نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

امروز بار دیگر در فروشگاه اینترنتی هدف کنار شما هستیم تا با معرفی یک محصول امنیتی کارآمد و مفید که ممکن است جای خالیش را بارها در زندگی روزمره خود حس کرده باشید، همراه شما باشیم. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP محصولی کم نظیر از شرکت داهوا تکنولوژی می‌باشد که در ادامه به معرفی این شرکت و نقد و بررسی دقیق پرطرفدارترین دوربین مصرفی در ایران خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید. کمپانی داهوا تکنولوژی (Dahua) بعنوان سومین تولید کننده برتر تجهیزات نظارت تصویری در زمینه تکنولوژی‌های امنیتی در سال 2019 در جهان به شمار می‌آید. کمپانی داهوا تکنولوژی با ساخت DVR های 8 کانال Real-time در سال 2002 فعالیت خود را در زمینه دوربین‌های حفاظتی شروع کرد و در سال 2003 موفق به تولید دستگاه های 16 کانال Real-time شد. گذشت زمان و پیشرفت چشم‌گیر و روزافزون علم و تکنولوژی سبب شده که محصولات این شرکت امروزه از تنوع و کیفیت و تکنولوژی ساخت بسیاربالایی برخوردار باشند که از جمله این محصولات می‌توان به دوربین‌های مداربسته، انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور اشاره کرد. با تولید DVR N6 توسط کمپانی داهوا تکنولوژی که از بستری نرم افزاری برگرفته از تراشه‌های دو هسته‌ای بهره مند می‌باشد این شرکت توانست سریعاٌ به یکی از محبوبترین شرکت‌ها بین مشتریان و فروشندگان حوزه تجهیزات حفاظتی تبدیل شود.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : معرفی مختصر

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

بزرگترین نقطه قوت دوربین مداربسته داهوا HFW1400TP که سبب می‌شود در ابتدا به آن اشاره کنیم، تعبیه لنز 4 مگاپیکسلی توسط شرکت داهوا در این دوربین مداربسته می‌باشد، که به سبب آن دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP قادر است تصویری با کیفیت معادل 2560 در 1440 پیکسل ارائه دهد. با توجه به توضیحات ذکر شده دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP تصویری با کیفییت تر از تصاویر FHD برای شما به نمایش درآورده و با استفاده از دوخروجی BNC و CVBS تصاویر را در هر دو سیگنال ویدئویی 50 هرتز با سرعت 25 فریم و 60 هرتز با سرعت 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره می‌نماید.دوربین مداربسته داهوا مدل HFW1400TP یک دوربین مدار بسته با شکل و طراحی ساختمان بولت می‌باشد که از سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر برخوردار بوده و زاویه دید آن 84.8 درجه می‌باشد. شرکت داهوا دوربین مداربسته Camera Dahua HFW1400TP را به تکنولوژی های Smart IR و HDCVI مجهز ساخته که این ویژگی‌ها سبب می‌شوند میزان روشنایی در تصاویر سیاه و سفید تحت نور کم، یکنواخت باقی مانده و انتقال تصاویر را در زمان فعلی بدون هیچ گونه اختلال در فواصل طولانی ضبط کرده و به نمایش درآورد. منبع تغذیه دوربین مداربسته داهوا HFW1400TPکه قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی می باشد، دارای ولتاژی برابر با 12 ولت DC بوده و توان مصرفی آن 3.2 وات می‌باشد. دوربین مداربستهDahua HFW1400TP با ابعادی برابر با 72.5*72.4*176 میلیمتر و وزن 370 گرم ساخته شده و به فروش می‌رسد و با برخورداری از استاندارد حفاظتیIP67، بدنه آلومینیومی آن کاملا ضد آب بوده و گرد و غبار به آن جذب نخواهد شد. این محصول از چراغ‌های LED مادون قرمز برخوردار است که امکان دید در شب را به وجود آورده اند و حداکثر برد دید در شب آن برابر با 20 متر است. دوربین مدار بسته Dahua HFW1400TP با استفاده از یک لنز چهار مگاپیکسلی، از استاندارد ویدیویی PAL پشتیبانی می کند و بنابراین قادر به فیلم برداری با نرخ فریم 25 فریم در ثانیه می باشد. به طور کلی اگر قصد خرید دوربین مداربسته با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب هستید، دوربین مداربسته داهوا  HFW1400TP انتخاب مناسبی است

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : ساختار و معماری

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، از زیر مجموعه لایت (Lite) می‌باشد که این سری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای حداقل وزن ممکن باشند به علاوه دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP دارای طراحی استوانه ای شکل بوده و به همین دلیل است که در نام این دوربین مداربسته از کلمه بولت استفاده شده است. دوربین Dahua HFW1400TP با بدنه ی آلومینیومی خود که از گواهی IP67 بهره می‌برد به صورت ضد آب و ضد ضربه طراحی شده است. لنز 4 مگا پیکسلی این دوربین، درون محفظه ای فلزی قرار دارد و بر روی تنه‌ای الاستیک، که قابلیت مفصل بالایی دارد، سوار شده است. دوربین مدار بسته Dahua HFW1400TP دارای 18 سانتی‌متر طول و 7 سانتی‌مر عرض می‌باشد. برای اتصال دوربین به سطح مدنظر خود ملزم به استفاده از سه پیچ چهارپخ می‌باشید که به همراه رول پلاک‌های لازم درون جعبه خریداری شده قرار گرفته‌اند. در ساخت دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از یک بازوی سه محوره بهره برداری شده که در سه نقطه قابلیت چرخش دارد و پس از قرار گرفتن در وضعیت دلخواه قادر خواهید بود با بستن پیچ تنظیم دوربین را در جای خود ثابت کنید. برخلاف سایر دوربین‌های طراحی شده توسط کمپانی داهوا، در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از چراغ‌های LED مخفی استفاده شده است که سبب کاهش نویز تصویر در زمان عدم وجود نور کافی شده و به‌علاوه سبب کاهش موج رنگ قرمز در تصاویر ضبط شده می‌شود.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : لنز و عدسی‌های به کار رفته

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

شرکت داهوا در دوربین مداربسته HFW1400TP از سنسور تصویر 1.3 اینچی CMOS استفاده کرده است که این لنز قادر است تصویر 4 مگاپیکسلی را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید که این موضوع درکنار قیمت دوربین مداربسته HFW1400TP سبب شده، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های سری بولت باشد. لازم به ذکر است که در بهترین شرایط محدوده قابل رویت در حالت دید در شب حدودا 20 متر می‌باشد که بسته به شرایط متغیر بوده و قابل تغییر است. دوربین مداربستهDahua HFW1400TP می تواند در حداقل نور محیط تصاویر را با کیفیت رنگی ارائه کند. در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP از لنز3.6 میلی متری استفاده شده است که شما می‌توانید زاویه ی دید 84.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیرباشد در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP این مقدار برابر با 0.03 لوکس (Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : تکنولوژی‌های انحصاری داهوا

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

کمپانی داهوا تکنولوژی در قسمت عملکرد لنز دوربین مداربسته HFW1400TP سنگ تمام گذاشته، به گونه‌ای که در قسمت تکنولوژی ساخت این محصول به وضوح شاهد تمرکز مهندسان و تولیدکنندگان این کمپانی بر روی ساختار لنز و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن هستیم. شرکت داهوا، لنز دوربین مدار بسته HFW1400TP را به دو تکنولوژی جدید خود مجهز ساخته است که عبارت اند از HDCVI و Smart IR، با استفاده از تکنولوژی HDCVI می‌توان مسافت تحت نظارت را افزایش داد، ضبط فیلم را با کیفیت بسیار بالاتر انجام داد و عملکرد بهتری را در محیط های کم نور شاهد بود. شرکت داهوا با قرار دادن تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته HFW1400TP سبب شده است که در هنگام تابش نور پس زمینه‌ی شدید به سوژه ی تصویر، که سبب می‌شود تصویر به صورت آشفتگی‌های تیره و روشن رویت شود با ایجاد تعادل در نور تصویر، امکان رویت دقیق‌تر سوژه را فراهم سازد. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP سبب می‌شود تا در ساعات شب، که نور محیط بسیار کم می‌باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر تنظیم گردد. همچنین امکانات دیگری نیز به وسیله کمپانی داهوا تکنولوژی به دوربین مداربسته HFW1400TP اضافه شده است که از مهم ترین آن ها می‌توان به 2D-DNR،HLC ،BLC اشاره کرد.

 

نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP : محیط مناسب برای ارائه بهترین عملکرد

 

Camera Dahua HFW1400TP

 

محیط و محل نصب دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین عوامل در طول عمر این محصولات است. با وجود مقاومت بالای ساختاری دوربین های مدار بسته باز هم شرایط محیطی این محصولات باید به صورت بهینه تنظیم شده و به صورت مناسب اقدام به نصب و استفاده از این محصولات کرد. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP با دارا بودن گواهینامه IP67 کاملا ضد آب بود و با استفاده از بدنه آلومینیومی به کار رفته در این دوربین توسط داهوا دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP ضد زنگ و خوردگی نیز می‌باشد به علاوه این دوربین در بازه دمایی 40- تا 60+ سانتی گرادی قادر به فعالیت بوده و عملکرد مناسبی خواهد داشت. مهم ترین عامل برای فعالیت عملیاتی یک دوربین مداربسته محل و نحوه قرارگیری آن می‌باشد، متاسفانه به دلیل عدم استفاده از لنز ضدبخارگرفتگی در دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP پیشنهاد می‌شود که از این دوربین در محل هایی با آلودگی کم و به دور از گرد وغبار استفاده کنید چرا که حتی در صورت عدم نفوذ این ذرات به داخل دوربین، با آلودگی شیشه و یا وجود رطوبت بیش از 90 درصد، لنز دوربین Dahua HFW1400TP کارایی خود را از دست خواهد داد.

 

نتیجه نهایی :

دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP یک دوربین مدار بسته با سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر و زاویه دید 84.8 درجه می باشد که از جدیدترین تکنولوژی های داهوا برخوردار بوده و دارای قابلیت دید در شب می‌باشد که حداکثر شعاع دید آن در شب 20 متر و در طول روز 50 متر می‌باشد. دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP با استفاده از بدنه ضد زنگ و پایه مفصلی برای قرارگیری در محیط های خارجی و داخلی مناسب می‌باشد. قیمت دوربین مداربسته داهوا HFW1400TP در مقایسه با قیمت دوربین مداربسته سایر شرکت ها آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید دوربین مداربسته با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید، ما به شما خرید دوربین مداربسته داهواHFW1400TP را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • کیفیت تصویر عالی
  • قیمت مناسب
  • قابلیت دید در شب
  • ضد آب بودن بدنه

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از لنز ضد بخارگرفتگی




:: برچسب‌ها: Dahua HFW1400TP، دوربین Dahua HFW1400TP، قیمت دوربین مداربسته ر، خرید دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، بررسی دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، مشخصات دوربین مداربسته Dahua HFW1400TP، تکنولوژی ، داهوا، دوربین داهوا ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: