نقد و بررسی دستگاه Dahua XVR1A04 : دستگاهی کوچک با امکاناتی بزرگ
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

اگر تصمیم به ایجاد یک سیستم امنیتی گرفته باشید قطعا اولین چیزی که پس از خرید دوربین مداربسته ذهن شما را به خود درگیر خواهد کرد، دستگاه ذخیره‌ساز و پخش تصویر یا به عبارتی دیگر دستگاه XVR می‌باشد. دستگاه XVR را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین‌های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. با نرخ روزافزون شهرنشینی و افزایش جمعیت، نیاز به نظارت و تامین امنیت هر روز بیش از گذشته احساس می‌شد و همین امر سبب تولید دوربین‌های مداربسته و به دنبال آن، دستگاه‌های XVR شد. شرکت‌های بسیاری برای سودآوری بیشتر و برطرف کردن نیازهای امنیتی اقدام به ساخت دستگاه‌های XVR کردند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook)، هایک ویژن (Hikvision) و... اشاره کرد. دستگاه‌های XVR علاوه بر ذخیره‌سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید دستگاه XVR دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Dahua XVR1A04 Penta Brid همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی Dahua XVR1A04 : معرفی اجمالی

 

Dahua XVR1A04

 

دستگاه Dahua XVR1A04 یک دستگاه XVR کوچک ولی با امکاناتی کاملا کاربردی می‌باشد که نیاز کاربران عمده‌ای را برطرف خواهد کرد. کمپانی داهوا تکنولوژی در اواخر سال 2018 سری اقتصادی و باصرفه XVR خود را با نشان کوپر (Cooper) معرفی کرد و در اوایل سال 2019 بود که این دستگاه‌ به بازار ایران رسید. دستگاه Dahua XVR1A04 که از سری کوپر می‌باشد، دستگاهی با جدیدترین تکنولوژی‌های داهوا بوده که قادر است به صورت همزمان از 5 دوربین مداربسته پشتیانی کند. البته این دستگاه تنها دارای 4 ورودی به صورت ارتباط مستقیم (با سیم) بوده و ورودی پنجم به صورت بی‌سیم و غیر مستقیم می‌باشد که برای استفاده از آن ملزم به تهیه یک دوربین بی‌سیم خواهید بود که به راحتی می توانید این مورد را نیز از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه Dahua XVR1A04 دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از چهار دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برخوردار است. دستگاه Dahua XVR1A04 تنها از یک هارد دیسک با حداکثر حجم 6 ترابایت پشتیبانی می‌کند و برای حفظ امنیت بیشتر می توانید از سیم ارت نیز در این دستگاه بهره‌گیری کنید.

 

نقد و بررسی Dahua XVR1A04 : معماری و درگاه‌ها

 

Dahua XVR1A04

 

شرکت داهوا همواره محصولاتی بسیار خوش تراش با کیفیت ساخت بالا و کاربردی روانه بازار کرده است که دستگاه Dahua XVR1A04 از این قاعده مستثنی نیست. دستگاه Dahua XVR1A04 دارای ابعاد 20x20 سانتی‌متر بوده و از ارتفاع 4 سانتی‌متری برخوردار است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، این محصول بسیار کوچک و جمع و جور بوده و حجم کمی را اشغال خواهد کرد. این حجم کم سبب شده که وزن دستگاه نیز بسیار کاهش یابد به شکلی که با وجود هارد دیسک نیز، وزن دستگاه از یک کیلوگرم بیشتر نخواهد شد. در جلوی دستگاه شاهد چهار چراغ نمایشگر وضعیت هستیم که هرکدام بیانگر موضوعی همچون : اتصال دستگاه به جریان برق، وضعیت ذخیره‌سازی، اتصال به دوربین بی‌سیم (IP Camera) و اتصال به شبکه می‌باشند. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک فشرده بوده و از مقاومت قابل قبولی برخوردار است.

 

Dahua XVR1A04

 

در قسمت پشتی دستگاه درگاه‌ها (Ports) قرار دارند که از چپ به راست عبارتند از: چهار درگاه ورودی تصویر که از نوع BNC بوده و برای پشتیبانی از ارتباط باسیم برای چهار دوربین مداربسته مختلف در نظر گرفته شده‌اند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه Dahua XVR1A04 تنها از یک ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار سه دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پس از آن دستگاه Dahua XVR1A04 به دو درگاه USB 2 و پورت شبکه جهت اتصال به ماوس، اینترنت و دوربین بی‌سیم و... مجهز شده و در آخر نیز شاهد ورودی برق (Power) هستیم.

 

نقد و بررسی Dahua XVR1A04 : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

Dahua XVR1A04

 

محصولات داهوا همواره دارای قابلیت‌های کاربردی و شخصی سازی بسیاری هستند که محصولات این شرکت را از محصولات سایر شرکت‌ها متمایز می‌سازد. با خرید دستگاه Dahua XVR1A04 قادر خواهید بود تا تصاویر دریافتی را به صورت لحظه‌ای در چهار کانال و با حداکثر کیفیت دو مگاپیکسل با رزولوشن 1080 پیکسل در 12 فریم مشاهده کنید که با کاهش رزولوشن به 720 پیکسل، نرخ فریم به 25 می‌رسد. پیشنهاد ما به شما نیز استفاده از همین نسبت تصویر می‌باشد. دریافت تصویر به صورت آنلاین نیز تنها با یک کانال و با حداکثر کیفیت دو مگاپیکسل خواهد بود که سرعت انتقال تصاویر بسته به وضعیت شبکه از یک کیلوبایت تا شش مگابایت متغیّر خواهد بود. شرکت داهوا برای ذخیره‌سازی تصاویر نیز دست شما را کاملا باز گذاشته است. با ورود به تنطیمات ذخیره‌سازی دوربین قادر خواهید بود تا نرخ فریم، رزولوشن ، فرمت ذخیره‌سازی تصاویر و... را به دلخواه و با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

فرمت ذخیره سازی تصاویر بین H.264 و H.264+ قابل جابه‌جایی می باشد و قادر به ذخیره تصاویر با کیفیت های P1080 ، 720P ، 960H ، D1 ، HD1 ، BCIF ، CIF و QCIF می باشد. نرخ فریم نیز از 10 تا 30 فریم متغیر است، که به شما پیشنهاد می کنیم همواره برای مشاهده تصاویر بهتر نرخ فریم را بالای 20 نگه دارید. استفاده از سیستم عامل لینوکس در دستگاه Dahua XVR1A04 سبب شده کار با این محصول راحت باشد و شما قادر باشید به راحتی تنظیمات دستگاه را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

 

نقد و بررسی Dahua XVR1A04 : نکات تکمیلی

 

Dahua XVR1A04

 

در این قسمت به معرفی نکاتی جزئی ولی با اهمیت بالا برای خرید دستگاه Dahua XVR1A04 و استفاده از آن خواهیم پرداخت. دستگاه Dahua XVR1A04 از اکثر پروتوکل‌های تحت شبکه و رایج در ایران پشتیبانی می کند، بنابراین برای خرید دوربین‌های بی‌سیم آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. دستگاه XVR1A04 داهوا تنها از یک هارد پشتیبانی می کند که می توانید هم از هارد اینترنال (با بازکردن دستگاه) و هم از هارد اکسترنال (اتصال با پورت USB 2) در آن استفاده کنید. اگر دوربین‌های مداربسته‌ای که خریداری کرده‌اید متعلق به شرکت دیگریست، اصلا جای نگرانی نیست چون دستگاه Dahua XVR1A04 از اکثربرندهای موجود در بازار ایران همچون Dahua, Arecont Vision, AXIS, Bosch, Brickcom, Canon, CP Plus, Dynacolor, Honeywell, Panasonic, Pelco, Samsung, Sanyo, Sony, Videotec, Vivotek و... پشتیبانی می‌کند. محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد. در انتها لازم به ذکر است که دستگاه Dahua XVR1A04 از قابلیت زوم دیجیتال برخوردار است که در بسیاری از مواقع، نیازی ضروریست.

 

نتیجه نهایی :

دستگاه Dahua XVR1A04 محصولی کوچک با امکاناتی بزرگ است که برای نیازهای معمولی کاملا راضی‌کننده ظاهر شده است. دستگاه ضبط کننده تحت شبکه Dahua XVR1A04 قادر به نمایش و ذخیره‌سازی تصاویر چهار دوربین به صورت باسیم و یک دوربین به صورت تحت شبکه می‌باشد. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از یک دوربین با امکان ضبط صدا را نیز دارد و از یک هارد با حداکثر حجم شش ترابایت پشتیبانی می‌کند. با توجه به سخنان گفته شده و قیمت دستگاه Dahua XVR1A04 که درمقایسه با قیمت دستگاه های XVR سایر برندها کاملا رقابتی و باصرفه است، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما دستگاه Dahua XVR1A04 را نیز در لیست خرید خود قرار دهید.

 

نقاط قوت :

  • قیمت مناسب
  • حجم کم
  • امکانات نرم‌افزاری بسیار زیاد
  • پشتیبانی از دوربین بی‌سیم
  • پشتیبانی از ضبط و ذخیره صدا

 

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از تعداد هارد دیسک بیشتر
  • عدم استفاده از ورودی صدای بیشتر




:: برچسب‌ها: دستگاه ضبط کننده تحت شبکه XVR1A04 , قیمت دستگاه ضبط کننده تحت شبکه XVR1A04 , خریددستگاه ضبط کننده تحت شبکه XVR1A04 , بررسی دستگاه ضبط کننده تحت شبکه XVR1A04 , مشخصات دستگاه ضبط کننده تحت شبکه XVR1A04 , دستگاه صبط کننده داهوا ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: