معرفی و بررسی اجمالی پرچمداران جدید وان پلاس | OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro
نوشته شده توسط : edbazar

در حالی که بازار تکنولوژی و سخت افزار بر اثر ویروس کرونا در حال تجربه رکودی بی‌سابقه بود؛ کمپانی وان پلاس (OnePlus) با برگزاری یک مراسم آنلاین از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد. بر اساس وعده‌های وان پلاس، مراسمی آنلاین در تاریخ 26 فروردین برگزار شد که در طی آن، پرچمداران جدید این کمپانی یعنی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro معرفی شدند. این شرکت چینی مثل همیشه محصولاتی قدرتمند با کلاس جهانی را به بازار معرفی کرد که در عین توانمندی از قیمت پایین‌تری نسبت به رقبا برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که شرایط فعلی سبب شده تا قیمت محصولات جدید وان پلاس کمی بیشتر از قیمت همیشگی باشد اما باز هم سخت افزار به کار رفته در پرچمداران جدید این شرکت سبب می‌شود تا نگاه کاربران بسیاری در سرتاسر جهان به سمت OnePlus خیره شود. همانند همیشه پرچمدار جدید وان پلاس در دو نسخه معمولی و حرفه‌ای (Pro) منتشر شده که هر دو به جدیدترین سخت افزارهای موجود در بازار مجهز شده‌اند. در ادامه سعی داریم نگاهی اجمالی و مختصر بر OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro داشته باشیم؛ پس با ما در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

معرفی اجمالی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro : طراحی بدنه و جزئیات نمایشگر

 

OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro

 

کمپانی OnePlus از یک متریال ثابت برای پرچمداران جدید خود استفاده کرده است. قسمت رویی و پشتی اسمارت فون‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو از جنس شیشه (Gorilla Glass) بوده و دور تا دور آن به وسیله یک فریم آلومینیومی پوشیده شده است. از نظر ابعادی تفاوت زیادی مابین OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro دیده نمی‌شود. نسخه معمولی پرچمدار جدید وان پلاس در ابعادی معادل 160x73x8 میلی‌متر طراحی شده که این مقادیر در نسخه Pro به 165x74.4x8.5 میلی‌متر، افزایش یافته است. وان ‌پلاس طی سال‌های اخیر برای کاهش هرچه ‌بیشتر حاشیه‌ی اطراف نمایشگر به راهکارهای متعددی روی آورد. این شرکت ابتدا سراغ بریدگی فوقانی (notch) رفت و سال گذشته در گوشی وان ‌پلاس 7 پرو از دوربین بالاجهنده (Pop up) استفاده کرد تا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه، به بیشترین میزان ممکن برسد. اما در سری اسمارت فون‌های OnePlus 8 این کمپانی به بریدگی قطره‌ای روی آورده که به برای دنبال کنندگان محصولات جدید، طرحی آشناست. تلفن همراه OnePlus 8 در رنگ‌های مشکی، سبز، نقر‌ه‌ای رنگین کمانی و ترکیب بنفش و صورتی عرضه خواهد شد و OnePlus 8 Pro نیز، در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

One Plus 8 and One Plus 8 Pro

 

همان طور که انتظار میرفت، کمپانی وان پلاس از پنل AMOLED در پرچمداران جدید خود استفاده کرده است. اندازه مانیتور در نسخه پایه 6.55 اینچ بوده و این مقدار در نسخه Pro به 6.78 اینچ افزایش می‌یابد. نسبت نمایشگر به بدنه نیز از همین فرمول پیروی می‌کند؛ به شکلی که در OnePlus 8 شاهد نسبت 88.7% هستیم که این نسبت در OnePlus 8 Pro معادل 90.8% می‌باشد. پنل نمایشگر در هر دو نسخه، پنل مانیتور به وسیله شیشه گوریلاگلس پوشیده شده و از مقاومت مناسبی برخوردار است. از این نکته نیز نباید غافل شد که نرخ نوسازی نمایشگر در وان پلاس 8 معادل 90 هرتز بوده و در وان پلاس 8 پرو به 120 هرتز افزایش می‌یابد. این موضوع برای کاربرانی که به قصد گیمینگ حرفه‌ای اقدام به خرید پرچمداران وان پلاس می‌نمایند، بسیار حائز اهمیت است.

 

معرفی اجمالی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro : سخت افزار و باتری

 

One Plus 8 and OnePlus 8 Pro

 

در ابتدا لازم است بدانید که هیچ تفاوت سخت افزاری میان نسخه پایه و Pro پرچمداران جدید وان پلاس دیده نمی‌شود. هر دو نسخه از ابتدا با اندروید 10 و رابط کاربری Oxygen 10.0 عرضه خواهند شد. وان پلاس از جدیدترین پردازنده شرکت کوآلکام (Qualcomm) یعنی اسنپ دراگون 865 بر روی پرچمداران سری 8 استفاده استفاده کرده است. این پردازنده با معماری 7 نانومتری طراحی شده و از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار است. چیپ پردازش گرافیکی به کار رفته در هر دو نسخه نیز Adreno 650 می‌باشد.

هر یک از اسمارت فون‌های جدید OnePlus تنها در دو نسخه عرضه خواهند شد. نسخه اول از 128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 8 گیگابایت حافظه رم (RAM) بهره می‌برد و نسخه دوم به 256 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 12 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود.

باتری مورد استفاده در محصولات جدید وان پلاس از نوع لیتیوم یونی بوده و همانند همیشه غیر قابل تعویض (به واسطه کاربر) می‌باشد. کمپانی وان پلاس در OnePlus 8 از یک باتری 4300 میلی آمپری استفاده کرده است؛ که متاسفانه بر خلاف نسخه حرفه‌ای، نسخه پایه از شارژر وایرلس پشتیبانی نخواهد کرد. باتری به کار رفته در OnePlus 8 Pro از ظرفیت 4510 میلی آمپری بهره می‌برد و همان طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم؛ از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کند. هر دو اسمارت فون جدید وان پلاس به سیستم شارژ سریع 30 واتی مجهز شده‌اند و شما برای شارژ 1 تا 50 درصدی هر محصول بیشتر از 22 دقیقه منتظر نخواهید بود. نکته‌ای که تنها در OnePlus 8 Pro شاهد آن بودیم؛ استفاده از قابلیت شارژ معکوس در این اسمارت فون بود. با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا ساعت هوشمند یا مچ‌بند سلامتی خود را با استفاده از انرژی موجود در OnePlus 8 Pro شارژ کنید.

 

معرفی اجمالی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro : دوربین

 

OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro

 

برخلاف سخت افزار، تفاوت بسیاری میان دوربین‌‌های به کار رفته در وان پلاس 8 و وان پلاس 8 Pro دیده می‌شود. این موضوع سبب شده که طراحی پشتی این دو اسمارت فون نیز با یکدیگر متفاوت باشد. دوربین اصلی دستگاه از لنزی با دیافراگم f/1.78 بهره می‌گیرد. همچنین این دوربین به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش گیر تصویر الکترونیکی (EIS) مجهز شده است. وان ‌پلاس از این سیستم به‌عنوان سیتم لرزش‌گیر تصویر هیبریدی یاد می‌کند. دوربین دوم دستگاه نیز حسگری 48 مگاپیکسلی دارد؛ اما این حسگر از نوع IMX586 است که نسبت ‌به حسگر دوربین اصلی، قدیمی‌تر به‌شمار می‌آید. دوربین 48 مگاپیکسلی دوم به ‌لنزی فوق عریض (Ultra wide) با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است و زاویه‌ی دید 120 درجه‌ای را ارائه می‌دهد.

وان ‌پلاس 8 پرو افزون بر دو دوربین 48 مگاپیکسلی یادشده، دو دوربین دیگر نیز در پنل پشتی دارد. یکی از آن‌ها به حسگر ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و ضمن بهره‌مندی از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، از لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. دوربین اپتیکال OnePlus 8 Pro بزرگ‌نمایی 3 برابری هیبریدی و بزرگ‌نمایی 30 برابری دیجیتالی را ارائه می‌دهد. در نهایت به دوربین آخر می‌رسیم که حسگری 5 مگاپیکسلی دارد و به‌منظور فیلتر رنگ‌ها به‌کار می‌رود. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است. وان ‌پلاس 8 پرو همچنین در پنل پشتی، فلاش دوگانه‌ی LED دارد.

همانطور که در قسمت طراحی بدنه نیز اشاره کردیم؛ در بخش بالایی صفحه‌ نمایش OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro حفره‌ای کوچک به‌چشم می‌خورد. این حفره میزبان دوربینی سلفی با حسگر 16 مگاپیکسلی IMX471 سونی است و از فوکوس ثابت بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دستگاه لرزش‌گیر الکترونیکی دارد و از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند.

 

سخن پایانی :

 

OnePlus8andOnePlus8Pro

 

کمپانی OnePlus همانند همیشه باقدرت پا به بازار گذاشته و اسمارت فون‌هایی مثال زدنی را معرفی کرده است. بهتر است بدانید که هر دو پرچمدار جدید وان پلاس، یعنی OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کنند. پرچمداران جدید وان پلاس در تاریخ 21 آپریل 2020 مورد عرضه عمومی قرار خواند گرفت و هر اسمارت فون در دو نسخه عرضه خواهد شد. قیمت وان پلاس 8 در نسخه پایه (128) برابر با 699 دلار خواهد بود که این قیمت برای نسخه 256 گیگابایت، با افزایش 100 دلاری همراه می‌باشد. وان پلاس 8 Pro نیز در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ که نسخه با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، 899 دلار قیمت دارد. از طرفی مدل دیگر دستگاه با 12 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت 999 دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع : theVerge





:: برچسب‌ها: وان پلاس 8 پرو , قیمت OnePlus 8 , خرید OnePlus 8 , وان پلاس , OnePlus 8 and 8 Pro , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: