مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی رده بالا و برتر هستید، بدون شک آیفون 11 پرو (Apple iPhone 11 Pro) و همچنین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) می‌توانند از بهترین و اصلی ترین گزینه های خرید پیش رویتان باشند. اما کدامیک از این دو گوشی بهتر هستند و ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی می‌تواند برای شما انتخاب بهتری محسوب شود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس : مقدمه

سامسونگ در ماه آگوست (August) سال 2019 به طور رسمی از جدیدترین نسخه سری فبلت های Galaxy Note رونمایی کرد. این بار این سری از فبلت های پرطرفدار سامسونگ در دو نسخه معمولی و پلاس با نام های اختصاصی Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus معرفی شدند. در ماه سپتامبر (September) سال 2019 هم شرکت اپل که اصلی ترین رقیب سامسونگ است از آیفون های جدید خودش پرده برداشت. سه آیفون جدید این شرکت به ترتیب با نام های iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max معرفی شدند. در این مقاله ما می‌خواهیم به مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس بپردازیم و مشخص کنیم خرید کدامیک از این دو می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

در نظر داشته باشید که هر دو اسمارتفون نام برده شده از گوشی های قدرتمند و گران قیمت بازار هستند. اگرچه قیمت iPhone 11 Pro اپل به مراتب گران تر از قیمت Galaxy Note 10+ است اما با این حال هیچکدام از دو محصول مذکور را نمی‌توان به عنوان گوشی مقرون به صرفه در نظر گرفت. سعی می‌کنیم مقایسه را به صورت کاربردی ارائه کنیم تا شما عزیزان بتوانید در عین حال که از طولانی شدن مطلب جلوگیری می‌شود، بهترین نتیجه ممکن را از آن دریافت نمایید. اگر به دنبال خرید یک اسمارتفون رده بالا و برتر هستید و دو گوشی iPhone 11 Pro و Note 10+ از گزینه های مد نظرتان هستند، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

اولین تفاوتی که شما با نگاه کردن به دو گوشی نام برده شده متوجه آن می‌شوید مربوط به سبک طراحی و ظاهر آن ها خواهد بود. آیفون 11 پرو اپل بدنه‌ای جمع‌وجورتر دارد که ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری را ارائه می‌کند و وزن آن هم به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد، اما بدنه گوشی Note 10+ ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد. بنابراین بزرگ تر بودن گلکسی نوت 10+ اولین مسئله‌ای است که جلب توجه می‌کند. سبک طراحی دو گوشی هم کاملا متفاوت است. لبه های قاب iPhone 11 Pro کاملا انحنادار طراحی شده‌اند اما لبه های قاب نوت 10+ پلاس زاویه‌دار هستند. دیگر تفاوت ظاهری و مرتبط با سبک طراحی دو گوشی مربوط به مکان و نحوه نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. لنز دوربین سلفی گوشی نوت 10+ داخل نمایشگر آن و در بخش فوقانی ال سی دی نصب شده اما در آیفون 11 پرو از ناچ نسبتا بزرگ و مستطیل شکلی برای نصب لنز دوربین سلفی و سنسورهای جلوی دستگاه استفاده می‌شود.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

قاب پشت دو گوشی از نظر رنگ و ظاهر با هم تفاوت دارد اما از نظر جنس تقریبا مشابه هستند و هر دو از شیشه تشکیل شده‌اند. اصلی ترین و محسوس ترین تفاوت قاب پشت دو محصول مربوط به محل و شیوه نصب لنز های دوربین اصلی می‌شود که در iPhone 11 Pro حالتی عجیب دارد اما در گلکسی Note 10+ حالتی متعارف تر و عمودی را ارائه می‌کند. در مجموع به عقیده ما از نظر ظاهر و سبک طراحی در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس نماینده سامسونگ وضعیت بهتری دارد، مگر اینکه شما به شدت علاقمند محصولات شرکت اپل و آیفون هایش باشید که در این حالت احتمالا ظاهر و سبک طراحی آیفون 11 پرو را به نماینده نوت 10+ ترجیح خواهید داد.

از نظر کیفیت ساخت هم هر دو گوشی از بهترین های بازار هستند. فریم اصلی نوت 10+ آلومینیومی و آیفون 11 پرو فولادی است و قاب پشت و پنل جلوی هر دوی آن ها با شیشه ضد خش گوریلاگلس پوشانده می‌شود. همچنین هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و واقعا در برابر آب خوردگی مقاومت عالی دارند. اما تفاوت های مهمی علاوه بر ظاهر مابین دو گوشی مورد نظر وجود دارد. یکی از اصلی ترین این تفاوت ها مربوط به قابلیت بیومتریک و تایید هویت می‌شود. در iPhone 11 Pro انجام این کار از طریق سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) صورت می‌پذیرد اما در فبلت نوت 10 پلاس تایید هویت از طریق اسکن انگشت کاربر انجام خواهد شد و در این راستا گوشی مذکور از اسکنر انگشت اولتراسونیکی بهره می‌برد که داخل صفحه نمایش گوشی نصب شده است. بنابراین کاربر با قرار دادن انگشت خود در بخش زیرین ال سی دی می‌توانید آنلاک نمایشگر و تایید هویت را انجام دهد.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

تفاوت بعدی دو گوشی که به نوعی یک ویژگی خاص برای گوشی Galaxy Note 10 Plus است هم مربوط به بهره‌مندی آن از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود که ضمن اتصال از طریق بلوتوث با گوشی می‌تواند قابلیت های خاصی را ارائه کند که طبیعتا آیفون اپل از آن قابلیت ها بهره‌مند نیست. با در دست گرفتن هر دو گوشی هم حس بسیار عالی و نابی به شما منتقل خواهد شد و بدون شک هر دو اسمارتفون مذکور از نظر سبک طراحی و ظاهر و همچنین کیفیت ساخت رضایت شما را جلب می‌کنند. با وجود تمام این تفاسیر به عقیده ما سبک طراحی و به ویژه ظاهر فبلت Note 10 Plus جذاب تر از iPhone 11 Pro خواهد بود و برتری این بخش مقایسه دو گوشی از آن نماینده سامسونگ است.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس :صفحه نمایش

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های دو گوشی مورد نظر مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها می‌شود. اگر به اسمارتفون های با نمایشگر بزرگ علاقه دارید فبلت Note 10+ با نمایشگر 6.8 اینچی خودش گزینه خرید عالی برایتان محسوب می‌شود. پنل نمایشگر این گوشی از نوع داینامیک آمولد است و رزولوشن 3040 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما صفحه نمایش iPhone 11 Pro از پنل 5.8 اینچی تشکیل شده که از نوع Super Retina XDR OLED است و رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

بنابراین علیرغم اینکه فبلت نوت 10 پلاس صفحه نمایشی با اندازه 1 اینج بزرگ تر از آیفون 11 پرو دارد، همچنان تراکم پیکسلی آن هم بیشتر از پنل نمایشگر آیفون مذکور است و این موضوع از موضوعات مهم و ریزی است که در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس به آن توجه شود. نمایشگر هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارند و بدین ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه آن ها به ترتیب در نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو به 91 درصد و 82.1 درصد می‌رسد. پس از نظر نسبت تصویر به بدنه هم نماینده سامسونگ وضعیت جالب تری در مقایسه با نماینده اپل دارد. این امر سبب شده که گوشی از نمای رو به رو واقعا ظاهر جذابی داشته باشد که به عقیده ما جذاب تر از ظاهر آیفون 11 پرو مکس است. اما کیفیت صفحه نمایش کدام گوشی بهتر خواهد بود؟ قبل از اینکه به صحبت در مورد این مسئله بپردازید باید بگوییم روی صفحه نمایش هر دو محصول مورد نظر با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر آن ها یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر رویشان نصب کنید.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس به وضوح مشخص شد که نمایشگر هر دو گوشی فوق‌العاده هستند و با چشم غیرمسلح تقریبا تفاوتی مابین کیفیت عملکرد آن ها دیده نمی‌شود. اما اگر خیلی دقیق و با توجه به بنچمارک های مختلفی بخواهید عملکرد نمایشگر دو گوشی را زیر ذره‌بین قرار دهید، کیفیت عملکرد صفحه نمایش نوت 10+ به مراتب بهتر از آیفون 11 پرو خواهد بود. ضمن اینکه نمایشگر این گوشی بزرگ تر هم هست و بدین ترتیب انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو در آن لذت بخش تر می‌شود. از نظر توان تولید روشنایی هم صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر عملکرد عالی دارند و شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن ها بر روی 70 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای آن ها را ببینید.

برخی تکنولوژی ها و قابلیت های خاص هم توسط پنل نمایشگر دو گوشی پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم وارد جزئیات آن ها شویم. برای مثال صفحه نمایش iPhone 11 Pro از قابلیت‌هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، فناوری HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، ترو تون (True-Tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120Hz Touch Sensing) پشتیبانی می‌کند و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم توسط پنل نمایشگر Galaxy Note 10 Plus پشتیبانی می‌شود. در مجموع اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، گلکسی نوت 10+ گزینه خرید بهتری نسبت به آیفون 11 پرو خواهد بود. ضمن اینکه نمایشگر این گوشی حداقل روی کاغذ و اغلب بنچمارک ها کیفیت بالاتری در مقایسه با صفحه نمایش آیفون 11 پرو دارد.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس :سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی از اصلی ترین تفاوت های دو گوشی مورد نظر مربوط به بستر نرم افزاری و سیستم عامل آن ها می‌شود. دو سیستم عامل اندروید و iOS طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند و تجربه ثابت کرده که دلیل و منطق برای تغییر عقیده آن دسته از افرادی که علاقمند یکی از این دو سیستم عامل هستند راه به جایی نمی‌برد و ترجیح دادن یکی از این دو نسبت به دیگری امری سلیقه‌ای و البته مرتبط با معیارهای اصلی مورد نظر کاربر است. در مجموع اندروید سیستم عاملی است که قابلیت های شخصی سازی بیشتری را ارائه می‌کند اما از سمت مقابل عموما مشکلاتی مثل دریافت با تاخیر آپدیت ها، مشکلات امنیتی بیشتر و دیگر موارد مشابه را به همراه دارد. اما در سمت مقابل سیستم عامل iOS پشتیبانی عالی و بدون تاخیر اپل را به همراه دارد و از امنیت بیشتری هم برخوردار است اما قابلیت های شخصی سازی آن به اندازه اندروید نیستند.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

پس صحبت کردن در رابطه با تفاوت های سیستم عامل در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس شاید خیلی جالب نباشد و نتواند در عقیده کاربران علاقمند به یکی از این دو سیستم عامل تغییری ایجاد کند. به همین دلیل خیلی قصد وارد شدن به جزئیات این مسئله را نداریم. سیستم عامل پیش فرضی که روی iPhone 11 Pro نصب است iOS 13 خواهد بود و سیستم عامل پیش فرض گوشی نوت 10+ هم اندروید 9 است که قابلیت آپدیت به اندروید 10 و رابط One UI 2 را دارد. به عقیده ما اگر دوست دارید گوشی شما قابلیت های شخصی سازی بیشتری را ارائه کند، اندروید و گوشی Note 10+ انتخاب بهتری برایتان خواهد بود اما اگر مسائلی مثل امنیتی و پشتیبانی نرم افزاری بهتر برایتان اهمیت دارد، آی او اس و iPhone 11 Pro گزینه خرید بهتری برای شماست.

خوشبختانه در بررسی و مقایسه دو گوشی مورد نظر مشخص شد که بستر نرم افزاری هر دوی آن ها عملکرد و بازده عالی دارند و نصب برنامه های روزمره از قبیل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی روی آن ها انجام می‌شود. البته بدون تردید اختصاصی بودن سیستم عامل iOS سبب خواهد شد که عملکرد آن هم بهینه ‌تر باشد که این موضوع می‌تواند روی کاهش مصرف منابع سخت افزاری و همچنین شارژ باتری تاثیر مستقیم بگذارد. به عقیده ما از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری می‌توان آیفون 11 پرو اپل را گوشی بهتری در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ دانست، اما با این حال تصمیم گیری نهایی مبنی بر این مسئله و ترجیح دادن بستر نرم افزاری یکی از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس :​ پردازنده، رم و حافظه داخلی

بدون تردید یکی از مهمترین بخش های مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت پردازشی آن ها می‌شود. اپل گوشی iPhone 11 Pro را به تراشه A13 Bionic مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی شش هسته فوق قدرتمند دارد. پردازنده گرافیکی آن هم Apple GPU نام گرفته و یک پردازنده گرافیکی سیار قوی است. در سمت مقابل نسخه جهانی گوشی نوت 10 پلاس از تراشه اگزینوس 9825 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که آن هم طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP12 را هم در قلب خودش جای می‌دهد. اما وضعیت رم و حافظه داخلی دو گوشی چطور است؟

گلکسی Note 10+ از رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار شده که امکان نصب حافظه جانبی هم در آن وجود دارد. اما آیفون 11 پرو از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود و مثل همیشه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. اما بازده کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه دو گوشی مشخص شد که هر دوی آن ها به راحتی از پس اجرای سنگین ترین گیم ها و تسک های موبایل بر می‌آیند و بازی هایی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) یا فورتنایت (Fortnite) بدون کوچک ترین مشکل در آن ها قابل اجرا هستند. سرعت بارگذاری و لود گیم ها عموما در آیفون 11 پرو بیشتر از فبلت Note 10+ است مگر اینکه اپلیکیشن های زیادی در پس زمینه دو گوشی اجرا شده باشند که در این حالت فبلت نوت 10+ به لطف رم 12 گیگابایتی خودش بازده سریع تری در مقایسه با iPhone 11 Pro ارائه می‌کند.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

بنابراین اگر به قدرت عملکرد اهمیت می‌دهید، هر دو گوشی مورد نظر انتخاب عالی برایتان هستند و بدون تردید حداقل تا 2 سال آینده تمام نیازهای حرفه‌ای شما را برطرف می‌کنند. قدرت پردازنده مرکزی گوشی iPhone 11 Pro در اغلب مواقع بیشتر از قدرت پردازنده مرکزی Galaxy Note 10 Plus است اما رم قدرتمندتر و 12 گیگابایتی فبلت توت 10+ سبب شده که در مواقع خاص و زمان هایی که اپلیکیشن های متعددی در گوشی نصب و اجرا می‌شوند، سرعت عملکرد این گوشی کمی بیشتر از آیفون 11 پرو باشد. البته این حالت در گوشی های موبایل به ندرت رخ می‌دهد و تجهیز یک اسمارتفون به رم 12 گیگابایتی به نظر خیلی کاربردی نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. ما برنده این بخش مقایسه دو گوشی را آیفون 11 پرو اپل عنوان می‌کنیم و عقیده داریم که این اسمارتفون قدرت عملکرد بهتری در مقایسه با فبلت note 10+ دارد.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس : دوربین اصلی و سلفی

اپل در آیفون 11 پرو از سه لنز دوربین به عنوان مجموعه دوربین اصلی گوشی استفاده می‌کند. لنز های دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 12 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی نوع تله‌فتو (Telephoto) و 12 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه اپل یک چراغ فلش LED چهارگانه را هم برای دوربین اصلی آیفون خودش در نظر گرفته است.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Galaxy Note 10+ از چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو، 16 مگاپیکسلی اولتراوید و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D (عمقی) هستند. قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر ، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، ضبط ویدیوی های فوق پایدار (Super Steady Video) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی کدام گوشی بهتر است؟

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی هر دو گوشی بازه فوق‌العاده‌ای دارد و با هر دوی آن ها می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما تقریبا در 70 درصد مواقع دوربین اصلی iPhone 11 Pro عکس های زیباتر و با کیفیت تری در مقایسه با دوربین اصلی Note 10+ ضبط می‌کند. این شرایط در حالت های عکسبرداری مختلف برقرار است، البته شاید توسط یک کاربر معمولی با چشم غیرمسلح و دقت نه چندان بالا قابل درک نباشد. در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون مورد نظر از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و یک سنسور SL 3D هم در کنار این لنز قرار دارد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری سلفی پرتره، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 24، 30 و 60 فریم در ثانیه توسط دوربین سلفی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. از سمت دیگر دوربین سلفی گوشی نوت 10+ از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، عکسبرداری پرتره سلفی، HDR، تماس تصویری دوآل و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین سلفی هر دوی آن ها بازده عالی دارد اما باز هم به عقیده ما دوربین سلفی iPhone 11 Pro در اغلب مواقع می‌تواند تصاویر دقیق تر و با کیفیت تری را در مقایسه با دوربین سلفی نماینده سامسونگ ضبط کند. بنابراین در مجموع اگرچه کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی هر دو گوشی عالی است اما اگر قرار باشد مقایسه‌ و نتیجه‌گیری مابین آن ها داشته باشید، برتری از آن دوربین آیفون 11 پرو اپل است. اگر به کیفیت عملکرد دوربین خیلی اهمیت می‌دهید، در خرید iPhone 11 Pro شک نکنید چون این اسمارتفون از این نظر تقریبا جزو 3 گوشی برتر فعلی بازار و شاید هم بهترین گوشی فعلی موجود باشد!

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس : باتری و شارژدهی

آیفون 11 پرو اپل یک باتری لیتیوم یونی 2046 میلی آمپر ساعتی دارد اما گلکسی نوت 10+ سامسونگ با توجه با صفحه نمایش بزرگ تر خودش از یک باتری لیتیوم یونی 4300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. در بررسی گوشی های مذکور مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری آن ها تقریبا می‌تواند مابین 1.5 الی 2 روز از گوشی استفاده کند. عموما هم دوام شارژ باتری iPhone 11 Pro کمی از دوام شارژ Galaxy Note 10 Plus بهتر خواهد بود. اما سرعت شارژ مجدد باتری دو گوشی چطور است؟ شارژر فابریک گوشی نوت 10 پلاس توان 45 واتی دارد و بدین ترتیب می‌توان با آن ظرف تقریبا 60 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس

 

از سمت دیگر شارژر اورجینال آیفون 11 پرو 18 واتی است و طبق بررسی صورت گرفته تقریبا ظرف مدت زمان مشابه 60 الی 70 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ می‌کند. پس به نظر می‌رسد در زمینه شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد، دو گوشی وضعیت یکسان و مشابهی داشته باشند. ضمنا هر دو گوشی از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی می‌کنند که البته سرعت این تکنولوژی در گوشی نوت 10+ بیشتر است و شارژ سریع 15 واتی توسط آن پشتیبانی می‌شود. یکی دیگر از قابلیت هایی که توسط گوشی نوت 10 پلاس پشتیبانی می‌شود اما در iPhone 11 Pro ارائه نشده مربوط به قابلیت "شارژ بیسیم معکوس" یا همان "Reverse Wireless Charging" خواهد بود که می‌شود گوشی نوت 10+ بتواند مثل یک پاوربانک بیسیم عمل کند و باطری دیگر گجت ها را با نزدیک کردن به قاب پشت خودش شارژ نماید.

 

مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس : قیمت و ارزش خرید

مطمئنا یکی دیگر از اصلی ترین بخش های مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به قیمت و ارزش خرید دو گوشی مورد نظر می‌شود. نسخه پایه iPhone 11 Pro که از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در سمت مقابل نسخه پایه بازی سامسونگ گلکسی Note 10+ که از حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد، در بازار کشور قیمتی در حدود 15 میلیون تومان دارد. لازم به ذکر است که این قیمت ها مربوط به زمان تدوین این مطلب می‌شوند. بنابراین آیفون 11 پرو تقریبا 5 میلیون تومان قیمت بیشتری در مقایسه با Galaxy Note 10 Plus دارد. به عقیده ما برتری های این اسمارتفون نسبت به نوت 10+ به قدری نیستند که توجیه مناسبی برای تفاوت قیمتی 5 میلیون تومانی آن ها باشند و طبیعتا فبلت Note 10 Plus سامسونگ ارزش خرید بیشتری در مقایسه با iPhone 11 Pro دارد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 11 پرو با گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ پرداختیم. هر دو گوشی نام برده شده از بهترین اسمارتفون های فعلی بازار هستند و از نظر قدرت عملکرد و کیفیت ساخت گوشی های کم‌نظیری محسوب می‌شوند. به عقیده ما با توجه به قیمتی که دو اسمارتفون مذکور دارند و پتانسیل سخت افزاری آن ها، سامسونگ Galaxy Note 10+ می‌توانید گزینه خرید بهتری در مقایسه با iPhone 11 Pro اپل باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: مقایسه آیفون 11 پرو , مقایسه آیفون 11 پرو با نوت 10 پلاس , مقایسه iPhone 11 Pro با Galaxy Note Plus , گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ , مقایسه آیفون 11 پرو با نوت 10+ , مقایسه گوشی , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: