مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2: بهترین ساعت های هوشمند سلامتی و تناسب اندام
نوشته شده توسط : edbazar

ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 در سپتامبر سال 2019 به عنوان بهترین گجت پوشیدنی این شرکت آمریکایی معرفی شد و گلکسی اکتیو 2 سامسونگ در ماه اوت به عنوان یکی از جدیدترین ساعت های هوشمند این شرکت کره ای رونمایی شد. گلکسی اکتیو 2 ویژگی های بسیار عالی دارد و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌کند، بنابراین شاید بتواند رقیب جدی برای اپل واچ 5 باشد! در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام ساعت هوشمندارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

کمپانی اپل و سامسونگ اخیرا به ترتیب دو ساعت هوشمند با نام های Apple Watch Series 5 و Galaxy Watch Active2 را معرفی کردند. هر دو این ساعت ها از بهترین ساعت های هوشمند سال 2019 محسوب می شوند و می توان گفت این دو ساعت در بازار فروش ساعت های هوشمند رقیب یکدیگر هستند و در تلاشند تا سهم بزرگتری از بازار را نسبت به یکدیگر تصاحب کنند.اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 هر دو از قابلیت های سخت افزاری بالایی برخوردارند. وجود امکانات تقریبا مشابه در این دو ساعت هوشمند، خرید را برای کاربران علاقمند به گجت های پوشیدنی سلامتی دشوار کرده است. به نظر شما کدام ساعت ارزش خرید بیشتری دارد؟ اگر قصد خرید بهترین ساعت هوشمند را دارید بدون شک انتخاب شما یکی از دو ساعت اپل واچ سری 5 و اکتیو 2 سامسونگ است. در ادامه این مقایسه می خواهیم بین این دو ساعت رقابتی را از نظر طراحی ظاهری و سخت افزار ایجاد کنیم و ببینیم کدام ساعت در این رقابت شایسته تر است. با مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: سازگاری و نوع سیستم عامل

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

اپل واچ 5 انتخابی آشکار برای کاربران آیفون

کمپانی اپل محصولات خود را برای سیستم عامل مخصوص خود یعنی iOS طراحی می کند. حتی قطعات این کمپانی نیز انحصارا در اختیار خود کمپانی اپل است. بنابراین محصولات اپل از لحاظ سازگاری با انواع سیستم عامل دچار محدودیت هستند. سیستم عامل به کار رفته در اپل واچ، WatchOS 6 جدیدترین تکنولوژی در ساعت هوشمند است که از نظر تنوع برنامه ها و سازگاری آن ها بسیار بهتر عمل می کند. ساعت هوشمند اپل واچ 5 فقط با گوشی موبایل های دارای سیستم عامل iOS یعنی آیفون سازگاری دارد و متاسفانه نسخه اندروید را پشتیبانی نمی کند.

 

گلکسی واچ اکتیو 2 یک ساعت همه کاره برای کاربران Android و iOS

سامسونگ همیشه سعی کرده است تا طیف بیشتری از کاربران را برای استفاده از محصولات در نظر بگیرید. برخلاف کمپانی اپل، سامسونگ با تولید گلکسی واچ اکتیو 2 سازگاری این ساعت را برای گوشی های نسخه iOS نیز در نظر گرفته است. نوع سیستم عامل به کار رفته در ساعت گلکسی اکتیو 2 تایزن (Tizen) است. اگر چه سیستم عامل تایزن نسبت به WatchOS 6 ضعیف عمل می کند اما سامسونگ سعی کرده است تا هماهنگی لازم بین برنامه ها را ایجاد نماید. البته نا گفته نماند اگر شما یک آیفون داشته باشید برای استفاده از گلکسی اکتیو 2 باید قید برخی از امکانات این ساعت را بزنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین در این قسمت از مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ، ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 از نظر سازگاری و اپل واچ 5 از نظر نوع سیستم عامل نسبت به یکدیگر برتری دارند.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: گرد یا مربع؟

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

بارزترین تفاوت بین اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 در طراحی است. ساعت اپل واچ 5 مربع شکل است، در حالی که Galaxy Watch Active2 سامسونگ گرد است. هر دو در نسخه های 40 و 44 میلی متری طراحی شده اند، اما انتخاب و نوع سلیقه شما می تواند مشخص کند که کدام ساعت را بیشتر می پسندید. اما اگر از نظر سخت افزاری به این قضیه نگاه کنیم اپل واچ 5 برای بهبود رابط کاربری موفق تر از سامسونگ عمل کرده است. نمایشگر گرد گلکسی واچ اکتیو 2 شبیه ساعت های سنتی و کلاسیک است. در مقابل اپل واچ 5 برای خواندن بهتر متن و اعلانات از نمایشگر مربع استفاده کرده است. هر دو ساعت دارای صفحه لمسی رنگی و همیشه روشن هستند و همیشه حتی در مواقعی که در معرض نور مستقیم خورشید باشید می توانید اعلانات را روی مچ دست خود ببینید. برای گشت و گذار آسان بین منوها، در Galaxy Watch Active2 از یک گردانه دیجیتالی لمسی و در اپل واچ 5 از تاچ دیجیتالی استفاده می شود. جنس بدنه اپل واچ 5 از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، سرامیک و تیتانیوم ساخته می شود. تنوع در انتخاب بند و نوع رنگ ها در اپل واچ سری 5 زیاد است و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. اپل واچ 5 در نسخه فولاد ضد زنگ و سرامیک، قیمت بالاتری نسبت به سایر نسخه ها دارد. در مقابل اکتیو 2 فقط در سه رنگ مختلف از دو جنس آلومینیوم و استیل ضد زنگ طراحی شده است. استفاده و تنوع واچ فیس ها در اپل واچ 5 بیشتر از گلکسی واچ اکتیو 2 است اما یکی از ویژگی های خوب در گلکسی واچ اکتیو 2 قابلیت ست کردن واچ فیس ساعت را با رنگ و طرح لباستان با برنامه Samsung Wearables است و انتخاب زمینه ساعت، دست خودتان است. در حالی که در اپل واچ 5، واچ فیس های آماده ای که در خود ساعت وجود دارد قابل استفاده و سفارشی سازی است.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: ردیابی سلامت، تناسب اندام و قابلیت های دیگر

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

هر دو ساعت هوشمند برای ردیابی تمرینات عالی هستند، اما اپل ویژگی های سلامتی بیشتری را در اختیار دارد. همانطور که در نقد و بررسی اپل واچ 5 گفتیم، قابلیت هایی نظیر پیگیری چرخه قاعدگی، محافظت از شنوایی، Apple Pay، تشخیص سقوط دارد اما گلکسی واچ اکتیو 2 به ردیاب خواب مجهز شده است. در بقیه ویژگی ها این دو ساعت شبیه به هم عمل میکنند. دقت GPS یا فناوری مکان یابی داخلی در هر دو ساعت هوشمند بسیار خوب عمل میکند. برای مشاهده فعالیت های روزانه در هر دو ساعت هوشمند نیاز است تا اطلاعات حلقه سه گانه حرکت، ورزش و ایستادن را در کنار هم داشته باشید. برای ورزش شنا نیز هردو تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند. فقط Galaxy Watch Active2 ردیاب خواب بومی را ارائه می دهد و مدت زمان و کیفیت خواب شما را مانند ساعت های فیت بیت بررسی می کند.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: سخت افزار و باتری

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

اپل واچ 5 دارای حافظه 32 گیگابایت و گلکسی واچ اکتیو 2 دارای حافظه 4 گیگابایت می باشد. پایین بودن میزان حافظه ساعت هوشمند ساعت هوشمند سامسونگ برای ذخیره تمام موزیک ها و نصب برنامه های مختلف به نظر می رسد مکفی نباشد. با این حال اپل در سری 5 ساعت های هوشمندش میزان حافظه را به 32 گیگابایت ارتقا داده است که ویژگی مثبتی برای برتری اپل واچ 5 به حساب می آید. اکتیو 2 سامسونگ از تراشه اکسینوس 9110 با پردازنده‌ای دو هسته‌ای در کنار 768 مگابایت رم استفاده می‌کند. در صورتی که اپل واچ 5 از تراشه جدید S5 بهره می برد. باتری به کار رفته در اپل واچ 5 از نوع لیتیوم یونی و ظرفیت 300 میلی آمپر است. درحالیکه گلکسی واچ اکتیو 2 از باتری 340 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. در حالت استفاده عادی، گلکسی واچ اکتیو 2 تا دو روز باتری شارژ را در خود نگه میدارد. اما اپل واچ سری 5 در 24 ساعت نیاز به حداقل یکبار شارژ دارد. نکته ای که باید بدانید این است که مصرف انرژی Galaxy Watch Active2 در نسخه 44 میلی متری به همان نسبت که اندازه صفحه نمایش بزرگتری دارد با نسخه 40 میلی متری که باتری 247 میلی آمپر ساعتی دارد تفاوتی نمی کند. برای مدیریت مصرف باتری در گلکسی واچ اکتیو 2 برنامه ای تعبیه شده است که 4 حالت برای مدیریت مصرف باتری را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین در مصرف میزان انرژی و کارکرد باتری، ساعت هوشمند ساموسنگ بهتر از اپل واچ 5 عمل می کند.


گلکسی واچ اکتیو 2 یا اپل واچ 5؟

اگر آیفون دارید، گرفتن Apple Watch 5 بسیار منطقی است زیرا بهترین تجربه را به شما ارائه می دهد. اما سریعا Galaxy Watch Active 2 را رد نکنید. در صورتی که با قیمت ساعت هوشمند اپل واچ 5 موافق نیستید می توانید با پرداخت 100دلار پایین تر روی گلکسی واچ اکتیو 2 حساب کنید. چرا که این ساعت هوشمند جایگزین عالی برای اپل واچ 5 است. توجه کنید زمانیکه آیفون دارید ممکن است برخی قابلیت های اکتیو 2 برای شما کار نکند پس هوشمندانه برای انتخاب ساعت تصمیم بگیرید.

Galaxy Watch Active 2 سامسونگ با قیمت تقریبی 279 دلار عمر باتری طولانی تر، ردیابی خواب، ویژگی های پیشرفته تناسب اندام، پخش آفلاین Spotify و یک سنسور الکتروکاردیوگرام را ارائه می دهد و در یک روز کامل قادر به تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی خواهد بود. همه این ویژگی ها تنها با 120 دلار کمتر از Apple Watch 5 در ان ساعت وجود دارند. جدول زیر مشخصات بین این دوساعت را نشان می دهد و متوجه می شویم با تمام اختلاف هایی که بین این دو وجود دارد کدام ساعت مناسب ماست.

 

جدول مقایسه مشخصات اپل واچ 5 و گلکسی اکتیو 2

 

 Apple Watch Series 5Samsung Galaxy Watch Active2 
ابعاد و وزن

44x38x10.74 میلی‌متر

36.5 گرم

44x44x10.9 میلی‌متر

30 گرم

حافظه 32 گیگابایت 4 گیگابایت
نمایشگر

1.78 اینچ

رتینا و همیشه روشن

368x448 پیکسل

1.4 اینچ

آمولد و همیشه روشن

360x360 پیکسل

باتری تا 18 ساعت 24 تا 60 ساعت
مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری تا عمق 50 متری
سایز 40 - 44 میلی‌متر 40 - 44 میلی‌متر
ضربان قلب

سنسور ضربان قلب نوری،

سنسور ضربان قلب برقی

برای الکتروکاردیوگرام

سنسور ضربان قلب نوری،

سنسور الکتروکاردیوگرام

(هنوز تایید نشده است)

اتصالات

بلوتوث 5.0

Wi-Fi b/g/n 2.4GHz

بلوتوث 5.0

Wi-Fi b/g/n

حسگرها

ارتفاع سنج

فشارسنج

سنسور قلب نوری

HRM

شتاب سنج

ژیروسکوپ

 سنسور تشخیص نور محیط

قطب نما

HRM

الکتروکاردیوگرام (ECG)

شتاب سنج

ژیروسکوپ

فشارسنج

سنسور تشخیص نور محیط

ویژگی های خاص

تشخیص سقوط

هشدار ضربان قلب پایین

نوار قلب

قطب نما

تماس اضطراری بین المللی

برنامه ردیابی خواب

 برنامه های در حال اجرا

سازگاری با سیستم عامل iOS iOS , Android

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 پرداختیم. این دو ساعت هوشمند در حال حاضر از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار هستند. هر دو ساعت توانسته اند سهم فروش خوبی را در بازار کسب کنند. در بخش زیر برتری های هر کدام را نسبت به دیگری آورده ایم. انتخاب یک ساعت هوشمند بین اپل واچ 5 و یا گلکسی واچ اکتیو 2 به اولویت های شما برای خرید بستگی دارد. مسلما اپل واچ 5 یک ساعت هوشمند مناسب برای کاربرانی است که از آیفون استفاده می کنند. با این حال چه آیفون داشته باشید و چه گوشی اندرویدی اما قیمت برای شما یکی از اولویت ها برای خرید ساعت هوشمند باشد، می توانید روی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ حساب کنید. 

 

برتری های گلکسی واچ اکتیو 2 به اپل واچ 5

  • وزن کمتر
  • باتری با طول عمر بالاتر
  • ردیابی خواب
  • سازگاری با اندروید و iOS

 

برتری های اپل واچ 5 به گلکسی واچ اکتیو 2

  • عملکرد بهتر 
  • حافظه 32 گیگابایتی
  • نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بالاتر
  • حسگرهای بیشتر
  • تماس اضطراری بین المللی
  • امکان دریافت نوار قلب
  • تشخیص سقوط

 

به نظر شما کدام ساعت مناسب تر است و کدام ساعت را به دوستان خود پیشنهاد می دهید؟ پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما و دوستانتان بنویسید.





:: برچسب‌ها: مقایسه اپل واچ 5 با گلکسی واچ اکتیو 2 , گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ , مقایسه اپل واچ و سامسونگ , Apple Watch Series 5 , مقایسه ساعت هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: