نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509 | لپ تاپ بهینه و کارآمد اقتصادی
نوشته شده توسط : edbazar

شرکت ایسوس یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ‌های مالتی مدیا در دنیا است و همواره ضمن استفاده از الگوهای موفق قدیمی از ایده‌های جدید در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند. سری M لپ تاپ‌های ایسوس هم مانند سایر خانواده‌های این شرکت، ترکیبی از مدل‌های موفق قبل و ایده‌های خلاقانه‌ی جدید است.

در سری لپ تاپ Asus M509 شاهد یکی از کوچک‌ترین لپ تاپ‌های تولید شده با سایز صفحه نمایش 15 اینچ هستیم.­ در این لپ تاپ ایسوس تلاش کرده از یک صفحه نمایش بزرگ در قالبی کوچک‌تر از حد معمول، لپ تاپی را به بازار عرضه کند تا برای افرادی که قصد دارد همیشه لپ تاپ را همراه‌شان داشته باشند، مناسب باشند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس M509 یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی با کیفیت Full HD است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از پنل TFT بر روی این لپ تاپ استفاده شده که نرخ نوسان تصویر 60 هرتز را برای لپ تاپ به‌ارمغان آورده است. همچنین صفحه نمایش از زاویه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند.

در لپ تاپ ایسوس M509 از پردازنده‌های مختلفی استفاده شده است تا افراد بتوانند متناسب با نیازشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این سری لپ تاپ از پردازنده‌های شرکت AMD استفاده شده است. پردازنده‌های سری Ryzen وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. یک کارت گرافیک توانمند، محصول شرکت NVIDIA هم پردازنده‌های AMD همراهی می‌کند تا مشکلی از بابت پردازش اطلاعات تصویری به‌وجود نیاید. حافظه‌ی رم لپ تاپ هم به‌عنوان مکمل سیستم سخت افزاری لپ تاپ در دو مدل 4 و 8 گیگابایت با قابلیت ارتقا بر روی Asus M509 قرار گرفته است. جهت ذخیره سازی اطلاعات هم ایسوس از هارد دیسک‌های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی استفاده کرده است. علاوه این در دو مدل از حافظه‌ی SSD مکمل تا ظرفیت 512 گیگابایت استفاده شده است. خرید لپ تاپ ایسوس M509 با توجه به امکانات سخت افزاری آن می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای افرادی باشد که قصد دارند با قیمت مناسب به یک سیستم و لپ تاپ کارآمد دسترسی داشته باشند. در ادامه دقیق‌تر به بررسی Asus M509 می‌پردازیم.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ Asus M509

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

ایسوس M509 یک لپ تاپ بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا است. ایسوس مشابه تجربه‌ای که در سایر گروه‌های محصولات خود داشته، این لپ تاپ را هم به بهترین شکل طراحی کرده است. ابعاد این لپ تاپ تنها 360.2x2314.9x22.9 میلی‌متر است که به نسبت سایر لپ تاپ‌های 15.6 اینچی کوچک‌تر است. از همین رو افرادی قصد دارید لپ تاپی خریداری کنند که کوچک و جمع‌وجور باشد، می‌توانند ایسوس M509 را در لیست بررسی‌شان داشته باشند. این لپ تاپ 1.8 کیلوگرم وزن دارد. وزنی که نه خیلی زیاد است نه خیلی کم. با توجه به بدنه و قطعات سخت افزاری لپ تاپ وزن آن مناسب به‌نظر می‌رسد. این لپ تاپ در 4 رنگ اصلی نقره‌ای، خاکستری، آبی و قرمز به بازار عرضه شده است تا بتواند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس M509

 

صفحه نمایش لپ تاپ M509

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر لپ تاپ صفحه نمایش آن است. ایسوس در مدل لپ تاپ M509 خود از یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی در قالب بدنه‌ای کوچک‌تر از حد معمول استفاده کرده است. به همین خاطر با یک صفحه نمایش بسیار جذاب طرف هستیم که به اصطلاح ایسوس NanoEdge است. وقتی به پنل جلویی لپ تاپ نگاه کنید، سطح آن با صفحه نمایش به‌گونه‌ای پوشیده شده که 82.5 درصد پنل جلویی فقط نمایشگر لپ تاپ است و حاشیه اطراف آن بسیار کم. حاشیه‌های بالا و پایین برای قرارگیری وب کم و لوگو ایسوس درنظر گرفته شده‌اند که باز هم به نسبت سایر لپ تاپ‌ها فضای کمتری دارد.

پنل صفحه نمایش لپ تاپ TFT بوده و کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080 را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ایسوس M509 مجهز به روکش مات (Anti-Glare) بوده که باعث می‌شود نور محیط را منعکس نکند. از همین رو اگر قصد دارید در محیط‌های باز شدت نور زیاد با لپ تاپ کار کنید، با صفحه نمایش این لپ تاپ مشکلی نخواهید داشت. همانند سایر مدل‌های لپ تاپ ایسوس از زاویه دید وسیع 178 درجه‌ای در لپ تاپ استفاده شده که زوایه دید خیلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که مدل M509 ایسوس، یک کانفیگ با صفحه نمایش HD نیز دارد که همه ویژگی‌های مطرح شده برای مدل Full HD را دارد به‌جز زاویه دید 178 درجه‌ای. بر روی هر دو کانفیگ این لپ تاپ، در بالای پنل نمایشگر از یک وب کم با کیفیت VGA استفاده شده که کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارد و پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز به ارتباط تصویری از وب کم‌های جداگانه استفاده کنید.

 

کیبورد و تاچ پد

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

همان طور که اشاره شد؛ ابعاد لپ تاپ Asus M509 کوچک‌تر از سایر لپ تاپ‌های 15.6 اینچی است. معمولا در این دست لپ تاپ‌ها از قسمت ماشین حساب (قسمت مربوط به اعداد در سمت راست کیبورد) استفاده نمی‌شود اما ایسوس در این لپ تاپ خاص از بخش ماشین حساب در کنار کلیدهای اصلی کیبورد استفاده کرده است. اندا‌زه‌ی این کلیدها کوچک‌تر از سایر لپ تاپ‌ها بوده و برای کسانی قصد دارند کارهای اداری و حساب‌رسی خود را با لپ تاپ انجام دهند، خیلی ایده‌آل نیست.

به صورت کلی این لپ تاپ یک کیبورد جزیره‌ای کامل با نور پس‌زمینه (Backlit) دارد. استفاده از نور پس‌زمینه کیبورد برای لپ تاپ مالتی مدیا M509 باعث شده در شرایط نوری ضعیف و در تاریکی هم بتوانید به راحتی کلیدهای کیبورد را تشخیص داده و به کار خود ادامه دهید. عمق تمامی کلیدها هم تنها 1.4 میلی‌متر بوده و تجربه تایپ راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پایین‌تر از سطح کیبورد، تاچ پد (Touchpad) لپ تاپ قرار دارد. این تاچ پد اندازه مناسبی داشته و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این تاچ پد، وجود حسگر تشخیص اثر انگشت است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به‌راحتی تنها با یک لمس صفحه قفل لپ تاپ خود را باز کنید. این حسگر با سیستم عامل ویندوز سازگار است و می‌توانید با بسیاری از نرم‌افزارها آن را همگام سازی کنید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر به فایل‌ها و بخش‌های رمزگذاری شده سیستم خود دسترسی داشته باشید.

 

سخت افزار، حافظه و باتری

 

نقد و بررسی  M509

 

لپ تاپ Asus M509 در سیستم های سخت افزاری متفاوتی به بازار عرضه شده است. برای پردازش اطلاعات از پردازنده‌ای Ryzen 3، Ryzen 5 و Ryzen 7 شرکت AMD استفاده شده است. این پردازنده‌های حرفه‌ای و کارآمد در کنار کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX230 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5، سیستم سخت افزاری کاملی را برای این لپ تاپ مالتی مدیا می‌سازد. در کانفیگ‌های این لپ تاپ شاهد دو مدل حافظه‌ی رم 4 و 8 گیگابایتی هستیم که مدل 4 گیگابایتی قابلیت ارتقا تا 12 گیگابایت و مدل 8 گیگابایتی قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت را دارند.

هارد دیسک لپ تاپ هم با توجه به سیستم پردازشی انتخاب شده متفاوت است. به صورت کلی دو مدل هارد دیسک 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی برای لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این حافظه‌ی داخلی HDD در کنار حافظه‌ی جانبی SDD عرضه می‌شود و می‌توانید از این دو حافظه به صورت همزمان بر روی لپ تاپ استفاده کنید. هارد دیسک کانفیگ 500 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه‌ی SSD به همراه دارد. و مدل 1 ترابایتی 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌ی SDD همراه دارد. با توجه به رده‌‌ی کاربری لپ تاپ این میزان از فضای  بسیار مناسب بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

یکی از کانفیگ‌های پرطرفدار این لپ تاپ، کانفیگ Asus M509DJ است که در آن از پردازنده‌ی حرفه‌ای AMD Ryzen 5 و کارت گرافیک MX230 شرکت NVIDIA با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی استفاده شده است. حافظه‌ی رم این مدل 8 گیگابایتی است و 1 ترابایت به‌علاوه‌ی 256 گیگابایت SSD ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دارد.

با توجه به مشخصات سخت افزاری لپ تاپ می‌توانید با آن به همه‌ی کارهای روزانه خود رسیدگی کنید. علاوه بر این ایسوس M509 توان پردازش کارهای نیمه‌حرفه‌ای را هم دارد و می‌توانید با آن پروژه‌های دانشجویی، طراحی گرافیک ساده، برنامه‌نویسی، نقشه‌کشی و... را هم بدون مشکل انجام دهید. قیمت لپ تاپ ایسوس M509 با توجه به سخت افزاری که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است و جز گزینه‌های حرفه‌ای در بین لپ تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود.

باتری لپ تاپ هم با توجه به رده‌‌ی کاربری و نیاز سیستم پردازشی عملکرد قابل‌قبولی دارد. باتری استفاده شده بر روی این مدل لیتیوم پلیمیری 2 سلولی بوده و 32 وات‌ساعت ظرفیت دارد. همچنین لازم‌ به‌ذکر است که لپ تاپ M509 به فناوری شارژ سریع مجهز شده است و تنها در مدت 49 دقیقه، 60 درصد ظرفیت باتری تکمیل می‌شود.

 

پورت ها و بلندگو

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

ایسوس یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ تاپی است که بر روی همه مدل‌ محصولات خود از پورت ها و اتصالات کاملی استفاده می‌کند، فرقی هم نمی‌کند که ضخامت لپ تاپ چقدر کم باشد. بر روی مدل لپ تاپ M509 هم ایسوس از مهم‌ترین پورت های موردنیاز استفاده کرده است. با توجه به ضخامت بدنه‌ی لپ تاپ طبیعتا نمی‌توان انتظار درایو نوری DVD-RW را داشت اما شاهد 2 پورت USB 2.0، 1 پورت USB 3.1، 1 پورت USB Type-C، کارت‌خوان microSD و خروجی تصویر HDMI در لپ تاپ هستیم. علاوه بر این پورت ها، برای اتصال هدفون و میکروفون به‌ لپ تاپ یک جک 3.5 میلی‌متری نیز درنظر گرفته شده است.

بلنگوهای لپ تاپ‌ هم مشابه سایر لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. فناوری SonicMaster شرکت ایسوس بهینه ترین و شفاف‌ترین صدا را از بلندگوهای داخلی لپ تاپ برای شما پخش خواهد کرد. در این مدل همچنین می‌توانید بیس عمیق‌تری را نسبت به سایر لپ تاپ‌های ایسوس تجربه کنید. بلندی صدای لپ تاپ هم برای پوشش کامل اتاق کافی است و نیاز به اسپیکر و بلندگوی جانبی نخواهید داشت.

 

جمع بندی لپ تاپ ایسوس M509

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

لپ تاپ

شرکت ایسوس یکی از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ‌های مالتی مدیا در دنیا است و همواره ضمن استفاده از الگوهای موفق قدیمی از ایده‌های جدید در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند. سری M لپ تاپ‌های ایسوس هم مانند سایر خانواده‌های این شرکت، ترکیبی از مدل‌های موفق قبل و ایده‌های خلاقانه‌ی جدید است.

در سری لپ تاپ Asus M509 شاهد یکی از کوچک‌ترین لپ تاپ‌های تولید شده با سایز صفحه نمایش 15 اینچ هستیم.­ در این لپ تاپ ایسوس تلاش کرده از یک صفحه نمایش بزرگ در قالبی کوچک‌تر از حد معمول، لپ تاپی را به بازار عرضه کند تا برای افرادی که قصد دارد همیشه لپ تاپ را همراه‌شان داشته باشند، مناسب باشند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس M509 یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی با کیفیت Full HD است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از پنل TFT بر روی این لپ تاپ استفاده شده که نرخ نوسان تصویر 60 هرتز را برای لپ تاپ به‌ارمغان آورده است. همچنین صفحه نمایش از زاویه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند.

در لپ تاپ ایسوس M509 از پردازنده‌های مختلفی استفاده شده است تا افراد بتوانند متناسب با نیازشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این سری لپ تاپ از پردازنده‌های شرکت AMD استفاده شده است. پردازنده‌های سری Ryzen وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. یک کارت گرافیک توانمند، محصول شرکت NVIDIA هم پردازنده‌های AMD همراهی می‌کند تا مشکلی از بابت پردازش اطلاعات تصویری به‌وجود نیاید. حافظه‌ی رم لپ تاپ هم به‌عنوان مکمل سیستم سخت افزاری لپ تاپ در دو مدل 4 و 8 گیگابایت با قابلیت ارتقا بر روی Asus M509 قرار گرفته است. جهت ذخیره سازی اطلاعات هم ایسوس از هارد دیسک‌های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی استفاده کرده است. علاوه این در دو مدل از حافظه‌ی SSD مکمل تا ظرفیت 512 گیگابایت استفاده شده است. خرید لپ تاپ ایسوس M509 با توجه به امکانات سخت افزاری آن می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای افرادی باشد که قصد دارند با قیمت مناسب به یک سیستم و لپ تاپ کارآمد دسترسی داشته باشند. در ادامه دقیق‌تر به بررسی Asus M509 می‌پردازیم.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ Asus M509

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

ایسوس M509 یک لپ تاپ بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا است. ایسوس مشابه تجربه‌ای که در سایر گروه‌های محصولات خود داشته، این لپ تاپ را هم به بهترین شکل طراحی کرده است. ابعاد این لپ تاپ تنها 360.2x2314.9x22.9 میلی‌متر است که به نسبت سایر لپ تاپ‌های 15.6 اینچی کوچک‌تر است. از همین رو افرادی قصد دارید لپ تاپی خریداری کنند که کوچک و جمع‌وجور باشد، می‌توانند ایسوس M509 را در لیست بررسی‌شان داشته باشند. این لپ تاپ 1.8 کیلوگرم وزن دارد. وزنی که نه خیلی زیاد است نه خیلی کم. با توجه به بدنه و قطعات سخت افزاری لپ تاپ وزن آن مناسب به‌نظر می‌رسد. این لپ تاپ در 4 رنگ اصلی نقره‌ای، خاکستری، آبی و قرمز به بازار عرضه شده است تا بتواند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس M509

 

صفحه نمایش لپ تاپ M509

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر لپ تاپ صفحه نمایش آن است. ایسوس در مدل لپ تاپ M509 خود از یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی در قالب بدنه‌ای کوچک‌تر از حد معمول استفاده کرده است. به همین خاطر با یک صفحه نمایش بسیار جذاب طرف هستیم که به اصطلاح ایسوس NanoEdge است. وقتی به پنل جلویی لپ تاپ نگاه کنید، سطح آن با صفحه نمایش به‌گونه‌ای پوشیده شده که 82.5 درصد پنل جلویی فقط نمایشگر لپ تاپ است و حاشیه اطراف آن بسیار کم. حاشیه‌های بالا و پایین برای قرارگیری وب کم و لوگو ایسوس درنظر گرفته شده‌اند که باز هم به نسبت سایر لپ تاپ‌ها فضای کمتری دارد.

پنل صفحه نمایش لپ تاپ TFT بوده و کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1920x1080 را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ایسوس M509 مجهز به روکش مات (Anti-Glare) بوده که باعث می‌شود نور محیط را منعکس نکند. از همین رو اگر قصد دارید در محیط‌های باز شدت نور زیاد با لپ تاپ کار کنید، با صفحه نمایش این لپ تاپ مشکلی نخواهید داشت. همانند سایر مدل‌های لپ تاپ ایسوس از زاویه دید وسیع 178 درجه‌ای در لپ تاپ استفاده شده که زوایه دید خیلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که مدل M509 ایسوس، یک کانفیگ با صفحه نمایش HD نیز دارد که همه ویژگی‌های مطرح شده برای مدل Full HD را دارد به‌جز زاویه دید 178 درجه‌ای. بر روی هر دو کانفیگ این لپ تاپ، در بالای پنل نمایشگر از یک وب کم با کیفیت VGA استفاده شده که کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارد و پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز به ارتباط تصویری از وب کم‌های جداگانه استفاده کنید.

 

کیبورد و تاچ پد

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

همان طور که اشاره شد؛ ابعاد لپ تاپ Asus M509 کوچک‌تر از سایر لپ تاپ‌های 15.6 اینچی است. معمولا در این دست لپ تاپ‌ها از قسمت ماشین حساب (قسمت مربوط به اعداد در سمت راست کیبورد) استفاده نمی‌شود اما ایسوس در این لپ تاپ خاص از بخش ماشین حساب در کنار کلیدهای اصلی کیبورد استفاده کرده است. اندا‌زه‌ی این کلیدها کوچک‌تر از سایر لپ تاپ‌ها بوده و برای کسانی قصد دارند کارهای اداری و حساب‌رسی خود را با لپ تاپ انجام دهند، خیلی ایده‌آل نیست.

به صورت کلی این لپ تاپ یک کیبورد جزیره‌ای کامل با نور پس‌زمینه (Backlit) دارد. استفاده از نور پس‌زمینه کیبورد برای لپ تاپ مالتی مدیا M509 باعث شده در شرایط نوری ضعیف و در تاریکی هم بتوانید به راحتی کلیدهای کیبورد را تشخیص داده و به کار خود ادامه دهید. عمق تمامی کلیدها هم تنها 1.4 میلی‌متر بوده و تجربه تایپ راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پایین‌تر از سطح کیبورد، تاچ پد (Touchpad) لپ تاپ قرار دارد. این تاچ پد اندازه مناسبی داشته و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این تاچ پد، وجود حسگر تشخیص اثر انگشت است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به‌راحتی تنها با یک لمس صفحه قفل لپ تاپ خود را باز کنید. این حسگر با سیستم عامل ویندوز سازگار است و می‌توانید با بسیاری از نرم‌افزارها آن را همگام سازی کنید تا بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر به فایل‌ها و بخش‌های رمزگذاری شده سیستم خود دسترسی داشته باشید.

 

سخت افزار، حافظه و باتری

 

نقد و بررسی  M509

 

لپ تاپ Asus M509 در سیستم های سخت افزاری متفاوتی به بازار عرضه شده است. برای پردازش اطلاعات از پردازنده‌ای Ryzen 3، Ryzen 5 و Ryzen 7 شرکت AMD استفاده شده است. این پردازنده‌های حرفه‌ای و کارآمد در کنار کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX230 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5، سیستم سخت افزاری کاملی را برای این لپ تاپ مالتی مدیا می‌سازد. در کانفیگ‌های این لپ تاپ شاهد دو مدل حافظه‌ی رم 4 و 8 گیگابایتی هستیم که مدل 4 گیگابایتی قابلیت ارتقا تا 12 گیگابایت و مدل 8 گیگابایتی قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت را دارند.

هارد دیسک لپ تاپ هم با توجه به سیستم پردازشی انتخاب شده متفاوت است. به صورت کلی دو مدل هارد دیسک 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی برای لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این حافظه‌ی داخلی HDD در کنار حافظه‌ی جانبی SDD عرضه می‌شود و می‌توانید از این دو حافظه به صورت همزمان بر روی لپ تاپ استفاده کنید. هارد دیسک کانفیگ 500 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه‌ی SSD به همراه دارد. و مدل 1 ترابایتی 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌ی SDD همراه دارد. با توجه به رده‌‌ی کاربری لپ تاپ این میزان از فضای  بسیار مناسب بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

یکی از کانفیگ‌های پرطرفدار این لپ تاپ، کانفیگ Asus M509DJ است که در آن از پردازنده‌ی حرفه‌ای AMD Ryzen 5 و کارت گرافیک MX230 شرکت NVIDIA با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی استفاده شده است. حافظه‌ی رم این مدل 8 گیگابایتی است و 1 ترابایت به‌علاوه‌ی 256 گیگابایت SSD ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دارد.

با توجه به مشخصات سخت افزاری لپ تاپ می‌توانید با آن به همه‌ی کارهای روزانه خود رسیدگی کنید. علاوه بر این ایسوس M509 توان پردازش کارهای نیمه‌حرفه‌ای را هم دارد و می‌توانید با آن پروژه‌های دانشجویی، طراحی گرافیک ساده، برنامه‌نویسی، نقشه‌کشی و... را هم بدون مشکل انجام دهید. قیمت لپ تاپ ایسوس M509 با توجه به سخت افزاری که ارائه می‌دهد بسیار مناسب است و جز گزینه‌های حرفه‌ای در بین لپ تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود.

باتری لپ تاپ هم با توجه به رده‌‌ی کاربری و نیاز سیستم پردازشی عملکرد قابل‌قبولی دارد. باتری استفاده شده بر روی این مدل لیتیوم پلیمیری 2 سلولی بوده و 32 وات‌ساعت ظرفیت دارد. همچنین لازم‌ به‌ذکر است که لپ تاپ M509 به فناوری شارژ سریع مجهز شده است و تنها در مدت 49 دقیقه، 60 درصد ظرفیت باتری تکمیل می‌شود.

 

پورت ها و بلندگو

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

ایسوس یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ تاپی است که بر روی همه مدل‌ محصولات خود از پورت ها و اتصالات کاملی استفاده می‌کند، فرقی هم نمی‌کند که ضخامت لپ تاپ چقدر کم باشد. بر روی مدل لپ تاپ M509 هم ایسوس از مهم‌ترین پورت های موردنیاز استفاده کرده است. با توجه به ضخامت بدنه‌ی لپ تاپ طبیعتا نمی‌توان انتظار درایو نوری DVD-RW را داشت اما شاهد 2 پورت USB 2.0، 1 پورت USB 3.1، 1 پورت USB Type-C، کارت‌خوان microSD و خروجی تصویر HDMI در لپ تاپ هستیم. علاوه بر این پورت ها، برای اتصال هدفون و میکروفون به‌ لپ تاپ یک جک 3.5 میلی‌متری نیز درنظر گرفته شده است.

بلنگوهای لپ تاپ‌ هم مشابه سایر لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. فناوری SonicMaster شرکت ایسوس بهینه ترین و شفاف‌ترین صدا را از بلندگوهای داخلی لپ تاپ برای شما پخش خواهد کرد. در این مدل همچنین می‌توانید بیس عمیق‌تری را نسبت به سایر لپ تاپ‌های ایسوس تجربه کنید. بلندی صدای لپ تاپ هم برای پوشش کامل اتاق کافی است و نیاز به اسپیکر و بلندگوی جانبی نخواهید داشت.

 

جمع بندی لپ تاپ ایسوس M509

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus M509

 

لپ تاپ ایسوس M509 یکی از گزینه‌های اقتصادی با کیفیت در بین لپ تاپ‌های بازار است. ایسوس در این لپ تاپ هم در بخش طراحی بسیار حرفه‌ای عمل کرده و محصولی با کیفیت و جذاب را عرضه کرده است. صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی Full HD با روکش مات و زاویه دید 178 درجه‌ای با پوشش‌دهی 82 درصدی سطح پنل نمایشگر، جذابیت‌های کار با لپ تاپ و همچنین تماشا فیلم را بیشتر کرده است. در بخش سخت افزار هم ایسوس از بهینه ترین قطعات استفاده کرده تا متناسب با نیاز کاربران این رنج قیمت و این رده کاربری، بهترین کیفیت را در اختیار قرار دهد. قیمت ایسوس M509 با توجه به سیستم پردازشی آن بسیار مناسب بوده و اگر به دنبال خرید لپ تاپ با کیفیت و اقتصادی هستید، حتما Asus M509 را در لیست بررسی خود داشته باشید.

 

نکات مثبت:

طراحی بدنه زیبا و با کیفیت

صفحه نمایش Full HD با روکش مات و زاویه دید 178 درجه‌ای

استفاده از سیستم پردازشی کارآمد

قیمت مناسب

 

نکات منفی:

کیفیت پایین وب کم

وزن لپ تاپ می‌توانست کمتر باشد

ایسوس M509 یکی از گزینه‌های اقتصادی با کیفیت در بین لپ تاپ‌های بازار است. ایسوس در این لپ تاپ هم در بخش طراحی بسیار حرفه‌ای عمل کرده و محصولی با کیفیت و جذاب را عرضه کرده است. صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی Full HD با روکش مات و زاویه دید 178 درجه‌ای با پوشش‌دهی 82 درصدی سطح پنل نمایشگر، جذابیت‌های کار با لپ تاپ و همچنین تماشا فیلم را بیشتر کرده است. در بخش سخت افزار هم ایسوس از بهینه ترین قطعات استفاده کرده تا متناسب با نیاز کاربران این رنج قیمت و این رده کاربری، بهترین کیفیت را در اختیار قرار دهد. قیمت ایسوس M509 با توجه به سیستم پردازشی آن بسیار مناسب بوده و اگر به دنبال خرید لپ تاپ با کیفیت و اقتصادی هستید، حتما Asus M509 را در لیست بررسی خود داشته باشید.

 

نکات مثبت:

طراحی بدنه زیبا و با کیفیت

صفحه نمایش Full HD با روکش مات و زاویه دید 178 درجه‌ای

استفاده از سیستم پردازشی کارآمد

قیمت مناسب

 

نکات منفی:

کیفیت پایین وب کم

وزن لپ تاپ می‌توانست کمتر باشد





:: برچسب‌ها: نقد Asus M509DJ , نقد و بررسی Asus M509 , بررسی Asus M509 , لپ تاپ مالتی مدیا , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: