مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به فکر خرید یک فبلت با کیفیت، جذاب، قدرتمند و جدید هستید، گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) و می نوت 10 پرو شیائومی (Xiaomi Mi Note 10 Pro) از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. اما کدامیک از این دو انتخاب بهتری است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روز ها استفاده از گوشی های با نمایشگر بزرگ کاملا در بین کاربران رایج شده و خیلی از افراد بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش گوشی را یک مزیت برای آن محسوب می‌کنند. اگر به این نوع از اسمارتفون ها علاقه دارید، مطمئنا سری فبلت های Galaxy Note سامسونگ می‌توانند گزینه های خرید عالی برایتان باشند. از سمت دیگر سری گوشی های می نوت شیائومی هم با سبک طراحی نسبتا مشابه با سری گوشی های گلکسی نوت سامسونگ و قیمت مناسب تر می‌توانند گزینه خرید عالی برای افراد با بودجه کمتر و محدودتر به شمار آیند.

در حال حاضر جدیدترین و برترین محصول از سری فبلت های نوت سامسونگ با نام Galaxy Note 10 Plus روانه بازار شده که پیش از این در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)" به بررسی دقیق آن پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. در این مسئله که Note 10+ در حال حاضر از بهترین گوشی های برند سامسونگ است جای بحثی وجود ندارد، اما آیا گوشی مثل Xiaomi Mi Note 10 Pro با قیمت مناسب تر نمی‌تواند گزینه خرید بهتری باشد؟ هدف ما در این مقاله در ارائه یک راهنمای خرید و مقایسه مناسب مابین این دو محصول خلاصه می‌شود!

بنابراین در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی بپردازیم و از این دو گوشی با کیفیت را از نظر برخی ویژگی های اصلی و مهم با هم مقایسه کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ را دارید و Galaxy Note 10+ و Mi Note 10 Pro به گزینه های خرید اصلی شما تبدیل شده‌اند و مابین انتخاب یکی از این دو محصول مردد هستید، این مقاله اختصاصی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر دو گوشی نام برده شده از نظر کیفیت ساخت محصولات خوبی هستند و نقطه ضعفی از این نظر در آن ها پیدا نمی‌کنید. فریم اصلی بدنه هر دوی آن ها آلومینیومی است و قاب پشت و پنل جلوی آن ها با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود، اما شیشه محافظ قاب فبلت نوت 10+ از نوع گوریلاگلس 6 انتخاب شده و یک رده از شیشه گوریلاگلس 5 بکار رفته در بدنه Mi Note 10 Pro وضعیت بالاتر و بهتری دارد. اگرچه در عمل تفاوت خیلی زیادی مابین مقاومت قاب دو گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دیده نمی‌شود. یکی از ویژگی های مهمی که فبلت Note 10+ سامسونگ از آن بهره می‌برد و شیائومی می نوت 10 پرو از آن بی‌بهره است مربوط به طراحی مقاوم در برابر آب می‌شود!

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

سامسونگ Note 10 Plus از استاندارد د آب IP68 پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام خواهد داشت، اما متاسفانه شیائومی Mi Note 10 Pro از این ویژگی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. پس یکی از مهمترین تفاوت های مابین دو گوشی مذکور مربوط به طراحی ضد آب می‌شود و از این نظر نوت 10+ سامسونگ نسبت به رقیب خودش برتری دارد. مسئله بعدی مربوط به بهره‌مندی این فبلت از قلم استایلوس اختصاصی یا S Pen می‌شود که قابلیت های خاصی مثل نوت برداری روی صفحه نمایش خاموش گوشی یا طرح آثار هنری و گرافیکی خاص در دستگاه و تعامل متفاوت با آن را مقدور می‌سازد، اما شیائومی Mi Note 10 Pro از قلم استایلوس اختصاصی بهره‌مند نیست. بنابراین اگر داشتن قلم استایلوس برایتان اهمیت دارد، باز هم فبلت نوت 10 پلاس گزینه خرید بهتری در مقایسه با Mi Note 10 Pro خواهد بود.

یکی دیگر از مسائلی که به طراحی و ساخت گوشی های مورد نظر مربوط می‌شود و بد نیست که اشاره مختصری به آن داشته باشید مربوط به قدرت صدای اسپیکر های دو محصول خواهد بود. گلکسی نوت 10+ از چهار اسپیکر AKG بهره می‌برد و صدای خروجی از آن واقعا با کیفیت و رسا است، اما در می نوت 10 پرو شیائومی از دو اسپیکر استریو استفاده شده است. کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای Xiaomi Mi Note 10 Pro بد نیست و در حد مناسبی قرار دارد اما در مقایسه با فبلت نوت 10+ به مراتب ضعیف تر عمل می‌کند. هر دو گوشی از اسکنر داخل نمایشگر بهره‌مند هستند و در بررسی آن ها مشخص شد که سرعت و ثبات عملکرد اسکنر زیر انگشت هر دو گوشی مناسب و خوب است و خیلی تفاوتی از این نظر مابین آن ها وجود ندارد. اما از نظر ظاهر و طراحی دو گوشی مورد نظر چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند و کدامیک شیک تر و جذاب تر به نظر می‌رسند یا اصطلاحا خوش دست‌تر هستند؟

در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که هر دو محصول واقعا خوش دست و زیبا طراحی شده‌اند و معیارهای روز در هر دوی آن ها پیاده سازی شده است. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد و این امر سبب شده هر دوی آن ها از نمای رو به رو جذاب و زیبا به نظر برسند. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های سبک طراحی دو محصول از نمای رو به رو مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها می‌شود. شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Xiaomi Mi Note 10 Pro را در بخش فوقانی صفحه نمایش آن و زائده‌ای که تحت عنوان ناچ (Notch) در این قسمت وجود دارد تعبیه کرده اما سامسونگ لنز دوربین سلفی گوشی را داخل نمایشگر آن تعبیه کرده است که شاید این سبک طراحی از دید برخی کاربران جالب به نظر نرسد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

قاب شیشه‌ای و براق دو گوشی هم ظاهری جذاب تر را از نمای پشت برای آن ها به ارمغان آورده است. اما با وجود اینکه زبان کلی طراحی دو محصول مشابه است، تفاوت های ریزی هم مابین آن ها وجود دارد. به عنوان مثال دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش Note 10 Pro شیائومی حالتی خمیده دارند اما نمایشگر نوت 10+ سامسونگ کاملا فبلت طراحی شده است. خمیدگی لبه های سمت راست و چپ گوشی نوت 10 پرو شیائومی حتی در قاب پشت آن هم لحاظ شده‌اند اما قاب پشت سامسونگ Galaxy Note 10 Plus کاملا فلت است. تفاوت نسبتا محسوسی هم در چهار گوشه قاب دو محصول مورد نظر دیده می‌شود. چهار گوشه قاب فبلت Note 10 Plus کاملا زاویه دار طراحی شده که حالتی شبیه به یک مستطیل کامل را برای دستگاه ایجاد می‌کند، اما گوشه های قاب شیائومی می Note 10 Pro کمی انحنا دارند. وزن نوت 10+ سامسونگ حدود 196 گرم است و بدنه آن ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد اما وزن نوت 10 پرو شیائومی 208 گرم است و بدنه آن ابعاد 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد ظرافت طراحی سامسونگ بیشتر از شیائومی خواهد بود، چون فبلت این شرکت علیرغم بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ تر از وزن کمتر و بدنه‌ای باریک تر بهره می‌برد.

از دیگر تفاوت های مابین دو گوشی مورد نظر می‌توان به لنز های دوربین اصلی آن ها اشاره کرد که در فبلت نوت 10 پلاس به شیوه جمع‌وجور تری در بخش فوقانی و سمت چپ قاب پشت گوشی تعبیه شده‌اند اما این لنزها در شیائومی Mi Note 10 Pro بزرگ تر بوده و با فاصله بیشتری نسبت به هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت نصب شده‌اند. ضمن اینکه تعداد لنز دوربین های اصلی فبلت Note 10+ سامسونگ چهار عدد است اما می نوت 10 پرو شیائومی از پنج لنز دوربین اصلی بهره می‌برد! بنابراین به طور کلی از این بخش مقایسه دو گوشی مورد نظر می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که هر دو محصول نام برده شده از ظاهر زیبا و کیفیت ساخت بالایی برخوردارند اما نقاط قوتی در فبلت سامسونگ Note 10+ وجود دارد که می‌توانند این محصول را از نظر سبک طراحی و ظاهر به گزینه خرید بهتری در مقایسه با Mi Note 10 Pro شیائومی تبدیل کنند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: صفحه نمایش

صفحه نمایش فبلت Note 10 Plus سامسونگ 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است، اما نمایشگر می نوت 10 پرو شیائومی 6.47 اینچی بوده و از نوع آمولد در نظر گرفته شده است. رزولوشن صفحه نمایش فبلت سامسونگ 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد اما نمایشگر فبلت شیائومی رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و تراکم آن علیرغم کوچک تر بودن نمایشگر به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) هم توسط صفحه نمایش هر دو گوشی پشتیبانی می‌شود.

همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما روی نمایشگر سامسونگ Galaxy Note 10 Plus با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. همچنین حاشیه های صفحه نمایش فبلت سامسونگ کمی باریک تر از شیائومی هستند و بدین ترتیب نمایشگر این محصول چیزی در حدود 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده که این مقدار در شیائومی Mi Note 10 Pro به چیزی در حدود 87.8 درصد می‌رسد. ضمن اینکه بخش زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. اما کیفیت نمایشگر دو گوشی چطور است؟

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

در اینکه صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر کیفیت خوبی دارند جای شکی وجود ندارد اما در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که شارپنس، کنتراست و شادابی بهتری توسط پنل داینامیک آمولد گوشی سامسونگ ارائه می‌شود. از نظر قدرت تولید روشنایی خیلی تفاوتی مابین دو گوشی مشاهده نشد، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی بهتر صفحه نمایش نوت 10+ سامسونگ کیفیت عملکرد بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر دوست دارید صفحه نمایش گوشی که می‌خرید بزرگ تر باشد و کمتر گوشی از نظر کیفیت نمایش محتوا پتانسیل رقابت با آن را داشته باشد، فبلت نوت 10+ سامسونگ گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی آن ها نصب است. بدون تردید هم هر دو گوشی آپدیت اندروید 10 را دریافت می‌کنند. رابط کاربری MIUI در گوشی شیائومی بکار رفته و گوشی سامسونگ از رابط One UI بهره‌مند است. عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی نام برده شده خوب بوده و قابل قبول است و چون هر دو گوشی از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برند، برای استفاده روزمره از آن ها و انجام کارهایی مثل وبگردی یا استفاده از اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. اما در مجموع ما رابط کاربری و بستر نرم افزاری فبلت Galaxy Note 10 Plus را بیشتر می‌پسندیم و عقیده داریم رابط این گوشی کاربرپسندتر از رابط MIUI شیائومی می نوت 10 پرو طراحی شده است.

ضمن اینکه Galaxy Note 10+ از قابلیت های خاصی پشتیبانی می‌کند که شیائومی MI Note 10 Pro از آن ها بی‌بهره است. مثلا وبگردی یا نوت برداری با قلم استایلوس این تبلت واقعا تجربه‌ای لذت بخش را به شما منتقل خواهد کرد. پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) از دیگر ویژگی های خاصی بستر نرم افزاری فبلت نوت 10+ است که می‌تواند با اتصال گوشی به مانیتور تجربه دسکتاپ مانند اندروید را برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین فبلت Note 10+ از دستیار صوتی و هوشمند اختصاصی سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) هم پشتیبانی می‌کند که متاسفانه بستر نرم افزاری گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro قابلیت پشتیبانی از این موارد را ندارد. پس از نظر بستر نرم افزاری هم برنده این بخش مقایسه فبلت گلکسی نوت 10+ سامسونگ خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

در قلب نسخه جهانی گلکسی نوت 10+ سامسونگ از تراشه اگزینوس 9825 استفاده می‌شود که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و از برترین تراشه های موبایلی سامسونگ است. در سمت مقابل تراشه اسنپدراگون 730G در شیائومی Mi Note 10 Pro بکار رفته که طی فر آیند 8 نانومتری تولید شده و یک تراشه نسبتا رده بالا و جدید است. پردازنده مرکزی هر دو تراشه نام برده شده هشت هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی آن ها به ترتیب Mali-G76 MP12 و Adreno 618 خواهد بود. فبلت نوت 10+ سامسونگ رم 12 گیگابایتی دارد، اما می نوت 10 پرو شیائومی رم 8 گیگابایتی را ارائه می‌کند. از نظر حافظه داخلی هم گوشی سامسونگ در دو نسخه 256 و 12 گیگابایتی عرضه شده و گوشی شیائومی فقط یک نسخه با ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

جالب است بدانید که Galaxy Note 10+ سامسونگ قابلیت نصب حافظه جانبی را دارد اما شیائومی Mi Note 10 Pro از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به مشخصاتی که به آن ها اشاره شد، طبیعتا انتظار می‌رود بازده پردازشی فبلت نوت 10+ سامسونگ بهتر از شیائومی باشد. در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که هر دو محصول به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی مثل فورتنایت (Fortnite)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و غیره بر می‌آیند و رم هر دو هم به خوبی مدیریت اپلیکیشن های پس زمینه و مولتی‌تسکینگ را انجام می‌دهد. اما اگر بخواهیم خیلی ظریف و دقیق به مقایسه قدرت عملکرد دو گوشی بپردازیم یا به داده های روی کاغذ روی آوریم، فبلت Note 10+ سامسونگ به مراتب قدرت بیشتری در مقایسه با Note 10 Pro شیائومی دارد.

فبلت سامسونگ به ویژه با تجهیز به رم 12 گیگابایتی مثل یک کامپیوتر قدرتمند از پس مولتی‌تسکینگ بر می‌آید و حتی بدون کوچک ترین لگ و تاخیری امکان جهش مابین سنگین ترین بازی های اندرویدی را از بخش Recent Apps فراهم می‌کند. بنابراین حداقل روی کاغذ قدرت عملکرد و بازده پردازشی Samsung Galaxy Note 10 Plus در مقایسه با Xiaomi Mi Note 10 Pro بیشتر است و باید برتری این بخش از مقایسه را هم به نماینده سامسونگ بدهیم. اما فراموش نکنید هیچ کاری وجود ندارد که در حال حاضر گلکسی نوت 10+ پتانسیل انجام و پردازش آن را داشته باشد اما شیائومی Mi Note 10 Pro از پس انجام آن بر نیاید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: دوربین

مسلما یکی دیگر از مهم ترین بخش های مقایسه دو محصول مورد نظر مربوط به دوربین آن ها می‌شود. دوربین فبلت Note10+ از چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D (عمقی) هستند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پرتره، پانوراما، اولتراواید، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این اسمارتفون در نظر گرفته شده است.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی Mi Note 10 Pro از 5 لنز تشکیل شده و سطح انتظارات را کمی بالا می‌برد! لنز های دوربین اصلی آن به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند و قابلیت هایی مثل فوکوس لیزری خودکار، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری پرتره، پانوراما، اولتراواید، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی Mi Note 10 Pro پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

اما دوربین دو محصول در عمل چه تفاوت هایی نسبت به هم دارد؟ در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی فوق‌العاده است و عکس های عالی می‌توانید با آن ها ضبط کنید. دوربین اصلی می نوت 10 پرو شیائومی دو ویژگی خاص دارد که دوربین نوت 10+ سامسونگ از آن ها بهره نمی‌برد. اول اینکه دوربین اصلی آن از زوم اپتیکال 5 برابر تقریبا بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند که در دوربین نوت 10+ محدود به زوم 2 برابر است و عکسبرداری ماکرو (ضبط عکس بسیار نزدیک از سوژه های کوچک و گاها میکروسکوپی) توسط آن پشتیبانی می‌شود که دوربین Note 10+ از آن بهره نمی‌برد.

از نظر کیفیت عملکرد دوربین به عقیده ما در اغلب مواقع و به ویژه در محیط هایی که نور زیاد باشد یا محیط های بسته و با نور کمتر، دوربین Xiaomi Mi Note 10 Plus بازده بهتری نسبت به دوربین گلکسی Note 10 Plus دارد و واقعا می‌تواند عکس های فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. بنابراین ما برتری دوربین اصلی را به گوشی شیائومی می‌دهیم! اما وضعیت دوربین سلفی دو گوشی چطور است؟ دوربین اصلی شیائومی Mi Note 10 Pro از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند اما دوربین سلفی سامسونگ گلکسی Note 10+ از لنزی 10 مگاپیکسلی نوع واید بهره می‌برد که علاوه بر قابلیت HDR خودکار از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و ضبط ویدیو های 4K هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

به عقیده ما کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و در برخی مواقع دوربین سلفی می نوت 10 پرو شیائومی بهتر عمل می‌کند و در برخی مواقع دیگر دوربین سلفی سامسونگ Galaxy Note 10+ عکس های بهتری را به ثبت می‌رساند. بنابراین از این نظر خیلی تفاوتی مابین کیفیت دوربین سلفی دو گوشی وجود ندارد، اما در مجموع اگر ما بخواهیم دوربین های اصلی و سلفی یکی از دو گوشی نام برده شده را نسبت به محصول دیگر بهتر خطاب کنیم، شیائومی Mi Note 10 Pro را انتخاب خواهیم کرد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: باتری و شارژدهی

شرکت سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ استفاده کرده است، اما باتری گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی دارد! در بررسی که داشتیم مشخص شد که توان شارژدهی باتری می نوت 10 پرو به مراتب بیشتر از گلکسی نوت 10+ است و باتری این گوشی با یک مرتبه شارژ تقریبا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین می‌کند که این مقدار در شرایط مشابه برای گوشی سامسونگ در حدود 1.5 روز خواهد بود. خوشبختانه هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع را هم دارند! شارژر اورجینال گوشی Note 10+ سامسونگ 45 واتی است و فول شارژ باتری آن را تقریبا در 60 دقیقه انجام می‌دهد. اما شارژر اورجینال می نوت 10 پرو 30 واتی در نظر گرفته شده و فول شارژ باتری دستگاه را تقریبا ظرف 80 دقیقه انجام خواهد داد.

قابلیت های خاصی هم وجود دارند که مربوط به باتری می‌شوند و Galaxy Note 10+ از آن ها پشتیبانی می‌کند اما شیائومی MI Note 10 Pro از آن ها بی‌بهره است. برای مثال قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس توسط فبلت سامسونگ قابل پشتیبانی هستند اما گوشی شیائومی از آن ها پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. در مجموع قدرت شارژدهی باتری هر دو گوشی خوب است اما می نوت 10 پرو تا حدی وضعیت بهتری را نسبت به نوت 10 پلاس سامسونگ ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: قیمت و ارزش خرید

قیمت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ به مراتب نسبت به قیمت Mi Note 10 Pro شیائومی بیشتر است. نسخه مجهز به حافظه 256 گیگابایت فبلت سامسونگ هم اکنون با قیمتی در حدود 14.5 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد اما قیمت می نوت 10 پرو شیائومی مجهز به حافظه 256 گیگابایتی در حدود 8.5 میلیون تومان خواهد بود. بنابراین اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید، خرید Note 10 Pro شیائومی می‌تواند گزینه بهتری برایتان باشد و به عقیده حتی با در نظر گرفتن تفاوت هایی که مابین دو گوشی نام برده شده وجود دارد، در مجموع ارزش خرید شیائومی Mi Note 10 Pro با توجه به قیمت آن بیشتر از سامسونگ Galaxy Note 10 Plus است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از اسمارتفون های فوق‌العاده عالی بازار هستند و پکیجی از ویژگی های مثبت را ارائه می‌کنند. سامسونگ Galaxy Note 10 Plus مطمئنا برتری های بیشتری در مقایسه با شیائومی Mi Note 10 Pro دارد اما اختلاف قیمت مابین این دو محصول به قدری زیاد است که به عقیده ما منطقی به نظر نمی‌رسد و منجر می‌شود که می 10 پرو شیائومی ارزش خرید بیشتری نسبت به فبلت نوت 10+ داشته باشد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: مقایسه Note 10 Plus با Note 10 Pro , Xiaomi Mi Note 10 Pro , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با می نوت 10 پرو , مقایسه می نوت 10 پرو شیائومی , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس , Samsung Galaxy Note 10 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: