییر کند و به نوعی نام اپل تداعی بخش صفاتی همچون کیفیت، برتری، خاص بودن و سایر موارد مشابه باشد. بنابراین با کیفیت بودن تمام آیفون ها حداقل از نظر روانشناسی و بازخوردی که در کاربران ایجاد می‌کند یکی از اصلی ترین دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی خواهد بود.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

دلیل دوم: برند اپل و پرستیژ آن

دلیل دومی که می‌توان از آن به عنوان یکی دیگر از دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی یاد کرد مسئله پرستیژ یا اصطلاحا کلاس کاری است که برند اپل و آیفون هایش دارند. از آنجایی که اپل همیشه آیفون هایش را با بیشترین کیفیت ممکن و قیمت گران تولید و روانه بازار کرده، این دید در بین کاربران جا افتاده که داشتن آیفون منجر به ایجاد پرستیژ و کلاس کاری بیشتر می‌شود. شاید این دید در همه جا و تمام کشورهای دنیا و کشورهایی مثل چین، کره و غیره مرسوم نباشد اما متاسفانه یا خوشبختانه در ایران به یک باور کاملا جا افتاده تبدیل شده است.

به جرئت می‌توانیم مدعی شویم که خیلی از کاربران آیفون های اپل در ایران که مدعی هستند آیفون تجربه و کارایی بهتری نسبت به گوشی های اندرویدی دارد، حتی با تفاوت های اصلی و دقیق مابین آیفون و گوشی های اندرویدی آشنایی کامل نداشته و صرفا این ادعا را با تکیه بر شنیده های خود بیان می‌کنند. بنابراین خیلی از خریداران آیفون های اپل صرفا به دلیل پرستیژ و کلاس کاری ترجیح می‌دهند که به جای گوشی های اندرویدی یک آیفون داشته باشند. پس این مسئله هم حداقل در ایران می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت آیفون های اپل به شمار آید.

 

دلیل سوم: سیستم عامل انحصاری . یکپارچگی آن

به عقیده ما یکی از معقولانه ترین دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی مربوط به انحصاری بودن سیستم عامل و یکپارچگی آن می‌شود! اپل تنها تولید کننده گوشی های مبتنی بر سیستم عامل iOS است و آیفون هایش از این سیستم عامل بهره می‌برند اما اندروید یک سیستم عامل متن باز است که شرکت های زیادی مثل سامسونگ، ال جی، هوآوی، سونی و غیره به طور همزمان از آن استفاده می‌کنند و گوشی های خود را با بهره‌گیری از این سیستم عامل روانه بازار می‌نمایند، در حالی که توسعه دهنده اصلی اندروید شرکت گوگل است. طبیعتا این مسئله می‌تواند منجر شود که آیفون های اپل با سیستم عامل انحصاری خودشان بازخورد و یکپارچگی بهتری داشته باشند. این یکپارچگی در انتشار به روز رسانی ها، ویژگی ها و قابلیت های گوشی و غیره قابل درک خواهد بود که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت می‌کنیم. طبیعتا وقتی طراح اجزای سخت افزاری یک گوشی و توسعه دهنده بستر نرم افزاری آن یک شرکت ثابت و واحد باشند، نتیجه کار مطلوب تر از زمانی می‌شود که طراح گوشی با توسعه دهنده سیستم عامل آن متفاوت در نظر گرفته شوند.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

دلیل چهارم: عملکرد سریع تر

یکی از نتایج انحصاری بودن سیستم عامل آیفون های اپل این است که هماهنگی بیشتری مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه وجود دارد و به همین سبب گوشی در مجموع عملکرد سریع تری را نسبت به گوشی های اندرویدی هم رده خودش ارائه می‌کند. این موضوع همیشه در آیفون های اپل قابل درک بوده و یکی از اصلی ترین دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی است. زمانی که از آیفون های اپل استفاده می‌کنید به خوبی درک خواهید کرد که بستر نرم افزاری آن کاملا هماهنگی لازم را با بستر سخت افزاری گوشی دارد و تقریبا لگ و تاخیر در عملکرد آیفون بی‌معناست. بنچمارک هایی هم که نشان دهنده قدرت عملکرد گوشی ها هستند همواره ثابت کننده این مسئله بوده‌اند که آیفون های اپل در شرایط یکسان با گوشی های اندرویدی مشابه و نسبتا هم رده خودشان بازده و سرعت عمل بیشتری خواهند داشت. بنابراین این مسئله را هم به عنوان یکی دیگر از دلایل برتری آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی در نظر داشته باشید.

 

دلیل پنجم: به روز رسانی های یکپارچه و متداول

اگر به آپدیت بودن سیستم عامل گوشی و بستر نرم افزاری آن اهمیت می‌دهید، آیفون های اپل یک سر و گردن از گوشی های اندرویدی (حداقل تمام گوشی هایی که غیر از شرکت گوگل تولید شده باشند) سرتر هستند، اما چرا؟ اپل هر سال یک آپدیت عمده را برای سیستم عامل iOS منتشر می‌کند و آپدیت های جزئی دیگر هم در طول سال برای آن منتشر خواهند شد. از آنجایی که سیستم عامل iOS یک سیستم عامل انحصاری است، بنابراین تمام آیفون هایی که واجد شرایط دریافت آن آپدیت باشند خیلی سریع و بدون تاخیر آن را دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال اگر فردا آپدیت iOS 13 به طور رسمی منتشر شود، تقریبا ظرف 1 ساعت تمام آیفون های واجد شرایط دریافت آن آپدیت قابلیت به روز رسانی به iOS 13 را خواهند داشت اما متاسفانه این روند در گوشی های اندرویدی وجود ندارد چون آپدیت اندروید (android) به طور مستقیم نمی‌تواند برای تمام گوشی ها منتشر شود و هر شرکت سازنده موبایل اندرویدی باید بستر نرم افزاری و رابط کاربری گوشی های خود را منطبق جدیدترین آپدیت اندروید منتشر شده از سمت گوگل بهینه سازی کند.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

به عنوان مثال رابط کاربری فعلی گوشی های سامسونگ One UI نام دارد و رابط گوشی های هوآوی EMUI نامیده می‌شود. به همین صورت هر شرکت تولید کننده گوشی یک رابط کاربری اختصاصی دارد و آن را در کنار سیستم عامل اندروید بر روی موبایل هایش راه اندازی می‌کند. به همین سبب است که ظاهر بستر نرم افزاری و قابلیت های پیش فرض آن در گوشی های اندرویدی برندهای مختلف متفاوت خواهد بود. حال تصور کنید شرکت سامسونگ یک گوشی اندرویدی با اندروید پیش فرض 8 اوریو تولید و روانه بازار می‌کند. در این شرایط رابط One UI برای فعالیت در کنار سیستم عامل اندروید 8 اوریو بهینه‌سازی شده است. وقتی آپدیت اندروید 9 از سمت گوگل منتشر شود، سامسونگ نمی‌تواند آن را مستقیما برای گوشی خود منتشر کند و باید رابط One UI آن را برای فعالیت در کنار اندروید 9 بهینه‌سازی نماید و سپس آپدیت اندرویدی 9 را برای دستگاه منتشر سازد.

بنابراین وقتی گوشی اندروید بخرید آپدیت های اندروید را با تاخیر دریافت خواهید کرد و نمی‌توانید از مزیت های یک سیستم عامل انحصاری و یکپارچه بهره‌مند شوید. اما آیفون های اپل اینطور نیستند و بدون تاخیر تمام آپدیت های iOS را دریافت می‌کنند. ضمنا عموما گوشی های اندرویدی نهایتا تا 2 سال آپدیت های اندروید را دریافت خواهند کرد چون بهینه سازی رابط آن ها و انتشار آپدیت برای شرکت سازنده گوشی امری زمانگیر و دردسرساز تلقی می‌شود اما آیفون های اپل حداقل تا 4 الی 5 سال تمام آپدیت های iOS را دریافت خواهند کرد. بنابراین اگر به آپدیت بودن سیستم عامل موبایل اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بدون مشکل از مزیت های جدیدترین نسخه های سیستم عامل موبایل خود بهره‌مند شوید، خرید آیفون انتخاب بهتری نسبت به خرید گوشی اندرویدی خواهد بود.

 

دلیل ششم: امنیت بیشتر

یکی دیگر از دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی مربوط به امنیت بیشتر بستر نرم افزاری آن ها می‌شود. اپل در طراحی سیستم عامل iOS همیشه سعی می‌کند که امن ترین بستر ممکن را فراهم سازد تا به بهترین نحو از اطلاعات کاربران حفاظت شود. سیستم عامل iOS لایه های امنیتی تقویت شده و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرد و در مجموع نسبت به اندروید که یک سیستم عامل متن باز و قابل روت شدن و دستکاری است، امنیت بالاتری دارد. در رابطه با این موضوع می‌توان صحبت های زیادی کرد اما قصد نداریم در این مطلب خیلی وارد بحث های تخصصی شویم.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

دلیل هفتم: شارژدهی بهتر

اینطور نیست که همیشه آیفون های اپل نسبت به تمام گوشی های اندرویدی قدرت شارژدهی بیشتری داشته باشند اما اگر مقایسه قدرت شارژدهی باترییک آیفون و گوشی اندرویدی یکسان را در شرایطی انجام دهید که ظرفیت باتری هر دوی آن ها یکسان باشد و شرایط کارکرد یکسانی هم برایشان وجود داشته باشد، مطمئن باشید باتری آیفون شارژدهی بهتری را ارائه می‌کند، اما دلیل این مسئله چیست؟ یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به کسب این نتیجه می‌شود مربوط به هماهنگی و یکپارچگی بستر نرم افزاری آیفون یا همان سیستم عامل iOS با بستر سخت افزاری آن است. هماهنگی خوبی که مابین سیستم عامل و بستر سخت افزاری آیفون ها وجود دارد سبب می‌شود که گوشی در شرایط مختلف کمتر تحت فشار قرار گیرد و مصرف انرژی آن هم کمتر از گوشی های اندرویدی باشد. بنابراین شارژدهی بهتر باتری را هم به عنوان یکی دیگر از دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی به خاطر بسپارید.

 

دلیل هشتم: نبود اپلیکیشن های پیش فرض به‌دردنخور

یکی از مشکلاتی که همیشه کاربران گوشی های اندرویدی با آن رو به رو هستند مربوط به اپلیکیشن هایی می‌شود که به طور پیش فرض روی گوشی نصب بوده و گاها هیچوقت از آن ها استفاده‌ای به عمل نمی‌آید اما متاسفانه با این حال کاربر در شرایط عادی قادر به حذف آن ها نیست! به عنوان مثال اپلیکیشن های پیش فرض گوگل یک دسته از این موارد هستند اپلیکیشن هایی که رابط کاربری هر شرکت ارائه می‌کند هم دسته دیگری از این برنامه های به‌دردنخور را تشکیل می‌دهند. اگر گوشی شما لاک اپراتور خاصی باشد ممکن است لیستی از اپلیکیشن های الزامی آن اپراتور هم به طور پیش فرض روی گوشی نصب شده باشند. متاسفانه از آنجایی که اغلب این اپلیکیشن ها توسط کاربر قابل غیرفعالسازی نیستند، می‌توانند وضعیت آزاردهنده‌ای را به وجود آورند. از آن مهمتر اینکه اپلیکیشن های مذکور بخشی از حافظه گوشی را هم اشغال می‌کنند و منجر به سنگین تر شدن بستر نرم افزاری دستگاه هم می‌شوند. خوشبختانه در آیفون های اپل حالت این چنینی وجود ندارد و فقط چند اپلیکیشن پیش فرض در آن نصب شده‌اند. بنابراین این مسئله هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی محسوب شود.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

دلیل نهم: اپلیکیشن های با ثبات تر

از آنجایی که سیستم عامل iOS امنیت بیشتری نسبت به سیستم عامل اندروید دارد و یک سیستم عامل انحصاری است، تقریبا تمام برنامه نویسان و توسعه دهندگان سعی می‌کنند معیار طراحی برنامه های خود را بر پایه این سیستم عامل بنا کنند. به همین جهت اغلب اپلیکیشن های موبایل در مرحله اول برای آیفون ها و سیستم عامل iOS منتشر می‌شوند و پس از آن برای اندروید انتشار می‌یابند. حتی خیلی از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند اپلیکیشن های خود را فقط برای سیستم عامل iOS منتشر کنند. همچنین تجربه نشان داده که آپدیت اپلیکیشن های گوناگون ابتدا برای کاربران آیفون ها و سیستم عامل آی او اس منتشر می‌شود و پس از آن برای اندروید انتشار پیدا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید سریعتر به اپلیکیشن های مختلف دسترسی پیدا کنید و به نوعی از ثبات بیشتر برنامه ها در گوشی لذت ببرید، آیفون های اپل گزینه خرید بهتری برایتان هستند. البته نباید محدودیت های استفاده از آیفون و سیستم عامل آی او اس در ایران را هم نادیده گرفت.

 

دلیل دهم: دوربین با کیفیت

دوربین همه آیفون ها عملکرد عالی دارد و حتی قدیمی ترین آیفون ها هم در دوره خودشان از بهترین دوربین بهره‌مند بودند. این موضوع در حالی است که گوشی های اندرویدی از نظر کیفیت عملکرد دوربین کاملا می‌توانند نسبت به یکدیگر متفاوت باشند و این قیمت آن هاست ک تعیین کننده میزان کیفیت عملکرد دوربین و دیگر اجزای سخت افزایشان خواهد بود. همچنین تقریبا در 70 درصد مواقع دوربین آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی مشابه و هم رده کیفیت بهتری را ارائه می‌کنند. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین موبایل اهمیت می‌دهید، خرید آیفون گزینه بهتری نسبت به خرید گوشی های اندرویدی است. به عقیده ما این مسئله می‌تواند یکی دیگر از اصلی ترین دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی باشد.

 

برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 10 دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی پرداختیم. سعی کردیم به دلایل اصلی و مهمی اشاره کنیم که می‌توانند حاکی از برتری آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی باشند. مجددا خاطر نشان می‌شویم که بی‌شک گوشی های اندرویدی هم مزیت های زیادی نسبت به آیفون های اپل دارند و سعی می‌کنیم در مقاله‌ای مجزا در رابطه با مزیت های اندروید نسبت به iOS و آیفون های اپل هم صحبت کنیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: برتری آیفون , برتری آیفون به اندروید , اندروید , خرید گوشی , قیمت گوشی , خرید آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی وای 7 2019 هوآوی (Huawei Y7 2019) یکی از جدیدترین اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت این شرکت چینی است که به دلیل ظاهر زیبا و کارایی خوبی که دارد توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

تنوع گوشی های هوآوی بالاست و همین مسئله سبب شده که این برند چینی برای هر کاربر با هر بودجه‌ای که داشته باشد، یک گزینه خرید خوب را ارائه کند. طی چند سال اخیر سری گوشی های هوآوی وای 7 یکی از پرفروش ترین محصولات این برند بوده‌اند چون همیشه از طراحی و کارایی خوبی بهره می‌بردند و قیمت مناسبی هم داشتند. جدیدترین نسخه این سری از گوشی های سامسونگ در ماه مارس (March) سال 2019 با نام اختصاصی Huawei Y7 2019 رونمایی شد. قیمت هوآوی Y7 2019 در مقایسه با کارایی و مشخصاتی که ارائه کرده واقعا مقرون به صرفه و رقابتی در نظر گرفته شده و مطمئن هستیم این امر منجر به توجه هر چه بیشتر کاربران به این اسمارتفون می‌شود.

اما در اغلب مواقع گوشی هایی که با قیمت ارزان روانه بازار می‌شوند، نقاط ضعفی هم دارد و به نوعی با تکیه بر این نقاط ضعف است که شرکت سازنده می‌تواند هزینه تولید آن ها را کاهش دهد و دستگاه را با قیمتی مقرون به صرفه تر روانه بازار کند. انتظار داریم همین روند برای هوآوی وای 7 2019 هم در پیش گرفته شده باشد. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و Y7 2019 هوآوی یکی از گزینه های خریدتان است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : طراحی و ظاهر

شرکت هوآوی سعی کرده سبک طراحی و ظاهر گوشی وای 7 2019 را به گونه‌ای طراحی کند که دستگاه جذاب و چشم‌نواز به نظر برسد و باید اعتراف کرد که در این زمینه موفق هم عمل کرده است. وقتی به گوشی Y7 2019 نگاه کنید متوجه سبک طراحی و ظاهر زیبای آن خواهید شد و شاید کمتر کسی متوجه شود که این گوشی قیمت پایینی دارد و به عنوان یک اسمارتفون ارزان قیمت روانه بازار شده است. قاب پشت گوشی براق و یکنواخت طراحی شده و در بخش فوقانی و سمت چپ آن لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه شده‌اند. اسکنر انگشت آن هم در بخش فوقانی قاب پشت نصب است. در بررسی هوآوی Y7 2019 مشخص شد که اسکنر انگشت این گوشی عملکرد خوبی دارد اما به مرور زمان سرعت و دقت عمل آن کمی افت می‌کند.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

از نمای رو به رو هم وای 7 2019 هوآوی زیبا به نظر می‌رسد چون از صفحه نمایشی بدون حاشیه بهره‌ می‌برد. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی زائده‌ای برای تعبیه لنز دوربین سلفی در نظر گرفته شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. ضمنا حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه کمی ضخیم تر بوده و لوگوی Huawei در این قسمت حک شده است. بنابراین مجموع این ویژگی ها سبب شده‌اند که گوشی وای 7 2019 از نظر ظاهری و در نگاه اول شیک، جذاب و به روز به نظر آید، اما جنس بدنه دستگاه از چیست؟ فریم اصلی و قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده‌اند اما حالتی براق دارند. متاسفانه در بررسی هوآوی Y7 2019 مشخص شد که قاب پشت این گوشی به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. پس بهتر است حتما از این گوشی در کنار یک گارد موبایل استفاده کنید.

بدنه دستگاه ابعاد 8.1 در 76.9 در 158.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد. این گوشی از یک شیار سیم کارت هیبریدی بهره‌مند است و بدین ترتیب از نصب همزمان دو سیم کارت یا نصب یک سیم کارت و رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبیعتا با توجه بهقیمت گوشی هوآوی وای 7 2019 دارد نباید انتظار داشت که دستگاه از ویژگی هایی مثل ضد آب بودن پشتیبانی کند. گوشی مذکور از نظر تنوع رنگی شامل سه نسخه قرمز، آبی و مشکی می‌شود که نسخه قرمز رنگ آن بسیار خاص به نظر می‌آید و می‌تواند گزینه خرید خوبی برای کسانی باشد که تمایل به منحصر به فرد بودن گوشی خود دارند.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی هوآوی Y7 2019 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که اسمارتفون مذکور با توجه به قیمت خودش از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر مطلوبی بهره می‌برد. شاید جنس موادی که در ساخت بدنه این گوشی بکار رفته‌اند خیلی عالی نباشد اما با کمی مراقبت از آن و استفاده از قاب و کیس های مناسب می‌توانید بدون مشکل از هوآوی وای 7 2019 استفاده کنید. به عقیده ما گوشی مذکور در مقایسه با قیمت خودش از طراحی و ظاهر مطلوبی بهره می‌برد و ظاهر به روز دستگاه یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی وای 7 2019 هوآوی بکار رفته حاشیه های بسیار باریکی دارد و منجر به افزایش زیبایی های دستگاه می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 6.26 اینچی و از نوع IPS LCD است و تقریبا 80 درصد مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. نسبت تصویر آن 19 به 9 در نظر گرفته شده و رزولوشن نمایشگر دستگاه هم 1520 در 720 پیکسل خواهد بود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین کاملا مشخص است که از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش هوآوی Y7 2019 وضعیت معمولی را ارائه می‌کند. اما باید دید که کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Y7 2019 مشخص شد که وضوح تصویر صفحه نمایش دستگاه در حد قابل قبولی قرار دارد و نمی‌توان مدعی شد که کیفیت بدی را ارائه می‌کند. پس محتوایی که روی صفحه نمایش دستگاه به تصویر کشیده می‌شوند جزئیات خوبی داشته و از وضوح مطلوبی برخوردار هستند.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

از نظر شارپنس و شادابی تصویر و همچنین کنتراست هم صفحه نمایش هوآوی وای 7 2019 عملکرد خوبی دارد، اما نباید انتظار داشت که کیفیت عملکرد آن به اندازه گوشی های رده بالای بازار باشد. اگر می‌گوییم عملکرد صفحه نمایش Huawei Y7 2019 خوب است، منظورمان در یک مقایسه عادلانه و با در نظر گرفتن قیمت دستگاه خواهد بود. به بیان دیگر می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی مورد نظر در مقایسه با قیمت دستگاه کیفیت مطلوب و خوبی ارائه می‌کند. از نظر روشنایی هم عملکرد صفحه نمایش هوآوی Y7 2019 خوب است. برای استفاده بدون مشکل از این گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور باید شدت روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد تنظیم کنید. در اینگونه مواقع اگر شدت نور تابیده شده به نمایشگر زیاد باشد، ممکن است کمی دچار مشکل شوید اما در مجموع از نظر روشنایی نمایشگر دستگاه کیفیت قابل قبولی دارد و در محیط های باز مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. بنابراین نتیجه این بخش از بررسی هوآوی Y7 2019 هم رضایت بخش خواهد بود و این گوشی از نظر صفحه نمایش هم نسبت به قیمت خودش کیفیت مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : سیستم عامل و رابط کاربری

یکی از ویژگی های بحث برانگیز گوشی هوآوی وای 7 2019 که به عقیده ما عجیب به نظر می‌رسد مربوط به سیستم عامل و رابط کاربری آن می‌شود. طبیعتا با توجه به اینکه گوشی در ماه مارس سال 2019 معرفی شده انتظار می‌رود که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (اندروید 9) و رابط کاربری اختصاصی هوآوی روی آن نصب باشد، اما متاسفانه اینطور نیست و هوآوی Y7 2019 به طور پیش فرض از اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) و رابط کاربری EMUI 8.2 بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که آپدیت اندروید 9 برای این گوشی منتشر شود یا خیر اما پیش‌بینی می‌کنیم در آینده این آپدیت برای دستگاه منتشر گردد. بنابراین بهره‌مند نبودن دستگاه از نسخه به روز سیستم عامل اندروید می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن باشد.

اگر از سری گوشی های هوآوی استفاده کرده باشید احتمالا تا حدی با نقاط قوت و ضعف رابط کاربری EMUI آشنا خواهید بود این رابط کاربری پکیجی از نقاط ضعف و قوت است و تقریبا در اغلب مواقع کاربران یا علاقمند آن می‌شوند و یا کلا قادر به برقراری ارتباط با این رابط نخواهند بود. در EMUI 8.2 اپلیکیشن های پیش فرض زیادی نصب شده‌اند که شاید هیچوقت برخی از آن ها را مورد استفاده قرار ندهید. این مسئله منجر به سنگین شدن رابط گوشی و افزایش حجم بستر نرم افزاری آن شده است. قابلیت های و آپشن های شخصی سازی متعددی هم در رابط EMUI 8.2 ارائه می‌شوند که از یک سو دست کاربر را برای شخصی سازی دستگاه باز می‌گذارند و از سوی دیگر باز هم بستر نرم افزاری دستگاه را سنگین تر می‌کنند. به عقیده ما زیاد بودن آپشن ها و گزینه های شخصی سازی و همچنین منوی تنظیمات گوشی سبب شده که پیدا کردن برخی گزینه ها در منوی تنظیمات گوشی سخت شود و به نوعی چینش قابل درک منوی تنظیمات دستگاه از بین برود.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

قابلیت هایی مثل پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای در گوشی هوآوی وای 7 2019 و رابط EMUI 8.2 ارائه شده‌اند. در این گوشی می‌توانید به چهار شیوه مختلف با دستگاه در تعامل باشید. یکی از این چهار شیوه مربوط به حذف کامل سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش و بهره‌گیری از دستورات اشاره‌ای کامل می‌شود. استفاده از این حالت شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما به تدریج برای کاربر قابل درک و ساده تر می‌شود. اما بهتر است خیلی وارد جزئیات مربوط به قابلیت ها و ویژگی های بستر نرم افزاری دستگاه نشویم و مروری کلی بر کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی داشته باشید. در بررسی هوآوی Y7 2019 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی در شرایطی که حافظه آن تحت فشار قرار نگیرد روان عمل می‌کند اما با تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در آن، در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه هم لگ و تاخیرهایی به وجود می‌آید.

برای نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره در گوشی وای 7 2019 با مشکلی رو به رو نخواهید شد و انجام کارهایی مثل وبگردی هم در آن بدون مشکل امکانپذیر خواهد بود، اما بهتر است تحت هیچ شرایط حافظه گوشی پر نشود یا رو به سمت پر شدن سوق پیدا نکند چون این مسئله می‌تواند تاخیرها و لگ های کوچکی را در رابط گوشی به وجود آورد. در مجموع باید اینطور گفت که گوشی وای 7 2019 هوآوی از نظر سرعت عملکرد بستر نرم افزاری و رابط کاربری وضعیت قابل قبولی دارد اما اینکه دستگاه از سیستم عامل به روزی بهره نمی‌برد یک نقطه ضعف محسوس در طراحی آن خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 می‌رسد! این بخش از نقد و بررسی گوشی مربوط به سنجش قدرت عملکرد آن می‌شود. تراشه‌ای که در قلب گوشی وای 7 2019 بکار رفته تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو 506 هم بهره می‌برد. تراشه اسنپدراگون 450 خیلی تراشه قوی نیست و می‌توان به عنوان یک تراشه میان رده روی آن حساب باز کرد. بنابراین نباید از آن انتظارات زیادی داشته باشیم. گوشی هوآوی وای 7 2019 از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف اسمی 1 ترابایت افزایش داد.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. تنظیمات گرافیکی بازی هم بر روی حالت متوسط قرار داده شدند. بعد از 15 دقیقه اجرای بازی از آن خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی برایمان قابل درک شود. نتیجه بررسی هوآوی Y7 2019 نشان داد که گوشی مذکور چندان برای نصب و اجرای بازی های اندروید سنگین مثل پابجی موبایل گزینه مناسبی نیست. بازی نام برده شده با تنظیمات گرافیکی متوسط در گوشی اجرا می‌شود و تا 10 دقیقه هم بدون مشکل قابل انجام است اما بعد از 10 دقیقه افت فریم و لگ هایی در آن ایجاد می‌شود و بدنه دستگاه به شدت داغ خواهد شد. بعد از خروج از بازی هم تا چند ثانیه تاخیرهای محسوسی در عملکرد گوشی به وجود می‌آید که حداقل تا 3 الی 5 ثانیه طول می‌کشند. بنابراین گوشی هوآوی وای 7 2019 برای انجام بازی های سنگین و HD اندرویدی خیلی گزینه مناسبی نیست اما پتانسیل لازم برای 10 الی 15 دقیقه بازی کردن با تنظیمات گرافیکی پایین را دارد. فراموش نکنید این گوشی یک اسمارتفون مقرون به صرفه و ارزان قیمت است، پس نباید انتظارات خیلی زیادی از آن داشته باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی وای 7 2019 از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. در بررسی هوآوی Y7 2019 مشخص شد که دوربین اصلی آن عملکرد نسبتا معمولی دارد و خیلی نمی‌توانید برای ضبط عکس های حرفه‌ای بر روی آن حساب باز کنید. در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی با دوربین اصلی دستگاه قابل ضبط هستند که شامل جزئیات مطلوب و تعادل رنگی مناسبی می‌شوند اما در محیط های با نور کم و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه افت می‌کند. عکسبرداری پرتره هم با کیفیت معمولی توسط دوربین اصلی هوآوی وای 7 2019 قابل انجام است و سرعت و دقت آنالیز عکس های پرتره در گوشی کمی پایین است. بنابراین در مجموع دوربین اصلی Huawei Y7 2019 عملکرد کاملا معمولی دارد.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی هوآوی وای 7 2019 هم کاملا معمولی است و با آن فقط می‌توانید عکس های معمولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های با نور کم و تاریک به طرز قابل ملاحظه‌ای افت خواهد کرد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Huawei Y7 2019 از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت معمولی دارد و کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، هوآوی وای 7 2019 نمی‌تواند خیلی گزینه خرید عالی برایتان باشد و با کمی هزینه بیشتر می‌توانید گوشی هایی را تهیه کنید که به مراتب دوربین بهتری نسبت به Y7 2019 دارند.

 

نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 : باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار گرفته شده یک باتری لیتیوم یونی است که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه گوشی وای 7 2019 از سخت افزار چندان قدرتمندی بهره نمی‌برد و صفحه نمایش آن هم وضوح تصویر اچ دی پلاس را ارائه کرده، طبیعتا پیش‌بینی می‌شود که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن هم بتواند بدون مشکل انرژی مورد نیازش را تامین کند. در بررسی هوآوی Y7 2019 هم همین مسئله قابل مشاهده بود و مشخص شد که باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین کند.

طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد و برای انجام کارهایی مثل بازی کردن و غیره از آن استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند. اما در حالت عادی شارژدهی باتری گوشی وضعیت خوبی دارد. شارژر فابریک گوشی وای 7 2019 یک شارژر 10 واتی است که امکان فول شارژ باتری دستگاه را در مدت زمان 120 دقیقه میسر می‌کند. سوکت شارژ گوشی هم از نوع میکرو یو اس بی (Micro USD) در نظر گرفته شده است. پس قدرت شارژدهی باتری گوشی وای 7 2019 و سرعت شارژ مجدد آن هم در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

 

بررسی هوآوی Y7 2019

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Y7 2019 پرداختیم. این گوشی با قیمتی مناسب روانه بازار شده و از نظر ظاهری بسیار شیک به نظر می‌رسد، اما همانطور که در این بررسی مشخص شد سایر ویژگی های آن کاملا معمولی هستند و کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کنند. بنابراین می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی هوآوی وای 7 2019 یک گوشی خوش قیمت و زیباست که از نظر صفحه نمایش، دوربین و پردازنده کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند و چیزی فراتر از این را به همراه ندارد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • به روز نبودن سیستم عامل


:: برچسب‌ها: هوآوی Y7 2019 , قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو شرکت اپل (Apple) در سال 2019 معرفی و روانه بازار شدند. اپل در این نسل از مک‌بوک‌ پرو‌های خود از جدیدترین سخت‌افزار موجود بر روی لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده است. همانند سال گذشته، مدل مک‌بوک پرو (MacBook Pro) در دو مدل با صفحه‌نمایش‌های 13 و 15 اینچی روانه بازار شده است که مدل 15 اینچی، مک‌بوک پرو قدرتمندی از هر لحاظ است. از لحاظ ظاهری شاهد تفاوتی میان این نسل با نسل سال گذشته نیستیم اما در دل این لپ‌تاپ‌ها -مخصوصا مدل 15 اینچی- تغییرات مهمی را شاهد هستیم که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در این مقاله به معرفی و بررسی کانفیگ‌های 15 اینچی مک‌بوک پرو می‌پردازیم و برای آشنایی با مدل‌های 13 اینچ می‌توانید مقاله «نقد و بررسی MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ» را مطالعه کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

در لپ‌تاپ‌های مدل 13 اینچی از همان پردازنده‌های نسل هشتم اینتل برای پردازش اطلاعات استفاده شده بود اما در مدل‌های 15 اینچی MacBook Pro 2019 شاهد پردازنده‌های نسل نهم اینتل هستیم. همچنین اپل در این نسل برای اولین بار از پردازنده‌های پرقدرت Intel Core i9 نیز استفاده کرده است تا بتوانید با خرید MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ، به یک لپ‌تاپ فوق‌العاده قدرتمند از لحاظ توان پردازشی دسترسی داشته باشید. این پردازنده هشت‌ هسته‌ای اینتل بازه سرعت 2.3 تا 4.8 گیگاهرتز دارد. در کنار پردازنده‌های بروز و کم‌مصرف اینتل از دو مدل کارت گرافیک استفاده شده است. بر روی همه کانفیگ‌ها از یک کارت گرافیک پایه و استاندارد Intel UHD Graphics 630 بدون حافظه گرافیکی مجزا استفاده شده است. اما در کنار این پردازشگر تصویر، اپل از کارت گرافیک‌های حرفه‌ای، متناسب با پردازنده قدرتمند لپ‌تاپ، استفاده کرده است. شرکت AMD وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را با کارت گرافیک‌های Radeon Pro 560X و Radeon Pro 555X با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی، بر عهده دارد.

بر روی تمامی کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 هم از حافظه رم 16 گیگابایتی استفاده شده که قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت را دارد. در کنار این سیستم پردازشی فوق‌العاده قدرتمند از هارد دیسک‌های 256 و 512 گیگابایتی استفاده شده است که انتظار داشتیم از ظرفیت‌های بیشتری استفاده می‌شد. اما با این حال هر دو مدل هارد دیسک قابلیت ارتقاء تا 4 ترابایت را دارند. به این سیستم پردازشی توانمند، طراحی زیبا و سبک بدنه، کیبورد جذاب، صفحه‌نمایش فوق‌العاده با کیفیت رتینا و شارژدهی بسیار عالی را هم اضافه کنید. قیمت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچی با توجه به امکانات و سخت‌افزار بروزی که در اختیار شما قرار می‌دهد مناسب بوده و می‌توانید با خرید MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچی، به یک لپ‌تاپ با توان پردازشی بالا دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچی

در طراحی بدنه MacBook Pro 2019 اپل تغییری ایجاد نکرده است و نمی‌توان بین آن با نسل قبل تفاوتی را پیدا کرد. بدنه لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم بوده که علاوه بر زیبایی، وزن لپ‌تاپ را هم بسیار پایین نگه داشته است. MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15.4 اینچی، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل 13 اینچی دارد اما بین این دو مدل شاهد تناسب هستیم. سطح نمایشگر به همان اندازه مدل 13 اینچی سطح پنل نمایشگر را پوشانده است. کیبورد هم اندازه‌ای مشابه مدل 13 اینچی دارد. طراحی لپ‌تاپ ساده و شیک طراحی و در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی (Space Gray) عرضه شده است. کانفیگMV902 با رنگ نقره‌ای و و کانفیگ MV922 با رنگ خاکستری فضایی روانه بازار شده‌اند. ابعاد لپ‌تاپ 15.5×240.7×349.3 میلی‌متر است. وزن آن هم برای یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش 15.4 اینچی بسیار مناسب بوده و تنها 1.83 کیلوگرم است. ضخامت و وزن کم بدنه باعث شده بتوانید به‌راحتی لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 را همه‌جا همراه خود در کیف و کوله داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچ، یکی از ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ است. اپل همواره در ساخت مک‌بوک پرو‌های خود از بهترین قطعات استفاده و در نسل جدید این سری لپ‌تاپ‌ها هم شاهد بهترین‌ها هستیم. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ کیفیت تصویر QHD با رزولوشن 2880x1800 پیکسل را ارائه می‌دهید. نسب تصویر نمایشگر استاندارد بوده و 16 به 9 است. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر 220 پیکسل در هر اینچ می‌باشد. صفحه‌نمایش رتینا (Retina Display) لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 از پنل IPS استفاده می‌کند. این پنل نسبت به سایر پنل‌های صفحه‌نمایش، تصویر بسیار شفاف‌تر و زنده‌تری را به تصویر می‌کشد. دقت رنگ‌ بالا به‌شما این اجازه را می‌دهد که با بهترین کیفیت و کمترین خطا مشغول انجام کارهای طراحی خود شوید. MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچ، یک لپ‌تاپ پرقدرت و ایده‌آل برای طراحان گرافیک است. علاوه بر دقت رنگ، زاویه دید بسیار خوب، از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش مک‌بوک پرو 2019 با پنل IPS است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

علاوه بر ویژگی‌های فنی صفحه‌نمایش، اپل برای ارائه کیفیت تصویر بهتر از فناوری‌های اختصاصی خود بر روی MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15، استفاده کرده است. نمایشگر به فناوری محدوده رنگی وسیع (Wide Color P3) مجهز شده است. این فناوری طیف‌های رنگی بیشتری را پشتیبانی کرده که برای امور طراحی کاربرد زیادی دارد. فناوری دیگر True Tone نام دارد که قادر است غلظت رنگ‌های صفحه‌نمایش را با توجه به نور محیطی که در آن با لپ‌تاپ کار می‌کنید تغییر دهد. یعنی بدون اینکه نور و روشنایی صفحه تغییری کند، غلظت رنگ‌ها با توجه به محیط تغییر می‌کند. این ویژگی‌ کمک می‌کند که در هر شرایطی بدون کم شدن روشنایی، با کیفیت‌ترین تصویر را مشاهده کرده و کمترین آسیب به‌چشمان شما وارد شود. حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم 500 نیت بوده که مقدار بالایی است. در پایان لازم به‌ذکر است که نوع صفحه‌نمایش از نوع براق (Glossy) بوده و شفافیت بسیار خوبی دارد اما چندان در شرایط نوری قوی (مانند زیر نور خورشید) خوب عمل نمی‌کند و قادر به منعکس کردن نور است.

در بالای پنل صفحه‌نمایش از یک وب‌کم (Webcam) با کیفیت HD استفاده شده است که کیفیت بسیار خوبی را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این وب‌کم توانایی ضبط فیلم با کیفیت HD 720p را دارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

کیبورد

اپل در نسل جدید مک‌بوک پروهای خود از فناوری پروانه‌ای جدید خود برای کیبورد و پنل داخلی لپ‌تاپ استفاده کرده و شاهد یک کیبورد جزیره‌ای بسیار زیبا و خوش‌ساخت هستیم. عمق کلیدهای این صفحه‌کلید بسیار کم بوده و علاوه بر تجربه تایپ لذت‌بخش، صدای بسیار کمی را هم تولید می‌کنند. تمامی کلیدها به‌ نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و می‌توانید روشن و خاموش بودن و همچنین شدت نور آن‌ها را تنظیم کنید. ابعاد کلیدهای کیبورد مشابه مدل 13 اینچی مک‌بوک‌ پرو است و این کلیدها در مدل 15 اینچی در مرکز پنل داخلی قرار گرفته‌اند و حاشیه سمت راست و چپ آن با نوارهای مربوط به بلندگو پوشیده شده است.

درست پایین کیبورد، تاچ‌پد (Touch Pad) بسیار بزرگ و یک‌تکه مک‌بوک‌ پرو 2019 قرار گرفته است. اپل بر روی تاچ‌پد تمرکز ویژه‌ای داشته و در چند نسل گذشته سعی کرده تا آن را جایگزین ماوس در بسیاری از امور کند. علاوه بر راحتی کار و پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی، تاچ‌پد MacBook Pro 2019 قادر به تشخیص فشار است. این قابلیت به‌خصوص در نرم‌افزارهای طراحی گرافیک می‌توانید بسیار برای شما کاربردی باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

تاچ‌بار

تاچ‌بار (Touch Bar) نماینده نسل جدید مک‌بوک پروهای شرکت اپل است. اپل با ارائه و رونمایی از این امکان بر روی لپ‌تاپ‌های خود، بار دیگر خلاقیت خود را به‌همگان نشان داد. در نسل جدید مک‌بوک‌ پرو هم مشابه نسل‌های قبل شاهد این امکان جالب و کاربردی بر روی لپ‌تاپ هستیم. به‌جای کلیدهای Function در بالای صفحه‌کلید، نوار لمسی با نام تاچ‌بار بر روی پنل داخلی لپ‌تاپ تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به‌بسیاری از کارهای خود سرعت ببخشید. اولین امکان کاربردی و هوشمندانه تاچ‌بار، اضافه کردن حس‌گر اثر انگشت به مک‌بوک است. با استفاده از این حس‌گر می‌توانید خیلی سریع و راحت از صفحه ورود بگذرید. همچنین این حس‌گر به سیستم Apple Pay متصل شده و می‌توانید کلیه پرداخت‌ها و امور بانکی خود را هم تنها با یک لمس انجام دهید.

بر روی MacBook Pro 2019 تعدادی نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند که تاچ‌بار با آن‌ها به‌صورت کامل شخصی‌سازی شده است. در گالری می‌توانید فیلم و عکس‌ها را به‌راحتی با تاچ‌بار جلو و عقب کنید. و یا در بخش ویرایش عکس، کارهای ساده‌ای مانند بریدن را انجام دهید. در هنگام چت‌ کردن نیز می‌توانید لیست کامل ایموجی‌های پر استفاده خود را بر روی تاچ‌بار مشاهده کرده و خیلی سریع آن‌ها را انتخاب و ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مربوط به تب‌های مروگر اختصاصی سیستم‌عامل مک، یعنی Safari است. می‌توانید تب‌های مرورگر را هم بر روی تاچ‌بار مشاهده کنید و با دست بین آن‌ها سوییچ کنید. در نرم‌افزارهایی که برای تاچ‌بار بهینه‌ شده باشند، می‌توانید از امکانات جالب آن استفاده کنید. در غیر این صورت به‌جای آیتم‌های گوناگون، بر روی تاچ‌بار همان 12 کلید Function برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

پورت‌ها و بلندگو

بر روی بدنه لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچ از پورت‌های محدودی استفاده شده است. اپل در چند نسل گذشته مک‌بوک پرو‌ها جهت حفظ زیبایی بیشتر دستگاه‌های خود تنها از پورت USB Type-C بر روی لپ‌تاپ استفاده می‌کند. بر روی مدل 2019 لپ‌تاپ‌های اپل هم تنها شاهد 4 پورت USB Type-C هستیم. البته این پورت‌ها از Thunderbolt 3 و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید علاوه بر انتقال اطلاعات برای انتقال تصویر هم از این پورت‌ها استفاده کنید. همچنین کابل شارژر لپ‌تاپ هم از همین پورت استفاده می‌کند. علاوه بر این چهار پورت، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم درنظر گرفته شده است.

بلندگو لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچ از نوع استریو داخلی است. دو ردیف بلندگو در اطراف کیبورد تعبیه شده است. بلندگوهای قرار گرفته بر روی مدل 15 اینچی به‌نسبت مدل 13 اینچی مک‌بوک پرو، بلندی صدا بیشتری دارند. کیفیت صدای ارائه شده هم بسیار خوب بوده و نیازی به اسپیکراضافی نیست. برای ضبط صدا هم از 3 میکروفون داخلی استفاده شده است که بهترین کیفیت را در ضبط و برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

برعکس مدل‌های 13 اینچی MacBook Pro 2019، اپل در مدل‌های 15 اینچی از جدیدترین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده کرده است. در این سری لپ‌تاپ در کانفیگ‌های مختلف شاهد پردازنده‌های نسل نهم Intel با توان پرازشی بسیار بالا هستیم. همچنین برای اولین بار در سری مک‌بوک پرو، اپل از پردازنده Intel Core i9 در کانفیگ MV912 استفاده کرده است. این کانفیگ از پردازنده هشت‌هسته‌ای Core i9 اینتل، با محدوده سرعت 2.4 تا 5 گیگاهرتز (در حالت توربو) استفاده کرده است. در کانفیگ‌های دیگر مانند MV902 و MV922 هم شاهد پردازنده‌های شش هسته‌ای Intel Core i7 هستیم. در این پردازنده‌های نسل نهم، محدوده سرعت از 2.6 تا 4.5 گیگاهرتز است. در مجموع در بخش CPU لپ‌تاپ‌های MacBook Pro 2019 مدل 15 اینچ بسیار موفق عمل کرده‌اند و با کیفیت‌ترین و قوی‌ترین سیستم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

به‌صورت پایه از کارت گرافیک Intel UHD Graphics 630 بر روی تمامی کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ استفاده شده است. در کنار این پردازنده‌ها اما شاهد کارت گرافیک‌هایی متناسب با قدرت پردازنده لپ‌تاپ هستیم. در کانفیگ‌هایی که از پردازنده Intel Core i7 استفاده می‌کنند از کارت گرافیک AMD Radeon Pro 555X با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 استفاده شده است. در کانفیگ با پردازنده Intel Core i9 هم شاهد کارت گرافیک AMD Radeon Pro 560X با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 هستیم. همچنین لازم به‌ذکر است که کانفیگ MV912 که از پرازنده Intel Core i9 استفاده می‌کند، قابلیت ارتقاء کارت گرافیک تا مدل Vega 20 از سری AMD Radeon Pro وجود دارد. به‌صورت پایه بر روی کلیه مدل‌های MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچی از حافظه رم 16 گیگابایتی استفاده شده است که قابلیت ارتقاء داشته و می‌توانید ظرفیت آن را تا 32 گیگابایت ارتقاء دهید.

هارد دیسک‌های MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچی ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایتی دارند. این مدل هارد دیسک به‌نسبت سیستم پردازشی لپ‌تاپ، کمی نامتناسب به‌نظر می‌رسد و انتظار می‌رفت اپل از ظرفیت‌های هارد دیسک بیشتری بر روی کانفیگ‌های قدرتمند خود استفاده کنید. البته لازم به‌ذکر است که هر دو مدل هارد دیسک، قابلیت ارتقاء تا نهایت 4 ترابایت را از نوع حافظه SSD دارند. وظیفه تامین انرژی موردنیاز برای پردازش در این لپ‌تاپ قدرتمند بر عهده باتری فوق‌العاده لیتیوم‌-پلیمر با توان 83.6 وات‌ساعت است. این باتری قدرتمند قادر است تا 10 ساعت در حالت وب‌گردی و یا تماشا مستمر فیلم، شارژدهی داشته باشد. از همین رو می‌توانید با خیال راحت از این لپ‌تاپ در خارج خانه استفاده کنید و نگرانی از بابت خالی شدن باتری نداشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15.4 اینچی یک لپ‌تاپ با توان پردازشی بسیار بالا بوده که از پس پردازش و انجام هر نوع کاری بر می‌آید و می‌توانید در همه زمینه‌های روی آن حساب کنید. اپل در کنار ظاهر ظریف و بسیار زیبا لپ‌تاپ، از سیستم سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند بر روی MacBook Pro 2019 استفاده کرده است. قیمت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 15 اینچ با توجه به اینکه بروزترین و قوی‌ترین سیستم پردازشی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب بوده و می‌توانید با خرید آن به یک لپ‌تاپ با توان پردازشی بالا دسترسی داشته باشید. همچنین صفحه‌نمایش لپ‌تاپ کیفیت درخشانی داشته و بهترین کیفیت تصویر را در اختیار شما جهت انجام کارهای طراحی و همچنین تماشا فیلم قرار می‌دهد.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و سبک بدنه
  • صفحه‌نمایش رتینا با کیفیت QHD
  • کیبورد و تاچ‌پد حرفه‌ای
  • سیستم سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند
  • شارژدهی عالی باتری

نکات منفی

  • محدودیت پورت‌ها
  • هارد دیسک می‌توانست ظرفیت بیشتری داشته باشد

 



:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , قیمت لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , خرید لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , مشخصات لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , لپتاپ اپل , مک بوک پرو 2019 , مک بوک , اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گر از افرادی هستید که به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید و از سمت دیگر برای خرید یک گوشی جدید با محدودیت بودجه‌ای و مالی مواجه نیستید، به شما قول می‌دهیم هوآوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) بهترین گزینه خرید فعلی پیش رویتان است! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هوآوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) در ماه مارس (March) سال 2019 رونمایی شد و در حال حاضر (در زمان تدوین این مطلب) به عنوان قدرتمندترین گوشی شرکت هوآوی شناخته می‌شود. این گوشی زیبا از طراحی فوق‌العاده‌ به روزی بهره می‌برد و تمام ویژگی های یک اسمارتفون درجه یک را ارائه کرده است. هوآوی در طراحی دوربین این گوشی اوج خلاقیت را بکار برده و بدین ترتیب دوربین P30 Pro به یکی از بهترین دوربین های فعلی در گوشی های موبایل تبدیل شده است. از آنجایی که گوشی مورد نظر از پرچمداران شرکت هوآوی است، طبیعتا قیمت ارزانی هم ندارد. البته به عقیده ما قیمت هوآوی P30 Proدر مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب رقابتی تر در نظر گرفته شده است.

پس اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید و به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت، زیبا، قدرتمند و مجهز به دوربین عالی هستید، مطمئنا پی 30 پرو هوآوی یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین اگر می‌خواهید بهتر با این گوشی قدرتمند آشنا شوید و تصمیم گیری قطعی مبنی بر خرید هوآوی P30 Pro داشته باشید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): طراحی و ظاهر

با توجه به اینکه گوشی هوآوی P30 Pro پرچمدار شرکت هوآوی است و از محصولات رده بالای این کمپانی به شمار می‌رود، طبیعتا کیفیت ساخت بالا و طراحی درجه یکی خواهد داشت. هوآوی در بدنه این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده کرده و قاب پشت و پنل جلوی دستگاه را با شیشه ضد خش پوشانده است. بدین ترتیب گوشی ظاهری براق و شیک به خود گرفته و وقتی آن را در دست می‌گیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی با کیفیت و رده بالا را به شما منتقل می‌کند. گوشی پی 30 پرو از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد و بنا به ادعای هوآوی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. جالب است بدانید که ضد آب بودن این گوشی فقط در حد یک صحبت و ادعا نیست و در بررسی های عملی صورت گرفته هم مشخص شد که P30 Pro هوآوی واقعا در برابر تماس با آب مقاومت بالایی دارد و می‌توان روی ضد آب بودن آن حساب ویژه‌ای باز کرد. البته توصیه می‌کنیم برای احتیاط هم که شده هیچوقت دستگاه را در معرض آب خوردگی و تماس با مایعات قرار ندهید.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از پوت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد. اسپیکر های استریوی با کیفیتی هم در دستگاه بکار رفته‌اند و تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) توسط آن پشتیبانی می‌شود که صدای خروجی از دستگاه را با کیفیت تر می‌کند. ابعاد بدنه این گوشی 8.4 در 73.4 در 158 میلیمتر است و وزن آن به چیزی در حدود 192 گرم می‌رسد. وقتی از نمای رو به رو به هوآوی P30 Pro نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه و نسبتا بلند آن توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه های صفحه نمایش این اسمارتفون بسیار باریک هستند و بدین ترتیب نمایشگر گوشی تقریبا چیزی در حدود 88.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده‌ای تحت عنوان ناچ (Notch) برای تعبیه لنز دوربین سلفی تعبیه شده است.

قاب پشت هوآوی P30 Pro بسیار براق است و در جذب چربی دست مستعد خواهد بود. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی خمیدگی دارند تا گوشی بهتر در دست کاربر چفت شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن دیده می‌شوند. قابلیت اسکن انگشت هم توسط گوشی پی 30 پرو پشتیبانی می‌شود اما بدین منظور هیچ اسکنر انگشت فیزیکی در دستگاه نصب نشده، بلکه صفحه نمایش دستگاه مثل خیلی از گوشی های رده بالای فعل بازار از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی می‌کند. در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که دقت و سرعت اسکن جزئیات انگشت کاربر توسط صفحه نمایش این گوشی بسیار بالا و کاملا قابل اطمینان است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش بررسی هوآوی P30 Pro داشته باشیم باید اینطور بگوییم که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از ظاهری شیک و مدرن بهره می‌برد. زمانی که گوشی پی 30 پرو را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی خاص و رده بالا به شما منتقل خواهد شد و این مسئله بسیار لذت بخش است. اگر می‌خواهید یک گوشی زیبا، خاص و خوش ساخت داشته باشید، خرید هوآوی پی 30 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی30 پرو): صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی P30 Pro هوآوی بکار رفته 6.47 اینچی و از نوع OLED است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و قابلیت های DCI-P3 و HDR10 هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند که هر دو مربوط به کیفیت نمایش محتوا هستند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کرده بودیم حاشیه های نمایشگر گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 88.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه شده است. روی نمایشگر دستگاه هم شیشه ضد خش نصب است اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما روی صفحه نمایش پی 30 پرو یک لایه گلس ال سی دی محافظ نصب نمایید. ضمنا نمایشگر این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد که در بخش قبل در مورد آن هم صحبت کردیم.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

پشتیبانی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" هم از دیگر ویژگی های صفحه نمایش هوآوی P30 Pro است که به موجب آن همیشه نوتیفیکیشن ها و اطلاعاتی مثل تاریخ و زمان بر روی نمایشگر گوشی به تصویر کشیده می‌شوند. اما کیفیت نمایش محتوا و عملکرد صفحه نمایش گوشی مورد نظر چگونه است؟ در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که صفحه نمایش گوشی با کیفیت بسیار خوبی محتوا را به تصویر می‌کشد. شادابی، شارپنس و کنتراست بسیار مطلوبی توسط صفحه نمایش OLED گوشی پی 30 پرو ارائه شده و بدین ترتیب تماشای فیلم و سریال از طریق این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود.

بنابراین از نظر کیفیت نمایش محتوا گوشی P30 Pro در حد انتظارات ظاهر می‌شود و کیفیت کاملا قابل قبولی دارد. اما توان تولید روشنایی صفحه نمایش دستگاه چطور است؟ در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی محتوای روی نمایشگر را ببینید و با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد اما باید اعتراف کرد که قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش هوآوی پی 30 پرو به پای روشنایی صفحه نمایش گوشی هایی مثل گلکسی S10 سامسونگ نمی‌رسد. با این حال روشنایی صفحه نمایش دستگاه به اندازه‌ای است که تحت هیچ شرایطی مشکلی برای کاربر ایجاد نشود.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی پی 30 پرو هوآوی نصب شده اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند هوآوی را داشته باشید، احتمالا با رابط کاربری EMUI هم آشنایی دارید. این رابط خیلی بهینه نیست و در آن مجموعه عظیمی از قابلیت های متعدد ارائه شده‌اند که شخصی سازی المان های مختلف بستر نرم افزاری گوشی را امکانپذیر می‌کنند. البته رابط EMUI 9.1 نسبت به نسخه های قبلی دست خوش تغییراتی شده و بهبود هایی در آن به وجود آمده است. به عنوان مثال هم اکنون نوتیفیکیشن اپلیکیشن های ثانویه و سوم شخص هم بر روی صفحه نمایش گوشی و روی حالت "Always On Display" نمایش داده می‌شوند یا امکان خروج از منوی اپلیکیشن ها با سوایپ کردن در کنار صفحه امکانپذیر شده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

گوشی هوآوی P30 Pro از دستیار صوتی و اختصاصی گوگل یا همان گوگل اسیستنت (Google Assistant) پشتیبانی می‌کند و با چند لحظه فشرده نگه داشتن دکمه پاور می‌توان این دستیار صوتی و هوشمند را فعال کرد. دستورات اشاره‌ای متعددی توسط رابط کاربری گوشی پشتیبانی می‌شوند که به موجب آن ها می‌توان از صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه دستگاه استفاده کاملی به عمل آورد. منوی تنظیمات گوشی همچنان کمی سردرگم کننده و پیچیده به نظر می‌رسد اما خوشبختانه قابلیت جستجو در آن ارائه شده و کاربر می‌تواند هر بخشی که مد نظرش است را در جستجوی تنظیمات تایپ و سریعا به آیتم های مرتبط با آن دسترسی یابد. امکان حذف و ایجاد سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش و همچنین منوی اپلیکیشن ها هم در رابط کاربری EMUI 9.1 ارائه شده است. اما سرعت عملکرد رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن چگونه خواهد بود؟

در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که رابط گوشی عملکرد روانی دارد و در حین پرسه زدن در بخش های مختلف رابط گوشی هیچ لگ و تاخیری ایجاد نمی‌شود. البته بدون تردید پردازنده و رم قدرتمند پی 30 پرو هوآوی هم به بهبود کیفیت عملکرد رابط گوشی و سرعت آن کمک می‌کنند که در بخش بعد بیشتر در مورد آن ها صحبت می‌کنیم. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره هم در گوشی بدون مشکل انجام می‌شود و اجرا و استفاده از این برنامه ها منجر به بروز لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری دستگاه نمی‌شود. بنابراین اگرچه رابط EMUI 9.1 خیلی بهینه نیست اما قدرت سخت افزاری گوشی P30 Pro سبب شده که این مشکل اصلا در حین استفاده از دستگاه قابل درک نباشد و مشکل ساز نشود. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که گوشی پی 30 پرو از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی P30 Pro مربوط به قدرت پردازشی دستگاه و پتانسیل عملکردی آن می‌شود. گوشی پی 30 پرو از تراشه کرین 980 هوآوی بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این گوشی از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 هستند و دو به دو فرکانس کاری 1.92 و 2.6 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 هم در این تراش وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی پی 30 پرو هوآوی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است. ضمن اینکه گوشی از اتصال نانو مموری (Nano Memory) به منظور افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی که ما در بررسی هوآوی P30 Pro به آن دسترسی داشتیم نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 126 گیگابایتی آن بوده است. برای درک قدرت عملکرد دستگاه ما سه بازی فورتنایت (Fortnite)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) که از سنگین ترین و پرطرفدارترین بازی های اندرویدی فعلی هستند را روی گوشی مذکور نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سپس از ی بازی ها خارج شده و از بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین اپلیکیشن های از پیش تعیین شده‌ای جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد. ضمن اینکه با توجه به رده بالا بودن دستگاه تنظیمات گرافیکی داخلی هر سه بازی در بالاترین سطح ممکن قرار داده شد. اما نتیجه چطور بوده است؟ نتیجه بررسی هوآوی P30 Pro نشان داد که این گوشی به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آید و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در عملکرد آن ایجاد نمی‌شود.

بدنه گوشی در 15 دقیقه دوم اجرای بازی ها خیلی داغ شد اما شدت گرمای به وجود آمده به اندازه‌ای نبود که آزاردهنده باشد اما مطمئنا می‌تواند روی عمرباتری گوشی تاثیرگذار باشد. پس از خروج از بازی ها و ورود به بخش "اپلیکیشن های اخیر" باز هم تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نشد و جهش مابین اپلیکیشن ها با سرعت مطلوبی قابل انجام بود. در این زمان شاید نهایت یک یا دو تیک (لگ کوچک) در حین باز کردن برخی اپلیکیشن ها قابل رویت بود که کاملا قابل چشم پوشی هستند. بنابراین گوشی هوآوی P30 Pro از نظر قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی هم یک گوشی با کیفیت است و می‌تواند به خوبی نیازهای علاقمندان به گیم های HD، سنگین و آنلاین اندرویدی را برطرف کند.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): دوربین اصلی و سلفی

اصلی ترین ویژگی گوشی پی 30 پرو هوآوی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود! دوربین اصلی این گوشی از تکنولوژی های پیچیده خاصی بهره‌مند شده که کیفیت عکسبرداری با آن را چند برابر می‌کند. دوربین اصلی گوشی از سه لنز و یک سنسور ToF 3D بهره می‌برد. لنز های دوربین آن 40، 8 و 20 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F/1.6، F/3.4 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. لنز 40 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه از نوع واید است و دو لنز 8 و 20 مگاپیکسلی دوربین اصلی آن به ترتیب از نوع تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) خواهند بود. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، فیلمبرداری در حالت پرتره، زوم اپتیکال 5x، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری با زاویه گسترده، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که سنسور toF 3F که در کنار سه لنز دوربین اصلی گوشی بکار رفته چه کارایی دارد؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم این سنسور منجر به تشخیص فواصل اشیا و آیتم های رو به روی دوربین گوشی می‌شود و در نتیجه منجر به ایجاد حالتی واقع‌گرایانه‌تر و بستری مناسب تر برای اعمال افکت های مختلف خواهد شد و به بهبود کیفیت تصویر نهایی کمک به سزایی می‌کند. دوربین اصلی گوشی پی 30 پرو در حالت عادی و پیش فرض روی حالت عکسبرداری 10 مگاپیکسلی تنظیم است و کاربر در صورت تمایل می‌تواند از طریق منوی تنظیمات آن را روی 40 مگاپیکسل قرار دهد. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید عکس های با زاویه دید گسترده و پرتره بسیار با کیفیتی ضبط کنید که جزئیات آن ها بسیار دقیق خواهند بود.

در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علاوه بر عکسبرداری در حالت پرتره از قابلیت ضبط فیلم و ویدئو در این حالت هم پشتیبانی می‌کند که قابلیت بسیار جالبی به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی های خاص دوربین این گوشی که منجر به منحصر به فرد شدن آن می‌شود مربوط به پشتیبانی از زوم اپتیکال بسیار عالی خواهد بود که امکان زوم 5x را بدون افت کیفیت محقق می‌سازد. زوم اپتیکال 10x و 50x هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند اما با کمی افت کیفیت همراه خواهند بود. نمونه‌ای از زوم اپتیکال فوق‌العاده با کیفیت دوربین اصلی گوشی آنر 30 پرو را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بینید کیفیت تصور در حالت زوم اپتیکال 5x به هیچ وجه کم نشده است.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

دوربین اصلی گوشی مذکور کیفیت عالی هم برای عکسبرداری در محیط های تاریک و کم نور ارائه می‌کند. عکس هایی که در محیط های کم نور و تاریک با دوربین اصلی گوشی هوآوی P30 Pro قابل ضبط هستند واقعا در نوع خود بی‌نظیر بوده و با قاطعیت می‌گوییم که از این نظر کمتر گوشی پتانسیل رقابت با آنر پی 30 پرو را دارد. بنابراین در مجموع باید گفت که دوربین اصلی این گوشی فوق‌العاده است و شاید هم اکنون (در زمان تدوین این مقاله) هیچ گوشی دیگری پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی هوآوی P30 پرو را نداشته باشد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس های سلفی فوق‌العاده با کیفیتی ضبط کنید. دوربین سلفی دستگاه در محیط های تاریک و کم نور هم عملکرد خوبی دارد اما کیفیت آن به اندازه دوربین اصلی دستگاه نخواهد بود. بنابراین در مجموع باید گفت دوربین اصلی و سلفی گوشی پی 30 پرو هوآوی اصلی ترین ویژگی مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند.

 

نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو): باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی P30 Pro در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری و 4200 میلی آمپر ساعتی است. در بررسی هوآوی P30 Pro مشخص شد که باتری دستگاه با یک بار شارژ و در حالت استفاده نرمال می‌تواند به راحتی تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از گوشی زیاد نباشد، باتری آن تا 2 روز هم قادر به تامین انرژی مورد نیاز گوشی خواهد بود. لازم به ذکر است انجام اقداماتی مثل بازی کردن و به ویژه انجام بازی های آنلاین می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. پس باتری هوآوی پی 30 پرو قدرت شارژدهی مطلوبی دارد و این موضوع از ویژگی های مثبت آن خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی هوآوی پی 30 پرو مربوط به پشتیبانی از آن از قابلیت شارژ سریع و همچنین شارژ بیسیم مستقیم و معکوس می‌شود.شارژر فابریک این گوشی 40 واتی است که بدین سبب می‌تواند ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 70 درصد شارژ کند! فول شارژ باتری هوآوی P30 Pro هم با استفاده از این شارژر در کمتر از 45 دقیقه انجام می‌شود. قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم توسط گوشی پی 30 پرو پشتیبانی خواهد شد و دستگاه از قابلیت شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن می‌توان با نزدیک کردن این گوشی به دیگر گوشی هایی که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند، باتری آن گوشی ها را به طور بیسیم شارژ کرد. در این حالت به نوعی گوشی P30 Pro مثل یک پاوربانک وایرلس عمل می‌کند.

 

بررسی هوآوی P30 Pro

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی P30 Pro (پی 30 پرو) پرداختیم. این گوشی از طراحی و ظاهر بسیار خوبی بهره می‌برد و به پردازنده و رم قدرتمندی مجهز است، اما اصلی ترین ویژگی مثبت و خاص آن مربوط به دوربین اصلی دستگاه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی یکی از بهترین دوربین های فعلی در بین گوشی های موبایل موجود است. قیمت هوآوی P30 Pro شاید در مقایسه با قیمت گوشی های این برند چندان ارزان نباشد اما کیفیتی که دستگاه در قبال قیمتش ارائه کرده واقعا قابل قبول است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون به شرح زیر هستند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و ظاهر زیبا
  • قابلیت اسکن انگشت با نمایشگر
  • سیستم عامل به روز و رابط کاربری روان
  • قدرت پردازشی بالا
  • دوربین بی‌نظیر
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم مستقیم و معکوس

 

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: برچسب‌ها: هوآوی P30 Pro , بررسی هوآوی P30 Pro , مشخصات هوآوی P30 Pro , خرید هوآوی P30 Pro , قیمت هوآوی P30 Pro , قیمت گوشی هواوی , هواوی , گوشی پرچم دار , گوشی با کیفیت , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر اهل عکسبرداری با دوربین موبایل هستید و تمایل دارید عکس هایی که ضبط می‌کنید بهترین کیفیت و زیبایی ممکن را داشته باشند، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل اشاره کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل : مقدمه

این روزها دوربین گوشی های موبایل به طرز قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرده و با آن ها می‌توان عکس های بسیار جذابی ضبط کرد. کیفیت و قدرت عملکرد دوربین برخی از گوشی ها به قدری بالاست که واقعا می‌توان پتانسیل آن ها را با برخی دوربین های DSLR مقایسه کرد. اما همیشه برای ضبط عکس های خوب می‌بایست به نکات خاصی توجه شود. به بیان دیگر تکنیک و ترفندهای عکاسی تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت نهایی عکسی خواهند داشت که بادوربین گوشی ضبط می‌شود.

اما این ترفندها کدامند و چطور باید با نحوه استفاده از آن ها آشنا شویم؟ در این مقاله اختصاصی ما قصد داریم چند مورد از مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل را برایتان شرح دهیم. با در نظر گرفتن و توجه به این ترفندها می‌توانید با دوربین گوشی خود عکس های بسیار عالی ضبط کنید و آن ها را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید. پس با فروشگاه اینترنتی هدف و مهم ترین ترفندهای عکاسی با موبایل همراه باشید.

 

ترفند 1: تمیز نگه داشتن لنز دوربین

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

تمیز نگه داشتن لنز دوربین گوشی اولین مسئله‌ای است که باید برای ضبط عکس های خوب و با کیفیت با دوربین موبایلتان به آن توجه کنید. طبیعتا اگر شیشه روی لنز دوربین گوشی کثیف باشد یا خط و خش هایی بر روی آن ایجاد شود، کیفیت عکسبرداری افت می‌کند. سعی کنید همیشه قبل از ضبط عکس با یک پارچه مناسب شیشه روی لنز دوربین گوشی را کاملا تمیز کنید. وجود چربی، لکه، گرد و غبار و غیره روی این شیشه کیفیت عکس های ضبط شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

ترفند 2: کادربندی درست با قانون یک سوم

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

یکی از مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل که تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی و جذابیت عکسی که با موبایل ضبط می‌کنید دارد مربوط به کادربندی می‌شود! کادربندی درست رمز ضبط عکس های زیبا و دلچسب است. کادربندی در عین حال که خیلی ساده به نظر می‌رسد شامل پیچیدگی های زیادی است و متاسفانه اغلب کاربران آن را به درستی رعایت نمی‌کنند. سوژه عکسی که آن را ضبط می‌کنید همیشه باید مقدار کافی از فضای عکس یا اصطلاحا کادر را در بر گیرد و کوچک تر یا بزرگ تر از مقدار مناسب نباشد. برای مثال اگر قرار است از دوستتان در یک منظره خاص عکس ضبط کنید، بهتر است کادربندی را به گونه‌ای تنظیم نمایید که توازن مابین منظره و دوستتان برقرار باشد و حتی بخش بیشتر تمرکز بر روی دوست شما (سوژه اصلی) معطوف گردد. برای راحت تر شدن انجام این کار می‌توانید از گریدها یا خطوط راهنمایی استفاده کنید که در اپلیکیشن دوربین تمام گوشی ها ارائه شده‌اند. این گریدها یا خطوط راهنما، صفحه نمایش گوشی را به 9 خانه مربعی شکل تبدیل می‌کنند تا شما با استفاده از آن ها بتوانید کادربندی بهتری روی تصاویر داشته باشید. بنابراین کادربندی درست را به عنوان یکی از اصلی ترین ترفند های عکاسی با موبایل به خاطر بسپارید.

 

ترفند 3: انتخاب منظره مناسب

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

شاید چندان به این مسئله توجه نکرده باشید اما منظره و حتی سوژه‌ای که آن را برای عکسبرداری انتخاب می‌کنید تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی عکس نهایی دارند که ضبط خواهید کرد. همیشه به منظره پشت سر سوژه اصلی دقت داشته باشید و سعی کنید بهترین منظره ممکن را برای عکسبرداری انتخاب نمایید. اغلب کسانی که عکس های شما را مشاهده می‌کنند، فقط به سوژه اصلی عکس توجه نخواهند کرد و جزئیات پس زمینه و غیره را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهند. هرچقدر منظره‌ای که برای عکسبرداری انتخاب کرده‌اید زیباتر و جذاب تر نتیجه نهایی هم مطلوب تر خواهد بود و عکسی که می‌گیرید حرفه‌ای‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد. پس انتخاب بهترین منظره هم یکی دیگر از اصلی ترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل است.

 

ترفند 4: از زوم و فلش استفاده نکنید!

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

اگر می‌خواهید عکس های با کیفیتی ضبط کنید بهتر است تا حد ممکن از زوم کردن و استفاده از فلش دوربین اجتناب نمایید. متاسفانه زوم کردن در اغلب مواقع منجر به افت کیفیت عکس و وضوح پیکسل های آن می‌شود و استفاده از فلش هم منجر به روشنایی غیرطبیعی عکس خواهد شد. بنابراین بهتر است همیشه تا حد ممکن از این دو قابلیت در ضبط عکس با دوربین گوشی های موبایل استفاده نکنید، مگر در شرایطی که مجبور باشید و دوربین گوشی هم از قابلیت زوم بدون افت کیفیت پشتیبانی کند.

 

ترفند 5: به تنظیمات اپلیکیشن دوربین دقت کنید

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

یکی دیگر از مسائل مهمی که می‌توان از آن به عنوان مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل یاد کرد مربوط به تسلط بر تمام قابلیت ها و تنظیمات اپلیکیشن دوربین می‌شود. متاسفانه 90 درصد کاربران اصلا به این موضوع توجه ندارند و صرفا با اجرای اپلیکیشن دوربین گوشی در هر شرایط شروع به عکسبرداری می‌کنند، در حالی که دوربین گوشی های امروزی از گزینه ها و آپشن های شخصی سازی زیادی بهره می‌برند و با دستکاری کردن آپشن های آن ها در اپلیکیشن دوربین می‌توان کیفیت عکسبرداری را افزایش داد. به عنوان مثال خیلی از گوشی های جدید هوآوی از قابلیت AI Mode یا Night Mode پشتیبانی می‌کنند و با فعالسازی آن ها می‌توانید عکس های بهتری در برخی شرایط و محیط های تاریک ضبط کنید. قابلیت HDR هم سبب می‌شود که در محیط های باز و روشن و با گسترده رنگی بالا بتوانید عکس های بهتری ضبط کنید. بنابراین سعی کنید به تمام تنظیمات اپلیکیشن دوربین گوشی مسلط باشید و با توجه به شرایط آپشن های مناسب را در اپلیکیشن دوربین فعال نمایید. این مسئله سبب می‌شود تا بتوانید در هر موقعیت بهترین حالت عکسبرداری با دوربین را انتخاب کرده و درنتیجه عکس های با کیفت تری ضبط کنید.

 

ترفند 6: به روشنایی و نور دقت کنید

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

مقدار نور محیط و زاویه تابش نور یکی از اصلی ترین عواملی است که در کیفیت عکسبرداری با گوشی موبایل و حتی دوربین های DSLR تاثیر می‌گذارد. دوربین اغلب گوشی ها به گونه‌ای است که در محیط های تاریک و کم نور با افت کیفیت رو به رو می‌شود، بنابراین همیشه سعی کنید برای دستیابی به بهترین نتیجه در محیط های با نور مناسب به عکسبرداری با دوربین گوشی بپردازید. همچنین سعی کنید زاویه تابش نور را به گونه‌ای تنظیم کنید که تابش مستقیم به لنز دوربین نداشته باشد، چون این مسئله منجر به سیاه شدن اغلب بخش های تصویر و ضبط یک عکس نه چندان هماهنگ (از نظر روشنایی) می‌شود. گذشته از این مسائل که به نوعی با موقعیت عکسبرداری ارتباط دارند، تقریبا اپلیکیشن دوربین تمام گوشی ها گزینه اختصاصی را برای تنظیم شدت نور ارائه می‌کند!

با استفاده از این آپشن می‌توانید تنظیمات بهتری از نظر نوردهی روی منظره پیش روی دوربین اعمال کنید. در اغلب گوشی ها تنظیم شدت نور درست قبل از ضبط عکس امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور کافیست ابتدا با لمس بخشی از تصویر که می‌خواهید تمرکز و فوکوس بر روی آن باشد، چارچوب منظره عکسبرداری را مشخص کنید. سپس انگشت خود را بر روی صفحه گوشی به سمت بالا یا پایین بکشید (در برخی گوشی ها باید انگشت خود را به سمت راست یا چپ بکشید). در این شرایط شدت نور دریافتی و منعکس شده در عکس توسط کاربر قابل تنظیم می‌شود. بنابراین تنظیم درست نور محیط و روشنایی یکی از مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل است که توصیه داریم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

 

ترفند 7: استفاده درست از قابلیت فوکوس

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

قابلیت فوکوس قابلیتی است که به موجب آن می‌توانید در زمان عکسبرداری تمرکز را روی یک سوژه خاص معطوف کنید. انجام درست این کار در حین ضبط عکس می‌تواند تاثیر بسیار محسوسی بر روی کیفیت نهایی منظره به ثبت رسیده داشته باشد. زمانی که فوکوس دوربین روی یک سوژه خاص تنظیم شود، جزئیات، دقت و وضوح تصویر معطوف بر روی آن سوژه خواهد شد و در نتیجه یک عکس با کیفیت تر به دست می‌آید. بنابراین همیشه سعی کنید از قابلیت فوکوس دوربین خود استفاده کنید. در حالت هایی که فوکوس روی وضعیت خودکار تنظیم است از عکسبرداری سریع خودداری نمایید و حتما اجازه دهید که فوکوس لنز دوربین روی سوژه مورد نظر با موفقیت انجام شود و سپس دکمه شاتر را برای ضبط عکس فشار دهید. با استفاده از قابلیت فوکوس می‌توانید عکس های هنری جالبی هم به ثبت برسانید. پایه و اساس عملکرد حالت ها عکسبرداری مثل پرتره که این روزها بسیار محبوب شده‌اند در واقع مبتنی بر فوکوس است.بنابراین فوکوس مناسب و درست یکی دیگر از مهم ترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

 

ترفند 8: استفاده درست از قابلیت HDR

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

تقریبا دوربین همه گوشی های موبایل از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. اما قابلیت HDR را باید در چه شرایطی مورد استفاده قرار داد؟ این قابلیت بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهید از منظره‌ای با نقاط روشن و تیره همزمان عکسبرداری کنید و منظره مذکور نسبتا وسیع باشد و در حالت عادی برقراری تعادل روشنایی نقاط مختلف تصویر توسط لنز دوربین امکانپذیر نباشد. به عنوان مثال تصور کنید قصد ضبط عکس از منظره‌ای مشابه با عکس فوق را دارید که هم بخش هایی از آسمان در آن وجود دارند و هم بخش هایی از زمین، چمن و کلبه‌ای که در عکس می‌بینید. اگر در حالت عادی با دوربین گوشی از این منظره عکس بگیرید، تصویر نهایی یا تیره می‌شود و یا روشن و به گونه‌ای خواهد بود تعادل روشنایی مطلوبی ندارد. اما با قابلیت HDR می‌توانید این تعادل را برقرار کنید و عکسی با کیفیت تر ضبط نمایید. بنابراین استفاده درست از قابلیت HDR یکی دیگر از مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل است که توصیه داریم در شرایط خاص از آن استفاده کنید.

 

ترفند 9: از حالت پرتره استفاده کنید

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

یکی از قابلیت هایی که این روزها مورد استقبال کاربران واقع شده و تقریبا دوربین تمام گوشی های میان رده و بالا رده جدید به آن مجهز هستند، قابلیت عکسبرداری در حالت پرتره (Portrait Mode) است. البته این حالت با نام های دیگری مثل بوکه (Bokeh Mode)، لایو فوکوس (Live Focus) و غیره هم شناخته می‌شود. اگرچه جزئیات نحوه ضبط عکس ممکن است در این حالات کمی متفاوت باشد اما نتیجه نهایی تقریبا یکسان است و منجر به ضبط یک عکس با پس زمینه تار و سوژه کاملا نمایان می‌شود. اگر دوربین گوشی شما از قابلیت عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از آن برای ضبط عکس های زیباتر و خلاقانه استفاده کنید.

 

ترفند 10: استفاده از حالت Burst Mode

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

یکی دیگر از قابلیت هایی که تقریبا دوربین تمام گوشی های موبایل ارائه می‌کند قابلیتی است که با عنوان Burst Mode شناخته می‌شود. این قابلیت منجر می‌شود که در حین عکسبرداری، چندین عکس پشت سر هم به طور خودکار ضبط شود. اگر دست شما لرزش دارد یا ممکن است در منظره‌ و سوژه‌ای که قصد عکسبرداری از آن را دارید تغییرات آنی و لحظه‌ای رخ دهد، برای کسب بهترین نتیجه حالت عکسبرداری Burst Mode را فعال کنید. بدین ترتیب بعد از ضبط عکس می‌توانید تمام عکس های ضبط شده را مشاهده کرده و هر موردی که کیفیت بهتری دارد را به عنوان عکس اصلی انتخاب کنید.

 

ترفند 11: دوربین را ثابت و بدون حرکت نگه دارید

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

کوچک ترین تکان ها و حرکات در حین ضبط عکس با دوربین گوشی های موبایل می‌تواند منجر به افت کیفیت عکس نهایی ضبط شده شود. بنابراین همیشه سعی کنید در حین عکسبرداری با دوربین موبایل خود، آن را کاملا ثابت و بدون حرکت نگه دارید. اگر دست شما کمی لرزش دارد از حالت Burst Mode برای ضبط عکس استفاده کنید. مطمئنا همیشه شدت لرزش و حرکت دوربین به اندازه‌ای که در عکس این بخش می‌بینید محسوس نخواهد بود اما حتی کوچک ترین لرزش ها و تکان ها هم می‌تواند روی کیفیت عکس نهایی ضبط شده تاثیرگذار باشد. پس ثابت نگه داشتن گوشی و جلوگیری از لرزش آن را به عنوان یکی دیگر از اصلی ترین ترفند های عکاسی با گوشی به خاطر بسپارید.

 

ترفند 12: خلاقانه عمل کنید!

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

 

اگر می‌خواهید یک عکاس حرفه‌ای باشید و با دوربین گوشی خود عکس های زیبا و متفاوت ضبط کنید باید خلاق باشید. خلاقیت به آن معناست که شما باید ذهنیت خود را برای عکسبرداری تغییر داده و به دنبال روش های خاص بگردید و ایده های نوآورانه‌ای را از ذهن خود ایجاد کنید. عکس های خاص و خلاقانه همیشه بازده بهتری نسبت به عکس های روتین و معمولی دارند. حتی اگر شده برای ضبط یک عکس چند ساعت فکر کنید هم مشکلی ندارد. فکر کردن و تجسم منظره مورد نظرتان می‌تواند کمک کند تا عکس های حرفه‌ای تر و خاص تر ضبط نمایید. بنابراین سعی کنید خلاق باشید و از ایده های جدید برای ضبط عکس با دوربین گوشی استفاده به عمل آورید.

 

ترفند های عکاسی با گوشی موبایل : نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 12 مورد از مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل پرداختیم. با در نظر گرفتن این ترفندها می‌توانید عکس های بسیار جالب تر و با کیفیت تری با دوربین موبایلتان ضبط کنید. امیدواریم که از این مطلب آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: ترفند های عکاسی , ترفند های عکاسی با گوشی , ترفند های عکاسی با گوشی موبایل , عکاسی , دوربین , دوربین عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های جدید شرکت هوآوی که توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد گوشی آنر ویو 20 هوآوی (Huawei Honor View 20) است. این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی های مثبت و را در کنار قیمتی مناسب ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی در ماه دسامبر (December) سال 2018 به طور رسمی از گوشی جدیدی تحت عنوان Honor View 20 (آنر ویو 20) رونمایی کرد که در بازار داخلی کشور چین به Honor V20 (هوآوی آنر وی 20) گفته می‌شود. این گوشی زیبا و خوش دست از سبک طراحی متفاوتی بهره‌مند بوده و زیبایی خاصی دارد. لنز دوربین سلفی آن داخل صفحه نمایش تعبیه شده و قاب پشت آن به شدت براق و چشم نواز به نظر می‌آید. قیمت هوآوی Honor View 20 اگرچه خیلی ارزان نیست اما در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش حالتی رقابتی و مناسب دارد. مجموعه این دلایل و عوامل سبب شده‌اند که گوشی مذکور به گزینه خرید بسیار خوبی برای خیلی از کاربران تبدیل شود.

اما برای اینکه متوجه شوید آیا خرید آنر ویو 20 برای شما انتخاب مناسب است یا خیر باید حتما نقاط قوت و ضعف آن را به خوبی بشناسید و آن ها را با انتظارات و نیازهای خودتان مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر خرید یا عدم خرید آنر ویو 20 هوآوی اخذ نمایید. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید این اسمارتفون (smartphone) را دارید یا این گوشی یکی از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): طراحی و ظاهر

هوآوی سعی کرده در طراحی گوشی Honor View 20 نسبت به دیگر محصولاتش کمی تغییر ایجاد کند و این تغییرات به عقیده ما منجر به خاص به نظر رسیدن گوشی مذکور شده‌اند و ظاهری جذاب تر را برای دستگاه به ارمغان آورده‌اند. وقتی از نمای رو به رو به آنر ویو 20 نگاه کنید، اولویت تغییر اساسی طراحی آن را مشاهده خواهید کرد! این تغییر مربوط به محل و شیوه نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. لنز دوربین سلفی این گوشی مثل سری گوشی هایگلکسی اس 10 سامسونگ در داخل صفحه نمایش و گوشه‌ای از آن نصب شده است. مابقی مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش بدون حاشیه آن احاطه شده و بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه آن به چیزی در حدود 85.7 درصد می‌رسد. به بیان دیگر چیزی در حدود 85.7 درصد از مساحت کل پنل جلوی گوشی Honor View 20 با نمایشگر آن احاطه می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

دو لبه طولی صفحه نمایش گوشی خمیده طراحی شده‌اند و انحنای نسبتا ملایمی دارند. برای محافظت از صفحه نمایش گوشی بهتر است حتما یک لایه گلس ال سی دی بر روی آن نصب کنید تا خط و خشی بر روی ایجاد نشود. البته خمیدگی که در دو لبه طولی صفحه نمایش گوشی وجود دارد ممکن است منجر به کیپ نشدن هر نوع گلس ال سی دی بر روی آن شود و مشکلاتی را به وجود آورد. بدنه آنر ویو 20 ابعاد 8.1 در 75.4 در 156.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 180 گرم می‌رسد. فریم اصلی دستگاه آلومینیومی است و پنل جلوی آن با شیشه پوشانده می‌شود اما همانگونه که اشاره کردیم این شیشه در عمل مقاومت خیلی بالایی در قبال خراشیدگی و برخورد با اشیای نوک تیز ندارد و روی آن حتما باید یک لایه گلس LCD نصب گردد.

هوآوی آنر View 20 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به پورت اتصال یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است. دستگاه در سه رنگ قرمز، مشکی و آبی عرضه شده و قاب پشت بسیار براق و خاصی دارد. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید متوجه سبک خاص طراحی قاب پشت آن خواهید شد. قاب پشت این گوشی در خیلی از مواقع بیش از اندازه براق به نظر می‌رسد و الگوهای خاصی در آن نمایان می‌شوند که جلب توجه می‌کنند. لنزهای دوربین اصلی دستگاه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب شده‌اند و تقریبا در بخش میانی قاب پشت گوشی هم اسکنر انگشت آن قرار دارد. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که اسکنر انگشت این گوشی کیفیت و سرعت عمل مطلوبی را ارائه می‌کند و قابل اعتماد است.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

بنابراین وقتی گوشی آنر ویو 20 هوآوی را در دست بگیرید حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا به شما منتقل خواهد شد. ظاهر و سبک طراحی خاص گوشی سبب شده که دستگاه منحصر به فردتر از دیگر گوشی های برند هوآوی به نظر آید. البته ما خیلی طرفدار سبک طراحی قاب پشت این گوشی و براق بودن خیلی زیاد آن نیستیم اما سبک طراحی پنل جلو و صفحه نمایش دستگاه جذاب و بدون تردید از نقاط قوت اصلی طراحی آن محسوب می‌شود. پس اگر به سبک طراحی و ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، آنر ویو 20 هوآوی می‌تواند برایتان گزینه خرید خوبی به شمار آید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): صفحه نمایش

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم صفحه نمایش گوشی Honor View 20 یکی از اصلی ترین ویژگی های آن را در بر می‌گیرد، چون سبک طراحی خاصی دارد. صفحه نمایش گوشی مذکور 6.4 اینچی و بدون حاشیه است و تقریبا 85.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. لنز دوربین سلفی گوشی در گ.شه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش و در قلب آن نصب شده و سنسور های جلوی دستگاه هم در حاشیه باریک لبه فوقانی آن نصب شده‌اند که به سختی قابل دید و شناسایی هستند. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه 2310 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و پنل آن از نوع IPS LCD است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش گوشی به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای یک نمایشگر 6.4 اینچی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های خاص صفحه نمایش آنر ویو 20 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به خمیدگی می‌شود که در دو لبه سمت راست و چپ آن وجود دارد و به نوعی منجر به خوش دست شدن گوشی می‌شوند.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

هوآوی روی صفحه نمایش Honor View 20 را با یک لایه شیشه محافظ پوشانده اما بهتر است حتما روی نمایشگر دستگاه یک لایه گلس ال سی دی نصب کنید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی در چه سطحی قرار دارد؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که صفحه نمایش آن از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست و وضوح وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند و چون حاشیه های بسیار باریکی دارد، تماشای فیلم و ویدئو در آن لذت بخش خواهد بود. انجام کارهایی مثل وبگردی و بازی کردن هم در نمایشگر بزرگ گوشی لذت بخش است. شاید تصور کنید که وجود لنز دوربین سلفی گوشی در گوشه نمایشگر ممکن است آزاردهنده باشد اما باید بگوییم که در عمل اینطور نیست و این سبک طراحی تقریبا هیچ مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند و خیلی زود به آن عادت می‌کنید. بنابراین کیفیت نمایش محتوا روی صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی آنر ویو 20 مطلوب است. صفحه نمایش این گوشی از نظر روشنایی هم وضعیت قابل قبولی دارد اما کیفیت خیلی عالی را ارائه نخواهد کرد!

در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی یا نور صفحه نمایش بر روی 100 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را بدون مشکل مشاهده و تفکیک کرد اما اگر زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار داشته باشید ممکن است برای مشاهده جزئیات تصویر با کمی مشکل رو به رو شوید. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی از نظر روشنایی وضعیت قابل قبول و کیفیت متوسطی را ارائه می‌کند. اگر به گوشی های مجهز به صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه‌ای علاقه دارید که لنز دوربین سلفی آن ها در قلب نمایشگر تعبیه شده باشد، آنر ویو 20 یکی از همین گوشی هاست و می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی آنر ویو 20 نصب است و رابط کاربری Magic UI 2 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. اگرچه هسته و ماهیت طراحی رابط کاربری Magic UI تقریبا با رابط EMUI یکسان است اما در مقایسه با این رابط تا حدی بهینه‌تر طراحی شده و تغییراتی هم در منوهای آن به وجود آمده که حالت سردرگم کننده منوهای رابط EMUI را برطرف می‌کند. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد کاملا روان و سریعی دارد و در حین استفاده عادی از دستگاه هیچ لگ و تاخیری در آن ایجاد نمی‌شود. پرسه زدن در منوها و بخش های مختلف رابط گوشی، نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره همگی بدون مشکل و تاخیر در آنر ویو 20 انجام می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

خیلی از اپلیکیشن های پیش فرضی که قبلا در رابط EMUI دیده می‌شدند و کارایی هم نداشتند از رابط Magic UI 2 حذف شده‌اند و بدین ترتیب این رابط سبک تر و بهینه تر از EMUI شده است. رابط Magic UI 2 هم مثل EMUI مجموعه گسترده‌ای از آپشن های شخصی سازی را ارائه می‌کند. در حالت پیش فرض منوی اپلیکیشن های رابط گوشی حذف شده‌اند اما امکان ایجاد این منو از طریق تنظیمات گوشی و آپشن های شخص سازی رابط آن وجود دارد. رابط Magic UI 2 سبب شده که گوشی آنر ویو 20 از دستورات اشاره‌ای متعددی هم پشتیبانی به عمل آورد. بدین منظور می‌توانید دکمه های مجازی لبه زیرین صفحه نمایش را پنهان کنید و از دستورات اشاره‌ای برای تعامل با دستگاه و بهره‌گیری حداکثر از صفحه نمایش بزرگ آن استفاده به عمل آورید. دستورات اشاره‌ای خاص دیگری هم در رابط Magic UI 2 ارائه شده‌اند که به عقیده ما برخی از آن ها واقعا کاربردی و جالب هستند. به عنوان مثال وقتی در گوشی Honor View 20 یک اسکرین شات ضبط کنید، این اسکرین شات در ابعاد کوچک در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب آن، ویرایش اسکرین شات را انجام دهید یا با کشیدن انگشت خود به سمت بالا دستور اشتراک گذاری سریع آن از طریق اپلیکیشن های مختلف را صادر نمایید و با کشیدن انگشت خود به سمت راست، اسکرین شات را به گالری تصاویر منتقل کنید.

بنابراین مجموعه دستورات اشاره‌ای و قابلیت های شخصی سازی که در رابط Magic Ui 2 ارائه شده‌اند جالب و کاربردی هستند. نکته‌ای که در بررسی هوآوی Honor View 20 به آن برخوردیم مربوط به عدم سازگاری کامل دستورات اشاره‌ای رابط Magic UI 2 با لانچرهای اندرویدی بود. اگر از لانچرهای اندرویدی استفاده کنید ممکن است در عملکرد برخی از دستورات اشاره‌ای گوشی تداخل و باگ هایی به وجود آید. بنابراین توصیه داریم از نصب لانچرهای اندرویدی خودداری کرده و از همان رابط اختصاصی magic UI 2 در آنر ویو 20 استفاده به عمل آورید. با توجه به اینکه این رابط نسبت به EMUI سبک تر و بهینه تر شده و عملکرد روانی هم در گوشی Honor View 20 دارد، بنابراین از این جهت نمره قابل قبولی به گوشی آنر ویو 20 تعلق می‌گیرد و باید گفت بستر نرم افزاری دستگاه وضعیت خوبی را ارائه کرده است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود. قبل از اینکه در رابطه با قدرت عملکرد این گوشی صحبت کنیم بهتر است مروری بر ویژگی های سخت افزاری مرتبط با پردازنده، رم و حافظه داخلی آن داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب گوشی آنر ویو 20 بکار رفته تراشه کرین 980 است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هستند، دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده‌اند و دو هسته دیگر هم از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP10 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی نمی‌کند.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

ما در بررسی هوآوی Honor View 20 از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی استفاده کردیم، بنابراین مطمئنا نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی دستگاه می‌تواند پتانسیل بیشتری نسبت به نسخه نقد شده در این مطلب داشته باشد. برای درک قدرت و پتانسیل پردازشی گوشی سه بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی هوآوی آنر ویو 20 نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی ها خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) جهش های سریعی داشتیم و چند اپلیکیشن پیش فرض و سبک را اجرا و با سرعت از آن ها خارج شدیم تا قدرت عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

نتیجه بررسی هوآوی Honor View 20 نشان داد که گوشی مذکور به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی بر می‌آید. هر سه بازی نام برده شده بدون مشکل در گوشی اجرا شدند و لگ و تاخیری در آن ها مشاهده نشد. پس از خروج از بازی ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر، برای 2 الی 3 ثانیه تاخیرهای ریزی در عملکرد گوشی به وجود آمد که قابل چشم پوشی هستند و برای یک کاربر معمولی اصلا حائز اهمیت نخواهند بود. بعد از آن جهش مابین اپلیکیشن های اخیر و اجرا و بستن ها چند برنامه پیش فرض هم با سرعت مطلوبی انجام شدند. بنابراین از بررسی هوآوی Honor View 20 در این بخش می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی مذکور قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی بالایی دارد و حتی برای اجرای انواع گیم های سنگین و HD اندرویدی هم با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی آنر ویو 20 از دو لنز مختلف تشکیل شده است. لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.8 دارد اما لنز دوربین ثانویه گوشی از نوع TOF 3D است و به عنوان یک لنز دوربین سه بعدی و عمقی عکسبرداری پرتره را با کیفیت عالی امکانپذیر می‌کند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه، Gyro-EIS و عکسبرداری پرتره هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا هوآوی یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند بسیار شاداب و دقیق هستند. لازم به ذکر است که حالت پیش فرض عکسبرداریدوربین گوشی روی وضعیت 20 مگاپیکسلی تنظیم شده و برای استفاده از وضعیت 48 مگاپیکسلی باید از منوی تنظیمات گوشی تغییرات لازم را ثبت کنیم، البته به عقیده ما همان حالت 20 مگاپیکسلی دوربین اصلی بهترین بازده را برای ضبط عکس به همراه خواهد داشت.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

عکس های پرتره هم با دوربین اصلی گوشی آنر ویو 20 هوآوی با کیفیت بسیار خوبی ضبط می‌شوند و جزئیات تصور وضعیت بسیار عالی دارند. تفکیک پس زمینه عکس با جسم یا شخص اصلی در تصویر توسط دوربین آنر ویو 20 با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌گیرد. اما عکسبرداری در محیط های تاریک و شب با دوربین اصلی دستگاه چه نتیجه‌ای دارد؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی از محدود دوربین هایی است که در محیط های تاریک و شب هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، البته به شرطی که در این مواقع از حالت اختصاصی شب (Night Mode) دوربین استفاده کنید. در این حالت می‌توانید عکس های بسیار با کیفیتی را با دوربین Honor View 20 ضبط نمایید.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی آنر ویو 20 از یک لنز 25 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی هم کیفیت عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب کاملا رضایت بخش و مطلوب است اما در محیط های کم نور و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه افت می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که گوشی هوآوی Honor View 20 از نظر کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی خوب و مناسب است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 در رابطه با باتری گوشی و کیفیت شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ می‌تواند تقریبا یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی زیاد باشد یا از آن برای انجام بازی های اندرویدی سنگین استفاده کنید، شارژ باتری دستگاه زودتر خالی خواهد شد و امکان دارد قبل از یک روز هم نیازمند اتصال گوشی به شارژ شوید. بنابراین قدرت شارژدهی باتری هوآوی آنر ویو 20 معمولی است.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

خوشبختانه آنر ویو 20 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شارژر فابریک گوشی 22.5 واتی است و طبق گفته هوآوی ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را 55 درصد شارژ می‌کند! در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که شارژر فابریک دستگاه ظرف 30 دقیقه می‌تواند باتری آن را 50 درصد شارژ کند و فول شارژ باتری هم در کمتر از 65 دقیقه انجام می‌شود! بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری آنر ویو 20 بالاست و این مسئله یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت، شیک، خاص و قدرتمند را با قیمتی مناسب خریداری کنند. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی را طی دو دسته‌بندی جداگانه مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه
  • بستر نرم افزاری خوب
  • قدرت پردازشی مطلوب
  • دوربین با کیفیت
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت نسبتا مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری


:: برچسب‌ها: هوآوی Honor View 20 , قیمت گوشی هوآوی Honor View 20 , خرید گوشی هوآوی Honor View 20 , بررسی هوآوی Honor View 20 , مشخصات هوآوی Honor View 20 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مطابق روند هر ساله اپل (Apple) در سال 2019 هم نسل جدید لپ‌تاپ‌های این شرکت معرفی و سپس روانه بازار شد. سری مک‌بوک پرو (MacBook Pro) که به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین مدل لپ‌تاپ‌های اپل به‌حسب می‌آید در سال 2019 هم همانند سال‌های گذشته با قدرت و طراحی بسیار زیبا به‌بازار قدم‌ گذاشته‌اند. در طراحی این لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا تغییری دیده نمی‌شود و اپل برای ارائه نسل جدید مک‌بوک‌ها، در سخت‌افزار تغییراتی را ایجاد کرده است. از لحاظ طراحی و ظاهر تغییری بین آن‌ها با نسل قبل دیده نمی‌شود اما سخت‌افزار آن‌ها و یک سری تغییرات کوچک بر روی بخش‌هایی از لپ‌تاپ اعمال شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

اپل مک‌بوک پرو 2019 در دو مدل با صفحه‌نمایش‌های 13 و 15 اینچی عرضه شده است. مدل‌های 15 اینچی سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل‌های 13 اینچی دارند، اما مدل‌های 13 اینجی هم در رده لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا، لپ‌تاپ‌های کارآمد و قدرت‌مندی به‌حساب می‌آیند. اپل در لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی از پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف نسل هشتم اینتل استفاده کرده است. مدل 13 اینچی در 2 کانفیگ مختلف عرضه شده که در آن‌ها از پردازنده‌های Intel Core i5 با سرعت‌های مختلف استفاده شده است. کانفیگ MacBook Pro 2019 MV972 و MV9A2 از پردازنده نسل هشتم Intel Core i5 استفاده می‌کنند. محدوده سرعت این پردازنده‌های چهار هسته‌ای 2.4 گیگاهرتز تا 4.10 گیگاهرتز در حالت توربو است. برای پردازش اطلاعات تصویری هم از کارت گرافیک شرکت اینتل مدل Iris Plus Graphics 655 بدون حافظه گرافیکی مجزا استفاده شده است. پردازنده‌های MacBook Pro 2019 قابلیت ارتقاء دارند و در ادامه بررسی به ‌آن اشاره خواهیم کرد. بر روی دو کانفیگ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ از حافظه رم  8 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء استفاده شده است.

سه مدل هارد دیسک با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت جهت ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ، درنظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش رتینا 13.3 اینچی با کیفیت تصویر QHD با رزولوشن 2560x1600 پیکسل هم، مشخصات فنی نمایشگر نسل جدید مک‌بوک پرو‌های شرکت اپل است. در مجموع با خرید MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی می‌توانید به نسل جدید مک‌بوک پرو با امکانات متنوع و ظاهری زیبا و جذاب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

اپل در لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی خود از همان الگو طراحی نسل قبل استفاده کرده است و در ظاهر لپ‌تاپ‌ نمی‌توان تغییری را با مدل 2018 مشاهده کرد. مک‌بوک پرو 2019 همچنان زیبا، شیک و سبک است. در ساخت این لپ‌تاپ 13.3 اینچی، تماما از فلز آلومینیوم استفاده شده است. استفاده از این فلز در ساخت لپ‌تاپ باعث شده که استحکام آن بسیار بالا برود. همچنین وزن لپ‌تاپ هم به‌واسطه بدنه تماما آلومینیومی بسیار کم است. طراحی ساده و مینیمال MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی یکی از نکات مثبت این لپ‌تاپ مالتی‌مدیا به‌حساب می‌آید. بر روی قاب پشتی صفحه‌نمایش چیزی جز نشان شرکت اپل به‌چشم نمی‌خورد و بر روی پنل جلویی هم، در حاشیه پایین، عنوان MacBook Pro را مشاهده می‌کنیم. ابعاد لپ‌تاپ 14.9 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر بوده و وزن آن هم تنها 1.37 کیلوگرم است. مک‌بوک پرو 2019 در دو رنگ خاکستری فضایی (Space Gray) و نقره‌ای روانه بازار شده است. کانفیگ MV972 با رنگ خاکستری فضایی و کانفیگ MV9A2 با رنگ نقره‌ای در دسترس شما هستند. با خرید MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ می‌توانید به یک لپ‌تاپ بسیار زیبا و سبک دسترسی داشته باشید. وزن کم لپ‌تاپ باعث شده که بتوانید آن را به‌راحتی همه‌جا درکیف و کوله همراه خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

صفحه‌نمایش

به‌ مهم‌ترین نکته قوت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 می‌رسیم. لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 2019 از یک صفحه‌نمایش رتینا (Retina Display) با ابعاد 13.3 اینچ استفاده می‌کند. نمایشگر این لپ‌تاپ، به‌پنل IPS مجهز شده که به‌واسطه آن می‌توانید زنده‌ترین و شفاف‌ترین رنگ‌ها را مشاهده کنید. این پنل صفحه‌نمایش دقت رنگ‌ بسیار بالایی داشته و اپل هم از فناوری محدوده رنگی وسیع Wide Color P3 بر روی آن استفاده کرده است. همچنین صفحه‌نمایش به فناوری True Tone نیز مجهز شده است. این فناوری قادر است نور محیط را تشخیص داده و سپس متناسب با آن میزان غلظت رنگ‌های نمایشگر را تغییر دهد. با استفاده از این فناوری بدون تغییر نور صفحه‌نمایش، می‌توان رنگ‌ها را برای استفاده طولانی‌مدت بدون خستگی چشم، تنظیم کرد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم در MacBook Pro 2019 بسیار بالاتر از رقبا خود بوده و روشنایی تصویر 500 نیت را ارائه می‌دهد.

کیفیت تصویر لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 از نوع QHD بوده و از رزولوشن 2560x1600 پیکسل پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش هم 227 پیکسل در هر اینچ است. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی از نسبت تصویر استاندارد 16 به 9 پشتیبانی کرده و نور پس‌زمینه آن هم LED است.­ در حاشیه بالای صفحه‌نمایش، وب‌کم (Webcam) با کیفیت HD تعبیه شده است. این وب‌کم که قادر به تشخیص چهره است، می‌تواند با کیفیت HD 720p نیز فیلم‌برداری کنید. در مجموع با خرید MacBook Pro 2019 با قیمت مناسب می‌توانید به یکی از با کیفیت تصویر صفحه‌نمایش‌ها در بین لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

کیبورد

کیبورد مک‌بوک پرو همچنان یک تجربه تایپ بسیار خوب را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. اپل در MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی خود از نسل جدید فناوری پروانه‌ای برای کیبورد استفاده کرده است. عمق بسیار کم 0.5 میلی‌متری کلیدهای کیبورد، یک تجربه تایپ بسیار لذت‌بخش را برای شما به‌همراه دارد. عمق کم کلیدها علاوه بر راحتی تایپ، صدای بسیار کمی را هم هنگام تایپ ایجاد می‌کند. تمامی کلیدهای کیبورد با اندازه بزرگ و با فاصله مشخص در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. این کیبورد جزیره‌ای به نور پس‌زمینه مجهز شده است و می‌توانید در محیط‌های تاریک و بدون نور هم به‌راحتی حروف روی صفحه‌کلید را تشخیص دهید. همچنین امکان روشن و خاموش کردن و تنظیم شدت‌ نور پس‌زمینه وجود دارد.

در قسمت استراحت‌گاه دست، یک تاچ‌پد (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است. اپل در نسل قبلی مک‌بوک پرو‌ها سایز تاچ‌پد را جهت راحتی بیشتر و افزایش کارایی بزرگ‌تر کرده بود و در MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی هم شاهد یک تاچ‌پد بسیار بزرگ و کارآمد هستیم. تاچ‌پد از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی کرده و می‌توانید در بسیاری از کارهای روزانه از آن به‌جای ماوس استفاده کنید. همچنین این تاچ‌پد سنسور تشخیص فشار وارد شده را دارد و می‌تواند در سطوح مختلف فشار، عملکردهای متفاوتی (مخصوصا در نرم‌افزارهای طراحی گرافیک) داشته باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

تاچ‌بار

تاچ‌بار (Touch Bar) نماینده نسل جدید مک‌بوک پروهای شرکت اپل است. اپل با ارائه و رونمایی از این امکان بر روی لپ‌تاپ‌های خود، بار دیگر خلاقیت خود را به‌همگان نشان داد. در نسل جدید مک‌بوک‌ پرو هم مشابه نسل‌های قبل شاهد این امکان جالب و کاربردی بر روی لپ‌تاپ هستیم. به‌جای کلیدهای Function در بالای صفحه‌کلید، نوار لمسی با نام تاچ‌بار بر روی پنل داخلی لپ‌تاپ تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به‌بسیاری از کارهای خود سرعت ببخشید. اولین امکان کاربردی و هوشمندانه تاچ‌بار، اضافه کردن حس‌گر اثر انگشت به مک‌بوک است. با استفاده از این حس‌گر می‌توانید خیلی سریع و راحت از صفحه ورود بگذرید. همچنین این حس‌گر به سیستم Apple Pay متصل شده و می‌توانید کلیه پرداخت‌ها و امور بانکی خود را هم تنها با یک لمس انجام دهید.

بر روی MacBook Pro 2019 تعدادی نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند که تاچ‌بار با آن‌ها به‌صورت کامل شخصی‌سازی شده است. در گالری می‌توانید فیلم و عکس‌ها را به‌راحتی با تاچ‌بار جلو و عقب کنید. و یا در بخش ویرایش عکس، کارهای ساده‌ای مانند بریدن را انجام دهید. در هنگام چت‌ کردن نیز می‌توانید لیست کامل ایموجی‌های پر استفاده خود را بر روی تاچ‌بار مشاهده کرده و خیلی سریع آن‌ها را انتخاب و ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مربوط به تب‌های مروگر اختصاصی سیستم‌عامل مک، یعنی Safari است. می‌توانید تب‌های مرورگر را هم بر روی تاچ‌بار مشاهده کنید و با دست بین آن‌ها سوییچ کنید. در نرم‌افزارهایی که برای تاچ‌بار بهینه‌ شده باشند، می‌توانید از امکانات جالب آن استفاده کنید. در غیر این صورت به‌جای آیتم‌های گوناگون، بر روی تاچ‌بار همان 12 کلید Function برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

پورت‌ها و بلندگو

مشابه نسل گذشته، طبق سیاست‌های اپل، بر روی MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچ، شاهد محدودیت پورت‌ها هستیم. پورت‌های کم ظاهر لپ‌تاپ را بسیار زیباتر می‌کنند و حتی ضخامت بدنه و در نهایت وزن را هم کاهش می‌دهند اما این مورد مربوط به‌طراحی بوده و نباید بر روی کارایی تاثیر بگذارد. اما حال با کاهش پورت‌ها به چهار عدد USB Type-C شاهد کاهش کارایی نسبت به رقبا در این بخش هستیم. لازم به‌ذکر است که چهار پورت قرار گرفته از Thunderbolt 3 و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید علاوه بر اتصال مستقیم به سایر دستگاه‌ها، شارژ لپ‌تاپ و انتقال تصویر را هم با همین پورت‌ها انجام دهید. به‌غیر از این دو پورت، یک جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون درنظر گرفته شده است.

یکی از نقاط قوت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی به بلندگوهای آن مربوط می‌شود. دو طرف کلیدهای کیبورد، دو ردیف بلندگوتعبیه شده است که از نوع استریو هستند و کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. بلندی صدا لپ‌تاپ خوب بوده و نیازی به اسپیکر اضافی نخواهید داشت. همچنین برای ارائه یک مکالمه تصویری با کیفیت یا ضبط صدا، اپل از میکروفون‌های داخلی (3 میکروفون) برای MacBook Pro 2019 استفاده کرده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

در نسل جدید مک‌بوک پرو 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی شاهد پردازنده‌های Intel Core i5 هستیم. اولین کانفیگ از این پردازنده با سرعت 1.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند اما در کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 MV972 و MV9A2 شاهد پردازنده Intel Core i5 با سرعت پردازنده 2.4 گیگاهرتز هستیم. سرعت پردازنده چهار هسته‌ای (Quad Core) نسل هشتم اینتل در هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) به 4.10 گیگاهرتز هم می‌رسد. بر روی مادربرد لپ‌تاپ، امکان تعویض و ارتقاء سیستم پردازشی وجود دارد و می‌توانید از یک پردازنده Intel Core i7 با سرعت 2.8 گیگاهرتز هم بر روی این لپ‌تاپ استفاده کنید. در کنار این پردازنده کارت گرافیک اینتل نیز استفاده شده است. کارت گرافیک Iris Plus Graphics 655 بدون حافظه گرافیکی مجزا استفاده شده است. این کارت گرافیک با پردازنده و سیستم‌عامل مک هماهنگی کامل دارد و از پس تمامی پردازش‌های گرافیکی بر خواهد آمد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی تمامی کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 ظرفیت 8 گیگابایتی از نوع DDR4 داشته که با توجه به سیستم پردازشی کاملا مناسب می‌باشد اما شما می‌توانید این حافظه را تا 16 گیگابایت ارتقاء دهید تا از نهایت قدرت پردازشی لپ‌تاپ استفاده کنید. هارد دیسک‌های انتخاب شده برای نسل جدید مک‌بوک‌ پرو‌های 13 اینچی ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی دارند. بر روی کانفیگ‌های MV972 و MV9A2 از هارد دیسک 512 گیگابایت و بر روی کانفیگ‌های MV992 و MV962 از هارد دیسک 256 گیگابایتی استفاده شده است. فضای ذخیره‌سازی توسط حافظه SSD قابل ارتقاء بوده و می‌توانید ظرفیت هر یک را تا نهایت 2 ترابایت افزایش دهید. با توجه به سیستم سخت‌افزاری و رده کاربری MacBook Pro 2019، هارد دیسک‌های مناسبی برای لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است.

باتری لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی از نوع لیتیوم‌-پلیمر بوده و ظرفیتی معادل 49.2 وات‌ساعت دارد. باتری قدرتمند این لپ‌تاپ قادر است تا 10 ساعت شارژ برای شما نگه دارد که مقدار بسیار زیادی است. باتری لپ‌تاپ قادر به نگه‌داری شارژ برای 10 ساعت وب‌گردی و همچنین 10 ساعت تماشا مستمر فیلم را دارد. MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی با این باتری توانمند در دسته بهترین لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا از لحاظ ماندگاری شارژ قرار می‌گیرد و می‌توانید با خیال راحت لپ‌تاپ را خارج از خانه برای انجام کارها همراه خود داشته باشید. قیمت MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش با توجه به سیستم پردازشی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب بوده و می‌توانید با خرید MacBook Pro 2019 با قیمت مناسب به یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا زیبا و کارآمد دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا بسیار زیبا با سیستم سخت‌افزاری کارآمد است. طراحی بدنه لپ‌تاپ با فلز آلومینیوم جذاب بوده و علاوه بر جلوه زیبا، وزن بسیار کم 1.37 کیلوگرمی دارد. صفحه‌نمایش درخشان این لپ‌تاپ 13.3 اینچی با کیفیت QHD و پنل IPS، شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصویر ممکن را به‌شما نمایش می‌دهد. کیبود و تاچ‌پد با کیفیت، بلندگو، سخت‌افزار بهینه و کارآمد، فضای ذخیره‌سازی مناسب و شارژدهی عالی هم از دیگر ویژگی‌های MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ هستند. اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپ مالتی‌مدیا کارآمد، سبک با توان شارژدهی بالا هستید، حتما MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی را در لیست بررسی خود قرار دهید.

 

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و سبک بدنه
  • صفحه‌نمایش رتینا با کیفیت QHD و پنل IPS
  • کیبورد و تاچ‌پد با کیفیت
  • شارژدهی فوق‌العاده

 

نکات منفی

  • محدود بودن پورت‌ها

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ



:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , قیمت لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , خرید لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , بررسی لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , مشخصات لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 , لپتاپ اپل , مک بوک پرو 2019 , مک بوک ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی های جدید و امروزی قابلیت تبدیل شدن به مودم یا روتر را دارند، یعنی می‌توانید با اتصال کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر گجت های خود به اینترنت موبایلتان از موبایل به عنوان یک منبع اینترنت یا همان مودم استفاده کنید. در ادامه این مطلب به طور جامع به آموزش تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر و لپ تاپ می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تبدیل گوشی به مودم : مقدمه

این روزها سرعت و کیفیت سرویس اینترنت سیم کارت و اپراتورهای تلفن همراه نسبت به شرکت های ارائه دهنده سرویس ADSL بیشتر است و از آن گذشته با فعال کردن بسته های اینترنتی سیم کارت می‌توانید در خارج از منزل و محل کارتان هم از اینترنت بهره‌مند شوید، چون اینترنت سیم کارت تا زمانی که گوشی شما آنتن دهی داشته باشد در هر کجا که باشید قابل استفاده است. اما آیا می‌دانستید که امکان تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر و لپ تاپوجود دارد؟ یعنی شما می‌توانید اینترنت موبایل خودتان را با دیگر گجت هایی که در اختیار دارید نظیر لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و دیگر گوشی ها اشتراک گذاری کنید! در اینگونه شرایط گوشی شما دقیقا مثل یک مودم مرکزی عمل می‌کند!

خوشبختانه امکان تبدیل گوشی به مودم هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS وجود دارد و از این نظر با محدودیتی رو به رو نیستید. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ برای تبدیل کردن گوشی به روتر یا مودم می‌توان از سه روش مختلف استفاده کرد که در ادامه آن ها را برایتان شرح می‌دهیم. شما با توجه به شرایط خود می‌توانید هر کدام از سه روش مذکور را برای اتصال کامپیوتر، لپ تاپ و  غیره به اینترنت گوشی مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید که سه روش زیر هم توسط گوشی های اندرویدی و هم توسط سیستم عامل آی او اس و آیفون های اپل پشتیبانی می‌شوند و از این نظر با محدودیتی رو به رو نخواهید بود:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • اتصال بیسیم از طریق هات اسپات (Hotspot)قابلیت هات اسپات قابلیتی است که با فعالسازی آن درست مثل مودم ها یک شبکه وای فای (WiFi) اختصاصی در گوشی به وجود می‌آید و دیگر گجت هایی که در محدوده این شبکه وای فای باشند می‌توانند به آن متصل شده و بدین ترتیب از اینترنت سیم کارت گوشی مرجع استفاده کنند. این روش ساده ترین و بهترین روش تبدیل گوشی به مودم است اما برای اینکه از این روش استفاده شود حتما باید دستگاه های مقصد یا همان دستگاه هایی که قرار است از اینترنت گوشی استفاده کنند از اتصال وای فای پشتیبانی به عمل آورند. متاسفانه برخی از کامپیوترهای شخصی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و بدین ترتیب امکان اتصال آن ها به شبکه وای فای هات اسپات موبایل وجود ندارد.
  • اتصال بیسیم از طریق بلوتوث (Bluetooth): با استفاده از قابلیت بلوتوث هم می‌توان یک لپ تاپ، تبلت یا گوشی را به یک گوشی دیگر متصل کرد و از اینترنت سیم کارت آن استفاده به عمل آورد. تصور کنید اینترنت موبایل شما فعال است و از طریق بلوتوث لپ تاپ خود را به گوشی متصل نمایید و از اینترنت موبایل استفاده کنید! این روش تبدیل گوشی به مودم هم نیازمند پشتیبانی گجت مقصد از قابلیت اتصال بلوتوث خواهد بود.
  • اتصال باسیم از طریق کابل USB: روش سومی که در شرایط خاص می‌توانید از آن برای تبدیل گوشی به مودم استفاده کنید مربوط به حالتی می‌شود که در آن اتصال مابین گوشی و گجت مقصد از طریق کابل رابط و USB انجام می‌گیرد. در واقع در این روش حالتی شبیه به اتصال سیمی کامپیوتر به مودم ایجاد می‌شود، با این تفاوت که گوشی شما نقش مودم را ایفاء می‌کند. این روش در شرایطی کاربرد دارد که کامپیوتر یا گجت مقصد شما از قابلیت هایی مثل بلوتوث و وای فای پشتیبانی نکند و تنها راه اتصال آن به گوشی یا مودم از طریق سیم باشد.

پس در قدم نخست با توجه به شرایط خودتان یکی از سه حالت فوق را برای تبدیل گوشی به مودم انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک تبلت را به گوشی خودتان متصل کنید و از اینترنت گوشی در تبلت بهره‌مند شوید، حالت اول (اتصال بیسیم از طریق هات اسپات) بهترین گزینه خواهد بود اما اگر می‌خواهید یک کامپیوتر شخصی که از قابلیت وای فای پشتیبانی نمی‌کند را به موبایلتان متصل کنید تا از اینترنت آن بهره‌مند شود باید حالت سوم (اتصال باسیم از طریق کابل USB) را انتخاب نمایید. در ادامه نحوه فعالسازی و استفاده از حالت های مذکور را در گوشی های اندرویدی و آیفون (iPhone) های اپل شرح می‌دهیم.

 

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به مودم کامپیوتر

در این بخش سه روش تبدیل گوشی های اندرویدی به مودم کامپیوتر را برایتان شرح می‌دهیم. این سه روش در واقع همان روش هایی هستند که در بخش قبل برایتان معرفی کرده بودیم. اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن را به مودم کامپیوتر، لپ تاپ یا دیگر تبلت و گوشی های خودتان تبدیل کنید، یکی از روش های زیر را انجام دهید.

 

روش اول: اتصال با هات اسپات (HotSport)

انجام دقیق این روش و مراحلی که باید برای فعالسازی آن در گوشی های اندرویدی طی شود با توجه به نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده روی دستگاه و همچنین رابط کاربری آن ممکن است کمی متفاوت باشد اما روند کلی کار به شرحی است که مشخص کرده‌ایم:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • از فعال بود اینترنت گوشی (موبایل دیتا) اطمینان حاصل کنید.
  • وارد بخش Settings گوشی شوید.
  • گزینه Network & Internet یا گزینه را انتخاب کنید.
  • گزینه Hotspot & Tethering را انتخاب نمایید.
  • حالا قابلیت Hotspot & Tethering گوشی را روشن کنید.
  • گزینه Wi-Fi Hotspot را انتخاب و فعال نمایید.
  • یک نام برای شبکه وای فای هات اسپات گوشی تایپ کنید و گزینه بخش Security را در حالت WPA2 PSK قرار دهید تا برای اتصال به شبکه هات اسپات نیازمند ارائه رمز عبور باشید. در فیلد Password هم رمز عبوری که می‌خواهید برای اینترنت موبایلتان در نظر گرفته شود را وارد کنید.
  • گزینه Save را بزنید.

حالا کافیست قابلیت وای فای را در هر گجتی که می‌خواهید به موبایلتان متصل شده و از اینترنت آن استفاده کند فعال نمایید. در این شرایط نام شبکه وای فای هات اسپات گوشی در لیست شبکه های در دسترس دستگاه نمایان می‌شود. کافیست آن را انتخاب و رمز عبورش را وارد کنید. وقتی اتصال انجام شد، کامپیوتر یا لپ تاپ شما می‌تواند از اینترنت گوشی استفاده کند و بدین ترتیب تبدیل گوشی به مودم با موفقیت انجام شده است.

 

روش دوم: اتصال با بلوتوث (Bluetooth)

در این روش اتصال مابین گوشی که قرار است مودم شود و کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا گوشی مقصد از طریق قابلیت بلوتوث برقرار خواهد شد. برای فعالسازی این حالت در گوشی های اندرویدی به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • ابتدا از فعال بودن اینترنت گوشی خود (موبایل دیتا) اطمینان حاصل کنید.
  • قابلیت بلوتوث را در کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ یا گجتی که قرار است به گوشی متصل شود و از اینترنت آن استفاده کند فعال نمایید.
  • قابلیت بلوتوث را در گوشی مبدا که قرار است مودم شود هم فعال کنید و دو دستگاه را از طریق بلوتوث با هم پیر (Pair) نمایید.
  • وارد بخش Settings گوشی شوید.
  • گزینه Network & Internet یا گزینه را انتخاب کنید.
  • گزینه Hotspot & Tethering را انتخاب نمایید.
  • حالا قابلیت Hotspot & Tethering گوشی را روشن کنید.
  • گزینه Bluetooth Tethering را انتخاب و فعال نمایید.

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • گزینه Bluetooth Tethering را فعال کنید.
  • اگر می‌خواهید کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی خود را به گوشی وصل کنید روی آیکون بلوتوث نوار تسک بار کلیک راست نمایید و گزینه Join a Personal Area Network را انتخاب کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که یک منو نمایان می‌شود و نام گوشی شما در آن مشخص است. روی گزینه Connect Using کلیک کرده و سپس گزینه Access Point را انتخاب نمایید.

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

بدین ترتیب تبدیل گوشی به مودم و اتصال کامپیوتر یا لپ تاپ به آن با موفقیت انجام می‌شود. اگر یک تبلت یا موبایل دیگر را به گوشی خودتان وصل می‌کنید نیازی به طی کردن چند مرحله آخر وجود ندارد و اتصال پس از برقراری ارتباط بلوتوث و فعال بودن قابلیت Tethering تکمیل می‌شود.

 

روش سوم: اتصال با کابل USB

اما اگر کامپیوتری که می‌خواهید از اینترنت موبایل شما استفاده کند بنا به هر دلیل از اتصال بلوتوث و وای فای پشتیبانی به عمل نمی‌آورد می‌توانید با استفاده از کابل USB پروسه تبدیل گوشی به مودم را تکمیل کنید. بدین منظور کافیست مراحل زیر ر دنبال نمایید:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • از فعال بودن اینترنت سیم کارت در گوشی اطمینان حاصل کنید.
  • گوشی را با کابل USB مناسب به کامپیوتر وصل نمایید.
  • وارد بخش Settings گوشی شوید.
  • گزینه Network & Internet یا گزینه را انتخاب کنید.
  • گزینه Hotspot & Tethering را انتخاب نمایید.
  • حالا قابلیت Hotspot & Tethering گوشی را روشن کنید.
  • گزینه USB Tethering را فعال کنید.

در این شرایط کامپیوتر به طور خودکار اتصال ایجاد شده را تشخیص می‌دهد و از گوشی به عنوان یک مودم بهره می‌گیرد. پس تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر و لپ تاپ با موفقیت انجام شده است.

 

آموزش تبدیل آیفون به مودم کامپیوتر

آیفون های اپل هم با هر سه شیوه‌ای که برای گوشی های اندرویدی شرح دادیم قابلیت تبدیل شدن به مودم را دارند. خوشبختانه چون سیستم عامل iOS یک سیستم عامل انحصاری است، نحوه فعالسازی گزینه های مختلف آن و تبدیل آیفون به مودم به یک شیوه یکپارچه و یکسان انجام می‌شود. در ادامه سه روش انجام این کار و تبدیل کردن آیفون های اپل به مودم کامپیوتر و لپ تاپ را برایتان شرح می‌دهیم.

 

روش اول: اتصال با هات اسپات (Hotspot)

فعال کردن قابلیت هات اسپات در آیفون های اپل به راحتی امکانپذیر است و وقتی این قابلیت فعال شود، دیگر گجت های پشتیبانی کننده از اتصال وای فای می‌توانند به آیفون متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنید. برای فعالسازی قابلیت مذکور و تبدیل آیفون به مودم کامپیوتر به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • از فعال بودن اینترنت سیم کارت در آیفون خودتان اطمینان حاصل کنید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Personal Hotspot را انتخاب کنید.
  • گزینه Wi-Fi Password را انتخاب کنید و رمز مناسب مورد نظرتان را برای شبکه وای فای هات اسپات آیفون تایپ نمایید.
  • گزینه Personal Hotspot را فعال کنید.
  • حالا از کامپیوتر وارد لیست شبکه های وای فای شوید. مشاهده خواهید کرد که وای فای آیفون شما در دسترس خواهد بود.
  • روی آن کلیک کنید و رمز عبورش را وارد نمایید.

به همین راحتی تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر از طریق قابلیت هات اسپات در آیفون های اپل انجام می‌شود.

 

روش دوم: اتصال با بلوتوث (Bluetooth)

آیفون های اپل هم مثل گوشی های اندرویدی از قابلیت تبدیل شدن به مودم و اشتراک گذاری اینترنت از طریق بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. مراحلی که در این روش باید طی شوند به شرح زیر هستند:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز را در کامپیوترتان نصب کنید.
  • از فعال بودن اینترنت سیم کارت در آیفون مطمئن شوید.
  • گزینه Settings را در آیفون انتخاب کنید.
  • گزینه Personal hotspot را انتخاب و فعال کنید.
  • یک مرحله به عقب برگردید.
  • گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • قابلیت بلوتوث آیفون را فعال کنید.
  • حالا قابلیت بلوتوث را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود هم فعال نمایید.
  • روی آیکون بلوتوث نوار زیر کامپیوتر کلیک راست کنید و گزینه Join a Personal Are Network را انتخاب نمایید.
  • بر روی گزینه Add a Device کلیک کنید.
  • آیفون خود را از لیست انتخاب و بر روی آن کلیک نماید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
  • کمی منتظر بمانید تا روی آیفون شما یک پیغام نمایان شود. در این شرایط گزینه Pair را انتخاب کنید.

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • دوباره به صفحه Devices and Printers ویندوز بروید. مشاهده خواهید کرد که آیفونتان به لیست دستگاه های در دسترس اضافه شده است.
  • روی آن راست کلیک کرده و گزینه Connect Using را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Access Point کلیک نمایید.

بدین ترتیب تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر از طریق قابلیت بلوتوث در آیفون های اپل انجام می‌شود. در روش بعدی نحوه انجام این کار با استفاده از کابل رابط USB را برایتان شرح خواهید داد.

 

روش سوم: اتصال با کابل USB

با استفاده از کابل USB هم می‌توان تبدیل آیفون به مودم کامپیوتر و لپ تاپ را انجام داد. بدین منظور باید حتما جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز (ITunes) روی کامپیوتر یا لپ تاپ مقصد نصب باشد. مراحلی که در این روش باید طی شوند به شرح زیر هستند:

 

تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر

 

  • از نصب بودن جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز در کامپیوتر مقصد اطمینان حاصل کنید.
  • از فعال بودن اینترنت موبایل در آیفون مطمئن شوید.
  • گزینه Settings را در آیفون انتخاب کنید.
  • آیفون خود را با کابل USB مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  • گزینه Personal hotspot را انتخاب و فعال نمایید.
  • در پیغام نمایان شده گزینه USB Only را انتخاب کنید.
  • در این حالت احتمالا اتصال مابین کامپیوتر و آیفون به طور خودکار انجام می‌شود. اگر اینطور نشد، به بخش تنظیمات شبکه کامپیوتر بروید و با انتخاب گزینه Set up a new network connection یک کانکشن جدید برای آیفون خود بسازید و اتصال را تکمیل نمایید.

پس با استفاده از کابل USB هم می‌توانید آیفون را به مودمی برای کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان تبدیل کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش سه روش مختلف تبدیل گوشی به مودم کامپیوتر (اندروید iOS) پرداختیم. هر یک از این روش ها در شرایط خاص و با توجه به امکانات شما ممکن است به عنوان بهترین روش موجود انتخاب شوند. امیدواریم از این آموزش اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: تبدیل گوشی اندرویدی به مودم کامپیوتر , تبدیل گوشی اندرویدی به مودم لپتاپ , مودم , تبدیل گوشی به مودم , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر قصد دارید یک کامپیوتر گیمینگ پریمیوم اسمبل کنید که زیاد هم گران نباشد، بهتر است نگاهی به مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMINGهم بیاندازید. این مادربرد قدرتمند برای چیپست های اینتل طراحی شده و آمده تا اکثر نیاز های کاربران حرفه ای را مرتفع سازد.

خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING مناسب است، چرا که این یک نسخه غیر قابل اورکلاک از Z270E است، مادبردی که دقیقا همین مشخصات فنی را دارد ولی حدود یک میلیون تومان گران تر است. یکی از نکات قابل توجه این مادربرد، عدم پشتیبانی از آداپتور Wi-Fi است، بنابراین کاربر برای اتصال به اینترنت باید دست به دامن کابل های فیزیکی شود. این مادربرد همچنین از قابلیت SLI انویدیا پشتیبانی نمی کند، ولی کاربران می توانند از تکنولوژی crossfire شرکت AMD بهره ببرند.

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING یک محصول با کیفیت و بالا رده شرکت تایوانی ایسوس است که بر مبنای سوکت LGA 1151 و چیپست H270 اینتل توسعه یافته و از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل استفاده می کند. قیمت مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING نسبت به قدرت و کارایی این محصول بسیار مناسب است و آن را به یکی از بهترین انتخاب های گیمرها تبدیل کرده است.

 

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING می تواند نیاز کاربرانی که به دنبال یک مادربرد گیمینگ مناسب و قدرتمندهستند را رفع کرده و با آن بازی های سنگین را به صورت آنلاین یا واقعیت مجازی اجرا کنند. در ادامه این مادربرد زیبا و با کیفیت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

محتویات درون جعبه

درون جعبه مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING مثل هر مادربرد دیگری اقلام و ابزاری دیده می شود که کاربر برای اسمبل کردن کامپیوتر خود به آن نیاز پیدا می کند. همانطور که از نام (Motherboard) پیداست، این قطعه میزبان سایر اجزا و قطعات کامپیوتر است، بنابراین کیفیت و قدرت این قطعه می تواند اثر مستقیمی روی افزایش قدرت عملکرد کلی رایانه داشته باشد.

در ادامه اقلام درون جعبه این مادربرد حرفه ای را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING داشتید، بدانید با چه اجزایی روبرو خواهید شد.

 

  • مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • دفترچه راهنمای انگلیسی با جزئیات کامل

دفترچه راهنما مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • دی وی دی درایور ها و برگه برچسب های کابل

دی وی دی همراه مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • محافظ خروجی مشکی رنگ و با کیفیت

محافظ پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • چهار کابل SATA به همراه یک کابل Aura RGB برای اتصال چراغ های LED اضافه
  • پیچ و مهره برای اتصال اجزا و پیچ هایی برای سوکت های M.2

 

طراحی و ویژگی های مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

طراحی Strix H270F بسیار شبیه به Z270E است، به طوری که اگر این دو مادربرد را کنار هم قرار دهید، قادر به تشخیص آن ها نخواهید بود. البته این نکته بدی نیست، چرا که زیبایی کلی این مادربرد چشم نواز است. وقتی از بالا به آن نگاه می کنیم، شبیه به یک شهر مدرن است.

 

نمای بالا H270F

 

دو هیت سینک در مادربرد H270F تعبیه شده که به قدری بزرگ هستند که در نگاه اول متوجه آن ها خواهید شد. یکی از آن ها در سمت راست CPU قرار گرفته و دیگری بالای آن. سمت چپ و بالای مادربرد هم بخش خروجی مادربرد به چشم می خورد و زیر آن هم پاور CPU هشت پینی قرار گرفته است. درست زیر هیتسینک سمت چپی هم می توان هدر های فن PWM چهار پینه را مشاهده کرد. وقتی به سمت راست نگاه می کنیم، به سرعت متوجه چهار اسلات مشکی رم شدیم که از نوع DDR4 هستند. این مادربرد می تواند به طور همزمان از چهار رم DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز (و حداکثر 2400 که فقط روی CPU های نسل هفت کارایی دارد) و حداکثر ظرفیت 16 گیگابایت و روی هم 64 گیگابایت استفاده کند و در کنار آن از XMP نیز پشتیبانی کند.

 

نمای کناری H270F

 

بر خلاف سایر مادربرد ها، اسلات های رم مادربرد Asus ROG STRIX H270F GAMING تنها در یک طرف گیره دارند تا فرآیند نصب رم ها ساده تر شود. به طور کلی 6 پورت SATA در استریکس اچ 270 اف تعبیه شده که می تواند نیاز اغلب کاربران را برطرف کند. دو اسلات M.2 هم در مادربرد تعبیه شده تا اتصال حافظه های SSD و دیگر اقلام ساده گردد. سوکت M.2 اولی از نوع M Key بوده و از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و SATA و PCIe x2 است. سوکت M.2 دوم هم از نوع M Key است و از حافظه های 2242/2260/2280/22110 پشتیبانی می کند و از نوع PCIe 3.0 x 4 می باشد.

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F برای پشتیبانی از کارت گرافیک مجزا از یک اسلات PCIe 3.0 x 16، یک اسلات PCIe 3.0 x 16 در x4 mode و چهار اسلات PCIe 3.0 x 1 استفاده می کند.

 

خروجی ها

در پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING چندین پورت تعبیه شده است. به سمت راست که نگاه کنید، متوجه پنج پورت صدای اوپتیکال خواهی شد. اغلب افرادی که چنین مادربرد هایی خریداری می کنند، کارت گرافیکی مجزایی هم تهیه می کنند ولی اگر شما قصد خرید کارت گرافیک ندارید، نگران نباشید چرا که Strix H270F با سه پورت مختلف نمایشگر یعنی DVI، HDMI و DisplayPort مشکل را حل می کند.

 

پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

در کل چهار پورت USB 2.0 در پنل خروجی دیده می شود که یک پورت PS2 دوگانه برای اتصال کیبورد و ماوس هم روی دوتای آن قرار گرفته است. اگر به سمت چپ نگاه کنید، متوجه پورت USB 3.1 Gen2 قرمز رنگ خواهید شد که زیر آن هم یک پورت USB-C دیده می شود. دو پورت USB 3.1 gen1 آبی دیگر هم کنار پورت های صدا تعبیه شده که یک پورت اترنت Gig هم آن ها را همراهی می کند.

 

سیستم صوتی

تکنولوژی صدای SupremeFX درون ROG Strix بهبود یافته و نسبت سیگنال به نویز 113 دسیبلی را برای بهترین کیفیت ضبط صدا و توان خروجی 120 دسیبلی را برای صدا های خروجی گوش نواز به ارمغان می آورد. شرکت سازنده برای ایجاد یک صدای شفاف و بی نقص یک رگولاتور low-dropout هم در SuperemeFX S1220A قرار داده و دو تقویت کننده عملیاتی Texas Instuments RC4580 و OPA1688 را نیز به آن اضافه کرده تا کیفیت صدا افزایش و تحریف صدا کاهش یابد.

 

بخش صدا مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

Sonic Studio III

بخش افکت صدای Sonic Studio III یک قابلیت مسیریابی هوشمند برای استریم کردن بازی دارد. این ویژگی جدید استریم ها را به خروجی های ختلف منتقل می کند و به کاربر را قادر می سازد که کاملاً مشخص کند چه کسی چه چیزی را بشنود. با Sonic Studio III می توانید بدون نگرانی از درخواست های توقف بیهوده DCMA، لحظات هیجان انگیز بازی را با دیگران با اشتراک بگذارید. در کنار آن، Sonic Studio III بخش تنظیمات پیشرفته ای برای پروفایل های صدا آنی دارد تا نویز را فیلتر کنند و وضوح مکالمات را به نهایت برساند.

 

عملکرد

به عنوان تست ما مادربرد Asus ROG Strix H270F را به قطعات زیر مجهز کردیم:

رایانه اسمبل شده ما به راحتی توانست امتیاز های زیر را در بنچمارک ها به دست آورد:

3D Mark

  • امتیاز کلی: 11102
  • امتیاز گرافیک: 13082
  • امتیاز فیزیکی: 14173

PCMark 8

  • 4547

میانگین سرعت نتورک

  • 918.3 مگابیت بر ثانیه

 

RAMCache II

تکنولوژی هوشمند و منحصر به فرد RAMCache II به صورت موثر می تواند تمام حافظه دستگاه را به صورت کش (Cache) ذخیره کند تا بازی ها و اپلیکیشن های محبوب کاربر در کمترین زمان ممکن اجرا شوند.

RAMCache II به منظور کمتر کردن زمان لود بازی ها، میلی ثانیه را به میکرو ثانیه تبدیل می کند و البته با جدید ترین حافظه های NVM Express هم سازگاری دارد.

 

واقعیت مجازی

 

واقعیت مجازی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

ROG Strix H270F فقط از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند، بلکه فراتر از آن است! عبارت ASUS ROG Beyond VR Ready یعنی این مادربرد با تعداد زیادی از اجزای واقعیت افزوده آزمایش شده تا بهترین تجربه بازی و سرگرمی را به کاربر تقدیم کند.

 

قدرت اینتل

Intel H270 طراحی تک چیپستی دارد که از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل با سوکت LGA1151 از جمله Core i7، Core i5، Core i3، Pentium و Celeron پشتیبانی می کند. این مادربرد با استفاده از لینک های سریال نقطه به نقطه، عملکرد بهتر پردازنده را ممکن می سازد و پهنای باند و ثبات را افزایش می دهد. Intel H270 همچنین از گرافیک های مجتمع (iGPU) هم پشتیبانی می کند، تا کاربر بتواند از کارت گرافیک های مجتمع اینتل لذت ببرد.

برای مشاهده لیست کامل پردازنده هایی که توسط مادربرد ایسوس Strix H270F پشتیبانی می شود می توانید به سایت ایسوس (Asus) مراجعه کنید.

 

ویژگی های مادربرد ایسوس Strix H270F در یک نگاه

  • جانشین مادربرد های حرفه ای گیمینگ
  • به کارگیری نورپردازی Aura Sync با LED با امکان شخصی سازی
  • طراحی سازگار با اجزایی که با پرینت سه بعدی ساخته شده اند
  • صدای ROG SupremeFX تحولی در تولید صدا با آمپلی فایر دوگانه هدفون، Sonic Studio III و Sonic Radar III است.
  • پشتیبانی از شبکه گیمینگ: بهترین پشتیبانی از کابل های اترنت Intel Gigabit، LAN Guard و تکنولوژی GameFirst
  • بهره مندی از دو اسلات M.2 با حداکثر پهنای باند 32Gbps و پورت USBC 3.1

 

جمع بندی

Strix H270F برای کسانی که نمی خواهند پردازنده خود را اورکلاک کنند، یک انتخاب عالی است. پورت های SATA تعبیه شده در مادربرد به اندازه ایست که می تواند نیاز های عادی یک کاربر را رفع کند. پورت های USB نسخه های 2.0 و 3.1 هم قرار گرفته و یک پورت USB-C هم برای اتصال اسمارت فون در نظر گرفته شده است.

 

STRIX H270F

 

نتایج تست عملکرد نشان داد که خرید مادربرد ایسوس Strix H270F می تواند یک تصمیم عالی برای تشکیل یک سیستم گیمینگ باشد. نرم افزار مادربرد هم به گونه ای طراحی شده که کار با آن را ساده و لذت بخش کرده است. نورپردازی چشم نواز آن می تواند هر بیننده ای را میخکوب کند و امکان شخصی سازی رنگ ها و تم های مختلفش هم به این زیبا افزوده است.

قیمت مادربرد ایسوس Strix H270F به اندازه ایست که کاملاً ارزش خرید آن را بالا برده و با خرید آن می توانید صاحب یک مادربرد با کیفیت و قابل شخصی سازی با چراغ RGB و قطعات پرینت شده شوید. البته مادربرد های ارزان تری هم در بازار یافت می شود، ولی با خرید آن ها باید با بسیاری از ویژگی های برجسته و پریمیوم هم خداحافظی کنید. اگر بودجه کافی را در اختیار دارید و قصد اورکلاک پردازنده را هم ندارید، مادربرد ایسوس ROG Strix H270F می تواند بهترین انتخاب باشد.

 

نقاط قوت

  • ظاهر زیبا و مدرن با نورپردازی خاص و چشم نواز
  • کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از جدیدترین پردازنده ها
  • سیستم خنک کننده قدرتمند با استفاده از دو هیت سینک
  • پشتیبانی از چهار رم همزمان تا 64 گیگابایت
  • قیمت نسبتاً مناسب

 

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از اورکلاک پردازنده
  • پشتیبانی نکردن از شبکه WiFi
  • عدم پشتیبانی از SLI انویدیا


:: برچسب‌ها: مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , قیمت مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , بررسی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , مشخصات مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , مادربرد گیمینگ , مادربرد ایسوس , ماربرد ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر رمز آیفون (iPhone) خودتان را فراموش کرده‌اید و با وارد کردن رمز های اشتباه پیاپی پیغام هایی مثل iPhone is Disabled روی نمایشگر گوشی نمایان شده است نگران نباشید چون مشکل خیلی جدی برای آیفون به وجود نیامده است! در صورت فراموش کردن رمز آیفون سه راه حل خواهید داشت که در این مقاله به آموزش آن ها می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

فراموش کردن رمز آیفون

شاید تصور کنید که فراموش کردن رمز آیفون مسئله‌ای بعید و عجیب است اما این اتفاق برای خیلی از کاربران رخ می‌دهد. تصور کنید بنا به هر دلیل رمز یا همان پسورد (Passcode) آیفون خود را به یاد نمی‌آورید و نمی‌توانید از قفل نمایشگر گوشی عبور کنید. در این شرایط تکلیف چیست؟ در اینگونه مواقع اگر چندین مرتبه کد اشتباه وارد کنید پیغام هایی مثل iPhone is disabled, try again in 5 minutes یا iPhone is disabled, connect to iTunes ممکن است بر روی صفحه نمایش گوشی نمایان شود و شما را نگران کنند. اما باید بدانید که خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و فراموش کردن رمز آیفون مشکلی قابل رفع است!

عبور از قفل یا رمز آیفون در شرایطی که رمز آن را فراموش کرده باشید به سه شیوه اصلی امکانپذیر است. البته اینطور نیست که هر فردی بتواند با استفاده از این سه شیوه رمز آیفون شما را بشکند وارد گوشی شود، بلکه برای استفاده از این سه روش هم باید به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشید یا از اقدامات خاصی استفاده کنید که فقط مالک قادر به انجام آن ها خواهد بود. در ادامه این مقاله آموزشی نحوه عبور از قفل نمایشگر در صورت فراموش کردن رمز آیفون را برایتان شرح می‌دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

روش اول: استفاده از برنامه آیتیونز (iTunes)

اولین و بهترین روشی که می‌توانید از آن برای عبور از رمز فراموش شده ایفون خود استفاده کنید مربوط به بکارگیری برنامه آیتیونز (iTunes) و ریستور یک بکاپ قدیمی تر می‌شود. انجام این کار منجر خواهد شد که رمز آیفون ریست شود و بتوانید دوباره یک رمز جدید را برای آن تعیین کنید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این روش حتما باید قبلا آیفون شما به کامپیوتر واسطی که قرار است ریست رمز آیفون را انجام دهد متصل شده باشد و به نوعی اطلاعات آیفون و برنامه آیتیونز باید در آن کامپیوتر یا لپ تاپ سینک شده باشند. برای استفاده از این روش و عبور از قفل نمایشگر در حالت فراموش کردن رمز آیفون کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  • آیفون خودتان را با کابل مناسب به کامپیوتر یا لپ تاپی وصل کنید که قبلا برنامه آیتیونز در آن نصب بوده و آیفونتان هم برای استفاده از قابلیت های برنامه iTunes به آن متصل شده است.
  • برنامه آیتیونز را در کامپیوتر اجرا کنید و کمی منتظر باشید تا آیفون توسط برنامه شناسایی شود.

نکته: اگر در این مرحله برنامه آیتیونز یا آیفونتان درخواست ارائه رمز عبور کرد، سعی کنید از یک کامپیوتر دیگر که قبلا آیفونتان به آن متصل شده استفاده کنید و اگر باز هم با همان درخواست مواجه شدید، این روش برایتان جوابگو نیست و باید از روش های بعدی برای رفع مشکل فراموش کردن رمز آیفون استفاده کنید.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

  • روی گزینه Restore iPhone کلیک کنید. در این شرایط سیستم عامل آیفون شما کاملا ریست می‌شود و گوشی با تنظیمات پیش فرض کارخانه اجرا خواهد شد.
  • وقتی آیفون روشن شد مراحل ابتدایی تنظیمات را دنبال کنید و در مرحله ریستور اطلاعات، گزینه Restore from iTunes backup را انتخاب نمایید.
  • آخرین بکاپ در دسترس را انتخاب کنید و گزینه OK یا Restore را بزنید.

کمی منتظر باشید تا ریستور آیفون انجام شود. پس از انجام این مراحل آیفونتان از نو راه اندازی خواهد شد و مشاهده می‌کنید که خبری از لاک اسکرین و ارائه رمز عبور نیست! می‌توانید دوباره به منوی تنظیمات گوشی بروید و رمز آیفونتان را فعال کنید. دقت داشته باشید که در این روش دور زدن مشکل فراموش کردن رمز آیفون ممکن است با توجه به تاریخ فایل بکاپی که ریستور می‌کنید، بخشی از اطلاعات دستگاه از دست بروند.

 

روش دوم: استفاده از قابلیت آیکلود (iCloud)

با استفاده از قابلیت آیکلود ویژگی امنیتی که "Find My iPhone" نام دارد هم می‌توانید مشکل فراموش کردن رمز آیفون را برطرف نمایید. البته این روش تحت شرایط خاص عمل می‌کند. برای استفاده از این روش باید حتما یک اپل آیدی (Apple ID) در آیفونتان فعال باشد و قابلیت Find My iPhone گوشی هم فعال بوده باشد. همچنین شما باید ایمیل و رمز اپل آیدی خودتان را به خاطر داشته باشید. اگر مشکلی با این موارد ندارید به راحتی می‌توانید رمز آیفون را ریست کنید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

  • به سایت آیکلود بروید و با ارائه مشخصات اپل ایدی خود (ایمیل و رمز آن) داخل اکانت خود لاگین شوید.
  • از بخش فوقانی صفحه گزینه All Devices را انتخاب کنید و از بین دستگاه های در دسترسی، آیفونی که رمزش فراموش شده را انتخاب نمایید.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

  • بر روی گزینه Erase Phone کلیک کنید.

بدین ترتیب آیفون شما به طور خودکار و از راه دور ریست می‌شود. در این شرایط تمام تنظیمات آیفون به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده خواهند شد و در زمان روشن کردن آیفون هم لازم است تا رمز اپل آیدی و مشخصات آن ارائه شود. برای اینکه اطلاعات قبلی آیفون دوباره قابل استفاده باشند می‌توانید بعد از ریست شدن دستگاه یک فایل بکاپ را از آیکلود یا آیتیونز در گوشی ریستور کنید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار می‌توانید از مقاله راهنمای "آموزش بکاپ و ریستور آیفون با آیتیونز (iTunes) و آیکلود (iCloud)" کمک بگیرید.

 

روش سوم: استفاده از حالت ریکاوری (Recovery Mode)

روش دیگری هم برای رفع مشکل فراموش کردن رمز آیفون و گذر از لاک اسکرین وجود دارد که در آن از حالت ریکاوری استفاده می‌شود. این روش در شرایطی مناسب است که شما نه از سرویس آیتیونز و نه از سرویس آیکلود برای بکاپ گرفتن و همگام سازی اطلاعات خود استفاده نکرده باشید. با انجام این روش تمام اطلاعات آیفون از بین می‌روند و گوشی به طور کامل با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه‌اندازی خواهد شد. بنابراین به این روش به عنوان آخرین راه حل پیش رو نگاه کنید. برای استفاده از این روش هم نیازمند وجود یک کامپیوتر یا لپ تاپ واسط و استفاده از نرم افزار آیتیونز خواهید بود. مراحل کار در این روش به شرح زیر هستند:

  • ابتدا آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر یا لپ تاپی وصل کنید که برنامه آیتیونز در آن نصب است. دقت داشته باشید هیچ لزومی ندارد که قبلا هم آیفون به آن کامپیوتر متصل شده باشد.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

  • حالا باید آیفون خود را وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) کنید. برای انجام این کار باید چند دکمه ترکیبی را روی آیفون بفشارید که ترکیب آن ها با توجه به مدل آیفون شما متفاوت خواهد بود.

راهنمای ورود به حالت ریکاوری در ایفون های مختلف: اگر از آیفون 8 یا مدل های جدیدتر آیفون استفاده می‌کنید باید یک مرتبه دکمه افزایش صدا را فشرده و سریع رها کنید و سپس یک مرتبه دکمه کاهش صدا را فشرده و سریعا رها نمایید و پس از آن دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا صفحه ریکاوری نمایان شود. اگر از آیفون 7 یا 7 پلاس استفاده می‌کنید باید دو دکمه پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشرده و نگه دارید تا حالت ریکاوری فعال شود. اگر از آیفون 6 اس پلاس و 6 اس یا نسخه های قدیمی تر استفاده می‌کنید باید دکمه های هوم و پاور را به طور همزمان نگه دارید تا حالت ریکاوری فعال شود.

 

فراموش کردن رمز آیفون

 

  • به محض اینکه آیفونتان وارد حالت ریکاوری شود در برنامه آیتیونز یک پیغام پاپ آپ نمایان خواهد شد که حاوی دو گزینه Update و Restore است. بر روی گزینه Restore کلیک کنید.
  • چیزی در حدود 15 الی 30 دقیقه منتظر بمانید تا دانلود و نصب اطلاعات لازم توسط آیتیونز انجام شود. دقت داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید کامپیوتر یا لپ تاپی که از آن استفاده می‌کنید به شبکه اینترنت مناسب و پر سرعتی متصل باشد تا آیتیونز بتواند اطلاعات لازم را از سرورهای اپل دانلود کند. ضمنا بهتر است در این حالت یک ابزار تغییر IP هم در کامپیوتر یا لپ تاپ شما فعال باشد تا اختلالی در پروسه دانلود دیتا ایجاد نشود.

پس از اینکه اقدامات لازم انجام شد، آیفون به طور خودکار ریستارت می‌شود و می‌توانید آن را راه اندازی کنید. در این شرایط تمام اطلاعات اخیر آیفون از بین می‌روند و قادر به ریستور آن ها نخواهید بود. طبیعتا مشکل فراموش کردن رمز آیفون هم در این حالت برطرف خواهد شد و با مراجعه به منوی تنظیمات دستگاه می‌توانید یک رمز جدید را برای آن تعریف کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با مشکل فراموش کردن رمز آیفون و عبور از لاک اسکرین آن صحبت کردیم. در این راستا سه راه حل مختلف را شرح دادیم که می‌توانید در شرایط اضطراری از آن ها برای عبور از قفل گوشی استفاده به عمل آورید. فراموش نکنید بکارگیری تاچ آیدی (Touch ID) یا فیس آیدی (Face ID) می‌تواند در اینگونه مواقع که رمز عبور آیفون خود را فراموش کرده‌اید نقش یک ناجی را ایفاء کند. به همین جهت توصیه می‌کنیم همیشه هر یک از دو قابلیت های نام برده شده که آیفونتان از آن پشتیبانی می‌کند را در دستگاه فعال باقی بگذارید. امیدواریم از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: فراموش کردن رمز آیفون , رمز آیفون , آیفون , اپل , دانستنی , تکنولوژی , رمز , باز کردن رمز آیفون , باز کردن رمز ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مستر تک (Master Tech) به‌عنوان یکی از تولید کنندگان مانیتور در بازار محصولات مخصوص بازی با کیفیتی را هم روانه بازار کرده است. یکی از این مانیتورها Master Tech GP275 است. مستر تک از صفحه‌نمایش خمیده (Curved) استفاده کرده است که تجربه کار با مانیتور را جذاب‌تر می‌کند. حاشیه بسیار کم اطراف صفحه‌نمایش و پایه نگه‌دارنده زیبا هماهنگ با ساختار بدنه نمایشگر، ظاهر زیبایی را از مانیتور Master Tech GP275 ایجاد کرده‌اند که باعث شده بتوانیم از قسمت طراحی مانیتور به‌عنوان یک نکته مثبت یاد کنیم. جدا از ظاهر، در بخش فنی هم شرکت مستر تک در مانیتور GP275 خود از امکانات کاملی استفاده کرده است. صفحه‌نمایش مانیتور سایز 27 اینچی از نوع خمیده دارد که در آن از پنل IPS برای نمایش استفاده شده است.­ این پنل صفحه‌نمایش بهترین عملکرد را در زمینه نمایش رنگ دارد و می‌توانید با آن شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصاویر را مشاهده کنید. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ هم از ویژگی‌های فنی این مانیتور بزرگ هستند.

ابعاد و وزن مناسب، در کنار ظاهر زیبا، مانیتور Master Tech GP275 را به یکی از زیباترین مانیتورهای گیمینگ در این رنج قیمت تبدیل کرده است. قیمت مانیتور Master Tech GP275 را هم می‌توان به‌عنوان نکات مثبت این نمایشگر به‌حساب آورد. صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی از نوع خمیده با کیفیت Full HD با زوایه دید بسیار خوب 178 درجه‌ای (عمودی و افقی) به‌شما این اجازه را می‌دهد که با کیفیت مطلوب با این مانیتور به تماشا فیلم نیز بنشینید. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech GP275 با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور با کیفیت و زیبا دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Master Tech GP275

مانیتور Master Tech GP275 طراحی ساده اما بسیار زیبایی دارد. در ساخت مانیتور از پلاستیک فشرده استفاده شده که استحکام و دوام خوبی دارد. مانیتور به‌صورت کامل مشکی بوده و رنگ‌آمیزی یک‌پارچه‌ای دارد. پایه نگه‌دارنده هم مشابه ساختار صفحه‌نمایش، شبیه به یک نیم‌دایره است و با نمایشگر خمیده هماهنگی جالبی دارد. مانیتور طراحی بدون فریم (Frameless) ندارد اما حاشیه دور صفحه‌نمایش کم بوده و حجم این حاشیه در چهار طرف مانیتور یکسان است. در حاشیه پایین صفحه‌نمایش لوگو شرکت Master Tech به‌چشم می‌خورد. پشت قاب صفحه‌نمایش هم نام و نشانی دیده نمی‌شود تنها یک کلید چهار جهته در سمت راست قرار داده شده است که می‌توانید از آن تنظیمات پایه‌ای مانیتور را انجام دهید. ابعاد مانیتور 180.7 × 457.9 × 612.7 میلی‌متر بوده و وزن آن هم 4.06 کیلوگرم است. وزن مانیتور همراه با پایه بوده و برای مانیتوری با صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی مناسب است. با خرید مانیتور مستر تک GP275 می‌توانید به مانیتوری زیبا با طراحی جذاب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275

 

صفحه‌نمایش

مانیتور مخصوص بازی Master Tech GP275 صفحه‌نمایش 27 اینچی از نوع خمیده (Curve) دارد. این مانیتور از پنل IPS استفاده می‌کند. کیفیت تصویر آن Full HD با رزولوشن 1920x1080 پیکسل عرضه شده است. نور پس زمینه مانیتور LED بوده و نمایشگر قادر به نمایش 16.7 میلیون رنگ است. نسبت تصویر (Aspect Ratio) مانیتور هم با توجه به خمیده بودن صفحه، استاندارد بوده و 16 به 9 است. استفاده از پنل IPS بر روی این مانیتور باعث شده که کیفیت رنگ‌ها از همیشه بهتر باشد. غلظت و شفافیت رنگ‌ها در این پنل بسیار خوب بوده و می‌توان زنده‌ترین رنگ‌ها را مشاهده کرد. همچنین زاویه دید این پنل بسیار خوب بوده و می‌توانید از 178 درجه افقی و عمودی به‌صفحه‌نمایش بدون تغییر غلظت رنگ، نگاه کنید. از همین رو می‌توان این مانیتور را برای تماشا فیلم، انجام کارهای طراحی گرافیک و بازی بسیار مناسب دانست.

از دیگر ویژگی‌های فنی مانیتور Master Tech GP275 می‌توان به نسبت کنتراست (Contrast Ratio) خیلی خوب 3000:1 اشاره کرد. روشنایی مانیتور هم در سطح مناسبی قرار داشته و میزان درخشندگی آن 250 کاندلا بر متر مربع (250cd/m2) است. در مجموع مانیتور Master Tech GP275 صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی داشته و از امکانات فنی بسیار خوبی بهره‌مند شده است و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما در این رده کاربری و در این رنج قیمت باشد. برای خرید مانیتور مخصوص بازی با قیمت مناسب، Master Tech GP275 را حتما در لیست بررسی خود قرار دهید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275

 

پورت‌ها و بلندگو

در مانیتورهای مخصوص بازی انتقال با کیفیت تصویر بسیار اهمیت داشته و نمی‌توان تنها به یک پورت HDMI بسنده کرد. مستر تک هم در مانیتور GP275 خود از پورت‌های متنوعی استفاده کرده است. بر روی پنل پشتی مانیتور شاهد پورت‌های VGA، HDMI، DVI-D و یک DisplayPort هستیم. همچنین مانیتور به بلندگو داخلی مجهز نشده است و برای شنیدن صدا باید از یک اسپیکر جداگانه استفاده کنید. بر روی مانیتور پورت جهت استفاده از بلندگو در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275

 

نتیجه‌گیری

مانیتور Master Tech GP275 یک مانیتور مخصوص بازی با امکانات بسیار خوب و قیمت مناسب است. مستر تک در ساخت این نمایشگر از طرح و الگوی زیبایی پیروی کرده که باعث شده، مانیتور جلوه‌ای زیبا به‌خود بگیرد. صفحه‌نمایش بزرگ 27 اینچی از نوع خمیده و استفاده از پنل IPS و پشتیبانی از کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080 نمایشگر این مانیتور را بسیار کارآمد کرده است. شما می‌توانید علاوه بر بازی، با بهترین کیفیت با آن به تماشا فیلم نشسته و همچنین مشغول انجام کارهای طراحی با بهترین شرایط شوید. جدا از امکانات فنی، پورت‌های کاملی هم برای مانیتور درنظر گرفته شده است.­ قیمت مانیتور Master Tech GP275 یکی دیگر از ویژگی‌های مانیتور است. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech GP275 می‌توانید به یک مانیتور گیمینگ کارآمد و اقتصادی دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • صفحه‌نمایش 27 اینچی خمیده با کیفیت Full HD
  • پنل IPS
  • ارزش خرید بالا

 

نکات منفی

  • عدم استفاده از بلندگو داخلی

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP275



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از صفحه نمایش بزرگ بهره می‌برند، هوآوی آنر 8 ایکس مکس (Huawei Honor 8x Max) یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. قیمت مناسب، پردازنده و رم خوب، دوربین مناسب و ظاهر زیبا برخی از ویژگی های مثبت این گوشی هستند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی در ماه سپتامبر (September) سال 2018 به طور رسمی از گوشی جدیدی تحت عنوان هوآوی آنر 8 ایکس مکس (Huawei Honor 8x Max) رونمایی کرد. این گوشی در برخی از بازارها با نام هوآوی اینجوی مکس (Huawei Enjoy Max) هم شناخته می‌شود، بنابراین اگر در برخی منابع گوشی مذکور با این لقب معرفی شد تعجب نکنید. گوشی آنر 8x Max هوآوی دو ویژگی اصلی دارد! اول اینکه صفحه نمایش آن بسیار بزرگ تر از صفحه نمایش گوشی های معمولی و رایج فعلی بازار است. دومین مسئله هم مربوط به قیمت هوآوی Honor 8x Max می‌شود. قیمت این گوشی نسبت به قیمت گوشی های هم رده خودش واقعا رقابتی و مناسب در نظر گرفته شده و این موضوع سبب گشته که استقبال خوبی از آنر 8x مکس به عمل آید.

اما آیا آنر 8 ایکس مکس گزینه خرید مناسبی برای شماست؟ ما در این مطلب و مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. چنانچه نقاط قوت این گوشی هم سوی با نیازها و انتظارات شما باشند، طبیعتا خرید آنر 8x مکس انتخاب خوبی برای شماست و اگر نقاط ضعف آن دقیقا منطبق با انتظارات و نیازهای شما هستند، طبیعتا این گوشی نمی‌تواند برای شما گزینه خرید مناسبی باشد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی خوش قیمت و جدید را دارید و هوآوی آنر 8x Max هم از گزینه های خریدتان است، حتما تا انتهای این مطلب اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : طراحی و ظاهر

با اولین نگاه به گوشی آنر 8 ایکس مکس متوجه ظاهر شیک و به روز آن و همچنین اندازه و ابعاد بزرگ بدنه دستگاه خواهید شد. این گوشی به صفحه نمایشی 7.12 اینچی مجهز است و بدین ترتیب بدنه آن ابعاد 8.1 در 86.3 در 177.6 میلیمتری دارد و وزن آن هم به چیزی در حدود 210 گرم می‌رسد! ابعاد بزرگ این گوشی سبب شده که استفاده از آن با یک دست کمی دشوار باشد و دستگاه شبیه به یک "فبلت" به نظر آید. بنابراین اگر به گوشی های بزرگ علاقه دارید، آنر 8x Max گزینه خرید مناسبی برای شماست اما اگر به این نوع گوشی ها علاقمند نیستید، آنر 8 ایکس مکس نمی‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. استفاده از این گوشی به دلیل ابعاد بزرگی که دارد در برخی مواقع مثل برقراری تماس تلفنی ممکن است کمی حس عجیب و نامتعارفی را به کاربر منتقل کند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

صفحه نمایش بزرگ Honor 8x Max  بدون حاشیه طراحی شده و در لبه فوقانی آن یک زائده کوچک تحت عنوان ناچ (Notch) برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده است. در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی هم حاشیه باریکی وجود دارد که لوگوی Honor در این قسمت نصب است. بنابراین وقتی از نمای رو به رو به دستگاه نگاه کنید، ظاهر مدرن و شیک آن توجهتان را جلب خواهد کرد. از سمت دیگر قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌رسد اما متاسفانه جنس قاب پشت آن از شیشه نیست و هوآوی به جای آن از پلاستیک خاصی استفاده کرده که در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی بسیار حساس است. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که اگر در کنار آنر 8x مکس هوآوی از قاب و گارد موبایل استفاده نشود، خیلی زود روی قاب پشت آن خط و خش های آزاردهنده‌ای به وجود می‌آید.

لبه های قاب پشت گوشی انحنادار طراحی شده‌اند و زیبایی خاصی دارند. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت آنر 8x Max هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن تعبیه شده که عملکرد روان و دقیقی دارد. لازم به ذکر است که هوآوی Honor 8x Max از قابلیت اسکن چهره هم پشتیبانی می‌کند و در این زمینه برای استفاده روزمره بازده مطلوبی دارد. هوآوی آنر 8 ایکس مکس همچنین از اسپیکر های دوبل استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی مطلوبی دارند و از تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کنند. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم ارائه کرده و به سوکت شارژ میکرو یو اس بی 2 مجهز است. از نظر تنوع رنگی هم Honor 8x Max هوآوی شامل رنگ های قرمز، آبی و مشکی می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی آنر 8x مکس که شاید کمتر کسی به آن توجه کند مربوط به بهره‌مندی آن از چراغ LED نوتیفیکیشن می‌شود که در بخش فوقانی و سمت راست لنز دوربین سلفی گوشی نصب شده و زمانی که نوتیفیکیشنی دریافت کنید این چراغ به حالت چشمک زن اطلاع رسانی لازم را به عمل می‌آورد. شاید تصور کنید وجود این چراغ خیلی کاربردی و مهم نیست اما به عقیده ما چراغ LED نوتیفیکیشن در عمل می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پس بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور ابعاد بزرگی دارد و برای استفاده تک دست خیلی مناسب نیست. مواد بکار رفته در ساخت قاب گوشی هم خیلی با کیفیت و درجه یک نیستند اما با این حال گوشی ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارد و قدرت صدای خروجی از آن هم بسیار مطلوب است. اگر به گوشی های بزرگ علاقه داشته باشید، بدون شک آنر 8x مکس هوآوی با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد گزینه خرید خوب برایتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که گوشی هوآوی آنر 8x مکس را نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی متمایز می‌کند مربوط به بهره‌مندی آن از صفحه نمایشبزرگ 7.12 اینچی می‌شود! اگرچه صفحه نمایش 7.12 اینچی گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و چیزی در حدود 83.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده اما با این حال منجر به افزایش ابعاد گوشی شده است که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم. پنل نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 350 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی مناسبی برای گوشی با صفحه نمایش 7.12 اینچی خواهد بود. نسبت تصویر صفحه نمایش آن هم 18.7 به 9 در نظر گرفته شده است.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

روی صفحه نمایش گوشی آنر 8X Max با یک لایه شیشه پوشانده شده اما این شیشه خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز ندارد. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم بر روی آن گلس ال سی دی نصب کنید تا بر روی نمایشگر گوشی خط و خش های دائمی ایجاد نشود. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش بزرگ دستگاه چگونه است و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود چقدر شاداب و شارپ هستند؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار خوبی در ارائه محتوا دارد. جزئیات تصویر بر روی صفحه نمایش بزرگ این گوشی به خوبی قابل مشاهده هستند و شادابی و شارپنس مطلوبی هم از سوی آن ارائه می‌شود. بدین سبب تماشای فیلم و سریال یا حتی بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ گوشی آنر 8 ایکس مکس بسیار لذت بخش خواهد بود.

صفحه نمایش Honor 8x Max از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد خوبی دارد. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور به خوبی محتوای روی آن را مشاهده کرد و مشکلی برای استفاده از گوشی در محیط های باز وجود ندارد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش بزرگ گوشی آنر 8 ایکس مکس کیفیت مطلوبی دارد و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال یا حتی اجرای بازی های مختلف در آن می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش را برایتان به ارمغان آورد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی های شرکت هوآوی از سیستم عامل اندروید گوگل بهره‌مند هستند و طبیعتا Huawei Honor 8x Max هم از این قاعده مستثنا نیست. اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط EMUI 8.2 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود. رابط EMUI 8.2 از نظر بصری رابطی خوب است و حداقل نسبت به نسخه های قدیمی تر سری رابط های EMUI بهبود چشمگیری یافته اما همچنان یک رابط سنگین محسوب می‌شود که قابلیت های بسیار زیادی را ارائه می‌کند. این رابط به گونه‌ای تنظیم شده که تقریبا برای انجام هر کاری که انتظارش را داشته باشید یک گزینه در منوی تنظیمات آن ارائه شده و همین مسئله منجر به سنگین شدن آن و همچنین سردرگم کننده بودن گزینه های منوی تنظیم آن می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

اما از سمت دیگر اگر به زیاد بودن گزینه های شخصی سازی اهمیت می‌دهید، رابط EMUI 8.2 کاملا شما را راضی نگه می‌دارد. برای تست تمام گزینه های مختلفی که در تنظیمات این رابط ارائه شده حداقل باید چند ساعت زمان صرف کنید. به لطف رابط EMUI 8.2 گوشی آنر 8 ایکس مکس از دستورات اشاره‌ای متعددی پشتیبانی می‌کند و قابلیت پنهان سازی یا نمایان بودن منوی اپلیکیشن ها و سه دکمه مجازی زیر صفحه نمایش را دارد. اما گذشته از این قابلیت ها و تنظیمات باید دید که رابط و بستر نرم افزاری دستگاه از نظر روان بودن و سرعت عملکرد چگونه است؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی یا نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره هیچ مشکلی ندارد و کاملا روان عمل می‌کند.

پر شدن حافظه داخلی گوشی و ذخیره کردن اطلاعات زیاد در آن می‌تواند در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کمی لگ و تاخیر به وجود آورد اما شدت این تاخیر و لگ ها حتی در بدترین شرایط هم به قدری نیست که آزاردهنده باشد. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت 64 گیگابایتی حافظه داخلی در نسخه پایه گوشی آنر 8x Max بعید است که خیلی راحت و زود حافظه گوشی رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی Honor 8x Max از بستر نرم افزاری خوب نسبتا روانی بهره می‌برد. اگر تجربه استفاده از گوشی های شرکت هوآوی را داشته باشید به راحتی با رابط کاربری آن ارتباط برقرار خواهید کرد و اگر تجربه استفاده از گوشی های هوآوی را نداشته باشید هم به تدریج با رابط این گوشی و گزینه های شخصی سازی متعددی که در آن ارائه شده‌اند آشنا خواهید شد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. پیش از اینکه در مورد این موضوع صحبت کنیم بهتر است مروری بر جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی دستگاه داشته باشیم. تراشه‌ اسنپدراگون 636 کوالکام در قلب Honor 8x Max  بکار رفته که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشت هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 260 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 509 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی هوآوی آنر 8 ایکس مکس از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمنا هر دو نسخه گوشی مذکور از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی به عمل می‌آورند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

اما قدرت عملکرد گوشی مورد نظر چطور است؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که ما در بررسی هوآوی Honor 8x Max نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن را مورد بررسی قرار دادیم. برای انجام این کار دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و هر یک را برای 10 دقیقه در آن اجرا کردیم. سپس از بازی خارج و مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی بهتر قابل لمس باشد. نتیجه بررسی هوآوی Honor 8x Max نشان داد که گوشی به خوبی از پس اجرای بازی های مذکور بر می‌آید و فقط در برخی مواقع و به ویژه بعد از گذشت 15 دقیقه از انجام بازی، لگ و تاخیرهای ریزی در آن نمایان می‌شوند. شدت این لگ و تاخیرها به هیچ عنوان زیاد نیست و قابل چشم پوشی هستند. بعد از 20 دقیقه انجام بازی در گوشی به جهش مابین اپلیکیشن های اخیر پرداختیم که در این شرایط برای 3 الی 5 ثانیه با لگ و تاخیرهای محسوسی رو به رو شدیم و به تدریج این لگ و تاخیرها از بین رفتند. بنابراین با توجه به اینکه گوشی آنر 8x مکس هوآوی یک گوشی مقرون به صرفه و میان رده است، باید اعتراف کرد که قدرت پردازشی مطلوبی دارد و حتی می‌تواند برای انجام بازی های اندرویدی سنگین در بازه های زمانی کوتاه هم مناسب باشد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی هوآوی آنر 8 ایکس مکس از دو لنز 16 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/2.0 و F/2.4 دارند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب و باز عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های با کیفیتی ضبط کنید. تفکیک پذیری رنگ ها، جزئیات تصویر و شادابی عکس در اینگونه مواقع مطلوب است. اما در محیط های بسته و کمی تاریک، کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه افت می‌کند و در محیط های خیلی تاریک مثل شب عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند اصلا کیفیت مطلوبی ندارند و حتی در حالت AI Mode هم وضعیت جالبی را ارائه نمی‌کنند.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی آنر 8 ایکس مکس با کیفیت معمولی انجام می‌شود. در اغلب مواقع جزئیات عکس های پرتره خوب هستند اما سرعت عمل پردازش عکس ها چندان زیاد نیست. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی مذکور از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین سلفی این گوشی هم در محیط های با نور مناسب خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کرد، اما در محیط های تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی هوآوی Honor 8x Max می‌توان اینطور گفت که اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت زیادی می‌دهید، هوآوی آنر 8X Max گزینه خرید خیلی مناسبی برایتان نیست اما اگر به یک دوربین معمولی و با کیفیت متوسط در گوشی قانع هستید، خرید آنر 8x مکس تصمیم خوبی خواهد بود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max : باتری و شارژدهی

در آخرین بخش نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجددش صحبت خواهیم کرد. با توجه به اینکه گوشی مذکور از صفحه نمایشی بزرگ و بدون حاشیه بهره می‌برد، انتظار داریم که باتری بزرگی هم برای تامین انرژی مورد نیاز آن ارائه شده باشد. در همین راستا هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت را برای گوشی آنر 8x مکس در نظر گرفته است. با توجه به ظرفیت باتری گوشی انتظار داریم که قدرت شارژدهی مطلوبی از سوی آن بری دستگاه ارائه شود. در بررسی هوآوی Honor 8x Max مشخص شد که باتری آن با یک بار شارژ و در حالت استفاده نرمال می‌تواند یک روز انرژی مورد نیازش را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت عادی باشد و به ویژه وی زمان زیادی را صرف اجرای بازی های اندرویدی سنگین نماید، سرعت خالی شده شارژ باتری دستگاه هم بیشتر می‌شود.

پس باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هوآوی آنر 8 ایکس مکس کیفیت شارژدهی کاملا معمولی دارد، اما سرعت شارژ مجدد باتری گوشی چطور است؟ شارژر گوشی مذکور یک شارژر 18 واتی است، پس آنر 8x Max از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی ما مشخص شد که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه با استفاده از شارژر 18 واتی آن تقریبا ظرف 2 ساعت فول شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ باتری گوشی خوب است و این مسئله می‌تواند نقطه قوتی برای دستگاه باشد.

 

بررسی هوآوی Honor 8x Max

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor 8x Max (آنر 8 ایکس مکس) پرداختیم. این گوشی در مقایسه با ویژگی هایی که دارد از قیمت بسیار مطلوبی بهره می‌برد و یکی از گوشی های مقرون به صرفه و پر فروش شرکت هوآوی است. این اسمارتفون صفحه نمایش و ابعاد بزرگی دارد و برای علاقمندان به گوشی های با نمایشگر بزرگ گزینه خرید خوبی خواهد بود. در بخش زیر برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون اندرویدی را برایتان مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ
  • پردازنده و رم خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • اندازه بزرگ تر از حالت معمول
  • قاب پشت پلاستیکی
  • دوربین معمولی


:: برچسب‌ها: هوآوی Honor 8x Max , خرید هوآوی Honor 8x Max , بررسی هوآوی Honor 8x Max , مشخصات هوآوی Honor 8x Max , گوشی میانرده , گوشی خوش قیمت , هواوی , گوشی هواوی , خرید گوشی هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به‌دنبال مانیتورهای با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، سری به محصولات شرکت مستر تک (Master Tech) بزنید. تولیدات این شرکت همواره از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قیمت‌های به‌مراتب پایین‌تری نسبت به سایر رقبا دارند. مستر تک برای انجام کارهای خانگی تا بازی‌های ویدیویی، مانیتورهایی را روانه بازار کرده است. در این مقاله قصد بررسی مانیتور مدل Master Tech VX245 را داریم. این مانیتور 24 اینچی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 عرضه شده و از پنل IPS استفاده می‌کند. نور پس‌زمینه مانیتور LED بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. مانیتور VX245 ظاهر بسیار ساده و زیبایی دارد. حاشیه دور صفحه‌نمایش مدل بدون قاب (Frameless) طراحی شده و باعث می‌شود که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌نظر برسد. پایه نگه دارنده مانیتور هم بیضی‌شکل است و طراحی زیبایی دارد. مانیتور Master Tech VX245 با ابعاد مناسب و کیفیت فنی خوب، گزینه مناسبی برای استفاده خانگی و اداری است.

مانیتور 24 اینچی Master Tech VX245 از پنل IPS استفاده که به‌واسطه آن دقت رنگ تصاویر در مانیتور بسیار بالا است. دقت، شفافیت و زنده بودن رنگ‌ها از ویژگی‌های این پنل صفحه‌نمایش است. از همین رو علاقه‌مندان به طراحی گرافیک، عکاسان و نقاشان دیجیتال همواره به‌دنبال مانیتورهایی با پنل صفحه‌نمایش IPS هستند. قیمت مانیتور Master Tech VX245 در مقایشه با سایر مانیتورهای هم‌رده بسیار مناسب بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت و اقتصادی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Master Tech VX245

همانند سایر تولیدات این شرکت، مستر تک در ساخت مانیتور VX245 از پلاستیک فشرده استفاده کرده است. پنل جلویی مانیتور همان‌طور که اشاره شد، طراحی بدون قاب یا Frameless دارد که باعث شده مانیتور جلو‌‌ه‌ای زیبا به خود بگیرد و همچنین بزرگ‌تر به‌نظر برسد. تنها در قسمت انتهایی پنل جلویی مانیتور شاهد حاشیه‌ای هستیم که در مرکز آن لوگو شرکت Master Tech به‌چشم می‌خورد. پایه نگه‌دارنده مانیتور هم ساختاری بیضی‌شکل داشته و علاوه بر ظاهر زیبا، استحکام خوبی را هم به‌همراه دارد. مانیتور Master Tech VX245 یک صفحه‌نمایش 24 اینچی داشته و ابعاد کلی آن همراه با پایه 197 × 401 × 534 میلی‌متر است. همچنین وزن این مانیتور هم 3.1 کیلوگرم است که برای یک مانیتور با صفحه‌نمایش 24 اینچ بسیار مناسب است. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech VX245 با قیمت مناسب، می‌توانید به یک مانیتور زیبا و متناسب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

صفحه‌نمایش

مانیتور Master Tech VX245 صفحه‌نمایش بزرگ 24 اینچی دارد. نور پس زمینه مانیتور LED بوده و توان نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد. این مانیتور با کیفیت تصویر Full HD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل عرضه شده است. نسبت تصویر (Aspect Ratio) مانیتور هم استاندارد بوده و 16 به 9 است. یعنی به‌ازای 16 پیکسل افقی، بر روی صفحه‌نمایش، 9 پیکسل عمودی وجود دارد. پنل صفحه‌نمایش یکی از ویژگی‌های مثبت این مانیتور است. مستر تک از پنل IPS برای این مانیتور استفاده کرده است. پنل IPS را می‌توان یک پنل صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت معرفی کرد. دقت رنگ‌ها در این مانیتور بسیار بالا بوده و می‌توانید زنده‌ترین رنگ‌ها را در آن مشاهده کنید. همچنین زاویه دید بسیار خوبی داشته و از هر موقعیتی که به نمایشگر نگاه کنید، ثبات رنگ‌ها را شاهد هستید. مانیتور از زاویه دید 178 درجه عمودی و افقی پشتیبانی کرده و می‌توانید با خیال راحت از زوایای مختلف به تصویر مانیتور Master Tech VX245 نگاه کنید.

مانیتور مستر تک VX245 شدت روشنایی بسیار خوبی داشته و میزان درخشندگی آن 250 کاندلا بر متر مربع (250 cd/m2) است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست (Contrast Ratio) خوب 1000:1 اشاره کرد. زمان پاسخ‌گویی (Response Time) مانیتور هم 5 میلی‌ثانیه است. این عدد به این معناست که برای تغییر رنگ یک پیکسل به رنگ دیگر (عموما خاکستری به خاکستری – GTG) تنها 5 میلی‌ثانیه زمان لازم است. طبیعتا هر چه این مقدار کمتر باشد، سرعت تغییر رنگ و در نهایت روان بودن تصاویر بیشتر است. برای یک مانیتور در رده کاربری عمومی و برای استفاده خانگی و اداری، زمان پاسخ‌گویی مانیتور مناسب است. کیفیت تصویر مانیتور در مجموع برای کاربری عمومی ایده‌آل بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

پورت‌ها و بلندگو

مانیتور Master Tech VX245 از پورت‌های کمی استفاده می‌کند اما برای مانیتوری در این رده کاربری انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت. بر روی قاب پشتی مانیتور یک پورت VGA، یک پورت HDMI و جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون و اسپیکر قرار داده شده است. این مانیتور به بلندگو داخلی مجهز نشده و برای شنیدن صدا باید از اسپیکر جداگانه استفاده کنید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245

 

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک مانیتور با کیفیت برای انجام کلیه امور روازنه خود هستید، مانیتور Master Tech VX245 را حتما در لیست بررسی خود قرار دهید. صفحه‌نمایش مانیتور 24 اینچی بوده و از پنل IPS استفاده می‌کند که به‌واسطه آن می‌توانید شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصاویر را مشاهده کنید. کیفیت تصویر مانیتور هم Full HD با رزولوشن 1920x1080 است. کیفیت تصویر Full HD با پنل IPS و طراحی بدون قاب نمایشگر، مانیتور Master Tech VX245 را به یک گزینه ایده‌آل برای تماشا فیلم نیز تبدیل می‌کند. قیمت مانیتور Master Tech VX245 یکی از ویژگی‌های آن بوده و می‌توانید با خرید Master Tech VX245 به یک مانیتور با کیفیت و اقتصادی برای انجام کارهای خود دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080
  • استفاده از پنل IPS

 

نکات منفی

  • عدم استفاده از بلندگو داخلی

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245



:: برچسب‌ها: مانیتور Master Tech VX245 , خرید مانیتور Master Tech VX245 , قیمت مانیتور Master Tech VX245 , بررسی مانیتور Master Tech VX245 , مشخصات مانیتور Master Tech VX245 , خرید مانیتور , قیمت مانیتور , بررسی مانیتور ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی آنر 8 سی هوآوی (Huawei Honor 8C) یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های فعلی این شرکت چینی است که در ماه اکتبر (October) سال 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. این گوشی علیرغم قیمت ناچیز از ظاهری شیک بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8C بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه اکتبر (October) سال 2018 شرکت چینی هوآوی از گوشی ارزان قیمت و جدید خود با نام اختصاصی Honor 8C (هوآوی آنر 8C) رونمایی کرد. این گوشی به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه خود توانست توجه خیلی از کاربران را جلب کند و به یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار تبدیل شود. قیمت هوآوی Honor 8C واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و این مسئله اصلی ترین نقطه قوت آن است. هوآوی سعی کرده در عین حال که قیمت دستگاه را پایین نگه داشته، ظاهر زیبایی برای آن ایجاد کند و گوشی را از سخت افزار مناسبی هم بهره‌مند سازد. اما چطور نقاط قوت و ضعف گوشی آنر 8C را بهتر بشناسیم؟ آیا خرید هوآوی Honor 8C انتخاب خوب و درستی است؟

مطمئنا اگر از علاقمندان به گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه باشید، هوآوی آنر 8 سی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. البته تصمیم گیری قطعی مبنی بر خرید یا عدم خرید Honor 8C کاملا به سلیقه شخصی و انتظارات شما از آن ارتباط دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor 8C بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما می‌توانید با مقایسه نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون (smartphone) با نیازها و انتظارات خودتان تصمیم گیری قطعی و دقیق تری مبنی بر خرید یا عدم خرید آنر 8C هوآوی داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): طراحی و ظاهر

شرکت هوآوی سعی داشته ظاهری مدرن و شیک را برای گوشی Honor 8C ایجاد کند تا بدین ترتیب کاربران با نگاه اول جذب ظاهر مدرن و زیبای آن شوند. باید اعتراف کرد با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، سبک طراحی و ظاهر آن واقعا خوب است و اصلا حس یک گوشی ارزان قیمت را به کاربر منتقل نمی‌کند. وقتی از نمای رو به رو به آن نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک دستگاه را می‌بینید که درست مثل آیفون X اپل زائده‌ای ذوزنقه شکل در بخش فوقانی خود دارد و سنسور های جلو و لنز دوربین سلفی دستگاه در آن بخش نصب هستند. در لبه زیرین صفحه نمایش گوشی هم حاشیه سیاه رنگ نمایشگر دیده می‌شود و لوگوی Honor در این بخش نصب است. سایر بخش های لبه نمایشگر بسیار باریک هستند و شیک به نظر می‌رسند.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

قاب پشت گوشی نسبتا براق است و به همین دلیل زیبا به نظر می‌رسد. لنز دوربین دوگانه و اصلی آن در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده و تقریبا در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن نصب است. در بررسی هوآوی Honor 8C مشخص شد که سرعت، دقت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت آنر 8 سی خوب است و با آن می‌توان به راحتی قفل نمایشگر دستگاه را آنلاک کرد. کیفیت و سرعت عملکرد این اسکنر به مرور زمان ممکن است کمی افت کند اما مقدار افت سرعت عملکرد آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد یا خیلی به چشم آید. بدنه آنر 8 سی ابعاد 8 در 75.9 در 158.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 167.2 گرم می‌رسد.

ظاهر زیبا و شیک گوشی آنر 8C سبب شده با در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و کمتر کسی از روی ظاهر آن بتواند تشخیص دهد کهHonor 8C یک گوشی ارزان قیمت است. هوآوی مدعی شده این گوشی از استاندارد ضد پاشش آب و گرد و غبار (IP5X) هم پشتیبانی می‌کند اما بهتر است خیلی به ضد آب بودن این گوشی اعتماد نکنید و همیشه مراقب باشید آب و مایعات در تماس مستقیم با آن قرار نداشته باشند. آنر 8 سی هوآوی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به پورت میکرو یو اس بی 2 مجهز است. اما جنس موادی که در ساخت قاب این گوشی بکار رفته چطور است؟

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

فریم اصلی هوآوی Honor 8C از موادی پلاستیکی ساخته شده و قاب پشت آن هم علیرغم اینکه براق به نظر می‌رسد پلاستیکی است. این مسئله سبب می‌شود که قاب پشت گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن بسیار حساس باشد و به مرور زمان خط و خش های آزاردهنده‌ای روی آن به وجود آیند. بنابراین بهتر است برای محافظت از قاب پشت گوشی حتما از گارد موبایل استفاده کنید. در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی هوآوی Honor 8C می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور ظاهری شیک و زیبا دارد و در مقایسه با قیمت خودش از طراحی مطلوبی بهره‌مند است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): صفحه نمایش

آنر 8 سی هوآوی به یک نمایشگر 6.26 اینچی نوع IPS LCD مجهز شده و رزولوشن 1520 در 720 پیکسل را ارائه می‌کند. نسبت تصویر آن هم 19 به 9 خواهد بود. با توجه به اندازه نمایشگر رزولوشن آن، تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 269 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار خیلی زیادی نیست. ضمنا حاشیه های صفحه نمایش گوشی باریک هستند و بدن ترتیب چیزی در حدود 81.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. ضمنا در بررسی هوآوی Honor 8C مشخص شد که صفحه نمایش گوشی هم در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی بسیار حساس است و برای محافظت از آن حتما باید از یک لایه گلس ال سی دی استفاده شود. اما صفحه نمایش آنر 8C از نظر کیفیت، وضوح تصویر، شارپنس و روشنایی چطور عمل می‌کند؟

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

متاسفانه ما خیلی طرفدار شادابی تصور و وضوح آن در نمایشگر آنر 8C نیستیم و باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از این دو نظر عملکرد کاملا معمولی دارد. وقتی به محتوای صفحه نمایش دستگاه نگاه کنید به خوبی متوجه شارپنس نه چندان بالا و وضوح نسبتا متعادل آن می‌شوید. البته وضوح و شارپنس نمایشگر گوشی طوری نیست که بد به نظر برسد یا نقطه ضعفی در طراحی آن باشد، بلکه فقط کیفیت معمولی را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه صفحه نمایش گوشی بزرگ و بدون حاشیه است، تماشای فیلم و سریال یا وبگردی با آن لذت بخش خواهد بود. صفحه نمایش آنر 8C از نظر روشنایی هم وضعیت معمولی و قابل قبولی دارد. برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید باید حتما شدت روشنایی نمایشگر آن را بر روی 100 درصد تنظیم نمایید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش گوشی هوآوی آنر 8C کیفیت معمولی و قابل قبولی دارد و به نوعی تعادل مابین قیمت گوشی و کیفیت صفحه نمایش آن برقرار است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): سیستم عامل و رابط کاربری

گوشی های شرکت هوآوی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و آنر 8C هم از این قاعده مستثنی نیست. اندروید 8 اوریو (Android 8 Oreo) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری EMUI 8.2 هم به همراه آن ارائه می‌شود. اگر تجربه استفاده از گوشی های هوآوی را داشته باشید، پس با رابط کاربری EMUI هم آشنا هستید اما اگر تجربه استفاده از گوشی های این برند را ندارید، شاید تحمل کردن EMUI در چند روز اول کار کمی برایتان دشوار باشد! این رابط مملو از ویژگی ها و قابلیت های مختلف است و اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیادی هم روی آن نصب هستند. این موضوع سبب شده که رابط گوشی سنگین شود و برای اجرا در یک گوشی با سخت افزار ضعیف تر چندان بهینه نباشد. قابلیت های شخصی سازی در رابط EMUI 8.2 به قدری زیاد است که منوی تنظیمات آن واقعا سردرگم کننده به نظر می‌رسد و شما برای پیدا کردن خیلی از گزینه ها در منوی تنظیمات دستگاه مجبور به استفاده از قابلیت جستجو خواهید شد و نمی‌توانید مسیر مشخصی را بیابید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

سنگین بودن رابط گوشی و بستر نرم افزاری دستگاه سبب شده که عملکرد آن در گوشی Honor 8C خیلی روان نباشد. البته برای استفاده عادی از دستگاه و انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، پرسه زدن در اینستاگرام، استفاده از تلگرام و سایر اقدامات این چنینی مشکلی نخواهید داشت اما زمانی که تعداد اپلیکیشن های نصب شده در دستگاه زیادتر شوند و حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهایی در عملکرد نرم افزاری آنر 8C به وجود می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی هوآوی آنر 8C دریافت کنید بهتر است از پر شدن حافظه داخلی آن و ذخیره اطلاعات زیاد در دستگاه خودداری نمایید. پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که بستر نرم افزاری و رابط کاربری گوشی Honor 8C عملکرد معمولی دارد و متاسفانه بهینه نیست و این مسئله می‌تواند لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه به وجود آورد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین مسائلی که باید در بررسی هوآوی Honor 8C در مورد آن صحبت شود، مسئله قدرت عملکرد و بازده است. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه اسنپدراگون 632 کوالکام است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 250 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 250 Gold بوده و فرکانس کاری مشابه 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. آنر 8C هوآوی از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی می‌کنند.

قبل از اینکه در مورد قدرت عملکرد گوشی هوآوی Honor 8C صحبت کنیم باید بگوییم که واقعا پردازنده و رم این گوشی در مقایسه با قیمت دستگاه وضعیت عالی دارند. پردازنده اسنپدراگون 632 یکی از پردازنده های جدید شرکت کوالکام است و می‌توان از آن به عنوان یک تراشه میان رده رو به بالا یاد کرد. تجهیز آنر 8C به رم 4 گیگابایتی هم نشان می‌دهد که هوآوی سعی داشته قدرت پردازشی خوب و پتانسیل مولتی‌تسکینگ مطلوبی را در دستگاه ایجاد کند تا کاربران از آن لذت ببرند. اما قدرت عملکرد Honor 8C چطور است؟ برای درک بهتر قدرت عملکرد این گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عمل رم آن را آزمایش کنیم.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

نتیجه بررسی هوآوی Honor 8C نشان داد که این گوشی به خوبی از پس اجرای چند دقیقه بازی های سنگین اندرویدی با تنظیمات گرافیکی متوسط بر می‌آید. اجرای 10 دقیقه بازی پابجی موبایل در آنر 8C بدون مشکل انجام شد و لگ و تاخیرهای ریزی که در حین اجرا به وجود آمدن کاملا قابل چشم پوشی بودند. اما بدنه گوشی در این بازه زمان به شدت داغ شد و مشخص بود که پردازنده دستگاه تحت فشار قرار دارد. این مسئله منجر به افزایش چشمگیر سرعت خالی شدن شارژ باتری شد، به طوری که ظرف 10 دقیقه تقریبا 15 درصد از شارژ باتری Honor 8C از دست رفت. بنابراین بعد از خروجی از بازی و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی هم برای چند ثانیه شاهد لگ و تاخیرهای محسوسی بودیم اما این لگ ها به تدریج برطرف شدند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که گوشی هوآوی آنر 8 سی برای گیمینگ و بازی کردن طراحی نشده و شاید گزینه خوبی برای علاقمندان به بازی های اندرویدی نباشد اما برای اجرای 10 الی 15 دقیقه بازی هایی مثل پابجی در این گوشی با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شود. فراموش نکنید که آنر 8C یک گوشی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است و ارائه این پتانسیل پردازشی توسط آن واقعا جای تقدیر دارد و برای دستگاه یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید در نقد و بررسی هوآوی Honor 8C به آن اشاره داشته باشیم مربوط به کیفیت عملکرد دوربین دستگاه می‌شود. این روزها کاربران به کیفیت دوربین گوشی ها بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. دوربین اصلی گوش آنر 8 سی از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.4 دارند. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی از نوع واید (Wide) است و لنز دوم آن از نوع عمقی (Depth) خواهد بود. دوربین اصلی Honor 8C از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش ال ای دی هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن چگونه است؟

در بررسی هوآوی Honor 8C مشخص شد که دوربین اصلی گوشی عملکرد معمولی و قابل قبولی دارد. با دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های خوبی ضبط کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشند، اما در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت نسبتا زیادی در عملکرد دوربین اصلی گوشی به وجود می‌آید. در اینگونه شرایط می‌توانید با فعال کردن حالت AI کمی به بهبود کیفیت عکس ها کمک کنید، اما استفاده از چراغ فلش LED خیلی کمک قابل ملاحظه‌ای به شما نمی‌کند چون منجر به غیرطبیعی شدن منظره پیش روی دوربین در عکس ها می‌شود. عکس های پرتره دوربین اصلی دستگاه هم کیفیت متوسطی دارند. در اغلب مواقع عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شود از جزئیات مطلوبی برخوردارند و تفکیک بخش فوکوس شده دوربین از نمای تار پشت با کیفیت قابل قبولی انجام می‌گیرد. در مجموع باید گفت که عملکرد دوربین اصلی آنر 8 سی معمولی است اما با این حال کیفیتی فراتر از قیمت دستگاه را ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

در سمت مقابل دوربین سلفی آنر 8C از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد معمولی دارد و با آن می‌توانید عکس های مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید اما در محیط های کم نور و تاریک افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین سلفی گوشی نمایان می‌شود. بنابراین وضعیت و کیفیت دوربین سلفی گوشی هم تقریبا مشابه دوربین اصلی آن است. در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی هوآوی Honor 8C می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از نظر کیفیت عملکرد دوربین وضعیت متعادلی دارد و یک گوشی معمولی است. البته نباید فراموش کرد که این گوشی یک اسمارتفون ارزان قیمت است و نمی‌توان انتظارات خیلی زیادی از آن داشت.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C (آنر 8C): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی Honor 8C در رابطه با باتری این گوشی و قدرت شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه صحبت می‌کنیم. باتری که هوآوی آن را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی آنر 8C در نظر گرفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اینکه آنر 8 سی یک گوشی میان رده است و برای انجام کارهای سنگین طراحی نشده، انتظار می‌رود که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن به خوبی بتواند از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. در بررسی هوآوی Honor 8C هم همین امر به وضوح قابل مشاهده بود چون مشخص شد که باتری گوشی با یک بار شارژ به راحتی 1.5 روز انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. اگر از کاربرانی باشید که خیلی از گوشی استفاده نمی‌کنند، حتی ممکن است تامین انرژی دستگاه تا 2 روز هم بدون مشکل انجام شود.

خوشبختانه گوشی هوآوی Honor 8C از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر فابریک گوشی مذکور شارژ سریع 10 واتی را ارائه خواهد کرد که به موجب آن می‌توان تقریبا ظرف مدت زمانی در حدود 115 دقیقه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی Honor 8C را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع هم یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی آنر 8 سی خواهد بود. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند و با توجه به بدنه یکپارچه دستگاه امکان تعویض دستی باتری آن وجود ندارد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor 8C

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor 8C پرداختیم. این گوشی برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی خوب و زیبا داشته باشند واقعا گزینه خرید عالی است. قیمت هوآوی Honor 8C در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و ظاهر زیبای آن سبب می‌شود که دستگاه در یک نگاه بتواند توجه افراد را جلب کند. یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی مربوط به شارژدهی بسیار خوب باتری آن و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 10 واتی می‌شود. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک
  • پردازنده و رم مناسب نسبت به قیمت
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ باتری مطلوب
  • قیمت بسیار عالی

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی و حساس به خراشیده شدن


:: برچسب‌ها: هوآوی Honor 8C , خرید گوشی هوآوی Honor 8C , بررسی هوآوی Honor 8C , مشخصات هوآوی Honor 8C , تکنولوژی , گوشی ارزان قیمت , گوشی با کیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

لپ تاپ های گیمینگ تا حدی جذاب، زیبا و قدرتمند شده‌اند که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهنده به جای سیستم کامپیوتری، یک لپ تاپ گیمینگ بخرند که هرجایی بتوانند از بازی کردن لذت ببرند. اگر قصد خرید یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار را دارید با نقد و بررسی لپ تاپ Asus ROG Strix GL702ZC همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های متفاوتی وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ی نوت‌بوک‌های پرطرفدار و قدرتمندی چون سری ROG به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی هستیم.

ایسوس برای محصولات مختلف خود برندی را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفته است و نام ROG که به عنوان مخفف Republic of Gamers (قلمرو یا جمهوری گیمرها) شناخته می‌شود، برای محصولات سری گیمینگ در نظر گرفته شده است.

STRIX نیز برای سخت‌افزارهای نورانی و دارای نورپردازی ایسوس به کار می‌رود که نشان می‌دهد نوت‌بوک فوق از این ویژگی بهره می‌برد. اما نمی‌توانید این سیستم نورپردازی را مطابق سلیقه‌ی خود سفارشی‌سازی کنید.

لپ‌تاپ‌ 17.3 اینچی ایسوس راگ استریکس جی اِل 702 زد سی یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی تایوانی است که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و با خیال راحت می‌توانید جدیدترین بازی‌های کامپیوتری را روی آن اجرا کنید. در ادامه به بررسی دقیق این دستگاه خواهیم پرداخت.

با خرید لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار را خواهید داشت. قیمت لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC نسبت به قیمت لپ تاپ های مشابه مناسب‌تر است و ارزش خرید خوبی دارد.

 

طراحی لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

طراحی لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

در همان نگاه اول به لپ تاپ ایسوس راگ استریس جی ال 702 زد سی متوجه می‌شوید که با یک محصول رده‌بالا، حرفه‌ای، خوش‌ساخت، با کیفیت و زیبا مواجه هستید که در عین سادگی، به خوبی جزئیات در آن رعایت شده است.

کیفیت ساخت دستگاه بسیار خوب است و آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در بدنه‌ی ASUS ROG Strix GL702ZC کیفیت و استحکام بسیار خوبی دارد. این لپ‌تاپ به خوبی شناسنامه سری ROG را حفظ کرده است. ترکیب رنگی سیاه، نقره‌ای و بعضا نارنجی رنگ به کار رفته در این دستگاه بر جذابیت‌های آن افزوده است.

روی درِ نوت‌بوک Asus ROG Strix GL702ZC لوگوی معروف سری ROG به چشم می‌خورد و که در کنار بدنه‌ی فلزی با ترکیب دو نوار نوریِ رنگی، جذابیت دستگاه را دوچندان کرده است. در قسمت پایین و بالای خروجی هوا نیز شاهد عبارت Republic of Gamers هستیم. قسمت بیرونی لپ تاپ سادگی و زیبایی خاصی دارد که در کنار خطوط شکسته زیبایی آن کامل‌تر شده است.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال هماهنگ از کمپانی ایسوس که در قالب یک بدنه‌ی فلزی خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. ترکیب سیاه و نارنجی رنگ این لپ‌تاپ در همان لحظه اول توجه شما را جلب خواهد کرد.

در قسمت جلو می‌توانید نمایشگر 17.3 اینچی لپ تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی را مشاهده کنید که متاسفانه حاشیه زیادی دارد. زیر این قسمت نیز یک بار دیگر تایپوگرافی مشهور REPUBLIC OF GAMERS را می‌بینیم. در قسمت زیر این نوشته و بالای صفحه کلید لوگوی نارنجی رنگ ROG به چشم می‌خورد.

نکته‌ی قابل توجه در این بخش وجود صفحه کلید عددی است که کمک زیادی به شما می‌کند و هنگام پردازش‌های محاسباتی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در زیر قسمت کیبورد عددی عبارت STRIX و در سمت مقابل لوگوی مشهور ASUS زیر صفحه کلید به چشم می‌خورد.

ابعاد این لپ‌تاپ 34 * 280 * 415 میلی‌متر و وزن آن 3 کیلوگرم است که گزینه سنگینی به شمار می‌رود ولی برای یک لپ تاپ گیمینگ خیلی هم عجیب نیست.

 

خروجی‌های لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

پورت لپ تاپ asus rog strix gl702cz

 

این لپ تاپ با توجه به نوع کاربری و ضخامت خود پورت‌ های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ لپ‌تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC علاوه بر خروجی شارژر، پورت‌های HDMI، USB 3.0، پورت شبکه، USB 3.1 Type C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است. در سمت راست نیز می‌توانید کارتخوان microSD، پورت USB 3.0 و یک خروجی USB 2.0 را مشاهده کنید.

 

لپ تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی

 

ضمن اینکه لپ‌تاپ Asus ROG Strix GL702ZC، فاقد درایو نوری است و برای انتقال اطلاعات فقط باید از حافظه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل استفاده کنید. در این لپ تاپ از بلوتوث 4.1 و شبکه بی‌سیم 802.11 b/g/a/n برای ارتباطات بی‌سیم استفاده شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

صفحه کلید لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC ایسوس از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ی کلیدها خوب در نظر گرفته و شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ی خوبی از بازی ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ی طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. نورپردازی نارنجی رنگ در نظر گرفته شده برای این نوت بوک باعث شده تا با محصولی زیبا روبه‌رو باشیم.

در کنار صفحه کلید اصلی، شاهد این هستیم که ایسوس یک کیبورد عددی (NumPad) کامل نیز در نظر گرفته است تا خیال کاربران راحت باشد.

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ از یک طراحی یکپارچه و زیبا بهره می‌برد و از ژست‌های حرکتی و لمس چندگانه نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت تاچ‌پد ASUS ROG Strix GL702ZC خیلی خوب است و هنگام کار کردن با آن هیچ‌گونه احساس کندی یا لگ نخواهید داشت. سطح تاچ‌پد نسبت به بدنه لپ‌تاپ پایین‌تر در نظر گرفته شده است و دور آن نوار نارنجی رنگ به چشم می‌خورد.

 

نمایشگر لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

نمایشگر لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

مدل Asus ROG Strix GL702ZC از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی IPS مات با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر یک نمونه 60 هرتزی با کیفیت بسیار خوب است.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، هنگام کار کردن با آن دچار مشکل جدی نمی‌شوید و از نظر روشنایی و زاویه‌ی دید می‌تواند شما را راضی کند. اما بهتر بود از یک صفحه نمایش با رزولوشن بیشتر استفاده می‌شد.

 

سخت‌افزار لپ تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC

 

سخت افزار لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ی خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت خواهد بود.

مدلی که ما از لپ تاپ گیمینگ ایسوس بررسی کردیم از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای AMD Ryzen7 1700 با فرکانس کاری 3 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 6 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. فرکانس کاری پردازنده این لپ تاپ در حالت توربو به 3.7 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده لپ‌ تاپ Asus ROG Strix GL702ZC در واقع یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. لپ‌تاپ‌های زیادی با پردازنده هشت هسته‌ای وجود ندارند و مدل‌های مجهز به پردازنده‌های هشت‌ هسته‌ای اینتل نیز قیمت بسیار بالایی دارند.

اینجاست که ارزش به‌کارگیری تراشه قدرتمند AMD Ryzen7 1700 بیش از پیش مشخص می‌شود. از یک سو خیال‌تان از عملکرد و قدرت پردازنده راحت است و از سوی دیگر می‌دانید که قیمت مناسبی دارد.

علاوه بر این لپ‌تاپ ASUS ROG Strix GL702ZC به یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت و 256 گیگابایت SSD، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon Pro 580X DDR5 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و یک باتری چهار سلولی مجهز شده بود. ایسوس تلاش کرده با به‌کارگیری یک SSD پرسرعت و قدرتمند ۲۵۶ گیگابایتی، عملکردی خیره‌کننده را برای لپ‌ تاپ گیمینگ خود به ارمغان بیاورد.

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی از بازی‌های جدید، پردازش‌های سنگین و کارهای سخت بر می‌آید.

دستگاهی که ما بررسی کردیم جز هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شود. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ی این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید. این لپ تاپ از یک سیستمخنک‌کننده حرفه‌ای با دو فن بهره می‌برد.

در مورد پردازش‌های گرافیکی باید بگوییم ایسوس سراغ پردازنده گرافیکی AMD Radeon 580X چهار گیگابایت حافظه اختصاصی VRAM با فناوری پولاریس رفته است تا خیال شما از اجرای بازی‌های مختلف با گرافیک بالا راحت باشد. پردازنده AMD Radeon 580X جزو مدل‌های قدرتمند بازار قرار می‌گیرد که سرعت عملکرد و توانمندی بسیار خوبی دارد.

 

باتری

 

باتری لپ تاپ Asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ ایسوس راگ استریکس جی ال 702 زد سی از یک باتری چهار سلولی لیتیوم پلیمر بهره می‌برد که شاید بتوانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف این نوت‌بوک، می‌تواند مناسب باشد.

 

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ تاپ ASUS ROG Strix Gl702ZC که می‌تواند یکی از نقاط قوت آن در برابر رقبا باشد، سیستم صوتی و اسپیکر های استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد. میزان بلندی و کیفیت صدای خروجی بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ‌تاپ ایسوس مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ asus rog strix gl702zc

 

لپ‌تاپ گیمینگ GL702ZC ایسوس از ویندوز 10 اورجینال نسخه Home بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که ایسوس برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید. سری ROG جزو مدل‌های جدید کمپانی ایسوس و ویژه گیمرهایی است که می‌خواهند از بازی کردن با لپ تاپ لذت ببرند.

لپ‌تاپ Asus ROG Strix GL702ZC نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی فلزی آن باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • سیستم خنک کننده قوی
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش می‌توانست بهتر باشد


:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC , خرید لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC , قیمت لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC , بررسی لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC , مشخصات لپ‌تاپ ROG Strix GL702ZC , لپتاپ ایسوس , لپتاپ گیمینگ ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمایل داشته باشید بخشی از یک آهنگ خاص که در آیفونتان وجود دارد را به عنوان صدای زنگ گوشی (رینگتون) قرار دهید! انجام این کار در آیفون های اپل (apple) امکانپذیر است و چند روش مختلف بدین منظور وجود دارد. در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم دو روش مناسب تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

خیلی از افراد تمایل دارند که صدای زنگ گوشی آن ها نسبت به صدای زنگ عادی گوشی دیگر افراد متفاوت باشد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بخشی از یک موزیک خاص را به عنوان رینگتون یا همان صدای زنگ آیفون انتخاب کنید، اما دقیقا با نحوه انجام این کار آشنا نباشید! برای تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون چند روش مختلف قابل استفاده است اما به عقیده ما دو روش اصلی و برتر بدین منظور وجود دارد. در روش اول باید از برنامه آیتیونز (iTunes) و یک کامپیوتر واسط استفاده شود و در روش دوم از یک اپلیکیشن جالب تحت عنوان GarageBand استفاده خواهد شد. در ادامه این مطلب نحوه استفاده از هر دو روش نام برده شده برای ساختن رینگتون آیفون از موزیک های مور نظرتان را برای شما شرح می‌دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون با برنامه آیتیونز (iTunes)

در مرحله اول می‌خواهیم نحوه تبدیل کردن آهنگ به رینگتون آیفون های اپل را از طریق برنامه آیتیونز برایتان شرح دهیم. بدین منظور نیاز است که از یک کامپیوتر یا لپ تاپ واسط استفاده کنید. مراحلی که در این روش باید طی شوند به شرح زیر هستند:

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • ابتدا برنامه آیتیونز را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا کنید و مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه آن استفاده می‌کنید.
  • به بخش iTunes Library بروید و موزیک مورد نظرتان که می‌خواهید به رینگتون تبدیل شود را انتخاب کنید.
  • روی آهنگ مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Get Info را انتخاب نمایید. در این شرایط پنجره‌ای مثل عکس بالا نمایان می‌شود.
  • به تب Options بروید و در دو فیلد Start و Stop به ترتیب زمان شروع رینگتون و پایان آن را مشخص کنید. دقت داشته باشید که حداکثر طول زمانی رینگتون آیفون شما می‌تواند 30 ثانیه باشد. بنابراین 30 ثانیه از موزیکی که انتخاب کرده‌اید را با ارائه تایم و زمانبندی دقیق در دو فیلد مذکور مشخص کنید.
  • روی گزینه OK کلیک کنید.
  • با کلیک بر روی آهنگ مورد نظر آن را انتخاب نمایید.
  • از منوی اصلی برنامه آیتیونز گزینه File و سپس Convert را انتخاب کنید.
  • گزینه Create ACC Version را انتخاب نمایید.

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • بعد از چند ثانیه یک فایل موزیک جدید با نام مشابه همان موزیکی که انتخاب کرده بودید و طول کمتر از آن در کتابخانه آیتیونز شما نمایان می‌شود.
  • روی فایل جدید ایجاد شده کلیک راست کنید و گزینه Show in Folder یا Show in Windows Explorer را انتخاب نمایید.
  • مشاهده خواهید کرد که پوشه فایل مورد نظر نمایان می‌شود. این فایل فرمت .m4a دارد. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید و پسوند آن را از .m4a به .m4r تبدیل کنید. بدین ترتیب فایل مورد نظر به رینگتون قابل استفاده در آیفون تبدیل می‌شود. در پنجره پاپ آپی که نمایان شده گزینه Use .m4r را انتخاب کنید.

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • دوباره به برنامه آیتیونز مراجعه کنید و فایل اضافه‌ای که با پسوند .m4a وجود دارد را حذف کنید.
  • دوباره به پوشه‌ای که فایل .m4r (رینگتون مورد نظر) در آن ذخیره شده بروید و روی این فایل دو مرتبه کلیک چپ کنید. بدین ترتیب فایل رینگتون به طور خودکار وارد آیتیونز می‌شود.
  • حالا آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید و کمی منتظر باشید تا برنامه آیتیونز آن را شناسایی کند.
  • گزینه Tones را انتخاب کنید.
  • گزینه Sync All Tones را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Sync کلیک کنید.

چند دقیقه منتظر باشید تا همگام سازی رینگتون های آیتیونز و آیفون انجام شود. بدین ترتیب تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون انجام شده و حالا فایلی که شما ایجاد کرده‌اید به لیست رینگتون های آیفون شما اضافه شده است. بنابراین خیلی راحت قادر به انتخاب و استفاده از آن خواهید بود.

 

تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون با برنامه GarangeBand

اگر بنا به هر دلیل تمایل ندارید از برنامه آیتیونز و یک کامپیوتر واسط برای تبدیل کردن موزیک های مورد نظرتان به رینگتون استفاده کنید، می‌توانید از اپلیکیشن GarageBand کمک بگیرید. اپلیکیشن GarageBand یک برنامه رایگان است که از طریق اپ استور قادر به دانلود و نصب آن خواهید بود. این برنامه به سادگی امکان تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون را فراهم می‌کند. مراحلی که بدین منظور باید از طریق این برنامه طی شوند به شرح زیر هستند:

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت برنامه GarageBand را از اپ استور دانلود و بر روی آیفونتان نصب کنید.
  • گزینه منو (آیکون سمت چپ و فوقانی صفحه) را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ای که در عکس فوق نمایش داده شده است را انتخاب کنید.
  • گزینه Music را از بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید.

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • حالا از لیست موزیک های آیفون خود آن آهنگی که تمایل دارید به رینگتون تبدیل شود را انتخاب کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که آهنگ انتخاب شده شما در برنامه GarageBand بارگذاری می‌شود و یک نوار آبی رنگ هم روی کل آن کشیده شده است. انگشت خود را روی ابتدای این نوار آبی رنگ قرار دهید و آن را به قسمتی از موزیک (ثانیه‌ای از موزیک) منتقل کنید که می‌خواهید رینگتون شما از آن شروع شود. بخش انتهایی این نوار را هم در قسمتی از موزیک قرار دهید که می‌خواهید رینگتون شما در آن بخش پایان یابد. دقت داشته باشید که طول رینگتون آیفون نهایتا می‌تواند 30 ثانیه باشد.

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • پس از مشخص شدن طول آهنگ، آیکون فلش کوچک گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه را انتخاب کنید و گزینه My Songs را لمس نمایید.
  • انگشت خود را روی فایل موزیک ایجاد شده در برنامه GarageBand قرار دهید و چند لحظه نگه دارید تا انتخاب شود.
  • آیکون اشتراک گذاری را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه انتخاب کنید.
  • در لیست گزینه های نمایان شده، گزینه رینگتون (آیکون با نماد زنگوله) را انتخاب کنید.

 

 تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون

 

  • گزینه My Song را انتخاب کرده و سپس گزینه Export را لمس نمایید.
  • روی پنجره جدید نمایان شده گزینه Use Sound As را انتخاب کنید.
  • گزینه Standard Ringtone را انتخاب کنید.

بدین ترتیب پروسه تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون اپل تکمیل می‌شود و رینگتونی که از طریق اپلیکیشن GarageBand ساخته‌اید در آیفون ذخیره و فعال خواهد شد.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش دو روش مختلف برای تبدیل آهنگ به رینگتون آیفون اپل پرداختیم. در روش اول از برنامه آیتیونز و یک کامپیوتر واسط استفاده شد و در روش دوم از اپلیکیشن GarageBand کمک گرفتیم. هر دو روش مذکور از بهترین روش های تبدیل موزیک به رینگتون یا زنگ هشدار آیفون هستند. امیدواریم که از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: رینگتون آیفون اپل , اپل , آیفون , تبدیل موزیک به رینگتون آیفون اپل , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

ماینتورهای شرکت مستر تک (Master Tech) در عین ارائه کیفیت و امکانات کامل، قیمت بسیار مناسبی را هم به‌نسبت سایر مانیتورهای بازار در اختیار شما می‌گذارند. مانیتورهای خمیده (Curve) یکی از دسته مانیتورهای پرطرفدار در دنیا هستند که هم برای بازی و هم برای انجام امور گرافیکی و طراحی کاربرد بسیار دارند. مستر تک در مانیتور مدل GP325 خود از یک صفحه‌نمایش خمیده با دور حاشیه بسیار کم استفاده کرده است. مانیتور Master Tech GP325 یک صفحه‌نمایش 32 اینچی داشته و دارای کیفیت تصویر QHD است. طراحی ظاهری مانیتور بسیار زیبا و جذاب است و به‌راحتی بدنه به پایه متصل می‌شود. پایه نگه‌دارنده همانند مانیتور ساختاری خمیده دارد و در کنار هم نمای جذابی را می‌سازند.

مانیتور Master Tech GP325 صفحه‌نمایش بزرگ 32 اینچی داشته و پنل آن IPS است. پنل IPS دقت رنگ بسیار خوبی داشته و رنگ‌ها با غلظت و شفافیت بیشتری نمایش داده می‌شوند. از همین رو این پنل برای افرادی که قصد دارند مشغول کارهای طراحی گرافیک شوند، بسیار مناسب است. نور پس‌زمینه مانیتور LED بوده و میزان روشنایی تصویر هم 250 کاندلا بر متر مربع است. مانیتور Master Tech GP325 از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی کرده و نسبت تصویر آن هم، نسبت تصویر استاندارد 16 به 9 است. این مانیتور با صفحه‌نمایش بزرگ خود زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه داشته و می‌توانید به‌راحتی بدون تغییر غلظت رنگ، از هر زوایه‌ای به صفحه‌نمایش نگاه کنید. عدم تغییر غلظت و روشنایی رنگ در طراحی به‌شما کمک می‌کند که رنگ‌ها را همان‌گونه که هستند در هر زاویه مشاهده کنید.

در مجموع مانیتور Master Tech GP325 یک مانیتور بزرگ و با کیفیت است که برای کلیه امور خانگی، طراحی و حتی انجام بازی ویدیویی به‌کار شما می‌آید. قیمت مانیتور Master Tech GP325 در مقایسه با سایر مانیتورها بسیار مناسب بوده و می‌توانید با خرید Master Tech GP325 به یک مانیتور گیمینگ اقتصادی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور Master Tech GP325

مانیتور Master Tech GP325 صفحه‌نمایش 32 اینچی داشته و طبیعتا ابعاد بزرگی دارد. حاشیه دور صفحه‌نمایش مدل بدون قاب (Frameless) طراحی شده که ظاهر مانیتور را بسیار جذاب کرده است. حاشیه پایینی نمایشگر فضای بیشتری داشته و در مرکز آن لوگو Master Tech به‌چشم می‌خورد. پایه نگه‌دارنده مانیتور مشابه صفحه‌نمایش خمیده (Curve) طراحی شده و با هم هماهنگ هستند. پشت مانیتور هم بسیار ساده طراحی شده و در مرکز آن با اندازه بزرگ لوگو مستر تک قرار گرفته است. گوشه سمت راست، قاب پشتی یک کلید چهار جهته برای اعمال تنظیمات مانیتور در نظر گرفته شده است. پایه نگه‌دارنده به‌راحتی به بدنه مانیتور متصل می‌شود و می‌توانید خیلی سریع آن را سرهم کنید. این مانیتور با صفحه‌نمایش خمیده ابعادی معادل 179.9 × 510.8 × 713.35 میلی‌متر داشته و وزن آن همراه با پایه 6.2 کیلوگرم است. این مقدار وزن برای یک مانیتور با صفحه‌نمایش 32 اینچ مناسب بوده و حتی نسبتا سبک به‌حساب می‌آید. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech GP325 با قیمت مناسب، به یک مانیتور بزرگ با صفحه‌نمایش خمیده زیبا دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش‌های خمیده یا منحنی امروزه در تلویزیون‌ها و مانیتورهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و شرکت مستر تک هم مانیتور GP325 خود را در این رده مانیتور عرضه کرده است. صفحه‌نمایش بزرگ 32 اینچی این مانیتور از پنل IPS استفاده می‌کند. این پنل که نامش مخفف In-Plane Switching است، یکی از بهترین پنل‌ها بوده و دو ویژگی بسیار کلیدی دارد. اول از همه اینکه دقت رنگ بالایی دارد. این پنل صفحه‌نمایش رنگ‌های بسیار زنده و شفافی را تولید می‌کند و از همین رو برای انجام کارهای طراحی بسیار مناسب است. همچنین رنگ‌های زنده و شفاف، مانیتور Master Tech GP325 را برای تماشا فیلم و عکس هم مناسب می‌کند. دومین ویژگی مثبت پنل IPS مربوط به زاویه دید است. در واقع از هر زاویه‌ای که به این پنل نگاه کنید، تغییری در غلظت رنگ‌ها و روشنایی ایجاد نمی‌شود. مانیتور GP325 زوایه دید افقی و عمودی 178 درجه‌ای دارد. نور پس‌زمینه مانیتور هم LED بوده و شدت روشنایی آن هم 250 کاندلا بر متر مربع (250 cd/m2) می‌باشد. این مانیتور قادر است 16.7 میلیون رنگ منحصر به‌فرد را به‌نمایش بگذارد.

مانیتور Master Tech GP325 کیفیت تصویر QHD با رزولوشون 2560x1440 دارد. نسبت تصویر مانیتور هم 16 به 9 است. همچنین نسبت کنتراست مانیتور 3000:1 است. هر چه میزان این اختلاف بیشتر باشد، رنگ‌ها تیره و روشن در یک تصویر، غلظت رنگ بیشتری دارند و مانیتور مستر تک در این بخش موفق ظاهر شده است. کیفیت تصویر QHD مانیتور به‌شما این اجازه را می‌دهد که با بهترین کیفیت با این مانیتور به‌تماشا فیلم بنشینید. قیمت مانیتور Master Tech GP325 با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار مناسب بوده و می‌توانید با خرید Master Tech GP325 به یک مانیتور با کیفیت و اقتصادی دسترسی داشته باشید.­

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325

 

پورت‌ها و بلندگو

پشت مانیتور Master Tech GP325 از درگاه‌های ارتباطی متنوعی استفاده شده است. بر روی این مانیتور از پورت‌های انتقال تصویر VGA، HDMI، DVI-D و DisplayPort استفاده شده است. پورت‌های HDMI و DisplayPort برای نمایش و انتقال تصاویر با کیفیت بالا کاربرد دارند که بر روی این مانیتور هم شاهد آن‌ها هستیم. علاوه بر پورت‌های مربوط به تصویر، ورودی صدا هم برای مانیتور در نظر گرفته شده است که می‌توانید به آن اسپیکر خود را متصل کنید. خود مانیتور Master Tech GP325 به بلندگو داخلی مجهز نشده است و برای شنیدن صدا باید از اسپیکر جداگانه استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

مانیتور Master Tech GP325 یک گزینه‌ ایده‌آل برای انجام کارهای روزانه، طراحی گرافیک و بازی است. قیمت Master Tech GP325 یکی از ویژگی‌های مثبت این مانیتور بوده و می‌توانید با کمترین هزینه به بهترین امکانات دسترسی داشته باشید. صفحه‌نمایش بزرگ این مانیتور 32 اینچی از نوع خمیده بوده و کیفیت تصویر QHD را با رزولوشن 2560x1440 را ارائه می‌هد. پنل IPS این این مانیتور دقت رنگ بسیار بالایی داشته و مشکلی از بابت زاویه دید ندارد. پورت‌ها و اتصالات کامل را هم می‌توان به‌عنوان دیگر ویژگی مثبت این مانیتور معرفی کرد. در مجموع با خرید مانیتور Master Tech GP325 با قیمت مناسب به یک مانیتور با کیفیت همراه با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش بزرگ 32 اینچی خمیده (Curve)
  • کیفیت تصویر QHD با رزولوشن 2560x1440
  • پنل IPS
  • پورت‌ها و اتصالات کامل
  • قیمت مناسب

 

نکات منفی

  • عدم استفاده از بلندگو داخلی

 

نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325



:: برچسب‌ها: مانیتور Master tech , قیمت مانیتور Master tech , خرید مانیتور Master tech , بررسی مانیتور Master tech , مشخصات مانیتور Master tech , مانیتور , مانیتور master tech , مستر تک , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شرکت ال‌جی (LG) به‌عنوان از قدیمی‌ترین تولید کنندگان محصولات خانگی، در دسته محصولات دیجیتال خود، مانیتورهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای را هم روانه بازار می‌کند. در کنار مانیتورهای حرفه‌ای با فناوری‌های جدید و مانیتورهای مخصوص بازی (Gaming)، دسته‌ای از مانیتورها هم تنها برای استفاده روزانه طراحی می‌شوند. ال‌جی در ساخت مانیتورهای خانگی برای انجام کارهای روزانه مدل‌های مختلفی را تا کنون وارد بازار کرده است. یکی از این مانیتورها که در این مقاله قصد معرفی و بررسی آن را داریم، مانیتور LG 24M38H است.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

مانیتور LG 24M38H یک گزینه با کیفیت در بین مانیتورهای عمومی است. این مانیتور 24 اینچی، ابعاد و وزن مناسبی داشته می‌توانید آن را بر روی هر نوع میز قرار دهید. کیفیت تصویر Full HD این مانیتور به‌شما این اجازه را می‌دهد که با کیفیت مطلوب با آن مشغول انجام کارهای خود شده و فیلم تماشا کنید. پنل مانیتور 24M38H شرکت ال‌جی TN بوده و زمان پاسخ‌گویی آن هم 5 میلی‌ثانیه است. زمان پاسخ‌گویی بسیار کم در مانیتورهای خانگی که به‌منظور انجام کارهای روزانه طراحی می‌شوند، معنا ندارد و زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه در هنگام کار و حتی تماشا فیلم عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. این مانیتور از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی کرده و زاویه دید 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی را به‌خوبی نمایش می‌دهد. همچنین بر روی صفحه‌نمایش از روکش مات استفاده شده است تا نوری از سطح نمایشگر به‌بیرون منعکس نشود. علاوه بر ویژگی‌های فنی مانیتور LG 24M38H، امکانات نرم‌افزاری بسیار خوبی برای مانیتور درنظر گرفته شده است. از حالت‌های فوق‌العاده‌ای برای مطالعه طولانی‌مدت بدون خستگی چشم تا حالت‌های تقسیم صفحه‌نمایش به بخش‌های کوچک‌تر. در ادامه تمامی ویژگی‌های این مانیتور 24 اینچی را بررسی خواهیم کرد. قیمت LG 24M38H در بین مانیتورهای رده کاربری عمومی مناسب بوده و یک گزینه اقتصادی برای خرید مانیتور به‌حساب می‌آید. شما با خرید LG 24M38H می‌توانید به یک مانیتور 24 اینچی با کیفیت Full HD و امکانات نرم‌افزاری کاربردی‌ای دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور LG 24M38H

مانیتور LG 24M38H طراحی ساده و زیبایی دارد. قاب دور صفحه‌نمایش حاشیه کمی دارد. در حاشیه زیر صفحه‌نمایش لوگو LG و 5 کلید برای تنظیمات مانیتور و یک کلید جهت روشن و خاموش‌ کردن دستگاه دیده می‌شود. کلیدها برای حفظ یک‌پارچگی و زیبایی بیشتر زیر قاب قرار گرفته‌اند. در طراحی LG 24M38H به‌صورت کامل از رنگ مشکی استفاده شده است. قسمت انتهایی پایه نگه‌دارنده بیضی‌شکل بوده و ثبات و استحکام خوبی دارد. این مانیتور قابلیت تنظیم زوایه نمایش از -5 تا +20 درجه را دارد و می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید این مانتیور 24 اینچی را از پایه جدا کرده و آن را به دیوار متصل کنید. مانتیور ابعاد و وزن مناسبی داشته و از بسیاری از مانیتورهای خانگی و اداری وزن کمتری دارد. مانیتور LG 24M38H ابعادی معادل 556.2x186.7x415.1 میلی‌متر داشته و وزن آن هم تنها 2.8 کیلوگرم است.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

صفحه‌نمایش

مانیتور LG 24M38H صفحه‌نمایش 24 اینچی دارد. پنل این نمایشگر TN بوده و به روکش مات (Anti Glare) مجهز شده‌ است.­ استفاده از روکش مات باعث می‌شود که صفحه‌نمایش نوری را از خود منعکس نکند. از همین رو می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی مانند محیط‌های اداری به‌راحتی استفاده کنید. با اینکه نمایشگر این مانیتور از زاویه دید 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی پشتیبانی می‌کند اما به‌صورت کلی زاویه دید پنل‌های صفحه‌نمایش TN خیلی خوب نیست و همچنین دقت رنگ پایین‌تری نسبت به سایر پنل‌ها دارند. در صورت تمایل می‌توانید مقاله «با انواع پنل‌های صفحه‌نمایش IPS، TN و VA آشنا شوید» را جهت آشنایی با ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از پنل‌ها مطالعه کنید. روشنایی صفحه مانیتور LG 24M38H بسیار خوب بوده میزان درخشندگی آن 200 کاندلا بر متر مربع (200 cd/m2) می‌باشد. همچنین نور پس‌زمینه هم مطابق انتظار LED است.

کیفیت تصویر مانیتور LG 24M38H از نوع Full HD با رزولوشن 1920x1080 پیکسل است که بهترین کیفیت را برای انجام کارهای روزانه و تماشا فیلم و عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. نسبت تصویر مانیتور 16 به 9 بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به واسطه استفاده از پنل TN زمان پاسخ‌گویی (Response Time) مانیتور تنها 5 میلی‌ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست Mega اشاره کرد. در مجموع با یک مانیتور استاندارد با ویژگی‌های عمومی طرف هستیم که می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزانه و اداری خود استفاده کنید. قیمت مانیتور LG 24M38H در مقایسه با رقبا خود بسیار خوب بوده و می‌توانید با خرید مانیتور LG 24M38H به یک نمایشگر 24 اینچی اقتصادی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

امکانات

به قسمت امکانات مانیتور LG 24M38H می‌رسیم که شامل بخش‌های هیجان‌انگیزی است! ال‌جی با ارائه نرم‌افزار OnScreen Control به‌شما این اجازه را می‌دهد که به راحتی تنظیمات پیش‌فرض مانیتور را تغییر داده و همه المان‌های آن را شخصی‌سازی کنید.­ در این نرم‌افزار می‌توانید میزان بلندی صدا، روشنایی صفحه، کنتراست، نسبت تصویر و... را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل، حالت‌های ویژه مانیتور را هم می‌توانید از این قسمت فعال کنید. اولین حالت کاربردی که ال‌جی بر روی آن مانور داده است، مربوط به حالت مطالعه (Reader Mode) است. با فعال کردن این قابلیت، میزان نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش به کمترین حالت خود می‌رسد و می‌توانید بدون اذیت شدن چشم، بر روی این مانیتور فایل‌ها و مقالات را مطالعه کنید. حالت دیگر مانیتور مخصوصا برای افرادی طراحی شده است که مشکلات بینایی در بخش تشخیص رنگ دارند. این حالت Color Weakness Mode نام دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها برای چشم این افراد تغییر می‌کند تا بهتر جزییات صفحه‌ را درک کنند.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

یکی از امکانات بسیار کاربردی و جالب مانیتور LG 24M38H قابلیت Screen Split نام دارد. در این قسمت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت‌های بسیار متنوعی تقسیم کنید. از حالت‌های 2 صفحه تا 4 صفحه با الگوهای مختلفی در قسمت Screen Split قرار داده شده است که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را در کنار هم داشته باشید. علاوه بر این حالت‌های تقیسم صفحه، حالت PIP هم برای مانیتور درنظر گرفته شده است که می‌توانید در کنار صفحه اصلی کار خود، یک کادر کوچک در گوشه صفحه داشته باشید. برای مثال در هنگام کار می‌توانید تصویر ویدیویی را هم پخش کنید. در مجموع باخرید مانیتور LG 24M38H با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور با امکانات کاربردی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

پورت‌ها و بلندگو

در بخش پورت و اتصالات مانیتور LG 24M38H چندان قوی کار نکرده و تنها دو پورت انتقال تصویر دارد. یک پورت VGA و HDMI درگاه‌های مانیتور هستند. البته از یک مانیتور در این رده کاربری انتظار استفاده از پورت‌های متعدد و متنوع را نباید داشت. علاوه بر این دو پورت، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در پشت مانیتور تعبیه شده است. مانیتور بلندگو داخلی ندارد و برای شنیدن صدا باید یک هدفون یا اسپیکر را از طریق جک 3.5 میلی‌متری به مانیتور متصل کنید. از طریق نرم‌افزار تنظیمات مانیتور نیز می‌توانید بلندی صدا را تنظیم کنید.­

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H

 

نتیجه‌گیری

مانیتور LG 24M38H یک ماینتور 24 اینچی با کیفیت Full HD است که برای انجام کارهای روزانه و اداری طراحی شده است. طراحی ساده، زیبا و یک‌پارچه مانیتور از ویژگی‌های ظاهری این مانیتور است. قابلیت تنظیم زاویه، پنل TN با زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه، حالت‌های ویژه مطالعه و تقسیم صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این مانیتور به‌حساب می‌آیند. در مجموع با خرید مانیتور LG 24M38H با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور با کیفیت در رده مانیتورهای عمومی دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت                           

  • طراحی ساده و زیبا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD
  • زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه
  • حالت ویژه مطالعه و تقسیم صفحه
  • قیمت مناسب

 

نکات منفی

  • عدم قابلیت تنظیم ارتفاع
  • نداشتن بلندگو داخلی

 

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H



:: برچسب‌ها: مانیتور LG 24M38H , خرید مانیتور LG 24M38H , قیمت مانیتور LG 24M38H , بررسی مانیتور LG 24M38H , مشخصات مانیتور LG 24M38H , مانیتور , مانیتور ال جی , خرید مانیتور ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 | نظرات ()