آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام | راهنمای Instagram
نوشته شده توسط : edbazar

اپلیکیشن اینستاگرام هم اکنون از محبوب ترین اپلیکیشن های حوزه شبکه اجتماعی است که در بین ایرانی ها هم به شدت طرفدار دارد. اما شاید برخی افراد هنوز با نحوه بکارگیری این اپلیکیشن و انجام اقدامات اصلی در آن آشنا نباشند. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام بپردازیم و مهم ترین اقداماتی که کاربران Instagram باید با آن ها آشنا باشند را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

استفاده از اینستاگرام | مقدمه

اینستاگرام طی چند سال اخیر به شد توانسته در بین کاربران محبوب شود. این اپلیکیشن امکان اشتراک گذاری عکس و ویدیو های مختلف را با دیگران میسر می‌سازد و تقریبا یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. استفاده از Instagram سخت نیست و کاربران خیلی راحت می‌توانند با این برنامه در تعامل باشند و از قابلیت های آن استفاده کنند، اما چون دائما برای این اپلیکیشن آپدیت های جدیدی ارائه می‌شود و قابلیت های جدیدتری به آن اضافه می‌گردند، ممکن است استفاده از برخی ویژگی های اصلی اینستاگرام برای بعضی افراد کمی سردرگم کننده به نظر آید.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی به آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام بپردازیم و در قالب یک مقاله به اصلی ترین اقداماتی که هر کاربر باید برای استفاده از Instagram با آن ها آشنا باشد اشاره کنیم. بنابراین اگر به تازگی با برنامه اینستاگرام آشنا شده‌اید و می‌خواهید با نحوه بکارگیری اصلی ترین قابلیت های آشنا شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید. فراموش نکنید که در این مقاله فقط به اصلی ترین و مهم ترین قابلیت های اینستاگرام اشاره خواهیم کرد که کاربر برای استفاده از اپلیکیشن مذکور باید با آن ها آشنا باشد.

 

استفاده از اینستاگرام | ثبت نام و ساخت اکانت

در قدم اول باید برای بکارگیری اینستاگرام یک اکانت داشته باشید و اصطلاحا ثبت نام کنید. ثبت نام در اینستاگرام و ساخت اکانت هم از طریق سایت رسمی اینستاگرام و هم از طریق اپلیکیشن موبایل امکانپذیر است. ما فرض را بر این قرار می‌دهیم که قرار است از طریق اپلیکیشن موبایل ثبت نام به عمل آید. ثبت نام کردن از طریق سایت اینستاگرام هم دقیقا به شیوه مشابه انجام می‌شود با این تفاوت که از مرورگر برای ساخت اکانت استفاده خواهد شد. مراحلی که باید برای ثبت نام در اینستاگرام از طریق اپلیکیشن موبایل طی شوند به شرح زیر هستند:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.
  • گزینه Sign Up With Email or Phone Number یا Create a New Account را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره موبایل خودتان را وارد کنید و گزینه Next را بزنید.
  • نام کاربری (username) و کلمه عبور (password) مورد نظرتان را برای ساخت اکانت وارد کنید.
  • تایید ایمیل یا شماره موبایل را انجام دهید.

به همین سادگی اکانت شما ساخته شده و می‌توانید استفاده از اینستاگرام را شروع کنید. در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا پروفایل خود را تکمیل نمایید. به عنوان مثال می‌توانید توضیحاتی به پروفایل خود اضافه کنید یا عکس پروفایل خود را تغییر دهید که انجام این کارها بسیار ساده است. برای ثبت نام در Instagram می‌توانید از گزینه Sign Up With Facebook هم استفاده به عمل آورید. با انتخاب این گزینه اکانت فیسبوک شما با اینستاگرام لینک می‌شود. طبیعتا این گزینه زمانی قابل استفاده است که شما یک اکانت فیسبوک داشته باشید.

 

قابلیت اول: تنظیم اعلان ها

اینستاگرام این قابلیت را دارد که دائما برایتان نوتیفیکیشن ارسال کند. نوتیفیکیشن یا اعلان می‌تواند در ازای ثبت کامنت جدید روی پست شما، دریافت پیام خصوصی (دایرکت)، لایک کردن پست شما و غیره ارائه شود. نحوه دقیق نمایش اعلان های اینستاگرام قابل تنظیم و بهینه سازی است. به عنوان مثال شما می‌توانید نمایش اعلان اینستاگرام را کاملا غیر فعال کنید یا بستری ایجاد کنید که اعلان فقط برای دریافت دایرکت، کامنت یا هر چیزی که مد نظرتان است انجام گیرد. برای دستیابی به منوی تنظیمات این بخش در اپلیکیشن اینستاگرام به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • وارد بخش Settings اینستاگرام شوید.
  • گزینه Push Notifications Settings را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه مناسب خودتان را برای هر یک از بخش ها انتخاب نمایید.

به عنوان مثال در بخش Likes با انتخاب گزینه From Everyone اپلیکیشن اینستاگرام به گونه‌ای عمل می‌کند که در ازای لایک کردن پست های شما توسط هر کاربر یک نوتیفیکیشن ارائه می‌شود. می‌توانید در این بخش گزینه Off را انتخاب کنید تا اصلا در قالب لایک شدن پست هایتان نوتیفیکیشنی از سمت اینستاگرام ارائه نشود. اعلان تمام بخش ها در این قسمت از منوی تنظیمات اینستاگرام قابل بهینه سازی خواهد بود و ما برای جلوگیری از افزایش بیش از حد حجم مطلب به تک تک آن ها اشاره نمی‌کنیم.

 

قابلیت دوم: ارسال پست

طبیعتا ارسال پست یکی از مهم ترین و اصلی ترین کار هایی است که هر کاربر اینستاگرام باید با نحوه انجام آن آشنا باشد. پست های عادی در اینستاگرام می‌توانند در قابل عکس و ویدیو ارسال شوند. به منظور ارسال پست در اکانت خود کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • اپلیکیشن Instagram را اجرا کنید.
  • آیکون به نماد "بعلاوه" را انتخاب نمایید.
  • پست مورد نظرتان را جهت ارسال انتخاب کنید. می‌توانید از طریق دوربین گوشی به طور آنی هم یک عکس یا ویدیو را برای ارسال ضبط کنید.
  • گزینه Next را بزنید.
  • در بخش Description توضیحات مورد نظرتان را تایپ کنید.
  • گزینه Share را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب قادر به ارسال پست خواهید بود. ارسال پست از مهم ترین مسائلی است که باید برای استفاده از اینستاگرام به طور کامل با آن آشنا شوید. اینستاگرام قابلیت هایی مثل امکان ارسال چند عکس در قابل یک پست و به صورت آلبوم را هم ارائه کرده که سعی می‌کنیم در مقاله‌ای مجزا به طور کامل در رابطه با آن صحبت داشته باشیم.

 

قابلیت سوم: ارسال استوری

اگر به جمع کاربران اینستاگرام پیوسته‌اید بدون تردید در مورد استوری صحبت هایی شنیده‌اید. استوری اینستاگرام در واقع این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که پست های موقت و با تاریخ انقضای 24 ساعته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. پست هایی که در قالب استوری ارسال می‌شوند بعد از 24 ساعت به طور کامل از اکانت حذف خواهند شد. این پست ها در نوار ابزار بخش فوقانی اپلیکیشن اینستاگرام نشان داده می‌شوند. با انتخاب آیکون پروفایل هر کاربر در این بخش می‌توان استوری وی را مشاهده کرد. اما چطور می‌توان یک استوری در پروفایل خود ارسال کرد؟ بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.
  • آیکون با نماد دوربین را از گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه انتخاب نمایید.
  • استوری مورد نظرتان را ضبط یا از گالری انتخاب کنید.
  • در صورت نیاز ویرایش های مورد نظرتان را انجام دهید.
  • گزینه Send to را انتخاب کرده و استوری را ارسال نمایید.

به همین سادگی قادر به ارسال استوری در اینستاگرام خواهید بود. فراموش نکنید که استوری هم مثل پست می‌تواند ویدیو یا عکس باشد. برای آشنایی بیشتر با قابلیت استوری در اینستاگرام به مطالعه مقاله "آموزش جالب ترین ترفند های استوری اینستاگرام" بپردازید.

 

قابلیت چهارم: فالو کردن

یکی دیگر از مهم ترین مسائل و قابلیت هایی که باید برای استفاده از اینستاگرام کاملا به آن مسلط شوید مربوط به فالو کردن یا دنبال کردن دیگران می‌شود. زمانی که کاربری را فالو می‌کنید، پست های او در تایم لاین (Timeline) اینستاگرام شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید تمام پست های او را در پروفایلش مشاهده کنید و همچنین قادر به مشاهده استوری های وی باشید. برای فالو کردن هر کاربر کافیست به پروفایل وی بروید و گزینه آبی رنگ Follow را انتخاب کنید.

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

اگر پروفایل فرد مورد نظر باز یا عمومی نباشد باید او درخواست فالو کردن شما را قبول کند. پس از تقبل درخواست، دسترسی شما به پروفایل وی آزاد می‌شود و می‌توانید پست هایش را مشاهده کنید. برای پیدا کردن پروفایل دیگر کاربران اینستاگرام می‌توانید از قابلیت جستجو هم استفاده کنید. قابلیت جستجو با لمس آیکون "ذره‌بین" از منوی زیرین صفحه اینستاگرام اجرا می‌شود. با تایپ نام پروفایل آن فرد می‌توانید به حساب کاربری وی در اینستاگرام دسترسی یابید و درخواست فالو را به ثبت برسانید.

 

قابلیت پنجم: اکانت خصوصی (Private) و عمومی (Public)

اکانت های اینستاگرام در دو نوع عمومی (Public) و خصوصی (Private) طبقه‌بندی می‌شوند. اکانت های عمومی آن دسته از حساب های کاربری هستند که هر کاربر دیگری به راحتی می‌تواند پست های آن ها را مشاهده کند و صرفا نیازی به فالو کردن آن کاربر برای مشاهده پست هایش وجود ندارد. اما اکانت های خصوصی (Private) که عموما توسط افراد عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند باز نیستند و هر فردی نمی‌تواند پست های ارسال شده در آن ها را مشاهده کند. اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داده تا بتوانند بنا به نیاز و سلیقه خود اکانت خود را در حالت عمومی یا خصوصی تنظیم کنند. برای انجام این کار کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Privacy را انتخاب کنید.
  • گزینه Account Privacy را انتخاب نمایید.
  • اگر می‌خواهید اکانت شما خصوصی باشد باید اسلایدر کنار گزینه Private Account را فعال کنید اما اگر می‌خواهید اکانتتان عمومی باشد، این اسلایدر را غیر فعال نمایید.

عموما اکانت هایی که برای افراد عادی ساخته می‌شوند خصوصی خواهند بود تا فقط کسانی بتوانند پست های فرد را ببینند که مورد تایید او هستند و به اصطلاح در لیست فالوورهای آن فرد حضور دارند. اما اکانت های عمومی بیشتر برای حساب هایی استفاده می‌شود که بیزینسی هستند یا مربوط به افراد مشهور، هنرمندان و غیره می‌شوند. تنظیم درست حالت اکانت از دیگر موضوعاتی است که باید برای استفاده از اینستاگرام به آن توجه کنید.

 

قابلیت ششم: رد و قبول درخواست فالو

اگر حساب کاربری اینستاگرام شما در حالت خصوصی تنظیم شده باشد و دیگران برایتان درخواست فالو کردن ارسال کنند، شما باید به این درخواست ها پاسخ دهید. اگر درخواست های ارائه شده را قبول کنید، افراد مورد نظر به لیست فالوورهایتان اضافه خواهند شد و می‌توانند پست های شما را مشاهده کنند، اما اگر درخواست فالو را قبول نکنید، آن کاربر نمی‌تواند به پست های شما دسترسی داشته باشد. به منظور مشاهده لیست درخواست فالوهای اکانت خود و رد یا قبول آن ها به شرح زیر عمل کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.
  • آیکون با نماد "قلب" را از منوی زیرین صفحه انتخاب نمایید.
  • گزینه Follow Requests را از بخش فوقانی صفحه انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که لیست افرادی که درخواست فالو کردن شما را ارائه کرده بودند نمایان می‌شود.
  • با انتخاب گزینه Confirm تایید فالو کردن آن ها انجام می‌شود و با انتخاب گزینه Reject یا Delete درخواست فالو کردن آن ها رد خواهد شد.

پس اگر اکانت شما در حالت خصوصی قرار دارد هر چند وقت یک بار به بخش Follow Requests سری بزنید و درخواست های فالویی که دریافت کرده‌اید را مدیریت کنید.

 

قابلیت هفتم: لایک کردن پست دیگران

یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی که باید برای استفاده از اینستاگرام به خوبی با آن آشنا شوید مربوط به لایک کردن پست های دیگران می‌شود. لایک کردن در واقع اقدامی است که نشان می‌دهد شما از پست ارسال شده لذت برده‌اید. برای لایک کردن هر پست کافیست آیکون با نماد "قلب" گوشه سمت چپ و زیرین پست را انتخاب کنید یا دو مرتبه بر روی پست مورد نظر ضربه لمسی بزنید تا لایک شود. اگر پستی را به اشتباه لایک کردید نگران نباشید چون با لمس مجدد آیکون "قلب" پایین آن می‌توانید دوباره پست را به حالت لایک نشده باز گردانید.

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

قابلیت هشتم: ثبت نظر یا کامنت

کاربران اینستاگرام این امکان را دارند که بعد از مشاهده هر پست نظر خود را زیر آن ثبت کنند. به ثبت نظر در زیر پست های اینستاگرام اصطلاحا "کامنت گذاری" گفته می‌شود. به عنوان مثال اگر دوست شما پستی در صفحه اینستاگرام خود ارسال کرده است شما می‌توانید بعد از مشاهده و لایک کردن پست وی یک کامنت هم زیر آن ثبت کنید. برای ثبت کامنت کافیست مراحل زیر را طی کنید:

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

  • اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و به پستی بروید که می‌خواهید زیر آن کامنت بگذارید.
  • آیکون با نماد "ابر" را از گوشه سمت چپ و زیرین پست (درست در کنار آیکون لایک) انتخاب کنید.
  • کامنت مورد نظرتان را در فیلد ارائه شده تایپ کنید.
  • گزینه Post را لمس نمایید.

بدین ترتیب کامنت شما در زیر پست مورد نظر ارسال خواهد. ثبت کامنت یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که باید برای استفاده از اینستاگرام با آن آشنا باشید. اگر دقت کنید می‌بینید در کنار هر کامنت یک آیکون قلب وجود دارد. با لمس این آیکون می‌توانید کامنت مورد نظر را لایک کنید. همچنین با انتخاب گزینه Reply که زیر هر کامنت ارائه شده می‌توانید برای پاسخ به آن نظر یک کامنت جدید بگذارید.

 

قابلیت نهم: تگ کردن

آخرین قابلیت مهمی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم و باید برای استفاده از Instagram با آن آشنا باشید قابلیت تگ کردن است. تگ کردن بدان معناست که شما نام کاربر خاصی را زیر یک پست اضافه می‌کنید تا وی را برای مشاهده آن پست دعوت نمایید. برای تگ کردن کافیست اقداماتی که باید برای ثبت کامنت طی شوند را انجام دهید و در فیلد ارائه شده ابتدا نماد @ را تایپ کرده و پروفایل کاربری که می‌خواهید تگ شود را انتخاب کنید.

 

آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام

 

زمانی که این اقدام را انجام می‌دهید، مخاطبی که شما وی را تگ کرده‌اید یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند و خیلی سریع می‌تواند به پست مورد نظرتان مراجعه کرده و آن را ببیند. تگ کردن علاوه بر بخش کامنت بر روی پست های اینستاگرام هم قابل انجام است اما آشنایی با آن از ملزومات اصلی کار با اینستاگرام نیست. پس با نحوه تگ کردن دیگر کاربران اینستاگرام در بخش کامنت ها زیر پست ها آشنا شدید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تصویری 9 مورد از اصلی ترین و مهم ترین قابلیت هایی پرداختیم که باید برای استفاده از اینستاگرام با آن ها آشنا باشید. سعی کردیم فقط به قابلیت هایی اشاره داشته باشیم که مهم و اساسی هستند. هر یک از قابلیت های نام برده شده می‌توانند دارای زیرشاخه‌ای داخلی بیشتری باشند که وارد جزئیات آن ها نشدیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.





:: برچسب‌ها: آموزش استفاده از اینستاگرام , راهنمای استفاده از اینستاگرام , آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام , کار با اینستاگرام , اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: