11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون
نوشته شده توسط : edbazar

اگر از کاربران اینستاگرام در آیفون های اپل هستید، توصیه داریم که این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتها این مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل بپردازیم. تقریبا تمام این قابلیت ها به طور مشابه در نسخه اندرویدی اینستاگرام هم قابل استفاده خواهند بود، اما نحوه فعالسازی آن ها ممکن است در نسخه اندرویدی برنامه اینستا کمی متفاوت باشد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون : مقدمه

اینستاگرام در حال حاضر پرطرفدارترین اپلیکیشن در حوزه شبکه های اجتماعی است و تعداد کاربران بسیار زیادی دارد. این برنامه در بین ایرانی ها هم بسیار محبوب شده و هم اکنون از اپلیکیشن هایی است که تقریبا در هر آیفون یا گوشی اندرویدی شاهد نصب و استفاده از آن هستیم. بنابراین حدس می‌زنیم که شما هم از کاربران این اپلیکیشن محبوب باشید. اما سوال اینجاست که تا چه اندازه با قابلیت های کاربردی این برنامه آشنایی دارید؟ ما در ادامه این مقاله قصد دارید به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون بپردازیم که البته تقریبا همه آن ها در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده هستند.

طبیعتا احتمال دارد نحوه استفاده از گزینه ها و قابلیت هایی که نام می‌بریم در نسخه اندرویدی برنامه اینستاگرام یا نسخه های بعدی آن (پس از آپدیت شدن اپلیکیشن) دست‌خوش تغییراتی شود، اما مطمئنا روند کلی کار حداقل تا چند نسخه بعدی اینستا مشابه و یکسان بوده و شاید فقط دست‌خوش تغییرات جزئی گردد. اگر از کاربران آیفون های اپل هستید و تمایل دارید با 11 مورد از جالب ترین و کاربردی ترین قابلیت های این اپلیکیشن آشنا شوید، تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

1. اکانت خصوصی و عمومی

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باید در حین استفاده از اینستاگرام و ایجاد حساب کاربری در آن مفهوم آن را درک کنید مربوط به نوع اکانت خصوصی و عمومی می‌شود. اکانت عمومی (Public) اکانتی است که کاملا باز بوده و پست های آن برای تمام کاربران اینستا نشان داده خواهد شد. زمانی که این حالت اکانت را انتخاب کنید، هر کاربری می‌تواند پست ها و استوری ها شما را مشاهده کند. اما اکانت خصوصی (Private) اکانتی است که پست های آن فقط برای کسانی قابل نمایش خواهد بود که در لیست فالوورها یا همان دنبال کنندگان اکانت باشند. یعنی در حالت خصوصی، پست ها و استوری های اینستا برای همه نشان داده نمی‌شوند. اما چطور اکانت خود را خصوصی یا عمومی کنیم؟ اکانت های اینستاگرام در حالت پیش فرض روی وضعیت عمومی قرار دارند و شما برای خصوصی کردن آن ها در آیفون باید به شرح زیر عمل نمایید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و آیکون با نماد "آدمک" را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب کنید.
  • آیکون با نماد " سه خط افقی" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy را انتخاب نمایید.
  • گزینه Account Privacy را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Private Account را لمس نمایید تا به حالت فعال منتقل گردد.

بدین ترتیب اکانت شما به حالت خصوصی تغییر ماهیت می‌دهد. طبیعتا آشنایی با این قابلیت و نحوه انجام آن یک قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. برای خارج کردن اکانت از حالت خصوصی هم کافیست دقیقا مراحل مشابه را طی کرده و اسلایدر کنار گزینه Private Account را غیر فعال نمایید.

 

2. تنظیمات نوتیفیکیشن ها

یکی از جالب ترین قابلیت هایی که برنامه اینستاگرام ارائه کرده مربوط به امکان تنظیم دقیق نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها می‌شود. اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دقیقا مشخص کنند در ازای چه مواردی نوتیفیکیشن ارائه شود و در ازای چه موارد دیگری انجام این کار صورت نپذیرد. برای دستیابی به منوی تنظیمات اعلان های اینستاگرام کافیست مسیر زیر را طی کنید:

  • بعد از اجرای اینستا به قسمت پروفایل (آیکون با نماد آدمک) بروید.
  • گزینه سه خطی گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Notifications را انتخاب کنید.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

در این شرایط صفحه‌ای مشابه با عکس فوق روی آیفونتان نمایان خواهد شد. با فعالسازی گزینه Pause All تمام نوتیفیکیشن های اینستا غیر فعل می‌شوند. با انتخاب گزینه های دیگر ارائه شده در این بخش هم می‌توانید سایر اعلان های اینستاگرام آیفون خود را شخصی سازی کنید. برای مثال گزینه Posts, Stories and Comments امکان بهینه سازی نحوه نمایش نوتیفیکیشن برای پست ها، استوری ها و کامنت ها را مقدور می‌سازد و گزینه Following and Followers بهینه سازی اعلان در ازای فالوور و فالووینگ را امکانپذیر می‌کند. بنابراین شما از طریق این منو می‌توانید به طور دقیق مشخص کنید که اپلیکیشن اینستاگرام آیفون شما در قبال چه مواردی اعلام یا نوتیفیکیشن نشان دهد و چه موارد دیگری را نادیده بگیرد. این مورد هم یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون محسوب می‌شود.

 

3. مصرف کمتر حجم بسته اینترنتی موبایل

خیلی از ما از اینترنت موبایل در گوشی استفاده می‌کنیم و همانطور که می‌دانید هزینه بسته های اینترنتی موبایل واقعا بالاست! زمانی که با اینترنت موبایل به اینستاگرام بروید، سرعت خالی شدن حجم بسته اینترنتی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد چون در اینستا مستقیما با دانلود ویدیو و عکس مواجه خواهید بود و این مسئله حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند. اما آیا می‌دانید که در برنامه اینستاگرام قابلیتی برای کاهش مصرف حجم بسته های اینترنتی موبایل ارائه شده است؟ برای دستیابی به قابلیت مذکور مسیر زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • پس از اجرای اینستاگرام وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Account را انتخاب نمایید.
  • گزینه Mobile Data Use را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Use Less Data را به وضعیت فعال منتقل نمایید.

بدین ترتیب حالت مصرف کمتر اینترنت موبایل در گوشی فعال می‌شود. با فعالسازی این گزینه ممکن است کمی تاخیر در بارگذاری و پخش ویدیوی های اینستاگرام احساس کنید و دلیل آن هم این است که با فعال کردن گزینه مذکور از پیش بارگذاری ویدیوها جلوگیری می‌شود تا حجم بسته اینترنتی موبایل شما بی‌دلیل مصرف نشود. بنابراین امکان کاهش حجم مصرف بسته اینترنتی موبایل یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل است که به صورت مشابه در نسخه اندرویدی برنامه هم قابل استفاده خواهد بود.

 

4. جلوگیری از ذخیره نسخه اصلی عکس ها

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که از طریق منوی تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام قادر به بهینه سازی آن خواهید بود مربوط به جلوگیری از ذخیره شدن نسخه اورجینال عکس هایی می‌شود که در اکانت خود به اشتراک قرار می‌دهید. استفاده از این قابلیت می‌تواند منجر شود که حافظه گوشی شما بدون دلیل پر نگردد. برای غیر فعال کردن قابلیت ذخیره سازی نسخه اصلی عکس ها در اینستاگرام آیفون خود کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • بعد از اجرای برنامه اینستاگرام وارد منوی تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Account را انتخاب کنید.
  • گزینه Original Photos را انتخاب نمایید.
  • اسلایدر کنار گزینه Save Original Photos را به وضعیت غیر فعال منتقل نمایید.

به این صورت قابلیت ذخیره سازی نسخه اورجینال و اصلی عکس ها در گوشی آیفون شما غیر فعال خواهد شد. این مسئله یکی از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که می‌تواند به جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هم کمک کند! اگر می‌خواهید نسخه اورجینال و ادیت نشده عکس های اینستای شما در گالری گوشی ذخیره شوند، اجازه دهید گزینه مذکور فعال باقی بماند.

 

5. حذف تاریخچه جستجوها

زمانی که در اینستاگرام جستجو انجام می‌دهید، به تدریج آرشیوی از جستجوهای انجام شده شما در قالب یک هیستوری یا تاریخچه ذخیره می‌شود و به عنوان پیشنهاد در جستجو های بعدی ارائه خواهد شد. در برخی مواقع ممکن است کاربر تمایلی مبنی بر نمایش آرشیو جستجو های خویش نداشته باشد که خوشبختانه برای جلوگیری از این مسئله قابلیت حذف تاریخچه یا هیستوری سرچ در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. جالب است بدانید که شما هم می‌توانید آیتم های جستجو شده خاص را به طور تک تک از لیست حذف کنید و هم می‌توانید کل تاریخچه یا هیستوری جستجوهای خویش را حذف نمایید.

برای استفاده از این قابلیت در آیفون های اپل کافیست اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و آیکون با نماد "ذره‌بین" را از لبه زیرین صفحه انتخاب نمایید تا به قسمت اکسپلور (Explore) هدایت شوید. سپس فیلد بالای صفحه که برای جستجو ارائه شده را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که یک آیکون ضربدر در کنار گزینه های پیشنهادی ارائه می‌شود که در واقع همان هیستوری یا تاریخچه جستجو های اینستاگرام شما هستند. با انتخاب این آیکون از کنار هر گزینه شاهد غیر فعال شدن و حذف آن از آرشیو جستجوها خواهید بود. برای حذف تمام هیستوری هم گزینه See All را انتخاب کرده و سپس آپشن Clear All را بزنید و تایید نمایید. بدین ترتیب کل آرشیو جستجوی اینستاگرام شما در آیفون حذف می‌شود. این قابلیت یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است.

 

6. ذخیره پست نیمه کاره

در اینستاگرام این قابلیت فراهم شده که کاربران بتوانند در شرایط خاص ارسال یک پست خاص را متوقف کرده و آن را به صورت یک پست نیمه کاره ذخیره نمایند. در این حالت پست مورد نظر در قسمتی تحت عنوان Drafts ذخیره می‌شود و کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد می‌تواند دوباره به آن پست دسترسی یابد و در صورت تمایل آن را ارسال کند. این قابلیت در مواقعی که در حین ویرایش یک عکس یا ویدیو هستید و ناگهان کاری برایتان پیش می‌آید و قادر به ادیت کامل و ارسال پست نیستید بسیار کاربردی خواهد بود چون به شما این امکان را می‌دهد که در آینده ادامه کار را از همان مرحله قبل دنبال کنید. برای ذخیره پست نیمه کاره یا Draft کافیست به شرحی که در ادامه معرفی می‌کنیم عمل کنید.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

در هر یک از مراحل ارسال پست جدید که هستید، آیکون "بازگشت به عقب" را چند مرتبه لمس کنید تا دقیقا مشابه با عکس فوق سه گزینه Save Draft، Discard و Cancel نمایان شوند. از بین این سه گزینه، آپشن Save Draft را انتخاب کنید. بدین ترتیب آن پست نیمه کاره در همان حالت ذخیره شده و بعدا مجدد توسط شما قابل ادامه دادن ویرایش و ارسال خواهد بود. برای دستیابی به این پست از پیش ذخیره شده در آینده کافیست گزینه ارسال پست جدید را لمس کنید و سپس گزینه Library را از منوی زیرین صفحه انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد مثل عکس زیر یک بخش با عنوان DRAFTS نشان داده می‌شود و پست های قبلی که نیمه کاره باقی مانده‌اند در این قسمت ارائه خواهند شد. با انتخاب هر پست به سادگی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و سایر مراحل ویرایش و ارسال پست را طی نمایید. پس امکان ذخیره کردن پست های نیمه کاره یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون محسوب می‌شود که تقریبا به شیوه مشابه در نسخه اندرویدی این برنامه هم ارائه شده است.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

7. محدود کردن دسترسی افراد خاص

اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار داده که در صورت نیاز برخی دسترسی های کاربران خاص به اکانت شخصی خویش را محدود کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید به طور کامل از نمایش استوری های خود برای یک کاربر خاص جلوگیری کنید یا از نمایش آنلاین بودن خود برای وی جلوگیری به عمل آورید. همچنین قابلیت محدود سازی دسترسی افراد این امکان را به شما می‌دهد که کامنت های دریافت شده از سمت آن فرد را فقط شخصا مشاهده کنید و از نمایش کامنت های آن شخص برای دیگران جلوگیری نمایید. این قابلیت که جزو 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است با نام Restrict شناخته می‌شود.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

برای دستیابی به این قابلیت در نسخه آی او سی اینستاگرام کافیست ابتدا وارد صفحه پروفایل کاربری شوید که می‌خواهید وی را محدود کنید. سپس آیکون با نماد "سه نقطه" را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب نمایید. حالا گزینه Restrict را انتخاب نمایید و در نهایت با انتخاب گزینه Restrict Account محدود شدن دسترسی های آن کاربر را تایید کنید. بدین ترتیب دسترسی های آن کاربر خاص به گونه‌ای مسدود و محدود می‌شود که وی تقریبا متوجه این مسئله نخواهد شد. این قابلیت یکی دیگر از جالب ترین قابلیت های اینستاگرام است که هم در آیفون و هم در گوشی های اندرویدی قابلیت استفاده دارد.

 

8. ایجاد لیست دوستان نزدیک یا Close Friends

یکی از قابلیت های جالب دیگری که در اینستاگرام ارائه شده و کاربران آیفون های اپل هم به طبع می‌توانند از آن استفاده کنند مربوط به قابلیت Close Friends یا دوستان نزدیک می‌شود. به موجب این قابلیت شما می‌توانید لیستی از دوستان خاص و منحصر به فرد خودتان را تعیین کرده و برخی از استوری های خویش را صرفا برای آن ها ارسال نمایید. استوری هایی که برای اعضای Close Friends ارسال می‌شوند توسط سایر اعضای عادی و فالوورهای معمولی شما قابل رویت نخواهند بود. این یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون است که البته در نسخه اندرویدی برنامه هم ارائه می‌شود. برای اضافه کردن یک کاربر به لیست کلوز فرندز کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • به پروفایل فردی بروید که می‌خواهید به لیست دوستان نزدیک یا همان Close Friends شما اضافه شود.
  • گزینه Following را انتخاب کنید.
  • گزینه Add to Close Friends List را انتخاب کنید.

به همین سادگی آن مخاطب مد نظر به لیست کلوز فرندز یا دوستان نزدیک اکانت شما اضافه می‌شود. برای مشاهده لیست اعضای Close Friends خود در آیفون های اپل هم می‌توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • با انتخاب آیکون با نماد "آدمک" از لبه زیرین و سمت راست صفحه برنامه به قسمت پروفایل خودتان بروید.
  • آیکون با نماد "سه خط افقی" که در بالا و سمت راست صفحه ارائه شده را انتخاب کنید.
  • گزینه Close Friends را انتخاب نمایید.

در قسمت Your Lists می‌توانید لیست تمام اعضای Close Friends خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز هر کدام که مد نظرتان است را از لیست حذف نمایید. همچنین با انتخاب گزینه Suggestions می‌توانید به بخشی بروید که پیشنهادهایی برای اضافه کردن برخی افراد به لیست دوستان نزدیک ارائه شده است. با انتخاب آیکون Add از کنار نام هر کاربر می‌توانید او را به لیست دوستان نزدیک اکانت اینستاگرام خویش اضافه کنید. از این پس هر زمان قصد ارسال یک استوری را داشته باشید، گزینه‌ای برایتان نمایان می‌شود که امکان ارسال کردن اختصاصی استوری فقط برای اعضای کلوز فرندز را ارائه می‌کند.

 

9. مشاهده مدت زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام

یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل مربوط به ارائه امکان مشاهده مدت زمان آنلاین بودن و استفاده از اینستا می‌شود. این قابلیت از آنجایی بسیار کاربردی است که می‌تواند مشخص شد شما در طول یک روز دقیقا چقدر از زمان خود را صرف اینستاگرام می‌کند. جالب است بدایند که اینستا حتی این امکان را به شما می‌دهد که مدت زمان مشخصی را به عنوان مرز استفاده از این برنامه تعیین نمایید و وقتی مقدار استفاده روزانه شما از آن میزان عبور کرد، پیغام هشداری از سمت اینستاگرام دریافت و متوجه این امر شوید. برای مشاهده مقدار استفاده روزانه خود از اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • به بخش پروفایل در اکانت اینستاگرام خود بروید.
  • آیکون "سه خطی" گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب نمایید.
  • گزینه Your Activity را انتخاب کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که درست مثل عکس فوق یک چارت یا نمودار نمایان خواهد شد که مدت زمان استفاده روزانه شما از اینستاگرام را در هفت روز گذشته نشان می‌دهد.

شما با انتخاب گزینه Set daily reminder و تعیین یک بازه زمانی خاص (مثلا 30 دقیقه) می‌توانید حالتی ایجاد کنید که به محض سپری کردن 30 دقیقه در اینستاگرام یک نوتیفیکیشن ارائه شود و اطلاع رسانی لازم را به شما داشته باشد تا بتوانید مدت زمان پرسه زدن خود در این شبکه اجتماعی را کاهش دهید و به حداقل برسانید.

 

10. مشاهده جزئیات قدیمی اکانت

یکی دیگر از قابلیت های جالبی که در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده و خیلی از کاربران در مورد آن اطلاعات کافی ندارند مربوط به امکان مشاهده جزئیات و تغییرات اکانت در بازه های زمانی مختلف می‌شود. به بیان دیگر اپلیکیشن اینستا تمام تغییراتی که شما در اکانت خویش ایجاد می‌کنید را به صورت یک آرشیو ذخیره می‌کند و در صورت نیاز نمایش خواهد داد. این جزئیات شامل تمام اقدامات شما در راستا تغییر ایمیل، تغییر رمز، تغییر نام کاربر، تغییر موبایل و غیره می‌شوند. برای مشاهده لیست این موارد به شرح زیر عمل کنید:

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

  • با انتخاب آیکون با نماد آدمک از نوار زیرین صفحه به قسمت "پروفایل" اکانت اینستاگرام خود بروید.
  • آیکون با نماد "سه خط افقی" را از گوشه سمت راست و فوقانی صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Access Data را انتخاب نمایید.

مشاهده خواهید کرد که تصویری مشابه با عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد. با انتخاب هر گزینه آرشیو یا بهتر بگوییم تاریخچه تغییرات آن نشان داده می‌شود. برای مثال با انتخاب گزینه Password Changes جزئیات تمام تغییرات رمز عبور اکانت شما به همراه تاریخ انجام آن ها نشان داده خواهد شد و به همین صورت جزئیات و تاریخچه تمام قسمت ها و گزینه های دیگر هم قابل رویت هستند. این قابلیت یکی دیگر از 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل است که خیلی از کاربران در مورد آن اطلاعات کافی ندارند.

 

11. هایلایت کردن استوری (Highlight)

آخرین قابلیتی که معرفی می‌کنیم قابلیت هایلایت کردن استوری است (Highlight). به موجب این قابلیت شما می‌توانید استوری های خاص خودتان را به لیستی که تحت عنوان هایلایت ارائه شده اضافه نمایید و بدین صورت از حذف شدن خودکار استوری بعد از 24 ساعت جلوگیری نمایید، چون استوری هایی که به عنوان هایلایت انتخاب می‌شوند دیگر پس از 24 ساعت حذف نخواهند شد و برای همیشه در صفحه پروفایل کاربر قابل مشاهده می‌شوند مگر اینکه شخصا نسبت به حذف آن ها اقدام کنید. برای اضافه کردن یک استوری به هایلایت کافیست بعد از ارسال استوری آن را باز کنید و آیکون Highlight را از گوشه سمت راست و پایین صفحه انتخاب نمایید. آرشیو استوری های هایلایت شده شما هم در صفحه پروفایلتان قابل رویت می‌شوند.

 

10 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 11 قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون های اپل پرداختیم. با استفاده از این قابلیت ها می‌توانید تجربه کاربری بهتری از اپلیکیشن اینستاگرام در آیفون خود داشته باشید. همانطور که قبلا هم گفتیم خیلی از این موارد در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده خواهند بود. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: قابلیت کاربردی اینستاگرام در آیفون , قابلیت اینستاگرام , قابلیت جالب اینستاگرام آیفون , قابلیت اینستاگرام در آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: