راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی | نکات مهم انتخاب لپ تاپ
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

معمولاً آغاز سال جدید تحصیلی برای یک دانشجو با نیاز به خرید یک لپ تاپ همراه می باشد که چه بهتر است بصورتی معقول و سنجیده انجام شود.

لازم نیست نگران باشید، حتی با وجود صدها مدل و ویژگی های متفاوت از برندهای مختلف لپتاپ، بازهم انتخاب یک رایانه شخصی دانشجویی بسیار آسان خواهد بود به شرط این که از یک سری دستورالعمل پیروی کنید. به همین منظور می توانید از راهنمایی های ما در فروشگاه اینترنتی هدف بهره مند شوید.

برای خرید لپ تاپ باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید:

  • قصد دارید چقدر برای خرید هزینه کنید؟
  • چه قابلیت و توانایی می خواهید داشته باشد؟
  • آیا یک کروم بوک کار شما را راه می اندازد؟
  • یک تبلت چطور؟

با ما همراه باشید.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب لپ تاپ بر اساس نیاز

بعد از ورود یک دانشجو به دانشگاه یا کالج، اصولاً با توجه به رشته ی تحصیلی و محتوای درسی، نیاز به خرید یک سیستم کامپیوتری ترجیحاً قابل حمل، کارآمد و با قیمت مناسب احساس خواهد شد. درصورتی که خرید سیستم کامپیوتری صرفاً برای رفع نیازهای متداولی همچون ویرایش متن، چک کردن ایمیل یا تماشای ویدئو و عکس صورت گرفته و دانشگاه چیزی بیشتر از این را از شما نمی خواهد، پس ضرورتی ندارد سیستم هایی با سیستم عامل ویندوز یا مک را خریداری کنید، یک کروم بوک کفایت خواهد کرد که به تبع آن، قیمت هم مناسب تر خواهد بود.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو

 

از سوی دیگر اگر درس های گرافیکی یا سنگینی دارید مثلاً مدلسازی 3بعدی، ترسیمات CAD، ویرایش ویدئو و... بایستی مطمئن شوید که سیستم شما از یک پردازنده ی قدرتمند (مثلاً Intel Core i7) مقدارRAM کافی (حداقل 8GB)، یک هارد دیسک پرسرعت و یک کارت گرافیک جداگانه برخوردار می باشد. این گزینه مطمئناً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است که اگر دنبال خرید یک MacBook هستید باید هزینه ی به نسبت بالاتری را هم پرداخت کنید.

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : سایز صفحه نمایش

 سایز صفحه نمایش یکی از ملاحظات بسیار مهم است چون علاوه بر این که شاخص سایز کلی دستگاه است، تعیین کننده ی وزن دستگاه نیز می باشد. هر سایزی بیش از15.6 اینچ به درستی در کوله پشتی جا نخواهد شد ولی سایز کوچکتر مثلاً 13.3 اینچ براحتی قابل حمل و جا دادن است. صرف نظر از سایز، به وزن دستگاه نیز توجه کنید. حمل و جابجایی هر چیزی سنگین تر از 1.8تا2.2 کیلوگرم، بسیار دشوار و خسته کننده خواهد بود.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو

 

شاید استفاده از یک تبلت همراه با یک صفحه کلید کار شما را راه بیاندازد. شاید این سئوال را از خودتان بپرسید که یک دانشجو برای یادداشت برداری و مقاله نویسی فقط به یک صفحه کلید ترجیحاً سبک، ارگونومیک و قبل شارژ نیاز دارد که هر زمان لازم شد بتواند آن را به دستگاه متصل نماید و برای مشاهده ی محتوا، به یک صفحه نمایش باکیفیت و با سایز مناسب نیاز دارد. درنتیجه می تواند از ترکیب تبلت و صفحه کلید استفاده کند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : اهمیت باتری و میزان شارژدهی

با توجه به این که لپ تاپ بعنوان جایگزین یک رایانه دسکتاپ خریداری می شود پس باید به میزان انرژی در دسترس برای روشن بودن آن نیز توجه داشت. یکی از نکات مهم در خصوص لپ تاپ ها کیفیت باتری و شارژ آن ها می باشد. طول دوام باتری به معماری سخت افزاری و طراحی مادربرد و مصرف برق لپ تاپ وابسته است. در حالت کلی هرچقدر توان باتری (mAh) بیشتر باشد، طول زمان برق دهی باتری بیشتر خواهد بود. از آنجایی که باتری دربرگیرنده ی چندین باتری قابل شارژ مجدد است، درنتیجه با افزایش تعداد این باتری ها، سایز آن نیز تغییر کرده و می تواند روی وزن لپ تاپ تأثیر بگذارد. امروزه در اکثر تجهیزات الکترونیکی از جمله لپ تاپ، باتری ها به راحتی در دسترس کاربر نبوده و قابل تعویض نمی باشند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : فضای ذخیره سازی

 روزگاری بود که منظور از خرید یک رایانه ی شخصی، صرفاً در اختیار داشتن فضای ذخیره سازی بسیار زیاد بود. ولی امروزه ترجیح، داشتن یک فضای ذخیره سازی پرسرعت تر (SSD) به جای بزرگتر است که باعث می شود لپ تاپ های پیشرفته با بهره مندی از تراشه های پرسرعت، با صرف انرژی کمتر و افزایش طول عمر باتری، سریعتر عمل نمایند (SSDها قطعات جداشونده ایی نداشته و بنابراین برق کمتری مصرف می کنند). ظرفیتSSD کمتر از256GB و یا کمتر از1TB برای هارددیسک های معمولی پیشنهاد خوبی نیست. در عین حال با توجه به فضاهای ذخیره سازی آنلاین و ابری از جمله Google Drive و Office online دیگری نیازی به هارد دیسک های حجیم و پرظرفیت برای نصب برنامه و ذخیره سازی اطلاعات نیست.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب پردازنده و RAM مناسب

مغز لپ تاپ یعنی پردازنده  هرچه بهتر باشد، رایانه قدرتمندتر خواهد بود. برای حالت معمول در یک لپ تاپ، پردازنده intel Core i3 کفایت می کند ولی یک پردازنده Core i5 ضامن سرعت خوب است. برای انتخاب لپ تاپ های برخوردار از تراشه های Core i7 و Core i9 باید هزینه ی بالاتری در نظر گرفت ولی برای اجرای نرم افزارها یا بازی های سنگین مناسب تر می باشند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

RAM در مدیریت اجرای همزمان چندین اپلیکیشن نقش بسزایی دارد. هرچقدر RAM بیشتری در اختیار داشته باشید، سرعت بیشتری برای اجرای همزمان اپلیکیشن ها خواهید داشت. امروزه با توجه به نیازهایی که وجود دارد میزان 8GB کفایت کرده و درمورد دستگاه های پیشرفته، 16GB یا32GB کافی است.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب کارت گرافیک مناسب

برای ویرایش فیلم و بازی بایستی کارت گرافیت اختصاصی در اختیار داشت. ولی برای وب گردی، چک کردن ایمیل و تماشای ویدئو، نیازی به کارت گرافیک جداگانه و حرفه ای نمی باشد.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویی

 

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده، بهترین انتخاب به بودجه، کارایی، نیازهای کاربردی، وزن، سایز و کیفیت صفحه نمایشی بستگی دارد که در خرید مدنظرتان می باشد. بهتر است خریدی انجام دهید که حداقل تا سه سال آینده نیازی به تعویض دستگاه خود نداشته باشید.





:: برچسب‌ها: راهنمای خرید لپ تاپ , راهنمای خرید لپ تاپ دانسجویی , خرید لپ تاپ , لپتاپ , قیمت لپتاپ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: