نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF | سبک، زیبا و کارآمد!
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از سری لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا پرطرفدار شرکت ایسوس (Asus) بدون شک سری VivoBook است. این شرکت در سری مدل VivoBook 15 خود، لپ‌تاپی با عنوان X510UF دارد که در این مقاله قصد معرفی و بررسی آن را داریم. این لپ‌تاپ وام‌دار خانواده زیبا، سبک و کارآمد سری VivoBook ایسوس بوده و الگوی طراحی آشنا و البته جذابی دارد. در ساخت این لپ‌تاپ از مواد با کیفیت استفاده شده است و دوام بسیار خوبی دارد. پلاستیک فشرده که در ساخت X510UF استفاده شده، با الگو و برش‌های خاص ایسوس، نمایی مشابه لپ‌تاپ‌های فلزی آلومینومی دارد. ضخامت 1.9 سانتی‌متری بدنه لپ‌تاپ و همچنین وزن بسیار کم 1.5 کیلوگرمی از دیگر ویژگی‌های ظاهری این لپ‌تاپ 15.6 اینچی هستند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

لپ‌تاپ ایسوس X510UF دارای کانفیگ‌های مختلفی بوده که در هر کدام از آن‌ها از سیستم‌های سخت‌افزاری و ذخیره‌سازی متفاوتی استفاده شده است. برای مثال این لپ‌‌تاپ در دو مدل کلی با پردازنده‌های نسل هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 روانه بازار شده است. اما کارت گرافیک در هر دو کانفیگ مشابه است. وظیفه پردازش اطلاعات تصویری در این لپ‌‌تاپ بر عهده NVIDIA GeForce 130MX با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی است. حافظه رم و هارد دیسک از دیگر قطعات متغیر در هر یک از کانفیگ‌های لپ‌تاپ X510UF هستند. حافظه رم 8 تا 12 گیگابایت از نوع DDR4 بر روی این لپ‌تاپ مالتی‌مدیا قرار گرفته است. هارد دیسک لپ‌تاپ هم مدل‌های 500 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در نهایت صفحه‌نمایش 15.6 اینچی ایسوس X510UF هم دارای مدل‌های HD و Full HD با قابلیت‌های خاص هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در مجموع لپ‌تاپ X510UF از سری VivoBook 15 یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا کاربردی برای شما است. قیمت لپ‌تاپ X510UF شرکت ایسوس یکی از ویژگی‌های آن بوده و با توجه به سیستم سخت‌افزاری قدرتمندی که در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار مناسب است. با خرید ایسوس X510UF همانند شعار این سری محصولات شرکت، به لپ‌تاپی زیبا، سبک و کارآمد دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ Asus X510UF

لپ‌تاپ ایسوس X510UF یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت در بین لپ‌تاپ‌های رده کاربری مالتی‌مدیا است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ 15.6 اینچی است اما ضخامت و ابعاد آن کوچک‌تر سایر لپ‌تاپ‌های 15 اینچی سایر شرکت‌ها است. در واقع ایسوس در قالب یک لپ‌تاپ 14 اینچی از صفحه‌نمایش 15.6 اینچی استفاده کرده است. در ساخت این لپ‌تاپ تماما از پلاستیک فشرده استفاده شده است. اما سبک طراحی بدنه ایسوس، لپ‌تاپ X510UF را کاملا مشابه لپ‌تاپ‌های فلزی کرده است. نوع الگو بدنه لپ‌تاپ بسیار آشنا بوده و به لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای‌تر سری زن‌بوک، مانند Zenbook UX490UA شبیه است. لپ‌تاپ ایسوس X510UF ابعادی معادل 19.4 × 243.5 × 361.4 میلی‌متر دارد و وزن آن فقط 1.5 کیلوگرم است. ضخامت 1.9 سانتی‌متری و وزن 1.5 کیلوگرمی لپ‌تاپ، باعث می‌شود که بتوانید با خیال راحت آن را در کیف و کوله همه‌جا همراه خود داشته باشید. در مجموع با خرید لپ‌تاپ ایسوس X510UF با قیمت مناسب به یک لپ‌تاپ زیبا و سبک دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

صفحه‌نمایش

همان‌طور که در پاراگراف قبل مطرح شد، ایسوس از یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی در قالب و ابعاد یک لپ‌تاپ 14 اینچی استفاده کرده است. این مورد باعث شده است که با صفحه‌نمایشی با حاشیه بسیار کم طرف باشیم. حاشیه کم اطراف صفحه‌نمایش، لذت تماشا فیلم و کار کردن با لپ‌تاپ را دو چندان می‌کند. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ X510UF به‌صورت دقیق 80 درصد پنل جلویی لپ‌تاپ را پوشانده است. در پاسخ دادن به نیاز همه کاربران ایسوس در این لپ‌تاپ خود از سه مدل صفحه‌نمایش مختلف استفاده کرده است. در مدل ابتدایی شاهد صفحه‌نمایش با کیفیت HD و رزولوشن تصویر 1366x768 هستیم. در مدل دیگر از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و رزولوشن تصویر 1920x1080 استفاده شده است. صفحه‌نمایش Full HD مدل دیگری نیز با قابلیت پشتیبانی از زاویه دید 178 درجه‌ای نیز دارد. درست بالای پنل صفحه‌نمایش نیز یک وب‌کم (Webcam) با کیفیت VGA قرار گرفته است.

همه مدل‌های لپ‌تاپ X510UF پنل صفحه‌نمایش از نوع TFT دارند و نسبت تصویر آن‌ها 16 به 9 است. همچنین همه آن‌ها از سرعت نوسان تصویر 60 هرتز پشتیبانی کرده و بر روی آن‌ها از روکش مات (Anti Glare) استفاده شده است. استفاده از روکش مات باعث می‌شود که صفحه‌نمایش نور را منعکس نکند. به همین دلیل می‌توانید با صفحه‌نمایش لپ‌تاپ با خیال راحت در شرایط نوری قوی نیز کار کنید. از آنجایی که با یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا طرف هستیم و ویژگی‌ اصلی این دسته از لپ‌تاپ‌ها صفحه‌نمایش آن‌ها است، ایسوس در لپ‌تاپ X510UF خود از فناوری‌های کاربردی مختلفی استفاده کرده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

فناوری اسپلندید (Asus Splendid Technology) به‌شما این اجازه را می‌دهد که صفحه‌نمایش لپ‌تاپ را برای انجام کارهای مختلف بهینه کنید با استفاده از این فناوری می‌توانید در حالت Eye Care، نور آبی رنگ صفحه‌نمایش را کمتر کنید تا دراز مدت چشم شما کمتر اذیت شود. با فعال کردن حالت Vivid هم می‌توانید غلظت رنگ‌ها را بیشتر کنید تا جلوه بهتری داشته باشند. از این حالت می‌توانید برای تماشا فیلم استفاده کنید. همچنین یک حالت دستی یا Manual هم درنظر گرفته شده است که در آن می‌توانید هر مدل شخصی‌سازی که مدنظرتان بود را بر روی صفحه‌نمایش اعمال کنید. دیگر ویژگی به‌کار رفته در لپ‌تاپ ایسوس X510UF، فناوری Asus Tru2Life Video نام دارد. این فناوری با استفاده از الگوریتم‌هایی به‌صورت هوشمند میزان کنتراست صفحه‌نمایش را تا 150 درصد بهتر می‌کند و می‌توانید با کیفیت بهتری به‌تماشا فیلم بنشینید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بشیتر در مورد کنتراست، می‌توانید مقاله «با انواع رزولوشن‌های QHD، Full HD، HD و 4K آشنا شوید» را مطالعه کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

کیبورد

همان‌طور که اشاره شد، لپ‌تاپ Asus X510UF ابعادی مشابه لپ‌تاپ‌های 14 اینچی دارد، از همین رو کیبورد و اصل فضای پنل داخلی، به‌اندازه یک لپ‌‌تاپ 14 اینچی است و شاهد یک کیبورد کامل مشابه لپ‌‌تاپ‌های 15.6 اینچی نیستیم. قسمت مربوط به ماشین‌حساب (بخش اعداد سمت راست) بر روی کیبورد قرار ندارد، از همین رو لپ‌تاپ برای انجام کارهای مربوط به حساب‌داری و حساب‌رسی مناسب نیست. کیبورد لپ‌تاپ X510UF یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ است. تمامی کلیدهای کیبورد بر روی یک سطح‌ پایین‌تر از سطح استراحت‌گاه دست قرار گرفتند تا تجربه تایپ بهتری داشته باشید. لازم‌ به‌ذکر است که کلیدهای کیبورد به نور پس‌زمینه مجهز نشده‌اند. همچنین در مرکز استراحت‌گاه دست، تاچ‌پد (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است که از فرمان‌های چندلمسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای انجام کارهای ساده به‌جای ماوس از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

پورت‌ها و بلندگو

با توجه به ضخامت کم بدنه محدودیت‌هایی برای قرارگیری پورت بر روی لپ‌تاپ به‌وجود می‌آید، اما ایسوس در لپ‌تاپ X510UF خود توانسته از پورت‌های مهم و کاربردی استفاده کند. درایو نوری و همچنین دو پورت VGA و LAN بر روی لپ‌تاپ به‌دلیل ابعاد نامتناسب -با ضخامت بدنه- قرار نگرفته‌اند. البته می‌توانید از طریق پورت USB، یک درایو نوری اکسترنال را به لپ‌تاپ متصل کنید. بر روی لبه‌های لپ‌تاپ، ایسوس از سه پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C، خروجی تصویر HDMI، کارت‌خوان SD و جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده کرده است.

برای پخش صدا در لپ‌تاپ X510UF، ایسوس از دو بلندگو 2 وات داخلی استفاده کرده است که به فناروی انحصاری SonicMaster مجهز شده‌اند. همچنین برای بهینه‌سازی بهتر صدا می‌توانید از نرم‌افزار Asus Audio Wizard نیز استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید کیفیت پخش صدا را برای حالت‌هایی مانند تماشا فیلم، گوش دادن به موسیقی و بازی بهینه‌ کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لپ‌تاپ ایسوس X510UF کانفیگ‌های سخت‌افزاری مختلفی دارد. برای پردازش اطلاعات از دو مدل پردازنده نسل هشتم اینتل استفاده شده است. پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل در عین قدرتمند‌ بودن به شارژدهی باتری نیز کمک می‌کنند. بر روی کانفیگ X510UF با شماره سری BQ237 ایسوس از پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i5 سرعت پردازنده 1.8 گیگاهرتز استفاده کرده است. البته سرعت این پردازنده در هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) تا 4.0 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. در کانفیگ دیگر این لپ‌تاپ با شماره سری BQ236 هم از پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i7 با محدوده سرعت 1.8 تا 4 گیگاهرتز -مشابه مدل قبل- استفاده شده است. در مجموع توان پردازشی لپ‌تاپ بالا است و شما با خرید X510UF با قیمت مناسب به یک لپ‌تاپ کارآمد برای انجام محاسبات خود دسترسی خواهید داشت.

در کنار پردازنده‌های اینتل، بر روی همه کانفیگ‌های لپ‌تاپ ایسوس X510UF از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce 130MX با دو گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 استفاده شده است که با پردازنده لپ‌تاپ هماهنگی خوبی دارد. حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ، ظرفیت متفاوتی بر روی کانفیگ‌های مختلف X510UF دارد و از 8 تا 12 گیگابایت از نوع DDR4 است. البته حافظه رم لپ‌تاپ قابلیت ارتقاء داشته و در صورت نیاز به منابع بیشتر می‌توانید ظرفیت آن را تا 16 گیگابایت از نوع DDR4 افزایش دهید. در مجموع ترکیب پرازنده، کارت گرافیک و حافظه رم لپ‌تاپ ایسوس X510UF یک مجموعه کارآمد را می‌سازد. شما با خرید X510UF با قیمت مناسب می‌توانید با خیال راحت با این لپ‌تاپ مشغول انجام‌ کارهای روزمزه و همچنین کارهای تخصصی خود شوید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

هارد دیسک لپ‌تاپ X510UF در سه مدل با ظرفیت‌های 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت عرضه شده است. هارد دیسک لپ‌تاپ قابلیت ارتقاء داشته و می‌توانید تا 512 گیگابایت دیگر از نوع حافظه SSD به آن اضافه کنید. حافظه جداگانه از نوع M.2 SSD بوده و این مورد به این معنی است که می‌توانید در کنار هارد دیسک اصلی از این حافظه بر روی لپ‌تاپ استفاده کنید. باتری لپ‌تاپ Asus X510UF یک باتری 3 سلولی لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 42 وات‌ساعت است. طبق ادعا ایسوس این باتری طول عمر 3 برابری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی دارد. همچنین این لپ‌تاپ به فناوری شارژ سریع (Fast Charging) مجهز شده است. به‌لطف این فناوری باتری لپ‌‌تاپ تنها در مدت 49 دقیقه تا 60 درصد پر می‌شود. در مجموع با توجه به ابعاد کوچک، وزن کم و همچنین شارژدهی خوب و فناوری شارژ سریع، به‌شما این اجازه را می‌دهد که با خرید X510UF، به‌راحتی آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ ایسوس X510UF یک لپ‌تاپ در رده کاربری مالتی‌مدیا است که از کیفیت و امکانات بسیار خوبی بهره‌مند شده است. از لحاظ طراحی ظاهری در سطح بسیار خوبی قرار داشته و همچنین ایسوس برای پوشش دادن سلیقه کاربران مختلف، لپ‌‌تاپ VivoBook X510UF را در سه رنگ نقره‌ای، سفید و قرمز روانه بازار کرده است. ابعاد کوچک لپ‌تاپ و همچنین وزن 1.5 کیلوگرمی آن باعث شده بتوانید به‌راحتی X510UF را حمل کرده و همه‌جا همراه خود داشته باشید. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و فناوری زاویه دید 178 درجه‌ای در کنار روکش مات، از ویژگی‌های صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ هستند. همچنین برای تجربه بهتر از یک از لپ‌تاپ مالتی‌مدیا، ایسوس بر روی X510UF از دو فناوری Splendid و Tru2Life Video استفاده کرده است که در قسمت مربوط به صفحه‌نمایش به معرفی آن‌ها پرداختیم. سخت‌افزار قدرتمند و البته بروز این لپ‌تاپ، شما را در پردازش کارها همیاری می‌کنند. قیمت لپ‌تاپ ایسوس X510UF با توجه به سیستم سخت‌افزاری و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب بوده و می‌توانید با خرید آن به لپ‌تاپی زیبا و کارآمد دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • بدنه سبک و طراحی زیبا بدنه
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و روکش مات
  • امکانات نرم‌افزاری برای بهینه‌سازی صفحه‌نمایش
  • سخت‌افزار قدرتمند و بروز

 

نکات منفی

  • وب‌کم با کیفیت VGA

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus X510UF





:: برچسب‌ها: لپ‌تاپ Asus X510UF ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: