نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : میان رده‌ای با قیمت خوب
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده و خوش قیمت هستید، شیائومی Mi CC9e می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد. این گوشی از مشخصات فنی مطلوبی بهره می‌برد و کیفیت ساخت خوبی هم دارد و به همین سبب مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان بیان کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه جولای (July) سال 2019 شرکت شیائومی به طور رسمی از گوشی جدیدی تحت عنوان Mi CC9e رونمایی کرد. نام این گوشی شاید کمی عجیب به نظر برسد ، اما به هر حال این اسمی است که شیائومی برای گوشی موبایل انتخاب کرده و باید به آن عادت کنیم! قیمت شیائومی Mi CC9e در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و دستگاه از مشخصات فنی و سخت افزاری مطلوبی هم بهره می‌برد. این امر سبب شده که استقبال خوبی از اسمارتفون مذکور به عمل آید و آمار فروش خوبی برای آن در بازارهایی که عرضه شده به ثبت برسد.

اما برای اینکه دقیق تر با ویژگی های مثبت و منفی گوشی آشنا شویم باید نگاهی دقیق تر به آن داشته باشید و نحوه عملکرد آن را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم. در همین راستا ما چیزی در حدود هفت روز گوشی Mi CC9e شیائومی را مورد استفاده قرار دادیم و به طور دقیق عملکرد آن را ارزیابی کردیم. حالا و در این مقاله اختصاصی که تحت عنوان نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e ارائه شده می‌خواهیم تجربه استفاده هفت روزه خود از گوشی مذکور را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی مذکور هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

از آنجایی که گوشی شیائومی Mi CC9e یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه است، بنابراین نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشیم. اگرچه شیائومی همیشه ثابت کرده که حتی در طراحی گوشی های میان رده و مقرون به صفحه خودش هم به کیفیت ساخت اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. فریم اصلی گوشی مذکور فلزی است و وقتی به قاب پشت آن نگاه کنید براق و چشم نواز بودن آن توجهتان را جلب می‌کند. طبق بررسی که داشتیم مشخص نشد که در قاب پشت این گوشی واقعا از شیشه محافظ گوریلاگلس استفاده شده یا خیر اما تصور نداریم که این قاب پشت این گوشی از شیشه گوریلاگلس بهره‌مند باشد و احتمال می‌دهیم قاب پشت آن از مواد پلاستیکی خاصی تشکیل شده که ظاهری براق دارند. در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد قاب پشت گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین اگر این اسمارتفون را خریداری می‌کنید حتما از قاب و گارد موبایل برای محافظت از آن استفاده کنید. شیائومی یک قاب ژاله‌ای را به طور پیش فرض در باکس گوشی ارائه کرده که می‌توانید از همان برای محافظ از قاب پشت دستگاه استفاده کنید

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

گوشی شیائومی Mi CC9e ابعاد خیلی بزرگی ندارد و بدین ترتیب خیلی راحت با یک دست می‌توان از آن استفاده کرد. بدنه گوشی ابعاد 8.5 در 71.9 در 153.5 میلیمتری را ارائه کرده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 173.8 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی نسبت به اغلب گوشی های فعلی بازار ابعاد و اندازه کوچک تری دارد و برای افرادی که به این نوع گوشی ها علاقمند هستند، گزینه خرید مناسبی خواهد بود. شیائومی می CC9e از شیار هیبریدی بهره می‌برد و بدین ترتیب می‌توان به طور همزمان از دو سیم کارت در آن استفاده کرد یا یک سیم کارت و رم میکرو اس دی (Micro SD) را در آن بکار برد.

یکی از ویژگی های جالبی که واقعا انتظار نداشتیم در گوشی شیائومی Mi CC9e که قیمتی در حدود 170 یورو دارد ارائه شود مربوط به اسکنر انگشت داخل نمایشگر می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد مطلوبی هم توسط آن ارائه می‌شود. البته در برخی مواقع که انگشت کاربر کمی کثیف، خاک آلود یا نمناک و خیس باشد ممکن است تایید آن با مشکلاتی رو به رو شود، اما با این حال کیفیت عملکرد اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی قابل قبول است.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی Xiaomi Mi CC9e نگاه کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن حاشیه های بسیار باریکی دارد و این مسئله منجر به زیباتر شدن ظاهر گوشی می‌شود. در قاب پشت دستگاه هم هیچ دکمه فیزیکی نصب نیست و فقط در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه لنز های دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED آن ها دیده می‌شود. لبه های قاب دستگاه حالتی انحنادار دارند و بدین سبب با در دست گرفتن دستگاه حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. البته کوچک و متراکم بودن ابعاد گوشی هم به بهبود حس تسلط کاربر بر گوشی کمک می‌کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e داشته باشیم، می‌توانیم اینطور بگوییم که اسمارتفون مذکور از کیفیت ساخت، ظاهر و طراحی مطلوبی بهره می‌برد. در نقد و بررسی گوشی های موبایل باید حتما نیم نگاهی به قیمت آن ها داشته باشید و توقعات خود را با توجه به قیمت گوشی طبقه‌بندی کنید. اگر به این موضوع توجه داشته باشیم و عادلانه به قضاوت در موشی گوشی Xiaomi Mi CC9e بپردازیم، باید اعتراف کنیم که این اسمارتفون از کیفیت ساخت، ظاهر و طراحی بسیار خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : صفحه نمایش

 همانطور که در بخش قبل گفتیم شیائومی سعی کرده ابعاد گوشی می CC9e را تا حد ممکن کاهش دهد و آن را به عنوان یک گوشی کامپکت روانه بازار سازد. با این وجود شیائومی می‌داند که صفحه نمایش بزرگ همیشه برای کاربران مهم است و گوشی های مجهز به صفحه نمایش کوچک دیگر طرفداران زیادی ندارند. در همین راستا شیائومی یک نمایشگر 6.01 اینچی با حاشیه های باریک را در گوشی می CC9e بکار برده است. پنل نمایشگر گوشی مذکور از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و رزولوشن نه چندان بالای 1560 در 720 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 286 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

بنابراین صفحه نمایش شیائومی Mi CC9e از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت معمولی دارد و این موضوع می‌تواند کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. بنا به ادعای شیائومی روی صفحه نمایش گوشی Mi CC9e با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آید. اما در بررسی شیائومی Mi CC9e متوجه شدیم که پنل جلوی گوشی خیلی در قبال تماس با اشیای نوک تیز مقاوم نیست و حتما باید برای محافظت از آن از گلس محافظ ال سی دی استفاده شود. حاشیه های صفحه نمایش گوشی باریک هستند و با یک نگاه ساده به پنل جلوی دستگاه متوجه این امر خواهید شد. طبق آمار چیزی در حدود 80.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکی رنگی برای نصب دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. ضمنا صفحه نمایش سوپر آمولد و 6.01 اینچی گوشی می CC9e نسبت 19.5 به 9 دارد.

اما کیفیت صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی به دلیل بهره‌مندی از تراکم پیکسلی نه چندان بالا، شارپنس خیلی بالایی ندارد. در برخی مواقع اگر خیلی با دقت به محتوای روی نمایشگر گوشی نگاه کنید، می‌توانید پیکسل های تصویر را ببینید و این موضوع چندان جالب به نظر نمی‌رسد البته شاید این مسئله از دید یک کاربر معمولی اصلا قابل درک نباشد اما به هر حال موضوعی است که باید در بررسی شیائومی Mi CC9e به آن اشاره می‌کردیم. از نظر کنتراست، شادابی و تفکیک‌پذیری رنگ ها، صفحه نمایش Xiaomi Mi CC9e عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد. اما صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی از نظر روشنایی چطور عمل می‌کند؟

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد که توان تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد مطلوب است. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کنید و با دستگاه در تعامل باشید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی می CC9e از نظر کیفیت صفحه نمایش وضعیت متعادلی دارد و تعادل مابین قیمت و کیفیت نمایشگر آن برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی شیائومی می CC9e به طور پیش فرض به اندروید 9 پای مجهز است و رابط کاربری MIUI 10 شیائومی هم بر روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت اندروید 10 و همچنین رابط کاربری MIUi 11 برای این گوشی منتشر شود اما احتمالا تاخیری در زمان انتشار آپدیت مذکور برای این اسمارتفون به وجود می‌آید. البته این مسئله به طور قطع قابل پیش‌بینی نیست و فقط نظر شخصی ماست. شیائومی سعی کرده در رابط کاربری MIUI 10 تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی گوشی را کاهش دهد و بدین ترتیب رابط دستگاه را سبک تر کند. اپلیکیشن پیش فرض نصب شده روی دستگاه هم داخل پوشه خاصی طبقه‌بندی می‌شوند که مشکلی برای کاربر ایجاد نکنند. این گوشی در هر دو حالت کلاسیک (با سه دکمه مجازی بازگشت به عقب، هوم و اپلیکیشن های اخیر) و فول اسکرین (بدون دکمه های مجازی لبه زیرین نمایشگر و با دستورات اشاره‌ای) قابل استفاده خواهد بود.

نکته‌ای که در بررسی شیائومی Mi CC9e به آن برخوردیم و باید اشاره‌ای به آن داشته باشیم مربوط به سردرگم کننده بودن منوی تنظیمات رابط MIUI 10 می‌شود. به عقیده ما چینش منو و گزینه های این بخش در رابط MIUi 10 اصلا خوب انجام نشده و در خیلی از مواقع کاربر برای مراجعه به بخش مورد نظرش ملزم به استفاده از قابلیت جستجو در منوی تنظیمات می‌شود. بنابراین این مسئله از نقاط ضعف رابط MIUI 10 در گوشی شیائومی Mi CC9e است. اما کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری گوشی چطور خواهد بود؟

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد که رابط و بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روانی دارند و در کمتر مواقعی ممکن است لگ و تاخیر های ریزی در رابط کاربری گوشی نمایان شود. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ و اینستاگرام به راحتی در این گوشی انجام خواهد شد و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب و غیره هم بدون مشکل قابل انجام هستند. نکته‌ای که ما متوجه آن شدیم این مسئله بود که با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی به نوعی پر شدن حافظه دستگاه، به تدریج لگ و تاخیرهایی در عملکرد شیائومی Mi CC9e نمایان می‌شود. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده در گوشی مذکور سعی کنید تا حد ممکن از پر شدن حافظه آن جلوگیری به عمل آورید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 یکی از مهمترین بخش های بررسی شیائومی Mi CC9e مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. در گوشی مذکور از تراشه اسنپدراگون 665 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 11 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 260 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 gold بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی می CC9e شیائومی از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. نسخه‌ای از گوشی مذکور که ما در بررسی شیائومی Mi CC9e از آن استفاده کردیم به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز بوده است. لازم به ذکر است که این گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد.

با توجه به اینکه گوشی شیائومی Mi CC9e یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه است، طبیعتا نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد و بازده این گوشی ما بازی پابحی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بخش اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) گوشی مابین برنامه های اخیر دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم موبایل برایمان قابل درک تر شود. نتیجه بررسی شیائومی Mi CC9e نشان داد که اجرای بازی پابجی در آن تقریبا بدون مشکل قابل انجام است، البته گاها لگ و تاخیرهای کوچکی در حین بازی نمایان می‌شوند که قابل چشم پوشی هستند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

بعد از 10 دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل به تدریج بدنه گوشی داغ و داغ تر شد و شدت گرمای آن کمی بیش از اندازه زیاد به نظر می‌رسید. این امر سبب گشت تا سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش یابد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که Xiaomi Mi CC9e برای انجام طولانی مدت بازی هایی مثل پابجی موبایل خیلی گزینه خوبی باشد، اما اجرای کوتاه مدت این بازی برای مدت زمان هایی در حدود 10 دقیقه بدون مشکل امکانپذیر است. رم گوشی هم عملکرد خوبی دارد و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل بدون مشکل قابل انجام بود. بنابراین در مجموع باید گفت که شیائومی Mi CC9e از نظر قدرت عملکرد گوشی خوبی است و کیفیتی در حد قیمت خود را ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : دوربین اصلی و سلفی

 نوبت به بررسی دوربین های اصلی و سلفی گوشی می CC9e شیائومی می‌رسد. دوربین اصلی که در این گوشی بکار رفته از سه لنز مختلف تشکیل می‌شود و اصطلاحا سه‌گانه است. لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide) بوده و دیافراگم F/1.8 دارد. لنز دوم 8 مگاپیکسلی و از نوع اولتراواید (Ultrawide) است و دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. لنز سوم هم 2 مگاپیکسلی و از نوع عمقی (Depth Sensor) بوده و دیافراگم F/2.4 دارد. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور خواهد بود؟

در بررسی شیائومی Mi CC9e مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه کیفیت عملکرد مطلوبی دارد و با آن می‌توان عکس های خوبی در محیط های با نور مناسب ضبط کرد. جزئیات تصویر در عکس ها مطلوب است و رنگ ها هم با دقت خوبی ثبت می‌شوند، اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی در محیط های با نور کم، بسته و تاریک افت نسبی پیدا می‌کند و مثل قبل نخواهد بود. اگرچه همچنان عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مناسب هستند. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی شیائومی Mi CC9e با کیفیت مطلوبی انجام می‌گیرد و تفکیک سوژه اصلی و از پس زمینه با دقت خوبی صورت می‌پذیرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Xiaomi Mi CC9e از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR و ضبط عکس های پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بخش فوق یک نمونه از عکس های پرتره سلفی ضبط شده با دوربین اصلی گوشی را مشاهده می‌کنید. همانطور که مشخص است کیفیت ضبط عکس با دوربین سلفی گوشی خوب بوده و این ویژگی از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. البته کیفیت عکسبرداری سلفی در محیط های تاریک و کم نور افت نسبی خواهد داشت اما مقدار افت کیفیت به وجود آمده به قدری نیست که آزاردهنده باشد. پس در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e اینطور نتیجه‌گیری کرد که این گوشی از دوربین اصلی و سلفی خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e : باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش بررسی گوشی Mi CC9e شیائومی در رابطه با باتری این گوشی، قدرت شارژدهی آن و سرعت شارژ مجددش صحبت خواهیم کرد. باتری که در این گوشی برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بکار رفته ظرفیت 4030 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی گوشی مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه فول شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 روز از گوشی استفاده کند، اما اگر از دستگاه برای انجام تسک های سنگین استفاده شود طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد. شارژر فابریک گوشی شیائومی Mi CC9e یک شارژر 18 واتی است، بنابراین این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی انجام شده مشخص شد که برای فول شارژ باتری گوشی با شارژر 18 واتی آن مدت زمانی در حدود 70 دقیقه کافی خواهد بود. بنابراین قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مناسب از ویژگی های خوب گوشی شیائومی می CC9e محسوب می‌شوند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi CC9e پرداختیم. این گوشی میان رده برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک اسمارتفون اندرویدی زیبا، خوش دست و کارآمد داشته باشد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی را برایتان مشخص کرده‌ایم. تصمیم گیری قطعی مبنی بر ارزشمند بودن خرید این اسمارتفون یا نداشتن ارزش خرید را بر عهده شما قرار می‌دهیم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب
  • بهره‌مندی از اسکنر داخل نمایشگر
  • قدرت پردازشی خوب (نسبت به قیمت)
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • تراکم پیکسلی و رزولوشن نه چندان بالای صفحه نمایش
  • چینش نه چندان جالب منوی تنظیمات (رابط MIUI 10)




:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی Mi CC9e , خرید شیائومی Mi CC9e , مشخصات شیائومی Mi CC9e , قیمت شیائومی Mi CC9e , بررسی گوشی موبایل شیائومی Mi CC9e , گوشی موبایل شیائومی , گوشی موبایل شیائومی می سی سی 9 ای ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: