نقد و بررسی لپ تاپ Asus R564JP | کوچک و فوق باریک اما قدرتمند
نوشته شده توسط : edbazar

سری جدید لپ تاپ‌های مالتی مدیا فوق باریک ایسوس (Asus) از سری مدل های VivoBook با ظاهری جذاب‌تر از نسل قبل روانه بازار شده‌اند. سری لپ تاپ‌های Asus VivoBook 15 لپ تاپ‌هایی جمع و جور و سبکی با صفحه نمایش 15.6 اینچی هستند که در چارچوب و پنل لپ تاپ‌های 14 اینچی جای گرفته‌اند. از همین رو 88 درصد از پنل جلویی لپ تاپ کاملا از صفحه نمایش تشکیل شده است که علاوه بر ظاهر جذاب‌، تجربه لذت‌بخشی را هم در هنگام تماشا فیلم و کار کردن به‌ ارمغان می‌آورند.

یکی از کانفیگ‌های این سری لپ تاپ که به‌صورت خاص برای منطقه‌ی خاورمیانه آماده شده است مدل R564JP است. لپ تاپ ایسوس R564JP بدنه‌ای کاملا پلاستیکی دارد اما به دلیل الگو طراحی زیبا ایسوس و استفاده از پلاستیک فشرده با کیفیت، حس لپ تاپ های فلزی آلومینیومی را به کاربر منتقل می‌کند. استفاده از این نوع طراحی و سایز کوچک‌تر نسبت به سایر لپ تاپ‌های 15.6 اینچی وزن لپ تاپ را هم به 1.7 کیلوگرم رسانده است.

صفحه نمایش با کیفیت Full HD، پشتیبانی از زاویه دید 178 درجه‌ای و روکش مات از ویژگی‌های صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ ایسوس R564JP هستند. در کانفیگ‌های بین‌المللی سری VivoBook 15 شاهد پردازنده‌های شرکت AMD هستیم ولی در مدل عرضه شده برای منطقه‌ی خاورمیانه از پردازنده‌های حرفه‌ای نسل دهمی اینتل استفاده شده است. لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R564JP در دو کانفیگ اصلی خود به پردازنده‌های چهار هسته‌ای Intel Core i5 و Intel Core i7 مجهز شده است تا بهترین کارایی در پردازش اطلاعات داشته باشند. کارت گرافیک NVIDIA GeForce 330MX با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی و 8 گیگابایت حافظه رم از دیگر ویژگی‌‌های سخت‌افزاری این لپ تاپ هستند. همچنین فضای 1 ترابایتی به‌همراه حافظه SSD جداگانه، برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این لپ تاپ درنظر گرفته شده است تا مشکلی از بابت نگه‌داری فایل‌های خود روی لپ تاپ نداشته باشید.

با خرید لپ تاپ ایسوس R564JP می‌توانید به یک لپ تاپ مالتی مدیا جمع و جور، زیبا، سبک با صفحه نمایش با کیفیت و سیستم پردازشی با توان بالا دسترسی داشته باشید. در ادامه دقیق‌تر به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات لپ تاپ Asus VivoBook 15 R564JP خواهیم پرداخت.

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ Asus R564JP

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus R564JP

 

لپ تاپ فوق باریک (Ultrabook) ایسوس در قالب لپ تاپ‌های 14 اینچی، با یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی ساخته شده است. ایسوس لپ تاپ R564JP را جمع و جور و با وزنی مناسب ساخته و آن را برای جابه‌جایی و مسافرت بهینه کرده است، به‌گونه‌ای که به آن لقب Travel-Friendly داده است. این لپ تاپ به‌صورت کامل از پلاستیک فشرده ساخته شده است اما طراحی آن کاملا مشابه لپ تاپ‌های فلزی است. لپ تاپ ایسوس R564JP با ابعاد 357x230x19 میلی‌متر، 1.7 کیلوگرم وزن دارد. این لپ تاپ از همه لپ تاپ‌های فوق باریک موجود در بازار ابعاد کوچک‌تری دارد و شما می‌تواند به راحتی آن را در کیف و کوله همراه خود داشته باشید. ایسوس لپ تاپ VivoBook R564JP را در چهار مختلف به‌بازار عرضه کرده است. آبی تیره، خاکستری، نقره‌ای و قرمز رنگ‌های این لپ تاپ هستند.

ایسوس در طراحی بدنه لپ تاپ R564JP از حالتی استفاده کرده که آن را ErgoLift معرفی کند. با توجه به ضخامت کم بدنه و ابعاد کوچک، تایپ کردن در حالت عادی زمانی که پنل صفحه نمایش روی سطح صاف قرار می‌گیرد، کمی سخت می‌شود، اما ایسوس بدنه لپ تاپ را به‌گونه‌ای طراحی کرده که انتهای پنل صفحه نمایش، تکیه‌گاه لپ تاپ خواهد بود نه پنل جلویی لپ تاپ. در این حالت پنل جلویی که کیبورد بر روی آن قرار گرفته است 2 درجه ارتقاع به سمت بالا خواهد داشت و تجربه تایپ را برای شما آسان‌تر از قبل می‌کند.

 

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس R564JP

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus R564JP

 

ایسوس R564JP یک صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع TFT دارد. 88 درصد از فضای پنل صفحه نمایش لپ تاپ توسط نمایشگر پوشیده شده که جلوه خاصی را به ‌لپ تاپ بخشیده است. کیفیت تصویر صفحه نمایش Full HD با رزولوشن 1920x1080 است و از زوایه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویر صفحه نمایش، حالت استاندارد 16 به 9 بوده و از سرعت نوسان تصویر تا 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ایسوس R564JP به‌ دلیل داشت صفحه نمایشی با حاشیه بسیار کم یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که قصد دارند با لپ تاپ فیلم تماشا کنند. همچنین به‌واسطه‌ی استفاده از روکش مات (Anti Glare) بر روی نمایشگر، می‌توانید بدون هیچ مشکلی با لپ تاپ خارج از خانه و در شرایط نوری قوی کار کنید. استفاده از این روکش باعث شده که نمایشگر نور محیط را منعکس نکند و شما بتوانید به‌راحتی با آن در محیط‌های خارج از خانه کار کنید.

در بالای نمایشگر از یک وب‌کم (Webcam) با کیفیت HD استفاده شده است که بهترین کیفیت تصویر را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع با خرید لپ تاپ R564JP می‌توانید به یک لپ تاپ مالتی مدیا فوق‌ باریک با صفحه نمایش با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

کیبورد

 

نقد و بررسی لپ تاپ Asus R564JP

 

در مدل‌های قبلی لپ تاپ‌های VivoBook که از صفحه نمایش 15 اینچی در قالب لپ تاپ‌های 14 اینچی استفاده می‌شد، شاهد کیبورد کاملی نبودیم اما ایسوس در مدل R564JP خود قسمت مربوط به ماشین‌حساب (اعداد سمت راست) را هم به این لپ تاپ به‌شکل فشرده‌تری اضافه کرده است. کیبورد لپ تاپ ایسوس R564JP از نوع جزیره‌ای است و تمامی کلیدها با فاصله مناسب در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند. تمامی کلیدهای این لپ تاپ به‌نور پس‌زمینه مجهز شد‌ه‌اند و مشکلی از بابت تایپ کردن با لپ تاپ در تاریکی نخواهید داشت. از طریق کلیدهای ترکیبی روی کیبورد امکان فعال کردن و تنظیم شدت نور کلیدها وجود دارد.

همان‌طور که بخش طراحی و کیفیت ساخت اشاره شد، قسمت پایینی پنل صفحه نمایش نقش نگه‌دارنده و تکیه لپ تاپ را بازی کرده و سطح کیبورد 2 درجه رو به بالا ارتفاع دارد. ارتفاع بالاتر از سطح و زاویه قرار گیری لپ تاپ، باعث شده که بتوانید تجربه تایپ لذت‌بخش‌تری را داشته باشید. همچنین تمامی کلیدها 1.4 میلی‌متر عمق دارند و در تست انجام شده تا 10 هزاربار در برابر فشرده شدن مقاومت داشته‌اند. علاوه بر کیبورد، یک تاچ‌پد با اندازه‌ای کوچک‌تر از لپ تاپ‌های 15 اینچی بر روی پنل جلویی لپ تاپ قرار گرفته که قادر به درک فرمان‌های چندلمسی است.

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

 

سخت افزار Asus R564JP

 

لپ تاپ Asus R564JP مدل منطقه‌ای سری VivoBook 15 ایسوس است. به همین دلیل شاهد تفاوت‌هایی در بحث سخت‌افزار در بین مدل منطقه‌ای و مدل بین‌المللی هستیم. در مدل بین‌المللی از سیستم پردازشی شرکت AMD و مدل پردازنده‌های Ryzen استفاده شده است، در حالی که در کانفیگ‌های R564JP شاهد پردازنده‌های شرکت Intel هستیم. لپ تاپ R564JP دو کانفیگ اصلی با پردازنده‌های مختلف دارد. مدل اول Asus R564JP 1035G1 از پردازنده نسل دهمی Intel Core i5 استفاده شده است. این پردازنده چهار هسته‌ای سرعتی بین 1 تا 3.6 گیگاهرتز دارد. در مدل دیگر Asus R564JP 1065G1 پردازنده نسل دهمی Intel Core i7 چهار هسته‌ای با محدوده‌ی سرعت 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

بر روی کانفیگ‌های معرفی شده از 8 گیگابایت حافظه رم (RAM) از نوع DDR4 استفاده شده است. حافظه رم قابل ارتقا بوده و می‌توانید آن را تا 12 گیگابایت ارتقا دهید تا از نهایت قدرت لپ تاپ استفاده کنید.­ در کنار پردازنده و حافظه‌ی رم از کارت گرافیک قدرتمندی نیز استفاده شده است. NVIDIA GeForce 330MX وظیفه پردازش امور گرافیکی را بر روی لپ تاپ ایسوس R564JP بر عهده دارد. این کارت گرافیک با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی توان بالایی در پردازشی اطلاعات تصویری داشته و با آن می‌توانید کارهای حرفه‌ای گرافیکی را هم انجام دهید. با توجه به سیستم پردازشی معرفی شده، لپ تاپ ایسوس VivoBook R564JP را می‌توان به‌عنوان یک مالتی مدیا قدرتمند معرفی کرد. در دو مدل کانفیگ شاهد سیستم سخت‌افزاری کارآمدی هستیم که نه‌تنها به درد کارهای ساده روزانه می‌خورد، بلکه می‌توانید با آن کارهای حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، نقشه‌کشی، طراحی سه‌بعدی، انیمیشن، تدوین ویدیو و حتی بازی‌های ویدیویی را هم تجربه کنید.

 

لپ تاپ Asus R564JP

 

هارد دیسک این لپ تاپ از نوع ترکیبی بوده و شامل یک هارد دیسک 1 ترابایتی از نوع HDD و یک هارد دیسک 256 گیگابایت از نوع SSD است. با توجه به ظرفیت بالا هارد دیسک، می‌توانید با خیال راحت فایل‌های خود را به لپ تاپ منتقل کنید و مشکلی از بابت ذخیره‌سازی فایل‌های خود نخواهید داشت. قیمت لپ تاپ R564JP با توجه به سیستم پردازشی آن بسیار مناسب بوده و لپ تاپ بسیار کارآمدی در این رنج قیمت به‌شمار می‌رود.

باتری لپ تاپ ایسوس R564JP از نوع لیتیوم پلمیر با ظرفیت 37 وات‌ساعت است. این باتری 2 سلولی در حالت پردازش‌های سنگین تا 3 ساعت شارژدهی داشته باشد. ایسوس همچنین از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) بر روی لپ تاپ استفاده کرده است و 60 درصد باتری در 49 دقیقه شارژ خواهد شد.

 

پورت‌ها و بلندگو

 

Asus R564JP

 

لپ تاپ‌های فوق باریک به‌دلیل ضخامت کم بدنه محدویت برای قرارگیری پورت‌ها دارند. اما ایسوس همیشه در لپ تاپ‌های خود توانسته کاربردی‌ترین پورت‌ها و اتصالات را بر روی لپ تاپ جای دهد. لپ تاپ R564JP از سری آلترابوک‌های VivoBook دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.1، یک پورت USB Type-C، HDMI و کارت‌خوان microSD دارد. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری نیز برای اتصال هدفون و میکروفون روی بدنه لپ تاپ قرار گرفته است. شبکه‌ی Wi-Fi و بلوتوث هم از دیگر را‌ه‌های ارتباطی لپ تاپ هستند.

بلندگو لپ تاپ R564JP به‌گفته‌ی ایسوس به نسبت مدل‌های قبلی VivoBook ارتقا یافته است. صدا با شفافیت بیشتر و باس عمیق‌تر از ویژگی‌های جدید بلندگوهای داخلی لپ تاپ R564JP هستند. همانند گذشته از فناوری ASUS SonicMaster بر روی لپ تاپ استفاده شده است. همچنین با استفاده از نرم‌افزار AudioWizard می‌توانید صدای لپ تاپ را برای حالت‌های مختلف فیلم، موسیقی، بازی و... شخصی‌سازی کنید.

 

جمع‌بندی لپ تاپ ایسوس R564JP

 

لپ تاپ ایسوس Asus R564JP

 

ایسوس R564JP یک لپ تاپ با طراحی بسیار زیبا و جذاب است. ابعاد کوچک و وزن مناسب باعث‌ شده‌اند بتوانید این لپ تاپ را به‌راحتی همه‌جا همراه خود داشته باشید. صفحه نمایش با کیفیت Full HD با پوشش 88 درصد از سطح پنل جلویی لپ تاپ، تجربه جذابی را برای کار کردن و تماشا فیلم در اختیار شما قرار خواهد داد. با توجه به سیستم پردازشی مورد استفاده شده در Asus R564JP می‌توان این مدل را جز لپ تاپ‌های با توان پردازشی بالا در بین لپ تاپ‌های مالتی‌ مدیا قرار داد که علاوه بر برطرف کردن نیازهای روزانه به‌شما امکان تجربه کارهای حرفه‌ای‌ را هم می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی مناسب و کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ هستند. اما شارژدهی لپ تاپ به‌نسبت مدل‌های قبلی سری VivoBook کمتر شده است که انتظار می‌رفت در این بخش هم شاهد ارتقا باشیم. در مجموع با خرید لپ تاپ ایسوس R564JP می‌توانید یک لپ تاپ قدرتمند و کاربردی را در بین لپ تاپ‌های فوق باریک با قیمت مناسب داشته باشید.

 

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت Full HD با پوشش 88 درصدی پنل جلو لپ تاپ
  • استفاده از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل
  • سخت افزار قدرتمند

 

نکات منفی:

  • وزن لپ تاپ می‌توانست کمتر باشد
  • شارژدهی کمتر نسبت به مدل‌های قدیمی




:: برچسب‌ها: بررسی لپ تاپ R564JP , نقد ایسوس R564JP , لپ تاپ مالتی‌مدیا , بررسی ایسوس R564JP , نقد سری VivoBook 15 , لپ تاپ ایسوس , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: