نقد و بررسی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F | قدرت بالا در کنار قیمت مناسب
نوشته شده توسط : edbazar

اگر قصد دارید یک کامپیوتر گیمینگ پریمیوم اسمبل کنید که زیاد هم گران نباشد، بهتر است نگاهی به مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMINGهم بیاندازید. این مادربرد قدرتمند برای چیپست های اینتل طراحی شده و آمده تا اکثر نیاز های کاربران حرفه ای را مرتفع سازد.

خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING مناسب است، چرا که این یک نسخه غیر قابل اورکلاک از Z270E است، مادبردی که دقیقا همین مشخصات فنی را دارد ولی حدود یک میلیون تومان گران تر است. یکی از نکات قابل توجه این مادربرد، عدم پشتیبانی از آداپتور Wi-Fi است، بنابراین کاربر برای اتصال به اینترنت باید دست به دامن کابل های فیزیکی شود. این مادربرد همچنین از قابلیت SLI انویدیا پشتیبانی نمی کند، ولی کاربران می توانند از تکنولوژی crossfire شرکت AMD بهره ببرند.

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING یک محصول با کیفیت و بالا رده شرکت تایوانی ایسوس است که بر مبنای سوکت LGA 1151 و چیپست H270 اینتل توسعه یافته و از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل استفاده می کند. قیمت مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING نسبت به قدرت و کارایی این محصول بسیار مناسب است و آن را به یکی از بهترین انتخاب های گیمرها تبدیل کرده است.

 

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING می تواند نیاز کاربرانی که به دنبال یک مادربرد گیمینگ مناسب و قدرتمندهستند را رفع کرده و با آن بازی های سنگین را به صورت آنلاین یا واقعیت مجازی اجرا کنند. در ادامه این مادربرد زیبا و با کیفیت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

محتویات درون جعبه

درون جعبه مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING مثل هر مادربرد دیگری اقلام و ابزاری دیده می شود که کاربر برای اسمبل کردن کامپیوتر خود به آن نیاز پیدا می کند. همانطور که از نام (Motherboard) پیداست، این قطعه میزبان سایر اجزا و قطعات کامپیوتر است، بنابراین کیفیت و قدرت این قطعه می تواند اثر مستقیمی روی افزایش قدرت عملکرد کلی رایانه داشته باشد.

در ادامه اقلام درون جعبه این مادربرد حرفه ای را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING داشتید، بدانید با چه اجزایی روبرو خواهید شد.

 

  • مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • دفترچه راهنمای انگلیسی با جزئیات کامل

دفترچه راهنما مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • دی وی دی درایور ها و برگه برچسب های کابل

دی وی دی همراه مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • محافظ خروجی مشکی رنگ و با کیفیت

محافظ پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

  • چهار کابل SATA به همراه یک کابل Aura RGB برای اتصال چراغ های LED اضافه
  • پیچ و مهره برای اتصال اجزا و پیچ هایی برای سوکت های M.2

 

طراحی و ویژگی های مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

طراحی Strix H270F بسیار شبیه به Z270E است، به طوری که اگر این دو مادربرد را کنار هم قرار دهید، قادر به تشخیص آن ها نخواهید بود. البته این نکته بدی نیست، چرا که زیبایی کلی این مادربرد چشم نواز است. وقتی از بالا به آن نگاه می کنیم، شبیه به یک شهر مدرن است.

 

نمای بالا H270F

 

دو هیت سینک در مادربرد H270F تعبیه شده که به قدری بزرگ هستند که در نگاه اول متوجه آن ها خواهید شد. یکی از آن ها در سمت راست CPU قرار گرفته و دیگری بالای آن. سمت چپ و بالای مادربرد هم بخش خروجی مادربرد به چشم می خورد و زیر آن هم پاور CPU هشت پینی قرار گرفته است. درست زیر هیتسینک سمت چپی هم می توان هدر های فن PWM چهار پینه را مشاهده کرد. وقتی به سمت راست نگاه می کنیم، به سرعت متوجه چهار اسلات مشکی رم شدیم که از نوع DDR4 هستند. این مادربرد می تواند به طور همزمان از چهار رم DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز (و حداکثر 2400 که فقط روی CPU های نسل هفت کارایی دارد) و حداکثر ظرفیت 16 گیگابایت و روی هم 64 گیگابایت استفاده کند و در کنار آن از XMP نیز پشتیبانی کند.

 

نمای کناری H270F

 

بر خلاف سایر مادربرد ها، اسلات های رم مادربرد Asus ROG STRIX H270F GAMING تنها در یک طرف گیره دارند تا فرآیند نصب رم ها ساده تر شود. به طور کلی 6 پورت SATA در استریکس اچ 270 اف تعبیه شده که می تواند نیاز اغلب کاربران را برطرف کند. دو اسلات M.2 هم در مادربرد تعبیه شده تا اتصال حافظه های SSD و دیگر اقلام ساده گردد. سوکت M.2 اولی از نوع M Key بوده و از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و SATA و PCIe x2 است. سوکت M.2 دوم هم از نوع M Key است و از حافظه های 2242/2260/2280/22110 پشتیبانی می کند و از نوع PCIe 3.0 x 4 می باشد.

مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F برای پشتیبانی از کارت گرافیک مجزا از یک اسلات PCIe 3.0 x 16، یک اسلات PCIe 3.0 x 16 در x4 mode و چهار اسلات PCIe 3.0 x 1 استفاده می کند.

 

خروجی ها

در پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING چندین پورت تعبیه شده است. به سمت راست که نگاه کنید، متوجه پنج پورت صدای اوپتیکال خواهی شد. اغلب افرادی که چنین مادربرد هایی خریداری می کنند، کارت گرافیکی مجزایی هم تهیه می کنند ولی اگر شما قصد خرید کارت گرافیک ندارید، نگران نباشید چرا که Strix H270F با سه پورت مختلف نمایشگر یعنی DVI، HDMI و DisplayPort مشکل را حل می کند.

 

پنل خروجی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

در کل چهار پورت USB 2.0 در پنل خروجی دیده می شود که یک پورت PS2 دوگانه برای اتصال کیبورد و ماوس هم روی دوتای آن قرار گرفته است. اگر به سمت چپ نگاه کنید، متوجه پورت USB 3.1 Gen2 قرمز رنگ خواهید شد که زیر آن هم یک پورت USB-C دیده می شود. دو پورت USB 3.1 gen1 آبی دیگر هم کنار پورت های صدا تعبیه شده که یک پورت اترنت Gig هم آن ها را همراهی می کند.

 

سیستم صوتی

تکنولوژی صدای SupremeFX درون ROG Strix بهبود یافته و نسبت سیگنال به نویز 113 دسیبلی را برای بهترین کیفیت ضبط صدا و توان خروجی 120 دسیبلی را برای صدا های خروجی گوش نواز به ارمغان می آورد. شرکت سازنده برای ایجاد یک صدای شفاف و بی نقص یک رگولاتور low-dropout هم در SuperemeFX S1220A قرار داده و دو تقویت کننده عملیاتی Texas Instuments RC4580 و OPA1688 را نیز به آن اضافه کرده تا کیفیت صدا افزایش و تحریف صدا کاهش یابد.

 

بخش صدا مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

Sonic Studio III

بخش افکت صدای Sonic Studio III یک قابلیت مسیریابی هوشمند برای استریم کردن بازی دارد. این ویژگی جدید استریم ها را به خروجی های ختلف منتقل می کند و به کاربر را قادر می سازد که کاملاً مشخص کند چه کسی چه چیزی را بشنود. با Sonic Studio III می توانید بدون نگرانی از درخواست های توقف بیهوده DCMA، لحظات هیجان انگیز بازی را با دیگران با اشتراک بگذارید. در کنار آن، Sonic Studio III بخش تنظیمات پیشرفته ای برای پروفایل های صدا آنی دارد تا نویز را فیلتر کنند و وضوح مکالمات را به نهایت برساند.

 

عملکرد

به عنوان تست ما مادربرد Asus ROG Strix H270F را به قطعات زیر مجهز کردیم:

رایانه اسمبل شده ما به راحتی توانست امتیاز های زیر را در بنچمارک ها به دست آورد:

3D Mark

  • امتیاز کلی: 11102
  • امتیاز گرافیک: 13082
  • امتیاز فیزیکی: 14173

PCMark 8

  • 4547

میانگین سرعت نتورک

  • 918.3 مگابیت بر ثانیه

 

RAMCache II

تکنولوژی هوشمند و منحصر به فرد RAMCache II به صورت موثر می تواند تمام حافظه دستگاه را به صورت کش (Cache) ذخیره کند تا بازی ها و اپلیکیشن های محبوب کاربر در کمترین زمان ممکن اجرا شوند.

RAMCache II به منظور کمتر کردن زمان لود بازی ها، میلی ثانیه را به میکرو ثانیه تبدیل می کند و البته با جدید ترین حافظه های NVM Express هم سازگاری دارد.

 

واقعیت مجازی

 

واقعیت مجازی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F GAMING

 

ROG Strix H270F فقط از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند، بلکه فراتر از آن است! عبارت ASUS ROG Beyond VR Ready یعنی این مادربرد با تعداد زیادی از اجزای واقعیت افزوده آزمایش شده تا بهترین تجربه بازی و سرگرمی را به کاربر تقدیم کند.

 

قدرت اینتل

Intel H270 طراحی تک چیپستی دارد که از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل با سوکت LGA1151 از جمله Core i7، Core i5، Core i3، Pentium و Celeron پشتیبانی می کند. این مادربرد با استفاده از لینک های سریال نقطه به نقطه، عملکرد بهتر پردازنده را ممکن می سازد و پهنای باند و ثبات را افزایش می دهد. Intel H270 همچنین از گرافیک های مجتمع (iGPU) هم پشتیبانی می کند، تا کاربر بتواند از کارت گرافیک های مجتمع اینتل لذت ببرد.

برای مشاهده لیست کامل پردازنده هایی که توسط مادربرد ایسوس Strix H270F پشتیبانی می شود می توانید به سایت ایسوس (Asus) مراجعه کنید.

 

ویژگی های مادربرد ایسوس Strix H270F در یک نگاه

  • جانشین مادربرد های حرفه ای گیمینگ
  • به کارگیری نورپردازی Aura Sync با LED با امکان شخصی سازی
  • طراحی سازگار با اجزایی که با پرینت سه بعدی ساخته شده اند
  • صدای ROG SupremeFX تحولی در تولید صدا با آمپلی فایر دوگانه هدفون، Sonic Studio III و Sonic Radar III است.
  • پشتیبانی از شبکه گیمینگ: بهترین پشتیبانی از کابل های اترنت Intel Gigabit، LAN Guard و تکنولوژی GameFirst
  • بهره مندی از دو اسلات M.2 با حداکثر پهنای باند 32Gbps و پورت USBC 3.1

 

جمع بندی

Strix H270F برای کسانی که نمی خواهند پردازنده خود را اورکلاک کنند، یک انتخاب عالی است. پورت های SATA تعبیه شده در مادربرد به اندازه ایست که می تواند نیاز های عادی یک کاربر را رفع کند. پورت های USB نسخه های 2.0 و 3.1 هم قرار گرفته و یک پورت USB-C هم برای اتصال اسمارت فون در نظر گرفته شده است.

 

STRIX H270F

 

نتایج تست عملکرد نشان داد که خرید مادربرد ایسوس Strix H270F می تواند یک تصمیم عالی برای تشکیل یک سیستم گیمینگ باشد. نرم افزار مادربرد هم به گونه ای طراحی شده که کار با آن را ساده و لذت بخش کرده است. نورپردازی چشم نواز آن می تواند هر بیننده ای را میخکوب کند و امکان شخصی سازی رنگ ها و تم های مختلفش هم به این زیبا افزوده است.

قیمت مادربرد ایسوس Strix H270F به اندازه ایست که کاملاً ارزش خرید آن را بالا برده و با خرید آن می توانید صاحب یک مادربرد با کیفیت و قابل شخصی سازی با چراغ RGB و قطعات پرینت شده شوید. البته مادربرد های ارزان تری هم در بازار یافت می شود، ولی با خرید آن ها باید با بسیاری از ویژگی های برجسته و پریمیوم هم خداحافظی کنید. اگر بودجه کافی را در اختیار دارید و قصد اورکلاک پردازنده را هم ندارید، مادربرد ایسوس ROG Strix H270F می تواند بهترین انتخاب باشد.

 

نقاط قوت

  • ظاهر زیبا و مدرن با نورپردازی خاص و چشم نواز
  • کیفیت ساخت بالا
  • پشتیبانی از جدیدترین پردازنده ها
  • سیستم خنک کننده قدرتمند با استفاده از دو هیت سینک
  • پشتیبانی از چهار رم همزمان تا 64 گیگابایت
  • قیمت نسبتاً مناسب

 

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از اورکلاک پردازنده
  • پشتیبانی نکردن از شبکه WiFi
  • عدم پشتیبانی از SLI انویدیا




:: برچسب‌ها: مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , قیمت مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , خرید مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , بررسی مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , مشخصات مادربرد ایسوس ROG STRIX H270F , مادربرد گیمینگ , مادربرد ایسوس , ماربرد ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: