نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : کیفیت بالارده، قیمت میان رده!
نوشته شده توسط : edbazar

پاور Green GP400A-ECO با پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از جدیدترین و با کیفیت ترین پاورهای غیر ماژولار است که کاربران را برای راه اندازی سیستم های اداری، خانگی، نیمه حرفه ای و یا حتی گیمینگ از خریداری پاورهایی با توان بالا بی نیاز می کند. با نقد و بررسی Green GP400A-ECO 80PLUS Power Supply در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.
 

مقدمه :

تغییرات به وجود آمده در معماری ریز پردازنده‌ها و تولید چیپ ست‌هایی با توان مصرفی ناچیز سبب گردیده تا کاربران برای راه اندازی سیستم های اداری، خانگی، نیمه حرفه ای و یا حتی گیمینگ از خریداری پاور هایی با توان بالا بی نیاز شوند. در حال حاضر کارت گرافیک های حرفه ای و میان رده به آسانی توسط یک پاور با حداقل توان 400 وات راه اندازی می‌شوند و این در حالیست که در سال های گذشته به یک پاور با توان به مراتب بالاتر نیاز بود. بر همین اساس میزان استقبال از پاور هایی با توان 400 تا 550 وات در سال های گذشته به شدت افزایش یافته و به موجب آن بسیاری از شرکت های تولید کننده منبع تغذیه همچون گرین (Green) شروع به استفاده از فناوری های سطح بالای خود در محصولات میان رده کرده‌ اند.

در سال 1375 بود که شرکت پردیس صنعت سیاره سبز با نام تجاری GREEN فعالیت خود را با تولید کیس و پاور آغاز کرد. این برند، اولین برند ارائه دهنده کیس و پاور به صورت مجزا در کشور به شمار می رود. در این مقاله به بررسی تمامی جوانب پاور Green GP400A-ECO خواهیم پرداخت. نام این منبع تغذیه اطلاعات کلی این محصول را به خوبی معرفی می‌کند. استفاده از عبارت 400A در پاور Green GP400A-ECO به ما نشان می‌دهد که با یک پاور 400 واتی روبرو هستیم که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران خانگی، اداری و حتی نیمه حرفه‌ای را به صورت کامل تامین کند. اگر به دنبال معنی پسوند ECO در نام این منبع تغذیه هستید؛ باید اندکی با سیاست‌های کاری شرکت گرین آشنا باشید. پسوند ECO در محصولات کمپانی گرین به معنای نسبت فوق‌العاده کارایی آن‌ها در برابر قیمت محسوب می شود. در واقع این سری، آن دسته از کاربرانی را هدف گرفته که حتی با بودجه محدود، فکر خرید یک پاور استاندارد با تکنولوژی‌های پیشرفته و مدارهایی با کیفیت جهانی را در ذهن دارند. با نگاه به قیمت پاور Green GP400A-ECO متوجه خواهید شد که شرکت گرین به خوبی توانسته به این هدف دست یابد. در ادامه با بررسی جامع پاور گرین Green GP400A-ECO در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : ساختار و طراحی

 

طراحی پاور Green GP400A-ECO

 

کارتن Green GP400A-ECO مطابق رویه همیشگی شرکت گرین با جزئیات ریز و درشت محصول، شامل بوردها، تعداد کانکتورها، استاندارهای محصول و... پوشیده شده است. پس از باز کردن جعبه، با پاور که درون یک روکش حباب دار قرار گرفته در کنار کابل برق، بست کمربندی برای مدیریت کابل کشی، چهار عدد پیچ و برگه راهنما روبرو می شوید. کیفیت بسته بندی حتی با در نظر گرفتن قیمت پاور، در سطح مطلوبی قرار گرفته است. پاورهای سری ECO دارای رنگ نقره‌ای مات هستند که کمتر در سایر تولیدات این شرکت پاورهایی با این ظاهر دیده می‌شوند. با اولین نگاه متوجه می‌شویم که پاور Green GP400A-ECO ساختاری غیر ماژولار دارد. روزنه‌های مربعی و بیضی شکل در دو قسمت ورودی و خروجی فن به چشم می خورند و جریان هوا توسط این دو بخش وارد پاور شده و از آن خارج می شود. پشت پاور محل قرار گیری کلید خاموش و روشن و همچنین ورودی کابل برق است. کابل های پاور Green GP400A-ECO از نوع Non-Modular بوده و به این ترتیب تمامی کابل ها به برد متصل هستند.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : جزئیات فنی

 

Green GP400A-ECO

 

از آنجایی که پاور Green GP400A-ECO از جمله مدل‌های میان رده ارائه شده به وسیه این شرکت می‌باشد؛ نباید انتظارهای سطح بالایی از این پاور داشته باشید. اما باید بدانید که با خرید پاور Green GP400A-ECO نهایت بهره را از خرید خود خواهید برد. اولین نکته‌ای که معمولا در خرید پاورهای گرین به آن توجه می‌شود؛ نماد استاندارد آن‌هاست. خوشبختانه منبع تغذیه Green GP400A-ECO از استاندارد 80Plus برخوردار است که این استاندارد به معنای بازده 85 درصدی این پاور است. این امر باعث کاهش تلفات مصرف انرژی، کاهش حرارت و در نتیجه عملکرد کاملاً بی صدا این سری شده است. پاور 400 واتی گرین در بازه ولتاژ ورودی 200 الی 240 ولتی قادر به فعالیت است و این جریان نباید آمپراژی بالاتر از 4.0 آمپر داشته باشد. میزان تحمل وقفه در انرژی ورودی (Hold-Up Time) برای پاور Green GP400A-ECO چیزی در حدود 12 میلی ثانیه در فشار باری 100 درصد می‌باشد. این قابلیت به لطف برخورداری از خازن با کیفیت ورودی (Bulk) با ظرفیت مناسب در سر پاورهای ECO شکل گرفته که سبب می‌شود تا زمان تحمل وقفه ولتاژ ورودی حتی در حداکثر توان خروجی نیز حدوداً 12میلی ثانیه باشد. این میزان تحمل وقفه، عملکرد تضمین شده این سری را در شرایط ناپایدار برق شهر تضمین کرده و قابلیت سازگاری UPS های با عملکرد کند را نیز با پاورهای سری ECO فراهم کرده است. اگر علاقه مند هستید که بدانید در پاور Green GP400A-ECO از چه خازن‌هایی استفاده شده، باید به شما بگویم که شرکت گرین در خازن‌های ورودی از خازن‌هایی با الکترولیت تایوانی در کنار ظرفیت 85 کولُنی و برای خازن‌های خروجی نیز از همان خازن‌های تایوانی اما با ظرفیت 105 کولنی بهره گیری کرده است. خنک کننده پاور (Fan) از مهم ترین نکات در هنگام خرید پاور است. استفاده از خنک کننده نامناسب سبب می‌شود تا صدای آزاردهنده‌ای از داخل سیستم به گوش شما برسد. فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور 400 واتی گرین، ساخت کمپانی Yate Loon است که بر اساس دمای داخل پاور قادر به تنظیم شدت چرخش می باشد. شرکت گرین برای کاهش صدا تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته؛ به شکلی که با استفاده از دو هیت سینک در پاور Green GP400A-ECO کاری کرده تا دما اصلا به قدری بالا نرود که نیاز به روشن شدن فن باشد، مگر در شرایط خاص! هیت سینک اول در بخش مدار سوئیچینگ و مدار کنترل ضریب توان ورودی و هیت سینک دوم در بخش المان های یکسو کننده و محافظتی خروجی به کار رفته است. نویز فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور Green GP400A-ECO در حدود db20 (دسی بل) است که در چنین شرایطی صدای فن برای کاربر قابل احساس نخواهد بود. پاور Green GP400A-ECO در محدوده رطوبتی 20 الی 90 درصدی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما اگر تصمیم به استفاده از این پاور در محیط‌هایی با میزان رطوبت بیشتر از 90 درصد دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که از لیست منابع تغذیه فروشگاه هدف منبع تغذیه دیگری انتخاب کنید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : کانکتورها و تکنولوژی‌های گرین

 

کانکتورهای پاور Green GP400A-ECO

 

کاکنکتورهای پاور Green GP400A-ECO به صورت غیرماژولار تهیه شده‌اند. این جمله یعنی این که کانکتورهای سایر قطعات با استفاده از سیم به پاور Green GP400A-ECO متصل خواهند شد و شاهد ارتباط مستقیم کانکتورها با قطعات نخواهیم بود. پاور Green GP400A-ECO از یک کانکتور 4+20 برای مادربرد، یک کانکتور 4+4 پین 12 ولتی برای پردازنده، 4 کانکتور 15 پین ساتا و دو عدد کانکتور 4 پین Molex بهره می‌برد. در تصویر بالا می‌توانید تصاویر مربوط به هر کدام از این کانکتورها را مشاهده کنید.

 

پاور Green GP400A-ECO

 

منبع تغذیه قطعه ای است که عملکرد آن بیشتر در قطعات سخت افزاری دیده می‌شود؛ به همین دلیل تکنولوژی‌های مربوط به آن نیز به صورت سخت افزاری بوده و کمتر شاهد نوآوری‌هایی هستیم که به صورت نرم افزاری باشند و بر روی پاور تاثیر بگذارد. در ادامه با تکنولوژی‌های سخت افزاری که بر روی Green GP400A-ECO اجرا شده است؛ آشنا خواهید شد.

فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی : به لطف فیلترینگ دو مرحله ای و کامل در بخش ورودی پاورهای سری ECO، حامل های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت‌ها و سوئیچ‌های بخش ورودی تحت هیچ شرایطی به شبکه انتقال و توزیع برق شهر نفوذ نخواهند کرد. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، پاورهای سری ECO در برابر جریان های هجومی اولیه (Inrush Current) و Spike های شدید ولتاژ برق شهر بیمه شده اند.

اصلاح ضریب قدرت Active PFC : با وجود عناصر متعدد غیرخطی موجود در منابع تغذیه سوئیچینگ، تعبیه سامانه‌های اصلاح ضریب قدرت (PFC) علاوه بر کاهش تلفات مصرف انرژی، هزینه‌های برق مصرفی کاربر را نیز کاهش می‌دهد.

مدارهای محافظتی با کلاس جهانی : در پاور Green GP400A-ECO برای حفاظت از منبع تغذیه در برابر حملات مختلف و وضعیت‌های مختلف همچون نوسانات شدید، اتصال کوتاه، افزایش ولتاژ و... از مدارهای متفاوتی استفاده شده است. در جدول پایین می‌توانید تمامی این مدارها و وضعیتی که در آن مدار فعال می‌شود را مشاهده کنید.

 

نقش مدار حفاظتی مدار حفاظتی
محافظت از افزایش توان OPP
محافظت از افزایش ولتاژ OVP
محافظت از کاهش ولتاژ UVP
محافظت از اتصال کوتاه SCP و OCP
محافظت از افزایش شدت جریان (آمپراژ) NLO و SIP


استاندارد ERP 2013 : منابع تغذیه سوئیچینگ به مادامی که به برق شهر متصل هستند به دلیل وجود مدار +5V Standby حتی در وضعیتی که خاموش هستند، همواره مقدار اندکی برق مصرف می کنند. در پاورهای مجهز به مدار Standby با مصرف کنترل شده و مدرن، این میزان به مراتب کمتر است. پاورهای سری ECO همچون Green GP400A-ECO در این وضعیت مصرفی کمتر از 0.3 وات دارند که در نوع خود در این رنج قیمت کم نظیر محسوب می‌شود.

 

نتیجه نهایی :

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO

 

شرکت پردیس صنعت سیاره سبز که در ایران همه آن را با نام گرین میشناسیم؛ از شرکت‌هایی است که هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکرده است. قیمت پاور Green GP400A-ECO به صورت کاملا منصفانه در نظر گرفته شده و کیفیت این پاور در برابر هزینه‌ای که بابت آن می‌پردازید کاملا راضی کننده خواهد بود. پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، بهره‌مندی از خازن‌ درجه 1 تایوانی، Hold-Up Time حدوداً 12میلی ثانیه‌ای حتی در بار 100%، فن فوق‌العاده کم صدا با عملکرد هوشمند، استاندارد 80Plus و بسیاری از ویژگی‌های کم نظیر دیگر، همه از مواردی هستند که شما را به خرید پاور Green GP400A-ECO دعوت خواهند کرد. جدا از تمامی موارد ذکر شده، پاور Green GP400A-ECO محصولی است که با خرید آن می‌توانید از کالای با کیفیت ایرانی حمایت کنید.

 

نقاط قوت :

  • استاندارد 80Plus
  • استفاده از متریال با کیفیت
  • فن کم صدا
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از کانکتورهای ماژولار




:: برچسب‌ها: قیمت پاور گرین , خرید پاور 400 وات , بررسی پاور Green GP400A-ECO , خرید پاور Green GP400A-ECO , مشخصات پاور Green GP400A-ECO , قیمت پاور Green GP400A-ECO , نقد پاور Green GP400A-ECO ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: