نقد و بررسی تلویزیون هوشمند 49N6950 سامسونگ | تلویزیون خمیده با قیمت منحصر به فرد
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از برند های مشهور، محبوب و باسابقه در زمینه محصولات خانگی و حوزه صوتی و تصویر، برند سامسونگ است. این کمپانی، پیشتاز بودن خود را مدیون استفاده از آخرین تکنولوژی ها و عرضه آن ها در قالب محصولات زیبا و با کیفیت است. یکی از این محصولات، تلویزیون LED هوشمندی با نام Samsung LED TV 49N6950 است، که نمایشگری 49 اینچی و خمیده داشته و رزولوشن تصویر آن Full HD با نسبت تصویر 16:9 می باشد.

این تلویزیون نسل ششمی سامسونگ، سال 2018 به بازار آمد و در حال حاضر یکی از خوش قیمت ترین تلویزیون های خمیده سامسونگ است. همین خاص بودن طراحی و رقابتی در نظر گرفتن قیمت تلویزیون باعث شده میزان خرید تلویزیون هوشمند 49N6950 توسط خانواده های ایرانی، بالا برود.

تلویزیون هوشمند 49N6950 یکی از محصولاتی است که می تواند جلوه زیبایی به هر اتاقی بدهد. اما سوال اینجاست که آیا ویژگی ها، قابلیت ها و کیفیت این تلویزیون، واقعا به قیمت آن می ارزد، در این مقاله با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی تخصصی تلویزیون هوشمند 49N6950 بپردازیم.

 

معرفی محصول

تلویزیون هوشمند 49N6950 با ابعاد 110.5 در 64.6 در 8.9 سانتی متری و وزن 12.4 کیلوگرمی اش یک نمایشگر منحنی با خمیدگی 4200R دارد. سامسونگ یکی از اولین کمپانی هایی بود که پنل های خمیده را در تلویزیون ها به کار برد، تلویزیون های خمیده به غیر از جلوه زیبا و مدرنی که دارند، زاویه دید بیشتری دارند و کاربر در زوایای مختلف، دید وسیع تری را نسبت به تلویزیون های تخت دارد. علاوه بر این، عمق تصاویر هم در این پنل ها بیشتر می شود و جلوه ای سه بعدی به محتوا می دهند.

 

بخش جلویی تلویزیون هوشمند 49 N6950

 

سیستم صوتی دستگاه به صورت 2 کاناله طراحی شده و از دو بلندگوی 20 واتی تشکیل شده که در مجموعه 20 وات صدا تولید می کند. اسپیکر ها مثل همیشه در بخش پایینی دستگاه تعبیه شده اند و کیفیت و قدرت آن ها به حدی است که می تواند برای یک سالن متوسط کاملا کافی باشد. البته اگر به صدای واضح و پر قدرتی نیاز دارید، استفاده از سیستم های صوتی و سینما خانگی را توصیه می کنیم.

تکنولوژی Dolby Digital Plus و DTS Premium Sound 5.1 نیز در این تلویزیون به کار رفته است. تکنولوژی Dolby Digital باعث می شود که در صورت اتصال چندین بلندگو، بتوانید از صدایی فراگیر و سه بعدی بهره مند شوید. DTS Premium هم برای تفکیک صدا در چند کانال متفاوت به کار می رود و کارایی آن زمان مشخص می شود که بخواهید از چند سیستم صوتی جداگانه استفاده کنید.

سیستم عامل تلویزیون هوشمند 49N6950، مثل اغلب تلویزیون های هوشمند سامسونگ Tyzen است و فقط اپلیکیشن های توسعه یافته در این پلتفرم را می پذیرند. Smart Hub نام رابط کاربری تلویزیون است که با رفتن به فروشگاه اپلیکیشن آن می توانید از برنامه ها و بازی های مختلف ارائه شده در این پلتفرم استفاده کنید. با نصب اپلیکیشن Smart View روی اسمارت فون یا رایانه خود نیز می توانید محتوای مختلف را روی تلویزیون به نمایش بگذارید. البته لازم به ذکر است که دستگاه شما باید سیستم عامل اندروید 4.1 و بالاتر، iOS 7 و بالاتر و ویندوز 7 و بالاتر داشته باشد.

پردازنده تعبیه شده به عنوان قلب تپنده دستگاه چهار هسته دارد که به خوبی از پس وظایف مختلف، در سریعترین زمان ممکن برمی آید. از دیگر قابلیت این دستگاه، گیرنده دیجیتال آن است که کاربر را از خرید گیرنده جداگانه بی نیاز می کند. همچنین با استفاده از DLNA و Screen Mirroring می توانید صفحه گوشی یا لپ تاپ خود را به تلویزیون انتقال دهید.

 

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند 49 N6950

 

تلویزیون هوشمند 49N6950 در جعبه خود به جز دفترچه راهنما، یک کنترل هوشمند TM1750A هم دارد. این کنترل هوشمند کوچک و زیبا، قابلیت های زیادی به تلویزیون بخشیده و کار با آن هم بسیار لذت بخش است. این ریموت کنترل که از سال 2018 معرفی شد، با چند دستگاه دیگر نیز سازگاری دارد. این کنترل استحکام خوبی دارد و به نظر میرسد میتوان تا مدت زیادی از آن استفاده کرد، اما اگر نمیخواهید به این ریموت دوست داشتنی آسیبی وارد شود، میتوانید آن را با ریموت های ساده ای که برای تلویزیون های هوشمند ساخته شده اند تعویض کنید.

 

پورت های ورودی و خروجی

بخش پشتی تلویزیون هوشمند 49N6950 برای اتصال هر نوع دستگاهی مناسب است. تعداد کافی پورت های خروجی و ورودی این دستگاه خیال کاربران را از امکان اتصال لوازم جانبی راحت کرده است. در پشت این تلویزیون، دو درگاه USB 2.0، سه درگاه HDMI، یک رابط کامپوزیت (Composite)، یک رابط کامپوننت (Component)، پورت شبکه LAN برای اتصال کابلی اینترنت، ورودی اینترنت و خروجی صدای دیجیتال برای اتصال سیستم های صوتی قرار داد.

 

پورت های خروجی و ورودی

 

البته به دلیل نبود خروجی هدفون 3.5 میلی متری و عدم به کارگیری ماژول بلوتوث در این دستگاه، نمیتوان هدفون بیسیم یا با سیم را به تلویزیون متصل کرد. ولی امکان اتصال Wi-Fi، کارایی تلویزیون هوشمند 49N6950 را فراتر از یک تلویزیون معمولی کرده است.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند 49N6950

سامسونگ به عنوان یکی از برند های معروف و شناخته شده جهانی در حوزه تولید لوازم صوتی، تصویری و خانگی، با در دست گرفتن بازار تلویزیون های مدرن و پیشرفته توانسته محصولات خود را به خانه های پنج قاره جهان باز کند. تلویزیون های سامسونگ همواره ویژگی ها و قابلیت های جذابی داشته اند که در بهبود کیفیت صوت و تصویر تاثیر زیادی دارند. از این رو، تلویزیون هوشمند 49N6950 هم بهره زیادی از این تکنولوژی ها برده و زمانی که در سال 2018 معرفی شد، یکی از مجهز ترین و قابل ترین تلویزیون های نسل ششم این کمپانی بود. 

سامسونگ در تلویزیون هوشمند 49N6950 قابلیت ها و ویژگی های زیادی برای بهبود کیفیت تصویر و صدا اضافه کرده تا بتواند بهترین تجربه مولتی مدیا را به کاربر هدیه دهد. قابلیت هایی برای افزایش کنتراست، زنده کردن رنگ ها، افزایش عمق تصویر و بهبود کیفیت کلی محتوا در این دستگاه به کار گرفته شده که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک میپردازیم.

 

تکنولوژی Ultra Clean View

با تکنولوژی Ultra Clean View به کار رفته در تلویزیون هوشمند 49N6950، تصاویر به نمایش درآمده کیفیت فوق العاده بالا و واضحی دارد. این ارتقای کیفیت به دلیل الگوریتم هایی است که در این تکنولوژی به کار رفته که باعث شارپ شدن هر چه بیشتر تصویر می شود.

با کنار رفتن لامپ تصویر، تلویزیون های LCD به بازار آمده و همراه آن ها کیفیت HD ارائه شد. بعد از آن تلویزیون های LED به بازار آمدند که می توانند کیفیت Full HD را به نمایش بگذارند. تکنولوژی Ultra Clean View با الگوریتم های وضوح تک به تک پیکسل ها را بالا می برد و در نهایت رنگ هایی زنده تر با نویز کمتر را به کاربر ارائه می دهد.

 

Ultra Clean View تلویزیون هوشمند 49 N6950

 

تکنولوژی PurColour

سامسونگ با ارائه تکنولوژی PurColour حتی از کیفیت Full HD نیز فراتر رفته و تماشاچی خود را در برابر تصاویری حیرت انگیز میخ ‌کوب می‌ کند. این قابلیت باعث شده است رنگ‌ های تصاویر بسیار طبیعی تر و شارپ ‌تر به نمایش درآیند و بیننده را شگفت ‌زده کند. این ویژگی به ‌راحتی با مقایسه‌ تصویر زنده و طبیعی این تلویزیون با سایر مدل ‌ها قابل ‌مشاهده است.

 

تکنولوژی PurColour

 

تکنولوژی Micro Dimming

تکنولوژی Micro Dimming یا تنظیم نقطه ای نور، به صورتی است که تلویزیون هر فریم از تصویر را آنالیز می کند و آن را به بخش هایی تقسیم می کند و با تحلیل هر بخش، رنگ های مشکی را عمیق تر و رنگ های سفید را خالص تر به نمایش در می آورد.

 

Micro Dimming

 

ارتقای عمق

تلویزیون هوشمند 49N6950 فاقد قابلیت 3D است، ولی سامسونگ برای این دستگاه نوعی ارتقا دهنده خودکار عمق تصویر قرار داده است. این سیستم با تشخیص لایه های مختلف تصویر، سعی در عمق بخشیدن به محتوای به نمایش در آمده می کند. منحنی بودن تصویر نیز در ایجاد عمق بیشتر تاثیر گذار است.

 

ارتقای عمق

 

موتور تصویر HyperReal

راز کیفیت خیره کننده تصویر و رنگ های واقع گرایانه تلویزیون های هوشمند، استفاده از موتور های پردازش تصویر پیشرفته در آن هاست. موتور تصویر Hyper Real در پردازش تصویر و ایجاد رنگ های زنده و غنی به کمک دستگاه می آید و باعث ایجاد تصویری شفاف با رنگ هایی واقعی می شود.

 

قابلیت Wide Color Enhancer

با قابلیت Wide Color Enhancer، پنل نمایشگر می تواند طیف گسترده تری از رنگ ها را به نمایش در آورد و هر نوع رنگی را آنطور که هست و به واقعی ترین شکل به کاربر نمایش می دهد. این تکنولوژی همچنین در بهبود کیفیت تصاویر نیز تاثیر دارد. به این صورت که اگر محتوای پخش شده کیفیت خوبی نداشته باشد،تلویزیون هوشمند 49N6950 تا حد امکان سعی در بهبود کیفیت و بالا بردن رزولوشن تصویر می کند.

 

قابلیت Auto Motion Plus

برخی تلویزیون ‌های جدید سامسونگ دارای قابلیتی به اسم Auto Motion Plus هستند که در حقیقت یک تکنولوژی نرم ‌افزاری برای روان ‌تر کردن حرکات در ویدیوها است. روش نرم‌ افزاری در برخی انواع ویدیو و محتوای ویدیویی اثر مثبتی دارد و در برخی ویدیوهای دیگر، اثر مطلوبی ندارد و حتی بهتر است غیرفعال شود.

از دیگر ویژگی های تلویزیون هوشمند 49N6950 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفل کودک
  • پشتیبانی از قابلیت ماشین زمان (Time Shift)
  • قابلیت ضبط برنامه (PVR)
  • پشتیبانی از EGP
  • پشتیبانی از زیرنویس

 

جمع بندی

تلویزیون هوشمند ال ای دی 49 اینچی Samsung 49N6950 یک دستگاه با طراحی زیبا با رنگ خاکستری است که هر کاربری می تواند برای مکان های مختلفی از آن استفاده کند. سری N از محصولات سامسونگ گذشته از طراحی فوق‌ العاده‌ ای که دارند، به خاطر تنوع در اندازه‌ صفحه ‌نمایش، بازه‌ گسترده‌ ای از انتخاب را پیش روی کاربران قرار می ‌دهند. بسته به نیاز کاربران اعم از خانگی یا اداری و با توجه به مکان قرارگیری، این سری از محصولات سامسونگ می ‌توانند تبدیل به انتخاب‌ هایی مناسب شوند.

کیفیت Full HD و قابلیت ارتقا کیفیت ‌های پایین ‌تر به این سطح و گسترش منابع پخش با کیفیت بالا تلویزیون هوشمند 49N6950 را تبدیل به دستگاهی محبوب در بین تلویزیون‌ های هم‌ رده می‌ کند. اتصال به اینترنت و سرویس‌ های اینترنتی، بعد سرگرم ‌کنندگی این مدل را ارتقا داده است. با توجه به پخش ‌کننده‌ چند رسانه‌ قوی، گیرنده‌ دیجیتال داخلی و استفاده از سیستم صوتی قدرتمند تا حد زیادی نیاز به دیگر پخش ‌کننده‌ های صوتی و تصویری رفع شده و کاربر می ‌تواند با خرید تلویزیون 49N6950 سامسونگ یک مرکز سرگرمی تمام عیار به خود هدیه کند.

 

49N6950 LED TV

 

طراحی منحنی محصول با کیفیت تصویر بسیار خوب و امکانات هوشمند، به کارگیری تکنولوژی های متنوع و با توجه به قیمت تلویزیون هوشمند 49N6950 ، این دستگاه را به انتخابی بهتر در میان هم ده های خودش بدل کرده است. اگر به دنبال یک تلویزیون خاص هستید که جلوه ای ویژه داشته باشد و در عین حال قیمت چندان بالایی هم نداشته باشد، Samsung LED TV 49N6950 یک توصیه معقول و مناسب برای شماست.

 

نقاط قوت

  • ویژگی های کارآمد و تاثیرگذار در کیفیت دستگاه
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد با نمایشگر خمیده
  • قیمت مناسب نسبت به طراحی و ابعاد نمایشگر

 

نقاط ضعف

  • حذف بلوتوث
  • عدم حضور جک هدفون 3.5 میلی متری
  • کیفیت Full HD با وجود معرفی تلویزیون های 4K
  • اکوسیستم کوچک سیستم عامل تایزن




:: برچسب‌ها: مشخصات تلویزیون هوشمند 49N6950 , خریدتلویزیون هوشمند 49N6950 , قیمت تلویزیون هوشمند 49N6950 , بررسی تلویزیون هوشمند 49N6950 , خرید Samsung LED TV 49N6950 , قیمتSamsung LED TV 49N6950 , خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ , ال ای دی سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: