معرفی و نگاه اجمالی به موبایل های سری Xiaomi mi 10 | پرچمداران جدید شیائومی
نوشته شده توسط : edbazar

کمپانی در حال رشد شیائومی (Xiaomi) در تاریخ 13 فوریه از آخرین پرچمداران خود یعنی mi 10 و mi 10 pro در طی مراسمی که تنها به صورت انلاین قابل مشاهده بود، رونمایی کرد. پرچمداران جدید شیائومی از مشخصات سخت افزاری بالایی برخوردار هستند و بسیاری این سری از اسمارت فون‌ها را رقیبی قدرتمند برای سری Galaxy s20 کمپانی سامسونگ دانسته‌اند.

این که سری جدید mi 10 می‌تواند رقیبی قدرتمند برای پرچمداران سال 2020 باشد را تنها زمان مشخص خواهد کرد؛ اما چیزی که مشخص است، این است که شیائومی روز به روز در بین مردم محبوب تر می‌شود.

پس از مراسمی که به صورت آنلاین برای معرفی سری mi 10 برگذار شد؛ شیائومی اعلام کرد که در مراسم کنگره جهانی موبایل 2020، اقدام به معرفی بین المللی پرچمداران خود خواهد کرد که متاسفانه این مراسم به دلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا لغو شد. اما در حال حاضر ما از تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به سری mi 10 به واسطه رونمایی آنلاین باخبرهستیم؛ و در فروشگاه اینترنتی هدف نگاهی اجمالی به سری جدید پرچمداران شیائومی خواهیم داشت.

 

طراحی ظاهری و نمایشگر :

 

معرفی سری Xiaomi mi 10

 

همانند نسل قبل پرچمداران شیائومی، پرچمداران سری mi 10 نیز طراحی بسیار مشابهی به یک دیگر دارند. در اولین نگاه شاهد صفحه نمایشی زیبا با لبه‌های خمیده هستیم که در سمت چپ به دوربین سلفی ختم می‌شود. در قسمت پشتی، پکیج دوربین اصلی قابل مشاهده است. خوشبختانه این محفظه از برآمدگی زیادی نسبت به بدنه دستگاه برخوردار نمی‌باشد که موجب می‌شود احتمال ورود خسارت به دوربین اصلی این اسمارت فون کاهش یابد.

نسخه پایه و نسخه pro سری mi 10 به نمایشگری یکسان مجهز شده‌اند. صفحه نمایش 6.67 اینچی به کار رفته در سری mi 10 با رزولوشن 1080x2340 پیکسلی و نرخ نوسازی 90 هرتز، به راحتی قادر است تا هر کاربری را تحت تاثیر قرار دهد.

ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که پنل به کار رفته در سری جدید mi 10 یک پنل OLED HDR10 Plus می‌باشد. اعداد و ارقام اعلام شده برای نمایشگر، کیفیت بسیار بالایی را برای کاربران متصور می‌سازد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره بهتر است تا زمان عرضه عمومی صبر کنیم.

 

دوربین سلفی و دوربین اصلی :

 

معرفی سری Xiaomi mi 10

 

نکته‌ای که ترجیح می‌دهیم در ابتدای امر به شما بگوییم، این است که در زمان نگارش این مقاله بر اساس گزارشات Dxo mark، دوربین mi 10 pro بهترین دوربین موجود در بازار اسمارت فون‌ها می‌باشد. جایگاهی بسیار بزرگ که با سبقت شیائومی از کمپانی‌هایی همچون اپل (apple)، هوآوی (Huawei) و سامسونگ (Samsung) به دست آمده است.

هر دو نسخه منتشر شده از سری mi 10 به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که این دوربین قبلا در mi note 10 نیز دیده شده است. تصاویری که به وسیله شیائومی از کیفیت دوربین mi 10 منتشر شده؛ کیفیت بالایی را به رخ میکشد و جالب است بدانید که سری mi 10 نیز همانند سری s20 از فیلم برداری 8k پشتیبانی خواهد کرد. تلفن همراه mi 10 pro به واسطه برخورداری از دو لنز telephoto از زوم هیبریدی 10 برابری و زوم اپتیکال 2 برابری برخوردار می‌باشد.

در رابطه با دوربین سلفی نیز جزئیات زیادی منتشر نشده اما بر اساس اطلاعات در دسترس، هر دو نسخه mi 10 به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با رزولوشن تصویربرداری بالایی مجهز شده‌اند.

 

ویژگی‌های سخت افزاری و باتری :

 

xiaomiMi10series

 

هر دو گوشی mi 10 و mi 10 pro به آخرین نسل پردازنده‌های کوآلکام یعنی Snapdragon 865 مجهز شده‌اند که قدرت پردازشی فوق العاده بالای آن امروزه به یک ترند جهانی تبدیل شده است. با توجه به این که چیپ به کار رفته در سری جدید محصولات شیائومی اسنپ دراگون 865 می‌باشد؛ انتظار می‌رود که هر دو پرچمدار جدید این کمپانی از آخرین نسل اینترنت یعنی 5G پشتیبانی خواهند کرد. تلفن هوشمند Xiaomi mi 10 در دو نسخه 128 گیگابایت با 8 گیگ حافظه رم و 256 گیگابایت با 12 گیگ رم مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. حافطه رم در رابطه با گوشی mi 10 pro نیز به همین شکل است اما حافظه داخلی به ترتیب به مقادیر 256 و 512 گیگابایت افزایش یافته است.

نکته عجیبی که در رابطه با سری mi 10 به چشم می‌خورد این است که باتری نسخه pro حجمی کمتر از نسخه پایه دارد. تلفن هوشمند شیائومی mi 10 به یک باتری 4,780 میلی آمپری مجهز شده و این در حالیست که نسخه pro از ظرفیت 4,500 میلی آمپری برخوردار است. با توجه به جزئیات ذکر شده نسخه پایه سری mi 10، دوام باتری بیشتری نسبت نسخه حرفه‌ای خواهد داشت. سرعت شارژ در نسل جدید پرچمداران شیائومی پیشرفت قابل توجهی داشته است و آداپتور شارژ 50 واتی موجود در جعبه اسمارت فون‌های mi 10 pro قادر است تا نیمی از باتری این سری را تنها در مدت زمان 23 دقیقه شارژ کند. در نهایت باید بدانید که هر دو نسخه معمولی و pro از قابلیت‌هایی همچون شارژ وایرلس و شارژ معکوس پشتیبانی خواهند کرد.

 

قیمت و زمان عرضه :

xiaomi Mi 10 series

 

با توجه به لغو مراسم کنگره جهانی موبایل معروف به MWC، متاسفانه زمان دقیقی از رونمایی بین المللی سری جدید پرچمداران شیائومی در دسترس نیست؛ اما این کمپانی امیدوار است تا قبل از اتمام ماه فوریه در طی مراسمی از سری محصولات جدید خود رونمایی نماید. قیمت اعلام شده برای فروش افتتاحیه در چین، مبلغ 3,999 یِن اعلام شده که مبلغی معادل 570 دلار می‌باشد. با توجه به این که معرفی بین المللی سری جدید mi 10 هنوز صورت نگرفته، نمی‌توان قیمت قطعی برای فروش جهانی اعلام کرد و مبلغ اعلام شده تنها یک مقدار معادل است. مبلغ در نظر گرفته شده برای mi 10 pro نیز 4,999 ین می‌باشد و بر اساس گزارشات اعلام شده، سری پرچمداران Xiaomi mi 10 در نیمه دوم مارس مورد عرضه عمومی قرار خواهند گرفت.

به زودی و همزمان با عرضه عمومی سری Mi 10، منتظر نقد و بررسی تخصصی پرچمداران جدید شیائومی از فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

 

منبع : Techradar





:: برچسب‌ها: xiaomi mi 10 pro , شیائومی می 10 , xiaomi mi 10 , xiaomi Mi10 series , موبایل شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: