مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی
نوشته شده توسط : edbazar

اگر بخواهید با صرف هزینه ناچیز یک گوشی اندرویدی خوب بخرید، گلکسی A10s سامسونگ (Samsung Galaxy A10s) و ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8) می‌توانند گزینه های خرید مناسب و خوبی برای شما باشند. اما کدامیک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر انتخاب بهتری خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

خیلی از افراد علاقه چندانی نسبت به خرید اسمارتفون های گران قیمت ندارند و بر این عقیده هستند که قوتی یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت می‌تواند نیازهایشان را رفع کند چرا باید با صرف هزینه گزاف به فکر خرید یک موبایل رده بالا باشند؟ به همین دلیل شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی هم هر سال اسمارتفون های خاصی را با قیمت های بسیار پایین و رقابتی روانه بازار می‌سازند. دو مورد از گوشی های این چنینی که در سال 2019 شاهد معرفی آن ها بودیم، شیائومی Redmi 8 و سامسونگ Galaxy A10s نام دارند. این دو گوشی به ترتیب در ماه های اکتبر (October) و آگوست (August) سال 2019 معرفی شدند.

قیمت گلکسی A10s سامسونگ و قیمت ردمی 8 شیائومی نسبت به قابلیت ها و پتانسیلی که دارند واقعا مناسب و رقابتی در نظر گرفته شده و بی‌شک این مسئله یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت فروش دو موبایل نام برده شده محسوب می‌شود. اما کدامیک از این دو اسمارتفون گزینه خرید بهتری برای شما خواهند بود و ارزش خرید بیشتری دارند؟ در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی و برتری های هر یک از این دو گوشی موبایل را نسبت به اسمارتفون دیگر مشخص کنیم. شما با مطالعه این مقایسه می‌توانید تصمیم گیری بهتری مبنی بر خرید هر یک از این دو اسمارتفون داشته باشید. بنابراین بهتر است با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین روش هایی که شرکت های سازنده موبایل با استفاده از آن هزینه تولید گوشی های رده پایین و ارزان قیمت را کاهش می‌دهند مربوط به بکارگیری مواد پلاستیکی در ساخت بدنه و فریم آن ها می‌شود. متاسفانه هر دو گوشی A10s و Redmi 8 از فریم و قاب پشت پلاستیکی بهره‌مند هستند و برخلاف ظاهر شیشه مانند قاب پشت آن ها، جنس این بخش از بدنه هر دو گوشی کاملا از پلاستیک تشکیل شده است. متاسفانه در بررسی دو گوشی مشخص شد که قاب پشت آن ها خیلی مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن ندارد و خیلی زود روی قاب پشت آن ها خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین فارغ از اینکه کدامیک از این دو اسمارتفون نام برده شده را تهیه می‌کنید، تحت هر شرایط باید از محافظ قاب پشت گوشی یا گاردهای موبایلی که قاب پشت آن را دربر می‌گیرند استفاده به عمل آورید.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

پنل جلوی هر دو گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده است که قاعدتا باید ضد خش باشد. متاسفانه سامسونگ اشاره‌ای به جنس دقیق شیشه بکار رفته روی ال سی دی گوشی A10s نداشته اما شیائومی جنس این شیشه را در گوشی Redmi 8 گوریلاگلس 5 معرفی کرده است که می‌تواند مزیت عالی برای این اسمارتفون باشد و کیفیت ساخت بهتر آن را به رخ بکشد. اگرچه تحت هر شرایط ما توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی های خود یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. شیائومی همچنین مدعی شده که گوشی ردمی 8 در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است، اما توصیه می‌کنیم که خیلی به این ویژگی در گوشی مذکور و هیچ گوشی دیگری در رده قیمتی A10s و redmi 8 اطمینان کامل نداشته باشید.

اما بد نیست در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی به صحبت در مورد ابعاد دو محصول و وزن آن ها هم بپردازید. بدنه گوشی A10s ابعاد 7.8 در 75.8 در 156.9 میلیمتری دارد و ابعاد بدنه گوشی Redmi 8 معادل 9.4 در 75.4 در 156.5 میلیمتر خواهد بود. بنابراین دو گوشی از نظر طول و عرض تقریبا ابعاد یکسانی دارند اما ضخامت بدنه گوشی ردمی 8 به مراتب بیشتر از ضخامت بدنه گوشی Galaxy A10s است. پس اگر به گوشی های با بدنه باریک علاقمند هستید، شیائومی Redmi 8 گزینه خرید جالبی برای شما نیست. هر دو گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و در قاب پشت هر دوی آن ها یک اسکنر انگشت فیزیکی نصب است که کیفیت عملکرد قابل قبولی دارد اما به مرور زمان دقت و سرعت عمل آن افت می‌کند و ممکن است در حین استفاده از اسکنر هر دو گوشی با مشکلاتی رو به رو شوید.

پس کاملا مشخص است که دو گوشی سامسونگ گلکسی A10s و شیائومی Redmi 8 از نظر کیفیت ساخت محصولاتی هستند که چیزی فراتر از قیمت خودشان را ارائه نمی‌کنند. شاید پوشیده بودن پنل جلوی گوشی ردمی 8 با شیشه گوریلاگلس 5 اصلی ترین نقطه قوت مربوط به کیفیت ساخت آن باشد و یک برتری مهم در مقایسه با گوشی A10s به شمار آید. اما ظاهر و سبک طراحی دو گوشی چطور است؟ در طراحی هر دو محصول مورد نظر سعی شده به عوامل و معیارهایی که این روزها پرطرفدار هستند دقت شود. با نگاه کردن به پنل جلوی دو گوشی و دیدن صفحه نمایش نسبتا بدون حاشیه آن ها می‌توانید به این مسئله پی ببرید. نمایشگر گوشی A10s حدود 80.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و نسبت تصویر به بدنه گوشی Redmi 8 هم به چیزی در حدود 81.8 درصد می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

در بخش فوقانی پنل جلو یا ال سی دی هر دو گوشی هم یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. از نمای پشت هم دو گوشی مورد نظر با توجه به قیمتی که دارند از جذابیت ظاهری خوبی بهره می‌برند اما به عقیده ما در این بخش شیائومی ردمی 8 ظاهری جذاب تر را ارائه می‌کند. قاب پشت این گوشی مثل قاب پشت Galaxy A10s خیلی ساده طراحی نشده و حس بهتری را به کاربر منتقل خواهد کرد و زیباتر به نظر می‌رسد. هر دو گوشی مذکور به جم 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز هستند اما سوکت شارژ آن ها با هم تفاوت دارد و گوشی ردمی 8 از سوکت تایپ سی (USB Type C) بهره‌مند است و A10s سامسونگ از سوکت Micro USB 2 بهره می‌برد.

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه دو گوشی مورد نظر اینطور نتیجه‌گیری کرد که شیائومی Redmi 8 از نظر طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی A10s دارد. بکارگیری شیشه گوریلاگلس 5 روی ال سی دی گوشی، طراحی جذاب تر قاب پشت دستگاه و بهره‌مندی آن از سوکت USB Type C برخی از مهمترین مزیت های این اسمارتفون در مقایسه با سامسونگ گلکسی A10s محسوب می‌شوند. بنابراین به عقیده ما برتری این بخش از مقایسه از آن گوشی شیائومی خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: صفحه نمایش

مطمئنا کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در انتخاب و خرید یک اسمارتفون به آن توجه شود. گوشی A10s سامسونگ از صفحه نمایشی 6.2 اینچی با پنل PLS TFT تشکیل شده که حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 80.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. کاملا مشخص است که سامسونگ با تجهیز گوشی به پنل TFT سعی کرده هزینه تولید آن را کاهش دهد و حتما می‌دانید که پنل های TFT اصلا کیفیت بالایی ندارند و تقریبا ارزان قیمت ترین پنل های ال سی دی فعلی هستند که فقط در برخی از گوشی های موبایل رده پایین از آن ها استفاده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی گلکسی A10s هم 1520 در 750 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

اما در سمت مقابل گوشی شیائومی Redmi 8 از یک صفحه نمایش 6.22 اینچی با پنل IPS LCD بهره می‌برد که تقریبا 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و رزولوشن مشابه 1520 در 720 پیکسلی را ارائه می‌کند تا تراکم پیکسلی آن هم به چیزی در حدود 270 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین از نظر اندازه نمایشگر، رزولوشن و تراکم پیکسلی و حتی نسبت تصویر به بدنه تقریبا هیچ تفاوتی مابین دو گوشی Redmi 8 و A10s وجود ندارد. اما یکی از مهمترین مزیت های صفحه نمایش ردمی نوت 8 مربوط به بهره‌مندی آن از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که مقاومت نمایشگر دستگاه در برابر تماس با اشیای نوک تیز را چند برابر می‌کند و به واقع انتظار نمی‌رود گوشی در رده قیمتی Redmi 8 از این ویژگی بهره‌مند باشد.

کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی هر دو گوشی وضعیت قابل قبولی دارد اما اینطور نیست که عالی باشد. شارپنس، کنتراست، شادابی و وضوح خوبی توسط نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌شود و از این نظر خیلی تفاوتی مابین آن ها قابل درک نیست. اما از نظر توان تولید روشنایی، صفحه نمایش گوشی شیائومی به مراتب بهتر از نمایشگر گوشی سامسونگ عمل می‌کند و این مسئله با نوع پنل دو گوشی ارتباط دارد. متاسفانه پنل های TFT قدرت و کیفیت خیلی بالایی در تولید روشنایی ندارند و این امر سبب می‌شود که در محیط های باز و تحت تابش نور مشاهده محتوای روی نمایشگر موبایل کمی دشوار شود. در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که نمایشگر شیائومی Redmi 8 به مراتب در محیط های باز و تحت تابش نور عملکرد بهتری نسبت به نمایشگر گوشی Galaxy A10s دارد. بنابراین به عقیده ما در مجموع برتری این بخش مقایسه را هم باید به گوشی شیائومی اختصاص دهیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم شیائومی و هم سامسونگ در زمینه تولید گوشی های اندرویدی فعالیت دارند و با توجه به اینکه هر دو گوشی A10s و Redmi 8 در سال 2019 معرفی شده‌اند، جای تعجبی نیست که هر دو از سیستم عامل پیش فرض یکسانی بهره‌مند باشند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نام برده شده نصب است اما رابط کاربری دو گوشی با هم تفاوت دارد. رابط کاربری گوشی سامسونگ رابط One UI بوده و رابط کاربری گوشی شیائومی با لقب MIUI شناخته می‌شود. در مورد اینکه رابط کاربری و بستر نرم افزاری کدام گوشی عملکرد بهتری دارد واقعا نمی‌توانیم نظردهی قطعی داشته باشیم چون این مسئله بیشتر به سلیقه شخصی کاربران ارتباط دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

به عقیده ما رابط کاربری One UI گوشی A10s سامسونگ به دلیل طراحی بهینه‌تر بازده بهتری هم در یک گوشی ارزان قیمت و با سخت افزار محدود خواهد داشت، اما رابط MIUI به مراتب سنگین تر از رابط سامسونگ است و همچنین پیچیدگی منوی تنظیمات آن و ارائه آپشن های زیاد در آن کمی سردرگم کننده و غیرمتعارف به نظر می‌رسند. به همین جهت ما رابط One UI گوشی سامسونگ گلکسی A10s را به رابط MIUI گوشی Redmi 8 ترجیح می‌دهیم. در بررسی سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی نام برده شده هم مشخص شد هر دوی آن ها در انجام اقدامات عادی و روزمره از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، نصب و اجرای برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره با مشکلی رو به رو نمی‌شوند اما احتمال بروز لگ و تاخیرهای آنی در هر دو اسمارتفون وجود دارد.

در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی وابستگی قابل ملاحظه‌ای به وضعیت حافظه داخلی آن ها دارد. به بیان شفاف تر پر شدن و تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی هر دو گوشی نام برده شده می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری آن ها شود. شدت این تاخیر و لگ ها در برخی مواقع ممکن است در گوشی A10s بیشتر باشد و در برخی مواقع دیگر احتمال دارد در گوشی Redmi 8 با شدت بیشتری نمایان گردد. بنابراین در مجموع برای دستیابی به بهترین بازده نرم افزاری توصیه داریم در هر دو گوشی نام برده شده از ذخیره کردن اطلاعات زیاد اجتناب کنید و تا حد ممکن حافظه گوشی را تحت فشار قرار ندهید. با در نظر گرفتن این مسئله می‌توانید عملکرد روان و خوبی را از بستر نرم افزار هر دو گوشی دریافت کنید. اگر قرار باشد برای این بخش برنده‌ای تعیین شود ما بنا به سلیقه خود و ترجیح دادن رابط کاربری One Ui نسبت به MIUI، گوشی سامسونگ Galaxy A10s را به عنوان برنده انتخاب می‌کنیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا نباید از یک گوشی ارزان قیمت انتظار داشت که پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد بالایی داشته باشد. هیچ کدام از دو گوشی سامسونگ گلکسی A10s و شیائومی ردمی 8 از سخت افزار خیلی قدرتمندی بهره نمی‌برند. تراشه بکار رفته در گوشی A10s تراشه MT6762 مدیاتک یا همان Helio P22 است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل گوشی Redmi 8 شیائومی از تراشه اسنپدراگون 439 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است.

اسنپدراگون 439 یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند اما چهار مورد از آن ها فرکانس 1.45 گیگاهرتزی را ارائه کرده‌اند و چهار مورد دیگر فرکانس 1.95 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه اسنپدراگون 439 هم پردازنده Adreno 505 کوالکام است. بنابراین از نظر تراشه دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارند اما طبیعتا تراشه های شرکت کوالکام معتبرتر و قابل اعتمادتر از تراشه های شرکت مدیاتک هستند و این موضوع می‌تواند مزیتی برای گوشی Redmi 8 باشد. اما وضعیت رم و حافظه داخلی دو گوشی چطور است؟ شیائومی ردمی 8 از نظر رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) هم در این گوشی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه وجود دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

در سمت مقابل گوشی سامسونگ گلکسی A10s از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت های 2 و 3 گیگابایتی می‌شود و حافظه داخلی آن ظرفیت 32 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه این اسمارتفون هم از اتصال رم میکرو اس دی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس ارائه یک آپشن قدرتمندتر برای گوشی ردمی 8 با بهره‌مندی از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی می‌تواند مزیتی برای این گوشی باشد اما ما نسخه های مجهز به رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی هر دو گوشی را در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی مورد استفاده قرار دادیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد دو گوشی بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در آن ها نصب کردیم. هر دو گوشی تا مدت زمان 5 دقیقه بدون مشکل بازی نام برده شده را اجرا کردند اما بعد از این بازه زمانی به تدریج لگ و تاخیرهایی در هر دوی آن ها به وجود آمد.

بروز این لگ و تاخیرها نشان می‌دهد که دو گوشی A10s و Redmi 8 اسمارتفون های خوبی برای انجام تسک های سنگین و گیمینگ نیستند و بهتر است از آن ها فقط برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید. اینکه قدرت عملکرد کدام گوشی نسبت به گوشی دیگر بهتر است واقعا در عمل قابل تشخیص نیست و هر دو گوشی تقریبا بازده یکسانی را ارائه می‌کنند. اما روی کاغذ پتانسیل تراشه اسنپدراگون 439 در مقایسه با تراشه MT6762 مدیاتک بیشتر است، بنابراین احتمالا در برخی مواقع بازده و قدرت پردازشی گوشی ردمی 8 هم از گوشی A10s بهتر خواهد بود. ما هم به شخصه گوشی را ترجیح می‌دهیم که از سری تراشه های معتبر شرکت کوالکام یا حداقل تراشه های خوب خود شرکت سامسونگ (سری اگزینوس) بهره‌مند باشد. از همین رو خرید Xioami Redmi 8 را انتخاب بهتری می‌دانیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: دوربین

دوربین اصلی گوشی Galaxy A10s از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.4 را ارائه می‌کنند و از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل HDR، فوکوس خودکار، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرم 30 فریم در ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی A10s در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Redmi 8 از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی نوع مشابه تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرم 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. مجموعه دوربین اصلی گوشی ردمی 8 از یک چراغ فلش LED هم بهره می‌برد. اما کیفیت عملکرد دوربین دو گوشی چطور است؟

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارند و می‌توانید با آن ها عکس های مناسبی ضبط کنید. در برخی مواقع ممکن است با دوربین A10s عکس های بهتری ضبط شود و در برخی مواقع دیگر دوربین Redmi 8 عکس های واضح تر و بهتری ضبط کند. در مجموع کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب تقریبا در یک سطح و اندازه قرار دارد. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی هر دو اسمارتفون در محیط های باز نور مناسب به خوبی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه با دقت صورت می‌پذیرد. اما در محیط های با نور کم و به ویژه بسته افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین هر دو گوشی به وجود می‌آید و در اغلب مواقع مقدار افت کیفیت دوربین گلکسی A10s بیشتر از ردمی 8 خواهد بود.

پس اگر به کیفیت دوربین اصلی گوشی اهمیت می‌دهید، در قدم اول نباید انتظار خیلی بالایی از گوشی در رده قیمتی Galaxy A10s یا Redmi 8 داشته باشید و در قدم دوم باید بدانید که کیفیت عملکرد دوربین اصلی این دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و خیلی تفاوت های محسوسی با یکدیگر نخواهند داشت. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی A10s از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده و دوربین سلفی گوشی Redmi 8 هم دقیقا از همین ترکیب بهره‌ می‌برد. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی هم تفاوت محسوسی نسبت به هم ندارد و وضعیت معمولی و قابل قبولی را ارائه می‌کنند. پس در مجموع از نظر دوربین دو گوشی نام برده شده تقریبا شرایط مشابهی دارند.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: باتری و شارژدهی

سامسونگ گلکسی A10s از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم پلیمری بهره می‌برد اما باتری ردمی 8 شیائومی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به اینکه دو گوشی از نظر دیگر ویژگی های سخت افزاری تقریبا یکسان و مشابه هستند، مطمئنا قدرت شارژدهی باتری Xiaomi Redmi 8 بهتر است گوشی A10s خواهد بود. در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری ردمی 8 با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی تقریبا تا 2 روز دوام می‌آورد اما این دوام در گوشی A10s به چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز محدود می‌شود. علاوه بر شارژدهی بهتر یک مزیت دیگر هم در گوشی Redmi 8 وجود دارد که به سرعت شارژ باتری آن مربوط می‌شود.

با توجه به اینکه گوشی شیائومی ردمی 8 شده از پورت شارژر USB C بهره‌مند است، از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. شارژر اورجینال گوشی نام برده شده 18 واتی بوده و با استفاده از آن تقریبا می‌توان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را ظرف 80 الی 90 دقیقه فول شارژ کرد. این موضوع در حالیست که شارژ مجدد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی A10s سامسونگ با شارژر فابریک آن چیزی در حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین هم از نظر قدرت شارژدهی باتری و هم سرعت مجدد شارژ، برنده این بخش از مقایسه ما گوشی شیائومی Redmi 8 خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: قیمت و ارزش خرید

نسخه پایه گوشی سامسونگ گلکسی A10s که از رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد، هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان قیمتی در حدود 2 میلیون تومان دارد اما نسخه پایه گوشی شیائومی ردمی 8 با رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قیمتی در حدود 2.2 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با توجه به برتری هایی که گوشی Redmi 8 در مقایسه با Galaxy A10s داشته و به آن ها اشاره کردیم، به عقیده ما خرید این گوشی انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی A10s خواهد بود ارزش خرید آن به مراتب بیشتر از گوشی A10s است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی پرداختیم. دو گوشی مذکور از اسمارتفون های ارزان قیمت و خوش ساخت شرکت های شیائومی و سامسونگ هستند و به عقیده ما به دلیل چندین برتری محسوسی که گوشی Xiaomi Redmi 8 در مقایسه با Samsung Galaxy A10s داشته، این اسمارتفون می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: Samsung Galaxy A10s , مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با redmi 8 , مقایسه گلکسی A10s سامسونگ , تکنولوژی با ردمی 8 , مقایسه گوشی , مقایسه ردمی 8 شیائومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: